Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinus schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:18:
eindelijk naar veel gepiel en veel geleerd, gelezen etc heb ik funplug werkend op 1 disk. Maar ik kom niet uit het mounten... moet ik ergens een regel invoegen ofzo? Ik lees alleen hoe een usb stick te mounten is. Ik heb verder nog geen login namen of psw.
Ik snap niet geheel wat je probeert, als je dat kan verduidelijken ..
hdd's hoeven niet gemount te worden.
login namen? waarvoor?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 14:23
zeroday schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 07:41:
[...]
Ik snap niet geheel wat je probeert, als je dat kan verduidelijken ..
hdd's hoeven niet gemount te worden.
login namen? waarvoor?
Wat ik wil is de nas aanzetten en dan de hdd in een windows omgeving zien.
Dit lukt mij alleen als ik via het webmenu wat freubel. (ik ga webpagina --> naar network access, open daar de properties en druk op save, ik pas verder niks aan) (ze zijn dan ineens toegankelijk) Zonder deze frats kan ik de hdd's niet zien. Alles zit in dezelfde windows werkgroup, ik zie de nas wel maar heb geen access tot de schijven. Of is het probleem van heel andere aard? Het lijkt erop of hij de network access regels niet toepast tijdens het opstarten.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinus op 01-10-2009 08:35 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Betekent dat dat er ook geen nieuwe firmware meer voor uitkomt?

Wel jammer btw dat er in de nieuwe versie maar nog steeds 1 USB poort zit. 2 zou veel beter zijn (USB printer en een USB stick om vanaf daar fun_plug te draaien)

[ Voor 21% gewijzigd door Darkvater op 01-10-2009 09:03 ]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Darkvater schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 08:59:
[...]

Betekent dat dat er ook geen nieuwe firmware meer voor uitkomt?

Wel jammer btw dat er in de nieuwe versie maar nog steeds 1 USB poort zit. 2 zou veel beter zijn (USB printer en een USB stick om vanaf daar fun_plug te draaien)
Usb-hub werkt zonder problemen.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
Martinus schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 08:32:
[...]

Dit lukt mij alleen als ik via het webmenu wat freubel. (ik ga webpagina --> naar network access, open daar de properties en druk op save, ik pas verder niks aan) (ze zijn dan ineens toegankelijk) Zonder deze frats kan ik de hdd's niet zien. Alles zit in dezelfde windows werkgroup, ik zie de nas wel maar heb geen access tot de schijven. Of is het probleem van heel andere aard? Het lijkt erop of hij de network access regels niet toepast tijdens het opstarten.
probeer anders eens je windows netwerkwizard overnieuw uit te voeren
wil soms ook wel eens problemen de wereld uit helpen

in de easysearch utility die bij de ch3snas geleverd is,kan je de schijven een drive letter geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinus schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 08:32:
[...]

bij sommige mensen heb ik het gezien dat bij het aanzetten op de een of andere manier de hostname niet direct geannonceerd wordt naar de dns waardoor je eerst op apply moet drukken (kan het hier 1-2-3 niet meer reproduceren vooralsnog)

workaround is dan dat je in je host file in je windows de hostname met het IP adres aangeeft, dan heb je geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:22
zeroday schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:37:
[...]
bij sommige mensen heb ik het gezien dat bij het aanzetten op de een of andere manier de hostname niet direct geannonceerd wordt naar de dns waardoor je eerst op apply moet drukken (kan het hier 1-2-3 niet meer reproduceren vooralsnog)

workaround is dan dat je in je host file in je windows de hostname met het IP adres aangeeft, dan heb je geen problemen
Let er dan wel op dat bij een DHCP configuratie het IP adres van je CH3SNAS kan veranderen. Kun je onverwachts toch nog voor problemen komen te staan.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeOS schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:23:
[...]

Let er dan wel op dat bij een DHCP configuratie het IP adres van je CH3SNAS kan veranderen. Kun je onverwachts toch nog voor problemen komen te staan.
he he he .. trouwens bij de 05 fw kan ik het niet reproduceren bij de 04 (1.04b04 - 1.04b05) volgens mij wel dus misschien dat iemand de 05 nog niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 11:19

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

dutchronnie schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:47:
....

Ik heb ook Twonkymedia geprobeerd, werkt op zich goed, maar de Library kan maar iets van 14.000 mp3's aan. (Ligt volgens mij aan het geheugen op de NAS) En dat is natuurlijk te weinig.

....
Misschien een stomme vraag, maar ik wil wellicht Twonkymedia server 4.4.18 of 5.1 (zie net dat deze ook beschikbaar is) op mijn CH3SNAS (1.05b1 firmware <- is het verstandig om naar 1.05b5 te upgraden of lekker bij deze blijven?) installeren om te streamen naar mijn pas aangeschafte XBOX 360 omdat de ingebouwde upnp server maar naar 1 map kan verwijzen en maar heel beperkt in te stellen is, maar vroeg me af of bovenstaande inderdaad zo is? Ook voor mij zou dit te weinig zijn namelijk.

Nu heb ik op een andere site het volgende gevonden:
I also found another problem... ¿Why is twonkymedia storing all of its settings and library data in /home/root/.TwonkyMediaServer? It just fills all the available space of the root filesystem and the box goes mad (smbd died on a 'no space left' while trying to write to /tmp) hmm

I've fixed it by moving /home/root/.TwonkyMediaServer to /mnt/HD_a2/twonky and doing a symbolic link, but I guess the link will be dead and gone upon ecery box restart hmm
regarding this problem you could use fun_plug to set the sym link upon every boot.. so that's not a biggie
Zou dit, indien aan het begin genoemd "probleem" inderdaad bestaat de oplossing zijn? En zo ja, hoe zou een linux n00b dit dan moeten realiseren? ;)

Edit: deze post gaat ook over het verplaatsen van de cache files etc. maar hier blijkt niet uit of hiermee de beperkte grootte van de music library opgelost wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door floriske.nl op 01-10-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
ik heb maar eens een hard reset gedaan en factory default. Nu word mn schijven wel gezien onder windows netwerk. Thxs voor alle aanwijzingen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKK0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
MaKK0 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:52:

...Nu loop ik tegen een probleem aan: vanaf mijn laptop (XP) kan ik hem niet benaderen...
Ok, vandaag half uur met de helpdesk van D-Link aan de telefoon gezeten, probleem uitgelegd in het engels. Uiteindelijk niets opgeschoten... Nu maar Vista installeren ipv XP. Kijken wat dat uit gaat halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
MaKK0 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:35:
[...]

Ok, vandaag half uur met de helpdesk van D-Link aan de telefoon gezeten, probleem uitgelegd in het engels. Uiteindelijk niets opgeschoten... Nu maar Vista installeren ipv XP. Kijken wat dat uit gaat halen...
je zei toch al dat vista werkte.... ik zou proberen instellingen te veranderen in je xp machine.. of dopen alle willekeurige machines xp het niet

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 11:51

Priet

To boldly do what no one has..

Priet schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:09:
Stel dat ik tot een remote CH3SNAS alleen toegang heb via SSH. Is er dan een manier waarop je toch de webinterface kunt benaderen? Soms is het handig om snel een instelling via de interface aan te passen ipv op de commandline.
Mijzelf schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:16:
Dat kan met tunneling. Als je ssh start:
code:
1
ssh user@remotenas -L 80:localhost:80
wordt poort 80 van de NAS magisch doorverbonden met poort 80 van localhost, en kun je dus je nas bereiken door localhost in de adresbalk in te typen.

(Om het simpel te houden, de localhost in het commando verwijst naar de NAS. poort 80 clientside wordt getunneld naar localhost:80 serverside)
RunaR schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:25:
Ja, dat is mogelijk. Met behulp van tunneling over ssh. Daar is veel over te vinden via een ouderwetse google search.
In het kort: In putty kan je een tunnel instelle (onder de ssh opties). Kies voor Dynamic op een andere poort dan je gewonen ssh connectie poort, bv 1234. Stel de proxy van je webbrowser in op localhost:1234. Al het internet verkeer van je browser wordt nu over je tunnel naar je nas gestuurd. Daar wordt de request geresolved. http://<nas-naam> is dus gewoon te benaderen. Soms moet je wat meer klooien als je achter een proxy zit. Google search biedt oplossingen hier voor.
Hier staat uitgebreid uitlegt hoe je dit voor elkaar krijgt:
http://hoefnix.armorica.tk/tips-en-trucs/anoniem-surfen

Oftewel:

code:
1
ssh -D 8080 user@nas

En vervolgens in je browser (alleen!!!) de SOCKS proxy op localhost:8080 zetten. Werkt als een trein :)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:13

masauri

aka qwybyte

Sinds enkele dagen kan ik men nas niet meer benaderen.
Zodra hij geboot is krijg ik een popup op men pc dat er een ip conflict is.
Ik kan de nas niet meer via de de easy search utility benaderen of via de verkenner.
Ik heb geprobeerd de drives te wisselen maar dit had geen succes waar dit voordien wel hielp.
voor de rest wel wat op google proberen zoeken naar een mogelijke oplossing maar nog niets gevonden.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
masauri schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 23:08:
Sinds enkele dagen kan ik men nas niet meer benaderen.
Zodra hij geboot is krijg ik een popup op men pc dat er een ip conflict is.
Ik kan de nas niet meer via de de easy search utility benaderen of via de verkenner.
Ik heb geprobeerd de drives te wisselen maar dit had geen succes waar dit voordien wel hielp.
voor de rest wel wat op google proberen zoeken naar een mogelijke oplossing maar nog niets gevonden.
Het lijkt er op dat er een ander apparaat in je netwerk zit met een zelfde ip adres. Je kan al je netwerk devices uit zetten en proberen of je dan je nas kan bereiken. Je kan ook je pc of laptop direct op je nas aan sluiten. Daarvoor moet je wel het huidige ip adres van je nas weten. Stel dat dit 192.196.0.1 is, dan stel je je pc in op ip 192.168.0.2 (in ieder geval niet het zelfde laatste nummer). Dan kan je je nas weer benaderen en via het menu systeem een nieuw ip adres in geven.
In je router is vaak wel een lijst te vinden met gebruikte ip adressen, daar kan je ook zien waar het conflict zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:13

masauri

aka qwybyte

RunaR schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 09:07:
[...]

Het lijkt er op dat er een ander apparaat in je netwerk zit met een zelfde ip adres. Je kan al je netwerk devices uit zetten en proberen of je dan je nas kan bereiken. Je kan ook je pc of laptop direct op je nas aan sluiten. Daarvoor moet je wel het huidige ip adres van je nas weten. Stel dat dit 192.196.0.1 is, dan stel je je pc in op ip 192.168.0.2 (in ieder geval niet het zelfde laatste nummer). Dan kan je je nas weer benaderen en via het menu systeem een nieuw ip adres in geven.
In je router is vaak wel een lijst te vinden met gebruikte ip adressen, daar kan je ook zien waar het conflict zit.
Het probleem zat dus ergens dat de nas en men router hetzelfde ip adres hadden, raar genoeg.
Ik kon in men router geen lijst van gebruikt ip adressen vinden maar heb men router gereset nas aan laten staan terwijl ik dat deed en toen was het dus opgelost.
Bij vorige reset pogingen zette ik de router dus uit en werkte dat dus ook niet.
Thx voor de hulp RunaR!

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

RunaR schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:20:
[...]

Usb-hub werkt zonder problemen.
Ja, dat weet ik ook, werkt ook zo bij mij. Maar 1 extra hardware, 1 extra stopcontact, meer stroom versus 1 extra poort a 2EUR ofzo aan de achterkant van de doos. En aangezien de chipset al vanzelf 2 USB poorten support (NAS-Tweaks kost het echt niks extras.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajslaghu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 19:38
upgrade van 500GB RAID1 naar 1,5TB RAID 1

Hi,

Ik wil graag mijn disken vervangen door grotere.... De huidige aanpak die ik heb is dat ik nu de oude disken er uit heb. De nieuwe disken worden in RAID geformateerd door de webinterrface.

Straks ga ik het RAID array breken en een van de oude schijven erin zetten.

Als laatste: een simpele copy operatie middels funplug.

Iemand nog tips?

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:22
Darkvater schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:30:
[...]
Ja, dat weet ik ook, werkt ook zo bij mij. Maar 1 extra hardware, 1 extra stopcontact, meer stroom versus 1 extra poort a 2EUR ofzo aan de achterkant van de doos. En aangezien de chipset al vanzelf 2 USB poorten support (NAS-Tweaks kost het echt niks extras.
Een USB-hub zonder externe voeding werkt ook prima en kan je bovendien ook al krijgen vanaf ongeveer 2 euro.

Ben het verder wel met je eens dat een extra poort wel handig was geweest :).

[ Voor 3% gewijzigd door DeOS op 05-10-2009 10:42 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Laatst online: 01-04-2024
zeroday schreef op maandag 28 september 2009 @ 12:48:
[...]

Ik zie het nu zelf ook ;-) het werkt.. toppie ..
Hmmm, zo wordt het voor die loosers van Brein en Buma Stemra wel erg gemakkelijk om te zien wat je allemaal doet (download), ondanks dat het niet wettelijk verboden is in NL.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Ik heb de nieuwste firmware. Klopt het dat de temperatuur via de commandline niet meer is uit te lezen?

code:
1
2
# xxx = 0, 1 of 2
temperature g xxx

Geeft:

code:
1
2
Temperature type : Centigrade
<temperaturertc>: get temperature = 0

Ik had fanctl geïnstalleerd, maar de fan blijft op 2546rpm draaien. Dat heeft er vast mee te maken dat de temperatuur niet goed wordt uitgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de CH3SNAS al enige tijd naar volle tevredenheid draaien; gebruik hem als downloadserver en uiteraard opslag. Hij maakt heel wat draaiuren en hij wordt hierbij behoorlijk warm, zo'n 48 graden...... De ingebouwde fan is niet toereikend ondanks dat hij op een vrij koele plaats staat, in de meterkast naast de voordeur.
Heeft iemand aleens iets geprobeerd om de koeling te verbeteren? Andere fan, extra fans of zelf iets geknutseld? Zo ja zou ik graag eens horen hoe ik hem wat koeler kan krijgen...... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrGr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07-2023
Priet schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:54:
Ik heb de nieuwste firmware. Klopt het dat de temperatuur via de commandline niet meer is uit te lezen?

code:
1
2
# xxx = 0, 1 of 2
temperature g xxx

Geeft:

code:
1
2
Temperature type : Centigrade
<temperaturertc>: get temperature = 0

Ik had fanctl geïnstalleerd, maar de fan blijft op 2546rpm draaien. Dat heeft er vast mee te maken dat de temperatuur niet goed wordt uitgelezen.
'k Heb (ook met fw 1.05 en fanctl) geen probleem:
code:
1
2
3
4
5
root@CH3SNAS:~# temperature g 0
Temperature type : Fahrenheit
<temperaturertc>: get temperature = 104
root@CH3SNAS:~# fanspeed g
2700

't Verbaast me dat je standaard(?) Celsius krijgt ipv Fahrenheit. Geeft de webinterface het wel goed aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel de laatste puntjes aan het zetten op de nieuwe versie van NZBGetter. Het heeft wat lang geduurd, maar het is uiteindelijk een volwaardige webapplicatie geworden waarmee je je NAS omtovert in een volautomatisch usenet downloadapparaat.

Ik verwacht de versie voor komend weekeinde ter download aan te kunnen bieden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
we wachten in spanning af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Kort vraagje over de CH3SNAS icm een USB printer. Heb het aan de praat vanaf mijn windows bak. Vanaf mijn leopard macbook echter niet, veel keuze uit protocollen en printer queues. Kan iemand mij opweg helpen? Ik add hem op IP adres en maak gebruik van de canon gutenprint driver.

Edit:
Na een hoop gepuzzel heb ik het aan de praat. Via CUPS (http://127.0.0.1:631) het HP direct protocol gebruikt en laten verwijzen naar smb://IPADRES/lp. Staat niet echt duidelijk uitgelegd bij de CUPS help maar het blijkt wel te werken op deze manier. Meer nuttige info over netwerkprinten met de CH3SNAS / DNS 323 is hier te vinden: http://forum.dsmg600.info/viewtopic.php?id=875

[ Voor 41% gewijzigd door Oppie op 06-10-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

BrGr schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 01:51:
[...]

'k Heb (ook met fw 1.05 en fanctl) geen probleem:
code:
1
2
3
4
5
root@CH3SNAS:~# temperature g 0
Temperature type : Fahrenheit
<temperaturertc>: get temperature = 104
root@CH3SNAS:~# fanspeed g
2700

't Verbaast me dat je standaard(?) Celsius krijgt ipv Fahrenheit. Geeft de webinterface het wel goed aan?
Ook mijn andere CH3SNAS geeft als temperatuur 0 graden celcius aan. De webinterface zegt het volgende:

code:
1
System Temperature: 32°F / 0°C

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gighandi
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-06 17:49
Priet schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:36:
[...]

Ook mijn andere CH3SNAS geeft als temperatuur 0 graden celcius aan. De webinterface zegt het volgende:

code:
1
System Temperature: 32°F / 0°C
Heb ik ook gehad: misschien heb je de ntpd-service draaien? Sinds ik die gedisabled heb, is die 0°F/32°C-melding ook verdwenen...

Kijk eens in dit topic op p19, en dit draadje gaat specifiek over het 0°F/32°C-probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10 21:58
Ik zal wel ergens gigantisch overheen kijken, maar wat is de maximumgrootte van de schijven? Ik heb deze nas in "bestelling staan" bij een marktplaatser, en wil ondertussen schijven gaan halen. M'n plan was om er 2x 1,5 TB in te gooien, wil namelijk een groot gedeelte van m'n films erop kwijt. Gaat dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:28
endness schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:18:
Ik zal wel ergens gigantisch overheen kijken, maar wat is de maximumgrootte van de schijven? Ik heb deze nas in "bestelling staan" bij een marktplaatser, en wil ondertussen schijven gaan halen. M'n plan was om er 2x 1,5 TB in te gooien, wil namelijk een groot gedeelte van m'n films erop kwijt. Gaat dit werken?
Ja dit gaat werken, zelfs 2x 2TB doet het:

denniskrol in "Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 3"

Viel Spass!

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Laatst online: 09-10 13:08
Even een vraag over de uitbreidingsmogelijkheden.

Stel ik koop een Dlink DNS-323 met 2x 1.5TB in raid1. Over 3 jaar zijn de schijven vol en wil ik ze vervangen voor 2x 3.0TB.

Is het dan mogelijk de schijven 1 voor 1 om te ruilen met een nieuwe schijf en eerst te laten rebuilden EN de 'partitie' te vergroten naar 3.0TB ? Of moet eerst alles leeg. Is er iemand die dit al getest heeft ?

Oh en zit er ook een mogelijkheid in om eventuele defecte schijven te monitoren ? Soort van email functie die 3ware ook heeft :
Oct 01, 2009 10:42:53AM - Controller 0
ERROR - Degraded unit: unit=0, port=0

[ Voor 21% gewijzigd door Renkie op 08-10-2009 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

gighandi schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:20:
[...]

Heb ik ook gehad: misschien heb je de ntpd-service draaien? Sinds ik die gedisabled heb, is die 0°F/32°C-melding ook verdwenen...

Kijk eens in dit topic op p19, en dit draadje gaat specifiek over het 0°F/32°C-probleem...
Super! Op pagina 19 vond ik niks, maar op dat andere forum stond veel nuttige info. Het ligt niet alleen aan die ntpd-service, maar het is een combinatie van verschillende zaken. Volgens Fons:
Clock, fan and temp sensors share the TWSI. Maybe it's simultaneous accesses to the TWSI that creates the problems
In mijn wiki heb ik hier het volgende over genoteerd. Ik plaats het hier ook maar even, kan handig zijn voor mensen met het zelfde probleem.

Symptonen:
  • Temperatuur in webinterface staat op 32F/0C of temperature g 0 geeft 0
  • Reboot resulteert in oneindige lus
  • dmesg geeft TWSI: twsiDataTransmit ERROR - Read Data Int TimeOut.
  • Fan blijft op vaste snelheid (rond 2546) draaien
Probleem wordt volgens Fonz waarschijnlijk veroorzaakt door:
Clock, fan and temp sensors share the TWSI. Maybe it's simultaneous accesses to the TWSI that creates the problems.
Een van de mogelijke oplossingen:
  • Schakel ntpd service (/ffp/start/ntpd.sh) uit
  • Synchroniseer via cronjob regelmatig met NTP server
Stappen:
  • Stop de ntpd service:
    /ffp/start/ntpd.sh stop
  • Schakel automatisch starten van de ntpd service uit:
    chmod a-x /ffp/start/ntpd.sh
  • Voeg de volgende regels aan /ffp/etc/fun_plug.local toe:
    # NTP services
    echo 'ntp 123/tcp' >>/etc/services
    echo 'ntp 123/udp' >>/etc/services
  • Voeg de volgende regels aan crontab toe:
    ### Sync clock
    0,30 * * * * /ffp/bin/ntpdate nl.pool.ntp.org >>/var/log/ntpd.log 2>&1
  • Schakel uit apparaat uit en weer in
!!! Let op !!! een reboot heeft geen effect om de problemen op te lossen. Apparaat moet uitgeschakeld en daarna weer gestart worden.

Elk half uur wordt nu de klok gesynchroniseerd met een Nederlandse timeserver :)

[ Voor 0% gewijzigd door Priet op 08-10-2009 10:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Heeft iemand al optware op de CH3MNAS geïnstalleerd?

De CH3SNAS gebruikte glibc en daar kon je DNS323 packages voor gebruiken. De CH3MNAS gebruikt nu echter uclibc, en dan werkt optware niet meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
#!/ffp/bin/sh
CRONTEXT=/mnt/HD_a2/crontab.txt

# Even de standaard jobs onthouden en maak crontab.txt aan >>
/bin/crontab -l >$CRONTEXT

# Add job
/bin/echo "CRONTEXT=/mnt/HD_a2/crontab.txt"

# Voeg job toe door >>
/bin/echo "* 6,18 * * * /ffp/bin/sh /mnt/HD_a2/chtordir.sh >> /mnt/HD_a2/chtordir.log &" >> $CRONTEXT

# Install new crontab
/bin/crontab $CRONTEXT

# Even rotzooi opruimen
/bin/rm $CRONTEXT

editcron.sh uit dit topic gehaald aan aangepast aan eigen eisen. Nou heb ik eigenlijk geen flauw idee of het werkt, want het log bestand wat hij aanmaakt blijft leeg? Als ik crontab -l doe, dan staat de job er wel gewoon in en het log bestand word ook wel gemaakt?

Wat houden de & tekens aan het eind van een regel in crontab eigenlijk in?

[ Voor 0% gewijzigd door pjlgt op 08-10-2009 12:07 . Reden: tiepvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjlgt schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:06:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
#!/ffp/bin/sh
CRONTEXT=/mnt/HD_a2/crontab.txt

# Even de standaard jobs onthouden en maak crontab.txt aan >>
/bin/crontab -l >$CRONTEXT

# Add job
/bin/echo "CRONTEXT=/mnt/HD_a2/crontab.txt"

# Voeg job toe door >>
/bin/echo "* 6,18 * * * /ffp/bin/sh /mnt/HD_a2/chtordir.sh >> /mnt/HD_a2/chtordir.log &" >> $CRONTEXT

# Install new crontab
/bin/crontab $CRONTEXT

# Even rotzooi opruimen
/bin/rm $CRONTEXT

editcron.sh uit dit topic gehaald aan aangepast aan eigen eisen. Nou heb ik eigenlijk geen flauw idee of het werkt, want het log bestand wat hij aanmaakt blijft leeg? Als ik crontab -l doe, dan staat de job er wel gewoon in en het log bestand word ook wel gemaakt?

Wat houden de & tekens aan het eind van een regel in crontab eigenlijk in?
Het logbestand bevat alle output van je command (voor de >>). Als ie wel gemaakt is en dus leeg dan heeft het script geen output gehad. Ik kan niet zeggen of het goed of fout is want ik weet niet wat de output zou kunnen zijn.

Een & achter het command betekent dat het proces op de achtergrond gestart wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Priet schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:59:
Heeft iemand al optware op de CH3MNAS geïnstalleerd?

De CH3SNAS gebruikte glibc en daar kon je DNS323 packages voor gebruiken. De CH3MNAS gebruikt nu echter uclibc, en dan werkt optware niet meer :'(
volgens mij is het anderom, ch3mnas gebruikt glibc waar ch3snas uclibc gebruikt
# /lib/libc.so.6
GNU C Library stable release version 2.3.6, by Roland McGrath et al.
...
Compiled by GNU CC version 3.4.4 (release) (CodeSourcery ARM 2005q3-2).
Compiled on a Linux 2.6.12-rc3 system on 2006-02-12.
...

b.t.w. ondanks dat hierin een verschil is werkt fun_plug gewoon en heb ik ook gewoon nzbget draaien edoch moet je ervoor zorgen dat je een andere binary gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

zeroday schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:24:
volgens mij is het anderom, ch3mnas gebruikt glibc waar ch3snas uclibc gebruikt
Oeps, my mistake :)
zeroday schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:24:
b.t.w. ondanks dat hierin een verschil is werkt fun_plug gewoon en heb ik ook gewoon nzbget draaien edoch moet je ervoor zorgen dat je een andere binary gebruikt.
fun_plug draait dan ook als een zonnetje. nzbget gebruik ik niet op kantoor :) Ik wil rsnapshot gebruiken, en die is alleen compiled voor optware (heeft ook perl nodig). :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Priet op 08-10-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Priet schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:00:
[...]

Oeps, my mistake :)

[...]

fun_plug draait dan ook als een zonnetje. nzbget gebruik ik niet op kantoor :) Ik wil rsnapshot gebruiken, en die is alleen compiled voor optware (heeft ook perl nodig). :'(
fonz een beetje pushen om glibc te gaan gebruiken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik wil rsnapshot gebruiken, en die is alleen compiled voor optware (heeft ook perl nodig).
rsnapshot draait bij mij prima op ffp. Gewoon zelf builden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
wget http://rsnapshot.org/downloads/rsnapshot-1.3.1.tar.gz
tar -xzf rsnapshot-1.3.1.tar.gz
cd rsnapshot-1.3.1
./configure --prefix=/ffp
make
su
make install
Natuurlijk moet je wel de buildtools en perl van ffp eerst installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

zeroday schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:59:
fonz een beetje pushen om glibc te gaan gebruiken ;-)
Laat ik graag aan jou over :p Heb geen flauw idee wat het allemaal is en hoe ik ooit mijn aanvraag zou moeten verwoorden :X
Mijzelf schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:33:
[...]
rsnapshot draait bij mij prima op ffp. Gewoon zelf builden:

Natuurlijk moet je wel de buildtools en perl van ffp eerst installeren.
Zojuist gedaan :) Build van rsnapshot gaf wel wat problemen. Blijkt dat als je in een 'symlink path' zit er het eea fout kan gaan. Daarna heb ik configure en make vanaf /mnt/HD_a2 uitgevoerd (ipv /hd) en toen ging het goed :)

Nu alleen logrotate nog en ik heb Optware niet meer nodig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xKeito
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik heb mijn DNS-323 nu 2 dagen en heb er meteen nzbgetter en aanverwante dingen op gezet - alles werkt prima, maar het enige waar ik een beetje last van heb is dat hij series download die ik eigenlijk niet wil downloaden...

Ik heb bijvoorbeeld in mijn nzbgetter.php "house" opgegeven als serie, omdat ik de serie House volg, maar toen ik vannacht lag te slapen zijn afleveringen van de series Dollhouse en The Real Housewives Of Atlanta gedownload - en om eerlijk te zijn ben ik daarin niet geinteresseerd ;)

Ik heb verder nauwelijks vaardigheden in het schrijven van PHP, dus ik weet verder niet of 't mogelijk is, maar misschien is het een idee om ook een optie in te bouwen waar je de ID van tvnzb.com van de serie kunt opgeven, in plaats van de naam. House heeeft bijvoorbeeld in de url een 164 staan, terwijl Dollhouse bijvoorbeeld 575 heeft.

PSN: H1SOLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xKeito schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:34:
Ik heb mijn DNS-323 nu 2 dagen en heb er meteen nzbgetter en aanverwante dingen op gezet - alles werkt prima, maar het enige waar ik een beetje last van heb is dat hij series download die ik eigenlijk niet wil downloaden...

Ik heb bijvoorbeeld in mijn nzbgetter.php "house" opgegeven als serie, omdat ik de serie House volg, maar toen ik vannacht lag te slapen zijn afleveringen van de series Dollhouse en The Real Housewives Of Atlanta gedownload - en om eerlijk te zijn ben ik daarin niet geinteresseerd ;)

Ik heb verder nauwelijks vaardigheden in het schrijven van PHP, dus ik weet verder niet of 't mogelijk is, maar misschien is het een idee om ook een optie in te bouwen waar je de ID van tvnzb.com van de serie kunt opgeven, in plaats van de naam. House heeeft bijvoorbeeld in de url een 164 staan, terwijl Dollhouse bijvoorbeeld 575 heeft.
Even geduld hebben, er komt snel een nieuwe versie van nzbgetter, tot die tijd moet je of leven met dit probleem of handmatig een serie bijhouden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04-2023
zeroday schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:21:
[...]

Even geduld hebben, er komt snel een nieuwe versie van nzbgetter, tot die tijd moet je of leven met dit probleem of handmatig een serie bijhouden ;-)
Of kijk even een paar pagina's terug waar ik een oplossing gegeven heb voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NZBGetter 1.0 is af en wordt door @zeroday getest.

Wat screenies:

Downloadlijst:

Afbeeldingslocatie: http://www.youritromp.nl/nzbg1.jpg

Cronjob genereren:

Afbeeldingslocatie: http://www.youritromp.nl/nzbg2.jpg

Historie:

Afbeeldingslocatie: http://www.youritromp.nl/nzbg3.jpg

Handmatig nieuwe NZB's checken

Afbeeldingslocatie: http://www.youritromp.nl/nzbg4.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukse
Had het idd al op zijn twitter feed gezien dat ie aan het testen was :)
Als je nog testers nodig hebt, laat je maar iets weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
inmiddels is nzbgetter op 2 verschillende NASjes geïnstalleerd, de CH3SNAS en de CH3MNAS
heb ik nzbgetter in de laatste nzbgetweb versie gestopt (usermenu.php) zodat er een verbinding bestaat tussen de webinterface tussen nzbgetweb en nzbgetter

versie is zover ik kan zien erg makkelijk en snel op te zetten. Binnen 5 minuten na uitpakken van nzbgetter had ik al een tv serie aan het downloaden

crontab is ook super in gebruik nzbgetter geeft de juiste gegevens, je hoeft dan alleen je eigen 'editcron' maar aan te passen.

het mist vooralsnog de mogelijkheid om een ingevoerde entry te wijzigen, maar het is dermate 'simpel' om iets weer terug te zetten dat dit voor een 1e versie niet echt een gemis is

de run.php voor crontab geeft wat php info mbt variabelen en kan je uitzetten in php.ini en heeft geen effect op de werking van het script

Voor een eerste versie heeft het script een zeer gelikte GUI en is de week extra tijd die Yuri nam echt de moeite waard geweest ....

ik zal pas na release van nzbgetter 1.0 een compleet pakket voor de CH3SNAS / CH3MNAS weer op mijn website zetten met overal de bijgewerkte versies ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NZBGetter 1.0 is nu te downloaden

http://sourceforge.net/projects/nzbgetter/

Nog makkelijker is om Newsbin v3 te pakken van zeroday

Newsbin v3 [nzbget, nzbgetweb, nzbgetter & unpak]

http://www.aroundmyroom.c...zbgetweb-nzbgetter-unpak/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:22
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:56:
NZBGetter 1.0 is nu te downloaden

Nog makkelijker is om Newsbin v3 te pakken van zeroday

Newsbin v3 [nzbget, nzbgetweb, nzbgetter & unpak]

http://www.aroundmyroom.c...zbgetweb-nzbgetter-unpak/
Nice. Ziet er goed uit en werkt ook goed d:)b . Ik gebruik trouwens gewoon de schedule mogelijkheid die in nzbget zit. Werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
wat voer jij in de command van het schedule in dan?

cromjob uit nzbgetter min de sterren did it
(/ffp/bin/php /mnt/HD_a2/usbstorage/ffp/www/pages/nzbgetter/__exec__/run.php)

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 |:( |:( |:( |:(

[ Voor 63% gewijzigd door batowhizz op 11-10-2009 08:51 . Reden: duh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonDJ bedankt voor mooie programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb nzbgetter 1.0 geïnstalleerd, en hij werkt vooralsnog prima. Ik krijg alleen een aantal errors in www/logs.error.log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2009-10-11 12:17:18: (server.c.1495) server stopped by UID = 0 PID = 1 
2009-10-11 11:18:56: (log.c.172) server started 
2009-10-11 12:19:38: (mod_fastcgi.c.2605) FastCGI-stderr: PHP Notice:  Use of undefined constant title - assumed 'title' in /mnt/usb/www/pages/nzbgetweb/nzbgetter/lib/ajax/ajax_downloads.php on line 108
PHP Notice:  Use of undefined constant title - assumed 'title' in /mnt/usb/www/pages/nzbgetweb/nzbgetter/lib/ajax/ajax_downloads.php on line 108
PHP Notice:  Use of undefined constant title - assumed 'title' in /mnt/usb/www/pages/nzbgetweb/nzbgetter/lib/ajax/ajax_downloads.php on line 108

code:
1
2
3
4
5
2009-10-11 12:20:12: (mod_fastcgi.c.2605) FastCGI-stderr: PHP Notice:  Undefined variable: run_mode in /mnt/usb/www/pages/nzbgetweb/nzbgetter/__exec__/run.php on line 36
PHP Notice:  Undefined variable: run_mode in /mnt/usb/www/pages/nzbgetweb/nzbgetter/__exec__/run.php on line 36
PHP Notice:  Undefined variable: run_mode in /mnt/usb/www/pages/nzbgetweb/nzbgetter/__exec__/run.php on line 36
PHP Notice:  Undefined variable: tempNode in /mnt/usb/www/pages/nzbgetweb/nzbgetter/lib/classes/rss_php.class.php on line 137
PHP Notice:  Undefined variable: tempNode in /mnt/usb/www/pages/nzbgetweb/nzbgetter/lib/classes/rss_php.class.php on line 137

[ Voor 16% gewijzigd door mrwolf op 11-10-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehuurman schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:40:
Ik heb nzbgetter 1.0 geïnstalleerd, en hij werkt vooralsnog prima. Ik krijg alleen een aantal errors in www/logs.error.log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2009-10-11 12:17:18: (server.c.1495) server stopped by UID = 0 PID = 1 
2009-10-11 11:18:56: (log.c.172) server started 
2009-10-11 12:19:38: (mod_fastcgi.c.2605) FastCGI-stderr: PHP Notice:  Use of undefined constant title - assumed 'title' in /mnt/usb/www/pages/nzbgetweb/nzbgetter/lib/ajax/ajax_downloads.php on line 108

code:
1
2
3
4
5
2009-10-11 12:20:12: (mod_fastcgi.c.2605) FastCGI-stderr: PHP Notice:  Undefined variable: run_mode in /mnt/usb/www/pages/nzbgetweb/nzbgetter/__exec__/run.php on line 36
Dit zijn PHP notices. Dit heeft geen invloed op de werking van het script. Omdat het wel lastig is dat je steeds allerlei notices in je logs krijgt zullen deze in de volgende versie verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wijziging in de errornotatie in php.ini kan/mag ook

error_reporting = E_ALL & ~E_NOTICE | E_STRIC

en je krijgt de notices ook niet meer te zien. (wel even lighttpd restarten)

[ Voor 9% gewijzigd door zeroday op 11-10-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukse
Ziet er goed uit!
Ik heb wel een paar aanpassingen gemaakt aan de code.

De eerste heb ik al eens vernoemd in dit topic.
Als je bv. House toevoegt aan je episode list, dan worden oa Warehouse 13 en Househusbands of Hollywood ook gedownload.
Door in run.php volgende regel aan te passen:
code:
1
 if((strpos($rss_title, $find_string) !== false) and (strpos($rss_title, $quality_string) !== false)){

naar:
code:
1
 if((strpos($rss_title, $find_string.".") === 0) and (strpos($rss_title, $quality_string) !== false)){

wordt dit probleem opgelost.

De tweede aanpassing heb ik gemaakt in nzbg_conf.class.php en zorgt ervoor dat de episode list gesorteerd wordt.
code:
1
2
3
public function get_xml_as_array(){
    return $this->items;
}

wordt:
code:
1
2
3
4
public function get_xml_as_array(){
    sort($this->items);
    return $this->items;
}

Misschien iets om mee te nemen in de volgende versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crugster
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-08 02:05
Na een hoop te vergeefs gegoogled te hebben zal ik mijn probleem eens bij de mede Tweakers neerleggen.

SITUATIE-SCHETS:

Ik gebruik mijn CH3SNAS ongemod met de laatste officiele firmware als NAS (Geen FunPlug dus atm.). Als ik mijn files wil berijken (lezen schrijven etc.) vannaf een Windows (Vista/XP) machine heb ik geen probleem. Mijn backup-scripts lopen echter op mijn Linux server (Debian Lenny). Ik mount de "shares" op de CH3SNAS via FSTAB als SMBFS, waardoor ik er kan lezen en kan schrijven. So far, so good...

PROBLEEM:

Ik krijg vreemde meldingen tijdens de backup, namelijk Areca-Backups (trouwens een tool die ik iedereen kan aanraden) maakt een history-file aan tijdens het maken van de backups en hij geeft de melding dat hij deze file niet kan vinden (vlak nadat die is aangemaakt, in het pad waar het progje ook zoekt). Als ik met de hand kijk staat de file er gewoon, dus ben ik met de hand gaan testen. Het probleem zit hem niet zozeer in de backup software want vanaf Windows werkt het zonder problemen (het is Java/cross platform) en als ik naar een andere linux machine backup werkt het ook. Het lijkt een 'SMBFS-mount-in-combo-met-CH3SNAS-probleem' te zijn.

Dus ben ik verder gaan testen met als meest simpele (en reproduceerbare) situatie: Als ik een file 'test' aanmaak, met touch, op de CH3SNAS vanaf mijn Linux server (via een SMBFS mount) krijg ik de volgende melding:

code:
1
touch: setting times of `test': No such file or directory

('No such file can be found' o.i.d. was ook de melding van de backup-software die ik eigenlijk wil draaien). De file wordt echter wel met de correcte time-stamps etc. aangemaakt. Het lijkt een soort van rechten probleem (alsof de CH3SNAS de file locked ofzo terwijl deze in gebruik is) maar dit is speculatief en gewoon lezen/schrijven werkt vervolgens wel.

Als ik er op Google vind ik weinig mensen met het zelfde probleem (als ik al IETS vind). M.a.w. jullie zijn mijn laatste hoop (op mijn moeder na dan, voor een kopje warme melk ;)).

CONFIG INFO:

/etc/fstab
code:
1
//192.168.x.x/Volume_1 /mnt/ch3snas smbfs defaults,credentials=/etc/samba/.pass 0 0

De /etc/samba/smb.conf (op de linux machine, dus niet die van de CH3SNAS, geen idee hoe het daarop geregeld is, of hoe ik dat in kan zien, bij de default firmware):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
[global]
   workgroup = blahblah
   server string = %h server
   dns proxy = no
   log file = /var/log/samba/log.%m
   max log size = 1000
   syslog = 0
   panic action = /usr/share/samba/panic-action %d
   encrypt passwords = true
   passdb backend = tdbsam
   obey pam restrictions = yes
   unix password sync = yes
   passwd program = /usr/bin/passwd %u
   passwd chat = *Enter\snew\s*\spassword:* %n\n *Retype\snew\s*\spassword:* %n\n *password\supdated\ssuccessfully* .
   pam password change = yes

[homes]
   comment = Home Directories
   browseable = no
   read only = yes
   create mask = 0700
   directory mask = 0700
   valid users = %S

[ Voor 22% gewijzigd door Crugster op 11-10-2009 22:04 ]

If you have five dollars and Chuck Norris has five dollars, Chuck Norris has more money than you have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukse
Crugster schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:00:
Na een hoop te vergeefs gegoogled te hebben zal ik mijn probleem eens bij de mede Tweakers neerleggen.
...
Misschien je fstab en smb.conf files hier eens dumpen?
Ik heb je situatie proberen na te bootsen hier, maar krijg geen errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crugster
Lukse schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:30:
[...]

Misschien je fstab en smb.conf files hier eens dumpen?
Ik heb je situatie proberen na te bootsen hier, maar krijg geen errors.
Ah, dat stemt positief, het KAN dus wel, maar IK doe dus iets fout... De configs staan (inmiddels), voor de volledigheid, gepost in mijn oorspronkelijke post 2 berichten hierboven. En alvast bedankt voor het mee-denken!

[ Voor 255% gewijzigd door Crugster op 11-10-2009 22:05 ]

If you have five dollars and Chuck Norris has five dollars, Chuck Norris has more money than you have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 20:37

Kingpinda

Citizenship is earned.

Dondj en zeroday dank jullie beiden! Ik ben nog niet zo bekend met autoleechen en mijn nas is nog geen maand oud maar mijn series bekijken was nog nooit zo gemakkelijk! Echt enorm gewaardeerd bij deze :)

Enige wat mij nu nog rest is een x prutsen om ffp op usb te krijgen en dan heb ik echt een super(budget) NAS :)

edit: net mijn eerste aflevering binnen en uitgepakt en wel. enige wat mij opvalt is dat hij hem anders "stored".

Z:\newsbin\usenet\Tv\Fringe S2e3 Wmvhd Nlsubs Mrblueeyes 31 Fringe\Series 2\Fringe.S02E03.NL.MrBlueEyes.wmv

met de eerdere versie maakte hij er netjes het volgende van:

Z:\newsbin\usenet\Tv\Fringe\Series 2\Fringe.S02E03.NL.MrBlueEyes.wmv

Kan dit liggen aan het feit dat ik als source nzbindex heb gebruikt ipv tvnzb?
Niet echt boeiend schoonheidsfoutje maar ik heb geen idee hoe ik dit kan rectificeren. Kan iemand mij in de goede richting sturen?

ter illustratie krijg ik deze melding in nzbget:

code:
1
2
INFO Mon, 12 Oct 2009 01:51:21 +0200 unpak:01:51:21 Getting category from NZB filename [fringe- s02e01- wmvhd- nlsubs- mrblueeyes- 0031- fringe. s02e01. 720p. nlsubs. mrblueeyes- ] using [[^0- 9a- zA- Z]*([0- 9a- zA- Z][^:]*[0- 9a- zA- Z])[^0- 9a- zA- Z]+[sS]([0- 9]{1,2})[dDeE]([0- 9]{1,2})[^0- 9a- zA- Z]] 
INFO Mon, 12 Oct 2009 01:51:22 +0200 unpak:01:51:22 Moving / mnt/ HD_ a2/ newsbin/ / usenet/ Download/ fringe- s02e01- wmvhd- nlsubs- mrblueeyes- 0031- fringe. s02e01. 720p. nlsubs. mrblueeyes to / mnt/ HD_ a2/ newsbin/ usenet/ Tv/ Fringe S2e1 Wmvhd Nlsubs Mrblueeyes 31 Fringe/ Series 2/ . [Category=Tv/ Fringe S2e1 Wmvhd Nlsubs Mrblueeyes 31 Fringe/ Series 2]

[ Voor 76% gewijzigd door Kingpinda op 12-10-2009 02:01 ]

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Laatst online: 09-10 13:08
Kan iemand mij nog met deze vraag helpen ?

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32701935

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Volgens mij kan dat niet. Ik heb geen ervaring mat raid in de CH3SNAS. De meest veilige optie is je data op een backup schijf zetten. Nieuwe schijven er in en de data terug zetten.
Waarschijnlijk is een backup niet eens nodig, maar kan je ook een van je oude raid schijven in een usb behuizing zetten en via de usb poort aansluiten. Als je ffp hebt draaien kan je via de commandline de boel kopiëren. Dit is een stuk sneller dan via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:22
Lukse schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:55:
Ziet er goed uit!
Ik heb wel een paar aanpassingen gemaakt aan de code.

De eerste heb ik al eens vernoemd in dit topic.
Als je bv. House toevoegt aan je episode list, dan worden oa Warehouse 13 en Househusbands of Hollywood ook gedownload.
...
Misschien iets om mee te nemen in de volgende versie?
Ik gebruik het script niet, maar als je House.S* toevoegt al zoekstring?

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukse
Crugster schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:34:
[...]

Ah, dat stemt positief, het KAN dus wel, maar IK doe dus iets fout... De configs staan (inmiddels), voor de volledigheid, gepost in mijn oorspronkelijke post 2 berichten hierboven. En alvast bedankt voor het mee-denken!
Hmm, om eerlijk te zijn heb ik je situatie niet exact nagebootst.
Ik heb gewoon op een linux machine een share van de ch3snas gemount. Daarna geprobeerd wat files aan te maken, wijzigen en verwijderen en dat gaf geen problemen.
Ik moet wel zeggen dat ik de smb.conf op de ch3snas volledig handmatig gecustomized heb.
Ik heb geen idee hoe de originele eruit zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Waarom Raid? Als je iets per ongeluk weggooit ben je het ook direct op de andere schijf kwijt. Je kan beter elke nacht ofzo parent-child backups laten draaien (is al eens eerder in dit topic langsgekomen, zoek op cronjob). Als je dan per ongeluk wat weggooit kun je het altijd weer op de andere hdd terugvinden.
En mocht je hdd overdag kapot gaan, ben je slechts van 1 dag wat kwijt, lijkt mij niet echt een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kingpinda schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 01:02:
edit: net mijn eerste aflevering binnen en uitgepakt en wel. enige wat mij opvalt is dat hij hem anders "stored".

Z:\newsbin\usenet\Tv\Fringe S2e3 Wmvhd Nlsubs Mrblueeyes 31 Fringe\Series 2\Fringe.S02E03.NL.MrBlueEyes.wmv

met de eerdere versie maakte hij er netjes het volgende van:

Z:\newsbin\usenet\Tv\Fringe\Series 2\Fringe.S02E03.NL.MrBlueEyes.wmv
Klopt inderdaad hoe e.e.a. van de site gepakt wordt. Ik heb DonDJ al gevraagd om een optie in te bakken dat e.e.a. op een bepaalde manier gestored kan worden zodat multiple afleveringen in dezelfde map gedownload kan worden want bij mij was het ook een ratjetoe toen 17 series zaterdag binnenkwamen. Op zich moet ik dan nog handmatig alles verplaatsen in een juiste series map (vooral bij NL ondertitelde series)
US series zonder subs via die andere site gaat 'beter'

maar goed dat heet finetuning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 20:37

Kingpinda

Citizenship is earned.

Ok thanks. dacht dat het een instellingsfout van mijn kant was. Ik houd me hier wel tevreden mee. Die andere source is ideaal in het feit dat je precies een string kunt formuleren dat je alleen maar hits krijgt op precies datgene wat je wilt. Enige nadeel nu is dus dat hij hem niet altijd netjes stored. en bij die andere site weet je dus eigenlijk niet precies welke ripper je krijgt en heb ook nooit subbed voorbij zien komen. Ik houd mijn D-link goed druk iig en wacht rustig af op eventuele finetunings in de toekomst :)

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crugster
Lukse schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 09:21:
[...]

Hmm, om eerlijk te zijn heb ik je situatie niet exact nagebootst.
Ik heb gewoon op een linux machine een share van de ch3snas gemount. Daarna geprobeerd wat files aan te maken, wijzigen en verwijderen en dat gaf geen problemen.
Ik moet wel zeggen dat ik de smb.conf op de ch3snas volledig handmatig gecustomized heb.
Ik heb geen idee hoe de originele eruit zag.
Toch bedankt voor je feedback. Heb je het wel via "touch" gedaan? Want gewoon aanmaken copieren deleten etc. lukt hier ook zonder problemen. Ik vrees dat het in de firmware SMB instellingen zit :( Nouh, jah... geeft me weer reden om met Fun_plug aan de haal te gaan ^^

Iemand anders nog ideeën?

[ Voor 5% gewijzigd door Crugster op 12-10-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Sinds gister een CH3SNAS hier staan, fun plug erop, en lighttpd geïnstalleerd. Ook de juiste poorten geforward, ik kan vanaf buitenaf nu bij m'n webruimte op de NAS komen. Probleem: ik heb een dynamisch IP van m'n provider. Nu heeft m'n router een ingebouwde DynDNS updater, dus zodra m'n IP veranderd, wordt dat geupdate bij DynDNS. Is er een mogelijkheid om via m'n DynDNS-domein bij m'n NAS te komen?

Ik zie dat het nu wel werkt om gewoon naar m'n DynDNS-domein te gaan, en er 8080 achter te plakken. Deed het net niet, dus ik denk dat er toen nog geupdate moest worden. Vraag beantwoord in iedergeval.

Wel heb ik nog een andere vraag: ik wil al m'n foto's delen via internet. Zoals hierboven beschreven heb ik een webservertje (met PHP) draaien. Weet iemand een geschikt script, die een directory napluist, albums maakt a.d.h.v. de mapnamen, en automatisch thumbnails maakt? Beste wat in de buurt komt is jGallery, maar dan zou ik moeten gaan kloten met de mapnamen-/plaatsen.

[ Voor 43% gewijzigd door endness op 14-10-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukse
Bestaat er eigenlijk een funplug plugin om bv no-ip updates te doen?
Of moet die handmatig geinstalleerd worden?
Dat is eigenlijk nog het enige dat ik mis op m'n ch3snas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag zou ik twee printers op mijn dns-323 aan willen sluiten.

Uit dit en het vorige topic begrijp ik dat dit mogelijk is met een usb hub. In die zelfde berichten wordt ook meteen gesproken over funplug. Funplug heb ik niet nodig.

Kan ik twee printers via een usb-hub aansluiten zonder funplug te gebruiken? (koop ik de hub niet voor niks ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe versie van NZBGetter vordert al gestaag. Er volgt dus snel een sterk verbeterde versie.

Enkele features:

- NZB bestanden die gevonden worden kunnen eerst in een queue zetten ter beoordeling
- Hernoemen van NZB bestanden voordat je ze vanuit de queue doorzet
- De mogelijkheid tot wijzigen van items in je download lijst
- Nieuwe opties voor NZBINDEX.nl
* Maximaal aantal MB
* Naam van de poster
* Bepaalde zoektermen exluden
- NZB bestanden woren geverifieerd op structuur voordat ze door het script verwerkt worden
- Meer gegevens worden getoond in de downloadlijst

Afbeeldingslocatie: http://www.youritromp.nl/nzbg_1_1__1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.youritromp.nl/nzbg_1_1__2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.youritromp.nl/nzbg_1_1__3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukse
Gaat er een optie zijn om die verification queue uit te zetten?
Het hele doel is nl het automatisch downloaden, ik wil niet eerst nog eens elke nzb moeten goedkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukse schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 08:22:
Gaat er een optie zijn om die verification queue uit te zetten?
Het hele doel is nl het automatisch downloaden, ik wil niet eerst nog eens elke nzb moeten goedkeuren.
Ja, je kan per entry in je download list kiezen. Of auto of queuen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
dondj
ziet er goed uit, nas staat hier rood gloeiend zo druk heeft ie het
keep up the good work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 23:30:
Graag zou ik twee printers op mijn dns-323 aan willen sluiten.

Uit dit en het vorige topic begrijp ik dat dit mogelijk is met een usb hub. In die zelfde berichten wordt ook meteen gesproken over funplug. Funplug heb ik niet nodig.

Kan ik twee printers via een usb-hub aansluiten zonder funplug te gebruiken? (koop ik de hub niet voor niks ;) )
Ik denk het niet. Standaard wordt er 1 printer share aan gemaakt (lp). Deze is er ook als je geen printers aangesloten hebt. Als je 2 printer wilt aansluiten zal je de smb.conf aan moeten passen. Dat kan alleen via fun_plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 09:26:
[...]

Ja, je kan per entry in je download list kiezen. Of auto of queuen.
mbt tot de nzbnaam zou ik die optie graag als functie bij nzbindex.nl zien want dan kun je vooraf bepalen hoe de nzb moet heten zodat je niet altijd de queue zelf hoeft te legen / wijzigen alsmede e.e.a. dus mooi in een subfolder komt aan de hand van de unpak.sh (of iemand moet dat moeilijke script eens onder handen nemen) :-)

[ Voor 16% gewijzigd door zeroday op 15-10-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:56:
[...]

mbt tot de nzbnaam zou ik die optie graag als functie bij nzbindex.nl zien want dan kun je vooraf bepalen hoe de nzb moet heten zodat je niet altijd de queue zelf hoeft te legen :-)
Je bedoelt gewoon bij het aanmaken van een entry in de download lijst? Dat je daar een fixed NZB naam opgeeft hoe het bestand moet gaan heten als er een match wordt gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:05:
[...]

Je bedoelt gewoon bij het aanmaken van een entry in de download lijst? Dat je daar een fixed NZB naam opgeeft hoe het bestand moet gaan heten als er een match wordt gevonden?
yep, probeer het maar eens uit en kijk wat nzbget via unpak.sh er mee doet, je krijgt mooie folder structuur als het goed is, en als je dan een serie download dan komt alles in 1 folder te staan.

zolang je maar geen 2 dezelfde bestanden tegelijkertijd in de folder krijgt is er niets aan de hand

[ Voor 11% gewijzigd door zeroday op 15-10-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:45:
[...]

yep, probeer het maar eens uit en kijk wat nzbget via unpak.sh er mee doet, je krijgt mooie folder structuur als het goed is, en als je dan een serie download dan komt alles in 1 folder te staan.

zolang je maar geen 2 dezelfde bestanden tegelijkertijd in de folder krijgt is er niets aan de hand
Wou net zeggen, dat gevaar krijg je dan. Bij 2 matches overschrijft hij de eerste. Maar je request zit er nu ook ingebakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
M'n duits is niet zo heel goed, maar volgens mij is 't me nu gelukt fun_plug op de usb-stick te installeren, maar nu zou ik ook graag lighttpd erop zetten. Installeren is volgens mij ook al gelukt (ik heb gewoon alles geïnstalleerd). Waar moet ik m'n www/pages map aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
Op de plek die je definieerd in je lighttpd.conf in je /ffp/etc map. Daar staat in waar ie de pages zoekt.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krypt schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:18:
Op de plek die je definieerd in je lighttpd.conf in je /ffp/etc map. Daar staat in waar ie de pages zoekt.
en dan hoeft het niet persé www/pages te zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
En alles wat in usbstorage in /mnt/HD_a2/ staat is dus eigenlijk op de usbstick, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Als dat je mountpoint is dan klopt dat inderdaad.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Tnx jongens, 't is me gelukt. Merk wel dat mn schijf af en toe nog opspint, dus wat ie dan doet is me niet duidelijk. Morgen maar 'ns naar kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
endness schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 23:22:
Tnx jongens, 't is me gelukt. Merk wel dat mn schijf af en toe nog opspint, dus wat ie dan doet is me niet duidelijk. Morgen maar 'ns naar kijken...
Kan iemand me vertellen wat er zo erg is aan het opspinnen van een HDD ?

ik heb hier een usenet nasje staan, in een meterkast. Die heeft deze zomer temperaturen voor de kiezen gehad van +50 graden en daarnaast zit het dagelijks gigabytes aan verkeer te verstouwen ..
draait als een tierelier ..

Ik zou me in kunnen denken dat het een 'stroom' besparing oplevert maar goed als ik dat zou willen zou ik eerst mijn PC 's nachts maar eens uit moeten gaan zetten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:43

-ET-

Phone Home

Zo, gisteren mijn CH3MNAS binnen gekregen. 500GB Samsung schijfje er in gedaan. Werkte meteen prima. Alleen met kopieren kwam ik niet boven de 10.5MB/s uit. Terwijl zowel mijn pc als mijn NAS op 1Gbit draaien. Vanmiddag maar eens verder hobbien. En even kijken of ik er een usenet client op kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
-ET- schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 07:26:
Zo, gisteren mijn CH3MNAS binnen gekregen. 500GB Samsung schijfje er in gedaan. Werkte meteen prima. Alleen met kopieren kwam ik niet boven de 10.5MB/s uit. Terwijl zowel mijn pc als mijn NAS op 1Gbit draaien. Vanmiddag maar eens verder hobbien. En even kijken of ik er een usenet client op kan krijgen.
De processor in het NASje is een beperking op je kopiersnelheid. Mijn top lag op 14.5MB/s met jumbo frames ingeschakeld. Alles in een GIGABIT netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen wat er zo erg is aan het opspinnen van een HDD ?

ik heb hier een usenet nasje staan, in een meterkast. Die heeft deze zomer temperaturen voor de kiezen gehad van +50 graden en daarnaast zit het dagelijks gigabytes aan verkeer te verstouwen ..
draait als een tierelier ..

Ik zou me in kunnen denken dat het een 'stroom' besparing oplevert maar goed als ik dat zou willen zou ik eerst mijn PC 's nachts maar eens uit moeten gaan zetten ..
Ik kan alleen in mijn geval zeggen en dat is geluid
Niet iedereen heeft hem in de meterkast staan :)

Erik.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:03:
[...]

Ik kan alleen in mijn geval zeggen en dat is geluid
Niet iedereen heeft hem in de meterkast staan :)

Erik.
ik heb meer NASjes dan 1 ...... (erg vervelend als je veel dingen moet testen en gebruiken) ;-)
en niet alles KAN in de meterkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Stroombesparing. Ik ben niet continue aan het downloaden. Gemiddeld doet dat ding 22u per dag niets. Dan is die 11W (verschil van vermogen van de harddisk tussen sleep en draaien) besparing toch mooi meegenomen. 11W lijkt niet veel maar als je hoofdverlichting in de huiskamer bestaat uit LED lampen is 11W best wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:43

-ET-

Phone Home

Hotzenwalder schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:44:
[...]

De processor in het NASje is een beperking op je kopiersnelheid. Mijn top lag op 14.5MB/s met jumbo frames ingeschakeld. Alles in een GIGABIT netwerk.
Dat is toch nog 4MB/s sneller. Hoe had je je jumboframes ingesteld?

[edit]
wat tweaks gedaan. Nic gelijk gezet met jumboframes als de NAS. Kopie slag gaat nu met 18MB/s dat zijn leuke snelheden

[ Voor 15% gewijzigd door -ET- op 16-10-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
endness schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 23:22:
Kijk alle conf files eens na en kijk waar ie logbestanden neerzet. Er zal vast ergens een referentie liggen naar je disk.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Heb nu php erbij geïnstalleerd, en 't probleem is meteen opgelost. Waarschijnlijk stond er dus inderdaad iets fout in 1 van de configfiles.

Volgende struikelblok: GD Library. Ik heb 'm geïnstalleerd en toegevoegd aan php.ini. Ik las dat je 'm ook moet toevoegen aan je lighttpd.conf, maar waar zou dat dan moeten? Ik kan 't niet vinden, en tutorials zijn ook niet echt te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door endness op 16-10-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:16

XanderDrake

Build the future!

Zoooooo toenet een dikke crash van mn CH3SNAS!

Ik heb gister transmission geinstalleerd en was vandaag begonnen met het downloaden van een hele hoop... dingen ;) 17 torrents waren bezig. Maar het ging prima, niets aan de hand.

Een tijdje later wilde ik een avi streamen naar mn PC, ging ook goed, zij het een beetje traag bij zoeken.
Na een half uur kijken vroeg ik me af hoe het allemaal ging met mn torrents.
Maar de hele webinterface was weg, onbereikbaar. Net als de CH3SNAS config site, blanco.
De film draaide nog goed, geen haperingen, maar de netwerkschijf was ook al offline!

Keihard gecrashed >:)

Reboot en nu doet alles het weer. Ik vrees dat ik de grens van die arme ARM CPU heb gevonden :P

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die NZBGetter gebruiken. de nieuwe versie is uit.

v1.1

Bugfixes:

* Fixed some PHP Notice messages
* Minor bugfix concerning slashes in titles

Changes:

* Some minor design improvements
* Forms are more user friendly
* Twitter passwords are stored encrypted now
* Checking RSS feed connections before parsing

New:

* Download list entries can be edited
* Ability to specify maximum size in megabytes for NZBINDEX.nl records
* Ability to search NZBINDEX.nl downloads for the name of the poster
* Ability to exclude NZBINDEX.nl downloads on given keywords
* Showing total number of entries and number per source on download list page
* All downloaded NZB files will be checked for validity
* New column in download list showing the amount of NZB files found
* New column in download list showing the date of last NZB hit
* Instead of downloading all NZB files to the incoming NZB directory, you can add
them to a verification queue first
* Choose which NZB files in the verification queue you want to process or not
* Webinterface startpage will show a notice if there are unprocessed records in the
NZB verification queue
* Possibility to restrict access to the webinterface based on IP address
* Auto rename NZB files

Hier te downloaden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Ik ga 't proberen :p

Eerste bug gevonden:

In de settings-pagina na eerste keer starten:
Filename for logfile

Provide a filename for the logfile. (default is nzbd.log)
Hoewel de default 'nzbd.log' is, staat er de eerste keer wel 'nzbg.log' in het tekstvakje.

Bug 2:
Notice: Undefined index: a in /mnt/HD_a2/www/nzbgetter/index.php on line 67 als je index.php zonder parameters aanroept. Met ?a= is de melding weg.

[ Voor 21% gewijzigd door Priet op 16-10-2009 20:09 . Reden: bug 2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
XanderDrake schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:02:
Ik vrees dat ik de grens van die arme ARM CPU heb gevonden :P
Lijkt me eerder de grens van je geheugen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Priet schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:07:
Ik ga 't proberen :p

Eerste bug gevonden:

In de settings-pagina na eerste keer starten:

[...]

Hoewel de default 'nzbd.log' is, staat er de eerste keer wel 'nzbg.log' in het tekstvakje.

Bug 2:
Notice: Undefined index: a in /mnt/HD_a2/www/nzbgetter/index.php on line 67 als je index.php zonder parameters aanroept. Met ?a= is de melding weg.
Thanks voor melden. Zal in de volgende versie gefixt zijn. Voor nu kan je het oplossen door dit in de index.php te zetten (na <?php )

code:
1
error_reporting(0);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Ik heb een nieuwe 2e schijf in mijn NAS gedaan en de wizard geskipped om te voorkomen dat de verkeerde hard disk geformatteerd zou worden. Nu heb ik onder Tools --> Raid de knop 'Format the new drive as standard type' (Format the 2nd new drive). Kan ik er vanuit gaan dat in dat geval echt de juiste hard disk geformatteerd wordt en niet de 1e volle?

Is het een idee om de volle uit slot 1 te halen en dan de andere schijf te formatteren of begrijpt de NAS het dan niet meer als slot 1 weer gevuld wordt?

Raak niet graag 1GB aan data kwijt ;)

[firmware 1.05 / 26-5-09]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:36:
Thanks voor melden. Zal in de volgende versie gefixt zijn. Voor nu kan je het oplossen door dit in de index.php te zetten (na <?php )

code:
1
error_reporting(0);
Da's geen oplossing, dat is symptoon-bestrijding ;)

Hier de 'echte' fix (regel 67):

code:
1
if(ctype_alpha($_GET['a'])){

Wordt:
code:
1
if(isset($_GET['a']) && ctype_alpha($_GET['a'])){

Pagina: 1 ... 12 ... 30 Laatste