☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
En uitpakken van bestanden gaat veeeeeeeeeeeeel sneller dan voorheen
Ik had hiervoor een virusscanner geinstalleerd en sinds ik die net heb verwijderd geen vastlopers met FireFox meer gehad, en nu twijfel ik dus als Avast en Flashpoint samen een goede combi is of niet, dat FireFox straks weer vast gaat lopen door het hoge memory gebruik van Avast....
[ Voor 7% gewijzigd door Deezers op 17-07-2009 23:45 ]
(Is toch niet wat ik wil... te beperkend voor me).
Heb maar besloten om XP Pro SP3 er op te gaan zetten.
Word weer lekker pielen met unattended USB Installs enzo
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ik heb weleens AVG, Avira en Avast gemeten. Avira had het minste geheugen nodig.Dennis Lammers schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:05:
Weet iemand een goede virusscanner voor de AAO 8GB SSD versie die draait onder TinyXP en weinig geheugen in beslag neemt? Een virusscanner maakt de AAO zoooooooooo sloom maar het is wel nodigAVG werkt niet onder TinyXP.
Hoe bevalt deze? Ik heb hem even 'getest' in de winkel (van de 150 BGB) en ik kon niet geloven hoe stroef het liep. Het materiaal was hetzelfde (of voelde in ieder geval hetzelfde aan) als die van de body er omheen, wat ik ontzettend raar vond. Het liep zelfs zo stroef dat ik hem al direct weigerde te overwegen om te kopen. Inmiddels heb ik toch zo'n idee dat een touchpad niet zó slecht kan zijn. Dus ik ben wel benieuwd hoe anderen dit ervaren.
Helaas speelt niet alleen geheugengebruik een rol bij dit soort programma's.Philflow schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 06:10:
[...]
Ik heb weleens AVG, Avira en Avast gemeten. Avira had het minste geheugen nodig.
Wat de achtergrond services continu aan CPU Resources en I/O wegsnoepen vind ik veel belangrijker.
Ik vind em persoonlijk niet stroef.Polen schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 09:32:
Ik mag er vanuit gaan dat alle 150-modellen hetzelfde touchpad hebben.
Hoe bevalt deze? Ik heb hem even 'getest' in de winkel (van de 150 BGB) en ik kon niet geloven hoe stroef het liep. Het materiaal was hetzelfde (of voelde in ieder geval hetzelfde aan) als die van de body er omheen, wat ik ontzettend raar vond. Het liep zelfs zo stroef dat ik hem al direct weigerde te overwegen om te kopen. Inmiddels heb ik toch zo'n idee dat een touchpad niet zó slecht kan zijn. Dus ik ben wel benieuwd hoe anderen dit ervaren.
En het zal misschien toch een beetje liggen aan het feit hoeveel ervaring je met touch screens/surfaces hebt.
Ik heb altijd erg snel door wat de minst mogelijke wrijving/drukgevoeligheid is die nodig is om op dat ding te werken en dan heb je nooit last van stroefheid.
Ik zie nu wel dat na een tijdje gebruik de touchpad ook wat gladder lijkt te worden (door het continu wrijven met je vingers).
Maar iig geen problemen hiero.
[ Voor 59% gewijzigd door Da_maniaC op 18-07-2009 12:37 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ik ook, daarom heb ik de invloed op algemene prestaties gemeten door middel van PCMark, Crystal Mark en Passmark Performance Test. De verschillen tussen de drie scanners bleken niet signifcant en niet consitent.Da_maniaC schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:34:
[...]
Helaas speelt niet alleen geheugengebruik een rol bij dit soort programma's.
Wat de achtergrond services continu aan CPU Resources en I/O wegsnoepen vind ik veel belangrijker.
Vandaar mijn focus op geheugen gebruik. Tel daar bij op dat de Avira de beste detection rates heeft en mijn keuze is duidelijk.
Microsoft Security Essentials (beta). Staat op softpedia en is gratis. Werkt als een trein.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Als je zelf al een unattended XP installatie CD-ROM had, worden alle scripts/unnatended files gedecteerd door het programma. Lekker makkelijk zo.
Kan iemand bevestigen dat dit de D150-Bb is? want volgens mij is het niet de D,

Alvast bedankt!
