het lijkt mij dat je juist 2 partities moet maken... 1 voor je windows installatie (80gb?) en 1 voor je content... (de rest)
@ ione. Je had het helemaal bij het juiste eind in je vorige post. Uitlezen via de bios 
Voor het partiioneren zou ik idd ook aanraden om 1 partitie te maken. Wat je wel kan doen is een kleine 2de partitie te maken waar je de juiste drivers e.d. neerzet. Scheelt je een hoop werk bij een her install.
Voor het partiioneren zou ik idd ook aanraden om 1 partitie te maken. Wat je wel kan doen is een kleine 2de partitie te maken waar je de juiste drivers e.d. neerzet. Scheelt je een hoop werk bij een her install.
Carpe Diem
Anoniem: 293701
@ ione
Ik zou de partitie waar je vista op wilt gaan zetten minimaal 50gb maken, voor de rest hangt het er ook vanaf wat je allemaal met de machine gaat doen, (waar staat de data netwerk of lokaal, ga je er ook mee opnemen etc)
Ik zou de partitie waar je vista op wilt gaan zetten minimaal 50gb maken, voor de rest hangt het er ook vanaf wat je allemaal met de machine gaat doen, (waar staat de data netwerk of lokaal, ga je er ook mee opnemen etc)
Anoniem: 88197
Waarom? Ik zie het voordeel er echt niet van in.Mastadont schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:59:
het lijkt mij dat je juist 2 partities moet maken... 1 voor je windows installatie (80gb?) en 1 voor je content... (de rest)
Windows 7 maakte zelf wel een recovery partitie aan of zo.
Het handig hieraan is ook wanneer de boot partitie crasht, je deze makkelijk opnieuw kan installeren, want je bestanden staan veilig op de 2de partitieMastadont schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:59:
Hmmm wisselende ervaringen dus. Zelf wil ik ook voorkomen dat je gedonder krijgt dat de ene partitie te krap wordt en dat de ander nog voldoende ruimte heeft.
Aan de andere kant is het wel weer makkelijk om het systeem opnieuw op te zetten als je OS op een aparte staat.
In principe komt alle data lokaal te staan (films, muziek etc)
Maak je de partities aan in Windows (bij het installeren) of andere tools (herriner me FDISK nog :-))?
Vroeger had je ook nog iets van Partition Magic. Kon je achteraf nog schuiven met de grootte.
Of....... gelijk een tweede 1TB schijf erbij :-)
Aan de andere kant is het wel weer makkelijk om het systeem opnieuw op te zetten als je OS op een aparte staat.
In principe komt alle data lokaal te staan (films, muziek etc)
Maak je de partities aan in Windows (bij het installeren) of andere tools (herriner me FDISK nog :-))?
Vroeger had je ook nog iets van Partition Magic. Kon je achteraf nog schuiven met de grootte.
Of....... gelijk een tweede 1TB schijf erbij :-)
[ Voor 4% gewijzigd door ione op 14-05-2009 11:24 ]
Natijd kan het zonder tooling niet meer. Dan moet je PM oid gebruiken inderdaad.
Als je het alleen voor systeemherstel gebruikt, kun je net zo goed een image maken direct na installatie en als je complete reinstall wilt doen, een externe HDD gebruiken als tijdelijke backup.
Ik heb zo vaak gezeik gehad dat 1 van de 2 partities vol was. Ik doe nooit weer partities.
Zullen we nu weer on-topic gaan
Als je het alleen voor systeemherstel gebruikt, kun je net zo goed een image maken direct na installatie en als je complete reinstall wilt doen, een externe HDD gebruiken als tijdelijke backup.
Ik heb zo vaak gezeik gehad dat 1 van de 2 partities vol was. Ik doe nooit weer partities.
Hoe vaak crasht nou 1 van de 2 partities? Meestal crasht de hele HDD dan. Als je echt veilig wilt zijn, moet je RAID nemen oid. Heb al een 4-tal crashes meegemaakt, telkens de volledige HDD dood.Anoniem: 293701 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:21:
[...]
Het handig hieraan is ook wanneer de boot partitie crasht, je deze makkelijk opnieuw kan installeren, want je bestanden staan veilig op de 2de partitie
Zullen we nu weer on-topic gaan
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 88197 op 14-05-2009 11:43 ]
het gebeurd weleens dat windows niet meer wil opstarten.....
en sowieso is het makkelijk met een herinstallatie......
en sowieso is het makkelijk met een herinstallatie......
Ik installeer eigenlijk elk systeem altijd met een system partitie en een data partitie. Vooral voor een HTPC lijkt me goed van te voren in te schatten hoe groot je system partitie moet zijn. Na een complete installatie komt daar vaak nauwelijks of geen software meer bij toch? Ik heb hier een system partitie van ongeveer 80GB, de rest is media.
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
of wat te denken van fragmentatie? een HTPC heeft vaak verschillende soorten content op schijf en die worden ook anders behandelt. Als je bijvoorbeeld een vrij stabiele muziekcollectie hebt, maar veel series download en weer weggooid krijg je vanzelf chaos op je schijf.
plus zoals gezegd dat een herinstallatie eenvoudiger te doen is als je een OS partitie hebt die je gewoon kunt formatteren. Hoeft niet te maken te hebben met een crashende schijf of partitie, een herinstall kun je ook doen voor bijvoorbeeld een nieuw OS, of als je gewoon zoveel hebt zitten klooien dat je beter opnieuw kunt beginnen.
edit 80GB voor systeem? ik ben nog nooit boven de 20GB uit gekomen. Een systeem partitie kan echt super klein zijn. Wat voor software heb je nodig op een HTPC?
plus zoals gezegd dat een herinstallatie eenvoudiger te doen is als je een OS partitie hebt die je gewoon kunt formatteren. Hoeft niet te maken te hebben met een crashende schijf of partitie, een herinstall kun je ook doen voor bijvoorbeeld een nieuw OS, of als je gewoon zoveel hebt zitten klooien dat je beter opnieuw kunt beginnen.
edit 80GB voor systeem? ik ben nog nooit boven de 20GB uit gekomen. Een systeem partitie kan echt super klein zijn. Wat voor software heb je nodig op een HTPC?
[ Voor 11% gewijzigd door .Johnny op 14-05-2009 12:56 ]
Met Vista/Windows 7 is 50Gb+ zeker aan te raden.
Natuurlijk moet je altijd minimaal 2 partities gebruiken; 1 voor systeem en programma's etc. en 1 voor persoonlijke meuk/content/video/muziek/foto's enzo. Die systeem partitie gaat zonder jouw toedoen echt niet uit zichzelf vol lopen hoor. En die paar programma's die je op een HTPC installeert nemen echt niet zo veel ruimte in. Daar maak je vervolgens ene image van en dan kun je klooien met die partitie (codecs, proggies etc. je kunt je zelfs een virus 'veroorloven') binnen 10 minuten heb je je image terug gezet.
Als je 1 partitie hebt wordt ten eerste een image belachelijk groot en ten tweede ben je met het terug zetten van die image ook al je later toegevoegde data kwijt.
Natuurlijk moet je altijd minimaal 2 partities gebruiken; 1 voor systeem en programma's etc. en 1 voor persoonlijke meuk/content/video/muziek/foto's enzo. Die systeem partitie gaat zonder jouw toedoen echt niet uit zichzelf vol lopen hoor. En die paar programma's die je op een HTPC installeert nemen echt niet zo veel ruimte in. Daar maak je vervolgens ene image van en dan kun je klooien met die partitie (codecs, proggies etc. je kunt je zelfs een virus 'veroorloven') binnen 10 minuten heb je je image terug gezet.
Als je 1 partitie hebt wordt ten eerste een image belachelijk groot en ten tweede ben je met het terug zetten van die image ook al je later toegevoegde data kwijt.
Kajee wat is dan wel een audiofiele geluidskaart?kaajee schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:36:
Hoe heb je de boel aangesloten dan? Want als je een digitale verbinding gebruikt wordt er niets 'voorversterkt' hoor.......
enne, no offence, maar een "audiofiel" met een Creative X-Fi Titanium ???
Dat ligt aan de 'audiofiel'...........
Maar in general zou je eens kunnen kijken naar:
RME
M-Audio
EMU
Maar zoals al eerder gezegd; met een/de bitperfect driver en evt. een ElCheapo C-media geluidskaart kom je ook al een heel eind hoor.
Ik denk overigens dat jij zelfs met je Creative zeer acceptabele resultaten kunt bereiken, mits je die bitperfect kunt laten uitsturen en alle andere meuk weg laat.
Maar in general zou je eens kunnen kijken naar:
RME
M-Audio
EMU
Maar zoals al eerder gezegd; met een/de bitperfect driver en evt. een ElCheapo C-media geluidskaart kom je ook al een heel eind hoor.
Ik denk overigens dat jij zelfs met je Creative zeer acceptabele resultaten kunt bereiken, mits je die bitperfect kunt laten uitsturen en alle andere meuk weg laat.
[ Voor 32% gewijzigd door kaajee op 14-05-2009 14:25 ]
kaajee, niemand moet 2 partities, ik moet in ieder geval niets. Aangezien je op een HTPC niet vaak nieuwe software installeert, is een nieuwe install helemaal niet vaak nodig. Ik plaats alles gewoon in de voorgedefinieerde mappen onder C:/users/username, dat zou je ook aan moeten passen. Kun je eenvoudig je profiel op een andere partitie zetten? Ik heb op mijn laptop ook alle documenten e.d. op D, maar temp files en bureaublad e.d. staan wel op C.
Ik hoef niet te zorgen dat alle downloads e.d. op een D-schijf komen.
Ik zie gewoon de voordelen er niet van in. Mocht mijn configuratie helemaal naar de tyfus zijn, dan ga ik wel een dagje compleet opnieuw installeren. Vind ik niet erg.
Ik hoef niet te zorgen dat alle downloads e.d. op een D-schijf komen.
Ik zie gewoon de voordelen er niet van in. Mocht mijn configuratie helemaal naar de tyfus zijn, dan ga ik wel een dagje compleet opnieuw installeren. Vind ik niet erg.
Het is een advies hoor. Uit praktisch oogpunt zou iedereen dat wel moeten doen. Dat jij er voor kiest om alles opnieuw te installeren moet jij weten. Er is ook geen speld tussen te krijgen waarom je het NIET zou doen. Al helemaal niet icm met jouw verhaal. De enige afweging zou kunnen zijn dat je systeem/C: partitie anders wellicht te klein zou worden. Jij zegt dat dat bij jouw niet het geval is omdat je niet vaak nwe software installeert.
Terwijl aan de andere kant talloze argumenten op te sommen zijn waarom je juist wél meerdere/2 partities zou moeten nemen........
Terwijl aan de andere kant talloze argumenten op te sommen zijn waarom je juist wél meerdere/2 partities zou moeten nemen........
[ Voor 12% gewijzigd door kaajee op 14-05-2009 14:29 ]
Wat ik in het hele partitie verhaal nog even mis is het volgende...
Cluster size!
Ik heb op mijn mediacenter een systeem partitie met 'n standaard cluster size.
Echter m'n data partitie heeft een aangepaste cluster size. Zo groot mogelijk.
Dit zorgt er voor dat grote bestanden (schrik niet dat geldt al vanaf 3Mb) sneller gelezen kunnen worden. Voor TV-opnamen, DIVX-films etc. leek me dat wel handig.
Cluster size!
Ik heb op mijn mediacenter een systeem partitie met 'n standaard cluster size.
Echter m'n data partitie heeft een aangepaste cluster size. Zo groot mogelijk.
Dit zorgt er voor dat grote bestanden (schrik niet dat geldt al vanaf 3Mb) sneller gelezen kunnen worden. Voor TV-opnamen, DIVX-films etc. leek me dat wel handig.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Is de userprofilefolder (standaard C:\users\username) volledig te verplaatsen naar een D-schijf? Het lukte mij bij XP alleen om "Mijn documenten" naar D te verplaatsen, maar de rest niet.kaajee schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:28:
Het is een advies hoor. Uit praktisch oogpunt zou iedereen dat wel moeten doen. Dat jij er voor kiest om alles opnieuw te installeren moet jij weten. Er is ook geen speld tussen te krijgen waarom je het NIET zou doen. Al helemaal niet icm met jouw verhaal. De enige afweging zou kunnen zijn dat je systeem/C: partitie anders wellicht te klein zou worden. Jij zegt dat dat bij jouw niet het geval is omdat je niet vaak nwe software installeert.
Dat is bij mij altijd de reden geweest dat mijn C-partitie te klein werd; Windows plaatst ongewenst toch zaken op de C-schijf had ik het idee...
ja, moet kunnen volgens mij:Anoniem: 88197 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:39:
[...]
Is de userprofilefolder (standaard C:\users\username) volledig te verplaatsen naar een D-schijf? Het lukte mij bij XP alleen om "Mijn documenten" naar D te verplaatsen, maar de rest niet.
Dat is bij mij altijd de reden geweest dat mijn C-partitie te klein werd; Windows plaatst ongewenst toch zaken op de C-schijf had ik het idee...
Yanze in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."
Koeling is mijn vriend, vriendMoris schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:18:
[...]
MDF, zal de warmte niet afvoeren en dus om problemen vragen!
Je zou eens bij Auzentech kunnen kijken, errug goede kaartjes heb ik gelezen. Ook in L.P. uitvoering. Maar zoals Kajee aangeeft zijn de merken EMU, RME en M-Audio aan te raden. Dit zijn allemaal merken voor professional audio, waarbij geluidskwaliteit belangrijker is dan features. Check wel goed of de bijbehorende driver compatible is met je setup (Vista/Windows 7).Anoniem: 293701 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:15:
[...]
Kajee wat is dan wel een audiofiele geluidskaart?
Nog een tip: de Asus Xonar kaarten.
[ Voor 3% gewijzigd door Pegasus op 14-05-2009 21:29 ]
Hmm da's interessant....magic_nl schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:33:
Cluster size!
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
niet zo heel spannend hor.. . voor 'grote' bestanden zo groot mogelijke cluster size, dan leest het namelijk sneller van je hdd (minder clusters door te spitten), aangezien in een mediacenter veel met grote bestanden wordt gewerkt (mp3 / avi / vob, opname zooi) is het handig om hier dus rekening mee te houden.
Doe dit echter wel alleen op een 'extra' schijf en schrijf daar al je zooi op, de schijf waar je windows installatie op staat moet je gewoon op de standaard cluster size houden...
persoonlijk heb ik gewoon 1 1TB schijf, 1 partitie waar alles op draait, vroegah met m'n oude media center had ik er wel last van en toen heeft dit geholpen....
[ Voor 4% gewijzigd door Sa1 op 15-05-2009 13:34 ]
Ik had aan volgende setup gedacht:
- AMD Athlon X2 4850e € 48,98 € 48,98
- Gigabyte GA-MA78GM-S2H € 81,55 € 81,55
- Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G € 42,49 € 42,49
Nu vroeg ik mij af of deze setup HD content kan afspelen? Ik prefereer van geen extra videokaart te installeren...
4GB RAM omdat ik op het systeem windows 7 wil draaien, met daarop 1 vmware server sessie (windows 2008 domain controller functie).
Nu vroeg ik mij af of deze setup HD content kan afspelen? Ik prefereer van geen extra videokaart te installeren...
4GB RAM omdat ik op het systeem windows 7 wil draaien, met daarop 1 vmware server sessie (windows 2008 domain controller functie).
anders ga je even zoeken, deze setup is zo'n 100.000 keer voorbij gekomen.poing schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:20:
Ik zou zeggen zoek in de topics Home Theather PC (HTPC) Deel 1,2 en 3 op de benaming van je onderdelen. De helft van de HTPC bezitters heeft onderhand deze setup.poing schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:20:
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Je setup zal voldoende genoeg zijn om hd content af te spelen. Welke prog/codecs ga je gebruiken om je hd-content af te spelen?poing schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:20:
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Anoniem: 261170
Ik wil mijn HTPC uitbreiden met een extra harddisk.
Een scan door dit forum leert mij dat eigenlijk de WD Caviar Green WD10EACS 1TB nog altijd de beste keuze is. Is dat juist of heeft iemand een andere tip? Vooral geluidsproduktie moet laag zijn.
Op dit moment heb ik 1 Samsung spinpoint 1TB er in zitten. Heb hier al eens eerder gemeld dat die veel herrie maakt. Kan aan de grote aluminium kast liggen van OrigenAE.
Een scan door dit forum leert mij dat eigenlijk de WD Caviar Green WD10EACS 1TB nog altijd de beste keuze is. Is dat juist of heeft iemand een andere tip? Vooral geluidsproduktie moet laag zijn.
Op dit moment heb ik 1 Samsung spinpoint 1TB er in zitten. Heb hier al eens eerder gemeld dat die veel herrie maakt. Kan aan de grote aluminium kast liggen van OrigenAE.
Heb ook een Samsung F1 maar vind het qua geluid nog aardig meevallen. Heb 'm wel via AAM Mode van de EStool wat stiller gezet. Mocht je weer een Samsung willen kijk dan eens naar de EcoGreen F2, zelfde concept als de WD GreenPower.
@Maarten74: Ik vind OrigenAE inderdaad geen wondertjes van stilte. Mijn X10 geeft ook de vibraties en het spinning geluid van de harddisk lekker hard door, ookal monteer je de harddisk met die rubber grommets. (toevallig ging het bij mij ook om een Samsung harddisk). Mijn vorige kast, een Silverstone LC10 was veel stiller, helemaal toen ik de harddisk ook in zo'n vibratiedemper had gehangen (waar die kast ruimte voor had).
Maar goed, mede daarom heb ik er nu ook een SSD in zitten. Complete stilte
. Voor storage (ik neem aan dat je daarom wil uitbreiden?) gebruik ik wel een NAS. Ik wil nooit meer terug naar een constructie waar m'n hele bak storage ook op de HTPC zelf staat
.
Maar goed, mede daarom heb ik er nu ook een SSD in zitten. Complete stilte
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Anoniem: 261170
@Nielson
Ik heb die tool ook gedownload maar nog niet echt aangedurfd om er iets mee te doen. Ben nu ook weer niet een echte hardware-kenner... maar misschien toch maar eens een poging wagen
@eymey
SSD vind ik een goede oplossing, maar nog iets te duur.
NAS heb ik ook, maar gebruik ik eigenlijk als backup. Dus alles staat op mijn NAS en op de HD van mijn HTPC. Bovendien is HD films streaming kijken via WLAN geen optie. En mijn NAS kan ik eigenlijk alleen maar via WLAN verbinden met mijn HTPC gezien de indeling van het huis...
Ik heb die tool ook gedownload maar nog niet echt aangedurfd om er iets mee te doen. Ben nu ook weer niet een echte hardware-kenner... maar misschien toch maar eens een poging wagen
@eymey
SSD vind ik een goede oplossing, maar nog iets te duur.
NAS heb ik ook, maar gebruik ik eigenlijk als backup. Dus alles staat op mijn NAS en op de HD van mijn HTPC. Bovendien is HD films streaming kijken via WLAN geen optie. En mijn NAS kan ik eigenlijk alleen maar via WLAN verbinden met mijn HTPC gezien de indeling van het huis...
Op dit moment heb ik een HTPC draaien maar ben er niet helemaal content mee.....
dwz hij niet snel genoeg...
hardware:
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
AMD Athlon X2 3800+
4x 1GB 667Mhz DDR2
ATI Radeon HD4350
Western Digital 200 gb 7200 rpm
dit alles gekoppeld aan een NAS (2x 1TB 10EACS van Western Digital op 100Mbit) CH3SNAS
Nu kan ik bijna alles afspelen...bijna... heb vooral veel last van films die niet DXVA hebben waardoor mijn 3800X2 het niet trekt.
Is mijn processer het grootste probleem?
En het geheugen? is 800Mhz beter?
Zo ja verhelpt dat ook gelijk wat "tearing" problemen (niet schokken)
dwz hij niet snel genoeg...
hardware:
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
AMD Athlon X2 3800+
4x 1GB 667Mhz DDR2
ATI Radeon HD4350
Western Digital 200 gb 7200 rpm
dit alles gekoppeld aan een NAS (2x 1TB 10EACS van Western Digital op 100Mbit) CH3SNAS
Nu kan ik bijna alles afspelen...bijna... heb vooral veel last van films die niet DXVA hebben waardoor mijn 3800X2 het niet trekt.
Is mijn processer het grootste probleem?
En het geheugen? is 800Mhz beter?
Zo ja verhelpt dat ook gelijk wat "tearing" problemen (niet schokken)
[ Voor 5% gewijzigd door spanx op 18-05-2009 10:41 . Reden: edit : nas ]
Damn it's good 2b a Tweaker!
Wellicht MPC dusdaning instellen dat wanneer DXVA niet beschikbaar is hij over gaat op CoreAVC..?
Zou moeten helpen lijkt me.. (Als je tenminste met MPC werkt)
Zou moeten helpen lijkt me.. (Als je tenminste met MPC werkt)
een software matige oplossing vind ik een niet echt passen.... met CoreAVC heb ik altijd het gevoel dat ik iets inlever op beeld kwaliteit.... ik "zie" het welliswaar misschien niet maar ik streef naar de hoogst mogelijke beeldkwaliteit.....
En heb geen zin om weer van alles te configureren, want dat doe ik al te vaak op mijn media-center.
Ben nu al xx jaar hiermee bezig, daarom heb ik een 4350 gekocht dat hij mijn processor moest offloaden.
Helaas is de 3800+ X2 te zwak gebleken (die had ik namelijk nog liggen)
Ik stap over naar de 7750 (de X3 heb ik ook even over lopen nadenken maar de X2 is beter)
Maar is het zo dat het tearen dan ook minder word?
Speel alles hoofdzakelijk met MPC HC af (dit omdat Media-portal nog geen DXVA+Subs ondersteund pas bij versie 1.0.2 oid?)
En heb geen zin om weer van alles te configureren, want dat doe ik al te vaak op mijn media-center.
Ben nu al xx jaar hiermee bezig, daarom heb ik een 4350 gekocht dat hij mijn processor moest offloaden.
Ik stap over naar de 7750 (de X3 heb ik ook even over lopen nadenken maar de X2 is beter)
Speel alles hoofdzakelijk met MPC HC af (dit omdat Media-portal nog geen DXVA+Subs ondersteund pas bij versie 1.0.2 oid?)
[ Voor 26% gewijzigd door spanx op 18-05-2009 11:00 ]
Heb het bijna helemaal draaien....
Heb er nu de FloppyDTV Cable ingebouwd. Alleen lijkt het beeld af en toe schokkerig.
Na wat uitzoekwerk kwam ik een aantal mogelijke oorzaken tegen (die ik vanavond even ga proberen). Waaronder:
indexering uitzetten of mogelijk te maken met het VFD-schermpje van de kast.
Ook zag ik als mogelijk oorzaak dat de FireWire chip problemen zou kunnen geven. Ik het de FloppyDTV nu op het moederbord (GA-E7AUM-DS2H) geprikt op de (interne) FireWire aansluiting. Hebben mensen hier ook problemen mee gehad? Is het beter om het achterop de kast op een FireWire aan te sluiten, of zou dat niet uit moeten maken?
Nog een andere vraag over deze kaart. Er zit een FireWire repeater op. Ik heb nu de FireWire van de frontpanel niet op het moederbord geprikt, omdat ik de aansluiting gebruik voor de FloppyDTV. Maar zou ik deze frontpanel-aansluiting op de FloppyDTV kunnen doorlussen? Zo kan je ook een tweede Floppy aansluiten. Maar werkt dat voor elke andere firewire aansluiting?
Heb er nu de FloppyDTV Cable ingebouwd. Alleen lijkt het beeld af en toe schokkerig.
Na wat uitzoekwerk kwam ik een aantal mogelijke oorzaken tegen (die ik vanavond even ga proberen). Waaronder:
indexering uitzetten of mogelijk te maken met het VFD-schermpje van de kast.
Ook zag ik als mogelijk oorzaak dat de FireWire chip problemen zou kunnen geven. Ik het de FloppyDTV nu op het moederbord (GA-E7AUM-DS2H) geprikt op de (interne) FireWire aansluiting. Hebben mensen hier ook problemen mee gehad? Is het beter om het achterop de kast op een FireWire aan te sluiten, of zou dat niet uit moeten maken?
Nog een andere vraag over deze kaart. Er zit een FireWire repeater op. Ik heb nu de FireWire van de frontpanel niet op het moederbord geprikt, omdat ik de aansluiting gebruik voor de FloppyDTV. Maar zou ik deze frontpanel-aansluiting op de FloppyDTV kunnen doorlussen? Zo kan je ook een tweede Floppy aansluiten. Maar werkt dat voor elke andere firewire aansluiting?
Je spreekt je zelf tegen.....spanx schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:55:
een software matige oplossing vind ik een niet echt passen.... met CoreAVC heb ik altijd het gevoel dat ik iets inlever op beeld kwaliteit.... ik "zie" het welliswaar misschien niet maar ik streef naar de hoogst mogelijke beeldkwaliteit.....
Als jij het hebt over een zwaardere CPU nemen, dan praat je juist over een softwarematige oplossing, want in dat geval is blijkbaar je huidige CPU niet sterk genoeg om softwarematig te decoderen.
Alleen/alles hardwarematig decoderen is vrij lastig omdat sommig materiaal gewoonweg verkeerd ge-encodeerd is en niet hw-matig gedecodeerd kan worden. HW-matige decodering heeft ook nog andere nadelen oa. aangaande subtitles.
Had jij trouwens nog fans vervangen?eymey schreef op maandag 18 mei 2009 @ 08:47:
@Maarten74: Ik vind OrigenAE inderdaad geen wondertjes van stilte. Mijn X10 geeft ook de vibraties en het spinning geluid van de harddisk lekker hard door, ookal monteer je de harddisk met die rubber grommets. (toevallig ging het bij mij ook om een Samsung harddisk). Mijn vorige kast, een Silverstone LC10 was veel stiller, helemaal toen ik de harddisk ook in zo'n vibratiedemper had gehangen (waar die kast ruimte voor had).
Maar goed, mede daarom heb ik er nu ook een SSD in zitten. Complete stilte. Voor storage (ik neem aan dat je daarom wil uitbreiden?) gebruik ik wel een NAS. Ik wil nooit meer terug naar een constructie waar m'n hele bak storage ook op de HTPC zelf staat
.
Ben wel benieuwd wat jouw exacte configuratie geworden is aangezien ik ook een X10 met SSD op mijn verlanglijst heb staan.
De HTPC op zich blijft nog een softwarematige 'oplossing'.kaajee schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:32:
Je spreekt je zelf tegen.....
Als jij het hebt over een zwaardere CPU nemen, dan praat je juist over een softwarematige oplossing, want in dat geval is blijkbaar je huidige CPU niet sterk genoeg om softwarematig te decoderen.
De oplossing voor zijn probleem is wel hardwarematig als je de CPU vervangt, dat je nog steeds software gebruikt doet daar niets aan af.
Persoonlijk zou ik er ook voor kiezen om de CPU te upgraden, het is inderdaad een illusie dat je alles via GPU ondersteuning aan de praat gaat krijgen.
[ Voor 26% gewijzigd door Gonadan op 18-05-2009 13:01 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Thanks, ik denk inderdaad dat het aan instellingen (Lees: onervaren) lag. Sinds ik echter een hptc in mijn netwerk heb opgenomen heb ik problemen met kopieren van grote files (dvd's, hd films, etc). Op diverse fora gevonden dat dit aan vista zou liggen, maar kan het niet echt voorstellen. Bij kopieren regelmatig de melding "Can't find specified folder. The network path is no longer available".westergas schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 00:28:
[...]
Mmmm dit ligt aan jouw setup of je heb je instellingen niet goed staan. AC3 en MP draait prima op Vista.
en dus ook op win7....kunnen we vista lekker in de kast zetten bij win98 Millennium Edition
Winxp kan (en hoeft) eeeecht niet meer gast!
Vandaar bij mij de wens om het eens met XP te proberen. Als iemand een versie van Catalyst heeft die werkt met XP voor de HD3200, dan hoor ik het graag (of als iemand weet waarom die rare melding komt met kopieeren...)
Thanks!
mijn excuses, dan zal ik het anders verwoorden. CoreAVC vertrouw ik niet zo.
Als je alles na gaat is eigenlijk alles wel software... maargoed ik ga voor de 7750...
Zit allen te tobben over een goede stille koeler aangezien mijn MJR2 net niet een AMD processor kan herbergen met een boxed koeler. Is te hoog en het gat zit net "naast" de processor (1-2 cm)
dus ik heb een lagere koeler nodig (iig aan 1 kant)
ps. mijn HD 3200, is eigenlijk toch veel minder goed dan de 4350? (vandaar dat ik een 4350 er in heb zitten, ook voor LPCM +7.1 support))
Als je alles na gaat is eigenlijk alles wel software... maargoed ik ga voor de 7750...
Zit allen te tobben over een goede stille koeler aangezien mijn MJR2 net niet een AMD processor kan herbergen met een boxed koeler. Is te hoog en het gat zit net "naast" de processor (1-2 cm)
dus ik heb een lagere koeler nodig (iig aan 1 kant)
ps. mijn HD 3200, is eigenlijk toch veel minder goed dan de 4350? (vandaar dat ik een 4350 er in heb zitten, ook voor LPCM +7.1 support))
[ Voor 83% gewijzigd door spanx op 18-05-2009 13:05 ]
Sorry voor de late reactie, ik kijk niet elke dag op GoT. Ik heb gewoon een qwerty layout. Het type nummer was trouwens Keysonic ACK-616RF (i.p.v. ACK616-RF). Ik ben express voor het bordje met trackball gegaan omdat het fijn te bedienen is. De trackball vereist wel enige gewenning. Uiteindelijk heb mijn bordje bij Zercom bestelt.Quacka schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:24:
[...]
Ik zat nu zelf aan deze te denken
http://www.amazon.co.uk/K...ics&qid=1241422038&sr=8-1
Alleen dat is een qwertz-toetsenbord. Was dat bij jou ook?
Ik kan trouwens die ack616-rf niet vinden.
Ze hebben degene die ik vond ook in nederland:
http://www.pcmegastore.nl...o.php?products_id=7380984
Bij amazon vond ik ook deze:
http://www.amazon.co.uk/g...NBDU/ref=pd_luc_sbs_01_01
[afbeelding]
Ziet er ook heel mooi uit. Ik weet alleen niet of ik een trackball fijn vind. Het ljkt me wel natuurlijker werken als je op de bank zit. Handen aan de zijkant.
Bij die keysonic moet je naar het midden om het te bedienen. Dat heeft wel wat nadelen. (denk ik)
Je kan/mag natuurlijk best het een en ander onder XP proberen maar bedenk dan wel dat je geen DXVA hardware acceleratie hebt......bron toch zonde als je je bluray rips afspeelt.jelleeelco schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:58:
[...]
Vandaar bij mij de wens om het eens met XP te proberen. Als iemand een versie van Catalyst heeft die werkt met XP voor de HD3200, dan hoor ik het graag (of als iemand weet waarom die rare melding komt met kopieeren...)
Thanks!
Hoezo geen DXVA onder XP?anjaniki schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:01:
[...]
Je kan/mag natuurlijk best het een en ander onder XP proberen maar bedenk dan wel dat je geen DXVA hardware acceleratie hebt......bron toch zonde als je je bluray rips afspeelt.
Werkt bij mij anders perfect..? Tenzij ik iets anders bedoel dan wat jij bedoelt.
DXVA werkt uitstekend onder Windows XP helemaal op een HD3200. Zelf heb ik een Gigabyte moederbordje met deze chip in combinatie met een AMD Athlon X2 64 5050e en ik kan via DXVA prima Blu Ray schijfjes afspelen met gebruik van PowerDVD.anjaniki schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:01:
[...]
Je kan/mag natuurlijk best het een en ander onder XP proberen maar bedenk dan wel dat je geen DXVA hardware acceleratie hebt......bron toch zonde als je je bluray rips afspeelt.
Maar om terug te komen op jouw link, dit is de tekst:
Als je goed leest heeft dit alleen betrekking op een GPU van Intel, deze is DXVA 2.0 nodig om HD content af te spelen en DXVA 2.0 is alleen beschikbaar (klaarblijkelijk) in Windows Vista. Dit zou je eigenlijk als gebrek van deze Intel GPU kunnen zien.Forget about Windows XP
We've gotten a few more details as to why Intel's GN40 is having problems with HD content in Windows XP.
DXVA 2.0 is only supported by Windows Vista and Windows 7 and the EVR (Enhanced Video Renderer) is the part that is critical when it comes the media playback on these types of machines, as it's the part that offloads the CPU and enables the GPU to take over most of the workload when it comes to playing back video content.
This also means that you're limited to the video player you can use as unless the software supports DXVA 2.0 no offloading to the GPU will take place. All of this is not really an issue on your average PC, at least as long as you're happy running Windows Vista or Windows 7 Beta on it, but on a netbook or nettop, it's a big problem, as these platforms are mostly shipping with Windows XP.
This is also part of the reason why the Asus Eee PC 1004DN had major problems playing back HD video content, as Asus has in their wisdom decided to ship the system with Windows XP rather than Vista to keep costs down. This is a very poor decision on Asus' side, as it will make the Eee PC 1004DN look like a poor choice of hardware.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik heb een Core 2 Duo E4400 over uit een dell systeem.
Daar wil een htpc mee bouwen die wordt aangesloten op een HD Ready tv, via vga.
Dus dan draai ik op 1366x768.
Ik begrijp dat deze vraag erg vaak langskomt. 1080p films zijn voor mij niet noodzakelijk, maar zou ik ze toch vloeiend kunnen afspelen?
Ik begrijp dat een moederbord met een geForce 9300/9400 aanbevolen wordt met E5x00 of E7x00. Of zou ik met losse 3d kaart verder komen dan?
Daar wil een htpc mee bouwen die wordt aangesloten op een HD Ready tv, via vga.
Dus dan draai ik op 1366x768.
Ik begrijp dat deze vraag erg vaak langskomt. 1080p films zijn voor mij niet noodzakelijk, maar zou ik ze toch vloeiend kunnen afspelen?
Ik begrijp dat een moederbord met een geForce 9300/9400 aanbevolen wordt met E5x00 of E7x00. Of zou ik met losse 3d kaart verder komen dan?
Waarschijnlijk hebben meer mensen in dit forum hiermee te maken gehad aangezien HTPC's vaak staan op plekken waar geen geaard stopcontact is.
Mijn HTPC komt in de woonkamer te staan. Ik heb daar geen geaard stopcontact. Hoe hebben jullie dit opgelost? Ik lees hele wisselende verhalen hierover. Maar als het goed is zitten hier mensen die dezelfde situatie hebben...
Mijn HTPC komt in de woonkamer te staan. Ik heb daar geen geaard stopcontact. Hoe hebben jullie dit opgelost? Ik lees hele wisselende verhalen hierover. Maar als het goed is zitten hier mensen die dezelfde situatie hebben...
Mijn xbox, tv, receiver en digitale ontvanger (en tot voor kort een DVD-speler) zitten allemaal in een verloopdoos die in een ongeaard stopcontact zit. Nergens last van...ione schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 09:57:
Waarschijnlijk hebben meer mensen in dit forum hiermee te maken gehad aangezien HTPC's vaak staan op plekken waar geen geaard stopcontact is.
@ione
ik heb een oud appartement, waar ik alleen geaarde stopcontacten heb ik de keuken en de douche.
tv, luidsprekers, etc hebben allemaal geen aarde. Ik doe het al jaren. Het is vast beter een geaard stopcontact, maar ik denk dat de meeste mensen het zo doen. Kennelijk gaat dat wel goed.
ik heb een oud appartement, waar ik alleen geaarde stopcontacten heb ik de keuken en de douche.
tv, luidsprekers, etc hebben allemaal geen aarde. Ik doe het al jaren. Het is vast beter een geaard stopcontact, maar ik denk dat de meeste mensen het zo doen. Kennelijk gaat dat wel goed.
Ja zo zat ik er ook altijd in. Ik las er laatst iets over en begon toen te twijfelen. Ik was een beetje op zoek gegaan nadat ik laatst de tv-kabel uit de decoder probeerde te halen en daarbij een lichte tinteling voelde (waarschijnlijk raakte ik de kast van de dvd-speler of decoder daarbij).aalekss schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:03:
@ione
En omdat ik twee kleine kids heb rondlopen wilde ik het even zeker weten dat ik niks doms doe.
Wat ik wel gelezen heb is dat het al wel beter is om het allemaal in een verlengdoos met randaarde te doen en deze kan dan op een niet geaard stopcontact.
Ik zit in een huurwoning uit 1981 waar ook alleen in de keuken de stopcontacten geaard waren.
Ik heb in het verleden toch te pijnlijke ervaringen gehad met 1 of meerdere PC's in ongeaarde stopcontacten. Je kan al tintelingen voelen op het moment dat je zulke simpele handelingen wilt uitvoeren als een usb-stickje erin prikken, etc. Plus zwevende spanning van je PSU die op je behuizing blijft staan of vrolijk naar je audiofiele hi-fi installatie loopt wanneer je die verbonden hebt met je HTPC.
Nee... ik heb gewoon een klein bedragje geinvesteerd in een juiste installatie en een electricien voor 50 euro per stopcontact 4 stopcontacten laten aarden. Op zich baalde hij nog wel een beetje want er bleek in het huis wel meer aan de electrische installatie niet te kloppen, wat hij door deze actie ook meteen goed moest maken (hij was uiteindelijk dus langer bezig dan gepland) maar ik heb in ieder geval alles nu netjes zoals het hoort.
Ik heb in het verleden toch te pijnlijke ervaringen gehad met 1 of meerdere PC's in ongeaarde stopcontacten. Je kan al tintelingen voelen op het moment dat je zulke simpele handelingen wilt uitvoeren als een usb-stickje erin prikken, etc. Plus zwevende spanning van je PSU die op je behuizing blijft staan of vrolijk naar je audiofiele hi-fi installatie loopt wanneer je die verbonden hebt met je HTPC.
Nee... ik heb gewoon een klein bedragje geinvesteerd in een juiste installatie en een electricien voor 50 euro per stopcontact 4 stopcontacten laten aarden. Op zich baalde hij nog wel een beetje want er bleek in het huis wel meer aan de electrische installatie niet te kloppen, wat hij door deze actie ook meteen goed moest maken (hij was uiteindelijk dus langer bezig dan gepland) maar ik heb in ieder geval alles nu netjes zoals het hoort.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Offtopic:eymey schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:36:
Ik zit in een huurwoning uit 1981 waar ook alleen in de keuken de stopcontacten geaard waren.
En dat ging zonder te breken en slopen? En was dat een 'mannetje' of een erkend bedrijf? Voor dat bedrag wil ik het ook wel meteen in orde maken.
Anoniem: 284495
Beste mensen allemaal,
Ik ben al jaren bezig om een goed werkend systeem op te zetten en daarvoor heb ik veel htpc software getest dat moet voldoen aan client/server configuratie en tevens stabiel moet zijn. De configuratie is als volgt:
Server:
- dvb-t and dvb-s2 kanalen (d.m.v. een firedtv dvb-t tuner die via firewire vastzit aan mac mini zodoende kan ik daarmee Digitenne ontvangen en voor satelliet gebruik ik een technotrend s2-3600 dvb-s2 voor de ontvangst van Hispasat)
- movies (meeste formaten dienen afspeelbaar te zijn)
- music (afkomstig van Synology NAS)
- photos (afkomstig van Synology NAS)
- radio via digitenne + satelliet
Gebruikte hardware:
- WIN7 RC with 4 GB RAM
- HTPC=MAC MINI 1.83 GHz intel core 2 duo
Client:
- Slaapkamer met LCD scherm en daarachter gemonteerd een EEEBOX B202
- CPU: 1.6 GHz (Atom processor)
Ik heb in het begin heel veel gebruikt gemaakt van de combinatie Frontrow/Plex/Eyetv samen met Remote Buddy maar omdat dit geen client/server omgeving ondersteunt overgestapt hiervoor terug naar MediaPortal. Echter met het gebruik van MDAPI voor softcam gemerkt dat ook dit pakket niet erg stabiel is voor een WAF factoor als htpc pakket.
Heb jullie nog tips of ideeen voor OS en software? Bv een linux oplossing met vdr of sagetv. Ik wil wel digitenne+satelliet in elke kamer kunnen bekijken. Dat is mijn eis van de htpc. Overal dezelfde content dus.
Groeten,
Rafael
Ik ben al jaren bezig om een goed werkend systeem op te zetten en daarvoor heb ik veel htpc software getest dat moet voldoen aan client/server configuratie en tevens stabiel moet zijn. De configuratie is als volgt:
Server:
- dvb-t and dvb-s2 kanalen (d.m.v. een firedtv dvb-t tuner die via firewire vastzit aan mac mini zodoende kan ik daarmee Digitenne ontvangen en voor satelliet gebruik ik een technotrend s2-3600 dvb-s2 voor de ontvangst van Hispasat)
- movies (meeste formaten dienen afspeelbaar te zijn)
- music (afkomstig van Synology NAS)
- photos (afkomstig van Synology NAS)
- radio via digitenne + satelliet
Gebruikte hardware:
- WIN7 RC with 4 GB RAM
- HTPC=MAC MINI 1.83 GHz intel core 2 duo
Client:
- Slaapkamer met LCD scherm en daarachter gemonteerd een EEEBOX B202
- CPU: 1.6 GHz (Atom processor)
Ik heb in het begin heel veel gebruikt gemaakt van de combinatie Frontrow/Plex/Eyetv samen met Remote Buddy maar omdat dit geen client/server omgeving ondersteunt overgestapt hiervoor terug naar MediaPortal. Echter met het gebruik van MDAPI voor softcam gemerkt dat ook dit pakket niet erg stabiel is voor een WAF factoor als htpc pakket.
Heb jullie nog tips of ideeen voor OS en software? Bv een linux oplossing met vdr of sagetv. Ik wil wel digitenne+satelliet in elke kamer kunnen bekijken. Dat is mijn eis van de htpc. Overal dezelfde content dus.
Groeten,
Rafael
Hier nog even een noob-vraagje over codecs.
Ik heb nu Vista Ultimate erop staan. DVD's worden afgespeeld. Ook dvd's vanaf de harddisk. Moet ik nou hiervoor toch nog een codec gaan installeren? Ik zie hier verschillende codec-packs voorbijkomen, maar waar basseer je de keuze op? Is dat een persoonlijke keuze of gebonden aan je hardware?
Ik heb zelf Gigabyte moederbord met GF9400 chipset. E7400 CPU. 4GB RAM.
Wat zou ik er als codec-pack bij moeten doen?
Ik heb nu Vista Ultimate erop staan. DVD's worden afgespeeld. Ook dvd's vanaf de harddisk. Moet ik nou hiervoor toch nog een codec gaan installeren? Ik zie hier verschillende codec-packs voorbijkomen, maar waar basseer je de keuze op? Is dat een persoonlijke keuze of gebonden aan je hardware?
Men zegt dat de PowerDVD9-codec beter beeld geeft dan de ingebouwde Vista-codec.ione schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:19:
Je kunt als je gemakkelijk wilt doen K-Lite installeren, al zal niet iedereen hier dat aanraden denk ik.
Voor H.264 (HD-kwaliteit) dien je nog wel losse codecs te installeren. In jouw geval zou je kunnen kiezen voor CoreAVC welke in combinatie met je GF hardwareacceleratie oplevert (lager CPU gebruik), genaamd CUDA.
Of je verdiept je eventjes in Mediaplayer Classic HC en stelt daar de zaken goed in waardoor je grafische kaart het overneemt zonder dat je codecs hoeft te installeren.
Ik schat dat de meeste mensen hun PC inderdaad (zonder problemen) ongeaard aangesloten hebben, maar in beginsel dien je apparatuur die aarde behoeft ook dusdanig aan te sluiten, lees de volgende quote:ione schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 09:57:
Dan komt er evt. nog een ander probleem om de hoek kijken, wanneer je besluit een geaard stopcontact/wcd aan te (laten) leggen, dien je officieel alle WCD's in dezelfde ruimte van randaarde te voorzien. Nu vin ik dit zelf ietwat overdreven, maar toch."Je kunt de computer veilig op een ongeaard stopcontact aansluiten".
Thuis staat de computer vaak in de woonkamer of hobbykamer. Bij de meeste woningen zijn deze kamers vaak niet voorzien van randgeaarde wandcontactdozen.
De computer heeft echter altijd een driepolig geaard aansluitsnoer. Kun je dan toch veilig je computer op deze ongeaarde stopcontacten aansluiten?
Daar kunnen we heel kort over zijn. NEE!
Op een ongeaarde computer kan een spanning komen te staan tot ongeveer 115 volt. Omdat de ontstoringcondensators geen grote stromen doorlaten hoeft dit nog niet meteen gevaarlijk te zijn, al kan het prikkelende gevoel wat ontstaat bij aanraking van de computer wel een schrikreactie opleveren. Gaat echter een condensator stuk of er ontstaat kortsluiting dan kan er zonder meer 230 volt op de PC kast komen te staan, wat resulteert in een zeer gevaarlijke situatie. Is de computer wel op een geaarde contactdoos aangesloten dan zal de aardlekschakelaar uitspringen waardoor er geen spanning meer op het systeem staat. Bovendien vallen storingen welke veroorzaakt worden door geen of onjuiste aarding meestal niet onder de garantie. Een elektricien kan vaak heel eenvoudig het stopcontact voorzien van randaarde.
Ik had ook geen randaarde en heb een aarde draad vanuit de kruipruimte (dus direct aan de 'echte' grondaarde),aan de wcd toegevoegd, deze zit natuurlijk wel op een groep in de meterkast met aardlekschakelaar. Niet de beste en meeste chique oplossing, wel geaard en 'velig' nu.......
Maar je lijkt te schrijven dat alles weergegeven wordt zoals jij dat wilt. Dan hoef je natuurlijk niets extra's te installeren. Zou ik dan ook zeker niet doen.ione schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:19:
Ik heb nu Vista Ultimate erop staan. DVD's worden afgespeeld. Ook dvd's vanaf de harddisk. Moet ik nou hiervoor toch nog een codec gaan installeren? ............
Dit is natuurlijk onzin. Je hebt altijd decoders nodig. De decoders regelen evt. dat er zaken hardwarematig afgespeeld kunnen worden. MP-Classic HC is in feite ook gewoon een decoder. Bovendien zul je waarschijnlijk met alleen MPC-HC niet uit de voeten komen.........Dadona schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:34:
Of je verdiept je eventjes in Mediaplayer Classic HC en stelt daar de zaken goed in waardoor je grafische kaart het overneemt zonder dat je codecs hoeft te installeren.
Dat was een erkende installateur, die in het stadshart van Almere ook veel winkels van de nodige elektra heeft voorzien.ione schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:40:
[...]
Offtopic:
En dat ging zonder te breken en slopen? En was dat een 'mannetje' of een erkend bedrijf? Voor dat bedrag wil ik het ook wel meteen in orde maken.
Het kan in principe zonder te breken en te slopen. In de meeste gevallen zit er in de centraaldoos van je kamer (in oudere huizen het lichtpunt van de lamp) al een groen-gele aarddraad waar een lasdop op zit/kan en van daaruit kun je dan de stopcontacten van randaarde voorzien. .Als je weet wat je doet mag je het zelfs zelf doen (Gamma heeft er ook allemaal klushandleidingen voor).
In het ergste geval moet je je bedrading naar de meterkast vervangen als daar nog geen aarddraad in voorzien is.
Trouwens, nog even terzijde, maar dan wordt het misschien echt offtopic, maar wel belangrijk om te overwegen:
Ik heb zelfs een keer in een test van overspannings-beveiligde stekkerdozen gelezen dat het gebruik van een overspanningsbeveiliger op een ongeaard stopcontact brandgevaar kan geven op het moment dat die beveiliging echt z'n werk moet doen, omdat die blokken meestal de randaarde nodig hebben voor het afvloeien van overtollige energie. Maar ik weet niet zeker hoe waar dat is.
Ik heb zelfs een keer in een test van overspannings-beveiligde stekkerdozen gelezen dat het gebruik van een overspanningsbeveiliger op een ongeaard stopcontact brandgevaar kan geven op het moment dat die beveiliging echt z'n werk moet doen, omdat die blokken meestal de randaarde nodig hebben voor het afvloeien van overtollige energie. Maar ik weet niet zeker hoe waar dat is.
Op mijn HTPC draai ik nu een 'fresh' install van Windows 7 Ultimate X64 Build 7127. Voorheen had ik ook een install van Windows 7 Ultimate X64 op mijn HTPC, maar telkens geupgrade (7057 -> 7068 -> 7100). Het probleem is: ik heb CoreAVC 1.9.5.0, AC3 1.51A en Vobsub 2.23 geinstalleerd, hiemee kon ik voorheen (met Vista Ultimate X64) al mijn X264 720p en 1080p rips met DTS en ondertiteling vloeiend draaien. Echter sinds ik op Windows 7 zit doen alleen de 720p rips het nog vloeiend en met 1080p rips krijg ik veel gekleurde blokjes en gestoord beeld. heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb al heel wat afgezocht, maar geen helder antwoord kunnen vinden.
Nu weet ik dat ik WMP HC kan installeren. Maar ik wil juist met CoreAVC en Vobsub werken.
HTPC Specs:
AMD Phenom X4 9550
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H (Video: ATi Radeon HD3200 Onboard, Audio: Realtek ALC889A)
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 8GB (4x 2GB) DDR2
Nu weet ik dat ik WMP HC kan installeren. Maar ik wil juist met CoreAVC en Vobsub werken.
HTPC Specs:
AMD Phenom X4 9550
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H (Video: ATi Radeon HD3200 Onboard, Audio: Realtek ALC889A)
Erm...da's toch niet overdreven goedkoop? Ik heb stopcontacten laten verlagen (incl een hoop freeswerk in betonnen wanden) en laten aarden voor €65 per WCD.ione schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:40:
[...]
Offtopic:
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Gaat dit nu over stopcontacten of over htpc's?
Er zijn duizenden mensen die computers op niet geaarde stopcontacten hebben. Dat heeft echt weinig met dit onderwerp te maken....
Het is trouwens al een eeuwig durende discussie. Op elk computerforum op internet zijn er wel onderwerpen over te vinden...
Er zijn duizenden mensen die computers op niet geaarde stopcontacten hebben. Dat heeft echt weinig met dit onderwerp te maken....
Het is trouwens al een eeuwig durende discussie. Op elk computerforum op internet zijn er wel onderwerpen over te vinden...
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Heren/dames,
Ik ga een nieuwe PC kopen maar daar ben ik al wel uit. Nu dacht ik wat ga ik dan met de "oude" handel doen? ik bedacht dat ik daar misschien nog wel wat mee kan.
Misschien dat ik er een HTPC van kan maken of iets vergelijkbaars waar ik Hd films mee kan afspelen op de LCD. Diverse topics doorgelezen maar kon eigenlijk niet het antwoord vinden, ik vond vooral veel over nieuwe kasten,mobo's en GPU'S maar niet zozeer over "oud" spul.
Kan ik met niet al teveel investeringen hier (nog) wat mee:
AMD 64 3200+
asus A8n-E (onboard optical out)
1024mb pc3200
geforce 7600GT (DVI)
WD 160 GB SATA
De afmeting maakt op zich niet veel uit (groot dressior).
Of zeggen jullie zonde geld beter sparen voor wat anders? Ik stel niet veel eisen naast films kijken wat muziek en verder niets.
thanks.
Ik ga een nieuwe PC kopen maar daar ben ik al wel uit. Nu dacht ik wat ga ik dan met de "oude" handel doen? ik bedacht dat ik daar misschien nog wel wat mee kan.
Misschien dat ik er een HTPC van kan maken of iets vergelijkbaars waar ik Hd films mee kan afspelen op de LCD. Diverse topics doorgelezen maar kon eigenlijk niet het antwoord vinden, ik vond vooral veel over nieuwe kasten,mobo's en GPU'S maar niet zozeer over "oud" spul.
AMD 64 3200+
1024mb pc3200
geforce 7600GT (DVI)
WD 160 GB SATA
Of zeggen jullie zonde geld beter sparen voor wat anders? Ik stel niet veel eisen naast films kijken wat muziek en verder niets.
thanks.
nieuwe pc samenstellen = leuk
Afgezien wat je er voor moet betalen (dat weten we niet), denk ik dat het zonde is en dat je beter door kan sparen.
zolang je je beperkt tot 720p werkt bovenstaand systeem prima. Ik heb een Athlon 2800+ en die trekt 720p ook. Gebruik wel een efficiente codec, zoals coreAVC.Blaasijzer schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:31:
Heren/dames,
AMD 64 3200+
1024mb pc3200
geforce 7600GT (DVI)
WD 160 GB SATA
thanks.
2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S
Tussen de codec discussies door hoop ik dat iemand mij bij een tweetal probleempjes kan helpen van totaal andere aard. Ik tracht een HTPC te configureren/installeren gebasseerd op een Origen AE X15e behuizing.
Nu heb ik twee probleempjes met deze behuizing:
1. Kalibratie van het touchscreen.
2. Power up via MCE of Harmony remote.
1. Inmiddels heb ik het systeem zowel met Windows Vista als met Windows XP geinstalleerd. De drivers welke ik in beide gevallen heb gebruikt heb ik van de website van Origen AE gedownload. Ik heb alle configuratie mogelijkheden doorlopen, te weten de 4, 9 en 25 punts kalibratie. In alle geallen blijf ik een zeer hinderlijke afwijking houden. De muiscursor verschijnt namelijk niet op het punt waar ik het scherm daadwerkelijk aanraak, maar schuin daar onder. Ruim een centimeter naar onderen en ruim een centimeter naar links dan waar ik het scherm daadwerkelijk aanraak.
Overigens heb ik de kalibratie mogelijkheden ook eens doorlopen met behulp van de styles van mijn HTC touch HD, maar helaas heeft dit ook niets uit gehaald. Nu ruim een week geleden heb k ook een e-mail hierover naar Origen AE gezonden, maar helaas krijg ik van hun totaal gen reactie. Vanavond heb ik nog een e-mail naar de leverancier van de behuizing gestuurd, maar eigenlijk hoop ik dat hier iemand de oplossing weet. Via Google is hier zeer weinig over te vinden helaas.
2. Via Media Portel (geinstalleerd op Windows XP SP3) kan ik het systeem in standby zetten, alleen met de power button op de, bij de behuizing meegeleverde MCE remote, kan ik het systeem niet weer inschakelen.
Nu ben ik eens rond gaan zoeken met Google en dit probleem schijnt bgin 2008 ook veel voor te komen. Of liever gezegd veel personen liepen hier tegen aan.
Nu blijkt het probleem in de voeding van de PCB's van het touchscreen en IRtransciever te zitten. Wanneer het systeem uit of in standby stond kreeg de IRtransciever geen voedingsspanning. Alleen is dit tegenwoordig verholpen met een kabel die je tussen de voeding en het moederbord moet plaatsen waardoor een 5 Volts lijntje wordt afgetapt om de IRtransciever extra te voeden. Dus dit mag het probleem niet zijn.
Iemand met een vergelijkbar of dezelfde behuizing hier een tip of oplossing voor?
Sys-specs:
AMD AThlon X2 64 5050e (passief gekoeld)
GigaByte GA-MA78GM-S2H
2GB PC6400 DDR (2x 1GB)
LG Blu Ray speler
WD GP 500GB HDD
300Watt FPS passief gekoelde voeding
Nu heb ik twee probleempjes met deze behuizing:
1. Kalibratie van het touchscreen.
2. Power up via MCE of Harmony remote.
1. Inmiddels heb ik het systeem zowel met Windows Vista als met Windows XP geinstalleerd. De drivers welke ik in beide gevallen heb gebruikt heb ik van de website van Origen AE gedownload. Ik heb alle configuratie mogelijkheden doorlopen, te weten de 4, 9 en 25 punts kalibratie. In alle geallen blijf ik een zeer hinderlijke afwijking houden. De muiscursor verschijnt namelijk niet op het punt waar ik het scherm daadwerkelijk aanraak, maar schuin daar onder. Ruim een centimeter naar onderen en ruim een centimeter naar links dan waar ik het scherm daadwerkelijk aanraak.
Overigens heb ik de kalibratie mogelijkheden ook eens doorlopen met behulp van de styles van mijn HTC touch HD, maar helaas heeft dit ook niets uit gehaald. Nu ruim een week geleden heb k ook een e-mail hierover naar Origen AE gezonden, maar helaas krijg ik van hun totaal gen reactie. Vanavond heb ik nog een e-mail naar de leverancier van de behuizing gestuurd, maar eigenlijk hoop ik dat hier iemand de oplossing weet. Via Google is hier zeer weinig over te vinden helaas.
2. Via Media Portel (geinstalleerd op Windows XP SP3) kan ik het systeem in standby zetten, alleen met de power button op de, bij de behuizing meegeleverde MCE remote, kan ik het systeem niet weer inschakelen.
Nu ben ik eens rond gaan zoeken met Google en dit probleem schijnt bgin 2008 ook veel voor te komen. Of liever gezegd veel personen liepen hier tegen aan.
Nu blijkt het probleem in de voeding van de PCB's van het touchscreen en IRtransciever te zitten. Wanneer het systeem uit of in standby stond kreeg de IRtransciever geen voedingsspanning. Alleen is dit tegenwoordig verholpen met een kabel die je tussen de voeding en het moederbord moet plaatsen waardoor een 5 Volts lijntje wordt afgetapt om de IRtransciever extra te voeden. Dus dit mag het probleem niet zijn.
Iemand met een vergelijkbar of dezelfde behuizing hier een tip of oplossing voor?
Sys-specs:
AMD AThlon X2 64 5050e (passief gekoeld)
GigaByte GA-MA78GM-S2H
2GB PC6400 DDR (2x 1GB)
LG Blu Ray speler
WD GP 500GB HDD
300Watt FPS passief gekoelde voeding
[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 20-05-2009 00:23 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Wil je alsjeblieft niet met 'natuurlijk onzin' komen. Het kan niet kloppen, maar om meteen zo'n reactie eruit te gooien alsof ik zomaar er wat uit flap. Daarnaast zou het ook prettig zijn als mijn reply goed leest. Ik zeg niet dat je geen (decoder) codec nodig hebt. Ik zeg alleen dat je die niet hoeft installeren, want die is al geintegreerd in MP-Classic HC, zoals ook te lezen is op de website die ik eerder aangaf:kaajee schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:43:
Dit is natuurlijk onzin. Je hebt altijd decoders nodig. De decoders regelen evt. dat er zaken hardwarematig afgespeeld kunnen worden. MP-Classic HC is in feite ook gewoon een decoder. Bovendien zul je waarschijnlijk met alleen MPC-HC niet uit de voeten komen.........
Die DXVA waar ze over spreken gaat over het decoderen van videobeelden door je GPU. Stel je dat goed in in MP-Classic HC dan bereik je hetzelfde als met PowerDVD, dat ook die optie heeft dankzij de decoder codec van PowerDVD....Several new features have been integrated in this player, such as :
...Additional video decoders and in particular H.264 and VC-1 with DXVA support (see specific section for details...
nou niks want dat heb ik al, alleen andere kast denk ik want ik ga mijn huidige hergebruiken.Jumpman schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:38:
Afgezien wat je er voor moet betalen (dat weten we niet), denk ik dat het zonde is en dat je beter door kan sparen.
dus 720 moet lukken? thanks mijn tv is toch "slechts" HD ready
nieuwe pc samenstellen = leuk
Graag wilde ik het volgende weten, voordat ik de Antec Fusion Remote Max zou aankopen.
Wat krijg je zoal af te lezen op het display van de Antec Fusion Remote Max
Wat kan ik me hier bij voorstellen
Wat krijg je zoal af te lezen op het display van de Antec Fusion Remote Max
- Zie je de mappenstructuur staan
- Zie je welke Mp3-liedjes er worden afgespeel

Nee en ja.
Geen mappenstructuur en wel evt. welke MP3 er afgespeeld wordt en (dus) ja je zult je tv telkens moeten inschakelen om een andere MP3 te selecteren en btw dit is al talloze malen voorbij gekomen in dit topic.........
Geen mappenstructuur en wel evt. welke MP3 er afgespeeld wordt en (dus) ja je zult je tv telkens moeten inschakelen om een andere MP3 te selecteren en btw dit is al talloze malen voorbij gekomen in dit topic.........
[ Voor 27% gewijzigd door kaajee op 20-05-2009 08:55 ]
Waar speel je het mee af dan, Windows Mediaplayer?Jumpman schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 18:51:
Op mijn HTPC draai ik nu een 'fresh' install van Windows 7 Ultimate X64 Build 7127. Voorheen had ik ook een install van Windows 7 Ultimate X64 op mijn HTPC, maar telkens geupgrade (7057 -> 7068 -> 7100). Het probleem is: ik heb CoreAVC 1.9.5.0, AC3 1.51A en Vobsub 2.23 geinstalleerd, hiemee kon ik voorheen (met Vista Ultimate X64) al mijn X264 720p en 1080p rips met DTS en ondertiteling vloeiend draaien. Echter sinds ik op Windows 7 zit doen alleen de 720p rips het nog vloeiend en met 1080p rips krijg ik veel gekleurde blokjes en gestoord beeld. heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb al heel wat afgezocht, maar geen helder antwoord kunnen vinden.
HTPC Specs:
AMD Phenom X4 9550
Ook WMP HC kan met CoreAVC werken als je dat echt wil..
Oké, in dat geval biedt een display voor mij altans geen enkele meerwaarde.kaajee schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 08:54:
Nee en ja.
Ik kan dan net zo goed een behuizing nemen zonder scherm/display
Ik gebruik de standaard Windows Media Player om de bestanden dan af te spelen.rscheper schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:09:
[...]
Waar speel je het mee af dan, Windows Mediaplayer?
Ook WMP HC kan met CoreAVC werken als je dat echt wil..
Dus niemand heeft hier last van blokkerig beeld bij het afspelen van 1080p X264 films met CoreAVC en Windows Media Player in Windows 7 Ultimate?
Eindelijk mijn HTPC voor in de woonkamer kunnen bouwen en alles werkt perfect nu op een klein irritant detail na. Media Portal erop gezet en alle films en series succesvol toegevoegd. Alleen heb ik met het veel gebruikte moederbord voor htpc's de gigabyte ga-e7aum-ds2h het volgende probleem. Ik krijg de netwerkkaart maar niet op 1000mbit. Bij duplex mode kan ik daar namelijk niet voor kiezen en ook als ik de drivers update dan nog steeds mis ik die functie. Iemand een idee?
[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 21-05-2009 07:46 ]
Misschien meer een vraag voor in Netwerkenkeepitfrosty schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 07:46:
Eindelijk mijn HTPC voor in de woonkamer kunnen bouwen en alles werkt perfect nu op een klein irritant detail na. Media Portal erop gezet en alle films en series succesvol toegevoegd. Alleen heb ik met het veel gebruikte moederbord voor htpc's de gigabyte ga-e7aum-ds2h het volgende probleem. Ik krijg de netwerkkaart maar niet op 1000mbit. Bij duplex mode kan ik daar namelijk niet voor kiezen en ook als ik de drivers update dan nog steeds mis ik die functie. Iemand een idee?
Maar ik gok dat het je kabel is. Is je kabel slecht dan pakt ie Gbit gewoon niet.
Is inderdaad wat offtopic, excuses. Maar omdat in deze thread veel mensen zijn met dit type mobo dacht ik vraag het hier. Ik heb de kabel nog niet uitgesloten en ga dat vanmiddag even proberen, maar het vreemde is gewoon dat bij de duplex mode van de NIC geen optie staat om 1000mbit te kiezen alleen maar 10 en 100. Dit zou er toch bij moeten staan ongeacht of mijn kabel het aankan of niet?pelican schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 08:33:
[...]
Misschien meer een vraag voor in Netwerken
Maar ik gok dat het je kabel is. Is je kabel slecht dan pakt ie Gbit gewoon niet.
Ik ben helemaal af van CoreAVC met windows 7. Sinds de RC werkt AC3 geluid nu prima met de ingebakken codecs. Ik heb alleen maar de Haali splitter en Vobsub geïnstalleerd, kwaliteit is prima, CPU gebruik ligt iets hoger (zeker bij gebruik van de 64 bits MCE). Bijkomend nadeel van CoreAVC is dat er (nog) geen 64bits versie is. In de 32 bits mediaplayer heeft het me veel moeite gekost om andere codecs aan de praat te krijgen (bestandsnamen wijzigen e.d.). Aangezien ik een Nvidia n'force moederbord met Cuda heb wilde ik graag CoreAVC gebruiken vanwege de CUDA ondersteuning op zich werkte het wel en ik had geen last van een blokkerig beeld. Het voordeel was echter minimaal en zeker sinds de RC van Win7 zie ik weinig voordelen meer.Jumpman schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 19:14:
[...]
Ik gebruik de standaard Windows Media Player om de bestanden dan af te spelen?
Dus niemand heeft hier last van blokkerig beeld bij het afspelen van 1080p X264 films met CoreAVC en Windows Media Player in Windows 7 Ultimate?
85871
Is er iemand hier die voor mij een aantal "real-life" foto's heeft van de antec fusion remote (black), zowel van de binnen als buitenkant?
En dan heb ik nog een vraag, wat zijn de maximale afmetingen van deze kast, dus incl. volume knop etc?
En dan heb ik nog een vraag, wat zijn de maximale afmetingen van deze kast, dus incl. volume knop etc?
Nog nooit van Google gehoord85871 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:27:
Is er iemand hier die voor mij een aantal "real-life" foto's heeft van de antec fusion remote (black), zowel van de binnen als buitenkant?
http://images.google.be/i...t_group&resnum=1&ct=title
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Zelf wil ik binnenkort een HTPC samenstellen en ben dus al een tijdje op zoek naar een mooie behuizing voor in de woonkamer.
De behuizing moet perfekt bij de rest van mijn AV-apparaten passen.
Daarom dacht ik al die tijd aan de Antec Fusion Remote Max, tot dat ik deze mooie en oerdegelijke behuizing tegenkwam
Toch vind ik het vreemd dat deze mooie behuizing van Chieftec, hier nog niet eerder aan bod is geweest
Hier zijn enkele reviews van deze Chieftec: Klik & Klik
De hardware die ik in deze behuizing wil plaatsen zijn de volgende en komen uit mijn Media-Server:
Moederbord: Gigabyte GA-EP45-UD3R
Harde schijf: 2x 1TB van Western Digital WD10EADS
Harde schijf: 1x 320GB van Western Digital Caviar SE (WD3200AAJS)
Geheugen: Geil 4x 1GB 800
Processor: Intel E8400
Koeler: Boxed van Intel
Voeding: Zalman ZM450HP = 450W
Videokaart: Sapphire Ati 2600XT 256MB Passief gekoeld
Afstandsbediening: Logitech Harmony 785
Nog aan te kopen voor de HTPC:
Blu-Ray: LG GGC-H20L
Keybord: Logitech Cordless Mediaboard Pro
Blutooth: SitecomCN-523
Een Tv-kaart heb ik niet nodig, omdat ik hier in huis al digitale Tv heb.
Muziek zal hierbij ook nog steeds via mijn Logitech SqueezeBox gaan, die dan op de HTPC wordt aangesloten.
De HTPC zal dus zonder problemen Blu-ray in 1080p moeten kunnen weergeven.
Is de Ati 2600XT 256Mb hier nog geschikt voor
De behuizing moet perfekt bij de rest van mijn AV-apparaten passen.
Daarom dacht ik al die tijd aan de Antec Fusion Remote Max, tot dat ik deze mooie en oerdegelijke behuizing tegenkwam
Toch vind ik het vreemd dat deze mooie behuizing van Chieftec, hier nog niet eerder aan bod is geweest
Hier zijn enkele reviews van deze Chieftec: Klik & Klik
De hardware die ik in deze behuizing wil plaatsen zijn de volgende en komen uit mijn Media-Server:
Voeding: Zalman ZM450HP = 450W
Videokaart: Sapphire Ati 2600XT 256MB Passief gekoeld
Nog aan te kopen voor de HTPC:
Keybord: Logitech Cordless Mediaboard Pro
Een Tv-kaart heb ik niet nodig, omdat ik hier in huis al digitale Tv heb.
Muziek zal hierbij ook nog steeds via mijn Logitech SqueezeBox gaan, die dan op de HTPC wordt aangesloten.
De HTPC zal dus zonder problemen Blu-ray in 1080p moeten kunnen weergeven.
Is de Ati 2600XT 256Mb hier nog geschikt voor
[ Voor 4% gewijzigd door Moris op 22-05-2009 10:07 ]
Volgens google wel geschikt klik
Alleen de Ati 2600 is wel een redelijk grote energie verbruiker. Slimmer is het om een losse Nvidia 9400 te kopen voor een paar tientjes. Hiervoor is meer support mee via XBMC en verschillende codecs voor hardwarematige decodering.
Alleen de Ati 2600 is wel een redelijk grote energie verbruiker. Slimmer is het om een losse Nvidia 9400 te kopen voor een paar tientjes. Hiervoor is meer support mee via XBMC en verschillende codecs voor hardwarematige decodering.
Ik heb een Philips SRM7500 ab gekocht, daarmee zou het mogelijk moeten zijn om te scrollen door je muziek zonder de tv aan te zetten. Echter, ik heb nog geen HTPC dus kan het niet testen. Maar gezien alle reviews werkt het wel redelijk zolang je geen 20.000+ mp3's hebt.Moris schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 17:21:
[...]
Oké, in dat geval biedt een display voor mij altans geen enkele meerwaarde.
Ik kan dan net zo goed een behuizing nemen zonder scherm/display
Graag wil ik bij Ati blijven, zijn de hogere versies zoals de Ati HD 4670 energiezuinigerzeadope schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:19:
Volgens google wel geschikt klik
Dat is niet heel moeilijk uit te zoeken: http://www.legitreviews.com/article/801/9/Moris schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:39:
[...]
Graag wil ik bij Ati blijven, zijn de hogere versies zoals de Ati HD 4670 energiezuiniger
de 4550 is net wat zuiniger nog dan de 4670
Maar de 4670 presteert net weer beter dan de 4550.Johnny schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:13:
[...]
Dat is niet heel moeilijk uit te zoeken: http://www.legitreviews.com/article/801/9/
de 4550 is net wat zuiniger nog dan de 4670
(Ik had een 2600XT en heb er sinds 2 weekjes een 4670 in zitten en dat bevalt prima)
linkje naar overzicht HQV test
[ Voor 13% gewijzigd door -Leon- op 22-05-2009 18:13 ]
In dat geval zal de Ati 2600XT vervangen worden door de Ati HD 4670-Leon- schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:10:
[...]
Maar de 4670 presteert net weer beter dan de 4550
(Ik had een 2600XT en heb er sinds 2 weekjes een 4670 in zitten en dat bevalt prima)
Bedankt voor de hulp
Graag gedaan. Heb zelf gekozen voor de Sapphire Radeon HD4670 omdat deze passief is en een HDMI output heeft (dus geen DVI --> HDMI dongle nodig).Moris schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:30:
[...]
In dat geval zal de Ati 2600XT vervangen worden door de Ati HD 4670![]()
Bedankt voor de hulp
Graag wil ik voor mijn HTPC de Logitech Cordless Mediaboard Pro PS3 hebben.
Daar wij hier in België Azerty gebruiken valt deze dus helaas af, omdat deze alleen maar in Qwerty te verkrijgen is
Het toetsenbord dat ik zoek, zal samen met de AB Logitech Harmony 785 gebruikt worden.
De mogelijkheden die ik vond zijn de volgende
De Logitech diNovo Mini vind ik veel te duur.
De Logitech diNovo Edge lijkt me lastig om je bordje recht te moeten zetten in het laadstation en te duur.
Het enige goedkope alternatief is de Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard, is dit bordje wat
Anders zal het de Logitech Pro 2800+muis moeten worden
Daar wij hier in België Azerty gebruiken valt deze dus helaas af, omdat deze alleen maar in Qwerty te verkrijgen is
Het toetsenbord dat ik zoek, zal samen met de AB Logitech Harmony 785 gebruikt worden.
De mogelijkheden die ik vond zijn de volgende
De Logitech diNovo Mini vind ik veel te duur.
De Logitech diNovo Edge lijkt me lastig om je bordje recht te moeten zetten in het laadstation en te duur.
Het enige goedkope alternatief is de Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard, is dit bordje wat
Anders zal het de Logitech Pro 2800+muis moeten worden
[ Voor 5% gewijzigd door Moris op 23-05-2009 12:19 ]
dat hangt er maar van af waar je naar kijkt. Aangezien dit geen game maar een htpc topic is:-Leon- schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:10:
[...]
Maar de 4670 presteert net weer beter dan de 4550
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3420&p=2Like the rest of the Radeon HD 4000 series (4870, 4850, 4670 and 4650) the new Radeon HD 4550 and 4350 both support 8-channel LPCM over HDMI. This makes these two cards the perfect addition to any HTPC for use in a 6 or 8 channel home theater setup. The Radeon HD 4550 reference design is a full height PCI Express x16 card but it's completely passively cooled, making it an even better HTPC solution than the 4670 and cheaper. If you don't care about gaming performance but want a good way of upgrading your PC to full hardware H.264/VC-1/MPEG-2 acceleration, the 4550 is perfect, especially if the multi-channel LPCM over HDMI output matters to you.
http://www.zercom.eu/inde...c=34&f=1&h=1&s=1&a=121256Moris schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 10:32:
Graag wil ik voor mijn HTPC de Logitech Cordless Mediaboard Pro PS3 hebben.
Of beter gezegd:
pricewatch: Logitech Cordless Mediaboard Pro
Ik heb gisteren de qwerty-versie gekocht. Werkt in principe prima. Alleen heb ik wel af en toe verbindingsporblemen. Van het ene op het andere moment werkt het toetsenbord niet.
Is er iets om dit te verhelpen?
Ik ben nu setpoint aan het downloaden: kijken of dat helpt.
Verder typt het wel lekker. Al moet ik nog een beetje wennen, maar dat is altijd zo.
[ Voor 25% gewijzigd door Quacka op 23-05-2009 12:29 ]
Wouw, bedankt voor de hulpQuacka schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:21:
[...]
http://www.zercom.eu/inde...c=34&f=1&h=1&s=1&a=121256
Of beter gezegd:
pricewatch: Logitech Cordless Mediaboard Pro
Ik heb gisteren de qwerty-versie gekocht. Werkt in principe prima. Alleen heb ik wel af en toe verbindingsporblemen. Van het ene op het andere moment werkt het toetsenbord niet.
Is er iets om dit te verhelpen?
Ik ben nu setpoint aan het downloaden: kijken of dat helpt.
Verder typt het wel lekker. Al moet ik nog een beetje wennen, maar dat is altijd zo.
Ik ben blij dat het in Azety toch nog te verkrijgen is
Ik zal nog even je bevindingen afwachten, wat betreft de verbindingsproblemen.
Het is een bekend probleem. Iemand die een productreview heeft getypt meldde hetzelfde:
productreview: Logitech Cordless Mediaboard Pro review door twister00004
En bij mij heeft setpoint niet geholpen: krijg het toetsenbord niet in beeld, terwijl het volgens artificial_sun wel moet kunnen.
Misschien komt het omdat mijn oude muis nog aangesloten zit?
En bij mij heeft setpoint niet geholpen: krijg het toetsenbord niet in beeld, terwijl het volgens artificial_sun wel moet kunnen.
Ik wil me pc upgraden en ook gebruiken als htpc.. maar ben opzoek naar een moederbord met onboard video waarbij er een hdmi en een dvi uitgang is die ik tegelijk kan gebruiken. 2 dvi uitgangen is ook goed.
Liefst een AM2+ bord omdat ik waarschijnlijk de athlon X2 7750 BE wil gebruiken
Liefst een AM2+ bord omdat ik waarschijnlijk de athlon X2 7750 BE wil gebruiken
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114
In dat geval kies ik liever voor de Logitech Pro 2008Quacka schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:44:
Het is een bekend probleem. Iemand die een productreview heeft getypt meldde hetzelfde:
Kijk in de topic start (1e post) onder het kopje hardware -> moederbordenEastman schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 13:00:
Ik wil me pc upgraden en ook gebruiken als htpc.. maar ben opzoek naar een moederbord met onboard video waarbij er een hdmi en een dvi uitgang is die ik tegelijk kan gebruiken. 2 dvi uitgangen is ook goed
&Eastman schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 13:00:
......... maar ben opzoek naar een moederbord met onboard video waarbij er een hdmi en een dvi uitgang is die ik tegelijk kan gebruiken. 2 dvi uitgangen is ook goed.
...................
Daar staat dat niet hoor!zeadope schreef op zondag 24 mei 2009 @ 04:04:
[...]
Kijk in de topic start (1e post) onder het kopje hardware -> moederborden
Sterker nog: ik ken ze niet; moederborden die 2x een/de digitale uitgang tegelijk kunnen gebruiken (ken ook geen moederborden die over 2x DVI beschikken btw)
Omdat hier in het forum al over tientallen Codecs gaat, zie ik voor mezelf de bomen door het bos niet meer.
Daarom vraag ik hier voor mezelf een wellicht ander lezers, wat hulp in het gehele codec verhaal.
Ik heb mijn HTPC zo goed als in elkaar gezet.
Dus nu rest er alleen nog maar de installatie van de software en Codecs.
Hierbij wil ik Windows MediaCenter gebruiken als platform.
Wat wil ik vooral doen met mijn HTPC:
•Originele en geripte DVD’s afspelen via de BluRay-speler en harde schijf.
•Originele en geripte BluRay’s afspelen via de BluRay-speler en harde schijf.
•Foto’s en diashows weergeven;
•QuickTime .mov-bestanden van mijn camera
•Mp3, Flac afspelen, dit gebeurd ook al via Logitech SqueezeCenter)
•Alles in 1920x1080p kunnen doorsturen via Hdmi naar de Panasonic 46PZ85EA
•Via de Ati HD 4670, DTS & Dolby geluid over de Hdmi naar de Onkyo reciever sturen.
•Lichte spelletjes.
Wat ga ik niet doen met mijn HTPC:
•Tv-programma’s opnemen
•MKV, Dvix –bestanden en gedownload materiaal afspelen.
Welke Codecs heb ik nodig in Vista HomePremium 64Bit?
Liefst wil ik zo weinig mogelijk Codec-Packs instaleren, omdat dit anders weer teveel problemen geeft.
•Een MPEG2: decoder zit in Vista al ingebakken, maar is er een betere voor DVD's?
•Ffdshow: kan dit ook gebruikt worden voor 264 materiaal (BluRay) ?
•Ati HD 6470: Hier heb ik de Ati video converter nodig!
•VistaCodec 5.1.4: ??
•CoreAVC: voor 264 materiaal (BluRay). Deze zou ook HD-Films hardwarematig versnellen, dus via je videokaart. Waardoor de CPU minder belast wordt. Hierbij moet ik wel CUDA inschakelen.
Welke Codecs kunnen we hier nu het beste gebruiken
Daarom vraag ik hier voor mezelf een wellicht ander lezers, wat hulp in het gehele codec verhaal.
Ik heb mijn HTPC zo goed als in elkaar gezet.
Dus nu rest er alleen nog maar de installatie van de software en Codecs.
Hierbij wil ik Windows MediaCenter gebruiken als platform.
•Via de Ati HD 4670, DTS & Dolby geluid over de Hdmi naar de Onkyo reciever sturen.
•Lichte spelletjes.
Wat ga ik niet doen met mijn HTPC:
•Tv-programma’s opnemen
•MKV, Dvix –bestanden en gedownload materiaal afspelen.
Welke Codecs heb ik nodig in Vista HomePremium 64Bit?
Liefst wil ik zo weinig mogelijk Codec-Packs instaleren, omdat dit anders weer teveel problemen geeft.
•Een MPEG2: decoder zit in Vista al ingebakken, maar is er een betere voor DVD's?
•Ffdshow: kan dit ook gebruikt worden voor 264 materiaal (BluRay) ?
•Ati HD 6470: Hier heb ik de Ati video converter nodig!
•VistaCodec 5.1.4: ??
•CoreAVC: voor 264 materiaal (BluRay). Deze zou ook HD-Films hardwarematig versnellen, dus via je videokaart. Waardoor de CPU minder belast wordt. Hierbij moet ik wel CUDA inschakelen.
Welke Codecs kunnen we hier nu het beste gebruiken
Moris schreef op zondag 24 mei 2009 @ 10:16:
•Lichte spelletjes.
Waarom kies je niet gewoon voor Vista x86? Voor het afspelen van videos heb je weinig tot geen voordeel aan een x64 systeem, en 3.2 GB RAM is meer dan voldoende voor het afspelen van videos. Daarnaast is de codec-ondersteuning voor 64-bits codecs ook nog zeker niet optimaal.Welke Codecs heb ik nodig in Vista HomePremium 64Bit?
PowerDVD9 of ffdshow voor het afspelen van de DVD's, AC3filter voor DD & DTS passthrough naar je receiver over HDMI (of S/PDIF), CoreAVC voor je H.264 (BluRay en rips) of PDVD9 H.264 codec.Welke Codecs kunnen we hier nu het beste gebruiken
CoreAVC doet NIET aan hardwarematige versnelling via je videokaart, maar softwarematig (CUDA dus).
PDVD9 H.264 codec doet WEL aan hardwarematige versnelling (DXVA dus)
Punt1:-Leon- schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:38:
Waarom kies je niet gewoon voor Vista x86? Voor het afspelen van videos heb je weinig tot geen voordeel aan een x64 systeem, en 3.2 GB RAM is meer dan voldoende voor het afspelen van videos. Daarnaast is de codec-ondersteuning voor 64-bits codecs ook nog zeker niet optimaal.
PowerDVD9 of ffdshow voor het afspelen van de DVD's, AC3filter voor DD & DTS passthrough naar je receiver over HDMI (of S/PDIF), CoreAVC voor je H.264 (BluRay en rips) of PDVD9 H.264 codec.
CoreAVC doet NIET aan hardwarematige versnelling via je videokaart, maar softwarematig (CUDA dus).
PDVD9 H.264 codec doet WEL aan hardwarematige versnelling (DXVA dus)
Omdat de betreffende computer al geruime tijd dienst doet als server. En nu als extra taak, ook als HTPC dienst zal moeten doen. Dus is het een ThuisServer en HTPC geworden
Op deze computer draait al een hele tijd Vista 64Bit, maar als hier 32bit aangeraden wordt dan wil ik dat zeer graag in overweging nemen
Deze hardware bezit ik nu al:
Voeding: Zalman ZM500HP = 500W
Videokaart: Sapphire Ati HD4670 512MB Passief gekoeld
Keybord: Logitech Cordless 2800 Pro
Punt 2:
Mocht ik PowerDVD gaan gebruiken, werkt dit dan als een appart programma in Vista MediaCenter of wordt hier alleen maar de Codec gebruikt
Wat mij betreft mogen we verder in deeltje 4
Wat mij betreft moeten jullie verder in Home Theater PC (HTPC) Deel 4
Dit topic is gesloten.