Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:11:
De choppy video playback ligt aan de Intel video drivers geloof ik, ik ga van het weekend deze instructies uit de 9.04 release notes proberen (de link werkt niet helemaal goed, zie het kopje "Performance regressions on Intel graphics cards".
Voordat je dat doet, zou ik eerst even controleren of je AAO wel draait op het nieuwste BIOS. Zo niet, flits het BIOS dan eerst even naar de nieuwste versie, en kijk eens of het probleem dan nog steeds bestaat.

Handleiding voor BIOS-flitsen:
http://sites.google.com/site/computertip/biosflitsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:34
GekkePrutser schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:11:
[...]

Edit: @Qorne: De choppy video playback ligt aan de Intel video drivers geloof ik, ik ga van het weekend deze instructies uit de 9.04 release notes proberen (de link werkt niet helemaal goed, zie het kopje "Performance regressions on Intel graphics cards".
Deze instructies geven inderdaad wat beterschap. Maar het is nog altijd niet mogelijk om 720p materiaal te draaien. Misschien is dat ook gewoon niet mogelijk op deze atom processor. Iemand meer info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met de CPU is het gewoon mogelijk. Het ligt denk ik meer aan de gebruikte software en OS. In WinXP gaat het in ieder geval wel.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-09 09:24
Hallo mensen ik heb ook al sinds februari 09 zo een aspire one aoa 150bw.
Alleen wil mijn accu nu niet meer laden! hij ziet de accu wel. alleen opladen wil hij niet meer :(

weet iemand een oplossing????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remysan schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 15:42:
Alleen wil mijn accu nu niet meer laden! hij ziet de accu wel. alleen opladen wil hij niet meer :(

Waarschijnlijk is de accu stuk. Maar er is een kans dat een BIOS-flits zou kunnen helpen: even controleren of je AAO wel draait op het nieuwste BIOS. Zo niet, flits het BIOS dan eerst even naar de nieuwste versie, en kijk eens of het probleem dan nog steeds bestaat.

Handleiding voor BIOS-flitsen:
http://sites.google.com/site/computertip/biosflitsen

BIOS AAO A150:
http://support.acer-euro..../notebook/as_one_150.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, een tijdje terug heb ik mijn acer aspire one open gemaakt, helaas ben ik niet zuinig om gegaan met de nopjes onder de laptop die er af moeten om hem open te krijgen. Weet iemand mischien waar ik die dingen kan krijgen? Zonder wordt de laptop namelijk heel heet.

Over windows 7
Ik kocht mijn zo:
Acer aspire one a110 512MB ram en 8GB SSD samsung. Een paar uur na aankoop win xp er op gedaan, te traag naar mijn idee dus ik kocht een 1GB ram kaartje en een 30 GB HDD. Weer xp er op, dat loopt natuurlijk snel en goed, maar ik heb altijd met vista gewerkt (op mijn pc). De kleine dingen extra bij vista zorgen er voor dat je sneller kan werken. Dus daarom vista geinstalleerd, de aero funcite werd meteen uit gezet door vista zelf. Helaas liep vista naar mijn idee te traag, updates downloaden en installeren duurde echt te lang. Daarom heb ik windows 7 er op gedaan, eerst de beta en nu de RC. De meeste drivers worden automatisch gevonden, WLAN enz. Als ik op de opstart knop druk duurd het precies 58 sec voordat windows is opgestart, met aero aan, wat trouwens ook nog wel goed werkt onderdanks de kaart die er in zit. Afsluiten 21 sec. Mischien zijn de tijden niet heel speciaal, maar voor m'n netbookje vind ik het zeker goed.

PS. is BIOS flitsen heel gevaarlijk als je een backup heb enz.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2009 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dark.druicca
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 04:33

Wat doet hij precies?
rood lampje en na 10u later plots groen, maar batterij nog altijd op enkele percenten?
[b][message=31921472,noline]PS. is BIOS flitsen heel gevaarlijk als je een backup heb enz.
Hoe bedoel je backup?
Je bios is het stukje "code" dat wordt aangesproken als je je pc opstart,
dat kijkt welke HDD, welk toetsenbord enz aanwezig is, en op welke HDD je besturingsysteem staat.
daarna start Windows op.

Dus je Bios flashen doet in principe niets met de gegevens op je harde schijf.
Je kan de bios zien als een stukje 'code' die tussen een besturingssysteem en je hardware staat..
Hoe beter deze connectie, hoe beter de performance en hoe stabieler je systeem..

Het is echter ALTIJD aan te raden om een backup te hebben, zeker als je belangrijke informatie staan hebt.

[ Voor 45% gewijzigd door dark.druicca op 09-05-2009 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
dark.druicca schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:02:
[...]

Wat doet hij precies?
rood lampje en na 10u later plots groen, maar batterij nog altijd op enkele percenten?

[...]
Hij is van de week in de stand-by helemaal leeg gelopen. verder doet hij het met netspanning prima. hij herkent de accu, ook als hij aan staat er als ik deze der alsnog inschuif.
hij blijft alleen ten aller tijden op nul % staan helaas.
kan me ergens niet voorstellen dat nu al de accu overleden is. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan proberen de batterij even kort te sluiten.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 22:11

Ursamajor

Astrofotograaf

Terug naar de winkel en garantie claimen.
Er zijn geen verbogen contactjes?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:43
Ik heb gisteren een artikel gelezen over hoe windows 7 te installeren op de acer met 8gb ssd. Iemand dit al geprobeerd? Wat is de performantie ervan? Want m'n googleactie leverde nogal tegenstrijdige berichten op (misschien geoptimaliseerd vs niet-geoptimaliseerd?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:24
Link er naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zezke schreef op zondag 10 mei 2009 @ 10:49:
Ik heb gisteren een artikel gelezen over hoe windows 7 te installeren op de acer met 8gb ssd. Iemand dit al geprobeerd? Wat is de performantie ervan? Want m'n googleactie leverde nogal tegenstrijdige berichten op (misschien geoptimaliseerd vs niet-geoptimaliseerd?).
Zoals je in mijn vorige bericht kan lezen vind ik windows 7 lekker werken. Alleen ben ik bang dat het met een SSD minder zal zijn, ook moet het hele systeem wel worden ingekort, anders past het natuurlijk niet op de 8 GB SSD. Mijn volledige installatie kost 12 GB. Als je mijn mening wil horen: niet doen, die SSD is helaas ook heel sloom en klein. Dus als je toch windows wil zou ik XP nemen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Link: http://www.electronicpulp...ire-one-finally-achieved/

Het was eigenlijk vooral uit interesse naar de powermanagement dat ik het vroeg, naar het schijnt is die het best tot nu toe onder windows 7. Momenteel gebruik ik zelf Arch Linux en ik haal hiermee toch soms de 2uur niet.

EDIT: kheb net een image genomen van m'n ssd schijf, ik ga nu het erop wagen windows 7 te installeren. Ik zal het resultaat laten weten.

[ Voor 16% gewijzigd door zezke op 10-05-2009 17:08 . Reden: Nieuwe beslissing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Even nog terugkomend op het rechtermuisknop probleem(pje). Ik ben vanmiddag naar de media markt geweest, en heb daar de muisknoppen uitgeprobeerd van de aspire one's. Ze hadden het allemaal in meer of mindere mate dat de rechtermuisknop wat speling heeft. Eentje had het evenveel als de mijne en een andere wat minder, maar ze hadden het allemaal.

Verder de Be.ez memory foam sleeve gekocht, die past perfect en geeft zo te zien prima bescherming!

[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 10-05-2009 18:08 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 16:40
zezke schreef op zondag 10 mei 2009 @ 10:49:
ik heb het geprobeerd, zie enkele reacties hierboven... :z

als er ooit nog eens een uitgeklede versie komt, net als Ron's TinyXP o.i.d. probeer ik het nog eens, als ik jou was zou ik het niet doen...

[ Voor 14% gewijzigd door dribibu op 10-05-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
dribibu schreef op zondag 10 mei 2009 @ 18:38:
[...]

ik heb het geprobeerd, zie enkele reacties hierboven... :z
blijkbaar heb ik over jouw reactie gelezen, ok bedankt ik ga nu passen denk ik voor 7 aangezien ik ron's image al niet zo supersnel vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
zezke schreef op zondag 10 mei 2009 @ 18:42:
[...]

blijkbaar heb ik over jouw reactie gelezen, ok bedankt ik ga nu passen denk ik voor 7 aangezien ik ron's image al niet zo supersnel vond.
is al goed, als je nog 512 mb intern hebt, kun je dit trouwens upgraden naar 1,5 gigabyte als je durft/wilt, er zijn tutorials voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
dribibu schreef op zondag 10 mei 2009 @ 19:55:
[...]

is al goed, als je nog 512 mb intern hebt, kun je dit trouwens upgraden naar 1,5 gigabyte als je durft/wilt, er zijn tutorials voor.
Heb ik al lang hoor :p Anders is programmeren in Java lichtjes onmogelijk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19

als het zich voordoet nadat je de accu een keer helemaal leeg hebt laten lopen is het inderdaad de BIOS, flashen naar de nieuwste versie lost dit op. Om de een of andere reden denkt de AAO met een oude BIOSversie dat een accu die 0% is hetzelfde is als een accu die 100% is en weigert hij dan op te laden. Het besturingssysteem geeft dan ook aan dat de accu 100% is, maar als je de stekker eruit trekt kom je er wel achter dat het niet zo is ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Iemand hier al ervaring met Acer One 751? Ziet er goed uit met 1366*768 resolutie
http://blog.laptopmag.com...-116-inch-acer-aspire-one

Is al in voorraad: pricewatch: Acer Aspire One 751h Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

de aao150D is wel prettig, ipv 512 op mobo en 512 los heb ik een 1gb dim los. HD en wlan modules zijn via ook onderkant makkelijk te bereiken. (1 of 2 schroefjes ..)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

Philflow schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:36:
Iemand hier al ervaring met Acer One 751? Ziet er goed uit met 1366*768 resolutie

lijkt mij dat hij hier toch beter past:http://gathering.tweakers...ist_messages/1331993/last

[ Voor 7% gewijzigd door wim klei op 12-05-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Philflow schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:36:

Argh en daar zit dan weer geen 1.6ghz atom in... En de asus 1000HE heeft weer geen High res scherm... Ik wil 1366*768 EN een atom 1.6ghz... :) Stond net op het punt om een 1000HE te bestellen toen ik deze zag...

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 12-05-2009 12:35 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

maratropa schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:34:
[...]
Argh en daar zit dan weer geen 1.6ghz atom in... En de asus 1000HE heeft weer geen High res scherm... Ik wil 1366*768 EN een atom 1.6ghz... :) Stond net op het punt om een 1000HE te bestellen toen ik deze zag...
Dell Mini 10 is dan je enige optie denk ik. HP 2140 heeft ook een 1366*768 scherm maar is dacht ik nog niet hier verkrijgbaar.
wim klei schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:19:
[...]
lijkt mij dat hij hier toch beter past:[Ervaringen] 12" & 13" Laptops - Deel 3
Kan ook ja. Maar dit is het Acer Aspire One topic... ook een 100% match lijkt mij.

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 12-05-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
maratropa schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:34:
[...]
De Acer kun je gerust overslaan, de bouwkwaliteit is niet om naar huis te schrijven, ondanks de interessante specificaties.

Intel heeft volgens verhalen gebruik van Atoms verboden voor 12" systemen. Dus als je hoge resolutie wil en een Atom moet je kijken naar kleinere schermafmetingen: 10".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

mrmrmr schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:50:
[...]
Intel heeft volgens verhalen gebruik van Atoms verboden voor 12" systemen. Dus als je hoge resolutie wil en een Atom moet je kijken naar kleinere schermafmetingen: 10".
Alleen de N-serie heeft deze limiet. De Z serie mag gewoon met grotere displays worden gebruikt. Zie ook Dell Mini 12 met Atom Z530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
mrmrmr schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:50:
[...]

De Acer kun je gerust overslaan, de bouwkwaliteit is niet om naar huis te schrijven, ondanks de interessante specificaties.

Ik lees hier en daar dat 1366*768 10" en 11" panelen productie aan het toenemen is dus misschien moet ik even wachten todat er wat meer zijn... Een 1000HE met zo'n scherm lijkt me echt perfect..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Ben ik nu de enige die perfect gelukkig is met z'n 8,9 inch scherm van z'n a110? Dat is toch een perfecte grootte voor overal mee te nemen, superlicht, veelzijdig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

zezke schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:42:
Ben ik nu de enige die perfect gelukkig is met z'n 8,9 inch scherm van z'n a110? Dat is toch een perfecte grootte voor overal mee te nemen, superlicht, veelzijdig...
Het nadeel vind ik de 600 pixels verticaal. Ik scrol me rot. Daarom ga ik liever overstappen naar 1366*768. Of nog liever 1280*800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zezke schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:42:
Vind ik ook. Het nadeel van de edities met de grotere schermen, is dat ze al gauw ruim 30 % meer wegen. De 900 gram van de AAO A110 en de A150 is zwaar genoeg.....

Met de extensie Nosquint kun je Firefox prima geschikt maken voor een 8,9 inch-scherm (wel even zetten op "text zoom only", anders worden de plaatjes lelijk).

De 7 inch van de eerste Eee's was te klein, maar 8,9 inch is precies goed. Ik heb zie geen toegevoegde waarde bij de grotere schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:19
Gisteren Windows 7 op m'n A110 (met 30GB HDD) gegooid. Werkt goed d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dark.druicca
Philflow schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:57:
[...]

Het nadeel vind ik de 600 pixels verticaal. Ik scrol me rot. Daarom ga ik liever overstappen naar 1366*768. Of nog liever 1280*800.
de dpi setting wijzigen is ook een goede zaak..
normaal staat deze op 96, maar kleiner is het ook perfect leesbaar en kan er veel meer op het scherm..

bij ubuntu bij preferences => appearance preferences => fonts => details
mijne staat op momenteel op 72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

dark.druicca schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:30:
[...]
de dpi setting wijzigen is ook een goede zaak..
thanks voor de tip, werkt best goed. Ik heb ook Hide Menu en Hidea Caption geinstalleerd, scheelt ook weer wat ruimte in FF. Ook status balk uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand ervaring met lichtgewicht LXDE op de Acer Aspire One? Het schijnt dat die je netboekje retesnel maakt.
http://lxde.org/

Ik ben vooral geïnteresseerd in de ervaringen van iemand die LXDE draait op basis van Ubuntu 9.04. Voordat ik het zelf ga installeren, wil ik eens horen hoe het werkt.

Op dit moment draait de gewone Ubuntu Netbook Remix 9.04 op mijn AAO, en daar ben ik heel tevreden over. Maar als het nog beter en sneller kan, dan is dat natuurlijk interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 18:58
Ik wil graag de RC van Windows 7 RC uitproberen op mijn Aspire One. Ik draai nu XP en aangezien Acer geen recovery DVD's heeft bijgeleverd een aantal vragen:

- Blijft de verborgen recovery partitie gewoon staan als ik Windows 7 installeer?
- Is na installatie van Windows 7 RC de XP recovery nog te starten met ALT+F10 tijdens/vlak na het bootscreen (m.b.v. de verborgen partitie)?

[ Voor 5% gewijzigd door Ralphfx op 14-05-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:49:
Heeft er al iemand ervaring met lichtgewicht LXDE op de Acer Aspire One? Het schijnt dat die je netboekje retesnel maakt.
http://lxde.org/

Ik ben vooral geïnteresseerd in de ervaringen van iemand die LXDE draait op basis van Ubuntu 9.04. Voordat ik het zelf ga installeren, wil ik eens horen hoe het werkt.

Op dit moment draait de gewone Ubuntu Netbook Remix 9.04 op mijn AAO, en daar ben ik heel tevreden over. Maar als het nog beter en sneller kan, dan is dat natuurlijk interessant...
Momenteel draai ik Arch Linux met als desktop environment LXDE. Dit werkt echt heerlijk snel, het enige dat soms traag gaat tegenwoordig is firefox. Een andere optie is XFCE, gebruikt ongeveer even veel geheugen, heb ik wel nog niet getest op m'n netbook. Arch is wel wat werk om te installeren (dit lijkt indrukwekkend op het eerste zicht, maar zo moeilijk is het niet), maar je krijgt er een snel opstartende (24 sec van uit tot volledig opgestart) custom made linux installatie voor met enkel dat wat jij nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Na het upgraden van het geheugen in mijn A110, ben ik nu van plan om de hdd up te graden. Die SSD is echt te traag gewoon :(

Ik heb al de kabel via dit topic kunnen kopen. Kan ik nu elke 1.8" hdd nemen om in de AAO te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zezke schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:58:
[...]

Momenteel draai ik Arch Linux met als desktop environment LXDE. Dit werkt echt heerlijk snel, het enige dat soms traag gaat tegenwoordig is firefox. Een andere optie is XFCE, gebruikt ongeveer even veel geheugen, heb ik wel nog niet getest op m'n netbook. Arch is wel wat werk om te installeren (dit lijkt indrukwekkend op het eerste zicht, maar zo moeilijk is het niet), maar je krijgt er een snel opstartende (24 sec van uit tot volledig opgestart) custom made linux installatie voor met enkel dat wat jij nodig hebt.
Kun je wat schermafdrukken posten van LXDE op de Acer Aspire One? Zitten er optimalisaties in voor het kleine 8,9 inch-scherm, net als in Ubuntu Netbook Remix, of heb je gewoon een standaardbureaublad?

Die trage Firefox kan te maken hebben met het SQL-probleem op EXT3, dat is nog steeds niet helemaal opgelost. Effectieve omzeiling van het probleem: in Firefox de waarschuwingsfunctie uitschakelen voor aanvals- en oplichtingswebsites:
http://sites.google.com/site/computertip/fouten
(punt 1)

Vermoedelijk zijn we pas echt van dat Firefoxprobleem af, wanneer EXT4 stabiel genoeg is om standaard te gebruiken als format. Tja, niet zo erg, vind ik: die waarschuwingsfunctie in Firefox vind ik niet essentieel.

Arch is niet mijn ding, denk ik.... Ubuntu en openSUSE bevallen me het beste. Lekker makkelijk..... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Net even een screenshot genomen:

Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/9671/screenshott.th.png

Het enige dat nog moet aangepast is de lettergrootte van de titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zezke schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:00:
Net even een screenshot genomen:

[afbeelding]

Het enige dat nog moet aangepast is de lettergrootte van de titels.
Geen last gehad van de popups en andere zooi op Imageshack: Adblock Plus knalt ze allemaal genadeloos neer, voordat ze in beeld verschijnen. :-)

De schermafdruk ziet er redelijk goed uit. Doet me denken aan Xfce. Wat ik wel jammer vind: het is een standaardwerkomgeving, niet speciaal aangepast aan het kleine schermpje van de Acer Aspire One. Meer werk dus, voordat je alles precies hebt aangepast.

