Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:19
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:01:
Ik had het een dag later besteld en ik heb hem ook gister gekregen. Ik heb gelukkig genoeg tijd dus ik denk dat de schijf er morgen (of mischien vanavond nog) er in gaat. Ik zal dan nog wel laten horen hoe het gaat.
Heb jij wel een Toshiba gekregen?

Het valt me zojuist op dat ik een Hitachi 30GB gekregen heb.

Opzich niet zo'n hele grote ramp maar de standaard ZIF cable past niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de beta is downloadbaar, volgens mij.
Bigf00t schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:33:
[...]

Heb jij wel een Toshiba gekregen?

Het valt me zojuist op dat ik een Hitachi 30GB gekregen heb.

Opzich niet zo'n hele grote ramp maar de standaard ZIF cable past niet echt.
Nu je het zegt, ik heb ook geen Toshiba, maar ook dezelfde Hitachi 30gb...
De aansluitingen zijn toch gewoon het zelfde? (dus het zou dan toch gewoon moeten passen)

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:46:
De aansluitingen zijn toch gewoon het zelfde? (dus het zou dan toch gewoon moeten passen)
Dat wel, maar is helaas net te dik.

Ik heb m'n standaard kabel sowieso al gesloopt dus even op zoek naar een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah. Maar de bèta's van Ubuntu zijn meestal nogal ruig, met flink wat fouten. Verstandiger om even te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat zijn de ervaringen hier met de Acer Aspire's en OSX? Ik lees niet al te goede dingen: de wireless card zou sowieso vervangen moeten worden? Iemand al een D150 geprobeerd met OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Servor schreef op woensdag 08 april 2009 @ 21:45:
Wat zijn de ervaringen hier met de Acer Aspire's en OSX? Ik lees niet al te goede dingen: de wireless card zou sowieso vervangen moeten worden? Iemand al een D150 geprobeerd met OSX?
Volgens mij moet dat inmiddels werken, geen idee of het stabiel is.

http://www.insanelymac.com/forum/index.php?showtopic=40317

Volgens mij kwam ik de oplossing tegen in die topic. Ik kan alleen zo snel niet terug vinden welke pagina dat was. Ik heb er zelf sowieso geen ervaring mee (A110). Volgens mij beide Atheros chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als hij bij mij wat langer aan staat op de batterij en ik gebruik hem niet dan gaat het scherm uit. Het zal vast iets in het energiebeheer zijn van Windows XP, maar ik krijg het scherm daarna niet meer aan. Hebben meer mensen dit? Niet heel de laptop staat standby dan want het lampje rechtsboven het toetsenbord brandt dan nog groen en niet geel/oranje.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
Hallo ik heb een vraagje over de D150-BB, deze dus pricewatch: Acer Aspire One D150-BTb Blauw
Hij wordt daar geleverd met een 3 cell accu, hoe lang kan je daarop dan internetten en tekstverwerken? 3 uur?
Want, met een 6 cels is de accuduur max 6. uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Met de 110 doe je iets meer als twee uur. De 150 zal wel ongeveer hetzelfde zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ja met wifi aan ongeveer 3 uur.
Je kan evt. een 9 cell batterij kopen op eBay vanuit Hong Kong voor 38 euro (net als wat ik gedaan heb, heb een A110 met 3 en nu dus 9 cell batterij) Wordt ie wel hoger van, maar is juist fijn als ie op een tafel o.i.d staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigf00t schreef op woensdag 08 april 2009 @ 21:02:
[...]

Dat wel, maar is helaas net te dik.

Ik heb m'n standaard kabel sowieso al gesloopt dus even op zoek naar een nieuwe :)
Ik ga hem hopelijk morgen inbouwen, ik ga gewoon kijken of alles gaat passen. Maar ik wil mijn RAM en HD tegelijk inbouwen, en dat RAM geheugen is kwijt geraakt met de post, dus ik krijg een nieuwe opgestuurd. Hopelijk is die er dus morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Servor schreef op woensdag 08 april 2009 @ 21:45:
Probleem met OSX is dat er geen drivers zijn voor de standaard wireless card. Verder is de laptop met OSX niet zo heel snel. Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik een A110 heb die verder nog standaard is, dus nog geen extra geheugen erin of andere harddisk of wat dan ook. Ik heb het allemaal al wel thuis liggen, maar ben de laatste tijd een beetje druk met andere zaken. Ik denk overigens dat ik Ubuntu oid er op ga zetten. Dan heb ik de extra wireless card ook niet meer nodig. Het gaat om deze: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...EWNX:IT&item=180336827659

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laptop in originele staat is ook niet snel op windows xp. Ik hoop dat ik morgen kan schrijven hoe de laptop is in niet originele staat (1.5gb RAM en een 30GB HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:03:
De laptop A110 in originele staat is ook niet snel op met windows xp. Ik hoop dat ik morgen kan schrijven hoe de laptop is in niet originele staat (1.5gb RAM en een 30GB HD).
editmode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Want? Het is geen laptop?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Tja.. 'netbook' officieel.
(maar idd nogal gemierenneuk)

[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 11-04-2009 20:23 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

tja je kan het mieren blabla noemen maar hij heeft het over de "laptop" maar bedoelt in dit geval zijn A110 en winxp.
Versie A150 met linpus en A150/D150 met winxp versie zijn dus beduidend sneller dan zijn "laptop"
De mededeling :De laptop in originele staat is ook niet snel op windows xp. kan op alle type`s slaan
daarom mijn edit met A110
Had ik het netbook genoemd dan had ik dat er wel neergezet _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door wim klei op 12-04-2009 01:02 . Reden: mierenblabla ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dark.druicca
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 04:33
iemand ervaring met een kapotte batterij?

een 9-cel gekocht maand geleden..
maar tijdje geleden laten aanstaan op standby op enkel batterij, en volgens mij is de batterij dus volledig ontladen..
in linux afgelezen staat er maar 8,.. volt op tijdens het opladen, wat met me originele 3cel hoger is, tussen 10 en 12V..

Al verschillende dagen/week in de lader, na tijdje begint het groene batt lampje te branden, maar na uittrekken van de oplader valt hij uit.. en in linux, de batterijhistorie, springt hij van 2% naar 100% op dat moment..
elke keer batterij eventjes uitgehaald, terug erin, hij begint terug op te laden..
maar na nu week proberen heeft nog niets geholpen
oohja, die 2% is 3% geworden ondertussen..

Iemand ervaring met batterijen resetten ofdergelijk?
Heb al gezocht via google, maar niets gevonden, die een oplossing biedt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:03:
Ik hoop dat ik morgen kan schrijven hoe de laptop is in niet originele staat (1.5gb RAM en een 30GB HD).
Nog iets geprobeerd met de HDD? Nieuwe ZIF kabel is binnen maar ik krijg het nog niet passend.

Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee. Iemand een A110 kopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Even een vraagje, ik krijg de A110 gratis door verlenging van een abonnement. Dit is dus de goedkoopste versie met 512mb ram en de 8gb SSD, immiddels weet ik dat het ram te upgraden is. Maar is het ook mogelijk om het SSD kaartje te vervangen met een laptop HDD?

Edit: Heb het gevonden, zelfs 2.5 inch HDD's zijn dus mogelijk, met wat modding :)

Edit2: Toch nog een vraagje,heeft er iemand een webshop waar ze 1,8" HDD's verkopen?
Heb overigens nu deze op Ebay gevonden, iemand een idee of die gelijk past?

[ Voor 51% gewijzigd door -Mike- op 15-04-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigf00t schreef op maandag 13 april 2009 @ 13:58:
[...]

Nog iets geprobeerd met de HDD? Nieuwe ZIF kabel is binnen maar ik krijg het nog niet passend.

Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee. Iemand een A110 kopen? ;)
Ja, vandaag binnen gekregen (dat ram geheugen, eindelijk) natuurlijk meteen de HDD er bij gepakt en geprobeerd in te bouwen.

Open schroeven:
Geen probleem
Ram toevoegen
Simpel
HDD plaatsen
Nee niet gelukt, ik heb ook mijn zif kabel gesloopt, waar heb jij een nieuwe gekocht?
Nadat ik het blauwe stuk plastic van de ZIF kabel haalde ging het fout, al die connectie puntjes lieten los, het zelfde probleem is ook met die HDD van Toshiba. Heb jij al een oplossing? (als je hem niet al hebt verkocht :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krullenbol
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:00:
[...]Ik heb ook mijn zif kabel gesloopt, waar heb jij een nieuwe gekocht?
Ik heb succesvol mijn trage Samsung SSD vervangen door een Toshiba MK8009GAH (80G 1.8 inch) harddiskje.
Er OSX op gezet en ik ben er zeer blij mee.

Ik heb nu nog een aantal zifcables over (wit naar blauw), die moest ik per 10 kopen in China, gelukkig voor zeer weinig geld.
Iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb interesse. Hoeveel vraag je er voor?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:00:
HDD plaatsen
Nee niet gelukt, ik heb ook mijn zif kabel gesloopt, waar heb jij een nieuwe gekocht?
Nadat ik het blauwe stuk plastic van de ZIF kabel haalde ging het fout, al die connectie puntjes lieten los, het zelfde probleem is ook met die HDD van Toshiba. Heb jij al een oplossing? (als je hem niet al hebt verkocht :P)
Was ik al bang voor, zelfde probleem hier. Ik had idd ook al vergeleken met die Toshiba schijf maar deze lijkt over precies dezelfde ZIF connector te beschikken.

Nieuwe uit duitsland zijn binnen, maar wederom te dik. Dit terwijl ze volgens de beschrijving geschikt zouden zijn voor Hitachi schijven.
krullenbol schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:51:
[...]
Ik heb nu nog een aantal zifcables over (wit naar blauw), die moest ik per 10 kopen in China, gelukkig voor zeer weinig geld.
Iemand interesse?
Klinkt interessant, wit is standaard al een stuk dunner?

Ik mail je even d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een mailtje gestuurd :), wit is volgens mij inderdaad een stuk dunner, dus blauw komt dan op het moederbord en wit in de HDD (als ik het goed heb). Ik ga me netbook (acer aspire one a110-aw 8gb ssd) nog maar even niet inelkaar schroeven totdat ik iets heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Via mail alles geregeld, zou ideaal zijn als deze kabel wel past.

Als alles werkt eens kijken naar de mogelijkheden voor dualboot met XP en OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies het zelfde bij mij: ik heb de kabel ook voor een goede prijs van krullenbol gekregen, echt bedankt krullenbol.

Ik zelf heb echt helemaal gaan fan van OSX en daarom ga ik dat echt niet gebruiken, ubuntu lijkt me nog wel leuk om er op te hebben, ook ga ik mischien windows 7 nog even uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:03:
Ik zelf heb echt helemaal gaan fan van OSX en daarom ga ik dat echt niet gebruiken, ubuntu lijkt me nog wel leuk om er op te hebben, ook ga ik mischien windows 7 nog even uittesten.
Ik heb ook weinig ervaring met OSX, maar de keren dat ik ermee heb gewerkt vond ik het toch wel erg fijn. Lijkt me iig leuk om ermee te experimenteren.

Ubuntu heb ik een tijdje gedraaid op mijn A110 en dat werkte ook prima.

Tja verder ben ik met de meeste software die ik gebruik toch afhankelijk van Windows dus dat zal ook het hoofd OS worden. Nog even kijken of ik daar 7 of XP voor ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Broertje heeft een 42'PLF3403 gekocht en hij heeft een Acer Aspire One.

Nu wil hij graag op zijn LCD computeren, zoals internetten/gamen/films kijken. Heb daarom meerdere vragen:
- AAO heeft VGA, LCD heeft S-Video/HDMI/Scart. Welke verbinding kan hij het beste gebruiken, en dient hij dan ook een extra tulp & 3,5mmjack te gebruiken voor het geluid.
- Tot welke resolutie kan de AAO ondersteunen, de LCD is HD-Ready.
- Kan een AAO 720p materiaal afspelen, of heb je daar nog iets speciaals voor nodig.

Mijn laptop doe ik altijd DVI > HDMI en dan voor het geluid een 3,5J naar Tulp. Jammer dat op de mijne nog net geen HDMI zat anders ging er ook geluid mee maargoed.

Dankjewel !

[ Voor 13% gewijzigd door NeoMe op 17-04-2009 12:15 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:55
Ik ben ook nog aan het kijken voor een 10 inch netbook. Heeft de Acer Aspire One D150 ook een multitouch keypad a la een Asus Eee PC?

Zie onderstaande link:
http://www.youtube.com/watch?v=sPUvSNA6QoY

Dit vind ik gewoon ideaal. Voor zover ik kon zien heeft de Acer dit niet? Of zie ik iets over het hoofd?
Samsung NC10 heeft ook een soortgelijke toucpad maar die van de Eee spreekt mij toch meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MigGroningen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-01 20:26
@NeoMe (Tot welke resolutie kan de AAO ondersteunen?):

Ik draai op mijn externe scherm 1600x1200 over VGA zonder problemen. Als ik echter uitzendinggemist kijk en dat op fullscreen wil, dan tik ik de resolutie even naar beneden tot 1024x768, want anders kan het onboard gpu-tje de beelden niet vloeiend weergeven (hakkelend tv kijken is niks).

@Prutzer80 (Heeft de Acer Aspire One D150 ook een multitouch keypad a la een Asus Eee PC?):

Het touchpad kan het (op mijn 110, ik geloof dat de 150 hetzelfde pad heeft) wel, maar onder linux op de AAO is het nog niet ondersteund. Althans, ik heb het nog niet fixen op de mijne, al zijn er wel aanknopingspunten. Ik heb ondertussen bij de bouwers van Kuki-linux, dat ze opzetten om specifiek de AAO te ondersteunen, het verzoek neergelegd ook dit te ondersteunen.
Voor Windows XP is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dark.druicca
[b][message=31814963,noline]- AAO heeft VGA, LCD heeft S-Video/HDMI/Scart. Welke verbinding kan hij het beste gebruiken, en dient hij dan ook een extra tulp & 3,5mmjack te gebruiken voor het geluid.
- Tot welke resolutie kan de AAO ondersteunen, de LCD is HD-Ready.
- Kan een AAO 720p materiaal afspelen, of heb je daar nog iets speciaals voor nodig.
verbinding niet echt een idee, bestaat er geen vga>>hdmi kabel?

over 720p materiaal..
mijn ervaring met hogere compressie en hogere resolutie films dat het licht schokkend beeld geeft, maar dat het net aanvaardbaar is op het klein schermpje.

Geen idee of het goed zal overkomen op een groot scherm.
zeker als je je resolutie van je extern scherm groter is dan die van je laptop, verwacht geen wonderen allesinds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de ZIF cabletjes ontvangen en ze passen (ook al gaan ze er niet helemaal in). Maar ik zat nu te denken, maakt het uit aan welke kant de zif kabels in de connector gaan? Bij die hardeschijf kan ik het niet zien. Weet iemand waar de aansluit puntjes moeten komen? (boven of onder) Of maakt het niet uit

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws :D, de kabel die ik van krullebol heb gekregen past! Echt heel erg bedankt krullebol.

Ik moet zeggen dat het verder heel simpel is om de HDD er verder in te krijgen als je de kabel hebt die past.
(het aansluiten van de ZIF kabel is ook makkelijk maar zelf wist ik even niet aan welke kant de aansluiting moest op de HDD, toch is het goed gekomen)

Hier wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/8482/p4180047.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/872/p4180049.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/8900/p4180050.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/3298/p4180051.jpg

Nu nog even win xp installeren, dus daarover hoor je later meer.

PS. ram geheugen werkt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 16:49:
Goed nieuws :D, de kabel die ik van krullebol heb gekregen past! Echt heel erg bedankt krullebol.
Same here. Tnx 2 krullenbol voor de service _/-\o_

Ik ben toevallig op het moment mijn HDD erin aan het knutselen. Ik heb ook enkele pics gemaakt maar die lijken me overbodig aangezien het resultaat vrijwel gelijk is als bij jou.

Ik ga vanavond XP installeren en ik verwacht dat de schrijfsnelheid positief veranderd is.

Is het toch nog allemaal goed gekomen en heb ik een leuk ding voor weinig geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:47
Ik zie nu de problemen met een harde schijf: Ik heb mijn 16Gb SSD vervangen door een 16Gb CF kaart en behoorlijk wat af zitten klooien. Oplossing bleek uiteindelijk de contacten van een kant omvouwen en "verkeerd om" op het mobo. Haal nu een 48MB/s read en (uit m'n hoofd) 25MB/s write met atto. Mijn A110 is nu retesnel onder Windows XP met 1Gb intern. Zou ik de 512MB module kunnen vervangen door een 2Gb? En dan uiteraard op zo'n manier dat het ook werkt :D

Ik heb trouwens de contacten omgevouwen met een punt-tang, ging in 1x goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Miglow op 20-04-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook windows xp draaid lekker snel met een 30GB HDD, dus ik ben er zeer te vreden mee, geen spijt van.

Over dat ram geheugen vervangen. Er zit 512MB ingebouwd en die kan je dus volgens mij niet vervangen. De laptop kan volgens mij 2GB maximaal aan, dus je kan maximaal 1GB plaatsen, 2 gaat hij niet pakken anders is het 2.5GB.

Ik weet niet zeker of het helemaal waar ik wat ik schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 22:11

Ursamajor

Astrofotograaf

Vandaag een witte D150 gekocht (met de Atom N280) en het verbaast me zeer hoe soepel alles gaat!
De harddisk leest en schrijft met ongeveer 50 MB/s :) en heb mn Sweex Dvbt tuner geïnstalleerd en dat kijkt erg leuk tv :) !

Alleen nog geen succes gehad met het aan de praat krijgen van een bluetooth modem verbinding met mn Nokia N95...
Verschillende zaken op Google gezocht, maar niets dat nog werkt.
Zijn hier mensen die het wel aan de praat hebben gekregen?

Door pcsuite te installeren en daarmee de internet verbinding tot stand te brengen met bluetooth, kun je bij je netwerkverbindingen een snelkoppeling van de gemaakte verbinding op je desktop plaatsen. Als je daarop dubbelklikt, zal er verbinding gemaakt worden met de telefoon en de internetverbinding tot stand worden gebracht. Heb je die One touch ook niet meer nodig :)

Nog even een plaatje van Atto:
Afbeeldingslocatie: http://www.reijnoud.nl/got/atto-d150.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Ursamajor op 21-04-2009 12:34 . Reden: blue tooth internet verbinding aan de praat gekregen ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas mn ram geupgrade, niet goed gegaan.
Dus probeer ik hem vandaag weer open te schroeven.
Is één schroefje (onder de batterij) dolgedraaid waardoor ik hem niet meer open krijg.
Iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
Enkele dagen geleden bij Paradigit de Acer One D150 gekocht. Grappig is dat men voor de geinstalleerde 2GB RAM, wel het hoesje eruit halen en de 6 cells vervangen door de standaard 3 cells batterij. De verkopen ze dan later los. Zo gaat dat dus.

Wel goed dat er een refund policy is als je XP niet wilt, 25,= Euro retour, maar je moet het zelf komen halen/brengen of de verzendkosten @ 20,= betalen. :(
Dus alleen leuk als je in de buurt van Den Bosch woont.

Ik had al eens een Acer One de A150 voor mijn zoon gekocht. Het verschil 10.1" (ipv 8.9") de Atom N280 (ipv N270) is alleen een iets snellere FSBus. Bij zijn Acer hen ik toen 1GB RAM laten plaatsen voor 30,= Euro voor een totaal van 1,5GB. Het enige andere verschil is de HDD capaciteit van 160GB (ipv 120GB).

Zeer tevreden ben ik over de bouwkwaliteit van de Acer. De scharnieren, het gebruikte materiaal is allemaal degelijk, bij deze vind ik het 'metal-brushed' effect ook al mooi en robuust.
Jammer dat er bij beide geen BT in zit. dat is toch wel aangenaam voor een klein muisje en voor het gebruik van je smartphone (b.v. de N95) als BT-modem.

Als Tuxman, doe ik als eerste, voordat XP mijn HDD defragmenteert, een dual boot maken. "My poison of choice" is openSuSE 11.1/KDE4.2 en het installeren ging bij de A150 soepel via aangesloten USB DVD-drive. De D150 heeft een firmware BIOS dat dat om de eoa reden niet toelaat. Dus met NetInstall op een USB stick gedaan, werkt perfect !

Bij Suusje even kijken of alles werkt, zoals geluid, flash in FireFox, en de wifi. Was even wat extra werk, maar ja ik gebruik SuSE vanaf 2001 en ken het dus goed. Jammer is wel dat ex-windows gebruikers dit allemaal heel moeilijk zullen vinden en dus snel afhaken. Wie weet is Ubuntu dan makkelijker.

Al met al het beste van twee werelden alhoewel ik mij afvraag of ik ooit nog zal booten in XP, wie heeft dat nou nodig als je een volledige openSuSE kan draaien, dat toch als de 'logste' distro wordt gezien, en alle desktop effecten, security (SELinux & AppArmor), repositories (ipv het internet afstruinen), gratis software (b.v. openOffice met alle .pdf faciliteiten) etc. etc. hebt ?

Me very happy be ;)
Screenshots:
http://tuxyking.googlepages.com/screenshot003.jpg
En even een Verkade effectje voor de broodnodige humor:
http://tuxyking.googlepages.com/screenshot002.jpg

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Heb mijn 9 cell batterij uit Hong Kong binnen via eBay, voor 37 euro.
Zeker geen miskoop, en hij staat wat hoger, wat juist erg fijn is, werkt goed op schermhoogte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dennis Lammers schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:24:
Heb mijn 9 cell batterij uit Hong Kong binnen via eBay, voor 37 euro.
Zeker geen miskoop, en hij staat wat hoger, wat juist erg fijn is, werkt goed op schermhoogte. :)
Houd ons op de hoogte over de kwaliteit van de accu. Ik heb al meerdere meldingen gehoord dat de capaciteit zeer sterk afnam na de eerste oplaadbeurt.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
wcduck schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:29:
[...]

Houd ons op de hoogte over de kwaliteit van de accu. Ik heb al meerdere meldingen gehoord dat de capaciteit zeer sterk afnam na de eerste oplaadbeurt.
Je weet idd pas of het wel/geen miskoop is na een maand of zo.
Meestal zijn HongKong batterijen van beduidend lagere kwaliteit dan originele uitvoeringen. (in elk geval bij notebook batterijen aan de orde)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Jammer dat er bij beide geen BT in zit. dat is toch wel aangenaam voor een klein muisje en voor het gebruik van je smartphone (b.v. de N95) als BT-modem.
In de D150 geen Bluetooth? Bij mij wel, daarom had ik die gekozen en niet de A150.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Ursamajor schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:52:
In de D150 geen Bluetooth? Bij mij wel, daarom had ik die gekozen en niet de A150.
Het blijkt dat grote ketens ze kunnen bestellen met de specs die ze willen. Dan kan men met een 'uitgekleed' exemplaar stunten qua prijs.
Dus geen UMTS slot, geen Bluetooth, geen sleeve, geen 6 cells batterij, maar wel 1 GB RAm @ 20,= erin, dan klinken de specs goed.
Nu is dat BT met een Euro 12,50 opgelost. Zo'n kleintje genomen met als kop een halve cirkel dan glijdt hij makkelijk een sleeve in zonder te blijven haken (mijn zoon heeft een vierkante BT kop, vandaar). Sleeve mag niet meer dan 10,= kosten vind ik, maar wellicht wacht ik tot er een mooie PDair lederen case uitkomt (52,=).

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Hmm lekker handig dan.
Ik heb m zonder sleeve gekregen. Stond ook niet op de specspagina van Acer. Het srtikelnummer komt dan wel weer overeen.
Zo'n sleeve hoef ik ook niet, moet alleen nog even een mooie tas kopen waar ook mn dvbt ontvanger en laadsnoer in kan.

BT zit bij mij gelukkig onder een knopje en internetten doe ik wel via de telefoon :)

Naja, voor de mensen die opzoek zijn, goed opletten wat je koopt, want bijvoorbeeld een 3 cells batterij is een stuk minder prettig dan een 6 cells.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Zodra men legitiem de doos open kan maken is b.v. de sleeve weg, dit kan je goed zien want het vak, kartonnen omhulsel, zit nog wel in de doos. Verder kocht ik het exemplaar voor mijn zoon bij een kleine zelfstandige winkel en daar zat de sleeve er wel bij.
'Tuurlijk sluit ik ook gewoon mijn N95 aan als UMTS modem, geen punt.

De les is ook om veel vragen te stellen voor je koopt en je niet blind te staren om de gegeven specs en prijs. En vooral, niet aannemen dat het er wel bij zal zitten; sleeve, BT etc..

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ubuntu Netbook Remix 9.04 is vandaag verschenen, en doet het werkelijk perfect op mijn Acer Aspire One 150 en ook op onze Acer Aspire One 110. Geweldig! Ik ben enthousiast.

Ik heb mijn instructiepagina daarom helemaal veranderd en toegesneden op Ubuntu Netbook Remix:
http://sites.google.com/site/computertip/aa1

Veel plezier!

Groet, Pjotr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dark.druicca
merci pjotr12345 voor de info..
vooral over de ssd reductie..

ik heb hem gisteren ook afgehaald, maar vanmiddag pas geinstalleerd..
hij draait idd sneller..
op 8.04 kon ik nooit wennen aan de net book remix packetten en het werkte niet zo super..
me eerste indruk is dat het alvast beter werkt en sneller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:34
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:42:
Ubuntu Netbook Remix 9.04 is vandaag verschenen, en doet het werkelijk perfect op mijn Acer Aspire One 150 en ook op onze Acer Aspire One 110. Geweldig! Ik ben enthousiast.

Ik heb mijn instructiepagina daarom helemaal veranderd en toegesneden op Ubuntu Netbook Remix:

Veel plezier!

Groet, Pjotr.
Leuke handleiding :) Wel spijtig dat de linkerkaartlezer blijkbaar niet gaat werken. Is er geen manier om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

dark.druicca schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 18:35:
merci pjotr12345 voor de info..
vooral over de ssd reductie..

ik heb hem gisteren ook afgehaald, maar vanmiddag pas geinstalleerd..
hij draait idd sneller..
op 8.04 kon ik nooit wennen aan de net book remix packetten en het werkte niet zo super..
me eerste indruk is dat het alvast beter werkt en sneller..
Hoe lang duurt het opstarten op de 110?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds 8 april de gelukkige eigenaar van een Acer Aspire One AOA 110-Aw. Ik heb alleen een probleem met Firefox 3 (heb ik erop geinstalleerd dus), als ik scroll dan scrollt ie niet vloeiend maar heel houterig. Hoe kan ik dit tegen gaan? Of lukt dit gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newmamoman
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-08 18:42
Hallo

Heb sinds enige tijd de A150 en ben er zeer tevreden over.

Inmiddels is de nieuwe ubuntu uit en ik dacht laat ik hem eens gaan proberen.

Installatie ging vlekkeloos, en ubuntu draait bijna goed.

heb nog 1 probleem en dat is met de 3G module in de notebook.
Ik heb de versie met ingebouwde 3G(UMTS/HSPDA) genomen en die wordt wel herkend schijnbaar maar de verbinding zelf komt niet goed tot stand.
Ik zie dat ik geregisteerd ben T-mobile en de andere kan ik niet kiezen, maar daarna een verbinding maken lukt niet.

zijn er al mede gebruikers die hier meer ervaring mee hebben ?

martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 15:06:
Ik ben sinds 8 april de gelukkige eigenaar van een Acer Aspire One AOA 110-Aw. Ik heb alleen een probleem met Firefox 3 (heb ik erop geinstalleerd dus), als ik scroll dan scrollt ie niet vloeiend maar heel houterig. Hoe kan ik dit tegen gaan? Of lukt dit gewoon niet?
Het duurt iets langer tot de pagina geladen is bij mij door de trage SSD. Tijdens dit laden gaat scrollen houterig, hierna gewoon goed (Firefox3 onder Windows en niet Linpus trouwens bij mij).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Ik keek vol spanning uit naar de final release van Ubuntu Netbook Remix voor mijn A110-AW, maar helaas. Hij loopt de hele tijd vast als ik wat probeer te downloaden, na een minuut of 3 loopt ie gewoon vast, maakt niet uit als ik hem als ext3 of ext2 installeer, heb ook al alle tips op computertip/ssd gevolgd, maar hij blijft maar vastlopen na een paar minuten iets downloaden (en dat wil ik toch zeker wel), aan de SSD kan het niet liggen, want ik stel in dat ie automatisch na mijn 1TB moet downloaden. (ook de temp files). Easy Peasy werkt ook niet goed en Ubuntu 9.04 zelf (dus niet de NBR) werkt ook niet goed via mijn A110-AW.

Nu dus maar weer Ron Tiny XP erop staan en daar werkt wel alles goed, kan uren downloaden met volledige snelheid (usenet), alleen de webcam werkt niet (acer crystal eye) (heb bios 3309 met nieuwste webcam driver) weet iemand hoe ik de webcam aan de praat krijg, is toch wel een fijne eigenschap voor mijn 'mobiele' laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die webcam werkte meteen op mijn A110 (ook een witte), daar heb ik niks voor hoeven doen. Alleen de fancontroll software heb ik geupdate omdat de meegeleverde versie nogal gaar was (fan sprong om de 5 seconde aan en uit als hij op temperatuur was).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dark.druicca
@Dennis, dat is vreemd, van mij werkt alles prima, downloaden verloopt vlot,
wifi internetverbinding is volgens mij iets stabieler dan 8.04..
ik had af en toe uitvallende verbinding wegens te ver van de antenne, en dit is nu net iets beter.. (gevoel)

voor de geinterseerden:
30sec tot aan het loginschermpje en dan nog 17sec tot de netbookmenu's verschijnen
naar standby in 7 sec
vanuit standby is hij in 5sec terug actief..
vanuit hibernate in 1min en 10 seconden, ik vermoedt dat het aan de trage ssd ligt
ik heb de a110, maar wel geupgrade naar 1.5gb ram

alles werkte, wifi, webcam... wel het gevoel dat de fancontrol idd niet super werkt...
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 15:06:
had ik onder ubuntu 8.04 ook, opera werkt naar mijn gevoel vlotter..
nu onder 9.04 minder last van, maar wel http://sites.google.com/site/computertip/fouten toegepast..

[ Voor 36% gewijzigd door dark.druicca op 27-04-2009 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Ubuntu Netbook Remix 9.04 kun je de prestaties van Firefox flink verbeteren door, zoals dark.druicca al schreef, de waarschuwingsfunctie voor oplichtings- en aanvalswebsites uit te schakelen:
http://sites.google.com/site/computertip/fouten
(nummer 1)

Je kunt verder ook eens de webbrowser Epiphany installeren, die is veel lichter dan Firefox. Zit gewoon in de pakketbronnen van Ubuntu.

Verder kun je de ontvangst van het draadloze signaal op je Acer Aspire One verbeteren, door een simpele, bijna kosteloze ingreep bij je draadloze router:
http://sites.google.com/site/computertip/antenneversterker

Ik heb dat ook zo gedaan, en de kwaliteit van het signaal is flink verbeterd. Overal in huis heb ik nu een goede verbinding op mijn AAO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
In Windows kan je firefox en IE ook enorm versnellen door de cache directory te verplaatsen naar een RAM-drive (64 of 128MB). Je moet maar eens googlen op de gratis "ramdisk.sys + gui". Makkelijk in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyverhoef
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 19:24
Acer one staat in de actiefolder van computerland nu !!

E 255,00

Win XP, 1 GB / 120 GB HDD, 8.9 inch scherm....

hebbeuh !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu echt een raar probleem, als ik Live Update uitvoer met Linux Linpus Lite, dan stopt ie bij Network Manager en krijg ik de error: Verbinding met de update server verbroken: 1. Controleer of de internetkabel goed vastzit. 2. Controleer of de verbinding sterk genoeg is.

Terwijl ik met de internetkabel in de laptop zit, en hij zit goed vast. Hoe kan ik hem nou updaten? :'(

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2009 13:44 . Reden: Oeps, spelfout. :O ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nizzuts
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 16:24
Ligt waarschijnlijk aan de server van acer, heb het ook weleens gehad toen hij al bezig was met downloaden van updates, gewoon een paar x opnieuw geprobeerd en toen werkte het wel..wellicht kun je ook een ander tijdstip proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Duur!
Ik heb precies dezelfde, maar dan in het wit, voor 49 dollar op eBay. Scheelt toch weer 6 euro :)

[ Voor 4% gewijzigd door Deezers op 29-04-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Mijn SD kaart zit muurvast in de linker kaartlezer. Kan deze hoogstens een halve cm eruit klikken, waarna deze volledig blokkeert. Heb er toch redelijk wat kracht op uitgeoefend. Iemand ook dit probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avenger 2.0 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:11:
Mijn SD kaart zit muurvast in de linker kaartlezer. Kan deze hoogstens een halve cm eruit klikken, waarna deze volledig blokkeert. Heb er toch redelijk wat kracht op uitgeoefend. Iemand ook dit probleem gehad?
Ik heb er wel een keer perongeluk een MS Pro Duo in mijn kaartlezer gestopt, en die paste niet. Hij las hem wel, maar ik kreeg hem er niet meer uit. :o Dus toen heb ik de naaidoos van mijn moeder gepakt, en met een paar dikkere naalden hem eruit gekregen zonder dat de kaartlezer beschadigde! :D

Heb je de SD er niet perongeluk te hard ingedrukt? (als dit mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

even heel snel mensen, ik heb beide topics doorgespit ook google raadgepleegt maar heb het niet kunnen vinden.. ik heb de mogelijkeheid om een a110 te kopen, zon linux variant.. is het piece of cake om er een 250gb hardeschijf in te drukken, uiteraard een 2.5"

ik heb hier nml nog een externe passport liggen

ok, alsnog gevonden :) kan wel, superlastig klus.. niks voor mij dus

[ Voor 11% gewijzigd door SYQ op 01-05-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 02:48:
[...]

Ik heb er wel een keer perongeluk een MS Pro Duo in mijn kaartlezer gestopt, en die paste niet. Hij las hem wel, maar ik kreeg hem er niet meer uit. :o Dus toen heb ik de naaidoos van mijn moeder gepakt, en met een paar dikkere naalden hem eruit gekregen zonder dat de kaartlezer beschadigde! :D

Heb je de SD er niet perongeluk te hard ingedrukt? (als dit mogelijk is)
De SD kaart klikt nog perfect in en uit, maar blijft steken op een halve cm zichtbaarheid wanneer ik deze eruit wil nemen. Heb al vanalles geprobeerd, maar zit blijkbaar muurvast. Nu kan ik de SD kaart gelukkig nog gebruiken, maar zou deze toch ooit eens eruit willen doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu Kuki Linux (gebaseerd op Ubuntu 9.04) en dat draait relaxt nu :)
En het allermooiste is dat ik Linux een klein beetje leer te begrijpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 05:06:
Ik draai nu Kuki Linux (gebaseerd op Ubuntu 9.04) en dat draait relaxt nu :)
En het allermooiste is dat ik Linux een klein beetje leer te begrijpen :P
Nog nooit gehoord van Kuki. Ziet er goed uit. Het is nog een bèta, zie ik. Zijn er bepaalde dingen die het niet goed doen? Doet het LED-lichtje van de draadloze kaart-schakelaar het?

Heb je trouwens al eens gekeken naar Ubuntu Netbook Remix 9.04? Dat is een officiële versie van Ubuntu, speciaal voor de Acer Aspire One en andere netboekjes met een Atomprocessor. Ik heb er een instructiepagina voor gemaakt:

Als je wat meer wil leren over Linux, dan kun je hier ook het nodige vinden:
http://sites.google.com/site/computertip

Groet, Pjotr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey :)
Dat ledje doet het gewoon.
En ik heb de NBR ook al geprobeerd hoor.
Deze vind ik persoonlijk prettiger.
En die sites van je staan allang bij mn bladwijzers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Ubuntu werkt echt wel zalig goed op de Aspire One. Je moet je wel even door een paar tweaks wringen om alles vlot werkende te krijgen. Zo kan je ook de video playback enorm verbeteren. Alle tweaks te vinden op:
https://help.ubuntu.com/community/AspireOne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Ik heb de aanbieding Aspire gehaald bij computerplanet. Bij deze wat ervaringen:p

Het betreft de 3-cell uitvoering. Aangezien ik niet elke dag mijn batterij wil opladen, heb ik vandaag besloten om toch maar die (originele) Acer 6-cells accu aan te schaffen bij onze vrienden in Rotterdam (Alternate). Hoewel het de totaalprijs alsnog aanzienlijk maakt, heb ik nu wel de keuze welke accu ik erin schuif. Op het eerste gezicht krijg ik bij vrij hevig gebruik 5 uur werktijd uit deze accu geperst (wifi aan daar typ ik nu mee, veel vensters in firefox met flash, winamp @ achtergrond). Een hele verbetering ten opzichte van de 2 uurtjes met de 3-cell accu. :)

De 6-cells accu maakt helaas wel dat het hele formaat van deze aspire aardig wat groter wordt (steekt niet zo heel mooi uit aan de achterkant, maar de foto's die je van die (onofficiele?) 9-cells versies te zien krijgt zijn nog veel erger). Verder ben ik er behoorlijk tevreden mee, Return to castle wolfenstein draait met alles op max nog steeds zeer goed. En nu ben ik eindelijk in staat op overal Command & Conquer Red Alert 2 te spelen met een vriend (oldskool jeweet!). Overigens leuk om te weten misschien dat in Ra2 deze resolutie gewoon ondersteund wordt (zei het met wat menu probleempjes af en toe).

Omdat ik de bijgeleverde Leernicht sleeve niet zo geweldig vond mbt bescherming tegen stoten heb ik een leuke caselogic neopreen tas gehaald KLIK 8)

Kan iemand mij trouwens uitleggen, waarom Acer er een adapter snoer van 2 meter met het formaat om 3 wasmachines erop aan te sluiten erbij levert? 8)7 Het lijkt ook geen standaard aansluiting te hebben aan de kant van de adapter (zoals alle andere compu snoeren), maar deze is net iets ronder. Vervangen gaat dus voorlopig niet lukken ben ik bang. Of misschien de hele adapter vervangen, zijn daar opties voor dat jullie weten? :?

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
RmanX schreef op zondag 03 mei 2009 @ 00:55:
Kan iemand mij trouwens uitleggen, waarom Acer er een adapter snoer van 2 meter met het formaat om 3 wasmachines erop aan te sluiten erbij levert?
Geen idee, maar het is (afaik) dezelfde systeem als bij alle andere Acer's. Hier is alleen de PSU verkleint met een factor 2, hoe ze erop komen om die standaard 220V kabel mee te leveren snap ik echter niet.
Het complete voedingsgedeelte is uiteindelijk zwaarder en groter dan de AAO in mijn tas 8)7 .

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 03-05-2009 11:14 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica