Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkSEDA schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 23:00:
[...]

Bedank! Deze werkt goed op mijn CH3MNAS. :)
dat wist ik .. ;-)
nu nog hellavcr erbij (of nzbgetter) .. tadaaah ..
heb vandaag wel vage files die automatisch gedownload worden iets gaat mis met de api of zo van nzbmatrix .. beetje te weinig toegevoegd wat de api kan ..

hellavcr b.t.w. werkt vooralsnog even niet meer goed, zoekstrings moeten anders :-(

[ Voor 9% gewijzigd door zeroday op 08-05-2010 11:02 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:17
zeroday schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 23:40:
[...]

dat wist ik .. ;-)
nu nog hellavcr erbij (of nzbgetter) .. tadaaah ..
heb vandaag wel vage files die automatisch gedownload worden iets gaat mis met de api of zo van nzbmatrix .. beetje te weinig toegevoegd wat de api kan ..

hellavcr b.t.w. werkt vooralsnog even niet meer goed, zoekstrings moeten anders :-(
Hellavcr werkt weer. Hij werkt nu zonder errors en met de aangepaste api.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeOS schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:17:
[...]

Hellavcr werkt weer. Hij werkt nu zonder errors en met de aangepaste api.
ja top.. mistte even die fix in hellavcr.config.php maar die zit in de sample file dus dat moest ik zelf nog even aanpassen. Kewl.
rukker die rectifyier dat ie die goede gzip code er niet in pleurt.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 12:12
@mamaloentje

ik heb dezelfde NAS en overweeg de NP1100 aan te schaffen. Heb je jouw probleem (synchronisatie van muziek files met de streamer) kunnen oplossen (en hoe)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 12:12
@mamaloentje
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:23:
Hallo,

Ik ben sinds een tijdje in het bezit van de Conceptronic CH3snas, die ik gebruik zonder 'software-aanpassingen', dat durf ik (nog) niet. Ik heb echter wel een probleem...
Ik stream met dit apparaat muziek naar een Streamium (NP1100), en dat ging zonder problemen. Echter, als ik nu nieuwe bestanden toevoeg aan mijn muziekmap op de Conceptronic, die mappen kan ik zonder problemen benaderen en bewerken vanuit mijn pc met vista, dan ziet de streamium de veranderingen niet. Ik heb de streamium opnieuw geinstalleerd, de Conceptronic heb ik opnieuw opgestart, maar niets zorgt ervoor dat ik de nieuwe bestanden op de streamium te zien krijg. Ik word er geen wijs uit! Zou iemand me raad kunnen geven?
ik heb dezelfde NAS en overweeg de NP1100 aan te schaffen. Heb je jouw probleem (synchronisatie van muziek files met de streamer) kunnen oplossen (en hoe)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-10 14:39

PoweRoy

funky!

Hmm ik heb de laatste tijd performance problemen met afspelen van 1080 MKV via mijn CH3SNAS naar HDX1000.
The pacific begint gewoon, bij intro 'tekening' gaat hij haperen. Toen pas bij 20min weer haperen.
Dark Knight, heeft altijd goed gedraaid, nu hapert hij ook op sommige punten (waar joker het mes in de mond van iemand heeft, 'why so serious' stukje.

3 factoren zijn veranderd (vanwege NAS verplaatsing naar meterkast)Kan de HD een bottleneck zijn voor performance :? Eind deze week verwacht ik een samsung f3 binnen met 2TB, dan weet ik het zeker. Maar heeft iemand iets soort gelijks gehad te hebben :?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrGr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07-2023
PoweRoy schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:22:
Hmm ik heb de laatste tijd performance problemen met afspelen van 1080 MKV via mijn CH3SNAS naar HDX1000.

3 factoren zijn veranderd (vanwege NAS verplaatsing naar meterkast)
  • ..
  • HD ruimte, ik heb 1TB en nog maar 20gig vrij dus ~2%.
Kan de HD een bottleneck zijn voor performance :? Eind deze week verwacht ik een samsung f3 binnen met 2TB, dan weet ik het zeker. Maar heeft iemand iets soort gelijks gehad te hebben :?
Lijkt me toch iets van defragmentatie. Benieuwd of je het probleem alleen hebt met recente gesavede MKV's (nu er weinig free space is) of ook met oudere (toen er genoeg was).
Zie ook mijn posting van 27 april (waarop overigens niemand gereageerd heeft).
Inmiddels heb ik de hele schijf opnieuw gevuld en is de performance beter (maar is ook afhankelijk v.d. player). 'k Zal binnenkort nog eens met NasPT aan de slag gaan. Ook lijkt me dat de NAS nu koeler blijft, dat is misschien ook wel logisch: als de files nu meer contignuous op disk staan zijn er minder kopbewegingen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

BrGr schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:19:
[...]

Lijkt me toch iets van defragmentatie. Benieuwd of je het probleem alleen hebt met recente gesavede MKV's (nu er weinig free space is) of ook met oudere (toen er genoeg was).
Zie ook mijn posting van 27 april (waarop overigens niemand gereageerd heeft).
Inmiddels heb ik de hele schijf opnieuw gevuld en is de performance beter (maar is ook afhankelijk v.d. player). 'k Zal binnenkort nog eens met NasPT aan de slag gaan. Ook lijkt me dat de NAS nu koeler blijft, dat is misschien ook wel logisch: als de files nu meer contignuous op disk staan zijn er minder kopbewegingen nodig.
Het is ook met oudere files. De nieuwe zou inderdaad fragmentatie kunnen zijn, alleen bij oude zou dat niet het geval kunnen zijn.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Kan het niet toevallig liggen aan de nieuwe firmware van de HDX 1000? Of heb je die niet geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

DeOS schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:36:
Kan het niet toevallig liggen aan de nieuwe firmware van de HDX 1000? Of heb je die niet geupdate?
Geen nieuwste updates op HDX1000 gezet.Op Ch3snas heb ik niets nieuws geinstalleerd, voor de zekerheid transmission uitgezet.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 20:16

Sm0k3r

cough...cough...

Ok voor de mensen die de DNS-323 gebruiken om spullen te streamen naar een PS3;

NIET UPGRADEN NAAR 1.08!!!

Ik ben weer terug op 1.06 want 1.08 veroorzaakt DLNA errors en hij is niet te vinden.

1.06 doet het meteen weer goed dus blijf op 1.06 indien je hem gebruikt om spullen te streamen naar een PS3 (XBOX eigenaren kan ik niet adviseren want ik heb geen XBOX).

Daarentegen is de 1.08 wel handig voor zakelijk gebruik want veel verbeteringen omtrent excel sheets online saven ipv eerst op je client gooien/ bewerken en dan saven, je kan rechstreeks saven ipv openen als read-only.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44
is er eigenlijk een compatibility lijst voor de CH3MNAS m.b.t harde schijven? Of is alles gewoon compatible?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kRiZzZiZ schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:11:
is er eigenlijk een compatibility lijst voor de CH3MNAS m.b.t harde schijven? Of is alles gewoon compatible?
de speciale EARS harde schijven van WD, die zou ik niet gaan gebruiken.
(op single disk wellicht geen probleem te verwachten, maar WD kan geen garanties op Raid niveau geven)

[ Voor 15% gewijzigd door zeroday op 12-05-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Voor de mensen die de serie "V" volgen in combinatie met hellaVCR....even opletten. In plaats van V wordt The Forgotten gedownload. Dit omdat er gezocht wordt op "V" en "2009".

The Forgotten 2009 S01E11 PROPER 720p HDTV x264 CTU

Ik heb als tijdelijk oplossing "forgotten" toegevoegd als skip term bij de serie (dit kan in de laatste github versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeOS schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 17:43:
Voor de mensen die de serie "V" volgen in combinatie met hellaVCR....even opletten. In plaats van V wordt The Forgotten gedownload. Dit omdat er gezocht wordt op "V" en "2009".

The Forgotten 2009 S01E11 PROPER 720p HDTV x264 CTU

Ik heb als tijdelijk oplossing "forgotten" toegevoegd als skip term bij de serie (dit kan in de laatste github versie).
dank voor de tip .. ;-)
maar eigenlijk hoort dit niet meer in dit topic thuis ;;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Ik neem aan dat hier ook mensen zijn die YAMJ gebruiken inc met de CH3SNAS en Popcornhour/hdx1000 oid dus hierbij een vraag:
Ik had een 1TB schijf in mijn NAS. Via YAMJ werd er een jukebox gemaakt en op de NAS gezet. Alles ging via NFS en kon alles afspelen.
Nu heb ik een 2TB erbij geplaatst (beide als standard config) dus ik heb 2 volumes. Nu wilde ik een map van de 1TB naar de 2TB schijf verplaatsten en alles via dezelfde manier gebruiken op de streamer.
Hiervoor een symbolic link aangemaakt:
1TB: series/dvds en movies(simbolic link naar HD_2b/Movies)
2TB: movies

De bat file van YAMJ maakt een mooie jukebox aan, alles goed. Alleen het starten van films op de 2TB doet hij dus niet. 'could not play file'. Alles van de 1TB doet het wel.

Hoe kan ik het wel werkend krijgen? (er zit geen HD in de HDX1000)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:54
Middels het tutorial van Uli heb ik ffp op de USB stick geïnstaleerd. Daarna heb ik met behulp van Zeroday's (licht aangepasste) handleiding NZBGET ook op de USB stick geïnstaleerd. Dit functioneerd op twee dingen na ook goed.

Mijn intentie was om NZBGET ook op de USB stick te installeeren zodat de harde schijf in standy kan als er niets wordt gedownload.
Hiervoor heb ik de NZB-directory op de USB stick gezet. Via het webinterface van NZBGET voeg ik NZB bestanden toe. Deze worden ook correct in de juiste map op de USB stick gezet. Echter wordt deze NZB dan niet ingeladen en gedownload. Als ik de NZB map gewoon op de HD zet werkt het uploaden van NZB bestanden wel. Maar dan kan de HD niet in standy omdat er om de XX seconden voor een nieuwe NZB gescand wordt.

Ten tweede het werkt het uitpaken van bestanden niet. Na het downloaden wordt het alles netjes middels par gecontroleerd en gerepareerd. Daarna start het unpak.sh script maar geeft dan direct volgende foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
INFO    Fri, 14 May 2010 16:43:21 +0000 Executing post- process- script for $down/ $down
INFO    Fri, 14 May 2010 16:43:22 +0000 MERGE_ UNPAK_ SETTINGS [ / mnt/ usbstorage/ ffp/ newsbin/ conf/ unpak. cfg]
DETAIL  Fri, 14 May 2010 16:43:22 +0000 Post- Process: Loading settings from / mnt/ usbstorage/ ffp/ newsbin/ conf/ unpak. cfg
INFO    Fri, 14 May 2010 16:43:22 +0000 unpak:14:43:22 SCRIPT_ FOLDER=[ / mnt/ usbstorage/ ffp/ newsbin/ conf] PIN 2468
INFO    Fri, 14 May 2010 16:43:22 +0000 unpak:14:43:22 ARGS: '/ mnt/ usbstorage/ ffp/ newsbin/ conf/ unpak. sh' '/ mnt/ HD_ a2/ download/ HD Film/ $down' '/ mnt/ HD_ a2/ newsbin/ nzb/ $down. nzb' '/ mnt/ HD_ a2/ download/ HD Film/ $down/ $down. par2' '2' '1' '0' 'HD Film'
INFO    Fri, 14 May 2010 16:43:22 +0000 unpak:14:43:22 ====== Post- process Started : $down 14:43:22======
DETAIL  Fri, 14 May 2010 16:43:22 +0000 Post- Process: / mnt/ usbstorage/ ffp/ newsbin/ conf/ unpak. sh: line 2234: / mnt/ HD_ a2/ newsbin/ bin/ / nzbget: not found
DETAIL  Fri, 14 May 2010 16:43:22 +0000 Post- Process: / mnt/ usbstorage/ ffp/ newsbin/ conf/ unpak. sh: line 1: nzbget_ ParCheck: parameter not set
INFO    Fri, 14 May 2010 16:43:22 +0000 Completed post- process- script for $down/ $down

Is iemand misschien al iets soortgelijks overkomen en weet hoe ik dat kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkSEDA schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:09:
Middels het tutorial van Uli heb ik ffp op de USB stick geïnstaleerd. Daarna heb ik met behulp van Zeroday's (licht aangepasste) handleiding NZBGET ook op de USB stick geïnstaleerd. Dit functioneerd op twee dingen na ook goed.

Mijn intentie was om NZBGET ook op de USB stick te installeeren zodat de harde schijf in standy kan als er niets wordt gedownload.
Hiervoor heb ik de NZB-directory op de USB stick gezet. Via het webinterface van NZBGET voeg ik NZB bestanden toe. Deze worden ook correct in de juiste map op de USB stick gezet. Echter wordt deze NZB dan niet ingeladen en gedownload. Als ik de NZB map gewoon op de HD zet werkt het uploaden van NZB bestanden wel. Maar dan kan de HD niet in standy omdat er om de XX seconden voor een nieuwe NZB gescand wordt.

Ten tweede het werkt het uitpaken van bestanden niet. Na het downloaden wordt het alles netjes middels par gecontroleerd en gerepareerd. Daarna start het unpak.sh script maar geeft dan direct volgende foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
INFO    Fri, 14 May 2010 16:43:21 +0000 Executing post- process- script for $down/ $down
INFO    Fri, 14 May 2010 16:43:22 +0000 MERGE_ UNPAK_ SETTINGS [ / mnt/ usbstorage/ ffp/ newsbin/ conf/ unpak. cfg]
DETAIL  Fri, 14 May 2010 16:43:22 +0000 Post- Process: Loading settings from / mnt/ usbstorage/ ffp/ newsbin/ conf/ unpak. cfg
INFO    Fri, 14 May 2010 16:43:22 +0000 unpak:14:43:22 SCRIPT_ FOLDER=[ / mnt/ usbstorage/ ffp/ newsbin/ conf] PIN 2468
INFO    Fri, 14 May 2010 16:43:22 +0000 unpak:14:43:22 ARGS: '/ mnt/ usbstorage/ ffp/ newsbin/ conf/ unpak. sh' '/ mnt/ HD_ a2/ download/ HD Film/ $down' '/ mnt/ HD_ a2/ newsbin/ nzb/ $down. nzb' '/ mnt/ HD_ a2/ download/ HD Film/ $down/ $down. par2' '2' '1' '0' 'HD Film'
INFO    Fri, 14 May 2010 16:43:22 +0000 unpak:14:43:22 ====== Post- process Started : $down 14:43:22======
DETAIL  Fri, 14 May 2010 16:43:22 +0000 Post- Process: / mnt/ usbstorage/ ffp/ newsbin/ conf/ unpak. sh: line 2234: / mnt/ HD_ a2/ newsbin/ bin/ / nzbget: not found
DETAIL  Fri, 14 May 2010 16:43:22 +0000 Post- Process: / mnt/ usbstorage/ ffp/ newsbin/ conf/ unpak. sh: line 1: nzbget_ ParCheck: parameter not set
INFO    Fri, 14 May 2010 16:43:22 +0000 Completed post- process- script for $down/ $down

Is iemand misschien al iets soortgelijks overkomen en weet hoe ik dat kan aanpassen?
Ik denk dat je in vele bestanden moet kijken of je de folder structuur wel hebt aangepast
zo zijn er verwijzingen in de webinterface van nzbget, de nzbget configuratie, maar ook in de unpak.cfg / sh staan dingen. Dus een lichte aanpassing van de howto die ik gemaakt hebt is het eigenlijk niet. het is een complete nieuwe 'installatie' met andere folders. Dat moet je gewoonweg allemaal nalopen en doublecheken.
Omdat het min of meer allemaal bij elkaar geraapt is, is het redelijk 'complex'.
Een van de redenen dat ik nzbget zelf nog niet heb geupdated naar de laatste versie. Nu werkt het en de extra functies maken het nou niet beter ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
PoweRoy schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:46:
Ik neem aan dat hier ook mensen zijn die YAMJ gebruiken inc met de CH3SNAS en Popcornhour/hdx1000 oid dus hierbij een vraag:
Ik had een 1TB schijf in mijn NAS. Via YAMJ werd er een jukebox gemaakt en op de NAS gezet. Alles ging via NFS en kon alles afspelen.
Nu heb ik een 2TB erbij geplaatst (beide als standard config) dus ik heb 2 volumes. Nu wilde ik een map van de 1TB naar de 2TB schijf verplaatsten en alles via dezelfde manier gebruiken op de streamer.
Hiervoor een symbolic link aangemaakt:
1TB: series/dvds en movies(simbolic link naar HD_2b/Movies)
2TB: movies

De bat file van YAMJ maakt een mooie jukebox aan, alles goed. Alleen het starten van films op de 2TB doet hij dus niet. 'could not play file'. Alles van de 1TB doet het wel.

Hoe kan ik het wel werkend krijgen? (er zit geen HD in de HDX1000)
het zou zowiezo mnt/HD_b2/Movies moeten ;) zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

batowhizz schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 12:20:
[...]

het zou zowiezo mnt/HD_b2/Movies moeten ;) zijn
typfout :P de link is an sich goed. Via samba nog geprobeerd maar krijg dezelfde 'could not play' error.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Heb zojuist een squeezebox classic aangesloten en ben bezig met de installatie van de slimserver via deze guide: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=52664

Beschik over een ch3snas met ffp 0.5 dat al een tijdje vlekkeloos draait.

Tot en met stap 3 geen problemen. Bij stap 4.1 loop ik echter vast: 4.1) Download and install some dependent perl modules in the SqueezeCenter installation:

input: perl Bin/build-perl-modules.pl XML::Parser::Expat HTML::Parser JSON::XS Digest::SHA1 YAML::Syck
melding: -sh: perl: not found

Heb wel wat unix ervaring maar ben geen held. Kan iemand mij een extra stap aanrijken zodat ik verder kan gaan met de installatie?

edit: heb perl ergens anders vandaan geplukt en laten runnen. To be continued

[ Voor 5% gewijzigd door Oppie op 17-05-2010 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
er is ook een ffp met slimserver al ingebouwd
ik weet alleen niet meer waar hij ergens staat op het net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Klopt die heb ik inmiddels gevonden en draaien: http://www.inreto.de/dns323/squeezecenter-funplug
Als ik nu bijv de standaard fun_plug "eroverheen" zet voor nzbget, blijft de slimserver dan werken? Naast slimserver gebruik ik de nas alleen daarvoor. Ook is de telnet access wel fijn zodat ik de samba config kan aanpassen ivm het werkend krijgen van een share vanaf mijn HDX-1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 22:11
Ik zit met een tweetal problemen waar ik niet helemaal uitkom.

Ik kan via putty geen hardeschijf mounten zodat ik er via putty op kan bladeren. Ik krijg dan deze melding:

/ # /mnt/HD_a2/
/ffp/bin/sh: /mnt/HD_a2/: Permission denied

Volgende vraag als ik de nieuwe transmission wil installeren krijg ik de volgende melding:
Volgende moet ik uitvoeren:

$ /ffp/start/transmission.sh stop
(wait for a while so Transmission can shutdown cleanly)

$ funpkg -u Transmission-1.93-2.tgz
$ /ffp/start/transmission.sh start

Ik heb via de explorer het bestand Transmission-1.93-2.tgz in de map packages gekopieerd.
Het stoppen van Transmission lukt. Daarna krijg ik deze melding:

/ # funpkg -u Transmission-1.93-2.tgz
FATAL: Transmission-1.93-2.tgz: File not found
/ #

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
markweb4871 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:34:
Ik zit met een tweetal problemen waar ik niet helemaal uitkom.

Ik kan via putty geen hardeschijf mounten zodat ik er via putty op kan bladeren. Ik krijg dan deze melding:

/ # /mnt/HD_a2/

Volgende vraag als ik de nieuwe transmission wil installeren krijg ik de volgende melding:
Volgende moet ik uitvoeren:

$ /ffp/start/transmission.sh stop
(wait for a while so Transmission can shutdown cleanly)

$ funpkg -u Transmission-1.93-2.tgz
$ /ffp/start/transmission.sh start

Ik heb via de explorer het bestand Transmission-1.93-2.tgz in de map packages gekopieerd.
Het stoppen van Transmission lukt. Daarna krijg ik deze melding:

/ #
Je hardeschijf is standaard al gemount, dit hoef je niet nog een keer in putty te doen. Met het cd (Change Directory) commando kun je van map wisselen. Met ls kun je dan de inhoud laten zien.

Dus:
/ # cd /mnt/HD_a2/

Aangezien je niet kon "bladeren" op je hardeschijf neem ik aan dat je niet in de packages directory staat als je het commando uitvoert. Je moet dan het volledige pad opgeven van het .tgz bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

markweb4871 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:34:
/ # /mnt/HD_a2/

Je veranderd van map via cd. Dus het wordt 'cd /mnt/HD_a2/'.

/ #

Zit je in de juiste map waar de oorspronkelijke Transmission-1.93-2.tgz staat? Ik heb de tgz's van alle geinstalleerde apps bewaard voor dit soort uninstall problemen :P

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 22:11
Ik heb de originele .tgz verwijdert uit de packages map en daar dus de 1.93 versie neergezet. Had ik dit beter niet kunnen doen?

/mnt/HD_a2 # cd packages
/mnt/HD_a2/packages # $ funpkg -u Transmission-1.93-2.tgz
/ffp/bin/sh: $: not found
/mnt/HD_a2/packages # funpkg -u Transmission-1.93-2.tgz
Installing package Transmission-1.93-2 ...
Removing package Transmission-1.75-1 ...
/mnt/HD_a2/packages # /ffp/start/transmission.sh start
Starting transmission-daemon
/mnt/HD_a2/packages #

Ik ben benieuwd of het nu werkt. Bedankt voor de tips!

Ik krijg nu de melding in Transmission Remote GUI:

JSON element "announceResponce" not found

//edit: FIXED: Nieuwe update voor Transmission GUI nodig (van 1.3 naar 1.4)

[ Voor 75% gewijzigd door markweb4871 op 17-05-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
denk dat je beter deze kan gebruiken voor nzbget
http://www.aroundmyroom.c...-ch3snas-the-zeroday-way/

ffp eroverheen weet ik niet wat er gaat gebeuren
en telnet kan je denk ik altijd wel aan de praat krijgen

anders moet je even in ffp/start kijken of telnetd,sh erbij staat , dan is het alleen een kwestie van laten starten
Oppie schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:14:
Klopt die heb ik inmiddels gevonden en draaien: http://www.inreto.de/dns323/squeezecenter-funplug
Als ik nu bijv de standaard fun_plug "eroverheen" zet voor nzbget, blijft de slimserver dan werken? Naast slimserver gebruik ik de nas alleen daarvoor. Ook is de telnet access wel fijn zodat ik de samba config kan aanpassen ivm het werkend krijgen van een share vanaf mijn HDX-1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
Dlink duitsland heeft ook een funplug met slimserver:

http://www.dlink.de/cs/Sa...LinkEurope-DE%2FDLWrapper

Heb even vlug in de rar file gekeken en dat is denk ik een fonz funplug met slimserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
batowhizz schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:37:
denk dat je beter deze kan gebruiken voor nzbget
http://www.aroundmyroom.c...-ch3snas-the-zeroday-way/

ffp eroverheen weet ik niet wat er gaat gebeuren
en telnet kan je denk ik altijd wel aan de praat krijgen

anders moet je even in ffp/start kijken of telnetd,sh erbij staat , dan is het alleen een kwestie van laten starten

[...]
dat is wel een hele 'oude' installatie ..
deze is dan beter
http://www.aroundmyroom.com/newsbin/
met howto here
http://www.aroundmyroom.c...st-a-howto-for-a-tweaker/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 22:54
Ik heb hier een CH3SNAS staan, deze heeft een firmware update gehad maar als ik hem aanzet wilt hij een nieuwe config gaan aanmaken van de schijven.

Als ik dit annuleer krijg ik wel netjes mijn Volume_1 terug maar hij zegt bij Volume_2 null.
In de config geeft hij aan syncronisatie time: 4000 minuts.

Is dit dan om de Raid 0 te rebuilden? OF wist hij alles? In de config zie ik alleen Volume_1 genoemd zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:54
zeroday schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 09:10:
[...]

Ik denk dat je in vele bestanden moet kijken of je de folder structuur wel hebt aangepast
zo zijn er verwijzingen in de webinterface van nzbget, de nzbget configuratie, maar ook in de unpak.cfg / sh staan dingen. Dus een lichte aanpassing van de howto die ik gemaakt hebt is het eigenlijk niet. het is een complete nieuwe 'installatie' met andere folders. Dat moet je gewoonweg allemaal nalopen en doublecheken.
Omdat het min of meer allemaal bij elkaar geraapt is, is het redelijk 'complex'.
Een van de redenen dat ik nzbget zelf nog niet heb geupdated naar de laatste versie. Nu werkt het en de extra functies maken het nou niet beter ..
Inmiddels heb ik het aan de praat gekregen dat bijde HD's in standby gaan indien er niets met nzbget gedownload wordt. Waarschijnlijk heb ik, zoals je zei, een map verwijzing over het hoofd gezien, bij het aanpassen van de NZB map.

Die unpak.sh heb ik helaas niet werkend gekregen, echter heb ik gezien dat er in de conf map nog "postprocess-example" bestanden waren en die werken prima. Deze gebruik ik nu in plaats van de unpaks.sh die ingesteld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
:$ sorry heb hem ook maar uit de startpost gevist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Die heb ik inmiddels bijna up en running, het gaat echter mis bij het runnen van nzbget:

root@nas:/mnt/HD_a2/ffp/start# sh startnzbget.sh start
Starting /mnt/HD_a2/newsbin/bin/nzbget -D -c /mnt/HD_a2/newsbin/conf/nzbget.conf
startnzbget.sh: line 1: /mnt/HD_a2/newsbin/bin/nzbget: not found

Regel 1 in de nzbget.conf verwijst naar $MAINDIR=/mnt/HD_a2/newsbin/

Bij het runnen van nzbget gaat het bij mij mis, zelfs het runnen met de hand:

root@nas:/mnt/HD_a2/newsbin/bin# nzbget
-sh: nzbget: not found

ook na chmod 755 nzbget

Daar lijkt het mis te gaan.

Wat kan ik nog proberen?

Edit: vermoed de fout gevonden te hebben met wat hulp van aroundmyroom.

[ Voor 16% gewijzigd door Oppie op 18-05-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 22:54
Daros schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:35:
Ik heb hier een CH3SNAS staan, deze heeft een firmware update gehad maar als ik hem aanzet wilt hij een nieuwe config gaan aanmaken van de schijven.

Als ik dit annuleer krijg ik wel netjes mijn Volume_1 terug maar hij zegt bij Volume_2 null.
In de config geeft hij aan syncronisatie time: 4000 minuts.

Is dit dan om de Raid 0 te rebuilden? OF wist hij alles? In de config zie ik alleen Volume_1 genoemd zien...
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutrrr
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-10 09:44
Heeft iemand ooit wel eens problemen gehad met een web interface niet niet volledig functioneert? Het beheerdeel werkt hier prima, maar het deel om http/ftp downloads mee te doen werkt niet. Als ik een link test, krijg ik een 'failure' ook als deze link wel via wget werkt. En ook het bladeren om een bestemming te kiezen werkt niet. Ik krijg wel een popup, maar helaas met een error van me browser.

Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen, en vooral hoe het gefixt kan worden ? Of zijn er alternatieven om http/ftp downloads in te plannen?

En voor de duidelijkheid ik start via funplug verschillende programma's, maar zelfs met deze afgesloten werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 14:23
werkt er ook iemand met het uploaden van een rar naar je nzbget? ofwel meerdere losse nzb in 1 rar om die vervolgens te downloaden?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinus schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:12:
werkt er ook iemand met het uploaden van een rar naar je nzbget? ofwel meerdere losse nzb in 1 rar om die vervolgens te downloaden?
nzbget kan niet met rar of gzipped nzb bestanden overweg of je moet een script voor nzbget gaan draaien die het uitpakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleem met NZBGet, krijg de volgende melding:

ERROR Thu, 20 May 2010 21:46:11 +0200 Could not load diskstate due to file version mismatch

Heb NZBGet opnieuw geinstalleerd en nog andere tips opgevolgd die ik van andere sites heb gevonden (deleten van .nzbget en leeggooien van logs). Niks heeft geholpen.

Ik zag dat het probleem zich kan voordoen als je de NAS niet goed afsluit. Ik zie ook dat er een schijfcheck moet worden uitgevoerd:

EXT2-fs warning: mounting unchecked fs, running e2fsck is recommended
ext3: No journal on filesystem on sdb4
EXT2-fs warning: mounting unchecked fs, running e2fsck is recommended
ext3: No journal on filesystem on sda2

Probleem is dat ik /dev/sda niet geumount krijg, heb alle processen gekilld (nzbget/httpd/smbd/etc) maar het lukt niet. Met fuser zie ik nog alle processen staan:

/mnt # fuser -m HD_a2
2294 1881 1860 1859 1858 1857 1854 1853 1852 1850 1849 1839 1827 1816 1785 1775

Edit:

Heb al wat gevonden om een disk check te doen. Ben dit nu ook aan het doen, hopen dat het werkt...

http://www.inreto.de/dns323/fsck/README.txt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 11:54

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Iemand hier al ervaring met de CH3HNAS van Conceptronic?
Ik wil dit apparaat gaan bestellen met 1 2TB disk, dan kan ik er later nog 1 bij zetten.
Ik heb nu al een CH3SNAS staan met 2 x 1TB maar die zitten vol ;)

Het apparaat zal voornamelijk films gaan sharen naar een XBOX360. Waar het mij vooral om gaat is of de UPnP server op de NAS ook de 360 support? Dit kan ik zo snel nergens vinden.

Edit: Ik zie net op 1dayfly dat de CH3MNAS in de aanbieding is: http://www.1dayfly.nl/?TRANSID=450160435&m4n_aid=10963
Is dat een betere optie anders? Of maakt het voor filesharing niets uit?

[ Voor 35% gewijzigd door Mert op 21-05-2010 12:24 ]

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mert schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:01:
Iemand hier al ervaring met de CH3HNAS van Conceptronic?
Ik wil dit apparaat gaan bestellen met 1 2TB disk, dan kan ik er later nog 1 bij zetten.
Ik heb nu al een CH3SNAS staan met 2 x 1TB maar die zitten vol ;)

Het apparaat zal voornamelijk films gaan sharen naar een XBOX360. Waar het mij vooral om gaat is of de UPnP server op de NAS ook de 360 support? Dit kan ik zo snel nergens vinden.

Edit: Ik zie net op 1dayfly dat de CH3MNAS in de aanbieding is: http://www.1dayfly.nl/?TRANSID=450160435&m4n_aid=10963
Is dat een betere optie anders? Of maakt het voor filesharing niets uit?
CH3MNAS is meer te customizen dan de CH3HNAS en is compatible met fun_plug dat is voor de ch3hnas in zeer experimentele fase en zal niet met dezelfde fun_plug samen kunnen werken.
sharen naar de xbox360 kunnen beiden.

CH3MNAS kun je vergelijken met de CH3SNAS, de CH3HNAS is andere chip en software en functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert
  • Laatst online: 07-10 11:54

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

zeroday schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:40:
[...]

CH3MNAS is meer te customizen dan de CH3HNAS en is compatible met fun_plug dat is voor de ch3hnas in zeer experimentele fase en zal niet met dezelfde fun_plug samen kunnen werken.
sharen naar de xbox360 kunnen beiden.

CH3MNAS kun je vergelijken met de CH3SNAS, de CH3HNAS is andere chip en software en functies.
Maar qua leessnelheid zijn ze te vergelijken? Dit kan ik nergens vinden.
De CH3MNAS is van binnen hetzelfde als m'n SNAS, en daar ben ik zeer tevreden over. Alleen hoeft de 2e NAS niet de fun_plug functie te ondersteunen want dat kan ik op de SNAS gebruiken.

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs na een disk check krijg ik de melding: Could not load diskstate due to file version mis in nzbget.

Heeft iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Laatst online: 28-09 21:14

Spoooky

Core temp 37°C

Ik heb al een tijdje een CH3SNAS.
Naar volle tevredenheid overigens :)

Nu heb ik pas Windows 7 (x64) op mijn PC gezet. Netjes alle drivers geinstalleerd en updates gedraaid. Alles is gigabit bedraad.

Nu het probleem:
Het kopieren van en naar de CH3SNAS is gruwelijk traag ! Een transfrsnelheid van minder dan 500KB/s is eerder regel dan uitzondering.Als ik op deze PC van een vista share af kopieer, dan loopt de snelheid tegen de 10MB/s. Het benaderen van de CH3SNAS van deze vista machine levert ook geen problemen op.

Klaarblijkelijk is er een specifieke windows 7 instelling die roet in het eten gooit. Ik heb al als een wezenloze gegoogled en geprobeerd, maar niets hielp.

Onder andere remote differential compression al uit gezet, maar dat geeft geen verbetering.

Iemand een idee wat ik aan mijn w7 installatie moet aanpassen om fatsoenlijke transfersnelheden te halen ?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
misschien dat dit wat helpt

http://www.schoonepc.nl/i...den_delen_netwerkmap.html
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=2269

haal hier vanaf ch3snas naar w7(x64) ong 20mb/s strak
schrijven ong 14mb/s

[ Voor 84% gewijzigd door batowhizz op 22-05-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoooky
  • Laatst online: 28-09 21:14

Spoooky

Core temp 37°C

Hmz... de netwerkinterface op het moederbord lijkt zijn beste tijd gehad te hebben. Vervangen door een PCI NIC geeft normale transferrates.. Vista installeren in plaats van Windows 7 gaf ook belabberde transferrates..

Of is het gewoon een kwaaltje van de asrock K10N780SLIX3-WiFi ?

[ Voor 66% gewijzigd door Spoooky op 23-05-2010 00:11 ]

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hellavcr discussie kan trouwens hier
http://www.aroundmyroom.com/forum/viewforum.php?id=26
upon request ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:38
Heb eigenlijk altijd al het volgende probleem alleen nu begin ik het echt storend te vinden:

Wanneer ik mijn windows (XP) opstart en ik open bijvoorbeeld Foobar2000 met daarin een playlist met nummers op mijn NAS dan kan deze eerst niet vinden. Als ik dan via de verkenner klik op de gemapte drive dan werkt het ineens wel. Het lijkt erop dat de gemapte netwerkdrive dan pas actief wordt wanneer ik deze voor het eerst aan klik.

Is er een manier om dit automatisch te laten gebeuren zodat deze altijd beschikbaar zijn of ligt dit in mijn instellingen op de NAS. Heb het volgens mij ook met synchronisatie software (bv synctoy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10 10:17
Even een kleine vraag welke hier zo beantwoord zal zijn, heb internet geraadpleegd maar die kon me d'r zo 1,2,3 niets over vertellen...

Wanneer ik nieuwe firmware installeer ben ik mijn instellingen kwijt neem ik aan. Maar de data op mijn harddisk zal ik toch niet kwijtwraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
karazz schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:23:
Even een kleine vraag welke hier zo beantwoord zal zijn, heb internet geraadpleegd maar die kon me d'r zo 1,2,3 niets over vertellen...

Wanneer ik nieuwe firmware installeer ben ik mijn instellingen kwijt neem ik aan. Maar de data op mijn harddisk zal ik toch niet kwijtwraken?
Normaal gesproken niet, maar het is verstandig om eerst een backup te maken voordat je dergelijke dingen te doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
wortelsoft schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:13:
[...]

Normaal gesproken niet, maar het is verstandig om eerst een backup te maken voordat je dergelijke dingen te doet.
of trek je schijven er even uit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-10 15:06
wmn79 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:44:
Heb eigenlijk altijd al het volgende probleem alleen nu begin ik het echt storend te vinden:

Wanneer ik mijn windows (XP) opstart en ik open bijvoorbeeld Foobar2000 met daarin een playlist met nummers op mijn NAS dan kan deze eerst niet vinden. Als ik dan via de verkenner klik op de gemapte drive dan werkt het ineens wel. Het lijkt erop dat de gemapte netwerkdrive dan pas actief wordt wanneer ik deze voor het eerst aan klik.

Is er een manier om dit automatisch te laten gebeuren zodat deze altijd beschikbaar zijn of ligt dit in mijn instellingen op de NAS. Heb het volgens mij ook met synchronisatie software (bv synctoy).
Grote kans dat de oorzaak de spin-down van de schijven is. Standaard gaan de schijven na 5 of 10 minuten (staat in de NAS gedefinieerd) in de slaapstand. Als je vervolgens probeerd om de schijven te benaderen, zullen deze eerst weer moeten opspinnen. Dat kost een paar seconden. Tot die tijd heb je geen verbinding. Je kunt er voor kiezen om de schijven permanent te laten draaien, maar dat kost je extra stroom. Bij mij scheelt dat zo'n 10W, oftewel zo'n €20,- per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:38
buzzbuzz68 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:34:
[...]

Grote kans dat de oorzaak de spin-down van de schijven is. Standaard gaan de schijven na 5 of 10 minuten (staat in de NAS gedefinieerd) in de slaapstand. Als je vervolgens probeerd om de schijven te benaderen, zullen deze eerst weer moeten opspinnen. Dat kost een paar seconden. Tot die tijd heb je geen verbinding. Je kunt er voor kiezen om de schijven permanent te laten draaien, maar dat kost je extra stroom. Bij mij scheelt dat zo'n 10W, oftewel zo'n €20,- per jaar.
Denk niet dat het een spindown is aangezien ik ook nzbget heb draaien die regelmatig (volgens mij elke 15 seconden oid) checkt op nieuwe nzb's in een dir op de schijf.

Zelf zoek het eerder in Windows XP aangezien de schijven vanuit de explorer wel te benaderen zijn door ze aan te klikken, maar wanneer ze dus al in een playlist staan dan zijn ze onbereikbaar totdat ik via explorer op de gemapte drive klik. Misschien moet ik ze gewoon elke restart opnieuw laten mappen door een script ipv dat ze gemapt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
wmn79 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:43:
[...]
Denk niet dat het een spindown is aangezien ik ook nzbget heb draaien die regelmatig (volgens mij elke 15 seconden oid) checkt op nieuwe nzb's in een dir op de schijf.
Dit kun je uitsluiten door de share te benaderen via de verkenner en daarna je PC opnieuw op te starten. Als je daarna weer dezelfde symptomen krijgt, ligt het niet aan de spindown van de schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
Hoi,

Weet iemand welke grote van schijf er maximaal in de CH3SNAS kan?
Ik heb er nu 1 van 1TB inzitten. Welke capaciteit wordt er maximaal ondersteund?
Ik dacht zelf 1,5TB maar ik hoop eigenlijk dat ik er 2TB in kan stoppen.
En is het een risico om er een schijf bij te stoppen? Ik ga het gewoon in de simpele configuratie gebruiken.
Wordt dan alleen de nieuwe schijf geformateerd? en krijg je dan als naam van de schijf Volume2 ofzo?
Is het ook mogelijk om als er 2 schijven inzitten dat het dan 1 volume wordt? Ik denk dat in dat geval je eerst 2 lege schijven moeten hebben of niet?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want de schijf die ik nu heb zit op 82% en wil voor hij vol is de capaciteit vergroten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-10 23:11
2TB is sowieso geen probleem. Heb er een pricewatch: Samsung EcoGreen F3EG, 2TB inzitten, en dat werkt goed.

Ook kun je later gewoon een tweede hardeschijf erbij zetten. Ik heb geen idee of dat met JBOD goed gaat, want ik gebruik de opstelling dat ze als twee aparte schijven behandeld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
winkelwagen schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:57:
2TB is sowieso geen probleem. Heb er een pricewatch: Samsung EcoGreen F3EG, 2TB inzitten, en dat werkt goed.

ok, wat voor firmware heb je er in zitten?

Ook kun je later gewoon een tweede hardeschijf erbij zetten. Ik heb geen idee of dat met JBOD goed gaat, want ik gebruik de opstelling dat ze als twee aparte schijven behandeld moeten worden.
bij 2 aparte schijven heb je dus volume1 en volume2?
is JBOD dat beide schijven 1 volume vormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
winkelwagen schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:57:

En wat is de maximale capaciteit p/hd die de Dlink aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-10 23:11
tajvdz schreef op zondag 06 juni 2010 @ 21:36:
[...]

bij 2 aparte schijven heb je dus volume1 en volume2?
is JBOD dat beide schijven 1 volume vormen?
Yep, en yep.
karazz schreef op maandag 07 juni 2010 @ 08:25:
[...]

En wat is de maximale capaciteit p/hd die de Dlink aan kan?
Is er al iets groters dan 2TB te krijgen? In de PW kan ik het zo gauw niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
winkelwagen schreef op maandag 07 juni 2010 @ 09:43:
[...]
Is er al iets groters dan 2TB te krijgen? In de PW kan ik het zo gauw niet vinden.
Dunnow, maar heb ook geen idee of die 2TB in de Dlink werkt... of zijn ze zo identiek aan elkaar dat dat dan altijd voor beiden geldt?

nevermind...

OP:
Deze eerste 2 NAS'sen zijn op wat firmware verschillen na vrijwel gelijk

[ Voor 14% gewijzigd door karazz op 07-06-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 15:05
Heeft iemand firmware 1.02 met succes op een CH3MNAS geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Hallo allemaal,

Ik heb een DNS-323, sinds niet al te lange tijd blijft mijn FAN maximaal draaien, ook al is de temp in de NAS niet hoger dan 35 a 40 graden.

Ik heb nu de D-link firmware 0.7, 0.8 en USA 0.9 op het appraat staan, in alle gevallen geen verandering, heeft iemand raad?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een MAJOR probleem:
ik heb, zonder ervaring met Linux, geprobeerd funplug te installeren op een USB stick.
Op een gegeven moment de CH3SNAS uitgeschakeld en de stick eruit getrokken.
Vervolgens weer opgestart.

Nu is het een puinhoop!!
Via een netwerk share kan ik volume_1 niet meer benaderen
Via een ftp verbinding kan ik volume_1 niet meer benaderen
In "status" staat volume_1 met alle inhoud (de used/unused data klopt)
Via mijn mediaspelers kan ik de data (video/foto's etc) benaderen

Wie kan helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slybas
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2020

slybas

ontkennen alles

Ik was een halfjaar een blije gebruiker van NZBgetter op mijn CH3SNAS maar sinds het heengaan tvnzb.com werkt het niet meer. Dit is bekend en er zijn meer mensen met dit probleem. Nu zag ik een aanpassing van blu3ice aan de run.php zodat NZBgetter de rss feed van NZBs.org gaat gebruiken maar ik krijg het niet goed werkend. Dit is wat je moet doen na het vervangen van de run.php :
I played a bit with your code because I like the program very much.
The adapted version fits my needs to get nzb's from nzb's.org.
Important: YOU NEED TO ENTER YOUR ID IN LINE 99.
It's described what you have to do in the lines above.
This version searches the HD AND SD RSS feed of nzbs.org.
Dit heb ik zo aangepast let op niet mijn echte account.
$your_id_here = "&i=1337&h=ea28412fa0b9a452f3133751337d";
Ik heb een account aangemaakt bij NZBs.org deze op lijn 99 va de run.php ingevoegd en als ik een title aan mijn download list toevoeg word deze keurig gevonden maar de gedownloade nzb is niet correct. Het lijkt erop dat het downloaden van de gevonden NZB niet goed gaat of dat er niet goed ingelogd word. Dit terwijl nzbgetter toen tvnzb.com nog bestond uitstekend werkte. Een complete herinstallatie van nzbgetter geeft exact dezelfde problemen.

Inhoud van de NZB lijkt me niet correct
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<title>NZBs(dot)ORG - Download NZB</title>
<link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" />
<link rel="icon" href="/favicon.ico" />
Aangezien mijn php kennis 0,0 is zou ik graag jullie input hierop hebben.

http://www.regroup.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Hallo, wie weet antwoord op de volgende vraag...

Kan je de firmware van een CH3NAS ook installeren op een D-Link DNS 323?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 22:50
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 11:55:
Ik heb een MAJOR probleem:
ik heb, zonder ervaring met Linux, geprobeerd funplug te installeren op een USB stick.
Op een gegeven moment de CH3SNAS uitgeschakeld en de stick eruit getrokken.
Vervolgens weer opgestart.

Nu is het een puinhoop!!
Via een netwerk share kan ik volume_1 niet meer benaderen
Via een ftp verbinding kan ik volume_1 niet meer benaderen
In "status" staat volume_1 met alle inhoud (de used/unused data klopt)
Via mijn mediaspelers kan ik de data (video/foto's etc) benaderen

Wie kan helpen??
Ik weet niet wat je precies voor elkaar gekregen hebt, maar hier kan je een methode vinden om telnet weer werkend te krijgen http://forum.dsmg600.info...-23%3A27%3A18.html#p19176 Wellicht dat dit je kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreddyT schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 21:22:
[...]

Ik weet niet wat je precies voor elkaar gekregen hebt, maar hier kan je een methode vinden om telnet weer werkend te krijgen http://forum.dsmg600.info...-23%3A27%3A18.html#p19176 Wellicht dat dit je kan helpen.
Merci,

telnet werkt wel ....
Maar FTP niet. ook ziet windows de schijf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56

mno

Pff, het was ff puzzelen maar het installeren van fun_plug en Midnight Commander op een usb-stick in mijn CH3MNAS is gelukt. Nu nog even wachten op de bestelde USB-hub, want mijn doel is uiteindelijk om met MC bestanden van een externe harddisk via de USB-poort heen en weer te kunnen kopiëren.

Het viel me een beetje tegen dat dit standaard niet eens mogelijk was.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!
slybas schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 18:39:
Ik was een halfjaar een blije gebruiker van NZBgetter op mijn CH3SNAS maar sinds het heengaan tvnzb.com werkt het niet meer. Dit is bekend en er zijn meer mensen met dit probleem. Nu zag ik een aanpassing van blu3ice aan de run.php zodat NZBgetter de rss feed van NZBs.org gaat gebruiken maar ik krijg het niet goed werkend. Dit is wat je moet doen na het vervangen van de run.php :

[...]

Dit heb ik zo aangepast let op niet mijn echte account.

[...]

Ik heb een account aangemaakt bij NZBs.org deze op lijn 99 va de run.php ingevoegd en als ik een title aan mijn download list toevoeg word deze keurig gevonden maar de gedownloade nzb is niet correct. Het lijkt erop dat het downloaden van de gevonden NZB niet goed gaat of dat er niet goed ingelogd word. Dit terwijl nzbgetter toen tvnzb.com nog bestond uitstekend werkte. Een complete herinstallatie van nzbgetter geeft exact dezelfde problemen.

Inhoud van de NZB lijkt me niet correct

[...]

Aangezien mijn php kennis 0,0 is zou ik graag jullie input hierop hebben.
ik heb eea nog niet geprobeert, want ik heb een vervanger voor nzbgetter gevonden, vooral ook omdat de maker weinig tijd heeft om nzbgetter te updaten, daarnaast kun je heel veel doen met nzbindex.nl en de juistheid van keywords.

ik ben zelf 'overgestapt' naar hellavcr wat voor mij in combinatie van nzbmatrix doet wat hij moet doen.

zou nzbgetter bijvoorbeeld gebruik kunnen maken van de abteevee website dan zou dat voor mij nog handiger zijn ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 20:18:
Hallo, wie weet antwoord op de volgende vraag...

Kan je de firmware van een CH3NAS ook installeren op een D-Link DNS 323?
Dat kan.
er zijn maniertjes om dit te doen. maar heb niet direct beschikbaar hoe wat en waar. check de dns323 fora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Zeroday, dank voor je opmerking, zal eens opzoek gaan...

p.s. ben nu terug gegaan naar de D-Link 1.06 firmware, nu stopt de fan wel na een aantal minuten... mij nog steeds niet duidelijk waarom hij dit niet met 1.09 doet....

in 1.09 geeft hij in het sys log ook steeds de melding dat de fan niet wil starten, terwijl hij wel "vol" draait....

Is er iemand met 1.09 waarbij het wel goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, misschien een domme vraag:

Als ik de CH3SNAS in een standard config gebruik (2 seperate volumes), kan ik dan een 1TB (volume_1) en een 2TB (volume_2) harddisk gebruiken naast elkaar? Van verschillende merken en verschillende RPM's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

Jag

Ik gebruik al een jaar ongeveer met redelijke tevredenheid een dns323 nas met windows 7 x32 en x64 pcs, gigabit bedraad. Werkt heel behoorlijk, het is alleen niet zo bijster snel. Meerdere dingen tegelijk (zoals muziek afspelen en door de files heen browsen) gaat niet, dan valt de muziek weg. Kopieren gaat redelijk, 16 mb/s. Maar deleten duurt weer lang. En windows heeft altijd moeite de nas te vinden.

Maar nu ik digitale tv heb en voor de opnames de NAS gebruik (heb verder alleen maar SSDs), heb ik toch een probleem: want vanf mijn SSD speelt alles prima af. Maar vanaf de NAS is het heel veel frames skippen en lip sync problemen. Toch gek, netwerkverkeer komt niet boven de 50Mbit uit, zelfs niet met tegelijk opnemen en afspelen.

Kan me niet voorstellen dat de NAS niet snel genoeg is. Iemand ervaring met netwerk problemen met de NAS onder windows 7 (x32 ultimate)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:33:
OK, misschien een domme vraag:

Als ik de CH3SNAS in een standard config gebruik (2 seperate volumes), kan ik dan een 1TB (volume_1) en een 2TB (volume_2) harddisk gebruiken naast elkaar? Van verschillende merken en verschillende RPM's?
yup, dit kan gewoon... Wel even kijken welke schrijven er door de CH3SNAS allemaal worden ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
En als je 'm al hebt draaien met 1 disk en je wilt er een 2e bij hangen, haal dan eerst de 1e disk eruit om de 2e disk te formatteren. Er zijn wat firmwares die dan beide disks formatteren ipv alleen de 1e.

Verder even goed kijken welke disk welke naam krijgt, en bij gebruik van funplug moet volgens mij funplug op beide schijven staan.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slybas
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2020

slybas

ontkennen alles

zeroday schreef op zondag 20 juni 2010 @ 13:32:
[...]

ik heb eea nog niet geprobeert, want ik heb een vervanger voor nzbgetter gevonden, vooral ook omdat de maker weinig tijd heeft om nzbgetter te updaten, daarnaast kun je heel veel doen met nzbindex.nl en de juistheid van keywords.

ik ben zelf 'overgestapt' naar hellavcr wat voor mij in combinatie van nzbmatrix doet wat hij moet doen.

zou nzbgetter bijvoorbeeld gebruik kunnen maken van de abteevee website dan zou dat voor mij nog handiger zijn ..
zeroday bedankt voor je antwoord, heb zelf de oplossing gevonden om nzbgetter te laten werken op nzbs.org ,de run.php aanpassing van blu3ice leekt zich niet te authenticeren met de link die uiteindelijk gevonden werd. Tenminste bij mij niet. Ik heb daarom een kleine trial and error aanpassing gemaakt en nu werkt het wel :)

In principe heb je hiermee bijna de volledige TVNZB functionaliteit weer terug n.l. het downloaden van series in SD of HD. En dit is iig een gratis oplossing.

De aanpassing is het meegeven van je uniqe identity string die je bij je NZBs.org account krijgt en blu3ice al in zijn run.php verwerkt heeft.

Dus downloaden run.php van blu3ice en 2 regels aanpassen 1 regel voor curl en 1 regel voor wget (ligt eraan wat je gebruikt) met toevoegen van variable met je eigen id string

$objCurl->setFrom( $current_nzb['link']['value'] );

-->
$objCurl->setFrom( $current_nzb['link']['value'].$your_id_here );

en
$dllink = str_replace("&", "\&", $current_nzb['link']['value']);

-->
$dllink = str_replace("&", "\&", $current_nzb['link']['value'].$your_id_here);

Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben.

http://www.regroup.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Heb net een nieuwe USB disk aangesloten op mijn CH3SNAS. Ik kom er niet precies uit hoe ik het ding moet mounten en formatteren.

Heb dit gedaan;

mkdir /mnt/USB

mount /dev/sda1 /mnt/USB

Ik weet niet op welke dev/ locatie de usb disk zit. Hoe kom ik daar achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bij mij is het sdc1 omdat ik 2 interne disks heb, volgens mij is het dus sdb1 als je maar in hdd intern hebt zitten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Prulleman schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 01:21:
bij mij is het sdc1 omdat ik 2 interne disks heb, volgens mij is het dus sdb1 als je maar in hdd intern hebt zitten
Het komt er volgens mij op neer dat het niet gedetecteerd wordt als usb drive;

Dit zegt dmesg:

usb 1-1: new high speed USB device using ehci_platform and address 2

En that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Ondersteunt die NAS wel externe schijven? Bij de oude firmware's moest je iig nog kernelmodules compileren/laden. http://wiki.dns323.info/howto:external_drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
  • Laatst online: 07-10 21:33
Mensen, even een "dom" vraagje. Maar ben nu een beetje aan het klooien geweest met putty en debian. Maar hierdoor ging mijn vraagteken eigenlijk niet echt weg. Ik snap niet hoe het nou zit met mijn instellingen van de CH3MNAS. Hoe kan het nou zo zijn dat als ik de nas via mijn ps3 benader ik dan de mappen zie: video, photo en music terwijl deze niet op mijn NAS terug te vinden zijn? En waarom als ik mappen maak via mijn explorer, deze niet zichtbaar zijn op de ps3? Ik ga hier rustig zitten wachten op een antwoord, want wil na een dag klooien die laptop uit het raam gooien :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mbt het usb drive verhaal, je moet inderdaad eerst nog iets inladen. iets van insmod usb-storage.ko

@rbeijers, je ps3 kijkt naar een mediaserver. De media server is in dit geval software op je NAS welke bepaalde bestands extensies in bepaalde mappen zoekt en deze dus via de verzamel mappen video, photo en music aanbied aan bv je ps3.
Als je met putty en debian bezig bent, wat is dan je doel, want met zomaar iets installeren los je natuurlijk geen problemen op. Als standaard ingebouwde upnp server niet werkt zou je bv twonky of iets dergelijks kunnen proberen, dit is een media server met een webinterface.
Voor je aan de slag gaat zou ik eerst zelf gaan zoeken op "ps3 ch3mnas streaming" of wachten tot hier iemand het precies weet, ik heb er namelijk zelf geen ervaring mee, ik probeer je alleen de juiste richting in te duwen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbeijers
  • Laatst online: 07-10 21:33
Prulleman schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 18:51:
mbt het usb drive verhaal, je moet inderdaad eerst nog iets inladen. iets van insmod usb-storage.ko

@rbeijers, je ps3 kijkt naar een mediaserver. De media server is in dit geval software op je NAS welke bepaalde bestands extensies in bepaalde mappen zoekt en deze dus via de verzamel mappen video, photo en music aanbied aan bv je ps3.
Als je met putty en debian bezig bent, wat is dan je doel, want met zomaar iets installeren los je natuurlijk geen problemen op. Als standaard ingebouwde upnp server niet werkt zou je bv twonky of iets dergelijks kunnen proberen, dit is een media server met een webinterface.
Voor je aan de slag gaat zou ik eerst zelf gaan zoeken op "ps3 ch3mnas streaming" of wachten tot hier iemand het precies weet, ik heb er namelijk zelf geen ervaring mee, ik probeer je alleen de juiste richting in te duwen
Kijk hier kan ik wat mee. Toch vind ik het wel raar dat ik bijvoorbeeld geen bestanden in deze video, photo of music kan zetten. Maar misschien moet ik dan maar aan de slag met twonky (al zag ik dat dat een trial van 30 dagen was, kon hem verder ook niet gratis vinden nm). Ik hoopte inderdaad met putty die mappen aan te gaan passen en dan ook gelijk een nzb downloader erop te zetten. Maar goed, ik wil eerst die mappen kunnen fixen voordat ik verder ga met allerlei linux codes haha.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Kan ik op de CH3MNAS ook een eigen homepage beschikbaar maken op het internet? Als ik nu vanaf het internet met http:// naar mijn ip-adres op poort 80 ga, kom ik op de aanlogpagina van de CH3MNAS terecht. Kan ik hier ook een eenvoudige index.html op zetten? Hoe doe ik dat? Moet ik dan iets doen met de map web_page die op Volume_1 staat?

Ik bedoel dus niet een FTP-server. Dat is me wel gelukt.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Ik gebruik de Schedule downloads optie van de CH3SNAS om bepaalde mappen van Volume 1 naar Volume 2 te backuppen. Nou blijkt dit niet altijd goed te gaan.

Instellingen:
Login Method : Anonymous
Type : Folder
URL : \\<IP adres>\Volume_1\Afbeeldingen\
Save to : Volume_2/Backup/Volume_1
Recurring Backup : Daily
Incremental Backup (Only for local backup)

Zo heb ik nog drie folders die ik op dezelfde manier in dezelfde Volume_1 dir laat plaatsen.

Voor elke backup rule staat het icoontje Download has not yet occured. en als ik de backup rule handmatig draai, zie ik ook dat deze gaat downloaden, maar voor elke rule staat na het afronden het icoontje Download has not yet occured. Testen met een bestandje en dan draaien laat zien dat deze wel gewoon wordt gekopieerd.

Nu kwam ik er vandaag achter bij controle van mijn vakantiefoto's, dat losse bestanden in bestaande mappen voor zover ik kan nagaan netjes worden gekopieerd, maar het lijkt erop dat nieuwe folders niet altijd (nooit?) goed gaan. De folder wordt dan wel aangemaakt op de backup locatie, maar de inhoud wordt niet gekopieerd. Ook niet als deze een tweede keer draait. Bovendien heb ik al een paar keer meegemaakt dat er lege folder met alleen een letter worden aangemaakt. Dus bijv. folder S, T, V etc. Zelfs een folder s en een folder S tegelijk :?

Iemand een idee wat hier misgaat en hoe dit is op te lossen? Het lijkt wel of de backup functie alleen goed werkt voor specifiekere folders. Als ik namelijk dieper de boomstructuur in duik en daar een folder backup, krijg ik wel een Download success. Of kan het zijn dat de backup niet goed functioneert op bepaalde bestanden, bestandsnamen, bestandsnamenlengte of meer dan x folders diep? Dat zou wel een tekortkoming zijn, want dan kan ik niet op hoofd niveau bestanden/folders backuppen.

Het handige van de interne backup functie van de NAS vind ik dat je niet afhankelijk bent van een pc die moet aanstaan om synchronisatie met bijv. een programma als SyncBack uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
verdiep je eens in funplug met rsync, zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Laatst online: 23-08 17:12
Er zullen vast andere oplossingen zijn, maar ik ben van mening dat de standaard functionaliteit ook gewoon zou moeten werken? Iemand een idee wat er misgaat?

Bovendien begreep ik dat funplug ervoor zorgt dat het automatisch idle zetten van de hdd's niet meer werkt? Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
Ik heb hetzelfde probleem met de originele firmware op CH3MNAS.
Met funplug 0.5 gaan de disken wel in standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

epdv schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:54:
Met funplug 0.5 gaan de disken wel in standby.
Ook als je funplug op de HDD heb geïnstalleerd? Of alleen bij installatie op een usb-stick?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
Bij is funplug op harde disk ge-installeerd en gaan beide de disken in standby.
Dat werkt prima.

Ik overweeg de mogelijkheid om s o m s funplug vanaf usb te draaien om e2fsck op beide harddisks te kunnen draaien. Normaal boot vanaf hdd, op aanvraag boot van usb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Laatst online: 21-09 18:55
epdv schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:36:
Bij is funplug op harde disk ge-installeerd en gaan beide de disken in standby.
Dat werkt prima.

Ik overweeg de mogelijkheid om s o m s funplug vanaf usb te draaien om e2fsck op beide harddisks te kunnen draaien. Normaal boot vanaf hdd, op aanvraag boot van usb,
Om dit te bereiken heb ik funplug in twee stukken gehakt en een extra script ertussen gelijmd wat op de USB stick staat.
Tijdens het draaien van /mnt/HD_a2/fun_plug gaat de uitvoering op een gegeven moment over naar een zelfgemaakt script /ffp/etc/funplug.checkdisks op mn USB key. Dit script umount HD_a2 en HD_a4, stopt samba, voert e2fsck uit en herstelt de mountpoints en de samba service.
Daarna geeft /ffp/etc/funplug.checkdisks de uitvoering weer door aan mn script /mnt/HD_a2/funplug.continued op de HD waarin het resterende deel van funplug wordt uitgevoerd.

Geef maar aan als je interesse hebt in de scripts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
Dat klinkt interessant,
Kun je die scripts hier ergens neerzetten?

Zijn er risico's aan verbonden als je om een of andere reden samba niet meer aan de gang krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 15:20

appelsientje

Het beste onder de zon

Heb gisteren ook de DNS 323 besteld.. met 2x 1TB
de DNS is een mooie betaalbare oplossing, ben erg benieuw naar hoe hij werkt in de praktijk. :)

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 06-10 11:20

Puck

W32.Deadcode.A

Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn CH3SNAS maar net als vorig jaar draait de fan (met fancontrol funplug script) deze zomer weer voluit. Ik wordt gek van de herrie (kan em helaas niet verplaatsen) en hij raakt soms zelfs oververhit. Ik wil hele graag een goede stille fan erin plaatsen maar de fan zit ingebouwd in de casing. Iemand hier ervaring mee of een andere oplossing?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Er zijn voorbeelden te vinden van mensen die het rooster hebben verwijderd voor de fan en het gat vergroot. En dan ook nog geluidsisolatie materiaal aan de binnenkant hebben geplaatst.

Gevonden:
http://members.chello.sk/ondro727/

edit:

Link toegevoegt.

[ Voor 23% gewijzigd door wortelsoft op 06-07-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Puck schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:33:
Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn CH3SNAS maar net als vorig jaar draait de fan (met fancontrol funplug script) deze zomer weer voluit. Ik wordt gek van de herrie (kan em helaas niet verplaatsen) en hij raakt soms zelfs oververhit. Ik wil hele graag een goede stille fan erin plaatsen maar de fan zit ingebouwd in de casing. Iemand hier ervaring mee of een andere oplossing?
Hoezo oververhit ??
ik heb mijn spul in de meterkast buiten gehad (en daar komt de zon vol op) vorige week en een NAS werd 71 graden en bleef gewoon draaien. Haal ik de voorkant eraf dan scheelt dat 6 graden .. ;-)
en zijn taak uitvoeren. Nu heb ik ze binnen staan en heb ik een zcht geruis, dus wat is herrie? als het geratel is gooi er dan eens een beetje olie of smeersel in ... want als het stoffig staat .. tjsa..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
Alternative fan controller staat beschreven op: http://nas-tweaks.net/CH3SNAS:Tutorials/fancontrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrGr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07-2023
Puck schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:33:
'k Heb wel gemerkt dat het van belang is ook de zijkanten van het apparaat vrij te houden (dus niet stijf tegen een andere computer aan). Via de behuizing wordt ook warmte afgevoerd.
Pagina: 1 ... 20 ... 30 Laatste