Handige Conky trouwens. Die zou ik ook wel in beeld willen hebben bij Ubuntu Netbook Remix, maar dat kan daarbij helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
Rupie schreef op maandag 11 mei 2009 @ 07:06:
[...]

als het zich voordoet nadat je de accu een keer helemaal leeg hebt laten lopen is het inderdaad de BIOS, flashen naar de nieuwste versie lost dit op. Om de een of andere reden denkt de AAO met een oude BIOSversie dat een accu die 0% is hetzelfde is als een accu die 100% is en weigert hij dan op te laden. Het besturingssysteem geeft dan ook aan dat de accu 100% is, maar als je de stekker eruit trekt kom je er wel achter dat het niet zo is ;)
ik heb nu v33.05 moet ik deze naar v 3114 upgraden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remysan schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 23:31:
[...]

Nee, natuurlijk niet. 3114 is immers een *lagere* versie dan je huidige 3305.

Je wil opwaarderen naar de hoogste versie, 3309 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 23:35:
[...]

Nee, natuurlijk niet. 3114 is immers een *lagere* versie dan je huidige 3305.

Je wil opwaarderen naar de hoogste versie, 3309 dus.
Ik wil je even corrigeren, want de nieuwste versie is 3310 (bevat geen hele boeiende updates).

zelf gebruik ik nu de ZG7 V3103 (van de gateway) voor de lagere brightness

Overigens is voor zover ik het begrijp de bios alleen een compatibility laag aangezien er EFI gerbuikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poesje schreef op zondag 17 mei 2009 @ 00:26:
[...]

Ik wil je even corrigeren, want de nieuwste versie is 3310 (bevat geen hele boeiende updates).

Overigens is voor zover ik het begrijp de bios alleen een compatibility laag aangezien er EFI gerbuikt wordt.
Het nieuwste *officiële* BIOS, op de webstek van Acer, is 3309.
http://support.acer-euro..../notebook/as_one_150.html

Macles biedt op zijn blog 3310 aan, maar dat is (nog) niet officieel en blijkbaar nog in de proeffase. De vraagsteller kan zijn probleem al oplossen met 3309 (voorzover het überhaupt via het BIOS is op te lossen), dus ik zou in dit geval zeker geen onofficieel BIOS installeren.

Het BIOS van de AAO is een nieuwe-generatie-BIOS. Maar dus wel degelijk ook een "gewoon" BIOS. Wikipedia: Extensible Firmware Interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
remysan schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 23:31:
[...]

nee, V3309 om mee te beginnen. Daarin is het probleem opgelost en het is een officiele BIOS van Acer.
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 13:09:
[...]
voorzover het überhaupt via het BIOS is op te lossen
Dat was mijn eerste reactie ook, maar sinds die geinstalleerd is heb ik geen enkel probleem meer gehad ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Rupie op 17-05-2009 16:49 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dark.druicca
Rupie schreef op zondag 17 mei 2009 @ 16:47:
[...]

nee, V3309 om mee te beginnen. Daarin is het probleem opgelost en het is een officiele BIOS van Acer.

[...]

Dat was mijn eerste reactie ook, maar sinds die geinstalleerd is heb ik geen enkel probleem meer gehad ;)
Ik denk niet dat er een sluitende oplossing is.
ik heb v3309 en heb het zelfde probleem en was dacht ik onder deze bios ook ontstaan.

jammer dat ik geen vrienden heb met een acer one om me batterij uit te testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
is er soms een apart draadje voor XP installateurs op de One? Mij lukt 't niet helemaal icm met een howto op youtube.. :o
Ik krijg een BSOD in de setup. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Installeer je vanaf een USB stick? Je kan niet zo maar elke Windows XP installeren vanaf een USB-stick omdat het dan fout gaat op het moment dat Windows de USB-drivers gaat laden. Ik heb Ron''s Tiny XP-image er op gezet, werkt perfect en is lekker compact en geoptimaliseerd voor de AAO.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Marzman schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:24:
Installeer je vanaf een USB stick? Je kan niet zo maar elke Windows XP installeren vanaf een USB-stick omdat het dan fout gaat op het moment dat Windows de USB-drivers gaat laden. Ik heb Ron''s Tiny XP-image er op gezet, werkt perfect en is lekker compact en geoptimaliseerd voor de AAO.
We hebben eerst vanaf USBstick geprobeerd, dat ging dus mis vlak voor het partitiekies menu.. M'n moeder heeft het nu geprobeerd met een USB-CD speler.. Dat ging ook niet helemaal goed zover ik van haar heb begrepen. Maar USB-CD speler zou toch gewoon moeten werken?
ben nu tinyxp aant binnen halen, 't betreft trouwens de A110-AW
Hij is engels.. 't is voor m'n oma. :D

[edit]WinXP NL SP3 ging perfect met de USB-CDspeler..

[ Voor 9% gewijzigd door blup op 19-05-2009 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Met een USB-CD speler zou het wel moeten lukken ja. Ik zou gewoon die Tiny XP er op zetten, ik heb ook een A110-AW en het houdt allemaal niet over aan geheugen en schijfruimte bij een normale Windows install. Ik zou wel de fan software update (tenzij er weer een nieuwe Tiny XP is met nieuwe fansoftware), de versie in de image vond ik heel irritant. Bij een nieuwere versie kon ik een min en max temperatuur instellen in de versie die in de image zat niet wat er voor zorgde dat als de temperatuur eenmaal opgelopen is tot de ingestelde max temperatuur je fan continu aan en uit ging omdat hij natuurlijk continu net er onder en weer net er over zit.

Heb jij die laptop aan je oma geadviseerd? Het lijkt me niet heel geschikt voor oudere mensen (zeker niet met Windows er op, tenzij ze al veel Windows ervaring hebben). Het heeft een klein scherm, een klein toetsenbord, een trage en kleine SSD, een touchpad, weinig geheugen. Toch niet echt specs die geoptimaliseerd zijn voor oudere mensen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 18-05-2009 14:15 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
poesje schreef op zondag 17 mei 2009 @ 00:26:
[...]

Ik heb die ZG7 V3103 er ook net "opgeknald", dat van die lagere brightness spreekt me wel aan, ik neem aan dat je bedoelt dat het scherm iets donkerder kan? In de eerste bios versies kon het scherm inderdaad donkerder en dat vind ik wel zo prettig. 8)
bedankt i.i.g. we zullen het eens gaan kijken vanavond, als het donkerder is, nu lijkt hij inderdaad donkerder... :) .
edit @hieronder: ja het logo kun je inderdaad uitzetten door Quick Boot uit te zetten. :)

[ Voor 7% gewijzigd door dribibu op 19-05-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poesje
  • Laatst online: 27-12-2024
dribibu schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:38:
[...]

Ik heb die ZG7 V3103 er ook net "opgeknald", dat van die lagere brightness spreekt me wel aan, ik neem aan dat je bedoelt dat het scherm iets donkerder kan? In de eerste bios versies kon het scherm inderdaad donkerder en dat vind ik wel zo prettig. 8)
bedankt i.i.g. we zullen het eens gaan kijken vanavond, als het donkerder is, nu lijkt hij inderdaad donkerder... :) .
En als je dat gateway logo niet mooi vindt, is die ook te vervangen met default boot-text. Door in de bios de quickcheck (weet niet zeker hoe die precies heet, en heb nu even niet zo'n zin om te rebooten) uit te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door poesje op 18-05-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Marzman schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:05:
Heb jij die laptop aan je oma geadviseerd? Het lijkt me niet heel geschikt voor oudere mensen (zeker niet met Windows er op, tenzij ze al veel Windows ervaring hebben). Het heeft een klein scherm, een klein toetsenbord, een trage en kleine SSD, een touchpad, weinig geheugen. Toch niet echt specs die geoptimaliseerd zijn voor oudere mensen ;)
Nee, ze wilde 'm zelf heel graag :P Achja! :D
Die BSOD probleem is opgelost, het lag aan de CD.. Je moet minimaal SP2 mee ingebakken hebben op de CD.

WinXP NL SP3 ging perfect met de USB-CDspeler..

Hoe zit dat met die FAN software? Waar haal ik dat? Zorgt die er ook voor dat hij weer op 1.6GHz loopt ipv 800MHz? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door blup op 19-05-2009 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Laatst online: 15:37

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

De Acer One A150-AB (160GB HDD, 1GB RAM, 8,9", WinXP) is nu voor €244,- in de aanbieding bij Paradigit

[ Voor 20% gewijzigd door JunkieXP op 19-05-2009 11:04 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

JunkieXP schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:02:
De Acer One A150-AB (160GB HDD, 1GB RAM, 8,9", WinXP) is nu voor €244,- in de aanbieding bij Paradigit
Leuke aanbieding. Nog goedkoper bij Computerland: 239,-

Maarja voor 299,- heb je een Wind met 2GB en 6 cel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Zag hem staan in het krantje gister, zo ff kopen :P

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Hmmm, de standaard ZIF kabel past niet in mijnToshiba-MK4009GAL-40Gb Is er toevallig iemand die een dunne ZIF kabel over heeft en deze door zou willen verkopen?

Op Ebay staat deze auction, iemand enig idee of deze zouden moeten werken?

[ Voor 23% gewijzigd door -Mike- op 19-05-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Gebruiken ze deze aansluiting in de netbook?

Afbeeldingslocatie: http://www.addonics.com/products/io/images/zif_drive.jpg

of deze

Afbeeldingslocatie: http://static.phing.com/listings/11/118785/7989-0f9369_l.gif

[ Voor 28% gewijzigd door blup op 19-05-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
De onderste is geen ZIF maar een PCMCIA dus het moet de bovenste wel zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb sinds vandaag de Acer 751. Bevalt erg goed maar heb 2 problemen:

1. De CPU draait op 1.24GHz, terwijl de Z520 een 1.33GHz CPU is. Weet iemand hoe ik hem op 1.33GHz zou kunnen krijgen?

2. Als ik op de accu draai blijft de CPU op 1.24GHz draaien. Hoe zou ik deze langzamer kunnen laten draaien? Wijzigen van het energie profiel in XP lijkt geen effect te hebben. ('minimaal energie verbruik')

De handleiding en Google brachten geen uitkomst.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 23-05-2009 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurian
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08-2023
Heb een Acer Aspire One 150. Origineel met Linux.

Uiteindelijk een dualboot van gemaakt met Windows XPP en OSX 10.5.6. Nu heb ik echter een performance probleem bij het gebruik van webchats op basis van Flash. Input van keyboard gaat zeer traag. Dit probleem doet zich enkel voor bij OSX, niet bij XPP.

Iemand een idee waar ik dit moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
De Flash plugin van OS X is ook een beetje gaar, op mijn Mac mini G4 (1.33 Ghz) kan ik ook amper sites met Flash gebruiken, dan schiet hij vaak naar de 100% cpu belasting en wordt alles heel traag.

Als je met de Activity Monitor (Applications -> Utilities) de CPU grafiek aan zet dan kan je zien of hij inderdaad op 100% cpu blijft hangen. In dat geval is de cpu gewoon niet snel genoeg voor Apple's niet erg snelle implementatie van Flash. Misschien dat een upgrade naar de nieuwste versie zou helpen, die is iets sneller begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:34:
Ik heb sinds vandaag de Acer 751. Bevalt erg goed maar heb 2 problemen:

1. De CPU draait op 1.24GHz, terwijl de Z520 een 1.33GHz CPU is. Weet iemand hoe ik hem op 1.33GHz zou kunnen krijgen?

2. Als ik op de accu draai blijft de CPU op 1.24GHz draaien. Hoe zou ik deze langzamer kunnen laten draaien? Wijzigen van het energie profiel in XP lijkt geen effect te hebben. ('minimaal energie verbruik')

De handleiding en Google brachten geen uitkomst.
Jij koopt ook elke notebook die er is he? ;)
Zag deze vandaag bij de MM Amsterdam voor 399 euro, mooi ding. Ging nog 16% vanaf ivm kortingsactie. Stond er 5 minuten en er werden meteen 2 verkocht, spotprijs voor een 11,6 inch laptoppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje,, Ik kan de Acer Aspire One voor 200 euro 2e hands kopen:

Doos en gebruiksaanweizing aanwezig.
De laptop is weinig gebruikt heeft geen schade.
Geintergreede webcam.
8.9 inch beelscherm
120 gb hardeschijf
1gb ram geheugen ddr 2
Windows XP home edition
Zwarte beschermhoes.

dit alles is 8 maanden oud, wat vinden jullie van deze prijs,, moet hij zakken of vinden jullie dit een redelijke prijs?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45
@ roald: Te duur, voor een paar tientjes meer heb je nu al een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, dat dacht ik al!

