Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 08:16:
[...]

Het Filesystem maakt mij niet uit (geen idee wat ext2/3 is, ik ben niet echt op de hoogte van linux).
Het gaat er mij om dat ik de spindown voor elkaar krijg. Als ik het goed heb gegrepen moeten de NZB's op een USB stick komen te staan.
Ik zal FAT32 proberen kijken of dat werkt.
afhankelijk van de gebruikte NAS moet je even met het volgende rekening houden

de CH3SNAS kent geen (tot zover bekend) problemen met Fun_Plug

de CH3MNAS werkt grotendeels met de bestaande Fun_Plug maar kan, omdat het gebruikt maakt van andere toolchains anders dan de CH3SNAS, problemen hebben met bepaalde binaries. Vandaar dat je in sommige gevallen of de native gecompileerde binaries moet gaan gebruiken en niet die door fun_plug meegeleverd worden (of als package aangeboden worden).
Daarom heb je een andere binary voor nzbget voor de CH3MNAS

De ontwikkelaar(s) van fun_plug zijn bezig met een 0.6 versie waar de CH3MNAS native ondersteund gaat worden zoals de CH3SNAS nu ook ondersteund wordt.

De rest is trial error ..

There are no secrets, only information you do not yet have

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik heb een nieuwe printer gehaald onlangs - een HP P1005 Laserjet - en aangesloten op de CH3SNAS. Driver geinstalleerd, alles werkt... totdat ik de printer uitzet. Als ik het daarna uitzet kan ik er niks meer naar printer. Alles gaat perfect volgens windows, maar de printer doet absoluut niks. Uiteraard werkt de printer correct indien hij rechtstreeks aan de PC verbonden is.

Is dit iets van de NAS of heb ik gewoon een brakke HP printer die niet zo goed samenwerkt met zo'n doos?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe uitdaging:

NZBget draait nog steeds als een zonnetje, de NAS had ik opnieuw geformateerd in 2 standaard schijven van elk 1TB. Op de eerste schijf wil ik downloaden, rommelen, enz. De tweede schijf is voor opslag van bestanden (voornamelijk filmmateriaal). De tweede schijf wil ik ook kunnen verwijderen zodat kopiëren naar USB drive sneller kan (mbv quickport).

Films welke klaar zijn en bewaard moeten worden wil ik dus kopiëren van schijf 1 naar schijf 2.Doe ik dat in windows dan gaat dat heel traag, dus ik heb net zo lang zitten vogelen tot ik een werkend putty commando had......het kopiëren lukt nu met cp -R 'filename' /mnt/HD_b2/Films/'filename'

Waar ik echter tegenaan loop is dat na het kopiëren de bestanden wél te zien zijn in verkenner en te gebruiken zijn (kan ze gewoon afspelen), maar ik kan ze onder Windows geen andere naam meer geven of verplaatsen naar een andere map bijvoorbeeld!
Krijg continu de melding dat een ander programma ze in gebruik heeft, maar dat kan volgens mij niet......

Ben niet zo bekend met Linux, dus als iemand een tipje heeft...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:28:
Nieuwe uitdaging:

NZBget draait nog steeds als een zonnetje, de NAS had ik opnieuw geformateerd in 2 standaard schijven van elk 1TB. Op de eerste schijf wil ik downloaden, rommelen, enz. De tweede schijf is voor opslag van bestanden (voornamelijk filmmateriaal). De tweede schijf wil ik ook kunnen verwijderen zodat kopiëren naar USB drive sneller kan (mbv quickport).

Films welke klaar zijn en bewaard moeten worden wil ik dus kopiëren van schijf 1 naar schijf 2.Doe ik dat in windows dan gaat dat heel traag, dus ik heb net zo lang zitten vogelen tot ik een werkend putty commando had......het kopiëren lukt nu met cp -R 'filename' /mnt/HD_b2/Films/'filename'

Waar ik echter tegenaan loop is dat na het kopiëren de bestanden wél te zien zijn in verkenner en te gebruiken zijn (kan ze gewoon afspelen), maar ik kan ze onder Windows geen andere naam meer geven of verplaatsen naar een andere map bijvoorbeeld!
Krijg continu de melding dat een ander programma ze in gebruik heeft, maar dat kan volgens mij niet......

Ben niet zo bekend met Linux, dus als iemand een tipje heeft...... ;)
Het staat al vaker genoemd in dit topic: probeer eens de mappen te chmodden, via PuttY inloggen en dan chmod 777 -R hierjemapnaam

Ik was het echter na een tijdje spuugzat en heb de 2 schijven in jbod gezet zodat het 1 grote schijf is en het ook binnen windows direct verplaatst wordt. Overzetten binnen windows was inderdaad tergend langzaam (omdat alles eerst naar je eigen pc wordt gehaald) en ik was te lui om steeds putty op te starten en dan daarmee te gaan verplaatsen en juiste rechten te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, maar als ik de schijven in JBOD zet dan kan ik ze waarschijnlijk niet meer afzonderlijk benaderen....!? Ik wil schijf 2 uit de NAS kunnen halen om dan veel sneller grote bestanden te kunnen kopiëren (schijf via e-sata direct aan pc en dan schrijven naar usb opslag).
Via het netwerk haal ik max 10 MB/s, op de genoemde manier ongeveer 25MB/s gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 20:37

Kingpinda

Citizenship is earned.

Zelf nooit JBOD gebruikt maar wat je dus doet zoals de naam impliceerd is er dus gewoon 1 grote volume van maken. Dus je hebt naar mijn weten ook geen invloed op waar hij dingen wegzet. Wat ik er zo van begrijp is dat data "makkelijker" te recoveren is dan bevoorbeeld raid 0 als een drive kapot gaat maar dus ook niet altijd als hij 1 bestand heeft gespreid over 1 of meer disks.

Omdat je niet weet op welke schijf bepaalde data geschreven staat is het dan ook niet handig denk ik om een drive eruit te halen en via esata aan te sluiten.

Ik haal op het moment ook 10MB/s met mijn 100mbit netwerk. Het is wel mogelijk met beide typen nassen om er meer dataverkeer uit te persen dmv een gigabit netwerk. Prestaties van 18MB/s vallen hiermee te halen. of het gebruik van een cat 6 kabel nog wat toevoegd weet ik niet.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:57:
OK, maar als ik de schijven in JBOD zet dan kan ik ze waarschijnlijk niet meer afzonderlijk benaderen....!? Ik wil schijf 2 uit de NAS kunnen halen om dan veel sneller grote bestanden te kunnen kopiëren (schijf via e-sata direct aan pc en dan schrijven naar usb opslag).
Via het netwerk haal ik max 10 MB/s, op de genoemde manier ongeveer 25MB/s gemiddeld.
Schijven zijn in jbod niet meer afzonderlijk te benaderen inderdaad.

Maar hoe vaak ben je dat dan denk je van plan te doen? Iedere keer nas uitzetten, schijf er uit halen, koppelen aan de pc, overzetten en weer terughangen, lijkt mij nogal omslachtig als je dat regelmatig wilt gaan doen. En ben je dan echt sneller? En als je windows 7 hebt draaien dan is het volgens mij nog niet te doen (of erg lastig) om de schijven uberhaubt te kunnen uitlezen ivm de ext2 bestandsindeling, zie ook bericht van Kingpinda hierover van 17 nov..

Zelf heb ik gewoon een externe harde schijf aan de pc hangen en via het programma Goodsync (op de pc) worden automatisch op de achtergrond de diverse folders die voor mij van belang zijn weggeschreven van de nas op de usb schijf, geen omkijken naar. En als ik dan op stap ga en bv de mediaspeler (xtreamer) mee wil nemen dan kan ik ook zo de usb schijf meenemen en staan alle movies, tv series en foto's erop.

Ik heb trouwens inmiddels al het materiaal binnen om een gigabit netwerk aan te leggen, nieuwe router, cat6 bekabeling, dus zal binnekort wel een update geven wat dan de nieuwe transfersnelheid is geworden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:33:
[...]

Schijven zijn in jbod niet meer afzonderlijk te benaderen inderdaad.

Maar hoe vaak ben je dat dan denk je van plan te doen? Iedere keer nas uitzetten, schijf er uit halen, koppelen aan de pc, overzetten en weer terughangen, lijkt mij nogal omslachtig als je dat regelmatig wilt gaan doen. En ben je dan echt sneller? En als je windows 7 hebt draaien dan is het volgens mij nog niet te doen (of erg lastig) om de schijven uberhaubt te kunnen uitlezen ivm de ext2 bestandsindeling, zie ook bericht van Kingpinda hierover van 17 nov..

Zelf heb ik gewoon een externe harde schijf aan de pc hangen en via het programma Goodsync (op de pc) worden automatisch op de achtergrond de diverse folders die voor mij van belang zijn weggeschreven van de nas op de usb schijf, geen omkijken naar. En als ik dan op stap ga en bv de mediaspeler (xtreamer) mee wil nemen dan kan ik ook zo de usb schijf meenemen en staan alle movies, tv series en foto's erop.

Ik heb trouwens inmiddels al het materiaal binnen om een gigabit netwerk aan te leggen, nieuwe router, cat6 bekabeling, dus zal binnekort wel een update geven wat dan de nieuwe transfersnelheid is geworden.
Mijn ervaring is dat het downloaden via nzbget lekker snel gaat, ik zit rond de 1800kb/s. Het uitpakken daarna gaat echter superlangzaam wat volgens mij te wijten is aan de beperkte processorcapaciteit.

De oplossing is echter de schijf uit de NAS te halen, via quickport aan te sluiten en in een mum van tijd zijn de films uitgepakt...... Aangezien dit nog niet werkt via Windows 7, doe ik het via mijn laptopje, waar nog Vista op staat.
Het is inderdaad wel een beetje lastig om de NAS telkens uit te schakelen, enz, maar het weegt niet op tegen de uuuuuren die de NAS er anders over doet.
De bestanden over het netwerk gooien gaat me ook te langzaam; 10MB/s hoger kom ik niet, hoewel NAS=gigabit, n-router en gigabit kaartje in de PC. De kabel is cat5, maar het gaat me te ver om ook deze te gaan vervangen.
Wellicht kan conceptronic de volgende NAS uitrusten met een wat grotere processor? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Bedenk wel dat de connectors van de harde schijf en de NAS hier niet voor ontworpen zijn. Dus niet gek kijken als die er na een keer of 50 de brui aan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 22:31
Nieuwe versie NZBGetter:
[quote]
v1.1b (October 21, 2009)

Bugfixes

* NZB files will now be deleted from filesystem after NZB verification queue removal
* Some minor design fixes

Changes:

* Instead of removing one record at a time the total NZB verification queue can be deleted now
* Small improvement to the template system
[/quote]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 16:19
Vraagje., misschien dat iemand hier een antwoord op kan geven.

Ik heb 3 CH3SNAS'en staan op alle drie heb ik problemen met de file permissions.

Onder Windows (Vista32) krijg ik de melding "Destination Folder Permition Denied" als ik wil lezen, schrijven of wijzigen.
Via FileZilla (FTPClient) krijg ik de melding "550 Can't open xxxxxxxx.iso: Permission denied, Error: Critical error" als ik wil lezen, schrijven of wijzigen.

Als ik in FileZilla naar de file permissions kijk staat dat ingesteld als 700, dus Read, Write and Execute, dit is niet aan te passen naar bv 777 via FileZilla.

Nou zou je misschien zeggen dan moet je de user rechten op de Nas aanpassen maar die staan op "Read\Write", ook de FTP User rechten staan op "Read\Write" dus dat is ook goed.

Iemand een idee waarom ik nu met ondertussen bij bijna de helft van m'n files niets meer kan doen..?

O Ja., ik heb geen funplug's of dergelijke software geïnstalleerd (is ook nooit geïnstalleerd geweest), de firmware is de nieuwste v1.05 (26-05-2009)

Ik heb op alle drie de Nas'en al eens de instellingen terug naar de fabrieks instellingen gezet maar ook dit lost niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 11:51

Priet

To boldly do what no one has..

Die is van 21 oktober :?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
digital8 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:13:
Vraagje., misschien dat iemand hier een antwoord op kan geven.

Ik heb 3 CH3SNAS'en staan op alle drie heb ik problemen met de file permissions.

Onder Windows (Vista32) krijg ik de melding "Destination Folder Permition Denied" als ik wil lezen, schrijven of wijzigen.
Via FileZilla (FTPClient) krijg ik de melding "550 Can't open xxxxxxxx.iso: Permission denied, Error: Critical error" als ik wil lezen, schrijven of wijzigen.
doe het eens met een telnet sessie
ga naar de folder waar je spul staat
cd /mnt/HD_a2/folder
als je in de folder staat gewoon lekker robuust
chmod 777 * -RF

Enjoy1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrGr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07-2023
zeroday schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 21:39:
[...]

doe het eens met een telnet sessie
ga naar de folder waar je spul staat
cd /mnt/HD_a2/folder
als je in de folder staat gewoon lekker robuust
chmod 777 * -RF

Enjoy1
Dat geeft een syntaxfout:
chmod [OPTION]... OCTAL-MODE FILE... dus: chmod -RF 777 *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft wat uurtjes gekost maar ik heb nu nzbget draaiend zonder dat er een spinn up is.
De nzb wordt opgeslagen op een usb stick (ook dat is gelukt).
Nu nog een laatste vraag: de mappen ffp en nzbget en sdb1 staan nu op de NAS tussen de multimedia materiaal.
Via mijn Eminent 7075 selecteer ik de NAS / Volume_1 om dit af te spelen.
Alleen zie ik dan ook deze mappen.

Hoe kan ik ze hidden krijgen. Verborgen maken via de verkenner gaat niet.
Ik heb begrepen dat als je een dot voor de map plaatst ze hidden zijn maar gaat dat
dan wel goed met ffp en nzbget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BrGr schreef op zondag 22 november 2009 @ 00:26:
[...]

Dat geeft een syntaxfout:
chmod [OPTION]... OCTAL-MODE FILE... dus: chmod -RF 777 *
volgens mij moeten die hoofdletters niet .. chmod 777 * -rf
maar ben nog niet wakker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
My bad....dacht inderdaad november aangezien de 1.1a versie in dennis zijn package zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrGr
zeroday schreef op zondag 22 november 2009 @ 12:01:
[...]

maar ben nog niet wakker
Deels heb je gelijk :) . Zo werkt het: chmod -Rf 777 * (R voor recursief, f voor silent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 11:01:
Nu nog een laatste vraag: de mappen ffp en nzbget en sdb1 staan nu op de NAS tussen de multimedia materiaal.
Via mijn Eminent 7075 selecteer ik de NAS / Volume_1 om dit af te spelen.
Alleen zie ik dan ook deze mappen.

Hoe kan ik ze hidden krijgen. Verborgen maken via de verkenner gaat niet.
Ik heb begrepen dat als je een dot voor de map plaatst ze hidden zijn maar gaat dat
dan wel goed met ffp en nzbget?
Waarom share je niet je multimedia mapje en selecteer je die share in je Eminent 7075.

Op mijn nas download hij alles op /mnt/HD_a2/usenet dus als ik een share maak met volume_1/usenet krijg ik op mijn popcorn alleen de mapje: download, tv, unsorted te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kingpinda schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:10:
[...]

Waarom share je niet je multimedia mapje en selecteer je die share in je Eminent 7075.

Op mijn nas download hij alles op /mnt/HD_a2/usenet dus als ik een share maak met volume_1/usenet krijg ik op mijn popcorn alleen de mapje: download, tv, unsorted te zien.
Ok, maar hoe maak je een share en voorkom je dat de mediaplayer Volume_1 + webpage te zien krijgt?
De mediaplayer mag dan alleen de map 'Films' te zien krijgen die op de NAS is geshared.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Bij de ch3snas weet ik het niet maar zal op vrijwel zelfde manier gaan als met d-link. Log in op je NAS in explorer op het ip zodat je in het firmware menu komt. Bij de D-link klik ik dan op advanced en dan users / groups. hier maak ik een nieuwe user aan. Bijvoorbeeld popcorn met een wachtwoord. Dan klik ik weer onder advanced op network access.

Hier kan ik dan een user kiezen. Hier pak ik dus de net aangemaakt popcorn account. Verder kan ik browsen naar een folder. Dan pak ik dus bijvoorbeeld volume_01/usenet/

Ik bepaal nog even of ik deze account read only privileges geef of ook write. en dan save ik de settings.

In mijn Popcorn NMT selecteer ik dan volume_01/usenet share en voer ik mijn username (popcorn) plus wachtwoord in.

Om te voorkomen dat de mediaplayer Volume_1 +webpage te zien krijgt neem ik aan dat je in het zelfde menu (Network access) een open share weg moet gooien. het lijkt erop dat op je nas al een anonymous root share bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 16:19
zeroday schreef op zondag 22 november 2009 @ 12:01:
[...]

maar ben nog niet wakker
BrGr schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:30:
[...]

Deels heb je gelijk :) . Zo werkt het: chmod -Rf 777 * (R voor recursief, f voor silent)
Cool, bedankt ik ga dat vanavond eens even proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
Kan je ook instellen dat ie automatisch de rechten van de map overneemt?

Ik zet nl. mijn documenten direct op de NAS; alleen kan ik er dan niet direct via ftp bij.
Zou handiger zijn als ie de rechten van de bovenliggen map overneemt (inherritance)

Verder probeer ik de mappen offline beschikbaar te maken met Win7; maar het gaat altijd fout omdat Windows denkt dat de bestanden reeds in gebruikt zijn. Iemand daar ideeen over?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
@zeroday: Heb jij al eens contact gehad met de maker van het unpak script? Anders ben ik van plan dit binnenkort eens te gaan doen om te kijken of ik het script kan aanpassen voor de CH3SNAS. Helaas ben ik ook niet een script guru, maar ik zal eens kijken.

Is er verder ook ergens een mogelijk in nzbget waarin je kan aangeven dat je de sample files niet wil downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeOS schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:36:
@zeroday: Heb jij al eens contact gehad met de maker van het unpak script? Anders ben ik van plan dit binnenkort eens te gaan doen om te kijken of ik het script kan aanpassen voor de CH3SNAS. Helaas ben ik ook niet een script guru, maar ik zal eens kijken.

Is er verder ook ergens een mogelijk in nzbget waarin je kan aangeven dat je de sample files niet wil downloaden?
nope, nooit contact mee gehad, omdat de maker zich louter op de popcornhour heeft gestort en daarna zijn script dermate heeft uitgebreid dat het voor mij ondoenlijk werd om dat te koppelen aan mijn mediaspeler.
ik heb nieuwere scripts geprobeerd maar liep op den duur gewoon vast.

Het unpakscript vind ik op basis van het uitpakken goed, de rest van mij mag en hoeft niet.
maar er zit gewoonweg teveel onnodige regels code in.

Wil je het generiek houden voor nzbget en/of nzbgetter dan zou je gewoon vanaf scratch moeten beginnen.
en dan met wat config files moeten gaan werken, want dat lijkt mij nu ook ietwat rommelig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Mjah.....ik wil het parren het liefste door het unpak script laten doen. Deze heeft een sanity check erin zitten die snel kan controleren of repareren wel nodig is. Helaas zit er in de laatst aangepaste unpak versie voor de CH3SNAS een bug waardoor de sanity check bestanden waarbij er maar 1 rar file is en geen par file niet uit pakt.

Misschien dat ik dat gedeelte ook wel uit het nieuwe script haal en probeer te implementeren in het huidige werkende script.

In ieder geval een aanpassing van mijn kant om de status van het script terug te koppelen aan nzbget. Geen UNKNOWN status meer dus ;) .

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
# Return status to nzbget
#  93 - post-process successful (status = SUCCESS);
#  94 - post-process failed (status = FAILURE);

POSTPROCESS_STATUS=0

if CHECK_UNRAR_STATE ; then
        POSTPROCESS_STATUS=93
        exit $POSTPROCESS_STATUS
    else
        POSTPROCESS_STATUS=94
        exit $POSTPROCESS_STATUS
    fi

exit $POSTPROCESS_STATUS

Toevoegen aan het einde van het unpak.sh script.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/mual90.png

[ Voor 39% gewijzigd door DeOS op 24-11-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrGr
Krypt schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:20:
Kan je ook instellen dat ie automatisch de rechten van de map overneemt?

Ik zet nl. mijn documenten direct op de NAS; alleen kan ik er dan niet direct via ftp bij.
Zou handiger zijn als ie de rechten van de bovenliggen map overneemt (inherritance)
Kijk eens naar de opties in smb.conf (De build-in samba gebruikt /etc/samba/smb.conf maar /etc is niet persistent over een reboot, de ffp-samba gebruikt /ffp/etc/samba/smb.conf.) Ik gebruik:
create mask = 0740
directory mask = 0750
force create mode = 0740
force directory mode = 2750
In /etc/samba/smb.default (wordt die gebruikt bij ontbreken van /etc/samba/smb.conf?) staat alles op 777.
Ik denk dat je daarna moet uitkijken met het gebruik van NETWORK ACCESS SETTINGS via het admin-console (die zou smb.conf wel eens kunnen overschrijven!) Of misschien kun je met het admin-console juist alles op 777 zetten.
En kijk eens op http://wiki.dns323.info/howto:bettersamba

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeOS schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:08:
Mjah.....ik wil het parren het liefste door het unpak script laten doen. Deze heeft een sanity check erin zitten die snel kan controleren of repareren wel nodig is. Helaas zit er in de laatst aangepaste unpak versie voor de CH3SNAS een bug waardoor de sanity check bestanden waarbij er maar 1 rar file is en geen par file niet uit pakt.

Misschien dat ik dat gedeelte ook wel uit het nieuwe script haal en probeer te implementeren in het huidige werkende script.

In ieder geval een aanpassing van mijn kant om de status van het script terug te koppelen aan nzbget. Geen UNKNOWN status meer dus ;) .

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
# Return status to nzbget
#  93 - post-process successful (status = SUCCESS);
#  94 - post-process failed (status = FAILURE);

POSTPROCESS_STATUS=0

if CHECK_UNRAR_STATE ; then
        POSTPROCESS_STATUS=93
        exit $POSTPROCESS_STATUS
    else
        POSTPROCESS_STATUS=94
        exit $POSTPROCESS_STATUS
    fi

exit $POSTPROCESS_STATUS

Toevoegen aan het einde van het unpak.sh script.
dat moet wel toe te voegen zijn ;_0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kingpinda schreef op zondag 22 november 2009 @ 23:18:
Bij de ch3snas weet ik het niet maar zal op vrijwel zelfde manier gaan als met d-link. Log in op je NAS in explorer op het ip zodat je in het firmware menu komt. Bij de D-link klik ik dan op advanced en dan users / groups. hier maak ik een nieuwe user aan. Bijvoorbeeld popcorn met een wachtwoord. Dan klik ik weer onder advanced op network access.

Hier kan ik dan een user kiezen. Hier pak ik dus de net aangemaakt popcorn account. Verder kan ik browsen naar een folder. Dan pak ik dus bijvoorbeeld volume_01/usenet/

Ik bepaal nog even of ik deze account read only privileges geef of ook write. en dan save ik de settings.

In mijn Popcorn NMT selecteer ik dan volume_01/usenet share en voer ik mijn username (popcorn) plus wachtwoord in.

Om te voorkomen dat de mediaplayer Volume_1 +webpage te zien krijgt neem ik aan dat je in het zelfde menu (Network access) een open share weg moet gooien. het lijkt erop dat op je nas al een anonymous root share bestaat.
Zoals je hebt beschreven geb ik een share aangemaakt. Vanuit windows is deze share te koppelen maar de mediaplayer ziet deze sharr niet. Ik zal op dat forum ook nog eens de vraag stellen.
Web_page is overigens een share die je niet ziet via de firmware van de DNS323.
In deze map staat alleen het bestand goweb.htm. Dus hoe je deze map onzichtbaar maakt voor de mediaplayer is even de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 23:17

philipnorth

Zeg maar Danny

Ik ben ook deze NAS aan het overwegen, en vraag mijzelf af: Is er ook een mogelijkheid om automatisch torrents te laten downloaden op basis van RSS feeds o.i.d.? Zoiets als NZBgetter maar dan voor torrents?
Zou namelijk wel fijn zijn als ik niet steeds handmatig torrents in een watchfolder o.i.d. moet plaatsen maar dat dit automatisch op basis van zoektermen kan.

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Bij mij zag mijn popcorn hour de share ook niet in het begin. Lopen klooien met NFS samba en weet ik het allemaal.. maar bij mij stond gewoon in de router verkeerd dns subnetmask. 255.255.255.0 ipv 255.255.0.0 . Ik ben verder niet bekend met jouw type mediatank dus iig success ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
philipnorth schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:48:
Ik ben ook deze NAS aan het overwegen, en vraag mijzelf af: Is er ook een mogelijkheid om automatisch torrents te laten downloaden op basis van RSS feeds o.i.d.? Zoiets als NZBgetter maar dan voor torrents?
Zou namelijk wel fijn zijn als ik niet steeds handmatig torrents in een watchfolder o.i.d. moet plaatsen maar dat dit automatisch op basis van zoektermen kan.
hele goede mooie versie: Transmission
en daar zijn allerlei tools weer voor bij bedacht. Ik gebruik het zelf niet, maar ik ga ervanuit dat anderen het wel doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:25

PoweRoy

funky!

philipnorth schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:48:
Transmission voor het downloaden, automatic voor RSS.

transmission
automatic

(automatic gebruik ik niet, moet nog een auto unrar script hebben. Nu doe ik series handmatig uitpakken en gelijk nieuwe downloaden :P)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 23:17

philipnorth

Zeg maar Danny

PoweRoy schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:54:
[...]

Transmission voor het downloaden, automatic voor RSS.

transmission
automatic

(automatic gebruik ik niet, moet nog een auto unrar script hebben. Nu doe ik series handmatig uitpakken en gelijk nieuwe downloaden :P)
Thanks!
Ben nu even aan het kijken naar dat Automatic e.d. hoe dat werkt, maar het lijkt erop dat dit wel een mooie manier is om ermee te gaan werken.

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Hoe hebben jullie de power settings van de harddrives staan?
Na hoe lang worden bij jullie de harddrives uit gezet?
Bij mij staan ze nu op 15 minuten, maar is dat niet slecht voor ze om steeds maar te stopppen en weer te spinnen?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb op dit moment, NZBget lopen en het werkt prima. Dit werkt via de lighttpd is het dan ook nog mogelijk om een website te hosten erop? (voor mijn doeleinde)

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Volgens mij heeft zeroday daarom de port van NZBget op 8000 gezet ipv default zodat je daarnaast dus ook je eigen website kunt hosten.

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

DeeJee schreef op woensdag 25 november 2009 @ 19:51:
Bij mij staan ze nu op 15 minuten, maar is dat niet slecht voor ze om steeds maar te stopppen en weer te spinnen?
Volgens mij moeten die schijven daar wel tegen kunnen. Ik heb hem op 20 minuten staan maar dus ook funplug e.d. op usb staan zodat die schijven niet bij het minste geringste weer opspinnen. Niet vanwege slijtage maar puur voor energiebezuiniging.

DeeJee schreef op woensdag 25 november 2009 @ 19:51:
er schijnt ergens een onderzoek gedaan te zijn door Google waar men heeft aangegeven dat het continue aan staan van de HDD's totaal niet slecht of slechter is voor de HDD.

ik heb hier 1 NAS staan, draait inmiddels +2 jaar, staat in de meterkast waar het +50 graden in de zomer wordt en waar de HDD's continue draaien ivm nzbget en wat al niet meer
Draait als een zonnetje.

Kingpinda schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:04:
Volgens mij heeft zeroday daarom de port van NZBget op 8000 gezet ipv default zodat je daarnaast dus ook je eigen website kunt hosten.
yep,
met "mijn" laatste 'versie' van nzbget/web zorg ik ervoor dat ik niet in het vaarwater kom met bestaande installaties (als het goed is). Daarom heb ik poort 8000 gebruikt omdat dat niet standaard is.

rikadoo schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:53:
Ik heb op dit moment, NZBget lopen en het werkt prima. Dit werkt via de lighttpd is het dan ook nog mogelijk om een website te hosten erop? (voor mijn doeleinde)
mot wel kunnen
het snelste is om via /ffp/start de lighttpd.sh te starten

en dan kijken of je via de standaard poort erbij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

zeroday schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:04:
[...]

er schijnt ergens een onderzoek gedaan te zijn door Google waar men heeft aangegeven dat het continue aan staan van de HDD's totaal niet slecht of slechter is voor de HDD.

ik heb hier 1 NAS staan, draait inmiddels +2 jaar, staat in de meterkast waar het +50 graden in de zomer wordt en waar de HDD's continue draaien ivm nzbget en wat al niet meer
Draait als een zonnetje.
Maar is het slecht voor de schijven wanneer ze regelmatig in "slaapstand" gaan en dan weer moeten opspinnen? Dat het niet slecht is wanneer ze continue draaien dacht ik wel.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeeJee schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:46:
[...]

Maar is het slecht voor de schijven wanneer ze regelmatig in "slaapstand" gaan en dan weer moeten opspinnen? Dat het niet slecht is wanneer ze continue draaien dacht ik wel.
ik merk er geen ruk van. Dus voor mij geldt: toko's als een WD, Seagate, Samsung zouden het niet implementeren als het niet goed zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke1987
  • Laatst online: 06-07 12:24
Wat ik me af vraag: hoe rename ik de disk van VOLUME_1 naar iets willekeurig anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej Allemaal,

Een tijd geleden heb ik via jullie het voor elkaar gekregen om een Debian Chroot op me Conceptronic te krijgen. Het draait op zich goed, maar wat nu heel jammer is, is dat me harde schijven niet meer in rust-stand komen.

Met andere woorden, ik wil de fun plug er af halen en die op een usb-stick plaatsen zodat me HD's weer in rust komen.

Met vriendelijke groet,

KiPSiE

edit:
en dan het liefst natuurlijk zonder dat ik me hardeschijven moet formatteren, dat had ik natuurlijk ook nog bedacht ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:30:
Hej Allemaal,

Een tijd geleden heb ik via jullie het voor elkaar gekregen om een Debian Chroot op me Conceptronic te krijgen. Het draait op zich goed, maar wat nu heel jammer is, is dat me harde schijven niet meer in rust-stand komen.

Met andere woorden, ik wil de fun plug er af halen en die op een usb-stick plaatsen zodat me HD's weer in rust komen.

Met vriendelijke groet,

KiPSiE

edit:
en dan het liefst natuurlijk zonder dat ik me hardeschijven moet formatteren, dat had ik natuurlijk ook nog bedacht ;)
En wat is je probleem? Waar loop je tegen aan? Wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd?

Google tip 1: remove funplug ch3snas
Google tip 2: funplug ch3snas usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik heb een tijdje geleden irssi werkend gekregen maar nu werkt het niet meer.. hij zegt irssi: can't load library 'libperl.so'

Als ik dan de binary bekijk:
ldd: can't open cache '/ffp/etc/ld.so.cache'
libperl.so => not found
libnsl.so.0 => /lib/libnsl.so.0 (0x4000d000)
libm.so.0 => /lib/libm.so.0 (0x40016000)
libcrypt.so.0 => /lib/libcrypt.so.0 (0x4002c000)
libutil.so.0 => /lib/libutil.so.0 (0x40048000)
libgcc_s.so.1 => /lib/libgcc_s.so.1 (0x40051000)
libgmodule-2.0.so.0 => not found
libglib-2.0.so.0 => not found
libintl.so.3 => not found
libiconv.so.2 => /lib/libiconv.so.2 (0x40062000)
libssl.so.0.9.7 => /lib/libssl.so.0.9.7 (0x40142000)
libcrypto.so.0.9.7 => /lib/libcrypto.so.0.9.7 (0x40176000)
libdl.so.0 => /lib/libdl.so.0 (0x4026a000)
libncurses.so.5 => not found
libc.so.0 => /lib/libc.so.0 (0x40274000)
ld-uClibc.so.0 => /lib/ld-uClibc.so.0 (0x40000000)
Inderdaad, libperl.so vindt ie niet, die zit in /ffp/lib. Maar hoe zorg ik ook alweer voor dat die in de lookup path komt? Heb al ldconfig geprobeerd met /ffp/etc/ld.so.conf maar hij zegt "you should remove /ffp/lib"...okay?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 20:04
ik heb twonky draaiende maar kan geen losse ondertiteling selecteren via mijn mediaplayer. Na heel wat speurwerk begrijp ik dat dit niet wordt ondersteund door twonky, zijn er mogelijkheden om ze wel te kunnen selecteren? Losse srt's zijn nl. erg fijn met mijn playon hd omdat ik dan de vertraging fontsize ed. kan instellen.
Ik ben bij twonky gekomen omdat niet alle hd films vloeiend lopen en met twonky wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bukkum schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:00:
ik heb twonky draaiende maar kan geen losse ondertiteling selecteren via mijn mediaplayer. Na heel wat speurwerk begrijp ik dat dit niet wordt ondersteund door twonky, zijn er mogelijkheden om ze wel te kunnen selecteren? Losse srt's zijn nl. erg fijn met mijn playon hd omdat ik dan de vertraging fontsize ed. kan instellen.
Ik ben bij twonky gekomen omdat niet alle hd films vloeiend lopen en met twonky wel.
dat gaat niet werken via een UPnP server tenzij de UPnP server en de client op elkaar afgestemt raken
probleem zit hem in het feit dat er een 'pull' moet zijn voor de srt want actief kan deze niet aangeboden worden.

De mediaspeler in dit geval moet dus zowel de film als srt vragen en kan geen aanname doen mbt het path want die ken je via UPnP niet.

advies is om Samba te gebruiken want dan heb je gewoonweg minder beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
  • Laatst online: 25-09 12:26
ch3snas + nzbget + ruby O+ = volgend scriptje.

Ruby:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
#!/ffp/bin/env ruby

require 'rss/1.0'
require 'rss/2.0'
require 'open-uri'

nzbHistoryFileName = "nzbHistory.txt"
nzbDir = "/mnt/HD_a2/usbstorage/nzb/"
logFileName = "log.txt"
nzbWatchFileName = "myshows.txt"

source = "http://www.tvnzb.com/tvnzb_new.rss"

content = ""
open(source) { |s| content = s.read }
rss = RSS::Parser.parse(content, false)

unless rss.items.count < 1
  if File.exists?(nzbHistoryFileName)
    nzbHistory = File.readlines(nzbHistoryFileName)
    nzbHistory = nzbHistory.collect {|regel| regel.chomp}
  end
  if File.exists?(nzbWatchFileName)
    nzbWatch = File.readlines(nzbWatchFileName)
    nzbWatch = nzbWatch.collect {|regel| regel.chomp}
  end

nzbHistoryFile = File.new(nzbHistoryFileName, "a")
  logFile = File.new(logFileName, "a")

rss.items.each do |item|
    nzbWatch.each do |watchedItem|
      if item.title.match(watchedItem) && item.title.match("720p")
        unless nzbHistory.include?(item.title)
          tvNzbFile = open(item.link).read
          nzbBestand = File.new(nzbDir + item.title + ".nzb", "w")
          nzbBestand.write(tvNzbFile)
          nzbBestand.close
          nzbHistoryFile.puts(item.title)
          logFile.puts Time.now.strftime("%b %d %H:%M") + " " + item.title
        end
      end
    end
  end
  nzbHistoryFile.close
  logFile.close
end

Pas de variabele nzbDir aan en maak een bestandje aan in dezelfde dir als het script. Noem het myshows.txt

Zo ziet mijn bestandje eruit. Het is capital sensitive, kijk op tvnzb hoe het er precies uit ziet, ze hanteren daar een strakke naming conventie, dus dat gebruik ik.

Californication
Heroes
Dexter
FlashForward
V.2009
House
Stargate.Universe

Het script download max 1 keer een nzb en alleen 720p. Ik draai hem elk half uur. Hij houdt in 2 files bij wat er allemaal gedownload is. Zelf laat ik het script loggen in /var/log/messages (in bovenstaande versie in de file "log.txt"), in een andere file onthoudt het script wat het al gedownload heeft zodat je zeker weet dat je zaken niet meerdere keren download.

Dit regeltje staat in m'n cron

code:
1
20,50 * * * * /ffp/bin/ruby /usbstorage/scripts/nzb-grabber/grabNZB.rb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Misschien inderdaad ook een goed idee om case sensitive aan Nzbgetter toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
Idd en nadat ik Desperate Housewives binnen kreeg heb ik het nog wat strakker gezet.

code:
1
 if item.title.match(watchedItem) && item.title.match("720p")

naar

code:
1
if item.title.match(/^#{watchedItem}/) && item.title.match("720p")

Zodat de match moet worden gemaakt aan het begin van de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 12:26
ok, ik kom er niet uit. Ik heb een webserver draaien op mijn ch3snas. Nu staat deze op de usb schijf zodat mijn hdd niet telkens opspint. Maar ik wil graag dat mensen kunnen ftpen naar een map op mijn webserver. Zodat ze bestanden makkelijk publiek beschikbaar maken.
Echter de USB schijf kan ik in de standaard ftp instellingen natuurlijk niet benaderen. (ik gebruik custom SMB shares) .
Kan ik nu in de map HDD_1a een soort van snelkoppeling aanmaken zodat ik daarlangs ook bij de usb schijf kan komen? Ik meen dat dit in linux kan, maar weet zelf niet hoe.

Escuses, gevonden. LN commando :)

[ Voor 3% gewijzigd door Maverick op 01-12-2009 16:38 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honestytwo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
Op het gevaar af "zucht' reacties te krijgen, toch nog een beginnersvraag. Hoe tover ik "eenvoudig" de printerpoort om in een algemene USB poort waar ik een externe 500Gb Lacietje aan kan hangen, en vanuit een pc in m'n interne netwerk gewoon kan benaderen. Ik heb me scheel gezocht in de drie topics. Veel versnipperd programmeursgeweld en kom niet verder dan: putty installeren ............

Setting: ik heb geen verstand van linux en ben geen programmeur, maar heb nog een paar hersencellen die ok functioneren. Ben ik te helpen? Zo ja, wahmoekdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honestytwo
  • Laatst online: 03-12-2023
Thanks, daar kan ik wat mee. Uit de aanhef van deze thread maak ik op dat de dns 323 identiek is aan de CH3Nas in deze, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Oorspronkelijk waren ze vrijwel identiek, maar in de loop van de tijd zijn de firmwares wel uit elkaar gegroeid. Voor het aansluiten van de HD maakt het niet zoveel uit. Het kan wel zijn dat de genoemde kernelmodules niet 'passen' en je op zoek moet naar modules die speciaal voor jouw firmware zijn gecompileerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 15:05
Ik heb een ch3mnas met twee harddisks. Fun_plug 0.5 op USB ge-installeerd. Alles werkt ok.
Nu wil ik graag e2fsck draaien op de eerste harddisk /dev/sda2 HD_a2 Volume_1.
Dit device kan echter niet ge-unmount want umount /dev/sda2 komt terug met: can't umount /dev/sda2, device or resource busy. Kennelijk wordt de harddisk nog op enige manier vastgehouden.

Ik zie dat de usb stick is gemount in /mnt/HD_a2/sdc1.

Is deze mount location er de oorzaak van dat ik harddisk 1 niet kan umounten?

Is het mogelijk / heeft het zin om de USB device direct onder /mnt/USB te mounten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
Je kunt met lsof kijken wat de oorzaak is.

Wat ik altijd doe is op een andere manier fsck draaien
http://www.inreto.de/dns323/fsck/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik wil de Dlink DNS-323 gaan aanschaffen als NAS, met als voornaamste functies mediaservertje (iTunes, SD-video), en online opslag voor het hele thuisnetwerk.

Maar er zijn meer kandidaten met in principe dezelfde mogelijkheden (minus BT-client), waaronder de Linksys Mediahub (300), en nu ben ik weer eens aan het twijfelen geraakt. :| BT-client is echter wel erg handig. iTunes-server kunnen er meer, Gbit-verbinding idem, en verder is er weinig verschil te vinden in de specs.

Of het zou moeten zijn dat de Linksys eventueel niet lekker werkt in combinatie met Mac OSX? Ik krijg dat niet echt duidelijk. Gebruikt iemand hier deze twee NASsen i.c.m. Mac OSX-omgeving?

Functioneert de BT-client erg goed, ongeacht tegelijkertijd een mediaserver-functie te draaien? Of is er bij gelijktijdige processen een doorvoersnelheidsdip te merken?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
Ik heb fsck gedownload.

Maar na ./reload.sh krijg ik:

kernel: /mnt/USB/ffp/fsck/zImage-2.6.12.6
ERROR: reloaded-2.6.22.7.ko: No compatible 'reloaded' module found for this kernel.

Verkeerde versie dus.

Zou opgelost kunnen worden door 'zImage 2.6.22.7' op de command line mee te geven.
Maar hoe kom ik daar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
Sorry, maar dat weet ik ook niet....

Zo, ik kwam er vandaag achter dat er op het moederboard nog een "aansluiting" zit voor een tweede USB poort.

Een tweaker zou geen tweaker zijn als hij daar niet iets mee zou doen :) dus net met succes een 4GB uit elkaar gesloopte USB stick in m'n CH3SNAS gesoldeerd & gelijmd mbv volgende guide: http://wiki.dns323.info/hardware:usb Zo kun je linux draaien vanaf stick zonder dat je je enige USB poort verliest.

Dat was ff spannend met aanzetten, maar het werkt!! Nu kan de printer of webcam of usb2serial aan de overgebleven poort.

[ Voor 5% gewijzigd door el_duderino op 04-12-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Mjah ik vind een usb hub makkelijker :P, maar jouw oplossing heeft idd een hoger tweaker gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
epdv schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:48:
Ik heb fsck gedownload.

Maar na ./reload.sh krijg ik:

kernel: /mnt/USB/ffp/fsck/zImage-2.6.12.6
ERROR: reloaded-2.6.22.7.ko: No compatible 'reloaded' module found for this kernel.

Verkeerde versie dus.

Zou opgelost kunnen worden door 'zImage 2.6.22.7' op de command line mee te geven.
Maar hoe kom ik daar aan?
Volgens mij niet. reloaded.ko moet in je huidige kernel geladen worden, om een willekeurige kernel te kunnen booten. Blijkbaar draait jouw box 2.6.22.7, dus daarom moet je de reloaded-2.6.22.7.ko hebben. Welke kernel je wilt gaan booten doet niet terzake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
DeOS schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:22:
Mjah ik vind een usb hub makkelijker :P, maar jouw oplossing heeft idd een hoger tweaker gehalte.
Idd, usb hub is natuurlijk niet 1337 -O-

Ik heb ook geloof ik een console verbinding op het moederboardje ontdekt, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of je een normaal bruikbare seriele poort is. Seriele poorten zijn natuurlijk altijd handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
el_duderino schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:19:
[...]

Idd, usb hub is natuurlijk niet 1337 -O-

Ik heb ook geloof ik een console verbinding op het moederboardje ontdekt, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of je een normaal bruikbare seriele poort is. Seriele poorten zijn natuurlijk altijd handig :)
ja hoor .. zo kun je er gewoon plain debian op zetten in de firmware ..
http://www.cyrius.com/deb...link/dns-323/install.html

alleen doen als je hem niet nodig hebt of wilt experimenteren want je komt niet 1-2-3 terug naar de normale firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
En hoe kom ik aan: reloaded-2.6.22.7.ko ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
zeroday schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 18:40:
[...]

ja hoor .. zo kun je er gewoon plain debian op zetten in de firmware ..
http://www.cyrius.com/deb...link/dns-323/install.html

alleen doen als je hem niet nodig hebt of wilt experimenteren want je komt niet 1-2-3 terug naar de normale firmware
Hey, jah, dat zou ik best wel willen. IPV funpluggen en optware. Ik zie niet het voordeel van een webinterface en zou best wel een vanilla debian willen draaien. Alhoewel. Optware gets the job done.

Ik zie echter dat je nog wat meer moet doen dan enkel een paar draadjes solderen. http://wiki.dns323.info/hardware:serial

RS232 to TTL-3V Converter moet er ook nog op...

Ik denk dat ik het maar ga doen. Gewoon. Omdat het kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
epdv schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:04:
En hoe kom ik aan: reloaded-2.6.22.7.ko ?
Download de GPL sources van je firmware: http://download.conceptronic.net/GNU-GPL/CH3MNAS/
Volg de buildinstructies die daar hopelijk bij zitten om de kernel te bouwen. Download dan de sources van reloaded: http://www.inreto.de/dns3.../dns323-reloaded-0.7.167/
Pas de symlink linux aan zodat hij naar je kernelsources verwijst, kruis je vingers en type make.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Laatst online: 09-10 07:38
Ik heb een probleem. Ik heb vandaag 1 van de 2 schijven uit mijn nas gehaald. Nu wil de nas niet meer werken. Hij start op maar ik kan niet inloggen. Ook via de verkenner zie ik wel 1 schijf, alleen hier staat nog 1 mapje op met alleen maar bestandsnamen. De bestanden zelf kan ik niets mee. Deze schijf hoort 1 TB te zijn. Er is allen nog maar 172 GB zichtbaar.

HELP!!!! wie kan me helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door anconakip op 04-12-2009 23:49 ]

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_duderino
anconakip schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:24:
Ik heb een probleem. Ik heb vandaag 1 van de 2 schijven uit mijn nas gehaald. Nu wil de nas niet meer werken. Hij start op maar ik kan niet inloggen. Ook via de verkenner zie ik wel 1 schijf, alleen hier staat nog 1 mapje op met alleen maar bestandsnamen. De bestanden zelf kan ik niets mee. Deze schijf hoort 1 TB te zijn. Er is allen nog maar 172 GB zichtbaar.

HELP!!!! wie kan me helpen?
laat me raden, ze stonden in JBOD :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een eggdrop gecompileerd op verzoek. Er zit verder geen run script bij of iets, het is slechts een unmodified compiled version.

http://home.albis.nu/eggdrop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
el_duderino schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:44:
[...]

laat me raden, ze stonden in JBOD :/
nee, beide waren "gewoon" afzonderlijk. Maar het probleem is gelukkig inmiddels opgelost. Kwam waarschijnlijk door de twonky mediaserver die liep te zoeken naar bestandnen op de 2e schijf (en die was er niet meer natuurlijk), Alles werkt weer.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
GPL sources gedownload en uitgepakt. Tijdens het uitpakken worden >4 bestanden overschreven door bestanden van een andere lengte.
De Makefile van http://www.inreto.de/dns3.../dns323-reloaded-0.7.167/ bekeken maar die lijkt incompleet zodat make de target niet kan vinden.

Dit pad is voor mij onbegaanbaar ..

Wel kon ik, na fun_plug tijdelijk uit te schakelen, vanaf de ch3mnas web interface 'scandisk' draaien.
Na deze actie, en re-enabelen van fun_plug, is het advies 'running e2fsck is recommended' voor sda2 uit de 'dmesg' output verdwenen.

Ik ben nog op zoek naar een manier om deze sequence automatisch uit te laten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen met een Dlink nas: FW 1.08 beta 08 is uit.

Download: ftp://ftp.dlink.com/Multimedia/dns323/Beta/
Beta forum: http://forums.dlink.com/index.php?board=251.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je! :>

Ik vraag me alleen af waar ik die NFS addon kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 08:33
Aangezien er (volgens mij) geen firmware updates voor de CH3SNAS meer komen, is die voor de dlink ook te gebruiken?

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 15:55
vraag ik mij ook af.
Ik heb ergens gelezen dat firmware 1.05 ervoor zou zorgen dat de email notificatie niet meer werkt. Ik heb die van mij nog niet aan de gang gehad, is er iemand die dit wel werkend heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een avondje prullen is het gelukt. Ik heb de funplug ook draaien. Samen met twonky. Maar ik heb ook de ftp-server lopen (die standaard mee wordt geleverd). Deze kan ik benaderen en ik kan oudere bestanden (doc) openen.
Echter de nieuwe .doc bestanden openen niet en firefox komt met de melding

"550 Can't change directory to /Users/Corne/werk/MBA/Procesmanagement/proc mngmnt case long Ridge zweefclub.doc: Not a directory"

Weet iemand wat er gebeurt en meer belangrijk hoe ik dit op kan lossen.
Het lijktalsof het doc-vbestand wordt behandeld als een directory. Ik heb niet zo veel linux verstand dat ik dit op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 22:58

fmb

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:53:
"550 Can't change directory to /Users/Corne/werk/MBA/Procesmanagement/proc mngmnt case long Ridge zweefclub.doc: Not a directory"
Weet iemand wat er gebeurt en meer belangrijk hoe ik dit op kan lossen.
Het lijktalsof het doc-vbestand wordt behandeld als een directory. Ik heb niet zo veel linux verstand dat ik dit op kan lossen.
Klinkt als een toegangsrechten probleem. Kijk eens wie de eigenaar/group is van de betreffende directories en bestanden en welke rechten deze hebben?

M.b.t. de toegangsrechten kunnen de volgende mogelijkheden in- of uitgeschakeld worden per user, groep of "other": read, write, execute.
Voor een directory moet de actieve user (die kan voorkomen in user/group of "other") "execute" rechten hebben om deze te kunnen openen, "write" rechten om een nieuwe subdirectory in die directory te kunnen maken en "read" rechten om de directory te kunnen zien.

Met het "ls -l" commando (als je via telnet inlogt), kun je zien welke rechten er per bestand gelden, zie http://en.wikipedia.org/wiki/Ls.

Je zou een test kunnen doen door de rechten tijdelijk aan te passen voor de betreffende file/directory met "chmod 777 <bestandsnaamzonderhaakjes> ", zie http://en.wikipedia.org/wiki/Chmod. Daarna niet vergeten de rechten terug te zetten zoals ze stonden, anders kan (door de 7 bij "other" iedereen die toegang tot je NAS krijgt bij de betreffende file/directory).

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ga ik morgen zeker proberen. Ik zal je op de hoogte houden. Dank voor zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:42
Al iemand FW 1.08 beta08 geprobeerd? Volgens de changelog kan hij nu ook iso aan. Iemand al geprobeerd? Ik heb nu de 1.08 beta 5 draaien en daar zou ook al iso inzitten, maar helaas. PNP server herkent deze bestanden wel, maar streamen naar mijn popcorn hour helaas. Dus maar weer terug naar SMB. Ben toch wel nieuwsgierig of iemand dit al heeft getest met de genoemde beta 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Even een vraagje over NFS. Deze heb ik een tijdje geleden ingesteld en gebruik ik samen met YAMJ voor mijn NAS. Alleen nu wil ik ook gewoon browsen over NFS en bv een MP3 of foto tonen. Maar als ik een directory open staat er verder niets in, tenminste de HDX toont dat er niets instaat.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
PoweRoy schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:31:
Even een vraagje over NFS. Deze heb ik een tijdje geleden ingesteld en gebruik ik samen met YAMJ voor mijn NAS. Alleen nu wil ik ook gewoon browsen over NFS en bv een MP3 of foto tonen. Maar als ik een directory open staat er verder niets in, tenminste de HDX toont dat er niets instaat.
Dit ligt aan de HDX1000 en niet aan je NAS. Via NFS wordt standaard het browsen op 1 of andere manier niet gesupport. Hij geeft de inhoud van de folder weer en niet van subfolders.

Dit kan opgelost worden door op je HDX een lege map te mounten naar de CH3SNAS share.

Zie ook http://forum.dsmg600.info/viewtopic.php?id=2031 .

[ Voor 6% gewijzigd door DeOS op 08-12-2009 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

DeOS schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:17:
[...]

Dit ligt aan de HDX1000 en niet aan je NAS. Via NFS wordt standaard het browsen op 1 of andere manier niet gesupport. Hij geeft de inhoud van de folder weer en niet van subfolders.

Dit kan opgelost worden door op je HDX een lege map te mounten naar de CH3SNAS share.

Zie ook http://forum.dsmg600.info/viewtopic.php?id=2031 .
thx zal het thuis vanavond testen :)
Een usb stick om dit te verhelpen lijkt me wel overkill

edit:
extra vraag: downloaden van mijn CH3SNAS naar de pc gaat met ong 4MB/s maar uploaden naar de NAS met 11MB. Iemand een idee waar ik moet gaan zoeken wat de oorzaak kan zijn? CPU load oid?

[ Voor 20% gewijzigd door PoweRoy op 08-12-2009 12:23 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Kan iemand mij helpen de ftp functie werkend te krijgen? Ik heb (volgens mij) alles goed staan. ALleen kan ik niet ftpén.

Ik heb de ftp funtie aangezet in mijn CH3SNAS. Met als user anonymous. In mijn router (Netgear WNR3500) heb ik bij portforwarding de poorten 20-21 geforwaard naar het ip van mijn CH3SNAS. Maar toch kan ik niet ftp-en.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anconakip schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:51:
Kan iemand mij helpen de ftp functie werkend te krijgen? Ik heb (volgens mij) alles goed staan. ALleen kan ik niet ftpén.

Ik heb de ftp funtie aangezet in mijn CH3SNAS. Met als user anonymous. In mijn router (Netgear WNR3500) heb ik bij portforwarding de poorten 20-21 geforwaard naar het ip van mijn CH3SNAS. Maar toch kan ik niet ftp-en.

Iemand een idee?
Werkt het wel in je eigen netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kan je intern wel de ftp server benaderen? (dan dus niet met je externe internet provider IP, maar je LAN ip adres)
\edit te laat

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 09-12-2009 15:05 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:02:
[...]

Werkt het wel in je eigen netwerk?
Nee, dan ook niet. Hij geeft wel welcome aan, maar gaat dan meteen retryen.

Edit: Als ik een user aanmaak in de CH3SNAS werkt het wel. Raar maar waar. Zeker een extra beveiliging ofzo.

[ Voor 19% gewijzigd door anconakip op 09-12-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Aangezien nu alles goed werkt vraag ik mij af of het mogelijk is om de bestanden (fun-plug etc) te verbergen, is dit mogelijk?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Mijzelf
  • Niet online
rikadoo schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:49:
Aangezien nu alles goed werkt vraag ik mij af of het mogelijk is om de bestanden (fun-plug etc) te verbergen, is dit mogelijk?
Verbergen waarvoor? telnet, samba, ftp?

• rikadoo
  • Niet online
De bestanden die je na de funplug krijgt mapje ffp etc. Gewoon voor het overzicht. Zodat ik niet mijn mappen en die van de funplug door elkaar hebt.

Verwijderd

rikadoo schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:29:
De bestanden die je na de funplug krijgt mapje ffp etc. Gewoon voor het overzicht. Zodat ik niet mijn mappen en die van de funplug door elkaar hebt.
Maak een mapje data (heel origineel :+), gooi daar al je overige bestanden in en maak dat de root van je netwerk shares e.d. Daarna kun je de share Volume_1 wegdoen :)

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:10

mwa

Heeft iemand een beter alternatief voor NZB dan NZBGet? Werkelijkwaar, de helft van al mijn usenet downloads resulteren in failures. Ik heb het getest met sabnzb+ op mn laptop, zelfde nzb's en dezelfde usenet provider, en daar lukken ze wel.
Ik heb de instellingen goed bekeken, repair, download van par bestanden etc. etc., maar het blijft een en al drama.

Edit: Lees net dat het ook mogelijk is Sabnzbplus te draaien op de CH3SNAS, maar is het verplicht om er dan Debian op te zetten? Kan het ook zonder?

[ Voor 17% gewijzigd door mwa op 10-12-2009 14:39 ]

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:54
dialmformark schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:59:
Heeft iemand een beter alternatief voor NZB dan NZBGet? Werkelijkwaar, de helft van al mijn usenet downloads resulteren in failures. Ik heb het getest met sabnzb+ op mn laptop, zelfde nzb's en dezelfde usenet provider, en daar lukken ze wel.
Ik heb de instellingen goed bekeken, repair, download van par bestanden etc. etc., maar het blijft een en al drama.

Edit: Lees net dat het ook mogelijk is Sabnzbplus te draaien op de CH3SNAS, maar is het verplicht om er dan Debian op te zetten? Kan het ook zonder?
Lijkt mij eerder een configuratiefout in NZBGET in jouw geval. De meeste hier kunnen prima downloaden, repareren + uitpakken met NZBGET.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:10

mwa

renzo4000 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:10:
[...]

Lijkt mij eerder een configuratiefout in NZBGET in jouw geval. De meeste hier kunnen prima downloaden, repareren + uitpakken met NZBGET.
Zou je je nzbget conf kunnen plaatsen? Misschien dat ik inderdaad wat fout heb, maar vind het echt heel raar. Als ik bv. de rar bestanden van de NAS haal en unrar op mn laptop is er geen enkel probleem, maar nzbget geeft een failure :o

• DeOS
dialmformark schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:16:
[...]

Zou je je nzbget conf kunnen plaatsen? Misschien dat ik inderdaad wat fout heb, maar vind het echt heel raar. Als ik bv. de rar bestanden van de NAS haal en unrar op mn laptop is er geen enkel probleem, maar nzbget geeft een failure :o
Dan ligt het dus waarschijnlijk niet aan nzbget, maar aan het unpakscript. Waarschijnlijk zit je probleem dus in de unpak.cfg. Wat staat er voor error in de logfile (unpak.txt) en wat staat er bij nzbget.conf bij de parameters PostProcessConfigFile? Kijk dan in de unpak.cfg die daar wordt genoemd om daarin alle paden goed staan.

Daarnaast kan het zijn dat het unpak script soms dingen niet kan uitpakken. Het is een oudere versie met een aantal bugs. Een bug is bijvoorbeeld dat bestanden met de benaming *.part01 niet altijd goed gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door DeOS op 10-12-2009 17:54 ]

Verwijderd

Goedenavond Tweakers,

Een korte vraag.

Heb vandaag ook NZBGET op de CH3SNAS gezet. Alles werkt, maar die downloadsnelheid... 1.7 MB/s
Dit terwijl de PC met gemak 5,7 MB/s haalt.

Is dit een limiet van de NAS... of...

Zie het graag.

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
beetje door tweaken haal op goede dagen 3000 kb/s

Verwijderd

fmb schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:19:
[...]

Klinkt als een toegangsrechten probleem. Kijk eens wie de eigenaar/group is van de betreffende directories en bestanden en welke rechten deze hebben?

M.b.t. de toegangsrechten kunnen de volgende mogelijkheden in- of uitgeschakeld worden per user, groep of "other": read, write, execute.
Voor een directory moet de actieve user (die kan voorkomen in user/group of "other") "execute" rechten hebben om deze te kunnen openen, "write" rechten om een nieuwe subdirectory in die directory te kunnen maken en "read" rechten om de directory te kunnen zien.

Met het "ls -l" commando (als je via telnet inlogt), kun je zien welke rechten er per bestand gelden, zie http://en.wikipedia.org/wiki/Ls.

Je zou een test kunnen doen door de rechten tijdelijk aan te passen voor de betreffende file/directory met "chmod 777 <bestandsnaamzonderhaakjes> ", zie http://en.wikipedia.org/wiki/Chmod. Daarna niet vergeten de rechten terug te zetten zoals ze stonden, anders kan (door de 7 bij "other" iedereen die toegang tot je NAS krijgt bij de betreffende file/directory).
Dank je wel. Is gelukt!
Nog een vraagje is er een commando om bij meerdere files tegelijkertijd alle rechten aan te passen?
en is er een verband tussen de rechten en de naam van de file? Het lijkt alsof er minder rechten zijn als de file spaties bevat. Zonder spaties opslaan levert al de rechten onder linux?
Hoe kan je chmod bij een file met spaties?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 00:10 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 30 Laatste