Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 40 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste
Acties:
  • 133.178 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

Chaoss schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:49:
[...]

Hij bedoeld waarschijnlijk dat het bij het maken van een keuze tussen de consoles handig zou zijn als je in de shops van beide systemen kon kijken om even rond te neuzen wat het aanbod is.
Idd, het is wel relaxed bij de marketplace dat je gewoon kunt kijken wat er zoal inzit qua demos, arcade spellen, DLC et cetera.

Over het via amazon e.d. kopen, CC heb ik dus dat is het probleem niet, en het bedrag an sich vind ik ook niet het grote probleem (losse PS3 staat hier bij de MM voor 359, moet ff kijken of ze nog pack aanbiedingen hebben enzo).

Ja PS3 heeft wel een voordeel met dat importeren enzo... hmmm....

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:20:
Nouja het voordeel van de Ps3 is dat online gamen ed gratis is en imo gewoon goed werkt.
Er zijn wel meer voordelen hoor.
- Je kunt elke PC-webcam en bluetooth-headset gebruiken ipv dat je proprietaire hardware moet kopen.
- Je kunt de PS3-controller opladen via een standaard USB-kabel ipv een speciale, los aan te schaffen kabel.
- Je kunt je HD zelf upgraden.
- WiFI is standaard aanwezig itt de Xbox 360.
- Blu-Ray voor HD-films
- Upscaling DVD-speler
- Upscaling CD-speler
- Regiovrije games
- Downloaden uit PSN-stores uit andere landen is gewoon mogelijk
- PS3-exclusives zoals God of War, Gran Turismo, e.d.
- Internetbrowser
- Linux voor homebrew
- Gratis theme-maker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 12:45:
[...]

Hebben ze in nederland ook, dacht bij de V&D,anders de FRS of de Van Leest.

Anyway gister voor het eerst een gedownload filmpje gekeken op de ps3 en valt enorm mee hoe makkelijk dat gaat. USB'tje er in en kijken maar. Er zit zelfs een soort van chaptermenu in blijkbaar. Ga ik vaker doen dus.
ja, maar het gaat om die actie van amazon (3=2). anyway.... al besteld dus, anders maar geen subs.
enne.....foei downloaden is fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:18

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
PSN is gratis terwijl je moet betalen voor Marketplace
Onzin. Voor live (online games) moet je betalen. De marketplace is gratis. Het enige nadeel is dat als je silver member bent (en dus niet betaald en niet online kan games) je soms wat langer moet wachten op bepaalde demo's en games. Maar als silver member kan je ook bij de marketplace en alles downloaden e.d.

Qua shop interface vind ik de 360 een stuk beter dan de EU PS3 versie. De US PS3 versie is dan weer een hele verbetering t.o.v. ban de EU PS3 (ik heb zowel een 360 als een PS3)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:51:
[...]

Daar heb je wel websites voor, sowieso wikipedia al .
jah duh... maar het zou gewoon veel handiger zijn als je ff via je webbrowser kunt inloggen op de PSN store.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverscope
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 21:11
Chaoss schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:13:
[...]

jah duh... maar het zou gewoon veel handiger zijn als je ff via je webbrowser kunt inloggen op de PSN store.
Het opstarten van je ps3 + naar psn store gaat duurt overigens wel 30 hele seconden... :P

Just grow old with grace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Silverscope schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:21:
[...]

Het opstarten van je ps3 + naar psn store gaat duurt overigens wel 30 hele seconden... :P
Soms is er geen PS3 voor handen, zoals nu op het werk :P of de tv is in gebruik... terwijl je wel even tijd/zin hebt in de store te neuzen. En neej het is geen groot nadeel voor de PS3 dat het niet kan... maar het zou wel handig zijn als het zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverscope
Chaoss schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:24:
[...]

Soms is er geen PS3 voor handen, zoals nu op het werk :P of de tv is in gebruik... terwijl je wel even tijd/zin hebt in de store te neuzen. En neej het is geen groot nadeel voor de PS3 dat het niet kan... maar het zou wel handig zijn als het zou kunnen.
i agree :)

Just grow old with grace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

ymmv schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:08:
[...]

- Je kunt elke PC-webcam en bluetooth-headset gebruiken ipv dat je proprietaire hardware moet kopen. bij Xbox Pro/Elite is een headset meegeleverd, hoef je er ook niet speciaal een te kopen
- Je kunt de PS3-controller opladen via een standaard USB-kabel ipv een speciale, los aan te schaffen kabel.
- Je kunt je HD zelf upgraden. over de HDD, is het makkelijk om films er naar te kopieren en die zo af te spelen? Of moet je heen en weer met een usb device? (heb wel een en ander gelezen al over streamen enzo, maar als kopieren ernaar makkelijk gaat... kan dit wel een plus punt zijn ja
- WiFI is standaard aanwezig itt de Xbox 360. WiFi vind ik op zich niet enorm spannend, router staat nu naast tv ongeveer en straks in nieuw huis zit er netwerkaansluiting op die plek, maar het kan een voordeel zijn
- Blu-Ray voor HD-films + punt
- Upscaling DVD-speler ja, ook wel
- Upscaling CD-speler heb ik recent allemaal geript zodat ik ze digitaal heb staan
- Regiovrije games zeker + punt
- PS3-exclusives zoals God of War, Gran Turismo, e.d. ja, en de xbox heeft ook weer exclusives, deze 2 consoles hebben voor mij persoonlijk weinig exclusives die doorslaggevend zijn
- Internetbrowser gebruik ik m'n console niet voor, zit ook op m'n Wii, maar gebruik ik echt niet
- Linux voor homebrew zal ik niet (snel) gebruiken.
- Gratis theme-maker tsja, da's puur voor de XMB?
Over het geheel neig ik wel naar de PS3, want BD en dankzij regio vrij kunnen spellen goedkoper dan in NL.
Alleen dat stukje van: ja, het is wel 120 euro ofzo meer ineens.... (incl spellen enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Het is inderdaad wat meer geld ja, maar daarvoor krijg je wel meer functionaliteit terug in mijn ogen. Plus als je online wil gamen op de Xbox ben je ook weer elk jaar geld kwijt, wat op de levensduur van de console natuurlijk ook aardig wat kost.
Maar goed het blijft een behoorlijk persoonlijke keuze en het blijft voor jezelf afwegen of het die 120 euro waard is op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Spellen die je dan wel kan importeren op de 360 (60% of zo gok ik) zijn dan vaak weer wat goedkoper op de 360 (zie bv gamehubs). Ook kan je heel goedkoop puntenkaarten kopen in het buitenland en kan je zo 20 tot 30 procent korting krijgen op de marketplace prijzen.
Dit om weer eens aan te geven hoe de voor/nadelen dicht bij elkaar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
philipnorth schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:29:
[...]

Over het geheel neig ik wel naar de PS3, want BD en dankzij regio vrij kunnen spellen goedkoper dan in NL.
Alleen dat stukje van: ja, het is wel 120 euro ofzo meer ineens.... (incl spellen enzo)
120 extra voor een Blu-Ray-speler vind ik persoonlijk al een koopje. De andere zaken zijn alleen maar meegenomen.

En vergeet vooral de kosten van een Xbox Live-abonnement niet. Als je geen fervente online-speler is het toch een dure grap. Het heeft mij al 120 euro gekost en elk jaar kun je weer bijbetalen. Hou er ook rekening mee dat als je niet de enige gamer in huis bent maar er meer mensen op je Xbox online willen gamen met hun eigen profiel dat ze allemaal een eigen betaald Xbox Live-abonnement moeten hebben. Op de PS3 heb je daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
SeamusXanthus schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:42:
Spellen die je dan wel kan importeren op de 360 (60% of zo gok ik) zijn dan vaak weer wat goedkoper op de 360 (zie bv gamehubs). Ook kan je heel goedkoop puntenkaarten kopen in het buitenland en kan je zo 20 tot 30 procent korting krijgen op de marketplace prijzen.
Dit om weer eens aan te geven hoe de voor/nadelen dicht bij elkaar liggen.
Je kunt in de UK op dit moment goedkoper nieuwe games kopen dan bij Gamehubs in Maleisie. In de UK zijn de prijzen voor 360 en PS3-games gelijk. Idem ditto voor games in de US of Canada (videogamesplus.ca)

Het puntenkaartensysteem is overigens op de 360 veel beter uitgewerkt. Op de PS3 is het bezit van een creditcard zeer aan te raden, want anders wordt het lastig om games te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
offtopic : In mijn recente ervaring zijn alleen iets 'oudere' games goedkoper in de UK, bij nieuwe titels kom ik toch op gamehubs uit meestal voor meestal tussen de 35 en 45 euro. Prijsverschillen zijn zo groot (30 euro +)dat ik me soms afvraag hoeveel mensen (die dit weten!) hun spellen uberhaupt nog in nederland kopen, omdat ze dan het spel bv een week eerder in huis hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Mijn PS3 van Amazon.co.uk is maandag verzonden met... Deutsche Post World Net aka DHL :( Estimated delivery date: 14 april 2009.
Ik dacht juist dat Amazon de PS3 verzond met UPS? Dat heb ik hier al twee keer gelezen.
Anyway, meer mensen ervaring met DHL bezorging van een Amazon PS3?

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
SeamusXanthus schreef op woensdag 08 april 2009 @ 17:18:
offtopic : In mijn recente ervaring zijn alleen iets 'oudere' games goedkoper in de UK, bij nieuwe titels kom ik toch op gamehubs uit meestal voor meestal tussen de 35 en 45 euro. Prijsverschillen zijn zo groot (30 euro +)dat ik me soms afvraag hoeveel mensen (die dit weten!) hun spellen uberhaupt nog in nederland kopen, omdat ze dan het spel bv een week eerder in huis hebben....
Ik ben *heel* prijsbewust en controleer een hele rits sites voor de goedkoopste prijzen. Ik hebzelf een paar keer bij gamehubs besteld omdat ze op dat moment het goedkoopst waren, maar mijn ervaring is dat het tegenwoordig niet de moeite loont om daar PS3-games te bestellen. Idem ditto voor Ebay-winkels. Ik hou het op videogamesplus.ca (alle nieuwe games 40 euro inclusief verzending) of de UK als er met prijzen gestunt wordt.

Neem bijv Resident Evil 5, die haal je voor 40 euro bij VG+ of ShopTo. Kost bij Gamehubs.com 44 euro. Killzone 2 idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

philipnorth schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:29:
[...]

- Je kunt elke PC-webcam en bluetooth-headset gebruiken ipv dat je proprietaire hardware moet kopen. bij Xbox Pro/Elite is een headset meegeleverd, hoef je er ook niet speciaal een te kopen
- Je kunt je HD zelf upgraden. over de HDD, is het makkelijk om films er naar te kopieren en die zo af te spelen? Of moet je heen en weer met een usb device? (heb wel een en ander gelezen al over streamen enzo, maar als kopieren ernaar makkelijk gaat... kan dit wel een plus punt zijn ja
- WiFI is standaard aanwezig itt de Xbox 360. WiFi vind ik op zich niet enorm spannend, router staat nu naast tv ongeveer en straks in nieuw huis zit er netwerkaansluiting op die plek, maar het kan een voordeel zijn
- Blu-Ray voor HD-films + punt
- Upscaling DVD-speler ja, ook wel
- Upscaling CD-speler heb ik recent allemaal geript zodat ik ze digitaal heb staan
- Regiovrije games zeker + punt
- PS3-exclusives zoals God of War, Gran Turismo, e.d. ja, en de xbox heeft ook weer exclusives, deze 2 consoles hebben voor mij persoonlijk weinig exclusives die doorslaggevend zijn
- Internetbrowser gebruik ik m'n console niet voor, zit ook op m'n Wii, maar gebruik ik echt niet
- Linux voor homebrew zal ik niet (snel) gebruiken.
- Gratis theme-maker tsja, da's puur voor de XMB?

Als een eigenaar van beide systemen, vind ik de volgende dingen:
- USB-kabeltje om op te laden.
Mja, echt niet interessant, voor 15 EUR heb je een MS accu en kabel, anderen zweren bij simpele herlaadbare AA-batterijen. Je hebt keuze en mocht je toch een accu willen dan is dat niet een duur probleem.
- HDD upgrade:
Ik vind voor de 360 dat de 60 GB al genoeg is, voor de PS3 vind ik dat niet. Waarom? Omdat ik HD-films via Playstation Media Server naar de harddisk kopieer van de PS3. Daar parkeer ik er een aantal die ik zo kan starten wanneer ik dat wil, onafhankelijk van de stream-throughput. De 360 kan dat niet. Daarnaast heeft de PS3 veel meer spellen die geïnstalleerd moeten worden, zelfs als het 360 broertje dat niet hoeft.
- Blu-Ray playback opties.
Kijk naar je behoefte. Ik vind het Blu-Ray erg mooi, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel veel films erop koop, omdat ik de prijzen te hoog vind. Leuk voor een sinterklaas/verjaardagscadeautje, maar totdat die prijzen naar beneden gaan tot DVD-niveaus vind ik het nog niet een heel erg belangrijk punt. Als jij er echt gek van bent, kan dit doorslaggevend zijn.
- Upscaling
Naar mijn idee doet de 360 dat ook goed?
- Regiovrije games
Bij 95% ook het geval bij de 360. Echt heel weinig titels hebben een regio lockout.
- Downloaden PSN games uit andere landen
Mja, bij mij werkt dat niet, omdat ik geen US credit card heb, daar geeft hij een foutmelding op. Bovendien moet je uitkijken bij een verkeerde combinatie regio game en DLC. Niet zo heel belangrijk voor mij.
- PS3-exclusives
360 heeft ook genoeg exclusives, je hebt helemaal gelijk dat dit niet zo doorslaggevend is.
- Internetbrowser/ linux/ theme maker
Nee, maak daar geen gebruik van

Dan nog wat andere punten, die ik belangrijker vind dan de vraag of er wel een theme maker is:
- Live kosten vs PSN gratis
Live kost circa 35 EUR per jaar. We hebben het over 3 EUR per maand. En dat is alleen als je multiplayer wilt spelen, want voor demo's, DLC en zo heb je dit niet nodig.
- Content stores
Er zijn veel meer items te downloaden op de 360. Dat heeft niet alleen te maken met het langer op de markt zijn, maar ook met iets anders heel belangrijks: elke Arcade-game heeft een demo! Op PSN heeft een groot deel niet eens een demo, je mag op plaatjes en filmpjes op het net bekijken wat je er van vindt. Vind ik echt een heel groot nadeel. Over de inrichting hebben anderen het al gehad: prut voor de PSN EU store.
- Controller:
Heel persoonlijk, maar de 360 controller is voor mij gewoon net wat lekkerder. Goed 'vol' in de hand en goede trekkers aan de achterkant voor schiet- en racespellen. Je kan 'verlengers' kopen voor de PS3 controller, maar daar begin ik echt niet aan. Overigens is het kruis op het joypad van de PS3 absoluut veel beter dan dat van de 360, speel je Street Fighter 4, dan kan dat meetellen.
- Stilte:
Ook met een HDD install kan de 360 niet tippen aan de PS3 stilte. Absoluut een groot pre van de PS3.
- cross-platform games:
Het gat is substantieel kleiner geworden, maar als je titels van een jaartje geleden leuk vindt, dan zal je zien dat de 360 vaak de beter versie heeft. Nu is dat echt minder. Ik vond Fallout 3 absoluut prima te pruimen op de PS3, terwijl die in de media verguisd werd ten opzichte van de andere versies.
- DLC:
Beetje glazen bollen gehalte, maar denk aan de titels die jij leuk vindt en of de extra content wel op de PS3 uitkomt. Voor Fallout 3 was dat een grote domper, die komt alleen voor de PC en de 360 uit, niet op de PS3. Ook GTA heeft DLC voor de 360, maar niet voor de PS3.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blu-fox schreef op woensdag 08 april 2009 @ 17:22:
Mijn PS3 van Amazon.co.uk is maandag verzonden met... Deutsche Post World Net aka DHL :( Estimated delivery date: 14 april 2009.
Ik dacht juist dat Amazon de PS3 verzond met UPS? Dat heb ik hier al twee keer gelezen.
Hm ik heb op 3 april besteld bij amazon, en bij mij staat er dit:

Items dispatched on 3 April 2009:
Delivery estimate: 14 April 2009
1 package via Royal Mail

(het is dan wel geen playstation, maar vraag me af waarom het opeens zo lang duurt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
Creepy schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:08:
[...]

Onzin. Voor live (online games) moet je betalen. De marketplace is gratis. Het enige nadeel is dat als je silver member bent (en dus niet betaald en niet online kan games) je soms wat langer moet wachten op bepaalde demo's en games. Maar als silver member kan je ook bij de marketplace en alles downloaden e.d.

Qua shop interface vind ik de 360 een stuk beter dan de EU PS3 versie. De US PS3 versie is dan weer een hele verbetering t.o.v. ban de EU PS3 (ik heb zowel een 360 als een PS3)
online gamen = gratis op ps3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

ymmv schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:08:
[...]

- Je kunt elke PC-webcam en bluetooth-headset gebruiken ipv dat je proprietaire hardware moet kopen.
Nee dat kan niet. Webcams die een driver nodig hebben werken niet. Dus de meeste Logitech webcams zullen niet werken. Het beste kan je een Eyetoy of Playstation Eye gebruiken.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 13:15

Sandyman538

SandstorM [148839]

Armada schreef op woensdag 08 april 2009 @ 17:50:
- Blu-Ray playback opties.
Kijk naar je behoefte. Ik vind het Blu-Ray erg mooi, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel veel films erop koop, omdat ik de prijzen te hoog vind. Leuk voor een sinterklaas/verjaardagscadeautje, maar totdat die prijzen naar beneden gaan tot DVD-niveaus vind ik het nog niet een heel erg belangrijk punt. Als jij er echt gek van bent, kan dit doorslaggevend zijn.
Als je blu-rays gewoon uit het buitenland haalt zijn ze echt op DVD niveau. Beetje de prijzen in de gaten houden, maar voor rond de 10E per stuk is het gros van de blu rays toch wel in huis te halen. Geen gekke prijzen meer zoals het begin (rond de 30E).

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

philipnorth schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:29:Over het geheel neig ik wel naar de PS3, want BD en dankzij regio vrij kunnen spellen goedkoper dan in NL.
Je kan games goedkoop importeren en je hebt geen kosten voor het online-gedeelte. Dan is de ps3 dus al goedkoper. Waarom kijkt men altijd alleen naar de vaste aanschafprijs...
Armada schreef op woensdag 08 april 2009 @ 17:50:- PS3-exclusives
360 heeft ook genoeg exclusives, je hebt helemaal gelijk dat dit niet zo doorslaggevend is.
De games zijn voor een gamer nog altijd de belangrijkste reden om voor een bepaalde console te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Meelobee schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:24:
[...]

Nee dat kan niet. Webcams die een driver nodig hebben werken niet. Dus de meeste Logitech webcams zullen niet werken. Het beste kan je een Eyetoy of Playstation Eye gebruiken.
Misschien niet allemaal, maar wel de meeste. Zelfs de Xbox Live Vision-webcam doet het op de PS3. Da's best wel ironisch, want andersom heeft MS er hardwarematig een stokje voor gestoken dat andere fabrikanten webcams voor de 360 op de markt brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:46:
[...]

Tip 4 is interssant maar hoe kan je een andere OS op je ps3 zetten?
Uit de startpost:
[b]JeepXJ89 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:18
:? Ik heb weleens gelezen dat je een ander besturingsysteem op de PS3 kan zetten?
Dat klopt. Op de PS3 kun je Linux installeren zodat de PS3 een volwaardige PC wordt. Snelheden die je met Linux op de PS3 kan verwachten zijn gelijk als een PowerPC die op 3.2Ghz lopen. De Linux distributies die je op dit moment kan installeren zijn: Ubuntu, Fedora 8, Gentoo, Debian, and Yellow Dog.

Op Gizmodo hebben ze ook een handige guide geschreven voor installatie met als doel via Ubuntu die oude vertrouwde Nintendo games te emuleren. Check het hier
Geen dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

(jarig!)
Donnie Darko schreef op woensdag 08 april 2009 @ 17:56:
[...]

online gamen = gratis op ps3 ;)
Dat onken ik toch ook nergens? :?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
Creepy schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:29:
[...]

Dat onken ik toch ook nergens? :?
nee maar dat bedoelen de meesten met psn = gratis en xbox live niet.
out of the box kan je niet gratis online gamen met een 360 en met een PS3 wel.
maar ja mij boeit het niet zoveel ik heb beide consoles (en een wii) en doe dan ook niet mee aan de console wars :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:55
Heb laatst voor hetzelfde gestaan. Toch voor de PS3 gegaan.
Werkt erg goed.

Voornamelijk de stilte van de PS3 is een erg groot voordeel. Daarnaast brows ik erg veel op de PS3 om een vage reden. Hij is gewoon zo opgestart ipv helemaal me PC aanzetten. Daarnaast is alles gratis voor de PS3, heeft ie bluray en zit er een stuk mooier uit (persoonlijk)

Pluspunt van XBOX360 vind ik de controller die lkkr in de hand ligt en het grote aanbod aan games itt de PS3
Alhoewel ik beide heb, staat de 360 toch bijna altijd uit. De PS3 heeft mijn voorkeur meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

-RazieL- schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:59:
[...]

Je kan games goedkoop importeren en je hebt geen kosten voor het online-gedeelte. Dan is de ps3 dus al goedkoper. Waarom kijkt men altijd alleen naar de vaste aanschafprijs...
Zoals ik in een eerdere post al aangaf, die 120 euro vind ik (zeker op termijn) te verwaarlozen. (zeker aangezien ik toch wel het plan heb om een BD speler te kopen in de toekomst.)

[...]
De games zijn voor een gamer nog altijd de belangrijkste reden om voor een bepaalde console te kiezen.
Ja, maar beiden hebben wat mij betreft exclusives die me wel aanspreken, en geen heeft 1 (of meerdere) echt doorslaggevende titels. Final Fantasy wordt ook niet PS3 exclusive, net als dat sommige andere spellen niet X360 exclusive zijn/blijven.
En aangezien het multi-platform game stuk weinig uitmaakt, zijn het wel dingen als online, de store, multimedia mogelijkheden etc die een rol spelen, voor mij in ieder geval wel.

De opmerking over wel of geen DLC beschikbaar voor games vind ik nog wel een goede tip trouwens. Daar zal ik eens naar kijken, ik ben wel geinteresseerd in Fallout 3 bijvoorbeeld...

Maar samengevat:

De PS3 bezittende tweaker is (redelijk) tevreden over de online mogelijkheden van de PS3 en ook over de store, zeker aangezien het mogelijk is om accounts in andere landen/regios aan te maken.
de X360 heeft wel weer als voordeel dat er voor de arcade games sowieso een demo aanwezig is.

Het blijft een lastige keuze IMO, als je geinteresseerd bent in beide systemen, om te kiezen welke je als eerste aanschaft :)
Voor hetzelfde geld heb je een (deels) gelijkwaardige console, maar met meer spellen tot je beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Armada schreef op woensdag 08 april 2009 @ 17:50:
[...]
- Upscaling
Naar mijn idee doet de 360 dat ook goed?
Sterker nog: Mijn 360 upscalet probleemloos, mijn ps3 upscalede NIET. Op de 360 krijg je tenminste de vrijheid om te kiezen met welke kabels je je console wil aansluiten (je hoeft dus geen tv jonger dan 3 jaar te hebben) zonder je af te straffen met lagere kwaliteit beeld. Hetzelfde verhaal met die bluerays: Ze kosten meer en mijn HD setup kan ze niet eens mooi afspelen. Dan speel ik liever dvds af die dankzij de upscaling er mooier uitzien dan de duurdere BRs op de ps3.
Toen ik men ps3 kocht had ik gehoopt om mijn films voortaan daarop te bekijken aangezien hij stiller is dan de 360, maar dat is dus een dikke tegenvaller geworden :/

[ Voor 11% gewijzigd door boe2 op 09-04-2009 00:06 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:01

Emiel1984

Made in NL

Vond het zelf ook wel lastig vooral omdat op het moment dat ik ervoor ging kiezen er veel meer X360 games waren. Toch heb ik voor de PS3 gekozen omdat ik het idee had dat ik "nooit aan het 'geluid' van de X360 kon wennen". Daarnaast kijk ik graag een film en aangezien de HD-DVD niet standaard was in de X360 wist ik bij voorbaat al dat blu-ray de strijd ging winnen of verkrijgbaar zou blijven.

Omdat je zelf aangeeft dat je beide consoles aan wilt schaffen op termijn zou ik maar gewoon kijken wat je nu wil. Wil je snel wat meer games in bezit hebben of direct een film op HD willen bekijken. Als je geen HD scherm hebt dan zou ik eerst de X360 halen zodat je direct wat variatie hebt in games bij aankoop. Maar persoonlijk begrijp ik niet helemaal waarom mensen beide consoles willen aanschaffen. De Wii is wel een andere console maar het aantal exclusieve toptitels tussen de PS3 en X360 games wordt vaak in een jaar weer not exclusive. Voor de exclusive tussen beide heb ik deze site gevonden welke een mooi overzicht geeft. Dan kan je wellicht voor jezelf beter een keus maken. http://www.playstationdir...-360-exclusive-games.html

@Boeboe: Dat komt omdat niet alle blu-rays echt blu-rays zijn. Ik ben wel is een website tegen gekomen met een lijst waarop stond welke films echt van blu-ray kwaliteit waren. Ik geef toe dat
voor een gemiddelde consument "het misbruiken van de naam blu-ray door film maatschappijen" wel een tegenvaller is.

Er is naar mijn mening te weinig controle over wanneer een film gecertificeerd mag worden met een blu-ray label.

[ Voor 14% gewijzigd door Emiel1984 op 09-04-2009 00:20 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 17:06
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 17:51:
[...]

Hm ik heb op 3 april besteld bij amazon, en bij mij staat er dit:

Items dispatched on 3 April 2009:
Delivery estimate: 14 April 2009
1 package via Royal Mail

(het is dan wel geen playstation, maar vraag me af waarom het opeens zo lang duurt?)
Ik heb gister ook mijn ps3 met games e.d. besteld, ook bij mij is de delivery date 14 april. DIt komt denk ik omdat het vrijdag goede vrijdag is en maandag pasen, dus dan bezorgen ze waarschijnlijk niet. Maar als je 3 april al hebt besteld is het idd een btje raar dat het zo lang duurt. Mijn games worden btw apart verzonden van de ps3. De games gaan via TNT en de ps3 via DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blu-fox schreef op woensdag 08 april 2009 @ 17:22:
Ik heb mijn PS3 vandaag (gister inmiddels) van Amazon.co.uk ook via Deutsche Post binnen gekregen. 1 dag eerder zelfs als dat de ETA aangaf. Klasse dus.

De spellen die ik erbij besteld had kwamen overigens via TNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:08
Iemand enig idee of Sony nog iets met haar WRC licentie doet of aan het doen is? Colin Mcrae DiRT is het toch niet echt, en afgezien van DiRT 2 is er volgens mij geen ander degelijk rally spel in ontwikkeling voor de PS3. Maar omdat Sony wel de officiële WRC licentie heeft moeten ze er toch eigenlijk wel wat mee van plan zijn.

Kan helaas weinig vinden afgezien van een paar berichtjes dat Evolution Studios de licentie in het verleden heeft gebruikt voor WRC spellen (was dat wat?), hoop dat ze niet gelijk met Motorstorm 3 zijn begonnen.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over Ubuntu op de PS3. Hoe moet ik me dat voorstellen? Heb ik naast Ubuntu dan ook nog het 'normale' PS3 gedeelte met de XMB en kan je dan switchen wanneer je wilt?In welke modus start hij dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 06:49:
Over Ubuntu op de PS3. Hoe moet ik me dat voorstellen? Heb ik naast Ubuntu dan ook nog het 'normale' PS3 gedeelte met de XMB en kan je dan switchen wanneer je wilt?In welke modus start hij dan op?
Als je de ubuntu link uit de topic start volgt, zie je dat je 10GB aan Ubuntu (Other OS) geeft.
Je kunt naar zowel Ubuntu als PS3 OS booten, alhoewel je geen keuze menu oid krijgt zo te zien, maar wellicht is er ook een bootloader? Maar je kunt switchen van ubuntu naar PS3 OS door opnieuw te starten en een bepaald command in te voeren, en van PS3 OS naar Ubuntu d.m.v. een system setting lees ik.

Gebruiken er hier ook mensen Ubuntu (of een andere Linux versie) om de PS3 multimedia af te laten spelen? Of echt puur voor homebrew e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverscope
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 06:49:
Nee je hebt naast Ubuntu, yellow dog, etc niet je normale ps3 gedeelte. Het ligt eraan waar je hem in opstart.

Dus als je bijv ubuntu wilt gebruiken moet je je ps3 in die "mode" opstarten. Als je weer terug wilt naar de PS3 XMB moet je de PS3 herstarten. Gaat heel easy.

De modus waarin hij standaard opstart kan je in het XMB menu kiezen.

Just grow old with grace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Emiel1984 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 00:15:
[...]
@Boeboe: Dat komt omdat niet alle blu-rays echt blu-rays zijn. Ik ben wel is een website tegen gekomen met een lijst waarop stond welke films echt van blu-ray kwaliteit waren. Ik geef toe dat
voor een gemiddelde consument "het misbruiken van de naam blu-ray door film maatschappijen" wel een tegenvaller is.

Er is naar mijn mening te weinig controle over wanneer een film gecertificeerd mag worden met een blu-ray label.
Eh? Volgens mij snapte je Boeboe's verhaal niet helemaal, want die had het erover dat je voor een PS3 eigenlijk verplicht bent om een HDTV met HDMI+HDCP te hebben omdat je anders Blu-Ray-films in SD-resoluties moet bekijken als je een oudere HDTV hebt met enkel component-aansluitingen of geen HDCP. Jij hebt het erover dat bepaalde Blu-Ray-films blijkbaar tegenvallen qua beeldkwaliteit en nauwelijks verschillen van de DVD-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Boeboe schreef op donderdag 09 april 2009 @ 00:04:
[...]

Sterker nog: Mijn 360 upscalet probleemloos, mijn ps3 upscalede NIET. Op de 360 krijg je tenminste de vrijheid om te kiezen met welke kabels je je console wil aansluiten (je hoeft dus geen tv jonger dan 3 jaar te hebben) zonder je af te straffen met lagere kwaliteit beeld. Hetzelfde verhaal met die bluerays: Ze kosten meer en mijn HD setup kan ze niet eens mooi afspelen. Dan speel ik liever dvds af die dankzij de upscaling er mooier uitzien dan de duurdere BRs op de ps3.
Toen ik men ps3 kocht had ik gehoopt om mijn films voortaan daarop te bekijken aangezien hij stiller is dan de 360, maar dat is dus een dikke tegenvaller geworden :/
Om verwarring te voorkomen: de PS3 upscaled beter dan de XBox 360, veel beter zelfs. Hij kan zich meten met de beste HDMI-dvdspelers qua upscaling. Enige voorwaarde is inderdaad wel dat je de koppeling met de TV via HDMI moet doen. Dat zie ik persoonlijk niet als een nadeel. Dus heb je geen HDMI-aansluiting op je TV dan geldt het verhaal van Boeboe, anders is de PS3 de beste keus.

Ik zie sowieso niet zo goed in waarom je een apparaat als de PS3 of de XBox 360 op een aftandse TV wil aansluiten. Zeker niet als je blijkbaar de beeldkwaliteit hoog in het vaandel hebt staan.

[ Voor 7% gewijzigd door sopsop op 09-04-2009 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ymmv schreef op donderdag 09 april 2009 @ 08:52:
[...]

Eh? Volgens mij snapte je Boeboe's verhaal niet helemaal, want die had het erover dat je voor een PS3 eigenlijk verplicht bent om een HDTV met HDMI+HDCP te hebben omdat je anders Blu-Ray-films in SD-resoluties moet bekijken als je een oudere HDTV hebt met enkel component-aansluitingen of geen HDCP. Jij hebt het erover dat bepaalde Blu-Ray-films blijkbaar tegenvallen qua beeldkwaliteit en nauwelijks verschillen van de DVD-versie.
Blu-ray en videobestanden die je streamt of zo afspeelt worden gewoon in HD weergegeven of gescaled via component. Alleen DVD's met copy-protection doen geen upscale zonder HDCP. Ow ja, en de Blu-ray van Tiesto om een of andere vage reden.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je TV geen HDTV is, dan is het beeld SD kwaliteit en is upscaling niet nodig, sterker, bij bluray wordt gedownscaled (want 1080p naar SD). Ik begrijp het geprevel van boeboe dan ook niet echt: geen HDTV, geen upscaling. Tja... DUH zou ik bijna zeggen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door EfBe op 09-04-2009 09:23 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online
EfBe schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:22:
Als je TV geen HDTV is, dan is het beeld SD kwaliteit en is upscaling niet nodig, sterker, bij bluray wordt gedownscaled (want 1080p naar SD). Ik begrijp het geprevel van boeboe dan ook niet echt: geen HDTV, geen upscaling. Tja... DUH zou ik bijna zeggen. ;)
SD van een Blu-ray is 480p en zelfs een lagere resolutie dan een DVD. Een PAL DVD ziet er dus beter uit dan een Blu-ray op een SD-tv. :)

Maar volgens mij ging het helemaal niet om SD-tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Zijn er nog liefhebbers voor de Collector's Edition van Street Fighter 4 voor 30 pond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

sopsop schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:08:
[...]
Ik zie sowieso niet zo goed in waarom je een apparaat als de PS3 of de XBox 360 op een aftandse TV wil aansluiten. Zeker niet als je blijkbaar de beeldkwaliteit hoog in het vaandel hebt staan.
Aftands? Mijn televisie is amper 4 jaar oud en haalt 1080p over component. De 360 althans...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Boeboe schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:16:
[...]

Aftands? Mijn televisie is amper 4 jaar oud en haalt 1080p over component. De 360 althans...
Volgens de online handleiding moet ook de PS3 1080p over component kunnen aansturen. (pagina 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

(jarig!)
Donnie Darko schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:32:
[...]

nee maar dat bedoelen de meesten met psn = gratis en xbox live niet.
out of the box kan je niet gratis online gamen met een 360 en met een PS3 wel.
maar ja mij boeit het niet zoveel ik heb beide consoles (en een wii) en doe dan ook niet mee aan de console wars :P
Eeh, hij melde dat je voor de marketplace moest betalen, en dat klopt gewoon niet ;) Ik heb ook alle drie de consoles aan mij hebben ze ook geen goeie voor de console wars :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
ymmv schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:30:
[...]

Volgens de online handleiding moet ook de PS3 1080p over component kunnen aansturen. (pagina 7)
dat doet ie ook behalve blu ray films ;) Component is namelijk niet HDCP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 23:19
ik heb een tijdje terug yellow dog een keer geinstalleerd en dat draaide totaal niet, was echt te frustrerend.

Is dat nu verbeterd? geeft het echt een meerwaarde? ik zou willen dat via Linux alle media bestanden te bekijken zijn, is dat al mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Donnie Darko schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:35:
[...]

dat doet ie ook behalve blu ray films ;) Component is namelijk niet HDCP ;)
Bluerays, DVD upscaling en zelfs bepaalde gedownloade trailers worden gedownscaled :|. Grote misser voor een console die zichzelf als multimedia apparaat wil profileren. Ik ben blij dat er eindelijk wat games op de ps3 zijn die ik leuk vind, maar uiteindelijk blijft het hetzelfde verhaal als de ps2 voor mij: Het zijn de games die de console moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online
Boeboe schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:48:
[...]

Bluerays, DVD upscaling en zelfs bepaalde gedownloade trailers worden gedownscaled :|. Grote misser voor een console die zichzelf als multimedia apparaat wil profileren. Ik ben blij dat er eindelijk wat games op de ps3 zijn die ik leuk vind, maar uiteindelijk blijft het hetzelfde verhaal als de ps2 voor mij: Het zijn de games die de console moeten maken.
Geen idee wat voor PS3 jij hebt maar ik heb nog geen enkele trailer oid gehad die gedownscaled werd. Alles op 1080i, behalve de BD van Tiesto en originele DVD's.
Games is (helaas voor mij, aangezien mijn tv geen 720p doet) een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

ymmv schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:15:
Zijn er nog liefhebbers voor de Collector's Edition van Street Fighter 4 voor 30 pond?
Komen ze nu mee xD Damn, had ik zo gekocht als ik SF4 nog niet had :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

das wel een koopje... maja heb niets met beat'em up games :P

Zijn er hier ook mensen die "Afro Samurai" spelen? Er loopt een topic maar dat is zo dood als wat, en ik hoor er hier ook niemand over. Had eingelijk wel gedacht dat het een populaire game zou worden!

Twijfel zelf nog om hem te kopen zal de demo nog een paar keer spelen, maar ben dus wel benieuwd naar ervaringen van anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
Chaoss schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:35:
das wel een koopje... maja heb niets met beat'em up games :P

Zijn er hier ook mensen die "Afro Samurai" spelen? Er loopt een topic maar dat is zo dood als wat, en ik hoor er hier ook niemand over. Had eingelijk wel gedacht dat het een populaire game zou worden!

Twijfel zelf nog om hem te kopen zal de demo nog een paar keer spelen, maar ben dus wel benieuwd naar ervaringen van anderen!
ik heb een tijd terug de import gekocht, maar zoals de velen reviews al zeggen is het redelijk saai en met een uiterst vervelende camera..... ik heb hem zelfs maar 1 keer in mn ps3 gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Boeboe schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:48:
[...]

Je koopt wel een console van bijna 400euro, diverse games. a totaal 600euro. Maar een 32inch hd ready tv van rond de 350euro gaat er niet in :?

ik had de ps3 in het begin ook aan een 21inch trinitron sony tv, ging prima met GTA4, daarna snel een 42inch hd ready gekocht 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Ghostrider op 09-04-2009 11:47 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

(jarig!)
Shiver23 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:56:
[...]

Geen idee wat voor PS3 jij hebt maar ik heb nog geen enkele trailer oid gehad die gedownscaled werd. Alles op 1080i, behalve de BD van Tiesto en originele DVD's.
Games is (helaas voor mij, aangezien mijn tv geen 720p doet) een ander verhaal.
Of iets geupscaled wordt of niet is afhankelijk van de instellingen van je PS3 en van beschikbare resoluties. Je kan voor games (ps1, ps2), bluray en DVD los instellen of er moet worden geupscaled of niet. Als je geen 720P hebt en de game is alleen 720 dan heb je en probleem ja.

Boeboe: controleer die instellingen eens. Als je de upscaler aanzet dan zou ie gewoon de content (behalve ps3 games) moeten upscalen naar de huidige resolutie waar je PS3 op dat moment op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Donnie Darko schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:41:
[...]

ik heb een tijd terug de import gekocht, maar zoals de velen reviews al zeggen is het redelijk saai en met een uiterst vervelende camera..... ik heb hem zelfs maar 1 keer in mn ps3 gehad ;)
die camera had ik gemerkt met de demo jah,

wil je die import ook verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
Chaoss schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:53:
[...]

die camera had ik gemerkt met de demo jah,

wil je die import ook verkopen?
dm me maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
leuke aanbieding van de MM in duitsland, een PS3 icm. een PSP(2000)

Afbeeldingslocatie: http://i731.photobucket.com/albums/ww318/Redouan_/53122.jpg

geen idee of ik dit hier mag posten, maar ik zie meer aanbiedingen voorbij schieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ghostrider schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:46:
[...]
Je koopt wel een console van bijna 400euro, diverse games. a totaal 600euro. Maar een 32inch hd ready tv van rond de 350euro gaat er niet in :?
Scuze? Onze vorige televisie ging 20 jaar mee, wil je nu beweren dat ik mijn 4 jaar oude HDTV maar moet wegwerpen omdat ik 1 apparaat heb dat er moeilijk rond doet? ZO een grote consumentenhoer ben ik nu ook weer niet :|

[ Voor 13% gewijzigd door boe2 op 09-04-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 19:51
Boeboe, wat ik begrijp is dat je tv geen hdcp ondersteund. Ik vind het rot voor je om te zeggen maar er zullen alleen maar meer apparaten uitkomen die hdcp vereisen, dus als je HDTV echt 4 jaar oud is is het wel zonde maar vroeg of laat zal je er volgens mij aan moeten geloven om een nieuwe te kopen die wel hdcp ondersteund. Ook al heb je nu nog maar één apparaat die hdcp vereist. (neem ik aan) Ik ben het er wel mee eens dat het irritant kan zijn dat de ps3 hdcp vereist voor films op 1080p/i }:O

Even wat anders. Ik heb m'n ps3 7 weken geleden opgestuurd naar bol.com voor garantie. En 1 week geleden gebeld waar hij bleef, dat zouden ze uitzoeken. Nu blijkt dat ze m'n ps3 kwijt zijn (waarschijnlijk kwijtgeraakt bij TNT). Maar nu storten ze het destijds betaalde bedrag terug op de rekening. Dat is 600 euro, en nu kost hij nog maar 400 euro. Dus eindelijk eens een meevallertje qua ps3 *O* (17% op jaarbasis, rente). Ik heb namelijk al zeker 4 maanden geen fatsoenlijke game meer kunnen spelen omdat de bluray laser kapot was en een jaar daarvoor had ik hem al opgestuurd naar sony omdat de fan veel te veel lawaai maakte. Dus hopen dat het deze keer beter gaat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Kan je niet de 480/576 optie in de instellingen uitzetten, dat je hem op 720p forceert? (of 1080, wat de tv maar aan kan)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
walletje-w schreef op donderdag 09 april 2009 @ 12:50:
Boeboe, wat ik begrijp is dat je tv geen hdcp ondersteund. Ik vind het rot voor je om te zeggen maar er zullen alleen maar meer apparaten uitkomen die hdcp vereisen, dus als je HDTV echt 4 jaar oud is is het wel zonde maar vroeg of laat zal je er volgens mij aan moeten geloven om een nieuwe te kopen die wel hdcp ondersteund. Ook al heb je nu nog maar één apparaat die hdcp vereist. (neem ik aan) Ik ben het er wel mee eens dat het irritant kan zijn dat de ps3 hdcp vereist voor films op 1080p/i }:O
Ik begrijp uit deze discussie juist dat er zo goed als geen Blu-Ray-films die HDCP afdwingen. Die Tiesto-Blu-Ray schijnt de enige uitzondering te zijn.

Ik heb zelf een nieuwe Full HD met HDMI+HDCP dus ik heb zelf geen ervaringen met de mogelijke beperkingen van componentkabels icm 1080p. (Overigens kan mijn TV met bouwjaar 2009 niet eens 1080p over component aan, analoog is 1080i het maximum)

[ Voor 13% gewijzigd door ymmv op 09-04-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Laatst online: 12-06 02:43
reeds 300 posts over de limiet? wie maakt een nieuw topic??

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
swopdark schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:28:
Waarom? Die 1000-postlimiet is niets anders dan traditie. We kunnen hier gewoon door blijven posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:36
Inderdaad, mee eens. Misschien een update van de startpost zo nu en dan, maar voor de rest nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
!null schreef op donderdag 09 april 2009 @ 12:51:
Kan je niet de 480/576 optie in de instellingen uitzetten, dat je hem op 720p forceert?
Nee de laagste resolutie kan je niet uitzetten. Die "moet" aan blijven staan, bij de huidige firmware(s) dan.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Brad Pitt schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:38:
[...]

Nee de laagste resolutie kan je niet uitzetten. Die "moet" aan blijven staan, bij de huidige firmware(s) dan.
Oh sorry, tijdje terug dat ik daarmee geklooid heb. Ik had toen 1080i/p uitgezet, omdat mijn TV dat wel aan kan als input, maar het zelf weer terugscaled naar 720p. Ik had ook het idee dat de boel soepeler liep op 720p (al weet ik niet of dat zo is, ik weet niet of de PS3 "gratis" upscalen heeft waar nodig, als in dedicated chip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
!null schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:51:
[...]
ik weet niet of de PS3 "gratis" upscalen heeft waar nodig, als in dedicated chip
Nee, het is geen XB360 ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Zijn er mensen die onlangs RMA van hun 60GB hebben aangevraagd? Ik zit inmiddels op de 3 weken en Sony zegt dat ze uitleveren zodra ze voorraad van de 60GB's hebben :/

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
swopdark schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:28:
ymmv schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:36:
[...]

Waarom? Die 1000-postlimiet is niets anders dan traditie. We kunnen hier gewoon door blijven posten.
Inderdaad een post limiet is zó 2008 en alleen maar hinderlijk met zoeken. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Jumpman op 09-04-2009 18:49 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de PS3 Official Wireless keypad?
Is het echt een toevoeging m.b.t. functionaliteit en snelheid bij het opzoeken van websites en het typen van berichten e.d. of meer een leuke gadget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Jumpman schreef op donderdag 09 april 2009 @ 18:48:
[...]

[...]

Inderdaad een post limiet is zó 2008 en alleen maar hinderlijk met zoeken. ;)
Er zitten voor-, maar zeker ook nadelen aan (maar dat is verder offtopic hier). Een nieuw deel komt er binnenkort sowieso aan, verzorgd door Vanholm en mij.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:00:
Heeft er iemand ervaring met de PS3 Official Wireless keypad?
Is het echt een toevoeging m.b.t. functionaliteit en snelheid bij het opzoeken van websites en het typen van berichten e.d. of meer een leuke gadget?
Ik heb hem al enige tijd, ik verwachtte hem goed te kunnen gebruiken in bijvoorbeeld Home _O-
Het werkt prima, typen gaat echt vele malen sneller dan met de controller maar er zitten wel erg kleine knopjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Heeft iemand Alvi de laatste tijd nog gezien. Mis m wel tijdens een ps3-360 discussie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alvi Arx heb ik hier al niet meer zien posten sinds herfst vorig jaar of zo, daarna heb ik het topic van hem overgenomen. Iets met verhuizing en verblijf in het buitenland als ik het me juist herinner.

Edit: namen door elkaar gehaald, sorry.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2009 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Wat ik eigenlijk mis bij de PS3 games is AA.
Geen idee of dit mogelijk is maar vind dat veel lijnen maar kartelig zijn. Ligt dit aan de spellen of is dit gewoon niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 22:58:
Alvi heb ik hier al niet meer zien posten sinds herfst vorig jaar of zo, daarna heb ik het topic van hem overgenomen. Iets met verhuizing en verblijf in het buitenland als ik het me juist herinner.
Jij bedoelt Arx
Hij bedoelt onze lyrische Playstation fanboy Alvi... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Armada op 09-04-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armada schreef op donderdag 09 april 2009 @ 23:18:
[...]

Jij bedoelt Arx
Hahah alvi ja, je kunt zeggen wat je wilt, iedereen weet over wie we het hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Europese PSN-update:

DEMOS

► Flock! (91 MB)
► The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena (923 MB)

GAMES

► Flock! (€14.99)
► Hail to the Chimp (€14,99)
► Rag Doll Kung Fu: Fists of Plastic (€9.99)
► Worms (€9.99)

PSP GAMES

► Ape Academy (€19.99)
► Lemmings (€19.99)
► Pursuit Force: Extreme Justice (€19.99)
► Syphon Filter: Dark Mirror (€19.99)

PSN ANNIVERSARY PRICE DROPS

► Blast Factor (€4.99)
► Calling All Cars (€4.99)
► Crash Commando (€5.99)
► Dark Mist (€4.99)
► echochrome (€5.99)
► Elefunk (€4.99)
► High Velocity Bowling (€5.99)
► Nucleus (€4.99)
► PAIN (€4.99)
► PixelJunk Racers (€4.99)
► Piyotama (€2.99)
► Ratchet & Clank: Quest for Booty (€9.99)
► Rift: Everyday Shooter (€4.99)
► Siren Blood Curse (€19.99)
► Snakeball (€4.99)
► Tekken 5: Dark Resurrection (€14.99)
► Toy Home (€4.99)
► WipEout HD (€14.99)

ADD-ONS

► Guitar Hero World Tour

○ Silversun Pickups Pack (€5.49 | €1.99)
♪ "Panic Switch"
♪ "It's Nice to Know You Work Alone"
♪ "Well Thought Out Twinkles"

► LittleBigPlanet
○ Patapon costume (€1.99)
○ Rag Doll Kung Fu costumes (€2.99)

► Resident Evil 5
○ Versus Mode (€4.99)

► Rock Band

○ various songs (à €1.49)
♪ Black Tide - "Warriors of Time"
♪ Bullet for My Valentine - "Waking the Demon"
♪ The Shins - "New Slang"

○ Toby Keith Pack 01 (€7.99 | €1.49)
♪ "Beer for My Horses"
♪ "I Love This Bar"
♪ "She’s a Hottie"
♪ "Should’ve Been a Cowboy"
♪ "Who’s Your Daddy?"
♪ "How Do You Like Me No

○ "Ten" - Pearl Jam (€11.25)
♪ "Once"
♪ "Even Flow"
♪ "Why Go"
♪ "Black"
♪ "Jeremy"
♪ "Oceans"
♪ "Porch"
♪ "Garden"
♪ "Deep"
♪ "Release"
♪ "Master/Slave"

► Quantum of Solace
○ Camille Map Pack (€4.99)

VIDEOS

► inFamous
○ City of Fear Trailer

► Mirror's Edge
○ Pure Time Trailers Trailer

► PAIN
David Hasselhoff Trailer

► Rag Doll Kung Fu: Fists of Plastic
○ Master Trailer

PSP VIDEOS

► MotorStorm Arctic Edge
Trailer

► Resistance: Retribution
○ Shattered Stone Trailer
○ Resistance Connect

THEMES & WALLPAPERS

► Crash Commando - wallpaper

-------------

Jammer dat Flock 15 euro kost. Da's wat mij betreft 5 euro te veel. Ik denk dat ik zelf Echochrome of Elefunk koop, die zijn nu heel goedkoop. Siren heb ik al, dat is een must-have als je van horror-games houdt.

BTW Heeft iemand hier ooit Dark Mist gespeeld? Ziet er eigenlijk best geinig uit...

[ Voor 3% gewijzigd door ymmv op 09-04-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

die kan dat ook niet (laatst een artikel over op GoT/tweakers). Ana scalede totaal wat anders (alleen geen idee meer wat).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

ymmv schreef op donderdag 09 april 2009 @ 23:35:
Europese PSN-update:

DEMOS

► The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena (923 MB)
Deze kan ik niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand worms al gespeeld? Ik zou deze graag kopen maar w8 nog ff af op ne goeie review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:58

KingCrash

Angry Rabbit

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 08:39:
Heeft er iemand worms al gespeeld? Ik zou deze graag kopen maar w8 nog ff af op ne goeie review.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Worms op de PC was altijd erg leuk, als het een directe poort is van de PC game, gaat deze game er zoiezo komen.

Erg leuk om te spelen met 2 of meer personen!

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Armada schreef op donderdag 09 april 2009 @ 23:18:
[...]

Jij bedoelt Arx
Fanboy of niet, ik kan me best goed vinden in deze reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Laatst online: 12-06 02:43
ymmv schreef op donderdag 09 april 2009 @ 23:35:

BTW Heeft iemand hier ooit Dark Mist gespeeld? Ziet er eigenlijk best geinig uit...
Het ziet er ook best geinig uit. Ik heb de game vanaf het moment dat hij er was gekocht. Ik vond het een beetje tegenvallen. Op de een of andere manier is het spel niet verslavend genoeg om te blijven spelen. Je moet ook telkens helemaal aan het begin beginnen dus je speelt de eerste levels heel vaak. Vaak ben ik dan aan het einde van het tweede level alweer klaar met de game of ben dood. Destijds was ook Super Stardust uit en die heeft me veel meer waarde per euro voorgeschoteld.

Ik zit wel te denken over Riff everyday shooter voor 5 euri en R&C voor 10 euri. De demo van Flock vond ik wel een beetje tegenvallen eigenlijk. Ik irriteerde me over de besturing van die kudtschaapjes. Ging niet helemaal lekker en toen was de lol er snel vanaf.

WipeOut HD voor 15,- is wel echt een must have!!

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Flock vind ik ook frustrerend, al was het net wel even geinig om te spelen. De naam van het moederschip is wel lol: "Motherflocker" :9

De demo van die Genesis collection brings back memories. Comix Zone, Vectorman etc. En Golden Axe 2 & 3 zitten er ook in, wist niet eens dat die er waren! Jammer dat die allemaal niet speelbaar zijn in de demo en er zit nog een heel korte tijdslimiet op ook.

Ik kwam er net ook achter dat de demo van RA3 alweer een tijdje in de US store staat! Ben 'm nu aan t downen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Games waar jij niet kunt saven zijn sowieso mateloos irritant... mag dan "oldskool" zijn maar het is gewoon niet leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al leuke games die 1080p (native) zijn, zonder upscaling?
Of is het allemaal 1080i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:33:
Zijn er al leuke games die 1080p (native) zijn, zonder upscaling?
Of is het allemaal 1080i?
Er zijn heel wat 1080p-games in de PSN-online winkel, bijv Wipeout HD, Pixeljunk Monsters, Pixeljunk Eden, Flower...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:45
Chaoss schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:17:
Games waar jij niet kunt saven zijn sowieso mateloos irritant... mag dan "oldskool" zijn maar het is gewoon niet leuk :P
Heb het spel zelf thuis, dus ik weet niet of dit ook voor de demo geld. Maar ik kan tijdens een spel gewoon saven, als ik op "Select" druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik heb van de week street fighter 4 binnen gekregen van frs (eindelijk).

Ik snap niet zo goed dat deze game niet in 1080P is. Voor zo'n spel is dat toch niet zo moeilijk lijkt mij. Ze hoeven alleen een paar achtergronden en de fighters te ontwerpen.

Of zie ik het nu verkeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjesus schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:43:
[...]

Heb het spel zelf thuis, dus ik weet niet of dit ook voor de demo geld. Maar ik kan tijdens een spel gewoon saven, als ik op "Select" druk.
Dark Mist?

kheb zelf... dat spel met de vliegtuigen van boven af gezien. super tof spel om te spelen, maar als ik van tevoren wist dat je niet kon saven had ik er geen 8 euro voor betaald! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:45
Chaoss schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 14:23:
[...]

Dark Mist?

kheb zelf... dat spel met de vliegtuigen van boven af gezien. super tof spel om te spelen, maar als ik van tevoren wist dat je niet kon saven had ik er geen 8 euro voor betaald! :(
Nee, ik bedoelde Sega Genesis Collection. Ik dacht dat je op de post van -RazieL- reageerde, omdat je het over old skool had. En je post stond ook onder die van -RazieL-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:45:
Zijn er mensen die onlangs RMA van hun 60GB hebben aangevraagd? Ik zit inmiddels op de 3 weken en Sony zegt dat ze uitleveren zodra ze voorraad van de 60GB's hebben :/
Mwa 3 weken is niet buitensporig lang of zo, als ze het snel doen heb je hem binnen 14 dagen terug maar er zijn zat verhalen van RMA procedures die totaal langer dan 8 weken (2 maanden) duren.

Dus wacht nog een weekje af want ik denk dat ie dan wel komt, ik hoor hier niemand meer over lange wachttijden in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 19:34

Hulkr_

Hulkr_

Stellen jullie je TV's ook allemaal in op 'game' of laten jullie die gewoon normaal staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
brdddd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 21:19:
Stellen jullie je TV's ook allemaal in op 'game' of laten jullie die gewoon normaal staan?
Ik heb geen game mode op mijn Panasonic plasma. Ik heb wel de meeste "beeldverbeteraars" uitgezet: ze verbeteren het beeld niet echt en ze zorgen in ieder geval voor de nodige miliseconden vertraging. Dit heeft hetzelfde effect als een game mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brdddd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 21:19:
Je tv laten kalibreren http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?f=65 , http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=14.0

Zeker een aanrader :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu net met mijn 4 vrije dagen het geluk dat mn ps3 is gecrashed. het is een 60 gig launch model.
De rode led blijft knipperen. Nu heb ik al de hdd verwijderd, en opnieuw geprobeerd maar dat werkt niet. Ik ga hem dus opsturen naar sony. MAAR IS ER IETS WAT IK KAN DOEN mbt tot mijn savegames. Dit is namelijk om te huilen. Want niet alleen mijn ps3 saves, maar ook mn ps2 saves staan op de ps3. en de memory card van de ps2 is helaas kapot. Dit was dus al de backup. Is er misschien nog een manier zodat ik mijn data eraf kan halen voordat ie naar sony gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Nou in principe zou je ze kunnen bellen, dat je liever niet de HDD meegeeft en je verhaal uitlegt, misschien vinden ze het prima. Heb ook wel eens een laptop RMA opgestuurd zonder HDD. Want als je HDD kapot was krijg je daar volgens mij wel een foutmelding van in beeld te zien (dat ie wel aan gaat).

@ymmv, dat vind ik een goeie, ga ik wel even proberen. (heb ook een Panasonic plasma, en op een voor de pc bedoelde LCD voelt het "sneller" aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas kom ik niet eens zo ver, de ps3 gaat binnen 3 seconden al weer uit.
Verder zei die man aan de telefoon dat de hdd mee MOEST!?!?. staat ook in de email die ik daarna kreeg.
Zit te denken om de hdd te laten uitlezen met een andere computer, lukt dat?
Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.