Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuis
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
Recentelijk weer mijn ch3snas uit de kast gehaald en bij iemand geinstalleerd. Daar krijg ik de itunes share niet meer aan de praat. Dit lijkt een oud probleem te zijn, maar ik neem aan dat dit inmiddels is opgelost.
Zou firefly http://files.hesse-n.com/ch3snas/ wellicht helpen? Of zijn er andere trucs om de itunes share weer zichtbaar te krijgen in os x 10.7 met de laatste itunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 10:38

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik heb OpenVPN draaien en wil graag op afstand via wake on lan een pc aan kunnen zetten.

Nu zou je hier eigenlijk een bridged configuratie voor moeten gebruiken maar dat is ongewenst vanwege extra data naar mijn mobiel plus dat dit niet out of the box werkend te krijgen is (geen tap op android) .

Kan ik ook een commandline commando geven om de ch3snas een wake on lan broadcast te laten doen?
Dus niet om de ch3snas wakker te laten worden maar om een andere pc aan te zetten en vervolgens met remote desktop over te kunnen nemen. Dat zou wel handig zijn om dat in een scriptie te hebben.

Edit:
Gevonden, eerst wol commando wat niet werkte, maar ether-wake -i egiga0 MAC werkt prachtig, simpel in een bash te zetten ook.

[ Voor 10% gewijzigd door JDVB op 28-07-2012 16:29 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Na een flash van een nieuwe firmware voor mijn CH3HNAS boot deze niet meer. Na een herstart wordt het ledje even blauw en direct daarna rood. Is er nu nog een mogelijkheid om hem te redden of is het einde oefening?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:19

XanderDrake

Build the future!

donald_dick schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:46:
Na een flash van een nieuwe firmware voor mijn CH3HNAS boot deze niet meer. Na een herstart wordt het ledje even blauw en direct daarna rood. Is er nu nog een mogelijkheid om hem te redden of is het einde oefening?
Dat klinkt niet goed nee, je komt er niet meer op via SSH/telnet?

Ik heb ook een probleem. Ineens wil mijn HP laserjet 1018 niet meer printen via mijn CH3SNAS, en dat na jaren van trouwe dienst! Snap er de ballen niet van, op mijn PC doet de printer het OK, en de rest van de NAS functies doet het prima. Kan ik iets proberen via de commandline?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• donald_dick
  • Nu online
XanderDrake schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:24:
[...]

Dat klinkt niet goed nee, je komt er niet meer op via SSH/telnet?
nope, de ethernet interface komt niet eens meer up. Ik heb nog geprobeerd om een factory reset te doen om bij het opstarten 5 seconden de reset knop in te drukken maar dat mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

donald_dick schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:34:
[...]

nope, de ethernet interface komt niet eens meer up. Ik heb nog geprobeerd om een factory reset te doen om bij het opstarten 5 seconden de reset knop in te drukken maar dat mocht niet baten.
Jep die kan je Volgens mij begraven....

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 22:41

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Al geruime tijd gebruik ik nzbget + nzbgetter script op mijn DNS-323, gaat al jaren goed. Maar dit jaar ben ik iets te lang op vakantie gegaan denk ik waardoor de queue van de nzbgetter zo vol is gelopen dat ik de pagina's niet meer kan laden. Tenminste, dat denk ik aangezien ik een tijd niet meer in de queue geweest was en hij nu alleen nog maar een lege pagina tevoorschijn tovert, geen foutmelding of wat dan ook. NZBGet Web Interface werkt nog prima.

Als eerste de time-out in de settings opgehoogd tot 120 sec, maar dit brengt geen vooruitgang, ook niet na een herstart. Ben vervolgens uiteraard met putty naar de NAS ge-ssh'd en door de directories gegaan, maar kan zo niet vinden waar deze nzbgetter queue staat of waar eventuele errors log zich bevindt, wie weet er meer van?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:52
hufkes schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:33:
Al geruime tijd gebruik ik nzbget + nzbgetter script op mijn DNS-323, gaat al jaren goed. Maar dit jaar ben ik iets te lang op vakantie gegaan denk ik waardoor de queue van de nzbgetter zo vol is gelopen dat ik de pagina's niet meer kan laden. Tenminste, dat denk ik aangezien ik een tijd niet meer in de queue geweest was en hij nu alleen nog maar een lege pagina tevoorschijn tovert, geen foutmelding of wat dan ook. NZBGet Web Interface werkt nog prima.

Als eerste de time-out in de settings opgehoogd tot 120 sec, maar dit brengt geen vooruitgang, ook niet na een herstart. Ben vervolgens uiteraard met putty naar de NAS ge-ssh'd en door de directories gegaan, maar kan zo niet vinden waar deze nzbgetter queue staat of waar eventuele errors log zich bevindt, wie weet er meer van?
Ik heb dat ook zo nu en dan, soms ligt dat aan het nzb bestand. Mijn oplossing (als bovenstaande niet werkt) is het leeg gooien van je NZB directory en de NAS helemaal opnieuw opstarten.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Nu online
Heeft iemand snmp al werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Nu online
XanderDrake schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:30:
[...]

Jep die kan je Volgens mij begraven....
Nah, teruggestuurd en een nieuwe gekregen. Gelukkig heb ik twee jaar garantie op dat kreng :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:47
Vandaag na lang uitstellen, toch maar es mijn CH3MNAS ge fun-plugged. Op zich gaat het allemaal prima (NZBGET draait inmiddels), maar toch heb ik iets raars. Via de "traditionele" web portal, kan ik opeens niks meer doen. De menu opties zijn grijs weergegeven en kan ik dus ook niet meer klikken. Ik kan alleen nog zaken veranderen onder het kopje Download/backup. Wat is hier aan de hand?

Ik heb fun_plug 0.7 geinstalleerd en login met username root en bijhorend wachtwoord. Het scherm ziet er daarna bij mij als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/1zg6dg8.jpg

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:13

Tjark

DON'T PANIC

Vreemd, bij mij ook... en ik heb de laatste tijd toch niet iets geinstalleerd.... heeft iemand anders er ook last van?

@Styxz : heb jij 't al opgelost?

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thmss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik heb vandaag de CH3SNAS maar eens ge-update naar de 1.09 DNS-323 firmware en meteen de Bittorrent addon geïnstalleerd.
De torrent files laat ik door uTorrent maken, als workaround voor de magnet links van tegenwoordig.

Voor zover ik heb kunnen vinden kunnen deze enkel toegevoegd worden via de web UI op (standaard) 192.168.0.20. Nu wil ik graag torrents van buitenshuis toevoegen dus ben ik de 2 volgende opties aan het onderzoeken:

-de web UI remote beschikbaar maken: Ik heb al geprobeerd om in mijn router een poort te forwarden naar 192.168.0.20, maar het lijkt niet te werken om zo toegang te krijgen. De browser van mijn gsm op 3G toont niets bij "extern_ip:geforwarde_poort", wel op de wifi bij "192.168.0.20".

-de torrent client automatisch torrents laten laden uit een bepaalde map: Dan zou ik via ftp de torrents vanop locatie kunnen toevoegen. Deze optie staat echter niet tussen de beperkte instellingen.

Is hier een oplossing voor?

PS: Ooit heb ik wel ffp geïnstalleerd, maar deze heb ik tegenwoordig uitgeschakeld (door simpelweg de bestandsnaam van fun_plug te wijzigen en te herstarten). Ik heb gelezen dat er voor Transmission wel een online UI is, maar daar begin ik op dit moment bij voorkeur niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05 13:53
Ik heb hier een CH3MNAS

waar ik funplug 0.5 op had draaien en dat draaide prima.

Maar wou eens updaten naar 0.7

Nu heb ik deze versie draaiend

Maar vreemde is nu, dat ik geen Dmesg output meer krijg, behalve dan wat cpu info ?

