Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:52

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:24:
[...]

heb die game al twee weken in huis ;)
[...]

wat die emblems betreft.... die krengen glimmen.. gwn goed rondkijken ;) RE4 heb ik volledig grijs gespeeld op GCN, NGC en Wii waar ik ook ieder hoekje heb uitgepluisd..

wat die treasures betreft... die allerlaatste heb ik bij toeval ontdekt icm 'infinite rocket launcher' >:)
Dan heb je gewoon een 200 inch beeldscherm :P, want sommige emblems zie je pas soms als je echt met een sniper rifle gaat zoeken want met je blote oog kun je ze gewoon niet/amper zien. En of het nu echt zo leuk is om met een sniper rifle op de wilde gok torens in the far distance af te gaan speuren... nah niet echt.

Dat vind ik wel enigszins jammer, aangezien een normale gamer, die niet iedere cm2 afzoekt, dergelijke zaken in een normale playthrough echt niet vindt.

Deze zijn gewoon imho onmogelijk te vinden als je er niet uren naar zoekt. (Bevat mogelijke spoilers):

http://faqsmedia.ign.com/...rticle/962/962747/009.jpg
http://faqsmedia.ign.com/...rticle/962/962747/012.jpg
http://faqsmedia.ign.com/...rticle/962/962747/020.jpg
http://faqsmedia.ign.com/...rticle/962/962747/029.jpg

En dan met name deze, ik geloof gewoon voor 99.5% niet dat je deze zonder enige vorm van guide hebt gevonden :) Dus ik geef je voor 0.5% het voordeel van de twijfel :P

http://faqsmedia.ign.com/...rticle/962/962747/028.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-03-2009 19:49 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noem je dan ook net 'n uitzondering :P (final emblem chapter)

maar ik heb idd veel met m'n scope zitten speuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:54:
cheaten is voor n00bs.... respekt to den ekte 8)
Ik ben dat natuurlijk niet helemaal met je eens.

Neem bijvoorbeeld Zelda, daar moet je je werkelijk de pleuris zoeken naar rupees (betaalmiddel).
Zelfs zoveel dat je aan het eind van het spel geen rupee meer kunt zien.
Bij een later deel heb ik een cheat gebruikt dat ik onbeperkt rupees kon gebruiken.

Ook bij Resident Evil, je hebt een bepaald wapen, geupgraded met een capaciteit van 120 stuks ammo.
Nu sla ik een vaas kapot en er komt 5 stuks ammo uitrollen, dat zijn dingen die niet opschieten.
Tuurlijk het is wel spannender, maar tijdens een gevecht een paar van die vasen kapot slaan, vind ik gewoon niet grappig.
In die tijd wil ik me juist concentreren op de tegenstander.

Waarom niet mijn ammo aanvullen tot mijn beschikbare capaciteit?
Op een bepaald moment voelt dat voor mij wat zinlooos aan.

Ook is het vaak zo dat je aan het eind v/e game de meest mooie wapens krijgt.
Dat soort wapens wil ik juist al graag in het begin tot mijn beschikking hebben.
Zo zou ik nu graag mijn shotgun volledig geupgrade willen zien, er gaan er op dit moment nog maar 12 stuks ammo in.

Voor de duidelijkheid ik vind het een topgame!

@: Vanholm top, laat maar weten wanneer je me daar mee kunt helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:24:
[...]

wat die treasures betreft... die allerlaatste heb ik bij toeval ontdekt icm 'infinite rocket launcher' >:)
Kijk dat noem ik nu eens cheaten zeg, infinite rocket launcher enzo! :+
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:40:
noem je dan ook net 'n uitzondering :P (final emblem chapter)

maar ik heb idd veel met m'n scope zitten speuren :)
Dus toch ook een guide nodig gehad zoals iedereen :P
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:53:
[...]

@: Vanholm top, laat maar weten wanneer je me daar mee kunt helpen. :)
Ik speel vanavond laat / nacht, en anders gewoon morgen? Dagje vrij dus tijd zat. Wel na de middag sowieso, want tot dan ben ik een boompje aan het zagen :z

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:58:

[...]

Ik speel vanavond laat / nacht, en anders gewoon morgen? Dagje vrij dus tijd zat. Wel na de middag sowieso, want tot dan ben ik een boompje aan het zagen :z
Mag ik je in elk geval alvast toevoegen?
Het is jammer dat je hier geen pm kunt versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:05:
[...]

Mag ik je in elk geval alvast toevoegen?
Het is jammer dat je hier geen pm kunt versturen.
Vanzelfsprekend :)
En je kan Direct Messages toch aanzetten bij je instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:05
uchiha tijntje schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:33:

En dan met name deze, ik geloof gewoon voor 99.5% niet dat je deze zonder enige vorm van guide hebt gevonden :) Dus ik geef je voor 0.5% het voordeel van de twijfel :P

http://faqsmedia.ign.com/...rticle/962/962747/028.jpg
Vind ik ook soms jammer ja!
Maar ik heb het serieus gedaan hè :o Echt sick, ik ben dan ook nog bezig, maar ik ben echt wezen speuren! :)
En die laatste zag ik in een filmpje van RE5, dan zie je iets glimmen! Dus die laatste is zeker te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:58:
[...]
1. Kijk dat noem ik nu eens cheaten zeg, infinite rocket launcher enzo! :+

2. Dus toch ook een guide nodig gehad zoals iedereen :P
1. euh nee.. want die krijg je wanneer je de game onder de 5 uur uitspeeld 8)

2. euh.. nee 8)

edit: en bij die 012 vaar je gwn langs :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:08:
[...]

Vanzelfsprekend :)
En je kan Direct Messages toch aanzetten bij je instellingen?
Top!

Ik wist niet dat deze mogelijkheid er was.
Aan de andere kant heb ik al wel twee keer fanmail v/e mod gehad.
Net even de faq bekeken, maar ik kan allerlei dingen instellen, maar geen woord woord over het 'pm' systeem, of ik kijk er overheen, iets wat me gisteren ook al goed afging. ;)

Edit****

@Vanholm, het is inderdaad DM.
Over het algemeen wordt het pm genoemd maar uit macht der gewoonte noemde ik het zo.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:26:
[...]

1. euh nee.. want die krijg je wanneer je de game onder de 5 uur uitspeeld 8)

2. euh.. nee 8)

edit: en bij die 012 vaar je gwn langs :P
Hehe weet ik wel, daarom ook de clown smiley.

Wat bedoel je met 012?

Edit: Achja die 012. Hier kan ik die site niet openen dus ik weet niet welke emblem je bedoelt.

En hoe heb je dan deze emblem gevonden zonder guide?
spoiler:
De eerste in 6-1 (Ship Deck), daar moet je vanaf je startpositie je sniper boven halen, in de richting van de brug van het schip kijken, en bovenaan die radartoren hangt zo'n emblem. Zelfs met een sniper zie je deze amper.

@ Noax, ja dit kan, maar vraag me niet hoe. Ik heb dat zelf eens ergens aangevinkt in mijn opties, een maand of 10 geleden. Helaas laat mijn geheugen me hier in de steek. En is het niet DM'en? Of ben ik nu mis :P

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:42:
En hoe heb je dan deze emblem gevonden zonder guide?
spoiler:
met m'n rifle (4x scope) de boel afgespeurd.. eerst de twee mannetjes ontdekt... en daarna de gehele achtergrond tot aan den top gevolgd... en toen zag ik 'm toch echt duidelijk glimmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:03:
[...]

spoiler:
met m'n rifle (4x scope) de boel afgespeurd.. eerst de twee mannetjes ontdekt... en daarna de gehele achtergrond tot aan den top gevolgd... en toen zag ik 'm toch echt duidelijk glimmen ;)
Het zegt al genoeg dat je met je sniper de boel af gaat speuren :P. Ik vind het in games altijd wel leuk om items te verzamelen. Denk aan de cogtags in GoW, of de Orbs in Crackdown, de duiven in GTA, de letters in Lost Planet, de intel in CoD 4, etc. Maar de tijd waarin ik ze perse zonder guide wil vinden is wel over :) Ik heb gewoon niet de tijd en zin om uren in een level naar een collectible te gaan zoeken :P Met name de duiven in gta was gewoon niet te doen als je geen weken kwijt wilde zijn. :)

Ik vind het daarom ook wel jammer dat sommige zaken echt zo ver weg wordt gestopt dat ik vanzelf geneigd ben om een guide erbij te pakken, wat dan voor mij automatisch weer betekent dat ik ook de minder moeilijke gewoon even via een guide opzoek. Ik zou het leuker vinden als ze over het algemeen wat minder moeilijk te vinden zijn, waardoor je ook niet geneigd bent om een guide te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb RE5 net uitgespeeld en ik kan niet anders concluderen dat de richting waarin RE is gegaan een teleurstelling is.

RE is teveel een "allemansvriend" geworden, iets wat meer regel is dan uitzondering de laatste tijd. (Rainbow Six..etc) RE5 is een actie shooter met "horror invloeden". Het is totaal niet meer de survival horror game die het ooit was en waar ik dol op was. Het puzzelen is helemaal weg en is vervangen door het eindeloos neerknallen van vijanden en soms op een knopje drukken/schakelaar overhalen. Daarbij is het verhaal steeds dunner geworden. Bij heel veel gebeurtenissen in RE5 is er bijna geen context. Geen ondersteunende verhaallijn. Ik bedoel daarmee "dossiers" die je dan gevonden hebt of memo's, geluidsopnames....gesprekken tussen Sheva en Chris waarbij ze tot conclusies komen zijn er....nauwelijks. Een enorm gemiste kans. Juist de dubbelrol in RE5 geeft daarin zoveel mogelijkheden. Aan het einde van de game vallen er wat dingen op hun plek en is er wat meer informatie voor handen. Waarom dan pas? Ook zijn er maar weinig "plot" wendingen. Er zit eigenlijk maar 1 echt "shock" moment in qua verhaal en dat is de identiteit van de persoon in zwarte mantel en dat is overigens iets wat de meesten al heel lang aan hebben zien komen.
Tussen de levels door krijg je soms wat achtergrond info, maar is sumier.

Dan mijn 2e punt van kritiek: De besturing. Die is Kilo Utrecht Tango.
Deels komt dat ook doordat ik nog steeds van mening ben dat de controller van de PS3 gewoon uitermate ongeschikt is voor wat voor FPS vorm dan ook. Ik zou moeten "wennen" aan de controller. Vreemd want ik heb nooit hoeven te "wennen" aan toetsenbord en muis op de PC. Dat was meteen gaan. Genant is eigenlijk dat een toetsenbord en muis die nooit ontwikkeld zijn voor gamen nog altijd veel prettiger zijn bij het spelen van FPS's dan specifieke randapparatuur ontwikkeld voor het spelen van games.

Het draaien van je gezichtsveld gaat traag als dikke stront, ook met sensitivity maxed out. Nog geen probleem als alles wat je af moet knallen voor je neus staat maar zodra die lieverds om je heen staan ongelovelijk frustrerend. Capcom lijkt dit ook door te hebben gehad want de meeste vijanden gaan eerst even een minuut uit hun neus eten voordat ze besluiten om aan te vallen: We gunnen de speler die het moet doen met een enorme kutbesturing wat meer tijd.
Maar goed. Capcom moet ook maar roeien met de riemen die ze hebben. Wanneer komt Sony eens met wat nieuwe riemen? Doe eens inovatief met de controls for f&ck sake.

Dan de soms rare "realisme" tegenstijdigheden.
Voorbeeld: Je hebt maar een beperkte inventory (realistisch) die je voornamelijk moet vullen met munitie. En munitie is schaars. Zelfs zo schaars dat de ontwikkelaars maar hebben besloten dat ALLES munitie laat vallen. Zoals spinnen (?) en grote kakkerlakken (?). WTF ?

Er is geen physics systeem. gewoon old-school frame animaties.... waarom? Waarom zulke prachtige modellen en textures waarvan je het merendeel kapot moet blazen met alles wat voor handen is maar dan geen physics engine gebruiken? maar een frame animatie zodat de 1000e kill er ook hetzelfde uitziet?

En waarom is de "over the shoulder" camera volledig statisch? Daar kan je toch creatieve dingen mee doen; wobble effecten, beetje uitzoomen bij het rennen, beetje doorzakken bij het neerkomen na een sprong etc. ik bedoel: check Gears of War. Daar is wel wat creativiteit te vinden hierin en geeft meteen een veel dynamischere point of view.

spoiler:
En Wesker heef totaal geen eigen persoonlijkheid want dat is gewoon een kopie Mr Anderson uit de Matrix!
inclusief MOVES ! ongelovelijk schaamteloos!

Ik ga stoppen met zeiken. Want ik ben nu waarschijnlijk de grootste azijnpisser in dit topic.
Maar voor mij is RE5 geen goede game.

Het ziet er fantastisch uit. En daarmee heb ik alles gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lenny_z, kritisch zijn is prima, en vind je relaas derhalve uitstekend. Je hebt eea zeer mooi verwoord, kun je je kritiek niet gebruiken om je persoonlijke review te creeren op de Frontpage? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Exorcist op 25-03-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

Ik snap zijn argument over de controls niet zo eigenlijk. Je geeft aan dat het spel niet meer de sfeer van de eerdere delen had, maar je vindt de controls wel bagger. Heb je de vorige Resident Evil delen wel gespeeld dan, aangezien de PC ports daarvan in feite dezelfde "baggercontrols" hebben, zonder muis.

Daarnaast zeg je ook dat de tegenstanders zo lang wachten met aanvallen. Dat is misschien wel zo, maar dan moet je de moeilijkheidsgraad een stapje of twee hoger zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Rival24 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:34:

Daarnaast zeg je ook dat de tegenstanders zo lang wachten met aanvallen. Dat is misschien wel zo, maar dan moet je de moeilijkheidsgraad een stapje of twee hoger zetten ;)
Gisteren op Pro modus begonnen, en inderdaad..stukken sneller, en je bent bij één hap praktisch dood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:00:
Heb RE5 net uitgespeeld en ik kan niet anders concluderen dat de richting waarin RE is gegaan een teleurstelling is.

RE is teveel een "allemansvriend" geworden, iets wat meer regel is dan uitzondering de laatste tijd. (Rainbow Six..etc) RE5 is een actie shooter met "horror invloeden".

Dan mijn 2e punt van kritiek: De besturing. Die is Kilo Utrecht Tango.
Deels komt dat ook doordat ik nog steeds van mening ben dat de controller van de PS3 gewoon uitermate ongeschikt is voor wat voor FPS vorm dan ook. Ik zou moeten "wennen" aan de controller. Vreemd want ik heb nooit hoeven te "wennen" aan toetsenbord en muis op de PC. Dat was meteen gaan. Genant is eigenlijk dat een toetsenbord en muis die nooit ontwikkeld zijn voor gamen nog altijd veel prettiger zijn bij het spelen van FPS's dan specifieke randapparatuur ontwikkeld voor het spelen van games.

Het draaien van je gezichtsveld gaat traag als dikke stront, ook met sensitivity maxed out. Nog geen probleem als alles wat je af moet knallen voor je neus staat maar zodra die lieverds om je heen staan ongelovelijk frustrerend.

Dan de soms rare "realisme" tegenstijdigheden.
Voorbeeld: Je hebt maar een beperkte inventory (realistisch) die je voornamelijk moet vullen met munitie. En munitie is schaars. Zelfs zo schaars dat de ontwikkelaars maar hebben besloten dat ALLES munitie laat vallen. Zoals spinnen (?) en grote kakkerlakken (?). WTF ?

spoiler:
En Wesker heef totaal geen eigen persoonlijkheid want dat is gewoon een kopie Mr Anderson uit de Matrix!
Dat het een allemansvriend is geworden klopt inderdaad, net zoals andere veel andere games, waarvan jij er eentje opnoemt. Maar goed, er valt niks aan te veranderen helaas. Speel het spel op veteran en pro en je zal wel een uitdaging hebben.

De besturing? Die is ongeveer hetzelfde als RE4 dus als je deze hebt gespeeld moet RE5 ook lukken zeker?
Het traag omdraaien een probleem? (linker analoge stick naar benden + X en je draait snel om)

spoiler:
Dat Wesker een mix is tussen Neo en Smith is duidelijk. Uit Alien (Chestburster = Licker, Facehugger = spin) haalden ze ook wat. En zo heb je er nog wel enkelen. Aan de ene kant vind ik dit ook wat schaamteloos kopieerwerk, maar langs de andere kant heb je genoeg games waar ze dit doen. GTA als koploper natuurlijk op console, maar ook Warh 40k: Tyranids = Aliens, WoW heeft verwijzingen naar +500 films, ..... ga zo maar door

Zelf overigens uitgespeeld nu op normal/veteran, ook maar eens beginnen op pro straks :)

Vraagje: hoeveel open plaatsen heb je nog over als je alle treasures hebt? Ik heb nog 7 open plaatsen en moet nog een stuk of 3 juwelen vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Uit mn hoofd zijn er inderdaad 4 open plaatsen (waarom ze er niet even 4 extra in hebben gedaan is mij ook een vraag), totaal zijn er 48 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:00:
spoiler:
Bedoel je niet Agent Smith? :+ Die zegt op een gegeven moment: "Mr. Anderson; welcome back!" ;)

[ Voor 9% gewijzigd door WickedWizard op 25-03-2009 14:12 ]

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptainCharisma schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:12:
[...]

Bedoel je niet Agent Smith? :+ Die zegt op een gegeven moment: "Mr. Anderson; welcome back!" ;)
eh.. ja :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
monnick schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:10:
Uit mn hoofd zijn er inderdaad 4 open plaatsen (waarom ze er niet even 4 extra in hebben gedaan is mij ook een vraag), totaal zijn er 48 :)
Hehe ja inderdaad, beetje vaag dat ze plekjes overlaten. Maar goed om te weten dat ik op schema zit, dank je.

@lenny_z: Misschien goed om te weten dat de volgende RE een volledige reboot zal zijn van de serie. Minder goed om te weten is dat die de volgende 3 jaar nog niet zal komen, als je kijkt hoeveel tijd er zat tussen 4 en 5 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Mmm ben op het eind op Veteran maar :

spoiler:
Is me nog steeds niet gelukt om wesker te killen op dat vulkanische eiland, Eerst dacht ik dat ik te weinig ammo had, maar toen ik de tactiek door kreeg, bleek dat niet zo te zijn.
Wat ik doe is Sheva op de aanval gooien, dat zorgt er voor dat wesker zich op haar concentreerd.
Dan schiet ik hem twee keer in de rug op zijn hart, en dan gaat hij in die frenzy mode zodat je in zijn hart van voren schieten kan, probleem is dat Sheva telkens in de spikes loopt en killen vrij moelijk word op die manier.
iemand tips ? en hoe vaak moet je op zijn hart schieten van voor om hem te killen op Veteran ?

[ Voor 0% gewijzigd door KunDun op 25-03-2009 14:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

KunDun schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:40:

spoiler:
Is me nog steeds niet gelukt om wesker te killen op dat vulkanische eiland, Eerst dacht ik dat ik te weinig ammo had, maar toen ik de tactiek door kreeg, bleek dat niet zo te zijn.
Wat ik doe is Sheva op de aanval gooien, dat zorgt er voor dat wesker zich op haar concentreerd.
Dan schiet ik hem twee keer in de rug op zijn hart, en dan gaat hij in die frenzy mode zodat je in zijn hart van voren schieten kan, probleem is dat Sheva telkens in de spikes loopt en killen vrij moelijk word op die manier.
iemand tips ? en hoe vaak moet je op zijn hart schieten van voor om hem te killen op Veteran ?
Je doet het verkeerd, zoek maar eens met Google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Exorcist schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:45:
[...]

Je doet het verkeerd, zoek maar eens met Google :)
Verkeerd niet, zo heb ik 'm ook ongeveer gehaald, maar er is een veel makkelijkere en snellere manier inderdaad

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

KunDun schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:40:

spoiler:
Niet lezen als je het zelf wilt uitzoeken:

spoiler:
Gewoon flink op hem schieten, dan gaat hij een wervelwind beginnen, krijg je een animatie, dan weer flink op hem schieten, begint hij weer een wervelwind, als hij deze inzet achter hem gaan staan, zodra die gestopt is loop je naar zijn rug en kun je een quick time event starten. Als je deze wint heb je hem automatisch verslagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:10:
50 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:31:
[...]
@lenny_z: Misschien goed om te weten dat de volgende RE een volledige reboot zal zijn van de serie. Minder goed om te weten is dat die de volgende 3 jaar nog niet zal komen, als je kijkt hoeveel tijd er zat tussen 4 en 5 |:(
Alternatief:
Voor de mensen die nooit RE1 hebben gespeeld (of wel), de remake kan ik van harte aanbevelen: Resident Evil 1: The Remake. Eveneens pre-rendered backdrops waar je met poly-character overheen loopt net als in het origineel maar dan veel meer eye-candy: de backdrop renders van de "mansion" zijn compleet nieuwe scenes met enorm veel meer detail en de models van de characters zijn nieuw met hogere polycount..
Ook de enorme cheesy voice acting is opnieuw gedaan.
Daarbij is dit spel WEL creepy. ITT tot RE5.

Afbeeldingslocatie: http://media.giantbomb.com/uploads/0/4865/208253-resident_evil_remake_super.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Ik kan me erin vinden.
RE2 was echt de beste ooit. Dat was spannend! Ineens honden uit het raam. Handen uit de muur. Uit het niets: BAM! en daar stonden ze. Toen was ik jong, maar ik zat stijf op mijn stoel. Ik schrok me kapot...

En die puzzels: cranck hier, sleutel hier, pasje daar, broken shotgun daar, cockwieltje daar. Overal lag wat. Het spel was 1 compleet grote puzzel. Je kreeg daar zoveel, dat je echt moest zoeken waar je heen ging.
Strategisch spelen. "Wacht eens, hier ben ik al geweest. En daar..??" of "Hè, ik heb alle deuren gehad. Waar the fuck moet ik heen?"

Dit maakte het voor mij heeeel leuk! Nu kijk je mee. En is de moeilijkheid idd hoger. Ze zijn sneller, ze komen van alle kanten en heb zijn er veel.
Maar de engheid is eraf, de puzzels zijn weg wat zo'n drama is: je weet waar je heen moet. Je kan maar 1 kant op!
Waar is de tijd dat je 10 kanten op kon? Het is veeel te simpel en spreekt zo voorzich. Je maait alles plat en gaat verder!

Zwaar jammer dit ja. Maar ach, de game is best goed, alleen weer 1 uit de zovele reeks...

Ik heb btw geen enkel probleem met de controls. Snap niet wat iedereen daarover zeikt? En die schaamteloze kopie? Boeie! alles is van elkaar gejat. Het gaat om het spel...

[ Voor 7% gewijzigd door ID-College op 25-03-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
ID-College schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:20:
Ik kan me erin vinden.
RE2 was echt de beste ooit. Dat was spannend! Ineens honden uit het raam. Handen uit de muur. Uit het niets: BAM! en daar stonden ze. Toen was ik jong, maar ik zat stijf op mijn stoel. Ik schrok me kapot...

En die puzzels: cranck hier, sleutel hier, pasje daar, broken shotgun daar, cockwieltje daar. Overal lag wat. Het spel was 1 compleet grote puzzel. Je kreeg daar zoveel, dat je echt moest zoeken waar je heen ging.
Strategisch spelen. "Wacht eens, hier ben ik al geweest. En daar..??" of "Hè, ik heb alle deuren gehad. Waar the fuck moet ik heen?"

Dit maakte het voor mij heeeel leuk! Nu kijk je mee. En is de moeilijkheid idd hoger. Ze zijn sneller, ze komen van alle kanten en heb zijn er veel.
Maar de engheid is eraf, de puzzels zijn weg wat zo'n drama is: je weet waar je heen moet. Je kan maar 1 kant op!
Waar is de tijd dat je 10 kanten op kon? Het is veeel te simpel en spreekt zo voorzich. Je maait alles plat en gaat verder!

Zwaar jammer dit ja. Maar ach, de game is best goed, alleen weer 1 uit de zovele reeks...

Ik heb btw geen enkel probleem met de controls. Snap niet wat iedereen daarover zeikt? En die schaamteloze kopie? Boeie! alles is van elkaar gejat. Het gaat om het spel...
een resident evil 2 remake zou een geschenk zijn!!
dawn wat is die game cool zeg.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:09:
[...]

Alternatief:
Voor de mensen die nooit RE1 hebben gespeeld (of wel), de remake kan ik van harte aanbevelen: Resident Evil 1: The Remake. Eveneens pre-rendered backdrops waar je met poly-character overheen loopt net als in het origineel maar dan veel meer eye-candy: de backdrop renders van de "mansion" zijn compleet nieuwe scenes met enorm veel meer detail en de models van de characters zijn nieuw met hogere polycount..
Ook de enorme cheesy voice acting is opnieuw gedaan.
Daarbij is dit spel WEL creepy. ITT tot RE5.

[afbeelding]
De remake is de beste RE ooit. Beste spel op de GC uitgebracht, en een mega-verbetering van het origineel. En inderdaad, creepy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:52:
[...]

De remake is de beste RE ooit. Beste spel op de GC uitgebracht, en een mega-verbetering van het origineel. En inderdaad, creepy :)
Laat ik die nou net vorige maand hebben gekocht, ben er alleen nog niet veel aan toegekomen.

@Vanholm, het is me gelukt om een headset van Nokia aan de praat te krijgen, misschien dat het geluid daardoor beter wordt.
Die headset had ik ooit bij mijn N95 gehad, krijgt dat lelijke ding misschien toch nog een bestemming. :)

***Edit:

'Speaking to The Gadget Show’s Jason Bradbury, Resident Evil 5’s producer Masachika Kawata has revealed that Resident Evil 6 could be in development for up to eight years.

When asked by The Gadget Show whether the timeframe between Resident Evil 5 and 6 will be similar to that of 4 and 5, Kawata replied:

“We haven’t decided whether we’re going to make Resident Evil 6 yet. But if we do, it could take anywhere up to eight years, but hopefully only four.”

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:52:
[...]

Hopelijk brengen ze nog een remake uit voor ps3/360, want 4-8 jaar tot RE6 is véél te lang :(

ID-College: mooi gezegd, het lineaire nu stoort me ook wat maar ach ik heb me er maar bij neergelegd. RE4 was aan de ene kant ook tamelijk lineair, maar je kon wel terug naar het dorp lopen, andere kant van het kasteel....
Het is nu natuurlijk wel grafisch gelikt, spectaculair, en de soundtrack is ook prachtig. Het stukje muziek
spoiler:
dat je hoort als op het ronddraaiend platform staat (niet de spiderboss)
Doet me denken aan het undead muziekje van WC3, toch maar even checken of ik die soundtrack kan vinden.

Ondertussen RE5 op normal en veteran uitgespeeld, alle emblems, juwelen en wapens
spoiler:
Zat ik daar te zoeken naar welk wapen ik nog tekort had, natuurlijk de rocket launcher :+
.

Nu nog op pro en alle wapens upgraden :)

@ Noax: dat gaan we dan wel even testen, ik zal al tevreden zijn als ik mezelf niet meer hoor. *echo* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en alle chapters + 'Mercenaries' op S-rank voltooien uiteraard :)

en natuurlijk alle "bonus features" unlocken.. hoort erbij ;)

pas dan ben je 'n ekte >:)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Iemand hier zin om mercenaries oid te doen via PSN?
Mijn naam is MHRox22 op PSN, dus je kan me toevoegen als je wilt. Wil wel eens ff kijken hoe jullie mercenaries spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die op de 360 speelt vele malen fijner kan ik je vertellen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb mij ps3 NTSC limited edition binnen, dat wordt dus 'griezelen' van het weekend. En mijn resident evil collectie is kwa hoofddelen weer compleet (resident evil 0 t/m 4 op gamecube + code veronica) en op wii resi 4 wii edition en umbrella chronicles

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:20:
Kwestie van smaak. Heb de 360 hier ook staan. De demo daarop helemaal grijs gespeeld, maar ik ben altijd een PS boy geweest. Dus ik zweer bij PS omdat ik al 10 jaar daarmee speel :)
Controller van de 360 ligt wel vele malen lekker in de hand. Lekker "vol" ipv dat magere PS controllertje :)

@hierboven: dat griezelen zal wel meevallen ja :P Kon beter :)

[ Voor 6% gewijzigd door ID-College op 26-03-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:20:
kwestie van gevoel! vind hem op de 360 walgelijk spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchzilla schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:18:
[...]

kwestie van gevoel! vind hem op de 360 walgelijk spelen :P
kom op zeg.. ik heb ze beide uitvoerig getest... en die op de 360 is op alle vlakken superieur :) de belichting, gamma, framerate, textures... PS3 versie loopt simpelweg niet soepel :'(

verder is de DS3 niet echt geschikt voor deze game >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:26:
[...]

kom op zeg.. ik heb ze beide uitvoerig getest... en die op de 360 is op alle vlakken superieur :) de belichting, gamma, framerate, textures... PS3 versie loopt simpelweg niet soepel :'(

verder is de DS3 niet echt geschikt voor deze game >:)
Pak je toch de standaard controller?
Verder is dat puur een gevoelskwestie, heb ook een 360 thuis maar die controller vind ik dan weer matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:32:
[...]

1. Pak je toch de standaard controller?

2. Verder is dat puur een gevoelskwestie, heb ook een 360 thuis maar die controller vind ik dan weer matig.
1. heb die DS3 uiteraard niet voor niets aangeschaft ey... ;)

2. pure fanboyisme.. die van de 360 is ergonomischer, zitten de sticks op de juiste plek, is ie meer geschikt voor Westerse handen (:P) betere feedback van de sticks, triggers véle malen beter... so... stop the crap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Leuk voor jou. Als je hier gaat zitten flamen hoe geweldig de XBOX wel niet is, dan blijf je toch lekker in het XBOX topic?
Het gaat hier over RE5, en niet over de consoles. Dus het doet er helemaal niet toe welke lekkerder speelt want het gaat om de game. Dus hou nou maar op met je kansloze discussie en laat het inhoudelijk waar het topic voor bedoeld is...

Net de professional mode gedaan, maar die is best moeilijk met zo'n AI erbij. Zij is echt megastom waardoor zij telkens dood ga en ik alles weer opnieuw kan doen... :/

[ Voor 19% gewijzigd door ID-College op 26-03-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb beide consoles thuis staan (..en zo ook de Wii 8) ) dus niks geen ge-flame of fanboyistisch gedrag...

Benoem alleen even de feiten.. en mochten je die niet aanstaan... zou ik je vriendelijk willen verzoeken naar 't PS3 topic te verhuizen :+

Verder is de Professional mode uitermate goed te doen.. alleen moet je 'n extra oogje in het zeil houden wat Sheeva betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 17:43
Even een vraagje waar ik niet uitkom. Heb mijn xbox nog niet zo lang maar heb wel samen met een maat RE5 in splitscreen co op uitgespeeld (Ik speelde met Sheva). Nu heb ik mijn handgun al helemaal geupgrade en mijn magnum bijna. Nu kan mijn maat in die special mode ofzo wel zijn wapens upgraden (unlimited ammo) maar mijn upgrades staan er niet tussen.. Wat moet ik doen om voor mijn handgun ook unlimited ammo te krijgen?

Voor de duidelijkheid we hebben dus alle 2 een "account" op de xbox en de game is altijd onder zijn account opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

jeroen210 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 00:28:
Even een vraagje waar ik niet uitkom. Heb mijn xbox nog niet zo lang maar heb wel samen met een maat RE5 in splitscreen co op uitgespeeld (Ik speelde met Sheva). Nu heb ik mijn handgun al helemaal geupgrade en mijn magnum bijna. Nu kan mijn maat in die special mode ofzo wel zijn wapens upgraden (unlimited ammo) maar mijn upgrades staan er niet tussen.. Wat moet ik doen om voor mijn handgun ook unlimited ammo te krijgen?

Voor de duidelijkheid we hebben dus alle 2 een "account" op de xbox en de game is altijd onder zijn account opgestart.
Als tweede speler ben je toch ingesigned onder een andere account? Als het goed is staan jouw guns dan ook in de savegame van die andere account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 23:54:
Ik heb beide consoles thuis staan (..en zo ook de Wii 8) ) dus niks geen ge-flame of fanboyistisch gedrag...

Benoem alleen even de feiten.. en mochten je die niet aanstaan... zou ik je vriendelijk willen verzoeken naar 't PS3 topic te verhuizen :+

Verder is de Professional mode uitermate goed te doen.. alleen moet je 'n extra oogje in het zeil houden wat Sheeva betreft ;)
Als het feiten zijn volgens jou, dan mag je me nu een onderbouwing geven met een betrouwbaar wetenschappelijk onderzoek als bron die daadwerkelijk aanduidt dat de XBOX360 beter is dan de PS3. En als je echt zo zelfverzekerd ben, dan neem ik aan dat daarin ook de vergelijking RE5 met de XBOX360 + PS3 aan bod komt, aangezien dit - wat jij zelf zegt - feiten zijn "die me niet aan staan."

Als je dit niet kunt of als deze er niet zijn, dan zijn het helemaal geen feiten dus kan je beter je mond houden en inhoudelijk op reageren waar het topic echt over gaat.

Ik vind het overigens jammer dat je die AI niet kan uitzetten. Je hebt er alleen maar last van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG.. we hebben 'n ware fanboy in ons midden hoor :P

edit: nou die plaatjes wil Tweakers dus helaas niet weergeven :S

effe 'n linkje maar dan : http://www.eurogamer.pt/g...&article_id=400801#anchor

dat ie niet zo soepel loopt en met pijnlijke framerate problemen kampt tijdens veel aktie.. kan ik je helaas niet showen ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:42:

dat ie niet zo soepel loopt en met pijnlijke framerate problemen kampt tijdens veel aktie.. kan ik je helaas niet showen ;)
Fanboy schmanboy, ik ben blij voor je dat je zowel een xbox als een ps3 thuis hebt staan, maar het heeft geen enkele zin om hier te verkondigen dat het spel beter draait op een xbox. Ik heb thuis slechts een ps3, ik ben er heel gelukkig mee en RE5 draait als een tiet, totaal geen last van framerates whatsoever. Waarom zou ik mezelf vermoeien met het gras van de buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is allemaal leuk en aardig.. maar 't enige wat ik wil aangeven is, dat wanneer je beide consoles in bezit hebt, je overduidelijk de versie voor de 360 zal moeten aanschaffen ;)

..en dat ie draait als 'n tierelier op de PS3.. zal je pas terugnemen op 't moment, dat je de 360 versie onder ogen hebt gezien :)

OT:

easy/normal/veteran completed S-rank
48 achievements
30 emblems
50 treasures
all weapons fully upgrated
8 weapons unlimited ammo

no tricks, no cheats, just skillzz 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 19:19
niet meteen wetenschappelijke bron of zo, maar check dit filmpje van ign http://ps3.ign.com/dor/ob...ideos/RE5_H2H_030609.html

Zij maken vaker dergelijke reviews en daar geven zij hun voorkeur aan. Bij re5 was dat de xbox bij SF IV was dat bv weer de ps3 die volgens hun beter is.

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:09:
Ja dat is allemaal leuk en aardig.. maar 't enige wat ik wil aangeven is, dat wanneer je beide consoles in bezit hebt, je overduidelijk de versie voor de 360 zal moeten aanschaffen ;)

..en dat ie draait als 'n tierelier op de PS3.. zal je pas terugnemen op 't moment, dat je de 360 versie onder ogen hebt gezien :)

OT:

easy/normal/veteran completed S-rank
48 achievements
30 emblems
50 treasures
all weapons fully upgrated
8 weapons unlimited ammo

no tricks, no cheats, just skillzz 8)
Je bent nogal vol van jezelf he :o

Ook al is het een vermakelijke game, ben nu een beetje over Res Evil. Toch nog weinig behoefte om die professional nu ff snel te spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:42:

Je zal wel niet gelezen hebben, als je het wel had gedaan had je gelezen dat ik beide consoles ook heb.
En je "feiten" kun je niet onderbouwen met een betrouwbare bron (alleen een paar afbeeldingen die iedereen kan bewerken met photoshop) dus praat je net zoveel onzin als de rest van de kudde...
Maargoed, ik ga verder niet meer op je in. Je uitspraken hebben voor mij toch geen enkele waarde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
de patch die in je strot geramd wordt bij het opstarten van de ps3 versie aan he begin lost de framerate problemen op. ik ben er nog geen tegen gekomen.
Wat betreft mijn voorkeur voor de ps3 versie. de controler. krijg altijd reuma vingers van de 360 controler. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:52:
[...]

1. heb die DS3 uiteraard niet voor niets aangeschaft ey... ;)

2. pure fanboyisme.. die van de 360 is ergonomischer, zitten de sticks op de juiste plek, is ie meer geschikt voor Westerse handen (:P) betere feedback van de sticks, triggers véle malen beter... so... stop the crap ;)
1)
Je kunt beter met een DS3 controller opgescheept' zitten dan met een red ring.
Hier zit iemand die RES5 had aangeschaft en een red ring kreeg, laat dat nou net een reden zijn dat ik geen games meer voor mijn 360 koop.

2)
Ik ben blij dat in elk geval iemand blij is met die 360-controller. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 21:57:
[...]

1)
Je kunt beter met een DS3 controller opgescheept' zitten dan met een red ring.
Hier zit iemand die RES5 had aangeschaft en een red ring kreeg, laat dat nou net een reden zijn dat ik geen games meer voor mijn 360 koop.
Gelukkig gaan er geen ps3 kapot! :Y

[ Voor 14% gewijzigd door TheZeroorez op 27-03-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Modbreak:Die hele PS3 vs X360 discussie hoort hier niet thuis, dus stop daar aub mee. Dat flamen is al helemaal not-done, er is dan ook een aantal reacties verwijderd.

[ Voor 73% gewijzigd door TheZeroorez op 27-03-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05

^^0nMe

Got Babana's?

Achteraf gezien vind ik het wel jammer dat ze tbv een goed werkende multiplayer mode enkele concessies hebben moeten doen wat betreft de moeilijkheidsgraad. Nu kan je gewoon een chapter opnieuw spelen mocht je ammo/items of gold tekort komen, maar in RE4 moest ik weleens een stuk reloaden omdat ik het gevoel had dat het ook met minder ammo/herbs verbruik had gekund.

Veteran vanaf scratch zou denk ik meer de RE4-feel benaderen als iedereen niet zou beschikken over volledige geupgrade wapens en een opgespaarde ammo stack van Normal. En eigenlijk horen die action stukken zoals 2-3 en op de boot met Irving hoe vermakelijk en goed opgezet dan ook niet in RE. Ik mis de puzzels en de stukken met boobytraps, zwaaiende hakbijlen en andere ongein.

Begrijp me niet verkeerd, RE5 is een geweldige game en de co-op mode is briljant. Maar ik had liever met zijn 2-en een moeilijke RE puzzle/survivor gespeeld dan een heel vermakelijke RE action/shooter. Wel kan ik me voorstellen dat eerstgenoemde een stuk minder toegankelijk zou zijn voor het grote publiek --> minder verkoop en daar draait het tegenwoordig toch allemaal om.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kom niet voorbij de eindbaas : POPOKARIMU

in Chapter 2-2: Train Station

hulp aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:43:
ik kom niet voorbij de eindbaas : POPOKARIMU

in Chapter 2-2: Train Station

hulp aub
spoiler:
Je legt wat van die mijnen neer, en lokt dat beest er vervolgens overheen. Als hij zo'n ding raakt is hij even verlamd en heb je tijd om naar zijn staart te lopen en daar je shotgun, machinegun of ander wapen op leeg te knallen. Herhaal tot hij dood is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder vandaag de grenate-launcher opgepikt met ammo er al in.
Kan ik die ammo er ook op een andere manier uithalen dan het wapen te gebruiken of te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Wanneer je het wapen verkoopt krijg je automatisch geld + de kogels die in het wapen zaten in je inventory :) Voor de grenade launcher zijn een stuk of 4-5 soorten kogels, je kan door "combine" te kiezen andere kogels in je wapen doen. De kogels die eerst in het wapen zaten verschijnen dan, net als je hem verkoopt, in je inventory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 20:27:
Wanneer je het wapen verkoopt krijg je automatisch geld + de kogels die in het wapen zaten in je inventory :) Voor de grenade launcher zijn een stuk of 4-5 soorten kogels, je kan door "combine" te kiezen andere kogels in je wapen doen. De kogels die eerst in het wapen zaten verschijnen dan, net als je hem verkoopt, in je inventory.
Dat eerste dat wist ik, dat tweede gedeelte is nieuw voor me, bedankt!
Wanneer je een vrouw was, gaf ik je een kusje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 20:29:
[...]

Dat eerste dat wist ik, dat tweede gedeelte is nieuw voor me, bedankt!
Wanneer je een vrouw was, gaf ik je een kusje. ;)
Wat lief, een kusje :p Helaasch ben ik geen vrouw. Waarom denk je dat? Door mijn lieve Alice in Wonderland plaatje? Die film is imho 1 grote paddo trip en het nummer van Jefferson Airplane is een meesterwerk, vandaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet eens door je avatar, maar eigenlijk verwacht ik in dit topic geen vrouwen.
Ze zijn natuurlijk wel van harte welkom!

Misschien de film dan toch maar es kijken dan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
^^0nMe schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 12:44:
Achteraf gezien vind ik het wel jammer dat ze tbv een goed werkende multiplayer mode enkele concessies hebben moeten doen wat betreft de moeilijkheidsgraad. Nu kan je gewoon een chapter opnieuw spelen mocht je ammo/items of gold tekort komen, maar in RE4 moest ik weleens een stuk reloaden omdat ik het gevoel had dat het ook met minder ammo/herbs verbruik had gekund.

Veteran vanaf scratch zou denk ik meer de RE4-feel benaderen als iedereen niet zou beschikken over volledige geupgrade wapens en een opgespaarde ammo stack van Normal. En eigenlijk horen die action stukken zoals 2-3 en op de boot met Irving hoe vermakelijk en goed opgezet dan ook niet in RE. Ik mis de puzzels en de stukken met boobytraps, zwaaiende hakbijlen en andere ongein.

Begrijp me niet verkeerd, RE5 is een geweldige game en de co-op mode is briljant. Maar ik had liever met zijn 2-en een moeilijke RE puzzle/survivor gespeeld dan een heel vermakelijke RE action/shooter. Wel kan ik me voorstellen dat eerstgenoemde een stuk minder toegankelijk zou zijn voor het grote publiek --> minder verkoop en daar draait het tegenwoordig toch allemaal om.
Ik kan me hier helemaal in vinden, RE5 is een vermakelijke game maar het team dat hieraan werkte is duidelijk thuis in action shooters, en helemaal niet in RE games.

Ik dacht dit toen ook een beetje van RE4, maar als ik nu RE4 met RE5 vergelijk, moet ik zeggen dat dankzij RE5, de 4 wel degelijk een surivor/horror spel is. Net zoals jij herlaadde ik regelmatig ook een chapter omdat ik teveel kogels had verkwist een bepaald moment, om daarna tegenover een baas te staan.

Ook zaten er griezeligere momenten in, de regenerators, de honden in dat labyrinth, de onzichtbare insecten in de riolen, ridderharnassen die op je afkomen terwijl je met presidentsdochter 'don't come!' Ashley, rondhuppelt zonder wapens. En ja, het lugubere dorpje, het kasteel... toch wat griezeliger dan in een zonovergoten exotische oase lopen zoals nu.

Puzzels zijn er amper in RE5, en de paar die er inzitten los je in max . een halve minuut op. (de 1e keer dan)

Die actie-stukken horen inderdaad niet echt thuis in RE maar waren wel leuk om te doen. Het gevecht tegen Irving lijkt toch ook wat teveel op dat van Ramon Salazar (RE4), behalve dat je toen meer moest dodgen, je met je 'gewone' wapens aan het werk moest, en ondertussen nog eens lastiggevallen werd door spinnen. :D

En ik mis toch een Separate Ways, Assignement Ada (RE4) in het spel (rond Josh en/of zijn squad konden ze wel iets maken vind ik).

Het spel nu 2 x uitgespeeld (en tussen door nog tig chapters een 3e, 4e of 5e keer) en ik heb het voorlopig ook wat gezien. Ik keer wel nog terug om het op pro uit te spelen en voor de mercenaries, maar toch even tijd om wat andere games terug op te pakken. (misschien zelfs nog eens RE4 :9 )

En maar hopen dat de reboot (RE6) een meesterwerkje zal worden, kan wel 8 jaar duren volgens de producer :( Moeilijk te geloven eignelijk, ik reken op 4, max. 5 jaar, zoniet zullen ze mogen zorgen dat de interesse er nog steeds is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Imo is RE4 een betere horror game dan deze RE. Je kan echter niet alles hebben. Het kan te maken hebben met het feit dat we verzadigd zijn met dit soort dingen. De elementen zijn er wel in deeltje 5:

-Smerige omgeving met arme mensen.
-(Op veteran of hoger tenminste) Te weinig ammo.
-Beklemmende soundtrack.
-Schrikeffecten.
-Besturing die soms erg frustrerend kan zijn.

Voor die soundtrack is belangrijk. Iemand moet eens naar dat stukje gaan vlak voor die helikopter aan het begin wordt neergeschoten gaan en eens goed luisteren naar de soundtrack. Heel erg beklemmend :P. Vergelijk het met dat stukje met die molen na het dorp in re4.

Wat afdoet aan de horrorsfeer:

-Een partner (het gevoel er helemaal alleen voor te staan voegt wel degelijk iets toe).
-Een TE kleurrijke omgeving. (In re4 was alles donkerbruin getint; smerig)
-Te veel zieke guns.

Die drie bovenste dingen doen dat bij re5. En dat is jammer. Als je die drie dingen weg laat heb je een fantastische horrorgame.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had af en toe 't gevoel in 'n Michael Bay film te zitten.. Afbeeldingslocatie: http://static.partyflock.nl/images/dark/smileys/schater.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05

^^0nMe

Got Babana's?

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 00:51:
[...]

Ik kan me hier helemaal in vinden, RE5 is een vermakelijke game maar het team dat hieraan werkte is duidelijk thuis in action shooters, en helemaal niet in RE games.

Ik dacht dit toen ook een beetje van RE4, maar als ik nu RE4 met RE5 vergelijk, moet ik zeggen dat dankzij RE5, de 4 wel degelijk een surivor/horror spel is. Net zoals jij herlaadde ik regelmatig ook een chapter omdat ik teveel kogels had verkwist een bepaald moment, om daarna tegenover een baas te staan.

Ook zaten er griezeligere momenten in, de regenerators, de honden in dat labyrinth, de onzichtbare insecten in de riolen, ridderharnassen die op je afkomen terwijl je met presidentsdochter 'don't come!' Ashley, rondhuppelt zonder wapens. En ja, het lugubere dorpje, het kasteel... toch wat griezeliger dan in een zonovergoten exotische oase lopen zoals nu.

Puzzels zijn er amper in RE5, en de paar die er inzitten los je in max . een halve minuut op. (de 1e keer dan)

Die actie-stukken horen inderdaad niet echt thuis in RE maar waren wel leuk om te doen. Het gevecht tegen Irving lijkt toch ook wat teveel op dat van Ramon Salazar (RE4), behalve dat je toen meer moest dodgen, je met je 'gewone' wapens aan het werk moest, en ondertussen nog eens lastiggevallen werd door spinnen. :D

En ik mis toch een Separate Ways, Assignement Ada (RE4) in het spel (rond Josh en/of zijn squad konden ze wel iets maken vind ik).

Het spel nu 2 x uitgespeeld (en tussen door nog tig chapters een 3e, 4e of 5e keer) en ik heb het voorlopig ook wat gezien. Ik keer wel nog terug om het op pro uit te spelen en voor de mercenaries, maar toch even tijd om wat andere games terug op te pakken. (misschien zelfs nog eens RE4 :9 )

En maar hopen dat de reboot (RE6) een meesterwerkje zal worden, kan wel 8 jaar duren volgens de producer :( Moeilijk te geloven eignelijk, ik reken op 4, max. 5 jaar, zoniet zullen ze mogen zorgen dat de interesse er nog steeds is :P
Die onzichtbare krengen en regenerators waren idd heel creepy, zeker als je op dat moment een tekort had van een bepaald type ammo. :P Verder waren er ook te weinig indoor maps met 'menselijke' tegenstanders en hun shouts zoals de spanjaarden en monks in RE, want behalve die gast met zijn megafoon heb ik weinig eng Afrikaans gehoord in krappe kamertjes of echoënde gangen. :)

Seperate ways zat ook niet in de originele GC versie van RE4, maar was idd een leuk extraatje bij de PS2 versie. Ik vermoed dat ze zoiets als DLC gaan uitbrengen binnenkort.

Een partner hoeft trouwens helemaal niet te zorgen voor een minder survivor/eng sfeertje zoals je in vele films kunt terugzien. Dat stuk in de gangen van de mines waarbij 1 partner een lamp moest vasthouden vond ik wel zeer leuk en goed bedacht, alleen had ik wel gehoopt op een gemuteerde vleermuis/rat/oid wat snel bewoog voor wat meer chaos. :P

Wel jammer inderdaad dat RE6 zo lang op zich laat wachten, ik hoop dat ze het co-op gedeelte de volgende keer wat beter uitwerken.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Pff, op Pro inmiddels bij 5-3, en heb alle wapens (en bijbehorende Achievement :) ). Enige wat tot nog toe 15x moest over gedaan was Ndusu of hoe die ook heet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe staat 't met de ranking? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:52:
en hoe staat 't met de ranking? :)
Dat is het enige waar ik niet op let :o

Grootse moeite met Wesker momenteel, icm Jill..moet er nog een tactiek voor verzinnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Je PRO is echt moeilijk met de AI.

Ik vind het echt zwaarjammer dat je die AI niet kan uitzetten. Ik heb echt mega een hekel aan haar. CONSTANT staat ze ervoor gewoon. Als je haar een handgun geeft is ze helemaal in dr nopjes. Geef je een dikke shotgun gaat ze alleen maar kijken. Ze schiet echt nooit! Als ik haar op attack zet, dan is ze zo dood met PRO.

Pfoe, wat heb ik een hekel gekregen aan haar. Ze is echt stom. Dat stukje met die zonnestralen bijvoorbeeld:
Ren ik, gaat ze me achterna. Was ze te laat, waardoor ze werd geraakt. Wat doet ze: Ze gaat health gebruiken! Komt er weer een zonnestraal, is ze dood! Wie doet dat nou? Dan ren je toch ff door totdat je veilig staat, en dan gebruik je healt. Niet op een plek waar je dood kan gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
monnick schreef op zondag 15 februari 2009 @ 12:21:
Jesus die gasten bij Capcom weten hoe ze trailers moeten maken. Nieuwe "2009 trailer":

klik
Even een oude quote, maar damn, leuke trailer... dit is praktisch de hele game :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
R420R schreef op zondag 29 maart 2009 @ 10:19:

Voor die soundtrack is belangrijk. Iemand moet eens naar dat stukje gaan vlak voor die helikopter aan het begin wordt neergeschoten gaan en eens goed luisteren naar de soundtrack. Heel erg beklemmend :P. Vergelijk het met dat stukje met die molen na het dorp in re4.
Klopt, de soundtrack is uitstekend. Ik hou wel van het muziekje dat je hoort in chapter 5-2 !

Ik vind dat er in RE5 te weinig beklemmende momenten zijn, waarin je je echt geisoleerd voelt. RE4 blinkte hier in uit. Natuurlijk helpt het feit dat je daar alleen bent, maar zelfs wanneer je voor Ashley moest zorgen kregen ze dit toch nog voor elkaar.

Er moest meer gesplit worden, elk 1 kant op, om dan elkaar op het einde van de chapter terug te zien. Het stukje in de donkere grot was leuk, maar heel kort, en eenmalig.

En in RE4 zaten ook zotte guns, (Chigaco Typewriter? :P ) maar minigun is wel een beetje té, eigenlijk.
^^0nMe schreef op zondag 29 maart 2009 @ 16:38:
[...]

Die onzichtbare krengen en regenerators waren idd heel creepy, zeker als je op dat moment een tekort had van een bepaald type ammo. :P Verder waren er ook te weinig indoor maps met 'menselijke' tegenstanders en hun shouts zoals de spanjaarden en monks in RE, want behalve die gast met zijn megafoon heb ik weinig eng Afrikaans gehoord in krappe kamertjes of echoënde gangen. :)

Seperate ways zat ook niet in de originele GC versie van RE4, maar was idd een leuk extraatje bij de PS2 versie. Ik vermoed dat ze zoiets als DLC gaan uitbrengen binnenkort.

Een partner hoeft trouwens helemaal niet te zorgen voor een minder survivor/eng sfeertje zoals je in vele films kunt terugzien. Dat stuk in de gangen van de mines waarbij 1 partner een lamp moest vasthouden vond ik wel zeer leuk en goed bedacht, alleen had ik wel gehoopt op een gemuteerde vleermuis/rat/oid wat snel bewoog voor wat meer chaos. :P

Wel jammer inderdaad dat RE6 zo lang op zich laat wachten, ik hoop dat ze het co-op gedeelte de volgende keer wat beter uitwerken.
Novistadors, zo heetten die krengen :)

Die shouts in RE4 waren héérlijk, ik spreek een mondje spaans en vond het heel leuk om te begrijpen wat ze tegen elkaar aan het mompelen / tegen jou aan het roepen zijn. Zoals in het begin, de eerste plaga die je tegen komt in dat huisje: 'Largate cabron!' :) Swahili kan ik helaas niet dus in RE5 zou ik er niks van snappen.

En ja die monks / cultists waren ook creepy, je hoorde ze al maar je zag ze niet. En met hun maskers, ramhoorns als muts.. :P

Het spel was gewoon veel langer, makkelijk 15 uur de 1e keer, 20 als je alles rustig gaat verkennen. 5 kun je makkelijk in 8 uur uitspelen de eerste keer, gewoon te weinig. We need more!!

Ook mercenaries vond ik toen leuker, met Krauser, Hunk, ... Nu heb je verschillende kostuumpjes.

Enorm eng vond ik het gevecht in die containers die in de lucht hangen, en stuk per stuk naar beneden vallen. Terwijl je daar zit opgesloten met een BOW (naam weet ik niet, Saddler zei gewoon have fun with 'It')

Oh, en dat gevecht met een andere BOW waar je eerst moest overleven door rondjes te lopen in een kamer terwijl hij je achterna zit. En dan 6-7 minuten later opent er een deur en moest je rennen naar de lift. Héérlijk spannend, en slecht voor het hart man.

De verkoper mag ook terugkomen. (hij vertoonde wat exhibitionistische trekjes toen hij zijn koopwaar aanbood, maar ok)

'Welcome stranger'
'Got some RARE things for sale, stranger.'
'Watcha buyin?'
'Watcha sellin?
'Stranger, stranger! Now that is a weapon!'

Toch zalig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup.. ook ik verkies 4 boven 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:15

Willybubba

Nut up or shut up.

Me too.

5 gisteren op normal uitgespeeld. Erg goed spel, maar 4 voelt aan als de sequel van 5 zeg maar :P

5 doet de dingen die 4 doet ook, maar dan minder / onhandiger. Het is net alsof ze 5 eerst gemaakt hebben, toen van alles verbeterd, de graphics verminderd en 4 uitgebracht hebben ofzo :D

Ik mis mijn merchant. Mijn typemachines om te saven. Mijn gele herbs. Creepyness. Coole bosses; alleen tegen het einde werden de bosses van 5 interessant.

Neemt niet weg dat 5 nog steeds een erg goede actieshooter is.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kom niet voorbij de eindbaas in chapter 5-2

hulp aub _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:42:
ik kom niet voorbij de eindbaas in chapter 5-2

hulp aub _/-\o_
spoiler:
Pro tip! Neem alle incendiary grenades mee die je hebt. Heb je die geen meer, dan moet je even wat makkelijke levels spelen om er wat te verzamelen. Die grenades maken het een stuk makkelijker dan de vlammenwerper.

Het duurde bij mij overigens even voordat ik erachter kwam waar ik precies op moest schieten bij dat ding. Op het moment dat je er een incendiary grenade op gooit (of zo'n fles met flammable meuk kapot schiet) dan komen er een stuk of 3 of 4 tentakels met bollen uit hem. Daar moet je dus op schieten, maar dat gaat nogal vlug dus zorg dat je in de buurt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ik ben inmiddels 20x naar dat middelste eiland in de marshlands geweest en nog steeds geen gouden ei. Ik heb alles geprobeerd. Eiland afzoeken, wachten tot je een ons weegt om te kijken of de kippen er een leggen, kippen doodschieten, kippen doodschieten als ze in paniek zijn... Het mag niet baten...

Er zijn toch dingen in re5 die beter zijn dan in re4. Waar re4 soms over de top was is re5 nu wat genuanceerder. Dat doolhof met die honden bijvoorbeeld vond ik over de top. Nu heb je het treinstation; beter.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 17:11

Nemesizz

Untouchable

Dat gouden ei had ik meteen de eerste keer al te pakken, kan alleen geen bruin ei vinden (nu helemaal moeilijk gezien de problemen met m'n PS3). Vrees dat het gewoon random is.

Momenteel zit ik "vast" in chapter 5-3 vanwege wat probleempjes.
Nu moet ik wss een nieuwe PS3 halen, maar ik kan de savegame die ik nu heb niet kopieren. Als ik nu 2 PS3's heb (m'n huidige werkt wel, alleen met een bilge blower die meer herrie maakt dan een stofzuiger) en ik join met de nieuwe PS3 m'n "oude" game, krijgt die nieuwe dan meteen alle progressie die ik al gedaan heb, of is alles weer weg als ik de game leave (klinkt misschien wat brak die zin).

Opnieuw beginnen had anders niet zo'n probleem geweest, maar gezien de problemen met blu-ray zou het jammer zijn dat ie weer voor het einde van de game het opgaf en dat ik weer opnieuw moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

R420R schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 08:16:
Ik ben inmiddels 20x naar dat middelste eiland in de marshlands geweest en nog steeds geen gouden ei. Ik heb alles geprobeerd. Eiland afzoeken, wachten tot je een ons weegt om te kijken of de kippen er een leggen, kippen doodschieten, kippen doodschieten als ze in paniek zijn... Het mag niet baten...

Er zijn toch dingen in re5 die beter zijn dan in re4. Waar re4 soms over de top was is re5 nu wat genuanceerder. Dat doolhof met die honden bijvoorbeeld vond ik over de top. Nu heb je het treinstation; beter.
Ik had dat ei toevallig mn eerste keer gevonden.
Ik heb echter hetzelfde probleem met een rot ei, kan er geen vinden, ooit 1 keer met mercenaries maar die telt dan blijkbaar niet mee voor de egg-hunt achievement (en ik vrat het ei per ongeluk op ipv het naar een zombie te gooien 8)7)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l00pz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 22:09
Rival24 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:09:
[...]

spoiler:
Pro tip! Neem alle incendiary grenades mee die je hebt. Heb je die geen meer, dan moet je even wat makkelijke levels spelen om er wat te verzamelen. Die grenades maken het een stuk makkelijker dan de vlammenwerper.

Het duurde bij mij overigens even voordat ik erachter kwam waar ik precies op moest schieten bij dat ding. Op het moment dat je er een incendiary grenade op gooit (of zo'n fles met flammable meuk kapot schiet) dan komen er een stuk of 3 of 4 tentakels met bollen uit hem. Daar moet je dus op schieten, maar dat gaat nogal vlug dus zorg dat je in de buurt staat.
spoiler:
Ik heb hem verslagen door Sheba de Flamethrower te geven. Zij kan hem makkelijker "op de grond" krijgen dan jezelf. Het lijkt net alsof zij minder snel dood gaat. Verder heb ik al die tanks omgegooid zodat hij deze "opslokt", en ze hierna kapot te schieten. Hierdoor komen de "bollen" tevoorschijn, en kun je je makkelijk focussen hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nemesizz schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:57:
Dat gouden ei had ik meteen de eerste keer al te pakken, kan alleen geen bruin ei vinden (nu helemaal moeilijk gezien de problemen met m'n PS3). Vrees dat het gewoon random is.

Momenteel zit ik "vast" in chapter 5-3 vanwege wat probleempjes.
Nu moet ik wss een nieuwe PS3 halen, maar ik kan de savegame die ik nu heb niet kopieren. Als ik nu 2 PS3's heb (m'n huidige werkt wel, alleen met een bilge blower die meer herrie maakt dan een stofzuiger) en ik join met de nieuwe PS3 m'n "oude" game, krijgt die nieuwe dan meteen alle progressie die ik al gedaan heb, of is alles weer weg als ik de game leave (klinkt misschien wat brak die zin).

Opnieuw beginnen had anders niet zo'n probleem geweest, maar gezien de problemen met blu-ray zou het jammer zijn dat ie weer voor het einde van de game het opgaf en dat ik weer opnieuw moet beginnen.
Ik weet dat je kunt backuppen binnen het PS3 menu, maar aangezien je waarschijnlijk zoveel savegames/demo's op je PS3 hebt staan moet je er bv een externe hdd tussen zetten om het er allemaal naar toe te kopieren.

Binnen het PS3 menu is het niet mogelijk om alleen de savegame van Resident Evil te kopieren, dus ik zou overbodige demo's verwijderen.
Het is balen dat de savegame van Resident Evil gelocked is.

Je kunt alleen de savegame backuppen, dus geen trophies.

@: R420R op welke moeilijkheidsgraad speel jij het spel?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
R420R schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 08:16:

Op easy / normal? Ik kreeg de mijne op veteran, misschien ook zo instellen? Of zelfs pro.

Je vond het doolhof met die honden in RE4 over de top? Ik vond dat ongeveer het meest creepy moment van de game. Je kon niet verder zien dan twee meter door al die struiken. Dat gegrom van die honden, plots zat er eentje in je nek. Tja ik prefereer duistere oorden op dit vlak, dat de honden in RE5 altijd in zonlicht te zien waren hielp niet.

Maar zoals Willybubba zegt, het is een erg goede actieshooter :)

@ Nemesizz: is het de blu-ray unit die het begeven heeft? Indien ja, nog geen nieuwe kopen, Sony herstelt deze wel.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:12:
[...]

Ik weet dat je kunt backuppen binnen het PS3 menu, maar aangezien je waarschijnlijk zoveel savegames/demo's op je PS3 hebt staan moet je er bv een externe hdd tussen zetten om het er allemaal naar toe te kopieren.

Binnen het PS3 menu is het niet mogelijk om alleen de savegame van Resident Evil te kopieren, dus ik zou overbodige demo's verwijderen.
Het is balen dat de savegame van Resident Evil gelocked is.

Je kunt alleen de savegame backuppen, dus geen trophies.

@: R420R op welke moeilijkheidsgraad speel jij het spel?
Ik heb al mijn savegames van PS3/PS2/PS (dat zijn er heel wat geloof me) op 1 USB stickje gepoeft dus een HDD is zelfs niet nodig.

Wel K** dat de savegame gelocked is, ik had dit ook bij RB6: Vegas 2.

Trohpies is geen probleem, die krijg je terug als je met je account inlogt op je nieuwe PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:31:

Ik heb al mijn savegames van PS3/PS2/PS (dat zijn er heel wat geloof me) op 1 USB stickje gepoeft dus een HDD is zelfs niet nodig.

Wel K** dat de savegame gelocked is, ik had dit ook bij RB6: Vegas 2.

Trohpies is geen probleem, die krijg je terug als je met je account inlogt op je nieuwe PS3.
Volgens mij gebruik jij een memorystick van 20 gb. ;) ;)

Wanneer je de Resident Evil savegame wilt opslaan dan moet dat via het backup systeem binnen de PS3 dit aangezien RES5 gelocked is.
Het nadeel daarvan is dat deze alles gaat backuppen, daarom kwam ik met de suggestie om een externe harddisk aan te sluiten.

Maar wanneer je savegames niet gelocked zijn, dan kun je per savegame bepalen wat je wel of niet wilt gaan kopieren naar je memorystick.
Dan kun je die demo's uitsluiten, want juist deze slurpen ruimte.

Dat van die trophies wist ik niet, handig!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 17:11

Nemesizz

Untouchable

Backup van savegame werkt helaas niet (niet op een andere PS3), niet gelockte saves zet ie wel over.

Daarom vroeg ik me af, als ik de game 2x heb, en dan met de nieuwe de oude game join of ik dan op die nieuwe net zo ver ben qua progressie? (in de vorm van levels unlockt, gear enzo maakt niet zoveel uit die koop je zo terug).
Want dan kan ik iig verder ipv alles opnieuw doen (met het risico dat ie weer opgeeft voor het einde, wat helaas wel eens gebeurt).

Mocht ik weer verder kunnen (vanaf het punt waar ik nu zit) heeft iemand nog een goede tip om die "kakkerlakken" te verslaan? De ene keer krijg ik ze zo plat en de andere keer lijken ze wel immuun tegen m'n kogels en kan ik er letterlijk een shotgun op leeg schieten en zijn ze nog niet dood.
(de "kakkerlakken" bedoel ik die dingen die van het plafon komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nemesizz schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:23:
Backup van savegame werkt helaas niet (niet op een andere PS3), niet gelockte saves zet ie wel over.

Daarom vroeg ik me af, als ik de game 2x heb, en dan met de nieuwe de oude game join of ik dan op die nieuwe net zo ver ben qua progressie? (in de vorm van levels unlockt, gear enzo maakt niet zoveel uit die koop je zo terug).
Want dan kan ik iig verder ipv alles opnieuw doen (met het risico dat ie weer opgeeft voor het einde, wat helaas wel eens gebeurt).

Mocht ik weer verder kunnen (vanaf het punt waar ik nu zit) heeft iemand nog een goede tip om die "kakkerlakken" te verslaan? De ene keer krijg ik ze zo plat en de andere keer lijken ze wel immuun tegen m'n kogels en kan ik er letterlijk een shotgun op leeg schieten en zijn ze nog niet dood.
Op hun rug zit iets wits..dat moet je raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:20:
[...]

Volgens mij gebruik jij een memorystick van 20 gb. ;) ;)
Waarom minder, als je ook meer kan krijgen zeg ik altijd :)
Nemesizz schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:23:

Ja, dat dacht ik ook (niet zeker). Anders ging ik even gaan balen dat ik dit niet had gedaan, maar werkt dus inderdaad niet op een andere ps3.

En ik denk dat je veel gaat kwijt zijn van RE5 dan. Ik kon RB6 Vegas 2 ook niet kopieren, ik was ook mijn outfit, wapens en progressie kwijt. Niet dat ik het nog veel speelde (+- 8 maanden geleden) maar ok, dit om je een idee te geven. Ik hoop echt dat het niet zo zal zijn voor je.

Betreft de kakkerlakken
spoiler:
inderdaad op die witte 'luchtbellen' schieten, en afstand houden! Tenzij je graag gespietst word :P

En wat is precies het defect aan je PS3? Hij leest geen Blu-ray dvd's meer? Wel nog dvd's en Ps2 (in geval van BC)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:36:
[...]

Op hun rug zit iets wits..dat moet je raken.
precies.
post even gewijzigd.

Edit:

Boss:
spoiler:
Wesker & Jill

MONARCH ROOM
Chatpter 5-3

Net in dit gedeelte gekomen, wat is de makkelijkste manier om dit karweitje te klaren?

Eerder vanochtend dacht ik dat ik het opnieuw kon spelen nadat ik het gesaved had.Dat was niet het geval, kon ik weer helemaal opnieuw beginnen met chapter 5-3, wat een lol, not!

Ik speel op amateur.

@: Vanholm,

Ben ik helemaal met je eens!
Zo heb ik schoenmaat 42 maar schoenmaat 47.5 is net zo duur, dus die neem ik dan. :)

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:22:
[...]

precies.
post even gewijzigd.

Edit:

Boss:
spoiler:
Wesker & Jill

MONARCH ROOM
Chatpter 5-3

Net in dit gedeelte gekomen, wat is de makkelijkste manier om dit karweitje te klaren?

Eerder vanochtend dacht ik dat ik het opnieuw kon spelen nadat ik het gesaved had.Dat was niet het geval, kon ik weer helemaal opnieuw beginnen met chapter 5-3, wat een lol, not!

Ik speel op amateur.

@: vanHolm,

Ben ik helemaal met je eens!
Zo heb ik schoenmaat 42 maar schoenmaat 47.5 is net zo duur, dus die neem ik dan.
Haha dat is inderdaad goed gezien van je! Meer schoen voor evenveel geld! d:)b

offtopic: mijn naam met kleiner letter v, grote letter H, zeer flatterend, maar ik ben geen edelman
B)
Betreft 5-3
spoiler:
Je moet voor een deur in de 1e zaal gaan staan, als het goed is krijg je dan een cut-scene met Wesker die je door de deur trapt. Vervolgens kun je door deze gang een eind weglopen tot je in een kamer komt waar je rondjes kunt lopen. Ik heb dit nooit met de CPU gedaan dus wat Sheva doet weet ik niet. Als je een juweel met waarde van 10k wilt, dan probeer je Wesker genoeg te damagen tot hij vertrekt, dit duurt 7 minuten. Je kan Wesker makkelijk raken in zijn rug, maar je kan hem evengoed in zijn hoofd / borst schieten. Jill laat je best met rust (voorlopig), als ze schiet op je maak je uit de voeten en concentreer je op Wesker.

Misschien kan je de twee namen van de bosses verbergen met spoilers, je weet maar nooit dat iemand zo ver nog niet zit en niet wil weten dat ze deze 2 personen later moeten bekampen. (en dan vooral
spoiler:
Jill!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, Vanholm!

Ik heb mijn post inmiddels ge-edit.

spoiler:
my bad

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:17:
Bedankt, Vanholm!

Ik heb mijn post inmiddels ge-edit.

spoiler:
my bad
No problemo, en als het je niet lukt kom ik straks wel assisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:33:
[...]

No problemo, en als het je niet lukt kom ik straks wel assisteren ;)
Dat zou ideaal zijn, mocht het me niet niet lukken. :)

Anders zorg ik vanavond voor dat jij online bent, dat ik net zo ver ben, dan kan ik je uitnodigen voor dat duel.
Dat scheelt weer wat voorwerk, maar het moet lukken want dat hele chapter komt me inmiddels m'n neusgaten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ben nu eens op Professional naar het middelste eiland gegaan in de marshlands en in 1x raak. Gouden ei gevonden. Eindelijk die achievement :D.

Als nog iemand zin heeft om te cooppen voeg me gerust toe :). Gamertag zie onder.

[ Voor 23% gewijzigd door Blaat op 31-03-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukt!

Eindelijk, zoals ik al zei, ik had echt geen zin meer om chapter 5-3 weer te moeten doorlopen.
Daarom moest dit ook lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kom niet voorbij de eindbaas in chapter 6-3

hulp aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
R420R schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:24:
Ben nu eens op Professional naar het middelste eiland gegaan in de marshlands en in 1x raak. Gouden ei gevonden. Eindelijk die achievement :D.

Als nog iemand zin heeft om te cooppen voeg me gerust toe :). Gamertag zie onder.
Hehe proficiat, join the egg clan!
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:36:
ik kom niet voorbij de eindbaas in chapter 6-3

hulp aub
spoiler:
Wesker (volcano) neem ik aan? Met CPU? Als hij achter je aankomt, weglopen en Sheva (die boven staat) moet hem dan in zijn rug schieten. Als Wesker genoeg is gedamaged, dan springt hij naar boven tot bij Sheva. Sheva loopt weg, maar hangt aan de rots, vierkantje bashen tot ze erop kan kruipen, dit duurt echter wel een tijdje dus zorg jij (Chris) dat je Wesker zolang mogelijk op afstand houd, anders sleurt hij Sheva de lava in. Op het moment dat Sheva op de rots kan klimmen, loop je naar de rots (boulder) en duw je deze m.b.v QTE in de lava. Dan kan Sheva naar jou toelopen. Vervolgens in het middelste deel gaan staan en Wesker afknallen op zijn zwakke plaatsen (hart en rug). Als die wormen over zijn zwakke plek kruipen om dit te verdedigen, die wormen eraf knallen! En zorgen dat je buiten zijn bereik staat voor die werwelwind. Hopelijk helpt dit je wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:46:
[...]

Hehe proficiat, join the egg clan!

[...]

spoiler:
Wesker (volcano) neem ik aan? Met CPU? Als hij achter je aankomt, weglopen en Sheva (die boven staat) moet hem dan in zijn rug schieten. Als Wesker genoeg is gedamaged, dan springt hij naar boven tot bij Sheva. Sheva loopt weg, maar hangt aan de rots, vierkantje bashen tot ze erop kan kruipen, dit duurt echter wel een tijdje dus zorg jij (Chris) dat je Wesker zolang mogelijk op afstand houd, anders sleurt hij Sheva de lava in. Op het moment dat Sheva op de rots kan klimmen, loop je naar de rots (boulder) en duw je deze m.b.v QTE in de lava. Dan kan Sheva naar jou toelopen. Vervolgens in het middelste deel gaan staan en Wesker afknallen op zijn zwakke plaatsen (hart en rug). Als die wormen over zijn zwakke plek kruipen om dit te verdedigen, die wormen eraf knallen! En zorgen dat je buiten zijn bereik staat voor die werwelwind. Hopelijk helpt dit je wat.
Tip voor allerlaatste eindbaas:
spoiler:
Wanneer ie zen 2e wervelwind inzet, om de wervelwind lopen zodat je achter hem staat. Wanneer die stopt, loop je naar zen rug en krijg je een quicktime event. Wanneer je die aangaat gaat of hij dood of jij dood :) Er is volgens mij geen middenweg. Dus als je wint heb je hem in een half minuutje gehaald ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:19:
[...]

Tip voor allerlaatste eindbaas:
spoiler:
Wanneer ie zen 2e wervelwind inzet, om de wervelwind lopen zodat je achter hem staat. Wanneer die stopt, loop je naar zen rug en krijg je een quicktime event. Wanneer je die aangaat gaat of hij dood of jij dood :) Er is volgens mij geen middenweg. Dus als je wint heb je hem in een half minuutje gehaald ofzo.
Haha ik wist dit helemaal niet, elke keer zo afgeknald. Op professional zal dit misschien wel de beste manier zijn. :D
spoiler:
Het hangt toch een beetje af waar / wanneer hij zijn werwelwind inzet? Soms staat hij zo dicht bij de rand van de cirkel dat je helemaal niet achter hem kan gaan staan (toch niet zonder damage op te lopen). Het leek me toch vrij random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk lees ik dit even mee, want wat ik vandaag in bovengenoemd chapter heb laten zien was behoorlijk triest!
Wat zijn de beste wapens om te gebruiken in dit level?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 22:29 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste