Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 01:13

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

rintje schreef op maandag 29 maart 2010 @ 00:02:
[...]

Ik heb daarvoor de http://www.inreto.de/dns3...CKAGES.html#smartmontools draaien. Elke nacht wordt zo de SMART status van mn schijf via een cronjob gecontroleerd. (Daarvoor hoeft ie overigens niet op te spinnen.)
Verder heb ik er nog een scrippie bijgemaakt wat mij een mail stuurt wanneer de status niet langer 'HEALTHY' is.
Als je dan nog zo vriendelijk zou willen zijn je scriptje en cron-entry hier te koppiepastaën, dan hoeven we dat niet zelf uit te zoeken :)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 18:55
hufkes schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:39:
[...]
Als je dan nog zo vriendelijk zou willen zijn je scriptje en cron-entry hier te koppiepastaën, dan hoeven we dat niet zelf uit te zoeken :)
Tuurlijk 8)

Uitgangspunten van deze oplossing:
1) Er is 1 HD aanwezig, te weten /dev/sda2
2) De volgende packages zijn geinstalleerd: smartmontools, mailx, syslogd, klogd

Crontab entry:

De crontab entry bestaat eigenlijk uit drie regels:
1) Uitgebreide test die ongeveer 2 min. duurt. Output wordt weggeschreven in system log.
2) Voor de zekerheid ook nog even de korte test. Output wordt weggeschreven in system log.
3) De voorgaande testen hebben de smart status bijgewerkt. Het script 'smartd_mailer.sh' controleert nu de status en stuurt een mail wanneer niet OK. Output wordt weggeschreven in system log.

code:
1
2
3
5 4 * * 5 /ffp/sbin/smartctl --device=marvell --test=long /dev/sda2 | /ffp/bin/logger -t crontab 2>&1
20 4 * * * /ffp/sbin/smartctl --device=marvell --test=short /dev/sda2 | /ffp/bin/logger -t crontab 2>&1
25 4 * * * /ffp/etc/smartd_mailer.sh | /ffp/bin/logger -t crontab 2>&1

Script '/ffp/etc/smartd_mailer.sh'.
Deze code is een beetje vanmezelf en een beetje van maggi:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
#!/ffp/bin/sh

# PROVIDE: smartd_mailer
# REQUIRE: LOGIN
# REQUIRES: crond

export PATH=/ffp/sbin:/ffp/bin

SMARTMESSAGE=/ffp/tmp/msg
SMART_DEVICETYPE=marvell
SMARTD_DEVICE=/dev/sda2
FROMADDR=<HIER JOUW EMAIL ADRES>

# Run smartctl health query and output the result to a file:
smartctl --device=marvell --health $SMARTD_DEVICE > $SMARTMESSAGE

# test if STDIN input coming from smartctl is ok
if grep -q "PASSED" $SMARTMESSAGE; then

/ffp/bin/logger "NAS harddisk is healthy."

else

/ffp/bin/logger "SMART check failed. Sending e-mail to $FROMADDR."

# Send failure notification
  #---------------------------
  # Append the output of smartctl -a to the message:
  smartctl -a -d $SMART_DEVICETYPE $SMARTD_DEVICE >> $SMARTMESSAGE

# Now email the message to the user:
  mailx -s "NAS harddisk: S.M.A.R.T. indicates problems!" -r $FROMADDR $FROMADDR < $SMARTMESSAGE
fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen dat om de zoveel tijd mijn CH3NAS niet meer bereikbaar is??
De NAS draait al een jaar zonder problemen, heb deze in het begin gelijk gefunplugged en ruim een jaar zonder problemen gedraaid. Dus zonder updates/veranderingen vertoont ie dit. Na een minuutje of zo is ie gewoon weer beschikbaar!?!?

Heeft iemand dit probleem ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 22:54
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:09:
Ik heb sinds een paar dagen dat om de zoveel tijd mijn CH3NAS niet meer bereikbaar is??
De NAS draait al een jaar zonder problemen, heb deze in het begin gelijk gefunplugged en ruim een jaar zonder problemen gedraaid. Dus zonder updates/veranderingen vertoont ie dit. Na een minuutje of zo is ie gewoon weer beschikbaar!?!?

Heeft iemand dit probleem ook gehad?
Is dit niet gewoon de spindown van je hardeschijven?
Als die van mij een tijd idle is geweest en ik open hem dan krijg ik niet direct me bestanden te zien.. Dit duurt een x aantal seconden.

Of kan jij hem ook niet meer zien?
Heb je al een reboot geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het is niet de spindown van de HD's, want het gebeurd gewoon, dat de NAS niet benaderbaar is, tijdens dat ik met files die op de NAS staan aan het werken ben. En rebooten is/was ook niet de oplossing. Maar toch txs voor je reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 22:40

Jag

Ok, deze linux n00b is nog steeds bezig te proberen een php pagina te maken die een ether-wake commando kan uitvoeren zodat mijn htpc wakker wordt.

Heb funplug en php nu draaien en heb een werkende index.html file (vind ik al heel wat :P).Ik probeer nu ether-wake te installeren, alleen dat linux is echt chinees voor mij. Ik probeer de instructies hier te volgen. Maar dat "apt-get" commando werkt niet bij mij, zegt ie "not found" :?

Iemand een idee wat ik fout doe :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
apt-get is een installatie systeem van Debian en afgeleiden (Ubuntu). Jouw NAS draait geen Debian, dus is dit commando niet aanwezig.
Waarschijnlijk draai jij FFP, en deze heeft ook een versie van etherwake, alleen heet hij ether-wake. Ik *denk* dat de kale FFP deze al bevat.
Dus je kunt deze stap gewoon overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ah, dank je. Kwam erachter dat ik alleen nog maar lighttpd had draaien. Heb nu dankzij deze tutorial php and curl draaien. Het lukt nu ook om een pagina te maken met een simpel php commando.

Als ik met SSH als root inlog en een etherwake commando naar het juiste MAC adres stuur, dan wordt de computer ook netjes wakker. Het lukt me alleen nog niet om met een php pagina het etherwake commando uit te voeren. Maar ik zal vast een stomme fout maken in de code :+

code:
1
2
3
4
5
6
7
<?php 

exec(/mnt/HD_a2/ffp/bin/busybox ether-wake -b -i egiga0 <00:4d:3d:e2:4e:45>);

echo "WOL packet sent";

?>

Of moet je eerst root-rechten krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Etherwake heeft rootrechten nodig, ja. Waarschijnlijk kun je volstaan met het SUID bitje zetten:
chmod +s /ffp/bin/ether-wake
Daarna moet je het programma wel via deze symlink aanroepen:
/ffp/bin/ether-wake -b -i egiga0 <00:4d:3d:e2:4e:45>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Dank voor de hulp. Kan ik ergens in een config file controleren of dat SUID bitje goed staat? Als ik dat chmod commando uitvoer staat er geen bevestiging dat het gelukt is.

En symlink? Als ik de wake.php pagina oproep komt er niks, ook niet de tekst "Wol packet sent". Dat gebeurt wel als ik het exec commando weghaal. Dus dat werkt niet, kan helaas niet zien wat er mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 22:45
ik gebruik het volgende php script om een wake on lan (WOL) te doen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<?
# Wake on LAN - (c) HotKey@spr.at, upgraded by Murzik
# Modified by Allan Barizo http://www.hackernotcracker.com
flush();
function WakeOnLan($addr, $mac,$socket_number) {
  $addr_byte = explode(':', $mac);
  $hw_addr = '';
  for ($a=0; $a <6; $a++) $hw_addr .= chr(hexdec($addr_byte[$a]));
  $msg = chr(255).chr(255).chr(255).chr(255).chr(255).chr(255);
  for ($a = 1; $a <= 16; $a++) $msg .= $hw_addr;
  // send it to the broadcast address using UDP
  // SQL_BROADCAST option isn't help!!
  $s = socket_create(AF_INET, SOCK_DGRAM, SOL_UDP);
  if ($s == false) {
    echo "Error creating socket!\n";
    echo "Error code is '".socket_last_error($s)."' - " . socket_strerror(socket_last_error($s));
    return FALSE;
    }
  else {
    // setting a broadcast option to socket:
    $opt_ret = socket_set_option($s, SOL_SOCKET, SO_BROADCAST, TRUE);
    if($opt_ret <0) {
      echo "setsockopt() failed, error: " . strerror($opt_ret) . "\n";
      return FALSE;
      }
    if(socket_sendto($s, $msg, strlen($msg), 0, $addr, $socket_number)) {
      echo "Magic Packet sent successfully!";
      socket_close($s);
      return TRUE;
      }
    else {
      echo "Magic packet failed!";
      return FALSE;
      }
    }
  }
// Port number where the computer is listening. Usually, any number between 1-50000 will do. Normally people choose 7 or 9.
$socket_number = "9";
// MAC Address of the listening computer's network device
$mac_addy = "00:00:00:00:00:00";
// IP address of the listening computer. Input the domain name if you are using a hostname (like when under Dynamic DNS/IP)
$ip_addy = gethostbyname("eennaam.dyndns.org");
WakeOnLan($ip_addy, $mac_addy,$socket_number)
?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Kan ik ergens in een config file controleren of dat SUID bitje goed staat?
Dat kun je zien met ls.
ls -l /ffp/bin/ether-wake
zou iets moeten geven
-rwsr-sr-x 1 root root 10860 2009-09-03 03:09 /ffp/bin/ether-wake -> busybox
waarbij de eerste s aangeeft dat de SUID bit staat.
Je kunt het ook testen door als gewone gebruiker zonder rootrechten ether-wake uit te voeren. Als dat werkt is het goed.
En symlink? Als ik de wake.php pagina oproep komt er niks, ook niet de tekst "Wol packet sent". Dat gebeurt wel als ik het exec commando weghaal. Dus dat werkt niet, kan helaas niet zien wat er mis gaat.
Ik weet bijna niets van php, maar mijn gevoel zegt me dat je exec() een string moet voeren, en dus zou je quotes rond het hele commando moeten zetten.
Als hij niet bij "Wol packet sent" komt, stopt het script blijkbaar bij exec. Mogelijk kun je in de logfiles van lighttpd vinden waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

rintje schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:30:
[...]

Tuurlijk 8)

en dan een mooi verhaal [...]
Dank u, ga ik binnenkort eens mee stoeien, had ooit al wel deze informatie bekeken, maar daar werd het me zo zonder meer niet echt duidelijk van. Met jouw verhaal erbij ga ik er vast uitkomen. Ook dat WOL dat lijkt me een mooi punt om nog eens in te stellen, dan kan de pc wat vaker uit :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 15:05
Conceptronic heeft firmware 1.02 uitgebracht voor de CH3MNAS.
Heeft iemand ervaring met het updaten in combinatie met fun_plug 0.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
epdv schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:09:
Conceptronic heeft firmware 1.02 uitgebracht voor de CH3MNAS.
Heeft iemand ervaring met het updaten in combinatie met fun_plug 0.5?
Is er een changelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
v1.02

 Toegevoegd:
- Het is nu mogelijk om een e-mail naar mailservers te versturen die anders dan port 25
gebruiken of het mogelijk maakt om handmatig toe te voegen naar de SMTP mail server
port
- E-mail verstuurt adres limitatie is gezet naar 63 karakters
- FTP server ondersteund meer code pagina’s (Hebreeuws codepage toegevoegd)
- Het versturen van een e-mail als het rebuild is uitgevoerd (e-mail waarschuwing)
- Het versturen van een e-mail als degrade modus is gedetecteerd (e-mail waarschuwing)
- Het is nu mogelijk om een log bestand via email te versturen
- Itunes server geüpdatet (---mt-daapd is naar hetzelfde gezet als firefly voor beter
stabiliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 18:03

D-rez

dexels

Ik heb niet echt veel zin om dit hele topic te lezen om daaruit jullie meningen te filteren en van de CH3MNAS is helaas geen review hier op T-net.
Is deze NAS robuust genoeg om als file-/backupservertje dienst te doen binnen een renderfarmpje/beginnend bedrijfje/prive.

Bij komplett.nl staat de CH3MNAS nu voor €109,- (excl verzending).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:35
D-rez schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:53:
Ik heb niet echt veel zin om dit hele topic te lezen om daaruit jullie meningen te filteren en van de CH3MNAS is helaas geen review hier op T-net.
Is deze NAS robuust genoeg om als file-/backupservertje dienst te doen binnen een renderfarmpje/beginnend bedrijfje/prive.

Het is onmogelijk om de vraag zo te beantwoorden. Je moet jezelf afvragen met wat voor redundancy, performance en support je genoegen neemt. Als je dat op een rijtje zet dan heb je je antwoord of kun je een antwoord verwachten waar je iets mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Mijzelf schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:32:
[...]
Dat kun je zien met ls.
zou iets moeten geven
-rwsr-sr-x 1 root root 10860 2009-09-03 03:09 /ffp/bin/ether-wake -> busybox
waarbij de eerste s aangeeft dat de SUID bit staat.
Je kunt het ook testen door als gewone gebruiker zonder rootrechten ether-wake uit te voeren. Als dat werkt is het goed.
Als ik chmod +s /ffp/bin/ether-wake uitvoer, zegt ie niks terug. Als ik daarna met ls controleer komt er geen "s" terug:
code:
1
lrwxrwxrwx    1 root     root            7 Feb 22 20:04 ether-wake -> busybox

Als ik als gewone user inlog lukt het me niet om wat voor commando dan ook uit te voeren, alleen maar een soort lege prompt. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
D-rez schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:53:

Ook wat voor een bedrijf.

Ga je massive photoshop bestanden erop plaatsen en deze openen... Dan niet.
Kijk dan naar een wat duurdere synlogy.

Wil je simpel als backup dan kan het genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Als ik chmod +s /ffp/bin/ether-wake uitvoer, zegt ie niks terug. Als ik daarna met ls controleer komt er geen "s" terug
Schaamte op mij! Het lijkt erop dat je helemaal geen suid vlag kan zetten op een symlink. Een workaround kan zijn om dan maar een kopie van busybox te gebruiken:
code:
1
2
3
4
mv /ffp/bin/ether-wake /ffp/bin/ether-wake.backup
cp /ffp/bin/busybox /ffp/bin/ether-wake
chmod 4755 /ffp/bin/ether-wake
In theorie is dit een hevig veiligheidsrisico. Je kun nu gewoon via ether-wake alle busybox commando's uitvoeren met rootrechten.
Maar de oplossing die op die website van jou werd aangedragen - de webserver met rootrechten draaien - is ook niet fraai.
Als ik als gewone user inlog lukt het me niet om wat voor commando dan ook uit te voeren, alleen maar een soort lege prompt.
? Mogelijk moet je even in /ffp/etc/passwd kijken wat voor shell die 'gewone user' krijgt. Dat staat aan het einde van de regel die met de usernaam begint. Standaard zou dat /ffp/bin/sh moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Mijzelf schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:48:
[...]
Schaamte op mij! Het lijkt erop dat je helemaal geen suid vlag kan zetten op een symlink. Een workaround kan zijn om dan maar een kopie van busybox te gebruiken:
code:
1
2
3
4
mv /ffp/bin/ether-wake /ffp/bin/ether-wake.backup
cp /ffp/bin/busybox /ffp/bin/ether-wake
chmod 4755 /ffp/bin/ether-wake
In theorie is dit een hevig veiligheidsrisico. Je kun nu gewoon via ether-wake alle busybox commando's uitvoeren met rootrechten.
Maar de oplossing die op die website van jou werd aangedragen - de webserver met rootrechten draaien - is ook niet fraai.
Het werkt! Ik snap eigenlijk niet hoe dit nou werkt, ether-wake is nu toch gewoon vervangen door busybox? Maar ik snap dat hele busybox niet :P

Ik moest idd ook nog quotes op de exec regel zetten, dat hielp ook :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:51
Jag schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 16:01:
[...]
Het werkt! Ik snap eigenlijk niet hoe dit nou werkt, ether-wake is nu toch gewoon vervangen door busybox? Maar ik snap dat hele busybox niet :P
"BusyBox combines tiny versions of many common UNIX utilities into a single small executable."

BusyBox is dus één kleine executable die veel standaard unix commandline utilities (bijv. ls, cat, grep) bevat om zo de overhead van losse programma's te besparen en code te kunnen delen. Als je met een symlink of hard link een link maakt naar BusyBox ziet het dat je het programma met een andere naam uitvoert, en weet het dus wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
zeroday schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:01:
[...]

even mbt een soort van backup:
waarom geen gebruik maken van Amazon S3 ?
ik heb gisteren als test op de CH3SNAS even een sessie laten lopen met s3cmd en een AmazonS3 account. Dat heeft me doen besluiten om deze functie meteen maar voor mijn main webserver in te richten als backup van mijn server, zodat ik een nfs share en ftp server uit kan zetten thuis.
Hoe heb je dit ingericht op de CH3SNAS? En gebruik je het nog?

Ik overweeg om dit te gaan gebruiken voor mijn digitale foto's, is de eerste keer een flinke berg data (zo'n 60GB), maar daarna valt het wel mee. Vraag me alleen ff af hoe de ervaringen zijn mbt backuppen en restoren icm de CH3SNAS voordat ik een hoop tijd investeer in het installeren en maken van de scripts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sander schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:38:
[...]

Hoe heb je dit ingericht op de CH3SNAS? En gebruik je het nog?

Ik overweeg om dit te gaan gebruiken voor mijn digitale foto's, is de eerste keer een flinke berg data (zo'n 60GB), maar daarna valt het wel mee. Vraag me alleen ff af hoe de ervaringen zijn mbt backuppen en restoren icm de CH3SNAS voordat ik een hoop tijd investeer in het installeren en maken van de scripts.
tis eigenlijk heel simpel.
je moet eerste python installeren dmv fun_plug en daarna de s3cmd tool downloaden
volg de aanwijzigen van s3cmd en klaar ben je. en je kan wat scripten
Natuurlijk moet je een amazon s3 account hebben.

Omdat mijn upload thuis niet je van het is, is het niet nuttig om vele gigs naar S3 te zetten, maar mijn webserver backup ik wekelijks naar S3 en heb daar een mooi scriptje voor gemaakt

Mij ging het erom of het onder de CH3SNAS kon draaien en of ik daar wat bij weg kon schrijven. En dat kon ;-)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
zeroday schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:32:...]

tis eigenlijk heel simpel.
je moet eerste python installeren dmv fun_plug en daarna de s3cmd tool downloaden
volg de aanwijzigen van s3cmd en klaar ben je. en je kan wat scripten
Natuurlijk moet je een amazon s3 account hebben.

Omdat mijn upload thuis niet je van het is, is het niet nuttig om vele gigs naar S3 te zetten, maar mijn webserver backup ik wekelijks naar S3 en heb daar een mooi scriptje voor gemaakt

Mij ging het erom of het onder de CH3SNAS kon draaien en of ik daar wat bij weg kon schrijven. En dat kon ;-)
Ok thanks, ik ga er eens mee spelen. Mijn upload thuis is ook niet ideaal, maar opzich maakt het me weinig uit als die verbinding eens in de zoveel tijd een keer 24 uur staat te stampen. Voor de initiele backup neem ik hem misschien wel keer mee naar m'n werk en doe ik het even via de glasverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05-2024
Ik heb een probleem met het maken van een mount vanuit windows 7 ult. richting de ch3snas.
NFS server draait, m'n mede8er kan via nfs richting de schijven.
Winodws 7 nfs client is geinstalleerd.
Mount lukt ook nog. Driveletter wordt aangemaakt.
Zodra ik richting mount browse wordt het zeuren.
Zowel vanuit windows explorer als via command prompt krijg ik geen inhoud te zien.
Het betreffende proces lijkt te hangen, ik zie op de nas wel
behoorlijk netwerkactiviteit, showmount op de nas geeft mijjn verbonden windows 7 nfs client.
Zowel windows firewall uit of aan geprobeerd, ingaande poorten (tcp, udp) voor nfsclient aangemaakt.
Uitgaand wordt default al aangemaakt.
Iemand een idee?

ps. Kan op de ch3snas de instelling voor max blocksize worden aangepast
voor betere streaming van zware hd media? Wat is trouwens de standaard blocksize?
Heb de info niet kunnen achterhalen...

TIA. :)

Denon x2400 Dali Zensor 5.1 Nvidia TV Shield Xbox One X Ziggo Next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Ik heb een vervelend issue met mijn CH3SNAS wat mij nu al dagen bezig houdt. Ik krijg het helaas ook niet goed opgelost :(

Ik heb een paar maanden gewerkt met users en groups op mijn CH3SNAS. Op een gegeven moment bleek dat Word en Excel bestanden die ik had gemaakt onder mijn account, niet meer onder het account van mijn vrouw waren te openen. Oudere Word en Excel bestanden (aangemaakt voor gebruik van de NAS) gaven geen problemen. JPG's, pdf's, ppt's, ook geen enkel probleem, nieuwe en oudere bestanden werken gewoon. In het account van mijn vrouw krijg ik bij het openen van een Word of Excel bestand de melding: De toegang is geweigerd. Neem contact op met de beheerder.

Ik heb daarom een beetje zitten spelen met de user accounts. Omdat dit weinig effect had heb ik een factory reset gedaan en de accounts opnieuw opgevoerd. Toen begon ik onder mijn eigen account dezelfde melding te krijgen. Ik kon de bestanden niet meer openen, oudere bestanden nog wel. Nog even verder geprobeerd, als je een Word/Excel bestand in een mailbericht probeert te slepen, dan krijg ik de melding: U hebt niet de juiste machtigingen voor deze map. Lokaal proberen te kopiëren krijg ik de melding: Kan <bestand> niet kopiëren. De toegang is geweigerd. Controleer of de schijf vol of tegen schrijven is beveiligd... etc. Openen van een exe werkt ook niet (gebeurt niets).

User accounts verwijderd en standaard network access ingesteld voor toegang met alle user accounts.

Share Path User/Group Comment R/W
Volume_1 Volume_1 ALL Edit Delete
Volume_2 Volume_2 ALL Edit Delete

Yes, ik kan weer bij mijn bestanden!!! Zowel onder mijn eigen account als onder dat van mijn vrouw. Ik hoef maar een user aan te maken en ik heb weer een lock op de bestanden :r

Zelfde of een nieuw user account maakt geen verschil. Het lijkt wel of de bestanden gemaakt zijn onder een bepaald (nu niet meer bestaand) user account en dat alleen met netwerk access ALL er toegang is tot de op de NAS aangemaakte bestanden. Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Zijn de rechten van mijn NAS op de eoa manier 'beschadigd'? Hoe is dat te fixen? Uiteraard zou ik weer graag met users werken om rechten te kunnen instellen.

Nog wat info:
CH3SNAS heb ik 2de hands aangeschaft en in januari 2010 zelf ingericht met nieuwe HDD's. Instellingen ingesteld naar mijn wens (geen gekke dingen, vast ip etc.). CH3SNAS is voorzien van de laatste firmware en standaard ingericht (geen funplug). Issue is pc onafhankelijk, zowel op mijn laptop als desktop gaat het mis. Pc's zijn beide Windows XP SP3 NL met laatste patches. Accounts van mij en mijn vrouw hebben allebei beheerdersrechten. Hoofd dirs op de NAS (2 schijven, Volume 1 en 2) zijn geconnect als netwerkschijven. Mijn documenten verwijst in beide accounts naar een specifieke map op Volume 1. Uiteraard herstart van de NAS gedaan na elke wijziging in de configuratie.

[ Voor 7% gewijzigd door snarf op 16-04-2010 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Heb je de funplug erop staan? Zo nee Eerst even de funplug installeren, met putty er naartoe en inloggen. In het kort komt het er dan op neer dat je naar je bestanden toe (/mnt/HD_a2/Volume_1 en Volume2) gaat en een recursive chown doet op alle bestanden en directories.

Voordat je dit doet wil je om wel met twee account te kunnen werken deze eerst aan onder hun eigen (dezelfde) groep. Daarna zorg je dus via de commandprompt dat de gebruikers- en groepsrechten van de oude bestanden weer goed komen te staan, dit doe je met behulp van chown (change owner) en chgrp (change group). Eventueel moet je met chmod nog de rechten corrigeren.

Waarschijnlijk zit e.e.a. nu in een verkeerde of niet bestaande group danwel gemaakt met de oude userrechten. Een root-user heeft de mogelijkheid om die te herstellen. Om zeker te zijn van je zaak maak je eerst even een bestand aan vanaf de ene pc en daarna vanaf de andere pc (nadat je de groepen ed dus zo hebt ingesteld als je wilt en gecontroleerd hebt of die nieuwe bestanden wel door de ander te lezen zijn), dan doe je op de linuxprompt een 'ls -laF' in die directory, dan zie precies welke rechten en eigenaren er zijn gebruikt. Dan zul je zien dat ze nu beide dezelfde group hebben en dat de groeprechten waarschijnlijk op rwx staan. Als dat goed is, dan kun je dus de eigenaren en groepen aanpassen van de oude bestanden, eventueel ook nog een chmod toepassen om de groupmembers al dan niet lees- en schrijfrechten te geven.

Een simpel verhaaltje over de beveiligingen in een unix omgeving: http://www.freeos.com/articles/4440/

Een stuk langer maar in het nederlands: http://www.net-force.nl/library/texts/89/

[ Voor 25% gewijzigd door hufkes op 16-04-2010 13:47 . Reden: Ik moet beter lezen 8(7 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
Bedankt voor het uitgebreide verhaal. Nooit wat met Linux gedaan, Is het niet zo dat dit gewoon werkend te maken moet zijn op de CH3SNAS zelf? Stel nou dat de funplug niet was ontwikkeld, dan moet het toch ook te fixen zijn?

Ik zal binnenkort eens het funplug verhaal uitzoeken. Ik heb echter wel eens begrepen dat als je funplug installeert dat dan de schijven niet meer in energy saver mode gaan. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
Heb geprobeerd om mijn CH3MNAS te upgraden naar firmware 1.02.

Disable fun_plug, reboot, save configuration, flash new firmware, reboot, load factory settings, reboot, reload (saved) configuration.

In eerste instantie lijkt 1.02 goed te werken. Echter op de paginas AdvancedSetup/Groups en AdvancedSetup/users zijn de menus volledig uitgeklapt. De uitgeklapte menu items worden in een vreemde kleur paars gedisplayed. Verder als ik SystemStatus/EmailAlert/TestEmail probeer hangt het systeem zich op en kan ik slechts een hardware uitvoeren.
Mijn conclusie: firmware 1.02 deugt niet.

Heeft iemand anders ervaring met 1.02?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 11:50
Voor de mensen die nzbgetter gebruiken: tvnzb.com is uit de lucht. Hierdoor werkt dit gedeelte in nzbgetter niet meer. Hopelijk komt de site nog weer terug, anders zullen we naar een alternatief moeten zoeken.

Wel vervelend als je gewend bent dat alles automatisch binnen komt.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeOS schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:54:
Voor de mensen die nzbgetter gebruiken: tvnzb.com is uit de lucht. Hierdoor werkt dit gedeelte in nzbgetter niet meer. Hopelijk komt de site nog weer terug, anders zullen we naar een alternatief moeten zoeken.

Wel vervelend als je gewend bent dat alles automatisch binnen komt.
yep .. alles weer handmatig ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
gewoon maar alles om gooien naar nzbindex dan
beetje tweaken aan de search strings en alles doet het weer

site liep de laatste weken al te klapperen

[ Voor 17% gewijzigd door batowhizz op 17-04-2010 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
batowhizz schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 08:57:
gewoon maar alles om gooien naar nzbindex dan
beetje tweaken aan de search strings en alles doet het weer
dat gaat niet lekker werken, nzbindex.nl geeft al een nzbfile als deze niet compleet is, dus de kans op een foutieve file is 'te' groot, ook zit je (vooral met tv series) met pwd protected nzb's die dan ook komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
heb het al voor mekaar
zal het een weekje aankijken en dan mijn instellingen posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
batowhizz schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 13:55:
heb het al voor mekaar
zal het een weekje aankijken en dan mijn instellingen posten
mijn probleem is dat ze niet meer in de juiste folders komen, kans op passwordprotected, je instellingen mag je altijd mailen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

hoi,

ik heb mijn ch3snas nu al weer een aardig poosje, altijd prima gewerkt met fun_plug (nfs + nzbget)
Nu dacht ik, laat ik ook eens ssh + lighttp aanzetten, en het geheel vanaf usbstick i.p.v. hardeschijf.

Alles werkt weer prima, op 1 ding na. Als ik over NFS de inhoud van mijn CH3SNAS wil bekijken krijg ik nu bij grotere mappen de inhoud niet meer te zien waar dit voor de verplaatsing naar de usbstick wel prima werkte.
Iemand enig idee waar ik het zoeken moet om dit weer als vanouds te laten werken?

ps. ik gebruik een tvix om de nas mee te doorbladeren.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 20:37

Kingpinda

Citizenship is earned.

zeroday schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 15:07:
[...]

mijn probleem is dat ze niet meer in de juiste folders komen, kans op passwordprotected, je instellingen mag je altijd mailen ;-)
Tja goede folders wil bij mij ook niet. Ik heb nu gewoon een download map en dan cut paste ik ze naar de goede folders. Maar ik krijg wel altijd de goede binnen. en dat is simpelweg nagaan welke poster en versie ik wil hebben. Nu download ik altijd met subs dus loop ik wel iets achter.

[ Voor 22% gewijzigd door Kingpinda op 19-04-2010 01:29 . Reden: too much info ]

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Je instelling mag je trouwens ook altijd hier posten i.p.v. alleen mailen aan zeroday ;). Moet zelf alles ook nog omzetten naar nzbindex.nl dus tips/voorbeelden zijn welkom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Graag tips ter vervanging van TVNZB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
tip 1 :stel de grootte in van de serie die je wil downloaden in nzbgetter dus voor hd ong 700 mb voor sd 350
dit voorkomt dat je incompletes download
tip 2: searchstring voor nzbindex op deze manier (deadliest.catch.*.720p.HDTV.X264) het sterretje staat voor seizoen en episode
nog een voorbeeld (csi.*.*.*.720p.HDTV.X264)staat voor csi new york s05e10

ik draai zelf met postprocess.sh ipv wat de meeste hier gebruiken unpak.sh
doordat postprocess.sh alleen maar rar.sfv en par opruimt laat hij oude afleveringen met rust in de folder

ik heb in nzbgetter ingesteld dat de nzb omgenaamd moet worden, hierdoor komen alle afleveringen in 1 folder terecht en noemt hij alle nzb's uiteindelijk hetzelfde waar door je uiteindelijk altijd een aflevering krijgt ook al zit er passwordprotected tussen

hoop dat het een beetje begrijpelijk is voor iedereen

oh ja postprocces zit met nzbget meegeleverd als je hem van sourceforge haalt

[ Voor 46% gewijzigd door batowhizz op 19-04-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeOS schreef op maandag 19 april 2010 @ 07:55:
Je instelling mag je trouwens ook altijd hier posten i.p.v. alleen mailen aan zeroday ;). Moet zelf alles ook nog omzetten naar nzbindex.nl dus tips/voorbeelden zijn welkom :).
grin
ik heb gisteren lopen te spelen met HELLAVCR als extra naast nzbgetter
leuk, maar werkt ook niet je van het omdat ze op id's zoeken ipv rss feed ;-(

ga effe dat gene wat zojuist geplaatst is checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
hufkes schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:36:
Heb je de funplug erop staan? Zo nee Eerst even de funplug installeren, met putty er naartoe en inloggen. In het kort komt het er dan op neer dat je naar je bestanden toe (/mnt/HD_a2/Volume_1 en Volume2) gaat en een recursive chown doet op alle bestanden en directories.

Voordat je dit doet wil je om wel met twee account te kunnen werken deze eerst aan onder hun eigen (dezelfde) groep. Daarna zorg je dus via de commandprompt dat de gebruikers- en groepsrechten van de oude bestanden weer goed komen te staan, dit doe je met behulp van chown (change owner) en chgrp (change group). Eventueel moet je met chmod nog de rechten corrigeren.

Waarschijnlijk zit e.e.a. nu in een verkeerde of niet bestaande group danwel gemaakt met de oude userrechten. Een root-user heeft de mogelijkheid om die te herstellen. Om zeker te zijn van je zaak maak je eerst even een bestand aan vanaf de ene pc en daarna vanaf de andere pc (nadat je de groepen ed dus zo hebt ingesteld als je wilt en gecontroleerd hebt of die nieuwe bestanden wel door de ander te lezen zijn), dan doe je op de linuxprompt een 'ls -laF' in die directory, dan zie precies welke rechten en eigenaren er zijn gebruikt. Dan zul je zien dat ze nu beide dezelfde group hebben en dat de groeprechten waarschijnlijk op rwx staan. Als dat goed is, dan kun je dus de eigenaren en groepen aanpassen van de oude bestanden, eventueel ook nog een chmod toepassen om de groupmembers al dan niet lees- en schrijfrechten te geven.

Een simpel verhaaltje over de beveiligingen in een unix omgeving: http://www.freeos.com/articles/4440/

Een stuk langer maar in het nederlands: http://www.net-force.nl/library/texts/89/
Is er ook een manier om alleen een soort 'reset' te doen van userrechten naar de default van de CH3NAS en het dan vanuit de config page weer opnieuw op te bouwen? Of probeer ik een eenvoudige manier te zoeken voor iets wat toch niet zo eenvoudig is?

Ik blijf me toch afvragen hoe deze issue is ontstaan? Want als er nooit funplug op heeft gestaan (weet ik niet vanuit de vorige eigenaar) dan is het toch raar dat dit gebeurt en alleen op te lossen is met funplug? Je mag toch verwachten dat dit niet kan gebeuren of dat Conceptronic hier een oplossing voor biedt? Of kan dit alleen komen door een (in dit geval wellicht voormalige) install van funplug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 22:58

fmb

snarf schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:03:
[...]
Ik blijf me toch afvragen hoe deze issue is ontstaan? Want als er nooit funplug op heeft gestaan (weet ik niet vanuit de vorige eigenaar) dan is het toch raar dat dit gebeurt en alleen op te lossen is met funplug? Je mag toch verwachten dat dit niet kan gebeuren of dat Conceptronic hier een oplossing voor biedt? Of kan dit alleen komen door een (in dit geval wellicht voormalige) install van funplug?
Je kan in de DNS-323 webinterface zelf instellen voor welke user een bepaalde map toegankelijk is. Ik weet niet zeker hoe de DNS-323 daar zelf mee omgaat. Het kan zijn dat alleen de SMB (samba) share daarmee voor een bepaalde user of group toegankelijk wordt gemaakt en dat de bestandsrechten gelijk blijven voor alle bestanden, maar het lijkt me waarschijnlijk dat ook de bestandsrechten (read, write, execute) hiermee worden ingesteld per user/group.

Als dit laatste het geval is, dan heb je dus zelf invloed op de instellingen en hoeven toegansproblemen niet aan conceptronic te liggen. Dit zou echter te verhelpen moeten zijn door (via de webinterface) voor een SMB share dezelfde user/group te gebuiken als dat je eerder hebt gedaan. Dan is er dus geen funplug nodig.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
Is Nzbmatrix niet een handige om van te downloaden?
Getter moet dan wel aangepast worden; maar moet te doen zijn.

Je mag echter maar 10 NZB's per dag downloaden, maar voor 10 dollar 1malig heb je vip access.

Nzbmatrix werkt met categorieën en subcategorieën.Waardoor je ten eerste op TV kan zoeken, en vervolgens op Divx/Xvid, HD, Sport/Ent,DVD en Other. Hier zijn RSS feeds voor.

Deze feeds geven wel de info pagina weer; maar door het veranderen van nzb-detail.php naar nzb-download.php krijg je een zipfile met de nzb voorgeschoteld (Als je 'n vip account hebt kan ook direct de nzb).
Het enige nadeel is, dat je moet inloggen op die site; maar er is vast wel iemand die dat kan onder php voor elkaar kan krijgen.

Ben nu een nzb aan het downloaden; kijken wat de unpak.sh er van bakt.

NZBClub is misschien een heel stuk handiger. Er moet wel het een en ander aangepast worden.

NZBGetter moet de string waarmee je zoekt in een RSSfeed knikkeren. Bijv, serie "Medium" S06
http://<nzbclub>/nzbfeed.aspx?ss=medium%20S06

Verder kan met extra parameters de size worden opgegeven (min size=sz, max size=ez; 19=400MB,20=500MB,21=750MB). De poster kan je aangeven, de age (bijv. minimaal 3 dagen oud om er zeker van te zijn dat ze complete zijn)

Als je deze feed parsed moet je "/nzb_view.aspx?mid=5674528" vervangen door "/nzb_download.aspx?mid=5674528" en je krijgt je nzb. De code achter mid kun je misschien gebruiken om te kijken of ie reeds in de queue staat of klaar is.

[ Voor 12% gewijzigd door Krypt op 19-04-2010 21:45 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
fmb schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:33:
[...]

Je kan in de DNS-323 webinterface zelf instellen voor welke user een bepaalde map toegankelijk is. Ik weet niet zeker hoe de DNS-323 daar zelf mee omgaat. Het kan zijn dat alleen de SMB (samba) share daarmee voor een bepaalde user of group toegankelijk wordt gemaakt en dat de bestandsrechten gelijk blijven voor alle bestanden, maar het lijkt me waarschijnlijk dat ook de bestandsrechten (read, write, execute) hiermee worden ingesteld per user/group.

Als dit laatste het geval is, dan heb je dus zelf invloed op de instellingen en hoeven toegansproblemen niet aan conceptronic te liggen. Dit zou echter te verhelpen moeten zijn door (via de webinterface) voor een SMB share dezelfde user/group te gebuiken als dat je eerder hebt gedaan. Dan is er dus geen funplug nodig.
Dat begrijp ik, maar ik neem toch aan dat bij het verwijderen van een user in de webinterface de rechten door de NAS weer worden vrijgegeven en niet gekoppeld blijven aan de user die je hebt verwijderd? Toen ik erachter kwam dat bepaalde bestanden niet meer te openen waren heb ik het nodige aan users/groups aangemaakt, veranderd en verwijderd om te testen. De precieze config is niet meer bekend, maar ook bij het aanmaken van dezelfde group/user combi werkt het niet (meer).

Zelfs het aanmaken van dezelfde user, zonder deze in te stellen onder network access (instellingen blijven Volume_1 Volume_1 ALL / Volume_2 Volume_2 ALL) zorgt ervoor dat bestanden niet meer te openen zijn :?
Aangemaakte groups kunnen gewoon blijven bestaan.

Er is geen master reset van de CH3SNAS die de rechten weer goed zet, zonder de data kwijt te raken? Volgens mij doet een herstellen van de fabrieksinstellingen niets met de bestandsrechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krypt schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:42:
Is Nzbmatrix niet een handige om van te downloaden?
Getter moet dan wel aangepast worden; maar moet te doen zijn.

Je mag echter maar 10 NZB's per dag downloaden, maar voor 10 dollar 1malig heb je vip access.

Nzbmatrix werkt met categorieën en subcategorieën.Waardoor je ten eerste op TV kan zoeken, en vervolgens op Divx/Xvid, HD, Sport/Ent,DVD en Other. Hier zijn RSS feeds voor.

Deze feeds geven wel de info pagina weer; maar door het veranderen van nzb-detail.php naar nzb-download.php krijg je een zipfile met de nzb voorgeschoteld (Als je 'n vip account hebt kan ook direct de nzb).
Het enige nadeel is, dat je moet inloggen op die site; maar er is vast wel iemand die dat kan onder php voor elkaar kan krijgen.

Ben nu een nzb aan het downloaden; kijken wat de unpak.sh er van bakt.

NZBClub is misschien een heel stuk handiger. Er moet wel het een en ander aangepast worden.

NZBGetter moet de string waarmee je zoekt in een RSSfeed knikkeren. Bijv, serie "Medium" S06
http://<nzbclub>/nzbfeed.aspx?ss=medium%20S06

Verder kan met extra parameters de size worden opgegeven (min size=sz, max size=ez; 19=400MB,20=500MB,21=750MB). De poster kan je aangeven, de age (bijv. minimaal 3 dagen oud om er zeker van te zijn dat ze complete zijn)

Als je deze feed parsed moet je "/nzb_view.aspx?mid=5674528" vervangen door "/nzb_download.aspx?mid=5674528" en je krijgt je nzb. De code achter mid kun je misschien gebruiken om te kijken of ie reeds in de queue staat of klaar is.
nzbs.org kan ook, die heeft goede feeds, echter ben ik geen programmeur en breek ik alleen maar code als ik zelf ga pielen of meldt bugs .. gisteren iets geprobeert, maar dat werkt dan weer niet omdat de api key een error fout geeft op de parsing in de run.php ..
weet niet in hoeverre de maker nog nzbgetter ondersteund en/of onderhoud. tis helaas een beetje stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
zeroday schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 06:40:
[...]
nzbs.org kan ook, die heeft goede feeds, echter ben ik geen programmeur en breek ik alleen maar code als ik zelf ga pielen of meldt bugs .. gisteren iets geprobeert, maar dat werkt dan weer niet omdat de api key een error fout geeft op de parsing in de run.php ..
weet niet in hoeverre de maker nog nzbgetter ondersteund en/of onderhoud. tis helaas een beetje stil.
Hey jij ook al errors ;). Ik heb gisteren zitten stoeien met nzbindex.nl. Opzich werkt het wel, maar kan het net niet zo instellen als ik wil. Ik heb een RSS feed ingesteld die alleen zoekt in alt.b.teevee. Ik wil zoeken op "human.target+X264", alleen haalt nzbgetter telkens de + weg. Zonder X264 laat hij ook de SD hits zien. Een exclude van "xvid" zou ook moeten werken, maar op één of andere manier filtert hij dan alle hits er uit.

Ik zie nog wel wat recente activiteit rond nzbgetter, de laatste revision op http://sourceforge.net/projects/nzbgetter/ is van 10 dagen geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 22:45
DeOS schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 07:45:
[...]

alleen haalt nzbgetter telkens de + weg.
Je zul die plus moeten "escapen". De plus zal een bijzonder teken zijn wat je vooraf moet laten gaan door een speciaal teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Nu ik er over na denk zou een spatie ook gewoon moeten werken. Dus "human target x264". Ik zal er vanavond eens weer mee gaan prutsen.

Bij deze de RSS feed waarmee ik gisteren heb lopen testen:

code:
1
http://www.nzbindex.nl/rss/alt.binaries.teevee/?q=%q&amp;amp;age=%a&amp;amp;minsize=%s&amp;amp;max=%m&amp;amp;complete=1

complete=1 zorgt er voor dat er alleen complete posts getoond worden.

Verder zorgt de toevoeging /alt.binaries.teevee/ er voor dat er alleen in die groep gezocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

snarf schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:52:
[...]

Dat begrijp ik, maar ik neem toch aan dat bij het verwijderen van een user in de webinterface de rechten door de NAS weer worden vrijgegeven en niet gekoppeld blijven aan de user die je hebt verwijderd?
Nee natuurlijk niet, als ik dan een beveiligd bestand wil hebben, dan verwijder ik gewoon die user en maak dezelfde user weer aan met je eigen wachtwoord, dat is geen beveiliging.
Toen ik erachter kwam dat bepaalde bestanden niet meer te openen waren heb ik het nodige aan users/groups aangemaakt, veranderd en verwijderd om te testen. De precieze config is niet meer bekend, maar ook bij het aanmaken van dezelfde group/user combi werkt het niet (meer).
Klopt, iedere user krijgt een uniek id dat niet meer wordt vrijgegeven voor een andere user. Bestanden van die user zullen door ofwel die user voor verwijderen ofwel door iemand met voldoende rechten anders moeten worden opgeslagen.
Zelfs het aanmaken van dezelfde user, zonder deze in te stellen onder network access (instellingen blijven Volume_1 Volume_1 ALL / Volume_2 Volume_2 ALL) zorgt ervoor dat bestanden niet meer te openen zijn :?
Aangemaakte groups kunnen gewoon blijven bestaan.
Als je nu alles op all zet, dan betekent dat dat alles wat je vanaf heden op de nas zet voor 'iedereen' toegankelijk is, de bestanden die er al op staan blijven de rechten houden die ze hebben, dus inclusief rechten voor een user danwel groep die nu niet meer bestaat.
Er is geen master reset van de CH3SNAS die de rechten weer goed zet, zonder de data kwijt te raken? Volgens mij doet een herstellen van de fabrieksinstellingen niets met de bestandsrechten?
Nee, dan raak je je gegevens kwijt. Je kunt voor een volgende keer eerst alle bestanden van een bepaalde gebruiker naar je windowsmachine halen voordat je de gebruiker verwijdert. Idem voor de groep natuurlijk.

Je hebt zelf voor gebruikersrechten en beveiligingen gekozen, dus je had je moeten realiseren dat je daarmee bij verlies van wachtwoord of het stomweg verwijderen van een account gegevens ontoegankelijk kunt maken. Wees blij dat linux de mogelijkheden heeft om de gebruikersrechten te herstellen!
Lees even aandachtig de how-to van de funplug en dan is installeren zo gedaan, volgens mij heb ik e.e.a. duidelijk genoeg weergegeven zodat zelfs een linux-noob eruit kan komen, maar probeer het op zijn minst! In de tijd van de vele posts hier had je het al lang voor elkaar kunnen hebben... :?

Oh en ik zie dat je bang bent dat de boel nadien niet meer idle gaat, maar je kunt de funplug nadat je het hersteld heb weer gewoon verwijderen!

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
best duidelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Hoi,

ik heb fun_plug geïnstalleerd, en hierop de nfs server geactiveerd.
Alleen kan ik over de NFS grotere mappen niet zien.

Dit euvel heb ik pas sinds ik fun_plug op een usb stick gezet heb ipv op de hardeschijf zelf, voorheen deed deze het dus goed.

Iemand enig idee waar ik het zoeken moet om dit weer als vanouds te laten werken?

ps. ik gebruik een tvix om de nas mee te doorbladeren.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechApprentice
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Zijn er mensen die in de CH3SNAS met in totaal 4TB opslag werken? >:)

Is dit dan met de WD green schijven of kan ik ook schijven van bv Samsung gebruiken, en moeten het "green/eco" schijven zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
TechApprentice schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:37:

Is dit dan met de WD green schijven of kan ik ook schijven van bv Samsung gebruiken, en moeten het "green/eco" schijven zijn? 8)7
Ik heb geen 4TB. Ik heb 2x1,5TB. Ben voor de Samsung gegaan.

Ze hoeven niet Green te zijn. Echter het voordeel van Green is dat ze minder stroom verbruiken. Ze zijn ook trager door de 5400RPM maar doordat ze in een NAS zitten merk je dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Pfffff.....nadat ik eergisteren helemaal niks meer binnen kreeg met nzbgetter had ik bijna de moed opgegeven.

Het blijkt dat nzbgetter weer slimmer in elkaar zat dan ik dacht en door het vele testen met zoekstringen had hij een hele lijst van hits opgebouwd. Blijkt dat nzbgetter deze hits opslaat en hierop filtert bij toekomstige zoekacties. Na het legen van de /__exec__/dummy/ map kreeg ik eindelijk weer hits binnen :Y .

Ik heb nu een configuratie waar ik redelijk happy mee ben. Nzbgetter download van nzbindex en unpak.sh plaatst de downloads in de juiste folder. Bij deze mijn configuratie, misschien hebben andere mensen er ook wat aan.

RSS feed (kijkt alleen naar complete posts in a.b.teevee):
code:
1
http://www.nzbindex.nl/rss/alt.binaries.teevee/?q=%q&age=%a&minsize=%s&max=%m&complete=1

Aanpassing in /__exec__/run.php:
PHP:
288
289
290
291
292
293
# No matching exclusion terms so we can download! 
if($exclude == false){

#DeOS: Rename nzb name for correct categorising by unpak.sh     
$strFileNZBe = explode("-", $strFileNZB);
$strFileNZB = $strFileNZBe[3] . ".nzb";

De string na de 3e "-" bevat de nzb naam die we willen hebben.

21625-full-a.b.teeveeefnet-human.target.2010.s01e12.720p.hdtv.x264-dimension-0137-human.target.112.720p-dimension.sample.mkv.nzb

wordt dan

human.target.2010.s01e12.720p.hdtv.x264.nzb

Voor de mensen die het zelf niet durven/kunnen aanpassen is de aangepast run.php hier te downloaden.

Paar voorbeelden zoek syntax:
house.s06 x264
human.target x264
v.2009 x264

min size: 50
max size: 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeOS schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:18:
Pfffff.....nadat ik eergisteren helemaal niks meer binnen kreeg met nzbgetter had ik bijna de moed opgegeven.

Het blijkt dat nzbgetter weer slimmer in elkaar zat dan ik dacht en door het vele testen met zoekstringen had hij een hele lijst van hits opgebouwd. Blijkt dat nzbgetter deze hits opslaat en hierop filtert bij toekomstige zoekacties. Na het legen van de /__exec__/dummy/ map kreeg ik eindelijk weer hits binnen :Y .
Ik heb nu de instellingen van bartowizz draaien en de run.php van jou
probleem is elke keer dat je bij de eerste serie je 'oude' meuk binnen krijg en dat moet een beetje op elkaar afgestemd worden.
Ben nu benieuwd hoe eea gaat werken
als nu nzbs.org erbij geimplementeerd kan worden ...
nzbmatrix via de api en rss gaat niet omdat je dan eerst de nzb moet gunzippen..
newzbin is ook niet ok, ligt ook op z'n gat met de reports van nzb's op tv serie gebied

wat wel leuk is en wat je zou kunnen forken met nzbgetter is de implementatie van functies binnen de tool hellavcr die je via github kunt downloaden. Die laat mij momenteel zien wat voor series er zijn, met coverart en wanneer ze uitgezonden worden, met de juiste integratie zou je dan de juiste aflevering kunnen pakken
(wishful thinking)

ps. dat hernoemen werkt kewl ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
Thanks! Heb 'm nu ook draaien.

nzbmatrix moet ook werken; als vipmember kun je zo de nzb downloaden. Kost je wel 10dollar, maar dat is 1malig.

[ Voor 65% gewijzigd door Krypt op 21-04-2010 22:11 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
zeroday schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:44:
[...]
probleem is elke keer dat je bij de eerste serie je 'oude' meuk binnen krijg en dat moet een beetje op elkaar afgestemd worden.
Hoe bedoel je dit? Dat je bij de eerste keer draaien oude afleveringen binnen krijgt? Dit kun je toch oplossen door de max leeftijd van de posts op 7 dagen te zetten? Eventueel de eerste keer de hits naar de validation queue laten gaan. Daarna kun je het aantal dagen op 2 zetten o.i.d. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:35
TechApprentice schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:37:

Afbeeldingslocatie: http://dump.den2is.nl/plaatjes/nas_2tb.jpg
WD Greens.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krypt schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:10:
Thanks! Heb 'm nu ook draaien.

nzbmatrix moet ook werken; als vipmember kun je zo de nzb downloaden. Kost je wel 10dollar, maar dat is 1malig.
nzbmatrix via rss gaat niet werken, heb je een api key voor nodig (only for vips, en ja ik ben vip, omdat ik het wil proberen) en dan krijg je de nzb gzipped binnen
nzbget crashed dan.
ik zal de maker 's vragen of ik iets fout doe ;-)

losse nzb's van nzbmatrix doen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeOS schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:00:
[...]

Hoe bedoel je dit? Dat je bij de eerste keer draaien oude afleveringen binnen krijgt? Dit kun je toch oplossen door de max leeftijd van de posts op 7 dagen te zetten? Eventueel de eerste keer de hits naar de validation queue laten gaan. Daarna kun je het aantal dagen op 2 zetten o.i.d. .
Dat zou goed kunnen ja ..
ik heb nooit zoveel zweet in nzbindex gestoken ;-)
maar daar ben ik nu dus wel mee bezig. Hoe meer tips hoe beter en betere resultaten.

update:
ik heb nu hellavcr draaien met nzbmatrix en die gaat nu ook goed overweg met gzipped nzb's ..
dus ik ga nu kijken hoe goed en snel nzbmatrix is ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door zeroday op 22-04-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechApprentice
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
@Daros & @denniskrol

Bedankt voor de feedback. Draai nu zelf met 2 x 1 TB en wil dit gaan uitbreiden. Heb zelf een goed gevoel bij Samsung schijfjes dus dacht aan twee x een 2TB F3. Die greens zijn uiteraard zuiniger, maar mijn NAS is meestal idle, dus dan zijn de verschillen erg klein dacht ik zelf.

De CH3SNAS is een geweldig ding voor dat geld, heb nu ook weer wat meer cli ervaring en das best handig soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Laatst online: 05-09 16:14
Heb zelf een Samsung F3 2TB 'green' schijf erin zitten. Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
zeroday schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:42:
[...]
ik heb nu hellavcr draaien met nzbmatrix en die gaat nu ook goed overweg met gzipped nzb's ..
dus ik ga nu kijken hoe goed en snel nzbmatrix is ;-)
Ben erg benieuwd naar je bevindingen. Als nzbmatrix redelijk up-to-date is, dan is gaat dit ook de combinatie voor mij worden. Newzbin loopt erg achter bij gebruik met hellaVCR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeOS schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 18:42:
[...]

Ben erg benieuwd naar je bevindingen. Als nzbmatrix redelijk up-to-date is, dan is gaat dit ook de combinatie voor mij worden. Newzbin loopt erg achter bij gebruik met hellaVCR.
het werkt, maar ik heb momenteel nog wat problemen het script er lang loopt en dan min of meer blijft hangen.. moet dus op de een of andere manier de jobs killen en de pid gaan verwijderen om eea weer te laten lopen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrGr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07-2023
''k Vond een uitgebreide NAS-performance-analyzer: Intel® NAS Performance Toolkit. Met uitgebreide documentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
zeroday schreef op zondag 25 april 2010 @ 11:33:
[...]
het werkt, maar ik heb momenteel nog wat problemen het script er lang loopt en dan min of meer blijft hangen.. moet dus op de een of andere manier de jobs killen en de pid gaan verwijderen om eea weer te laten lopen ..
Ik heb nu ook de 0.8 versie draaien i.c.m. nzbmatrix. Heb er alleen ook last van dat hellaVCR de gz bestanden download en wegschrijft als nzb bestand. Hoe heb jij dit opgelost? De issue pagina van hellaVCR bij GitHub ligt er helaas uit :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
waar kan ik de 0.8 vinden en draaien jullie handmatig of in een cron

ik probeer hem in nzbget te schedulen maar ik krijg dit terug

/ # php /ffp/www/pages/hella/hellavcr.php
[04/25/10 19:04:21] processing tv...
[04/25/10 19:04:21] tv XML (tv.xml) file not found...make sure to use an absolute path
/ #

never mind

[ Voor 3% gewijzigd door batowhizz op 25-04-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeOS schreef op zondag 25 april 2010 @ 16:19:
[...]

Ik heb nu ook de 0.8 versie draaien i.c.m. nzbmatrix. Heb er alleen ook last van dat hellaVCR de gz bestanden download en wegschrijft als nzb bestand. Hoe heb jij dit opgelost? De issue pagina van hellaVCR bij GitHub ligt er helaas uit :(.
Dit probleem had ik bij de standaard download van hellavcr
ik heb daarna 2 forks geprobeerd: http://github.com/idevelopstuff/hellavcr/
echter deze fork laat mij na x uur ineens in de steek, waardoor in /var/lock de hellavcr.pid blijft staan
ben al bezig met een scriptje om eventueel via een grep de pid te killen als dit in de log vermeld staat

bij deze fork heb ik wel een functie in hellavcr.php moeten wijzigen omdat de readgzfile niet wilde werken, dus moest daarvoor in de plaats system('gzip -dc '.$g); gebruiken. Maar de nzb kwam niet gzipped binnen

Gisteren heb ik een andere fork geinstalleerd. Die heeft wat meer nadruk op caching liggen waardoor ik het vermoeden heb dat mijn probleem beter opgelost kan worden, en daar komt de nzb ook goed binnen.

http://github.com/embalmed/hellavcr

ik gebruik trouwens nzbmatrix met vip account op de API
het beste is om via svn checkout http://svn.github.com/naam van repos/*.git de code binnen te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
batowhizz schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:04:
waar kan ik de 0.8 vinden en draaien jullie handmatig of in een cron

ik probeer hem in nzbget te schedulen maar ik krijg dit terug

/ # php /ffp/www/pages/hella/hellavcr.php
[04/25/10 19:04:21] processing tv...
[04/25/10 19:04:21] tv XML (tv.xml) file not found...make sure to use an absolute path
/ #

never mind
vanuit eigen folder no problem
vanuit path moet de volledige path ingegeven worden ;-)
het is trouwens handig om php hellavcr.php >> hellavcr.log te gebruiken zodat je de output ziet in een logfile wat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
zeroday schreef op maandag 26 april 2010 @ 07:41:
[...]

Dit probleem had ik bij de standaard download van hellavcr
ik heb daarna 2 forks geprobeerd: http://github.com/idevelopstuff/hellavcr/
echter deze fork laat mij na x uur ineens in de steek, waardoor in /var/lock de hellavcr.pid blijft staan
ben al bezig met een scriptje om eventueel via een grep de pid te killen als dit in de log vermeld staat

bij deze fork heb ik wel een functie in hellavcr.php moeten wijzigen omdat de readgzfile niet wilde werken, dus moest daarvoor in de plaats system('gzip -dc '.$g); gebruiken. Maar de nzb kwam niet gzipped binnen

Gisteren heb ik een andere fork geinstalleerd. Die heeft wat meer nadruk op caching liggen waardoor ik het vermoeden heb dat mijn probleem beter opgelost kan worden, en daar komt de nzb ook goed binnen.

http://github.com/embalmed/hellavcr

ik gebruik trouwens nzbmatrix met vip account op de API
het beste is om via svn checkout http://svn.github.com/naam van repos/*.git de code binnen te halen
Ik was er inderdaad ook achter gekomen dat je een fork had gebruikt. Ik had je tweets en comments al gevonden over gzdecoding, maar kon deze functie maar niet vinden in de originele versie.

Je zult je comments over de readgzfile functie dan ook moeten richten aan de forker (idevelopstuff) en niet aan rectifyer. Rectifyer gebruikt namelijk op dit moment nog geen gzdecoding functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeOS schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:28:
[...]

Ik was er inderdaad ook achter gekomen dat je een fork had gebruikt. Ik had je tweets en comments al gevonden over gzdecoding, maar kon deze functie maar niet vinden in de originele versie.

Je zult je comments over de readgzfile functie dan ook moeten richten aan de forker (idevelopstuff) en niet aan rectifyer. Rectifyer gebruikt namelijk op dit moment nog geen gzdecoding functie.
:-) ja, daar kwam ik later ook achter ;-)
de fork embalmed/hellavcr gebruik ik nu
en die doet het ook goed met de nzb files (zover ik gistern kon zien).
draait inmiddels bijna 24h stabiel de embalmed fork (maar niets gedownload voor de maandag nog).

[ Voor 6% gewijzigd door zeroday op 26-04-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
De laatste versie van embalmed heeft bij mij hetzelfde probleem als bij de originele versie van hellavcr. Hij schrijft de gz als nzb weg en laat daardoor nzbget crashen. Heb jij de versie van embalmed nog weer aangepast met de wijzigingen van idevelopstuff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeOS schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:58:
De laatste versie van embalmed heeft bij mij hetzelfde probleem als bij de originele versie van hellavcr. Hij schrijft de gz als nzb weg en laat daardoor nzbget crashen. Heb jij de versie van embalmed nog weer aangepast met de wijzigingen van idevelopstuff?
nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Hmmm.....vaag. Volgens mij heeft embalmed in dat stuk namelijk geen aanpassingen gedaan. Bij mij werkt het iid geval niet. Ik gebruik nu rectifyer's versie met de gzdecode functie erbij. Eens kijken hoe het loopt.

Idevelopstuff's versie loopt waarschijnlijk vast omdat hij de 60 sec wachttijd voor de nzbmatrix api er niet in heeft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeOS schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:29:
[...]

Hmmm.....vaag. Volgens mij heeft embalmed in dat stuk namelijk geen aanpassingen gedaan. Bij mij werkt het iid geval niet. Ik gebruik nu rectifyer's versie met de gzdecode functie erbij. Eens kijken hoe het loopt.

Idevelopstuff's versie loopt waarschijnlijk vast omdat hij de 60 sec wachttijd voor de nzbmatrix api er niet in heeft zitten.
kom er morgen op terug, het lijkt 'random' te zijn met dat gzip want bij mijn 2e run ging die wel fout
enige wat ik had aangepast was de folder ..
morgen meer

update: ben gefaked door mijn eigen midnight commander :-( snap niet waarom zondag dan wel iets goed ging. apart.. dat wordt kijken hoe we die gzip meuk erin kunnen krijgen

ik heb 6 regels code van idevelopstuff toegevoegd aan de embalmed en het lijkt nu wel te werken ..
mail me als je mijn hellavcr.php wil hebben

[ Voor 20% gewijzigd door zeroday op 27-04-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
zeroday schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:14:
[...]
update: ben gefaked door mijn eigen midnight commander :-( snap niet waarom zondag dan wel iets goed ging. apart.. dat wordt kijken hoe we die gzip meuk erin kunnen krijgen

ik heb 6 regels code van idevelopstuff toegevoegd aan de embalmed en het lijkt nu wel te werken ..
mail me als je mijn hellavcr.php wil hebben
gehe ;). Ik had die code van idevelopstuff zelf ook al toegevoegd aan rectifyer's versie. Ik blijf liever eerst ff op de originele versie zitten. De huidige forks hebben voor mij op dit moment geen toegevoegde waarde, behalve gzdecoding. Rectifyer houdt zijn versie redelijk up-to-date, zo zijn er vandaag weer een aantal aanpassingen doorgevoerd.

Er is trouwens ook een nieuwe nzbget en nzbgetweb uit. Vanavond maar eens upgraden. Eigenlijk wil ik dat nzbget het parren en unrarren afhandeld en dat het unpak script alleen de bestanden in de juiste map plaatst. Het unrarren is niet het sterkste punt van het huidige unpak script (denk aan .part01 bestanden). Nog mooier zou zijn om het nieuwe unpak script 100% werkend te krijgen. Helaas zijn mijn scripting skills hier net niet goed genoeg voor doorontwikkeld :P.

[ Voor 23% gewijzigd door DeOS op 27-04-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeOS schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:30:
[...]

gehe ;). Ik had die code van idevelopstuff zelf ook al toegevoegd aan rectifyer's versie. Ik blijf liever eerst ff op de originele versie zitten. De huidige forks hebben voor mij op dit moment geen toegevoegde waarde, behalve gzdecoding. Rectifyer houdt zijn versie redelijk up-to-date, zo zijn er vandaag weer een aantal aanpassingen doorgevoerd.
tis een beetje irri uit te vinden wat je allemaal moet wijzigen / toevoegen ..
Er is trouwens ook een nieuwe nzbget en nzbgetweb uit. Vanavond maar eens upgraden. Eigenlijk wil ik dat nzbget het parren en unrarren afhandeld en dat het unpak script alleen de bestanden in de juiste map plaatst. Het unrarren is niet het sterkste punt van het huidige unpak script (denk aan .part01 bestanden). Nog mooier zou zijn om het nieuwe unpak script 100% werkend te krijgen. Helaas zijn mijn scripting skills hier net niet goed genoeg voor doorontwikkeld :P.
ja weet ik, echter vind ik de wijzigingen niet schokkend
nzbget kan wel parren maar niet unrarren
je kan het standard postproces script pakken maar ik vind het unpak script wat voorheen voor de Popcorn Hour was en ik voor de CH3SNAS/MNAS geschikt heb gemaakt mooier omdat deze meuk in de juiste folders gooit. Erg veel tijdbesparing levert dat op. Tuurlijk is het verre van perfect .. maar ik heb dan ook maar 1% scripting skills ..

ik heb trouwens nzbget niet geupdated omdat indertijd de maker van nzbgetter van plan was een nieuwe versie te releasen, daarnaast was iemand ook bezig om een nieuwe GUI voor de webinterface van nzbget te maken zodat dat wellicht mooi geintegreerd kon worden. Helaas tot op vandaag daarin helaas weinig progressie kunnen zien. ;-)

ik kan vanavond die rectyfier ook wel eens gaan testen en de code toevoegen ..
zolang ik maar geen geemmer krijg met de /var/lock file vind ik het ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrGr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07-2023
Is het mogelijk/zinvol meerdere ext2-filesystemen op 1 schijf v.d. CH3SNAS te definieren?

achtergrond:
Ik heb, op een 1,5 Tb-schijf, zo'n 600 Gb aan home-video's staan van elk al gauw 3 Gb en zo'n 300 Gb aan overige data (groot en klein, deels geresynced vanaf diverse PC's).
Het afspelen van de video's verloopt vaak soepel, maar soms ook erg stoterig. (En soms, als je de video 2x opslaat, gaat de ene kopie wel soepel en de andere niet.) Dat verklaar ik toch uit een soort van defragmentatie omdat de fragmenten v.d. bestanden niet fysiek aaneengesloten liggen zodat extra bewegingen van de leeskop nodig zijn. Voor 'normale' bestanden zal dat geen probleem zijn en wordt het grotendeels opgevangen door de schijfcache, maar voor streaming video is het onvoldoende.
Momenteel ben ik bezig de hele schijf leeg te maken en opnieuw te vullen, dan zal het probleem wel over zijn. Maar het zal weer ontstaan! Als ik nu een dedicated filesysteem voor video zou kunnen maken (1 Tb) en eentje voor overige (500Gb) denk ik er minder last van te hebben (te meer daar je toch nooit home-video's weggooit...).
Een simpele oplossing is natuurlijk volume_1 voor video en volume_2 voor overig, maar ik ben toch wel erg gehecht aan m'n rsync-mirror (juist voor die home-video's).
De ultieme oplossing is een 2e NAS, dedicated voor video, maar tot die tijd......

config: 2 x Samsung Spinpoint F2 1500GB 32MB 5400rpm SATA II

[ Voor 0% gewijzigd door BrGr op 10-05-2010 22:42 . Reden: 500Mb m.z. 500Gb ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
ik heb youri ook via een nette dm weer uitgenodigd om een beetje mee te lezen .discussiëren en scripten
maar ik heb hem hier helaas nog niet gezien,evenmin op sourceforge helaas
zeroday schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:37:
[...]

tis een beetje irri uit te vinden wat je allemaal moet wijzigen / toevoegen ..

[...]

ja weet ik, echter vind ik de wijzigingen niet schokkend
nzbget kan wel parren maar niet unrarren
je kan het standard postproces script pakken maar ik vind het unpak script wat voorheen voor de Popcorn Hour was en ik voor de CH3SNAS/MNAS geschikt heb gemaakt mooier omdat deze meuk in de juiste folders gooit. Erg veel tijdbesparing levert dat op. Tuurlijk is het verre van perfect .. maar ik heb dan ook maar 1% scripting skills ..

ik heb trouwens nzbget niet geupdated omdat indertijd de maker van nzbgetter van plan was een nieuwe versie te releasen, daarnaast was iemand ook bezig om een nieuwe GUI voor de webinterface van nzbget te maken zodat dat wellicht mooi geintegreerd kon worden. Helaas tot op vandaag daarin helaas weinig progressie kunnen zien. ;-)

ik kan vanavond die rectyfier ook wel eens gaan testen en de code toevoegen ..
zolang ik maar geen geemmer krijg met de /var/lock file vind ik het ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Voor het gemak heb ik zelf maar een fork van hellavcr op github aangemaakt.

Deze versie is gebaseerd op de laatste versie van rectifyer en bevat een op de CH3SNAS werkende gzdecode functie.

http://github.com/w00ty/hellavcr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeOS schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:03:
Voor het gemak heb ik zelf maar een fork van hellavcr op github aangemaakt.

Deze versie is gebaseerd op de laatste versie van rectifyer en bevat een op de CH3SNAS werkende gzdecode functie.

http://github.com/w00ty/hellavcr/
Daar ben ik blij mee ;-)

nu nog een manier vinden om per bron van nzbmatrix te bepalen of het x264 of xvid kan/mag zijn
zo kreeg ik vandaag de xvid van The middle binnen ipv de x.264
even wat spelen met de 'source' functie

En nu 'language' optie goed krijgen zodat je ook 'alleen' files krijgt die in de NL groep gezet zijn (zodat je ook NL subs series kan downloaden)

[ Voor 11% gewijzigd door zeroday op 29-04-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Laatst online: 04-10 14:10

tismij

???

sinds gisteren heb ik de (nieuwe) CH3HNAS.
Nu wil ik mijn films en muziek van mijn server verplaatsen naar de NAS maar het valt me op dat de snelheid zo enorm laag is.
Naar mijn server kopieren gaat met 40Mb/s en naar de NAS met 860Kb/s trager had ik wel verwacht maar zo traag.

Kan ik nog iets doen om dit te versnellen?

Nu kopieer ik gewoon met windows via sambashares, gaat dit sneller via FTP?

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tismij schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:43:
sinds gisteren heb ik de (nieuwe) CH3HNAS.
Nu wil ik mijn films en muziek van mijn server verplaatsen naar de NAS maar het valt me op dat de snelheid zo enorm laag is.
Naar mijn server kopieren gaat met 40Mb/s en naar de NAS met 860Kb/s trager had ik wel verwacht maar zo traag.

Kan ik nog iets doen om dit te versnellen?

Nu kopieer ik gewoon met windows via sambashares, gaat dit sneller via FTP?
probeer de beta, die laat al betere performance zien
http://www.aroundmyroom.c...-ch3hnas-firmware-2-3-37/
mag je testen en feedback op geven
er zijn al wat dingen aangemeld (waaronder ftp) die snel opgelost worden zodat je hem officieel op de site van conceptronic terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
zeroday schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:33:
[...]
Daar ben ik blij mee ;-)

nu nog een manier vinden om per bron van nzbmatrix te bepalen of het x264 of xvid kan/mag zijn
zo kreeg ik vandaag de xvid van The middle binnen ipv de x.264
even wat spelen met de 'source' functie

En nu 'language' optie goed krijgen zodat je ook 'alleen' files krijgt die in de NL groep gezet zijn (zodat je ook NL subs series kan downloaden)
Laat je bevindingen maar weten. Zelf ben ik iets minder veeleisend bij het downloaden van mijn series blijkbaar. Alle series die ik download zijn er in x264.

Ik ben wel geïnteresseerd in de mogelijkheid om subs van bierdopje.com via de rss feed te downloaden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeOS schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:42:
[...]

Laat je bevindingen maar weten. Zelf ben ik iets minder veeleisend bij het downloaden van mijn series blijkbaar. Alle series die ik download zijn er in x264.

Ik ben wel geïnteresseerd in de mogelijkheid om subs van bierdopje.com via de rss feed te downloaden. ;)
Ik ben helaas niet zo'n scripter om een soort if then else statement te maken met variabelen

update; heb inmiddels in de index de toevoeging van Country voor elkaar

nu nog een php script die de waarde van de country kan lezen, en indien die gelijk is aan de language die via de API gekregen wordt dan mag hij de nzb downloaden (als een van de waarden die er al staan) ..
zuchttttt...

[ Voor 22% gewijzigd door zeroday op 01-05-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 20:46
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:57:
Ik heb nog even een tip voor de mensen die de CH3SNAS willen gebruiken voor het streamen van divx/xvid naar de Xbox 360, dit kan via de fun plug met een aangepaste versie van uShare:

uShare:
http://dns323.thecorewithin.net/
HowTo:
http://little2busy.blogsp...g-xbox360-funplug-05.html
Dit werkt ook geweldig op een CH3MNAS, 8)
Van de week voor het eerst een NAS gekocht en na een uurtje spelen met die funplug en xbox heb ik dit aan de praat gekregen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 20:16

Sm0k3r

cough...cough...

Er is een nieuwe firmware uit voor de DNS-323 maar sinds kort staat er sinds 1.07 "Important!
1. Please make sure to backup your data when performing any upgrades of the unit."

Dit heb ik hiervoor nog nooit hoeven doen en heeft van jullie gewoon veilig geupdate van 1.06 naar 1.07 zonder data te verliezen.

Ik moet anders 1TB backuppen en de NAS is juist MIJN backup hahahahaha.

Hopelijk kan ik gewoon veilig mijn firmware updaten.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Sm0k3r schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:29:
Ik moet anders 1TB backuppen en de NAS is juist MIJN backup hahahahaha.
Dat betekent dus dat je al die data ook nog op een andere plaats hebt. Dan kun je toch gewoon upgraden en alles eventueel opnieuw uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 20:16

Sm0k3r

cough...cough...

Mijzelf schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:56:
[...]
Dat betekent dus dat je al die data ook nog op een andere plaats hebt. Dan kun je toch gewoon upgraden en alles eventueel opnieuw uploaden?
Nee NAS is de DNS-323 en dat is mijn storage, meer dan alleen backup van files.

Dus ik heb niks anders en heb nergens 1TB vrij.

Maar op amerikaanse site hebben ze de waarschuwing niet, lijkt me ook onlogisch dus vanavond ga ik hem gewoon updaten naar 1.08, zit nu op 1.06

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 23:54
Sinds enkele dagen heb ik de CH3MNAS, hierop heb ik fun_plug en nzbget volgens de handleiding op http://www.aroundmyroom.c...how-to-that-replaces-all/ geïnstalleerd.

Echter krijg ik als is nzbget wil starten de melding "-sh: nzbget: not found" terwijl het bestand toch wel op de aangegeven locatie aanwezig is.

Iemand die me hierbij misschien kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkSEDA schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:36:
Sinds enkele dagen heb ik de CH3MNAS, hierop heb ik fun_plug en nzbget volgens de handleiding op http://www.aroundmyroom.c...how-to-that-replaces-all/ geïnstalleerd.

Echter krijg ik als is nzbget wil starten de melding "-sh: nzbget: not found" terwijl het bestand toch wel op de aangegeven locatie aanwezig is.

Iemand die me hierbij misschien kan helpen?
dat is een oude how-to (en voor de CH3MNAS heb je een andere binary nodig dan voor de CH3SNAS)
http://www.aroundmyroom.c...st-a-howto-for-a-tweaker/
die is meer recent en pas nog aangepast. en ook geschikt voor de ch3mnas

[ Voor 7% gewijzigd door zeroday op 07-05-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb een vraagje.
Ik heb nog een ch3Snas, ik heb begrepen dat die in principe gelijk zijn aan de dlink dns-323. Betekent dat ook dat ik mijn ch3snas met de firmware van dns-323 kan flashen aangezien daar wel updates voor uitkomen, zoals 2 TB support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:55:
Hoi ik heb een vraagje.
Ik heb nog een ch3Snas, ik heb begrepen dat die in principe gelijk zijn aan de dlink dns-323. Betekent dat ook dat ik mijn ch3snas met de firmware van dns-323 kan flashen aangezien daar wel updates voor uitkomen, zoals 2 TB support.
Lijkt me inderdaad een must....Heb ik ook al eens op zijn forum aangekaart:
http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?id=274

Helaas niets kunnen vinden of het werkt en of er mensen zijn die het geprobeerd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:55:
Hoi ik heb een vraagje.
2TB hardeschijven worden ook gewoon door de CH3SNAS ondersteund hoor. Heb je geen DNS-323 firmware voor nodig.

http://www.aroundmyroom.com/2009/02/26/20-tb-hdd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dat is zeer fijn, want mijn 1TB was al bijna maxed. Toch benieuwd of het mogelijk is, vanwege eventuele toekomstige fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 23:54
zeroday schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:39:
[...]

dat is een oude how-to (en voor de CH3MNAS heb je een andere binary nodig dan voor de CH3SNAS)
http://www.aroundmyroom.c...st-a-howto-for-a-tweaker/
die is meer recent en pas nog aangepast. en ook geschikt voor de ch3mnas
Bedank! Deze werkt goed op mijn CH3MNAS. :)
Pagina: 1 ... 19 ... 30 Laatste