Ik denk dat ik toch maar nieuw koop, en wat vinden jullie een redelijke prijs voor een 2e handse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurian
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08-2023
GekkePrutser schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:48:
De Flash plugin van OS X is ook een beetje gaar, op mijn Mac mini G4 (1.33 Ghz) kan ik ook amper sites met Flash gebruiken, dan schiet hij vaak naar de 100% cpu belasting en wordt alles heel traag.

Als je met de Activity Monitor (Applications -> Utilities) de CPU grafiek aan zet dan kan je zien of hij inderdaad op 100% cpu blijft hangen. In dat geval is de cpu gewoon niet snel genoeg voor Apple's niet erg snelle implementatie van Flash. Misschien dat een upgrade naar de nieuwste versie zou helpen, die is iets sneller begreep ik.
Je hebt gelijk, de CPU trekt het niet. Ik ga eens zoeken naar een alternatief qua plugin.
Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er meerdere mensen met een aspire one d150 die last hebben van "ruis" door hun koptelefoon als de harddisk activiteit geeft?

ik heb daar dus last van, en software/bios upgrade mocht helaas niet baten.

edit: door in het geluidspaneel van windows "pc beep" uit te schakelen, is het probleem opgelost.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:33:
[...]
Jij koopt ook elke notebook die er is he? ;)
Klopt ja ik ben een soort verslaafde :) Wil telkens weer een nieuwe hebben.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:33:
[...]
Zag deze vandaag bij de MM Amsterdam voor 399 euro, mooi ding. Ging nog 16% vanaf ivm kortingsactie. Stond er 5 minuten en er werden meteen 2 verkocht, spotprijs voor een 11,6 inch laptoppie.
Bij MM Arena waren ze vrijdag al uitverkocht, ben toen naar Utrecht gegaan. 335,-. mooie prijs voor dit laptopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:20:
zoals al gezegd, voor 239 heb je tegenwoordig een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:20:

Doos en gebruiksaanweizing aanwezig.
De laptop is weinig gebruikt heeft geen schade.
Geintergreede webcam.
8.9 inch beelscherm
120 gb hardeschijf
1gb ram geheugen ddr 2
Windows XP home edition
Zwarte beschermhoes.

dit alles is 8 maanden oud, wat vinden jullie van deze prijs,, moet hij zakken of vinden jullie dit een redelijke prijs?!
125 max zou ik zeggen.. Heb er nu al 2 kunnen scoren voor 120,- per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Gisteravond eindelijk de tijd gevonden om mijn Aspire One te upgraden. Ik had de goedkoopste met 8Gb SSD en 512Mb en daar heb ik nu 1Gb bijgezet en de SSD vervangen door een Samsung 1.8" 40 Gb HD. Een leuke budget vriendelijke operatie moest het worden, geheugen was iets minder dan een tientje, hd was 19$ en 5 zif kabeltjes verstuurd uit Hong Kong via Ebay voor iets van 6 of 7$. Ik had de spullen al een tijdje liggen en gisteravond dus erin gezet. Met hulp van de ontelbare tutorials, foto's en filmpjes was het echt heel easy. Volgens mij is het lastigste bij de meeste om de juiste kabel te vinden of de orginele passend te maken, maar dat was bij mij dus in 1 keer goed.

Ik heb meteen Windows 7 erop gezet via USB stick en het geheel is voor mij perfect qua functionaliteit en performance. Ik had op de SSD en met 512Mb al Windows geprobeerd maar dat werkte qua performance echt niet goed. Nu dus helemaal OK. Het enige waar ik nog even naar moet kijken is dat de harddisk voortdurend wordt aangesproken onder windows, ik denk dat er een of andere indexing service ofzo automatisch loopt, dus ik moet windows nog even optimaliseren, maar so far, so good.

Btw, ik heb dus nog een paar goeie zif kabeltjes over als je nog op zoek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Hmmm, ikzelf zou nooit zelfs maar overwegen om de ssd te vervangen, hij is voldoende snel (onder linux) en is geruisloos! Dit in combinatie met een fan die zelden of nooit opspint en je hebt de ideale combinatie voor een laptop die gerust mag blijven aanstaan op je kamer s'nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Op zich zou ik hem wel willen upgraden, de SSD zorgt toch voor 1 seconde vertraging voor elke actie of webpagina die je opent heb ik het idee. Maar ik ben een beetje bang dat het mis gaat, ik ben niet zo handig in die friemeldingen. Bij een gewone PC is het klik, klik klaar, maar bij zo'n laptopje past het allemaal net en is het een hoop friemelwerk.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Het is gewoon helemaal afhankelijk van wat je ermee wil. Als ik inderdaad met Linux uit de voeten had gekund, dan had ik denk ik ook wel de SSD laten zitten (wel het geheugen erbij gezet waarschijnlijk). Ik moet ook zeggen dat ik het echt geprobeerd heb, zowel met Linpus als Ubuntu, maar ik loop gewoon iedere keer tegen dingen aan die niet werken zoals ik wil. Bijvoorbeeld gewoon een bluetooth dongeltje aansluiten, Samba sharing, mijn Canon printer, telefoontje koppelen, etc. etc. Uiteindelijk kan ik het vaak wel weer aan de praat krijgen, maar het kost mij vaak veel tijd en dan is het nog niet helemaal handig. Ik denk dat ik gewoon ook een beetje teveel aan Windows gewend ben. Wel heerlijk snel opstarten, vooral met Linpus, maar ik denk dat ik met een geoptimaliseerde Windows 7 ook een heel eind kom.

