Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 11:20

Puck

W32.Deadcode.A

Het is niet zo dat de CH3SNAS echt oververhit raakt, het fanscript plaatst een bestand "OVERHEAT" in de root maar werkt verder gewoon. Ik draai al het fancontrol script. Waar het dus op neer komt is dat ik vindt dat hij teveel herrie maakt en niet eens zo denderend koelt.
Is opzich wel de moeite om me eens in te verdiepen, bedankt!

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 11:20

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb de CH3SNAS even uit elkaar geschroeft om de constructie van de fan te bekijken. Meteen even schoongeblazen (alhoewel er op het oog niet heel veel stof inzat) maar nu de hij een heel stuk zachter... Toch vreemd, maar misschien zat er iets tussen. Voorlopig ben ik weer even tevreden!

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 18:55
epdv schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 21:06:
Dat klinkt interessant,
Kun je die scripts hier ergens neerzetten?
Duurde even, maar de scripts kun je hier downloaden. Let erop dat de dns323-utils package geinstalleerd is. Die zorgt ervoor dat de leds tijdens de uitvoering van e2fsck gaan knipperen. De harde schijven (sda2 en sda4 op resp. mountpoints /mnt/HD_a2 en /mnt/HD_a4) worden beiden los van mekaar gechecked. Ik weet niet of dit nadelige gevolgen kan hebben in een RAID opstelling.
Zijn er risico's aan verbonden als je om een of andere reden samba niet meer aan de gang krijgt?
Dat zou inderdaad een probleem kunnen zijn. Ik heb een optie ingebouwd om een 'fun_plug.bypass' script naast het 'originele' fun_plug script op je schijf te zetten. Wanneer dat script er staat wordt dat uitgevoerd in plaats van het aangepaste fun_plug script. Handig tijdens debuggen.

Om de bypass te kunnen plaatsen moet je uiteraard wel bij je schijf kunnen komen wanneer je in een lock-out zit. Volgens mij moet dat lukken door de NAS eenmalig zonder USB stick op te starten. Vervolgens kun je het bypass script plaatsen en daarna de NAS opnieuw starten met USB stick erin.

Succes, ben benieuwd of je er wat aan gehad hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door rintje op 08-07-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:54
Kun je eigentlijk op de CH3MNAS d.m.v. een usb-hub fun_plug via een usb-stick draaien en dan nog één of meerdere printers als netwerkprinters gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door DarkSEDA op 10-07-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan er bij mij, tegen betaling, SABNZB installeren zodat ik hem met mn rechtstreeks op mijn NAS kan downloaden. Ik krijg het niet voor elkaar, putty wil al niet eens contact meer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 13:29:
Wie kan er bij mij, tegen betaling, SABNZB installeren zodat ik hem met mn rechtstreeks op mijn NAS kan downloaden. Ik krijg het niet voor elkaar, putty wil al niet eens contact meer maken.
waarom sabnzb als er een compleet nzbget pakket beschikbaar is en wat in een half uur geinstalleerd kan worden ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:40

Priet

To boldly do what no one has..

Argh, nu is de CH3SNAS op kantoor alweer uitgevallen :( Stroomuitval kan het niet zijn, dat ding is op een UPS aangesloten...

Als ik het goed heb kun je hierover niks in de logs vinden, toch? Omdat alles in RAM wordt opgeslagen wat gewist wordt bij een shutdown?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 22:54
zeroday schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 13:31:
[...]

waarom sabnzb als er een compleet nzbget pakket beschikbaar is en wat in een half uur geinstalleerd kan worden ..
RSS feed, TV sorting. Ik begrijp wel waarom hij Sab wilt ipv nzbget

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daros schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:09:
[...]

gebruik ik hellavcr en nzbgetter voor ..

sabnzb vergt veels te veel processor van zo'n NASje ..
plus je hebt er nog eens python naast nodig ..

Maar euh .. ik hou niemand tegen om iets te doen ;0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 15:05
Heb enige problemen gehad om USB Flash weer draaiend te krijgen:
Enige tijd geleden had ik er ext2 / ffp op gezet.
Dat werkte toen ok.
Nu echter, was het niet meer mogelijk de USB Flash te mounten.
dmesg geeft: ch3mnas3 hub 1-0:1.0: Cannot enable port 1. Maybe the USB cable is bad?

Inmiddels wordt een andere USB Flash wel herkend.
De orginele USB Flash kan niet meer gemount worden, zelfs niet als hij weer vers met fat32 is geformatteerd.

Ik probeer nu de scripts te begrijpen.
Je noemt:
De harde schijven (sda2 en sda4 op resp. mountpoints /mnt/HD_a2 en /mnt/HD_a4)

Bij mij heten de harde schijven /mnt/HD_a2 en /mnt/HD_b2.

Er bestaan ook /mnt/HD_a4 en /mnt/HD_b4. Die directories zijn bij mij echter leeg.

Wat zijn a4 en b4? Moeten die ook gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
epdv schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:58:
Heb enige problemen gehad om USB Flash weer draaiend te krijgen:
Enige tijd geleden had ik er ext2 / ffp op gezet.
Dat werkte toen ok.
Nu echter, was het niet meer mogelijk de USB Flash te mounten.
dmesg geeft: ch3mnas3 hub 1-0:1.0: Cannot enable port 1. Maybe the USB cable is bad?

Inmiddels wordt een andere USB Flash wel herkend.
De orginele USB Flash kan niet meer gemount worden, zelfs niet als hij weer vers met fat32 is geformatteerd.

Ik probeer nu de scripts te begrijpen.
Je noemt:
De harde schijven (sda2 en sda4 op resp. mountpoints /mnt/HD_a2 en /mnt/HD_a4)

Bij mij heten de harde schijven /mnt/HD_a2 en /mnt/HD_b2.

Er bestaan ook /mnt/HD_a4 en /mnt/HD_b4. Die directories zijn bij mij echter leeg.

Wat zijn a4 en b4? Moeten die ook gecheckt?
B2 en b4 moet je dan idd ook checken. Ik heb maar 1 HD, vandaar dat ik alleen HD_a2 en HD_a4 heb. HD_a4 bevat bij mij ook niets. Ik dacht eigenlijk dat deze iets te maken had met de afwezige tweede harde schijf, maar blijkbaar niet dus. Misschien is het een soort cache of zo? Voor de zekerheid heb ik alle mountpoints maar meegenomen die ik tegenkwam.

De scripts zou je zelf dus even moeten uitbreiden met aanroepen voor HD_b2 en HD_b4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voor de twijfelaars, deCH3MNAS staat vandaag (14-07-2010 12:00 tot 15-07-2010 12:00) bij 1dayfly:
http://www.1dayfly.com/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daros schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:09:
[...]

Misschien evengoed die NZBGet eens proberen, thanks for the feedback anyway ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
Fun_plug draait nu weer vanaf usb flash.

En ik kan nu handmatig de volgende commando's geven:
/usr/bin/smb stop
umount /dev/sda2.
e2fsck -pv /dev/sda2 > e2fsck.log&

Na enkele uren stopt e2fsck en lees ik in e2fsck.log:

Error reading block 55115786 (Attempt to read block from filesystem resulted in short read) while getting next inode from scan.

Hoe kan ik mijn harddisk weer in order krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Volgens mij is de eenvoudigste oplossing de '-p' vervangen door '-y' en dan hopen dat ie het kan fixen. Blijkbaar is dit een probleem wat niet onder '-p' valt.

dus zoiets:

e2fsck -yv /dev/sda2 > e2fsck.log&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, kan iemand mij helpen.

Ik maak gebruik van een CH3SNAS met funplug, samen met een Dell Studio XPS 16 laptop, Windows 7 professional 64-bits. Ik wil mijn data op de NAS opslaan en met behulp van offline files synchroniseren met de NAS. Als ik dit echter probeer krijg ik een foutmelding:

het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander proces wordt gebruikt

Heeft ieman enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik de volgende voeding kan kopen? of een alternatief.

Jentec JTA0512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
e2fsck -yv /dev/sda > e2fsck.log& loopt nu reeds anderhalve dag.

Aan het eind van de logfile staat:
Error reading block 190611540 (Attempt to read block from filesystem resulted in short read) while getting next inode from scan. Ignore error? yes
Force rewrite? yes

Inmiddels zijn dus zo'n 200M blokken gechekt.
Een 1.5T schijf bevat ongeveer 1.5G blokken.
Dus nog anderhalve week te gaan!

Verder kan ik zien dat inmiddels zo'n 400 blokken een fout waren en een 'rewrite' hebben ondergaan.

Ik vraag me af of dit wel de goede kant op gaat. Werden de defecte blokken veroorzaakt zijn door (enkele malen) wegvallen van de netspanning of moet ik meer denken aan ik met een defecte harde schijf?

Ik heb gekeken naar smartmontools. Echter in de executable 'smartd' vind ik de string '/ff/lib/ld-uclibc.so' hetwelk er op duidt dat dit tool alleen op CH3SNAS draait. Kent iemand een s.m.a.r.t. tool voor CH3MNAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
Kun je niet beter de schijf op een pc aansluiten en daar de disk check laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Een vraag aan gebruikers die op hun CH3mnas NBZget of sabz hebben lopen:
wat is de max download snelheid die je haalt met 2 á 4 draadjes?

Ik wil wel zo'n ding kopen, maar dan moet ie niet netals de synology 106j op max 600kb/sec downloaden.....

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xKeito
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01-2023
tomic schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:36:
Een vraag aan gebruikers die op hun CH3mnas NBZget of sabz hebben lopen:
wat is de max download snelheid die je haalt met 2 á 4 draadjes?

Ik wil wel zo'n ding kopen, maar dan moet ie niet netals de synology 106j op max 600kb/sec downloaden.....
Ik heb een DNS-323, ofwel een CH3SNAS, de voorloper van de CH3MNAS als ik 't zo goed begrijp en met 4 lijnen haal ik ~2.5MB/s via NZBget

PSN: H1SOLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

xKeito schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:39:
[...]
Ik heb een DNS-323, ofwel een CH3SNAS, de voorloper van de CH3MNAS als ik 't zo goed begrijp en met 4 lijnen haal ik ~2.5MB/s via NZBget
Dank voor je info; dat is best wel weinig.... iemand betere prestaties?
(vor de goede orde: ik heb 50/50 glas)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomic schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:53:
[...]

Dank voor je info; dat is best wel weinig.... iemand betere prestaties?
(vor de goede orde: ik heb 50/50 glas)
Wel slechter. Ik haal maximaal 1,6MB/s, geen verschil of ik nou 2/4/6 of 8 draadjes doe. Als ik nzbget uitzet en op mijn eigen PC download trek ik wel de 32Mbit vol (dus: ligt niet aan de nieuwsserver).

Edit: Ik heb een DNS-323.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 21:23:
[...]

Wel slechter. Ik haal maximaal 1,6MB/s, geen verschil of ik nou 2/4/6 of 8 draadjes doe. Als ik nzbget uitzet en op mijn eigen PC download trek ik wel de 32Mbit vol (dus: ligt niet aan de nieuwsserver).

Edit: Ik heb een DNS-323.
Nou; dat is dan maaar weer een reden om van deze aankoop af te zien. Al is 1,6 á 2,5 mbit niet slecht aangezien hij over 9 van de 10 dingen uren 'mag' doen.

Daar staat overigens tegenover dat hij wel zuinig zal zijn qua energie? iemand zo aardig om daar iets over kwijt te willen/kunnen?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomic schreef op zondag 18 juli 2010 @ 21:33:
[...]

Nou; dat is dan maaar weer een reden om van deze aankoop af te zien. Al is 1,6 á 2,5 mbit niet slecht aangezien hij over 9 van de 10 dingen uren 'mag' doen.

Daar staat overigens tegenover dat hij wel zuinig zal zijn qua energie? iemand zo aardig om daar iets over kwijt te willen/kunnen?
Dat is idd precies zoals ik het gebruik. Als ik snel iets nodig heb download ik het op eigen PC, anders laat ik nzbget downloaden en zie een dag later wel of dat gelukt is :)

Als ik me niet vergis "slurpt" de dns-323 om en nabij de 22 watt. http://www.overclockersclub.com/reviews/dlink_dns323/13.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomic schreef op zondag 18 juli 2010 @ 21:33:
[...]

ik heb hier een NAS staan die gewoon 24/7 download. Haal max 2.7M/s maar gemiddeld toch wel 2.5M/s je hebt gewoonweg een betere en snellere processor nodig om hogere snelheden te kunnen en mogen halen. Ook als je gaat parren of uitpakken heeft dat effect op de download.

En tsja. dat ding staat alleen 24/7 te downloaden dat is goedkoper dan een PC die hetzelfde moet doen.
uiteindelijk download tie meer dan dat ik zelf kan zien of doen ;-) Vandaar dat ik meestal dingen geautomatiseerd download. Ik ga op vakantie maar toch zijn alle TV series lekker binnen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is nzbgetter al gefixed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:14
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:52:
Weet iemand waar ik de volgende voeding kan kopen? of een alternatief.

Jentec JTA0512
google 4e link -> http://azsurplus.com/inde...ath=1_15&products_id=2657

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
er zijn mensen die vanuit deze thread een patch hebben gemaakt.
ik gebruikte nzbgetter alleen voor us tv series en heb daar voor in de plaats hellavcr nu in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Priet schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:09:
Argh, nu is de CH3SNAS op kantoor alweer uitgevallen :( Stroomuitval kan het niet zijn, dat ding is op een UPS aangesloten...

Als ik het goed heb kun je hierover niks in de logs vinden, toch? Omdat alles in RAM wordt opgeslagen wat gewist wordt bij een shutdown?
Voor de zekerheid heb ik de CH3SNAS op een andere plek gezet en weer aangesloten. Daar heeft ie een paar dagen goed gedraaid, maar vanochtend stond ie weer uit :(

Ik heb geen idee waar ik de oorzaak in moet zoeken, iemand een suggestie of een hint in de goede richting :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04

Bullet NL

Eigen Wijs

Priet schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:16:
[...]

Voor de zekerheid heb ik de CH3SNAS op een andere plek gezet en weer aangesloten. Daar heeft ie een paar dagen goed gedraaid, maar vanochtend stond ie weer uit :(

Ik heb geen idee waar ik de oorzaak in moet zoeken, iemand een suggestie of een hint in de goede richting :?
Suggestie: warmte? Wat geeft hij o.a. tijdens in bedrijf aan voor interne temperartuur?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

De CH3SNAS is nu niet veel aan het doen en geeft :

System Temperature: 116°F / 47°C

Ik heb ingesteld dat ie bij 60C uit moet gaan en een e-mail moet sturen. Maar een e-mail heb ik nog nooit gehad... dus dan ga ik er maar vanuit dat warmte het probleem niet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Priet schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:47:
De CH3SNAS is nu niet veel aan het doen en geeft :

System Temperature: 116°F / 47°C

Ik heb ingesteld dat ie bij 60C uit moet gaan en een e-mail moet sturen. Maar een e-mail heb ik nog nooit gehad... dus dan ga ik er maar vanuit dat warmte het probleem niet is?
Warmte kan wel het probleem zijn. De CH3SNAS schakelt zichzelf namelijk uit op de ingestelde temperatuur nadat de mail gestuurd is. Wellicht kloppen de mail gegevens niet helemaal, waardoor hij die mail nooit kan sturen, maar wel uitgaat omdat de temperatuur bereikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Hmm de test mailtjes worden wel verstuurd... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madvisionz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-12-2024
Sinds kort eigenaar van een CH3MNAS. Installatie was vrij simpel moet ik zeggen.
Heb eigenlijk alles nog wel standaard staan, FTP servertje draait wel inmiddels en werkt aardig.

Nu lees ik hier en daar iets over funplugs, kan alleen zo 123 nie een overzichtje vinden van wat er allemaal mogelijk is. Kunnen jullie mij vertellen of dit uberhaupt is aan te raden en welke dan echt een must zijn?

Thnx

[ Voor 4% gewijzigd door madvisionz op 21-07-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:12

SeatRider

Hips don't lie

Qua hitte, mijn CH3SNAS staat ook al een paar weken in de meterkast vol te blazen. De temp geeft zo rond de 47 aan. Kan ik m beter laten draaien met de kap eraf, of moet ik zorgen voor betere airflow?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Ik ben er niet van overtuigd dat het een hitte probleem is. De CH3SNAS heeft jaren op deze plek gedraaid, zonder problemen.

Die zijn pas begonnen nadat we hier de boel opnieuw hebben aangesloten (nieuwe vloerbedekking, kantoor moest leeg...). De CH3SNAS is aangesloten op een UPS en nadat het weer opnieuw was aangesloten begonnen de problemen met spontane uitval.

Ik heb de CH3SNAS nu op een andere plek neergezet, direct op het lichtnet, en de problemen blijven. Althans, hij doet het nu al twee dagen goed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Priet schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:34:
De CH3SNAS is aangesloten op een UPS en nadat het weer opnieuw was aangesloten begonnen de problemen met spontane uitval.
Is de UPS ook met een datakabel aan de NAS verbonden? In dat geval kan hij shutdown commando's geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epdv
e2fsck loopt v e e l sneller als de harddisk aan een pc met knoppix wordt gekoppeld.

Echter, er werden steeds meer block fouten gevonden.
En na enige tijd reageert de harrdisk helemaal nergens meer op.
Deze harddisk is m.i. gewoon rot.
Weg ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Mijzelf schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:57:
Is de UPS ook met een datakabel aan de NAS verbonden? In dat geval kan hij shutdown commando's geven.
Nope, alleen stroomaansluiting :) Inmiddels draait de CH3SNAS nog immer naar tevredenheid aan de andere kant van dit kantoor. So far so good...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW83
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 19:34
Beste Mensen,
Ik ben ook een gelukkige eigenaar van dit mooie apparaatje (CH3SNAS)
maar sinds gister loop ik tegen een probleem aan,
mijn Harddisk zit compleet vol na vanacht downloaden, en alle bestanden zijn niet meer te bereiken,
zowel samba als ftp, en putty werkt ook niet meer..
alleen de firmware is nog te benaderen,
iemand een tip of oplossing om mijn bestanden te komen, en kunnen opruimen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW83
  • Laatst online: 02-10 19:34
JW83 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:17:
Beste Mensen,
Ik ben ook een gelukkige eigenaar van dit mooie apparaatje (CH3SNAS)
maar sinds gister loop ik tegen een probleem aan,
mijn Harddisk zit compleet vol na vanacht downloaden, en alle bestanden zijn niet meer te bereiken,
zowel samba als ftp, en putty werkt ook niet meer..
alleen de firmware is nog te benaderen,
iemand een tip of oplossing om mijn bestanden te komen, en kunnen opruimen ?
Heb het zelf al opgelost, had nog een oude HD liggen en deze erbij geplaatst, zodoende kon ik wel de schijf benaderen, en gedeeltelijk leegmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb, eigenlijk al sins we de DNS-323 hebben, een probleem met muziek direct afspelen vanaf de NAS. Het probleem is dat nummers regelmatig halverwege (of eerder zelfs) skippen naar het volgende nummer. Alsof de verbinding van naar de NAS (zowel bedraad als draadloos) even wegvalt. Het vreemde is dat ik met video afspelen (ook HD) geen enkel probleem heb.

Het komt voor bij verschillende windows systemen en linux. En ook bij verschillende audio players (winamp, foobar, WMP). Ik zoek de oplossing dan ook bij de NAS, maar kan tot op heden niet iets bedenken dat werkt. De firmware die erop staat is 1.07, 1.08 gaf meer problemen bij gebruik met een HDX-1000.

Heeft iemand hier ervaring met dit probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door Jelte op 25-07-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:32:
Heeft iemand hier ervaring met dit probleem?
Nee, bij mij werkt dat zoals het hoort. 1.09 al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-04-2021
Heeft iemand zin en tijd om een linux noob door de tutorial van de installatie van transmission heen te helpen?
Het is voor mij nog net ff te lastig...
Het eerste waar ik tegen aan loop: In welke dir plaats ik de packages...

There is no difference between extreme oppositions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:44

ChUcKiE

Dus........

Ik heb al wat nagezocht maar kan eht zo 1 2 3 niet vinden...Zit er hardwarematig veel verschil tussen een CH3SNAS en een CH3HNAS? Ik doel dan met name op de processor en de de hoeveelheid geheugen, juist hetgeen de verwerkingssnelheid bepaald.
zeroday schreef op zondag 18 juli 2010 @ 21:59:
[...]

ik heb hier een NAS staan die gewoon 24/7 download. Haal max 2.7M/s maar gemiddeld toch wel 2.5M/s je hebt gewoonweg een betere en snellere processor nodig om hogere snelheden te kunnen en mogen halen. Ook als je gaat parren of uitpakken heeft dat effect op de download.

En tsja. dat ding staat alleen 24/7 te downloaden dat is goedkoper dan een PC die hetzelfde moet doen.
uiteindelijk download tie meer dan dat ik zelf kan zien of doen ;-) Vandaar dat ik meestal dingen geautomatiseerd download. Ik ga op vakantie maar toch zijn alle TV series lekker binnen ;-)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChUcKiE schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:39:
Ik heb al wat nagezocht maar kan eht zo 1 2 3 niet vinden...Zit er hardwarematig veel verschil tussen een CH3SNAS en een CH3HNAS? Ik doel dan met name op de processor en de de hoeveelheid geheugen, juist hetgeen de verwerkingssnelheid bepaald.

[...]
zeroday schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:11:
[...]

ah .. de CH3HNAS..
Oxford chip is een iets andere chip, die heeft 2 cores waardoor er 133mhz gebruikt wordt voor standaard functies en dan blijft er 333mhz over voor de normale datatransmissie waar deze dan weinig minder performed dan de CH3SNAS of CH3MNAS

Hnas is echt voor iemand die niet teveel wil klooien met een NAS maar wel dat alles simpel ingesteld kan worden en werkzaam is.

CH3HNAS kent nog geen fun_plug, wel ssh, maar die staat nog niet open want je kunt er toch niet veel mee.
maar alles is leuk speelgoed ;-)
Daar kan ik aan toevoegen dat het geheugen gelijk is gebleven: allebei (of beter gezegd: allemaal) hebben 64 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guAsTo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-01 21:30
Hallo mensen!
Ik wil vanmiddag een nieuwe behuizing gaan bestellen voor mijn harde schijf, op het moment heb ik er 1 van 750 liggen in een oude nas. Kan de nas draaien (tijdelijk) op 1 harde schijf? of moet er perse 2 hdd's inzitten?

daarbij even jullie mening;

ik zit te twijfelen tussen:
CH3MNAS
en de
CH3HNAS

Welke is beter en waarom? De nas moet op een gig netwerkje komen en wordt dagelijks (veel) gebruikt waaronder 70% van de tijd voor itunes...

Alvast heel erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Priet schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:28:
Nope, alleen stroomaansluiting :) Inmiddels draait de CH3SNAS nog immer naar tevredenheid aan de andere kant van dit kantoor. So far so good...
Argh :X De CH3SNAS houdt blijkbaar niet van weekenden, want vanmorgen stond ie weer uit :(

Ik ga de voeding maar eens omwisselen, misschien is dat het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik99
  • Laatst online: 15-05-2021
Ik ben sinds een aantal dagen in het bezit van een CH3MNAS, daarop had ik fun-plug geplaatst vanuit deze link

http://www.inreto.de/dns323/squeezecenter-funplug/7.5.0/

Daarna las ik over het verplaatsen naar USB om de wachttijden te verkorten, dit heb ik gedaan via deze procedure

http://wolf-u.li/3329/fun...nic-ch3mnas-installieren/

Op zicht werkt dit prima, maar ik ben wel mijn web interface kwijt op poort 90 en 9000, zie ik iets over het hoofd ? (webserver draait want ik kom nog wel op de redirect pagina op poort 90)

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:06

Nick Name

SinFest!

Priet schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:17:
[...]

Argh :X De CH3SNAS houdt blijkbaar niet van weekenden, want vanmorgen stond ie weer uit :(

Ik ga de voeding maar eens omwisselen, misschien is dat het...
Zo begon het bij mij ook: om de drie of vier weken viel de NAS zonder verklaarbare reden uit. In de loop van de tijd kwam het steeds vaker voor, maar uiteindelijk werd het ook lastiger om de NAS weer aan de praat te krijgen: de voeding moest een uur uit voordat de NAS weer wilde opstarten, anders kwam ie niet voorbij het spinnen van de hdd. Nu kan ik zo lang wachten als ik wil, maar succesvol opstarten is er niet meer bij.
Met dank aan een voeding van een externe hdd van A.C. Ryan kan ik de NAS weer gebruiken, maar ik kom eigenlijk een voeding te kort :p

Mocht je nog ergens vervangende voedingen vinden, dan hoor ik het graag.

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hendrik99 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:00:
Ik ben sinds een aantal dagen in het bezit van een CH3MNAS, daarop had ik fun-plug geplaatst vanuit deze link

http://www.inreto.de/dns323/squeezecenter-funplug/7.5.0/

Daarna las ik over het verplaatsen naar USB om de wachttijden te verkorten, dit heb ik gedaan via deze procedure

http://wolf-u.li/3329/fun...nic-ch3mnas-installieren/

Op zicht werkt dit prima, maar ik ben wel mijn web interface kwijt op poort 90 en 9000, zie ik iets over het hoofd ? (webserver draait want ik kom nog wel op de redirect pagina op poort 90)

bvd
Ik krijg funplug wel werkend op USB, maar Squeezecenter vanaf USB draaien is een heel ander verhaal. Om de een of andere reden wil de Squeezecenter software niet starten. Dat zal bij jou ook het probleem zijn, waardoor je uiteraard ook niet op de web interface kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 07:53
Heb vandaag de CH3SNAS binnengekregen en jahoor, ook de 94%-bug. Heb ook de suggestie in deel 1 opgevolgd om 1 schijf in de rechterbay te formatteren. Zelfde probleem. Staat er op de conceptronic-site dat je naar de webinterface moet en dan naar Tools -> System. Enige wat ik krijg na inloggen is dat ik een diskconfiguratie aan mag/kan maken. Hoe verder?
Of zie ik iets over het hoofd?

Update:
Solved. Heb beide schijven eruitgehaald en toen maar eens de webinterface gestart. Krijg je meer opties. ;-)
Gaf ie aanvankelijk ook aan dat de schijven 0GB waren. Zat nog oude firmware in. Die geupgrade naar de laatste en nu zijn het netjes 1500GB-schijven. Kunnen we een RAID1 van 500GB maken en een JBOD van 2TB. Formatteren duurt nu ook wat langer dan net. ;-)

[ Voor 33% gewijzigd door DikkieDick op 27-07-2010 16:03 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:25
Ik wil mijn CH3SNAS graag gebruiken als SMTP relay. De NAS hoeft de email alleen naar de SMTP server van mijn provider te sturen en inkomende SMTP verbindingen moeten een password opgeven.

Is dit mogelijk met bestaande software voor de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik99
ik heb hem inmiddels draaien vanaf stick incl. queezcenter. Daarvoor heb ik het script eens goed bekeken. Ik heb gezorgd dat alles wat normaal zou worden gedownload (fun_plug.tgz & usb-storage.ko) inmiddels op de plaats stond. Dit functioneerde prima, en squeezecenter draait.

Moet wel zeggen dat ik nu ca 17.000 tracks op schijf heb staan en e.e.a probeer te spelen met Winamp als client. Moet zeggen dat ik e.e.a. niet echt vloeiend vindt functioneren. Ik moet me ook nog wel verdiepen in die hele squeezecenter, het principe ontgaat m enigszins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hendrik99 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:07:
ik heb hem inmiddels draaien vanaf stick incl. queezcenter. Daarvoor heb ik het script eens goed bekeken. Ik heb gezorgd dat alles wat normaal zou worden gedownload (fun_plug.tgz & usb-storage.ko) inmiddels op de plaats stond. Dit functioneerde prima, en squeezecenter draait.

Moet wel zeggen dat ik nu ca 17.000 tracks op schijf heb staan en e.e.a probeer te spelen met Winamp als client. Moet zeggen dat ik e.e.a. niet echt vloeiend vindt functioneren. Ik moet me ook nog wel verdiepen in die hele squeezecenter, het principe ontgaat m enigszins
Gebruik je alleen Winamp als client dan? Dan kun je beter met de iTunes library werken oid. Squeezecenter is best een zwaar pakket voor de NAS, dus als je geen Squeezebox hebt, raad ik het af om dat pakket op je NAS te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 22:50
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 08:53:
[...]

Gebruik je alleen Winamp als client dan? Dan kun je beter met de iTunes library werken oid. Squeezecenter is best een zwaar pakket voor de NAS, dus als je geen Squeezebox hebt, raad ik het af om dat pakket op je NAS te draaien.
Of wat dacht je van een web-based browser en streamer. Ik gebruik hiervoor Music Browser http://musicbrowser.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik99
okay dat ga ik eens bekijken.

Mijn vorige NAS was overleden dus heb ik deze gekocht, zonder echt in te lezen op de extra mogelijkheden want ik zat zonder :-(

Nu ik merkte dat deze ook zou kunnen streamen zag ik mogelijkheden een server welke ik heb draaien uit te zetten. Op deze server draait W2003 server met IIS waarop een PHP jukebox wordt aangeboden. De content wordt via een MMS stream aangeboden (Windows media server). Het voordeel hiervan is dat je direct file paden op kunt geven (url) het bestand wordt automatisch gestreamd.

Of dit nog gaat lukken op de software die op de nieuwe NAS moet gaan draaien ? PHP gaat lukken, MySql ook wel. Maar kan ik direct doorprikken naar de juiste track (url) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaus
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09-2014
Ik heb een conceptronic CH3MNAS met daaraan een HP deskjet 5940.

issue 1.
Op mijn XP pc "zie" ik de workgroup, maar niet de printer.
Kan wel via het IP naar de admin van de NAs, maar that's it.
Heb al mn anti virus/firewall uitgezet, maar hielp niet.
workgroup is t zelfde op de nas en mn PCs....

issue 2.
op mijn vista laptop "zie" ik de workgroup en de printer kan ik toevoegen..
maar de printer geeft "Opening" en elke print opdracht gaat in de queue en verdwijnt.
ook "print directly" werkt niet
Kan wel via het IP naar de admin van de NAs, maar that's it.
workgroup is t zelfde op de nas en mn PCs....

ideetjes?

[ Voor 13% gewijzigd door themaus op 28-07-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
FreddyT schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:56:
[...]

Of wat dacht je van een web-based browser en streamer. Ik gebruik hiervoor Music Browser http://musicbrowser.sourceforge.net/
amen
werkt fantastisch, die musicbrowser
heb er al heel wat feestjes mee aan de gang geslingerd

laptop aan de stereo en beuken maar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietbuks
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
Zijn er meer mensen die de CH3HNAS gebruiken icm een ACRYAN POHD?

Ik kan namelijk via netwerk niet inloggen op de shares van de CH3HNAS. Na het ingeven van een user account wordt de rootmap van de CH3HNAS getoond. Wanneer ik dan een sharemap open blijft de POHD laden totdat hij vastslaat en reboot. Ook met een guestaccount werkt het niet.
Mogelijk is dit een POHD issue, maar dan weet ik dat ook weer.

Verder heb ik UPNP aan staan voor de volledige content van de CH3HNAS. In de POHD wordt onder UPNP devices echter geen CH3HNAS getoond. Ook op die manier kan ik dus niet bij de content...

Anybody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietbuks
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
batowhizz schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:39:
[...]

amen
werkt fantastisch, die musicbrowser
heb er al heel wat feestjes mee aan de gang geslingerd

laptop aan de stereo en beuken maar >:)
Goede tip! werkt uitstekend! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Nick Name schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 00:12:
Zo begon het bij mij ook: om de drie of vier weken viel de NAS zonder verklaarbare reden uit. In de loop van de tijd kwam het steeds vaker voor, maar uiteindelijk werd het ook lastiger om de NAS weer aan de praat te krijgen: de voeding moest een uur uit voordat de NAS weer wilde opstarten, anders kwam ie niet voorbij het spinnen van de hdd. Nu kan ik zo lang wachten als ik wil, maar succesvol opstarten is er niet meer bij.
Met dank aan een voeding van een externe hdd van A.C. Ryan kan ik de NAS weer gebruiken, maar ik kom eigenlijk een voeding te kort :p

Mocht je nog ergens vervangende voedingen vinden, dan hoor ik het graag.
Bedankt voor de hint. Ik heb de voeding van mijn CH3SNAS thuis hier op kantoor aangesloten. Eens kijken of die het beter uithoudt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een simpele backup-oplossing voor thuis (Mac en Windows).
I.p.v. een externe HDD is mijn oog op deze apparaten vanwege de grotere functionaliteit (o.a. iTunes-server).

Nu vind ik het wel leuk om er eventjes mee te moeten spelen, maar na configuratie moet het een simpele interface hebben (voor ouders e.d.). (Ik kan voorlopig weinig screenshots vinden die me hier van overtuigen; alhoewel voor backuppen een driveletter al voldoende zou zijn, hetgeen vast mogelijk is via Samba.)
Ben ik hier aan het juiste adres, of zouden jullie mij iets anders aanraden?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Kijk eens naar Backup4All in dat geval. Zelf ook mee gewerkt, werkt best fijn :) Ik ben overgestapt naar rsnapshot icm rsync voor de off site backup, want ik had geen simpele interface nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I.c.m. met een van deze apparaten of een externe HDD bedoel je?
(Beide moet ws. kunnen gezien de Samba-opmerking.)
Bedankt voor de aanbeveling.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:18
Ben ook in bezit gekomen van dit apparaat (onedayfly) echter zit ik met een probleempje.
Alles werk naar behoren zo het lijkt, echter via verkenner krijg ik vaak foutmelding geen toegang.
(Geen toegang tot //ch3mnas, 0x80070035) heb de nas een vaste ip gegeven in mn netgear router.
Ik heb de rest allemaal standaard gelaten, volume_1 user/groep all rechten R/W.

Ow ja ps. ik heb funplug erop gekregen, maar progjes als nzbget en die musicbrowers krijg ik niet voor elkaar.
Moet ik ook nog iets van PHP installeren, heb al heel wat guides gelezen echter gaat dat al meteen diep in de linux crap (me=n00b)

Iemand ervaring met dit probleem ?

[ Voor 23% gewijzigd door Justin2000 op 30-07-2010 17:31 ]

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutrrr
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-10 09:44
Is er hier iemand die de squeezebox server werkend heeft op zijn CH3Snas? Ik kan het wel installeren en starten, maar het programma is te traag en mijn squeezebox kan er geen verbinding mee maken.

Nu heb ik gelezen dat het geheugen verbruik van mysql een probleem kan zijn. Dus misschien is het mogelijk om een alternatief te gebruiken zoals sqlite. Heeft iemand hier ervaring mee, of doe ik gewoon iets anders fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 12:58
Bestaat er een mooi webbased progje om je foto's uit alle mappen op de nas (allemaal in de foto map) te showen? Dus niet een fotoalbum waar ik alles nog moet importeren maar een progje wat zelf in de (vooraf aangegeven) mappen kijkt en dit laat zien.
Eigenlijk net zoiets als die musicbrowser, maar dan dus voor foto's?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:54
DarkSEDA schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:50:
Kun je eigentlijk op de CH3MNAS d.m.v. een usb-hub fun_plug via een usb-stick draaien en dan nog één of meerdere printers als netwerkprinters gebruiken?
Om even mijn eigen vraag te beantwoorden. Ik heb het zojiust geprobeerd met een USB-hub, fun_plug en een USB-printer tegelijk te draaien, het functioneert gewoon. Dus als iemand anders op hetzelfde idee komt, het kan gewoon. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:17
Je had natuurlijk ook gewoon op "usb hub" kunnen zoeken in dit topic ;).

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:50

Roy

Hobbies?

Ik zit ook te overwegen om de Conceptronic CH3MNAS te halen als aanvulling op m'n server (die nogal veel stroom vreet), maar ben nog aan het twijfelen tussen een 'kant-en-klare netwerkschijf' (de Lacie Network Space 2) of de Netgear ReadyNAS Duo.
De Lacie valt denk ik af, aangezien de mogelijkheid om de capaciteit uit te breiden me wel aan staat (zijn er verder eigenlijk nog andere grote verschillen tussen zo'n kant-en-klaar ding en een uitbreidbare NAS?).
Maar zijn er grote verschillen tussen de Netgear en deze Conceptronic? Hoe zit het met de kwaliteit? (voor m'n gevoel klinkt Netgear stabieler, maar kan verder niet veel verschil zien). Iemand ervaringen met beide? Of een duidelijk argument waarom 1 van de 2 beter zou zijn?

In eerste instantie gaat de schijf gebruikt worden voor het delen van muziek (naar de HTPC, MusicPal en notebooks), downloads en misschien hosten van een paar foto's.

[ Voor 10% gewijzigd door Roy op 02-08-2010 22:11 ]

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Ik heb een nieuwe HDD voor in mijn CH3SNAS gekocht. Ik heb de oude ipv de nieuwe erin gedaan en geformatteerd. Toen de oude in de bay waar die zat en de nieuwe in bay 2. Op zich werkt het goed, maar als de nieuwe HDD erin zit wordt fun_plug niet uitgevoerd... Weet iemand hoe dat komt? Volume_1 is nog steeds de oude mét fun_plug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
schijven al een keer omgedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:20

appelsientje

Het beste onder de zon

Zijn er al mensen die dit apparaat hebben draaien samen met Windows 7?
als ik bijvoorbeeld bij de NAS wil toevoegen bij "Mijn afbeeldingen" krijg ik de melding dat hij niet is geïndexeerd... en dat ik dat moet doen.. maar nu weet ik ff niet waar ik het probleem moet zoeken.. bij Windows of de NAS zelf.

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 13:48
Ik heb dit apparaat op XP, Vista en Windows 7 draaien, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

sjansen schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:33:
Ik heb dit apparaat op XP, Vista en Windows 7 draaien, zonder problemen.
Hij draait opzich prima (ik heb gewoon een netwerkschijf toegevoegd) maar als ik de schijf wil toevoegen bij "mijn afbeelding" krijg ik dus die melding... heb jij dat ook zo gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 13:48
ik heb gewoon voor iedere map die ik nodig had op de windows 7 machine het commando NET use gebruikt:

net use z: \\ipadres-ch3snas\Volume_1\foto
net use y: \\ipadres-ch3snas\Volume_1\films
etc

Maar jij wil de afbeeldingen van je nas in de map afbeeldingen weer laten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

sjansen schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:04:
ik heb gewoon voor iedere map die ik nodig had op de windows 7 machine het commando NET use gebruikt:

net use z: \\ipadres-ch3snas\Volume_1\foto
net use y: \\ipadres-ch3snas\Volume_1\films
etc

Maar jij wil de afbeeldingen van je nas in de map afbeeldingen weer laten geven?
Yup... bij vista had ik gewoon bij "mijn afbeeldingen" die link veranderd naar de locatie op mijn NAS.. dat wilde ik bij Win7 ook doen.. maar toen kreeg ik dus die indexering melding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
bredend schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 00:33:
Ik heb een nieuwe HDD voor in mijn CH3SNAS gekocht. Ik heb de oude ipv de nieuwe erin gedaan en geformatteerd. Toen de oude in de bay waar die zat en de nieuwe in bay 2. Op zich werkt het goed, maar als de nieuwe HDD erin zit wordt fun_plug niet uitgevoerd... Weet iemand hoe dat komt? Volume_1 is nog steeds de oude mét fun_plug...
Oplossing:
fun_plug bestand ook op nieuwe schijf zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Laatst online: 22:56

mno

Is er iemand in geslaagd om een externe USB-harddisk (NTFS) te mounten op de CH3MNAS?

Ik heb de fun_plug op een USB-stick draaien (m.b.v. usb-storage.ko). Als ik mijn usb-harddisk via een usb-hub koppel, dan zie ik met dmesg dat de usb-harddisk wordt gezien als /dev/sdc1. Ik ben er bijna zou je zeggen, maar ik krijg de harddisk vervolgens niet gemount ("invalid argument") om er daadwerkelijk iets mee te doen.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 22:54
mno schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:23:
Is er iemand in geslaagd om een externe USB-harddisk (NTFS) te mounten op de CH3MNAS?

Ik heb de fun_plug op een USB-stick draaien (m.b.v. usb-storage.ko). Als ik mijn usb-harddisk via een usb-hub koppel, dan zie ik met dmesg dat de usb-harddisk wordt gezien als /dev/sdc1. Ik ben er bijna zou je zeggen, maar ik krijg de harddisk vervolgens niet gemount ("invalid argument") om er daadwerkelijk iets mee te doen.
Laat je mount commando is zien welke je ingeeft?

Zie anders even:
http://www.linuxconfig.or...tem_and_read_write_access

[ Voor 9% gewijzigd door Daros op 04-08-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Aangezien je specifiek aangeeft dat je usb-storage.ko nodig had om fun_plug van een usb-stick te draaien, lijkt het me vrij logisch dat de NAS geen ntfs ondersteund. Voor zijn interne schijven heeft hij dat namelijk niet nodig. Dus moet je of ntfs.ko laden, of ntfs-3g installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Ik heb van alles geprobeerd. In eerste instantie probeerde ik gewoon de /ffp/etc/examples/start-usbdisk.sh te starten. Ook heb ik verschillende handmatige commando's geprobeerd:
#mount /dev/sdc1 /mnt/HDD_USB
#mount -t ntfs /dev/sdc1 /mnt/HDD_USB

Steeds weer diezelfde foutmelding:mounting /dev/sdc1 on /mnt/HDD_USB failed: Invalid argument.

Na enig speurwerk heb ik ook een ntfs.ko gevonden en in /lib/modules gezet.Hielp niet.

Heb het inmiddels ook geprobeerd met een andere externe harddisk die ik als fat32 had geformatteerd:
en
#mount -t vfat /dev/sdc1 /mnt/HDD_USB
gaven dezelfde foutmelding.

Is het iemand wel gelukt?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Na enig speurwerk heb ik ook een ntfs.ko gevonden en in /lib/modules.
Je moet hem laden:
code:
1
insmod /path/to/ntfs.ko
Heb het inmiddels ook geprobeerd met een andere externe harddisk die ik als fat32 had geformatteerd:
en
#mount -t vfat /dev/sdc1 /mnt/HDD_USB
gaven dezelfde foutmelding.
Hetzelfde als voor ntfs geldt, geldt ook voor FAT. Als de NAS standaard geen externe schijven aankan, is het goed mogelijk dat dit filesysteem helemaal niet wordt ondersteund. Je kunt de ondersteunde filesystemen zien met
code:
1
cat /proc/filesystems

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weet je wel zeker dat je USB op sdc1 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofwar250
  • Laatst online: 28-09 10:14
misschien even een stomme vraag maar hoe verwijder ik nou verschillende programma's van mijn funplug; zoals tranmission etc. ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Mijzelf schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 00:20:
Je moet hem laden:
code:
1
insmod /path/to/ntfs.ko
Dat laadcommando stond ook in start-usbdisk.sh. Heb het nu ff handmatig ingegeven en dan krijg ik de melding "cannot insert '/lib/modules/ntfs.ko': invalid module format". Blijkbaar had ik dus een ntfs.ko gevonden die niet geschikt is voor mijn CH3MNAS met fun_plug 0.5.
Je kunt de ondersteunde filesystemen zien met
code:
1
cat /proc/filesystems
Na dit commando zie ik o.a.:
code:
1
2
3
4
nodev   ramfs
        minix
        msdos
        vfat

Mijn FAT32 harddisk zou dus volgens mij gewoon herkend moeten worden (d.m.v. vfat).
weet je wel zeker dat je USB op sdc1 zit?
Ja, dat gaf dmesg aan.

Is iemand van jullie er wel in geslaagd om een externe USB harddisk aan te sluiten (al is het maar read-only) om bestanden rechtstreeks te kopiëren van externe schijf naar een schijf in de CH3MNAS (of soortgelijk apparaat)?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Even een snelle vraag, wellicht heeft iemand van jullie ervaring met deze combinatie..

Ik heb dus vanmiddag een CH3MNAS gekocht (nog geen tijd gehad om uit te pakken) en ben nu in de mogelijkheid
om van iemand 2 splinternieuwe AC Ryan playon HD mini's over te nemen voor een ontzettend mooi prijsje.

Weet iemand of deze 2 (CH3MNAS/Playon mini) goed samenwerken of dat er compabiliteitsproblemen zijn?

Ik wil dus de mini's bij 2 TV's neerzetten om zo HD-film's en foto's welke op de CH3MNAS staan te kunnen bekijken.
(dit alles gewoon bedraad, heb niet zoveel vertrouwen in het probleemloos afspelen van HD-materiaal via wifi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
ja hoor ,moet geen probleem geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Jeuj! Meteen morgenvroeg maar even ophalen dan, voordat hij zich bedenkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watapana
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-06 13:52
Nadat mijn ch3snas ruim anderhalf jaar heeft staan draaien (met af en toe een aanpassing en updates) is er iets vreemds gebeurt (reden om weer eens iets van me te laten horen in dit topic).

Ik heb 1 HD en 1 USB stick (IBM 256MB). De funplug staat op de HD, alles voor downloaden op de USB (NZBget + webinterface). Tijdens het downloaden is plotseling de USB-stick "verdwenen" met alle informatie.

Na diverse tests krijg ik de melding dat er geen partitie op de stick aanwezig is. "sdb1" is onvindbaar (sdb zelf wel). Opnieuw proberen aan te maken, zonder succes (weet niet precies of dit ook te doen is met fdisk via telnet, want de standaar linux commando's kent ik niet (ben windows man, moet linux commando's googlelen). Ik heb hier gevonden dat sommigen (met MP3-speler als opslag) ook zonder partitie de stick kunnen gebruiken, maar dat wil niet lukken (hooguit 5 MB beschikbaar).

Vervolgens een andere usb-stick geprobeerd, maar ook bij deze was het onmogelijk een partitie te vinden of te maken.

Op zich is er niets veranderd aan het systeem, usb-storage.ko wordt gewoon geladen, en nu vermoed ik dat de USB-aansluiting (gedeeltelijk) de geest gegeven heeft. Hebben hier meer mensen mee te maken gehad, en is dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:07
Watapana schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:35:
Nadat mijn ch3snas ruim anderhalf jaar heeft staan draaien (met af en toe een aanpassing en updates) is er iets vreemds gebeurt (reden om weer eens iets van me te laten horen in dit topic).

Ik heb 1 HD en 1 USB stick (IBM 256MB). De funplug staat op de HD, alles voor downloaden op de USB (NZBget + webinterface). Tijdens het downloaden is plotseling de USB-stick "verdwenen" met alle informatie.

Na diverse tests krijg ik de melding dat er geen partitie op de stick aanwezig is. "sdb1" is onvindbaar (sdb zelf wel). Opnieuw proberen aan te maken, zonder succes (weet niet precies of dit ook te doen is met fdisk via telnet, want de standaar linux commando's kent ik niet (ben windows man, moet linux commando's googlelen). Ik heb hier gevonden dat sommigen (met MP3-speler als opslag) ook zonder partitie de stick kunnen gebruiken, maar dat wil niet lukken (hooguit 5 MB beschikbaar).

Vervolgens een andere usb-stick geprobeerd, maar ook bij deze was het onmogelijk een partitie te vinden of te maken.

Op zich is er niets veranderd aan het systeem, usb-storage.ko wordt gewoon geladen, en nu vermoed ik dat de USB-aansluiting (gedeeltelijk) de geest gegeven heeft. Hebben hier meer mensen mee te maken gehad, en is dit op te lossen.
Als ik usb sticks krijg die niet leesbaar zijn geeft Windows of Linux vaak al aan dat hij deze wilt formatten. Bij de format geeft hij de grote aan van het volume. ALs dit minder is dan wat het zou moeten zijn is de USB gewoon op/ stuk. Dit heb ik wel eens met meerdere sticks gehad achtermekaar. Je denkt dat het de pc is maar vaak is het de controller op de USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Ik wil graag 's nachts Power Management enabled maar overdag niet.

Weet iemand met welk script daarvoor wordt aangeroepen? Ik heb geprobeerd het op te zoeken maar ik loop vast bij de webserver. Het lijkt erop alsof heleboel functies in een binary zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik heb mn ch3mnas binnen, maar krijg het ffp niet helemaal aan de praat. Ik gebruik de handleiding van aroundmyroom, maar blijf errors krijgen welke volgens mij met mn dns te maken hebben.

code:
1
2
3
/mnt/HD_a2 # rsync inreto.de::dns323/fun-plug/0.5/packages .
rsync: getaddrinfo: inreto.de 873: Name or service not known
rsync error: error in socket IO (code 10) at clientserver.c(124) [receiver=3.0.5]

en
code:
1
2
/mnt/HD_a2 # wget http://www.aroundmyroom.com/newsbin/newsbinch3mnas-v31-a.tgz
wget: bad address 'www.aroundmyroom.com'

Ik heb in de ch3mnas al verschillende DNS-en opgegeven, maar blijkbaar werkt er geen een. Ik heb een Thompson modem van UPC, iemand een idee?!?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Wat is de inhoud van /etc/resolv.conf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

momenteel heb ik er de servers van XS4ALL instaan:

code:
1
2
nameserver 194.109.6.66
nameserver 194.109.9.99

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Niet online
Ik weet niet of het toeval is, maar die ip adressen doen het bij mij ook niet. OpenDNS wel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
[user@linux ~]$ dig @194.109.6.66 www.aroundmyroom.com

; <<>> DiG 9.7.0-P2 <<>> @194.109.6.66 www.aroundmyroom.com
; (1 server found)
;; global options: +cmd
;; connection timed out; no servers could be reached

[user@linux ~]$ dig @208.67.222.222 www.aroundmyroom.com

; <<>> DiG 9.7.0-P2 <<>> @208.67.222.222 www.aroundmyroom.com
; (1 server found)
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 53774
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;www.aroundmyroom.com.      IN  A

;; ANSWER SECTION:
www.aroundmyroom.com.   3600    IN  A   94.75.244.27

;; Query time: 112 msec
;; SERVER: 208.67.222.222#53(208.67.222.222)
;; WHEN: Sun Aug 15 18:43:46 2010
;; MSG SIZE  rcvd: 54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Met 208.67.222.222 als NS1 werkt het wel, thx.

Had de pakketjes al gedownload via mn laptop naar mn nas en vanaf Volume_1 alles geïnstalleerd. Beetje omweg maar OK.

Download is wel errug traag moet ik zeggen. 1050-1090 Kb/s terwijl ik op mn laptop met sabnzb 2300-2900 haalde :+

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batowhizz
heb je ssl aan staan ? vreet nogal wat cpu
Pagina: 1 ... 21 ... 30 Laatste