SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
en toch blijf ik er problemen mee houden, ik kan geen weerberichten ophalen, ik krijg de foutmelding dat ie geen verbinding heeft, terwijl ie dat toch wel degelijk heeft (kan wel mail ophalen en internetten)shameete schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:43:
[...]
dank je wel![]()
inmiddels geinstalleerd, ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar ik heb ineens overal IDS_ voor staan![]()
opzich niet erg, hooguit storend.
in elk geval beter als de black theme die ik had, aangezien de achtergrond en de letters zwart waren![]()
dat probleem heb ik nu in elk geval niet meer.
Edit: IDS_ opgelost. dutch language pack should do the trick
tevens kom ik sommige IDS_ meldingen nog tegen.
heb me een beetje zitten inlezen in het hardSPL verhaal icm. een energyROM series 2 Rhodium build 41609
en ik denk dat ik vanavond m'n MDA aan ga passen.
ben het een beetje zat, angstvallig vastklampen aan m'n originele ROM en met allerlei "pleisters" proberen de boel goed draaiende te krijgen.
al dat losse spul, CABje hier en CABje daar vervuilt imo ook aardig.
heb inmiddels de originele T-mobile ROM opgeslagen, dus kan altijd weer terug.
[ Voor 6% gewijzigd door Shanquish op 20-04-2009 12:22 ]
Ik had laats iets gelezen dat het geluid van de ringtone enzo harder kan,maar kan het niet meer vinden weet iemand het toevallig?
En als je de contact personen ziet (in een lijst, alleen de namen)dan zie je bij lange namen maar de helft van de naam is het ook mogelijk dat je alles ziet?
[ Voor 24% gewijzigd door Denthis op 20-04-2009 14:14 ]
heb de laatste rom er opstaan.
ik ben alleen opzoek naar een manier dat ik de tabbladen van de TF3D kan aanpassen.
is hier een tool voor?
jahoor, zoek in dit draadje op tf3d config.Frogy schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:17:
Ben nu geruime tijd gelukkige eigenaar van een pro.
heb de laatste rom er opstaan.
ik ben alleen opzoek naar een manier dat ik de tabbladen van de TF3D kan aanpassen.
is hier een tool voor?
daar ik bij aanschaf meteen alles in outlook had gezet, en de simkaart niet meer gebruik voor telefoonnummers was alles terugzetten een kwestie van syncen
alles draait heerlijk soepel, tomtom vind erg snel een fix en het smoelt gewoon goed, erg smooth met alle kleurtjes
wellicht dat iemand me wel met het volgende kan helpen: de fn toets op het toetsenbordje heeft een andere functie
ik heb al zitten kijken bij toetsenbord instellingen, maar daar kom ik niet veel verder als T9 in en uitschakelen

[ Voor 13% gewijzigd door Shanquish op 20-04-2009 20:36 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
wat zijn de voordelen van die energy rom?tegen over de orginele?shameete schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:29:
en zojuist EnergyRom erop gezet, wat een genot![]()
daar ik bij aanschaf meteen alles in outlook had gezet, en de simkaart niet meer gebruik voor telefoonnummers was alles terugzetten een kwestie van syncen![]()
alles draait heerlijk soepel, tomtom vind erg snel een fix en het smoelt gewoon goed, erg smooth met alle kleurtjessnap niet dat telco's zoals vodafone of t-mobile niet met zulke heren in zee gaan voor het customizen van hun branded toestellen.
wellicht dat iemand me wel met het volgende kan helpen: de fn toets op het toetsenbordje heeft een andere functiehij tovert hiermee de calender in beeld.
ik heb al zitten kijken bij toetsenbord instellingen, maar daar kom ik niet veel verder als T9 in en uitschakelen
Merk jij bij deze ook een exorbitant stroomverbruik? Ik heb nu RomeOS, per ongeluk de versie zonder die nieuwste manilla, maar heb dat sowieos altijd uitgevinkt, maar deze gaat veel langer mee.shameete schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:29:
en zojuist EnergyRom erop gezet, wat een genot![]()
daar ik bij aanschaf meteen alles in outlook had gezet, en de simkaart niet meer gebruik voor telefoonnummers was alles terugzetten een kwestie van syncen![]()
alles draait heerlijk soepel, tomtom vind erg snel een fix en het smoelt gewoon goed, erg smooth met alle kleurtjessnap niet dat telco's zoals vodafone of t-mobile niet met zulke heren in zee gaan voor het customizen van hun branded toestellen.
wellicht dat iemand me wel met het volgende kan helpen: de fn toets op het toetsenbordje heeft een andere functiehij tovert hiermee de calender in beeld.
Ik neem je vraag even algemeen. De voordelen van een custom rom:Denthis schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:12:
[...]
wat zijn de voordelen van die energy rom?tegen over de orginele?
- Actief door ontwikkeld
- Geen winstoogmerk, dus nieuwste software van nieuwere toestellen, waarvan de software kunstmatig wordt beperkt voor enkel die nieuwere telefoons, wordt ook beschikbaar voor oudere telefoons
- Standaard allemaal leuke en handige tools en programma's geinstalleerd, of juist een legere rom dan standaard mogelijk, maar net wat je wilt.
- Keuzevrijheid
Nadelen:
- Mogelijk garantieverlies
- Er moeten handelingen verricht worden eer je niet-officiele roms kan installeren.
Desondanks raad ik het je ten zeerste aan. Er gaat een wereld voor je open als je je waagt aan custom roms.
