Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne start niet meer op...

Ik probeerde via een usb stick een nieuwe win erop te zetten, via f12 van usb laten booten en nu is ie dood!!!!

Als ik hem aanzet dan blijft alleen het groene lampje branden, verder doet ie niks. (hoor wel de schijf draaien)

HELLUP!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mocht je de fan niet horen dan is dit de oplossing: tik 5x tegen het fannetje aan. Deze zit ongeveer op 4 cm afstand van de inlet.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:29:

Ik probeerde via een usb stick een nieuwe win erop te zetten, via f12 van usb laten booten en nu is ie dood!!!!

Als ik hem aanzet dan blijft alleen het groene lampje branden, verder doet ie niks. (hoor wel de schijf draaien)
Heb je nog iets van een foutmelding gehad ofzo? Wat voor usb stickje heb je geprobeerd te gebruiken, hoe had je deze klaar gemaakt om windows daarvanaf te kunnen installeren?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:29:

HELLUP!!!!!!!!!!!!
Bios verneukt? Je kunt (op eigen risico uiteraard) http://macles.blogspot.co...re-one-bios-recovery.html eens proberen.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, hij is nu bezig, hoop dat het opgelost is... bedankt voor de tip!!!

Hoe kan ik mijn BIOS verkloten dan???(om te voorkomen dat het nog eens voorkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES!!!!!!!!!! Hij doet het weer!!!!!!!!!

Bedankt Hyp Hyper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:54:
YES!!!!!!!!!! Hij doet het weer!!!!!!!!!

Bedankt Hyp Hyper!
Mooi zo! En graag gedaan natuurlijk. :)
Je kunt je bios verkloten als er op de usb stick 'toevallig' een auto-update van een willekeurige bios staat. Verder gebeurt dat niet zo snel door alleen maar een usb stick te booten voor zover mijn ervaring reikt. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Hyp Hyper op 02-09-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zou ook een netbook-versie van Win 7 komen toch!?!?!? Iemand al draaien?
Ik ben nu een win 7 aan het installeren maar ik raak een beetje in de stress door de chinese tekens... kan in ieder venster alleen 'windows' lezen de rest zijn heeeeeele mooie tekeningen maar daar kan ik niets uit opmaken!

Spannend!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 03:28
Als ik Ubuntu op de Acer Aspire One installeer die geleverd is met Windows XP kan ik dan mijn profile map van Firefox in Windows overzetten op die van Ubuntu?

Heb net lopen kloten met m'n laptopje omdat het internet het niet deed bleek dat er iemand aan het WLAN schakelaartje had gezeten 8)7

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Even kort vraag over geheugen uitbreiding.
Op meeste websites wordt aanbevolen om geen 2GB SODIMM erin te plaatsen omdat de laptop dan niet meer goed werkt.

Via http://interngeheugen.com...0.1-A150-AOD150-xxxx.html krijg je indruk dat 2GB SODIMM nog net kan. Mag dat wel?

De netbook ondersteunt max. 2 GB. Dat is voor de chipset. Maar omdat er al 512 MB op de board is gesoldeerd, krijg je wel heel groot verwarring; waarom wordt er 2GB opgegeven als max. capaciteit? Er bestaat geen 1,5 GB reepje, alleen 1GB en 2GB. Met 2GB krijg je in theorie 2,5 GB.
Maar zou dat niet vanzelf afgeknepen worden tot 2GB?

Ik weet niet of iemand heeft geprobeerd met 2GB SODIMM om te kijken of laptop wel wil draaien.
Ik wil graag meer duidelijkheid hierover hebben. Ik ontvang binnenkort netbook en wil alvast SODIMM reep kopen, maar moet wel ivm openbreken behuizing eerst weten welke ik moet nemen.

En ik weet niet of er al Aspire One's bestaan met 1GB onboard...
Dat is alles.

• Tomba
  • Laatst online: 23-09 17:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

MrDummy schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:27:
Even kort vraag over geheugen uitbreiding.
Op meeste websites wordt aanbevolen om geen 2GB SODIMM erin te plaatsen omdat de laptop dan niet meer goed werkt.

Via http://interngeheugen.com...0.1-A150-AOD150-xxxx.html krijg je indruk dat 2GB SODIMM nog net kan. Mag dat wel?

De netbook ondersteunt max. 2 GB. Dat is voor de chipset. Maar omdat er al 512 MB op de board is gesoldeerd, krijg je wel heel groot verwarring; waarom wordt er 2GB opgegeven als max. capaciteit? Er bestaat geen 1,5 GB reepje, alleen 1GB en 2GB. Met 2GB krijg je in theorie 2,5 GB.
Maar zou dat niet vanzelf afgeknepen worden tot 2GB?

Ik weet niet of iemand heeft geprobeerd met 2GB SODIMM om te kijken of laptop wel wil draaien.
Ik wil graag meer duidelijkheid hierover hebben. Ik ontvang binnenkort netbook en wil alvast SODIMM reep kopen, maar moet wel ivm openbreken behuizing eerst weten welke ik moet nemen.

En ik weet niet of er al Aspire One's bestaan met 1GB onboard...
Dat is alles.
Kort en bondig, nee dat kan niet :) Voor meer info zie www.aspireoneuser.com.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• MrDummy

MrDummy

Hoop mods daar al uitgevoerd... :)
Ga nog wel eens keertje modden aan A110... Dat zal leuk worden.

Ik heb begrepen dat niet eens met 2GB reepje zal lukken. Ik heb gelukkig 1 GB liggen dus dat zal geen probleem moeten worden.

Update: slecht nieuws; ik ben toch nog opgelicht. De netbook is niet aangekomen. :(

Hoewel, de netbook is nog wel interessant voor mij, en ga dus verder zoeken naar andere advertenties maar ik zal beter opletten. Ik heb in tussentijd al meer geleerd over details Aspire One en let dus op verdachte zaken. De eerste advertentie heeft namelijk aantal zaken gepost die niet kloppen, maar dat heb ik niet eerder in de gaten. Jammer. |:(

[ Voor 88% gewijzigd door MrDummy op 04-09-2009 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Hyp Hyper schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:37:
Boehoe.. mijn Acertje One heeft problemen.
Gisteren hing XP (tiny XP) ineens en daarna wil ie niet meer opstarten. Bij veilige modus was te zien dat hij bleef hangen om ffire.sys (flashfire). Na het verwijderen van flashfire door de registry hives via een andere pc te wijzigen bleef hij hangen op mup.sys
Aangezien het terugzetten van het tiny xp image niet helpt vrees ik dat er een fysiek probleem is met de SSD en dat flashfire niet het probleem (meer) kan zijn.
Iemand nog een ander idee?

Ik ga vanavond of morgen nog wat proberen met een normale XP installatie (om te testen hoe hij daarmee omgaat) en anders maar eens kijken hoe het zit met garantie. :'(
Nou... vandaag is ie terug van RMA en hij werkt weer prima. Geen idee wat er mis was (geven ze niet aan) maar aangezien zelfs een WINPE via usb-stick niet draaide denk ik dat het iets op het mobo was en niet de SSD. (ghost16 op een usb stickje werkte nl. wel prima.. het ging pas mis als er iets van windows of linpus opstartte)

Wat me wel meteen opvalt is dat fancontrol (0.9 en de nieuwe 1.6) allebei totaal niet werken met de nieuwste bios-versie die er nu opstaat. De aangegeven huidige temperatuur schommelt alle kanten op en de fan gaat nooit aan waardoor ie op een gegeven moment blijkbaar oververhit raakt en de AA1 uitgaat.

• poesje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
Hyp Hyper schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:33:
[...]

Nou... vandaag is ie terug van RMA en hij werkt weer prima. Geen idee wat er mis was (geven ze niet aan) maar aangezien zelfs een WINPE via usb-stick niet draaide denk ik dat het iets op het mobo was en niet de SSD. (ghost16 op een usb stickje werkte nl. wel prima.. het ging pas mis als er iets van windows of linpus opstartte)

Wat me wel meteen opvalt is dat fancontrol (0.9 en de nieuwe 1.6) allebei totaal niet werken met de nieuwste bios-versie die er nu opstaat. De aangegeven huidige temperatuur schommelt alle kanten op en de fan gaat nooit aan waardoor ie op een gegeven moment blijkbaar oververhit raakt en de AA1 uitgaat.
Welke bios versie is het als ik vragen mag?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hyp Hyper schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:33:
[...]

Zonder fancontrol moet de fan toch ook gewoon aanslaan bij een bepaalde temperatuur? Ik gebruik heel dat progje niet meer omdat de fan er dan ook nogal bruut inkomt :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Hyp Hyper
Marzman schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:51:
[...]

Zonder fancontrol moet de fan toch ook gewoon aanslaan bij een bepaalde temperatuur? Ik gebruik heel dat progje niet meer omdat de fan er dan ook nogal bruut inkomt :)
Zonder fancontrol blaast ie constant een beetje ipv af en toe hevig. Het is ook maar wat je wil natuurlijk.
Ik denk dat het er niet meer opkomt.

@poesje: als ik er aan denk kijk ik vanavond even welke bios-versie het precies is... ik weet alleen nog maar dat ik voor de RMA de allernieuwste erop heb gezet om te kijken of dat wat hielp.

[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 10-09-2009 12:43 ]

• MrDummy

MrDummy

Na slechte ervaring van oplichting met 1e Aspire One advertentie heb ik toch nog een betrouwbare en goedkope Aspire One advertentie gevonden. De koop is rond en vandaag heb ik de netbook mogen ontvangen.
Het is Aspire One ZG5, aka AOA 110-Ab. Reeds voorzien van 1,5 GB geheugen en extra nieuwe accu.
Zeker goede koop, en hij is in goede verzorgde staat.

Er zat al Ubuntu Netbook Remix 9.04 op, en het heeft 8 GB SSD. Maar de verkoper heeft klein foutje gemaakt door EXT3 te kiezen. Dat moet EXT2 zijn.
Dat is tegengekomen na wat rondsurfen over Ubuntu op internet.

Hier zijn twee mooie links:
http://sites.google.com/site/computertip/aa1
en
http://sites.google.com/site/computertip/ssd

Vooral SSD aanpassingen zijn goed voor de snelheid en levensduur van SSD drive. Dat zou iedereen hier moeten weten.

Er zijn meldingen dat media lezers links en rechts nog problemen zouden hebben. Wie heeft goede workarounds voor me met UNR?
En als je nog wat te zeggen heeft over de SSD aanpassingen boven, zeg het maar.

Verder blijkt de tweede accu, die nieuw zou zijn, beetje te diep ontladen te zijn. Het wil niet meer goed opladen. Wie heeft tips om de accu dat beetje diep ontladen is weer normaal laten werken? Moet ik buitenom met andere lader doen om alvast wat energie erin te doen?

• Hyp Hyper
poesje schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:34:
[...]

Welke bios versie is het als ik vragen mag?
Bios 3310 staat er nu op.

• MrDummy

MrDummy

Ik moet nog uitzoeken hoe ik nieuwe bios erop kan doen. Hoe doen jullie het? Via dos-usb stick, of via emergency flash methode?
Met welke tool ga je de usb stick mee flashen? Ik heb wel image van dos6.22 disk gevonden, maar ik hoef alleen maar bootable maken om Acer bestanden erop te doen. Dus alleen maar bootfiles erbij + bootsector.

En ik ben ook mooie pagina gevonden die Bluetooth PAN goed doet. Ik weet niet of dat al eerder gepost is, maar hier is het:
http://braindump.mrzesty.net/47.html
Bij punt 6. moet ik wel
code:
1
gksudo gedit /etc/network/interfaces

intikken en daar regels onderaan toevoegen.

Dan werkt het zoals het moet.
Ik heb voorheen andere methodes gedaan, maar ze werken niet op UNR. Vooral hcitool scan geeft niks terug, en zo worden andere instructies zinloos. Maar de bovenstaande link gaat goed zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Om cardreaders weer aan praat te krijgen zou volgens http://wiki.archlinux.org...er_Aspire_One#Card_Reader aan te raden zijn om bios up te daten. Anders moeten er diverse aanpassingen aangebracht worden.

Even gekeken heb ik een bios versie 3109 op mijn AOA110 wat dus aan de oude kant is.
Als je update tot minimaal v3309 zouden de cardreaders problemen verholpen zijn op Ubuntu.

Ik heb in kernel pciehp.pciehp_force=1 toegevoegd maar ik krijg duidelijk foutmedlingen bij het opstarten (gaat wel in een flits voorbij) Dus toch maar bios updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
MrDummy schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:11:
Na slechte ervaring van oplichting met 1e Aspire One advertentie heb ik toch nog een betrouwbare en goedkope Aspire One advertentie gevonden. De koop is rond en vandaag heb ik de netbook mogen ontvangen.
Het is Aspire One ZG5, aka AOA 110-Ab. Reeds voorzien van 1,5 GB geheugen en extra nieuwe accu.
Zeker goede koop, en hij is in goede verzorgde staat.

Er zat al Ubuntu Netbook Remix 9.04 op, en het heeft 8 GB SSD. Maar de verkoper heeft klein foutje gemaakt door EXT3 te kiezen. Dat moet EXT2 zijn.
Dat is tegengekomen na wat rondsurfen over Ubuntu op internet.

Hier zijn twee mooie links:
http://sites.google.com/site/computertip/aa1
en
http://sites.google.com/site/computertip/ssd

Vooral SSD aanpassingen zijn goed voor de snelheid en levensduur van SSD drive. Dat zou iedereen hier moeten weten.

Er zijn meldingen dat media lezers links en rechts nog problemen zouden hebben. Wie heeft goede workarounds voor me met UNR?
En als je nog wat te zeggen heeft over de SSD aanpassingen boven, zeg het maar.

Verder blijkt de tweede accu, die nieuw zou zijn, beetje te diep ontladen te zijn. Het wil niet meer goed opladen. Wie heeft tips om de accu dat beetje diep ontladen is weer normaal laten werken? Moet ik buitenom met andere lader doen om alvast wat energie erin te doen?
Persoonljik ben ik meer voor ext4, omdat deze sneller is dan ext2. En van ext4 kun je gewoon de journaling uitzetten, alleen weet ik niet of ubuntu de SSD dan normaal ziet. Onder fedora werd de SSD dan niet herkend in de filemanager, maar opzich geeft dit geen probleem als het via fstab geladen wordt.
Bedankt voor het opzoeken. Opzich is dat ook de laatste versie die te downloaden is (van macles in ieder geval). Ik gebruik zelf een aangepaste (eigen plaatje) gateway bios voor de extra lage backlight stand.
MrDummy schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:05:
Ik moet nog uitzoeken hoe ik nieuwe bios erop kan doen. Hoe doen jullie het? Via dos-usb stick, of via emergency flash methode?
Met welke tool ga je de usb stick mee flashen? Ik heb wel image van dos6.22 disk gevonden, maar ik hoef alleen maar bootable maken om Acer bestanden erop te doen. Dus alleen maar bootfiles erbij + bootsector.
Voor het flashen gebruik ik de dos-usb methode. Onder linux is de usb-stick simpel dos te maken met unetbootin, en dan freedos erop te zetten met de selectie in dat programma (natuurlijk heb je wel een fat32 partitie nodig op je stick). Daarna is het simpelweg de bios files erop zetten, er vanaf booten en tot slot de bat file opstarten en heel even wachten.
MrDummy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:45:
Om cardreaders weer aan praat te krijgen zou volgens http://wiki.archlinux.org...er_Aspire_One#Card_Reader aan te raden zijn om bios up te daten. Anders moeten er diverse aanpassingen aangebracht worden.

Even gekeken heb ik een bios versie 3109 op mijn AOA110 wat dus aan de oude kant is.
Als je update tot minimaal v3309 zouden de cardreaders problemen verholpen zijn op Ubuntu.

Ik heb in kernel pciehp.pciehp_force=1 toegevoegd maar ik krijg duidelijk foutmedlingen bij het opstarten (gaat wel in een flits voorbij) Dus toch maar bios updaten.
Dat is in dit geval zeker aan te raden aangezien de nieuwere bios de genoemde problemen met de card reader oplost en tevens de wireless stabieler maakt. Je verliest echter wel je lage backlight standen bij de update. Dit komt doordat er problemen zijn met de laagste stand, want dan is de schomelling van je stroomverbruik in de backlight te zien. Bij de hardeschijf versie zou dit het geval zijn als de HD opkomt. Zelf heb ik de SSD versie, maar ik merk op de laagste stand dat hard geluid uit de speakers ook in de backlight te zien is.

[ Voor 42% gewijzigd door poesje op 11-09-2009 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik probeer een boot usb stick te maken met Unetbootin voor Windows.
Daar geselecteerd FreeDOS en het is weggeschreven op 32 MB FAT stick.
Op Aspire boot het op en laat boot selectie scherm zien.
Daarna krijg ik 2 regels en verder gebeurt er NIKS. Het blijft daar hangen.
Het is ergens vastgelopen. Is het omdat stick FAT is? Moet het FAT32 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MrDummy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:40:
Ik probeer een boot usb stick te maken met Unetbootin voor Windows.
Daar geselecteerd FreeDOS en het is weggeschreven op 32 MB FAT stick.
Op Aspire boot het op en laat boot selectie scherm zien.
Daarna krijg ik 2 regels en verder gebeurt er NIKS. Het blijft daar hangen.
Het is ergens vastgelopen. Is het omdat stick FAT is? Moet het FAT32 zijn?
Wat voor image van Windows heb je gebruikt? Met een standaard image van XP gaat het fout op het moment dat de USB drivers geladen worden (omdat je immers bezig bent met USB).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Simpel:
- download unetbootin for windows
- start programma
- kies FreeDOS uit de lijst distro's (versie 1)
- schrijven maar
- done?

Haal ik stick dus op die manier eruit en stopt in Aspire en probeer ermee te booten.
Hij boot wel op, linux loader is te zien, maar als ie Default wil uitvoeren, dan houdt het op bij eerste 2 loading... regels en verder niks meer.
Het hangt bij regel Loading /ubninit...

Wat doe ik hier fout?

Ik probeer even Unetbootin op Aspire (via Ubuntu dus, maar dan moet ik wel 32 MB aan files erbij halen... beetje zonde van ruimte maar oke) en doe nog es.
Helaas ook hetzelfde uitkomst met FAT. Ook niet FAT16.

Maar wel op FAT32.
Helaas is FreeDOS maar 1,44 MB groot, en stick FAT32 formatteren kan niet <32 MB, dus oude sticks zijn niet hier bruikbaar. :( Ik moet dus grotere stick nemen voor FAT32.

Met FAT32 krijg ik eindelijk wel de langverwachte prompt A:\>

Er is wel tutorial voor geschreven voor maken bootstick, maar er is niet voldoende op gewaarschuwd dat je FAT32 moet hebben, anders werkt FreeDOS niet. En dat kan niet met kleine oude stickjes.

Edit:
Flashit.exe programma draait niet onder FreeDOS? Wat is er gaande?

[ Voor 15% gewijzigd door MrDummy op 11-09-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MrDummy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:45:
Simpel:
- download unetbootin for windows
- start programma
- kies FreeDOS uit de lijst distro's (versie 1)
- schrijven maar
- done?

Haal ik stick dus op die manier eruit en stopt in Aspire en probeer ermee te booten.
Hij boot wel op, linux loader is te zien, maar als ie Default wil uitvoeren, dan houdt het op bij eerste 2 loading... regels en verder niks meer.
Het hangt bij regel Loading /ubninit...

Wat doe ik hier fout?

Ik probeer even Unetbootin op Aspire (via Ubuntu dus, maar dan moet ik wel 32 MB aan files erbij halen... beetje zonde van ruimte maar oke) en doe nog es.
Helaas ook hetzelfde uitkomst met FAT. Ook niet FAT16.

Maar wel op FAT32.
Helaas is FreeDOS maar 1,44 MB groot, en stick FAT32 formatteren kan niet <32 MB, dus oude sticks zijn niet hier bruikbaar. :( Ik moet dus grotere stick nemen voor FAT32.

Met FAT32 krijg ik eindelijk wel de langverwachte prompt A:\>

Er is wel tutorial voor geschreven voor maken bootstick, maar er is niet voldoende op gewaarschuwd dat je FAT32 moet hebben, anders werkt FreeDOS niet. En dat kan niet met kleine oude stickjes.
Is het nu wel of niet gelukt? Ik dacht dat je Windows wilde installeren vanaf USB. Daarom vroeg ik wat voor Windows image je gebruikt hebt, het is namelijk normaal dat Widows XP een error geeft bij het installeren vanaf USB omdat tijdens de installatie de USB-drivers opnieuw worden geladen en daar loopt dan net de installatie vanaf.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
MrDummy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:45:
Flashit.exe programma draait niet onder FreeDOS? Wat is er gaande?
Wil je alleen maar een bootable usb stick voor een bios upgrade?
Google dan eens op de hp tool voor het formatteren van usb-sticks. (en zorg dat je de inhoud van bv. een windows 98 opstart floppy ergens hebt staan omdat die tool die nodig heeft)

Daarmee draait het flashtooltje van acer prima.

edit: bv. http://www.techpowerup.co...tick_Formatting_Tool.html

[ Voor 8% gewijzigd door Hyp Hyper op 11-09-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Marzman schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:03:
Ik dacht dat je Windows wilde installeren vanaf USB.
Nee.

Ik moet bios updaten, en dus ga ik Unetbootin tool gebruiken om FreeDOS op USB stick te zetten. Ik kom achter dat het toch nog FAT32 moet zijn. Dan pas verloopt hele bootproces vanaf de usb stick goed.
Vanuit Ubuntu Unetbootin gedaan, en dat gaat goed.

Maar helaas zit ik met geen reactie nadat ik 3310.bat intik. Alleen maar knipperende _ eronder en verder niks. De netbook zit al aan adapter zoals het moet. Hoe moet ik verder? CTRL-ALT-DEL of powerbutton werken wel, dus programma is niet eens opgestart.

Update:
Hyp Hyper schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:26:
Google dan eens op de hp tool voor het formatteren van usb-sticks. (en zorg dat je de inhoud van bv. een windows 98 opstart floppy ergens hebt staan omdat die tool die nodig heeft)
Nu werkt het wel.

Gek genoeg wordt overal Unetbootin / FreeDOS opgegeven en men zegt dat het wel werkt. Maar hier doet het helemaal niks.
Ik heb hp tool al gepakt, en pak een win98 image file bij van allbootdisk (http://www.allbootdisks.com/download/98.html), met winimage extracten op hd en vervolgens bij format disk de dos bestanden dus aangewezen die ik net heb uitgepakt. Dat werkt.

Ik sta paf hoeveel uren tijd ik aan heb verspild omdat het gewoon niet werkt, maar dat er haast geen heldere antwoorden te vinden is waarom het niet werkt. Zelfs Computertip maakt gebruik van Unetbootin / FreeDOS en zegt dat het goed werkt. Hier niet! :(

En veel mensen met hun sites nemen ook nog gewoon tips van anderen over zonder eerst te testen of het wel werkt. Verspilde moeite.

Update 2:
Met nieuwste bios werken beide card readers weer. Ik kan nu overbodige force command weghalen, anders krijg ik foutmeldingen bij de boot. :)

Update 3:
Als ik pciehp.pciehp_force=1 weglaat uit de /boot/grub/menu.lst root= regel, merk ik op dat alleen linker reader goed reageert, maar dat rechter reader (dat is multi reader) echter geen reactie geeft. Met deze code erin werkt de rechter wel. Dus het ziet ernaar uit dat ik de stukje code maar erin moet laten.

[ Voor 55% gewijzigd door MrDummy op 11-09-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
MrDummy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:37:
Nu werkt het wel.

Gek genoeg wordt overal Unetbootin / FreeDOS opgegeven en men zegt dat het wel werkt. Maar hier doet het helemaal niks.
Ik heb hp tool al gepakt, en pak een win98 image file bij van allbootdisk (http://www.allbootdisks.com/download/98.html), met winimage extracten op hd en vervolgens bij format disk de dos bestanden dus aangewezen die ik net heb uitgepakt. Dat werkt.

Ik sta paf hoeveel uren tijd ik aan heb verspild omdat het gewoon niet werkt, maar dat er haast geen heldere antwoorden te vinden is waarom het niet werkt. Zelfs Computertip maakt gebruik van Unetbootin / FreeDOS en zegt dat het goed werkt. Hier niet! :(
Acer flash tooltje zal 16 bits zijn en je FreeDOS 32 bits. Dan krijg je wel de door jou vermelde uitwerking in mijn ervaring. Als je een 32 bits app had gestart zou je geen problemen hebben ondervonden.
Maar mooi dat het je nu gelukt is. Frustratie vergeten en weekend gaan vieren. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Hyp Hyper op 11-09-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Mag hier trouwens ook genoemd worden: sinds vandaag in de pricewatch:
pricewatch: Acer Aspire D250-HDTB Blauw
Met als highlight: Schermresolutie 1280x720 (HD Ready 720p)
Prijzen vanaf 359,- link.

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
ik heb inmiddels weer windows xp home erop gegooit..
Linux is toch net dat kleine beetje trager heb ik het gevoel.
iemand hier ervaring mee?

ik merk nu wel echt de kracht achter dit kleine netbookje,
omdat ik nogal veel bij klanten zit, en je van een normale laptop snel een hernia oploopt,
heb ik deze Acer gekocht, eigenlijk meer met het idee "voor even snel"
maar ik heb naast een zakelijke ook maar een prive account aangemaakt :@
Stiekum gebruik ik m toch best wel vaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Yonah schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:33:

ik merk nu wel echt de kracht achter dit kleine netbookje,
omdat ik nogal veel bij klanten zit, en je van een normale laptop snel een hernia oploopt,
heb ik deze Acer gekocht, eigenlijk meer met het idee "voor even snel"
maar ik heb naast een zakelijke ook maar een prive account aangemaakt :@
Stiekum gebruik ik m toch best wel vaak!
Moet je voor de gein eens Windows 7 erop draaien :) Kan uit eigen ervaring zeggen dat het als een speer draait (zie sig) en daar maak je nog veel meer indruk mee dan met XP :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 15-09-2009 14:03 ]

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 17:56
Yonah schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:33:
Ik draai Ubuntu netbook remix distributie. Heb geen enkel probleem dat het te langzaam zou zijn, sterker nog: start snel op, etc. Zeker met nieuwe ext4 filesysteem werkt het prima (heb Acer met harddisk).

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Ik kom er vanmorgen na het openklappen van mn netbook achter dat de C toets op het toetsenbord vast zit aan 1 kant. Heeft er hier iemand ervaring met het toetsenbord en hangende toetsen? Is het mogelijk om deze toets los te halen zonder de hele laptop te demonteren? Het betreft hier een 1e generatie acer one 150-b.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het toetsenbord voelt ook wel erg kwetsbaar en goedkoop aan (heb dezelfde generatie met ssd). Ik heb ook al gehad dat een toets niet meer werkte (volgens mij de J), een dag later deed die het weer wel.

Zo te zien is het wel vrij simpel, je hoeft niet eens te schroeven. Alleen zie ik een metalen plaat (maakt het al minder kwetsbaar dan ik dacht dat het was ;) ) dus of je er dan bij kan vraag ik me af.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FoTwln2SyQ4]

/▌

Verwijderd

Prijzen worden aantrekkelijk.
Check http://www.komplett.nl/k/kl.aspx?bn=11156&mfr=ACER

ACER Aspire One D250-Bk
€ 291,00

ACER Aspire One D250-BTk
€ 329,00

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:13:
Prijzen worden aantrekkelijk.
Check http://www.komplett.nl/k/kl.aspx?bn=11156&mfr=ACER

ACER Aspire One D250-Bk
€ 291,00

ACER Aspire One D250-BTk
€ 329,00
Vind t juist aan de prijs ! Heb 219 eu betaald voor mijn A110-AGb...

• Hyp Hyper
Tomba schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:14:
[...]

Vind t juist aan de prijs ! Heb 219 eu betaald voor mijn A110-AGb...
Ik 200 incl. verzending voor de mijne. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al eens Moblin geprobeerd? Dat is echt supersnel opgestart.
Alleen je kan er nog niet echt veel mee...daarom maar win7 erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Hyp Hyper schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:37:
[...]

Ik 200 incl. verzending voor de mijne. :P
Ik 156,50 voor normale blauwe Aspire One A110 ding, maar wel met extra accu en 1 GB ram erbij, dus 1,5 GB startklaar. Hij is nog goed onderhouden en netjes gebleven ondanks bijna een jaartje gebruik.
Dat is gekocht via Marktplaats.

Goed zoeken en je vindt vast wel mooie. Maar voor advertenties van 99 Euro moet je wel oppassen voor de oplichting. Na communicatie met de verkoper en je krijgt rekening waar je over moet maken: google dan eerst op de rekening of op deel email. Je zal zien of het ergens gerapporteerd is wegens oplichting.
Boek dus niet gelijk geld over voor erg goedkope aanbiedingen, ook niet als de verkoper maar 1-3 dagen oud is.

Dat waarschuw ik je, omdat ik zelf 1x erin getrapt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
MrDummy schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:47:
Ik 156,50 voor normale blauwe Aspire One A110 ding, maar wel met extra accu en 1 GB ram erbij, dus 1,5 GB startklaar. Hij is nog goed onderhouden en netjes gebleven ondanks bijna een jaartje gebruik.
Dat is gekocht via Marktplaats.
Tweedehands telt niet mee. :*)

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:16
Ik heb mijn Acer 150 (met XP) nu ongeveer een half jaar. Ik heb er XP Pro op gegooid, want ik gebruik Remote Desktop etc. heel veel.

Ik heb de laatste tijd een stuk of 11 Linux distro's geprobeerd (gOS, Ubuntu, Mandriva, UNR, Fedora etc.), maar in geen van deze werkt de wifi correct. Mijn netwerk is rond een Sitecom router gebouwd. Hier hangt een XP pc aan die als fileserver dient.

Ik heb op mijn Acer wel verbinding met het internet. Maar als ik grote bestanden of veel bestanden (>10Gb) kopieer van of naar mijn server, dan blijft het kopieren in Linux hangen. Ik weet niet waar het omslagpunt precies is. Mijn server maakt gebruik van NTFS, dus het is geen FAT32 probleem. Ik kan op het moment dat het kopieren hangt niet meer bij mijn gedeelde mappen op mijn server. De internetverbinding blijft gewoon correct werken. Ik gebruik gewoon de standaard ath5k driver.
Via een kabel werkt het kopieren via de router wel.
Weet iemand hiervoor een oplossing?

Ook Flash blijft een probleem. Ik vraag mij af hoe mensen die een Linux versie hebben gekocht, het interweb bekijken, aangezien veel sites Flash gebruiken (YouTube, Gamekings, Hardware Info om maar een paar te noemen)??

Dit zijn de twee problemen die mij in XP gevangenhouden....Waar het kopieren en Flash gewoon werken... :(

[ Voor 10% gewijzigd door Xyphoid op 19-09-2009 02:19 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
roalt schreef op woensdag 16 september 2009 @ 08:08:
[...]

Ik draai Ubuntu netbook remix distributie. Heb geen enkel probleem dat het te langzaam zou zijn, sterker nog: start snel op, etc. Zeker met nieuwe ext4 filesysteem werkt het prima (heb Acer met harddisk).
heb je de SSD versie of de HDD?

ik heb de SSD versie, wellicht ligt het daaraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Yonah schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:41:
[...]

Het is een beetje jammer dat je allemaal truuken uit moet halen om die SSD snel te doen lijken (ook onder Windows). BIj mij zijn er voor de zoveelste keer allerlei registerwaardes door de soep gegooid door flashfire. Ik ga binnenkort de nieuwste flashire er maar eens opzetten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 00:06:
Iemand al eens Moblin geprobeerd? Dat is echt supersnel opgestart.
Alleen je kan er nog niet echt veel mee...daarom maar win7 erop gezet.
Werkt voice en videochat in moblin? (Yahoo/MSN). In Windows gaat mijn register steeds kapot wat ik een beetje beu wordt. Ik denk door flashfire en het niet 100 procent goed afsluiten van Windows (moet hem dan vaak met de aan/uit knop uitzetten omdat hij blijft hangen in het afsluiten)

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 21-09-2009 10:13 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Marzman schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:12:
[...]

Werkt voice en videochat in moblin? (Yahoo/MSN). In Windows gaat mijn register steeds kapot wat ik een beetje beu wordt. Ik denk door flashfire en het niet 100 procent goed afsluiten van Windows (moet hem dan vaak met de aan/uit knop uitzetten omdat hij blijft hangen in het afsluiten)
Gaat hier tot nu toe goed. Maak nu wel af en toe een image van de hele SSD (voordeel van een kleine storage :)) zodat ik bij een probleem niet teveel herinstallatie werk heb.
edit: laatste crash werd bij mij trouwens veroorzaakt door fancontrol. omdat dat tijdens windows update gebeurde was windows meteen corrupt. dat tooltje komt er dus niet meer op.

[ Voor 13% gewijzigd door Hyp Hyper op 21-09-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hyp Hyper schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:41:
[...]

Gaat hier tot nu toe goed. Maak nu wel af en toe een image van de hele SSD (voordeel van een kleine storage :)) zodat ik bij een probleem niet teveel herinstallatie werk heb.
edit: laatste crash werd bij mij trouwens veroorzaakt door fancontrol. omdat dat tijdens windows update gebeurde was windows meteen corrupt. dat tooltje komt er dus niet meer op.
Hoe maak jij een image? Northon Ghost ofzo? Als dat zo gepiept is dan kan ik dat ook wel doen :)

Moblin geprobeert, maar die loopt vast na een half uurtje. Misschien omdat ik geen swap aangemaakt had. Ook zit er geen videoconferencing in (wel tekstchat met bijna alle netwerken). Hij start wel lekker snel op en het ziet er ook best overzichtelijk uit op een Netbook. Wireless werkt meteen.

[edit]Ik heb soms toch wel spijt dat ik voor de SSD heb gekozen. Minder geheugen, minder storage, minder snelheid.

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 21-09-2009 12:32 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
ja, die SSD baal ik ook wel een beetje van :(
mischien dat ik m met de tijd nog even weg stuur voor een HDD.

Het nadeel van linux vind ik toch echt de snelheid, zelfs Sidux (die het in eerste instantie rete snel deed) gaf er de brui aan.

Toch zal ik uiteindelijk naar Linux over "moeten" ik vind windows gewoon te duur voor wat het doet.
en illegaal doe ik niet aan, dus dan blijft er weinig anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Marzman schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:16:
Hoe maak jij een image? Northon Ghost ofzo? Als dat zo gepiept is dan kan ik dat ook wel doen :)
Yep.. gewoon ghost op een usb stick die groot genoeg is om het image te kunnen bevatten. (met compressie is een 8GB stick groot zat als je er niet veel andere meuk op hebt staan)

edit: ben nog wel blij met de SSD. De prijs was erg laag en vooral met flashfire is ie snel zat. Eén probleem gehad, maar dat lijkt achteraf gezien niets met de SSD te maken gehad te hebben. (waarschijnlijk iets op het mobo)

[ Voor 22% gewijzigd door Hyp Hyper op 21-09-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb het nu ook, De TiniXp die ik nu weer teruggezet heb was een Norton 2003 image.

Onder TinyXP met flahsfire is de SSD inderdaad snel zat maar dan moet het niet je register slopen :)
Yonah schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:13:
Het nadeel van linux vind ik toch echt de snelheid, zelfs Sidux (die het in eerste instantie rete snel deed) gaf er de brui aan.

Toch zal ik uiteindelijk naar Linux over "moeten" ik vind windows gewoon te duur voor wat het doet.
Toch moet dat beter kunnen. Linpus wat er op stond was ook snel. Maar ik blijf voorlopig weer bij TinyXP.

Voor wie het intereseert, hier staan mijn Moblin ervaringen met de AAO 110BW
Marzman in "Moblin OS van Intel voor Netbooks"

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 21-09-2009 17:07 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Yonah schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:13:
ja, die SSD baal ik ook wel een beetje van :(
mischien dat ik m met de tijd nog even weg stuur voor een HDD.
Ik wil juist geen HDD, lekker shockproof zo :)
(overigens gebruik ik mijn Aspire One niet als primaire laptop maar meer voor erbij om te surfen/MSN-en op de bank en dergelijke en om mee te nemen naar school tbv aantekeningen)
Ik wil daarbij aantekenen dat dankzij Flashfire mijn Notebookje enorm snel is, hij boot sneller dan mijn HP Core2Duo met 7200 RPM harddisk en 4 GB geheugen :D (beiden draaien Windows 7, zij het dat de HP 64bits draait)

Tsja, ik kan niet in je portemonnee kijken maar ik vind 88 euro eigenlijk wel meevallen 'voor wat het doet' :) (Een OS gebruik je namelijk iedere keer dat je je PC boot... En ja ik weet dat ik link naar Windows Vista maar ik neem aan dat Windows 7 Home Premium rond datzelfde prijspunt zal zitten)

(En daarnaast; voor op de desktop vind ik gratis nog te duur als het betekent dat ik linux moet draaien...)

edit:

Anders bestel je de Supertalent FEM32GF13M die ik in een vorige posting al aandroeg :)

[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 23-09-2009 11:16 ]

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 17:56
Yonah schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:41:
[...]

Ik heb iid de HDD versie. Er zijn wel tips om de SSD te versnellen, maar ik hoef me daar gelukkig niet in te verdiepen.

Verwijderd

hallo mede Aspire One eigenaars. Sinds enkele dagen heb ik jullie rangen versterkt als eigenaar van een mooie blauwe D250 met HD scherm. Erg leuk machientje voor de prijs. Scherm valt erg goed mee, geen defecte pixels, weliswaar sterk spiegelend zoals bijna alle consumenten notebooks tegenwoordig. Beetje donkerder in het centrum dan aan de randen, kijkhoek 'normaal' voor de prijsklasse.

Ik vind wel dat de koeler irritant kan zijn, vaak begint ie te ratelen. Is dit normaal voor deze netbooks, of is de mijne defect? Kan ik het eventueel zelf herstellen, want reparatie onder garantie zal wel erg lang duren?

Deze D250 komt met een forse Sony batterij, die onder- en achteraan uitsteekt. Is er ook een kleinere batterij die op de behuizing aansluit te koop? Waar kan je die vinden?

ShiroNeko

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:32:
Ik vind wel dat de koeler irritant kan zijn, vaak begint ie te ratelen. Is dit normaal voor deze netbooks, of is de mijne defect? Kan ik het eventueel zelf herstellen, want reparatie onder garantie zal wel erg lang duren?
Vaker blazen kan. Ratelen niet.
Reparatie van mijn Acertje One (ander probleem) duurde ongeveer een week. (incl. pickup/return door UPS)

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:32:
Deze D250 komt met een forse Sony batterij, die onder- en achteraan uitsteekt. Is er ook een kleinere batterij die op de behuizing aansluit te koop? Waar kan je die vinden?
Ebay is vaak goed en goedkoop voor accus. Dealextreme.com ook.

Ik neem aan dat D150 en D250 dezelfde accu's gebruiken maar zeker weten doe ik dat niet.

Ps. er zijn diverse tools voor fancontrol. Zie Acer Aspire one user forum.

[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 23-09-2009 15:19 ]

• Hyp Hyper
Als de fan ratelt bij het blazen zullen die daar niet tegen helpen. :)

• Philflow

Philflow

Hyp Hyper schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:50:
[...]
Als de fan ratelt bij het blazen zullen die daar niet tegen helpen. :)
Wel als je de fan uitzet ;)

• Aherin
Het os ansich is natuurlijk niet te duur!
Echter, XP gaat uiteindelijk ook EOL, Vista draaid niet op mn AAO'tje, en windows 7.. tsja..
windows 7 is prima qua stabiliteit, niks mee te klagen! maar voor mij is het het "net niet" ik weet ook niet of ik het uit kan leggen :)

kan je je AAO gewoon naar de reparateur brengen voor een nieuwe SSD?
Ik wil er zelf niet aan sleutelen, ondanks dat ik mn hand niet omdraai voor een tv of een pc :D
Mijn AAO, liefdevol Heron gedoopt, is me echt heilig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Yonah schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:01:
[...]

Het os ansich is natuurlijk niet te duur!
Echter, XP gaat uiteindelijk ook EOL, Vista draaid niet op mn AAO'tje, en windows 7.. tsja..
windows 7 is prima qua stabiliteit, niks mee te klagen! maar voor mij is het het "net niet" ik weet ook niet of ik het uit kan leggen :)
Hahaha, zeg dát dan ;-)
Voor mij is het in ieder geval "meer dan net wél". Zelden zo tevreden geweest over een OS. Bloedsnel met heel veel mooie opties, zoals Aero snap en die zo heerlijk werkende nieuwe taskbar :) Daarnaast wordt 99% van alle hardware direct herkend (tot op heden heb ik alleen een driver moeten zoeken voor de 3G kaart in mijn AAO en de Areca 1200 die in mijn werk PC zit) dus wat mij betreft echt TOP !
Ben er zelfs zo tevreden over dat ál mijn machines inmiddels over zijn (incl. mijn PC op t werk) En het mooie is; alles (incl. Aero en dergelijke) werkt perfect op mijn AAO :) Ongelofelijk gezien de prijs van het apparaatje.
kan je je AAO gewoon naar de reparateur brengen voor een nieuwe SSD?
Ik wil er zelf niet aan sleutelen, ondanks dat ik mn hand niet omdraai voor een tv of een pc :D
Mijn AAO, liefdevol Heron gedoopt, is me echt heilig!
Dat kan zeker :) Er zijn vast wel wat bedrijven te vinden die je daarmee kunnen helpen. Aangezien ie dan toch helemaal uit elkaar moet (trust me :P) kun je er wellicht ook wat extra geheugen instoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
Tomba schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:16:
[...]

Hahaha, zeg dát dan ;-)
Voor mij is het in ieder geval "meer dan net wél". Zelden zo tevreden geweest over een OS. Bloedsnel met heel veel mooie opties, zoals Aero snap en die zo heerlijk werkende nieuwe taskbar :) Daarnaast wordt 99% van alle hardware direct herkend (tot op heden heb ik alleen een driver moeten zoeken voor de 3G kaart in mijn AAO en de Areca 1200 die in mijn werk PC zit) dus wat mij betreft echt TOP !
Ben er zelfs zo tevreden over dat ál mijn machines inmiddels over zijn (incl. mijn PC op t werk) En het mooie is; alles (incl. Aero en dergelijke) werkt perfect op mijn AAO :) Ongelofelijk gezien de prijs van het apparaatje.

[...]

Dat kan zeker :) Er zijn vast wel wat bedrijven te vinden die je daarmee kunnen helpen. Aangezien ie dan toch helemaal uit elkaar moet (trust me :P) kun je er wellicht ook wat extra geheugen instoppen :)
ja, maar dat geheugen he.. daar zit al 1.5G in, en op de aao forum lees ik dat er niet meer in kan omdat ie dat niet ondersteudn!
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Yonah schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:19:
[...]

ja, maar dat geheugen he.. daar zit al 1.5G in, en op de aao forum lees ik dat er niet meer in kan omdat ie dat niet ondersteudn!
?
Tot 2 GB, maar reepjes van 1,5 zijn er niet dus practisch gezien is dat de limiet omdat er al 512 in zit (die je niet los krijgt) :)

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 29-09-2009 20:26 ]

/▌

• Tomba

Tomba

Marzman schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:26:
[...]

Tot 2 GB, maar reepjes van 1,5 zijn er niet dus practisch gezien is dat de limiet omdat er al 512 in zit (die je niet los krijgt) :)
Aha had ik niet meegekregen, never mind than ;)
Twas meer; áls je de SSD vervangt kun je ook zo bij het geheugen :)

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Ik ben een rubbervoetje van de onderkant van mijn A110 kwijt :'(

Iemand een idee waar ik er een vandaan kan krijgen?

• Tomba

Tomba

LWaS schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:29:
Ik ben een rubbervoetje van de onderkant van mijn A110 kwijt :'(

Iemand een idee waar ik er een vandaan kan krijgen?
Ja bij Acer zelf :)
(Zie mijn eerdere posting :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met installatie van OS XP op een 16gb MCsdkaartje, Samsung,klasse/snelheid 6, inplaats van op de trage 8gb ssd van AcerOne,Atom270, 1,5 intern geheugen (uitgebreid)?
Snelheid opstarten/surfen i.r.t. trage ssdschijf?. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Aspire one, met een 9 cels accu. Nu duurt het laden met de standaard lader erg lang.
Van een oude, zo goed als overleden laptop heb ik nog een andere lader liggen Deze heeft dezelfde specificaties. Het enige verschil is het volgende (bij het uitgangsvermogen):
Acer lader: 19V - 1,58A - 30W
Andere lader: 19V - 3,42A (geen wattage genoemd)

Kan ik die andere lader zonder risico gebruiken, en door het hogere Amperage dan een snellere laadtijd bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zonder risico gebruiken in ieder geval, zolang je op de polariteiten let :)
Of het sneller laad weet ik niet. Waarschijnlijk zal het wel iets schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sunoke schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:02:
Zonder risico gebruiken in ieder geval, zolang je op de polariteiten let :)
Of het sneller laad weet ik niet. Waarschijnlijk zal het wel iets schelen.
De polariteit is gelijk tussen beide adaptors. Alleen het Ampere getal verschilt. Is bijna het dubbele. Ik ga het maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoonxxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 19:31
Heeft iemand ervaring met de starters editie van windows 7?
Of maakt dit qua snelheid niets uit vergeleken met de RC1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

antoonxxx schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:05:
Heeft iemand ervaring met de starters editie van windows 7?
Of maakt dit qua snelheid niets uit vergeleken met de RC1?
Geen ervaring met de starter editie, draai hier Windows 7 Ultimate RTM. Is (qua opstarten) 10 seconden sneller dan RC (zie link in mijn signature) Hij voelt voor mij ook in algemeen gebruik sneller aan en al helemaal beter dan XP ;)

(Pas op ! Tweaken is wel absoluut noodzakelijk, zie mijn eerdere posts in dit topic)

[ Voor 13% gewijzigd door Tomba op 07-10-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:53
Ik heb Tiny Windows7 Ultimate NL (700mb) geinstalleerd op een D250.

Het loopt als een zonnetje.
Voor gewoon gebruik is het zelfs niet nodig om een 2gig latje te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 23:53:
[...]

Ja eindelijk was het dan zo ver :*) , Vodafones storing was over 8) :
Afbeeldingslocatie: http://public.btentertainment.nl/Eindelijk_Vodafone_ZI_Blox.jpg
[..]
Gebruik het nog steeds maar ze houden je wel in de gaten ;)
Wilde 2,3 GB downloaden voor een klasgenoot (don't ask :P) maar op een gegeven moment (lees na een MB of 150) werd de download afgebroken en kreeg ik deze SMS:
Matig je internetgebruik. Je hebt bijna de grens voor deze BloX bereikt.
Toch maar alleen voor MSN/browsen gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Tomba schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:28:
[...]

Gebruik het nog steeds maar ze houden je wel in de gaten ;)
Wilde 2,3 GB downloaden voor een klasgenoot (don't ask :P) maar op een gegeven moment (lees na een MB of 150) werd de download afgebroken en kreeg ik deze SMS:

[...]

Toch maar alleen voor MSN/browsen gebruiken ;)
Ik vind het knap dat je GPRS/UMTS gebruikt om 2,3 GB te downloaden. Met zo'n lage snelheid ben je ook al lang mee bezig. Daar moet je mobiele telefonie niet voor gebruiken. Zoek liever Wifi punt op en dat gaat veel beter. Dat kan prima met je Aspire.
Imho wel dom idee van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-09 14:31

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik heb nu mijn AAO 110 richting een jaar en destijds heb ik een "goede" image (TinyXP) gevonden voor een aangepaste Windows XP (ik heb die toen via de oude topic gevonden), al loopt dat redelijk zou het toch wel wat sneller mogen, nu zie ik mensen over Flashfire praten die het dus sneller moeten maken, maar hoe werkt dat dan vergeleken met Windows 7 en wat heb je voor Windows 7 nodig, ik heb er 512mb inzitten dus dat is natuurlijk weinig, maar moet ik er dan echt een gig bijzetten of is een XP setup dan toch nog beter?

Oftewel wat zijn jullie ervaringen met de beste setups?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

TinyXP met Flashfire werkt prima met 512 MB geheugen. Dat voelt veel sneller aan als zonder flashfire. Het gevaar is dat je register corrupt kan raken, het is bij mij wel eens gebeurd dat er allerlei instellingen in het register gereset waren en de laatste keer heb ik het image weer teruggezet en flashfire weer opnieuw geinstalleerd. Ik moet zeggen dat er ook niks meer met het register is gebeurd sindsdien dus misschien is flashfire ook stabieler geworden.

Volgens mij heeft Windows 7 eigen optimalisaties voor SSD's.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

MrDummy schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:52:
[...]

Ik vind het knap dat je GPRS/UMTS gebruikt om 2,3 GB te downloaden. Met zo'n lage snelheid ben je ook al lang mee bezig. Daar moet je mobiele telefonie niet voor gebruiken. Zoek liever Wifi punt op en dat gaat veel beter. Dat kan prima met je Aspire.
Imho wel dom idee van je.
Je doet je naam wel eer aan zeg :P
1. Ik gebruik geen telefoon, maar een HSDPA modem (die standaard in de A110AGb zit)
2. Ik heb hier geen Wi-Fi
3. En als je wat verder had gekeken dan je neus lang was dan had je gezien dat je met Vodafone gewoon ~250 kB/s haalt met HSDPA dus zo traag is het niet hoor :) (2,3 GB is dan binnen 3 uur binnen)
Marzman schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:05:
[...]
Volgens mij heeft Windows 7 eigen optimalisaties voor SSD's.
Als dat al zo is dan maken ze weinig uit ;) Pas met Flashpoint/Fire lijkt het ergens op en verder is tweaken echt noodzakelijk (vb prefetch en dergelijke blijven gewoon aanstaan, zie mijn eerdere posts in dit topic voor meer info)

[ Voor 40% gewijzigd door Tomba op 10-10-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Tomba schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:25:
[...]
3. En als je wat verder had gekeken dan je neus lang was dan had je gezien dat je met Vodafone gewoon ~250 kB/s haalt met HSDPA dus zo traag is het niet hoor :) (2,3 GB is dan binnen 3 uur binnen)
Het mag snel zijn, het enige verschil is dat Wifi geen kosten kent per bytes, en HSPDA nu nog steeds niet altijd flatrate is, meestal lagere snelheid als je onbeperkt abbo hebt, beperkte bandbreedte als je hoge snelheid wilt en prijs per GB als je overheen komt. Kortom, het blijft eigenlijk nu nog duur idee. Behalve tijdens avonduren misschien andere tarieven. 2,3 GB per HSPDA is mogelijk, maar doen we dat allemaal? Nee. Het kost meestal al wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

MrDummy schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 00:07:
[...]

Het mag snel zijn, het enige verschil is dat Wifi geen kosten kent per bytes, en HSPDA nu nog steeds niet altijd flatrate is, meestal lagere snelheid als je onbeperkt abbo hebt, beperkte bandbreedte als je hoge snelheid wilt en prijs per GB als je overheen komt. Kortom, het blijft eigenlijk nu nog duur idee. Behalve tijdens avonduren misschien andere tarieven. 2,3 GB per HSPDA is mogelijk, maar doen we dat allemaal? Nee. Het kost meestal al wat geld.
Zullen we de nutteloze discussie beeindigen ? Heb je volgens mij al duidelijk antwoord gegeven.
Let's talk about the Aspire One again :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Marzman schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:05:
TinyXP met Flashfire werkt prima met 512 MB geheugen. Dat voelt veel sneller aan als zonder flashfire. Het gevaar is dat je register corrupt kan raken, het is bij mij wel eens gebeurd dat er allerlei instellingen in het register gereset waren en de laatste keer heb ik het image weer teruggezet en flashfire weer opnieuw geinstalleerd. Ik moet zeggen dat er ook niks meer met het register is gebeurd sindsdien dus misschien is flashfire ook stabieler geworden.
Ik wil hier graag aan toevoegen dat flashfire hier met een AAO met 512MB geheugen nog niet tot problemen met het register heeft geleid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
Ik heb nu Ubuntu Karmic Koala (?) op mijn AAO staan!

Windows:
Met windows XP bleef ik register fouten houden :(
Windows 7 "is het net niet" (draaid goed, maarja, puur gevoelsmatig)

Linux:
Crunchbang, draaide goed, redelijk snel, alleen bleef ik problemen houden met wlan.
volgens de site was dit te wijten aan de wireless driver die na verloop van tijd de mist in ging.

Kuki Linux:
zie verhaal boven,
er zijn wel drivers voor, maar neptweakert als ik ben kan ik niet compileren enzo :)

Debian:
wlan problemen, volgens mij door de verkeerde drivers.

Ubuntu Karmicx Koala:
Draaid perfect! stabiel, redelijk snel..
het enige minpunt aan linux vind ik wel dat je toch het verschil in snelheid merkt tussen linux en windows/flashfire.
Weet iemand of er een dergelijk programmaatje is voor linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een AA1 AOD 250 -white gekocht en heb een probleem met het installeren/instellen van bepaalde programma's. Ik krijg geen volledig scherm (MSN/Skype/Adobe) maar de onderkant lijkt te verdwijnen. Dus ik zie niet de Opslaan of Annuleren knoppen en ik kan er niet bij komen of bijvoorbeeld akkoord klikken. Met Tab vooruitgaan lukt wel maar je wil zien wat je doet. F toetsen werken niet.. Resolutie (standaard 1024x600)maar 800x600 ook mogelijk maar helpt niet. Wie heeft er tips voor mij? Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 04:47:
Ik heb een AA1 AOD 250 -white gekocht en heb een probleem met het installeren/instellen van bepaalde programma's. Ik krijg geen volledig scherm (MSN/Skype/Adobe) maar de onderkant lijkt te verdwijnen. Dus ik zie niet de Opslaan of Annuleren knoppen en ik kan er niet bij komen of bijvoorbeeld akkoord klikken. Met Tab vooruitgaan lukt wel maar je wil zien wat je doet. F toetsen werken niet.. Resolutie (standaard 1024x600)maar 800x600 ook mogelijk maar helpt niet. Wie heeft er tips voor mij? Bedankt!!
Ja dat is de resolutie. Ik maak het eigenlijk heel weinig mee dat het niet past in de hoogte. Je kan het scherm even kantelen, maar dat is ook niet echt een handige oplossing (ctrl+alt+pijltje links of rechts)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
zijn er hier mensen met verstand van linux?

want OOK met Ubuntu Karmic, loopt het netwerk na verloop van tijd vast!
een film kijken is zo absoluut geen pretje :(

Nu maar weer terug naar XP :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Jongens ik heb nu toch iets mafs. :?

Heb net mijn Netbook opnieuw geinstalleerd (Windows XP Pro SP3 + Drivers + Software).
Alles loopt als een zonnetje. (Ik heb trouwens de 120GB versie, dus geen SSD!)

Ik blijf alleen het vreemde probleem houden dat transfers over LAN oerend langzaam zijn.
Als ik naar speedtest.net ga haal ik gewoon 10MBit/sec met de netbook.
Zodra ik via LAN een transfer doe dan zak ik naar 130-450 kb/sec!
Echt belachelijk langzaam dus...

Transfers van partitie, naar partitie gaan ook op normale snelheid (alsmede internet downloads).
Geheugen en schijf hebben diagnostic/duurtest gehad maar zijn beide prima.
Heb ook al een andere LAN kabel geprobeerd, maar dit maakte geen verschil.
Ook als ik een LAN transfer doe vanaf de netbook naar een andere PC is de snelheid gewoon normaal, maar andersom zakt deze dus gruwelijk in.

Iemand hier ervaring mee toevallig? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 26-10-2009 19:30 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al ervaring met het draaien van mediacenter op de acer one onder linux?
zelf zeer tevreden over de ssd en de normale harde schijf uitvoering van de acer one. start bizar snel op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik heb als voorproefje Lacie Little Disk 30GB gekocht, die vandaag in aanbieding is met 29 Euro ex btw (Office Centre).
Even binnengekeken blijkt om een 30 GB Samsung HU030HA te gaan, en is nog kleiner: een 1-inch harde schijf. Draait met 3600 rpm dus ongeveer zelfde als aantal 1,8 inch hd.
Heeft ZIF socket, dus dat komt goed uit voor mijn Acer Aspire One A110. Met 1 inch hd is er goede kans dat printplaat niet eruit hoeft omdat het kleiner is.
Verder zit het in rubberen omhulsel, voor meer demping.

Ik vraag me alleen af hoe snel ie zou lopen tegenover klassieke 8GB SSD kaartje in A110.
Ook ben ik wel benieuwd naar performance tussen 1 en 1,8 inch hd op 3600 rpm.

Je mag het zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Update vandaag.

Ik heb poging gedaan om 1" Samsung 30 gb HU030HA hdd erin te bouwen. Dat gaat vrij makkelijk. De rubberen omhulsel houdt de zaak zelfs op z'n plek en beweegt bijna niet. Het past dus precies.

Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/30gb-hdd-aoa110.jpg
Je zou denken dat het ideale upgrade mogelijkheid is, maar helaas, het is niet gelukt. Ondanks dezelfde ZIF connector herkent de AOA de hdd niet en bios laat niks zien.

Test met Lacie interfaceboard (van Little disk) op 8GB SSD verklaart ook wat: deze herkent ook niet 8 GB SSD. Het zijn dus twee verschillende interfaces of er mist een controller in piepkleine 1 inch hdd, maar dan zou je ook zelfde probleem hebben met 1,8 inch hdd.

http://www.samsung.com/gl...cts/downloads/HU040HP.pdf is datasheet. Hier zou niks verkeerd staan...
En hier leuk verhaal over hd familie: http://www.hjreggel.net/hdtechdat/hd-samsung.html
Kan iemand me wat meer duidelijkheid geven? Is er een bios update nodig?

[ Voor 4% gewijzigd door MrDummy op 02-11-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Het is al gelukt:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/30gb-aoa110-8.jpg

Het past ook nog mooi ertussen
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/30gb-aoa110-6.jpg

Je kunt ruimte opvullen met foam ringen, b.v. van DVD+R spindels vulmateriaal voor ondersteuning.
Enige wat je moet doen is de ZIF-LIF connector omdraaien en insteken. Dan zal ie werken.

Ik gooi ook nieuwe Ubuntu Netbook Remix 9.10 erop, welke paar verbeteringen hebben.
Ik merk wel op dat schrijfsnelheden wat hoger staan dan SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntertje-37
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:27
Misschien even handig om hier te posten, voor de Ubuntu (Netbook Remix) gebruikers.
Ik had last van een logge en trage firefox onder Ubuntu op de AA1. Nu kwam ik ergens op een tip om dit op te lossen.
Klik rechts op een panel, kies 'add to panel...' en kies daar 'CPU Frequency Scaling Monitor'.
Klik vervolgens links op het nieuwe icoontje, kies 'Performance'. Nu is je batterij wel sneller leeg (niet getest), maar firefox en andere programma's werken nu veel vlotter :)
Dit moet btw ook via de console kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Hey, dat ziet er strak uit. Al ben ik zelf wel heel erg huiverig om WEER die AAO open te maken.
De vorige keer was ik vergeten m'n luidsprekers aan te sluiten, waar ik na een week pas achter kwam 8)7 .

Zou je mischien een ATTO benchmark willen draaien (werkt ook onder Wine, al is het resultaat wat buggy) en als je Linux er al op heb staan, hdparm? :>

Ik ben wel benieuwd, al moet ik zeggen dat mijn AAO echt "vliegt" met zijn P1800 i.c.m. Flashfire. ATTO Bench Hetgene waar ik wel regelmatig tegenaan loop is de beperkte opslag, dualboot op die 8GB SSD is echt not-done 8)7, en onder WinXP is die SD-Reader echt onwerkelijk traag doordat ik de write-cache niet aankrijg :( .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij begint er af en toe een trilling in mijn scherm te komen (het beeld vervormt dan en lijkt heel even weg te zijn maar het gaat vrij snel dus dat laatste weet ik ook niet helemaal zeker). Het is niet heel storend omdat het een halve seconde is en niet vaker dan eens per 30 minuten gebeurd maar vaak wel het begin van meer problemen.

Hebben meer mensen dit? Is dat de accu of de connectie naar het scherm? Ik merk het vooral op de accu, maar als hij aan de netstroom hangt dan hangt er ook een monitor aan omdat dit toch iets prettiger is voor je ogen dan zo'n 9" scherm dus dan zal het ook niet altijd opvallen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ik merk dat het scherm dimt/knipperd (niet aan/uit/aan, maar bv. 100% -> 80% ->100% helderheid) zodra ik mijn 2.5" hdd er aan heb hangen, en die hdd 'flink tekeer gaat'. Met netstroom eraan heb ik dit overigens ook niet.

Niet storend, zeker gezien het vrij logisch is (gezien die hdd net zo veel stroom trekt als 1/3 van heel het systeem). Maar ik neem aan dat je dit niet bedoel.

[ Voor 39% gewijzigd door SirNobax op 07-11-2009 19:50 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

SirNobax schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:28:
Hey, dat ziet er strak uit. Al ben ik zelf wel heel erg huiverig om WEER die AAO open te maken.

Zou je mischien een ATTO benchmark willen draaien (werkt ook onder Wine, al is het resultaat wat buggy) en als je Linux er al op heb staan, hdparm? :>
Voor deze hdd hoef je niet veel losmaken, en mainboard kan blijven zitten als je alleen SSD erin hebt staan.

hdparm is zeker commandline tool, hoe stel ik beste in?
iozone3 heb ik wel uitgevoerd, maar onder -a rollen er veel cijfers uit. Zal morgen ssd erin doen en beide cijfers met elkaar vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Hyp Hyper schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:28:
[...]

Ik wil hier graag aan toevoegen dat flashfire hier met een AAO met 512MB geheugen nog niet tot problemen met het register heeft geleid. :)
Inmiddels dus wel. :P
Image terugzetten dus. (en vaker een maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
MrDummy schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 23:22:
hdparm is zeker commandline tool, hoe stel ik beste in?
Hdparm is maar heel basic wat dat betreft, het showd (afaik) alleen read snelheden, maar dat is het voornaamste waar ik benieuwd naar ben (gezien read/write bij hdd's over het algemeen redelijk synchroon zijn). :)

hdparm -t /dev/hda

Is het juiste commando, dat kan je zo in een terminal typen.
Wat is er precies fout gegaan dan?
Ik draai ook al een tijdje Flashfire, ik suspend constant mijn AAO, maar ik heb nog niets vreemds gezien. (heb wel 1.5GB ram, if that matters)

Overigens zou het niet eens erg zijn als mijn AAO opnieuw geinstalleerd moet worden, ik heb mijn NTLDR al verprutst (nadat ik mijn C:\ geresized en die "lege 8MB slackspace" van de winxp installatie ernaartoe had gemoved had via Gparted 8)7 ).
Om mijn AAO op te starten moet ik mijn USBstick met Grub4DOS gebruiken. 7(8)7 (vandaar dat ik hem ook alleen maar op suspend zet)

[ Voor 41% gewijzigd door SirNobax op 10-11-2009 00:04 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
SirNobax schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:56:
Wat is er precies fout gegaan dan?
Ik draai ook al een tijdje Flashfire, ik suspend constant mijn AAO, maar ik heb nog niets vreemds gezien. (heb wel 1.5GB ram, if that matters)
System.dat corrupt. Geen tijd gestoken in repair poging overigens. Gewoon data gered en image teruggejankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is een risico inderdaad. Bij mij begint het nu voor de tweede keer met effecten (Firefox profiel opeens weg en dergelijk). Als het te erg wordt ze ik ook weer een verse image er op, mail en dergelijke zit toch in de Google cloud ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

SirNobax schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:56:
[...]

Hdparm is maar heel basic wat dat betreft, het showd (afaik) alleen read snelheden, maar dat is het voornaamste waar ik benieuwd naar ben (gezien read/write bij hdd's over het algemeen redelijk synchroon zijn). :)
Timed Buffered Disk Reads: 9,88 MB/s (1e keer), rond 19,38 MB/s (volgende pogingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
MrDummy schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:20:
[...]

Timed Buffered Disk Reads: 9,88 MB/s (1e keer), rond 19,38 MB/s (volgende pogingen)
Ik denk ik probeer het ook eens, mijn resultaten:
hdparm -tT /dev/sda /dev/sdb

/dev/sda:
Timing cached reads: 1174 MB in 2.00 seconds = 586.78 MB/sec
Timing buffered disk reads: 134 MB in 3.04 seconds = 44.03 MB/sec

/dev/sdb:
Timing cached reads: 1192 MB in 2.00 seconds = 596.19 MB/sec
Timing buffered disk reads: 116 MB in 3.05 seconds = 38.08 MB/sec

hierbij is /dev/sda mijn interne 8GB compactflash (zit op de sata aansluiting) en /dev/sdb is de 8GB SSD
(ik gebruik slackware-current en heb de /usr gesquashed waardoor m'n totale install rond de 1.6GB ligt ipv 4.5GB)

[ Voor 7% gewijzigd door poesje op 11-11-2009 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SirNobax schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:48:
Ik merk dat het scherm dimt/knipperd (niet aan/uit/aan, maar bv. 100% -> 80% ->100% helderheid) zodra ik mijn 2.5" hdd er aan heb hangen, en die hdd 'flink tekeer gaat'. Met netstroom eraan heb ik dit overigens ook niet.

Niet storend, zeker gezien het vrij logisch is (gezien die hdd net zo veel stroom trekt als 1/3 van heel het systeem). Maar ik neem aan dat je dit niet bedoel.
Nee er hangt dan niks aan. Ik denk dat het de accu is want het valt me alleen op als ik op de accu werk.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Marzman schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:13:
Het is een risico inderdaad. Bij mij begint het nu voor de tweede keer met effecten (Firefox profiel opeens weg en dergelijk). Als het te erg wordt ze ik ook weer een verse image er op, mail en dergelijke zit toch in de Google cloud ;)
Tja.. de snelheidswinst van flashfire is dusdanig dat het de moeite voor mij gewoon waard is.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste