Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:58:
De DLC ziet er wel goed uit, terug in Mansion-stijl :)

Wel jammer dat het 'maar' 2 uur gameplay bevat, ik weet niet of dat de aankoop van een nieuw schijfje rechtvaardigt.

Een Nemesis-remake zou ook wel aardig zijn eigenlijk.
''Starssssss arghhhH!!!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Hey

Ik heb zonet Resident Evil 5 in de Makro (Filiaal in Eke/Gent, moest het iets uitmaken) gekocht en bij het installeren zie ik overal vreemde tekens. Vermoedelijk een tekenset die ik niet geïnstalleerd heb oid. Ga ik na het installeren in het Engels/Nederlands kunnen spelen, of zit ik hier aan vast?
In het doosje zit er wel een papiertje met installatie instructies waar de screenshots Engelstalige tekst bevatten.
Het wordt dus geïnstalleerd op de pc :)

mvg

Edit: Alle settings staan in één of andere vreemde oosterse taal -.-
heeft iemand dit ook al gehad, en zoja: hoe zet ik dit naar normaal?

[ Voor 13% gewijzigd door speedzor op 24-10-2009 14:20 ]

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het zal helpen maar ik heb op me XP toch de taal ondersteuning voor Oosters taal geïnstalleerd, dat doe je via configuratiescherm -> landinstellingen -> talen, zet vervolgens vinkje bij bestanden voor Oost Aziatsche talen installeren. Hierna kun je als goed is chinees/japans en andere aziatische talen op je PC weergeven waar je voorheen alleen maar blokje ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

speedzor schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:59:
Hey

Ik heb zonet Resident Evil 5 in de Makro (Filiaal in Eke/Gent, moest het iets uitmaken) gekocht en bij het installeren zie ik overal vreemde tekens.
...
Edit: Alle settings staan in één of andere vreemde oosterse taal -.-
heeft iemand dit ook al gehad, en zoja: hoe zet ik dit naar normaal?
Had ik ook. Precies het blaadje in het doosje gevolgd op welke knopjes ik moest drukken om de boel te installeren. Na lang ... laaaaaannnngggg wachten was het spel geinstalleerd en kon ik in het launcher menu linksboven de taal van japans naar engels zetten. Het spel is verder netjes in een begrijpelijke taal dan.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:20
heb dit spel nu net geinstalleer en ben al ruim een 1 uur bezig om voorbij het eerste stuk te komen. Dat er net iemand is geëxecuteerd en dat iedereen daarna jouw komt bestormen. ik speel al jaren games maar ik heb nog nooit gehad dat ik in het 1ste level al vast kom te zitten 8)7 .

- ik heb 20 kogels voor oneindig mannekes
- ik kan op een wazige manier niet bewegen en schieten tegelijk
- ik moet constant dat wijf redden
- En er is 1 of andere gigantische beul met een bijl die ik maar niet dood krijg. die zombies gaan zo neer maar dat ding :?

hulp graag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 17:11

Nemesizz

Untouchable

Het is de bedoeling dat je de "zombies" ontvlucht en die executioner ook (je kan ze wel killen, maar het is meestal beter als je pas begint om ze te ontvluchten).

spoiler:
Beste is om in het huisje naar boven te vluchten, de beul/executioner kan namelijk geen ladders beklimmen. Als je naar buiten komt (waar de beul dat hek kapot slaat) ga je links, spring je over een hekje en dan zit er links een ladder naar boven. Klim daarop en loop naar achten waar weer een ladder staat. Klim daar ook op en je zit redelijk veilig. Alleen een paar "zombies" kunnen daar komen, maar die krijg je makkelijk plat en de beul kan niet meer bij je komen.

Zorg ook dat je Sheva op Follow hebt (niet op attack), en beetje respect voor de dame, ik vond Chriss AI een stuk lastiger dan Sheva
spoiler:
als je de game uitspeelt kun je voor Sheva spelen met Chriss als AI

Metname op PRO vertikt Chriss het om je te healen enzo (Sheva gelukkig niet).

Niet lopen en schieten is geen bug, it's a feature :P
Voor velen is het wat wennen, maar ik vond het wel fijn eigenlijk, anders was het te simpel en zo hou je de spanning er in (metname bij boss fights).

Oh, en monsters kunnen vaak slecht tegen melee combos. Dus mik op een been of hoofd om ze te "stunnen" (niet echt maar ze stoppen effe) en dan geef je ze een mep of trap. Zo bespaar je aardig wat kogels. Bepaalde bosses moet je in het begin ook zo aanpakken.

Succes ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
bedankt voor de tips. Het gaat ook heel veel beter nu. Ben al bij level 3. Heb mijn aanpak even veranderd. je moet hier eigenlijk blijven bewegen dan even stoppen omdraaien en er een paar knallen , en dan weer verder lopen of op een dakje klimmen ofzo. als je stil blijft staan komt het niet goed. Verder niet als en mongool met je munitie omgaan :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gehaald .
ik weet dat ik niet de beste PC heb maar heeft iedereen zoveel tijd nodig voor de installatie ?
Ik spreek hier over +1 uur .
Niet normaal volgens mij .
Voor de rest wel fun spel , zeker coop .

