Enkele dagen geleden bij Paradigit de Acer One D150 gekocht. Grappig is dat men voor de geinstalleerde 2GB RAM, wel het hoesje eruit halen en de 6 cells vervangen door de standaard 3 cells batterij. De verkopen ze dan later los. Zo gaat dat dus.
Wel goed dat er een refund policy is als je XP niet wilt, 25,= Euro retour, maar je moet het zelf komen halen/brengen of de verzendkosten @ 20,= betalen.

Dus alleen leuk als je in de buurt van Den Bosch woont.
Ik had al eens een Acer One de A150 voor mijn zoon gekocht. Het verschil 10.1" (ipv 8.9") de Atom N280 (ipv N270) is alleen een iets snellere FSBus. Bij zijn Acer hen ik toen 1GB RAM laten plaatsen voor 30,= Euro voor een totaal van 1,5GB. Het enige andere verschil is de HDD capaciteit van 160GB (ipv 120GB).
Zeer tevreden ben ik over de bouwkwaliteit van de Acer. De scharnieren, het gebruikte materiaal is allemaal degelijk, bij deze vind ik het 'metal-brushed' effect ook al mooi en robuust.
Jammer dat er bij beide geen BT in zit. dat is toch wel aangenaam voor een klein muisje en voor het gebruik van je smartphone (b.v. de N95) als BT-modem.
Als Tuxman, doe ik als eerste, voordat XP mijn HDD defragmenteert, een dual boot maken. "My poison of choice" is openSuSE 11.1/KDE4.2 en het installeren ging bij de A150 soepel via aangesloten USB DVD-drive. De D150 heeft een firmware BIOS dat dat om de eoa reden niet toelaat. Dus met NetInstall op een USB stick gedaan, werkt perfect !
Bij Suusje even kijken of alles werkt, zoals geluid, flash in FireFox, en de wifi. Was even wat extra werk, maar ja ik gebruik SuSE vanaf 2001 en ken het dus goed. Jammer is wel dat ex-windows gebruikers dit allemaal heel moeilijk zullen vinden en dus snel afhaken. Wie weet is Ubuntu dan makkelijker.
Al met al het beste van twee werelden alhoewel ik mij afvraag of ik ooit nog zal booten in XP, wie heeft dat nou nodig als je een volledige openSuSE kan draaien, dat toch als de 'logste' distro wordt gezien, en alle desktop effecten, security (SELinux & AppArmor), repositories (ipv het internet afstruinen), gratis software (b.v. openOffice met alle .pdf faciliteiten) etc. etc. hebt ?
Me very happy be

Screenshots:
http://tuxyking.googlepages.com/screenshot003.jpg
En even een Verkade effectje voor de broodnodige humor:
http://tuxyking.googlepages.com/screenshot002.jpg