Dat valt inderdaad wel mee. Had gehoord van iemand dat hij tussen de 5 en 10W verbruikt. Maar dat blijkt dus niet waar te zijn! Maargoed, na gebruik ervan zet ik hem geheel uitEgoPro schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:41:
Volgens:
http://www.energy.gs/2008...gy-does-sony-ps3-use.html
Gebruikt de Ps3 in standby 2W, dus dat valt eigenlijk wel mee, je telefoonoplader in de wcd later zitten is net zo erg
Ik denk dat hij het wel begrepen heeft. Als je de PS3 aankoppelt op je PSP en die standby laat voor activering door de PSP, dan blijft hij in een hogere powermode, met fans en al, ook met de rode-lampje-stand.Nico111 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:30:
[...]
Of je hebt het niet helemaal begrepen wat we met standby bedoelen of je heb wel een hele aparte PS3
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
blu-fox schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 23:26:
[...]
Ik zit er ook over te twijfelen... Hoe zit het met garantie als je bij Amazon.co.uk een PS3 bestelt? Ik ben bang dat je hele hoge kosten moet betalen als hij dan kapot is...
...Omdat hij een stuk duurder is in Nederland?Yippie schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 23:29:
Als je zo erg twijfelt, waarom koop / bestel je hem dan niet gewoon in NL.
Overigens hoef je hem niet terug te sturen naar de UK als die kapotgaat.
Garantie bij Sony gaat op serialnr icm aankoopbewijs en is gelijk voor heel EU.
Ik twijfel ook nog een beetje.
Als je de volgende support manuals op de playstation website bekijkt:
http://www.playstation.com/manual/pdf/CECHL04-2.40_1.pdf
http://www.playstation.com/manual/pdf/CECHK02_03-2.30_1.pdf
dan zie je dat de garantieprocedure apart is voor UK/Ierland/Australie/Nieuw-Zeeland, en Oorstenrijk/Belgie/Frankrijk/Duitsland/Italie/Luxemburg/Nederland/Portugal/Spanje/Zwitserland.
Citaat uit de tweede manual:
Ik heb Amazon.co.uk even een mail verstuurd. Het lijkt me zelf niet zo handig om je PS3 naar de UK te moeten versturen.This Guarantee is only valid:
i. in the United Kingdom, Eire, Australia and New Zealand"
[snip]
If your home country is not one of those listed, please contact your retailer."
EDIT: Ik zie nu dat SF4 uitverkocht is, en niet meer als goedkope tweede game kan worden bijbesteld. Zucht.
[ Voor 3% gewijzigd door Kajun op 15-03-2009 15:50 ]
MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!
Dat valt op de totale levensduur van het apparaat natuurlijk best mee. Paar euro per maand voor een beetje gemoedsrust is natuurlijk niet veel.
Maar de grap is, de garantie wordt gegeven door hetzelfde bedrijf:Ik twijfel ook nog een beetje.
Als je de volgende support manuals op de playstation website bekijkt:
http://www.playstation.com/manual/pdf/CECHL04-2.40_1.pdf
http://www.playstation.com/manual/pdf/CECHK02_03-2.30_1.pdf
dan zie je dat de garantieprocedure apart is voor UK/Ierland/Australie/Nieuw-Zeeland, en Oorstenrijk/Belgie/Frankrijk/Duitsland/Italie/Luxemburg/Nederland/Portugal/Spanje/Zwitserland.
[...]
Deze garantie wordt aan u, als eerste gebruiker, gegeven door Sony Computer Entertainment Europe Ltd, 10 Great Marlborough Street, London, W1F 7LP, United Kingdom.
Dan zou je denken dat het niets uitmaakt...This Guarantee is given to you as first user by Sony Computer Entertainment Europe Ltd of 10 Great Marlborough Street, London, W1F 7LP, United Kingdom.
Laat even weten wat die terug schrijven...Ik heb Amazon.co.uk even een mail verstuurd. Het lijkt me zelf niet zo handig om je PS3 naar de UK te moeten versturen.
Maar wat nou als je een niet-werkend exemplaar ontvangt. Bij de lokale winkel ga je dan terug en vraag je direct om een nieuw exemplaar. Bij Amazon zul je hem terug moeten sturen en ik weet niet of Amazon die verzendkosten vergoedt. Overigens, zelfs met verzendkosten, voor garantie of DOA, ben je waarschijnlijk toch goedkoper uit dan in Nederland.
Gewoon wachten op een volgende aanbieding. Amazon heeft dit soort aanbiedingen regelmatig, en de spellen wijzigen ook nog wel eens.EDIT: Ik zie nu dat SF4 uitverkocht is, en niet meer als goedkope tweede game kan worden bijbesteld. Zucht.
Verwijderd
Nog iemand een idee of je met de remote van Sony ook MP3 kunt besturen? Dus ook vanuit het main menu een playlist starten zonder dat je de tv nodig hebt voor navigatie?
De BT remote heeft geen scherm dus: ja hoor als je knoppenvolgorde uit je hoofd weet. Anders zou je een psps kunnen gebruiken wat ook al geantwoord is op de vorige pagina toen je min of meer dezelfde vraag stelde.Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 19:44:
Nog iemand een idee of je met de remote van Sony ook MP3 kunt besturen? Dus ook vanuit het main menu een playlist starten zonder dat je de tv nodig hebt voor navigatie?
Who wants to life forever anyway...
Verwijderd
Ok dat begrijp ik. Maar geen simpele MP3 play knop ofzo? Hij draagt dus niets bij tov de controller.RC2 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:03:
[...]
De BT remote heeft geen scherm dus: ja hoor als je knoppenvolgorde uit je hoofd weet. Anders zou je een psps kunnen gebruiken wat ook al geantwoord is op de vorige pagina toen je min of meer dezelfde vraag stelde.
Check het ding eens in de winkel.... er zitten een hoop meer knopjes op, o.a. cijfers en allerlei spul specifiek voor bluray/dvd.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Dat dacht ik eerst ook totdat ik deze toch maar aangeschaft had en dan blijkt zo'n afstandsbediening toch een stuk handiger/prettiger werken dan de controller.Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:22:
[...]
Hij draagt dus niets bij tov de controller.
Ik moet zeggen dat ik de afstandsbediening erg fijn vind. Zeker met films kijken via DVD of Blu-ray en streamen via PMS. Ook voor mijn ouders is het een stuk prettiger en weten direct hoe ze er mee om moesten gaan.
Jup, enorm fijn dingetje als je een film kijkt.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Vandaag bij PriceX. Zit wel te twijfelen, wou nog altijd wel een Dual Shock 3 controller, maargoed, via import zijn ze ook voor deze prijs te krijgen en moet ook nog wat gemeentelijke belastingen betalen binnenkort
Wel benieuwd wat voor een gratis spel ze erbij doen, waarschijnlijk Lego or something
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Verwijderd
Dat denk ik ook, ik denk niet dat je een super nieuw spel op je deurmat te zien krijgt!Yellowneck schreef op maandag 16 maart 2009 @ 00:31:
[afbeelding]
Vandaag bij PriceX. Zit wel te twijfelen, wou nog altijd wel een Dual Shock 3 controller, maargoed, via import zijn ze ook voor deze prijs te krijgen en moet ook nog wat gemeentelijke belastingen betalen binnenkort
Wel benieuwd wat voor een gratis spel ze erbij doen, waarschijnlijk Lego or something
Volgens mij hebben ze ooit bij PriceX het spel Vampire Rain proberen te slijten, het zal me niet verbazen als het die game is. (Misschien zit ik er naast).
Overigens is dat echt een vreselijk *piep* spel.
Overigens is dat echt een vreselijk *piep* spel.
Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).
Verwijderd
Dat heb ik dus gemistwvkreg schreef op zondag 15 maart 2009 @ 00:12:
[...]
Plus 2 games erbij is de aanbieding 350 GBP!
Dinsdag besteld. Donderdag heb ik hem binnen.
Deels via UPS, andere deel (games+kabel) via TNT en dat voor 10 pond verzendkosten
Verwijderd
*Ik wil gewoon mijn PS3 aanzettenHillie schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:53:
Jup, enorm fijn dingetje als je een film kijkt.
*Mijn TV niet aanzetten
*Op een knop drukken
*En dan muziek (MP3) horen.
Dat is dus gewoon niet mogelijk. Hmmmm. Dan gaat ie misschien toch maar in de aanbieding en koop er een native blu-ray speler voor terug.
Of je koop een mp3speler met een remote (bv ipod) en sluit die aan op je soundsystem.... 1 druk op de knop = muziek... Lijkt mij goedkopere optieVerwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 06:59:
[...]
*Ik wil gewoon mijn PS3 aanzetten
*Mijn TV niet aanzetten
*Op een knop drukken
Dat is dus gewoon niet mogelijk. Hmmmm. Dan gaat ie misschien toch maar in de aanbieding en koop er een native blu-ray speler voor terug.
Just grow old with grace
Ik vind wel dat je er een rare redenering op na houdt. Een geavanceerd apparaat dat de door jouw geprefereerde functionaliteit maar moet uitvoeren na het drukken op een enkele knop. We hebben het hier niet over een single purpose apparaat wat maar 1 key functionaliteit heeft, dus heel gek is het niet (hij heeft ook geen interface in de vorm van een lcd schermpje ofzo). Hoe zou dat ding moeten weten waar hij die muziek vandaan moet halen? Als jij vindt dat dat vanaf z'n harde schijf moet, dan komt er straks weer iemand die het standaard vanaf z'n memory stick wil laten spelen (60Gb model), of vanaf een usb schijf direct uit mapje x:/muziek. Ik hoop maar dat je meer redenen hebt om hem weg te doen aangezien ik de door jou aangegeven reden echt een nonreden vind. (Maar dat mag je uiteraard zelf weten, het is alleen maar mijn mening).Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 06:59:
[...]
*Mijn TV niet aanzetten
*Op een knop drukken
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Wauw ik snap dus echt niet hoe sommige mensen gewoon dingen kunnen kopen zonder na te denken over de functionaliteiten. Nu ga je dus bijna nog een aanschaf doen waarbij het afspelen van MP3 van een HDD al helemaal kan vergeten. Het ontbreken van een HDD in een native Blu-Ray speler zet die spelen toch echt wel een paar tandjes lager dan de PS3. Maargoed ik zou zeggen verkopen dat ding! Inderdaad onzin dat je een tv nodig hebt! Er zijn legio mensen die zitten te wachten op een zo goed als nieuwe PS3 voor weinig!Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 06:59:
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Werkt dat ook niet als je MP3's op een cd/dvd brandt, en "Disc Auto-start" op "Aan" zet?Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 06:59:
[...]
*Mijn TV niet aanzetten
*Op een knop drukken
Wanna play?
Verwijderd
Of je schrijft op een papiertje hoe je met de controller bij je mp3s komt op de ps3. Zodra je die combinatie weet kan je zonder je tv aan te zetten mp3s draaien.F-Tim schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:01:
[...]
Werkt dat ook niet als je MP3's op een cd/dvd brandt, en "Disc Auto-start" op "Aan" zet?
ik zal het vanavond eens nakijken, heb zo'n apparaatje om stroom verbruik mee te meten.Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:10:
[...]
Dat valt inderdaad wel mee. Had gehoord van iemand dat hij tussen de 5 en 10W verbruikt. Maar dat blijkt dus niet waar te zijn! Maargoed, na gebruik ervan zet ik hem geheel uit.
PSN ID: Svennie-NL
ik heb gelezen over problemen met headsets icm de ps3, over slechte hoorbaarheid enzow. weet iemand dit ook het geval is met de officiele headset van sony?
heb vandaag trouwens Overlord: Raising Hell gekocht voor 15 euro bij de Mediamarkt, mooie prijs voor dit ondergewaardeerde spel
heb vandaag trouwens Overlord: Raising Hell gekocht voor 15 euro bij de Mediamarkt, mooie prijs voor dit ondergewaardeerde spel
Waarschijnlijk is het verbruik in standby te laag om goed te meten met dat apparaat. PS3 verbruikt erg weinig (tenzij je remote play aan hebt staan). Geen reden om de knop om te zetten.Svennie schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:51:
[...]
ik zal het vanavond eens nakijken, heb zo'n apparaatje om stroom verbruik mee te meten.
PSN: Shiver23
Ik had in de planning om een ps3 te kopen en er waren geruchten dat ze deze maand de prijs omlaag zouden gooien (Nu weet ik wel dat je daar altijd wel op kan wachten, maar ik heb geen haast) Echter nu heeft Amazon die leuke aanbeiding, maar als ik via die aanbieding mijn basket vul krijg ik gewoon de normale prijzen te zien en geen korting op mijn hdmi kabel en/of het spel. Wordt die korting pas toegepast in een verder stadium ? Jammer dat er geen fifa 09 tussen gaan we maar voor GTA 4 ook een goed spel
.
Back on topic, hoe zit het met onlinegaming op de ps3 via Wifi ? Ik hoorde van een aantal vrienden dat een kabel de voorkeur heeft, maar is het echt zo slecht of is dat afhankelijk van je thuis situatie en de ontvangst van je ps3 ? Want ik heb de voorkeur voor draadloos, en daarbij heeft het op mijn pc ook altijd goed gewerkt.
Back on topic, hoe zit het met onlinegaming op de ps3 via Wifi ? Ik hoorde van een aantal vrienden dat een kabel de voorkeur heeft, maar is het echt zo slecht of is dat afhankelijk van je thuis situatie en de ontvangst van je ps3 ? Want ik heb de voorkeur voor draadloos, en daarbij heeft het op mijn pc ook altijd goed gewerkt.
[ Voor 5% gewijzigd door KraveN op 16-03-2009 14:00 ]
ps3 gaat prima via wifi; echter via wifi kan je niet bepaald full hd content naar je ps3 streamen
Asus Zenbook i7 256gb
Dat had ik ook niet in de planning, wil gewoon een beetje gamen als er s'avonds niets op de televisie is (tegenwoordig steeds vaker). Streamen komt misschien in de toekomst wel, voorlopig doe ik het wel met een dvd of een bleuray voor HD contentGhostrider schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:01:
ps3 gaat prima via wifi; echter via wifi kan je niet bepaald full hd content naar je ps3 streamen
[ Voor 6% gewijzigd door KraveN op 16-03-2009 14:06 ]
Verwijderd
offtopic: m.b.t. Amazon actie, de korting wordt pas in het laatste stadium van betalen zichtbaar, heel verwarrend...KraveN schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:58:
Ik had in de planning om een ps3 te kopen en er waren geruchten dat ze deze maand de prijs omlaag zouden gooien (Nu weet ik wel dat je daar altijd wel op kan wachten, maar ik heb geen haast) Echter nu heeft Amazon die leuke aanbeiding, maar als ik via die aanbieding mijn basket vul krijg ik gewoon de normale prijzen te zien en geen korting op mijn hdmi kabel en/of het spel. Wordt die korting pas toegepast in een verder stadium ? Jammer dat er geen fifa 09 tussen gaan we maar voor GTA 4 ook een goed spel.
? Want ik heb de voorkeur voor draadloos, en daarbij heeft het op mijn pc ook altijd goed gewerkt.
Ik heb een ps3 40GB en een 'apple wireless keyboard + apple mighty mouse' zijn deze 2 ook te gebruiken met mijn ps3 via bluetooth en zo ja hoe doe ik dit???
'Just a designerd'
Verwijderd
Ik zou zeggen probeer het gewoon, dan kom je er snel genoeg achter of het werkt. Je sloopt er niets meer hoor, zolang je geen anger-management problemen hebt.
Oke, ja zit nu op mijn stage dus kan het nu niet proberen maar was gewoon benieuwd of iemand dit al had gedaan!Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:30:
Ik zou zeggen probeer het gewoon, dan kom je er snel genoeg achter of het werkt. Je sloopt er niets meer hoor, zolang je geen anger-management problemen hebt.
'Just a designerd'
Ben ik het niet met je eens, oke het gaat via WIFI, maar echt fijn is het niet, online gamen heb je vaker last van lag, verbindingen die verbreken, en ben je niet altijd goed hoorbaar via de HS.Ghostrider schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:01:
Natuurlijk zijn er uitzonderingen als je een hele goeie router hebt die er praktisch naast staan, maar meestal is dit niet zo. Online gamen via WIFI ik raad het je niet aan.
Kwaliteit van en afstand tot je router is wel behoorlijk belangrijk ja. Ik heb hier een 3Com router staat en in dezelfde kamer m'n PS3 en dat gaat prima. Nooit last van lag of weg vallende verbindingen. Die Wlan kaart in de PS3 is van best goede kwaliteit.KiefDelicious schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:47:
[...]
Ben ik het niet met je eens, oke het gaat via WIFI, maar echt fijn is het niet, online gamen heb je vaker last van lag, verbindingen die verbreken, en ben je niet altijd goed hoorbaar via de HS.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen als je een hele goeie router hebt die er praktisch naast staan, maar meestal is dit niet zo. Online gamen via WIFI ik raad het je niet aan.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dat doe ik dan dus ook nietEgoPro schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:41:
Volgens:
http://www.energy.gs/2008...gy-does-sony-ps3-use.html
Gebruikt de Ps3 in standby 2W, dus dat valt eigenlijk wel mee, je telefoonoplader in de wcd later zitten is net zo erg
Ja, dat valt natuurlijk wat van te zeggen. Het is het niet waard als je niet weet hoe je er voor staat m.b.t. de garantie.MartijnS72 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 17:07:
Dat valt op de totale levensduur van het apparaat natuurlijk best mee. Paar euro per maand voor een beetje gemoedsrust is natuurlijk niet veel.
Klopt, dat viel me ook al op. Je zou denken dat het niets uitmaakt, maar zeker weten doe je het niet...Maar de grap is, de garantie wordt gegeven door hetzelfde bedrijf:
Dan zou je denken dat het niets uitmaakt...
Dit gaat misschien wat langer duren dan verwacht. Tot nu toe heb ik mails gehad waarbij ze de vraag eigenlijk ontweken. De eerste zei dat ik bij de manufacturer moest zijn voor de garantie. Daar reageerde ik op door te wijzen op PS3 support manual. Nu beweert de tweede helpdeskmedewerker dat je als inwoner van Nederland helemaal geen UK PS3 kan halen, omdat deze onder de "Electronics & Photo and Home & Garden items" valt (zie Amazon's delivery restrictions). Inmiddels heb ik mijn derde mail al verstuurd, waarin ik mijn vraag herhaal, en aangeef dat sommige nederlanders wel degelijk de PS3 hebben besteld, en dat ik zelf ook zo ver bij de checkout kwam (zou heel vreemd zijn als het bestelsysteem het wél toeliet). Dit lijkt nergens meer op. Of Amazon heeft helpdesk mensen die niet kunnen lezen, of ze denken klanten met lastige vragen weg te pesten, of ze ontwijken de vraag gewoon omdat ze geen garantie willen bieden. Misschien alle drie. Het zal wel ook niet aan Amazon liggen, als ik er over nadenk heb ik altijd dit soort ervaringen gehad met helpdesks...Het ergste is als ze je als een dom iemand beschouwen.Laat even weten wat die terug schrijven...
Ik denk niet dat ze garantie willen bieden. Misschien dat ik even contact op moet nemen met Sony.
Zoals mijn mailwisseling verliep schat ik in dat de PS3 terug moet gaan naar Sony.Maar wat nou als je een niet-werkend exemplaar ontvangt. Bij de lokale winkel ga je dan terug en vraag je direct om een nieuw exemplaar. Bij Amazon zul je hem terug moeten sturen en ik weet niet of Amazon die verzendkosten vergoedt. Overigens, zelfs met verzendkosten, voor garantie of DOA, ben je waarschijnlijk toch goedkoper uit dan in Nederland.
Ja, misschien wel. Gezien de garantieperikelen is het misschien toch handig om maar te wachten tot een leuke aanbieding in NL komt (het zou mooi zijn als de geruchten waar zouden zijn; Sony zou in het nieuwe fiscale jaar, dus vanaf 1 april, een prijsverlaging aankondigen).Gewoon wachten op een volgende aanbieding. Amazon heeft dit soort aanbiedingen regelmatig, en de spellen wijzigen ook nog wel eens.
[ Voor 3% gewijzigd door Kajun op 16-03-2009 20:27 ]
MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!
heb het gemeten en het is 0,7W, goed te doen dus. Opgestart standby (daar bedoel ik mee in het menu) 106W en tijdens het spelen (BP) 132W.Shiver23 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:15:
[...]
Waarschijnlijk is het verbruik in standby te laag om goed te meten met dat apparaat. PS3 verbruikt erg weinig (tenzij je remote play aan hebt staan). Geen reden om de knop om te zetten.
Het betreft een 40GB CECHH04 versie gekocht de dag na het uitkomen van GTAIV in NL (dan weet je of je dezelfde hebt en kan je het verbruik vergelijken).
PSN ID: Svennie-NL
Die geruchten komen overigens niet van Sony zelf. Sony heeft enkel gezegd dat ze in het huidige boekjaar geen prijsverlaging zullen doorvoeren. Dat boekjaar eindigt op 31 maart en daaruit concluderen een aantal mensen dat de prijsverlaging dan wel 1 april zou moeten zijn. Da's dus pure speculatie. Sony zal absoluut dit jaar de PS3 goedkoper maken maar wanneer weet niemand. 1 april? Op E3? Na de zomer? Wie zal het zeggen.Kajun schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:24:
Ja, misschien wel. Gezien de garantieperikelen is het misschien toch handig om maar te wachten tot een leuke aanbieding in NL komt (het zou mooi zijn als de geruchten waar zouden zijn; Sony zou in het nieuwe fiscale jaar, dus vanaf 1 april, een prijsverlaging aankondigen).
Sony moet mee kunnen concurreren met de veel goedkopere Xbox 360, maar ze willen geen geld verliezen op de PS3. Dat kan alleen met een nieuw moederbord, veel geintegreerde onderdelen, een goedkopere Blu-Ray-speler en een 45nm CPU en GPU. Niemand weet nog hoe ver Sony daarmee is. 1 april zou heel mooi zijn, maar voor hetzelfde geld kunnen ze die goedkopere PS3 pas eind dit jaar op de markt brengen.
Dat zou heel goed kunnen. De bron was één of andere aanwezige bij een interne presentatie (link). Die persoon had LBP en Motorstorm op de PSP goed 'voorspeld', evenals de trailer van God of War 3 tot in de puntjes goed beschreven. Dat is de reden waarom ik in dit geval meer hoop koester. Echter je hebt gelijk, een precieze datum ontbreekt. "After March" is uiterst vaag.ymmv schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:38:
[...]
Die geruchten komen overigens niet van Sony zelf. Sony heeft enkel gezegd dat ze in het huidige boekjaar geen prijsverlaging zullen doorvoeren. Dat boekjaar eindigt op 31 maart en daaruit concluderen een aantal mensen dat de prijsverlaging dan wel 1 april zou moeten zijn. Da's dus pure speculatie. Sony zal absoluut dit jaar de PS3 goedkoper maken maar wanneer weet niemand. 1 april? Op E3? Na de zomer? Wie zal het zeggen.
Sony moet mee kunnen concurreren met de veel goedkopere Xbox 360, maar ze willen geen geld verliezen op de PS3. Dat kan alleen met een nieuw moederbord, veel geintegreerde onderdelen, een goedkopere Blu-Ray-speler en een 45nm CPU en GPU. Niemand weet nog hoe ver Sony daarmee is. 1 april zou heel mooi zijn, maar voor hetzelfde geld kunnen ze die goedkopere PS3 pas eind dit jaar op de markt brengen.
Is die goedkopere PS3 dan ook slechter?
Signature
Erg vette actie, ga er zeker morgen nog even naar kijken!
[ Voor 91% gewijzigd door HopOnline op 17-03-2009 01:40 ]
Verwijderd
NeeBMW_M3 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 01:27:
Is die goedkopere PS3 dan ook slechter?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 07:12 ]
Hmm dat ligt dan toch echt aan je router of inet abbo. Ik zit ongeveer 15 meter van mijn router en ik kan altijd zonder lag gamen + downloaden. Alles verloopt gewoon vloeiend. Dus ik zou het gewoon eerst wireless proberen, kabeltje aanleggen kan altijd nog maar vind ik niet noodzakelijk om optimaal van je ps3 te genieten XD.KiefDelicious schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:47:
[...]
Ben ik het niet met je eens, oke het gaat via WIFI, maar echt fijn is het niet, online gamen heb je vaker last van lag, verbindingen die verbreken, en ben je niet altijd goed hoorbaar via de HS.
Just grow old with grace
Nieuwtje uit Famitsu: Tecmo brengt Ninja Gaiden Sigma 2 uit voor de PS3. Dit zou een exclusieve game zijn voor de Xbox 360 maar dit valt dus in de praktijk mee. Hopelijk hebben ze de problemen van de 360-versie nu opgelost en draait het spel volledig in 720p zonder framerateproblemen.

[ Voor 13% gewijzigd door ymmv op 17-03-2009 08:26 ]
Even een vraag over het bestellen bij Amazon.co.uk, zit je niet met die regiocodes die op de games zitten? Dat heb je namelijk wel eens met films. Dan kun je ze niet afspelen. En, in de UK gebruiken ze andere stopcontacten toch? Zit er dan ook een andere voedingskabel bij?
Regio is hetzelfde, games zijn regiovrij, stekker is anders maar je kan zo een ander snoer er op aansluiten.brdddd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:32:
Even een vraag over het bestellen bij Amazon.co.uk, zit je niet met die regiocodes die op de games zitten? Dat heb je namelijk wel eens met films. Dan kun je ze niet afspelen. En, in de UK gebruiken ze andere stopcontacten toch? Zit er dan ook een andere voedingskabel bij?
Verwijderd
Volgens mij zijn PS3 games regiovrij (correct me if I'm wrong), dus dat hoeft geen probleem te zijn. Wat betreft de voedingskabel zijn er de afgelopen dagen volgens mij al een paar posts langs gekomen. Zit inderdaad een andere stekker aan, maar de aansluiting op de PS3 is een gewone aansluiting zoals ook op je PC en beeldscherm. Dus daar kan je gewoon voor een paar euro een andere kabel voor aanschaffen.
Maar als je zou willen bestellen gaat dat nu toch niet (althans bij mij), want in stap 2 van selecteren van de bundel kan je de hdmi-kabel niet meer aanvinken (lijkt in zijn geheel te zijn verdwenen).
EDIT: Shiver23 was me net te snel af
Maar als je zou willen bestellen gaat dat nu toch niet (althans bij mij), want in stap 2 van selecteren van de bundel kan je de hdmi-kabel niet meer aanvinken (lijkt in zijn geheel te zijn verdwenen).
EDIT: Shiver23 was me net te snel af
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 10:38 ]
Dit is erg goed nieuws. Ik baalde als een stekker dat hij alleen op de xbox uit kwam. Ik vond de eerste ninja gaiden ook 1 van de gaafste spellen op mijn xbox1.ymmv schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 08:25:
Nieuwtje uit Famitsu: Tecmo brengt Ninja Gaiden Sigma 2 uit voor de PS3. Dit zou een exclusieve game zijn voor de Xbox 360 maar dit valt dus in de praktijk mee. Hopelijk hebben ze de problemen van de 360-versie nu opgelost en draait het spel volledig in 720p zonder framerateproblemen.
[afbeelding]
Ik kan niet wachten.
Verwijderd
PS3 met Killzone binnen van Amazon, lekker snel
zit midden in een verhuizing dus nog geen tijd om hem uit te pakken...
Ik ben ook van plan om binnenkort de PS3 binnen te halen, maar gezien de berichtgevingen hier wacht ik toch nog maar even tot april.
Heeft iemand trouwens nog die controller aanbieding van PriceX besteld? Toen ik er op keek was het al uitverkocht
Heeft iemand trouwens nog die controller aanbieding van PriceX besteld? Toen ik er op keek was het al uitverkocht
Was er niet een Nederlands PlayStation tijdschrift een maand of 2 geleden die een scoop zouden hebben over een nieuw spel waarvoor ze naar Hollywood gingen? Heb het een beetje gemist dan, of het zal niet veel voorgesteld hebben want ik heb er niks meer van gehoord.
You look like I need a drink.
Verwijderd
En in April is er een gerucht over Juni.Schildje schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:14:
Ik ben ook van plan om binnenkort de PS3 binnen te halen, maar gezien de berichtgevingen hier wacht ik toch nog maar even tot april.
Kopen dat ding.
Hoe vaak wisselt die actie bij Amazon?
Want ik lees dat ze vaak nieuwe acties hebben, maar als ik hem volgende week bestel dan is het Killzone 2 + ps3 pakket er ook nog wel toch?
Want ik lees dat ze vaak nieuwe acties hebben, maar als ik hem volgende week bestel dan is het Killzone 2 + ps3 pakket er ook nog wel toch?
Ja, want wij werken allemaal bij amazon en weten precies hoe hun actie's lopen...HopOnline schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:52:
Hoe vaak wisselt die actie bij Amazon?
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Ligt het playstation netwerk plat of heb ik gewoon probs met mijn verbinding?
Kan niet inloggen via PS3 en ook niet op website playstation?
[hype mode]Ekfad schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:24:
Ligt het playstation netwerk plat of heb ik gewoon probs met mijn verbinding?
OMG... voorbereidende werkzaamheden voor nieuwe firmware!!
OMG OMG OMG!

[/hype mode]
Maar als ik probeer in te loggen op de nl.playstation.com website dan krijg ik een Servers Offline due to Maintenance te zien. Dus aan jouw kant ligt het (nu) niet.
Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).
VS ook zo. Lijkt wereldwijd onderhoud. Spannend hoor!
En is al sinds deze ochtend zo, mocht men toch wel even aankondigen vind ik.Shiver23 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:36:
Firmware updates zijn de laatste tijd toch altijd de laatste week van de maand ? (wel meestal op dinsdag.. )Shiver23 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:36:
ach we zullen zien.
Wat zijn trouwens de 'speciale vrienden' op de PSN webpage en heeft dit nog extra opties ? Ik kan het iig niet ontdekken.
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
laatst nog even wat matige games van ebay gekocht:
UT3; 8,50 euro inc shipping
Bourne conspiracy 15euro inc shipping
Little big planet 18euro inc shipping
burnout paradise 21euro inc shipping
Scheelt toch weer; burnout paradise is toch wel erg vermakelijk
iemand hier ervaring met ferrari challange? of is dat echt zo bagger als op de wii
Scheelt toch weer; burnout paradise is toch wel erg vermakelijk
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Ik zou die playstation gewoon kopen op dit moment, want dan heb je er ook meteen plezier van.
Als je nu een PS3 in de UK koopt heb je plezier van de lage pond en ben je tientallen euro's goedkoper uit dan als je hem in NL koopt. Komt er onverhoopt toch binnenkort een Europese prijsverlaging dan zal de pijn zeer gering zijn. Ik verwacht daarbij dat ze in Engeland weinig zullen merken van een eventuele prijsverlaging door de goedkope pond tov de Euro. Op dit moment zijn spelcomputers in het Verenigd Koninkrijg veel te goedkoop. De Wii is er zelfs duurder geworden. Ik denk dat de PS3 daar veel minder in prijs omlaag zal gaan dan in de rest van Europa.Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:39:
Ik zou die playstation gewoon kopen op dit moment, want dan heb je er ook meteen plezier van.
Dat bleek achteraf Uncharted 2 te zijn.dialMforMike schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:12:
Was er niet een Nederlands PlayStation tijdschrift een maand of 2 geleden die een scoop zouden hebben over een nieuw spel waarvoor ze naar Hollywood gingen? Heb het een beetje gemist dan, of het zal niet veel voorgesteld hebben want ik heb er niks meer van gehoord.
[ Voor 8% gewijzigd door mzx op 17-03-2009 18:03 ]
Verwijderd
Denk dat ik ook voor de Amazon aanbieding ga, daar heb je voor tegen de 400 Euro de Killzone pack + een extra controller + HDMI kabel + Fifa '09 en GTA 4. Hier heb je alleen de Killzone pack voor die prijs. Moet ik enkel nog een stekkertje kopen die overal verkrijgbaar is. Garantie gewoon Sony contacteren, je hebt een bon + Sony artikel dat regiovrij is dus dan heb je altijd recht op garantie. Hoop em deze week te kunnen bestellen, weet iemand wellicht of het uitmaakt of ik em naar Nederland of naar m'n broer in België laat versturen ivm verzendkosten/verzendtijd/belasting?.
bij mediamarkt eindhoven is de killzone 2 pack 377, scheelt al weer een tientje vergeleken met de meeste overige winkels.
weet niet of iemand al concreet antwoord heeft teruggekregen vanuit amazon, maar 377 zou een redelijk goed alternatief zijn indien men zorgen maakt over garantie issues
weet niet of iemand al concreet antwoord heeft teruggekregen vanuit amazon, maar 377 zou een redelijk goed alternatief zijn indien men zorgen maakt over garantie issues
"If u do something do it with style, or do it at all."
Hmz, ik loop al enige tijd te zoeken naar een winkel die de orginele PS3 Sony Controller keyboard heeft?
Niet dat Logic3 merk, maar het echte Sony merk.
Mediamarkt heeft hem helaas niet. Iemand een idee waar ik hem kan bestellen via internet? Pricewatch hielp me ook niet zo...
Mediamarkt heeft hem helaas niet. Iemand een idee waar ik hem kan bestellen via internet? Pricewatch hielp me ook niet zo...
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ik heb nog geen verder antwoord gekregen van Amazon, maar heb wel de PS helpdesk gebeld. Die jongen garandeerde mij dat je recht hebt op garantie zolang je een europees model hebt aangeschaft. Een UK model valt daaronder, ondanks de misleidende support manuals waarnaar ik eerder gelinkt had.jazzVL schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:42:
bij mediamarkt eindhoven is de killzone 2 pack 377, scheelt al weer een tientje vergeleken met de meeste overige winkels.
Na de aktie periode (18 april) krijg je dus die voucher toegestuurd?ymmv schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:58:
Liefhebbers voor een gratis Wipeout HD??
http://ps3newsroom.com/20...ng-lohnt-sich-osterreich/
Nette prijzen zo.Ghostrider schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:32:
Scheelt toch weer; burnout paradise is toch wel erg vermakelijkiemand hier ervaring met ferrari challange? of is dat echt zo bagger als op de wii
Ferrari Challange vind ik zelf maar 'n matige game. Had 'm in de uitverkoop gekocht (€18), maar slechts paar keer mee gespeeld. M'n zoon vind 'm aardig, maar speelt er niet veel mee.
Geef mij maar Burnout Paradise
Ik heb hem destijds voor 25 euro bij play.com gekocht.AW_Bos schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:25:
Hmz, ik loop al enige tijd te zoeken naar een winkel die de orginele PS3 Sony Controller keyboard heeft?
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Dat staat er.-RazieL- schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:32:
[...]
Na de aktie periode (18 april) krijg je dus die voucher toegestuurd?
De Makro heeft hem voor 35 euro.AW_Bos schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:25:
LBP en BurnOutParadise zijn toch echt geen matige games. Wel leuke prijzen overigensGhostrider schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:32:
Scheelt toch weer; burnout paradise is toch wel erg vermakelijkiemand hier ervaring met ferrari challange? of is dat echt zo bagger als op de wii
PSN id: PENo1
Sterker nog, voor publiek dat normaal gesproken vooral Nintendo games speelt (zoals mijn vriendin doet) is het zelfs een geweldig spel. Het is geen typische PS/XBOX game met veel actie en bloed maar dat doet niks aan de kwaliteit en vermakelijkheid af.P.E.No.1 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:20:
LBP en BurnOutParadise zijn toch echt geen matige games. Wel leuke prijzen overigens
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Iemand?Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:10:
....Hoop em deze week te kunnen bestellen, weet iemand wellicht of het uitmaakt of ik em naar Nederland of naar m'n broer in België laat versturen ivm verzendkosten/verzendtijd/belasting?.
Aangezien Amazon de BTW aanrekent van het land naar waar het verstuurt kan je beter naar Nederland laten versturen. België is 21% BTW, Nederland dacht ik 19%?
wacht nog even tot april om te kijken wat ik doe, heb net resident evil 5 voor xbox gehaald. Ben ik nog wel even mee zoet, maybe wissellen ze games nog en is er in april een andere game die ik liever wilKajun schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:28:
[...]
Ik heb nog geen verder antwoord gekregen van Amazon, maar heb wel de PS helpdesk gebeld. Die jongen garandeerde mij dat je recht hebt op garantie zolang je een europees model hebt aangeschaft. Een UK model valt daaronder, ondanks de misleidende support manuals waarnaar ik eerder gelinkt had.
"If u do something do it with style, or do it at all."
Verwijderd
Tnx zal dat in acht nemen, was ook voornamelijk omdat ik ergens las dat Play sneller naar België dan naar NL leverde, maar denk dan dat ik gewoon NL adres aanhoudt.bertalizer schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:38:
Aangezien Amazon de BTW aanrekent van het land naar waar het verstuurt kan je beter naar Nederland laten versturen. België is 21% BTW, Nederland dacht ik 19%?
Nog 1 keer een vraag over Pixel Junk Monsters. Ben er nog steeds druk mee bezig met 'n vriend van me, maar het is TAKKE-lastig. We doen rustig een uur of 4 over een medium-level. Wat doen we verkeerd? Wat is de algemene tactiek? Heel veel verkopen en opnieuw bouwen? Muntjes gebruiken om bestaande torens te updaten? Veel dansen? Bepaalde upgrade-torens (Laser is onmisbaar voor vliegend spul, maar voor de rest...) kopen van de muntjes?
Zijn er PJM-spelers die algemene goeie tips hebben? Anders is het 2033 voor we aan PJM: Encore toekomen... ;-)
Zijn er PJM-spelers die algemene goeie tips hebben? Anders is het 2033 voor we aan PJM: Encore toekomen... ;-)
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Op Youtube staan wel de nodige guides van levels.spaceboy schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:36:
Nog 1 keer een vraag over Pixel Junk Monsters. Ben er nog steeds druk mee bezig met 'n vriend van me, maar het is TAKKE-lastig. We doen rustig een uur of 4 over een medium-level. Wat doen we verkeerd? Wat is de algemene tactiek? Heel veel verkopen en opnieuw bouwen? Muntjes gebruiken om bestaande torens te updaten? Veel dansen? Bepaalde upgrade-torens (Laser is onmisbaar voor vliegend spul, maar voor de rest...) kopen van de muntjes?
Koop alleen torens die je echt nodig hebt en houd rekening met schilden. Vaak zijn vuur en/of laser voldoende. Verkopen van torens hoef je bijna niet te doen, behalve als er bijvoorbeeld geen vliegers meer komen tegen het einde van het level.Verkoop dan als een gek je koepels en lasers zodat je hier iets anders van kan kopen. En vooral blijven dansen.
Verder is het erg afhankelijk van het level hoe je het aan moet pakken. Let wel op met upgraden. Je kan beter 4 kanonnen hebben met een geel vlaggetje, dan 1 zwarte (goed geplaatst).
Degene die KZ2 nog wil hebben ,zie sig.
[ Voor 6% gewijzigd door Bullus op 18-03-2009 14:02 ]
|2600k|Asus 290|
Voor de mensen die nog steeds zitten te wachten op Street Fighter 4 van frs.nl. Ik heb ze gemaild en kreeg het volgende antwoord.
Beste Nico,
Helaas is de levertijd van je bestelling overschreden, waarvoor wij je onze excuses aanbieden.
Wij hebben navraag gedaan bij de leverancier en deze titel is momenteel tijdelijk niet leverbaar.
Naar verwachting zou het nog enkele weken kunnen duren voordat wij weer voorraad ontvangen en je bestelling uit kunnen leveren.
Mocht je je bestelling willen annuleren, dan is dat uiteraard geen probleem en kun je dit via het contactformulier doorgeven aan onze customer service.
Horen wij niets van je, dan laten wij de bestelling uiteraard gewoon in bestelling staan. Zodra we nieuwe voorraad hebben ontvangen, zullen we je bestelling direct uitleveren.
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Beste Nico,
Helaas is de levertijd van je bestelling overschreden, waarvoor wij je onze excuses aanbieden.
Wij hebben navraag gedaan bij de leverancier en deze titel is momenteel tijdelijk niet leverbaar.
Naar verwachting zou het nog enkele weken kunnen duren voordat wij weer voorraad ontvangen en je bestelling uit kunnen leveren.
Mocht je je bestelling willen annuleren, dan is dat uiteraard geen probleem en kun je dit via het contactformulier doorgeven aan onze customer service.
Horen wij niets van je, dan laten wij de bestelling uiteraard gewoon in bestelling staan. Zodra we nieuwe voorraad hebben ontvangen, zullen we je bestelling direct uitleveren.
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Ik kreeg hetzelfde antwoord toen ik de klantenservice belde. De medewerker die ik aan de telefoon had moest lachen toen hij zag dat ik besteld had in de periode dat de prijzen niet klopte. Maar hij verzekerde me dat de spellen gewoon geleverd worden (tenzij je er 50 besteld hebt...)Nico111 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:29:
Voor de mensen die nog steeds zitten te wachten op Street Fighter 4 van frs.nl. Ik heb ze gemaild en kreeg het volgende antwoord.
*snip*
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Wipeout HD gratis via Playstation Network Oostenrijk lijkt een beetje op een hoax. Via officiele kanalen (http://at.playstation.com/psn, etc.) is er niets bekend. Op verschillende fora zijn er mensen die zeggen geen E-mail gehad te hebben, al wel een E-mail met code te hebben gehad, Wipeout HD al voor € 0,00 hebben gedownload, etc. Kortom, geen officiele bron, en veel verschillende verhalen. Het lijkt erop dat het forum (http://ps3newsroom.com/20...ung-lohnt-sich-osterreich) in de top 5 wil komen van landen met de meeste Playstation Network accounts (in Europa).
[ Voor 27% gewijzigd door Jumpman op 18-03-2009 15:05 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
burnout paradise en littlebigplanet matig?Ghostrider schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:32:
Shiver23 heeft je al een aantal goede tips gegeven en bekijk anders de filmpjes van Youtube user Delriach, geloof dat die bijna alle levels online heeft staan (Encore weet ik ik niet): http://www.youtube.com/user/Delriach Al is het leuker om zelf de goede tactiek uit te vogelen natuurlijk. Ook leuk trouwens om soms gewoon voor jezelf een level te filmen en later terug te kijken, en dat kan je ook gebruiken om je weak spot te vinden.spaceboy schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:36:
Ik had een tijdje echte moeite met medium 2 (Smile), maar toen ik eenmaal door had hoe het een beetje moest (waar arrow torens bijvoorbeeld goed tegen werken, namelijk: alles, soms helpt het om daar veel van te bouwen ipv cannon) schoot ik al aardig op. Moet nu nog in 3 levels een perfect score halen en dan kan ik door naar Encore. Probeer iig zoveel mogelijk torens naar geel te dansen (zeker in coöp erg goed te doen, één danst ander bouwt) en dan gebruik ik meestal wel jewels om laser en koepels (goede naam voor die toren trouwens Shiver
Ik heb in een aantal levels nu (je blijft na maanden nog steeds leren) een aantal goede plekken voor fire towers gevonden en dat helpt aanzienlijk. Vooral de langzamer beestjes worden dan snel BBQ-food, en de spinnen en monsters met blauwe energiebars komen dan toch met aanzienlijke schade het level binnen lopen.
Is er trouwens een site waar een overzicht staat met namen van alle beestjes, want nu zit ik maar te zoeken naar namen en dat lijkt nergens op
spaceboy schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:36:
spoiler:
- Laat je niet verleiden tot youtube, is echt niet leuk, en ook niet nodig
- Laat iemand de waves noteren op papier (waar komen ze vandaag, welk type, en zijn ze resistent) zodat je na afloop de strategie kan bepalen.
- De drie standaard torens zijn het belangrijkste voor het grootste deel van het spel (boog, bommen, AAgun). Staar je niet blind op de andere torens, maar gebruik ze alleen als gewone toren om aanwijsbare reden niet voldoen.
- Zet bommentoren altijd VOORIN de wave. Ze de gewone torens altijd nadat alle bommentorens zijn gezet
- De laatste upgrade naar zwart vlaggetje maakt de meeste toren echt VEEEEEEL beter. Dit geld voor bijna alle torens. Dus beter dansen bij enkele torens en die zwart maken dan een heleboel torens een beetje upgraden.
- Probeer torens te plaatsen dat ze een wave op twee plaatsen raken (bijvoorbeeld na 15 seconden en na 30 second). Dit is nog efficienter dan een enkel groot 'raakgebied', want netto schiet hij dan bijna twee keer zo lang.
- Laat iemand de waves noteren op papier (waar komen ze vandaag, welk type, en zijn ze resistent) zodat je na afloop de strategie kan bepalen.
- De drie standaard torens zijn het belangrijkste voor het grootste deel van het spel (boog, bommen, AAgun). Staar je niet blind op de andere torens, maar gebruik ze alleen als gewone toren om aanwijsbare reden niet voldoen.
- Zet bommentoren altijd VOORIN de wave. Ze de gewone torens altijd nadat alle bommentorens zijn gezet
- De laatste upgrade naar zwart vlaggetje maakt de meeste toren echt VEEEEEEL beter. Dit geld voor bijna alle torens. Dus beter dansen bij enkele torens en die zwart maken dan een heleboel torens een beetje upgraden.
- Probeer torens te plaatsen dat ze een wave op twee plaatsen raken (bijvoorbeeld na 15 seconden en na 30 second). Dit is nog efficienter dan een enkel groot 'raakgebied', want netto schiet hij dan bijna twee keer zo lang.
Tutorials van Encore zijn vaak van één of andere clowndialMforMike schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:04:
[...]
geloof dat die bijna alle levels online heeft staan (Encore weet ik ik niet)
Is er trouwens een site waar een overzicht staat met namen van alle beestjes, want nu zit ik maar te zoeken naar namen en dat lijkt nergens op
Overigens was mijn vriendin degene die PJM +encore speelde. Ik zat er soms bij om te analyseren en beetje mee te denken. Heb er zelf het geduld niet voor om al die regenboogjes te verzamelen.
Namen van de beestjes zoals die bij deze bepaald zijn
- Aapjes
- Spinnen
- Apen
- Helicopters of Vliegers
- Vleermuizen
- Horzels
- Eindbazen (verzamelnaam)
edit @SeamusXanthus (waarom in spoilerblok?)
Naar zwart dansen is inderdaad nuttig. Naar zwart upgraden kost vaak teveel Gems/kristallen.
[ Voor 6% gewijzigd door Shiver23 op 18-03-2009 15:43 ]
Naar zwart dansen is, in je eentje, vaak teveel van het goede of hij moet nog maar een klein stukje. Ik wil weleens anti-air naar geel dansen en daarna naar zwart upgraden met jewels, een zwarte anti-air vreet helikopters (Shiver23 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:40:
[...]
Tutorials van Encore zijn vaak van één of andere clowndie in bijna ieder level de hyve-tower gebruikt. De timing om die goed te plaatsen om bijvoorbeeld de eindbaas goed te raken is daarvan te tricky/toevallig, dus ik zou zelf naar een alternatief kijken. En zo snel mogelijk alles naar geel dansen is inderdaad een goede tip.
Overigens was mijn vriendin degene die PJM +encore speelde. Ik zat er soms bij om te analyseren en beetje mee te denken. Heb er zelf het geduld niet voor om al die regenboogjes te verzamelen.
Namen van de beestjes zoals die bij deze bepaald zijn:
- Aapjes
- Spinnen
- Apen
- Helicopters of Vliegers
- Vleermuizen
- Horzels
- Eindbazen (verzamelnaam)
edit @SeamusXanthus (waarom in spoilerblok?)
Naar zwart dansen is inderdaad nuttig. Naar zwart upgraden kost vaak teveel Gems/kristallen.
Ik vind die grijze beesten toch eerder: olifanten.
En als je geen makro pas hebt ligt die ook wel bij Saturn , althans in Groningen.
Prijs weet ik zo niet.
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Olifanten zonder slurf die op 2 poten lopen...sander_dr schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:25:
Ik vind die grijze beesten toch eerder: olifanten.
jep-RazieL- schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 19:16:
[...]
Olifanten zonder slurf die op 2 poten lopen...
Ja ik snap freerecordshop ook wel maar zelf ga ik ook wel andere dingen denken. Ze weten dat ze zelf een fout hebben gemaakt, wellicht wachten zij net zolang totdat wij de bestelling annuleren omdat het zo lang duurt. Hoeven hun het spel dus niet voor 25 euro te leveren en hebben wij eerder het spel voor 2x zoveel geld.
PixelJunkie Monsters
van GameFAQs:
van GameFAQs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
| =============================================================================== 4. Towers [4TOWER] =============================================================================== By default there are 9 regular types of tower available, though there is a 10th that unlocks after beating Special 3. On Tiki island the cannon, arrow and anti-air gun towers are available at the start of a level, while on Toki island the ice tower is included as well. The other towers are available for unlocking at your base by spending the required amount of gems. ------------------------------------------------------------------------------- 4a. Upgrading ------------------------------------------------------------------------------- Towers can be upgraded to improve their stats. A tower will upgrade slowly by itself but the process can be speeded up by standing in it and dancing, or the upgrade can be bought instantly with gems. Upgrade levels are detailed below. Level | Flag | Gem Cost ---------------------------- 1 | Green | - 2 | Yellow | 1 3 | Red | 1 4 | Purple | 2 5 | Black | 3 ------------------------------------------------------------------------------- 4b. Arrow Tower ------------------------------------------------------------------------------- "An all-round tower which can attack ground and air monsters." Arrows have a reasonable range and can hit both ground and air targets but are also weak and slow. They are most effective against spiders and bats. They are also useful as a final defense against monsters that have already been weakened by other towers such as cannons. Upgrade to improve their range only as necessary. The final upgrade is power but it is rarely worth the time or gems. Unlock: Free Power: * Speed: * Range: ** Spread: - Cost: 100 Type: All Upgrade: Range > Range > Range > Power ------------------------------------------------------------------------------- 4c. Cannon Tower ------------------------------------------------------------------------------- "Fires a cannonball which affects all monsters near point of impact." Cannons pack a decent punch and do splash damage but they fire slowly and with very limited range. For this reason they must be placed close to the path of monsters or they won't fire at all. They are very effective against pines and reasonable against giants. All upgrades improve power so focus on the ones that are going to damage the most enemies. Unlock: Free Power: ** Speed: * Range: * Spread: ** Cost: 120 Coins Type: Ground Upgrade: Power > Power > Power > Power ------------------------------------------------------------------------------- 4d. Anti-Air Gun Tower ------------------------------------------------------------------------------- "A rapid-fire tower which targets only flying monsters." Anti-air guns have a good range but don't do much damage and start of being rather slow. Best used against sycamores and bats, as they are less effective against bees. Upgrades improve speed and finally power. A lot of the time they're all you've got against flying monsters so upgrade as far as you can to minimise the number of these towers required. Unlock: Free Power: * Speed: *** Range: *** Spread: - Cost: 150 Coins Type: Air Upgrade: Speed > Speed > Speed > Power ------------------------------------------------------------------------------- 4e. Ice Tower ------------------------------------------------------------------------------- "A burst of freezing air is fired to slow down monsters." Ice slows down ground monsters for a very short amount of time. The idea is to slow them down so they can be hit more often by your other towers, but in practice ice just aren't effective enough to make much difference. Hence most players don't use this tower, even on Toki island where it is available by default. Spend your coins, gems and effort on offensive towers instead. Unlock: 9 Gems (Tiki Island) Free (Toki Island) Power: * Speed: * Range: ** Spread: * Cost: 200 Coins Type: Ground Upgrade: Power > Power > Spread > Spread ------------------------------------------------------------------------------- 4f. Laser Tower ------------------------------------------------------------------------------- "Shoots at airborne monsters with powerful laser beams." Lasers are powerful and have good range but slow speed. They are the only tower that can effectively deal with bees so you're going to need a lot of them through the course of the game. Their fire is a long straight line so place them where they can damage an entire row of flying monsters at once for maximum effect. All their upgrades are useful. Unlock: 11 Gems Power: ** Speed: * Range: *** Spread: - Cost: 300 Coins Type: Air Upgrade: Speed > Speed > Range > Power ------------------------------------------------------------------------------- 4g. Tesla Tower ------------------------------------------------------------------------------- "Releases a high-power electrical attack on all nearby monsters." Tesla fire has good power but limited range and speed. This is a tower that I personally don't use, though I'm sure there are players who do find a purpose for it. For me, the gems and coins are better spent on the more powerful and versatile fire tower. Unlock: 12 Gems Power: **** Speed: * Range: * Spread: - Cost: 300 Coins Type: Ground Upgrade: Range > Range > Range > Range ------------------------------------------------------------------------------- 4h. Fire Tower ------------------------------------------------------------------------------- "Fires a powerful flaming stream to hurt multiple monsters." Fire is very powerful, has a good spread and a reasonable range but takes a while to recharge between firing. It is highly effective at mowing down ground forces, especially slow moving ones like pines and giants. Fire is also a must against monsters with green shields. All upgrades are useful. Unlock: 13 Gems Power: **** Speed: * Range: ** Spread: *** Cost: 350 Coins Type: Ground Upgrade: Range > Power > Spread > Range ------------------------------------------------------------------------------- 4i. Mortar Tower ------------------------------------------------------------------------------- "One powerful hit affects many monsters with a wide spread." Mortars are powerful hitters with a good range and area of effect. They are basically an improved canon, so naturally they do best against pines and giants. Thanks to their range, they are useful for taking down the stronger bosses in the game. Upgrades improve the spread of their splash damage. Unlock: 15 Gems Power: **** Speed: * Range: *** Spread: **** Cost: 400 Coins Type: Ground Upgrade: Spread > Spread > Spread > Speed ------------------------------------------------------------------------------- 4j. Hive Tower ------------------------------------------------------------------------------- "Creatures launch from the hive, targeting monsters from the air." Hive towers shoot out bees towards the player's position that attack anything that gets in their way, be it ground or air based. You can only build one on a level, so place it carefully. While they are difficult to master, when used correctly the hive can be the most powerful tower in your arsenal. Unlock: 14 Gems Power: * Speed: ** Range: ***** Spread: - Cost: 450 Coins Type: All Upgrade: Speed > Speed > Power > Power ------------------------------------------------------------------------------- 4k. Lightning Tower ------------------------------------------------------------------------------- "Supremely powerful, this weapon attacks all monsters on the stage." Note: This is a special tower that is only unlocked after you beat Special 3. Lightning attacks all monsters on the level simultaneously but is very weak and slow. You can only build one on a level, and where it is placed makes no difference. Because the lightning tower only becomes available after beating most of the levels, there are very few situations where it is useful. Unlock: 13 Gems Power: * Speed: * Range: ***** Spread: *** Cost: 500 Coins Type: All Upgrade: Power > Power > Power > Power |
This is the Way.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
| =============================================================================== 5. Monsters [5MNSTR] =============================================================================== You'll face 9 different critters in the game, made up of 6 regular monsters and 3 special boss monsters, one for each difficulty level. Note: Regular monster stats are relative only to each other and boss monster stats are relative only to other bosses. ------------------------------------------------------------------------------- 5a. Shields ------------------------------------------------------------------------------- Some of the regular monsters in the game are shielded with a green, blue or red shield. These increase a monsters defense against certain attacks and weaken them against others. Type | Strengths | Weaknesses ---------------------------------------------- Green | Cannon, Mortar | Fire, Tesla Blue | Ice, Cannon, Mortar | Fire Red | Fire, Tesla | Cannon, Mortar ------------------------------------------------------------------------------- 5b. Pine ------------------------------------------------------------------------------- "A common monster, cursed by a haunted mask. Though fairly harmless alone, in groups they can be fearsome!" Pines are slow and weak but can still cause problems in high numbers. Take them down with cannons at first and later with fire. Arrows don't bother them much. Type: Ground Speed: ** Vitality: * ------------------------------------------------------------------------------- 5c. Sycamore ------------------------------------------------------------------------------- "An airborne creature. Many towers cannot hit flying creatures. Plan your air defenses well!" Sycamores are the pine of the airborne world, i.e. slow and weak. Anti-air guns will deal with them best early on, followed by lasers when available. Type: Air Speed: ** Vitality: * ------------------------------------------------------------------------------- 5d. Spider ------------------------------------------------------------------------------- "Weak creatures which speed towards your flock! Check their routes, and use quick towers to kill them fast!" Spiders are going to catch you out throughout the game thanks to their very high speed. Initially weak only to arrows, they can be taken down quickly later on by fire. In big waves they are good at avoiding damage from canons. Type: Ground Speed: ***** Vitality: ** ------------------------------------------------------------------------------- 5e. Bat ------------------------------------------------------------------------------- "Bats race through the air at speed! Well placed lasers and arrows should help you." Bats are the spiders of the skies, i.e. blink and they're feasting on your flock. And just like spiders, they are weak to arrows. Anti-air and lasers are also effective. Type: Air Speed: **** Vitality: ** ------------------------------------------------------------------------------- 5f. Giant ------------------------------------------------------------------------------- "Very strong but slow monsters. Weaker weapons are no user here!" Giants are big, strong and slow. Canons are the only option at the beginning of a level, followed by mortars and ground monsters' worst nightmare, fire. They shrug off arrows. Type: Ground Speed: * Vitality: ***** ------------------------------------------------------------------------------- 5g. Bee ------------------------------------------------------------------------------- "The strongest of the flying monsters! If you see these coming, you had better have some laser towers primed for action!" Bees are the giants of the flying monsters, i.e. strong but slow. Lasers are the only way to deal good damage to swarms of these, with anti-air guns only useful for picking off the weakened ones. Type: Air Speed: * Vitality: ***** ------------------------------------------------------------------------------- 5h. Boss Type 1 ------------------------------------------------------------------------------- The easy boss is large, golden, statuesque and has many eyes. About the only option you'll usually have against him in the easy levels is the faithful cannon tower. Make sure your cannons are actually in range of his path and upgrade them all as far as you can. Type: Ground Speed: * Vitality: * ------------------------------------------------------------------------------- 5i. Boss Type 2 ------------------------------------------------------------------------------- The medium boss appears to be an upside-down triangle of rock with dangly arms. Whatever he is, he's a step up from the easy boss in terms of speed and resilience. Hit him hard with upgraded cannons and, where possible, fire and/or mortars. Type: Ground Speed: *** Vitality: *** ------------------------------------------------------------------------------- 5j. Boss Type 3 ------------------------------------------------------------------------------- The hard boss is a highly evolved snail with barnacles. With his high speed and staying power, he's also your very worst enemy at the end of hard levels. Pelt him with projectiles from mortars and/or burn him with fire to stop him spoiling your party. Type: Ground Speed: ***** Vitality: ***** |
This is the Way.
En nog een tip, in een paar van de laatste levels zijn de mijnen een must! Dus verspil niet al je gems aan tower upgrading.
Bij TheHut.com heb ik SF4 besteld. Ik krijg al bijna een maand regelmatig email dat SF4 nog steeds niet op voorraad is en dat geldt voor bijna alle winkels. Dus geen evil praktijken van de FRS, maar gewoon een groot tekort.Neefdave schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:12:
Ja ik snap freerecordshop ook wel maar zelf ga ik ook wel andere dingen denken. Ze weten dat ze zelf een fout hebben gemaakt, wellicht wachten zij net zolang totdat wij de bestelling annuleren omdat het zo lang duurt. Hoeven hun het spel dus niet voor 25 euro te leveren en hebben wij eerder het spel voor 2x zoveel geld.
[ Voor 72% gewijzigd door Reemster op 19-03-2009 10:16 ]
Ik denk dat ze echt serieuse problemen hebben met dit spel. Als de insteek is net zolang wachten tot we het spel annuleren, dan hadden ze COD5 ook niet uitgeleverd.Neefdave schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:12:
Inderdaad, denk dat er door de fout op de site heel veel bestellingen zijn gedaan, die ze ondanks dat het een fout is toch gaan leveren.Nico111 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:17:
[...]
Ik denk dat ze echt serieuse problemen hebben met dit spel. Als de insteek is net zolang wachten tot we het spel annuleren, dan hadden ze COD5 ook niet uitgeleverd.
Ik heb Mirrors Edge en het T-Shirt wat bij SF4 zat al ontvangen. Geduld is een schone zaak!
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Dit topic is gesloten.