Als ik USB hdd aansluiten of wat dan ook zie ik dat niet verschijnen.

ook krijg ik ze niet te zien met fdisk -l en krijg zelfs een foutmelding over /dev/md0

Iemand een idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31
Nou, gisteren toch weer moeten klooien met dit ding.

Wilde er een 2e schijf bij duwen. Dus ik de huidige eruit en de nieuwe erin. Ding geformatteerd en werken.
Toen de oude erbij gestopt en booten; werkte ook nog perfect. Totdat ik de front er weer terug op had. Na de boot werd de 2e schijf niet correct herkend. Dit gaf ie aan in de webinterface met alleen een "OK" melding. Na het op OK drukken werd even leuk mijn 1e schijf geformatteerd |:(

Snel maar de stekkers eruit getrokken, maar helaas. Webinterface bleef melden dat de disk geformatteerd moest worden en ik zag enkel de 2e, lege, schijf.

Gelukkig alles nog leesbaar gekregen met een ext explorer in windows nadat ik de partitietabel terug heb kunnen toveren. Maar de NAS bleef dat ding wijgeren. Toen kwam ik er achter dat de NAS een unordered partitie layout gebruikt. 1,3,2 layout ipv 1,2,3 layout. (De temp partitie werd gemount ipv. de data partitie)
Via een linux distro met sfdisk handmatig de partitietabel opnieuw opgebouwd en dat ding was weer keurig te benaderen in mijn NAS.

Alleen blijft de webinterface nu mekkeren dat ik de disk nog moet formatteren maar nu kan ik gelukkig wel 'skip' kiezen. Kan ik wel wat bestandjes aanmaken in de /web folder zodat die melding weg is; maar hij komt toch bij elke reboot weer terug. Iemand een idee hoe die controle mechaniek werkt?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauws79
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2023
Voor wie NZBGet en webinterface nog gebruikt op de CH3xNAS is het misschien interessant om te weten dat er een behoorlijke update is geweest op het NZBGet project. De nieuwe versie heeft nu een build-in webserver, waardoor je geen Lighttp meer nodig hebt. De webinterface is omgebouwd van PHP naar Javascript / JSon backend. Voor de mobiel schaalt dit perfect waardoor je prima de status van de downloads kan volgen. Ik heb nog geen binary voor de CH3xNAS gevonden maar als er behoefte aan is probeer ik mijn versie te packagen, die werkt iig voor de CH3MNAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 18:48
mauws79 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 07:55:
Voor wie NZBGet en webinterface nog gebruikt op de CH3xNAS is het misschien interessant om te weten dat er een behoorlijke update is geweest op het NZBGet project. De nieuwe versie heeft nu een build-in webserver, waardoor je geen Lighttp meer nodig hebt. De webinterface is omgebouwd van PHP naar Javascript / JSon backend. Voor de mobiel schaalt dit perfect waardoor je prima de status van de downloads kan volgen. Ik heb nog geen binary voor de CH3xNAS gevonden maar als er behoefte aan is probeer ik mijn versie te packagen, die werkt iig voor de CH3MNAS.
Ik heb wel interesse. Heb zelf een CH3SNAS.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:01

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik zit al tijden met een zeer lage snelheid op mijn CH3SNAS.
Met of zonder funplug, dat maakt niet uit.
Het kopieren van files naar de NAS begint op 8 MB/s maar zakt gelijk in naar ongeveer 1 - 1.5 MB/s.
Het Gigabit netwerk is bedraad aangesloten met een GS108 netgear er tussen.
Ook als ik de PC en NAS aansluit op het AccessPoint is het traag (TP-LINK TL-WR1043ND).
De router zal het dus niet zijn.
Ik dacht eerst dat het aan het OS of netwerk kaart drivers lag, maar nu ik over ben op Windows 8 heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Als ik bedraad van PC naar laptop kopieer dan is het gewoon snel, 40-50 MB/s
Ik heb al van alles geprobeerd, andere kabels, Jumbo frames settings op de NAS. Niets lijkt te helpen.
Heeft iemand nog een suggestie voor me hoe ik dit verder kan aanpakken?
Firmware update op de NAS lijkt ook niets uit te maken!

edit: Met een andere schijf vers geformatteerd haal ik steady 20 MB/s! Conclusie, het ligt dus aan de schijf. Een 2TB WD Green. Ik ga hem eens opnieuw formatteren. Maar eerst een plan maken hoe ik de 1,5 TB ga backuppen....

[ Voor 11% gewijzigd door BeyondThunder op 25-12-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naze1975
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-03 09:09
Ik had een tijd terug een GS105 die ook problemen met snelheid had, hier bleek van een poort een elco defect te zijn. nadat ik deze had vervangen ging alles weer goed. dus mijn vraag is, heb je dezelfde poorten gebruikt met die andere schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:01

BeyondThunder

Lost Lightning

Aan de netwerk configuratie heb ik niets veranderd. En ik heb idd ook al eens 2 elco's vervangen in de GS108. Dat is een zwak punt van deze dingen. Alles wijst erop dat het de schijf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 14:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

mauws79 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 07:55:
Daar heb ik zeker wel interesse in :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauws79
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2023
PM mij even een email adres voor diegenen die graag de binary van nzbget willen hebben .. Tenzij iemand even een makkelijke(re) manier vindt om hem te delen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

mauws79 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 20:18:
PM mij even een email adres voor diegenen die graag de binary van nzbget willen hebben .. Tenzij iemand even een makkelijke(re) manier vindt om hem te delen..
Dat zou ik best willen doen, maar je hebt je DM's niet aanstaan ;)
Heb je niet ergens wat webspace oid waar je hem neer kan zetten, anders is iets als WeTransfer of een public DropBox folder wel een mogelijkheid.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Hallo,

Wij hebben een Dune HD Max mediaplayer aangeschaft. Helaas werkt NFS nu niet meer. De instellingen van de Dune staan goed, dat kan maar op 1 manier. De funplug is opnieuw geinstalleerd op de CH3SNAS maar dat mocht niet baten.

Bijna alles wat hier geschreven wordt over NFS en Funplug hebben we geprobeerd maar krijgen NFS niet aan de praat. met de oude Eminent mediaplayer werkte dit wel.

Heeft iemand wellicht een idee hoe ik dit werkend kan krijgen?

MVG

Heino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176346

Ik heb ook interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 08:00
Sinds vandaag kan ik opeens niet meer de share benaderen van mijn CH3SNAS. Alsof die niet meer bestaat. Ik benader deze altijd op ip-adres dus een DNS-issue kan het niet zijn.
Er zijn geen instellingen gewijzigd.
Wel kan ik een telnet-sessie opstarten en bv. ls uitvoeren op /mnt/HD_a2, daar zie ik gewoon mijn data staan.

Ik heb het apparaat opnieuw opgestart, een factory reset gedaan en zelfs de firmware (1.05b5) opnieuw geflashed en daarna weer een factory reset.
Het mag allemaal niet baten.

Weten jullie of ik ergens misschien logbestanden vinden in het linux-systeem waar mogelijk iets in staat?

edit:
Probleem inmiddels gevonden. Na een herstart van Windows had ik helemaal geen internet en netwerkverbinding meer. Vermoedelijk heeft Combofix iets van de netwerkstack gesloopt. Vanaf een andere PC kon ik de NAS wel benaderen. Ik heb een image van Windows teruggezet en kan de NAS ook weer benaderen.

[ Voor 20% gewijzigd door Canard op 16-01-2013 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Heb ook wel interesse.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 25-05 12:59
Ik heb thuis een 100Mbit netwerkje liggen. Lang verhaal maar ik kan daar nooit meer gigabit van maken (gebruik een cable econimizer die de 8 draadparen splitst in 4 voor utp tv signaal en 4 voor ethernet - kon geen netwerkkabel bij glasvezel tv krijgen anders). Ik zoek nu een simpele NAS die in elk geval zo goed als de maximale througput op 100Mbit kan halen voor HD streaming.

Meeste tests geven snelheden op gigabit aan die liggen een stuk(je) boven wat je van 100Mbit kan verwachten. kan ik dan concluderen dat ik op 100Mbit redelijk de 100Mbit vol kan benutten (los van normale overhead), dus zakt deze daar dan niet te ver onder?

Ik ga hem gebruiken als platte NAS, alle plugins hoef ik niet, ook de mediaserver niet als XBMC de files maar kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik haal bij deze NAS iets meer dan 10mb/s op RAID-1. Dus op een andere instelling (raid-0 bijv) moet hij zeker richting de 15-20mb/s halen. Goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb er 2 losse schijven in zitten en ik haal meestal tegen de 16MB/sec, sneller lijkt hij niet te gaan hier. In de praktijk is dit snel genoeg voor alles wat ik ermee doe.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 25-05 12:59
Dank, maar dat is op gigabit denk ik? Schaalt dat naar 100mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Tuurlijk, je bottleneck verplaatst van de CH3SNAS naar je netwerk, das alles. Je haalt gewoon 99% netwerkspeeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:10
Heb van het weekend mijn CH3SNAS weer helemaal geupdate van:

- DNS323 firmware 1.09
- ffp 0.5 op usb
- nzbget 8.0
- transmission

naar:

- DNS323 firmware 1.10
- ffp 0.7 op hdd
- nzbget 10.2 via optware package
- transmission meest recente versie.

Volgende stap is de hele configuratie weer op usb te installeren.

Mochten mensen geinteresseerd zijn in de stappen die ik heb gevolgd geef even een seintje dan kan ik het hier posten.

Het installeren van de laatste versie van nzbget kan via optware. Dit heb ik gedaan omdat de meest recente versie niet beschikbaar was via de slacker/funpkg packages. De uitleg hoe optware te installeren vind je hier. Vervolgens staat hier hoe je nzbget dan installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

wmn79 schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:58:
[...]

- DNS323 firmware 1.9
- ffp 0.5 op usb
- nzbget 8.0
- transmission

naar:

- DNS323 firmware 1.10
- ffp 0.7 op hdd

Mochten mensen geinteresseerd zijn in de stappen die ik heb gevolgd geef even een seintje dan kan ik het hier posten.

Het installeren van de laatste versie van nzbget kan via optware. Dit heb ik gedaan omdat de meest recente versie niet beschikbaar was via de slacker/funpkg packages. De uitleg hoe optware te installeren vind je hier. Vervolgens staat hier hoe je nzbget dan installeert.
Ik hou me aanbevolen. Heb ook al jaren zo'n ding in de meterkast staan snorren, maar nog wel op Conceptronic FW (1.05). Met name een nieuwe versie van Transmission lijkt me wel wat, en een frisse firmware kan nooit kwaad, zeker niet met het oog op een toekomstige update naar 2 of 3gb schijven.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Hier heb ik zeker interesse in. Het beestje snort nog lekker; dus heb er verder niet echt naar gekeken :)
Maar inderdaad; frisse install kan nooit geen kwaad.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Heeft iemand hier trouwens een tip voor een goede lichtgewicht UPnP mediaserver (in plaats van de standaard aanwezige) zodat ik 'm makkelijk via mijn Samsung Smart Hub of Horizon box kan benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik ben laatst overgeschakeld naar fun_plug 0.7. Loopt niet helemaal lekker. Slackware enzo werkt soepel maar sommige belangrijke dingen die ik er mee wil doen, met name Transmission krijg ik met geen geweld draaiende. Ergens in een topic las ik dat het ook niet echt werkte...

Ik stap, als ik weer tijd heb, weer terug naar een schone 0.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
XanderDrake schreef op donderdag 18 april 2013 @ 08:45:
Ik ben laatst overgeschakeld naar fun_plug 0.7. Loopt niet helemaal lekker. Slackware enzo werkt soepel maar sommige belangrijke dingen die ik er mee wil doen, met name Transmission krijg ik met geen geweld draaiende. Ergens in een topic las ik dat het ook niet echt werkte...

Ik stap, als ik weer tijd heb, weer terug naar een schone 0.5
Heb transmission wel draaien op 0.7, alleen getest met één torrent van 9 gb maar dat werkte zonder problemen. Wat gaat/ging er mis bij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ja ergens heeft het iets met CPU architectuur te maken. Funplug 0.7 is een universelere versie die werkt ook met nieuwere NASen met andere soort processors. Misschien heb ik iets fout geconfigureerd, maar bij het installeren van Transmission heeft hij het dus over OMAP/OARM fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 16:03
wmn79 schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:58:
[...]

- DNS323 firmware 1.09
- ffp 0.5 op usb
- nzbget 8.0
- transmission

naar:

- DNS323 firmware 1.10
- ffp 0.7 op hdd

De manier om optware te installeren die jij aanwijst werkte bij mij niet. Heb daarom maar de aanwijzingen hier gevolgd
nzbget installeren werkt nog wel goed volgens de door jou beschreven manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
gooddaddy schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:50:
[...]

De manier om optware te installeren die jij aanwijst werkte bij mij niet. Heb daarom maar de aanwijzingen hier gevolgd
nzbget installeren werkt nog wel goed volgens de door jou beschreven manier
Kan je aangeven wat er dan precies niet werkte? Kreeg je een foutmelding? Zo ja welke?
XanderDrake schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:19:
Ja ergens heeft het iets met CPU architectuur te maken. Funplug 0.7 is een universelere versie die werkt ook met nieuwere NASen met andere soort processors. Misschien heb ik iets fout geconfigureerd, maar bij het installeren van Transmission heeft hij het dus over OMAP/OARM fouten
Welke versie heb je geinstalleerd? De ffp-0.7-oabi versie is degene die op onze machines werkt.

[ Voor 32% gewijzigd door wmn79 op 18-04-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Upgraden van CH3SNAS firmware naar DNS-323 firmware
Het upgraden van de firmware van de CH3SNAS firmware naar DNS323 firmware heb ik gedaan via deze link, hiermee update je de firmware naar versie 1.09 van D-link. Vervolgens kun je via het gewone firmware update mechanisme updaten naar de laatste versie van de D-link firmware, versie 1.10 op dit moment.

Deinstalleren van ffp 0.5
Om de huidige versie van de funplug te deinstalleren hoef je alleen het huidige bestand fun_plug en de directory ffp te hernoemen. Op deze manier heb je ze nog beschikbaar als backup en kun je eenvoudig terug naar de oude versie van fun_plug. Wanneer je je huidige ffp installatie op USB hebt geinstalleerd hoef je alleen de .bootstrap directory te hernoemen.

Installeren ffp 0.7 op HDD
Voor installatie van ffp 0.7 op de harde schijf heb ik gebruik gemaakt van deze handleiding. Wat goed is om te onthouden is dat wij (op de CH3SNAS & DNS-323) gebruik moeten maken van de OABI versie aangezien dit soms een keuze is bij de installatie van een package.

Installeren van packages
Wanneer de ffp installatie is afgerond kunnen we doorgaan met het installeren van de packages. In versie 0.7 gaat dat via slacker. Uitleg hoe dat werkt staat hier.De commando's voor slacker zijn als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
slacker options pattern...
Options:
        -U      Update package lists
        -C      Clear cache

Install, reinstall or upgrade:
         -a     List all available packages
         -I     List available packages that are installed and up-to-date
         -i     List available packages that are not installed
         -u     List available packages that differ from the installed version

Remove packages:
         -r     Remove installed packages
         -o     List installed packages not present at sites

-A      Pre-select all packages in the dialog
        -F      Do not apply ignore list
        -c      Print report to stdout, no menu

Via slacker heb ik de volgende packages geinstalleerd:
  • wget herinstalleert (wget-1.12-oarm-2) ivm foutmeldingen bij installeren van midnight commander en glib package
  • midnight commander (mc-4.8.1-oarm-1) bijbehorende Glib package (glib-2.10.3-oarm-1)
  • unrar (unrar-4.2.4-oarm-1) voor nzbget
  • nano (nano-2.2.6-oarm-1)
  • curl (curl-7.28.1-oarm-1) voor transmission
Install optware:
Via deze link heb ik optware geinstalleerd.

Install nzbget laatste versie (10.2) via optware:
Vervolgens via de instructies hier de laatste versie van nzbget.

Install Transmission:
Download van deze site het laatste transmission package (in mijn geval 2.76) en kopieer deze naar een plek op je nas.

Installeer via slacker de laatste versie van curl als je dat nog niet gedaan hebt:
~# slacker -a curl

Vervolgens ga je via ssh naar de directory waar je het pakket opgeslagen hebt en typ je het volgende commando:
~# funpkg -i Transmission-2.76-oabi-1.txz

Transmission is nu geinstalleerd. Vervolgens moet je deze nog verder configureren via het volgende commando:

$ su nobody -c "/ffp/bin/transmission-daemon -f -g /mnt/HD_a2/.transmission-daemon -w /mnt/HD_a2/Downloads -t -u <username> -v <password> -a 127.0.0.1,192.168.*.*"

Heb zelf de login eruit gehaald zodat je niet hoeft in te loggen op de webinterface.

Mocht je nog problemen hebben met rechten op een directory als dan is het nuttig om een chmod -r 777 op de desbetreffende directory te doen. Bijvoorbeeld bij je download directories van Transmission en nzbget.

Dit was in het kort hoe ik de verschillende upgrades heb uitgevoerd. Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag en zal ik ze proberen te beantwoorden.

[ Voor 1% gewijzigd door wmn79 op 10-01-2014 15:53 . Reden: Link van gooddaddy voor optware geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

wmn79 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:10:
Upgraden van CH3SNAS firmware naar DNS-323 firmware
Het upgraden van de firmware van de CH3SNAS firmware naar DNS323 firmware heb ik gedaan via deze link, hiermee update je de firmware naar versie 1.09 van D-link. Vervolgens kun je via het gewone firmware update mechanisme updaten naar de laatste versie van de D-link firmware, versie 1.10 op dit moment.
Ik heb alles gedaan dat je hebt beschreven, behalve deze eerste stap. Misschien was dat belangrijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
[quote]wmn79 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:53:
[...]

Kan je aangeven wat er dan precies niet werkte? Kreeg je een foutmelding? Zo ja welke?

Kreeg dezelfde foutmeldingen als de gebruikers in een reactie op het artikel noemen

mv: cannot move `/opt' to `/opt.bak': Device or resource busy
Running: mkdir -p /opt
Running: mount --bind /ffp/opt/optware /opt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
XanderDrake schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 00:14:
[...]

Ik heb alles gedaan dat je hebt beschreven, behalve deze eerste stap. Misschien was dat belangrijk :P
Geen idee, lijkt mij niet dat dat van invloed is. Enige wat ik me dan kan bedenken is dat je het verkeerde pakket geinstalleerd hebt dus de ARM versie ipv de OABI. Dat zou wel de OMAP/OARM fouten verklaren. Of je moet natuurlijk een CH3MNAS hebben dan zou je volgens mij wel de ARM versie moeten hebben.
gooddaddy schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:49:
[quote]wmn79 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:53:
[...]

Kreeg dezelfde foutmeldingen als de gebruikers in een reactie op het artikel noemen

mv: cannot move `/opt' to `/opt.bak': Device or resource busy
Running: mkdir -p /opt
Running: mount --bind /ffp/opt/optware /opt
Vreemd heb ik geen last van gehad. Zag wel op de duitse versie van de site dat dat met het draaien van een UPNP-Server (bv Twonky) te maken kan hebben. Dat wanneer je deze stopt voor de installatie en daarna weer aanzet het niet voor zou moeten komen. Maar ik begreep dat je het uiteindelijk al met een andere beschrijving was gelukt.

[ Voor 26% gewijzigd door wmn79 op 19-04-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
Twonky heb ik niet draaien, dus daar zal het nie aan gelegen hebben. Kan misschien met de standaard uPnP server of de bittorrent client te maken hebben. Maar het is inderdaad gewoon gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
gooddaddy schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:52:
Twonky heb ik niet draaien, dus daar zal het nie aan gelegen hebben. Kan misschien met de standaard uPnP server of de bittorrent client te maken hebben. Maar het is inderdaad gewoon gelukt
Herstart net m'n NAS en krijg dezelfde foutmelding bij het starten van optware, :( . Ga het maar eens installeren via jouw link. Heb de link ook aangepast in de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

SeatRider schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:13:
Heeft iemand hier trouwens een tip voor een goede lichtgewicht UPnP mediaserver (in plaats van de standaard aanwezige) zodat ik 'm makkelijk via mijn Samsung Smart Hub of Horizon box kan benaderen?
Dat was makkelijk, gisteren heb ik Twonky 7.0.9 (alhier) geinstalleerd, werkt als een speer, met zowel mijn Horizon als mijn Samsung TV. En via Horizon krijg je zelfs een gratis licentie voor Twonky Server!

Ik wilde eerst DNS323 firmware plaatsen, en misschien een nieuwe Funplug en Transmission. Maar nu hij weer zo lekker werkt vraag ik me af of ik wel zit te wachten op een complete reinstall van alles. Kan ik ook alleen de DNS323 firmware plaatsen, terwijl ik de Funplug et al in place houd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Oeps, ik heb 'm denk ik gemold :). Volgens de eerder geposte manier heb ik de DNS323 1.09 firmware gedownload en geinstalleerd (funplug gedisabled). Na de restart kan ik 'm niet meer benaderen. Hij zat op 192.168.1.3 (default is 192.168.0.20, maar via beiden kom ik er niet op. De Easy Search 3900 vindt 'm niet.

Dit heb ik al geprobeerd: uit- en aangezet (hij lijkt keurig op te starten overigens). Geen resultaat.
Knopje voor factory reset ingedrukt (1x kort) terwijl ie aanstaat. Uitgezet. Nogmaals factory reset gedrukt. Opnieuw opgestart. Geen resultaat.

Mijn thuisnetwerk zit in de 192.168.1.x range, en de netmask is 255.255.255.0, als het apparaat echt een compleet ander default IP heeft gekozen, dan ga ik hem toch nooit meer vinden?

Voor de zekerheid firewall gedisabled, en nogmaals geprobeerd met IP 192.168.0.1 en 255.0.0.0 als network mask. Easy Search vindt nog steeds niks. Overigens lijkt hij maar 1 seconde te zoeken ofzo. Kan het zijn dat die Easy Search util het niet doet met 64 bit Windows?

En als laatste bonus: De NAS zit via een powerline op de Horizon box, en ik verbind draadloos vanaf mijn laptop (ook met de Horizon als accesspoint).

Edit: ik lees net dat de DNS323 default via DHCP probeert een IP te verkrijgen. Helaas zie ik hem geen IP gekregen hebben als ik op de Horizon kijk bij DHCP leases.

Edit2: de resetbutton moet je *lang* ingedrukt houden lees ik net. Dat gedaan, dan lijkt ie ook een restart te doen. Daarna zie ik dat ie een IP heeft gekregen van de Horizonbox. Via dat IP kan ik 'm benaderen! *O*

[ Voor 13% gewijzigd door SeatRider op 21-04-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:56

Sabbi

je denkt aan mij.

Moet je niet voor een factory reset de reset knop 15 seconden ingedrukt houden terwijl hij aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
Heb er nu ook Transmission op staan. Wel even username en password geconfigureerd en de IP whitelist op *.*.*.* geztet, zodat ik de web-interface ook van buiten kan benaderen. Wanneer ik hier 192.168.*.* heb staan, lukt dit niet, ondanks de port-forwarding op mijn router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Hm, toch iets te vroeg gejuicht. Twonky op zich lijkt wel te werken, maar
- Via mijn Horizon kan ik niet pauzeren en spoelen (alleen starten en stoppen)
- Via Samsung Smarthub kan ik alleen spoelen via de optie "tijd zoeken" en loopt het geluid niet helemaal lipsync. Ik kan wel een delay instellen, maar daar wordt het alleen maar erger van

Weet nu nog niet of dat nou twee toevallig crappe implementaties zijn van UPnP, maar voorlopig blijft de RaspberryPi nog even staan als mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:29

PoweRoy

funky!

Iemand een idee hoe je het wachtwoord van de WebGUI kan recoveren of resetten?
Heb nog wel toegang via SSH, maar de WebGui zelf niet meer :/

Geen idee of de reset knop gelijk alles vernaggeld... Zoals FFP en andere aanpassingen.

EDIT
Zucht, zit je al de hele tijd te googlen. Dacht zet er eens SSH bij. 1e hit.
code:
1
2
passwd admin
store-passwd.sh

[ Voor 23% gewijzigd door PoweRoy op 30-06-2013 12:10 ]

[This space is for rent]

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:47

Geckoo

Good news, everyone!

Zojuist de mijne weer onder het stof vandaan gehaald en aangezet. Meer mensen welke deze nog gebruiken?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:55
Bij mij wordt hij nog steeds gebruikt. Gewoon voor backup's, maar daar had ik hem ook voor aangeschaft.
Staat nog met grote regelmaat torrents binnen te halen en vervolgens te streamen maar verschillende devices

Strava

• Krypt
Mijn CH3NAS staat nog steeds te snorren. Wordt gebruikt als fileserver, ftp server en download storage. Downloaden gaat via een Rpi die een NFS koppeling heeft met de CH3SNAS. Wordt direct gedownload op de NAS.

Pvouput live

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:47

Geckoo

Good news, everyone!

Leuk dat hij dus nog jaren mee kan.
wel een vraagje; een aantal links in de TS werken niet helemaal meer
Fun Plug
Om je DNS-323 of CH3SNAS te ontsluiten heb je als eerste een Telnet-sessie nodig naar de NAS.
Dit is vrij simpel op te zetten en hiervoor heb je de veel besproken Fun Plug nodig.
Meer info over Telnetten naar je NAS vindt je: Hier
De Fun Plug zelf kun je downloaden: Hier
Meer info over hoe om te gaan met de Fun Plug vindt je hier: http://wiki.dns323.info/howto:ffp

Als je scripts wilt bewerken van af je pc is het belangrijk dat je de scripts opslaat in linux formaat. Windows notepad kan dit niet. Gebruik een tekst editor zoals Notepad++
mag ik iemand even een pm sturen met daarin wat vraagjes over hoe ik hem ook kan gebruiken als torrentserver?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De 'wiki.dns323.info' domein is vervangen door 'dns323.kood.org'.

En over torrent: KyleK's thread over transmission.

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:16
NAS staat hier ondertussen ook al meer dan 5 jaar te draaien. Merk toch wel dat 'ie qua snelheid niet helemaal meer mee dan komen. Een 1080p film van usenet halen en dan parren en rarren duurt best lang :+

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

KICK
Kan je met de CH3HNAS ook NZB's en torrents laten downloaden en hem als webserver gebruiken?

Ik las dat die andere versie wel geschikt was met een of andere fun-plug, maar de CH3HNAS niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Volgens Uli heeft de CH3HNAS een oxnas processor, en heeft Conceptronic zelf een fun_plug beschikbaar gesteld, maar die is wat beperkt.
Ik denk dat FFP 0.7/arm er ook wel op draait, en daarvoor zijn wel torrent clients en nzb downloaders beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japio_342
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:13
Ik heb een tijd geleden de hot of fun-plug geinstalleerd, maar weet niet meer hoe en welke versie dit is.
Ik zie dat mijn CH3SNAS altijd druk is, gaat waarschijnlijk nooit meer in standby.

Is er een manier om alles schoon te vegen zonder verlies van data?

Mijn schijven staan in RAID 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:17

Bozevkwa

The Falcons have landed

Japio_342 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:30:
Ik heb een tijd geleden de hot of fun-plug geinstalleerd, maar weet niet meer hoe en welke versie dit is.
Ik zie dat mijn CH3SNAS altijd druk is, gaat waarschijnlijk nooit meer in standby.

Is er een manier om alles schoon te vegen zonder verlies van data?

Mijn schijven staan in RAID 1.
Je bedoelt het verwijderen van de fun-plug?

Die start vanaf je Volume_1. Ik heb zelf de DNS-323 en gebruik de fun_plug. Volgens mij hoef je alleen maar het bestand fun_plug de folder ffp te verwijderen en een reboot te doen.

Overigens kun je fun_plug ook vanaf een USB drive laten lopen en dan gaat je NAS wel in standby.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Misschien kan ik hier ooit nog iemand mee helpen:
Mijn CH3SNAS(2x WD Green 2TB in JBOD) liep enkele weken geleden ineens vast, en na een reboot vroeg de webinterface mij hoe ik het liefst mijn schijven geformatteerd wilde hebben. Via de verkenner was er ook niks van een share meer te bekennen.
Ubuntu ISO gedownload en die op een bootable USB stick gezet, en daarna deze behulpzame post gevolgd. Helaas wilde Ubuntu mijn JBOD 'array' niet mounten.
Na
code:
1
sudo mdadm -A /dev/md0 /dev/sdb2 /dev/sda2

Kan je met
code:
1
sudo mdadm --detail /dev/md0

Zien wat Ubuntu nog van de array kan maken
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
        Version : 0.90
  Creation Time : Thu Sep 10 18:52:38 2009
     Raid Level : linear
     Array Size : 3904935424 (3724.04 GiB 3998.65 GB)
   Raid Devices : 2
  Total Devices : 2
Preferred Minor : 0
    Persistence : Superblock is persistent

Update Time : Thu Sep 10 18:52:38 2009
          State : clean 
 Active Devices : 2
Working Devices : 2
 Failed Devices : 0
  Spare Devices : 0

Rounding : 64K

UUID : cb5b046f:9b723e13:47ca9558:e9f5bb30
         Events : 0.1

Number   Major   Minor   RaidDevice State
       0       8       18        0      active sync   /dev/sdb2
       1       8        2        1      active sync   /dev/sda2

De array was dus nog in takt, alleen leek het of het filesystem corrupt was.
Met
code:
1
sudo e2fsck -v -y /dev/md0

Kan je een diskcheck doen. Mijn systeem was daar een nachtje mee bezig, en gaf daarna:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
dev/md0: ***** FILE SYSTEM WAS MODIFIED *****

231784 inodes used (0.09%, out of 244064256)
        8375 non-contiguous files (3.6%)
         196 non-contiguous directories (0.1%)
             # of inodes with ind/dind/tind blocks: 146437/30996/238
   964506192 blocks used (98.80%, out of 976233856)
           0 bad blocks
         329 large files

217098 regular files
       12964 directories
           0 character device files
           0 block device files
           0 fifos
        1017 links
        1711 symbolic links (1711 fast symbolic links)
           1 socket
------------
      232791 files

En toen werd dat volume al direct gemount door Ubuntu.
Toch nog 99% van de data kunnen redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06

fmb

Dank voor de info!

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:04
Ik heb ook nog een ch3snas, die ligt al weer jaren te stoffen. Schijven ondertussen elders ondergebracht, maar wil nu weer in gebruik nemen voor downloaden van NZB enzo. Veel van de guides lopen achter of de linkjes zijn " dood"

Wat is nu het makkelijkste te installeren? Overstappen op ALT-F, Debian of gewoon de nas gebruiken en nzb door een PI laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:23
Dlink firmware erop zetten en gebruik maken van de standaard apps om te downloaden is ook een optie. Ik download tegenwoordig via mijn telefoon :)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Verse install van windows 7 Ultimate op laptop van mijn vrouw gedaan. Nu is het opeens niet mogelijk om grote bestanden (groter dan 5 MB) naar mijn CH3SNAS te schrijven :?

Lezen en kleine bestanden gaan dus prima. Iemand enig idee

EDIT: Gefixt. Bijwerken van wifi-driver did the trick 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Terror op 26-01-2014 01:07 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Even een oud topic bumpen.

Afgelopen week heeft één van mijn schijven in de CH3SNAS de geest gegeven. Voordat deze de geest gaf had ik hierop NZBGet en SickBeard als een zonnetje draaien. Deze heb ik uiteraard met de nieuwe schijf opnieuw proberen te installeren. Alleen loopt het nu een beetje spaak. SickBeard loopt, geeft nzb's door aan NZBGet, NZBGet download deze en plaatst ze in de juiste directory. Echter, Postprocessing (nzbToMedia\nzbToSickBeard) verloopt niet goed.

De melding die ik krijg in NZBGet:
code:
1
nzbToSickBeard: Fixing permissions for /mnt/HD_a2/NZBGet/ppscripts/nzbToMedia/nzbToSickBeard.py

wordt onherroepelijk gevolgd door:
code:
1
nzbToSickBeard: Could not start /mnt/HD_a2/NZBGet/ppscripts/nzbToMedia/nzbToSickBeard.py: Permission denied

Middels chown heb ik (volgens mij) de juiste machtigingen verstrekt:
code:
1
chown nzbget -R /mnt/HD_a2/NZBGet

Middels ls -al heb ik vastgesteld dat de rechten goed moeten staan, maar de melding vanuit NZBGet inzake PP blijft aanhouden.

Uit wanhoop met nieuwe en oude versies van fun plug, python, nzbget, cheetah en sickbeard geprobeerd. Elke keer met hetzelfde resultaat: alles werkt in één keer op de PP na.

Kan iemand mij een hint geven waar het aan kan liggen?

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Is dat script executabel? (geen idee of dat nodig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Goed punt. Heb de manual postprocessing in SickBeard geprobeerd en die verliep zoals verwacht.
Als ik nzbToSickBeard.py handmatig start, krijg ik echter deze foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
/mnt/HD_a2/NZBGet/ppscripts/nzbToMedia/autoProcess/migratecfg.py:213: Warning: 'with' will become a reserved keyword in Python 2.6
Traceback (most recent call last):
  File "nzbToSickBeard.py", line 116, in <module>
    import autoProcess.migratecfg as migratecfg
  File "/mnt/HD_a2/NZBGet/ppscripts/nzbToMedia/autoProcess/migratecfg.py", line 213
    with open(configFilenamenew, 'wb') as configFile:
            ^
SyntaxError: invalid syntax

Daar zal dus ergens de fout zitten...heb beide bestanden al doorgespit, maar kan nog niet echt een syntax fout vinden...

Edit: net ook dit nagekeken en wederom ben ik van mening dat de permissies goed staan....wat een puzzel.

Edit2: Facepalm-momentje: bleek dat ik door de wanhoop nog steeds op python 2.5.8 werkte. Deze gaat niet goed om met nzbToSickBeard. Een upgrade naar Python 2.6.# maakt het script weer uitvoerbaar. ECHTER, wederom die permission denied melding bij PP in NZBGet...begin het overzicht redelijk kwijt te raken.

Edit3: 5 keer is scheepsrecht zullen we maar zeggen. Precies dezelfde installatieprocedure (voor mijn gevoel) werkt na de 5e keer als een zonnetje. Waar het nu uiteindelijk aan heeft gelegen zal ik (hopelijk) nooit kunnen achterhalen.

[ Voor 32% gewijzigd door Sapstengel op 12-04-2014 19:03 ]

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Iemand ervaaring met het over internet syncen van een directory die op een synology staat naar deze NAS?

Zover ik nu kan zien zou ik mijn CH3SNAS moeten funpluggen en dan een script moeten maken die via SSH + RSYNC de gegevens van de synology wegtrekt.

Gaat dit werken?
Is het wellicht slimmer om via de synology aan te laten sturen? Of juist niet i.v.m. security aan de kant van de CH3Snas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Terror schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:48:
Iemand ervaaring met het over internet syncen van een directory die op een synology staat naar deze NAS?

Zover ik nu kan zien zou ik mijn CH3SNAS moeten funpluggen en dan een script moeten maken die via SSH + RSYNC de gegevens van de synology wegtrekt.

Gaat dit werken?
Is het wellicht slimmer om via de synology aan te laten sturen? Of juist niet i.v.m. security aan de kant van de CH3Snas?
Bij mij werkt het syncen via ssh prima tussen een Synology ds212+ en een dlink DNS-323, werkt beide kanten op prima!

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
fmb schreef op maandag 30 juni 2014 @ 23:32:
[...]

Bij mij werkt het syncen via ssh prima tussen een Synology ds212+ en een dlink DNS-323, werkt beide kanten op prima!
Goed om te horen. Dan moet het hier ook wel gaan lukken :)

Hoe stuur je dit proces aan? Cronjob script via Synology of CH3SNAS? SSH-sessie via Desktop? En waarom heb je het zo ingericht?

Heb je nog extra beveiligingsmaatregelen getroffen. Een van de NASsen moet immers direct via internet toegangkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Terror schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:22:
[...]

Goed om te horen. Dan moet het hier ook wel gaan lukken :)

Hoe stuur je dit proces aan? Cronjob script via Synology of CH3SNAS? SSH-sessie via Desktop? En waarom heb je het zo ingericht?

Heb je nog extra beveiligingsmaatregelen getroffen. Een van de NASsen moet immers direct via internet toegangkelijk zijn.
Met ssh inderdaad., werkt prima met rsync. Als je dat vanuit een script wilt doen zonder wachtwoorden te hoeven intypen of neerzetten in het scrypt: gebruik public-key. Over beveiliging met ssh is genoeg te vinden, bijv:
* niet een standaard poort kiezen
* enkel verbinden door rsync toestaan
* controleren of de andere nas echt dezelfde is ("strict host checking")

Succes!
Gttdbk,mujjjuic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Ik vraag me af of iemnad smartmontools onder funplug 0.7 werkend heeft. Bij 0,5 wordt deze als standaard package meegeleverd. Bij 0,7 lijk je hem zelt te moeten compileren. Dat laatste vergt enige kennis van zaken, die ik niet heb.

@ fmb, thnx voor de pointers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 23:10
Ik heb smartmontools draaien, heb hem uiteindelijk zelf gecompileerd op mijn NAS.

http://www.smartmontools....stallfromthesourcetarball

Had een heleboel dependencies nodig, waarvoor ./configure me elke keer netjes waarschuwde.

Die heb ik via slacker geinstalleerd, zie onderstaande commando's.

Ik moest ook de referenties naar mijn tmp directory aanpassen omdat degene standaard op het ingebakken flash staat en dit veel te klein is. En in het configure command nog de ffp dir meegegeven

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
slacker -UaA s:automake s:autoconf s:binutils  s:bison s:flex  s:gcc s:linux-headers s:libtool s:make  
slacker -UaA s:mpfr s:m4 s:patch s:pkg-config s:uClibc header
export TMP=/ffp/tmp
export TEMP=/ffp/tmp
export TMPDIR=/ffp/tmp
./configure --prefix=/ffp
make
make install

[ Voor 48% gewijzigd door martinvw op 16-07-2014 20:01 . Reden: Toch commando's er nog even bijgezocht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Help, net onderstaande commando uitgevoerd als root.
code:
1
tar zxvf /mnt/HD_a2/Downloads/smartmontools-6.2.tar.gz

Nu accepteert ie geen samba logins meer. Ik kan in in windows verkenner nog wel doen \\ipadres\

Maar zodra ik op Volume_1 klik dan krijg ik een melding dat ik geen rechten heb. Ik vermoed dat ik ergens rechten moet aanpassen. Alleen waar en wat is mij even een raadsel.

[ Voor 13% gewijzigd door Terror op 16-07-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
Dat klinkt vreemd, wat je in ieder geval even kan doen is het compileren sowieso in een andere directory doen. Misschien probeert je computer meerdere directories in te lezen en gaat het mis omdat hij niet in de nieuwe folder /mnt/HD_a2/Downloads/smartmontools-6.2 kan.

Misschien even die folder moven:

code:
1
2
mv /mnt/HD_a2/Downloads/smartmontools-6.2 /ffp/tmp/
cd /ffp/tmp/smartmontools-6.2

Als dit al niet zo goed lukt kunnen je het zelf compileren misschien beter overslaan, ik geef namelijk / natuurlijk geen garantie op een goede werking van de commando's.

[ Voor 0% gewijzigd door martinvw op 17-07-2014 14:51 . Reden: /tmp > /ffp/tmp ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Samba acces terug en smartmontools draaiende. Thnx voor de hulp. Kan ik eindelijk die schijven in de gaten houden. Volgende stap is zorgen dat ik periodiek een status update naar mijzelf e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
@Terror: Dat commando pakt de tarball uit naar de current directory. Welke is dat?

@m4rt1nvw: Lijkt me geen goed plan. /tmp is vast in ram, en daarvan heeft een CH3SNAS niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
suf, inderdaad! Daar zei ik nog iets over in mijn vorige post nog wat over.
Ik heb mijn post aangepast, heb er nu /ffp/tmp neergezet dat zal beter gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door martinvw op 17-07-2014 14:52 . Reden: iets netter, completer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Alt-F, de alternatieve firmware voor de CH3SNAS en de DLINK 323, is op sourceforge genomineerd als project van de maand augustus en het kan nog wel wat stemmen gebruiken: https://sourceforge.net/p...e/thread/d4c3cb72/?page=0

Volgens mij is de stemming alleen vandaag nog open dus wees er snel bij :-)

[ Voor 10% gewijzigd door wmn79 op 24-07-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Damn, ziet er gelikt uit! Al het moois waarvoor je wilt funpluggen gelijk geïntegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Terror schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:53:
Damn, ziet er gelikt uit! Al het moois waarvoor je wilt funpluggen gelijk geïntegreerd.
Ja heb het gisteren geinstalleerd op mijn CH3SNAS en ben tot nu toe erg tevreden.Alle partities zonder problemen van ext2 naar ext4 geconverteerd. En de alt-f packages en funplug packages op een usb stick geinstalleerd. Die stick was ook eenvoudig te formatteren naar ext4 via de webui.

Enige waar ik nu nog naar op zoek ben is een recent package van nzbget voor of Alt-F of voor FFP0.7 want dat had ik voorheen via optware geinstalleerd en dat werkt blijkbaar niet op Alt-F. Voorkeur voor een alt-f package omdat ik dan FFP helemaal niet nodig heb.

Heeft iemand hier ervaring met het compileren van packages voor de DNS323/CH3SNAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Picard heeft nzbget 14 voor ffp 0.7/arm in zijn repository: http://fr32k.de/wiki/ffp/anleitungen/nzbget-installation

Ik denk overigens dat optware ook werkt, maar dat je moet overstappen op een EABI versie, ipv de OABI versie die op de D-Link software draaide, bijvoorbeeld cs08q1armel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

wmn79 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:09:
Alt-F, de alternatieve firmware voor de CH3SNAS en de DLINK 323, is op sourceforge genomineerd als project van de maand augustus en het kan nog wel wat stemmen gebruiken: https://sourceforge.net/p...e/thread/d4c3cb72/?page=0

Volgens mij is de stemming alleen vandaag nog open dus wees er snel bij :-)
Wow indrukwekkend :) Zulke support voor een 7 jaar oud stukje hardware!
Helaas heb ik veel vette features zoals Sickbeard, Transmission, DLNA/UPnP tools en musicpd niet meer nodig dankzij respectievelijk Netflix, HBO Go, een SmartTV en Google Music Unlimited.

Misschien interessant voor de extra opties voor iSCSI, disk management, raid array opties en geavanceerde printer server. Maar zoveel gebruik ik dit allemaal niet...

[edit] Wow, ik onderschat hoe fancy ze het systeem hebben gemaakt. Je kan zelfs default supported RAID-5 draaien met een derde schijf over de USB!
Sterker nog, je kan een USB hub aansluiten en meerdere disks mounten aan de USB aansluiten. Fancy :)
Het begint wel een beetje te jeuken nu >:)

[ Voor 14% gewijzigd door XanderDrake op 29-07-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Mijzelf schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:29:
Picard heeft nzbget 14 voor ffp 0.7/arm in zijn repository: http://fr32k.de/wiki/ffp/anleitungen/nzbget-installation

Ik denk overigens dat optware ook werkt, maar dat je moet overstappen op een EABI versie, ipv de OABI versie die op de D-Link software draaide, bijvoorbeeld cs08q1armel.
Maar gaat een ARM package werken op ffp 0.7 voor de dns-323 ik begreep dat die altijd oabi packages nodig heeft? De ontwikkelaar heeft zelf al geprobeerd om optware te laten werken maar kwam daar niet uit. Heb het zelf eerlijk gezegd nog niet geprobeerd. Hoe weet je welke versie je nodig hebt?

Ik ga me denk ik maar eens verdiepen in hoe je Alt-F packages maakt. Er staat hier een beschrijving op de site hoe dit zou moeten gaan. Lijkt me wel een leuk project.

Zeker omdat ik daarna ook wil gaan kijken naar een backup oplossing die bepaalde bestanden naar de cloud synchroniseert, zodat je bv je foto's en bepaalde bestanden nog hebt als je huis af fikt, of als er een inbreker denkt dat dit wel een mooi apparaatje is (ondanks dat het al 7 jaar oud is :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
De DNS323 op D-Link firmware heeft OABI nodig ja, omdat hij een OABI kernel heeft. Maar Alt-F heeft een EABI kernel, mag ik aannemen.
Vandaar dat je op Alt-F FFP 0.7/arm moet gebruiken, itt 0.7/oabi. En voor optware geldt hetzelfde.
Hoe weet je welke versie je nodig hebt?
Uitproberen. Voor de versie cs08q1armel heb ik gespiekt bij Uli's optware instructies voor de latere D-Link NASsen, die een EABI kernel hebben. Maar ik neem aan dat alle *armel optware versies EABI zijn, en ik weet niet wat het verschil dan verder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Mijzelf schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:01:
De DNS323 op D-Link firmware heeft OABI nodig ja, omdat hij een OABI kernel heeft. Maar Alt-F heeft een EABI kernel, mag ik aannemen.
Vandaar dat je op Alt-F FFP 0.7/arm moet gebruiken, itt 0.7/oabi. En voor optware geldt hetzelfde.
Als ik vanuit de firmware FFP 0.7 installeer eindigen alle package namen op OARM. Dus het lijkt erop dat hij de oudere OARM FFP heeft gebruikt in plaats van de OABI of de ARM versie. Dus ik weet niet of er vanuit gegaan kan worden dat er een EABI kernel gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
EABI is nieuwer en beter dan OABI. Toen de 323 uitkwam (rond 2006, kernel 2.6.6, of zoiets) was de EABI support nog experimenteel. Ik neem aan dat D-Link daarom voor OABI heeft gekozen destijds.

Inmiddels is het andersom. Alt-F RC4 gebruikt kernel 3.10.32, en ik betwijfel of die nog OABI support heeft, en er is ook niet echt een reden om het te willen. OABI is verouderd, en kan geen moderne binaries draaien. Een aantal belangrijke libraries (zoals uClibc) kun je niet eens meer compileren voor OABI. Dat is overigens ook de reden waarom FFP 0.7/oabi een oudere uClibc versie gebruikt dan FFP 0.7/arm.

Over de FFP oarm pakketten, zowel de oarm als de oabi pakketten gebruiken oarm in de naam. Maar ze zijn (meestal) niet compatibel. Het belangrijkste verschil is dat oabi een oudere uClibc versie gebruikt. De versie in oarm bleek toch niet helemaal stabiel. (Het uClibc team had de OABI code er nog niet uitgesloopt, maar het werd ook niet meer onderhouden/getest). Hier vind je wat meer info.
Het is niet de bedoeling dat FFP 0.7/oarm nog wordt gebruikt. Gebruik oabi, daar is stabieler, en er zijn meer pakketten voor.
Je kunt het verschil zien aan het versienummer (/ffp/etc/version.ffp of zoiets) oarm is 0.7, oabi is 0.7.1
vanuit de firmware
Bedoel je Alt-F of de D-Link firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Bedankt voor de uitgebreide uitleg, weer wat geleerd. Ik bedoelde FFP vanuit de Alt-F firmware installeren. Ik zal vanavond even kijken naar welke versie van FFP Alt-F installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Het mooiste zou zijn is als iemand (met veelste veel tijd en skills) een soort van Synology interface maken die de standaard saaie zwart-wit HTML pagina's van Alt-F vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 00:55

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb de D-Link DNS-323 vrijwel standaard staan, kan iemand mij vertellen als het qua snelheid ook loont om er een andere firmware in te flashen?

Ik gebruik het vooral als gegevens opslag, mijn hele netwerk is 1Gbit, dus de D-Link is qua bestanden overzetten duidelijk te langzaamste. Ik verwacht dus ook geen wonderen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Bullet NL schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:38:
Ik heb de D-Link DNS-323 vrijwel standaard staan, kan iemand mij vertellen als het qua snelheid ook loont om er een andere firmware in te flashen?

Ik gebruik het vooral als gegevens opslag, mijn hele netwerk is 1Gbit, dus de D-Link is qua bestanden overzetten duidelijk te langzaamste. Ik verwacht dus ook geen wonderen.
Inderdaad, verwacht geen wonderen. Het zijn allemaal trage onderdelen, de doorvoer was altijd al hardware-limited. De Alt-F is vooral voor verbeteren van de functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
wmn79 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:44:
Ik zal vanavond even kijken naar welke versie van FFP Alt-F installeert.
Heb het even gecheckt: wanneer je vanuit de Alt-F firmware FFP installeert wordt dit bestand download van deze locatie: http://www.inreto.de/dns323/fun-plug/0.7/oabi/fun_plug.tgz dus het lijkt duidelijk om de oabi versie te gaan.

Wanneer ik dan in de map /ffp/etc/ het bestand ffp-version bekijk dan staat er:
FFP version=0.7.1
FFP_ARCH=oarm

Op basis van de download locatie ga ik er maar van uit dat het om de oabi versie gaat.
Ik kan natuurlijk zelf handmatig de arm versie eens installeren en kijken of dat werkt.

Edit: Heb net via de bestanden vanuit stap 1 hier de check gedaan en zoals Mijzelf al aangaf wordt ook EABI ondersteund.

Volgende stap is dat ik de bestanden van die versie handmatig installeer en kijk of dat dan gewoon werkt.

Edit 2: het lijkt gewoon te werken als ik de directory die door de alt-f firmware is geinstalleerd vervang door de ARM ffp versie. Is er een manier waarop ik dat kan testen? Wanneer ik slacker probeer te openen om packages te installeren is deze niet goed geschaald waardoor ik niet kan lezen wat er staat (zie screenshot hieronder). Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Dit had ik ook met de oabi versie trouwens.

Edit 3: Volgens de reactie van Coox op deze site ligt het aan het gebruik van busybox t.o.v. bash. Het bash package van alt-f heb ik wel geinstalleerd maar hij lijkt nog steeds dropbear te gebruiken. Als ik via putty inlog en dan bash start zoals Coox aangeeft en dan opnieuw de commando's voor slacker doe dan helpt dat ook niet helaas.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FFj5gAU.png

[ Voor 49% gewijzigd door wmn79 op 31-07-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
wmn79 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 18:26:
[...]

Edit 3: Volgens de reactie van Coox op deze site ligt het aan het gebruik van busybox t.o.v. bash. Het bash package van alt-f heb ik wel geinstalleerd maar hij lijkt nog steeds dropbear te gebruiken. Als ik via putty inlog en dan bash start zoals Coox aangeeft en dan opnieuw de commando's voor slacker doe dan helpt dat ook niet helaas.

[afbeelding]
Uiteindelijk is het gelukt door het openssh package in Alt-F the installeren en vervolgens via "chsh -s bash root" de shell te veranderen. Na opnieuw inloggen werkt het nu. Doordat ik nu de ARM packages heb is het ook gelukt om NZBGet te installeren. Dus ben weer helemaal blij en bij :-)

[ Voor 6% gewijzigd door wmn79 op 01-08-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Da's mooi. Blijkbaar is jouw kernel EABI met OABI emulatie. Ik heb ergens gelezen dat dat niet altijd even goed werkt (de emulatie dan), maar dat is al een paar jaar geleden. Kan best dat dat niet meer geldt.
Vreemd dat de firmware by default FFP 0.7/oabi installeert. Ik kan me voorstellen dat hij een bestaande FFP installatie overneemt wanneer je van de D-Link firmware overstapt op Alt-F, en daarom OABI ondersteund. Maar een schone installatie? 0.7/arm is efficienter, en er is veel meer ondersteuning en pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Mijzelf schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 13:49:
Da's mooi. Blijkbaar is jouw kernel EABI met OABI emulatie. Ik heb ergens gelezen dat dat niet altijd even goed werkt (de emulatie dan), maar dat is al een paar jaar geleden. Kan best dat dat niet meer geldt.
Vreemd dat de firmware by default FFP 0.7/oabi installeert. Ik kan me voorstellen dat hij een bestaande FFP installatie overneemt wanneer je van de D-Link firmware overstapt op Alt-F, en daarom OABI ondersteund. Maar een schone installatie? 0.7/arm is efficienter, en er is veel meer ondersteuning en pakketten.
Wat ik ervan begrijp is dat hij zich er niet heel erg in verdiept heeft en daardoor gewoon de aangeraden versie van de site van Fonz heeft gebruikt. Heb de install pagina's aangepast zodat ze de arm versie installeren. Heb jouw argumenten ook doorgegeven voor de arm versie. Alleen lijkt slacker nog niet goed te werken met de Alt-f versie van bash. Heb inmiddels een thread op het forum van Alt-F mocht je geinteresseerd zijn het staat hier
Pagina: 1 ... 29 30 Laatste