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59
Zo, gisteravond RE5 maar eens uitgespeeld (360) :)
Heb me erg vermaakt met dit spel en ik denk dat ik nog wel even door blijf spelen om nog wat extra achievements te halen. Heb gedeeltes alleen gespeeld, maar ook gedeeltes coop gespeeld via Xbox Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

Alleen vandaag op steam € 18,99 voor de PC versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Ik heb de map mijn documenten (waarin dus ook de savegame staat) per ongeluk naar een NAS verplaatst, maar ook terug gezet. Sindsdien kan ik in RE ook geen new savegame maken, maar ook het herstellen van het savegame.bin bestand in de originele locatie (c:\gebruikers\naam\Mijn Documenten\CAPCOM\RESIDENT EVIL 5\naam) lukt dit niet.
Windows live account wordt wel aangemeld.
Hij zegt dat er geen savedata is gevonden en vraagt of ik nieuwe wil aanmaken. Na ik dat bevestig, komt ie met de melding: failed to save game.
Ik heb het ook al geprobeerd opnieuw te installeren, werkt ook niet.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Anders moet ik het in één ruk uitspelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Staat "Alleen Lezen" niet aangevinkt als je op eigenschappen van het bestandje doet?

Ben trouwens nu met RE4 begonnen :P (ja, eerst 5 en dan pas 4 halen ich weiss).
Kon er vrij goedkoop aankomen, dus dacht zo van : why not? Heb nu de PS2 versie (en speel nog regelmatig PS2 games op m'n PS3).

[ Voor 56% gewijzigd door Nemesizz op 08-12-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Ha, jij hebt nog zo'n good old 60 GB versie :+

Is inderdaad wel handig die backwards compatible functie.

Ik vond deeltje 4 ook overigens helemaal top dus je zal er wel veel plezier aan beleven d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Gisteren pas deeltje 4 uitgespeeld, was erg leuk (behalve die jetski scene). Totaal 28x doodgegaan waarvan 20x op die Jetski 8)7 .

Als ik nu deel 4 met 5 vergelijk vond ik deel 4 creepier en moeilijker. Maar vind hoe dan ook beide delen geweldig.

Zag ook op een site (weet niet meer welke) wat screenshots van de uitbreiding voor RE5.
Blijkbaar kan je dan ook het deel van Josh en Jill spelen (deel na chapter 5-3 zeg maar, dat je dan Josh en Jill volgt). Dus niet alleen de mansion blijkbaar. Hoe meer hoe beter (zolang het story content is, dat online gedoe interesseert me niet...behalve co-op story).

Kan bijna niet wachten tot die uitbreiding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:43:
Gisteren pas deeltje 4 uitgespeeld, was erg leuk (behalve die jetski scene). Totaal 28x doodgegaan waarvan 20x op die Jetski 8)7 .

Als ik nu deel 4 met 5 vergelijk vond ik deel 4 creepier en moeilijker. Maar vind hoe dan ook beide delen geweldig.

Zag ook op een site (weet niet meer welke) wat screenshots van de uitbreiding voor RE5.
Blijkbaar kan je dan ook het deel van Josh en Jill spelen (deel na chapter 5-3 zeg maar, dat je dan Josh en Jill volgt). Dus niet alleen de mansion blijkbaar. Hoe meer hoe beter (zolang het story content is, dat online gedoe interesseert me niet...behalve co-op story).

Kan bijna niet wachten tot die uitbreiding komt.
nieuws: Video Resident Evil 5 Gold Edition _/-\o_

'Lost in dreams' en 'Desperate Escape' komen eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Yup, had het her en der gezien.

DLC kwam 17 Feb voor Xbox en 18 Feb voor PS3 als het goed is (voor dat deel met CHRIIIIIISSSS en Jill), en in maart ergens kwam dat deel met Josh en Jill (wat ik begreep).
Hopen dat de prijs meevalt, anders kun je net zo goed de Gold Edition kopen (moet je wel langer wachten) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Dat zou een mooie package zijn, RE5 + motion controller.... dan is die voor mij :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/bigboxshots/6/980166_148467_front.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Hebbe hebbe hebbe >:)

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
OK.. dit gaat heel dom klinken, maar moet ik al dat goud wat ik op pik en al die treasures verkopen om wapens te upgraden? Of kan ik er meer mee? En wat moet ik met al die eieren?

Zit in chapter 5 nu, is weer wat leuker, chapter 4 was boring as hell, alleen maar van hetzelfde.

Online PS3 spelers mogen me toevoegen voor co-op als ze zin hebben, dat is 100x vetter en beter als met de AI. (mijn PSN is: Huisdichter)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Goud (word automatisch omgezet naar "geld) en treasures moet je idd verkopen. Anders word het wat lastig om wapens te upgraden en/of te kopen.

De eggs kun je (op de rotten na) opeten voor health, of verkopen (bruin, gold, en rotten zijn aardig wat geld waard). En als je ze alle 4 in je itembox (ding tussen chapters door) hebt of inventory krijg je nog een achievement/trophy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

Heeft iemand de "Lost in Nightmares" DLC al gespeeld?

Ik heb hem zojuist uitgespeeld en vond het erg vermakelijk om weer eens Resident Evil 5 te spelen. De extra chapter is niet zo heel erg lang, en ik heb er ongeveer een uurtje over gedaan, maar ik heb heel erg op mijn gemak de boel een beetje verkend. Het doet wel een beetje denken aan de Resident Evil 1 remake op de Gamecube qua sfeer. De nadruk ligt ook helemaal niet op het afschieten van monsters, maar op het oplossen van simpele puzzeltjes.

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:32
Wist niet dat die al beschikbaar was. Zal vanavond eens kijken op PSN :D

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

De Xbox kreeg em gister volgens mij, en Playstation vandaag (vanmiddag denk ik, net nog effe gekeken en toen stond ie er nog niet op in EU store).

Ben er erg benieuwd na, alleen is een uurtje wel wat kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Nemesizz schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:08:
De Xbox kreeg em gister volgens mij, en Playstation vandaag (vanmiddag denk ik, net nog effe gekeken en toen stond ie er nog niet op in EU store).

Ben er erg benieuwd na, alleen is een uurtje wel wat kort.
Een uurtje is wel kort inderdaad. Maar je hebt nu ook 2 extra personages voor Mercenaries wat dan wel weer leuk is. Voor 5 euro vind ik het wel waard.

Gisteren even gespeeld, sfeer zit er weer goed in. Alleen mijn checkpoints werder niet opgeslagen? Elke keer als ik verder wil gaan begint Lost in Nightmares opnieuw? Meer mensen die hier last van hebben? Nu ik lees dat het maar een uur aan gameplay is maakt dat niet zo heel veel uit natuurlijk, dan speel ik hem gewoon in één ruk door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Gister ook gedownload (eerste DLC ooit voor mijn PS3) en ik moet zeggen dat dit weer richting het oudere RE gevoel gaat. (positief dus!!!) Hoewel je nog steeds met zijn 2-en bent (Chris en Jill), zit er veel meer sfeer en spanning in. Tevens voelt het niet meer zo erg aan als een shooter (zoals RE5 was), maar meer als een survival horror game.

Heb het nog niet zo lang gespeeld, dus kan niet veel zeggen over de duur ervan. Wel zag ik wat kleine overeenkomsten met het huis in RE1. Maar voor €4,99 ben ik tot nu toe nog dik tevreden! Hoop dat de eventuele opvolgers ook weer deze richting op gaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Inderdaad! Wel kort en weinig zwakke zombies in het begin, maar het RE1 sfeertje komt zo goed terug..heb een leuke avond gehad, co-op met een maatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Gister avond ook gedownload en samen met m'n broer doorgelopen (co-op dus).

Op amateur was het iets te makkelijk, maar vanaf normal en hoger is het echt leuk.
Het was kort maar fun, bepaalde dingen deden me een beetje denken aan RE4, en uiteraard de omgeving van RE1 en RE: CVX (heb deel1 eigenlijk niet zo gespeeld, maar wel bijna alle filmpjes op Youtube bekeken van oa de remake. Code Veronica heeft ook zo'n mansion die vrijwel identiek is aan die van deel 1).

Mercenaries Reunion is ook leuk. Ene kant is het niet helemaal m'n ding, maar als je eenmaal weer bezig bent kun je eigenlijk ook niet meer stoppen. Heb meteen character pack 1 erbij gekocht en heb dus ook Red Riding Hood Sheva en Warrior Chriss.
Nog niet alle dingen gedaan met Merc (door wederom tijdgebrek), maar toch nog snel effe met Excella een leveltje gedaan.
Was namelijk erg benieuwd hoe zo'n spoiled brat kan vechten, maar was wel grappig om te zien.
Ipv een stomp of een flinke mep, pakt ie zo'n gast bij het oor en dan een b*tchslap in het gezicht _/-\o_

Opzich was het het geld wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Hey, die moet ook ook hebben.
Kun je al op PSN kopen zonder cc?

Anders heb ik toch een probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Uiteraard, zelf ook gister gedaan. Gewoon via 12game.com een PSN Voucher bestellen, betalen via Ideal of overschrijving en gelijk de code in je mail. Code intypen in PSN Store en hoppa!! 20 euro, strak op je beeldscherm!! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
ok, thanks.

i guess :+ :>

Edit:

Zo, ik kan me dit weekend ook weer een uurtje vermaken met de DLC :)

[ Voor 57% gewijzigd door Scavy op 19-02-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Scavy schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:33:
Hey, die moet ook ook hebben.
Kun je al op PSN kopen zonder cc?

Anders heb ik toch een probleem :(
Pre-paid kaartjes zijn al een tijdje uit ;)
(ik heb zelf ook geen CC en ben dus wel blij dat er nu eindelijk pre-paids te koop zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:59
Zelf ook gedaan. Meteen op veteran, maar was niet echt een uitdaging. Op professional wassie wel wat moeilijker, maar ook niet echt heel erg...
Jammer dat er maar 6 enemies zijn :/ Had gehoopt op wat actie en thriller, maar hoe dan ook zeker vermaakt.. Was het ook kwijt geweest als ik bij de mac was geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
Nemesizz schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:25:
[...]

Pre-paid kaartjes zijn al een tijdje uit ;)
(ik heb zelf ook geen CC en ben dus wel blij dat er nu eindelijk pre-paids te koop zijn).
(offtopic)
Ik dacht alwel zoiets maar was er nog niet aan toe gekomen om het zelf uit te vogelen :P
Dit is in ieders geval een beter systeem dan toen het nog alleen met cc kon
Heb mijn cc tijdje terug al vernietigd en opgezegd wegens fraude....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Vandaag even de tijd gehad om het helemaal te spelen en hij is toch wel erg kort met weinig enemies. Neemt niet weg dat deze DLC meer RE sfeer weet te creeren dan heel RE5 bij elkaar. Kortom, hou deze sfeer voor RE6!!!! :D

spoiler:
Vooral het stuk voordat je het gat invalt waar je zonder wapens komt te zitten. Daarvoor had ik aardig wat ammo gebruikt voor die mutants en kreeg ik het "ik heb te weinig ammo" gevoel, heerlijk! _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Stiekem hoopte (en verwachtte) ik wel normale zombies in de mansion, en evt. een hond die door de ramen heen zou springen. Vind dat achteraf wel een teleurstelling, als ze (wederom) van RE1 een vette remake zouden maken net als destijds op de Cube, oef..RE1 en 4 zijn wat mij betreft de toppers.

• ID-College
Exorcist schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:53:
Stiekem hoopte (en verwachtte) ik wel normale zombies in de mansion, en evt. een hond die door de ramen heen zou springen. Vind dat achteraf wel een teleurstelling, als ze (wederom) van RE1 een vette remake zouden maken net als destijds op de Cube, oef..RE1 en 4 zijn wat mij betreft de toppers.
Ik vond RE2 echt baas! Hele tijd puzzelen, maar wel erg makkelijk idd...
Ik had die honden ook verwacht, maar ook wat meer knalwerk... Veel stukken dat je moet splitsen, maar dan gebeurt er niets... Juist dan verwacht ik spanning waar je er alleen voor staat..

Ik hoop dat desperate escape leuker is :) Ik verwacht daar iig meer van 8)

• Vanitas
  • Laatst online: 13-09 15:01
Gisteravond bij een vriend gespeeld. Het was natuurlijk wel een feest van semi-herkenning, maar ja geen zombies... Was leuk om te spelen, maar ik had iets meer verwacht. O wel, het waren 3 leuke kwartiertjes :P

Wel gelijk een S ranking gehaald :D * Vanitas was trots

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• LifeTecH
  • Niet online
Iemand van het weekend trouwens zin om RE5 nog op veteran te co-open? Of op Pro, maar dan moet ik hem eerst nog op Veteran uitspelen :+

Xbox Live ID = SoftboundSpoon

• ID-College
Kheb geen tijd hier... En zit ook op PSN :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Laatst online: 05-07-2024
Mij (oude) PS3 is gecrashed en daarmee is mijn save game verloren gegaan. Als je de dlc download kan ik dan alleen de DLC starten/spelen?
iemand enig idee?

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

GG---77 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:30:
Mij (oude) PS3 is gecrashed en daarmee is mijn save game verloren gegaan. Als je de dlc download kan ik dan alleen de DLC starten/spelen?
iemand enig idee?
Nee, de DLC is een toevoeging aan de main game, het is geen stand-alone. Je zult dus nog de maingame moeten draaien om de DLC te kunnen gebruiken.

Maar je PS3 gecrashed...in de zin van de console (YLOD) of de bluray drive?
Als het alleen de drive is kun je nog wel een backup van je save maken met een memory pen (copy protection is er een tijdje geleden al vanaf gegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Laatst online: 05-07-2024
Nemesizz schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:16:
[...]

Nee, de DLC is een toevoeging aan de main game, het is geen stand-alone. Je zult dus nog de maingame moeten draaien om de DLC te kunnen gebruiken.

Maar je PS3 gecrashed...in de zin van de console (YLOD) of de bluray drive?
Als het alleen de drive is kun je nog wel een backup van je save maken met een memory pen (copy protection is er een tijdje geleden al vanaf gegaan).
Ik begrijp dat het geen stand-alone is en dat je disc nodig hebt, deze heb ik ook. Alleen mijn save game is destijds vergaan en ik ben benieuwd of je de DLC kan starten zonder save game op de PS3.
offtopic: Is al een tijd geleden dat deze voor RMA is aangeboden. Lastige was dat de beeld output (dus HDMI en Scart) kapot was gegaan. Heb dus geen backup kunnen maken en dat terwijl ik voor de platinum wilde gaan. |:(

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Niet online
Zou vandaag niet Desperate Escape uit komen? Lees er nog nergens wat over, zit nu op m'n werk dus kijken op Live wordt ook lastig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

GG---77 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:26:
[...]
Ik begrijp dat het geen stand-alone is en dat je disc nodig hebt, deze heb ik ook. Alleen mijn save game is destijds vergaan en ik ben benieuwd of je de DLC kan starten zonder save game op de PS3.
(hopelijk begreep ik je verhaal correct)
Als je savegame kwijt bent, en je start de game opnieuw zeg maar (al je progressie kwijt) kun je wel gewoon de DLC gebruiken, dit staat los van de main-game (je hoeft de main game niet eerst weer uit te spelen voordat je pas bij de extra content kan zover ik weet).

De game checkt tijdens het starten of er een savefile is, is die er niet (of niet meer) dan maakt ie gewoon een nieuwe.

Ik maak nu regelmatig backups van m'n savefiles, ben ook blij dat die *piep* copy protection eraf is.
Was op m'n 60GB PS3 bijna aan het einde (chapter 5-3) toen de laser het begaf, maar vanwege copyprotection kon ik de save niet overzetten naar m'n nieuwe PS3 en moest dus eigenlijk weer vanaf scratch beginnen (geen ramp eigenlijk toen, was toch maar in amateur bezig, maar als je al vrij ver was op PRO is dat best zuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
LifeTecH schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:37:
Iemand van het weekend trouwens zin om RE5 nog op veteran te co-open? Of op Pro, maar dan moet ik hem eerst nog op Veteran uitspelen :+

Xbox Live ID = SoftboundSpoon
De originele RE5? Want ik wil 'm ook nog wel een keer op veteran coöp spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Niet online
Il 2 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:48:
[...]

De originele RE5? Want ik wil 'm ook nog wel een keer op veteran coöp spelen.
Ja, voeg me anders toe op xbox live. Heb geloof ik alleen chapter 1-1 en 1-2 nog gedaan op Veteran, dus wil nog het hele verhaal op Veteran uitspelen :)

Van het weekend kan ik alleen niet gamen, dus het wordt sowieso volgende week pas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Hmm, lijkt mij opzich ook weer gaaf om te doen. Iemand die op Veteran / Prof wat wil coopen, moet nog een aantal chapters doen en in je eentje is het zo saai. Zit wel op PSN ipv Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
is goed. Tyspolir heeft je toegevoegd. Ik moet sowieso nog liefst alles op veteran doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
PSN heb ik desperate escape nu binnen. ff spelen. Enorm veel zin in :D

Door Lost in Nightmare heb ik heel RE5 weer gedaan :D

Iemand trouwens een idee hoe je dit in het Engels in de PSN kan weergeven. Er staat nu "wanhopige ontsnapping" en ik kan het nergens vinden :/
Nederlands is lelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

ID-College schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:00:
PSN heb ik desperate escape nu binnen. ff spelen. Enorm veel zin in :D

Door Lost in Nightmare heb ik heel RE5 weer gedaan :D

Iemand trouwens een idee hoe je dit in het Engels in de PSN kan weergeven. Er staat nu "wanhopige ontsnapping" en ik kan het nergens vinden :/
Nederlands is lelijk...
Volgens mij systeemtaal op Engels zetten. Echter, de lelijke NL vertaling zie je (gelukkig) niet terug in de game, daar heet het gewoon Lost in Nightmares en Desperate Escape ;)

Ik ga zometeen ook maar downloaden...mits ik nog genoeg centjes in m'n wallet heb.
Ben ook dol op die extra costumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Ja stond ook nieuwe kleding op, niet goed kunnen zien op xbox live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Heb hem ook gister gedownload maar nog niet kunnen spelen (was wel erg laat). Vanavond maar eens kijken wat er met J&J is gebeurd. :) Ben zeer benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Gisteren in een dolle bui Desperate Escape op Veteran gedaan met een AI Josh.
Moet zeggen dat het best pittig was (in de maingame nam ik een Melee Vest en Bullet Proof Vest mee anders ben je zo snel dood, maar hier kan dat niet).

Wel een paar keer doodgegaan, maar uiteindelijk toch nog gehaald met een A-rank.
Had wat pech met wapens en ammo, want ik had 2 machineguns 8)7 en voor de rest kwam ik geen wapens tegen (de shotgun was er niet, de PSG was er niet, ook geen handgun, en magnum ben ik nog geen een keer tegengekomen).
En vervolgens droppen de vijanden bijna alleen maar score-stars of handgun ammo en liep ik rond met een lousy 4 kogels in de machinegun.

Maar goed, uiteindelijk wel gehaald, en gezien de leaderboards zijn er niet veel geweest die het gehaald hebben (minder dan 5000 volgens mij, en op Pro zelfs nog geen 1500!).

Lost in Nightmares op Veteran was eigenlijk cake-walk (ook met AI), enige echte probleem was Wesker die de hele tijd de AI op dying mept.

Mercenaries Reunion vind ik tot nu toe een stuk simpeler dan de gewone Mercenaries. Komt waarschijnlijk door de uitrusting die de characters hebben. Haal best veel S en SS ranks (vaak tussen de 75000 en 90000 punten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
Persoonlijk vind ik deze DLC minder dan de eerste en daarom heb ik hem nog niet verder gespeeld denk. Waar ik bij LiN nog een creepy gevoel over mijn heen kreeg, is het met DE alleen maar knallen, rennen en knallen. En laten we eerlijk zijn, daar leent de besturing zich totaal niet voor. Geen spijt van de DLC, want immers moet ik alles van RE hebben (behalve die Wii crap dan), maar ik hoop toch echt dat ze de volgende game veel meer sfeervoller maken dan RE5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Oh ik heb verder geen problemen met de besturing en de manier van RE5. Denk als ze het precies weer zo maakten als voorgaande delen dan was de kritiek (niet perse van jou, maar praat in het algemeen even, dat je je niet aangesproken voelt ;) ) dat het niet vernieuwend is en dat zombies te dom te traag en te makkelijk zijn.

Tuurlijk is het wat meer actie gericht, maar dat heeft ook weer met het bovenstaande te maken.
Muziek speelt ook een grote rol, dit is in deel 5 grotendeels wat meer "actie" dan de horror muziek van voorgaande delen. Speel dezelfde game eens maar dan met andere muziek, dan is de feeling compleet anders.

Uiteraard hoop ik wel dat deel 6 (mocht die komen) gewoon weer goed word en wat creepy. Al hoorde ik wel geruchten dat het een soort reset word, en vind dat (op het moment, weet nog niet hoe het uitpakt) wat jammer. Geen Wesker, niet je favo characters (Chris, Jill, Barry, enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik de moeilijkheidsgraad van RE totaal niet boeiend; het speciale van RE vind ik de schrikeffecten. Dat je vervolgens met één knal zo'n hoofd eraf knalt, so be it. Als ik actie wil koop ik wel een ander spel, RE mag wat meer terug naar zijn (enge) roots als het aan mij ligt :)

Remake van de mansion..zwijmel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
@ Excorcist:
Amen, maar een remake van mansion.. Ben zelf niet zo een van van remakes..

@ Nemesizz:
None taken :D. Maar vind jij de besturing eerlijk gezegd echt goed dan? Ik kan ook wel leven met de besturing, maar als ik iets zou mogen veranderen dan zou ik alleen al lopen (lees: langzaam lopen, absoluut niet rennen) met je wapen gericht mogelijk maken. In alle cutscenes lopen ze gericht met een wapen, terwijl ik dat zelf niet kan 8)7.
Maar goed, geruchten over een eventuele RE6 en een herstart? Tell me more! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:51

Vrijdag

De Zwarte

Ik zag laatst de Gold editie liggen en dat leek me wel een goede deal. Momenteel speel ik met mijn vriendin splitscreen de gewone versie. Als ik dan Gold wil gaan spelen, kan dat zonder problemen met onze savegames? En die dlc, is dat van de disk af te spelen of moet ik die installeren? (spelen op de Xbox trouwens)

We zijn nog niet zover (net in de Marshlands) maar het zou jammer zijn als we alles kwijt zijn.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:50
Vrijdag schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:18:
Ik zag laatst de Gold editie liggen en dat leek me wel een goede deal. Momenteel speel ik met mijn vriendin splitscreen de gewone versie. Als ik dan Gold wil gaan spelen, kan dat zonder problemen met onze savegames? En die dlc, is dat van de disk af te spelen of moet ik die installeren? (spelen op de Xbox trouwens)

We zijn nog niet zover (net in de Marshlands) maar het zou jammer zijn als we alles kwijt zijn.
volgens mij is het zelfs zo dat als je de gold edition in de winkel koopt, er een code bij zit waarmee je de DLC kan downloaden... hij staat dus uberhaupt niet op de disc. Disc is gewoon RE5.
Ik heb de DLC niet gespeeld dus qua savegames weet ik het niet. Maar volgens mij is de DLC met Chris en Jill en speelt het zich nog vóór RE5 zelf af, wat zou betekenen dat het logisch is dat je je wapens niet houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

KingKoning schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:59:
[...]

volgens mij is het zelfs zo dat als je de gold edition in de winkel koopt, er een code bij zit waarmee je de DLC kan downloaden... hij staat dus uberhaupt niet op de disc. Disc is gewoon RE5.
Ik heb de DLC niet gespeeld dus qua savegames weet ik het niet. Maar volgens mij is de DLC met Chris en Jill en speelt het zich nog vóór RE5 zelf af, wat zou betekenen dat het logisch is dat je je wapens niet houdt.
Ah okee dankjewel. Dan denk ik dat ik van de week de Gold editie ga halen. Moet ik wel eerst wat ruimte vrijmaken op de hd maar dat terzijde ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:50

Sméagol

Master of Mayhem

Nu € 9,50 op Steam.
Ik wou dit spel bewaren voor wanneer ik een PS3 zou kopen, maar aangezien dat nu en voorlopig niet aan de orde is, leek me dit wel mooie deal voor in de tussentijd. Ik vroeg me af of er misschien meer mensen waren die wel zin hadden in een co-op zombie slachtpartij, mensen die aanvankelijk ook interesse hadden in RE 5 maar er om wat voor reden dan ook, ook nog niet aan begonnen zijn, en dus ook wel interesse hadden in deze deal.
De deal is nog 18 uur geldig, dus post ('t liefst ruim) voordat Doctor Who begint ;).
Dan kan ik zien of 't voor mij zin heeft om hieraan te beginnen.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de game al sinds release en allang uitgespeeld (en platinum gehaald :+) maar ben van plan binnenkort hem nog een keer uit te spelen, en daarna misschien die DLC's te kopen. Zijn die DLC's het waard? Desperate Escape en Lost in Nightmares dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand bij de PC versie met 3D last van een erg onrustig opstartfilmpje, ondanks dat de game en de cutscenes zelf gewoon perfect werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Heb een andere aanpak gekozen, ben er maar voor gegaan, maar heb daarbij een 2de copy gekocht, en een 2de steam account aangemaakt. Wanneer ik een nieuwe computer koop (voorlopig nog niet in ieder geval, m'n computer is nog niet zo zeer aan vervanging toe :D), ben ik klaar voor local multiplayer. Als er tot doe tijd iemand online met me wilt co-oppen, dan graag ;).
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:24:
Heeft iemand bij de PC versie met 3D last van een erg onrustig opstartfilmpje, ondanks dat de game en de cutscenes zelf gewoon perfect werken?
Ik zal er naar kijken zodra ik alles gedownload heb, maar dat gaat even duren ;) (7+ Gig gaat bij mij niet zo snel :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:06
Heb hem ook net gekocht via Steam, mooie aanbieding weer. Ik vind het enorm leuk tot nu toe, heb alleen wel een probleem, na chapter 2-3 ('achtervolging') blijft het spel hangen tijdens het 'now loading' screen, meer mensen met hetzelfde probleem?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Ik had nergens last van.
Nu ik denk ik 't meeste gespeeld heb, weet ik nu waarom anderen dit deel minder vinden dan 4 (en de rest, maar persoonlijk heb ik alleen 4 gespeeld dus ik kan alleen daar over meepraten), de sfeer is gewoon een stuk minder. Setpieces waren een stuk leuker in deel 4. Dat gezegd, co-op maakt de gameplay zelf wel leuker, als je tenminste daadwerkelijk met z'n 2-en speelt. Maar ik mis wat epische momenten in 't spel. Maar goed, ik vermaak me wel, al met al.

Grootste teleurstelling is niet 't spel zelf, maar 't feit dat ik een spel via Steam koop, en vervolgens alsnog opgescheept zit met Games for Windows Live. Mijn god hoe achterlijk is dat wel niet. Ik heb er al 2 spellen op, maar ik heb die nog niet uitgebreid gespeeld (Fallout bv net mee begonnen, en die heeft geen multiplayer). Maar goed.. Tjah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:06
Wat is dat nou voor iets belachelijks, ik heb Fallout via retail en zelfs daar had ik geen Games voor Windows voor nodig. Vind het ook volledig debiel overigens, heb ook eerst zo'n account aan moeten maken. Waar gaat het nog over.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:05:
Heb de game al sinds release en allang uitgespeeld (en platinum gehaald :+) maar ben van plan binnenkort hem nog een keer uit te spelen, en daarna misschien die DLC's te kopen. Zijn die DLC's het waard? Desperate Escape en Lost in Nightmares dus..
..niemand die de DLC's heeft gekocht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 00:39:
[...]

Jawel, ik kijk hier alleen niet zo vaak meer ;)

Ik vond de DLC wel leuk, vind de nieuwe costumes het alleen al waard (ja, ben dol op costumes in games).
Lost in Nightmares heeft weer wat meer een spooky Resident Evil feeling, al is het aantal vijanden helaas wel erg beperkt.
Desperate Escape vond ik vrij pittig (op Veteran iig) daar word je juist bedolven onder de vijanden.
En Mercenaries Reunion vind ik het wel grappig dat je characters zoals Barry en Gione (kan even niet op de voornaam komen) kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 00:39:
[...]

Heb een tijdje terug de GOld edition voor de Xbox gekocht maar ben nog niet zover dat ik aan de dlc's kan beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb een vraagje ik heb res5 uitgespeeld op amateur maar ik had nog geen volledige wapen upgradede.
Nu ondertussen wel maar moet ik dan nu weer alles uitspelen of hoe zit dat ?.

heb ondertussen al gevonden bij speciale setting moest ik het nog op on zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door soccerroos op 04-08-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
Nemesizz schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:27:
Het is de bedoeling dat je de "zombies" ontvlucht en die executioner ook (je kan ze wel killen, maar het is meestal beter als je pas begint om ze te ontvluchten).

spoiler:
Beste is om in het huisje naar boven te vluchten, de beul/executioner kan namelijk geen ladders beklimmen. Als je naar buiten komt (waar de beul dat hek kapot slaat) ga je links, spring je over een hekje en dan zit er links een ladder naar boven. Klim daarop en loop naar achten waar weer een ladder staat. Klim daar ook op en je zit redelijk veilig. Alleen een paar "zombies" kunnen daar komen, maar die krijg je makkelijk plat en de beul kan niet meer bij je komen.
Grappig. Vanmiddag deze game eindelijk eens aangezwengeld op de PS3. Aangezien ik erg lang over RE4 heb gedaan (pure angst ;) ) met frisse tegenzin begonnen.. totdat ik na 5 minuten bij dit stuk aankwam. Wat jij beschrijft, dat verzin je toch niet? Ik denk niet dat ik er achter was gekomen om naar buiten te rennen nadat de executioner binnen kwam wandelen.

Bij mij namelijk precies hetzelfde; de hele kamer stond in no-time vol terwijl ik amper kogels had...

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Angst hoef je niet te hebben, het is geen RE4 helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Exorcist schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:42:
Angst hoef je niet te hebben, het is geen RE4 helaas.
Valt totnutoe (chapter 3-1) inderdaad mee ivm deel 4.

Maar serieus; hadden ze in de AI van Sheva niet het volgende zinnetje op kunnen nemen:"als de speler voor je staat, tussen een vijand en jou in, schiet dan niet". Ze verspilt hele clips door op mijn rug te schieten.

Heb haar nu maar alleen een pistool zonder ammo gegeven, mede omdat ik zelf een tekort aan ammo had. Rent ze verdorie snel naar een krat om de ammo eruit te halen. He, er was een reden dat ik je geen ammo gaf dame ;)

Overigens valt mij een verschil met RE4 op dat ik nog niet zo vaak heb gelezen; de binding met wat er gebeurt is veel minder. In RE4 kwam je bijvoorbeeld op een gegeven moment zo een reus tegen. Episch gevecht waarna je rustig nog even rond kon lopen om de booty op te pakken. Nu wordt je na een soortgelijk gevecht direct in een cutscene naar een volgend level gerushed.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Als je niet wil dat de AI clips op je leeg schiet moet je de...(kan even niet meer op de naam van die functie komen....soort friendly fire zeg maar) uitzetten,dan schiet ie dwars door je heen ipv dat je de kogels opsloekt.

AI Chris vond ik opzich erger, Sheva healed je nog als je dying bent, Chris deed dat meestal niet (erg irritant als je op PRO speelt). Verder de AI op follow ipv attack zetten, zijn ze een stuk zuiniger met kogels.

De boss/mini-boss gevechten zijn telkens aan het eind van een chapter/level terwijl je ze in deel 4 soms gewoon ergens tegen kwam.

Het klopt wel dat deel 4 wat griezeliger is, meeste is daar 's nachts en de muziek is meer horror gericht dan actiegericht (zoals in deeltje 5).

Deel 4 heb ik alleen een hekel aan die quick-time events waar je de knoppen boven-natuurlijk snel moet inmeppen (komt misschien omdat ik het op de PS3 speel, sommige PS2 titels buggen dan een beetje, AI flipt of bepaalde dingen gaan te snel/te langzaam) en die waterscooter scene.
Deel 5 is maar 1 ding waar ik een pest hekel aanhad en dat is de hummer-scene (zonder verder iets te verklappen).

De grootste angst in deel 5 heb ik in de latere chapters waar je "een bepaald type vijand"
spoiler:
Reapers, die kakkerlakken
tegenkomt. Niet zozeer vanwege die vijanden, maar meer dat m'n console daar kapot ging (laser kapot). Nu iedere keer als ik daar kom en de kleine cutscene even haakt ben ik alweer bang dat m'n laser kapot gaat.

Al met al is deel 5 niet slecht, het is alleen niet scary zoals de voorganger. Zelf heb ik daar niet extreem veel problemen mee, vind het gewoon een leuke game. De add-on Lost in Nightmares geeft wel een beetje die horror feeling terug, echter was dat erg kort en een te kort aan vijanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Die eerste tip ga ik eens proberen! Overigens vind ik het ook zeker geen slechte game, maar je hoopt toch op een extra stap na RE4, en ik heb een beetje het gevoel dat ze zich er liefdeloos en snel van af hebben gemaakt ("thats what she said".. uhm, laat maar).

Overigens dacht ik even de uitwissel truc te doen voor wat extra ammo; kom ik er na een kwartier achter dat het alleen voor de xbox offline werkt :D doh.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

KIIIIIIIIIIIIIICCCCCCCCCCCCCCCCCCKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

er is een trailer van RESIDENT EVIL 6 UITGEKOMEN W000000t!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch een leuke game :

Is deel 6 hiermee te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog mensen die RES5 nog online spelen?
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste