Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hmm, ik ga mijn CH3SNAS toch maar de deur uit doen. Prima apparaat, maar omdat ik toch maar 1 PC heb is het eigenlijk best wel overbodig en kan ik net zo goed die 2x1,5TB in mijn PC gooien :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:24
Thrackan schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:41:
Hmm, ik ga mijn CH3SNAS toch maar de deur uit doen. Prima apparaat, maar omdat ik toch maar 1 PC heb is het eigenlijk best wel overbodig en kan ik net zo goed die 2x1,5TB in mijn PC gooien :')
Mwa ligt imho aan de manier waarop je hem gebruikt. Als jij hem puur gebruikt als opslag is er inderdaad iets te zeggen voor het opnemen van de schijven in je PC. (Hoewel je dan vanuit backup oogpunt nog de afweging kan maken).

Als je hem ook gebruikt om, 's nachts, mee te downloaden kan je veel stroom besparen. . .

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:10

mwa

Een paar vraagjes voor ik de DNS-323 aanschaf, puur om usenet content mee binnen te halen.

-Is deze nas snel genoeg om tegelijk te streamen naar een HD speler en content te unrarren? (m.a.w., moet ik het unrarren stoppen als ik een film wil streamen?)
-Als ik begin met 1 disk erin (een 1.5tb) en er later een tweede inzet (met JBOD, geen raid) moet de eerste disk dan opnieuw geformatteerd worden? Of is het slechts een kwestie van de 2de schijf erin pluggen omdat er geen raid van pas komt?
-Ik wil de tweede 1.5tb schijf uit m'n externe hardeschijf halen nadat al deze content gekopieerd is op de NAS, is het problematisch als de schijven niet van hetzelfde merk/type zijn? Lijkt mij niet, maar ik vraag het toch ;-)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:50
RunaR schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:37:
[...]

Je kan alijd \\<ip of nasnaam> in de Windows (niet internet) explorer bar tikken.
Nu heb ik de NAS en de laptop een restart gegeven. Dit om de situatie "te herhalen" de Nas heeft een minuut of 5 gedraait, voor ik de laptop opstartte.

Nu is dus de CH3SNAS niet meer als computer beschikbaar en kunnen de netwerkmounts niet meer autmoatisch gemount worden. Ook niet als ik ze meerdere malen aanklik.

Als ik \\192.168.1.88 invoer kom ik wel op de volumes uit en kan ik deze gewoon benaderen.

Wat doe ik fout?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guide
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:07
Weet iemand of ik op een makkelijke manier een hele set files kan downloaden met de DNS-323?

Via de browser interface moet ik bestand voor bestand invoeren. Ik heb een Rapidshare account en moet dan ook steeds opnieuw de login-gegevens invoeren. :?

Normaal download ik met m'n PC en dan kan ik een hele set links (via bijv een tekstbestand) in een download manager importeren. Maar omdat ik een DNS-323 heb wil ik eigenlijk daar al het downloadwerk doen (net als torrents, werkt perfect).

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren via mijn CH3MNAS files van rapidshare proberen downloaden. Het leek te werken, maar als ik naar de file ging kijken, was er maar 31kb gedownload, tenzij dat de file ongeveer een 200mb groot is. Is het mogelijk dat de CH3MNAS niet kan downloaden van Rapidshare met zijn ingebouwde downloadfunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:42:
Interessant! Als ik een usb harddisk kan aansluiten op de usb van de CH3SNAS kan ik waarschijnlijk een hogere transfersnelheid halen dan wanneer ik vanaf de NAS naar de HD wil kopiëren wanneer deze op de PC is aangesloten....? Of is dat te simpel gedacht?

Mocht dit mogelijk zijn zou je (zeroday) ff een linkje kunnen plaatsen naar het juiste stukje software en ff sumier hoe ik dat werkend krijg........ Zou in ieder geval mijn probleem (paar posts naar boven gedeeltelijk verhelpen!
zie mijn website

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:09
nocm81 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:19:
[...]
Ik heb de installatie opnieuw uitgevoerd van mijn Nas. Eerst heb ik de 4 bestanden geinstalleerd zoals beschreven. Daarna heb ik de installatie volgens de laatste link afgemaakt. Maar volgens mij start lighttpd nog steeds niet. Ik krijg namelijk nog steeds niet de juiste website te zien.
Heb je in ffp.log gekeken? Daar staat in welke servers er gestart worden, en welke inactief zijn.

Als lighttpd.sh inactief is moet je het startup-script executable maken, dit gaat met:
code:
1
chmod a+x /ffp/start/lighttpd.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg plotseling onderstaande melding:

ERROR: NZBGetWeb could not connect to NZBGet-Server.

Possible reasons include:

NZBGet-Server is not running;
IP/Port-settings are incorrect. Check config;
Firewall is not properly configured (if nzbget-server and web-interface run on different computer).

Error-message reported by OS: Connection refused (111)

Het enige wat ik gedaan heb is een andere netwerkkaart geinstalleerd in mijn PC en ik heb de fan van de NAS vervangen.......geen schokkende zaken dacht ik, dus ik tast in het duister waarom hij het niet meer doet.....

De NAS op zich is gewoon te benaderen, schijven zijn in orde, geen problemen, behalve nzbget werk plotseling niet meer. Kan iemand even een hint geven?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:48:
Ik krijg plotseling onderstaande melding:

Firewall is not properly configured (if nzbget-server and web-interface run on different computer).

Het enige wat ik gedaan heb is een andere netwerkkaart geinstalleerd in mijn PC en ik heb de fan van de NAS vervangen.......geen schokkende zaken dacht ik, dus ik tast in het duister waarom hij het niet meer doet.....

De NAS op zich is gewoon te benaderen, schijven zijn in orde, geen problemen, behalve nzbget werk plotseling niet meer. Kan iemand even een hint geven?

Alvast bedankt!
Ik ken deze melding wel ja, oorzaak niet bekend maar een reboot deed vaak wonderen. Je kan ook overwegen om de laatste versie te installeren bij Zeroday vandaan (aroundmyroom.com) dit wil de stabiliteit wel iets opkrikken.

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rebooten heb ik al diverse malen geprobeerd, zonder resultaat. Begrijp ik het goed dat dit soms willekeurig, zonder duidelijke oorzaak gebeurd? Ik heb het al maanden draaien en het werkte tot vandaag nagenoeg perfect.....

Nu ben ik niet zo'n ster in het installeren van het geheel (alhoewel het destijds met die beschrijving van zeroday uiteindelijk wel is gelukt). Mocht dat nu de enige oplossing zijn; hoe zit het met het "oude" programma.....moet ik dit eerst verwijderen en zo ja hoe?
Destijds ben ik begonnen met twee lege schijven, nu staat er een berg films e.d. op, dus formateren en opnieuw beginnen is geen optie. : :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
kijk eens in je ffp.log of funplug wel mee start bij een reboot
je kan daar ook in zien of nzbget start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

**** fun_plug script for DNS-323 (2008-08-11 tp@fonz.de) ****
Tue Nov 10 13:39:43 GMT 2009
ln -snf /mnt/HD_a2/ffp /ffp
* Running /ffp/etc/fun_plug.init ...
* Running /ffp/etc/rc ...
* /ffp/start/syslogd.sh inactive
* /ffp/start/SERVERS.sh inactive
* /ffp/start/portmap.sh inactive
* /ffp/start/unfsd.sh inactive
* /ffp/start/nfsd.sh inactive
* /ffp/start/ntpd.sh inactive
* /ffp/start/smartd.sh inactive
* /ffp/start/LOGIN.sh inactive
* /ffp/start/telnetd.sh ...
Starting /ffp/sbin/telnetd -l /ffp/bin/sh
* /ffp/start/svnserve.sh inactive
* /ffp/start/sshd.sh inactive
* /ffp/start/rsyncd.sh inactive
* /ffp/start/nzbget.sh ...
Starting /ffp/bin/nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf
* /ffp/start/mysqld.sh inactive
* /ffp/start/mediatomb.sh inactive
* /ffp/start/kickwebs.sh inactive
* /ffp/start/lighttpd.sh ...
Starting /ffp/sbin/lighttpd -f /ffp/etc/lighttpd.conf
* /ffp/start/inetd.sh inactive
* /ffp/start/dnsmasq.sh inactive
* /ffp/start/btpd.sh inactive
* OK

Volgens mij bedoel je dit......ik kan er geen soep van koken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

?>
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /mnt/HD_a2/www/pages/settings.php:196) in /mnt/HD_a2/www/pages/login.php on line 5

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /mnt/HD_a2/www/pages/settings.php:196) in /mnt/HD_a2/www/pages/login.php on line 5

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /mnt/HD_a2/www/pages/settings.php:196) in /mnt/HD_a2/www/pages/status.php on line 4

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /mnt/HD_a2/www/pages/settings.php:196) in /mnt/HD_a2/www/pages/status.php on line 5

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /mnt/HD_a2/www/pages/settings.php:196) in /mnt/HD_a2/www/pages/status.php on line 21

Krijg nu ook, naast de eerder genoemde foutmelding het bovenstaande te zien. Dat is gebeurd nadat ik in de config even met de IP adressen had zitten spelen......aangezien dat niet hielp heb ik alles teruggezet op de oude waarden, maar met deze meldingen als resultaat......alles alweer gereboot.....maar volgens mij is hij zachtjes aan het overlijden....... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:51:
?>
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /mnt/HD_a2/www/pages/settings.php:196) in /mnt/HD_a2/www/pages/login.php on line 5

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /mnt/HD_a2/www/pages/settings.php:196) in /mnt/HD_a2/www/pages/login.php on line 5

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /mnt/HD_a2/www/pages/settings.php:196) in /mnt/HD_a2/www/pages/status.php on line 4

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /mnt/HD_a2/www/pages/settings.php:196) in /mnt/HD_a2/www/pages/status.php on line 5

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /mnt/HD_a2/www/pages/settings.php:196) in /mnt/HD_a2/www/pages/status.php on line 21

Krijg nu ook, naast de eerder genoemde foutmelding het bovenstaande te zien. Dat is gebeurd nadat ik in de config even met de IP adressen had zitten spelen......aangezien dat niet hielp heb ik alles teruggezet op de oude waarden, maar met deze meldingen als resultaat......alles alweer gereboot.....maar volgens mij is hij zachtjes aan het overlijden....... ;(
Deze fout heb ik zelf ook gehad, gebeurd als je via de browser je config bestanden (settings.php) muteert, in jou geval dus het aanpassen van het ip adres. Er wordt aan het einde van je settings.php bestand nu afgesloten met dubbel ?> dit moet er 1x staan!
Dit bestand moet je openen en aanpassen met een texteditor. . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Ik heb nu alle guides wel gevolgd om NBget en dergelijke te installeren.. Helaas wil het elke keer weer niet lukken :(

Is er nu een goede guide die werkt? Die "alles in 1' werkt bij mij niet. En met de nieuwe gaat het ook niet goed.

Of wil er iemand een kratje bier verdienen :) dan kom ik even langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
niet te snel opgeven

je bent een tweaker of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
batowhizz schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:50:
niet te snel opgeven

je bent een tweaker of niet
Ja, maar als je alles stap voor stap door hebt gelopen en het werkt nog niet...

Oftewel, tweaker kom met goede tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
jantje112 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:00:
[...]

Ik kan me herinneren dat ik ooit deze guide gevolgd heb. Deze gaat uit van een volledig kale installatie tot een werkende versie van nzbget + de web interface.
Oftewel, schijven formatteren en vrolijk opnieuw beginnnen!

Dit is trouwens wel een vrij oude versie van NZB get, maar updaten doen we wel nadat het allemaal draait! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjoerten op 10-11-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 20:37

Kingpinda

Citizenship is earned.

jantje112 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:07:
Ik heb nu alle guides wel gevolgd om NBget en dergelijke te installeren.. Helaas wil het elke keer weer niet lukken :(

Is er nu een goede guide die werkt? Die "alles in 1' werkt bij mij niet. En met de nieuwe gaat het ook niet goed.

Of wil er iemand een kratje bier verdienen :) dan kom ik even langs
Lees even alle berichtjes van -nocm81- en de reacties erop van de laatste 2 of 3 pagina's. Hij had het zelfde probleem. Waarschijnlijk loop jij ook tegen het probleem dat met die alles in 1 guide. Namelijk. als je alles tot op de letter volgt alles installeerd behalve: Php, Curl en Rar. Die moet je dan nog even handmatig installeren. Dan zou het moeten werken.

Hehe ik zie dat Zeroday zijn makkelijke installatie heeft aangepast :) Ik zou die nog eens proberen als ik jou was. Zou zeker moeten lukken nu.

[ Voor 8% gewijzigd door Kingpinda op 11-11-2009 00:29 ]

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guide
  • Registratie: Februari 2005
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 08:19:
Heb gisteren via mijn CH3MNAS files van rapidshare proberen downloaden. Het leek te werken, maar als ik naar de file ging kijken, was er maar 31kb gedownload, tenzij dat de file ongeveer een 200mb groot is. Is het mogelijk dat de CH3MNAS niet kan downloaden van Rapidshare met zijn ingebouwde downloadfunctie?
Waarschijnlijk gaat er dan iets niet goed met het aanmelden bij Rapidshare. Je download dan niet de file die je wilt hebben, maar de htm pagina die Rapidshare als resultaat geeft. Die download kun je openen met een browser en dan zie je het probleem, maar zeer waarschijnlijk gaat er iets mis met je login

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:09
Sjoerten schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:14:
[...]
Oftewel, schijven formatteren en vrolijk opnieuw beginnnen!
Dat lijkt me niet nodig, alle gewone data die op je schijven staat kan je gewoon laten staan. Je moet alleen zorgen dat de bestanden die met de fun_plug te maken hebben verwijderd worden, dat zijn dus:
  • /mnt/HD_a2/fun_plug
  • /mnt/HD_a2/ffp (directory)
  • /mnt/HD_a2/ffp.log
  • /mnt/HD_a2/www (deze directory heb je als het goed is gemaakt voor NZBGETWEB)
Als je al deze bestanden verwijderd hebt is heb je weer gewoon kale, standaard NAS
jantje112 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:00:
[...]

Voor goede tips is denk ik wel wat meer informatie nodig dan dat je 'alles' hebt geprobeerd en dat 'het niet werkt', bijv:
  • Welke guides heb je allemaal geprobeerd?
  • Waren er ook dingen die wel werkte?
  • Is het installeren van het basis ffp systeem wel gelukt en kan je via telnet/ssh inloggen?
  • Lukt het om de lighttpd webserver op te starten?
  • Heb je eerder met Linux-systemen gewerkt?

(de perfecte guide voor een Linux-guru ziet er waarschijnlijk anders uit de guide voor iemand die nog nooit een commandline heeft gezien
  • etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij is het destijds met de beschrijving van arroundmyroom uiteindelijk wél gelukt. Het heeft ook dik een half jaar probleemloos gedraait......tot vandaag.
Sjoerten schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 17:24:
[...]

Deze fout heb ik zelf ook gehad, gebeurd als je via de browser je config bestanden (settings.php) muteert, in jou geval dus het aanpassen van het ip adres. Er wordt aan het einde van je settings.php bestand nu afgesloten met dubbel ?> dit moet er 1x staan!
Dit bestand moet je openen en aanpassen met een texteditor. . .
Dit is dus inderdaad bij mij zo.....2x?>......maar als ik dit bestandje open met word2007 en ik pas het aan, kan ik het niet opslaan.....hij wil er een bestandindeling aanhangen en als ik dat dan maar toesta dan zegt hij dat ik daar de rechten niet voor heb....blablabla.....

Is mijn vermoeden juist dat ik het met iets anders dan word moet openen om het aan te kunnen passen?

[quote]Eärendil schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:06:
[...]

Dat lijkt me niet nodig, alle gewone data die op je schijven staat kan je gewoon laten staan. Je moet alleen zorgen dat de bestanden die met de fun_plug te maken hebben verwijderd worden, dat zijn dus:
  • /mnt/HD_a2/fun_plug
  • /mnt/HD_a2/ffp (directory)
  • /mnt/HD_a2/ffp.log
  • /mnt/HD_a2/www (deze directory heb je als het goed is gemaakt voor NZBGETWEB)
Als je al deze bestanden verwijderd hebt is heb je weer gewoon kale, standaard NAS

Dit geeft wél hoop, want het zou een heidens karwei zijn alles ergens anders naartoe te moeten kopiëren.....maar vooralsnog probeer ik eerst even het lek boven te krijgen en mijn huidige systeem weer aan de praat te krijgen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Eärendil schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:06:
[...]
Voor goede tips is denk ik wel wat meer informatie nodig dan dat je 'alles' hebt geprobeerd en dat 'het niet werkt', bijv:
  • Welke guides heb je allemaal geprobeerd?
  • Waren er ook dingen die wel werkte?
  • Is het installeren van het basis ffp systeem wel gelukt en kan je via telnet/ssh inloggen?
  • Lukt het om de lighttpd webserver op te starten?
  • Heb je eerder met Linux-systemen gewerkt?

(de perfecte guide voor een Linux-guru ziet er waarschijnlijk anders uit de guide voor iemand die nog nooit een commandline heeft gezien
  • etc.
Ik heb de FFP draaien, heb wat basiskennis van Linux (gelukkig lijkt het allemaal wat op dos met die commandline) Ik heb vervolgens de NFS packages geinstalleerd en draaiende.

Ik heb een aantal guides gelezen, maar uiteindelijk begonnen met de "alles in 1 howto" waar ook op de vorige pagina naar word verwezen. Heb de FFP geinstalled, en de additionele packages, waaronder de ontbrekende. (in een folder en dan funpkg -i *.tgz)

Bij het draaiend krijgen van mijn lighttpd server gaat het fout. Die komt namelijk niet online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutrrr
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:50
Kijk je op de goede port naar lighttpd?
Want de webinterface draait standaard op port 80. Dus het kan zijn dat dat elkaar in de weg zit. Eventueel is er een scriptje (kickwebs.sh) dat ervoor zorgt dat webs herstart wordt en zo dus port 80 vrij maakt. Als lighttpd dan op port 80 zit gaat de webinterface automatisch naar port 81.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
@regato

bestanden moet je bewerken met notepad++

http://sourceforge.net/pr....1.Installer.exe/download

word doet rare dingen met je config bestanden

problemen met schrijf rechten los je op met chmod (google is je vriend)

[ Voor 13% gewijzigd door batowhizz op 10-11-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woutrrr schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:41:
Kijk je op de goede port naar lighttpd?
Want de webinterface draait standaard op port 80. Dus het kan zijn dat dat elkaar in de weg zit. Eventueel is er een scriptje (kickwebs.sh) dat ervoor zorgt dat webs herstart wordt en zo dus port 80 vrij maakt. Als lighttpd dan op port 80 zit gaat de webinterface automatisch naar port 81.
mijn lighttpd draait op poort 8000

deze installatie handleiding is de laatse
http://www.aroundmyroom.c...zbgetweb-nzbgetter-unpak/

Waar je voor lighttpd op moet passen is dat je WEL de lighttpd configuratie gebruikt MET php support
en dat je PHP met curl hebt geinstalleerd.

(ben er nog niet aan toe gekomen om e.e.a. compleet te herschrijven)

Tip om bestanden op je nasje aan te passen: installeer NANO als editor.

[ Voor 4% gewijzigd door zeroday op 11-11-2009 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

batowhizz schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:51:
@regato

bestanden moet je bewerken met notepad++

http://sourceforge.net/pr....1.Installer.exe/download

word doet rare dingen met je config bestanden

problemen met schrijf rechten los je op met chmod (google is je vriend)
OK, notepad++ werkt en ik kan settings.php openen. Vervolgens wis ik 1x de dubbele ?> aan het eind.....en probeer vervolgens de aangepaste versie op te slaan. Dit weigert hij; en hij vraagt of het bestand mogelijk in gebruik is door een ander programma!?

Ik ben misschien lastig, maar hier loop ik dus weer vast want volgens mij is er geen ander programma actief....hintje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
via telnet of ssh inloggen
dan naar de juiste map toe
en dan
chmod 777 settings.php
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:44:
[...]

OK, notepad++ werkt en ik kan settings.php openen. Vervolgens wis ik 1x de dubbele ?> aan het eind.....en probeer vervolgens de aangepaste versie op te slaan. Dit weigert hij; en hij vraagt of het bestand mogelijk in gebruik is door een ander programma!?

Ik ben misschien lastig, maar hier loop ik dus weer vast want volgens mij is er geen ander programma actief....hintje _/-\o_
hintje: installeer de laatste versie van nzbgetweb met nzbget en probleem is door de maker opgelost.
je kan het nu wel wijzigen, maar als je ook maar 1 ding weer aanpast, krijg je weer die dubbele ?>

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:58

BeyondThunder

Lost Lightning

Even kort inbreken ;)

Heb zelf een ch3snas, nu wil ik voor een vriend de opvolger aanschaffen, de ch3mnas.
Nu hoor ik dat deze meer herrie maakt dan de ch3snas (met dezelfde schijven)
Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

• xcept
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
@SubSense

Ik ken iemand die heeft zo een ding gehaald. Prima NAS hoor, snelheid en alles is prima maar die fan die erin zit jankt als een malle.

Ikzelf heb de CH3SNAS en die is een stuk stiller. Die is niet meer te krijgen maar een Dlink 323 is een goed alternatief.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000

Arfman

Drome!

jantje112 schreef op maandag 09 november 2009 @ 20:17:
[...]

Nu heb ik de NAS en de laptop een restart gegeven. Dit om de situatie "te herhalen" de Nas heeft een minuut of 5 gedraait, voor ik de laptop opstartte.

Nu is dus de CH3SNAS niet meer als computer beschikbaar en kunnen de netwerkmounts niet meer autmoatisch gemount worden. Ook niet als ik ze meerdere malen aanklik.

Als ik \\192.168.1.88 invoer kom ik wel op de volumes uit en kan ik deze gewoon benaderen.

Wat doe ik fout?????
Dat probleem heb ik ook. Na een restart is hij ongeveer een half uur tot uur niet beschikbaar onder de naam \\ch3snas. Is een bug in de firmware. Ik heb het opgelost door al mijn mappings naar het ip-adres te maken, dan heb je dat gedoe niet. Jammer dat die bug er nog steeds inzit, en nu er een "opvolger" is gelanceerd zal development voor de CH3SNAS ook wel stil komen te liggen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Arfman schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:19:
[...]

Dat probleem heb ik ook. Na een restart is hij ongeveer een half uur tot uur niet beschikbaar onder de naam \\ch3snas. Is een bug in de firmware. Ik heb het opgelost door al mijn mappings naar het ip-adres te maken, dan heb je dat gedoe niet. Jammer dat die bug er nog steeds inzit, en nu er een "opvolger" is gelanceerd zal development voor de CH3SNAS ook wel stil komen te liggen.
ik zie het probleem alleen maar voorkomen bij mensen die een fw hebben gedaan naar 1.05b05 zonder factory reset en eventueel herlaad van de config file. Reset je het apparaat naar factory defaults door op de achterkant de reset toets in te houden, dan heb ik het probleem nog niet zien voorkomen.
e.e.a. kan ook gewoonweg na vele malen vragen bij de ontwikkelaars niet gereproduceerd worden.

zelf je hostfile aanpassen is een workaround

BeyondThunder schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:52:
Even kort inbreken ;)

Heb zelf een ch3snas, nu wil ik voor een vriend de opvolger aanschaffen, de ch3mnas.
Nu hoor ik dat deze meer herrie maakt dan de ch3snas (met dezelfde schijven)
Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
Ik ben niet objectief, maar ..
http://www.aroundmyroom.com/2009/11/12/grappig-fannetjes/

er zou op fan niveau geen verschil moeten/hoeven te zijn tussen CH3SNAS en/of CH3MNAS

• mwa

mwa

Ik zit met een probleempje om de funplug op een CH3NMAS te krijgen. Ik heb beide bestanden in Volume_1 gezet, en gereboot maar er gebeurd verder niks. Er word geenffp directory aangemaakt en beide bestanden blijven ook gewoon keurig staan waar ze stonden (zie screenshot). Wat kan er mis zijn gegaan? Heb beide bestanden al meerdere keren gedownload en vervangen, alsmede meerdere keren gereboot.

Edit: Ik heb overigens de nieuwste firmware erop gezet, dat is 1.01 voor de CH3MNAS. Ook de tijd/jaartal staat correct.

Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/i/schermafbeelding2009111k.png/
http://img526.imageshack.us/i/schermafbeelding2009111k.png/

[ Voor 10% gewijzigd door mwa op 12-11-2009 14:57 ]

dialmformark schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:28:
Ik zit met een probleempje om de funplug op een CH3NMAS te krijgen. Ik heb beide bestanden in Volume_1 gezet, en gereboot maar er gebeurd verder niks. Er word geenffp directory aangemaakt en beide bestanden blijven ook gewoon keurig staan waar ze stonden (zie screenshot). Wat kan er mis zijn gegaan? Heb beide bestanden al meerdere keren gedownload en vervangen, alsmede meerdere keren gereboot.

Edit: Ik heb overigens de nieuwste firmware erop gezet, dat is 1.01 voor de CH3MNAS. Ook de tijd/jaartal staat correct.

[afbeelding]
http://img526.imageshack.us/i/schermafbeelding2009111k.png/
hoe heet het bestand wat je hebt gedownload en hoe heet het bestand wat je op je disk hebt gezet
daarin zit een verschil.
verwijder extensie, reboot en ......

• mwa

mwa

zeroday schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:06:
[...]

hoe heet het bestand wat je hebt gedownload en hoe heet het bestand wat je op je disk hebt gezet
daarin zit een verschil.
verwijder extensie, reboot en ......
Ik heb de extensie .sh weggehaald (ik neem aan dat je dat bedoelde), opnieuw gereboot maar geen resultaat. Of was dat niet de extensie die je bedoelde? Bestand 1 heet nu "fun_plug" en de andere "fun_plug.tgz"

Edit: In de fun_plug bestand staat dat er gezocht word naar het tgz bestand in:
code:
1
2
# where to search for the install tarball
FFP_TARBALL=/mnt/HD_a2/fun_plug.tgz

Dat klopt? Moet ik hier wat aan editten? Want beide bestanden staan in de home directory van "Volume_1", zoals op het screenshot te zien is.

[ Voor 24% gewijzigd door mwa op 12-11-2009 15:54 ]

• Crugster
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-08 02:05
Hey Zeroday, jij lijkt te weten waarover je het hebt!
Wil jij mijn probleem eens bekijken? Ik heb enkele maanden geleden een ch3snas gekocht, maar ik kan hem niet gebruiken zoals ik dat wil en sta op het punt om het apparaat hem uit het raam te gooien. :'(

Ik heb al eens eerder uitvoerig gepost in dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32721693

Zowel Linux als general-networking guru's hebben niet kunnen uitvogelen waar mijn probleem precies in zit (laat staan het op kunnen oplossen). Dus jij bent mijn laatste hoop (na weken sleutelen heb ik het op moeten geven, maar is wellicht is het een mooie uitdaging voor jou). Via NFS mounten is nog een optie die ik nog niet heb geëxploreerd, maar dat wil ik eigenlijk voorkomen, en zou ook niet nodig moeten zijn.

If you have five dollars and Chuck Norris has five dollars, Chuck Norris has more money than you have.

dialmformark schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:20:
[...]

Ik heb de extensie .sh weggehaald (ik neem aan dat je dat bedoelde), opnieuw gereboot maar geen resultaat. Of was dat niet de extensie die je bedoelde? Bestand 1 heet nu "fun_plug" en de andere "fun_plug.tgz"

Edit: In de fun_plug bestand staat dat er gezocht word naar het tgz bestand in:
code:
1
2
# where to search for the install tarball
FFP_TARBALL=/mnt/HD_a2/fun_plug.tgz

Dat klopt? Moet ik hier wat aan editten? Want beide bestanden staan in de home directory van "Volume_1", zoals op het screenshot te zien is.
http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.5/README.txt
in sommige gevallen heb je exotisch je /mnt/HD_a2 naar volume_2 laten verwijzen (ivm formattering en plaatsing van de HDD's ..

zie uitleg hier
http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.5/README.txt en
hier http://wiki.dns323.info/howto:ffp

Crugster schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:56:
Hey Zeroday, jij lijkt te weten waarover je het hebt!
Wil jij mijn probleem eens bekijken? Ik heb enkele maanden geleden een ch3snas gekocht, maar ik kan hem niet gebruiken zoals ik dat wil en sta op het punt om het apparaat hem uit het raam te gooien. :'(

Ik heb al eens eerder uitvoerig gepost in dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32721693

Zowel Linux als general-networking guru's hebben niet kunnen uitvogelen waar mijn probleem precies in zit (laat staan het op kunnen oplossen). Dus jij bent mijn laatste hoop (na weken sleutelen heb ik het op moeten geven, maar is wellicht is het een mooie uitdaging voor jou). Via NFS mounten is nog een optie die ik nog niet heb geëxploreerd, maar dat wil ik eigenlijk voorkomen, en zou ook niet nodig moeten zijn.
ik heb geen flauw idee, anders had ik wel op je vraag geantwoord. Kan het hier ook niet 1-2-3 testen want jou opgeving is een speciale.

maar ik adviseer je mbt Linux gebruik te maken van Fun_Plug en dan de user space of Kernel space versie van NFS te gebruiken en dan kun jij makkelijk met je linux bak e.e.a. doen wat je wil.
de NAS is op zichzelf wat beperkt in functionaliteiten die uitermate goed uitbreidbaar zijn met de fun_plug feature.

• mwa

mwa

zeroday schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:01:
[...]

http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.5/README.txt
in sommige gevallen heb je exotisch je /mnt/HD_a2 naar volume_2 laten verwijzen (ivm formattering en plaatsing van de HDD's ..

zie uitleg hier
http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.5/README.txt en
hier http://wiki.dns323.info/howto:ffp
Ik heb twee harde schijven doormiddel van JBOD samengevoegd, zou dat het probleem kunnen zijn? En hoe zou ik die verwijzing kunnen veranderen, in het readme bestandje kom ik (helaas) niet zo veel verder.
Edit: Aangezien er 2 schijven inzitten, de ene HD_a2 heet.. hoe heet de andere? HD_a1 geprobeerd en HD_b2 (in config file aangepast, geupload en gereboot).

[ Voor 11% gewijzigd door mwa op 12-11-2009 16:58 ]

• Crugster
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-08 02:05
maar ik adviseer je mbt Linux gebruik te maken van Fun_Plug en dan de user space of Kernel space versie van NFS te gebruiken en dan kun jij makkelijk met je linux bak e.e.a. doen wat je wil.
de NAS is op zichzelf wat beperkt in functionaliteiten die uitermate goed uitbreidbaar zijn met de fun_plug feature.
Roger that, en thanks voor de reactie. Ik zal eens gaan fun_pluggen (dit kan neem ik aan zonder dat ik mijn data die er nu op staat moet verplaatsen?).

If you have five dollars and Chuck Norris has five dollars, Chuck Norris has more money than you have.

dialmformark schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:09:
[...]

Ik heb twee harde schijven doormiddel van JBOD samengevoegd, zou dat het probleem kunnen zijn? En hoe zou ik die verwijzing kunnen veranderen, in het readme bestandje kom ik (helaas) niet zo veel verder.
Edit: Aangezien er 2 schijven inzitten, de ene HD_a2 heet.. hoe heet de andere? HD_a1 geprobeerd en HD_b2 (in config file aangepast, geupload en gereboot).
je moet met je vingers van de fun_plug en de tgz file afblijven

je kan wel dit doen als test

maak een fun_plug bestand aan en zet deze in je Volume_1
met deze inhoud:

#!/bin/sh
#
# Simple fun_plug
#
dmesg > /mnt/HD_a2/dmesg.out

Opslaan,
ch3mnas rebooten ..
er moet een dmesg.out bestand na reboot op de HDD komen te staan
als dat werkt, dan moet de andere fun_plug ook gaan werken.

in het uiterste geval doet je MAC vage dingen en dan adviseer ik je het bestand in de root te plaatsen met een ftp pakket.

[ Voor 0% gewijzigd door zeroday op 12-11-2009 19:36 . Reden: en voordat ik het vergeet: gebruik geen wordpad! maar notepad bij voorkeur ]

Verwijderd

Ik heb mijn schijven even uit de NAS gehaalt en even een spare geplaatst om opnieuw de hele handel te installeren met de beschrijving zoals die op aroundmyroom staat (die dus tot voorkort perfect werkte....).

Ik loop echter nu vast in onderstaand gedeelte:

you should see the configuration of lighttpd.conf now
press CTRL-W and enter 8080, pressing return will seek for 8080
you will see:
server.port = 8080
change this to
server.port = 8000
press CTRL-O and hit return
the file will be written to HDD now
CTRL-X to exit

mkdir -p /mnt/HD_a2/www/pages
mkdir -p /mnt/HD_a2/www/logs
mkdir /mnt/HD_a2/tmp
cd /ffp/start
chmod a+x lighttpd.sh
sh lighttpd.sh startgo to your webbrowser and enter http://ch3snas:8000

Bij het aanroepen van de NAS volgens de laatste regel krijg ik NIET het juiste resultaat; hij meld een verbindingsprobleem.....
Ik krijg de indruk dat het veranderen van het poortnummer niet juist wordt opgeslagen, want als ik opnieuw lighttpd.conf open staat poort 8080 er weer ipc 8000!?
Het opslaan doe ik uiteraard zoals in de beschrijving.

Nu kreeg ik een brainwave en heb ik geprobeerd om dit bestandje aan te passen via notepad++, maar dan krijg ik de melding dat ik het veranderde bestand niet kan opslaan doordat het mogelijk in gebruik is door een ander programma.....

Iemand een idee??
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:30:
Ik heb mijn schijven even uit de NAS gehaalt en even een spare geplaatst om opnieuw de hele handel te installeren met de beschrijving zoals die op aroundmyroom staat (die dus tot voorkort perfect werkte....).

Ik loop echter nu vast in onderstaand gedeelte:

you should see the configuration of lighttpd.conf now
press CTRL-W and enter 8080, pressing return will seek for 8080
you will see:
server.port = 8080
change this to
server.port = 8000
press CTRL-O and hit return
the file will be written to HDD now
CTRL-X to exit

mkdir /mnt/HD_a2/tmp
cd /ffp/start
chmod a+x lighttpd.sh
sh lighttpd.sh startgo to your webbrowser and enter http://ch3snas:8000

Bij het aanroepen van de NAS volgens de laatste regel krijg ik NIET het juiste resultaat; hij meld een verbindingsprobleem.....
Ik krijg de indruk dat het veranderen van het poortnummer niet juist wordt opgeslagen, want als ik opnieuw lighttpd.conf open staat poort 8080 er weer ipc 8000!?
Het opslaan doe ik uiteraard zoals in de beschrijving.

Nu kreeg ik een brainwave en heb ik geprobeerd om dit bestandje aan te passen via notepad++, maar dan krijg ik de melding dat ik het veranderde bestand niet kan opslaan doordat het mogelijk in gebruik is door een ander programma.....

Iemand een idee??
Gebruik a.u.b. een Linux Editor
Vi of Nano (Pico)
http://nas-tweaks.net/CH3..._packages_provided_by_Uli

Uli heeft een mooi nano pakket gemaakt die je met funpkg kan installeren

daarna is het nano -w lightttpd invullen
en kun je met de ctrl toetsen dingen opslaan, opzoeken etc.
Als je blijft knoeien met notepad via een windows share dan roep je onheil over je af ..

Verwijderd

In principe zou het aanpassen van de poort toch gewoon gesaved moeten worden; daar zit (volgens mij) het probleem.....en ik begrijp niet waarom hij dit schijnbaar nu niet doet en een tijdje terug wél?

Ik ben niet erg thuis in dit soort zaken, vandaar dat die tutorial voor mij uitkomst bood. Als ik daar buitenom kunst en vliegwerk moet gaan uithalen zonder eigenlijk te snappen wat ik doe......dan wordt het pas onheilspellend 8)7 .

Dus....voor ik me helemaal op onbekend terrein ga begeven.....enig idee waarom de "normale" manier van de tutorial niet werkt?
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:51:
In principe zou het aanpassen van de poort toch gewoon gesaved moeten worden; daar zit (volgens mij) het probleem.....en ik begrijp niet waarom hij dit schijnbaar nu niet doet en een tijdje terug wél?

Ik ben niet erg thuis in dit soort zaken, vandaar dat die tutorial voor mij uitkomst bood. Als ik daar buitenom kunst en vliegwerk moet gaan uithalen zonder eigenlijk te snappen wat ik doe......dan wordt het pas onheilspellend 8)7 .

Dus....voor ik me helemaal op onbekend terrein ga begeven.....enig idee waarom de "normale" manier van de tutorial niet werkt?
het werkt niet omdat jij de tutorial niet volgt. Jij gebruikt niet de tekst editor die ik gebruik

mkdir /mnt/HD_a2/tmp
cd /mnt/HD_a2/tmp
wget http://ffp.wolf-u.li/additional/app-editors/nano-2.0.9-2.tgz
funpkg -i nano-2.0.9-2.tgz

en daarna tutorial volgen.
Enjoy !

nano -w [config file]
met ctrl-w save je

Verwijderd

Nee, nu hebben we even een babelonische spraakverwarring.....ik gebruik wél degelijk nano........ Het probleem is dat het daar blijkbaar niet lukt om de poort te wijzigen!

Ik zoek hem op met ctrl-w 8080.....verander hem in 8000, sla hem op met ctrl-O enter en sluit af met ctrl-X.

Als ik daarna echter de instructie vervolg en de nas aanroep, en dus het getoonde schermpje zou moeten verschijnen; krijg ik de melding dat hij geen verbinding kan maken......

Nu kwam ik erachter dat wanneer ik de config file opnieuw open de poort weer op 8080 staat.....er gaat dus iets niet goed met saven in Nano.......

Het notepad++ idee was een eigen bedenksel, maar werkte vervolgens ook niet......
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:15:
Nee, nu hebben we even een babelonische spraakverwarring.....ik gebruik wél degelijk nano........ Het probleem is dat het daar blijkbaar niet lukt om de poort te wijzigen!

Ik zoek hem op met ctrl-w 8080.....verander hem in 8000, sla hem op met ctrl-O enter en sluit af met ctrl-X.

Als ik daarna echter de instructie vervolg en de nas aanroep, en dus het getoonde schermpje zou moeten verschijnen; krijg ik de melding dat hij geen verbinding kan maken......

Nu kwam ik erachter dat wanneer ik de config file opnieuw open de poort weer op 8080 staat.....er gaat dus iets niet goed met saven in Nano.......

Het notepad++ idee was een eigen bedenksel, maar werkte vervolgens ook niet......
ctrl-O moet niet eens kunnen als je data niet weg kan saven
doe dan eerst chmod 777 lighttpd.conf
en daarna het editten.
als dat niet werkt, dan weet ik het niet meer voor vandaag.

Verwijderd

Ctrl-O werkt dus gewoon.......ik krijg gewoon onder in de lichtgrijze balk de bevestiging te zien dat hij hem gaat wegschrijven......geen foutmelding o.i.d. Maar als ik hem opnieuw oproep.....8080!

Nou heb ik begrepen dat jij degene bent hier die werkelijk verstand van zaken heeft.....dus als jij het niet meer weet......kwestie van raam open en andere hobby zoeken?

Nou dacht ik heel even van als ik hem nu op 8080 laat staan en in het op te roepen adres 8000 verander in 8080? Zou dat moeten werken? (niet dat het werkt, want ik heb het geprobeerd, maar theoretisch?)
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:45:
Ctrl-O werkt dus gewoon.......ik krijg gewoon onder in de lichtgrijze balk de bevestiging te zien dat hij hem gaat wegschrijven......geen foutmelding o.i.d. Maar als ik hem opnieuw oproep.....8080!

Nou heb ik begrepen dat jij degene bent hier die werkelijk verstand van zaken heeft.....dus als jij het niet meer weet......kwestie van raam open en andere hobby zoeken?

Nou dacht ik heel even van als ik hem nu op 8080 laat staan en in het op te roepen adres 8000 verander in 8080? Zou dat moeten werken? (niet dat het werkt, want ik heb het geprobeerd, maar theoretisch?)
ja hoor dat zou moeten werken
ik heb hem alleen op 8000 staan omdat sommige mensen al een lighttpd hebben draaien en die wil je dan niet in de weg zitten.

maar euh .. weet je zeker dat je dezelfde file opent als dat je hebt weggeschreven? ik zit ook wel eens te klooen en dan blijk ik in een verkeerde directory te zitten

doe anders eens een 'cp lighttd.conf ikbentoeaanweekend.conf
dan nano -w ikbentoeaanweekend.conf
dan ctrl-w 8080 en wijzigen van de regel 8000
dan ctrl-o
daarna ctrl-x
daarna weer openen

ennuh ik verstand hebben? mmm ik knoei ook maar wat ..

• BrGr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07-2023
zeroday schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:22:
[...]

ennuh ik verstand hebben? mmm ik knoei ook maar wat ..
Mooie afsluiting van een drukke dag :Y
Bedankt voor al je geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe dag, nieuwe kans.....dacht ik.

Zojuist tot tweemaal toe weer vanaf nul begonnen, schijf geformateerd, zelfs NAS terug naar fabrieksinstellingen. Beschrijving tot op de millimeter gevolgd, maar weer met hetzelfde resultaat: als ik wil inloggen op http://ch3snas:8000 krijg ik een explorer scherm "de webpagina kan niet worden weergegeven".

Ook als ik hetzelfde adres, maar dan met 8080 oproep, krijg ik eenzelfde reactie......

Ga ik een paar stappen terug:
cd /ffp/etc/examples
cp lighttpd.conf-with-php /ffp/etc/lighttpd.conf
cd ..
nano -w lighttpd.conf

dan zie ik in de config file dat de poort gewoon weer op 8080 staat ondanks 8000 gesaved te hebben.

Waar maak ik de faut?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat als hij het niet doet dat je hem niet weer kopieert.
Na dat je hem aan gepast heb en openend hem dan gelijk weer is hij dan ook niet aangepast ?

En als je het op ipadres doet van nas doet hij het dan ook niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocm81
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:47
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:21:
Nieuwe dag, nieuwe kans.....dacht ik.

Zojuist tot tweemaal toe weer vanaf nul begonnen, schijf geformateerd, zelfs NAS terug naar fabrieksinstellingen. Beschrijving tot op de millimeter gevolgd, maar weer met hetzelfde resultaat: als ik wil inloggen op http://ch3snas:8000 krijg ik een explorer scherm "de webpagina kan niet worden weergegeven".

Ook als ik hetzelfde adres, maar dan met 8080 oproep, krijg ik eenzelfde reactie......

Ga ik een paar stappen terug:
cd /ffp/etc/examples
cp lighttpd.conf-with-php /ffp/etc/lighttpd.conf
cd ..
nano -w lighttpd.conf

dan zie ik in de config file dat de poort gewoon weer op 8080 staat ondanks 8000 gesaved te hebben.

Waar maak ik de faut?? 8)7
Volgens mij heb ik precies het zelfde probleem. Ik ben nu ook al een aantal keren opnieuw begonnen. Maar helaas.

Dennis(Zeroday) ben je toevallig al begonnen aan een "nieuwe" handleiding? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nocm81 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:14:
[...]

Volgens mij heb ik precies het zelfde probleem. Ik ben nu ook al een aantal keren opnieuw begonnen. Maar helaas.

Dennis(Zeroday) ben je toevallig al begonnen aan een "nieuwe" handleiding? _/-\o_
nope nog niet begonnen. Ik zal ook helemaal van scratch ergens mee moeten beginnen om een 'unieke' situatie te creeren .. dus van 0 mbt fun_plug naar newsbin met nzbgetter & nzbget etc.

wat als jullie nu eens dat bestand even naar een HEEEEEEEEEL andere naam kopieren
en die dan editten en dan daar eens ga kijken of die wijzigt
ga dan niet knoeien met subdirectories maar gewoon

cp lighttpd.conf testmeteenbestand.txt
en dan testmeteenbestand.txt editten ..
ik weet echt niet waarom iets gesaved wordt en als je het dan opent dat het dan niet gewijzigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk komen we er, en ga ik zowaar begrijpen wat ik aan het doen ben.......De gouden tip:
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:55:
Ik neem aan dat als hij het niet doet dat je hem niet weer kopieert.
Na dat je hem aan gepast heb en openend hem dan gelijk weer is hij dan ook niet aangepast ?

En als je het op ipadres doet van nas doet hij het dan ook niet ?
Stomstomstom...... |:(

Maar nu verder.......

mkdir /mnt/HD_a2/tmp
cd /ffp/start
chmod a+x lighttpd.sh
sh lighttpd.sh start

Deze voer ik regel voor regel in en uiteindelijk zegt hij:

/mnt/HD_a2/ffp/start #

Wanneer ik vervolgens op de link uit de tutorial klik: http://ch3snas:8000 krijg ik een explorer venster met de melding dat hij dus niet kan verbinden.......

Waar doe ik iets faut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik snap even niet waarom jullie zo blijven knoeien voor nzbget als ik een compleet pakket kant en klaar heb (een update van een van de vele how-to's).

ik zie hierboven dat mijn folder structuur niet gebruikt wordt
laatste how-to
http://www.aroundmyroom.c...zbgetweb-nzbgetter-unpak/

je moet alleen php met curl geinstalleerd hebben, unrar even erbij installeren
wget http://www.aroundmyroom.c...funplug/unrar-3.7.8-1.tgz
funpkg -i [unrar stuff]

Er zijn mensen die e.e.a. binnen 5 minuten aan het draaien hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

hoihoi ik heb niet alles weer gelezen en weet niet of je normaal je nas goed kunt benaderen maar ik heb nog een tipje waar ik ook lang vast mee heb gezeten.

In je router: heb je hier bij lan ip setup het subnetmask verandert in 255.255.0.0? normaal staat dit op 255.255.255.0 waardoor hij ip's van 192.169.1!.4 bv niet goed kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na twee dagen puzzelen (en vooral telkens weer lang wachten bij installeren, formateren, enz.....) begin ik een beetje de moed te verliezen.

Ik heb vanavond een poging gewaagd om je laatste hints uit te voeren. Aangezien ik niet thuis ben in alle commando's kan ik ze zelf ook niet samenstellen. Ik ben echt aangewezen op een stap voor stap uitgeschreven versie.

Je bedoeling is uiteraard goed, maar simpelweg tegen een goedwillende leek zeggen: "before you use my package make sure you use fun_plug, PHP5 with curl support, have installed unrar and installed the lighttpd module as well" dan loopt de leek vast..... ;)

Nou dacht ik.....laat ik dan het eerste gedeelte van de "oude" howto (weetiktrouwensdatikdusdeheletijdmetietsbezigbendatachterhaaldis) maar uitvoeren, bij die pakkages zit vast dan wat ik nodig heb.....dus uitgevoerd tot het punt van de 8080 in 8000 veranderen.

Vervolgens met de "nieuwe" tutorial http://www.aroundmyroom.com/newsbin/newsbinch3snas-v3.tgz binnengehaald. De volgende opdracht gaf hij een error; bleek dat bij het opslaan het bestand een andere extensie kreeg .gz ipv .tgz!

Goed, opdrachtregel aangepast en toen begon hij dus wél te lopen...... Daarna gereboot en dan zou nzbget vanzelf moeten opstarten en te benaderen zijn via http://192.168.1.3:8000 Maar helaas.....verbindingsprobleem.....

Vervolgens handmatig een start gegeven met:

cd /ffp/start
sh startnzbget.sh start
sh startweb.sh

Hij geeft aan dat NZBget al draait!

/ # cd /ffp/start
/mnt/HD_a2/ffp/start # sh startnzbget.sh start
WARNING: nzbget: Already running
/mnt/HD_a2/ffp/start # sh startweb.sh
Usage: startweb.sh start|stop|restart|status
/mnt/HD_a2/ffp/start #
/mnt/HD_a2/ffp/start #

Krijg dus de indruk dat ik wél iets goed doe, maar dat het probleem is en blijft dat ik de boel niet kan benaderen.......

Ik kan echter via windows prima de schijf benaderen, ook de normale nas interface werkt gewoon......

Zo....heel verhaal, maar zoals ik al vaker heb ondervonden.....de oplossing is vaak heel simpel, je moet er enkel even opkomen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
/ # cd /ffp/start
/mnt/HD_a2/ffp/start # sh startweb.sh
Usage: startweb.sh start|stop|restart|status
/mnt/HD_a2/ffp/start #
/mnt/HD_a2/ffp/start #

Krijg dus de indruk dat ik wél iets goed doe, maar dat het probleem is en blijft dat ik de boel niet kan benaderen.......
ik kan me voorstellen dat het je tuurt voor de ogen
sh startweb.sh moet met 'sh startweb.sh start' opgestart worden
er wordt je namelijk verteld dat het gebruik: start, stop, restart of status kan zijn .. maar jij geeft geen optie erachter .. dus doet ie nix
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, eerst lekker gewerkt.....nu weer verder......

Ik snap waar hier de fout zat, maar de oplossing helpt echter niet:

/ # cd /ffp/start
/mnt/HD_a2/ffp/start # sh startweb.sh start
Starting /ffp/sbin/lighttpd -f /mnt/HD_a2/newsbin/conf/lighttpd.conf
/mnt/HD_a2/ffp/start #

Wanneer ik vervolgens http://ch3snas:8000 oproep....weer hetzelfde verhaal; kan niet verbinden.

Ik wil even terug naar het punt dat deze ellende begon; ik zit nu de hele tijd op een reserve schijf te prutsen, maar orgineel zat er 2x 1TB in de NAS met alles geinstalleerd wat vlekkeloos werkte...... Het wil er bij mij niet in dat dit zonder aanleiding plots niet meer werkt.....!

Als ik terugdenk dan is de ellende begonnen toen ik de NAS voorzien heb van een nieuwe fan EN ik heb de netwerkkaart in de PC vervangen (gigabit kaartje ipv de standaard aanwezige 10/100). Daarna zijn de problemen begonnen.

Als ik de TB schijven terugplaatst werkt alles nog als vanouds, echter met de melding:

De log geeft aan:

**** fun_plug script for DNS-323 (2008-08-11 tp@fonz.de) ****
Tue Nov 10 13:39:43 GMT 2009
ln -snf /mnt/HD_a2/ffp /ffp
* Running /ffp/etc/fun_plug.init ...
* Running /ffp/etc/rc ...
* /ffp/start/syslogd.sh inactive
* /ffp/start/SERVERS.sh inactive
* /ffp/start/portmap.sh inactive
* /ffp/start/unfsd.sh inactive
* /ffp/start/nfsd.sh inactive
* /ffp/start/ntpd.sh inactive
* /ffp/start/smartd.sh inactive
* /ffp/start/LOGIN.sh inactive
* /ffp/start/telnetd.sh ...
Starting /ffp/sbin/telnetd -l /ffp/bin/sh
* /ffp/start/svnserve.sh inactive
* /ffp/start/sshd.sh inactive
* /ffp/start/rsyncd.sh inactive
* /ffp/start/nzbget.sh ...
Starting /ffp/bin/nzbget -D -c /ffp/etc/nzbget.conf
* /ffp/start/mysqld.sh inactive
* /ffp/start/mediatomb.sh inactive
* /ffp/start/kickwebs.sh inactive
* /ffp/start/lighttpd.sh ...
* /ffp/start/inetd.sh inactive
* /ffp/start/dnsmasq.sh inactive
* /ffp/start/btpd.sh inactive
* OK

ALS ik deze fout kan verhelpen ben ik ook uit de brand! Bij deze schijven is dus de webinterface http//ch3snas:8000 gewoon te benaderen......

Ik heb nu uiteraard de nieuwe netwerkkaart uitgeschakeld en weer verbinding gemaakt via de "oude" verbinding......probleem echter niet opgelost......maar ik blijf het vreemd vinden dat het hiermee begonnen is.

Kun je (of iemand) iets nuttigs zeggen over OF dit uberhaupt invloed zou kunnen hebben gehad? En natuurlijk hoe het eventueel opgelost kan worden!!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:59:
OK, eerst lekker gewerkt.....nu weer verder......

Ik snap waar hier de fout zat, maar de oplossing helpt echter niet:
het enige waar ik je mee kan helpen vandaag:

http://www.aroundmyroom.c...st-a-howto-for-a-tweaker/

het enige wat ik je vraag is om GEHEEL je oude installatie van de Fun_Plug te verwijderen
(verwijder de ffp folder en het fun_plug bestand)

daarna opnieuw beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK! Vanavond ff geen tijd meer, morgen eerst werken, maar daarna gaan we ervoor!

Thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
dennis

ik zie in de howto dat je editcron gebruikt voor het automatisch starten van nzbgetter
ik heb hem zelf in de scheduler van nzbget gegooid wat voor de minder gevorderde onder ons iets makkelijker is
dit is de command regel die ik gebruik
/ffp/bin/php /mnt/HD_a2/usbstorage/ffp/www/pages/nzbgetweb/nzbgetter/__exec__/run.php

in principe de cronjob die nzbgetter zelf aanlevert, alleen dan zonder de tijdscode

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keb je info toegevoegd @Batowhizz ;_)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocm81
zeroday schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:19:
[...]

het enige waar ik je mee kan helpen vandaag:

http://www.aroundmyroom.c...st-a-howto-for-a-tweaker/

het enige wat ik je vraag is om GEHEEL je oude installatie van de Fun_Plug te verwijderen
(verwijder de ffp folder en het fun_plug bestand)

daarna opnieuw beginnen
Ik heb precies gedaan wat er staat op je website. Heb alles gecontroleerd zo ver als mogelijk. Maar hij doet het bij mij nog steeds niet.. Ik kan mijn Nas nog steeds niet benaderen via http://[ip-of-nas]:8000 of http://[ip-of-nas]:8000/nzbgetter. Ik heb natuurlijk ip-of-nas vervangen door het IP van mijn Nas..

Heeft er iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik snap echt niet wat er moeilijk is om lighttpd aan de praat te krijgen ..
ik snap wel dat het moeilijk is om informatie te verschaffen, want dat heb je nodig om e.e.a. te kunnen debuggen

heb je een error.log of access.log file in een log directory staan?
wat zegt het commando 'ps'

je kunt dus wat dingen doen

als je fun_plug default hebt geinstalleerd dan hoef je ALLEN, let op: ALLEEN

mkdir -r /mnt/HD_a2/www/pages/
mkdir -r /mnt/HD_a2/tmp
mkdir -r /mnt/HD_a2/www/logs/

Bovenstaande niet uitgeprobeerd je moet alleen in de Volume_1 de www, www/pages www/logs en tmp folder aanmaken
cd /ffp/start
chmod 777 lighttpd.sh
sh lighttpd.sh start
te doen en je hebt lighttpd ZONDER php aan de praat
alles wat je dan in www/pages zet is dan 'zichtbaar' via de standaard poort van lighttpd

als je de standaard lighttpd niet aan de praat kan krijgen dan gaat ie van mij ook niet werken.

heb je dus GEEN PHP geinstalleerd dan is het huilen, want met 'mijn' installatie moet je PHP geinstalleerd hebben
En zonder enige vorm van echte informatie kan niemand iemand helpen om e.e.a. op te lossen.

Dus geef meer info. Maar ik vind dat eigenlijk niet echt iets voor deze thread want het is eerder Fun_Plug dan CH3SNAS/DNS323

[ Voor 30% gewijzigd door zeroday op 15-11-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben bezig met de installatie, ben al zover dat ik er een paar kleine foutjes uit kan halen:

funpkg -i unrar-3.9.6.1.tgz moet zijn funpkg -i unrar-3.9.6-1.tgz (streepje ipv punt)

tar -xvzf newsbinch3snas-v3.tgz moet zijn tar -xvzf newsbinch3snas-v31.tgz

Met de volgende scripts haal je de bestandjes binnen die je wilt installeren;
cd /mnt/HD_a2
rsync -av inreto.de::dns323/fun-plug/0.5/packages .
cd packages
maar volgens mij worden ze in je beschrijving niet geinstalleerd! Als ik het inmiddels goed begrijp dien je ze uit te pakken met: funpkg -i *.tgz

Hier kwam ik pas achter toen ik al op het punt was de webpagina op te roepen (wat niet lukte). Daarna heb ik dus pas de packages geinstalleerd, en helaas hielp dit niet.

Als ik de startcommando's handmatig ingeef krijg ik:

/ # cd /ffp/start
/mnt/HD_a2/ffp/start #

Als ik het goed begrijp is lighttpd dus niet vanzelf gestart en nzbget wél?

Opnieuw proberen? Of zie je nog ergens een foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:28:
Ben bezig met de installatie, ben al zover dat ik er een paar kleine foutjes uit kan halen:

funpkg -i unrar-3.9.6.1.tgz moet zijn funpkg -i unrar-3.9.6-1.tgz (streepje ipv punt)

tar -xvzf newsbinch3snas-v3.tgz moet zijn tar -xvzf newsbinch3snas-v31.tgz
ga ik aanpassen
Met de volgende scripts haal je de bestandjes binnen die je wilt installeren;
cd /mnt/HD_a2
cd packages
maar volgens mij worden ze in je beschrijving niet geinstalleerd! Als ik het inmiddels goed begrijp dien je ze uit te pakken met: funpkg -i *.tgz
Klopt. Volgens mij is het niet nodig om alles te installeren. Mag wel natuurlijk.
Als ik de startcommando's handmatig ingeef krijg ik:

/ # cd /ffp/start
/mnt/HD_a2/ffp/start #

Als ik het goed begrijp is lighttpd dus niet vanzelf gestart en nzbget wél?
Opnieuw proberen? Of zie je nog ergens een foutje?
Zo lijkt het. maar dan moet je dus met PS zien of lighttpd echt wel gestart wordt.
als er een fout is dan zal er dus ergens een error.log en/of access.log aangemaakt moeten worden
standaard:
## where to send error-messages to
server.errorlog = "/mnt/HD_a2/www/logs/error.log"

newsbin versie
## where to send error-messages to
server.errorlog = "/mnt/HD_a2/newsbin/logs/error.log"

[ Voor 7% gewijzigd door zeroday op 15-11-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

startnzbget.sh will start nzbget with this command
/mnt/HD_a2/newsbin/bin/nzbget -D -c /mnt/HD_a2/newsbin/conf/nzbget.conf

startweb.sh will start lighttpd with it’s own configuration file found in /newsbin/conf/
the webserver is started with this command:
/ffp/sbin/lighttpd -f /mnt/HD_a2/newsbin/conf/lighttpd.conf

Tot hier gaat alles goed :) ......maar vervolgens restart en dan geen verbinding.....

PS geeft:

/ # cd /ffp/start
/mnt/HD_a2/ffp/start # ps
PID USER COMMAND
1 root init
2 root [ksoftirqd/0]
3 root [events/0]
4 root [khelper]
5 root [kthread]
11 root [kblockd/0]
14 root [khubd]
49 root [pdflush]
50 root [pdflush]
52 root [aio/0]
51 root [kswapd0]
189 root [scsi_eh_0]
190 root [scsi_eh_1]
197 root [mtdblockd]
214 root [kcryptd/0]
215 root [kmirrord/0]
226 root [loop0]
1146 root atd
1355 root chkbutton
1362 root /sys/custom/upnp/upnp 0 CONCEPTRONIC http://www.conceptronic.net
1380 root /web/webs
1384 root fancontrol
1406 root /usr/sbin/samba/smbd -D
1410 root /usr/sbin/samba/nmbd -D
1414 root /usr/sbin/samba/smbd -D
1416 root op_server 6 6 6
1423 root -sh
1474 root lpd Waiting
1480 root inotify_upnp
1508 root crond
1513 nobody mt-daapd
1514 root mt-daapd
1515 root mt-daapd
1516 root mt-daapd
1520 root inotify_upnp
1521 root inotify_upnp
1523 root inotify_itune
1524 root mt-daapd
1529 root inotify_itune
1530 root inotify_itune
1581 root /ffp/sbin/telnetd -l /ffp/bin/sh
1605 root /mnt/HD_a2/newsbin/bin/nzbget -D -c /mnt/HD_a2/newsbin/conf/nzbg
1607 root /mnt/HD_a2/newsbin/bin/nzbget -D -c /mnt/HD_a2/newsbin/conf/nzbg
1608 root /mnt/HD_a2/newsbin/bin/nzbget -D -c /mnt/HD_a2/newsbin/conf/nzbg
1609 root /mnt/HD_a2/newsbin/bin/nzbget -D -c /mnt/HD_a2/newsbin/conf/nzbg
1610 root /mnt/HD_a2/newsbin/bin/nzbget -D -c /mnt/HD_a2/newsbin/conf/nzbg
1684 nobody /usr/sbin/samba/smbd -D
1704 root /ffp/bin/sh
1825 root ps
/mnt/HD_a2/ffp/start #

Ik hoop dat je daar alvast wat mee kunt.....

Met je laatste opdrachtregels kom ik er niet helemaal uit. Ik kan nergens een log vinden in de mappen en heb een aantal dingen geprobeerd met de opgegeven regels, maar volgens mij doe ik daarmee iets niet goed......

Morgen weer vroeg op, dus morgen verder! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:24:
startnzbget.sh will start nzbget with this command
/mnt/HD_a2/newsbin/bin/nzbget -D -c /mnt/HD_a2/newsbin/conf/nzbget.conf

startweb.sh will start lighttpd with it’s own configuration file found in /newsbin/conf/
the webserver is started with this command:
/ffp/sbin/lighttpd -f /mnt/HD_a2/newsbin/conf/lighttpd.conf

Tot hier gaat alles goed :) ......maar vervolgens restart en dan geen verbinding.....

PS geeft:

[i]/ # cd /ffp/start
/mnt/HD_a2/ffp/start # ps

Ik hoop dat je daar alvast wat mee kunt.....

Met je laatste opdrachtregels kom ik er niet helemaal uit. Ik kan nergens een log vinden in de mappen en heb een aantal dingen geprobeerd met de opgegeven regels, maar volgens mij doe ik daarmee iets niet goed......

Morgen weer vroeg op, dus morgen verder! :z
je lighttpd draait niet, dus gaat het niet werken. alleen met een error.log kan ik je helpen.
Anders: back to basic en gebruik de standaard instellingen van lighttpd
en anders ga hier eens vragen
http://forum.dsmg600.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 13:48
Hoe stel je de tijd in op de CH3NAS? In mijn webinterface (bij status ofzo) wordt de tijd juist weergegeven maar in de windows explorer, wanneer ik bvb sorteer op 'laatste gewijzigd' staat alles op januari 2001... Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Aaaaai! Ik kom er ook niet meer helemaal uit..
Na veel gedoe ben ik erachter gekomen dat als je via een mac werkt, je de twee fun_plug bestanden via een ftp moet uploaden en niet via finder o.i.d. (tip voor de toekomst!). Ik heb eindelijk de nzb get web interface (en getter) aan de praat gekregen, maar nu heb ik geen idee hoe het "echte" downloaden van start kan gaan.
Ik heb m'n newsserver gegevens ingevuld via de nzbget.conf (die werkt), alleen in het scherm van nzbget web interface kan ik hier niks over terug vinden. Ook staat er bv. niks bij Free disk space (zie screenshot).

Ik heb al een nzb geupload via de optie linksboven, maar er gebeurd hier verder niks mee. Krijg dit ook nergens terug te zien (geen error of iets dergelijks).
Zijn er nogmeer opties die ik moet aanpassen/instellen naast de login gegevens van de usenetserver om het allemaal aan de gang te krijgen?

En onder server control > config, zie ik "communication with nzbget server", moet ik hier ook mn usenet server info invullen of is dit weer heel wat anders?

Thanks!

Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/i/schermafbeelding2009111f.png/
http://img29.imageshack.us/i/schermafbeelding2009111f.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dialmformark schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:22:
Aaaaai! Ik kom er ook niet meer helemaal uit..
Na veel gedoe ben ik erachter gekomen dat als je via een mac werkt, je de twee fun_plug bestanden via een ftp moet uploaden en niet via finder o.i.d. (tip voor de toekomst!). Ik heb eindelijk de nzb get web interface (en getter) aan de praat gekregen, maar nu heb ik geen idee hoe het "echte" downloaden van start kan gaan.
Ik heb m'n newsserver gegevens ingevuld via de nzbget.conf (die werkt), alleen in het scherm van nzbget web interface kan ik hier niks over terug vinden. Ook staat er bv. niks bij Free disk space (zie screenshot).
screenshot werkt niet
in principe moet je nu een nzb file in /mnt/HD_a2/newsbin/nzb gooien en na een minuut moet de nzb gepakt worden automatisch en gaan starten met het downloaden.
als je usenetserver gegevens, account en password hebt ingevuld. Let wel: je moet na ingave van die gegevens wel even je nzbget herstarten.
Ik heb al een nzb geupload via de optie linksboven, maar er gebeurd hier verder niks mee. Krijg dit ook nergens terug te zien (geen error of iets dergelijks).
uploaden kan, maar dan moet je wel ervoor zorgen dat
1. het bestand niet te groot is
2. je in je PHP.INI instellingen goed hebt staan, ik heb in dit geval nog niet gewaagd om iemand z'n php.ini te laten overschrijven / hernoemen etc..
in je php.ini staat ook dat er een bepaalde /tmp folder moet zijn, zonder dat kunnen grote nzb bestanden niet geupload worden

een nzb in een het nzb mapje gooien is het snelste.
Zijn er nogmeer opties die ik moet aanpassen/instellen naast de login gegevens van de usenetserver om het allemaal aan de gang te krijgen?
En onder server control > config, zie ik "communication with nzbget server", moet ik hier ook mn usenet server info invullen of is dit weer heel wat anders?
nzbget server is nzbget dus daar moet je vanaf blijven dat zijn de instellingen voor nzbgetweb om met de tool te praten en dus info te verschaffen.

In principe moet als alle folders juist zijn aangemaakt en jij je usenet gegevens hebt ingevuld draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

[b][message=32932023,noline]zeroday schreef op maandag 16 november 2009 @

nzbget server is nzbget dus daar moet je vanaf blijven dat zijn de instellingen voor nzbgetweb om met de tool te praten en dus info te verschaffen.

In principe moet als alle folders juist zijn aangemaakt en jij je usenet gegevens hebt ingevuld draaien
Het is eindelijk gelukt! Er zat blijkbaar ergens een fout in de lighttpd, daarvan kon hij de config (oid) niet vinden. Phew! Heb net een bestand van usenet gedownload van ongeveer 14gig, die hij nu aan het verifyen is... wat ongeveer 5 uur gaat duren (volgens "Remaining time")?! Klopt dat het zo een enorme tijd kost? Ik heb de queue van m'n usenet downloads op pauze gezet, en verder gebeurd er niks op de NAS dat invloed zou kunnen hebben op de performance (het gaat trouwens om een ch3mnas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

dialmformark schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:12:
[...]

Het is eindelijk gelukt! Er zat blijkbaar ergens een fout in de lighttpd, daarvan kon hij de config (oid) niet vinden. Phew! Heb net een bestand van usenet gedownload van ongeveer 14gig, die hij nu aan het verifyen is... wat ongeveer 5 uur gaat duren (volgens "Remaining time")?! Klopt dat het zo een enorme tijd kost? Ik heb de queue van m'n usenet downloads op pauze gezet, en verder gebeurd er niks op de NAS dat invloed zou kunnen hebben op de performance (het gaat trouwens om een ch3mnas).
Het duurt iig langer dan op je desktop :p Ik heb zelf de d-link maar hardware is hetzelfde zo heb ik me laten vertellen. Een paar uur zou best kunnen ja. Mijn nzbget pauzeerd automatisch de downloads als hij gaat parren. Blijkbaar heeft dit de meeste cpu tijd nodig. Als je iets snel nodig hebt kun je beter op je desktop downloaden en je duo of quadcore zijn gang laten gaan. Op je nas zit nou namelijk niet een al te snelle cpu. Dus gebruik die voor 24/7 op de achtergrond downloads :)

edit ooh ch3mnas. dat is die nieuwe? geen idee of daar een andere cpu in zit. misschien is gewoon de tijds schatting verkeerd. Hehe zag ik pas te laat dat het om die nieuwe ging

[ Voor 7% gewijzigd door Kingpinda op 16-11-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Kingpinda schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:53:
[...]

Het duurt iig langer dan op je desktop :p Ik heb zelf de d-link maar hardware is hetzelfde zo heb ik me laten vertellen. Een paar uur zou best kunnen ja. Mijn nzbget pauzeerd automatisch de downloads als hij gaat parren. Blijkbaar heeft dit de meeste cpu tijd nodig. Als je iets snel nodig hebt kun je beter op je desktop downloaden en je duo of quadcore zijn gang laten gaan. Op je nas zit nou namelijk niet een al te snelle cpu. Dus gebruik die voor 24/7 op de achtergrond downloads :)

edit ooh ch3mnas. dat is die nieuwe? geen idee of daar een andere cpu in zit. misschien is gewoon de tijds schatting verkeerd. Hehe zag ik pas te laat dat het om die nieuwe ging
Volgens mij is de nieuwe hetzelfde als de oudere, alleen iets veranderd met USB oid.
Ik heb daarnet de media-server functie uitgezet van de nas (een tip van iemand anders) en het lijkt een stukje sneller te gaan, maar nogsteeds uren. Ik bezit helaas geen quad core, gewoon een oude macbook!
Het verplaatsen van bestanden vanaf de Macbook naar de NAS via samba is al helemaal dramatisch, ongeveer 1 a 2 mb/sec, dit zal wel een tekortkoming zijn van m'n Macbook.

Het pauzeren in nzb get van downloaden tijdens het par'ren was/is bij mij niet automatisch, mmmm.

Edit: de optie parcheck in nzbget staat bij mij aan (logisch), maar hoe nuttig is het om deze uit te zetten zoals in de config file staat? Uiteraard slaat hij dan het hele par checken over, wat een enorme snelheidsboost zal beteken, maar files worden niet meer gechecked. Is dit aan te raden? Ik zit op een stabiele/betrouwbare newsserver en download over het algemeen geen bestanden ouder dan een paar weken (de servers hebben een retentie van 300+dagen).

[ Voor 14% gewijzigd door mwa op 16-11-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dialmformark schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:12:
[...]

Yep dat klopt, daarom heb je het ook nu op een NAS geconfigureerd; het deert niet hoe lang hij erover doet, hij doet het gewoon, ik heb wel vaker sessies van 14 tot 30GB die hij verwerkt, die zet ik vaak 's avonds aan en pas de volgende dag heb ik het nodig. Je kan een verificatie van PAR's altijd uitzetten.. maar dan niet gaan huilen als het niet goed uitgepakt kan worden (zal toch wel gebeuren, want soms zit er in de rar een CRC error die onder linux niet geaccepteerd wordt en onder wintendo wel .. )

Ik heb de instelling op mijn package zo ingesteld dat voor mij de juiste settings gebruikt werd.

downloaden kost nietzoveel processorkracht dus dat kan gerust gedaan worden tijdens een bepaalde sessie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]Kingpinda schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:53:
[...]

Het duurt iig langer dan op je desktop :p Ik heb zelf de d-link maar hardware is hetzelfde zo heb ik me laten vertellen.
'bijna' ;-)
[...]
helemaal goed, zo doe ik het ook ;-) al heb ik hier nog een P4 en mag de vrouw stoeien met een I7 quad core notebook met W7 ;-)

Zelfde type CPU, andere toolchain, zal nog een nieuwe Fun_Plug op moeten komen met native CH3MNAS ondersteuning want sommmige tools kunnen 'crashen'
zijn de ontwikkelaars mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Vandaag voor het eerst op mijn telefoon nzbget benadert van buitenaf. Natuurlijk wel webgui inlog scherm geactiveerd nadat ik poort 8000 heb geforeward.

Maar nu. Ik gebruik vooralsnog de ingebakken ftp server op mijn d-link. Stel ik wil van buiten af andere accounts aanmaken. Dan moet ik dus inloggen in mijn NAS firmware. Intern log ik dan in op mijn NAS adres bijvoorbeeld 192.168.1.4, maar hoe kom ik erachter welke port ik moet forwarden en gebruiken om mijn NAS gui te accessen vanaf het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeroday:

Ik heb een errorlog gevonden:

2009-11-16 21:31:12: (log.c.97) server started
2009-11-16 21:31:12: (mod_fastcgi.c.1051) the fastcgi-backend /ffp/bin/php-cgi failed to start:
2009-11-16 21:31:12: (mod_fastcgi.c.1055) child exited with status 16 /ffp/bin/php-cgi
2009-11-16 21:31:12: (mod_fastcgi.c.1058) If you're trying to run PHP as a FastCGI backend, make sure you're using the FastCGI-enabled version.
You can find out if it is the right one by executing 'php -v' and it should display '(cgi-fcgi)' in the output, NOT '(cgi)' NOR '(cli)'.
For more information, check http://trac.lighttpd.net/...hp-as-a-fastcgi-programIf this is PHP on Gentoo, add 'fastcgi' to the USE flags.
2009-11-16 21:31:12: (mod_fastcgi.c.1365) [ERROR]: spawning fcgi failed.
2009-11-16 21:31:12: (server.c.902) Configuration of plugins failed. Going down.

Er staat in de logmap ook een nzbget log:

Mon Nov 16 21:31:12 2009 INFO nzbget 0.7.0-testing-r357 daemon-mode

Volgens mij heeft de eerste duidelijk een probleem....zegt het jou iets (of iemand anders natuurlijk)......?

You can find out if it is the right one by executing 'php -v' and it should display '(cgi-fcgi)' in the output, NOT '(cgi)' NOR '(cli)'. (uit de errorlog):

Ik weet niet zeker waar ik php -v moet ingeven; als ik /mnt/HD_a2 # php -v ingeef krijg ik php: can't load library 'libcurl.so.4' Doe ik dat goed of dien ik dit commando ergens anders in te geven.....?

Ik moet zeggen dat ik bij gebrek aan tijd deze keer verzuimd heb alle packages te installeren welke je binnenhaald met rsync -av inreto.de::dns323/fun-plug/0.5/packages .
Als ik het goed begrijp was dit niet strikt noodzakelijk; als ik ernaast zit hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kingpinda schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:02:
Vandaag voor het eerst op mijn telefoon nzbget benadert van buitenaf. Natuurlijk wel webgui inlog scherm geactiveerd nadat ik poort 8000 heb geforeward.

Maar nu. Ik gebruik vooralsnog de ingebakken ftp server op mijn d-link. Stel ik wil van buiten af andere accounts aanmaken. Dan moet ik dus inloggen in mijn NAS firmware. Intern log ik dan in op mijn NAS adres bijvoorbeeld 192.168.1.4, maar hoe kom ik erachter welke port ik moet forwarden en gebruiken om mijn NAS gui te accessen vanaf het internet?
de webinterface draait op port 80
en stel dat je al een webserver draait op port 80 dan zou je in je router (afhankelijk per router / dslmodem) je een externe poort bijv. 9000 pakken (ik noem maar wat) en die naar 192.168.1.4 op port 80 kunnen herleiden
sommige routers kunnen dit ..
Maar als dat niet kan en je hebt dan dus 2 apparaten die je op port 80 moet benaderen, dan moet je via fun_plug iets met de standaard webinterface gaan doen. Maar die info heb ik niet, check de dns323 forum

[ Voor 25% gewijzigd door zeroday op 16-11-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:48:
Zeroday:

Ik heb een errorlog gevonden:
finally !
2009-11-16 21:31:12: (log.c.97) server started
2009-11-16 21:31:12: (mod_fastcgi.c.1051) the fastcgi-backend /ffp/bin/php-cgi failed to start:
2009-11-16 21:31:12: (mod_fastcgi.c.1055) child exited with status 16 /ffp/bin/php-cgi
2009-11-16 21:31:12: (mod_fastcgi.c.1058) If you're trying to run PHP as a FastCGI backend, make sure you're using the FastCGI-enabled version.
You can find out if it is the right one by executing 'php -v' and it should display '(cgi-fcgi)' in the output, NOT '(cgi)' NOR '(cli)'.
For more information, check http://trac.lighttpd.net/...hp-as-a-fastcgi-programIf this is PHP on Gentoo, add 'fastcgi' to the USE flags.
2009-11-16 21:31:12: (mod_fastcgi.c.1365) [ERROR]: spawning fcgi failed.
2009-11-16 21:31:12: (server.c.902) Configuration of plugins failed. Going down.
Mooie fout .. je zou haast denken dat php niet geinstalleerd is .. maar goed gelezen .. php -v ...
Er staat in de logmap ook een nzbget log:
Mon Nov 16 21:31:12 2009 INFO nzbget 0.7.0-testing-r357 daemon-mode
die laat geen fouten zien, maar moet je op zijn tijd wel af en toe verwijderen. (die wordt namelijk GROOT!)
Ik weet niet zeker waar ik php -v moet ingeven; als ik /mnt/HD_a2 # php -v ingeef krijg ik php: can't load library 'libcurl.so.4' Doe ik dat goed of dien ik dit commando ergens anders in te geven.....?
Doe je goed. eindelijk de reden waarom lighttpd niet kan werken.
Ik moet zeggen dat ik bij gebrek aan tijd deze keer verzuimd heb alle packages te installeren welke je binnenhaald met rsync -av inreto.de::dns323/fun-plug/0.5/packages .
Als ik het goed begrijp was dit niet strikt noodzakelijk; als ik ernaast zit hoor ik dat graag!
lijkt erop dat je curl-7.19.4-1.tgz niet geinstalleerd hebt
omdat de laatste php met curl functies gecompileerd is heb je volgens mij curl-7.19.4-1.tgz nodig
wget -r http://www.inreto.de/dns3...ges/All/curl-7.19.4-1.tgz

als dat de oplossing is, ga ik de how-to iets aanpassen ;-)
want curl is een 'extra' package en komt dus niet automatisch mee, maar staat wel op een van mijn nasjes die newsbin draait

note: libcurl.so.4 moet hier staan:
/mnt/HD_a2/ffp/lib/libcurl.so.4

[ Voor 17% gewijzigd door zeroday op 16-11-2009 22:25 . Reden: mooie opmaak maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Het ene probleem gefixed, komt het andere probleem weer tevoorschijn: 100% load op inotify_upnp. Dit zorgt ervoor dat ik via de mediaserver geen bestanden meer kan benaderen/afspelen.
Ik heb hier op gegoogled en het schijnt een bekend probleem te zijn geweest op de vorige ch3nas versie: deze is verholpen met een firmware update. Maar nu heb ik dus de ch3mnas, en hierop heb ik dus dit probleem. Het is pas begonnen nadat ik transmission aan de praat had.

Het uitschakelen van de media server stopt het inotify_upnp proces, maar deze mediaserver gebruik ik juist om mijn content af te spelen via een media speler (de WD TV Live btw)..
Wat kan ik hieraan doen? Wachten op nieuwe firmware die dit probleem oplost, wat al gebeurd is voor de vorige ch3nas? De mediaserver stoppen, maar dan heb ik geen idee hoe ik dan bij mn bestanden kom via de media speler. De shares doen het om een of andere reden niet "no content to be shared".

Edit: Ik heb ook geprobeerd de mediashare naar een lege directory te verwijzen, maar dit maakt geen verschil.

[ Voor 5% gewijzigd door mwa op 16-11-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 13:48
Kan er mij iemand vertellen waarom mijn tijd bij het browsen in Windows Verkenner verkeerd staat, zoals date modified, maar in de webinterface staat het correct. Het staat op November 2001

Alvast bedankt

[ Voor 14% gewijzigd door lowlow op 17-11-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hallo,

ik ben bezig met deze tut: http://www.aroundmyroom.c...c-ch3mnas-usb-storage-ko/

Ik heb nu alles gedaan maar zodra ik 'sh start-usbdisk.sh start' invul dan krijg ik de volgende melding:

/mnt/HD_a2/ffp/start # sh start-usbdisk.sh start
Waiting for sdb1 (up to 60 seconds) ...
Failed. Did not find sdb1 in /proc/partitions.
/mnt/HD_a2/ffp/start #

Weet iemand hoe dit kan, als het goed is heb ik hem goed doorlopen want het lijkt wel te werken...

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*)

Finally!!

Dit was inderdaad de oplossing! Ik heb echter even wat moeten rommelen om het werkend te krijgen, wellicht dat je dat in de tutorial mee kunt nemen.......

Indien je : wget -r http://www.inreto.de/dns3...ges/All/curl-7.19.4-1.tgz doet, werkte het niet, geen download.
Als je echter wget http://www.inreto.de/dns3...ges/All/curl-7.19.4-1.tgz doet en vervolgens funpkg -i curl-7.19.4-1.tgz installeerd hij en krijg ik eindelijk toegang tot de webinterface!

Even news-account in de config gezet en prima download! Wellicht even vermelden dat de NAS gerestart moet worden na aanpassen config anders deed hij het niet.

Klaar ben ik nog lang niet, maar kan nu wél verder tenminste!

Nog een klein vraagje: Als je de NAS je schijven laat formateren in welke bestandindeling doet hij dit dan? Ik loop namelijk tegen het feit aan dat als ik een schijf uit de NAS haal en via de quickport via e-sata direct met de PC verbind, hij de schijf wel ziet, maar niet kan benaderen (op die manier kan ik sneller gegevens kopiëren.....)

Maar tot zover in ieder geval al heel erg bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:53:

Nog een klein vraagje: Als je de NAS je schijven laat formateren in welke bestandindeling doet hij dit dan? Ik loop namelijk tegen het feit aan dat als ik een schijf uit de NAS haal en via de quickport via e-sata direct met de PC verbind, hij de schijf wel ziet, maar niet kan benaderen (op die manier kan ik sneller gegevens kopiëren.....)

Dat is als ik het goed heb ext2.

op deze site kun je een proggie vinden om op je windows installatie linux geformateerde schijven te benaderen
http://www.fs-driver.org/

alleen valt deze nog niet te installeren onder win7. Ik heb de maker gemailed en dit kreeg ik terug:

Hello,
Ext2 IFS is very system specific and in the past there were some subtile differences between versions of Windows. Currently there are six different sets of drivers in the package.
If you really want to install the Vista/Server 2008 drivers on Windows 7, you could use the compatibility mode "Windows Vista". I have some reports of users who experienced that Ext2 IFS is not able to restore any drive letter after a reboot.

A version of Ext2 IFS that also runs on Windows 7 is being developed but it will take some time to finish it. Please be patient with me ;-).

Kind regards

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rikadoo schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:42:
Hallo,

ik ben bezig met deze tut: http://www.aroundmyroom.c...c-ch3mnas-usb-storage-ko/

Ik heb nu alles gedaan maar zodra ik 'sh start-usbdisk.sh start' invul dan krijg ik de volgende melding:

Waiting for sdb1 (up to 60 seconds) ...
Failed. Did not find sdb1 in /proc/partitions.
/mnt/HD_a2/ffp/start #

Weet iemand hoe dit kan, als het goed is heb ik hem goed doorlopen want het lijkt wel te werken...
check eerst je /var/log/messages aar je usb stick op zit, dat kan sda of sdb zijn
daarnaast ga ik in mijn how-to niet in op formattering etc.
daar zijn andere howto's al over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*)

Finally!!

Dit was inderdaad de oplossing! Ik heb echter even wat moeten rommelen om het werkend te krijgen, wellicht dat je dat in de tutorial mee kunt nemen.......

Indien je : wget -r http://www.inreto.de/dns3...ges/All/curl-7.19.4-1.tgz doet, werkte het niet, geen download.
Als je echter wget http://www.inreto.de/dns3...ges/All/curl-7.19.4-1.tgz doet en vervolgens funpkg -i curl-7.19.4-1.tgz installeerd hij en krijg ik eindelijk toegang tot de webinterface!
grmbl -r .. ene keer wel andere keer nie ;-)
Even news-account in de config gezet en prima download! Wellicht even vermelden dat de NAS gerestart moet worden na aanpassen config anders deed hij het niet.
mooi, ga ik erbij toevoegen

ext2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
zeroday schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:01:
[...]

check eerst je /var/log/messages aar je usb stick op zit, dat kan sda of sdb zijn
daarnaast ga ik in mijn how-to niet in op formattering etc.
daar zijn andere howto's al over geschreven.
Ik heb die map niet. En ik heb maar 1 USB poort zou het dan sda moeten zijn?

Het gaat btw om een CH3MNAS

EDIT:

volgens mij is het sba1 of 2

code:
1
2
3
4
Mounting /dev/sda1 on /mnt/HD_a2/sda1
Failed
mount: mounting /dev/sda1 on /mnt/HD_a2/sda1 failed: Device or resource busy

die error krijg ik dan.

DMESG:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
  Marvell Development Board (LSP Version 3.0.5_NAS_GDP)-- RD-88F5182-NAS-2  Soc: 88F5182 A2

Detected Tclk 166666667 and SysClk 166666667
Marvell USB EHCI Host controller #0: c1072600
Marvell USB EHCI Host controller #1: c1072400
PCI: bus0: Fast back to back transfers enabled
SCSI subsystem initialized
usbcore: registered new interface driver usbfs
usbcore: registered new interface driver hub
usbcore: registered new device driver usb
NET: Registered protocol family 2
Time: orion_clocksource clocksource has been installed.
IP route cache hash table entries: 1024 (order: 0, 4096 bytes)
TCP established hash table entries: 2048 (order: 2, 16384 bytes)
TCP bind hash table entries: 2048 (order: 1, 8192 bytes)
TCP: Hash tables configured (established 2048 bind 2048)
TCP reno registered
checking if image is initramfs...it isn't (no cpio magic); looks like an initrd
Freeing initrd memory: 8503K
RTC registered
Use the XOR engines (acceleration) for enhancing the following functions:
  o RAID 5 Xor calculation
  o kernel memcpy
  o kenrel memzero
  o copy user to/from kernel buffers
Number of XOR engines to use: 2
VFS: Disk quotas dquot_6.5.1
Dquot-cache hash table entries: 1024 (order 0, 4096 bytes)
squashfs: version 3.3 (2007/10/31) Phillip Lougher
io scheduler noop registered
io scheduler anticipatory registered (default)
Serial: 8250/16550 driver $Revision: 1.1.1.1 $ 4 ports, IRQ sharing disabled
serial8250.0: ttyS0 at MMIO 0xf1012000 (irq = 3) is a 16550A
serial8250.0: ttyS1 at MMIO 0xf1012100 (irq = 4) is a 16550A
RAMDISK driver initialized: 2 RAM disks of 14336K size 1024 blocksize
loop: module loaded
Marvell Ethernet Driver 'mv_ethernet':
  o Uncached descriptors in DRAM
  o DRAM SW cache-coherency
  o TCP segmentation offload enabled
  o Checksum offload enabled
  o Marvell ethtool proc enabled
  o Rx desc: 128
  o Tx desc: 256
  o Loading network interface 'egiga0'
PPP generic driver version 2.4.2
PPP Deflate Compression module registered
PPP BSD Compression module registered
PPP MPPE Compression module registered
NET: Registered protocol family 24
Intergrated Sata device found
scsi0 : Marvell SCSI to SATA adapter
scsi1 : Marvell SCSI to SATA adapter
scsi 0:0:0:0: Direct-Access     Seagate  ST940210AS       3.AL PQ: 0 ANSI: 5
scsi 0:0:0:0: Attached scsi generic sg0 type 0
physmap-flash.0: failed to claim resource 0
flash VppMin = "0" , VppMax = "0"
cfi_flash_0: Found 1 x16 devices at 0x0 in 8-bit bank
 Amd/Fujitsu Extended Query Table at 0x0040
cfi_flash_0: CFI does not contain boot bank location. Assuming top.
number of CFI chips: 1
cfi_cmdset_0002: Disabling erase-suspend-program due to code brokenness.
Creating 6 MTD partitions on "cfi_flash_0":
0x00000000-0x00020000 : "MTD1"
0x00020000-0x00040000 : "MTD2"
0x00040000-0x00240000 : "Linux Kernel"
0x00240000-0x00c40000 : "File System"
0x00f80000-0x01000000 : "u-boot"
0x00c40000-0x00f80000 : "Module"
ehci_marvell ehci_marvell.4523: Marvell Orion EHCI
ehci_marvell ehci_marvell.4523: new USB bus registered, assigned bus number 1
ehci_marvell ehci_marvell.4523: irq 17, io base 0xf1050100
ehci_marvell ehci_marvell.4523: USB 2.0 started, EHCI 1.00, driver 10 Dec 2004
usb usb1: configuration #1 chosen from 1 choice
hub 1-0:1.0: USB hub found
hub 1-0:1.0: 1 port detected
ehci_marvell ehci_marvell.167817: Marvell Orion EHCI
ehci_marvell ehci_marvell.167817: new USB bus registered, assigned bus number 2
ehci_marvell ehci_marvell.167817: irq 12, io base 0xf10a0100
ehci_marvell ehci_marvell.167817: USB 2.0 started, EHCI 1.00, driver 10 Dec 2004
usb usb2: configuration #1 chosen from 1 choice
hub 2-0:1.0: USB hub found
hub 2-0:1.0: 1 port detected
ohci_hcd: 2006 August 04 USB 1.1 'Open' Host Controller (OHCI) Driver
mice: PS/2 mouse device common for all mice
md: linear personality registered for level -1
md: raid0 personality registered for level 0
md: raid1 personality registered for level 1
device-mapper: ioctl: 4.11.0-ioctl (2006-10-12) initialised: dm-devel@redhat.com
TCP cubic registered
NET: Registered protocol family 1
NET: Registered protocol family 17
md: Autodetecting RAID arrays.
md: autorun ...
md: ... autorun DONE.
RAMDISK: Compressed image found at block 0
EXT2-fs warning: maximal mount count reached, running e2fsck is recommended
VFS: Mounted root (ext2 filesystem).
Freeing init memory: 124K
sd 0:0:0:0: [sda] 78140160 512-byte hardware sectors (40008 MB)
sd 0:0:0:0: [sda] Write Protect is off
sd 0:0:0:0: [sda] Mode Sense: 23 00 10 00
sd 0:0:0:0: [sda] Write cache: enabled, read cache: enabled, supports DPO and FUA
sd 0:0:0:0: [sda] 78140160 512-byte hardware sectors (40008 MB)
sd 0:0:0:0: [sda] Write Protect is off
sd 0:0:0:0: [sda] Mode Sense: 23 00 10 00
sd 0:0:0:0: [sda] Write cache: enabled, read cache: enabled, supports DPO and FUA
 sda: sda1 sda2 sda4
sd 0:0:0:0: [sda] Attached SCSI disk
usbcore: registered new interface driver usblp
drivers/usb/class/usblp.c: v0.13: USB Printer Device Class driver
Installing knfsd (copyright (C) 1996 okir@monad.swb.de).
egiga0: mac address changed
egiga0: link down
Adding 525288k swap on /dev/sda1.  Priority:-1 extents:1 across:525288k
md: md0 stopped.
md: md1 stopped.
egiga0: link up, full duplex, speed 100 Mbps
ext3: No journal on filesystem on sda2
EXT2-fs warning: checktime reached, running e2fsck is recommended
ext3: No journal on filesystem on sda4
ext3: No journal on filesystem on sda2
ext3: No journal on filesystem on sda4

*            HD0 stand by now!        *

#######################################
#              HD0 awake now !        #

Initializing USB Mass Storage driver...
usbcore: registered new interface driver usb-storage
USB Mass Storage support registered.
usb 1-1: new high speed USB device using ehci_marvell and address 2
usb 1-1: configuration #1 chosen from 1 choice
scsi2 : SCSI emulation for USB Mass Storage devices
usb-storage: device found at 2
usb-storage: waiting for device to settle before scanning
scsi 2:0:0:0: Direct-Access                               0.00 PQ: 0 ANSI: 2
sd 2:0:0:0: [sdb] 31588352 512-byte hardware sectors (16173 MB)
sd 2:0:0:0: [sdb] Write Protect is off
sd 2:0:0:0: [sdb] Mode Sense: 00 00 00 00
sd 2:0:0:0: [sdb] Assuming drive cache: write through
sd 2:0:0:0: [sdb] 31588352 512-byte hardware sectors (16173 MB)
sd 2:0:0:0: [sdb] Write Protect is off
sd 2:0:0:0: [sdb] Mode Sense: 00 00 00 00
sd 2:0:0:0: [sdb] Assuming drive cache: write through
 sdb: unknown partition table
sd 2:0:0:0: [sdb] Attached SCSI removable disk
sd 2:0:0:0: Attached scsi generic sg1 type 0
usb-storage: device scan complete
usb 1-1: USB disconnect, address 2

usb 1-1: new high speed USB device using ehci_marvell and address 3
scsi3 : SCSI emulation for USB Mass Storage devices
usb-storage: device found at 3
scsi 3:0:0:0: Direct-Access                               0.00 PQ: 0 ANSI: 2
sd 3:0:0:0: [sdb] 31588352 512-byte hardware sectors (16173 MB)
sd 3:0:0:0: [sdb] Write Protect is off
sd 3:0:0:0: [sdb] Mode Sense: 00 00 00 00
sd 3:0:0:0: [sdb] Assuming drive cache: write through
sd 3:0:0:0: [sdb] 31588352 512-byte hardware sectors (16173 MB)
sd 3:0:0:0: [sdb] Write Protect is off
sd 3:0:0:0: [sdb] Mode Sense: 00 00 00 00
sd 3:0:0:0: [sdb] Assuming drive cache: write through
sd 3:0:0:0: [sdb] Attached SCSI removable disk
sd 3:0:0:0: Attached scsi generic sg1 type 0

usb 1-1: USB disconnect, address 3
usb 1-1: new high speed USB device using ehci_marvell and address 4
scsi4 : SCSI emulation for USB Mass Storage devices
usb-storage: device found at 4
scsi 4:0:0:0: Direct-Access                               0.00 PQ: 0 ANSI: 2
sd 4:0:0:0: [sdb] 31588352 512-byte hardware sectors (16173 MB)
sd 4:0:0:0: [sdb] Write Protect is off
sd 4:0:0:0: [sdb] Mode Sense: 00 00 00 00
sd 4:0:0:0: [sdb] Assuming drive cache: write through
sd 4:0:0:0: [sdb] Attached SCSI removable disk
sd 4:0:0:0: Attached scsi generic sg1 type 0
/mnt/HD_a2/ffp/start #

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
#!/ffp/bin/sh

# PROVIDES: usbdisk
# BEFORE: LOGIN
# REQUIRE: SERVERS

. /ffp/etc/ffp.subr

# see
# "Attaching USB Storage to the DNS-323 for Linux Newbies & Dummies"
# http://forum.dsmg600.info/viewtopic.php?pid=3221#p3221

# usb-storage.ko module:
#  http://www.domaigne.com/download/dns-323/usb-storage.ko

name="usbdisk"
start_cmd="usbdisk_start"
stop_cmd="usbdisk_stop"
status_cmd="usbdisk_status"
                               [ Read 80 lines ]
^G Get Help  ^O WriteOut  ^R Read File ^Y Prev Page ^K Cut Text  ^C Cur Pos
^X Exit      ^J Justify   ^W Where Is  ^V Next Page ^U UnCut Text^T To Spell
  GNU nano 2.0.9                                                      File: start-usbdisk.sh

#!/ffp/bin/sh

# PROVIDES: usbdisk
# BEFORE: LOGIN
# REQUIRE: SERVERS

. /ffp/etc/ffp.subr

# see
# "Attaching USB Storage to the DNS-323 for Linux Newbies & Dummies"
# http://forum.dsmg600.info/viewtopic.php?pid=3221#p3221

# usb-storage.ko module:
#  http://www.domaigne.com/download/dns-323/usb-storage.ko

name="usbdisk"
start_cmd="usbdisk_start"
stop_cmd="usbdisk_stop"
status_cmd="usbdisk_status"

usbdisk_mount_options="-t auto"
#usbdisk_mount_options="-t auto -o umask 0"

usbdisk_dev="sda2"
#usbdisk_dev="sdb1"
usbdisk_mountp="/mnt/HD_a2/$usbdisk_dev"

usbdisk_start()
{
    insmod /ffp/lib/modules/$(uname -r)/usb-storage.ko 2>/dev/null
    #insmod /ffp/lib/modules/$(uname -r)/ntfs.ko        2>/dev/null

# wait for disk...
    grep -w $usbdisk_dev /proc/partitions >/dev/null 2>/dev/null
    if [ $? -ne 0 ]; then
        let timeout=60
        echo "Waiting for $usbdisk_dev (up to $timeout seconds) ..."
        while [ $timeout -gt 0 ]; do
            [ $? -eq 0 ] && break
            sleep 2
            let timeout=${timeout}-2
        done
        if [ $? -ne 0 ]; then
            echo "Failed. Did not find $usbdisk_dev in /proc/partitions."
            exit 1
        fi
    fi

# mount it
    mkdir -p $usbdisk_mountp
    echo "Mounting /dev/$usbdisk_dev on $usbdisk_mountp"
    mount $usbdisk_mount_options /dev/$usbdisk_dev $usbdisk_mountp >$usbdisk_mountp/mount-error.txt 2>&1
    if [ $? -ne 0 ]; then
        echo "Failed"

Ik heb 1 USB poort en 1 HDD van 40GB in de bovenste slot.

[ Voor 121% gewijzigd door rikadoo op 17-11-2009 18:57 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocm81

Finally!!

Klaar ben ik nog lang niet, maar kan nu wél verder tenminste!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het werkt bij mij nu ook.. Echt super...

Echt bedankt voor de hulp.

Nu maar eens verder stoeien met mijn nasje.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht nog een paar kleine zaken die je kunt meenemen, dan is de tutorial volgens mij helemaal foolproof (als ik het kan, kan iedereen het) 8)7

cd /mnt/HD_a2
cd packages

(install with funpkg -i *.tgz)

Ik heb gemerkt dat het niet noodzakelijk is de packages te downloaden, het werkt nu prima zonder. Het neemt echter wél een hoop tijd in beslag. Dus kun je dit voor een standaardinstallatie niet gewoon helemaal schrappen?

Voeg nog even het uitpakcommando toe voor die extra package: funpkg -i curl-7.19.4-1.tgz om te voorkomen dat dit vergeten wordt.

Helaas ben ik wel al mijn films e.d. kwijt geraakt, dus de komende dagen maakt de NAS overuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rikadoo schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:30:
[...]
Ik heb die map niet. En ik heb maar 1 USB poort zou het dan sda moeten zijn?
Het gaat btw om een CH3MNAS
CH3MNAS of CH3SNAS, configuratie maakt niet zoveel uit .. het is de 'binary' die anders is, de rest bijft nagenoeg gelijk
EDIT:
volgens mij is het sba1 of 2
waar baseer je dat op?

[quote]
code:
1
2
3
4
Mounting /dev/sda1 on /mnt/HD_a2/sda1
Failed
mount: mounting /dev/sda1 on /mnt/HD_a2/sda1 failed: Device or resource busy

Mooi man .. hij probeert SDA1 te mounten en dat gaat niet
DMESG:
als je de 'folder' /var/log/messages niet hebt (wat een bestand is trouwens) maar een dmesg geeft ook genoeg info (kuch).
usb 1-1: USB disconnect, address 3
usb 1-1: new high speed USB device using ehci_marvell and address 4
scsi4 : SCSI emulation for USB Mass Storage devices
usb-storage: device found at 4
scsi 4:0:0:0: Direct-Access 0.00 PQ: 0 ANSI: 2
sd 4:0:0:0: [sdb] Attached SCSI removable disk
sd 4:0:0:0: Attached scsi generic sg1 type 0
/mnt/HD_a2/ffp/start #
[/code]
Kijk .. sdb .. leuk man .. en wat wilde je ook alweer mounten .
usbdisk_dev="sda2"
#usbdisk_dev="sdb1"
usbdisk_mountp="/mnt/HD_a2/$usbdisk_dev"
mmmm # voor de sdb1 ..

ik zou zeggen: suc6 ...

zover ik kan zien wil je dus mounten op sda2 maar moet het naar sdb1 gaan verwijzen.
Ik kan het mis hebben ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik heb een CH3SNAS met daarin 2x 1TB in RAID1
De nas is aangesloten op een 100 Mbit port op de Linksys WRT54G router.
Ik wil nu bestanden naar de nas kopieeren. Helaas gaat dat erg traag.
Gemiddeld gebruik ik 2% van de 54 Mbps.
Kan het zijn dat er nog iets op de nas moet worden ingesteld? Staat op fixed 100 Mbps. MTU?
Om zelf maar even de oplossign te geven :)
Ik heb mijn router gereset en de tijd op de nas aangepast. Nu loopt het wel lekker.
Ik gok eigenlijk dat de tijd de grote boosdoener was.

[ Voor 23% gewijzigd door DeeJee op 18-11-2009 21:24 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Het is me gelukt om NZBGET aan de gang te krijgen.
De volgende stap is het koppelen van een USB stick aan de NAS.
Ik heb begrepen dat de USB stick gepartitioneerd moet worden maar als ik fdisk uitvoer dan krijg ik dit:
/ # fdisk /dev/sdb

The number of cylinders for this disk is set to 16404.
There is nothing wrong with that, but this is larger than 1024,
and could in certain setups cause problems with:
1) software that runs at boot time (e.g., old versions of LILO)
2) booting and partitioning software from other OSs
(e.g., DOS FDISK, OS/2 FDISK)

Segmentation fault
/ #
Hoe nu verder? Iemand een suggestie?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
Andere fdisk compilen voor je NAS ;)

Vraag je eerst eens af wat je wilt.. welk filesystem wil je?
Als je Ext2/3 wilt dan kun je je computer booten met een linux livecd en daar je usb stick partitioneren en formateren. Als je fat32 wilt kun je dat gewoon onder windows doen.

Pvouput live

Verwijderd

Krypt schreef op donderdag 19 november 2009 @ 07:15:
Andere fdisk compilen voor je NAS ;)

Vraag je eerst eens af wat je wilt.. welk filesystem wil je?
Als je Ext2/3 wilt dan kun je je computer booten met een linux livecd en daar je usb stick partitioneren en formateren. Als je fat32 wilt kun je dat gewoon onder windows doen.
Het Filesystem maakt mij niet uit (geen idee wat ext2/3 is, ik ben niet echt op de hoogte van linux).
Het gaat er mij om dat ik de spindown voor elkaar krijg. Als ik het goed heb gegrepen moeten de NZB's op een USB stick komen te staan.
Ik zal FAT32 proberen kijken of dat werkt.
Pagina: 1 ... 14 ... 30 Laatste