nou... gaat iets minder nu hier, na 5 uur was de initiële FSCK klaar, setup doorlopen, schijven netjes met rust gelaten, smb config met Volume_1 als share name, zodat alle oude mappings in ES file explorer, media players etc weer bij de data kunnen. werkte allemaal, ook na een reboot.
Vervolgens ALT-F package gebeuren geactiveerd en transmission package binnengehaald, zag inderdaad wat mappen etc op de gekozen locatie (gewoon raid 0 array), maar kon niet zo snel zien of de service gestart was, maar een reboot ertegen aan en vervolgens kwam de webinterface niet meer omhoog, ook SSH, SMB, niks wat daarvoor werkte was up..
Extra reboot gedaan via de front button, maar hij lijkt opnieuw in een FSCK te belanden, maar dan zonder de rest te starten (in tegenstelling tot de initiele FSCK)
In de status van mijn modem/router zie ik ook geen verbonden device op die poort,
is het logisch dat er nu geen enkele service up is? of is er wellicht meer aan de hand?
http://sourceforge.net/p/...t%20Buttons%20and%20Leds/If the box was not cleanly shut down, then filesystems are not clean and a filesystem check (fsck) is performed, during which the blue power led blinks with a slow heartbeat pace -- the boot process continues while the filesystems are being checked, but filesystems data can't be accessed until the check is finish.
dit lijkt er dus te gebeuren, maar dan zonder "the boot process continues"
/edit
Ik vermoed dat de host setting van static ip naar dhcp is geswitched... Heb een reset uitgevoerd een de box was gelijk up onder mijn oude static ip.. Die blijft toch nog ergens opgeslagen

Maar ga je naar die setting page is standaard dhcp aangevinkt, ook al is je huidige setting static.
Helaas wordt er nu voor de 3e keer zonder duidelijke reden een fsck uitgevoerd, ga nu dus maar slapen

de interface is in ieder geval nog bereikbaar
[
Voor 32% gewijzigd door
Prulleman op 26-02-2015 01:19
]