Ik gebruik de Schedule downloads optie van de CH3SNAS om bepaalde mappen van Volume 1 naar Volume 2 te backuppen. Nou blijkt dit niet altijd goed te gaan.
Instellingen:
Login Method : Anonymous
Type : Folder
URL : \\<IP adres>\Volume_1\Afbeeldingen\
Save to : Volume_2/Backup/Volume_1
Recurring Backup : Daily
Incremental Backup (Only for local backup)
Zo heb ik nog drie folders die ik op dezelfde manier in dezelfde Volume_1 dir laat plaatsen.
Voor elke backup rule staat het icoontje
Download has not yet occured. en als ik de backup rule handmatig draai, zie ik ook dat deze gaat downloaden, maar voor elke rule staat na het afronden het icoontje
Download has not yet occured. Testen met een bestandje en dan draaien laat zien dat deze wel gewoon wordt gekopieerd.
Nu kwam ik er vandaag achter bij controle van mijn vakantiefoto's, dat losse bestanden in bestaande mappen voor zover ik kan nagaan netjes worden gekopieerd, maar het lijkt erop dat nieuwe folders niet altijd (nooit?) goed gaan. De folder wordt dan wel aangemaakt op de backup locatie, maar de inhoud wordt niet gekopieerd. Ook niet als deze een tweede keer draait. Bovendien heb ik al een paar keer meegemaakt dat er lege folder met alleen een letter worden aangemaakt. Dus bijv. folder S, T, V etc. Zelfs een folder s en een folder S tegelijk
Iemand een idee wat hier misgaat en hoe dit is op te lossen? Het lijkt wel of de backup functie alleen goed werkt voor specifiekere folders. Als ik namelijk dieper de boomstructuur in duik en daar een folder backup, krijg ik wel een
Download success. Of kan het zijn dat de backup niet goed functioneert op bepaalde bestanden, bestandsnamen, bestandsnamenlengte of meer dan x folders diep? Dat zou wel een tekortkoming zijn, want dan kan ik niet op hoofd niveau bestanden/folders backuppen.
Het handige van de interne backup functie van de NAS vind ik dat je niet afhankelijk bent van een pc die moet aanstaan om synchronisatie met bijv. een programma als SyncBack uit te voeren.