Wat Marzman zegt over het priegelwerk bij het upgraden heb je wel gelijk. De A110 die ik heb is niet gemaakt om zelf te upgraden en je moet echt wel het hele ding slopen om iets te kunnen doen. Als je een beetje ervaring hebt en zorgvuldig en voorzichtig werkt is het goed te doen, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat je daar niet aan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
Marzman schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:20:
Op zich zou ik hem wel willen upgraden, de SSD zorgt toch voor 1 seconde vertraging voor elke actie of webpagina die je opent heb ik het idee. Maar ik ben een beetje bang dat het mis gaat, ik ben niet zo handig in die friemeldingen. Bij een gewone PC is het klik, klik klaar, maar bij zo'n laptopje past het allemaal net en is het een hoop friemelwerk.
als je wat sneller wilt internetten kun je er een ramdisk opzetten, bv van Superspeed (software). Als browser heb ik Firefox Portable die je vervolgens op de ramdisk (bv 128mb) kunt installeren. Net als de map temporary internet files die je kunt verplaatsen mbv configuratie scherm, en dan: -internet opties. (ook eventueel de Temp map).
Het bevalt me prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb die Tiny XP, volgens mij is die al vrij aardig geoptimaliseerd voor deze Acer. Voor een ramdisk lijkt me dat je toch weer wat meer geheugen nodig hebt. Op zich is het allemaal wel te doen voor de dingen waar ik hem voor gebruik, Firefox slaat ook niks op, geen bezochte websites, geen cache (alleen de cookies). Linpus vond ik ook wel goed werken (vooral de opstarttijd is geweldig), maar ik had wat compatibiliteitsdingetjes bij het communiceren met mensen die Windows gebruiken dus daarom heb ik er die Tiny XP opgezet.

De SSD heeft ook wel weer voordelen, zo hoor je hem bijvoorbeeld helemaal niet als hij s'nachts aan staat.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
he3763 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 10:42:

Ik heb meteen Windows 7 erop gezet via USB stick en het geheel is voor mij perfect qua functionaliteit en performance. Ik had op de SSD en met 512Mb al Windows geprobeerd maar dat werkte qua performance echt niet goed. Nu dus helemaal OK. Het enige waar ik nog even naar moet kijken is dat de harddisk voortdurend wordt aangesproken onder windows, ik denk dat er een of andere indexing service ofzo automatisch loopt, dus ik moet windows nog even optimaliseren, maar so far, so good.
Ik heb een AAO met 160 gig harddisk. Nu lees ik op sommige fora dat de harddisk erg warm wordt onder Windows 7. Wat is jullie ervaring hiermee?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Lijkt me niet dat een harde schijf warmer wordt door een ander OS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
he3763 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:46:
Ik moet ook zeggen dat ik het echt geprobeerd heb, zowel met Linpus als Ubuntu, maar ik loop gewoon iedere keer tegen dingen aan die niet werken zoals ik wil. Bijvoorbeeld gewoon een bluetooth dongeltje aansluiten, Samba sharing, mijn Canon printer, telefoontje koppelen, etc. etc. Uiteindelijk kan ik het vaak wel weer aan de praat krijgen, maar het kost mij vaak veel tijd en dan is het nog niet helemaal handig.
Probeer dan eens de nieuwe Ubuntu Netbook Remix (van 9.04). Die is in dat opzicht echt enorm verbeterd.

Bluetooth dongle (mini sitecom dingetje): Inprikken en in 1x werken
Telefoon via Bluetooth: Bluetooth icoontje aanklikken en in 1x werken
Ingebouwde 3G module: Wordt gelijk gedetecteerd en werkt (hij weet zelfs de inlog gegevens al op basis van het gebruikte netwerk)
Samba: Via de file manager werkt dat ook (gebruik het zelf niet vaak maar weet dat het werkt in Ubuntu)

Alleen de Canon printer weet ik zo 1 2 3 niet. Maar ik ben echt verbaasd hoeveel er nu zo out of the box werkt in de nieuwste ubuntu! En de netbook remix heeft ook nog eens een speciale user interface die veel handiger werkt dan die van Linpus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
zezke schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:26:
Lijkt me niet dat een harde schijf warmer wordt door een ander OS...
Dat kan natuurlijk best als het ene OS veel meer lees/schrijfacties (paging etc.) doet dan het andere.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het lijkt me niet echt een oplossing. Als je schijf dan wat meer fragmenteert is je probleem weer terug.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
Marzman schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:59:
Ik heb die Tiny XP, volgens mij is die al vrij aardig geoptimaliseerd voor deze Acer. Voor een ramdisk lijkt me dat je toch weer wat meer geheugen nodig hebt. Op zich is het allemaal wel te doen voor de dingen waar ik hem voor gebruik, Firefox slaat ook niks op, geen bezochte websites, geen cache (alleen de cookies). Linpus vond ik ook wel goed werken (vooral de opstarttijd is geweldig), maar ik had wat compatibiliteitsdingetjes bij het communiceren met mensen die Windows gebruiken dus daarom heb ik er die Tiny XP opgezet.

De SSD heeft ook wel weer voordelen, zo hoor je hem bijvoorbeeld helemaal niet als hij s'nachts aan staat.
ik heb ook Tiny XP, ik heb 1,5 gig intern, dat maakt het wat makkelijker. Hoewel je volgens mij ook XP kunt draaien op bv 256mb intern, dus dan heb je nog ruimte voor een ramdrive.

-edit: of een ramdrive van 100mb heb je nog 412 mb over voor XP (vrijblijvende tip :) )

"de normale" Firefox slaat volgens wel degelijk allerlei dingen op hoor, tijdens het browsen. (zoek voor de lol ook maar eens op .sqlite bestanden op je ssd).

Hoe dan ook ik vind die SSD inderdaad wel wat hebben, o.a lekker stil inderdaad. Wie weet komt er in de toekomst wel een grotere en snellere SSD uit.

-edit2 en ze worden ook vast goedkoper, vervangen is inderdaad wel een gepruts, (hoewel 1 gig erbij prikken mbv van een filmpje goed te doen was) ik heb er nu ook nog geen behoefte aan.

[ Voor 9% gewijzigd door dribibu op 28-05-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

dribibu schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:20:
[...]
ik heb ook Tiny XP, ik heb 1,5 gig intern, dat maakt het wat makkelijker. Hoewel je volgens mij ook XP kunt draaien op bv 256mb intern, dus dan heb je nog ruimte voor een ramdrive.

"de normale" Firefox slaat volgens wel degelijk allerlei dingen op hoor, tijdens het browsen. (zoek voor de lol ook maar eens op .sqlite bestanden op je sdd).
Firefox zal wel iets opslaan inderdaad. Een ramdrive en 256 MB geheugen zie ik niet zo zitten ;) Geheugenuitbreiding dat wordt ook gepruts, net als bij het vervangen van de harddisk. Ik zal het vast nog wel een keertje doen, maar momenteel heb ik de netbook regelmatig nodig en begin ik er niet aan.
Hoe dan ook ik vind die SDD inderdaad wel wat hebben, o.a lekker stil inderdaad. Wie weet komt er in de toekomst wel een grotere en snellere SDD uit.
Ongetwijfeld, er zijn al grotere en snellere maar die waren waarschijnlijk te duur voor gebruik in een dergelijke netbook.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dribibu schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:20:
[...]
"de normale" Firefox slaat volgens wel degelijk allerlei dingen op hoor, tijdens het browsen. (zoek voor de lol ook maar eens op .sqlite bestanden op je sdd).
Dat sqlite-bestand kan flink groeien, ja. Dat komt doordat Firefox een gegevensbestand opslaat met gevaarlijke websites (aanvals- en oplichtingswebsites), zodat hij daarvoor kan waarschuwen wanneer je zo'n webstek bezoekt.

Als je die waarschuwingsfunctie uitschakelt, dan ben je van dat sqlite-gedoe af (instructie is bruikbaar in alle besturingssystemen, dus zowel voor Linux als Windows):
(nummer 1)

Zeker voor een SSD is die waarschuwingsfunctie van Firefox, erg lastig: je wil de schrijfacties op een SSD immers zoveel mogelijk beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dark.druicca
GekkePrutser schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:52:
[...]

Samba: Via de file manager werkt dat ook (gebruik het zelf niet vaak maar weet dat het werkt in Ubuntu)
ja, gewoon via apt-get samba installeren..
de eerste googleresultaat met "ubuntu jaunty install samba"
zal je wel vertellen wat je precies moet invullen..
10sec installeren en het werkt zoals het hoort.

of in mijn geval, op map delen klikken, dan verschijnt kader dat hij samba en enkele files niet vind.. en of hij ze mag afhalen..10 sec en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:42:
[...]

Dat sqlite-bestand kan flink groeien, ja. Dat komt doordat Firefox een gegevensbestand opslaat met gevaarlijke websites (aanvals- en oplichtingswebsites), zodat hij daarvoor kan waarschuwen wanneer je zo'n webstek bezoekt.

Als je die waarschuwingsfunctie uitschakelt, dan ben je van dat sqlite-gedoe af (instructie is bruikbaar in alle besturingssystemen, dus zowel voor Linux als Windows):
(nummer 1)

Zeker voor een SSD is die waarschuwingsfunctie van Firefox, erg lastig: je wil de schrijfacties op een SSD immers zoveel mogelijk beperken.
bedankt voor de goede tip :)
dus dáár zijn die bestanden voor, nooit geweten, klinkt ook wel logisch als je de naam leest: urlclassifier.sqlite :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
Hyp Hyper schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 08:36:
[...]

Dat kan natuurlijk best als het ene OS veel meer lees/schrijfacties (paging etc.) doet dan het andere.
Schrijfacties en leesacties veroorzaken toch niet echt warmte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:42:
(nummer 1)

Thanks, heb die opties uitgezet. Het voelt al meteen sneller aan :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
zezke schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:54:
[...]

Schrijfacties en leesacties veroorzaken toch niet echt warmte?
Bij een paar acties zal het wel meevallen, maar bij constant aanspreken van de HDD wil de temperatuur heus wel oplopen.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de schrijfacties van Firefox nog meer wil beperken (handig voor een AAO 110 met een SSD, instructie is toepasbaar in zowel Windows als Linux):
Werkbalk Firefox - Bewerken - Voorkeuren - tabblad Netwerk - Offlineopslag: zet de buffer op 0 MB

Als je Linux draait, dan kun je de schrijfacties van Linux op de SSD als volgt verder verminderen:
http://sites.google.com/site/computertip/ssd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Aspire One D150 heeft het volgende probleem.

Ik heb in Windows ingesteld dat als ik de klep van mijn laptop dicht doe, dat Windows daar niets mee doet.
Als ik de klep dicht doe, dan begint mijn fan heel hard te draaien. Als ik daarna in de Task Manager kijk, zie ik dat de CPU 100% belast wordt als de klep dicht is.

Toen ik met een SysInternals tooltje het één en andere had uitgezocht, kwam ik tot de conclusie dat ACPI.sys de hele CPU opslokt.

Wat heb ik al geprobeerd?

- Restore van de laptop gedaan
- Eigen Windows XP en zelfs Windows 7 installatie uitgevoerd
- BIOS upgrade van 1.05 naar 1.08 uitgevoerd

Al deze 'oplossingen' waren echter niet de goede.

ACPI uitschakelen in Windows (tijdens setup) hielp wel, maar dan ziet Windows nog maar 1 thread van de 2 beschikbare threads.

Zijn er meerdere mensen die dit probleem herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:24
Ik draai nu TinyXP op mijn Acer Aspire One 110, 8GB SSD.

Maar ik twijfel als ik Ubuntu Netbook Remix of Mint Linux erop zal installeren.

Of Windows 7... maar ik heb nog niet echt een makkelijke manier gevonden hoe ik de RC kan krijgen op de 8GB SSD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:24
ff een snelle vraag, dit geheugen kan toch in de AA1?

http://www.alternate.nl/h...n&l2=DDR2&l3=SO-DIMM+DDR2

Ik weet dat het vaker gevraagd is, misschien handig om gelijk in de eerste post te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dark.druicca
Riczun schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:02:
ff een snelle vraag, dit geheugen kan toch in de AA1?

http://www.alternate.nl/h...n&l2=DDR2&l3=SO-DIMM+DDR2

Ik weet dat het vaker gevraagd is, misschien handig om gelijk in de eerste post te zetten?
ja, DD2, sodimm, 533Mhz en max 1gb,
Zal normaal moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:24
Oke, thnxs voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Pfff snap er echt geen hol meer van, heb de MK4009GAL twee weken geleden gekocht. De standaard ZIF kabel paste niet,dus heb vervolgens deze besteld.

Weer geen geluk, de standaard 8GB SSD krijg ik er wel werkend mee maar de Toshiba detect hij niet in de bios
Iemand die zelf een Toshiba schrijf erin heeft zitten en nog weet welke ZIF kabels hij gebruikt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Moest je bij die Toshiba niet gewoon de kabel omdraaien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dark.druicca
ja, probeer eens omgedraait,
op foto's en youtube zie j soms ook zo'n draai in de kabel als ze hdd installeren.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste