R420R schreef op zondag 29 maart 2009 @ 10:19:
Voor die soundtrack is belangrijk. Iemand moet eens naar dat stukje gaan vlak voor die helikopter aan het begin wordt neergeschoten gaan en eens goed luisteren naar de soundtrack. Heel erg beklemmend

. Vergelijk het met dat stukje met die molen na het dorp in re4.
Klopt, de soundtrack is uitstekend. Ik hou wel van het muziekje dat je hoort in chapter 5-2 !
Ik vind dat er in RE5 te weinig beklemmende momenten zijn, waarin je je echt geisoleerd voelt. RE4 blinkte hier in uit. Natuurlijk helpt het feit dat je daar alleen bent, maar zelfs wanneer je voor Ashley moest zorgen kregen ze dit toch nog voor elkaar.
Er moest meer gesplit worden, elk 1 kant op, om dan elkaar op het einde van de chapter terug te zien. Het stukje in de donkere grot was leuk, maar heel kort, en eenmalig.
En in RE4 zaten ook zotte guns, (Chigaco Typewriter?

) maar minigun is wel een beetje té, eigenlijk.
^^0nMe schreef op zondag 29 maart 2009 @ 16:38:
[...]
Die onzichtbare krengen en regenerators waren idd heel creepy, zeker als je op dat moment een tekort had van een bepaald type ammo.

Verder waren er ook te weinig indoor maps met 'menselijke' tegenstanders en hun shouts zoals de spanjaarden en monks in RE, want behalve die gast met zijn megafoon heb ik weinig eng Afrikaans gehoord in krappe kamertjes of echoënde gangen.
Seperate ways zat ook niet in de originele GC versie van RE4, maar was idd een leuk extraatje bij de PS2 versie. Ik vermoed dat ze zoiets als DLC gaan uitbrengen binnenkort.
Een partner hoeft trouwens helemaal niet te zorgen voor een minder survivor/eng sfeertje zoals je in vele films kunt terugzien. Dat stuk in de gangen van de mines waarbij 1 partner een lamp moest vasthouden vond ik wel zeer leuk en goed bedacht, alleen had ik wel gehoopt op een gemuteerde vleermuis/rat/oid wat snel bewoog voor wat meer chaos.
Wel jammer inderdaad dat RE6 zo lang op zich laat wachten, ik hoop dat ze het co-op gedeelte de volgende keer wat beter uitwerken.
Novistadors, zo heetten die krengen
Die shouts in RE4 waren héérlijk, ik spreek een mondje spaans en vond het heel leuk om te begrijpen wat ze tegen elkaar aan het mompelen / tegen jou aan het roepen zijn. Zoals in het begin, de eerste plaga die je tegen komt in dat huisje: 'Largate cabron!'

Swahili kan ik helaas niet dus in RE5 zou ik er niks van snappen.
En ja die monks / cultists waren ook creepy, je hoorde ze al maar je zag ze niet. En met hun maskers, ramhoorns als muts..
Het spel was gewoon veel langer, makkelijk 15 uur de 1e keer, 20 als je alles rustig gaat verkennen. 5 kun je makkelijk in 8 uur uitspelen de eerste keer, gewoon te weinig. We need more!!
Ook mercenaries vond ik toen leuker, met Krauser, Hunk, ... Nu heb je verschillende kostuumpjes.
Enorm eng vond ik het gevecht in die containers die in de lucht hangen, en stuk per stuk naar beneden vallen. Terwijl je daar zit opgesloten met een BOW (naam weet ik niet, Saddler zei gewoon have fun with 'It')
Oh, en dat gevecht met een andere BOW waar je eerst moest overleven door rondjes te lopen in een kamer terwijl hij je achterna zit. En dan 6-7 minuten later opent er een deur en moest je rennen naar de lift. Héérlijk spannend, en slecht voor het hart man.
De verkoper mag ook terugkomen. (hij vertoonde wat exhibitionistische trekjes toen hij zijn koopwaar aanbood, maar ok)
'Welcome stranger'
'Got some RARE things for sale, stranger.'
'Watcha buyin?'
'Watcha sellin?
'Stranger, stranger! Now that is a weapon!'
Toch zalig