Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

Rainesh schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:20:
[...] Je gebruikt dan de UVD chip inc post-processing mogelijkheden niet.[...]
Weet je dat zeker? Als de decoding softwarematig gedaan wordt, dan loopt de verder beeldverwerking nog steeds langs je videokaart/drivers toch? Ik vraag me dat al langer af, of decoding met DXVA vereist is om alle post-processing functies van je kaart aan te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:22
Patriek schreef op zondag 15 februari 2009 @ 22:21:
[...]

Weet je dat zeker? Als de decoding softwarematig gedaan wordt, dan loopt de verder beeldverwerking nog steeds langs je videokaart/drivers toch? Ik vraag me dat al langer af, of decoding met DXVA vereist is om alle post-processing functies van je kaart aan te spreken.
Dat het beeld verwerkt wordt en langs je videokaart/drivers heen gaat betekent niet automatisch dat de postprocessing ook gelijk erbij wordt gedaan. Die moeten eerst worden aangesproken door bepaalde software, Coreavc spreekt dit niet aan....MPC-HC icm dxva juist wel.

Een voorbeeld is bijv hardwarematige deinterlacing, die stukken beter is dan hardwarematige deinterlacing (directshow) van coreavc.

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=104277&page=14 hier kun je meer lezen erover.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Rainesh schreef op zondag 15 februari 2009 @ 23:18:
[...]
Een voorbeeld is bijv hardwarematige deinterlacing, die stukken beter is dan hardwarematige deinterlacing (directshow) van coreavc.
[...]
ehh? 8)7 haha [/mierenneuk]

Thnx voor het toelichten, ga me dr zeker nog verder in verdiepen. Vind 't alleen zo jammer dat de interessante threads op doom9 altijd zo allenlang zijn en je de goede posts er maar tussenuit moet zien te vissen.

wat dat betreft hulde voor de GoT policy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Patriek schreef op maandag 16 februari 2009 @ 01:10:
[...]

ehh? 8)7 haha [/mierenneuk]

Thnx voor het toelichten, ga me dr zeker nog verder in verdiepen. Vind 't alleen zo jammer dat de interessante threads op doom9 altijd zo allenlang zijn en je de goede posts er maar tussenuit moet zien te vissen.

wat dat betreft hulde voor de GoT policy
haha sorry, ik lees t nu ook pas terug.

Wat ik bedoel is dat Coreavc enkel simpele vormen van hardwarematige deinterlacing gebruikt zoals Bob, Weave en Motion. Terwijl dxva in staat is om geavanceerde vormen te gebruiken, zoals vector adaptive de-interlacing en motion adaptive deinterlacing.

Met coreavc kan je alleen maar paar dingen instellen, zoals pc/tv levels, deblocking, in/output. Met dxva (uitgaande van een recentere ATI kaart) kun je denoise, sharpening, dynamisch contrast, pull-down, geavanceerde deinterlacing etc etc kiezen en instellen.

Trouwens, met dxva wordt er ook veel beter gescaled dan zo een softwarematige scaler.

idd, doom9 en avsforum gebruik ik alleen als ik echt meer informatie wil hebben...kost me dan ook paar dagen om alles door te lezen :9

[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 16-02-2009 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Nu had ik alleen laatst het probleem dat EVR Custom renderer (voor de interne subtitle engine) de audio/video asynchroon liet lopen op 1920x1080@24hz. Toen was ik er wel achter dat Aero uitzetten de oplossing bood, echter bracht dit tearing met zich mee. Wat ik vervolgens wel weer kon oplossen door MPC-HC's D3D fullscreen modus te gebruiken, maaaar dan had ik weer geen menu om de gewenste subtitle te kiezen! Daarom gebruik ik nu nog VSFilter, maar dat verstoord dus DXVA.

Heb jij een idee?
Zal iig nog een andere catalyst proberen en nieuwere svn build van MPC-HC

[ Voor 10% gewijzigd door Patriek op 16-02-2009 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-06 12:41

oXygeN

oftewel oxje...

Shortcuts gebruiken, S voor de volgende subtitle, en shift-S voor de vorige in de lijst :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-07 16:48
Vraagje (for a change),

Ik heb een Gigabyte GA-MA78GM-S2H sysboard in me htpc zitten en deze via SPDIF aangesloten op me HK-AVR255. Nu vraag ik me een beetje af of ik hier nog iets speciaals voor in moet stellen want als ik mijn xbox of dvd speler eraan hang komt er op het display van de avr255 te staan wat hij binnenkrijgt. Bijvoorbeeld AC3 of DD5.1. Tevens geeft hij weer 6 speakers te gebruiken. Wanneer ik mijn HTPC eraan hang geeft hij weer 2 speakers te gebruiken. Ik krijg vervolgens wel surround geluid maar minder heftig dan wanneer ik een dvd met AC3 afspeel.

Ik denk dat dit iets met instelling te maken heeft of zo maar ik kan in de opties van mijn geluidskaart weinig vinden dat hier mee te maken kan hebben. Kan het iets te maken hebben met instellingen van FFDSHow of zo?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 20:40

|sWORDs|

vSphere/ESXi

lj_tree schreef op maandag 16 februari 2009 @ 09:27:
Vraagje (for a change),

Ik heb een Gigabyte GA-MA78GM-S2H sysboard in me htpc zitten en deze via SPDIF aangesloten op me HK-AVR255. Nu vraag ik me een beetje af of ik hier nog iets speciaals voor in moet stellen want als ik mijn xbox of dvd speler eraan hang komt er op het display van de avr255 te staan wat hij binnenkrijgt. Bijvoorbeeld AC3 of DD5.1. Tevens geeft hij weer 6 speakers te gebruiken. Wanneer ik mijn HTPC eraan hang geeft hij weer 2 speakers te gebruiken. Ik krijg vervolgens wel surround geluid maar minder heftig dan wanneer ik een dvd met AC3 afspeel.

Ik denk dat dit iets met instelling te maken heeft of zo maar ik kan in de opties van mijn geluidskaart weinig vinden dat hier mee te maken kan hebben. Kan het iets te maken hebben met instellingen van FFDSHow of zo?
In ffdshow het decoden van ac3 en dts uitzetten, bij output spdif passthrough aanzetten.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:47
Anoniem: 90684 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 14:59:
[...]

Grappig, ik had precies hetzelfde probleem (met vrijwel dezelfde setup en 32w4000). Heb tijden lang zitten pielen om HDMI werkend te krijgen. Op een gegeven moment deed hij het (was bij mij vooral een kwestie pc en tv uit en aanzetten in verschillende volgorden), maar toen waren de problemen nog niet over. Als Windows van resolutie veranderde was het signaal weg, of veranderde het beeld ineens weer. En als de pc uit slaapstand kwam was ook heel vaak het signaal weer kwijt. Kortom, het was een groot drama dat de WAF behoorlijk deed zakken. :D

Heb toen in de winkel een goede dikke vga kabel gekocht en eens goed bekeken wat nu het verschil was. Dit bleek dusdanig klein (kleuren iets feller bij HDMI tegenover iets prettiger beeld bij gewoon windowsgebruik bij VGA), dat ik de VGA kabel heb gebruikt en nooit nu prachtig full hd beeld heb zonder ge-emmer met resoluties e.d. Bij gaat mijn geluid via een optische kabel naar een DAC, die het analoog naar mijn goede (maar oude) stereoversterker stuurt, dus het voordeel van 5.1 over HDMI was bij mij volstrekt irrelevant.

Als jij een goede 100% manier vindt houd ik me aanbevolen en zal ik het nog eens vergelijken, maar vooralsnog zie ik (of mijn vrienden) geen noemenswaardig verschil met een hoge kwaliteit vga-kabel.
Volgens mij gaat full hd niet werken over vga (hoe dik die ook is :9 ). Dat ondersteund de sony niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Amorphis schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:47:

Het probleem, ik krijg het niet voor elkaar om met dit systeem fatsoenlijk een 1080p film af te spelen.
Ik ben begonnen met Vista 64 (clean install), overal laatste versie van de drivers (ATI 9.1) moederboard heeft laatste firmware versie (F7)
Met ffdshow regelmatig framedrops, na een paar minuten begint het geluid behoorlijk achter te lopen. Cpu gebruik tussen de 25 en 55%
Contoleer het cpu gebruik van alle cores eens. Is er misschien 1 core die wel rond de 80-90% zit? Waardoor constateer je dat je dropped frames hebt? Zie je dit in het OSD of heb je gewoon last van haperingen? Is het geluid toevallig ac3 of dts? Of re-encode je het naar ac3?
Rainesh schreef op maandag 16 februari 2009 @ 01:31:
[...]
Trouwens, met dxva wordt er ook veel beter gescaled dan zo een softwarematige scaler.
Ik neem aan dat je het alleen over CoreAVC hebt. FFDShow met filters, deïnterlacing en postprocessing geeft namelijk wel degelijk beter beeld dan DXVA, maar heeft dan ook een flinke cpu load.

[ Voor 20% gewijzigd door |sWORDs| op 16-02-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Patriek schreef op maandag 16 februari 2009 @ 02:34:
Nu had ik alleen laatst het probleem dat EVR Custom renderer (voor de interne subtitle engine) de audio/video asynchroon liet lopen op 1920x1080@24hz. Toen was ik er wel achter dat Aero uitzetten de oplossing bood, echter bracht dit tearing met zich mee. Wat ik vervolgens wel weer kon oplossen door MPC-HC's D3D fullscreen modus te gebruiken, maaaar dan had ik weer geen menu om de gewenste subtitle te kiezen! Daarom gebruik ik nu nog VSFilter, maar dat verstoord dus DXVA.

Heb jij een idee?
Zal iig nog een andere catalyst proberen en nieuwere svn build van MPC-HC
Ik had hetzelfde probleem, bij mij was de oplossing om AC3Filter te installeren en het geluid via ac3filter te laten lopen ipv de interne audiorenderer van MPC-HC.

@ sWORDs|

Heb het inderdaad over Coreavc, FFDshow heeft veel meer opties wat je kan instellen voor postprocessing en de-interlacing maar daar heb je inderdaad echt een flinke cpu voor nodig. Ik heb pas geleden nog geklooit met ffdshow voor deinterlacing, maar helaas werd het beeld echt niet mooier.

[ Voor 15% gewijzigd door Rainesh op 16-02-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
|sWORDs| schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:03:
[...]

In ffdshow het decoden van ac3 en dts uitzetten, bij output spdif passthrough aanzetten.
Gaat ik vanavond nog proberen. Thanks man.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Rainesh schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:17:
[...]
@ sWORDs|

Heb het inderdaad over Coreavc, FFDshow heeft veel meer opties wat je kan instellen voor postprocessing en de-interlacing maar daar heb je inderdaad echt een flinke cpu voor nodig. Ik heb pas geleden nog geklooit met ffdshow voor deinterlacing, maar helaas werd het beeld echt niet mooier.
Als het goed is heb je deïnterlacing ook eigenlijk nooit nodig. 1080i media is heel erg schaars, 1080p, 720p en 576p (DVD) is eigenlijk het enige wat ik tegen kom. Ik heb dëïnterlacing wel aanstaan maar niet kunnen testen.

Doordat ik een 72" scherm (1080p DLP beamer) op 3 tot 3,5 meter afstand heb is beeldkwaliteit hier erg belangrijk en zijn de verschillen tussen CoreAVC en FFDShow erg goed zichtbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door |sWORDs| op 16-02-2009 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
|sWORDs| schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:49:
[...]

Als het goed is heb je deïnterlacing ook eigenlijk nooit nodig. 1080i media is heel erg schaars, 1080p, 720p en 576p (DVD) is eigenlijk het enige wat ik tegen kom. Ik heb dëïnterlacing wel aanstaan maar niet kunnen testen.

Doordat ik een 72" scherm (1080p DLP beamer) op 3 tot 3,5 meter afstand heb is beeldkwaliteit hier erg belangrijk en zijn de verschillen tussen CoreAVC en FFDShow erg goed zichtbaar.
Ja dat is waar. Ik download al mn films in 720p en hier en daar soms een xvid/divx waar je dan wel deinterlacing nodig hebt. Al mn series download ik gewoon de hdtv rip waar ik geen deinterlacing nodig heb. Tenminste zie het verschil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:23

psy

Volgens mij zijn de verschillen tussen Ffdshow en CoreAVC verwaarloosbaar op een normale tv... zowiezo, deinterlacing op een 1920x1200 resolutie en een 1080p film, hoe moet ik me dat voorstellen?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amorphis
  • Laatst online: 19-06 22:39
|sWORDs| schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:30:
[...]

Contoleer het cpu gebruik van alle cores eens. Is er misschien 1 core die wel rond de 80-90% zit? Waardoor constateer je dat je dropped frames hebt? Zie je dit in het OSD of heb je gewoon last van haperingen? Is het geluid toevallig ac3 of dts? Of re-encode je het naar ac3?

[...]
Het hapert met de codecs die ik geprobeerd heb. Met ffdshow waarschijnlijk geen framedrops want het geluid begint achter te lopen. Alle cores lopen ongeveer gelijk, dus niet 1tje significant hoger.
Geluid wordt met pass-through naar me receiver gegooid via spdif. (DTS en AC3)
Het maakte geen verschil om de computer te laten decoden naar pcm 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07-2021
Welke tv kaart?

Ik heb een beetje door de topics heen gebladerd en op internet gezocht, maar heb niet echt een bevredigend antwoord kunnen vinden voor mijn vragen.

Ik heb van het weekend een "htpc" in elkaar gezet op basis van een dc7800 pc van HP. Ik heb hier een HD 3650 low profile van Sapphire ingezet. De vogel scene test draait vloeiend op basis van een 1080p mkv, maar hoe krijg ik het in vredensnaam voor elkaar om mijn VGA kaart alles te laten decoderen ipv de CPU?

Nu ben ik ook nog opzoek naar een low profile PCI-e analoge tv kaart voor in Vista MCE, maar ik weet niet echt welke ik moet nemen. Ik weet, het liefst neem je een Floppy DTV voor digitale TV, maar daar wil ik nog even mee wachten.

Ik heb gevonden de AVerMedia AVerTV Hybrid Speedy en de Hauppauge WinTV-HVR-1700.

Welke zou volgens jullie beter zijn? De Avermedia is goedkoper en heeft volgens mij meer functies, maar de Hauppauge heeft weer een MCE afstandsbediening. Of hebben jullie nog een ander alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-03 21:17

xyl

Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II

Ik zou altijd voor een model met dubbele tuner gaan, maar ieder zijn ding natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

psy schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:59:
Volgens mij zijn de verschillen tussen Ffdshow en CoreAVC verwaarloosbaar op een normale tv... zowiezo, deinterlacing op een 1920x1200 resolutie en een 1080p film, hoe moet ik me dat voorstellen?
Deïnterlacing is alleen nodig voor interlaced media, dus niet voor 576p, 720p of 1080p. Eigenlijk hou je dus alleen 1080i media over.

De verschillen tussen CoreAVC en FFDShow zijn op een 50" op 3 meter afstand zichtbaar, echter is de vraag of het nou echt te merken is als je gewoon ontspannen naar een filmpje (het grotere geheel) zit te kijken. Op 72" vind ik het wel echt duidelijk te zien. Vooral scherpte bij h264 en vc1 (FFDShow vs CoreAVC/PowerDVD DXVA) en ruis bij MPEG (FFDShow vs PowerDVD).
Amorphis schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:35:
[...]

Het hapert met de codecs die ik geprobeerd heb. Met ffdshow waarschijnlijk geen framedrops want het geluid begint achter te lopen. Alle cores lopen ongeveer gelijk, dus niet 1tje significant hoger.
Geluid wordt met pass-through naar me receiver gegooid via spdif. (DTS en AC3)
Het maakte geen verschil om de computer te laten decoden naar pcm 2.0.
Waaraan constateer je dat je framedrops hebt?

[ Voor 24% gewijzigd door |sWORDs| op 16-02-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 14:24
Ik ben een HTPC aan het configureren.
De case heb ik al (Silverston LC16)
Voeding 350W silent

Maar nu heb ik een moederbord gevonden met 780G icm.128MB side port memory (J&W JW-RS780UVD 128MB Side Port).
Maar dit bordje is duurder en ik kan er vrij weinig gebruiker reviews van vinden waar ik wat aan heb.
Heeft iemand met dit bordje ervaring? Zoals het uit standby halen van de tv, of dat problemen geeft.

Ik wil deze gebruiken met een 5050e CPU en 4GB ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Waarom afwijkend van iedereen die een HTPC (uit dit topic) in elkaar schroeft? Ga niet voor zo'n relatief onbekend board.......

(je geeft zelf de hoofdreden al aan: 'ik kan weinig over dit moederbord vinden')

[ Voor 26% gewijzigd door kaajee op 16-02-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
zeadope schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:24:
Ik ben een HTPC aan het configureren.
De case heb ik al (Silverston LC16)
Voeding 350W silent

Maar nu heb ik een moederbord gevonden met 780G icm.128MB side port memory (J&W JW-RS780UVD 128MB Side Port).
Maar dit bordje is duurder en ik kan er vrij weinig gebruiker reviews van vinden waar ik wat aan heb.
Heeft iemand met dit bordje ervaring? Zoals het uit standby halen van de tv, of dat problemen geeft.

Ik wil deze gebruiken met een 5050e CPU en 4GB ram
Ik heb zelf de LC17...leuke kast! strak, simpel en vrij makkelijk in te bouwen.
Ik heb een gigabyte 780G sysboardje icm 5050E en 4GB ram...werkt erg lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
kaajee schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:37:
Waarom afwijkend van iedereen die een HTPC (uit dit topic) in elkaar schroeft? Ga niet voor zo'n relatief onbekend board.......

(je geeft zelf de hoofdreden al aan: 'ik kan weinig over dit moederbord vinden')
Misschien dat iemand met dit bord ervaring heeft, het ziet er namelijk niet verkeerd uit. De fabrikant is wel een "grote" speler.
Ik wacht nog even af, mogelijk heeft iemand wel met dit bord ervaring.
lj_tree schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:04:
[...]

Ik heb zelf de LC17...leuke kast! strak, simpel en vrij makkelijk in te bouwen.
Ik heb een gigabyte 780G sysboardje icm 5050E en 4GB ram...werkt erg lekker!
Ik heb gekozen voor de LC16, omdat die veel op mijn Sony Receiver lijkt: klik.
Fijne solide kast.

Hoe zit het met de opstelling van Gigibyte 780G icm 5050e en 4GB ram met post-processing en interlaced materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

zeadope schreef op maandag 16 februari 2009 @ 16:03:
[...]

Misschien dat iemand met dit bord ervaring heeft, het ziet er namelijk niet verkeerd uit. De fabrikant is wel een "grote" speler.

[...]

Ik heb gekozen voor de LC16, omdat die veel op mijn Sony Receiver lijkt: klik.
Fijne solide kast.

Hoe zit het met de opstelling van Gigibyte 780G icm 5050e en 4GB ram met post-processing en interlaced materiaal?
Ik vind het bord zelfs niet geschikt voor een HTPC... want er zit geen Firewire op. Of je moet geen FloppyDTV willen gebruiken.

Mijn mening over "Gigibyte 780G icm 5050e en 4GB ram met post-processing en interlaced materiaal"
Geen idee, want ik heb zoveel gezeik gehad met de DXVA dat ik nu gewoon CoreAVC gebruik (softwarematige decodering). En dat functioneert "tadellos" :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
[...]

..............
'T is maar wat je groot noemt. Ik tel nog geen 10 modellen moederborden in hun AM2+ segment. Vergelijk dat eens met Asus of Gigabyte........
Vandaar dus dat je over deze laatste 2 merken ook veel meer te vinden is en dus veel meer support te krijgen is, juist als het aankomt als zaken als standby etc.
BIOS updates zijn er ook veel sneller en vaker........

Maw J&W is juist een hele kleine speler in het moederborden segment, dus ik begrijp je overweging niet. Heb je aandelen? Krijg je grote korting? Je zegt ook nog eens dat ie duurder is..........

Maar als jij je kont in de krib wilt gooien en eigenwijs wilt zijn en voor een veel kleiner merk wilt gaan, be my guest.

(ps in de tweakers pricewatch vind ik welgeteld 1 model van deze makers; J & W)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

[...]
Is het niet zo dat je CPU HT3.0 support moet hebben voor post-processing met de 780G ?
Volgens mij heeft die Athlon X2 dat niet (Phenom X3 wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Patriek schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:27:
[...]

Is het niet zo dat je CPU HT3.0 support moet hebben voor post-processing met de 780G ?
Volgens mij heeft die Athlon X2 dat niet (Phenom X3 wel).
dat klopt. Dus zeadope heeft dan paar opties waaronder:

1) een Athlon X2 7750 nemen, die heeft een HT3.0 bus..dus hoeft niet gelijk perse een X3 te nemen
2) losse videokaartje erbij, bijv Ati hd4350...heb je ook gelijk Hybrid Crossfire ;)
3) Software laten postprocessen, maar is wel cpu-intensief...dus een wat hoger stroomverbruik (bij de andere twee opties trouwens ook :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 20:02
Hallo,

Ik heb nu alles redelijk aan het lopen. Ik heb alleen nog het volgende probleempje waar ik niet uit kom.

Ik heb verschillende PAL en NTSC dvd's op mijn harde schijf staan.

Is er een mogelijkheid, om de refresh rate + evt. resolutie automatsch te laten wijzigen, zodra ik een NTSC of PAL dvd afspeel in Mediaportal. Het programma moet dus de framerate van de de film detecteren en aan de hand daarvan de refresh rate aanpassen.

Iemand? 8)

Mijn setup

Antec Fusion Remote
msi p7ngm digital
E5200 processor
4 gb geheugen Kingston ddr 2
HD WD Green Point 1 TB
Samsung dvd s203 SATA
Asus Xonar HDAV 1.3
Floppy DTV + Alphacrypt Cam
Corsair 450W Voeding

TV: PS50a756 Plasma TV van Samsung
Receiver: Onkyo 806

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

CyberMK,

Dit is dus wat mij betreft het grote nadeel van een Mediacenter. Als ik in mijn DVD speler een
NTSC DVD stop, dan wordt er automatisch naar 60 Hz overgeschakeld door mijn DVD speler.
Voor een mediacenter is er tot nu toe nog geen intelligentie gebouwd die dit automatisch doet.
Je moet dus met de hand of via een scriptje gaan switchen. Erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

CypherMK schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:02:
Hallo,

Ik heb nu alles redelijk aan het lopen. Ik heb alleen nog het volgende probleempje waar ik niet uit kom.

Ik heb verschillende PAL en NTSC dvd's op mijn harde schijf staan.

Is er een mogelijkheid, om de refresh rate + evt. resolutie automatsch te laten wijzigen, zodra ik een NTSC of PAL dvd afspeel in Mediaportal. Het programma moet dus de framerate van de de film detecteren en aan de hand daarvan de refresh rate aanpassen.

Iemand? 8)

Mijn setup

Antec Fusion Remote
msi p7ngm digital
E5200 processor
HD WD Green Point 1 TB
Samsung dvd s203 SATA
Asus Xonar HDAV 1.3
Corsair 450W Voeding

Reclock filter met runevent.vbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
|sWORDs| schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:22:
[...]

Dat heb ik ook ergens gelezen ja. Ik snap er alleen niets van. heb er ook ff mee zitten te klooien. Kun jij me dit uitleggen hoe het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
Ik heb naar aanleiding van de informatieve reacties een lijst samengesteld van de opties.
Misschien dat anderen hier ook wat aan hebben.
De prijs voor een systeem ten opzichte van de wattage kan een bepalende factor zijn.
Ivm koeling én geluid productie lijkt het slimmer om niet voor een processor te gaan met een TDP waarde van 95 Watt (Setup 3).
De AMD Athlon 64 X2 5050e met een TDP waarde van 45 Watt, is daarentegen makkelijker te koelen (lees passief) met een Scythe Ninja Mini, mits redelijke airflow (Setup 1 en 2).
Ik zal zoals velen voor mij voor setup 1 gaan. waarschijnlijk. En als het moet, later uitbreiden zoals setup 2.
Het zou makkelijker geweest zijn als AMD een CPU zou uitbrengen met een TDP waarde van 45 Watt en HT3.0 |:( .

-------------------------------
Setup 1:
Software Post-Processing (fddshow)

CPU: AMD Athlon 64 X2 5050e [TDP 45W]
M/B: Gigabyte GA-MA78GM-S2H [TDP 0,95W]
RAM: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G

Watts: 46
CPU Load: High
Price: € 178,70

Setup 2:
GPU Post-Processing

GPU: Asus EAH4350 SILENT/DI/512MD2 [TDP >25W]

Watts: <71
CPU Load: Low
Price: € 216,70
Setup 3:
CPU HT3.0 Post-Processing

CPU: AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition [TDP 95W]

Watts: <96
CPU Load: Medium
Price: € 185,10
----------------------------

Edit: Setup 1: Softwareware post-processing (CoreAVC) -> Softwareware post-processing (fddshow)

[ Voor 4% gewijzigd door uname -r op 17-02-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
zeadope schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:40:
Ik heb naar aanleiding van de informatieve reacties een lijst samengesteld van de opties.
Misschien dat anderen hier ook wat aan hebben.
De prijs voor een systeem ten opzichte van de wattage kan een bepalende factor zijn.
Ivm koeling én geluid productie lijkt het slimmer om niet voor een processor te gaan met een TDP waarde van 95 Watt (Setup 3).
De AMD Athlon 64 X2 5050e met een TDP waarde van 45 Watt, is daarentegen makkelijker te koelen (lees passief) met een Scythe Ninja Mini, mits redelijke airflow (Setup 1 en 2).
Ik zal zoals velen voor mij voor setup 1 gaan. waarschijnlijk. En als het moet, later uitbreiden zoals setup 2.
Het zou makkelijker geweest zijn als AMD een CPU zou uitbrengen met een TDP waarde van 45 Watt en HT3.0 |:( .

Setup 1:
Software Post-Processing (CoreAVC)

Setup 2:
GPU Post-Processing

Setup 3:

2 opmerkingen:

1) Coreavc is geen postprocessing, het is een decoder...dus denoisen, sharpenen etc kun je doen met bijv ffdshow.

2) Bij setup 3 heb je ook een lage cpu load omdat dan de gpu het post=processing op zich neemt. ;)
Bij een 720p/1080p film met dxva heb je een cpuload van ongv 5% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:13
Hey mensen,

Ik volg nu al een tijdje dit topic en zie toch iedereen voor een AMD systeem kiezen of ervoor gekozen heeft. Alleen als ik nu kijk in b.v. de BBG. dan word een intel systeem aangeraden en ook bij Hardware.info word een intel systeem aangeraden.

Waarom gaat iedereen dan nog massaal voor AMD systemen? Is dit puur prijs/prestatie of?
Ik hoop dat iemand me hier een zinnig antwoord op kan geven.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Uhuh... Intel.... volgens mij zijn die combo's gewoon (fors) duurder...even los van het feit dat veel menesen (mij inclusief) veel liever een AMD kiezen alleen al voor het toch sympathiekere merk dan grootmacht Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-06 12:41

oXygeN

oftewel oxje...

Waarom combineer je een 780G mobo alsnog met een ati HD videokaart, terwijl de 780G al een onboard videochip heeft die prima in staat is hardwarematig dingen op te lossen...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

meer postprocessingsmogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Aangezien hier meer kennis betreffende HTPC is breng ik mijn topic HDMI werkt niet hier even onder de aandacht, hopelijk weet iemand de oplossing.

In het kort: mijn Toshiba TV wordt herkend door de HTPC maar ik krijg op geen enkele manier beeld via HDMI (VGA poort gaat perfect). Het lijkt erop dat ik iets fout doe maar wat...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

TWFpa2Vs schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 07:25:
Hey mensen,

Ik volg nu al een tijdje dit topic en zie toch iedereen voor een AMD systeem kiezen of ervoor gekozen heeft. Alleen als ik nu kijk in b.v. de BBG. dan word een intel systeem aangeraden en ook bij Hardware.info word een intel systeem aangeraden.

Waarom gaat iedereen dan nog massaal voor AMD systemen? Is dit puur prijs/prestatie of?

Alvast bedankt
24p zonder problemen, 7.1/5.1 LPCM 24/96 over HDMI. (nVidia 9300/9400 chipset) Hiernaast nog voor extra cpu kracht voor software postprocessing (2.33 GHz Quad over hoger, 3GHz Dual of hoger).

Een van de dingen die nVidia HDMI kaarten/chipsets doen is scalen van niet HDMI resoluties, ik zie mijn bios, windows setup en dos dus ook gewoon als 1080i langskomen. Ik weet niet of de AMD/ATI chipsets/kaarten dit ook doen.

Met deze punten wil ik niet zeggen dat je een Intel/nVidia combo nodig hebt, maar het ligt gewoon aan welke eisen je hebt. Heb je een niet FullHD tv met geen 24p zonder pulldown ondersteuning en geen versterker met HDMI LPCM support, dan heb je eigenlijk niets aan de extra functies.

[ Voor 27% gewijzigd door |sWORDs| op 17-02-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

CypherMK schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:22:
[...]

Dat heb ik ook ergens gelezen ja. Ik snap er alleen niets van. heb er ook ff mee zitten te klooien. Kun jij me dit uitleggen hoe het werkt?
Elke keer als reclock filter een event ziet (start/stop/quit) dan draait dit script. In dit script kun je controleren welke resolutie/framerate de media en je hardware heeft en deze via een tool laten aanpassen.

Reclock is verder ook een must om alle clocks te syncen en de videoclock als hoofdclock te hanteren ipv de audioclock.

Ik wil het script wel voor je aanpassen, maar ik moet wel je hele setup (hw/codecs/player) en wensen weten om te zien hoe het er uit moet zien en of het wel kan. Bij mij is dit nogal eenvoudig omdat ik geen SPDIF gebruik maar LPCM en de refreshrate niet terug hoeft te veranderen (tot er andere media komt), zie het voorbeeldscript in reclock voor SPDIF etc. Ook hoef ik de resolutie niet te veranderen, als jou onkyo een HQV reon heeft dan snap ik dat je de onkyo liever laat scalen.

dc.exe heb ik in de reclock map gezet en enable events in reclock aangezet.

RunEvent.vbs (Quick and Dirty):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Set WshShell = CreateObject("Wscript.Shell")

If  WScript.Arguments(1) = "CINEMA" AND WScript.Arguments(6) <> "24" Then 
    WshShell.Run "dc.exe -refresh=24",0,true
    WScript.Quit 0
End If

If  WScript.Arguments(1) = "PAL" AND WScript.Arguments(6) <> "50" Then 
    WshShell.Run "dc.exe -refresh=50",0,true
    WScript.Quit 0
End If

If  WScript.Arguments(1) = "NTSC" AND WScript.Arguments(6) <> "60" Then 
    WshShell.Run "dc.exe -refresh=60",0,true
    WScript.Quit 0
End If

WScript.Quit 1

[ Voor 38% gewijzigd door |sWORDs| op 17-02-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
2 opmerkingen:

1) Coreavc is geen postprocessing, het is een decoder...dus denoisen, sharpenen etc kun je doen met bijv ffdshow.

2) Bij setup 3 heb je ook een lage cpu load omdat dan de gpu het post=processing op zich neemt.
Bij een 720p/1080p film met dxva heb je een cpuload van ongv 5%
Thanks voor de info. Aangepast. Alleen bij setup 3 komt geen extra GPU in voor. Maar de CPU neemt door HT3.0 de post-processing taak over.

[ Voor 13% gewijzigd door uname -r op 17-02-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TWFpa2Vs schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 07:25:

Zoals sWORDs reeds heeft aangegeven hangt het af wat je eisen zijn een fijt is wel dat een AMD oplossing veelal goedkoper en energie zuiniger is.
|sWORDs| schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:33:
[...]
24p zonder problemen, 7.1/5.1 LPCM 24/96 over HDMI. (nVidia 9300/9400 chipset) Hiernaast nog voor extra cpu kracht voor software postprocessing (2.33 GHz Quad over hoger, 3GHz Dual of hoger).

Een van de dingen die nVidia HDMI kaarten/chipsets doen is scalen van niet HDMI resoluties, ik zie mijn bios, windows setup en dos dus ook gewoon als 1080i langskomen. Ik weet niet of de AMD/ATI chipsets/kaarten dit ook doen.

Met deze punten wil ik niet zeggen dat je een Intel/nVidia combo nodig hebt, maar het ligt gewoon aan welke eisen je hebt. Heb je een niet FullHD tv met geen 24p zonder pulldown ondersteuning en geen versterker met HDMI LPCM support, dan heb je eigenlijk niets aan de extra functies.
Zoals aangegeven door sWORDs bied een Intel oplossing met de Nvidia 9300/9400 chipset ondersteuning voor 7.1/5.1 LPCM 24/96 over HDMI en betere ondersteuning voor 24p/24Hz. Bij de laatst genoemde feature zeg ik bewuste "betere", want ik heb inmiddels iemand gesproken die met de 780G AMD chipset in combinatie met een 42" Panasonic plasma scherm prima 24p/24Hz kan weergeven.

Verder is het gewoon, wanneer het gebruikte scherm geen ondersteuning bied voor 24p dan is het ook niet nodig om deze ondersteuning in een HTPC te hebben. Dit geldt ook voor 7.1/5.1 LPCM 24/96 over HDMI, wanneer de gebruikte reciver/versterker dit niet ondersteund dan is het ook niet nodig deze feature in de HTPC te hebben. Als je bijvoorbeeld geen 7,1" speaker opstelling hebt staan is het al overbodig. Via TOSlink of COAX aansluiitng kun je prima DD en DTS audio overbrengen naar de reciever.

Over het algemeen is men toch vanplan meerdere jaren te doen met een TV scherm en reciever (met bijbhoren), dit zal een HTPC wel overleven. Als ik naar mijzelf kijk, mijn Pioneer reciever en B&W speakers zijn nu ruim een jaar oud, maar ik hoop hier de komende jaren nog met plezier gebruik van te maken.

Ook mijn Panasonic plasma scherm is nog geen jaar oud eerder een half jaar. Het plasma scherm is HD ready en ondersteund 24p, maar mijn reciever ondersteund alleen HDMI passthrough.

Daarom ben ik voor de volgende HTPC gegaan:
  • AMD Athlon X2 5050E 2.6Ghz Boxed | ADH5050DOBOX
  • Gigabyte GA-MA78GM-S2H | GA-MA78GM-S2H
  • Kingston 2GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 Kit 2 | KVR800D2N5K2/2G
  • Logitech diNovo Edge. US | 967685-0510
  • Origen ae MCE Case Black 7 LCD Touch Remote HTPC Hoogte 155mm X15E_IR_BLACK
  • Scythe Ninja Mini Heatpipe for all Intel P4 & AMD K8 - AM2
  • Logitech Harmony One | 915-000036
  • LG GGC-H20L Sata Retail | GGC-H20L AUARxxB
Dit lijkt mij ruim voldoende om Blu-Ray, DVD, CD, MP3 en andere media mee af te spelen op een HD Ready plasma scherm en DD/DTS 5,1" te beluisteren tijdens films. Gamen zal ik hoogst waarschijnlijk niet gaan doen al-hoe-wel ik mogelijk World of WarCraft wel een keer op het scherm zal toveren. Verder een goed media toetsenbord om eens het Web te raadplegen vanaf de bank.

Ik had ook een Intel tegenhanger samen gesteld, maar dit zou 150 tot 200 euro meer moeten gaan kosten en daarbij minder energie zuinig zijn, wat ook een van mijn voornaamset punten/eisen was, de nergie zuinigheid. De extra features wanneer ik een Intel systeem zou hebben genomen wogen bij mij niet op tegen de toch aanzienlijke meerprijs, ook omdat ik deze features niet ten volle zou kunnen benutten door beperkingen in mijn andere apparatuur.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
zeadope schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:32:
[...]

Thanks voor de info. Aangepast. Alleen bij setup 3 komt geen extra GPU in voor. Maar de CPU neemt door HT3.0 de post-processing taak over.
nee juist niet. Er is een onboard gpu en vanwege HT3.0 heeft die meer bandbreedte tot zn beschikking om de postprocessing op zich te nemen.

Voordat ik een HD4830 in mn pc had, gebruikte ik de onboard gpu icm Phenom 9550. Bij 720p/1080p had ik ongv 5 - 8% cpu gebruik. Het kwam nooit boven de 10% uit. Nu met een HD4830 kom het niet eens boven de 6% uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

_Dune_ schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:32:
[...]
Bij de laatst genoemde feature zeg ik bewuste "betere", want ik heb inmiddels iemand gesproken die met de 780G AMD chipset in combinatie met een 42" Panasonic plasma scherm prima 24p/24Hz kan weergeven.

Ook mijn Panasonic plasma scherm is nog geen jaar oud eerder een half jaar. Het plasma scherm is HD ready en ondersteund 24p, maar mijn reciever ondersteund alleen HDMI passthrough.
Helaas zijn de huidige Panasonic schermen niet instaat op 24p zonder pulldown weer te geven (de komende V en Z series gaan dit eindelijk correct doen). Dus correcte (zonder extra judder) 24p weergave zou zelfs met een 9300/9400 niet mogelijk zijn. Indien je correcte 24p weergave wil dan is kijken of een scherm 24p weergave ondersteuning heeft dus niet voldoende. Van ATI/AMD weet ik dat tot een maand geleden er veel problemen met 24p weergave waren, echter is er niet bekend waarom, als dit een bios/driver probleem is dan zou dit mogelijk ook voor de huidige en vorige hardware opgelost kunnen worden. Ik heb nog geen berichten gelezen dat dit inmiddels wel zou werken of in komende hardware gaat werken. Als je een mid tot high end Pioneer van de vorige generatie hebt kan deze waarschijnlijk wel 5.1 LPCM afspelen. De stereo weergave waar de manual het over heeft slaat op de usb audio functie. Omdat LPCM al binnen de HDMI 1.1 specificatie bestaat (dit wil nog niet zeggen dat als je versterker HDMI 1.1 is het zeker werkt) doen best wel veel versterkers dit gewoon, zeker als de versterker minder dan 2 jaar oud is. Bij Denon zijn dit alle HDMI versterkers bij Pioneer van de vorige generatie mid tot high end, huidige generatie waarschijnlijk zelfs alle. Ook Yamaha, Marantz en Onkyo lijken dit te kunnen. Meestal geeft googlen naar versterker typenr en 5.1 LPCM wel voldoende posts met gebruikers die het wel of niet aan de praat krijgen. Omdat je ook bij de ps3 LPCM kunt gebruiken is er een redelijk aantal testers met LPCM. Niet alle versterkers kunnen Matrix functies toepassen op LPCM, maar ik zou ook eigenlijk niet weten in welk geval je dit zou willen en sommige versterkers doen alleen 5.1 en geen 7.1 LPCM.
_Dune_ schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:32:
[...]
Ik had ook een Intel tegenhanger samen gesteld, maar dit zou 150 tot 200 euro meer moeten gaan kosten en daarbij minder energie zuinig zijn, wat ook een van mijn voornaamset punten/eisen was, de nergie zuinigheid. De extra features wanneer ik een Intel systeem zou hebben genomen wogen bij mij niet op tegen de toch aanzienlijke meerprijs, ook omdat ik deze features niet ten volle zou kunnen benutten door beperkingen in mijn andere apparatuur.
Precies, als dit aan de wensen voldoet dan is het zonde om 200 euro meer uit te geven.

[ Voor 69% gewijzigd door |sWORDs| op 17-02-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:13
Bedankt voor de nuttige reactie's. Ik heb op dit moment nog geen LCD TV maar die word in de komende maanden aangeschaft. daarna is ook de homecinema aan de beurt. Daarna ga ik pas een HTPC bouwen dus ik kan met het aanschaffen van me tv en audio nog rekening houden met mijn wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

|sWORDs| schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:57:
[...]

Helaas zijn de huidige Panasonic schermen niet instaat op 24p zonder pulldown weer te geven (de komende V en Z series gaan dit eindelijk correct doen). Dus correcte (zonder extra judder) 24p weergave zou zelfs met een 9300/9400 niet mogelijk zijn. Indien je correcte 24p weergave wil dan is kijken of een scherm 24p weergave ondersteuning heeft dus niet voldoende.
Dit weiger ik te geloven. Er zijn genoeg reviews te vinden waarin een perfecte 24p weergave (i.i.g de PZ85 en de PZ800) werd geconstateerd. Er waren wel problemen met US modellen aangezien deze slechts met 48 Hz de 24p verwerking deden (duidelijke flikker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:21
psy schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:46:
[...]

Dit weiger ik te geloven. Er zijn genoeg reviews te vinden waarin een perfecte 24p weergave (i.i.g de PZ85 en de PZ800) werd geconstateerd. Er waren wel problemen met US modellen aangezien deze slechts met 48 Hz de 24p verwerking deden (duidelijke flikker)
Inderdaad. Ik heb een Panasonic LZD85 (32") en ik heb al verschillende reviews gelezen waarin naar voren komt dat deze perfecte 24p weergave kunnen doen. Ze hebben alleen geen pulldown, dus je HTPC zal daadwerkelijk netjes 24Hz moeten uitsturen. Dat schijnen de nVidia chipsets momenteel idd beter te doen dan de 780G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

oXygeN schreef op maandag 16 februari 2009 @ 08:39:
Shortcuts gebruiken, S voor de volgende subtitle, en shift-S voor de vorige in de lijst :)
nog bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Patriek op 17-02-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252314

Ik heb momenteel een htpc met een AMD 3000+ processor op een moederbordje met onboard gpu-tje.
Als software heb ik Windows XP met mediaportal, CoreAvc en ffdshow.
Het afspelen van 720p gaat gewoon vloeiend, maar 1080p gaat moeizaam.

Is het raadzaam om een nieuw moederbordje te kopen (bijv. 780G) en een nieuwe processor (5050e) of kan ik met een nieuw grafisch kaartje dit probleem tackelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-07 09:55
zeadope schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:40:
....

Setup 1:
Software Post-Processing (fddshow)

Setup 2:
GPU Post-Processing

Setup 3:

----------------------------

Edit: Setup 1: Softwareware post-processing (CoreAVC) -> Softwareware post-processing (fddshow)
Je kan toch eigenlijk bij setup 2 voor een (nog) goedkoper bordje gaan? Als je een externe videokaart gebruikt heb je toch niet echt een speciaal moederbordje nodig? Of zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 252314 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:16:
Ik heb momenteel een htpc met een AMD 3000+ processor op een moederbordje met onboard gpu-tje.
Als software heb ik Windows XP met mediaportal, CoreAvc en ffdshow.
Het afspelen van 720p gaat gewoon vloeiend, maar 1080p gaat moeizaam.

Is het raadzaam om een nieuw moederbordje te kopen (bijv. 780G) en een nieuwe processor (5050e) of kan ik met een nieuw grafisch kaartje dit probleem tackelen?
Wat was je eerste eigen gedachte/conclusie na het lezen van dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

psy schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 13:46:
[...]

Alleen 50Hz, 60Hz en 100Hz worden door het panel weergegeven (alleen voor de 7 serie).

Voor de 8 serie gaat het inderdaad om flikkering:
The ability to properly deal with native 1080p/24 content is a big deal to some videophiles, because it guarantees that a display can capture the correct cadence of film. Panasonic tried and failed to implement 24p with its plasmas last year, but, according to the company, it has improved its processing for this year with the V10 series.

We spoke to a representative at the company's booth and he claimed that the improvement from last year's 480Hz subfield drive to this year's 600Hz version eliminates the flicker in 24p mode that we complained about last year in our reviews of the PZ800U and PZ850U models.

[ Voor 45% gewijzigd door |sWORDs| op 17-02-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
Gurneyhck schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:29:
[...]

Je kan toch eigenlijk bij setup 2 voor een (nog) goedkoper bordje gaan? Als je een externe videokaart gebruikt heb je toch niet echt een speciaal moederbordje nodig? Of zie ik nu iets over het hoofd?
Ik wil het liefts zo min mogelijk componenten, vandaar dat ik dus voor setup 1 ga.
Door voor setup 1 te gaan kan dus al 1080p content afgespeeld worden (mist je de goede filters etc hebt).

Als meer GPU kracht nodig is, kan ik nog altijd een relatief goedkoop kaartje erbij prikken. En daarmee in Hybrid Crossfire draaien, om o.a. de CPU te "offloaden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Hey,

Wij willen graag ook de overstap naar een media center maken, ik ben een beetje aan het uitzoeken of dit mogelijk is er zijn mij een tweetal dingen niet helemaal duidelijk.
-We hebben digitale televisie van kpn omdat er hier geen kabel beschikbaar is. Is het nou mogelijk om dat tuner kastje op een HTPC aan te sluiten?
-Onze tv heeft geen hdmi aansluiting, is dat een groot probleem of lukt het met s-video etc. ook om een goed beeld door te geven?

Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:32
Goedenavond!!
Ik zit dit topic al eventjes te volgen, aangezien we over een paar maanden een goed muzieksysteem voor in de kamer willen.
Ik had eerst het idee een eee top neer te zetten (computer met touchscreen, lage specs, laag verbruik handig voor muziek). Alleen zo'n systeem is toch weer 600 euro.
Nu had ik ergens anders gelezen dat iemand een soort pc had voor aan de tv, waar dus een apart scherm opzat zodat je zo ook muziek kon selecteren. Een playlist maken of film kijken ging makkelijker met tv aan.

Echter was zo'n systeem dus ook goedkoper (geen 15 inch touchscreen, maar een klein simpel schermpje dus). En ik heb ook geen verstand van hardware of iets dergelijk, ik zoek dus ook een kant-en-klaar systeem.

Zo zie ik hier veel mensen met veel ervaring over zulke systemen, en had dus ook de vraag of iemand misschien een goede oplossing had (voor dus niet meer dan laten we zeggen 500 euro). Handig zou zijn als de pc op het netwerk kan ivm andere pc's die er zo muziek op kunnen zetten ;)

Wat in de startpost staat is meer bedoeld voor zelf in elkaar te zetten, en dat zoek ik dus niet echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
|sWORDs| schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:48:

[...]

Elke keer als reclock filter een event ziet (start/stop/quit) dan draait dit script. In dit script kun je controleren welke resolutie/framerate de media en je hardware heeft en deze via een tool laten aanpassen.

Reclock is verder ook een must om alle clocks te syncen en de videoclock als hoofdclock te hanteren ipv de audioclock.

Ik wil het script wel voor je aanpassen, maar ik moet wel je hele setup (hw/codecs/player) en wensen weten om te zien hoe het er uit moet zien en of het wel kan. Bij mij is dit nogal eenvoudig omdat ik geen SPDIF gebruik maar LPCM en de refreshrate niet terug hoeft te veranderen (tot er andere media komt), zie het voorbeeldscript in reclock voor SPDIF etc. Ook hoef ik de resolutie niet te veranderen, als jou onkyo een HQV reon heeft dan snap ik dat je de onkyo liever laat scalen.

dc.exe heb ik in de reclock map gezet en enable events in reclock aangezet.

RunEvent.vbs (Quick and Dirty):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Set WshShell = CreateObject("Wscript.Shell")

If  WScript.Arguments(1) = "CINEMA" AND WScript.Arguments(6) <> "24" Then 
    WshShell.Run "dc.exe -refresh=24",0,true
    WScript.Quit 0
End If

If  WScript.Arguments(1) = "PAL" AND WScript.Arguments(6) <> "50" Then 
    WshShell.Run "dc.exe -refresh=50",0,true
    WScript.Quit 0
End If

If  WScript.Arguments(1) = "NTSC" AND WScript.Arguments(6) <> "60" Then 
    WshShell.Run "dc.exe -refresh=60",0,true
    WScript.Quit 0
End If

WScript.Quit 1
Bedankt voor je reactie!

Dit is mijn setup:

Antec Fusion Remote
msi p7ngm digital
E5200 processor
HD WD Green Point 1 TB
Samsung dvd s203 SATA
Asus Xonar HDAV 1.3
Corsair 450W Voeding

Codec:

Ik heb de K-Lite codec erop staan. Daarvan gebruik ik ffdshow voor audio en video. Verder draai ik dus mediaportal.

Het gaat er me dus vooral om dat de refresh rate en eventueel de resolutie automatisch wordt omgeschakeld. Reclock heb ik al geprobeerd, maar aangezien ik alles via de HDMI kabel digitaal naar mijn Onkyo receiver doorstuur (digital passthrough), werkt dit programma niet.

Maar met zo'n script dus wel volgens jou? Zou echt te gek zijn. Aangezien de vrouw het ook moet snappen! 8)

Maar als je zo'n scriptje kunt maken, zou dat fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dit is misschien handig voor mensen die een Ati videokaart hebben

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31501344

Ik heb deze tweak ook toegepast en films zien er inderdaad wat beter uit en kleuren komen beter overeen.

[ Voor 16% gewijzigd door Rainesh op 17-02-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zelf heb ik op mijn nvidia kaart de kleuren op "YCbCr444", ipv. "RGB" gezet voor mijn TV via HDMI aangesloten, gaf een beter zwart ook in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Offtopic:
Ja dat is ook beter, omdat de content en TV niet werken met een RGB colorspace, maar YCC.

Dat 0-255 en 16-235 verhaal slaat op de schema's van het contrast. Wanneer de tinten verdeeld zijn in de 0-255 range, maar de TV geeft daar maar een gedeelte van weer, dan geeft je beeld geen diep zwart en geen fel licht. Of als het vice versa is; geen details in de diepste donker, of felste licht (wat je dus weer vaak bij monitoren ziet).
Je hebt het liefst dat er zo min mogelijk conversies plaats vinden, maar dat is zeer moeilijk haalbaar. Sommigen converten zelfs bij het rippen al een film van 16-235 naar 0-255.

Eigenlijk zou je zelfs de luma waarden overeen moeten laten komen met gebruikte coefficienten in de content (BT.601 of 709 bijv).

Of in mijn Panasonic plasma geval mag het zelfs xvYCC colorspace alias x.v.Colour zijn, maar dat wordt niet gebruikt in content, (zelfs niet in reguliere bluray lees ik net!). Dat zorgt voor exactere en vollere kleuren. Op HWI staat hier een goed stuk over. In games zal ik het eerder verwachten.

Als je ogen nu al gaan draaien; begin er niet aan. Alleen de "videofielen" onder ons vinden dit de moeite waard en hebben waarschijnlijk ook hun video drivers en TV gekalibreerd.

[ Voor 251% gewijzigd door Patriek op 18-02-2009 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Het is inderdaad zo, veel mensen ZIEN niet eens dat alle Panasonic's variererende zwartlevels hebben (als je geen Cinema mode gebruikt). Tja...als je dat al niet ziet.

maar dan wel bijvoorbeeld trots zijn op hun Full-HD!.... hahaha

[ Voor 5% gewijzigd door psy op 18-02-2009 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Patriek schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 03:10:
Offtopic:
Ja dat is ook beter, omdat de content en TV niet werken met een RGB colorspace, maar YCC.

Dat 0-255 en 16-235 verhaal slaat op de schema's van het contrast. Wanneer de tinten verdeeld zijn in de 0-255 range, maar de TV geeft daar maar een gedeelte van weer, dan geeft je beeld geen diep zwart en geen fel licht. Of als het vice versa is; geen details in de diepste donker, of felste licht (wat je dus weer vaak bij monitoren ziet).
Je hebt het liefst dat er zo min mogelijk conversies plaats vinden, maar dat is zeer moeilijk haalbaar. Sommigen converten zelfs bij het rippen al een film van 16-235 naar 0-255.

Eigenlijk zou je zelfs de luma waarden overeen moeten laten komen met gebruikte coefficienten in de content (BT.601 of 709 bijv).

Of in mijn Panasonic plasma geval mag het zelfs xvYCC colorspace alias x.v.Colour zijn, maar dat wordt niet gebruikt in content, (zelfs niet in reguliere bluray lees ik net!). Dat zorgt voor exactere en vollere kleuren. Op HWI staat hier een goed stuk over. In games zal ik het eerder verwachten.

Als je ogen nu al gaan draaien; begin er niet aan. Alleen de "videofielen" onder ons vinden dit de moeite waard en hebben waarschijnlijk ook hun video drivers en TV gekalibreerd.
Als echter 16-235 onterecht als 0-255 behandeld wordt heb je wel een groot probleem, zwart word donkergrijs en er lijkt een zweem over de kleuren te zitten. Andersom is het beeld zo donker dat je hele stukken niet meer kunt onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291756

Had gisteren eens het bekende filmpje met de vogels geprobeerd op mijn PC (Intel Core 2 Duo E6300, Asus P5Q Pro, 4GB Kingston HyperX, Asus 8800GT Top) en mediacenter (AMD Athlon X2 BE-2350, Asus M2VA-HDMI,Sapphire Radeon HD 3450).
Raar genoeg ging het filmpje vele malen vlotter op mijn mediacenter dan op mijn PC. Hoe komt dit? Die E6300 is toch veel sneller dan de Athlon processor?
Bij mijn mediacenter zag ik slechts een lichte stottering, terwijl het op mijn PC veel erger gesteld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Zal wel komen door alle meuk die je op je gewone pc hebt staan.
(is natuurlijk appels met peren vergelijken, die beide pc's zijn toch niet 1-op-1 hetzelfde qua software, codecs, drivers, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het enigste wat toen draaide op mijn PC was mijn antivirus, dezelfde die ook op mediacenter draait... Wss een of andere instelling die op mijn mediacenter wel ingesteld staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Vast, maar hoe moeten wij dat hier nou weten?

Anyway, dit voegt mi. toch niet zoveel toe?.....
vergelijk: ik heb 2 verschillende auto's, ik doe er dezelfde benzine in, maar toch rijdt de ene lekkerder/sneller dan de andere, hoe kan dat? Dat kan dus enorm veel redenen hebben, maar als je toch alleen maar in de ene rijdt wat maakt het dan uit?

[ Voor 59% gewijzigd door kaajee op 18-02-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

euhm ok, ik vroeg gewoon wat raad over hoe dit zou komen, maar soit, thnx voor de "moeite"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07 13:23

Quindor

Switching the universe....

infuse, helaas met de geboden specs, valt er niets te zeggen hoe of wat. Het ligt puur eraan hoe de pc's geconfigureerd zijn, gebruik van DXVA of wellicht coreAVC?, of heb je op de 1 ffdshow en op de andere een recente build van ffdshow tryout?, etc. etc.

Beetje zelf onderzoeken dus. Welke afspeel software gebruik je, welke filters worden hierbij gebruikt, shaders, etc. etc.

De reactie kaajee is vrij goed te begrijpen, aangezien anders dit forum binnen de korste keren nergens meer over gaat en alleen wazige vragen zonder inhoud gesteld gaan worden.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:06
Op Toms Hardware kwam ik een HTPC review tegen gebasseerd op het AMD Maui platform i.c.m. Windows 7 als media software.

http://www.tomshardware.com/reviews/windows-7-htpc,2159.html

Wellicht ook interessant voor de mensen hier :?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
Tekn0z schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:36:
Op Toms Hardware kwam ik een HTPC review tegen gebasseerd op het AMD Maui platform i.c.m. Windows 7 als media software.

http://www.tomshardware.com/reviews/windows-7-htpc,2159.html

Wellicht ook interessant voor de mensen hier :?
kerel is aardig positief zeg! :)

Wat houdt het Maui platform precies in eigenlijk? Is het gewoon een range componenten die naadloos elkaar aanvullen? Of wat?

Die Kast van Nmedia is ook best wel mooi. Die kun je volgens mij nog niet in NL krijgen.

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:03
HenkyDoodle schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:42:
[...]

kerel is aardig positief zeg! :)

Wat houdt het Maui platform precies in eigenlijk? Is het gewoon een range componenten die naadloos elkaar aanvullen? Of wat?

Die Kast van Nmedia is ook best wel mooi. Die kun je volgens mij nog niet in NL krijgen.
Ik gebruik nu ruim anderhalve maand dit platform en ik ben er zeer happy mee. Je merkt nogal al wat scepsis links en rechts over wat AMD hier heeft neergezet. Hopelijk krijgt het nu wat meer de aandacht die het verdient en wat meer mede tweakers die de stap zetten :*)

Ikzelf gebruik nu sinds 2 weken Win 7 en daarvoor 4 weken Vista en ik moet zeggen gecombineerd met het Maui platform is het zeer goed.

AMD Maui is zeg maar het htpc platform van AMD. De kracht zit hem vooral in het feit dat er een zeer goede 5.1 amp kaart bij zit welke gelijkwaardig geluid geeft als een goede receiver. Zelf heb ik met dit platform mijn HD sateliet receiver, DVD speler en receiver vervangen. Mijn ervaringen kun je vinden op htpcplus.com. De build daar is nog gebaseerd op Vista, met Windows 7 wordt het nog beter (ondanks wat kleine bugs).

AMD heeft samen met MSI het AMD Maui platform ontwikkeld, hierop is de MSI Media Live Diva gebaseerd welke voor de 5.1 Amp versie voor € 198,= in de pricewatch staat en voor € 175,= voor de 7.1 Pré-amp versie

[ Voor 16% gewijzigd door jschoorl2 op 18-02-2009 16:33 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:19
HenkyDoodle schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:42:
[...]

Die kast (of beter gezegd "de opvolger" de 2000s) heb ik toevallig besteld via ebay, ziet er vrijwel hetzelfde uit, alleen zit de dvdspeler/bovenste gedeelte achter een klepje waardoor die er (vind ik) strakker afgewerkt uitziet.

Toevallig vanochtend ingeklaard door de douane, dus hopenlijk komt die van de week nog binnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.nmediapc.com/HTPC%202000/main.jpg

Hij is wel hoger, maar daardoor past die in de hoogte beter bij mijn a/v apparatuur.

Ebay

[ Voor 15% gewijzigd door Puc van S. op 18-02-2009 16:30 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
90$ ok, maar ook 90$ verzendkosten? Dan wordt het toch nog een 'dure' kast......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
kaajee schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:49:
[...]

90$ ok, maar ook 90$ verzendkosten? Dan wordt het toch nog een 'dure' kast......
klopt is vrij prijzig, maar ik kon hier in nederland/europa geen mooie bijpassende kast vinden, nou ok niet helemaal waar, er waren genoeg mooie kasten, maar om nu tussen de 250/400 euro uit te geven, terwijl ik voor minder een perfect bijpassende kast kan kopen zag ik ook niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
M1lamb3r schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:53:
[...]

klopt is vrij prijzig, maar ik kon hier in nederland/europa geen mooie bijpassende kast vinden, nou ok niet helemaal waar, er waren genoeg mooie kasten, maar om nu tussen de 250/400 euro uit te geven, terwijl ik voor minder een perfect bijpassende kast kan kopen zag ik ook niet zitten.
Thermaltake DH 101?
Afbeeldingslocatie: http://benchmarkreviews.com/images/reviews/cases/Thermaltake_VF7001BNS/DH101_16.jpg

Wel in dezelfde prijsklasse als degene die je nu hebt (deze kost € 180,-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Speed24 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 17:00:
[...]
Thermaltake DH 101?
[afbeelding]

Wel in dezelfde prijsklasse als degene die je nu hebt (deze kost € 180,-).
Inderdaad leuke kast, maar niet geheel mijn smaak, verder vind ik de nMedia beter bij mijn reciever passen:
Afbeeldingslocatie: http://www.avreview.co.uk/news/images/Onkyo-TX-SR605_sm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Nog op mijn reactie:
Heeft iemand een idee welk compleet systeem goed is voor muziek te spelen? Nu zit ik naar een eee top te kijken, maar ik neem aan dat er goedkopere modellen zijn (aangezien de top een 600 euro kost, daarbij uiteraard wel een 15 inch touchscreen).

We willen het systeem gebruiken om via het netwerk muziek op te zetten, verder zal er niet veel mee gebeuren. Een dualcore processor en 1TB HDD is dus nutteloos.. ;) (wlan is wel een pluspunt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

M1lamb3r schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 17:02:
[...]

Inderdaad leuke kast, maar niet geheel mijn smaak, verder vind ik de nMedia beter bij mijn reciever passen:
[afbeelding]
Standaard geen voeding maar ook geen LCD Display (LCD Module: Not included).
Ik vind het overigens een beetje vreemd dat de verzendkosten progressief stijgen a.g.v. het bestelde aantal?
1 kast +90 euro, 2 kasten +180 euro, enz. enz.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Nu we toch met HTPC behuizingen aan het gooien zijn:
nieuws: Thermaltake roept LUXA2-divisie in het leven voor luxe producten

vet :9~ mooi 7iinch touchscreen in verwerkt (mag groter van mij!)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1234981444.jpeg
LM200 Touch &LM300 Touch Pro is integrated with an impressive 7” inch LCD touch screen with full HD support, which provides the user with an interface to control your media center from the chassis without the need to turn on your main display. With HDMI motherboard and multi card reader integration, your LM200 touch & LM300 Touch Pro will easily turn into your entertainment center in the living room
full HD support op 7 inch? 8)7 gaat weer lekker op de marketingafdeling

[ Voor 51% gewijzigd door Patriek op 18-02-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:31
Mag ik hier ook dingen vragen?

Ik heb namelijk een oud PCtje (Compaq D330 DT) ingezet als Media center pc.

Er zit een 6800LE in die via een DVI > HDMI kabel is aangesloten op onze Sony KDL 46X2000

Ik heb alleen een probleempje, soms heb ik namelijk geen beeld als ik uit standby kom, of als ik de PC gewoon opstart.

Ik zie het BIOS scherm wel, en het Vista schermpje ook (opstartbalkje of balkje van "Windows hervatten").

Maar dan gaat het beeld op zwart :S Er staat in het beeld op m'n TV dan "720p" dus volgens mij ontvangt hij nog wel wat :S

Ik heb al de nieuwste Nvidia drivers geinstalleerd.

Oja, nog een belangrijk puntje! Hij zit niet direct op de TV aangesloten, maar hij loopt naar de AV Ontvanger, en vanuit de AV ontvanger loopt een HDMI kabel naar de TV. Dit heb ik gedaan omdat m'n DVI> HDMI kabel niet lang genoeg is om direct naar de TV te gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 18-02-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
nou nou.. heb nu mijn keuze beperkt tot de Thermaltake DH101 of de Antec Fusion Remote silver. :) Vind ze beide wel erg groot, maar volgens mij zijn het best doorgaande afmetingen. ik neig het meest naar de DH101 want ik las dat je met de 10 buttons op de voorkant via je lcd de media op de pc kan bedienen zonder de tv aan te zetten. Kan er nog niet echt precies een vinger achter krijgen hoe dit in zijn werk gaat, maar het zou voor mij doorslaggevend zijn! :D

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

ThinkPadd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:03:
[...]
Nee?

edit:
Ja toch wel... kun je om te testen niet even dat PC-tje wat dichterbij zetten en rechtstreeks aansluiten? En als je videokaart nog een tweede DVI-uitgang heeft, probeerd 't daar dan eens op? En wat gebeurd er als je achter de TV even de HDMI er uit trekt en terug in doet op zo'n moment? Waarschijnlijk ontvangt de videokaart geen signaaltje dat er een monitor (TV) aangesloten is en stuurt daarom ook niets uit. Misschien scheelt het om eerst de TV aan te zetten voor de PC aan gaat. Ik vertrouw DVI-->HDMI kabels ook niet zo eigenlijk.

[ Voor 90% gewijzigd door Patriek op 18-02-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
vandevorst schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:51:
Nog op mijn reactie:
Heeft iemand een idee welk compleet systeem goed is voor muziek te spelen? Nu zit ik naar een eee top te kijken, maar ik neem aan dat er goedkopere modellen zijn (aangezien de top een 600 euro kost, daarbij uiteraard wel een 15 inch touchscreen).

We willen het systeem gebruiken om via het netwerk muziek op te zetten, verder zal er niet veel mee gebeuren. Een dualcore processor en 1TB HDD is dus nutteloos.. ;) (wlan is wel een pluspunt)
Nog geen antwoord? Wellicht komt het omdat je vraag natuurlijk in feite weinig tot niets met dit topic te maken heeft. Jij wilt muziek afspelen, dit gaat over een HTPC, da's meer dan alleen muziek.
Kijk/zoek eens op bijv. squeezebox (of vergelijkbaar, netwerk mp3 speler oid) voor jouw doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
HenkyDoodle schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:07:
........ ik neig het meest naar de DH101 want ik las dat je met de 10 buttons op de voorkant via je lcd de media op de pc kan bedienen zonder de tv aan te zetten. Kan er nog niet echt precies een vinger achter krijgen hoe dit in zijn werk gaat, maar het zou voor mij doorslaggevend zijn! :D
Vergeet het maar.......
(zie dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Patriek schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:43:
......

Nou ja full HD.....het gaat er om dat dit scherm überhaupt in staat is op dezelfde resoluties als een aangesloten TV/scherm weer te kunnen geven. Binnen MCE dien je om lekker te kunnen werken 2 schermen in clone modus te hebben, dan is het gevolg dat je de 2 schermen dezelfde resolutie krijgen, en dan is het wel lekker dat je 7" LCD ook 1920x1080 accepteert/weergeeft als je er ook een FullHD tv aan hebt hangen.

EDIT: als ik bij de specs van die LM300 Touch Pro (en ook de LM 200 pro btw) kijk staat er notabene: Maximum Resolution : 1024 x 768............ hoezo FullHD? Dan blijft mijn verhaal staan, maar heb je niets aan deze kast! Om deze reden zou ik hem niet/nooit kopen.

[ Voor 22% gewijzigd door kaajee op 18-02-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
kaajee schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:10:
[...]

Nog geen antwoord? Wellicht komt het omdat je vraag natuurlijk in feite weinig tot niets met dit topic te maken heeft. Jij wilt muziek afspelen, dit gaat over een HTPC, da's meer dan alleen muziek.
Kijk/zoek eens op bijv. squeezebox (of vergelijkbaar, netwerk mp3 speler oid) voor jouw doel.
Daarmee is mijn vraag beantwoord,, dank u :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

B-Force schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:22:
Ik ben er nu wel uit wat voor config ik ongeveer ga nemen als HTPC, ben nu bezig met de audio-achterkant.
Hoe hebben de meesten hier dit geregeld?

Een Logitech computer set, zonder extra versterker?
Of een bv. een Onky receiver + versterker en losse boxen?

Optie 1 is een stukje goedkoper, maar optie 2 klinkt waarschijnlijk stukken beter?
Je geeft zelf het antwoord al.
De mogelijkheden zijn eindeloos en de bij behorende prijzen ook :)
De dure computer set klinken best goed, maar komen nog niet in de buurt van een mooie Onky versterker met een paar goede zuilen.
Een van de verschillen zit in de maat van de boxen. Hoe groter hoe beter, voor een groot deel. Uit hele kleine boxen kan bijna geen goed geluid komen. Het is alleen de vraag hoe erg vind je dat en wat heb je er voor over.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• jschoorl2
Patriek schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:43:
Nu we toch met HTPC behuizingen aan het gooien zijn:
nieuws: Thermaltake roept LUXA2-divisie in het leven voor luxe producten

vet :9~ mooi 7iinch touchscreen in verwerkt (mag groter van mij!)
[afbeelding]

[...]

Op zich wel mooi zo'n LCD scherm, op Tom's hardware is een aardig lijstje gereviewed. Echter in de conclusie:

In the final analysis, do these cases offer well-built HTPC platforms with many options, or are they just flashy cases with a pretty face? At the risk of sounding wishy-washy, I think the answer is yes to both. Indeed, these are great HTPC cases. And yes, they are definitely flashy with a pretty face.....

... As far as a flashy, pretty face, they have that, too. As shallow as it may be, the most obvious feature of these cases--the LCD touch screen--is probably a lot more cosmetic than practical. Sure, it allows you to launch music files in a convenient way without powering up your big screen, but other than that, there's not a lot of tangible benefit to watching video on a 7" screen when the computer is presumably attached to an HDTV.

Voor degenen die al zo'n schermpje hebben: vind je het een leuke gadget of vind je het wat toevoegen.

• jschoorl2
ronny schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:40:
[...]

Je geeft zelf het antwoord al.
De mogelijkheden zijn eindeloos en de bij behorende prijzen ook :)
De dure computer set klinken best goed, maar komen nog niet in de buurt van een mooie Onky versterker met een paar goede zuilen.
Een van de verschillen zit in de maat van de boxen. Hoe groter hoe beter, voor een groot deel. Uit hele kleine boxen kan bijna geen goed geluid komen. Het is alleen de vraag hoe erg vind je dat en wat heb je er voor over.
Ik heb zelf als moederbord de MSI-7411 met een geïntegreerde Amp en daarop een KEF KHT 5005.2 set. Ik ben erg blij met zowel het geluid voor wat betreft muziek alsook films. Ik heb geen extra versterker meer nodig. Ik heb zelfs mijn Pioneer d2011 verkocht omdat ik hiermee een beter geluid heb dan met de Pio.

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:20
jschoorl2 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 07:57:

Voor degenen die al zo'n schermpje hebben: vind je het een leuke gadget of vind je het wat toevoegen.
Ik gebruik hem in mijn Silverstone CW03 als ik muziek luister via VMC; ik vind het namelijk nutteloos om mijn LCD-TV aan te hebben staan om muziek te luisteren.

Om te scrollen/muziek te zoeken hoef ik dan niet mijn TV aan te zetten, maar dat kan ik dus via het schermpje. B)

En het is een beetje een gadget, inderdaad 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Polyphemus op 19-02-2009 08:08 . Reden: Typo en extra info. ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat betreft de 7"touchscreens in sommige HTPC behuizingen. Voor het selecteren van muziek wilde ik ook een dergelijk schermpje hebben, om inderdaad niet iedere keer het 42"plasma scherm aan hoeven te zetten.

Het grote probleem vaak met dergelijke schermpjes is dat zij in een clone mode draaien, maar vaak niet de resolutie aan kunnen gelijk aan het gebruikte TV scherm. Origen heeft dit probleem bij hun high-end behuizingen opgelost door de schermpjes zeer hoge resoluties mee te geven, maar persoonlijk wil ik niet dat het touchscreen aan staat wanneer ik TV of een film ga kijken.

Origen heeft in hun FAQ's nog een ander leuk geintje opgenomen. Er wordt uitgelegd hoe je met de standaard meegeleverde afstandbediening een knop kunt toewijzen zodat je met 1 druk op de knop kunt schakelen tussen of het TV scherm of het touchscreen. Overigens ben ik vanplan een Logitech Harmony te gaan gebruiken, maar deze kun je de beschreven functie ook "leren".

Dit vond ik in de FAQ's van de Origen AE X15E, ik wilde in eerste instantie voor de Zalman HD160XT Plus gaan, maar om deze reden heb ik toch voor de X15E gekozen. Als alles goed gaat komt deze overigens vandaag binnen.

In iedergeval lijkt het er op dat ik op deze manier het touchscreen kan gebruiken voor het selecteren van Audio bestanden en playlists, maar geen hinder van een lichtbron (touchscreen) ondervind wanneer ik een film ga kijken. (mijn HTPC komt recht onder de TV/Plasma scherm te staan.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 19-02-2009 08:58 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• HenkyDoodle
kaajee schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:13:
[...]
Vergeet het maar.......
(zie dit topic)
ok, duidelijk.. :D

Dan toch maar de Fusion Remote.

eigenlijk wil ik die 430 ook wel, maar die heeft dan maar weer plek voor 1 hdd. :(

HT-addict in spe

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:45

Willem2

Ω is futile

ThinkPadd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 21:03:

Ik heb namelijk een oud PCtje (Compaq D330 DT) ingezet als Media center pc.

Er zit een 6800LE in die via een DVI > HDMI kabel is aangesloten op onze Sony KDL 46X2000

Ik heb alleen een probleempje, soms heb ik namelijk geen beeld als ik uit standby kom, of als ik de PC gewoon opstart.

Ik zie het BIOS scherm wel, en het Vista schermpje ook (opstartbalkje of balkje van "Windows hervatten").

Maar dan gaat het beeld op zwart :S Er staat in het beeld op m'n TV dan "720p" dus volgens mij ontvangt hij nog wel wat :S

Ik heb al de nieuwste Nvidia drivers geinstalleerd.

Oja, nog een belangrijk puntje! Hij zit niet direct op de TV aangesloten, maar hij loopt naar de AV Ontvanger, en vanuit de AV ontvanger loopt een HDMI kabel naar de TV. Dit heb ik gedaan omdat m'n DVI> HDMI kabel niet lang genoeg is om direct naar de TV te gaan.
Gaat hij vanuit mediacenter in standby of vanaf de desktop? Zie je bijvoorbeeld nog wel je muiscursor als je een zwart scherm krijgt?

Mediacenter wil nog wel eens op zwart gaan met nVidia drivers (mijn persoonlijk ervaring althans), echte oplossing heb ik er nog niet voor gevonden maar een goedwerkende workaround is MST tool gebruiken en dan "restart media center on resume" aanvinken.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ramquin schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:41:
[...]
-Onze tv heeft geen hdmi aansluiting, is dat een groot probleem of lukt het met s-video etc. ook om een goed beeld door te geven?
[...]
Goed beeld via s-video is eigenlijk niet te doen. Ik heb het tijden lang gebruikt (ook component naar scart-rgb) maar het beeld is gewoon niet mooi.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:45

Willem2

Ω is futile

|sWORDs| schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:43:
[...]

Goed beeld via s-video is eigenlijk niet te doen. Ik heb het tijden lang gebruikt (ook component naar scart-rgb) maar het beeld is gewoon niet mooi.
Nou, dat hangt wel van type en grootte van de TV af natuurlijk. Ik heb in het begin met een 26" CRT televisie van Sony en Mediacenter via S-video gewerkt en dat zag er heel behoorlijk uit. Als je naar (grotere) LCD of plasma modellen gaat, dan gaat S-video inderdaad wel te kort schieten, maar ook dat is een kwestie van smaak...

Met name vanaf de nVidia 6x00 serie en hoger is de S-video uitgang beduidend beter geworden.

[ Voor 7% gewijzigd door Willem2 op 19-02-2009 11:57 . Reden: Kleine toevoeging ]

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Anoniem: 261170

_Dune_ schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 08:56:
Wat betreft de 7"touchscreens in sommige HTPC behuizingen. Voor het selecteren van muziek wilde ik ook een dergelijk schermpje hebben, om inderdaad niet iedere keer het 42"plasma scherm aan hoeven te zetten.

Het grote probleem vaak met dergelijke schermpjes is dat zij in een clone mode draaien, maar vaak niet de resolutie aan kunnen gelijk aan het gebruikte TV scherm. Origen heeft dit probleem bij hun high-end behuizingen opgelost door de schermpjes zeer hoge resoluties mee te geven, maar persoonlijk wil ik niet dat het touchscreen aan staat wanneer ik TV of een film ga kijken.

Origen heeft in hun FAQ's nog een ander leuk geintje opgenomen. Er wordt uitgelegd hoe je met de standaard meegeleverde afstandbediening een knop kunt toewijzen zodat je met 1 druk op de knop kunt schakelen tussen of het TV scherm of het touchscreen. Overigens ben ik vanplan een Logitech Harmony te gaan gebruiken, maar deze kun je de beschreven functie ook "leren".

Dit vond ik in de FAQ's van de Origen AE X15E, ik wilde in eerste instantie voor de Zalman HD160XT Plus gaan, maar om deze reden heb ik toch voor de X15E gekozen. Als alles goed gaat komt deze overigens vandaag binnen.

In iedergeval lijkt het er op dat ik op deze manier het touchscreen kan gebruiken voor het selecteren van Audio bestanden en playlists, maar geen hinder van een lichtbron (touchscreen) ondervind wanneer ik een film ga kijken. (mijn HTPC komt recht onder de TV/Plasma scherm te staan.
Mmm eens kijken of mijn S16T dat ook kan....

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Willem2 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:56:
[...]
Met name vanaf de nVidia 6x00 serie en hoger is de S-video uitgang beduidend beter geworden.
Ik had een 6600GT via svideo en later zelfs via een component naar Scart RGB converter. http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/23926650
Je moet namelijk een geforce6 nemen, anders heb je geen PureVideo, geen nieuw type tvout chip (ook beter over svideo) en geen component uitgang.
;)

Maar dan nog blijft het duidelijk minder dan een goede dvdspeler.

[ Voor 33% gewijzigd door |sWORDs| op 19-02-2009 12:17 ]

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:49
Hoi hoi,
Ben hier een tijdje weggeweest want heb korte overstap gedaan naar een gaming machine (die overigens nog steeds te koop staat). Maar ga me nu weer volledig op HTPC's storten.

Ik heb eerst de topic-start doorgelezen die er erg op vooruit is gegaan sinds eerste topic!
Erg goed maar heb wel enkele kleine dingetjes:
Het eerste kopje met codec is wat kort, de FAQ is uitgebreider.
Ik zou zelf nooit meer K-lite installeren maar goed dat is aan ieder om dat te bepalen.
Op het moment gebruik ik steeds een combinatie van FFDShow en Haali Media Splitter, wat ideaal werkt en mij nog geen een keer heeft teleurgesteld (incl de beruchte vogelscene op een X2 2,6GHz), kan dat niet beter onder dat kopje komen te staan?

Het kasten onderdeel is erg uitgebreid _/-\o_

Ik zou wel nog graag onder 780G moederborden een mITX bordje willen zien omdat dit erg leuk materiaal is geworden om een HTPC omheen te bouwen. Ik ga zelf de J&W Minix 780G-SP128MB gebruiken voor mijn komende mini-HTPC project.

En zijn de AMD7750 en AMD Phenom II X3 720 volgens mij ook erg interessante CPU's naast wat er nu staat.

Verder onder het kopje Vogelscene staat 2 keer 3250 waar dat waarschijnlijk 2350 moet zijn van BE-2350.

Genoeg gezevert nu naar wat ik wil gaan bouwen:

Specs:
AMD Phenom II X3 720BE (2,8GHz)
Corsair VS4GSDSKIT800D2 (4GB, 800MHz, SO-Dimm)
Samsung Spinpoint M2 HM251JJ (2,5", 7200RPM)
Samsung SH-S223F (DVD)
CoolerMaster Real Power M500Watt (ligt hier nog, erg stil)
Scythe Ninja Mini

En waar het om draait:
J&W Minix 780G-SP128MB
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1230246203.jpg

Alles bij elkaar ongeveer €450,-

Ik ga zelf een kastje bouwen van 25x25x40 (l x b x h) ongeveer. Waarvan het onderste gedeelte dicht is en wordt bekleed met donkere spijkerstof. Dat bevat voeding, HDD en DVD en het bovenste bestaat uit een plexiglazen kap waardoor je moederbord, CPU-koeler en geheugen kan zien. En aan die kap maak ik een metalen handvat.

Verdere hardware:
Samsung 245B (hebben)
1TB Extern (nog aan te schaffen)
Teufel Concept E Magnum (nog aan te schaffen) prijs/kwali 8)
2 Bioscoopstoeltjes (nog aan te schaffen) :D

Ik hoop dat jullie het wat vinden, ik vraag me nog wel af of het moederbordje een X3 95Watt aan kan maar anders klok ik hem een beetje terug en ondervolt ik m, ik wil iig echt een Phenom II X3 al is het maar voor de heb :P . Ik zoek eig ook nog een leuke betaalbare notebook DVD-speler (evt blu-ray) omdat dat beter gaat passen in mn huidige ontwerp, als iemand me daar op kan wijzen graag!

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Anoniem: 12019

Gaat die Scythe Ninja Mini passen op dat mini bordje :?

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:49
Haha dat begon ik me net af te vragen :/
Wat zou een andere goede optie zijn die ook bijna passief kan werken?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Anoniem: 12019

bokkow schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:34:
Haha dat begon ik me net af te vragen :/
Wat zou een andere goede optie zijn die ook bijna passief kan werken?
Ik denk dat je passief wel kan vergeten met jouw processor keuze :*)
Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.