Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Priet schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:51:
[...]

Da's geen oplossing, dat is symptoon-bestrijding ;)

Hier de 'echte' fix (regel 67):

code:
1
if(ctype_alpha($_GET['a'])){

Wordt:
code:
1
if(isset($_GET['a']) && ctype_alpha($_GET['a'])){
Ja dat klopt, maar de gemiddelde gebruiker weet dat niet dat dat op die manier moet. Dus vandaar mijn reactie. Net een versie 1.1a geupload op sourceforge welke zo zichtbaar moet zijn. Deze fixt het 'probleem' en onderdrukt evt notices elders in het script.

Dus mensen die nog niet hadden geupdate naar 1.1

Pak versie 1.1a die zo op http://www.sourceforge.net/projects/nzbgetter verschijnt. Herkenbaar aan de bestandsnaam nzbgetter1_1a.tar.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
Hotzenwalder schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:48:
Ik heb een nieuwe 2e schijf in mijn NAS gedaan en de wizard geskipped om te voorkomen dat de verkeerde hard disk geformatteerd zou worden. Nu heb ik onder Tools --> Raid de knop 'Format the new drive as standard type' (Format the 2nd new drive). Kan ik er vanuit gaan dat in dat geval echt de juiste hard disk geformatteerd wordt en niet de 1e volle?

Is het een idee om de volle uit slot 1 te halen en dan de andere schijf te formatteren of begrijpt de NAS het dan niet meer als slot 1 weer gevuld wordt?

Raak niet graag 1GB aan data kwijt ;)

[firmware 1.05 / 26-5-09]
volle eruit halen is altijd de betere optie
better safe then sorry :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 20:37

Kingpinda

Citizenship is earned.

Hmm... iemand met een d-link 323 die mij kan helpen? Al een paar dagen draait mijn fan op high. Gaat niet meer naar low of uit. al gelezen dat met Firmware1.08b5 hij op auto low/high moet zetten en niet op auto 0ff/low/high.. maar dat maakt geen verschil. Logs er op na gelezen en mijn nas denkt dat de fan niet gestart kan worden.. temp is netjes tussen 32 en 35 celcius...

een of ander iets gesneuveld in mijn nas? dat hij niet kan detecteren dat de fan draait? zou dit misschien te verhelpen zijn met een funplug fan script?

edit: ohja. gedowngraped naar firmware 1.07 daarna factory defaults. no go. nu weer terug bij 1.08b5 weer factory defaults en ook shut downs tussendoor gedaan ipv restarts.

edit2: Net funplug op mijn usbstick geinstalled. Nu als ik met putty inlog zie ik geen kleurcodes meer. bv draaiende services in start waren bijvoorbeeld groen bij mij. Packages hadden ook een kleur. nu is alles onoverzichtelijk grijs. iemand een idee?
Was opgelost nadat ik in funplug real ffp naar mijn usb heb verwezen. Kon ie tenminste alle libraries vinden.

[ Voor 34% gewijzigd door Kingpinda op 18-10-2009 15:30 ]

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
2e harde schijf werkt. Omdat ik hem geformatteerd heb terwijl schijf 1 er niet in zat is mijn originele schijf nu volume_2 geworden en is de nieuwe volume_1. Maakt niet zoveel uit. Het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
Schijven omwisselen in de bays is de oplossing. Dan wordt je oude weer Volume_1 en je nieuwe Volume_2

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10 21:58
Heeft er nog iemand een antwoord op mijn vraag over de GD-Library? Hebben mensen 'm geïnstalleerd staan, en hoe hebben ze dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort 2 schijven in mijn CH3SNAS, en dit ging lange tijd goed met het in standby gaan van beide schijven. Nu gaat mijn 1e schijf niet meer standby, en ik probeer de oorzaak te achterhalen. Ik heb de laatste firmware draaien, en nzbgetweb, php en transmission draaien op een usb-stick (dat deden ze al tijden, en de schijf ging dan ook gewoon in standby).

Hoe kan ik achterhalen welke programma's allemaal gebruik (lijken) te maken van de schijf? Ik heb gezocht of er log-files zijn aangemaakt via de Windows-verkenner, maar daar zie ik alleen dat ntp.drift is gewijzigd, ongeveer een half uur geleden, en de timeout van de schijven staat op 15 mins. Dat zal dus niet de oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Houdt NZBGetter een history bij van eerder gevonden NZB bestanden zodat je na het legen van je verification queue niet weer dezelfde hits krijgt?

Is er ook een mogelijkheid om de hele verification queue in 1x leeg te maken?

Verder perfect programma in combinatie met NZBGet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hotzenwalder schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 08:01:
Houdt NZBGetter een history bij van eerder gevonden NZB bestanden zodat je na het legen van je verification queue niet weer dezelfde hits krijgt?

Is er ook een mogelijkheid om de hele verification queue in 1x leeg te maken?

Verder perfect programma in combinatie met NZBGet.
keb de verificatiequeue nog niet gebruikt, maar alle nzb's die behandeld zijn krijgen een soort van status: didit.
d'r schijnen leuke dingen aan te komen.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Ik ben nog even aan het zoeken naar de perfecte searchinstellingen en dan is de queue wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

zeroday schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 08:31:
[...]

maar alle nzb's die behandeld zijn krijgen een soort van status: didit.
Die didit bestanden staan in newsbin\web\nzbgetter\__exec__\dummy

Wel handig als je per ongeluk een download hebt verwijderd en je hem toch wilt hebben. ff de didit weghalen en hij kan hem weer pakken.

Oeh nog meer leuke dingen? Ik vind dit al brilliant! Zit behoorlijk wat werk in lijkt mij. Nog nooit zo'n blitse GUI gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
mrwolf schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:59:
Ik heb sinds kort 2 schijven in mijn CH3SNAS, en dit ging lange tijd goed met het in standby gaan van beide schijven. Nu gaat mijn 1e schijf niet meer standby, en ik probeer de oorzaak te achterhalen. Ik heb de laatste firmware draaien, en nzbgetweb, php en transmission draaien op een usb-stick (dat deden ze al tijden, en de schijf ging dan ook gewoon in standby).

Hoe kan ik achterhalen welke programma's allemaal gebruik (lijken) te maken van de schijf? Ik heb gezocht of er log-files zijn aangemaakt via de Windows-verkenner, maar daar zie ik alleen dat ntp.drift is gewijzigd, ongeveer een half uur geleden, en de timeout van de schijven staat op 15 mins. Dat zal dus niet de oorzaak zijn.
Je zou lsof kunnen installeren. Die geeft een list van open files.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:51

Priet

To boldly do what no one has..

zeroday schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 08:31:
Als ie nou nog automatisch de ondertiteling zou downloaden is ie wat mij betreft af :p

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Priet schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:39:
[...]

Als ie nou nog automatisch de ondertiteling zou downloaden is ie wat mij betreft af :p
LOL ;-)
bij mij doet ie dat op een andere NAS (maar dan download ik of de DVD5 van 2 releasers of de WMV van 2 - 3 releasers) ...

Ik vind de betrouwbaarheid van de ondertitel websites alleen bij een paar series aanwezig. Sommige series zie je alleen verschijnen als er een DVD release is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcateller
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-06 09:45
Dondj allereerst bedankt voor je geweldige toevoeging aan nzbget.
dit is echt een geweldige tool!

Zou het ook mogelijk zijn of hij eventueel via bierdopje RSS, ook naar een beschikbare subtitle checkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
RunaR schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:40:
[...]

Je zou lsof kunnen installeren. Die geeft een list van open files.
Waar moet ik dan naar zoeken? lsof geeft bijna 1000 regels terug, en van de vele opties die je kunt meegeven heb ik geen idee welke ik moet gebruiken...

[ Voor 7% gewijzigd door mrwolf op 19-10-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 22:50
mrwolf schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:39:
[...]

Waar moet ik dan naar zoeken? lsof geeft bijna 1000 regels terug, en van de vele opties die je kunt meegeven heb ik geen idee welke ik moet gebruiken...
Als je het commando:

lsof | grep /mnt/HD

geeft, zie je alle files op de harde schijf die open staan, en de processen die daar bij horen. In jouw geval dus bijv. lighttpd, php, ntpd, telnet, transmission ... Oftewel het lijkt er niet op dat ffp (of transmission) vanaf de USB stick draait.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle NZBGetter gebruikers, er is weer een nieuwe versie (1.1b) met wat fixes:

http://www.sourceforge.net/projects/nzbgetter/

Bugfixes

* NZB files will now be deleted from filesystem after NZB verification queue removal
* Some minor design fixes

Changes:

* Instead of removing one record at a time the total NZB verification queue can be deleted now
* Small improvement to the template system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:57:
* Instead of removing one record at a time the total NZB verification queue can be deleted now
Bedankt! Functie is vooral handig als je searches doet via NZBINDEX.nl en je de search nog wat moet 'tweaken'. Heb de meeste searches nu via TVNZB lopen dat gaat zo goed dat ik de NZB queue waarschijnlijk niet meer nodig heb.

[ Voor 33% gewijzigd door Hotzenwalder op 22-10-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Zijn er mensen met een CH3SNAS met NZBGet en een downloadsnelheid van méér dan 25MB? Als ik via Newsleecher 8 threads open naar Eweka krijg ik de volle 50MB als downloadsnelheid, maar als ik via NZBGet 8 connecties toe sta komt de snelheid niet hoger dan 25MB, wat gelijk staat aan 4 threads.

Is ergens in NZBGet na te gaan hoeveel connecties er open staan naar de newsserver? Zou het kunnen dat 25MB de max is voor de CH3SNAS of NZBGet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Hotzenwalder schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:17:
Zijn er mensen met een CH3SNAS met NZBGet en een downloadsnelheid van méér dan 25MB? Als ik via Newsleecher 8 threads open naar Eweka krijg ik de volle 50MB als downloadsnelheid, maar als ik via NZBGet 8 connecties toe sta komt de snelheid niet hoger dan 25MB, wat gelijk staat aan 4 threads.

Is ergens in NZBGet na te gaan hoeveel connecties er open staan naar de newsserver? Zou het kunnen dat 25MB de max is voor de CH3SNAS of NZBGet?
Ik heb een 35Mbit/s verbinding en gebruik de usenet server van mijn provider. Mijn CH3SNAS haalt meestal maar 2.2MByte/s (ongeveer 22Mbit met overhead). Zal de max wel zijn van de nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
alleen nzbget draaiend en niks anders is de max 3300 kb/s wat ik gezien heb
ik heb upc ook gedowngrade naar 30mb/s ipv 60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Hotzenwalder schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:17:

Vanaf mijn PC naar de NAS haal ik ook maar 20-25 MB/Sec max, de nas kan de data gewoon niet sneller verwerken.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Ik heb 30 mbit abonnement en met pc down ik met max 3.75 MB. op Nas is dit 1.2 MB max maar zit achter 100mbit router. Binnenkort gigaswitch halen en es kijken wat dat met de download op de NAS doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Had het geprobeerd met 8 connecties en 2x vier, maar het wordt echt niet sneller op de NAS. Op de PC gelukkig wel dus er is geen man overboord. 2500kbps op de NAS is trouwens ook niet slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 22:58

fmb

Heb vorige week de D-Link DNS-323 aangeschaft, daar zit standaard firmware 1.07 op. Zit dit weekend met de funplug te spelen, maar heb wat problemen. Het doorlopen van de diverse stappenplannen (bijvoorbeeld http://nas-tweaks.net/CH3SNAS:Tutorials/fun_plug ) gaat prima.

Ik geef ook het commando "store-passwd.sh" om het nieuwe root password op te slaan en te behouden na een herstart van de DNS-323. Dit lijkt goed te gaan, maar na een herstart van de DNS-323 ben ik elke keer weer alle users en groups kwijt. Ook het root-password is niet meer zoals ik hem had opgegeven (kan dus niet meer als root inloggen). Tevens wordt elke keer weer de "Workgroup" op "workgroup" gezet. Dit kan ik allemaal na een herstart van de DNS-323 wel weer instellen (ook het rootpassword via telnet), maar dat lijkt me niet zoals de funplug moet werken.

Wat wel werkt: de fun_plug start gewoon elke keer, dit blijkt uit de logfile van de funplug (ffp.log). Ook start elke keer mediatomb op (de "chmod a+x mediatomb.sh" gaat dus goed).

Iemand enig idee waarom de users en groupen nooit bewaard blijven?

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

fmb schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:31:
Ik geef ook het commando "store-passwd.sh" om het nieuwe root password op te slaan en te behouden na een herstart van de DNS-323.
Wat is de output die store-passwd.sh geeft?

[ Voor 12% gewijzigd door Priet op 25-10-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Priet schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:44:
[...]
Wat is de output die store-passwd.sh geeft?
Dit is de output:
# store-passwd.sh
Copying files to mtd1...
Copying files to mtd2...
Done.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er ook een ftp Logfile wordt aangemaakt o.i.d? Heb meerdere mensen toegang verleend tot mijn server op de ch3snas, maar wil eigenlijk wel wat meer controler over de activiteiten van deze gebruikers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:23:
Weet iemand of er ook een ftp Logfile wordt aangemaakt o.i.d? Heb meerdere mensen toegang verleend tot mijn server op de ch3snas, maar wil eigenlijk wel wat meer controler over de activiteiten van deze gebruikers...
Dat gaat niet standaard werken. daarvoor zal je een alternatieve FTP server moeten gaan draaien en daar dan een logfile bij laten aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, dus ook icm de fun-plug is er geen mogelijkheid om de functionaliteit van de standaard ftp server uit te breiden? Gebruikers te kicken of een log te laten schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:34:
Okay, dus ook icm de fun-plug is er geen mogelijkheid om de functionaliteit van de standaard ftp server uit te breiden? Gebruikers te kicken of een log te laten schrijven?
Volgens mij niet. Maar wie ben ik .. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha, tsjah, ik weet niet wie je bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik zou het volgende willen hebben met nzbgetweb en nzbgetter, maar ik heb geen idee of dit mogelijk is. Ik heb al een tijdje lopen spelen met allerlei instellingen, maar krijg het niet voor elkaar: mijn series staan allemaal in een aparte map op mijn NAS (\\ch3snas\...\Series\Dexter, \\ch3snas\...\Series\Mad Men, etc.). Momenteel komen al mijn downloads in \\ch3snas\...\Downloads terecht, en moet ik ze dus nog slepen naar de juiste map.

Ik zou graag willen dat alle Dexter afleveringen in \\ch3snas\...\Series\Dexter komen, enzovoort. Kan dit, en zo ja, welke instellingen moet ik hiervoor gebruiken? Ik zit nu te vogelen met categories in nzbgetweb, maar krijg het niet voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

fmb schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:31:
Iemand enig idee waarom de users en groupen nooit bewaard blijven?
Het zal wel geen nette oplossing zijn, maar ik heb nu eenmalig de users, groupen en passwords aangemaakt en bewaar de passwd, shadow en group file. Bij het opstarten wordt deze steeds teruggezet. Daarmee behoud ik nu elke keer mijn users.

Tevens zet ik bij het opstarten ook de samba.conf terug en heb daarin een aantal verbeteringen aangebracht (Masterbrowser, Prullenbak, meer vrijheid bij bepalen rechte van shares).

Werkt prima zo!

Edit: paar minuten later: iets te vroeg gejuigd, met de users gaat het nog niet goed; ik kom niet bij de netwerkshares. Wat samba betreft werken de wijzigingen wel, maar het lijkt met de user mis te gaan.
Edit2: probleem daadwerkelijk herleid tot aanmaken user. De webinterface laat in eerste instantie wel de user zien die ik had aangemaakt, maar als ik die verwijder en weer toevoeg dan werkt het weer!
Morgen verder...

[ Voor 26% gewijzigd door fmb op 27-10-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

mrwolf schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:16:
Ik zou het volgende willen hebben met nzbgetweb en nzbgetter, maar ik heb geen idee of dit mogelijk is. Ik heb al een tijdje lopen spelen met allerlei instellingen, maar krijg het niet voor elkaar: mijn series staan allemaal in een aparte map op mijn NAS (\\ch3snas\...\Series\Dexter, \\ch3snas\...\Series\Mad Men, etc.). Momenteel komen al mijn downloads in \\ch3snas\...\Downloads terecht, en moet ik ze dus nog slepen naar de juiste map.

Ik zou graag willen dat alle Dexter afleveringen in \\ch3snas\...\Series\Dexter komen, enzovoort. Kan dit, en zo ja, welke instellingen moet ik hiervoor gebruiken? Ik zit nu te vogelen met categories in nzbgetweb, maar krijg het niet voor elkaar...
Wat ik ervan begrijp ligt het helemaal aan de nzb benamingen. Als je namelijk via tvnzb download komen mijn series netjes in bv: TV/Dexter/series 4/s4d1-dexter tvpinda of iets soortgelijks.

op nzbindex zijn de nzb benamingen wat uiteenlopend waardoor het scriptje die uit de nzb benamingen al zijn informatie haalt niet altijd goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kingpinda schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:06:
[...]

Wat ik ervan begrijp ligt het helemaal aan de nzb benamingen. Als je namelijk via tvnzb download komen mijn series netjes in bv: TV/Dexter/series 4/s4d1-dexter tvpinda of iets soortgelijks.

op nzbindex zijn de nzb benamingen wat uiteenlopend waardoor het scriptje die uit de nzb benamingen al zijn informatie haalt niet altijd goed werkt.
Als je 'mijn' pakket verzameling van nzbget, nzbgetter en unpak.sh gebruikt dan heb je het volgende

1. Wanneer iets in Downloads blijft hangen dan weet je dat er wat aan de hand is, want het spul is dan niet compleet of kan niet uitgepakt worden om een of andere reden (logfiles staan dan wel in de folder)

2. Wanneer iets in 'unsorted' staat dan kan de naam van de nzbfile niet herleid worden naar een tv serie
zodat het in een juiste folder kan. Hierin is de 'hulp' van nzbgetter noodzakelijk om dit op te lossen
bijv.
\\nl-usenet\usenet\Unsorted\bones.s05.e01

nzbgetter doet 2 dingetjes anders: enerzijds trekt deze de filenaam uit de rss feed en anderzijds kan deze dus overweg met een alternatieve bestandsnaam maar kan op dit moment geen rekening houden met de seizoenen en afleveringen

Als je dit niet veranderd dan gaat je content dus foutief in een folder (mav niet zoals jij wil)
Doe je alles handmatig dan is er in 99% van de gevallen weinig aan de hand.

Wil je het goed doen dan zul je in nzbgetter de naam bones.s05.e01 moeten wijzigen in bones.s05e01
En in mijn geval krijg je dan dat de opslag gaat naar
\\nl-usenet\usenet\Tv\Flash Forward\Series 1

(effe ander voorbeeld, voor de slimmerds onder ons die zeggen dat die folder van bones niet overeen komt ;-) ).
etc..

het unpak script wat ik gebruik is een uitgebreid script origineel ontwikkeld voor de popcornhour en aangepast door mij om op de CH3SNAS/CH3MNAS te kunnen werken.
echter ik ben een dramatische scripter dus dat script mag wel eens onder de loep genomen worden om e.e.a. nog mooier te kunnen automatiseren.

De categorieen die je ziet binnen nzbgetweb zijn voorgeconfigureerd en zal je handmatig in de nzbgetweb interface moeten selecteren om het daar in die folder uitgepakt te krijgen met hulp van een postprocessing/unpak script

[ Voor 7% gewijzigd door zeroday op 27-10-2009 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een CH3SNAS met 2 x 1 TB harddisk in die Raid1 zijn ingesteld. Ik heb per abuis tijdens het inloggen op 2'e scherm op "next" gedrukt waarna het begonnen is met formatteren. Ik heb het meteen gecancelled. Na herstart blijkt root name veranderd te zijn van Volume_1 naar Volume_2 en er zijn ook een aantal bestanden verwijderd!!

Is er iemand die weet hoe kan ik de verloren data kan herstellen?
Is er een tool die ik kan gebruiken om verloren data te recoveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groennom
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
Vraag: Ik heb al enige tijd niet op mijn NAS ingelogd en je raad het al, ben mijn wachtwoordt kwijt!

Kan met FileZilla er nog wel bij (wachtwoord opgeslagen), en ook met de CFULLHDMA en met mijn webbrowser bij NZBGET. Ook de inlog via de webinterface ben ik kwijt :-(

De vraag is nu, waar kan ik het wachtwoord van ROOT vinden? En kan ik ook het wachtwoord van de webinterface ergens resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:22
groennom schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:49:
Vraag: Ik heb al enige tijd niet op mijn NAS ingelogd en je raad het al, ben mijn wachtwoordt kwijt!

Kan met FileZilla er nog wel bij (wachtwoord opgeslagen), en ook met de CFULLHDMA en met mijn webbrowser bij NZBGET. Ook de inlog via de webinterface ben ik kwijt :-(

De vraag is nu, waar kan ik het wachtwoord van ROOT vinden? En kan ik ook het wachtwoord van de webinterface ergens resetten?
Wachtwoorden opgeslagen in de Filezilla client kun je verassend genoeg gewoon uitlezen uit de xml bestanden:

http://unsharptech.com/20...ords-stored-in-plaintext/

The following files are what you need to know about:

filezilla.xml – Stores most recent server info including password in plaintext.
recentservers.xml – Stores all recent server info including password in plaintext.
sitemanager.xml – Stores all saved sites server info including password in plaintext.

These files can usually be found in the following directories:

Windows XP/2K: “C:\Documents and Settings\username\Application Data\FileZilla”
Windows Vista: “C:\Users\username\AppData\Roaming\FileZilla\”
Linux: “/home/username/.filezilla/”

Kun je verder nog inloggen met telnet of ssh?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!
groennom schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:49:

zie hierboven een antwoord over terugvinden van wachtwoorden

de NAS kan met behoud van data op de HDD's teruggezet worden naar Factory defaults door 10 tot 15 seconden de reset knop aan de achterkant ingedrukt te houden en dan los te laten, de NAS zal zich dan zelf rebooten naar fabrieksinstellingen en dan kun je via de standaard inlog er weer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groennom
zeroday schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:56:
[...]

zie hierboven een antwoord over terugvinden van wachtwoorden

de NAS kan met behoud van data op de HDD's teruggezet worden naar Factory defaults door 10 tot 15 seconden de reset knop aan de achterkant ingedrukt te houden en dan los te laten, de NAS zal zich dan zelf rebooten naar fabrieksinstellingen en dan kun je via de standaard inlog er weer bij.
Bedankt voor je reactie, ga het vanavond direct proberen!

[ Voor 6% gewijzigd door groennom op 27-10-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil de CH3SNAS enkel en alleen gebruiken als fileserver voor mijn 3 mediacenters. Dus alle films, tv series, foto's en muziek komen op 2 x 1TB op de CH3SNAS terecht. Is het mogelijk om bv. een film tegelijk op alle 3 de mediacenters te delen? Moet ik hiervoor extra software installeren of iets configureren? Mediacenters werken op Mediaportal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Je hoeft een film maar 1 keer te delen, namelijk op je CH3SNAS. Alle je mediacenters hebben dan toegang tot deze share en kunnen je films/muziek/etc dan ook allemaal afspelen. Dit is standaard functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedoelde "afspelen" ipv delen :-) dus is het mogelijk dat ik 1 film op de CH3SNAS op alle 3 de mediacenters gelijktijdig afspeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:23
Ja dat kan qua rechten wel. Maar ik denk dat de ch3snas het qua cpu load het niet aan kan.
2 normale films wel maar 2 hd kwaliteit films denk ik al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en bedoel je dan 2 verschillende hd kwaliteit films, of 2 maal dezelfde? Want dat zou wel jammer zijn als ik op alle 3 mediacenters tegelijk een andere film wil bekijken en dit nie zou lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:13:
en bedoel je dan 2 verschillende hd kwaliteit films, of 2 maal dezelfde? Want dat zou wel jammer zijn als ik op alle 3 mediacenters tegelijk een andere film wil bekijken en dit nie zou lukken
Misschien lukt het net. Een CH3SNAS kan ongeveer 15-20MB/s leveren over een Gigabit netwerk. Een beetje HDfilm is al gauw 5MB/s. 3 tegelijk zou dus net moeten gaan. Alleen wordt die van 3 plekken op de harddisk gelezen (dat kost extra tijd) en de router zou het ook moeten kunnen door voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn thuisnetwerk is volledig voorzien van Gigabit switches en een gigabit router (Sitecom Gaming Router).
Is het dan mss niet beter dat ik een eigen server bouw met bv. een zuinige AMD processor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RunaR schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:28:
[...]

Misschien lukt het net. Een CH3SNAS kan ongeveer 15-20MB/s leveren over een Gigabit netwerk. Een beetje HDfilm is al gauw 5MB/s. 3 tegelijk zou dus net moeten gaan. Alleen wordt die van 3 plekken op de harddisk gelezen (dat kost extra tijd) en de router zou het ook moeten kunnen door voeren.
2 films afspelen is veelal geen probleem dat heb ik wel vaker gedaan .. Maar je gaat wel erg veel van je netwerk vergen als het echte heftige Full HD films zijn.
3 apparaten tegelijkertijd vanaf de NAS nog niet echt geprobeerd ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-10 07:38
Mijn router heeft de geest gegeven thuis. Maar is het ook mogelijk om de CH3SNAS als dhcp-server te gebruiken zonder router? Dus dan krijg je je internetkabel + pc's op een switch, de CH3SNAS ook op deze switch en deze verzorgt dan de ip's?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Een router doet meer dan ip adressen uitdelen, hij routert ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-10 07:38
klopt, maar dat betekent dus dat ik perse een router nodig heb?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ja. Mogelijk kun je je NAS ombouwen tot router (USB netwerkkaartje erin, routerfunctionaliteit in kernel bakken, configureren), maar dat is een stuk ingewikkelder dan een DHCP server starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groennom
DeOS schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:59:
[...]

Wachtwoorden opgeslagen in de Filezilla client kun je verassend genoeg gewoon uitlezen uit de xml bestanden:

http://unsharptech.com/20...ords-stored-in-plaintext/

The following files are what you need to know about:

filezilla.xml – Stores most recent server info including password in plaintext.
recentservers.xml – Stores all recent server info including password in plaintext.
sitemanager.xml – Stores all saved sites server info including password in plaintext.

These files can usually be found in the following directories:

Windows XP/2K: “C:\Documents and Settings\username\Application Data\FileZilla”
Windows Vista: “C:\Users\username\AppData\Roaming\FileZilla\”
Linux: “/home/username/.filezilla/”

Kun je verder nog inloggen met telnet of ssh?
Werkt, top!. Kwestie van hoofd en kleine letter. Ik zat in de buurt. Bedankt voor de tip, wel listig trouwens dat ww zo worden opgeslagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crugster
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-08 02:05
Sry voor de bump, maar ik ben nu een klooien maand verder na mijn post een paar pagina's terug, en nog steeds geen succes . Betekent dit dat de ch3snas gewoon niet goed met Linux overweg kan? Of doe IK iets fout?

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32721693

[ Voor 8% gewijzigd door Crugster op 29-10-2009 20:30 ]

If you have five dollars and Chuck Norris has five dollars, Chuck Norris has more money than you have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

fmb schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 23:47:
[...]
Edit: paar minuten later: iets te vroeg gejuigd, met de users gaat het nog niet goed; ik kom niet bij de netwerkshares. Wat samba betreft werken de wijzigingen wel, maar het lijkt met de user mis te gaan.
Edit2: probleem daadwerkelijk herleid tot aanmaken user. De webinterface laat in eerste instantie wel de user zien die ik had aangemaakt, maar als ik die verwijder en weer toevoeg dan werkt het weer!
Morgen verder...
Opgelost: met de users ging het toch prima, maar samba heeft ook een smbpasswd file. Bij elke reboot behoud ik nu mijn instellingen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds kort heb ik een CH3MNAS dit is de opvolger van CH3SNAS gekocht en wil daarop Sabnzbd laten werken maar ik kom niet verder met de installatie van debian etch installatie.

Ik krijg bij het veranderen van de root deze melding:

/ # cd /mnt/HD_a2
/mnt/HD_a2 # ./ffp/bin/busybox chroot etch /bin/bash
Illegal instruction

Wat doe ik fout?

Ligt die misschien aan de debian versie?

Processor : ARM926EJ-S rev 0 (v5l)
BogoMIPS : 332.59
Features : swp half thumb fastmult edsp
CPU implementer : 0x41
CPU architecture: 5TEJ
CPU variant : 0x0
CPU part : 0x926
CPU revision : 0
Cache type : write-back
Cache clean : cp15 c7 ops
Cache lockdown : format C
Cache format : Harvard
I size : 32768
I assoc : 1
I line length : 32
I sets : 1024
D size : 32768
D assoc : 1
D line length : 32
D sets : 1024

Hardware : Feroceon
Revision : 0000
Serial : 0000000000000000
/mnt/HD_a2/debian #

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:40:
Hallo,

Sinds kort heb ik een CH3MNAS dit is de opvolger van CH3SNAS gekocht en wil daarop Sabnzbd laten werken maar ik kom niet verder met de installatie van debian etch installatie.

Ik krijg bij het veranderen van de root deze melding:

/ # cd /mnt/HD_a2
/mnt/HD_a2 # ./ffp/bin/busybox chroot etch /bin/bash
Illegal instruction

Wat doe ik fout?

Ligt die misschien aan de debian versie?
/mnt/HD_a2/debian #
Volgens mij is er nog niemand bezig geweest om de debian op de glibc toolchain te laten draaien.
Waarom geen nzbget draaien? dat werkt perfect op de CH3MNAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op zondag 01 november 2009 @ 00:25:
[...]

Volgens mij is er nog niemand bezig geweest om de debian op de glibc toolchain te laten draaien.
Waarom geen nzbget draaien? dat werkt perfect op de CH3MNAS
Bedankt voor je antwoord

heb je daar geen debian voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 02:44:
[...]

Bedankt voor je antwoord

heb je daar geen debian voor nodig?
nope, alleen fun_plug, een doos doorzettingsvermogen en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Fijn... na 110 (!!!) mailtjes in een paar uur tijd van de CH3SNAS te hebben ontvangen heb ik 'm toch maar even uitgezet:
Left Hard Drive Has Failed
Right Hard Drive Has Failed

Sincerely,
Your CH3SNAS
Een beetje loos is het wel om elke twee minuten dit bericht te sturen 8)7 Morgenochtend op kantoor maar eens kijken wat er aan de hand is.

Hij heeft de melding wel eens eerder gegeven, maar zo extreem heb ik 't nog niet eerder meegemaakt. Daarom heb ik ook een shutdown gegeven ipv een restart. De vorige keren bleef het apparaat hangen in een oneindige reboot-lus. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:25:
[...]

nope, alleen fun_plug, een doos doorzettingsvermogen en tijd.
yep, het draait. Bedankt voor de tip. Ik staarde me blind op sabnzbd. Meet nzbget werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!
Ik heb een probleem met de CH3sNAS.
De nas staat bij mij ouders en ik log er vanuit mijn huis via ftp op in. Tot zover geen problemen.
Probleem is dat ik Word bestanden niet kan openen als bij mijn ouders een nieuw bestand op de Nas wordt opgeslagen. Logisch, rechten zijn 700... Alleen hoe pas ik dit aan? Hoe zorg ik er voor dat ze standaard met 777 rechten worden opgeslagen?
Mijn ouders gebruiken de Nas gewoon als netwerkapparaat en loggen dus niet in.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
heb je funplug erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocm81
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:47
Hallo,

Ik heb een CH3MNAS en wil hier graag NZBGET geinstalleerd hebben.

Ik heb de volgende geprobeerd:

http://www.aroundmyroom.c...how-to-that-replaces-all/

http://www.aroundmyroom.c...zbgetweb-nzbgetter-unpak/

De installatie gaat op zich zelf goed maar als ik mijn nas via http://ch3snas:8000 (goede naam en ip gebruikt) moet benaderen krijg ik geen website te zien(pagina kan niet gevonden worden).

De CH3MNAS heeft de nieuwste firmware en ik gebruik funplug versie 0.5

Wie kan mij verder helpen?

Alvast erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik heb er sinds gisteren ook 1. Ik lees hier en daar dat je funplug het beste vanaf een USB stick kunt draaien ivm onnodige HD spinup, maar soms wordt ook gezegd dat hun HD's prima in standby gaan met funplug op de HD.

Kan hier iemand uitsluitsel over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nocm81 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:28:
Hallo,

Ik heb een CH3MNAS en wil hier graag NZBGET geinstalleerd hebben.

Ik heb de volgende geprobeerd:

http://www.aroundmyroom.c...how-to-that-replaces-all/

http://www.aroundmyroom.c...zbgetweb-nzbgetter-unpak/

De installatie gaat op zich zelf goed maar als ik mijn nas via http://ch3snas:8000 (goede naam en ip gebruikt) moet benaderen krijg ik geen website te zien(pagina kan niet gevonden worden).

De CH3MNAS heeft de nieuwste firmware en ik gebruik funplug versie 0.5

Wie kan mij verder helpen?

Alvast erg bedankt.
dat zijn wel erg 2 verschillende how-to's ..
die eerste is erg outdated en eigenlijk voor tweakers met veel kennis
de laatste is dermate fool proof dat e.e.a. gewoon moet werken als je de juiste sh scripts in de juiste folder plaatst opstart en/of reboot

geef eens een ps commando in je telnet sessie.
en laat eens zien of je uberhaupt wel de lighttpd opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocm81
zeroday schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:13:
[...]

dat zijn wel erg 2 verschillende how-to's ..
die eerste is erg outdated en eigenlijk voor tweakers met veel kennis
de laatste is dermate fool proof dat e.e.a. gewoon moet werken als je de juiste sh scripts in de juiste folder plaatst opstart en/of reboot

geef eens een ps commando in je telnet sessie.
en laat eens zien of je uberhaupt wel de lighttpd opstart
Daar heb je helemaal gelijk in. Heb namelijk van alles geprobeerd. Ik ben gister weer bij het begin begonnen. Op dit moment draait alleen funplug op mijn nas.

Hoe kan ik het beste verder gaan?
(Ik heb een klein beetje verstand van Linux)

Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door nocm81 op 05-11-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

nocm81 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:30:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in. Heb namelijk van alles geprobeerd. Ik ben gister weer bij het begin begonnen. Op dit moment draait alleen funplug op mijn nas.

Hoe kan ik het beste verder gaan?
(Ik heb een klein beetje verstand van Linux)

Alvast bedankt.
Waarschijnlijk heb je de 4 modules: php, curl, lighttpd en rar niet geinstalleerd. Die zitten namelijk niet in die package bij de tweede how to link die je hebt gebruikt.

Ik stel voor dat je alles volgens die tweede link installeerd en dan bovenstaande modules download en ook installeerd. Van deze site: http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.5/PACKAGES.html

edit:
Deze hoeven NB bij mijn weten niet ge-chmod te worden. Nzbget en web thingie starten de modules automatisch op MAAR dan moeten ze uitteraard wel geinstalleerd zijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door Kingpinda op 05-11-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kingpinda schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:22:
[...]

Waarschijnlijk heb je de 4 modules: php, curl, lighttpd en rar niet geinstalleerd. Die zitten namelijk niet in die package bij de tweede how to link die je hebt gebruikt.

Ik stel voor dat je alles volgens die tweede link installeerd en dan bovenstaande modules download en ook installeerd. Van deze site: http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.5/PACKAGES.html

edit:
Deze hoeven NB bij mijn weten niet ge-chmod te worden. Nzbget en web thingie starten de modules automatisch op MAAR dan moeten ze uitteraard wel geinstalleerd zijn :)
Mmmm ja.. ik moet die installatie van die extra packages nog eens beschrijven. Ik ga er altijd vanuit dat e.e.a standaard al geinstalleerd is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocm81
Kingpinda schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:22:
[...]

edit:
Voordat ik met de tweede link ben begonnen. Heb ik alle extra software doormiddel van de eerste link geinstalleerd tot het NZBGET gedeelte. Dit heb ik via de 2de link gedaan.

Ik ga nu 4 pakketen downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

zeroday schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:38:
[...]

Mmmm ja.. ik moet die installatie van die extra packages nog eens beschrijven. Ik ga er altijd vanuit dat e.e.a standaard al geinstalleerd is..
net nog even gekeken op http://inreto.de/dns323/fun-plug/0.5/packages/ die zero day in de eerste how to guide gebruikte

Uit deze lijst van packages missen de packages: Curl, PHP en rar. Lighttpd zit hier wel in. vreemd genoeg kun je dus met de html link http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.5/PACKAGES.html
deze wel terug vinden.

Ik ben zelf met de eerste keer dat ik zeroday's paketje heb geinstalleerd hier ook mee de mist in gegaan. Curl, PHP en rar waren dus niet geinstalleerd.

edit:
Aap uit mouw! php en curl zitten in een andere map namelijk: http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.5/extra-packages/ verder staat rar hier ook nergens. ik kan me herrinneren dat ik op zoek ben gegaan naar rar voor linux. volgens mij heb ik hem van de volgende site vandaan. maar dit weet ik niet zeker: http://www.rarlab.com/download.htm

[ Voor 18% gewijzigd door Kingpinda op 05-11-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocm81
Kingpinda schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:53:
[...]

net nog even gekeken op http://inreto.de/dns323/fun-plug/0.5/packages/ die zero day in de eerste how to guide gebruikte

Uit deze lijst van packages missen de packages: Curl, PHP en rar. Lighttpd zit hier wel in. vreemd genoeg kun je dus met de html link http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.5/PACKAGES.html
deze wel terug vinden.

Ik ben zelf met de eerste keer dat ik zeroday's paketje heb geinstalleerd hier ook mee de mist in gegaan. Curl, PHP en rar waren dus niet geinstalleerd.
Is het verstandig/handig om de rsync commando's uit te voeren. Of is dit in mijn geval niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Ik zou ze gewoon in windows via die html link op je desktop downloaden en dan slepen in je root van je nas. Dan via telnet of ssh inloggen en alle 3 tegelijkertijd installeren. funpkg -i *.tgz daarna kun je die packages uit de root nog even naar ffp/pkg ofzo moven. die rar moet je dus even van rarlab downloaden of ergens anders. die kan ik ook nergens vinden op inreto.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Genoil schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:42:
Ik heb er sinds gisteren ook 1. Ik lees hier en daar dat je funplug het beste vanaf een USB stick kunt draaien ivm onnodige HD spinup, maar soms wordt ook gezegd dat hun HD's prima in standby gaan met funplug op de HD.

Kan hier iemand uitsluitsel over geven?
Volgens mij hangt dat er vanaf of bepaalde scriptjes regelmatig de harde schijf accessen. Zoals nzbget als je die met cronjob of de webinterface om het uur nzb's laat scannen. dus als je geen scriptjes hebt lopen zoals dit dan zou hij prima in standby moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem:

Als ik vanaf mijn NAS grote bestanden zoals (HD)films wil kopiëren naar een portable USB drive (WD passport) zakt de snelheid heel vaak zeer sterk terug. Aan het begin haal ik 11MB/s en die snelheid is stabiel.
Alleen gebeurd het nu vaak dat de snelheid plotseling enorm inzakt of compleet stopt......
Enkel de PC opnieuw opstarten helpt (even).

Ik heb onlangs Windows 7 geinstalleerd en het een netgear N-router (zowel bedraad als draadloos). Iemand enig idee hoe ik dit euvel zou kunnen verhelpen? _/-\o_

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kingpinda schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:53:
[...]

deze wel terug vinden.

edit:
Aap uit mouw! php en curl zitten in een andere map namelijk: http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.5/extra-packages/ verder staat rar hier ook nergens. ik kan me herrinneren dat ik op zoek ben gegaan naar rar voor linux. volgens mij heb ik hem van de volgende site vandaan. maar dit weet ik niet zeker: http://www.rarlab.com/download.htm
die rar moet je ook van een andere website halen (althans, ik heb met vele versies proberen te werken, maar 1 werkt er voor 99% fijn.

Ik ga even kijken of ik morgen tijd heb om e.e.a. te h erschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een NAS, nu zag ik deze staan. Maar die kan ik nergens in een webshop vinden. Heeft iemand toeallig een link? Naar beide NASSEN. Of zijn er nog meer NASSEN die Newsgroupen ondersteunen?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
De CH3SNAS heeft inmiddels een opvolger gekregen: CH3MNAS . Daar moet je dus op zoeken.

pricewatch: Conceptronic NAS media storage CH3MNAS

De D-link is ook gewoon te vinden in de pricewatch:

pricewatch: D-Link DNS-323

Verder zijn er talloze andere nassen die nieuwsgroepen aankunnen.

Zie daarvoor o.a. [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic.

[ Voor 16% gewijzigd door DeOS op 05-11-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Oke bedankt.

Ik dacht inderdaad zelf ook al dat die de opvolger was. Zag hem ook staan. De Dlink had ik even overheen gekeken. Ik zat zelf te denken aan de CH3SNAS. Dat word nu dan waarschijnlijk de CH3MNAS.

Heeft deze support voor een USB HDD? Want vaak hebben die NASSEN een USB printerpoort, weet niet of je daar gewonen USB HDD`s aan kunt doen namelijk.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
rikadoo schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:21:
Oke bedankt.

Ik dacht inderdaad zelf ook al dat die de opvolger was. Zag hem ook staan. De Dlink had ik even overheen gekeken. Ik zat zelf te denken aan de CH3SNAS. Dat word nu dan waarschijnlijk de CH3MNAS.

Heeft deze support voor een USB HDD? Want vaak hebben die NASSEN een USB printerpoort, weet niet of je daar gewonen USB HDD`s aan kunt doen namelijk.
USB-sticks kun je er gewoon op mounten dus ga er van uit dat hardeschijven ook geen probleem zijn afhankelijk van het bestandssysteem. Zelf alleen geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeOS schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:28:
[...]

USB-sticks kun je er gewoon op mounten dus ga er van uit dat hardeschijven ook geen probleem zijn afhankelijk van het bestandssysteem. Zelf alleen geen ervaring mee.
niet standaard, maar wel met fun_plug en een driver van mijn website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant! Als ik een usb harddisk kan aansluiten op de usb van de CH3SNAS kan ik waarschijnlijk een hogere transfersnelheid halen dan wanneer ik vanaf de NAS naar de HD wil kopiëren wanneer deze op de PC is aangesloten....? Of is dat te simpel gedacht?

Mocht dit mogelijk zijn zou je (zeroday) ff een linkje kunnen plaatsen naar het juiste stukje software en ff sumier hoe ik dat werkend krijg........ Zou in ieder geval mijn probleem (paar posts naar boven gedeeltelijk verhelpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:42:
Interessant! Als ik een usb harddisk kan aansluiten op de usb van de CH3SNAS kan ik waarschijnlijk een hogere transfersnelheid halen dan wanneer ik vanaf de NAS naar de HD wil kopiëren wanneer deze op de PC is aangesloten....? Of is dat te simpel gedacht?

Mocht dit mogelijk zijn zou je (zeroday) ff een linkje kunnen plaatsen naar het juiste stukje software en ff sumier hoe ik dat werkend krijg........ Zou in ieder geval mijn probleem (paar posts naar boven gedeeltelijk verhelpen!
Ligt er aan hoe je het kopieert. Met windows kopiëren resulteert in: USB -> netwerk -> PC -> netwerk -> NAS-disk. Dat is natuurlijk niet snel. Als je fun_plug op je nas installeert hebt je een Linux commandline op je nas. Dan kan je direct kopiëren. Links naar fun_plug staan in de topic start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocm81
zeroday schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:59:
[...]

die rar moet je ook van een andere website halen (althans, ik heb met vele versies proberen te werken, maar 1 werkt er voor 99% fijn.

Ik ga even kijken of ik morgen tijd heb om e.e.a. te h erschrijven.
Ik heb de installatie opnieuw uitgevoerd van mijn Nas. Eerst heb ik de 4 bestanden geinstalleerd zoals beschreven. Daarna heb ik de installatie volgens de laatste link afgemaakt. Maar volgens mij start lighttpd nog steeds niet. Ik krijg namelijk nog steeds niet de juiste website te zien.

Volgens het Commando PS draait eht volgende op mijn Nas.

1 root init
2 root [kthreadd]
3 root [ksoftirqd/0]
4 root [events/0]
5 root [khelper]
31 root [kblockd/0]
34 root [khubd]
50 root [pdflush]
51 root [pdflush]
52 root [kswapd0]
53 root [aio/0]
179 root [scsi_eh_0]
180 root [scsi_eh_1]
190 root [mtdblockd]
228 root [kcryptd/0]
237 root [loop0]
1016 root atd
1019 root smbd -D
1021 root nmbd -D
1028 root smbd -D
1066 root [md0_raid1]
1086 root [kjournald]
1147 root [kjournald]
1187 root [kjournald]
1202 root chkbutton
1223 root /web/webs
1227 root fancontrol
1250 root op_server 0 10 0
1254 root -/bin/sh
1258 root check_hotplug
1319 root crond
1321 root lpd Waiting
1401 root /ffp/sbin/telnetd -l /ffp/bin/sh
1422 root /mnt/HD_a2/newsbin/bin/nzbget -D -c /mnt/HD_a2/newsbin/conf/nzbg
1498 root /ffp/bin/sh
1804 root /ffp/bin/sh
2041 root ps

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nocm81 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:19:
[...]

Ik heb de installatie opnieuw uitgevoerd van mijn Nas. Eerst heb ik de 4 bestanden geinstalleerd zoals beschreven. Daarna heb ik de installatie volgens de laatste link afgemaakt. Maar volgens mij start lighttpd nog steeds niet. Ik krijg namelijk nog steeds niet de juiste website te zien.

Volgens het Commando PS draait eht volgende op mijn Nas.
1422 root /mnt/HD_a2/newsbin/bin/nzbget -D -c /mnt/HD_a2/newsbin/conf/nzbg
1498 root /ffp/bin/sh
1804 root /ffp/bin/sh
2041 root ps

Alvast bedankt.
en daar draait geen lighttpd bij / tussen

dus kijk eens
in het bestand /mnt/HD_a2/newsbin/logs/error.log
als er een error is bij het opstarten van lighttpd dan moet je daar de error in terug kunnen vinden.
bijv. php niet juist geinstalleerd omdat misschien php.ini niet in /ffp/etc/ staat
(zou kunnen want ik ga ervanuit dat iedereen eerst de benodigde pakketten heeft geinstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocm81
zeroday schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:33:
[...]

en daar draait geen lighttpd bij / tussen

dus kijk eens
in het bestand /mnt/HD_a2/newsbin/logs/error.log
als er een error is bij het opstarten van lighttpd dan moet je daar de error in terug kunnen vinden.
bijv. php niet juist geinstalleerd omdat misschien php.ini niet in /ffp/etc/ staat
(zou kunnen want ik ga ervanuit dat iedereen eerst de benodigde pakketten heeft geinstalleerd).
Dat is snel. :)

Er staat geen error.log in deze map. Alleen een tekstbestandje met de tekst:

Sat Nov 7 09:43:50 2009 INFO nzbget 0.7.0-testing-r357 daemon-mode

php.ini staat trouwens niet in de map /ffp/etc maar in de map /ffp/etc/examples.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
en dat is 1 van je problemen
zet die zowiezo maar in ffp/etc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
DeOS schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:11:
De CH3SNAS heeft inmiddels een opvolger gekregen: CH3MNAS . Daar moet je dus op zoeken.

En nog steeds een niet al te snelle processor,
en ook geen Wake-On-Lan.

[ Voor 3% gewijzigd door donnervogel op 07-11-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:06

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik zit mij te orienteren naar verschillende NAS-sen, en de DNS 323 leek mij wel een goede kandidaad. Echter staat er in de specs dat er 2 x 1.5 Tb in kan (dus totaal 3 Tb) maar dat dit kan groeien als de capaciteit/technologien van de SATA schijven vooruit gaan. Inmiddels hebben we 2 Tb schijven, maar ik weet dus niet of dat er in zal gaan (2 x 2 Tb). Iemand enig idee en/of ervaring hiermee?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:28
Notna schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 21:52:
Ik zit mij te orienteren naar verschillende NAS-sen, en de DNS 323 leek mij wel een goede kandidaad. Echter staat er in de specs dat er 2 x 1.5 Tb in kan (dus totaal 3 Tb) maar dat dit kan groeien als de capaciteit/technologien van de SATA schijven vooruit gaan. Inmiddels hebben we 2 Tb schijven, maar ik weet dus niet of dat er in zal gaan (2 x 2 Tb). Iemand enig idee en/of ervaring hiermee?
Voor de DNS 323 zou ik het niet met zekerheid kunnen zeggen, maar met de CH3SNAS werkt 2x 2TB in ieder geval. De opvolger hiervan, de CH3MAS, ondersteund het ook! Succes!

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
DNS 323 werkt ook gewoon met 2tb, check http://forum.dsmg600.info/viewforum.php?id=3 voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:12
Sinds deze week heb ik ook een CH3snas.

Ondertussen heb ik hem werkend in mijn netwerk, maar had ik in het begin problemen met het verschijnen in mijn netwerk. De Nas is dan wel benaderbaar via de webinterface, echter komt de share niet naar voren in windows7, (Doe ik iets fout?)

Ik wil een koppeling maken met NFS. Daarvoor moet ik "funpluggen", klopt het dat de nieuwe firmware ook geen NFS ondersteuning heeft?

Laatste vraag, moet ik bij elke restart alle stappen weer uitvoeren, of start alles bij de reboot weer op zoals het hoort? (in geval van een funplug installatie)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
jantje112 schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:55:
Sinds deze week heb ik ook een CH3snas.

Ondertussen heb ik hem werkend in mijn netwerk, maar had ik in het begin problemen met het verschijnen in mijn netwerk. De Nas is dan wel benaderbaar via de webinterface, echter komt de share niet naar voren in windows7, (Doe ik iets fout?)

Ik wil een koppeling maken met NFS. Daarvoor moet ik "funpluggen", klopt het dat de nieuwe firmware ook geen NFS ondersteuning heeft?

Laatste vraag, moet ik bij elke restart alle stappen weer uitvoeren, of start alles bij de reboot weer op zoals het hoort? (in geval van een funplug installatie)

Thanks!
Wat bedoel je met "share komt niet naar voren"? Je zal een netwerk schijf moeten mappen vanaf je PC-> map network drive en die laten verwijzen naar je nas \\IP ADRES\Volume_1\ met daarachter eventueel een submap.
Een gedeelte van de funplug installatie handleiding bestaat uit het instellen van het automatisch laten opstarten van de processen/services zodat dit na een restart automatisch gaat.
Welke FW heb je het over, kan je op de plek waar je deze FW hebt gevonden niet vinden of dit wel/niet zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DeOS schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:11:

Opvolger?
De specs zijn exact hetzelfde aldus de site van Conceptronic, al heeft de nieuwere een USB host poort.
Dan ben ik benieuwd wat er (verder) nieuw aan is...

edit: Conceptronic heeft gewoon ctrl+c & ctrl+v gedaan, op bovenstaande na, afmetingen kloppen iig niet. Zie http://www.aroundmyroom.c...-and-replacer-of-ch3snas/

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 08-11-2009 22:11 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Oppie schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:21:
[...]

Wat bedoel je met "share komt niet naar voren"? Je zal een netwerk schijf moeten mappen vanaf je PC-> map network drive en die laten verwijzen naar je nas \\IP ADRES\Volume_1\ met daarachter eventueel een submap.
Een gedeelte van de funplug installatie handleiding bestaat uit het instellen van het automatisch laten opstarten van de processen/services zodat dit na een restart automatisch gaat.
Welke FW heb je het over, kan je op de plek waar je deze FW hebt gevonden niet vinden of dit wel/niet zo is?
Ik heb de laatste firmware 1.05 van juni geinstalleerd, ik kan niet vinden of daar NFS inzit of dat ik daarvoor additionele dingen moet installeren.

Als ik windows opstart krijg ik bij windows 7 2 "computers" te staan, 1 is de laptop waar ik op ingelogd ben. De andere is de CH3SNAS. Van de Nas kan ik dan de volumes benaderen en koppelen aan een driveletter. Echter mis ik soms de bovenstaande situatie, waardoor ik niet bij de inhoud kan. De nas is dan wel benaderbaar via de webinterface, maar is niet aanwezig in mijn netwerk als computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
jantje112 schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:50:
[...]

Ik heb de laatste firmware 1.05 van juni geinstalleerd, ik kan niet vinden of daar NFS inzit of dat ik daarvoor additionele dingen moet installeren.

Als ik windows opstart krijg ik bij windows 7 2 "computers" te staan, 1 is de laptop waar ik op ingelogd ben. De andere is de CH3SNAS. Van de Nas kan ik dan de volumes benaderen en koppelen aan een driveletter. Echter mis ik soms de bovenstaande situatie, waardoor ik niet bij de inhoud kan. De nas is dan wel benaderbaar via de webinterface, maar is niet aanwezig in mijn netwerk als computer.
Je kan alijd \\<ip of nasnaam> in de Windows (niet internet) explorer bar tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
RunaR schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:37:
[...]

Je kan alijd \\<ip of nasnaam> in de Windows (niet internet) explorer bar tikken.
Klopt, maar dan kom ik in de webinterface, niet in de shares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ben je die twee backslashes vast vergeten, anders kun je niet in de webinterface terecht komen.
Pagina: 1 ... 13 ... 30 Laatste