Edit/ Ik zie het al het is wel de D150, Muis knoppen zitten onder
[ Voor 16% gewijzigd door roald16 op 19-07-2009 18:27 ]
7200 mAh - 50$ inc. verzendkosten.Dannydeman schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:46:
Ik vind de accu (2200mah) wel erg laag. Wat is de beste/goedkoopste plek (buiten 2de hands om) om een 4400mah accu aan te schaffen?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22493
[ Voor 7% gewijzigd door miranon op 19-07-2009 18:50 ]
/▌
Ik draai KIS2010 (Had nog een licentie liggen, altijd leuk Kaspersky partner dagen) met alles behalve de filescanner uit. Machine doet er 5 seconden langer over om op te starten en soms blijft het harddisk lampje echt lang hangen (met name als hij aan t updaten is) maar het blijft wat mij betreft perfect werken. *(zij het wel onder Windows 7 RC 7100)Dennis Lammers schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:05:
Weet iemand een goede virusscanner voor de AAO 8GB SSD versie die draait onder TinyXP en weinig geheugen in beslag neemt? Een virusscanner maakt de AAO zoooooooooo sloom maar het is wel nodigAVG werkt niet onder TinyXP.
Het image op een bootable usb-stick zetten.Philflow schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:28:
Is er een makkelijke manier om Linpus te recoveren? zodat ie weer in nieuwstaat komt, software matig gezien. Ik heb geen DVD drive.
/▌
http://www.4launch.nl/sho...-brand_filter-Acer-tax-in
Erg goedkoop
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
pricewatch: Acer Aspire One D150-BTb Blauw
[ Voor 191% gewijzigd door Philflow op 22-07-2009 08:22 ]
Verwijderd
Leuk maar dan zou ik toch voor een tientje extra kiezen en 2GB RAM.Philflow schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 08:21:
Bij laptopleader hebben ze hem voor 289,- met 1GB incl. verzenden
pricewatch: Acer Aspire One D150-BTb Blauw
De accu van de blauwe is gewoon zwart, het opstaande randje rondom het schermscharnier maakt geen deel uit van de accu.Marzman schreef op maandag 20 juli 2009 @ 01:38:
Wel apart dat die accu zwart is voor netbooks die voornamelijk in blauw en wit geleverd zijn.
Edit: Verhaal over vodafone ierland weggehaald, is offtopic en ik geloof dat de aanbieding binnenkort niet meer geldig is.
[ Voor 53% gewijzigd door GekkePrutser op 22-07-2009 14:45 ]
Die van mij is gewoon helemaal blauw, een 7800 mah, tijdje geleden gekocht op Ebay, vanuit China.GekkePrutser schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:43:
[...]
De accu van de blauwe is gewoon zwart, het opstaande randje rondom het schermscharnier maakt geen deel uit van de accu.
Mijn originele accu is wit, dezelfde kleur als de laptop. Al zal ik me er denk ik niet eens heel erg aan storen als de accu een andere kleur zou hebben.GekkePrutser schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:43:
[...]
De accu van de blauwe is gewoon zwart, het opstaande randje rondom het schermscharnier maakt geen deel uit van de accu.
Edit: Verhaal over vodafone ierland weggehaald, is offtopic en ik geloof dat de aanbieding binnenkort niet meer geldig is.
/▌
Heb blauwe A110 en mijn accu is zwart (net als de onderkant van het netbook overigens)Marzman schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:01:
[...]
Mijn originele accu is wit, dezelfde kleur als de laptop. Al zal ik me er denk ik niet eens heel erg aan storen als de accu een andere kleur zou hebben.
Specs:
AAO A110
1,5GB geheugen
30GB harddisk
Zover ik weet had ik dit met het testen met mijn SSD ook al. Niet echt heel vervelend maar wel raar.
Wanneer hij wel boot (7 van de 10 keer) heb ik verder geen problemen meer. Zou dit aan de bios versie kunnen liggen?
[edit]
Geen idee waar het aan lag maar lijkt nu opgelost na een nieuwe bios flash en herinstallatie van Windows 7.
[ Voor 13% gewijzigd door Bigf00t op 28-07-2009 21:19 ]
Ik heb sinds kort de AO 110 AGb
(blauw, met linpus, en 16GB SSD)
Intussen heb ik deze voorzien van XP professional, om thuis in te kunnen loggen op ons domein.
Nou heb ik ondertussen een beetje lopen zoeken op internet, maar nog niet echt iets kunnen vinden.
Zijn er tweakers die weten hoe het zit met een dockingstation?
Komt die er voor de AO, of wordt het gewoon werken met usbstekkertjes en een VGA kabel?
Overigens ben ik zeer tevreden over mijn AO, het is een snel dingetje (na installatie van Flashpoint uiteraerd)
zo tevreden zelfs dat ik, na sinds 1998 te lurken) nu eindelijk maar eens geregistreert ben zodat ik deze vraag kan stellen
[ Voor 72% gewijzigd door Marzman op 25-07-2009 16:11 ]
/▌
ok dat is wel jammerMarzman schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:10:
Ik denk niet dat er een dockingstation komt gezien de prijsrange. Het is ook geen desktopvervanger. Is die 16GB SSD sneller als de 8 GB (Samsung)?
ik had het prettiger gevonden om m gewoon aan en normaal toetsenbord/monitor te kunnen koppelen zonder al dat geemmer met kabels
Of deze SSD sneller is?
ik heb geen benchmarks, maar ik vind de SSD verdomd traag!
zonder flashpoint is er eigenlijk geen beginnen aan, ja linux loopt wel "lekker" met de nodige tweaks, maar het haalt het niet bij bijv. een HDD, of de SSD van de Asus EEE
Het is inderdaad langzaam. Ik heb zelf in Firefox alle schrijfacties uitgezet en TinyXP er op gezet. Dat is nog redelijk te doen.Yonah schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:21:
[...]
ok dat is wel jammer
ik had het prettiger gevonden om m gewoon aan en normaal toetsenbord/monitor te kunnen koppelen zonder al dat geemmer met kabels
Of deze SSD sneller is?
ik heb geen benchmarks, maar ik vind de SSD verdomd traag!
zonder flashpoint is er eigenlijk geen beginnen aan, ja linux loopt wel "lekker" met de nodige tweaks, maar het haalt het niet bij bijv. een HDD, of de SSD van de Asus EEE
Waar heb je flashpoint vandaan gehaald? Het lijkt offline te zijn gehaald door de maker. En heeft flashpoint ook nadelen?
[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 25-07-2009 16:28 ]
/▌
ik had flashpoint van de originele site, maar die is idd offline, als ik straks thuis ben kan ik m wel even online gooien voor je.Marzman schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:27:
[...]
Het is inderdaad langzaam. Ik heb zelf in Firefox alle schrijfacties uitgezet en TinyXP er op gezet. Dat is nog redelijk te doen.
Waar heb je flashpoint vandaan gehaald? Het lijkt offline te zijn gehaald door de maker. En heeft flashpoint ook nadelen?
Zelf gebruik ik een vanilla XP, vanilla Firefox/thunderbird en office 2003.
Tsja nadelen, ik heb niet echt nadelen ondervonden tot nu toe.
Wel onder Windows 7, daar liet flashpoint de boel soms de soep in lopen met een BSOD als gevolg.
[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 27-07-2009 01:18 ]
/▌
Ik zeg kijk hierMarzman schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:27:
[...]
Het is inderdaad langzaam. Ik heb zelf in Firefox alle schrijfacties uitgezet en TinyXP er op gezet. Dat is nog redelijk te doen.
Adjust non olet, plerumque...
Het zou kunnen dat ie kapot is ja. Een accu een paar maanden niet gebruiken is in principe niet zo goed en wordt afgeraden.1nsane schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:13:
ik heb een aspire one 120 gb versie , ik heb hem een paar maanden niet gebruikt maar nu wil de accu niet meer opladen?? echt vreemd want hij is eigenlijk bijna nieuw. Iemand enig idee of is de accu nu al naar de mallemoeren, ik heb hem netjes "ingewerkt" dus daar kan het niet aan liggen.
tja, k heb hem net geen 2 maanden niet gebruikt, zou wel erg slecht zijnPhilflow schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:19:
[...]
Het zou kunnen dat ie kapot is ja. Een accu een paar maanden niet gebruiken is in principe niet zo goed en wordt afgeraden.

toch blijf ik het vreemd vinden, heb mijn oude fujitsusiemens toppie (pent 3) gebruik ik wel eens langer niet en die accu doet het nog uitstekend!
ohja hij geeft in windows aan dat ie aan netstroom hangt en als ik op het batterij icoon klik staat er 0%, kruis erdoorheen en bij energieniveau staat: netstroom, het acculampje knippert rood.. als hij uitstaat blijft die constant branden
Adjust non olet, plerumque...
Overigens maakt 3 of 6 cel niets uit voor de kwaliteit.
[edit]Hij begint nu al met een melding dat er een registerinstelling is teruggezet bij het aanzetten. Daar heb ik meer over gelezen mbt Flashpoint Beta5 en Windows XP.
[edit2]Ik heb flashpoint beta 5 verwijderd en FlashFire099 geinstalleerd. Dit zou flashpoint beta 6 moeten zijn met een installer (ook dit project is gestopt, ik vind dat allemaal wel vreemd). Flashpoint beta 6 is alleen geschikt voor Windows XP, heeft een fix voor het registerprobleem, maar je kan de hybernate functie dan niet gebruiken. Dat laatste deed ik toch al niet
Ik hoop dat Flahspoint Beta 5 niks gesloopt heeft want er waren wel wat settings veranderd (utility van muis en geluidskaart stonden opeens in de systemtray na een herstart).
[ Voor 74% gewijzigd door Marzman op 28-07-2009 07:43 ]
/▌
http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2454963
Deze versie heeft een resolutie van 1280x720, en zou omgerekend 350 Euro ex. BTW kosten.
Weet iemand al iets meer over een release in nederland?
http://www.computerbase.d...r_aspire_d250_hd-display/

Verder 46 mooie high-res foto's van de D250 in roze, blauw, rood, zwart en wit
http://www.computerbase.de/bildstrecke/26378/1/
[ Voor 3% gewijzigd door K.C. Munchkin op 29-07-2009 15:35 . Reden: Beetje duidelijkheid brengen over welke release... ]
Ik heb via ebay een zif --> cf adapter gekocht. Slechts een paar euro en wordt dan nog bijna voor niets verzonden. Echter, de bijgevoegde zif kabeltjes doen het niet!
Ik ben erachter gekomen dat je een zif flip kabel nodig hebt. Een gewone zif kabel heeft de contactpuntjes aan 1 kant van de kabel zitten, dwz de aansluiting op het moederbord en randapparaat. De zif flip kabel heeft de contactpunten aan de ene kant van de kabel boven zitten en aan de andere kant van de kabel onder. Een medetweaker heeft gesuggereerd om de contactpuntjes zelf om te buigen. Dit is mij echter niet gelukt.
Kortom, nu gister via ebay voor $ 1,40 (!) een setje van 3 zif-flip kabels gekocht. Dan kan mijn CF SSD van 16 gb erin, en Windows 7 erop. En ja, een CF van 16 gb kost ook geld, maar die had ik nog 'over'.
Homo sapiens non urinat in ventum
Edit: enige herkenning is er wel. De applicatie GlobeTrotter Connect herkent dat er een simkaart in zit en laat mij kiezen bij ''Technology Preference" tussen:
- UMTS Preferred
- UMTS Only
- EDGE/GPRS preferred
- EDGE/GPRS only
Daar onder staat nog user name/wachtwoord, maar die zijn grijs en kan ik dus niks mee.
In de onderste balk staat vervolgens "No network".
[ Voor 40% gewijzigd door Polen op 29-07-2009 22:25 ]
Had hetzelfde probleem, zie hier (Truc bij mij was dus SIMcode uitzetten).Polen schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:36:
Ik heb een probleem met de geintegreerde 3g module van de 150bgb. Wanneer ik m'n simkaart erin knal wordt er niks herkent. Ik heb inmiddels alle drivers die op acer.nl stonden betreffende de geinstalleerd maar nog steeds werkt niks. Via de schakelaar is 3g gewoon ingeschakeld.
Edit: enige herkenning is er wel. De applicatie GlobeTrotter Connect herkent dat er een simkaart in zit en laat mij kiezen bij ''Technology Preference" tussen:
- UMTS Preferred
- UMTS Only
- EDGE/GPRS preferred
- EDGE/GPRS only
Daar onder staat nog user name/wachtwoord, maar die zijn grijs en kan ik dus niks mee.
In de onderste balk staat vervolgens "No network".
(Ook wil het wel eens helpen om de 3G schakelaar tijdens het booten een keer uit en weer aan te zetten)
Edit: hij doet het nu opeens wel, zonder die nieuwe versie. Maar mocht hij opeens raar ga doen pas ik jouw methode wel gewoon toe.
Nog iets anders, het lijkt mij dat hij veel meer download als je internet met je sim via een laptop, moet je hierbij oppassen dat je de fair use policy overtreed, of valt dat reuze mee?
[ Voor 72% gewijzigd door Polen op 30-07-2009 17:18 ]
Hij zal vast niet meer downloaden hoor ? (Wellicht bedoel je dat het langer duurt ?)Polen schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:16:
Thx! Als ik terug ben van werk ga ik het gelijk ff checken
Edit: hij doet het nu opeens wel, zonder die nieuwe versie. Maar mocht hij opeens raar ga doen pas ik jouw methode wel gewoon toe.
Nog iets anders, het lijkt mij dat hij veel meer download als je internet met je sim via een laptop, moet je hierbij oppassen dat je de fair use policy overtreed, of valt dat reuze mee?
FUP is per provider anders. Ik heb express Vodafone Prepaid genomen omdat ik dan na 1 maand het SIMmetje kan weggooien en gewoon een nieuwe uit de kast halen
[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 31-07-2009 08:47 ]
Nou ik doel vooral op het feit dat je niet op mobiele pagina's komt maar op de normale sites, waardoor er mee afbeeldingen etc.etc. dienen te worden gedownload.Tomba schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 08:46:
[...]
Hij zal vast niet meer downloaden hoor ? (Wellicht bedoel je dat het langer duurt ?)
FUP is per provider anders. Ik heb express Vodafone Prepaid genomen omdat ik dan na 1 maand het SIMmetje kan weggooien en gewoon een nieuwe uit de kast halen(dus ook als ik geblokkeerd wordt ivm overtreden FUP)
Ik zit met precies hetzelfde probleem nu.Dennis Lammers schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:45:
Ik heb het net geinstalleerd en eindelijk haal ik eens geen 500 kb/s met downloaden, maar nu gewoon de volle snelheid van 2500 kb/sIk merk dus al verschil (heb ook 512mb geheugen)
Alleen krijg ik flashpoint nergens gevonden.

(De link waar overal naar word doorverwezen is dood).
[Edit]
Ik zeg. Dank u.
[ Voor 21% gewijzigd door Da_maniaC op 01-08-2009 19:49 ]
Verwijderd
Heeft iemand dat al gedaan? Toen ik het uitprobeerde kreeg ik een Toegang geweigerd.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Hoewel het bij sommigen goed werkt kan je registerproblemen met Windows XP en Flashpointbeta 5. Als je dat ook krijgt moet je hem deinstalleren en FlashFire099 installeren. Dit is een hernoemde beta6 met een installer. Bij mij werkt die prima.Da_maniaC schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:48:
[...]
Ik zit met precies hetzelfde probleem nu.
Alleen krijg ik flashpoint nergens gevonden.
(De link waar overal naar word doorverwezen is dood).
[Edit]
[...]
Ik zeg. Dank u.
/▌
zorg eerst dat je de nieuwste versie van de bios erop zet, ditzelfde heb ik gehad toen de accu helemaal leeggelopen was. na een bios update laad hij weer normaal op!1nsane schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:13:
ik heb een aspire one 120 gb versie , ik heb hem een paar maanden niet gebruikt maar nu wil de accu niet meer opladen?? echt vreemd want hij is eigenlijk bijna nieuw. Iemand enig idee of is de accu nu al naar de mallemoeren, ik heb hem netjes "ingewerkt" dus daar kan het niet aan liggen.
Bedankt voor de tip.Marzman schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:01:
[...]
Hoewel het bij sommigen goed werkt kan je registerproblemen met Windows XP en Flashpointbeta 5. Als je dat ook krijgt moet je hem deinstalleren en FlashFire099 installeren. Dit is een hernoemde beta6 met een installer. Bij mij werkt die prima.
Geen problemen hiero maar die beta 6 wil ik wel ff proberen aangezien ik nu maximaal 640 KB/s haal terwijl ik 1,5 MB/sec moet kunnen.
Verwijderd
Verwijderd
Dat is ook niet zo heel moeilijkVerwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:33:
hij is zelfs sneller dan de standaard SSD.
[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 06-08-2009 15:34 ]
Als je Flashpoint/Flashfire installeert valt t alleszins mee hoorGekkePrutser schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 15:34:
[...]
Dat is ook niet zo heel moeilijkHet ding is niet vooruit te branden
Maaaar neemt niet weg dat ik wel er regelmatig op moet wachten
Iemand ballen genoeg om m te bestellen om te kijken of ie ook écht werkt ?
Hmmz:
Newegg.com does not currently ship internationally; we only deliver to locations within the United States and to Puerto Rico.
[ Voor 15% gewijzigd door Tomba op 06-08-2009 16:09 ]
Verwijderd
Ik kan flashpoint of flashfire echt helemaal nergens vinden en wat doet het eigenlijk/is het risico vrij?Tomba schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:01:
Als je Flashpoint/Flashfire installeert valt t alleszins mee hoor
Het snoept 32 MB van je geheugen af en gebruikt dat als buffer voor de SSD. Het voelt in ieder geval veel sneller aan bij normaal gebruik.Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 17:59:
[...]
Ik kan flashpoint of flashfire echt helemaal nergens vinden en wat doet het eigenlijk/is het risico vrij?
Flashfire is Flashpoint Beta 6 met een installer, die werkt bij mij prima. Er wordt wel aangegeven dat je geen hybernate meer kunt gebruiken maar dat deed ik toch al niet.
/▌
Zoek anders eens in dit topic op flashpointVerwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 17:59:
[...]
Ik kan flashpoint of flashfire echt helemaal nergens vinden en wat doet het eigenlijk/is het risico vrij?
[ Voor 19% gewijzigd door Tomba op 06-08-2009 18:14 ]
De installer die onder build 7100 nog gewoon werkte geeft nu een foutmelding dat hij %TEMP%\p.exe niet kan starten. Vanavond maar eens een mailtje richting Option afvuren !
Ja, de pure lees/schrijf snelheid boeit me niet zo. Maar ik vind het gewoon erg vervelend dat hij om de haverklap de hele computer even laat 'hangen'. Dan ben je bijvoorbeeld aan het typen en dan moet hij iets laden, en dan hangt hij gewoon een seconde of twee.Tomba schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:01:
[...]
Als je Flashpoint/Flashfire installeert valt t alleszins mee hoor
Maaaar neemt niet weg dat ik wel er regelmatig op moet wachten
Ik weet niet 100% zeker dat het aan de SSD ligt, maar het gebeurt met name als hij ergens mee bezig is, niet als je gewoon idle een berichtje aan het typen bent. Bovendien is het een bekend probleem met veel goedkope SSD's, zoals de OCZ Core enzo.
Ik denk dat het aan de SSD in combinatie met het OS ligt. Maar omdat Windows XP nu niet bepaald meer een zwaar OS te noemen is in 2009 houd ik het op de SSDGekkePrutser schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:34:
[...]
Ja, de pure lees/schrijf snelheid boeit me niet zo. Maar ik vind het gewoon erg vervelend dat hij om de haverklap de hele computer even laat 'hangen'. Dan ben je bijvoorbeeld aan het typen en dan moet hij iets laden, en dan hangt hij gewoon een seconde of twee.
Ik weet niet 100% zeker dat het aan de SSD ligt, maar het gebeurt met name als hij ergens mee bezig is, niet als je gewoon idle een berichtje aan het typen bent. Bovendien is het een bekend probleem met veel goedkope SSD's, zoals de OCZ Core enzo.
/▌
probeert nu windows 7 rtm(technet) op de aspire one a150 te mikken.
Bootable usb stick gemaakt zoals het hoord met ultimate (professional ook geprobeerd).
Hij start goed vanaf stick, maar bij het installeren is hij na 1sec klaar met copying windows files en hangt vervolgens op expanding windows files (0%).
2x verschillende sticks geprobeerd.
iemand dit ook gehad?
Scratch that, de 'XP' driver die op de supportsite van Acer staat werkt als een speerTomba schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 08:51:
Hmmz heb gisteren Windows 7 Build 7600 geinstalleerd (Tx Technet plus) maar helaas krijg ik nu de 3G module met geen mogelijkheid aan de gang... (Alle andere apparatuur wél !)
De installer die onder build 7100 nog gewoon werkte geeft nu een foutmelding dat hij %TEMP%\p.exe niet kan starten. Vanavond maar eens een mailtje richting Option afvuren !
Daar heb ik onder Windows 7 weinig last van, moet alleen wel eens redelijk lang wachten op sommige progs (met name een update van Kaspersky Internet Security 2010 zorgt voor een lange 'diskqueue')GekkePrutser schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:34:
[...]
Ja, de pure lees/schrijf snelheid boeit me niet zo. Maar ik vind het gewoon erg vervelend dat hij om de haverklap de hele computer even laat 'hangen'. Dan ben je bijvoorbeeld aan het typen en dan moet hij iets laden, en dan hangt hij gewoon een seconde of twee.
[Update]
RTM boot nog 10 seconden sneller dan de RC
[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 07-08-2009 17:34 ]
Verwijderd

Dat is inderdaad warez.Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:47:
Shit, waarom kan ik Ron's TinyXP nergens vinden?Kan iemand mij een link geven of valt dat onder warez?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
edit: Flashfire099 geinstalleerd en ook meteen de MSN messenger van Dynaboy.nl
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 15:33 ]
Oh, ik gebruik geen XPMarzman schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:43:
[...]
Ik denk dat het aan de SSD in combinatie met het OS ligt. Maar omdat Windows XP nu niet bepaald meer een zwaar OS te noemen is in 2009 houd ik het op de SSD
Maar ik weet nu redelijk zeker dat het aan de SSD ligt, ik had van het weekend (Campzone) diezelfde Ubuntu versie (alleen dan zonder netbook remix) er op draaien vanaf een USB stickje, en toen had ik er helemaal geen last van.
Ik heb al een compactflash -> 1.8" ZIF IDE adapter liggen, ik ga proberen die in te bouwen. Hopelijk knapt hij daar een beetje van op. Ik moet alleen nog een beetje deftige CF kaart kopen.
Wat is dat dan? Ik vind het maar een vreemde siteVerwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:24:
en ook meteen de MSN messenger van Dynaboy.nl
/▌
Verwijderd
Dan houdt ik het wel bij de gewone messenger. Daar kun je ook alles in uitschakelen wat betreft automatisch opstarten.Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:36:
Ja, dat weet ik ook niet precies, in het midden staat een link, als je daarop klikt kun je een bestand downloaden genaamd klikzemoeder.exe en dan krijg je gewoon een volledige versie van Windows Live Messenger 8.5 zonder dat er register keys worden aangemaakt en dergelijke. (zoiets)
/▌
wat ik me afvraag he.. vroeger kon je explorer.exe als shell vervangen door iets anders (heb nog een poosje Talisman Desktop gebruikt)
Nou ben ik zelf enorm fan van Ubuntu NBR met dat nieuwe home scherm geval,
zou dat ook voor xp te krijgen zijn?
ik heb al gegoogled maar vind alleen maar artikelen over ene nieuwe shell van win CE 6
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Verwijderd
Klopt, TinyXP draait nu veel soepeler dan daarvoor.Hyp Hyper schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 19:52:
Ik moet zeggen... Flashfire maakt echt een wereld van verschil bij m'n SSD.
Ik zit de laatste tijd wel met een probleem, sinds ik TinyXP heb gedownload valt mijn laptop af en toe uit. En vooral als ik WLM 9 en een Gamekings.tv web item zit te kijken. Komt dit door mijn werkgeheugen(welke maar 512mb is) of ligt het aan iets anders?
Dat zou kunnen. Bij mij gooit hij ook wel eens programma's uit als ik meer dan die 512 MB ( - de 32 MB van Flashfire) geheugen gebruik (volgens mij heeft Tiny XP ook geen pagefile).Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:49:
[...]
Klopt, TinyXP draait nu veel soepeler dan daarvoor.
Ik zit de laatste tijd wel met een probleem, sinds ik TinyXP heb gedownload valt mijn laptop af en toe uit. En vooral als ik WLM 9 en een Gamekings.tv web item zit te kijken. Komt dit door mijn werkgeheugen(welke maar 512mb is) of ligt het aan iets anders?
/▌
Verwijderd
/▌
Verwijderd
HelaasVerwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:26:
Arghh, dat doe ik dan maar niet. Ik had gehoopt dat het klepje met 2 schroeven aan de onderkant daarvoor was bedoeld. Dat plan gaat dus niet door, want meestal gaan die dingen drastisch fout.
/▌
Verwijderd
Als je dat ding zo openschroeft en een filmpje op Joetjoep zet dan weet je wel meer dan ze laten blijken hoorVerwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:48:
Linoex.Duidelijk iemand die er totaal geen verstand van heeft. Hij weet hoe alles in elkaar past, maar verder weet hij er geen ene donder van.
/▌
ben bijna tweaker onwaardig, maar ik hou echt van mn AAO
Heron heet ie..
Verwijderd
Zou je fancontroller kunnen zijn. Ff de nieuwste versie downloaden en erop zettenVerwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:49:
[...]
Klopt, TinyXP draait nu veel soepeler dan daarvoor.
Verwijderd
Die deed bij mij ook wazig. De fan schakelde heel de tijd tussen niks doen en vol aan slaanVerwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:26:
Thx, ik denk dat dat het was. Ik had namelijk nog versie 0.9 erop staan terwijl de nieuwste versie versie 1.6 is.
/▌
Ik heb er toen ik TinyXP op gooide meteen eentje ingesteld omdat windows erom bleef mekkeren.Marzman schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:51:
Dat zou kunnen. Bij mij gooit hij ook wel eens programma's uit als ik meer dan die 512 MB ( - de 32 MB van Flashfire) geheugen gebruik (volgens mij heeft Tiny XP ook geen pagefile).
Misschien dat ook daarom de performance wat achterbleef. (meer dan bij anderen)
Maar nu loopt ie als een zonnetje. Snelle boot, je kunt al behoorlijk snel nadat de desktop in beeld is applicaties starten (zonder idiote wachttijden) en ook de haperingen bij het typen zijn verdwenen.
Verwijderd

(Terwijl ik nogal een poosje aan dat ding heb lopen configureren alszijne download server....dus ik baalde wel een beetje).
Wilde van Flashpoint overstappen naar Flashfire en had de website gevonden waar de uninstall procedure op stond... deze uitgevoerd en bij elke boot gaf de AAO nu een BSOD.

Gelukkig met een Ubuntu Live USB stick + de orginele diskfp.sys driver (van Flashpoint) terug kunnen plaatsen en alles was weer in orde.
Echter zit ik nu dus met het probleem dat ik dus niet terug kan naar de orginele driver in windows of naar de nieuwe versie van flashfire.
[ Voor 9% gewijzigd door Da_maniaC op 16-08-2009 12:48 ]
http://my.opera.com/rejzor/blog/flashpoint-ssd-disk-boosterDa_maniaC schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:47:
De windows installatie op mijn AAO is gisteren ook ternauwernood aan de dood ontsnapt zeg.
(Terwijl ik nogal een poosje aan dat ding heb lopen configureren alszijne download server....dus ik baalde wel een beetje).
Wilde van Flashpoint overstappen naar Flashfire en had de website gevonden waar de uninstall procedure op stond... deze uitgevoerd en bij elke boot gaf de AAO nu een BSOD.
Gelukkig met een Ubuntu Live USB stick + de orginele diskfp.sys driver (van Flashpoint) terug kunnen plaatsen en alles was weer in orde.
Echter zit ik nu dus met het probleem dat ik dus niet terug kan naar de orginele driver in windows of naar de nieuwe versie van flashfire.
mischien heb je hier wat aan!
ik weet zo uit mn hoofd dat je in het register wat sleutels moet verwijderen, mischien kun je naar alle instanties van diskfp.sys zoeken en die verwijderen?
[edit]Op eigen risico, maar zo heb ik de Beta5 verwijderd.
Uninstall- Lower filter version (Beta4 - Beta5)
1. Execute regedit
2. Go to HKEY_LOCAL_MACHINE-SYSTEM-CurrentControlSet-Control-Class-{4D36E967-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
3. Then, double click LowerFilters (It should have 'diskfp')
4. Remove 'diskfp'
5. Go to HKEY_LOCAL_MACHINE-SYSTEM-CurrentControlSet-Service-diskfp
6. Remove whole diskfp (Select diskfp, push delete key)
7. Reboot
Uninstall- Upper filter version (Under Beta3, Beta6)
1. Execute regedit
2. Go to HKEY_LOCAL_MACHINE-SYSTEM-CurrentControlSet-Control-Class-{4D36E967-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
3. Then, double click UpperFilters (It should have 'PartMgr diskfp')
4. Remove 'diskfp' and let PartMgr to be alone
5. Go to HKEY_LOCAL_MACHINE-SYSTEM-CurrentControlSet-Service-diskfp
6. Remove whole diskfp (Select diskfp, push delete key)
7. Reboot
Now, you can delete c:\Windows\System32\drivers\diskfp.sys
[ Voor 83% gewijzigd door Marzman op 17-08-2009 23:41 ]
/▌
Verwijderd
Op welke temperaturen hebben jullie de fancontroller(v1.6) ingesteld?
², ik heb versie 1.6 er ook terug van gesmeten, mn pc deed soms echt raar: fan die paar seconden 100% blaasde om de 10 seconden, batterijlampje dat begint te pinken...Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:45:
Hij valt nog steeds regelmatig uit, hij wordt gewoon weg te heet, maar de nieuwste versie van de fancontroller werkt niet goed bij mij dan valt ie nog vaker en sneller uit.
Op welke temperaturen hebben jullie de fancontroller(v1.6) ingesteld?
/▌
Was 1 van de rubbervoetjes verloren (hoe heeft die nou toch los kunnen komen hé
https://f1nerd.nl
Het is een Debian based distributie, en alles werkt OOB.
Het is vergeleken bij andere linuxen die ik gebrpobeerd heb ook erg vlot,
draai het op 1GB geheugen zonder swap!
Gisteren hing XP (tiny XP) ineens en daarna wil ie niet meer opstarten. Bij veilige modus was te zien dat hij bleef hangen om ffire.sys (flashfire). Na het verwijderen van flashfire door de registry hives via een andere pc te wijzigen bleef hij hangen op mup.sys
Aangezien het terugzetten van het tiny xp image niet helpt vrees ik dat er een fysiek probleem is met de SSD en dat flashfire niet het probleem (meer) kan zijn.
Iemand nog een ander idee?
Ik ga vanavond of morgen nog wat proberen met een normale XP installatie (om te testen hoe hij daarmee omgaat) en anders maar eens kijken hoe het zit met garantie.
Dit is handige PDF met onderdelen codes erbij, maar ook onderdelen voor SSD versie.
Met duidelijke uitleg hoe je apparaat uit elkaar haalt.
Ik heb eentje binnengehaald (staat op Rapidshare) en het is mooie PDF voor knutselaars onder ons.
Natuurlijk zijn er tutorials, maar dit is echt goede, heeft ook instructies voor LCD scherm vervangen. Het heeft van alles wat je nodig hebt. Met schroefjes informatie.
Ik heb inmiddels 3G versie van Aspire gekocht voor heel laag prijsje, met 16GB SSD / 1GB ram.
In toekomst zal ik eens 1,8 inch hdd erin doen, maar eerst even mee oefenen.
edit: okay bedankt, die is erg uitgebreid...
ff testen of klikken en saven zo wél werkt:
http://arcierisinasce.fil...pireone_service_guide.pdf
[ Voor 43% gewijzigd door dribibu op 01-09-2009 15:59 ]
En hier een link http://arcierisinasce.wor...aspire-one-service-guide/ als direct download.
Zeg het eens, Aspire One topic staat op deel 2, Asus EEE al op deel 10. Kennelijk is Aspire One toch niet populair? Vanwege geen bluetooth? En schermproblemen?
/▌