[ Voor 39% gewijzigd door MsG op 21-04-2009 00:03 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd

Zit al een tijdje te kl*ten om via BT te synchen.. geen succes

Wel verbinding tussen laptop en TP maar AC... nope.
Topic al doorgespit maar geen oplossing gevonden, iemand???
ok dankje,MsG schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:18:
[...]
[...]
Ik neem je vraag even algemeen. De voordelen van een custom rom:
- Actief door ontwikkeld
- Geen winstoogmerk, dus nieuwste software van nieuwere toestellen, waarvan de software kunstmatig wordt beperkt voor enkel die nieuwere telefoons, wordt ook beschikbaar voor oudere telefoons
- Standaard allemaal leuke en handige tools en programma's geinstalleerd, of juist een legere rom dan standaard mogelijk, maar net wat je wilt.
- Keuzevrijheid
Nadelen:
- Mogelijk garantieverlies
- Er moeten handelingen verricht worden eer je niet-officiele roms kan installeren.
Desondanks raad ik het je ten zeerste aan. Er gaat een wereld voor je open als je je waagt aan custom roms.
Merk jij bij deze ook een exorbitant stroomverbruik? Ik heb nu RomeOS, per ongeluk de versie zonder die nieuwste manilla, maar heb dat sowieos altijd uitgevinkt, maar deze gaat veel langer mee.
Ik wil het lieft een kale en energie zuinige rom
waar kun je die zoal krijgen?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
ow ok mijn foutMsG schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:22:
Er mag niet concreet worden gelinkt naar custom roms en ook niet hoe je ze werkend krijgt, aangezien het een grijs gebied is. Ik zeg 1 ding XDA Developers.
Sinds 'n week de nieuwe ROMeOS versie erop staan en ik ben erg tevreden, ik denk wel nu ongeveer pas dat ik m'n TP heb zoals ik 't zou willen. Maar toch elke keer komen er wel nieuwe of verbeterde progjes om je TP nog gelikter, funky-er te maken, etc
Verwijderd
Thnx voor de verwijzing
Je moet met behulp van keyboard selector de TouchPro layout kiezen. Standaard staat hij op de fuze.Daarna nog ff je TP uit en daarna aan zetten.shameete schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:29:
Staat volgens mij ergens onder utilities.
ik heb zojuist wat filmpjes zitten bekijken, en tot nu toe speelt ie alles goed af.SinergyX schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:05:
Werkt bij jou youtube wel volledig? Athans, alle filmpjes afspeelbaar?
heb je specifieke filmpjes die niet goed spelen?
ja, hij is wel wat dorstig ja.. maar goed... dat wist ik want op XDA stond dat ie wel wat lust.MsG schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:18:
[...]
Merk jij bij deze ook een exorbitant stroomverbruik? Ik heb nu RomeOS, per ongeluk de versie zonder die nieuwste manilla, maar heb dat sowieos altijd uitgevinkt, maar deze gaat veel langer mee.
daarbij staat standaard BT en wifi aan.
als het me teveel tegen gaat staan, switch ik gewoon om
wat nu ook erg makkelijk is, aangezien ik geen gprs abbo heb, is het wel erg prettig om simpel 3G uit en aan te kunnen zetten in de comm manager.
heb 'm verandert, tnxVerwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 00:25:
@barry mossel
Thnx voor de verwijzing![]()
[...]
Je moet met behulp van keyboard selector de TouchPro layout kiezen. Standaard staat hij op de fuze.Daarna nog ff je TP uit en daarna aan zetten.
Staat volgens mij ergens onder utilities.
Dit heeft toch als consequentie dat je telkens al je software opnieuw moet installeren en zo? Lijkt me nogal een tijdrovende bezigheid, tweaker of niet...Eric_Cantona schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:48:
Als je eenmaal custom gaat, dan wil je niet anders meer. Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande meningen. Continu updates en proberen 't beste uit je telefoon te "persen".
Je kunt alle cabjes die je wil installeren op je sd card zetten en zo instellen dat hij deze automatisch installeerd. Heb er zelf geen ervaring mee, ik installeer alleen maar een aantal cosmetische cabjes handmatig.
Ik sluit mij aan bij de andere gemodificeerde ROM gebruikers. Je hoeft natuurlijk niet elke nieuwe ROM update van je favoriete ROMbakker te flashen. Meestal sla je er een aantal over totdat bijvoorbeeld de nieuwste TF3D er in zit bijvoorbeeld
PSN: riznind
Okee. Zaken als PocketInformant en vooral Navigon hebben toch meer werk nodig dan een cabje laden.Rizn schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:43:
Je kunt alle cabjes die je wil installeren op je sd card zetten en zo instellen dat hij deze automatisch installeerd. Heb er zelf geen ervaring mee, ik installeer alleen maar een aantal cosmetische cabjes handmatig.
Maar ik snap je redenatie. Voor klein grut is dat niet zo'n hoop werk.
Even zo een paar uit m'n hoofd:shameete schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 07:16:
ik heb zojuist wat filmpjes zitten bekijken, en tot nu toe speelt ie alles goed af.
heb je specifieke filmpjes die niet goed spelen?
zoeken op 'where the hell is matt', eerste filmpje.
zoeken op 'v3 original', eerste filmpje.
Ik krijg een seconde 'connecting', dan direct 'cannot play movie'.
Andere filmpjes doen het wel, maar pas na 10-15sec op connecting. Apart dus dat mijn orginele rom alles van youtube wel correct afspeelde. Moet ik er wel bij zeggen, geluidskwaliteit leek een enorm stuk beter met de nieuwe rom. (ik heb radio rom geupdated).
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Valt mee. Gewoon alles op geheugenkaart installeren en bij een nieuwe rom de snelkoppelingen terugzetten. KlaarPaul_K schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:26:
[...]
Dit heeft toch als consequentie dat je telkens al je software opnieuw moet installeren en zo? Lijkt me nogal een tijdrovende bezigheid, tweaker of niet...
Verwijderd
Merk hier en daar wat rare dingetjes welke meestal door herinstallatie van applicatie weer verholpen worden, verder loopt hij prima.
Echter een probleem: TomTom loopt volledig vast, start op krijg eerste beeld en vervolgens doet ie niets meer
Iemand enig idee wat de reden is en hoe dit te verhelpen is? Heb TT al opnieuw geinstalleerd, helpt niet.
Ik kijk het nog even aan met die youtube app op de energy rom, maar denk dat ik toch weer andere ga testen. Heb een free-abbo toch wel voor een reden, en dat is niet naar nonstop 'error cannot play movie' te kijken
Hebben jullie ook dat als jullie youtube op high quality zetten de video niet altijd even soepel loopt ook al is hij compleet geladen?
die specifieke filmpjes zijn bij mij geen probleem, zowel niet via een activesync verbinding als via wifi.SinergyX schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:38:
[...]
Even zo een paar uit m'n hoofd:
zoeken op 'where the hell is matt', eerste filmpje.
zoeken op 'v3 original', eerste filmpje.
Ik krijg een seconde 'connecting', dan direct 'cannot play movie'.
Andere filmpjes doen het wel, maar pas na 10-15sec op connecting. Apart dus dat mijn orginele rom alles van youtube wel correct afspeelde. Moet ik er wel bij zeggen, geluidskwaliteit leek een enorm stuk beter met de nieuwe rom. (ik heb radio rom geupdated).
ook andere filmpjes spelen moeiteloos af, zonder haperingen of lang wachten.
ik heb wel 1 vervelende dingetje, dat is dat het scherm na het unlocken niet helder wordt, ondanks dat de settings goed staan, het is alleen als ik de 'autolock' functie aan heb staan..
dit is dus nog buggy, zonder de autolock functie enabled werkt het namelijk wel goed.
dat vind ik wel een nadeel, er staan meerdere tweakprogramma's op, en de ene instelling overrulled de andere.
[ Voor 9% gewijzigd door Shanquish op 21-04-2009 14:53 ]
En je registry-settings dan, zoals registratie-gegevens? Die staan dan ook op de SD-kaart? Ben geen windows-goeroe, maar dat lijkt me toch niet...MsG schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:44:
Valt mee. Gewoon alles op geheugenkaart installeren en bij een nieuwe rom de snelkoppelingen terugzetten. Klaar.
Verwijderd
Ik heb namelijk vrij veel config en customizing gedaan. Nu wil ik graag een andere rom even testen maar als het niet bevalt zou ik graag een backup terug zetten van de volledige status van m'n telefoon.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Hiervoor kun je Sprite-backup gebruiken, dat op de bijgeleverde CD staat.rajackar schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:42:
Ik vroeg me af of ik ook een volledige dump van mijn telefoon kan maken.
Verwijderd
Hoe simpel kan het zijn: telefoon aan TomTom Home gehangen en nu werkt het weer.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:26:
Zet inderdaad gehele reg terug, niet handig maar heb geen idee welke aanpassingen zijn gedaan om bedrijfsmail beschikbaar te maken. Zonder die aanpassing kan ik niet linken met exchange server.
ik denk niet dat dat de hele lading dekt, ik denk namelijk dat Paul_K alles bedoelt, dus ook de ROM.Paul_K schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:49:
[...]
Hiervoor kun je Sprite-backup gebruiken, dat op de bijgeleverde CD staat.
Verwijderd
Ik gebruik hiervoor ook sprite backup.shameete schreef op woensdag 22 april 2009 @ 12:26:
[...]
ik denk niet dat dat de hele lading dekt, ik denk namelijk dat Paul_K alles bedoelt, dus ook de ROM.
Voor je gaan flashen een volledige backup maken (kiezen voor een exe file. Als de nieuwe rom dan niet bevalt flash je gewoon de vorige weer terug en kan je de volledige backup restoren door op de exe te klikken.
Je moet er wel voor zorgen dat de restore instellingen goed staan. Dit kan door even te cancelen, instellingen goed zetten ("prompt" voor migratie uitzetten en kiezen voor replace).
Verwijderd
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
ik wel, werkt SUPER, echt zwaar rlxt en lkkr snel en mooi
heeft alles wat je wilt hebben, en ik vind het echt beter als touchflo eiglk.. nu nog ff goed er mee spelen en em gebruiken kijken of het ook echt beter is.. sneller is die in ieder geval wel
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.
Gratis navigatie vind je denk ik alleen in liefdadigheidsland, alleen ik weet zo niet waar dat ligt. Nee even serieus
Vind het stom (maar ook wel begrijpelijk) dat ze wel tom tom leveren met veel toeters en bellen, maar je het vervolgens niet kunt gebruiken, of veel moet betalen voor maps!
Ik blijf bij touchflo, SPD is wel snel maar blijft minder 'geintrigeerd' op je scherm. Daarbij vind ik touchflo toch iets vriendelijkere interface hebben. Ik heb op mijn vorige Q9100 altijd SPD gehad, kan nu upgraden voor 15 dollar ofzo naar versie 3. Zeker de rhodium versie van touchflo werkt gewoon fijner.rohit schreef op donderdag 23 april 2009 @ 01:27:
zo iemand al SPB Mobile Shell 3 uitgeprobeerd??
ik wel, werkt SUPER, echt zwaar rlxt en lkkr snel en mooi
heeft alles wat je wilt hebben, en ik vind het echt beter als touchflo eiglk.. nu nog ff goed er mee spelen en em gebruiken kijken of het ook echt beter is.. sneller is die in ieder geval wel
Ben ik 1 van de weinigen die tomtom wel legaal heb, mijn oom had het toendertijd gekocht maar werkte niet op zijn mobiel, dus heb ik maar van hem overgenomen. Je kan eens kijken naar nav4all, leek toendertijd ook wel aardig te werken en een flat-internet is er wel handig bij
Bij standaard tomtom kon ik 1 regio erbij kiezen, maar had je nu ook niet zoveel aan. Andere kant, je kan hem altijd weer op een andere mobiel installeren als je overstapt, dus het is de investering wel waard
Je krijgt toch de mogelijkheid tot tijdelijk een gratis kaart ofzo? Dat krijg ik altijd als ik hem opstart zonder mijn gekraakte kaart.koekjah schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:17:
Heb oneindig internet, maar vind navigeren met google maps niet echt relaxed werken.
Vind het stom (maar ook wel begrijpelijk) dat ze wel tom tom leveren met veel toeters en bellen, maar je het vervolgens niet kunt gebruiken, of veel moet betalen voor maps!
Denk het wel. TomTom voor de PDA is bijna net zo duur als een dedicated TomTom unit. Bovendien zou ik dus als ik een kaart koop hem weer opnieuw moeten kopen bij een nieuwere versie. Nee bedanktSinergyX schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:25:
[...]
Ik blijf bij touchflo, SPD is wel snel maar blijft minder 'geintrigeerd' op je scherm. Daarbij vind ik touchflo toch iets vriendelijkere interface hebben. Ik heb op mijn vorige Q9100 altijd SPD gehad, kan nu upgraden voor 15 dollar ofzo naar versie 3. Zeker de rhodium versie van touchflo werkt gewoon fijner.
Ben ik 1 van de weinigen die tomtom wel legaal heb, mijn oom had het toendertijd gekocht maar werkte niet op zijn mobiel, dus heb ik maar van hem overgenomen. Je kan eens kijken naar nav4all, leek toendertijd ook wel aardig te werken en een flat-internet is er wel handig bij
Bij standaard tomtom kon ik 1 regio erbij kiezen, maar had je nu ook niet zoveel aan. Andere kant, je kan hem altijd weer op een andere mobiel installeren als je overstapt, dus het is de investering wel waard
[ Voor 54% gewijzigd door MsG op 23-04-2009 10:29 ]

Ik zie nog niets op msn though
Kan ik die pm's aanzetten of moet je dan een abbo hebben?
argh!!
Verwijderd
Dit gebeurd als je de volledige versie niet hebt. Die installeerd namelijk op allebij.koekjah schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:42:
Ik krijg het niet voor elkaar om Sprite backup werkend te krijgen. Heb precies gedaan zoals het beschreven staat, telefoon verbinden met PC, zorgen dat er een connectie is met Activesync, vervolgens setup starten.. Hij zegt niks over mn telefoon, installeerd alles op mn computer maar niet op mn telefoon en de foutmelding is dus ook: Controleer of sprite backup geinstalleerd staat op de telefoon.
argh!!
Je moet dus nu de cab versie voor je tel. nog ff aanschaffen.
Als je alleen de cab (voor je tel.) versie wilt gebruiken kan dat ook, die kan namelijk een zelfstartende image op je sd kaart maken.
De pc versie is dan weer handig als je een enkel bestandje wilt opzoeken en terugzetten.
Staat trouwens nog een oude versie van het besturingssysteem op, zag een 'nieuwe' op de htc website maar lees er gemengde reacties over. Updaten of niet?
[ Voor 57% gewijzigd door koekjah op 23-04-2009 14:30 ]
Verwijderd
Is het mogelijk om op de htc touch pro een wachtwoord op je sms berichten te zetten? Ik kan het eigenlijk nergens vinden maar als dit kan zou dat geweldig zijn.
Dus iemand die toevallig weet of dit wel of niet kan?
Greetz,
Maar hoe kom je aan een flashable versie / backup van JOUW telefoon's ROM? Die moet je ook ergens mee dumpen / backuppen? Sprite Backup doet dat i.i.g. niet!Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:13:
[...]
Ik gebruik hiervoor ook sprite backup.
Voor je gaan flashen een volledige backup maken (kiezen voor een exe file. Als de nieuwe rom dan niet bevalt flash je gewoon de vorige weer terug en kan je de volledige backup restoren door op de exe te klikken.
Je moet er wel voor zorgen dat de restore instellingen goed staan. Dit kan door even te cancelen, instellingen goed zetten ("prompt" voor migratie uitzetten en kiezen voor replace).
Kijk eens hierVerwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:34:
Hej,
Is het mogelijk om op de htc touch pro een wachtwoord op je sms berichten te zetten? Ik kan het eigenlijk nergens vinden maar als dit kan zou dat geweldig zijn.
Dus iemand die toevallig weet of dit wel of niet kan?
Greetz,
[ Voor 25% gewijzigd door Coromoto op 23-04-2009 15:10 ]
Verwijderd
Verwijderd
Sinds ROM update is mijn TP lekker stabiel en nog een tikkie sneller als voorheenkoekjah schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:29:
Heb de cab geinstalleerd, hij is nu bezig met back-uppen
Staat trouwens nog een oude versie van het besturingssysteem op, zag een 'nieuwe' op de htc website maar lees er gemengde reacties over. Updaten of niet?

Verwijderd
Klopt, maar die is wel bij xda-developers.com te vinden.Coromoto schreef op donderdag 23 april 2009 @ 15:05:
[...]
Maar hoe kom je aan een flashable versie / backup van JOUW telefoon's ROM? Die moet je ook ergens mee dumpen / backuppen? Sprite Backup doet dat i.i.g. niet!
[...]
Kijk eens hier
Maar ik moet er eerlijk bij vertellen dat daar zoveel roms staan dat ik niet meer terug wil naar de orginele rom.
Jammer want dat waren imho de beste custom roms.
edit:
Op z'n eigen site post hij nog wel zijn eigen bouwsels, maar alleen beschikbaar voor "donaters".
[ Voor 39% gewijzigd door rajackar op 24-04-2009 11:03 ]
Idd echt balen! Denk er wel over om een kleine donatie te doen, altijd leuk om op zn site te kunnen blijven kijken wat hij uitbrengtrajackar schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:41:
Monx is btw gestopr met ROMeOS
edit:
Op z'n eigen site post hij nog wel zijn eigen bouwsels, maar alleen beschikbaar voor "donaters".
Erg jammer.. ROMeOS is echt geweldig! (en een van de weinige ook Nederlandstalige roms) Aan de andere kant zit er een hoop tijd in en, als je sommige reacties leest, is het nooit goed genoeg.rajackar schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:41:
Monx is btw gestopr met ROMeOS
edit:
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
edit @ hierboven, als het goed is gewoon in je my document folder.
[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 24-04-2009 14:36 ]
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
http://forum.xda-develope...read.php?t=497977&page=28
heeft iets met TMC te maken ofz
blijkbaar werkt TMC op je pro dan wel met tomtom ofzo, als dit zo is , best rlxt
en check met advanced config de map waar je bluetooth bestande in komen
[ Voor 15% gewijzigd door Rohit op 24-04-2009 15:28 ]
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Zou erg cool zijn als ze dit werkend krijgen. TMC + tomtom lijkt me heerlijk.rohit schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 15:26:
iemand dit geprobeerd :
blijkbaar werkt TMC op je pro dan wel met tomtom ofzo, als dit zo is , best rlxt
Ik heb ook nog even iGo geprobeerd vandaag omdat ik op xda wat meldingen zag dat dat geen lag zou moeten hebben maar bij mij gaf het de ergste lag die ik tot nog toe gezien heb. Misschien ligt dat dan weer aan de rom die ik gebruik, dat is namelijk de laatste ROMeOS met WM6.5 waar zo te zien de GPS tweaks voor tomtom al in zitten.
Met dat progje ontvang ik radio en rds signaal. RDS in je tomtom gaat volgens mij nog niet, zo ver zijn ze nog niet met ontwikkelen... helaasrohit schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 15:26:
iemand dit geprobeerd :
Weet iemand dit trouwens?
Ik krijg geen enkele navigatie aan de gang, tomtom wil niet en igo ook niet.
Miss iets van regist cleaner eens laten lopen tips?
Verwijderd
Ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen dit op te lossen. Onlangs had ik mijn Touch Pro in een tas zitten en toen is er een klein beetje water onderaan gekomen bij de headset aansluiting. Nu geeft mijn Pro geen geluid meer uit zijn normale speakers, tenzij ik mijn headset aansluit. Geluid komt dan wel uit de speakers en niet uit de headset. Als ik de headset er half in stop komt het geluid wel gewoon via de headset. Op het moment dat ik mijn headset uit de Pro haal start het TV OUT programma op. Heeft iemand enig idee hoe ik mijn Pro weer werkend kan krijgen, dus geluid over de speakers zonder dat ik mijn headset hoef aan te sluiten.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij dit probleem. Bijvoorbaat dank!
MVG,
TouchRies
ps. Wat ik vergeten ben te vermelden, maar wat wel handig is, is het feit dat ik wel al een harde reset heb uitgeprobeerd, maar het probleem blijft aanhouden
UPDATE: Op het moment dat ik mijn headset eruit heb getrokken krijg ik dus het TV OUT scherm. Nu blijkt tevens dat mijn scherm op het versimpele scherm blijft staan (als je je tobo uitschuift) en niet meer terugwilt naar de originele touchflo...Pas als ik de headset aansluit reageert de Pro weer normaal en gaat deze naar het originele homescreen.
UPDATE II: Nu na diverse malen een softreset uit te hebben gevoerd hoor ik wel zoals gewoon een deel van het opstartgeluid. Daarna valt deze echter meteen weer weg.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2009 23:34 ]
Verwijderd
Hardwareprobleem dus...Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 22:38:
Allereerst een hele goede avond allemaal!.
Ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen dit op te lossen. Onlangs had ik mijn Touch Pro in een tas zitten en toen is er een klein beetje water onderaan gekomen bij de headset aansluiting. Nu geeft mijn Pro geen geluid meer uit zijn normale speakers, tenzij ik mijn headset aansluit. Geluid komt dan wel uit de speakers en niet uit de headset. Als ik de headset er half in stop komt het geluid wel gewoon via de headset. Op het moment dat ik mijn headset uit de Pro haal start het TV OUT programma op. Heeft iemand enig idee hoe ik mijn Pro weer werkend kan krijgen, dus geluid over de speakers zonder dat ik mijn headset hoef aan te sluiten.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij dit probleem. Bijvoorbaat dank!
MVG,
TouchRies
ps. Wat ik vergeten ben te vermelden, maar wat wel handig is, is het feit dat ik wel al een harde reset heb uitgeprobeerd, maar het probleem blijft aanhouden
Wat je kan proberen is met perslucht heeeeel voorzichtig je mini-usb aansluiting schoon te blazen... met al die kleine open contactjes waar spanning opstaat en wat water...tja

En laden doet hij wel via je aansluiting?
Verwijderd
Laden doet hij wel gewoon. Hij reageert hier nog steeds direct op.Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 23:28:
[...]
Hardwareprobleem dus...
Wat je kan proberen is met perslucht heeeeel voorzichtig je mini-usb aansluiting schoon te blazen... met al die kleine open contactjes waar spanning opstaat en wat water...tja![]()
En laden doet hij wel via je aansluiting?
Wat werkt er niet aan TomTom en igo?Denthis schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 22:22:
Ik had laats iets gelezen dat het volume van de ringtone en sms geluider harder gezet kan worden.
Weet iemand dit trouwens?
Ik krijg geen enkele navigatie aan de gang, tomtom wil niet en igo ook niet.
Miss iets van regist cleaner eens laten lopen tips?
pas op met een compressor, in de lucht zit namelijk ook olie, denk dat je miss beter een föhn kunt gebruiken.Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 23:32:
[...]
Laden doet hij wel gewoon. Hij reageert hier nog steeds direct op.
tomtom start gewoon niet op, en igo krijg ik een fout melding over de database, hij heeft ooit gewerkt dat welMsG schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 00:02:
[...]
Wat werkt er niet aan TomTom en igo?wat zegt de supportlijn?
Verwijderd
Denthis en the_bladerunner, allereerst bedankt voor jullie reactie.Denthis schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 07:30:
[...]
pas op met een compressor, in de lucht zit namelijk ook olie, denk dat je miss beter een föhn kunt gebruiken.
Heb al een föhn gebruikt. Het probleem blijft echter aanhouden.. Dat t zo gevoelig is verbaast me wel. Ik zag namelijk dat er druppeltje water op viel en heb meteen mijn accu eruit gehaald en daarna mijn Pro in het zonnetje gelegd om te drogen.
Nieuw probleem dat waar ik nu ook nog eens tegenaan ben gelopen, is dat mijn Pro niet meer via activesync wil synchroniseren. Er gebeurt simpelweg helemaal niets wanneer ik mijn Pro via de USB aansluit.:S
Je hoort ook geen TINGDONG! Usb aansluitgeluid?
Verwijderd
Ok...:S De Pro springt zojuist weer terug in zn nare gewoonte...nog steeds niks opgelost dus
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2009 19:15 ]
Verwijderd
Voor TomTom zou ik "v 7.910.9185" aanraden, deze is speciaal voor HTC.Denthis schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 07:31:
[...]
tomtom start gewoon niet op, en igo krijg ik een fout melding over de database, hij heeft ooit gewerkt dat wel
Draaide vlekkeloos op mijn |Touch pro.
Nu draai ik "TomTom v 7.915.9196" ook prima.
Voor "iGO8" ff je sys.txt even aanpassen met de volgende 2 regels:
[folders]
app="%SDCARD%/iGO8"
Dat lost je probleem op denk ik.
Ik heb iGO8 ook werkend met TTS en mijn sys.txt ziet er zo uit:
[folders]
app="%SDCARD%/iGO8"
[interface]
maxzoom2d=6000000
vga=1
[rawdisplay]
highres=1
show_exit=1
[map]
alternative_roadnames=1
3d_max_tiltlevel=9000
2dheadup=1
[navigation]
sim_speed_factor=4.0
[debug]
skip_eula=1
enable_roadshadow=1
tts_min_ready_wav="1"
tts_getaway_time="100"
sound_q_length="200"
no_file_cache="0"
cache="2048"
[tts]
tts_buffer=131072
always_say_road_names=1
announce_street_name=1
skip_exit_numbers=0
announce_exit_directions=1
tts_logics=3
priority="HIGH"
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2009 23:52 ]
Ik heb dit 4 maanden kunnen tegenhouden maar vandaag deed de druppel mijn emmer overlopen.
Oorzaak is de ongeloofelijk misselijkmakende traagheid van dit toestel.
Mijn vrouw belt mij dus vanuit het buitenland, ik neem op er gebeurt niets, ik neem dus na een paar seconden nog maar een keer op, blijkt hij de eerste input wel geregistreerd te hebben, maar alles bij dit klote toestel duurt dus te lang, dus je neemt op hoort niets drukt na een tijd nog maar een keer, want alles belt en knippert nog, maar je hoort weer niets want met die tweede keer zet je hem in de wachtstand waarna vervolgens dit k$!@#$ toestel helemaal op tilt gaat en een totale vastloper het gevolg is.
Resultaat :gesprek gemist.
Dit is dus zeker niet de eerste keer.
Wat een misser is dit toestel het lijkt wel of het op windows 3.0 draait zo traag is dit
Ik HAAT!! dit toestel.
Niets, maar dan ook helemaal niets werkt naar behoren, ik had hiervoor een P3300 en die vond ik geweldig.
Ik ben heel erg !!!!
Ik zou willen dat ik ergens verhaal kon halen maar dat gaat dus nooit bij dit soort rotzooi, en dat maakt je zo onmachtig.
Ik denk dat het het lekkerst gaat voelen om hem te verbrijzelen onder mijn hak en gewoon mijn oude P3300 weer gaan gebruiken of nog beter, een simpele Nokia en een papieren zakagenda kopen (dit meen ik serieus)
Sorry moest dit even kwijt, gedeelde smart is halve smart.
Ik begrijp je frustratie.. had er zelf ook last van. Nu met een custom rom loopt dat ding echter als een treinMatMich schreef op zondag 26 april 2009 @ 00:58:
Ik heb hem vandaag toch eindelijk een keer keihard weggesmeten.
Ik heb dit 4 maanden kunnen tegenhouden maar vandaag deed de druppel mijn emmer overlopen.
Oorzaak is de ongeloofelijk misselijkmakende traagheid van dit toestel.
Mijn vrouw belt mij dus vanuit het buitenland, ik neem op er gebeurt niets, ik neem dus na een paar seconden nog maar een keer op, blijkt hij de eerste input wel geregistreerd te hebben, maar alles bij dit klote toestel duurt dus te lang, dus je neemt op hoort niets drukt na een tijd nog maar een keer, want alles belt en knippert nog, maar je hoort weer niets want met die tweede keer zet je hem in de wachtstand waarna vervolgens dit k$!@#$ toestel helemaal op tilt gaat en een totale vastloper het gevolg is.
Resultaat :gesprek gemist.
Dit is dus zeker niet de eerste keer.
Wat een misser is dit toestel het lijkt wel of het op windows 3.0 draait zo traag is dit
Ik HAAT!! dit toestel.
Niets, maar dan ook helemaal niets werkt naar behoren, ik had hiervoor een P3300 en die vond ik geweldig.
Ik ben heel erg !!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zou willen dat ik ergens verhaal kon halen maar dat gaat dus nooit bij dit soort rotzooi, en dat maakt je zo onmachtig.
Ik denk dat het het lekkerst gaat voelen om hem te verbrijzelen onder mijn hak en gewoon mijn oude P3300 weer gaan gebruiken of nog beter, een simpele Nokia en een papieren zakagenda kopen (dit meen ik serieus)
Sorry moest dit even kwijt, gedeelde smart is halve smart.
Als het echt zo erg voor je is.. waarom ga je dan niet gewoon weer je oude p3300 gebruiken? Niemand verplicht je om met dit ding te blijven werken..toch?
Het enige dat ik niet begrijp is dat de HTC software zo ontzettend slecht is. Dat is wat mij betreft echt niet goed te praten. Ze zouden bij HTC de ontwikkelaars van ROMeOS of M-rom aaan moeten nemen als hoofd van de software ontwikkel afdeling.
Een custom rom is nu niet een extratje met leuke features maar een noodzaak omdat te veel dingen out of the box gewoon niet of slecht werken.
In je SMS inbox?Chaos-Zero schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 14:31:
Waar komen in godsnaam ontvangen bluetooth bestanden binnen? Een vriend van me heeft vanmorgen 2 bestanden gestuurd, maar ik kan ze nergens op m'n interne geheugen en niet op m'n sd kaart vinden.
Ik ben nog steeds niet tevreden met mijn MDA. Hij is gewoon veel te traag. Onlangs werd ik gebeld en ging hij 2x over. Ik neem op waarop de beller zegt; Ik wou bijna ophangen, wat duurde dat lang. Hij ging wel 8x over.
Of dat je ziet dat het display al oplicht en je het toestel vast pakt om een verwacht SMSje te lezen, waarna je nog 3x moet wachten tot het SMSje daadwerkelijk leesbaar is.
Ik draai nog op de out-of-the-box ROM. Heb al wet wat getweaked met Advanced Config maar het blijft behelpen.
Sinds gister G-rotator er op waardoor het scherm in ieder geval meedraait zonder het toetsenbord te moeten uitklappen, waarmee ik alweer iets blijer ben.
Maar vind het ontzettend jammer dat je afhankelijk bent van een community wat betreft goede software en gebruikerservaringen. Anno 2009 mag je toch hopen dat de fabrikanten zelf hun best er een beetje op doen.
[ Voor 59% gewijzigd door frickY op 26-04-2009 15:16 ]
Al gekeken in de map 'Mijn documenten'?Chaos-Zero schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 14:31:
Waar komen in godsnaam ontvangen bluetooth bestanden binnen? Een vriend van me heeft vanmorgen 2 bestanden gestuurd, maar ik kan ze nergens op m'n interne geheugen en niet op m'n sd kaart vinden.
Weet iemand trouwens of Monx, van de bekende ROMeOS roms op zijn eigen website ook nog doorgaat met het ontwikkelen van de Nederlandse roms?

Ok dankje voor de info? en weet je ook iets van garmin? ik vind dat nogal handig omdat je daar zelf routes mee kunt maken en die in de navi kunt laden.Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 23:36:
[...]
Voor TomTom zou ik "v 7.910.9185" aanraden, deze is speciaal voor HTC.
Draaide vlekkeloos op mijn |Touch pro.
Nu draai ik "TomTom v 7.915.9196" ook prima.
Voor "iGO8" ff je sys.txt even aanpassen met de volgende 2 regels:
[folders]
app="%SDCARD%/iGO8"
Dat lost je probleem op denk ik.
Ik heb iGO8 ook werkend met TTS en mijn sys.txt ziet er zo uit:
[folders]
app="%SDCARD%/iGO8"
[interface]
maxzoom2d=6000000
vga=1
[rawdisplay]
highres=1
show_exit=1
[map]
alternative_roadnames=1
3d_max_tiltlevel=9000
2dheadup=1
[navigation]
sim_speed_factor=4.0
[debug]
skip_eula=1
enable_roadshadow=1
tts_min_ready_wav="1"
tts_getaway_time="100"
sound_q_length="200"
no_file_cache="0"
cache="2048"
[tts]
tts_buffer=131072
always_say_road_names=1
announce_street_name=1
skip_exit_numbers=0
announce_exit_directions=1
tts_logics=3
priority="HIGH"
ja komen idd in de mijn documenten map uit.crumpler schreef op zondag 26 april 2009 @ 16:50:
[...]
Al gekeken in de map 'Mijn documenten'?
Weet iemand trouwens of Monx, van de bekende ROMeOS roms op zijn eigen website ook nog doorgaat met het ontwikkelen van de Nederlandse roms?
heb ook al liggen zoeken laats.
Misschien kun je dat beter aan Monx zelf vragen op z'n site?crumpler schreef op zondag 26 april 2009 @ 16:50:
[...]
Al gekeken in de map 'Mijn documenten'?
igo werkt nog steeds niet.Denthis schreef op zondag 26 april 2009 @ 18:14:
[...]
Ok dankje voor de info? en weet je ook iets van garmin? ik vind dat nogal handig omdat je daar zelf routes mee kunt maken en die in de navi kunt laden.
krijg een error dat ik de juiste sd kaart moet invoeren
Dan moet je in sys.txt even de "link" naar je sd-kaart aanpassen. Bij mij is dat opslagkaart bijvoorbeeld.Denthis schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:14:
[...]
igo werkt nog steeds niet.
krijg een error dat ik de juiste sd kaart moet invoeren
Dat werkte bij mij ook prima ja. Maar iGo loopt echt een bizar eind achter op mijn werkelijke positie dus dat is eigenlijk niet werkbaar.Eric_Cantona schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:43:
[...]
Dan moet je in sys.txt even de "link" naar je sd-kaart aanpassen. Bij mij is dat opslagkaart bijvoorbeeld.
Verwijderd
Garmin heb ik geen ervareing mee, maar met iGO8 kan je ook erg makkelijk routes maken en die dan opslaan en later weer inlezen.Denthis schreef op zondag 26 april 2009 @ 18:14:
[...]
Ok dankje voor de info? en weet je ook iets van garmin? ik vind dat nogal handig omdat je daar zelf routes mee kunt maken en die in de navi kunt laden.
Verwijderd
Dat is een bekend euvel van de TP. Maar bij xda staan oplossingen, zoek maar eens op "gps lag"rajackar schreef op zondag 26 april 2009 @ 23:57:
[...]
Dat werkte bij mij ook prima ja. Maar iGo loopt echt een bizar eind achter op mijn werkelijke positie dus dat is eigenlijk niet werkbaar.
Ik heb het zo aangepast en dat is een hele verbetering. Sneller een fix en minder lag.
With Advanced config 3.3 http://www.touchxperience.com/fr/out...ol-32-cab.html
windows\GPSLogFile.txt and \windows\GPSLogFileBack.txt
1. disable A-GPS
2. disable GPS logging
3. logfile name must be empty
4. old logfile name must be empty
5. maximum size of logfile must be 0
6 delete the files : \windows\GPSLogFile.txt and \windows\GPSLogFileBack.txt
B. Then edit registry with TotalCommander http://ghisler.fileburst.com/ce/tcmdpocketarm.cab
Under: HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\
- Drivers\GpsOneDevice\PollInterval -> 500 (default is 1000)
- Drivers\InputBufferSize -> 256 (default is 4096)
- Drivers\OutputBufferSize -> 128 (default is 4096)
- Drivers\SleepOnNoData -> 1500 (default is 1000)
- Multiplexer\MaxBufferSize -> 256 (by default not present, you have to create it)
[ Voor 93% gewijzigd door DaannO op 27-04-2009 15:04 ]
[ Voor 78% gewijzigd door DaannO op 27-04-2009 15:04 ]
hetzelfde hier, lag is een paar seconden. valt wel mee te leven. ik wil wel die aanpassingen doorvoeren van een paar posts hierboven. Ik weet wel dat aGPS wel uitgeschakeld is standaard in adv. config. toolEric_Cantona schreef op maandag 27 april 2009 @ 07:45:
Ik heb ook maar 'n minimale lag in iGO, alleen na 'n afslag o.i.d. duurt 't even voor iGO weer op de route zit. Iemand hier ervaring daarmee en 'n idee wat eventueel de oplossing zou kunnen zijn?
Heb de nieuwe radio 1.14.25.05 + de goede rilphone.dll erop gezet. Had met 1.12.25.19 op zich goed ervaringen, batterij hield het twee dagen uit met HSDPA en Bluetooth altijd aan. Alleen switchen tussen HSDPA en GPRS tijdens bellen....

[ Voor 93% gewijzigd door DaannO op 27-04-2009 15:04 ]
Heb je security unlock a 14 Eur daarvoor gebruikt?Rizn schreef op maandag 27 april 2009 @ 09:59:
Heb de nieuwe radio 1.14.25.05 + de goede rilphone.dll erop gezet.
Hoeft niet voor deze radio, omdat het een officiele raphael radio is, dus alleen Hard SPLnl2dav schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:06:
[...]
Heb je security unlock a 14 Eur daarvoor gebruikt?
Bij mij wordt 't zonder percentages gezet en opslagkaart (NL ROMeOS).SinergyX schreef op maandag 27 april 2009 @ 09:50:
app="%storage card%/iGO8"
Moet dat niet gewoon SDCARD zijn? (% namen zijn dacht ik windows aliases, geen 'namen' van je drives).
[ Voor 90% gewijzigd door DaannO op 27-04-2009 15:04 ]
Dit topic is gesloten.