Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://xs136.xs.to/xs136/09065/re_5_logo_600px815709.jpg
Algemene informatie

• Ontwikkelaar en uitgever: Capcom
 • Engine: MT Framework met Havoc physics
 • Platforms: PS3, Xbox360 & PC
 • Releasedatum: vrijdag 13 maart (console) 18 september (PC)
 • Mode(s): Singleplayer, off- en online co-op

Navigatie

• Historie
   • Resident Evil 5
   • Verhaal
   • Demo
   • Multiplayer
   • Special Edition
   • FAQ
   • Screenshots en video's
   • Previews
   • Links
   • Polls

Resident Evil debuteerde in 1996 op de Playstation, het was een groot succes wat leidde tot twee opvolgers: Resident Evil 2 in 1998 en Resident Evil 3 Nemesis in 1999. Beiden werden uitgebracht op de Playstation en de Dreamcast. Resident Evil 2 werd ook geport naar de Nintendo 64. Alle drie de games werden ook geport naar de PC. Resident Evil Code: Veronica werd uitgebracht op de Dreamcast, gevolgd door ports van 2 en 3. Code: Veronica werd later ook geport naar de Playstation 2 en Nindendo Gamecube onder de naam Code: Veronica X.

Nadien werd besloten om de om de serie exclusief voor te behouden aan de Nintendo Gamecube. De volgende 3 spellen: een remake van het originele spel Resident Evil, de prequel Resident Evil Zero en Resident Evil 4 waren zo exclusief voor de Gamecube. Resident Evil 4 werd later toch nog gereleased op de PC, PS2 en Wii.

Daarna werd een GunCon compatibele trilogie uitgebracht. De eerste, Resident Evil : Survivor werd uitgebracht op de Playstation en PC maar kreeg matige revieuws. Hun opvolgers, Resident Evil : Survivor 2 Code: Veronica (Arcade en PS2) en Resident Evil: Dead Aim (PS2) verging het al wat beter.

Resident Evil Outbreak was een online te spelen game die uitgebracht werd in 2003 voor de PS2. Hier werd het verhaal verteld van Raccoon City in episodes. De opvolger van dit spel heette Resident Evil Outbreak : File 2.

Verder was er ook nog Resident Evil Gaiden, een actie-avontuur spel voor de Game Boy Color, incluis een RPG-achtig vechtsysteem.

Andere media
Er zijn op dit ogenblik reeds 3 Resident Evil films, geschreven door Paul W.S. Anderson. De bekende George Romero was ook in de running om het script te verzorgen van de films, maar die van Anderson kreeg de voorkeur omdat het dichter bij het spel stond. Capcom dacht aan de fans, die de film niet te ver van de game willen zien staan.

Er zijn ook tal van boeken en comics uitgebracht die je meer informatie bieden over het verhaal achter Resident Evil

Cijfers
Hieronder zie je een tabel met het aantal verkochte exemplaren van elke game in de serie.
TitelVerkoop (in miljoenen)
Resident Evil 01.25
Resident Evil5.08
Resident Evil 24.96
Resident Evil 3: Nemesis3.5
Resident Evil Code: Veronica/X2.54
Resident Evil: Outbreak1.45
Resident Evil 4/Wii Edition5.05
Resident Evil: The Umbrella Chronicles1.15

Na het succes van RE4 waar we Leon Kennedy doorheen een Spaans dorp en kasteel loodsten is Capcom klaar met de opvolger: Resident Evil 5.

Je neemt deze keer terug de rol aan van Chris Redfield, u misschien bekend van de eerste telg (Resident Evil) in de reeks en van Resident Evil: Codename Veronica. Toen was Chris een politie agent maar ondertussen is hij lid geworden van BSAA, wat staat voor Bio-terrorism Security Assessment Alliance.

Deze game werd gemaakt door dezelfde personen die de eerste RE hebben gemaakt.
Het zal een sequel zijn op de vorige delen, deze speelt zich af 10 jaar na de gebeurtenissen in RE.

RE5 is gebaseerd op de succesvolle RE4. Zo zal je ook hier het over-de-schouder camerastandpunt terugvinden. Verwacht niet de donkere claustrofobische gangen en slome zombies uit RE 1&2. Ook puzzels zijn sterk verminderd. Dit werd ingewisseld voor een wereld die zich zowel buiten als binnen afspeelt, de zombies zijn sneller en zelfs iets slimmer.

Helemaal nieuw zijn de luchtspiegelingen en hallucinaties die je zal zien wanneer je te lang in de zon staat. Net als een slecht zicht die je hebt wanneer je net een tijd in een donkere gang / kamer hebt gezeten, waarna je plots buiten komt in een met zonlicht overstelpte omgeving.

Chris Redfield wordt naar de Afrikaanse woestijn gestuurd om een incident te onderzoeken, meer bepaald het dorp Kijuju.

Daar aangekomen krijg je al snel het gezelschap van Sheva Alomar , lid van de West-Afrikaanse tak van BSAA. Met haar kan je items uitwisselen zoals kogels en genezende planten. Zij zal jou helpen als je op sterven na dood bent met enkel een scheermes als wapen, maar omgekeerd geld dit ook!

Bekende characters uit vorige delen maken ook hier hun opwachting, met Albert Wesker op kop. Maar ook nieuwe personages zal je kunnen ontdekken.

Sinds heden 02 februari is er een demo uit voor zowel de PS3 als Xbox360 (van 26-01-09) die inmiddels miljoenen keer gedownload is. De demo bevat 2 stages die zowel in singleplayer als offline (ook splitscreen) en online co-op te spelen zijn. Of er voor de pc ook een demo komt is nog niet bekend.

Voor de eerste keer is er een co-op mogelijkheid in Resident Evil. In nummer 5 kan je thuis met een splitscreen aan de slag waar je Chris en Sheva doorheen hordes zombies moet loodsen. Denk aan een donkere grot waar 1 iemand met een lantaarn voor licht zorgt en de ander met een vuurwapen aan de slag mag. Denk aan een truck waar je beiden achteraan zit met een machinegeweer en ondertussen de achtervolgende zombies neermaait die je achtervolgen op motoren. Denk aan je partner dekking geven als sniper op de hoogste verdieping van een gebouw wanneer hij/zij omsingeld wordt door met kettingzaag-zwaaiende freaks, en nog meer.

Is dat helemaal niks voor jou, een scherm delen? Geen paniek! Ook een online co-op mode is aanwezig zodat je elk op je eigen console kan gamen zonder dat er naast je iemand zit die elke 5 minuten door de schrik even naar het klein kamertje wilt. Een headset is meer dan handig als je vanop verschillende fronten word aangevallen, of wanneer jullie wegen even scheiden.

Ondertussen werd ook bekend gemaakt dat er nieuwe multiplayer-modes komen, in de vorm van downloadable content. Dit gerucht werd bevestigd toen mensen de te behalen trophies bekeken. De trophies die aan de lijst zijn toegevoegd, reppen van de modi Slayers, Survivors, Team Slayers, Team Survivors en Versus. De namen doen volgens Joystiq vermoeden dat het om competitieve spelmodi gaat. Er wordt gesuggereerd dat Team Survivors duidt op een coöperatieve modus, die kan worden vergeleken met die van het succesvolle Left 4 Dead. Of deze gratis zijn of niet is nog niet bekend.

De Limited Edition zal geleverd worden in een steelbook case en deze versie bevat een bonus dvd met daarop exclusieve beelden van achter de schermen bij Resident Evil 5, en een trailer van de film Resident Evil: Degeneration. Je krijgt ook een Tricell tas, een Chris Redfield pop, een BSAA sticker, een Kijuji halsketting en een RE5 handleiding. Deze zal 20-25 euro extra kosten.

De Limited Edition van Resident Evil 5 zal voor zowel de Xbox 360 als de PlayStation 3 beschikbaar worden.

:? Gaan we oude bekenden te zien krijgen in RE5 ?
Bevestigd: Chris Redfield en Albert Wesker al zeker, een nieuw gezicht genaamd Excella (Tricell company) doet ook mee.

Gerucht: Jill Valentine, Ozwell E. Spencer, Ada Wong, Sherry Birkin

:? Waar speelt de game zich af?
In een klein dorp in West-Afrika, maar je gaat ook naar andere locaties gestuurd worden. Vier van deze zijn: The Village, Altair, Sea Cave en Underground City.

:? Doet Umbrella ook in deze episode mee?
Er zijn verwijzingen, maar het is onzeker of er meer is dan dat. De belangrijkste ‘firma’ in RE5 is Tricell.

:? Welke soort van vijanden krijgen we tegenover ons?
Een nieuwe vorm van Plagas (RE4) die in het zonlicht kunnen overleven, blijken de grooste amokmakers te zijn in RE5. Net zoals in RE4 kunnen de Plagas iedereen infecteren met het virus, mensen, honden (ja hoor, ze zijn terug van nooit weggeweest) en nog meer dieren. De Plagas komen ook in andere vormen voor, zoals een vliegende, en natuurlijk grote bosses.

:? Speelt RE5 net zoals zijn voorganger RE4?
Ja, hoewel er kleine veranderingen zijn, zijn de controls grootendeels hetzelfde gebleven. Ook hier mag je je verwachten aan de typische ‘kat en muiss’ gameplay die Resident Evil is.

:? Hoe lang duurt het verhaal?
Het zal vergelijkbaar zijn met RE4, ongeveer 20 uur voor de keerste keer dat je het spel speelt, afhankelijk van de moeilijkheidsgraad en je speelstijl.

:? Hoe zit de savegame-functie ineen?
RE5 werkt met checkpoints en hoofdstukken, weg zijn de old skool typmachines.

:? Komt de handelaar terug?
Hoewel hij niet in het spel zit, zal er een vergelijkbaar alternatief zijn.

:? Zit er een minigame in het spel?
Jawel, het Mercenaries - minigame, bekend van Resident Evil 3 & 4, is helemaal terug!

Dit zijn enkele screenshots afkomstig van IGN, waar nog veel meer screenshots te vinden zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~x2/got/re5/thumb-re5-01.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~x2/got/re5/thumb-re5-02.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~x2/got/re5/thumb-re5-03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~x2/got/re5/thumb-re5-04.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~x2/got/re5/thumb-re5-05.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~x2/got/re5/thumb-re5-06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~x2/got/re5/thumb-re5-07.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~x2/got/re5/thumb-re5-08.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~x2/got/re5/thumb-re5-09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~x2/got/re5/thumb-re5-10.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~x2/got/re5/thumb-re5-11.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~x2/got/re5/thumb-re5-12.jpg

Video's zijn te vinden op Gametrailers.

• GameSpot
 • IGN

• Officiële homepage
 • Capcom.com
 • Wikipedia
 • Wikia
 • Residentevilfan.com

Deze startpost is mede tot stand gekomen dankzij de hulp van PromoX.

[ Voor 109% gewijzigd door een moderator op 29-07-2009 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*Waarschuwing -> Spoilers*

Poll: Welk wapen uit de demo vind je het best?
Handgun
Shotgun
Rifle
Machine gun
Knife
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=323679&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Welke bossfight vind jij het leukst?
El Gigante (2-3)
Irving
Spiderboss
Wesker en Jill
Excella
Wesker (Light room)
Wesker (vulkaan)
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=328619&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 08:01

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ik heb hem gepeorderd :D Fantastische game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

idd dit gaat hem echt worden dit voorjaar, ik heb er echt lang op zitten wachten :D

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

Ik zie op Capcom's press site dat er weer wat nieuwe screenshots zijn toegevoegd. Dit keer allemaal van Chris en Sheva in een bootje. Dat doet me denken aan die heerlijke boss uit Resident Evil 4.

Het leuke was dat ik voordat Resident Evil 4 uitkwam ik al genoeg screenshots en trailers had gezien van dat stuk op het water zodat ik wist dat daar een boss zat, maar tijdens het daadwerkelijke spelen van het spel piste ik wel zowat in m'n broek omdat ik niet precies wist wanneer ik hem moest verrwachten.

Voor de mensen die een 360 en PS3 hebben, voor welke versie ga je? Ik heb namelijk beide demo's gespeeld en ik kan niet echt superveel verschil ontdekken, behalve dan dat de PS3 demo 2x zoveel schijfruimte nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:30
De demo is binnen! Online spelen is best vet, een guy waar ik level 1 mee deed wist allemaal vette truckjes. Zo ging hij in die eerste ruimte bij het raam staan met zijn mes en die zombies kwamen niet binnen. Mede omdat de kasten voor de deur waren gezet. Ik heb de zombies bij de rechterdeur weggehouden, maar toen keek ik nog een keer en toen was die guy al weer weg. :p Vond me vast te traag. Toen is mijn hoofd er afgeslagen door die guy met die huge-ass bijl en ben ik maar weer met een offline maat gaan spelen.

Persoonlijk vind ik het jammer dat ammo veel verborgen ligt in items die je kapot moet maken, ik zie het liever gewoon liggen. Maar aan de andere kant is het misschien wel een motivatie om na het carnage nog even de ruimtes te besnuffelen.
Ik heb hem gepeorderd Fantastische game!
Ik keek net bij Bol om hem te preorderen, maar daar was hij pas 13 maart beschikbaar! Ik dacht dat hij 1 maart zou uitkomen. Zoveel nachtjes slapen kan ik niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HenkEisDS schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 02:10:

Persoonlijk vind ik het jammer dat ammo veel verborgen ligt in items die je kapot moet maken, ik zie het liever gewoon liggen. Maar aan de andere kant is het misschien wel een motivatie om na het carnage nog even de ruimtes te besnuffelen.
Het is zeker een motivatie als je er ruby's en andere edele steentjes gaat in vinden ;) En wees maar gerust dat je elk doosje of ton gaat openen met de weinige munitie die je hebt.

En 13 maart de releasedatum, toevallig op een vrijdag.

Wat vinden jullie van de screenshots? Die waar de 'Infected' op moto's achter je aan zitten terwijl je op achteraan de pick-up zit, ziet eruit als een leuk en spannend stuk. Ik zie het de trage Ganados uit RE4 niet doen, de snelheid van de tegenstanders maakt een groot verschil in de game t.o.v. de andere delen in de serie. En het zijn geen breindode zombies meer ook niet.
Het screenshot waar 8 of meer honden voor je staan.... :X dat zijn die stressy momentjes in een game als dit voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
Ik speel de demo op mijn Samsumg BW2206 monitor via een vga kabel. Ik heb echter last van een enorme hoeveelheid tearing. Het wordt hierdoor eigenlijk onspeelbaar. Daarbij zit er ook vaak een knipperende blauwe balk aan de bovenkant van het beeld. Ben ik de enige die hier last van heeft? Ik ga hem in deze staat namelijk niet kopen. Ik HAAT tearing en al helemaal in deze hoeveelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 19:16

Aight!

'A toy robot...'

HenkEisDS schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 02:10:

Dat is juist vet, was bij RE4 ook al, je moet spaarzaam met je kogels omgaan, bij RE3 kon je meestal gewoon knallen (op normal dan). Dat maakt het veel spannender, ik heb de demo gespeeld.

Super vet, RE4 maar dan beter en COOP. Dat iedereen zeurt over die controls, wat een gezeik, dit is juist vet.Dan rush je ook niet overal doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:30
@Kaasje123: Ik heb hem gespeeld op mijn beeldbuistelevisie, maar had geen last van slecht beeld. Wel waren bij mij de teksten wat slecht te lezen. Persoonlijk lijkt het mij wel fijn om een optie te hebben om de letters net iets groter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Demo loopt bij mij helaas vast bij het laden, kan ook niet meer naar xmb. Ik zag al dat meer mensen hier last van hadden. Het kleine stukje dat ik wel kon spelen was matig voelde toch wel ouderwets terwijl ik daar bij resident evil 4 geen last van had, mischien weer even wennen. graphics ok. Maar dat teamwork hoeft van mij niet. En als dat vrouwtje ammo wil, kan ik alleen al mijn ammo geven!!? En welke idioot heeft dat realtime inventory systeem bedacht, van resi 4 was 10 keer beter.

Klinkt negatief, maar mijn ntsc limited ediotion staat al in bestelling :+

[ Voor 19% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 07-02-2009 14:14 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 02:44:
[...]

En 13 maart de releasedatum, toevallig op een vrijdag.
Volgens mij komen de RE-games traditioneel op vrijdag de 13e uit. Alleen is het jammer dat het niet volgende week vrijdag is... dit jaar hebben we toevallig twee maanden achter elkaar een 'vrijdag de dertiende'. :+

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CaptainCharisma schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:53:
[...]

Volgens mij komen de RE-games traditioneel op vrijdag de 13e uit. Alleen is het jammer dat het niet volgende week vrijdag is... dit jaar hebben we toevallig twee maanden achter elkaar een 'vrijdag de dertiende'. :+
Toch niet helemaal:
RE 22-03-1996
RE2 21-01-1998
RE3 Hier zijn er 10 verschillende release datums (platform & regio verschillen) en geen enkele op de 13e
RE Zero 07-03-2003
RE4 04-11-2005 (PS2 - EU)

Dus het is toch de eerste RE die op vrijdag de 13e uitkomt.

Ik vind het niet erg dat hij wat op zich laat wachten, nu heb ik nog een maand om te overwegen hoe ik de blu-ray drive van men ps3 laat herstellen. Lang kwijt zijn bij Sony en veel betalen, of zelf een nieuwe drive erin en slechts een paar uren / dagen kwijt. 1 ding weet ik, ik herstel hem niet volgende week op vrijdag de 13e :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik heb laatst de demo op de ps3 gespeeld, het is gewoon op en top RE, helemaal goed dus.

Wel ff een vraagje, kan die gast in dat huisje met die bijl uberhaupt dood?
Volgens mij niet....

Verwijderd

Topicstarter
Scavy schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:33:
Ik heb laatst de demo op de ps3 gespeeld, het is gewoon op en top RE, helemaal goed dus.

Wel ff een vraagje, kan die gast in dat huisje met die bijl uberhaupt dood?
Volgens mij niet....
Hmm, nu je het zegt.... ik denk ook niet dat ik hem al heb kunnen doden. In het eerste stuk gebruik ik meestal al de munitie om de gewone 'Infected' neer te knallen, en veel blijft dan niet meer over om de bijlman aan te pakken.

Vanavond toch eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik zie geen demo op de PSN. Ben ik nu zo scheel, of staat ie er gewoon niet meer op?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Die gast met die kettingzaag, daar had ik wel moeite mee. Die heb ik niet dood gekregen, bleef te lang stilstaan en toen chop, chop chop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Laatst online: 31-12-2023
Aight! schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:53:
Die gast met die kettingzaag, daar had ik wel moeite mee. Die heb ik niet dood gekregen, bleef te lang stilstaan en toen chop, chop chop :D
Hihi, die heb ik wel de eerste keer doodgekregen moet alleen niet vragen hoe.
Hij was traag en ik stond hem steeds te raken vanaf anderhalve meter met m'n rifle :*)

Uiteindelijk ging ie liggen... :P

Het eerste stuk heb ik nu ook een keer uitgespeeld.
spoiler:
Het is gewoon een kwestie van overleven tot de heli arriveerd

[ Voor 13% gewijzigd door Scavy op 14-02-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Scavy schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 22:14:
[...]

Hihi, die heb ik wel de eerste keer doodgekregen moet alleen niet vragen hoe.
Hij was traag en ik stond hem steeds te raken vanaf anderhalve meter met m'n rifle :*)

Uiteindelijk ging ie liggen... :P

Het eerste stuk heb ik nu ook een keer uitgespeeld.
spoiler:
Het is gewoon een kwestie van overleven tot de heli arriveerd
1e stuk vond ik ook niet moeilijk, alleen moet je goed oppassen met je kogels, en veel slaan met vierkantje.
Of het mes natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Jesus die gasten bij Capcom weten hoe ze trailers moeten maken. Nieuwe "2009 trailer":

klik

Verwijderd

Heb de demo vandaag geprobeerd. Moet zeggen, hij's niet slecht. Maar ik irriteer me aan het feit dat je in single player mode gebonden zit een die meid. Ik heb echt een bloedhekel aan computergestuurde medespelers, in welke game dan ook, altijd stoor ik me aan de AI. Da's jammer. Misschien de online coop mode wordt interessant.

Ik bestel 'm trouwens (als ik 'm koop), bij play, niet bol :P ... stukke goedkoper :P !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Laatst online: 08-09 22:05
Ik heb de demo nu al meerdere uren gespeeld en ik vindt het echt top!
Met de controls heb ik geen moeite, werkt best goed, maar die splitscreen modus is wel irritant. Dan heb je een 42 inch tv, krijg je een half gevuld scherm :(
Online coop werkt erg fijn, nog andere GoTters die het ook spelen?
Erg stil in dit topic btw...

Nog een tip: Hier kun je de game kopen voor £33.89 + £1.00 verzendkosten, omgerekend nog geen 40 euro, en binnen een paar dagen geleverd. De Xbox 360 versie hebben ze ook voor dezelfde prijs.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blu-fox schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:58:
Ik heb de demo nu al meerdere uren gespeeld en ik vindt het echt top!
Met de controls heb ik geen moeite, werkt best goed, maar die splitscreen modus is wel irritant. Dan heb je een 42 inch tv, krijg je een half gevuld scherm :(
Online coop werkt erg fijn, nog andere GoTters die het ook spelen?
Erg stil in dit topic btw...

Nog een tip: Hier kun je de game kopen voor £33.89 + £1.00 verzendkosten, omgerekend nog geen 40 euro, en binnen een paar dagen geleverd. De Xbox 360 versie hebben ze ook voor dezelfde prijs.
Mja, die splitscreen modus is gewoon een leuke extra. Wil je je scherm niet delen met een vriend naast je, kun je online toch co-open of gewoon singleplayer spelen. Of je koopt een nog grotere tv ;)

Ik ga het spel vaak online spelen in co-op als hij uit is, maar liever niet met de random Amerikaan :P

Inderdaad wat stil, binnen 10 dagen is hij uit dus dan gaat er wel meer te vertellen zijn.

Ik hoop dat sony mijn ps3 voor 13-03 terugstuurt zodat ik hem vanaf day 1 kan spelen maar het zal wel wishful thinking zijn.

Voor de geïnteresseerden, in de Chief van deze maand staat een preview. (9.0 / 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35
Ik heb de game nu een uurtje gespeeld, maar ik kan maar steeds niet wennen aan de controls.

De sfeer van de game is geweldig, alleen de besturing is zwaar Kilo Utrecht Tango.

Ik kom eigenlijk al niet eens voorbij het 1e level (was in de demo ook al). Ik ga telkens af.

Wat is eigenlijk de bedoeling van het 1e level, moet je een bepaalde tijd overleven of moet je ergen naar toe ?

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Henkus schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:09:
Ik heb de game nu een uurtje gespeeld, maar ik kan maar steeds niet wennen aan de controls.

De sfeer van de game is geweldig, alleen de besturing is zwaar Kilo Utrecht Tango.

Ik kom eigenlijk al niet eens voorbij het 1e level (was in de demo ook al). Ik ga telkens af.

Wat is eigenlijk de bedoeling van het 1e level, moet je een bepaalde tijd overleven of moet je ergen naar toe ?
Je moet een bepaalde tijd overleven, totdat de 'choppa' je komt oppikken.

De besturing is +- hetzelfde als in RE4, je went er wel aan hoor als je wat traint. Ik heb er alvast nooit geen moeite mee gehad tijdens het proberen van de demo. (enkel het melee-gedeelte moest ik even aan wennen).
En het feit dat het geen run&gunner is helpt natuurlijk de sfeer te beïnvloeden, je kan niet bewegen terwijl je schiet dus ga je sneller een opgesloten gevoel hebben. Ideaal 8)

Enneuh, je zegt 'was in de demo ook al'. Mag ik hiervan uit gaan dat je het volledig spel al hebt? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Henkus schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:09:

Hoe kom je aan het volledige spel dan? :o
Ik las wel dat de Xbox360 versie alweer is uitgelekt via bittorrent :X

Ik heb trouwens als ik een online game niet zelf host, maar iemand anders' game join, dan krijg ik bij ongeveer de helft van de verbindingspogingen een foutmelding. Meerdere mensen dit probleem?

Zijn er eigenlijk al ergens reviews verschenen? Ik heb ze nog niet kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Aight! schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:53:
die is makkelijk :P je kan zijn nek breken hint!!

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:11:
[...]

Enneuh, je zegt 'was in de demo ook al'. Mag ik hiervan uit gaan dat je het volledig spel al hebt? :9~
Yep.

Ik begin inderdaad al een beetje te wennen aan de besturing. Deze werkt (voor mij) beter als je de A knop in blijft houden en dus constant rent.

Toch zou het super gaaf zijn als je de game uitgespeeld hebt en "normale" shooter controls zou krijgen.

Dat zou voor mij de reden zijn om de game dan nog een keer uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkus schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 07:45:
[...]

Yep.

Ik begin inderdaad al een beetje te wennen aan de besturing. Deze werkt (voor mij) beter als je de A knop in blijft houden en dus constant rent.

Toch zou het super gaaf zijn als je de game uitgespeeld hebt en "normale" shooter controls zou krijgen.

lijkt me dat dat wat wegneemt van de beklemmende sfeer. Als je gewoon kan lopen en shooten dan is het denk ik te makkelijk, en zeker op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Dutchzilla schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:04:
[...]

die is makkelijk :P je kan zijn nek breken hint!!
Ik heb me echt een uur liggen ergeren aan die gast, toch maar eens even opzoeken dan :+ (Heb het over de demo trouwens, voordat ik commentaar krijg ;) )
edit:
Wat rondgezocht maar die vent kun je dus niet de nek breken helaas...

[ Voor 10% gewijzigd door ijskonijn op 04-03-2009 12:17 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

ijskonijn schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:04:
[...]

Ik heb me echt een uur liggen ergeren aan die gast, toch maar eens even opzoeken dan :+ (Heb het over de demo trouwens, voordat ik commentaar krijg ;) )
edit:
Wat rondgezocht maar die vent kun je dus niet de nek breken helaas...
Het kan wel. Als je er eerst een paar keer flink op schiet dan zie je dat hij even moet herstellen, op dat moment kun je er naartoe lopen en hem een klap verkopen. Daarna ligt hij vaak weer te creperen, en dat is het punt waarop je zijn nek kunt breken (gewoon met X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blu-fox schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 21:43:
[...]

Ik heb trouwens als ik een online game niet zelf host, maar iemand anders' game join, dan krijg ik bij ongeveer de helft van de verbindingspogingen een foutmelding. Meerdere mensen dit probleem?

Zijn er eigenlijk al ergens reviews verschenen? Ik heb ze nog niet kunnen vinden...
Ja dat probleem had ik ook, ik zou zelfs zeggen 70% van de keer lukte het niet. Ligt waarschijnlijk aan de andere speler (nog op nat1 misschien).

Ik heb een review gelezen in de chief (vlaams gamemagazine, en te zien aan de lezersbrieven ook verkrijgbaar in NL) offtopic: en een heel artikel van god of war 3 erbij d:)b
Henkus schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 07:45:
[...]

Yep.

Dan zou de game veels en veels te makkelijk zijn, en idd, het zou de beklemmende sfeer eruit halen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:05:
[...]

Ja dat probleem had ik ook, ik zou zelfs zeggen 70% van de keer lukte het niet. Ligt waarschijnlijk aan de andere speler (nog op nat1 misschien).

Ik heb een review gelezen in de chief (vlaams gamemagazine, en te zien aan de lezersbrieven ook verkrijgbaar in NL) offtopic: en een heel artikel van god of war 3 erbij d:)b

[...]

Dan zou de game veels en veels te makkelijk zijn, en idd, het zou de beklemmende sfeer eruit halen.
zeker ook het nieuwe inventory systeem zorgt voor extra spanning normaal kan je rustig van wapen wisselen in je inventory schem... maar nu moet je het gewoon midden in de actie even doen. dat is geen pretje als er 8 man op je in staat te hakken (en zagen).. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Rival24 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:36:
[...]

Het kan wel. Als je er eerst een paar keer flink op schiet dan zie je dat hij even moet herstellen, op dat moment kun je er naartoe lopen en hem een klap verkopen. Daarna ligt hij vaak weer te creperen, en dat is het punt waarop je zijn nek kunt breken (gewoon met X).
Hmmm oke dan, straks eens proberen, ben gisteren niet verder gekomen dan alleen Call of Duty 4 (Het Double XP "Weekend" is nog steeds actief :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Donnie Darko schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:12:
[...]

zeker ook het nieuwe inventory systeem zorgt voor extra spanning normaal kan je rustig van wapen wisselen in je inventory schem... maar nu moet je het gewoon midden in de actie even doen. dat is geen pretje als er 8 man op je in staat te hakken (en zagen).. ;)
Ja precies, in RE4 drukte ik regelmatig op pauze om een andere wapen te nemen, of wanneer je onder druk stond gewoon wat te relaxen. Nu is het toch niet zo aangenaam meer als je kogels plots op zijn en je wilt een nieuw wapen nemen / of je wilt je genezen. Neemt toch wat tijd in beslag, en die infected staan ondertussen niet stil :P
Best grappig dat je zo'n genezend plantje vaporiseren, precies of het is plots een busje deo geworden.

Online co-op zal toch ook stressen zijn af en toe, wat als iemand een biobreak nodig heeft? Dan sta je daar helemaal alleen.
Ik denk eraan om dan in WoW-stijl een 'raidbottle' bij me te houden (RE-fles vanaf nu). :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
[...]

Niet helemaal waar. Je kunt nl. op 4 plaatsen (links, rechts, boven en onder) een wapen wegzetten in je inventory,. Dit wapen kun je dat direct met je gamepad kiezen. Voor de inventory items in de hoeken en in het midden moet je wel je inventory openen.

Ben inmiddels wat verder in de game en begin aardig te wennen aan de besturing.

Ik had net een eindbaas (een soort draak of zo) waar ik elke keer maar af bleef gaan en uiteindelijk, met de laatste kogel had ik hem. ;)

Over de vraag of er een cover systeem in RE5 zit : JA en Nee.

In sommige situatie kun je met de X in cover duiken, maar de game heeft geen cover systeem zoals GOW2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Zojuist de game gepre-orderd op Amazon.co.uk voor omgerekend 38 euro inclusief verzending. Iemand ervaring met deze site en pre-orders. Wanneer kan ik het spel thuis verwachten? (releasedate = 13 maart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week Killzone 2 via Amazon.co.uk besteld....
Binnen een week netjes zonder enig probleem binnen, en dat voor 45 euro inclusief verzendkosten/tax.

Zit er zwaar over te denken om RE5 ook maar hier te bestellen want het prijsvoordeel is aanzienlijk door die goedkope pond....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 09:15:
Binnen een week netjes zonder enig probleem binnen, en dat voor 45 euro inclusief verzendkosten/tax.

Zit er zwaar over te denken om RE5 ook maar hier te bestellen want het prijsvoordeel is aanzienlijk door die goedkope pond....
Dat is beter. Ik zit nog steeds te wachten op killzone 2 (verzonden op 25-2-09) door play.com. :'(

Maar ondertussen ga ik verder met RE5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 09:15:

Ik ga RE5 ook bestellen bij amazon. Zeker als het maar 38 euro is, incl verzending. Normaal gezien altijd naar GM om vanaf dag 1 te beginnen maar dit lukt toch sowieso niet, als het 30 euro goedkoper kan, waarom niet :)

Verzending duurt 3 dagen normaal gezien (toch met dvd's, cd's) of 1-2 als je prior neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
kon het niet laten heb hem ook besteld ps3 versie limited edition bij bart smit. voor de prijs van een normale!!

dan eerst eens een filmpje posten op youtube hoe je easy chainsaw dude killing doet. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ook de bestelling geplaatst, met de garantie dat deze in elk geval met de release op m'n deurmat ligt.
Al met al nog geen euro 40 voor kwijt, wederom netjes.

Heb er zin in! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
ben inmiddels al bij chapter 5-3 ;) (gameshop den haag heeft hem sinds vrijdag al in de verkoop)
ik speel op normal maar ik denk dat ik op veteran had moeten beginnen hij is redelijk simpel (ook omdat sheva je bijna altijd wel geneest mocht je aan het doodgaan zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Donnie Darko schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:32:
ben inmiddels al bij chapter 5-3 ;) (gameshop den haag heeft hem sinds vrijdag al in de verkoop)
ik speel op normal maar ik denk dat ik op veteran had moeten beginnen hij is redelijk simpel (ook omdat sheva je bijna altijd wel geneest mocht je aan het doodgaan zijn).
Het probleem is alleen dat Jij Sheva niet altijd kunt genezen omdat ze er soms zonder reden op uit trekt :P. In chapter 4-2 (met die 'lasers') word je helemaal stapelgek, vooral op professional omdat mevrouw zonodig er opuit wil trekken en dan gezapt wordt wat resulteert in haar vrijwel onmiddelijke dood. (Op professional zorgt bijna elke hit ervoor dat je geresuscitate moet worden en het balkje loopt dan in 2 sec leeg).

Het is overigens ook wel geinig om als je het spel uitgespeeld hebt, een paar levels op amateur te doen met een volledig geupgrade gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
[...]

Ik vind een vrij brakke en erg ouderwetse besturing plus een slechte inventory een HELE slechte manier om je spel beter te maken. Ik denk dat het nog spannender wordt als ze je om 3 minuten je schoenveter laten strikken omdat je personage anders niet meer kan rennen, zorgt ook voor spanning!
Alle gekheid op een stokje ik snap wat mensen hier bedoelen met spanning opbouwen maar ik denk dat brakke controls(ja ze wennen maar niet kunnen lopen en schieten is gewoon debiel, wie op deze aardbol kan niet lopen en een geweer mikken tegelijk?! Weetje wat dat is de kerel die we sturen om de wereld te redden! YAY!)
Verder vind ik dit maar een erg matige RE, redelijk geyle graphics zeker. Maar wtf is up met die negers, waar zijn de echte zombies en monster? Ze beginnen het een beetje ver door te trekken allemaal. Of zoals een huisgenoot van mij zei "WTF? Is dit resident evil?!....na even gespeeld te hebben. Ja zul je altijd zien, verbeteren ze alles behalve die kut besturing en inventory *pauze*.....maar als ze die ook hadden veranderd was het niet eens RE meer.....*pauze*.....dus eigelijk het meest irritante van het vorig gedeelte hebben ze behouden en de rest gesloopt!"
IRL klonk het iets grappiger maar toch ik ben het er wel mee eens. Ik weet dat ik nu de flame wars start over die controls maar die zijn echt extreem 1997, en anno 2009 had je ondertussen als ontwikkelaar wel is met een goed idee erover mogen komen(over het inventory wil ik nie eens beginnen, ja het zal best klassiek en oldskool zijn maar eigelijk zijn dit altijd de grootste pijnpunten van RE geweest(naast de extreem brakke pc ports).

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Sja Postius, horror games zijn mijn favoriete genre, en de enige games die echt spanning hebben zijn Resident Evil en Silent Hill. En toevallig hebben beide games tank controls. Die beklemmende sfeer valt moeilijk te realiseren als je gewoon vrij rond kunt lopen en schieten.

Wel is het zo dat dit deel in de serie een stuk minder 'eng' is dan voorgaande delen, zelfs Resident Evil 4, die ook al behoorlijk afweek van de eerste delen had nog wel enkele spannende stukken (stuk met Ashley zonder wapens, tussen al die ijzeren ridderharnassen bv). Je klaagt ook over de negers, maar heb je Resident evil 4 wel gespeeld, daar zitten namelijk ook geen klassieke zombies in.

Vind je de vorige Resident Evil delen wel leuk dan? Of hou je überhaupt wel van het genre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
ik irriteer me eigenlijk helemaal niet aan de controls...
maar ja ik heb dan ook wel een enorm zwak voor de RE franchise (spin offs uitgesloten)

het is nou eenmaal zo dat het nooit anders is geweest met RE en het zal waarschijnlijk ook wel nooit veranderen.. en eerlijk gezegd hoeft het voor mij ook niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Postius schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:20:
[...]

Ik vind een vrij brakke en erg ouderwetse besturing plus een slechte inventory een HELE slechte manier om je spel beter te maken. Ik denk dat het nog spannender wordt als ze je om 3 minuten je schoenveter laten strikken omdat je personage anders niet meer kan rennen, zorgt ook voor spanning!
Alle gekheid op een stokje ik snap wat mensen hier bedoelen met spanning opbouwen maar ik denk dat brakke controls(ja ze wennen maar niet kunnen lopen en schieten is gewoon debiel, wie op deze aardbol kan niet lopen en een geweer mikken tegelijk?! Weetje wat dat is de kerel die we sturen om de wereld te redden! YAY!)
Verder vind ik dit maar een erg matige RE, redelijk geyle graphics zeker. Maar wtf is up met die negers, waar zijn de echte zombies en monster? Ze beginnen het een beetje ver door te trekken allemaal. Of zoals een huisgenoot van mij zei "WTF? Is dit resident evil?!....na even gespeeld te hebben. Ja zul je altijd zien, verbeteren ze alles behalve die kut besturing en inventory *pauze*.....maar als ze die ook hadden veranderd was het niet eens RE meer.....*pauze*.....dus eigelijk het meest irritante van het vorig gedeelte hebben ze behouden en de rest gesloopt!"
IRL klonk het iets grappiger maar toch ik ben het er wel mee eens. Ik weet dat ik nu de flame wars start over die controls maar die zijn echt extreem 1997, en anno 2009 had je ondertussen als ontwikkelaar wel is met een goed idee erover mogen komen(over het inventory wil ik nie eens beginnen, ja het zal best klassiek en oldskool zijn maar eigelijk zijn dit altijd de grootste pijnpunten van RE geweest(naast de extreem brakke pc ports).
Kijk als jij al runnend en gunnend wil rondlopen, mij best. Maar dan moet je misschien ook maar ervoor zorgen dat die trage zombies met hun melee-wapens ook met zijn allen met een shotgun of machine gun krijgen. Dan zal het misschien nog een beetje spannend zijn.

Ja dit is Resident Evil, zeker qua controls. Wat wel verandert is t.o.v. een RE1 is dat het niet meer in kleine gangetjes rondlopen is met trage zombies. Zeker als je RE4 hebt gespeeld, kunnen de controls in RE5 hoegenaamd geen probleem zijn. Het grote verschil met vorige delen is dat het allemaal wat bombastischer is, en spectaculairder.

De inventory is wel veranderd, vroeger pauzeerde je het spel en kon je rustig wapens upgraden etc, nu niet meer. En je hebt ook vier 'sneltoetsen' die je kan toewijzen aan bvb. genezende plantjes, een bepaald wapen. De sneltoetsen zijn een verbetering, dat je niet meer kan pauzeren is jammer, maar als je online co-op doet ga je ook niet zomaar kunnen op pauze drukken hé :)

Wat jij de pijnpunten noemt, zijn net zo typisch voor de reeks, en ik zou eerlijk gezegd niet zonder kunnen, net zoals Donnie Darko dat omschrijft. Ik denk dan ook dat de RE franchise helemaal niet jouw ding is, want de vorige delen waren zeer vergelijkbaar met deze.

En je vraagt je af waar de echte monsters zijn? Ik zou zeggen, check wat screenshots, dan zie je zeker wezens die geen mensachtigen zijn, of honden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ik zit inmiddels op 5-3 en vind het zeker een goede game.

De controls daar moet je gewoon aan wennen en daarna gaat het wel.

Ik speel de game op normaal, welke ik een goede uitdaging vind (niet te makkelijk en niet te moeilijk)

Toch zeker al een aantal keren flinke monsters tegen gekomen.

Mooie grafics, alleen jammer van de tearing op 1080P.

Inmiddels is mijn Kill Zone 2 binnengekomen, maar ik heb besloten om eerst RE5 uit te spelen, om toch volledig in de game en de verhaallijn te blijven.
Verder vind ik dat de controls van de 2 games zo verschillend zijn, dat je deze 2 games niet door elkaar moet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Is het eigenlijk mogelijk om de RE5 campaign in online coop te spelen? Dat als je dus een bepaald level opstart, hij zoekt naar mensen die dat level ook spelen op dat moment?
Het lijkt me een stuk minder leuk om het met een AI personage te spelen, splitscreen vind ik ook niet zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blu-fox schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:54:
Is het eigenlijk mogelijk om de RE5 campaign in online coop te spelen? Dat als je dus een bepaald level opstart, hij zoekt naar mensen die dat level ook spelen op dat moment?
Het lijkt me een stuk minder leuk om het met een AI personage te spelen, splitscreen vind ik ook niet zo fijn.
Er is zeer zeker een online coop (ook in de demo trouwens). Of dat met mensen zijn die precies in hetzelfde stuk zitten als jij weet ik niet. Ik ben er ook benieuwd naar.

Wat is er trouwens mis met een vriend splitscreen te doen? (niet zeggen dat je op een 35cm tv speelt hé :P ) Of met de AI? Het LIJKT je.... eerst proberen zeker? :) De AI helpt je blijkbaar veel in het verhaal, dat het af en toe ook eens irriteert neem ik er dan wel bij, het is geven en nemen ^_^. Toch gaat ook mijn voorkeur uit naar online coop (en ofline zeker ook).

Overigens verwacht ik hier binnen 3 dagjes uitgebreide ervaringen met het spel want ik zal nog wel even op mijn kin mogen kloppen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Zijn er hier trouwens mensen die de ps3 USA limited edition van resident evil hebben besteld? Ik heb hem bij cdwow besteld maar hij is slecht leverbaar (ook bij cduniverse). Dus ik hoop dat hij toch deze maand komt.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Zo, ik ben er helemaal doorheen op professional en heb ook even alle achievements gehaald :P. Nou heb ik het uitgespeeld zonder unlimited ammo "cheats", maar ik vind het eigenlijk jammer dat het spel dit niet forceert, zeker voor de professional difficulty. Wat ook wel bijzonder is, is dat je al je spullen elke keer mee mag nemen. Op professional ligt er door het hele spel stukken minder ammo, en het effect dat het hoort te veroorzaken wordt eigenlijk ongedaan gemaakt als je nog kunt teren op je spullen van de voorgaande rondes.

NinTeNdO_FrEaK: Heb je die USA versie besteld vanwege de goodies? Ik baal wel een beetje van mijn EU limited edition die een stuk minder leuke spulletjes heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Yup besteld vanwege de goodies, eerst bij cduniverse (paar maanden terug) daar kreeg ik mail van dat ze de ps3 versie slecht geleverd kregen, toen order gecanceled en bij cd-wow besteld, maar ook daar is hij inmiddels backorder...

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die ook moeilijk genoeg in 'amateur mode'?
Ik heb RE:4 uitgespeeld op de GameCube maar weet niet meer of dat op easy of normal was.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 11:27:
Ik heb RE:4 uitgespeeld op de GameCube maar weet niet meer of dat op easy of normal was.
als je een beetj ervaring met resident evil hebt dan zou ik minimaal op normal beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 11:27:
Het is echt doodsimpel op amateur. Ik ben zelf begonnen op Normal, toen Veteran, Professional en later nog eens Amateur voor de fun. Ter vergelijking, Amateur heb ik in iets meer dan 4 uur gehaald, en professional in 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Moet je op veteran uitspelen om professional te unlocken? Anders (als ik heb binnen heb) begin ik op normal en dan prof.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 13:25:
Moet je op veteran uitspelen om professional te unlocken? Anders (als ik heb binnen heb) begin ik op normal en dan prof.
Je moet inderdaad eerst veteran uitspelen om op professional te mogen spelen. Ik heb gelezen dat als je co-op speelt, en je krijgt een invite van iemand die op professional bezig is, en je speelt samen een chapter uit, dat het voor jou ook standaard beschikbaar is. Dat is een manier om het te omzeilen, maar of het verstandig is weet ik niet, aangezien het verschil tussen normal en professional enorm groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig nieuws vanop de frontpage!

Blijkbaar komen er nieuwe multiplayer modes. Dit is bekend omdat door bepaalde (spoilerende) trophies die je kan behalen.

Stukje gekopieerd van de FP:

De trophies die aan de lijst zijn toegevoegd, reppen van de modi Slayers, Survivors, Team Slayers, Team Survivors en Versus. De namen doen volgens Joystiq vermoeden dat het om competitieve spelmodi gaat. Er wordt gesuggereerd dat Team Survivors duidt op een coöperatieve modus, die kan worden vergeleken met die van het succesvolle Left 4 Dead.

Ik hoop dat deze DLC gratis zal zijn.

Een hoop verschillende multiplayer modes zeg!

Ideaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 00:58:
Geweldig nieuws vanop de frontpage!

Blijkbaar komen er nieuwe multiplayer modes. Dit is bekend omdat door bepaalde (spoilerende) trophies die je kan behalen.

Stukje gekopieerd van de FP:

De trophies die aan de lijst zijn toegevoegd, reppen van de modi Slayers, Survivors, Team Slayers, Team Survivors en Versus. De namen doen volgens Joystiq vermoeden dat het om competitieve spelmodi gaat. Er wordt gesuggereerd dat Team Survivors duidt op een coöperatieve modus, die kan worden vergeleken met die van het succesvolle Left 4 Dead.

Ik hoop dat deze DLC gratis zal zijn.

Een hoop verschillende multiplayer modes zeg!

Ideaal _/-\o_
Ik vond het al raar, ik start de game gisteren op en meteen een patch, ik dacht: WTF!
Maargoed, nog niet online geprobeerd, eerst een keer solo uitspelen.
Wat ik mij afvraag: wat is de "Attack Reaction" optie die je ziet als je een game begint?
Op google is er niks over te vinden en ook in de handleiding van het spel staat er niks over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Kan iemand wellicht even uit de doeken doen hoe je die gast met de kettingszaag kan doden? Hij komt door het hek heen gerend en zaagt me vrijwel gelijk in stukken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Warfare schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 13:32:
Kan iemand wellicht even uit de doeken doen hoe je die gast met de kettingszaag kan doden? Hij komt door het hek heen gerend en zaagt me vrijwel gelijk in stukken. |:(
Die gast is een beetje een pain in the ass ja...ik kwam er ook niet langs in de demo.
Wat je vooral moet doen: afstand houden!
zodra het filmpje gedaan is, terugrennen de trap af en even door rennen, dan weer omdraaien.
Hij is nu een stuk van je af, ik heb gewacht totdat hij naast die rode ton loopt, en toen die ton kapotgeschoten --> Boem. nu knielt hij en kun je 'm een oplawaai geven. Meteen daarna weer stukje wegrennen van hem en hem zo langs een paar van die tonnen lokken, tonnen kapotschieten en hem dan weer een oplawaai verkopen en weer afstand nemen. Uiteindelijk waren de tonnen op bij mij, een paar schoten met de shotgun waren voldoende om hem neer te krijgen (ik had mijn shotgun wat geupgrade).

Nogmaals, belangrijkste bij deze vent is afstand houden, behalve als hij knielt dan kun je 'm effe een mep verkopen. Vooral met reloaden moet je opletten, die gast is best snel bij je, flinke afstand nemen en dan reloaden. Hier staat dat je ook zijn nek zou kunnen breken, maar dat is mij niet gelukt (Denk dat dat aan mij ligt :+ )

[ Voor 5% gewijzigd door ijskonijn op 12-03-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Versus mode officieel aangekondigd, het is niet gratis helaas
Tired of working together with other players in Resident Evil 5? Ready to show your co-op partner exactly what you think of their gaming abilities? Capcom is pleased to announce that a new multiplayer mode for the soon-to-be blockbuster, Resident Evil 5, will be released post-launch as paid digital content via Xbox LIVE and PlayStation Network. The new mode, called ‘ Versus,’ adds a deadly twist to Resident Evil 5’s multiplayer, pitting players against each other in a contest of survival, a marked departure from the central co-operative nature of the game.

Versus allows up to four players to match wits in online battles across two very different game types. Slayer’s Rule is a point-based game that challenges players to kill Majinis. In Survivor’s Rule, players hunt the most dangerous game, each other! Players can begin the hunt as Chris, Sheva or other secret characters, and choose from either one-on-one or two-versus-two team matches for either of the two gameplay styles.

Versus will be available on Xbox LIVE and the PlayStation Network a few weeks after Resident Evil 5 is available. Versus will be available for 400 Microsoft Points on Xbox LIVE or €4.99/£3.99 on the PlayStation Network. Versus mode requires the Resident Evil game software in order to be played. A broadband internet connection is required.
Ook zijn er meerdere games voor de Wii aangekondigd. Resident evil 0 en 1, en een vervolg op Umbrella Chronicles.
Sequel to Resident Evil®: The Umbrella Chronicles, joins Resident Evil Zero and the Nintendo Gamecube® remake of Resident Evil on the Wii Platform
SAN MATEO, Calif. – March 12, 2009 -- Capcom®, a leading worldwide developer and publisher of video games, today announced its plans for a big comeback of its multi-million-selling franchise, Resident Evil® to the Wii™ video game system this year. Resident Evil®: The Darkside Chronicles, the sequel to the highly successful Wii title Resident Evil®: The Umbrella Chronicles, is in development exclusively for the Wii and is set to hit North American retailers this winter. Capcom also introduced its plans for a new Resident Evil “Classics” line, which will bring the critically acclaimed Nintendo GameCube™ classics, Resident Evil® and Resident Evil® Zero exclusively to the Wii, allowing a whole new audience to experience the world of Resident Evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
neckbreak ;)
keep trying and you'll stop dying >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Resident 0 en 1 heb ik al op de cube, wii besturing zal echt weinig toevoegen behalve dat het spel makkelijk wordt. Van de week trouwens ook resident evil code veronia en 2 en 3 op martkplaats/ebay gekocht waardoor mijn resident evil collectie compleet is :)
Nu nog tijd vinden om ze te spelen.

Dat voor online coop betaald moet worden is gewoon belachelijk, had al gewoon in de game moeten zitten. ik vind dlc ook altijd overpriced, je betaalt gewoon 10 procent extra voor slechts een minieme toevoeging.

[ Voor 26% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 12-03-2009 21:08 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Als je op zijn oog schiet dan stopt ie ook even. Dan snel wisselen naar de shotgun ofzo, en dan vol pompen met lood 8) En dit blijven herhalen tot ie niet meer op staat.
NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:07:
Resident 0 en 1 heb ik al op de cube, wii besturing zal echt weinig toevoegen behalve dat het spel makkelijk wordt. Van de week trouwens ook resident evil code veronia en 2 en 3 op martkplaats/ebay gekocht waardoor mijn resident evil collectie compleet is :)

Dat voor online coop betaald moet worden is gewoon belachelijk, had al gewoon in de game moeten zitten. ik vind dlc ook altijd overpriced, je betaalt gewoon 10 procent extra voor slechts een minieme toevoeging.
Online coop is gewoon gratis hoor? Voor die extra versus mode moet betaald worden.

[ Voor 44% gewijzigd door Chester op 12-03-2009 21:42 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Dat voor online coop betaald moet worden is gewoon belachelijk, had al gewoon in de game moeten zitten. ik vind dlc ook altijd overpriced, je betaalt gewoon 10 procent extra voor slechts een minieme toevoeging
Dat is dus niet het geval. Alleen de Versus mode die is aangekondigd, is dlc waarvoor je moet schokken (tot nu toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rival24 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 03:30:
Zo, ik ben er helemaal doorheen op professional en heb ook even alle achievements gehaald :P. Nou heb ik het uitgespeeld zonder unlimited ammo "cheats", maar ik vind het eigenlijk jammer dat het spel dit niet forceert, zeker voor de professional difficulty. Wat ook wel bijzonder is, is dat je al je spullen elke keer mee mag nemen. Op professional ligt er door het hele spel stukken minder ammo, en het effect dat het hoort te veroorzaken wordt eigenlijk ongedaan gemaakt als je nog kunt teren op je spullen van de voorgaande rondes.

NinTeNdO_FrEaK: Heb je die USA versie besteld vanwege de goodies? Ik baal wel een beetje van mijn EU limited edition die een stuk minder leuke spulletjes heeft :(
Bevinden dergelijke 'cheats' zich dan in het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 22:52:
[...]

Bevinden dergelijke 'cheats' zich dan in het spel?
Je krijgt elke keer dat je een level uitspeelt punten, en deze kun je uitgeven aan verschillende dingen zoals 'figurines' of costumes of unlimited ammo voor bepaalde wapens. Als je een wapen volledig geupgrade hebt met je geld kun je punten uitgeven voor unlimited ammo voor dat wapen. In je eerste run zul je echter nooit zo super ver komen met het upgraden van je wapens en zul je er misschien 2 volledig kunnen upgraden (als je dat al haalt) dus zo heel erg is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:07:

Als Resident evil 0 en 1 op dezelfde manier een 'remake' zullen zijn als biohazzard 0 in Japan dan is het absoluut niet de moeite waard om te kopen. Er was in die versie namelijk vrijwel niets veranderd. Ik denk dat dit gewoon een stunt van Capcom is om makkelijk wat te kunnen cashen met deze oude versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
gisteren mn normale versie omgeruild en de amerikaanse Limited Edition gehaald (gameshop, den haag).
zit wel al helaas bij de laatste eindbaas althans dat lijkt me ;) (1ste keer dat ik hem ga uitspelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rival24 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 00:11:
[...]

Je krijgt elke keer dat je een level uitspeelt punten, en deze kun je uitgeven aan verschillende dingen zoals 'figurines' of costumes of unlimited ammo voor bepaalde wapens. Als je een wapen volledig geupgrade hebt met je geld kun je punten uitgeven voor unlimited ammo voor dat wapen. In je eerste run zul je echter nooit zo super ver komen met het upgraden van je wapens en zul je er misschien 2 volledig kunnen upgraden (als je dat al haalt) dus zo heel erg is het niet.
Goed om te weten, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Welke moeilijkheidsgraad raden jullie aan voor splitscreen hardcore/casual gamer? Ik las bij een review dat normal zo makkelijk is dat het saai is. Maar de demo vonden we beide wel vrij pittig, de bosses tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

DeepSeven schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 14:28:
Welke moeilijkheidsgraad raden jullie aan voor splitscreen hardcore/casual gamer? Ik las bij een review dat normal zo makkelijk is dat het saai is. Maar de demo vonden we beide wel vrij pittig, de bosses tenminste.
Als je van een uitdaging houdt zonder frustraties dan moet je denk ik gewoon op Veteran beginnen. Mocht dat niet genoeg uitdaging zijn dan kun je daarna altijd nog een rondje Professional doen. Maar casual en hardcore zijn niet echt synoniemen, dus misschien dat je de eerste chapter gewoon even op normal moet proberen, dat is ook best een goede graadmeter voor de rest van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

my bad, even te snel.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 16:21:
[...]

Kun je per chapter het level veranderen?
Dat kan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik het toch goed begrepen, thnx.

Best opmerkelijk dat je het per chapter kunt instellen, misschien willen ze op die manier het ontbreken aan echte cheats wat tegemoet komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit die wapenhandelaar er nog in?

http://www.youtube.com/watch?v=7oXx0qwe0wc

Edit:

Komt de handelaar terug?
Hoewel hij niet in het spel zit, zal er een vergelijkbaar alternatief zijn.

Jammer, had hem graag weer willen zien.

[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05

^^0nMe

Got Babana's?

O mijn god, ik had me voorgenomen om eerst de campaign geheel in singleplayer te doorlopen voordat ik aan de multiplayer co-op begon. Maar ik kon het niet laten om het na een paar chapters even te proberen en kwam in een game van iemand die ook ergens bij het begin was. Zelfs met een wildvreemde en zonder headsets kwamen we tot heel aardige teamwork en omdat we allebei niet wisten wat er ging komen in de verdere chapters (in totaal iets van 4 gehaald deze avond) was het vaak echt een gevecht op leven en dood door een ernstige gebrek aan ammo. Het toppunt was toch wel een episch gevecht met het 'beestje die van de vrachtwagen is gevallen' nadat we te laat door hadden wat de bedoeling was (ammo zo goed als depleted), maar uiteindelijk zonder restart neergehaald. :D

Ik zou iedereen aanraden om gewoon gelijk te beginnen met multiplayer, de ervaring wordt toch een stuk minder als een of beide spelers de chapters al een keer zelf hebben doorlopen. Misschien dat het op een hogere moeilijkheidsgraad nog wel spannend blijft.

DE handelaar zit er niet meer in en wat mij betreft is het een groot gemis, ook gameplay-technisch gezien. Want als je nu wilt shoppen tijdens een subchapter moet je de game quitten na een checkpoint als je niet wil wachten tot de volgende chapter overgang. Bij een online game is dit dus nogal vervelend als je het spel niet steeds wilt onderbreken.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het hele verhaal/cutscenes/gameplay is te vinden op dit YouTube kanaal:
http://www.youtube.com/view_play_list?p=AF6AE11D52E8BB5B

Deze car chase gameplay doet me denken aan het einde van Metal Gear Solid 3, had je exact hetzelfde:

http://www.youtube.com/wa...AF6AE11D52E8BB5B&index=25

http://www.youtube.com/wa...AF6AE11D52E8BB5B&index=26

Albert Wesker als Neo (Matrix), zoek de verschillen :D
http://www.youtube.com/wa...AF6AE11D52E8BB5B&index=28

Albert Wesker = Neo + Agent Smith _/-\o_
http://www.youtube.com/wa...AF6AE11D52E8BB5B&index=54

Gebruik de volgende keer de editknop ipv vier berichten achter elkaar te plaatsen.

[ Voor 73% gewijzigd door PromoX op 14-03-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yay ik heb men ps3 terug, en ga dadelijk achter RE5.

Ik ga gelijk beginnen met MP dus als iemand vanavond een paar uur wilt co-open, laat maar weten :)

Liefst met headset om makkelijker te communiceren :P

Edit: Indien gewenst maak ik een lijstje voor de OP met namen van spelers die online wensen te co-open.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Wow, had RE5 ge-pre-ordered bij Amazon.co.uk en vond vandaag bij thuiskomst de game al op m'n deurmat! Heel relaxt, dat hij er vandaag al is ipv dinsdag (maandag niet thuis) :D

Ik ga een nachtje (semi) griezelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit net voorbij het stuk van de tweede level in de demo, tot nu zeer goed bevallen deze game.

De cutscenes zijn echt filmisch, het eerste 'monster' gevecht best spanned zeg :P de eerste vierpoters, ...

Iemand joinde daarnet men game maar ging wel drie keer door vanwege een doorgezaagde keel, dan toch nog gelukt :)

Edit: er is wel audio communicatie dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Net een uurtje of 2 voor het eerste Resident Evil 5 gespeeld (op de 360). En tot nu toe ben ik echt zeer positief.

Echt fantastische graphics, ik denk wel de beste die ik ooit gezien heb. Het ziet er fantastisch uit, de textures, de lichteffecten (!!!) en gewoon hoe alles gedesignd is. De smerigheid, brandende autobanden, stof etc. Werkelijk prachtig. :) De physics zijn ook erg mooi uitgewerkt. Wapperende kleden, dozen die realistisch reageren als je er tegen aan loopt en bijv. ratten die onder een verfblik vandaan komen en dat het blik dan wegrolt met een mooi geluid. Dat zijn kleine details waar ik op let die de sfeer zeker ten goede komen.

De gameplay is goed. Ik was de besturing al enigsinds gewend van RE4 en er is eigenlijk niet zo heel veel veranderd. Ze hadden wel even de moeite mogen nemen om wat meerdere knife animaties erin te stoppen want nu ziet het er nogal lomp uit. Ook een crosshair ipv slechts die laser onder je gun was meer dan welkom geweest.

Ook een jammer puntje vind ik sommige geluiden. Ze hebben geluiden van items oppakken en het pistool hetzelfde gehouden als in RE4. En dat pistool klinkt nou niet echt krachtig, ze hadden dat echt moeten veranderen imho.

Maar ik noem nou wel een aantal negatieve punten op, maar verder is de game echt fantastisch. De cutscenes zijn werkelijk prachtig, echt filmisch zoals iemand boven mij al noemt. Ik heb al heel wat dingen langs zien komen waar ik echt achter wil komen hoe het allemaal zit, ben erg benieuwd.
De eerste bossfight (wormman) is ook echt bloedstollend. En trouwens die gast met die bijl daarvoor ook al. Ik speel op veteran en dan moet je echt zuinig omspringen met je ammo. Oja, dan meteen nog een negatief puntje. Die Sheva knalt al m'n ammo op terwijl ik zuinig omspring met ammo en zo veel mogelijk enemies probeer te kniven/melee'en. En dan is haar ammo op, en dan gaat ze zeiken om nieuwe en dan geef je dat niet en dan gaat ze weer dood :p Naja misschien moet ik maar even online gaan co-oppen.

Genoeg verhaal. Ik ga alle lichten uitzetten en weer verder spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

monnick schreef op zondag 15 maart 2009 @ 00:17:
Oja, dan meteen nog een negatief puntje. Die Sheva knalt al m'n ammo op terwijl ik zuinig omspring met ammo en zo veel mogelijk enemies probeer te kniven/melee'en. En dan is haar ammo op, en dan gaat ze zeiken om nieuwe en dan geef je dat niet en dan gaat ze weer dood :p Naja misschien moet ik maar even online gaan co-oppen.

Genoeg verhaal. Ik ga alle lichten uitzetten en weer verder spelen :D
Mijn oplossing voor sheva is dat ik haar een pistol geef wat ik maximaal upgrade en vervolgens alle ammo daarvoor bij haar dump. Zelf neem ik altijd een shotgun, rifle en machinegun mee omdat Sheva die dingen anders echt binnen no time leeg knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rival24 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 00:21:
[...]

Mijn oplossing voor sheva is dat ik haar een pistol geef wat ik maximaal upgrade en vervolgens alle ammo daarvoor bij haar dump. Zelf neem ik altijd een shotgun, rifle en machinegun mee omdat Sheva die dingen anders echt binnen no time leeg knalt.
Hehe dito, ik geef haar een goede handgun en de meeste ammo ervoor, en ik ga met een shotgun gaan pompen en met de machine gun sprayen. Ik doe ook nog even voort, daarstraks gespeeld tot na het tweede level uit de demo en vele juwelen gekregen. Het upgraden van je wapen en verkopen / kopen van items is precies als in RE4, behalve dat er geen persoon voor je staat. Het haalt wel een beetje het gevoel weg van 'oef, terug bij de verkoper dus ik sta hier safe' :)

Waw, wat is deel 2-3 zalig zeg

spoiler:
Wanneer je met zijn twee op de hummer zit, achternagezeten door infected op hun crossmoto's en vrachtwagens _/-\o_ En dan daarna het gevecht met de trol, veruit het beste stukje tot nu toe

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Is 't normaal dat je echt veel ammo nodig hebt om die mannetjes neer te knallen? Heb af en toe tot 4 headshots nodig voordat ze neergaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Zo net die chainsaw dude uit de demo verslagen. Qua moeilijkheid valt die wel mee op veteran, had hem moeilijker verwacht.

Even een vraagje over de shotgun. Ik zit momenteel aan het begin van die mijn en heb nog geen shotgun maar wel een MP5 en rifle. Ben ik die shotgun ergens misgelopen of kom ik die gewoon een keer tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Shotgun kan je kopen aan 't eind van een chapter. Of die ook te vinden valt weet ik niet, ik ben hem voor die mijn in ieder geval niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
monnick schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:07:
Zo net die chainsaw dude uit de demo verslagen. Qua moeilijkheid valt die wel mee op veteran, had hem moeilijker verwacht.

Even een vraagje over de shotgun. Ik zit momenteel aan het begin van die mijn en heb nog geen shotgun maar wel een MP5 en rifle. Ben ik die shotgun ergens misgelopen of kom ik die gewoon een keer tegen?
Jawel, deze vind je tamelijk vroeg al in het begin van het spel. Hij hangt ergens in één of andere hut aan een muur, als decoratie. Als je online geco-opt hebt kan het wel zijn dat je partner ermee weg was :P

Ik heb ook de Dragunov (Rifle) zo gevonden, veel beter dan de standaard rifle, en al wat upgegrade ook.
Deze vind je
spoiler:
in een kamer waar twee metalen 'lockers' staan, in de linkse zat dit wapen. Ik denk in hoofdstuk 2-1 of 2-2
Gimbooze schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:27:
Is 't normaal dat je echt veel ammo nodig hebt om die mannetjes neer te knallen? Heb af en toe tot 4 headshots nodig voordat ze neergaan?
Firepower van je wapen upgraden, ik heb nu meestal 3 kogels nodig met mijn handgun, of 2 headshots. Met de shotgun 1tje als ze dicht genoeg komen te staan, wat meestal geen onoverkomelijk probleem is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 07:15

Willybubba

Nut up or shut up.

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:36:
[...]

Jawel, deze vind je tamelijk vroeg al in het begin van het spel. Hij hangt ergens in één of andere hut aan een muur, als decoratie. Als je online geco-opt hebt kan het wel zijn dat je partner ermee weg was :P
Aha, ik heb 'm wel zien hangen maar ik kon die kamer niet in, ik had 'n sleutel nodig. Waar vind ik die dan?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

monnick schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:07:

En ook hierboven:

spoiler:
Shotgun is te vinden in het huisje dat op slot zit vlakbij dat huis waar dat blonde wijffie wordt ontvoerd. Je moet wel een sleutel hebben om binnen te komen. Vlak daarvoor kan je Sheva een kontje geven ergens en vindt ze een sleutel.

Ik heb sheva de rifle en de mp5 gegeven. Met de mp5 is ze gek genoeg TE zuinig. Ze schiet elke keer maar 2 kogeltjes ofzo. En de rifle KAN je gewoon niet snel mee schieten :P.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Jesus, op veteran is het spel best wel moeilijk (vind ik). Ik zit nu al de hele middag vast in chapter 2-2 ofzo. Als je net die mijn binnenkomt. Eerst het stuk met die gangen was erg lastig en nu zit ik vast in die grote ruimte waarin zo'n wiel hangt.

Die gasten waarbij uit het hoofd zo'n soort wormdinges komt zijn erg pittig :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb RE5 ook binnen en speel het op veteran. Een aantal opmerkingen:
- Controls zijn zoals RE4, ietsjes aangepast (je kunt nu strafen), het schieten, geluidjes en items zijn grotendeels hetzelfde gebleven. Maar ik mis wel de RE4 Wii controls, daarmee kon je pas echt lekker schieten.

- De graphics zijn erg mooi. Er is veel aandacht besteed aan de omgeving en de charactermodels zijn erg gedetailleerd.

- Gameplay: Ik had wat meer verwacht. Ik vind deze RE best wel dumb-downed, weinig puzzels. Bij oude RE's moest je regelmatig naar je map kijken, hier schiet je lineair door de levels heen.
Doordat je een partner hebt, is het spel veel makkelijker geworden. Vroeger moest je nog zuinig omgaan met herbs en sprays, nu heb ik niks bij me want ik kan oneindig geressed worden door m'n partner (en andersom). De enige keren dat ik echt doodga, is als ik niet op tijd mijn partner res. (of als mijn AI partner ergens loopt te klooien

- Ammo is bij veteran wel schaars, maar ik gebruik nog steeds mijn RE4 truc: schieten tot ze staggeren en eropaf rennen om ze een stomp te verkopen. Als ze eenmaal liggen gewoon erboven staan en lekker raggen met mes, scheelt een hoop ammo. Tip voor een gratis clip ammo: schiet je clip leeg, reload niet en upgrade je weapon capacity (aan het eind van chapter of als je dood bent): je wapen is weer vol.

Een tof en mooi spel, qua graphics en sfeer zeker RE-waardig maar qua gameplay mechanics is het wel minder uitdagend geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo ik heb net een nieuw bossfight gehad tegen die handlanger op zijn boot (Irving), geweldige fight zeg :D

Ook een nieuwe handgun en shotgun gekocht ondertussen, dadelijk aan hoofdstuk 4 beginnen (normal), later ook op veteran maar dan met reeds upgegrade wapens :)

@ Hawah, probeer het spel eens in co-op, dan gebeurt het regelmatiger dat je beide opsplitst hier en daar waardoor je niet tijdig kan helpen / ressen als iemand aangevallen wordt... de cpu blijft altijd dicht bij je hangen dus word je makkelijker gered volgens mij.

Gratis clip ammo als je upgrade is wel lekker, machine gun kreeg nu telkens 70-80-90 kogels gratis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 19:45:
Gratis clip ammo als je upgrade is wel lekker, machine gun kreeg nu telkens 70-80-90 kogels gratis _/-\o_
Klopt ja, dat is vooral leuk voor de magnum waar erg weinig kogels voor te vinden zijn. De laatste magnum doet volledig geupgrade 5000 damage :9~ dus dat is wel leuk als je daar wat extra shots voor hebt (vooral bij bosses).

Het is overigens aan te raden om je beginwapens niet teveel te upgraden aangezien die heel weinig damage doen. Volgens mij kom je in chapter 5 de AK tegen, en dat is de krachtigste machine gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 19:45:

@ Hawah, probeer het spel eens in co-op, dan gebeurt het regelmatiger dat je beide opsplitst hier en daar waardoor je niet tijdig kan helpen / ressen als iemand aangevallen wordt... de cpu blijft altijd dicht bij je hangen dus word je makkelijker gered volgens mij.
Yup je hebt gelijk, de game experience wordt zeker beter als je met een maat coop speelt, daar twijfel ik niet aan. Alleen ik ben geen echte online gamer, ik haat het om door een headset te praten ("Tegen wie ben je nou aan het praten?") en local coop heeft te kleine schermen, zelfs op m'n 42". Vind je het goed als ik je van de week add? Mijn PSN is Hawah

Maar ik moet niet klagen, heb KZ2 en RE5 op dezelfde dag binnengekregen, ik moet hele tijd de overweging maken: welke game moet ik nu gaan spelen? Beide games zijn goed. Een luxe probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:00:
[...]

Yup je hebt gelijk, de game experience wordt zeker beter als je met een maat coop speelt, daar twijfel ik niet aan. Alleen ik ben geen echte online gamer, ik haat het om door een headset te praten ("Tegen wie ben je nou aan het praten?") en local coop heeft te kleine schermen, zelfs op m'n 42". Vind je het goed als ik je van de week add? Mijn PSN is Hawah

Maar ik moet niet klagen, heb KZ2 en RE5 op dezelfde dag binnengekregen, ik moet hele tijd de overweging maken: welke game moet ik nu gaan spelen? Beide games zijn goed. Een luxe probleem :)
Ja dat is goed hoor, zelfs deze namiddag al, als je wilt.

Een headset is best handig nochtans, ik heb al regelmatig mijn partner gewaarschuwd in de trend van 'let op achter je komen er 3 mormels op je af' of gewoon bij puzzels (overleg), of wanneer ik munitie / herb nodig heb.
Een HS gebruiken is een beetje een drempel waar je moet over stappen, gewoon beginnen met een 'How are you doing this afternoon? Alrighty then'.

Gisteren geco-opt met iemand zonder HS, ipv gaan te typen gewoon even via de micro gevraagd of hij 30 seconden kon wachten voor een bio-break, hij bevestigde met 'come on!'

Ik heb 4 maten die ook nooit ofte nimmer een headset wilden gebruiken, te verlegen zeker? :D Ondertussen (overredingskracht ftw) hebben ze allen 1tje :Y)

'Tegen wie ben je nou aan het praten....?' Good point, tamelijk irritant wanneer dit gebeurt. Ik gebruik hem simpelweg niet als er een vriend naast me zit, ten eerste asociaal tegenover hem, en ten tweede niet leuk voor de persoon waar ik dan mee praat via HS. Die hoort me dan bezig in een vreemd dialectje tegen men maat, not-done :N

Voordelen van de HS:
- Geen constant getyp van berichten
- Online teamplay (natuurlijk)
- Een vorm van gratis bellen
- Geen krakende stemmen door je boxen
- Kan gebruikt worden als headphones

Nadelen:
- Irritante mannetjes die hun headset bij de stereo leggen, of als er een stuk of 3 baby's liggen te schreeuwen op de achtergrond :')

Quick decision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Rival24 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:28:
[...]

Klopt ja, dat is vooral leuk voor de magnum waar erg weinig kogels voor te vinden zijn. De laatste magnum doet volledig geupgrade 5000 damage :9~ dus dat is wel leuk als je daar wat extra shots voor hebt (vooral bij bosses).

Het is overigens aan te raden om je beginwapens niet teveel te upgraden aangezien die heel weinig damage doen. Volgens mij kom je in chapter 5 de AK tegen, en dat is de krachtigste machine gun.
Je komt later in het spel nog een SIG mg (ergens in chapter 6 dacht ik) tegen. Ik moet het nog even controleren maar was deze nou krachtiger of niet?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste