Oke bedankt voor de info dan ben ik er uit.
Na 2 jaar een htpc gehad te hebben op basis van obsolute hardware (Athlon 3700 op 754 moederbord en een hitte producerende Ati2600xt), besloten een nieuwe HTPC te bouwen. Met dank aan dot topic gekozen voor:
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
AMD X2 7750 Black Edition - Processor
OCZ Value - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB )
Scythe Ninja Mini - Koeler
TV kaart, HD's en geluidskaart zet ik over.
Ik heb nu een lelijk (greenpower geloof ik) HTPC kast en die moet ook vervangen, en daar kom ik even niet uit. De Antec is een mooie kast en zou mijn voorkeur hebben als ik niet een plaatje van de Chieftec Hi-Fi Series HT-01B heb gezien, aansluitingen aan de zijkant, niet zo breed, remote en voeding al ingebouwd. En niet eens al te duur.
Ik kan er alleen zo weinig over vinden, Hardware info heeft een review gedaan en die is positiewf, ik heb echter veel meer vertrouwen in de tweakers en die lijken deze kast links te laten liggen. Is het niks, is de remote lelijk (kan geen plaatje vinden van de remote), of is het gewoon een leuke kast die iedereen mist.
Gaat om deze kast:
http://www.chieftec.eu/in...id=318&Itemid=584&lang=EN
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
AMD X2 7750 Black Edition - Processor
OCZ Value - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB )
Scythe Ninja Mini - Koeler
TV kaart, HD's en geluidskaart zet ik over.
Ik heb nu een lelijk (greenpower geloof ik) HTPC kast en die moet ook vervangen, en daar kom ik even niet uit. De Antec is een mooie kast en zou mijn voorkeur hebben als ik niet een plaatje van de Chieftec Hi-Fi Series HT-01B heb gezien, aansluitingen aan de zijkant, niet zo breed, remote en voeding al ingebouwd. En niet eens al te duur.
Ik kan er alleen zo weinig over vinden, Hardware info heeft een review gedaan en die is positiewf, ik heb echter veel meer vertrouwen in de tweakers en die lijken deze kast links te laten liggen. Is het niks, is de remote lelijk (kan geen plaatje vinden van de remote), of is het gewoon een leuke kast die iedereen mist.
Gaat om deze kast:
http://www.chieftec.eu/in...id=318&Itemid=584&lang=EN
Qua uiterlijk is het een ok kast.
Als ie nou 350 x 350 mm was dan had ik hem misschioen ook gekocht. Maar 350 x 410 mm vind ik niet echt een fijne maat.
Uiterlijk is inderdaad wel ok, wat mij tegen staat van deze kast is dat hij smaller is dan mijn andere apparatuur en dat de poorten aan de zijkant zitten.
Dan moet je dus ruimte over houden.
Dan moet je dus ruimte over houden.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ook dat MSI bordje is interessant maar, inderdaad, ook weer geen s-video. Ik heb wel eens 'vroeger' gelezen dat men van de tweede poort van een Matrox kaart met een simpele schakeling een kabel met aan de tv-kant een scart kon maken, maar of dat bij VGA nog steeds zo 1 op 1 kan... volgens mij kreeg je met een hoop gegoochel met modelines te maken....Gonadan schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:15:
[...]
Ik hoop dat je daarin gelijk hebt, de meeste borden hebben zo'n aansluiting niet meer standaard zo te zien.
[...]
Die heeft een 730 chipset volgens MSI. En ook geen S-Video uitgang.
Echter is een NForce 730 niet geschikt voor Intel, ik snap er even geen reet van.
MSI zegt NForce 730 en MCP7a welke weer de GeForce 9300 is.
Edit:
Aaaaaah, stom stom stom.
nForce is de chipset, GeForce de onboard kaart.
Dus 730i + 9300.
Blijft de zoektocht naar de S-Video open, wordt vervolgd.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
SCART heeft op vier pinnen rood, groen, blauw en composite sync nodig, en juist dat laatste wordt lastig aangezien VGA de H-sync en V-sync op aparte pinnen heeft zitten en composite sync niet in de firmware van de videokaart is geklust.
Anyway, als ik dit zo lees kan je beter je uitgaven omdraaien en eerst een moderne TV kopen. Al is het alleen maar omdat je TV een stuk langzamer in waarde zakt dan de PC onderdelen die je nu 'op de groei' koopt.
Anyway, als ik dit zo lees kan je beter je uitgaven omdraaien en eerst een moderne TV kopen. Al is het alleen maar omdat je TV een stuk langzamer in waarde zakt dan de PC onderdelen die je nu 'op de groei' koopt.
[ Voor 42% gewijzigd door Dreamvoid op 07-04-2009 22:50 ]
;-) Daar heb je inderdaad gelijk inDreamvoid schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:46:
SCART heeft op vier pinnen rood, groen, blauw en composite sync nodig, en juist dat laatste wordt lastig aangezien VGA de H-sync en V-sync op aparte pinnen heeft zitten en composite sync niet in de firmware van de videokaart is geklust.
Bovendien wil ik eigenlijk wachten met de aanschaf van een LCD tot de 37" of 40" modellen met LED backlight en dvb-t een beetje betaalbaar worden (lees: rond de 800 of minder euro).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Vind hem in het zwart mooier als in het zilver.
Als je voor deze kast zou gaan zou ik zelf één zijde van de kast wel afsluiten (die aan de inputs kant) zodat er meer flow langs de HDD bays geleid wordt.
HDD's worden over het algemeen erg warm en daarbij heeft de kast dus alleen één outtake fan en de voedings fan. Wanneer je de kast aan beide kanten open zou laten denk ik dat er mischien te weinig flow langs de hdd's gaat. (maar ik zou me kunnen vergissen)
Verder nette kast hoor.
Moderne TV?Dreamvoid schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:46:

Een CRT is al antiek? Kom op zeg.
Ik heb een breeldbeeld CRT van Philips met platte buis welke nagenoeg perfect werkt, dan ga ik die toch niet vervangen omdat een kabeltje niet past.

Een HTPC biedt extra functionaliteit voor de TV, niet andersom.
Anyway, converteren naar S-Video kan je met alledrie de signalen vergeten zonder omzethardware, gaat lekker.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
ik zat eens te kijken bij alternate hoe en wat maar ik heb hier gewoon niet veel verstand van. een nieuwe pc en zeker een als htpc heb ik geen weet van.
nu heb ik digitale tv en wil dat behouden en ook van opnemen. hoe doe ik dit? want ik heb een decoder van humax. kan deze weg maar wat moet er dan in de pc?
verder hoeft het allemaal niet het beste van het beste te zijn. dit is een mooie prijs lijkt me maar misschien hebben jullie tips of betere componenten.
TV- & videokaarten Analoog
(Art.-Nr.: JK#V13)
My Cinema-P7131 (TV / Radio Kaart) € 35,-€ 35,-
CPUs Socket AM2 Athlon X2
(Art.-Nr.: HEEA70)
Athlon™ 64 X2 5200+ (2x 2700 MHz) € 62,-€ 62,-
Voedingen meer dan 600 Watt
(Art.-Nr.: TN6A03)
EarthWatts (650 Watt) € 75,-€ 75,-
Behuizingen Desktop
(Art.-Nr.: TEXI79)
LC10B-E (1 x) € 99,-€ 99,-
DVD-reWriters IDE
(Art.-Nr.: CEAA44)
DRW-22B1S (22 / 8 / 12 speed) € 27,-€ 27,-
Moederborden Socket AM2+
(Art.-Nr.: GEIFXE)
A7GM-S+HDMI A780G (AMD 780G + SB700) € 59,-€ 59,-
Harddisks 3,5 inch SATA
(Art.-Nr.: A9BI18)
HDP725050GLA360 (500 GB) € 55,-€ 55,-
Geheugen DDR2-667
(Art.-Nr.: ICIEBC)
4 GB DDR2-667 Kit (4096 MB) € 39,-€ 39,-
Totaalprijs:€ 451,-
nu heb ik digitale tv en wil dat behouden en ook van opnemen. hoe doe ik dit? want ik heb een decoder van humax. kan deze weg maar wat moet er dan in de pc?
verder hoeft het allemaal niet het beste van het beste te zijn. dit is een mooie prijs lijkt me maar misschien hebben jullie tips of betere componenten.
Behuizingen Desktop
DVD-reWriters IDE
Moederborden Socket AM2+
Harddisks 3,5 inch SATA
Geheugen DDR2-667
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Nope...Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 13:33:
[...]
Ik heb dit probleem ook. Ik heb media-center draaien onder Vista met TV Pack 2008. Zelf vermoed ik dat dit probleem voor het eerst opgedoken is sinds ik die .DLL geïnstalleerd heb om ook HD zenders te kunnen ontvangen. Hebben jullie die DLL ook geïnstalleerd?
Nou, ik heb alleen het basis pakket en hetzelfde probleem... Steekt idd de kop op als hij uit sleep komt.Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 13:33:
[...]
Dit probleem treedt bij mij altijd op als ik mijn HTPC aangezet heb (uit sleepmode gehaald) en vervolgens tv ga kijken. Als de tuner dan nog afgestemd staat op een zender die in het extra-pakket zit krijg ik bijna altijd blauw scherm. Als ik dan een 15 seconden wacht, hoor ik wel het geluid van die zender maar scherm blijft blauw (service gecodeerd). Even op en neer zappen en dan komt het beeld er ook bij.
Ik moet mezelf nog overtuigen of dit ook gebeurd op het moment dat de laatst gekeken zender gewoon in het standaardpakket zit.
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Ik heb een soortgelijke 780G setup in een gesloten TV meubel. Met de deur dicht zonder extra warmte afvoer wordt het dan alsnog te warm in het meubel. Ik heb gekozen om in de onderkant van het meubel, waar de warme lucht uit de HTPC komt, een 12cm fan te plaatsen die de warme lucht naar buiten zuigt. Scheelt zo'n 10~15 graden na een half uurtje 1080p afspelen over de CPU...jswinkels schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:17:
Ik heb tegenwoordig een dichte tv-kast waardoor mijn huidige htpc (die sowieso aan vervanging toe is) erg heet wordt en derhalve de fans steeds harder gaan loeien. Gedeeltelijk komt dit doordat de warmte niet goed weg kan en anderzijds vergt het afspelen van m.n. 720p films erg veel processorcapaciteit en dus warmte.
Nu ben ik bezig om een nieuwe htpc samen te stellen op basis van de Antec NSK2480 (de simpele verise van de Fusion remote) plus een 780g borde en de 7750 processor. De bedoeling is voornamelijk het afspelen van films in 1080p, wat nu dus niet kan. Ik verwacht dat die in ieder geval minder warmte afgeeft dan mijn 4 jaar oude pentium 4 in mijn shuttle barebone, waardoor het probleem mogelijk al minder groot wordt.
Ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen qua warmte ontwikkeling in mijn tv-kast:
1. zorgen dat de fan die lucht binnenzuigt met een gat aan de achterkant van de kast is "verbonden"
2. ervoor zorgen dat de warme lucht de kast door een gat uitgeblazen wordt
Het verwijderen van de achterplaat is geen optie een extra gat hierin wel.
Daarnaast zit ik nog te twijfelen aan een Passieve Scythe Ninja Mini dan wel de Scythe Shuriken. Mijn voorkeur gaat uit naar de Ninja Mini alleen weet ik niet of er dan genoeg koeling is.
Bedoel je niet RGB ipv. YPbPr? Als het namelijk echt YPbPr is, dan moet er haast wel een mouw aan te passen zijn met een conversie kabeltje. Mijn MSI 7600GS kaart heeft bv. een verloop kabel voor YPbPr output; kan me niet voorstellen dat dat bij de 9x00 serie ineens verdwenen is.Gonadan schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:52:
[...]
Leedvermaak is het mooiste vermaak wat er is hè?
Ok, mijn AVR snapt Composiet, S-Video en YPbPr ingaand en uitgaand.
Het moederbord ondersteund HDMI, DVI en VGA.
Daar moet toch wat te combineren zijn.
Een iets ouder 690G bord ondersteunt bv. wel YPbPr out-of-the-box: http://www.asus.com/produ...EhMfgo4ExcGXpn&templete=2
Precies Gonadan, zo denk ik er ook over
.
@willem2: Ik ben ook net tot die conclusie gekomen dat dat maar the way to go moet worden, aangezien ik zelf bv. ook nog een Asus m2a-vm hdmi heb liggen.
Het enige probleem dat ik heb, echter, is dat ik onder Linux wil gaan werken met XBMC en daar per se NVIDIA als grafische chipset voor wil hebben. Maar goed, Ik heb nog een losse Geforce 8500 liggen, dus dan moet die er voorlopig maar in (ding heeft ook s-video out
).
Alleen ff kijken of de Antec Fusion (waar ik toch maar voor ga) die kaart kan huisvesten. Dan kan ik later, wanneer ik een andere tv heb, altijd nog voor een goed GF 9400 systeem gaan kijken.
@willem2: Ik ben ook net tot die conclusie gekomen dat dat maar the way to go moet worden, aangezien ik zelf bv. ook nog een Asus m2a-vm hdmi heb liggen.
Het enige probleem dat ik heb, echter, is dat ik onder Linux wil gaan werken met XBMC en daar per se NVIDIA als grafische chipset voor wil hebben. Maar goed, Ik heb nog een losse Geforce 8500 liggen, dus dan moet die er voorlopig maar in (ding heeft ook s-video out
Alleen ff kijken of de Antec Fusion (waar ik toch maar voor ga) die kaart kan huisvesten. Dan kan ik later, wanneer ik een andere tv heb, altijd nog voor een goed GF 9400 systeem gaan kijken.
Ik lees hier rare dingen over de 780 chipset met betrekking tot 5.1 geluid. Hij zou slechts 2.0 geluid kunnen doorgeven. Sorry maar dat is lariekoek. De 780 (in ider geval de bekende Gigabyte) kan gewoon 5.1 doorgeven, dit kan (uiteraard) analoog via de verschillende miniheadphone plugjes, maar het kan ook digitaal via HDMI, of SP/DIF.
Het enige wat niet kan, en de 9300/9400 wel, is de doorgifte van oncompressed 7.1 geluid zoals TrueHD. Je kunt je afvragen hoe belangrijk dat is, wat mij betreft niet, of je moet een echte high-end audio installatie hebben met een erg goede 7.1 versterker veeeel goede luidsprekers.
En over die ‘oude’ CRT’s…
Een CRT is gewoon inmiddels achterhaald. Er is helemaal niets mis met een goede CRT (heb zelf nog een oude Trinitron in gebruik op de slaapkamer) maar de ondersteuning voor de analoge video ingangen van een CRT (zoals RGB en S-video) wordt bij htpc-chipsets gewoon minder en minder. Maar dat is ook logisch omdat de meesten een htpc in elkaar zetten voor HD weergave…
Ik weet de dat de oude AMD 690 chipset nog S-Video heeft, maar de nieuwere AMD 780 heeft dit niet meer.
Wat wel werkt is een VGA - RGB scart kabel zelf in elkaar zetten, deze werkt iig met het Gigabyte 780G bordje. Als ik me niet vergis werkt deze truc zowiezo niet met Nvidiakaarten, alleen bij ATI
Het enige wat niet kan, en de 9300/9400 wel, is de doorgifte van oncompressed 7.1 geluid zoals TrueHD. Je kunt je afvragen hoe belangrijk dat is, wat mij betreft niet, of je moet een echte high-end audio installatie hebben met een erg goede 7.1 versterker veeeel goede luidsprekers.
Een CRT is gewoon inmiddels achterhaald. Er is helemaal niets mis met een goede CRT (heb zelf nog een oude Trinitron in gebruik op de slaapkamer) maar de ondersteuning voor de analoge video ingangen van een CRT (zoals RGB en S-video) wordt bij htpc-chipsets gewoon minder en minder. Maar dat is ook logisch omdat de meesten een htpc in elkaar zetten voor HD weergave…
Ik weet de dat de oude AMD 690 chipset nog S-Video heeft, maar de nieuwere AMD 780 heeft dit niet meer.
Wat wel werkt is een VGA - RGB scart kabel zelf in elkaar zetten, deze werkt iig met het Gigabyte 780G bordje. Als ik me niet vergis werkt deze truc zowiezo niet met Nvidiakaarten, alleen bij ATI
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Om de discussie omtrent de (analoge) (s-video) TV-out wellicht even kort te sluiten, zonder al te veel over de hoe en waarom's in te gaan:
De modernere moederborden beschikken NIET meer over deze tv-out. De onboard grafische chips hebben het gewoon niet meer in zich. Dus stop je zoektocht naar zo'n moederbord.
Alternatieven:
-een (goedkope?) (tijdelijke?) andere videokaart er in die wel over s-video uit beschikt
-een VGA converter kopen (niet zo beste kwaliteit iha), zoiets
-een VGA/RGB_to_SCART/RGB kabel knutselen (met als voordeel dat dit 1 v/d beter analoge alternatieven is, geeft veel beter beeld dan s-video), zie evt.: RGB-scart met een HTPC
edit: deze kabel kan ook met nVidia werken, maar die beschikt standaard niet over compsite sync, dus dat meot je erbij 'maken' (electronisch) is dus wel lastiger.
De modernere moederborden beschikken NIET meer over deze tv-out. De onboard grafische chips hebben het gewoon niet meer in zich. Dus stop je zoektocht naar zo'n moederbord.
Alternatieven:
-een (goedkope?) (tijdelijke?) andere videokaart er in die wel over s-video uit beschikt
-een VGA/RGB_to_SCART/RGB kabel knutselen (met als voordeel dat dit 1 v/d beter analoge alternatieven is, geeft veel beter beeld dan s-video), zie evt.: RGB-scart met een HTPC
edit: deze kabel kan ook met nVidia werken, maar die beschikt standaard niet over compsite sync, dus dat meot je erbij 'maken' (electronisch) is dus wel lastiger.
[ Voor 10% gewijzigd door kaajee op 08-04-2009 09:45 ]
Nee ik bedoel echt YPbPr, wat men geregeld component noemt.Willem2 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:21:
Bedoel je niet RGB ipv. YPbPr? Als het namelijk echt YPbPr is, dan moet er haast wel een mouw aan te passen zijn met een conversie kabeltje. Mijn MSI 7600GS kaart heeft bv. een verloop kabel voor YPbPr output; kan me niet voorstellen dat dat bij de 9x00 serie ineens verdwenen is.
Zie hier:

Is op zich een optie, maar ik houd er niet zo van om bij een geheel nieuwe HTPC verouderde chipsets te kiezen.Een iets ouder 690G bord ondersteunt bv. wel YPbPr out-of-the-box: http://www.asus.com/produ...EhMfgo4ExcGXpn&templete=2
De optie zal ik wel onderzoeken.
Helaas waar inderdaad, ik wil mijn HTPC ook voor HD in elkaar zetten.psy schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:32:
De HD tv gaat er echter voorlopig niet komen, alleen wil ik niet dat ik dan ook weer een nieuwe HTPC moet.
Hmm, ik dacht dat het bij alle kaarten kon onderhand. Misschien toch maar proberen.Ik weet de dat de oude AMD 690 chipset nog S-Video heeft, maar de nieuwere AMD 780 heeft dit niet meer.
Soldeerbout heb ik nog wel ergens liggen.
- extra videokaart haalt net het voordeel van verbruik en stilte van een onboard wegkaajee schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:37:
Om de discussie omtrent de (analoge) (s-video) TV-out wellicht even kort te sluiten, zonder al te veel over de hoe en waarom's in te gaan:
Alternatieven:
- VGA converter is reteduur als je een beetje kwaliteit beeld wilt
- VGA -> RGB over SCART is nog een optie, echter moest je dan met tooltjes gaan kalibreren en prutsen heb ik begrepen. Weet niet of ik dat er voor over heb.
Ik denk dat ik eerst wat moet gaan prutsen voordat ik een keuze maak. Heb nog wel een oude pc waarmee ik in ieder geval kan spelen.
Edit:
Ik zal trouwens een nieuw topic openen hierover, dan hoeven we deze niet zo te vervuilen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat lariekoek is, is dat 780G via HDMI 5.1 LPCM kan doorgeven. Dat is dus niet waar.psy schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:32:
Ik lees hier rare dingen over de 780 chipset met betrekking tot 5.1 geluid. Hij zou slechts 2.0 geluid kunnen doorgeven. Sorry maar dat is lariekoek. De 780 (in ider geval de bekende Gigabyte) kan gewoon 5.1 doorgeven, dit kan (uiteraard) analoog via de verschillende miniheadphone plugjes, maar het kan ook digitaal via HDMI, of SP/DIF.
Moederbord wat jij noemt is: HDMI 1.3 certified in video spec only.
8200/8300 kan dus ook 7.1 LPCM via HDMI doorgeven.
Anandtech:
We've been talking about 8-channel LPCM for quite a while now, if you want to know what this is consult our article on the topic. Currently the Intel G35/G45 and NVIDIA GeForce 8200/8300 chipsets support 8-channel LPCM output via HDMI. AMD continues to trail with 2-channel LPCM output on their chipsets. However, they are offering 8-channel LPCM support on the HD 4xxx series of video cards. Of course that option comes with an additional cost and potential problems such as incompatibility with AVR receivers (i.e. those from Yamaha).
Interessant: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3411
Te laat, zie boven.
[quote]psy schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:32:
Het enige wat niet kan, en de 9300/9400 wel, is de doorgifte van oncompressed 7.1 geluid zoals TrueHD. Je kunt je afvragen hoe belangrijk dat is, wat mij betreft niet, of je moet een echte high-end audio installatie hebben met een erg goede 7.1 versterker veeeel goede luidsprekers.[quote]
Volgens mij ging die discussie over Audio over HDMI, volgens manual, AC3, DTS en 2 kanalen LPCM.
Just my 2 cents
[quote]psy schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:32:
Het enige wat niet kan, en de 9300/9400 wel, is de doorgifte van oncompressed 7.1 geluid zoals TrueHD. Je kunt je afvragen hoe belangrijk dat is, wat mij betreft niet, of je moet een echte high-end audio installatie hebben met een erg goede 7.1 versterker veeeel goede luidsprekers.[quote]
Volgens mij ging die discussie over Audio over HDMI, volgens manual, AC3, DTS en 2 kanalen LPCM.
Just my 2 cents
Ik heb het bij de 780G ook helemaal niet over LPCM. LPCM is nou net uncompressed.lujo schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:05:
[...]
Wat lariekoek is, is dat 780G via HDMI 5.1 LPCM kan doorgeven. Dat is dus niet waar.
5.1 staat voor mij gelijk aan Dolby Digital of DTS. Dat fietst gewoon over de HDMI hoor.
Ik wil niet dat er mensen denken dat je geen 'normale' 5.1 kan doorgeven. Dit is voor de meesten ruim voldoende.
Dit was trouwens de reactie waarvan ik denk, hé, daarmee krijg je dus onwaarheden:
Obscurax schreef op zondag 05 april 2009 @ 14:03:
...
Na voldoende geïnformeerd te hebben ben ik bij het volgende terecht gekomen:
Ik heb gekozen voor 780G chipset omdat ik nooit van plan ben surround te hebben. (780G kan slechts 2 kanalen verzenden via HDMI).
De Phenom heb ik gekozen voor het voordeel van HT 3.0
Voor de rest heb ik allemaal stille onderdelen proberen te kiezen omdat ik niet van geluid hou.
...
[ Voor 36% gewijzigd door psy op 08-04-2009 11:53 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ahum, dat is nu juist wat ik wel gedaan hebGonadan schreef op woensdag 08 april 2009 @ 08:26:
[...]
Ik heb een breeldbeeld CRT van Philips met platte buis welke nagenoeg perfect werkt, dan ga ik die toch niet vervangen omdat een kabeltje niet past.
[...]
Had ik eindelijk mijn HTPC'tje klaar (obv ASUS P5N7A-VM) was ik inderdaad 1 cruciaal onderdeel vergeten: de aansluiting naar de TV. Een extra videokaart was geen optie (daarvoor juist voor een IGP bordje gegaan), knutselen met kabeltjes had ik geen trek in en een excuus om es een LCD tv te kopen zocht ik al lang...
Nu nog geen moment spijt van gehad, want met een HDMI aansluting krijg je uiteindelijk toch een veel beter resultaat (beeld).
Trouwens, dit is mijn config:
MoBo: ASUS P5n7A-VM
Proc: Pentium Dual Core E5400 (2.7 GHZ)
Mem: 2x1gb Corsair Twinx DDR2-800
Cooling: Scyth Shuriken (cpu) en 2xNexus 80 mm (1 intake, 1 outtake)
Voeding: Antec Neopower 500 watt (de 430 werd niet meer geleverd)
DVD: Samsung DVD speler
Kast: D-Vine MCE303 (uit Amerika besteld)
Het leven is hard...een stoeprand ook.
Mooi kast die D-Vine. Mag ik vragen wat ie kost en hoeveel de verzendkosten waren?styxz schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:17:
Trouwens, dit is mijn config:
MoBo: ASUS P5n7A-VM
Proc: Pentium Dual Core E5400 (2.7 GHZ)
Mem: 2x1gb Corsair Twinx DDR2-800
Cooling: Scyth Shuriken (cpu) en 2xNexus 80 mm (1 intake, 1 outtake)
Voeding: Antec Neopower 500 watt (de 430 werd niet meer geleverd)
DVD: Samsung DVD speler
Kast: D-Vine MCE303 (uit Amerika besteld)
Ik ben ook benieuwd hoe stevig de zijkanten en bovenkant zijn. Is het een dun plaat staal of toch wat degelijker?
Interssant en weer eens een geupdate artikel over htpc chipsets.lujo schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:02:
Voor de meeste hier toch wel interessant:
http://www.hardware.info/...ed_chipsets_vergelijking/
Wat me opvalt, de aanbevolen minimum CPU voor een 9300/9400 lijkt me wel aan de heel voorzichtige kant, een E7200 heeft al 2,53 Ghz en is al veel sneller dan de door mij gebruikte AMD X2 3800. Met CoreAVC ben ik nog geen film tegengekomen die ik niet kon afspelen, en ik gebruik altijd softwarematige decodering (CoreAVC). Het enige wat ik wel merk, is bij HD tv dat de Mediacenter GUI het duidelijk moeilijker heeft als je even het menu inwil
Ik dank wel dat ik voor mijn tweede HTPC afstap van AMD en een 9300/9400 kies. Ik heb teveel last van kleine hikjes in mijn beeld. Niets wat dat heeft kunnen oplossen. In zeldzame gevallen gaat het 100% vloeiend (ik heb een 24p film die helemaal schokvrij loopt) maar vooral bij reguliere 50Hz beelden loopt het gewoon niet zoals het zou moeten.
De Acer AspireRevo is voorgesteld ! (Nvidia ION platform! )
http://www.engadget.com/2...-based-nettop-aspirerevo/
Klinkt leuk maar is het niet helemaal:abusimbal schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:18:
De Acer AspireRevo is voorgesteld ! (Nvidia ION platform! )
Anandtech -
"There were some scenes where the CPU utilization peaked to over 90%. While we didn’t see any dropped frames, keep in mind that we’ve already decrypted the disc; the CPU is actually doing less here than if we were playing a Blu-ray disc directly from a drive. I suspect that playing back encrypted content it is possible for the Ion platform to drop frames if CPU utilization jumps out of its comfortable 40 - 50% average.
It’s worth mentioning that the Ion machine rarely jumped up that high in CPU utilization, but it definitely did at a few points while playing Casino Royale. A standard Atom platform with the 945G chipset couldn’t even attempt to play a Blu-ray movie. While there may be some cause for concern that Atom, even paired with the 9400M, won’t always be enough to watch Blu-ray movies on it’s too early to tell. At worst I wouldn’t expect to drop more than a few frames every now and then based on how often I saw the CPU spike above 90% utilization."
Is het op dit moment niet beter om een andere proc te nemen?raydekok schreef op woensdag 08 april 2009 @ 08:46:
ik zat eens te kijken bij alternate hoe en wat maar ik heb hier gewoon niet veel verstand van. een nieuwe pc en zeker een als htpc heb ik geen weet van.
Behuizingen Desktop
DVD-reWriters IDE
Moederborden Socket AM2+
Harddisks 3,5 inch SATA
Geheugen DDR2-667
Ik heb hem zelf ook maar zou nu bv voor een 5050 gaan vanwege 45W ipv 65W.
Iemand die toevallig een goede plugin weet om radio zenders (van internet) in vmc of windows 7 te krijgen?
Alle fatsoenlijke CRT TV's van de laatste jaren hadden ook component, dus zo geweldig zal die ook niet zijn. Anyway, over S-Video krijg je geen HD, en SD alleen met nogal matige beeldkwaliteit. Lijkt me gewoon zonde om een state-of-the-art HTPC aan een wazige ouwe buis te hangen.Gonadan schreef op woensdag 08 april 2009 @ 08:26:
[...]
Moderne TV?![]()
Anyway, converteren naar S-Video kan je met alledrie de signalen vergeten zonder omzethardware, gaat lekker.
Ik heb de mijne gekocht bij Colorcaselujo schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:28:
[...]
Mooi kast die D-Vine. Mag ik vragen wat ie kost en hoeveel de verzendkosten waren?
Ik ben ook benieuwd hoe stevig de zijkanten en bovenkant zijn. Is het een dun plaat staal of toch wat degelijker?
Alleen hebben ze alleen nog zilveren...
Ik ben er zeer tevreden over, voor dat geld een erg mooie case.
Dik staal en ziet er goed uit.
Voor een vriend heb ik een (veel duurdere) OrigenAE kast besteld, dit is wel even een stap mooier maar qua prijs/kwaliteit is de D-Vine echt top!
Ik heb zo'n ding gemaakt: http://www.nexusuk.org/projects/vga2scart/eymey schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:19:
[...]
Ook dat MSI bordje is interessant maar, inderdaad, ook weer geen s-video. Ik heb wel eens 'vroeger' gelezen dat men van de tweede poort van een Matrox kaart met een simpele schakeling een kabel met aan de tv-kant een scart kon maken, maar of dat bij VGA nog steeds zo 1 op 1 kan... volgens mij kreeg je met een hoop gegoochel met modelines te maken....
Je hebt inderdaad met modelines te maken, maar dat is een kwestie van 1x in xorg.conf zetten en de vga uitgang op de juiste resolutie gooien.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Ik zie het al, we hebben een kenner.Dreamvoid schreef op woensdag 08 april 2009 @ 19:06:
Alle fatsoenlijke CRT TV's van de laatste jaren hadden ook component, dus zo geweldig zal die ook niet zijn. Anyway, over S-Video krijg je geen HD, en SD alleen met nogal matige beeldkwaliteit. Lijkt me gewoon zonde om een state-of-the-art HTPC aan een wazige ouwe buis te hangen.

In de correcte zin van component wel inderdaad. (RGB en S-Video zijn ook component video signalen)
Drie a vier jaar geleden kwam HD net op zetten, grote jongen als je dan al de meeste TV's had uitgerust met component (je bedoelt YPbPr neem ik aan).
Anyway, meer dan SD kan mijn CRT niet aan dus S-Video geeft dan prima beeld, de meerwaarde die je met RGB kan krijgen is geinig, maar zal je hooguit met games e.d. echt nodig hebben.
Ik heb geen zin om een nieuwe TV te kopen, maar ik heb ook geen zin om een nu al verouderde HTPC te bouwen. Dan moet ik straks TV en HTPC vervangen.
Dus wat ik wil is een moderne HTPC bouwen welke ik nu aan mijn SD CRT kan hangen en later aan een Full-HD TV koppel.
Dat is mijn keuze, laat me toch.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Precies, same here!
De uitspraak "het is zonde om een state of the art HTPC aan een oude CRT bak te hangen" vind ik echt de grootste nonsense. Die CRT bak doet het nog steeds prima en kan qua contrast en beeldkwaliteit op SD-resoluties waarschijnlijk nog steeds menig LCD tv eruit spelen (bij plasma betwijfel ik dit). Niet iedereen is bereid om direct diep in de buidel te tasten voor een nieuwe TV terwijl slechts (in mijn geval) die xbox die het aan het begeven is vervangen moet worden. Sterker nog, de SD-resolutie van die xbox heeft tot nu toe altijd nog voldaan.
Magoed, de oplossing van bobo1on1 klinkt op zich ook interessant (tenslotte ga ik ook echt Linux gebruiken), alleen is het jammer dat dus net bij de chipset van mijn keuze, nvidia, het wrs. weer roet in het eten gooit. Los van het feit dat ik absoluut niet met een soldeerbout om kan gaan
De uitspraak "het is zonde om een state of the art HTPC aan een oude CRT bak te hangen" vind ik echt de grootste nonsense. Die CRT bak doet het nog steeds prima en kan qua contrast en beeldkwaliteit op SD-resoluties waarschijnlijk nog steeds menig LCD tv eruit spelen (bij plasma betwijfel ik dit). Niet iedereen is bereid om direct diep in de buidel te tasten voor een nieuwe TV terwijl slechts (in mijn geval) die xbox die het aan het begeven is vervangen moet worden. Sterker nog, de SD-resolutie van die xbox heeft tot nu toe altijd nog voldaan.
Magoed, de oplossing van bobo1on1 klinkt op zich ook interessant (tenslotte ga ik ook echt Linux gebruiken), alleen is het jammer dat dus net bij de chipset van mijn keuze, nvidia, het wrs. weer roet in het eten gooit. Los van het feit dat ik absoluut niet met een soldeerbout om kan gaan
Die VGA naar RGB over SCART kabel bedoel je?
Dat is inderdaad een optie, maar ook wel een laatste redmiddel eigenlijk.
Voor ik daar aan zou beginnen ga ik eerst dat andere topic in z'n geheel lezen, het kan toch wel met NVidia?
Tenminste, dat dacht ik daar gelezen te hebben.
Een soldeerbout en tin heb ik nog wel, ben alleen bang dat die wat voor het grovere werk geschikt is.
Dat is inderdaad een optie, maar ook wel een laatste redmiddel eigenlijk.
Voor ik daar aan zou beginnen ga ik eerst dat andere topic in z'n geheel lezen, het kan toch wel met NVidia?
Tenminste, dat dacht ik daar gelezen te hebben.
Een soldeerbout en tin heb ik nog wel, ben alleen bang dat die wat voor het grovere werk geschikt is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Laatste redmiddel 
Met vga naar scart haal je juist de beste beeldkwaliteit uit je crt tv, het werkt ook prima met een nvidia chip (en zo'n beetje elke andere videochip ooit gemaakt).
Conrad heeft ook een kabel die vga->scart doet: http://shop.conrad.nl/aud...-adapterkabel/351141.html
Ik vraag me wel af wat daar voor een sync converter in zit.
Met vga naar scart haal je juist de beste beeldkwaliteit uit je crt tv, het werkt ook prima met een nvidia chip (en zo'n beetje elke andere videochip ooit gemaakt).
Conrad heeft ook een kabel die vga->scart doet: http://shop.conrad.nl/aud...-adapterkabel/351141.html
Ik vraag me wel af wat daar voor een sync converter in zit.
[ Voor 39% gewijzigd door bobo1on1 op 08-04-2009 21:45 ]
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Dat was niet lullig bedoeld, maar ik hoop nog een alternatief te vinden zonder dat ik hoef te gaan knutselen.bobo1on1 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 21:41:
Laatste redmiddel
Het is op zich een prima oplossing alleen is mijn EL ervaring niet om over naar huis te schrijven.
Edit: Positive scan moet hij doen, dat was bij die kabel van jou toch juist negative?
[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 08-04-2009 21:47 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Positive sync doet elke videokaart, alsmede negative sync.
Het hangt maar net van de sync converter af of hij positive of negative sync nodig heeft, sommige sync converters kunnen ook met beide overweg.
Het hangt maar net van de sync converter af of hij positive of negative sync nodig heeft, sommige sync converters kunnen ook met beide overweg.
Even globaal voor mijn gedachtengoed:
Hoeveel ben je kwijt aan onderdelen voor zo'n kabel?
Als de kabel af is, werkt hij dan voor elke kaart of heb je per kaart weer een apart schema?
Kan je er iets mee slopen of krijg je hooguit geen beeld?
* Gonadan gaat zich er maar eens in verdiepen
Op zich wil ik namelijk wel RGB als dat kan (moet ik gvd nog gaan ompluggen ook).
Kan het nog testen met een oude radeon misschien.
Hoeveel ben je kwijt aan onderdelen voor zo'n kabel?
Als de kabel af is, werkt hij dan voor elke kaart of heb je per kaart weer een apart schema?
Kan je er iets mee slopen of krijg je hooguit geen beeld?
* Gonadan gaat zich er maar eens in verdiepen
Op zich wil ik namelijk wel RGB als dat kan (moet ik gvd nog gaan ompluggen ook).
Kan het nog testen met een oude radeon misschien.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hmm, alleen op jouw site (bij de informatie over het schema) staat juist dat de NVIDIA proprietary drivers vaak roet in het eten gooienbobo1on1 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 21:54:
Positive sync doet elke videokaart, alsmede negative sync.
Die conrad kabel lijkt trouwens meer op een kabel om scart signalen naar VGA kabel te converteren om zo bv. een VCR op een beamer met uitsluitend vga ingang aan te sluiten. Op ebay kom ik ook veel van die 'duitse' kabels tegen en daar staat ook expliciet beschreven dat je niet van bv. een vga-kaart naar een scart tv kan.
Ik gebruik dat ding al 3 jaar, de nvidia driver heeft daar absoluut geen problemen (meer) mee, de informatie op die site zal wel vrij oud zijn. Het kost ook heel weinig om te bouwen, misschien 5 euro.
Als je alles goed aansluit kun je er ook vrij weinig mee slopen, je kunt het natuurlijk altijd proberen met een oud kaartje.
Als je alles goed aansluit kun je er ook vrij weinig mee slopen, je kunt het natuurlijk altijd proberen met een oud kaartje.
Helemaal mee eens. Prima kast en zeer nette service ook bij D-VineThaClown schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:36:
[...]
Ik ben er zeer tevreden over, voor dat geld een erg mooie case.
Dik staal en ziet er goed uit.
Voor een vriend heb ik een (veel duurdere) OrigenAE kast besteld, dit is wel even een stap mooier maar qua prijs/kwaliteit is de D-Vine echt top!
Onderdeeltje van de VFD PCB was afgebroken toen ik de doos open maakte...na een mailtje kreeg ik kostenloos een nieuwe opgestuurd!
En tja ...de prijs. An sich prima, vooral met de sterke euro ($119+$80 verzenden was voor mij ongeveer 140 euro, is nu zelfs wat minder). Maar helaas, wat weinigen overkwam had ik nu net weer: pakketje was er door de Douane uitgevist ondanks de vermelding dat het een GIFT betrof. Heeft me uiteindelijk ongeveer 60e extra aan BTW en declaraties gekost...
Mja, meestal gaat dat laatste goed en is het inderdaad een goedkoop kastje
Waar ik niet zo blij mee ben is de temperatuur van de chipset op de P5N7A - nu met directe luchtstroom erop nog steeds tegen de 60 graden in idle modus.
Moet er maar eens een andere chipset cooler opzetten....iemand nog ervaring met een goede? (die kleiner is dan 7cm, veel meer ruimte heb ik niet)...
styxz schreef op woensdag 08 april 2009 @ 22:22:
[...]
Waar ik niet zo blij mee ben is de temperatuur van de chipset op de P5N7A - nu met directe luchtstroom erop nog steeds tegen de 60 graden in idle modus.
Moet er maar eens een andere chipset cooler opzetten....iemand nog ervaring met een goede? (die kleiner is dan 7cm, veel meer ruimte heb ik niet)...
Je temperatuur is dus zeker acceptabel.While 70 degrees will feel very hot to your touch, it is well under the maximum temperature of 105 C the GeForce 9300 can withstand.
The high temperature may be due to insufficient airflow from the CPU fan you have chosen. As stated in the P5N7A-VM User Guide, the motherboard is designed for a multi-directional CPU heatsink and fan. These heatsinks are designed to blow air towards the board and distribute the air evenly across the surface components on the motherboard.
Staat het je toch niet aan, kijk dan of je ergens een klein fannetje kunt monteren.
Volgens deze dude scheelt het 10-15 graden als je er fatsoenlijke koelpasta tussen duwt. Moet je wel goed de geharde pasta van Asus verwijderen.
[ Voor 12% gewijzigd door Patriek op 09-04-2009 03:52 ]
Had ik inderdaad ook al gelezen en dus idd Arctic Silver op gesmeerd en nu dus ook een 80mm fan bovengehangen (met outtake aan dew voorkant)...maar veel meer dan totaal 5-8 graden eraf kreeg ik niet.Patriek schreef op donderdag 09 april 2009 @ 03:37:
[...]
[...]
Je temperatuur is dus zeker acceptabel.
Staat het je toch niet aan, kijk dan of je ergens een klein fannetje kunt monteren.
Volgens deze dude scheelt het 10-15 graden als je er fatsoenlijke koelpasta tussen duwt. Moet je wel goed de geharde pasta van Asus verwijderen.
mja, met een low profile kast blijf je toch een beetje beperkt in de mogelijkheden vwb de airflow. Wellicht nog een 40mm fan voor wat meer horizontale flow...ondanks die max temps wil ik eea toch zo cool mogelijk houden (<50 C)
[ Voor 3% gewijzigd door styxz op 09-04-2009 08:47 ]
Die DVine kast ziet er trouwens ook wel strak uit (doet me denken aan Marantz receivers tot en met de 2007 modellen
). Jammer dat ie toch net zo laag is dat het koeltechnisch al wat lastiger wordt en je bovendien voor alles low profile kaarten moet zoeken als je wil uitbreiden.
De Fusion heeft (voor zover ik dat kan zien?) wel gewone standard profile uitbreiddingsslots? Blijft dan alleen nog jammer van die LCD.... VFD vind ik veel strakker en functioneler staan.
Weet iemand nog kasten die qua hoogte vergelijkbaar zijn met de Fusion, welk std. profile kaarten ondersteunen en een vfd display hebben?
De Fusion heeft (voor zover ik dat kan zien?) wel gewone standard profile uitbreiddingsslots? Blijft dan alleen nog jammer van die LCD.... VFD vind ik veel strakker en functioneler staan.
Weet iemand nog kasten die qua hoogte vergelijkbaar zijn met de Fusion, welk std. profile kaarten ondersteunen en een vfd display hebben?
Dat zijn er veel, Silverstone heeft er een aantal, zelf ben ik nogal gecharmeerd door Origenae.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hmm mja, silverstone heeft er wel eentje van ong. 14 cm hoog (de lc11) maar volgens mij is die nog steeds low profilfe en ik vind hem niet mooiGonadan schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:00:
Dat zijn er veel, Silverstone heeft er een aantal, zelf ben ik nogal gecharmeerd door Origenae.
Je wilt toch geen low-profile? Dan zit je al snel aan een kast van die hoogte hoor.eymey schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:40:
Hmm mja, silverstone heeft er wel eentje van ong. 14 cm hoog (de lc11) maar volgens mij is die nog steeds low profilfe en ik vind hem niet mooi. De Origen AE H6 klinkt leuk maar is met z'n 15 cm. misschien nog net wat te hoog voor me (en behoorlijk aan de prijs
).
De Origenae S14V of S10V is ook prachtig maar wel wat duur.
Chieftec HE-01SL of HE02-SL, of de HT-01SL, allen nog geen 14 cm hoog.
Persoonlijk ga ik tot nu toe nog voor de Origenae X10.
Zelf heb ik gewoon elke kast uit de PW bekeken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Iemand nog tips op deze config, ik wil vanavond bestellenNeok_ schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:08:
Behuizing : Antec Fusion
Mobo : MSI P7NGM-Digital (Chipset: NVIDIA nForce 730i (MCP7A))
Proc : Intel E7400 met Scythe Ninja
RAM : Kingston 2x2GB
HDD : WD Cavier Green 1TB, SATA2
Optical : Sony BC-5100S BD-ROM speller, DVD brander
HTPC Componenten
Primaire tuner : FloppyDTV DVB-C
CAM card : Alpacrypt Full CAM
Secundair : Hauppauge WinTV-HVR-1700
<knip>
Prima, alleen zou ik die Optical vervangen door Lite-On iHES106-29Neok_ schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:00:
[...]
Iemand nog tips op deze config, ik wil vanavond bestellen?
Volgens laatste hardware.info magazine is die als best getest. Die (magazine) ligt nu ook in winkels dus misschien dat je het zelf nog even kan doorlezen.
Sony die jij noemt hebben ze overigens ook getest alleen dan zijnde als Optiarc BC-5100S BlackOEM
Test betrof 6 Blu-ray spelers (daarvan waren 5 ook dvd branders) waaronder ASUS, Lite-On (2x), Optiarc (dat is toch fusie van Sony en NEC...), Pioneer en Plextor.
Lite-On - Goud
Plextor - Zilver
Opmerking over die optical die jij wilt: "Toch heeft de drive een groot nadeel, met 54,5 dB(A) op 10cm afstand is het één van de luidruchtigste lezers uit de test en met geen enkele van de geprobeerde utilities konden we de snelheid beperken."
Die Lite-On kan je wel terugschroeven zodat ie wat stiller is.
edit:
Over die koeler. Ik neem aan dat die qua hoogte wel in die Antec past. Maar misschien wil je een koeler nemen die richting moederbord draait zodat 9300 (beetje airflow pakt) ook gekoeld wordt. Die schijnt erg heet te worden, reken op 70 graden (misschien minder aangezien Antec goed koelt). Denk aan Scythe Shuriken of nog een grotere, want ruimte (hoogte) heb je genoeg.
[ Voor 18% gewijzigd door lujo op 09-04-2009 15:55 ]
Die herrie is vrij nadelig idd.lujo schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:39:
[...]
Prima, alleen zou ik die Optical vervangen door Lite-On iHES106-29
<knip>
Opmerking over die optical die jij wilt: "Toch heeft de drive een groot nadeel, met 54,5 dB(A) op 10cm afstand is het één van de luidruchtigste lezers uit de test en met geen enkele van de geprobeerde utilities konden we de snelheid beperken."
<knip>
Gezien ik me momenteel focus op één webshop en ik als eis stel dat ik ook DVD's kan branden zou ik nog de keuze hebben voor de LG GGC-H20L Blu-Ray/HD-DVD Combo. Is deze drive ook beoordeeld?
//edit:
De door jou genoemde Lite-On is ook niet in de pricewatch terug te vinden..
[ Voor 31% gewijzigd door Neok_ op 09-04-2009 15:56 ]
Heeft iemand deze htpc wel eens te koop zien staan?

Deze kast voldoet aan mijn eisen.. Website:http://www.visenta.com/en/HTPC_en.html

Deze kast voldoet aan mijn eisen.. Website:http://www.visenta.com/en/HTPC_en.html
Ik had me vorig post ook geedit (over de koeler)Neok_ schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:53:
[...]
Die herrie is vrij nadelig idd.
Gezien ik me momenteel focus op één webshop en ik als eis stel dat ik ook DVD's kan branden zou ik nog de keuze hebben voor de LG GGC-H20L Blu-Ray/HD-DVD Combo. Is deze drive ook beoordeeld?
Ik zal degene die getest zijn even opnoemen:
ASUS BC-06B1ST
Lite-On DH-401S-10C
LiteOn iHES106-29 - GOLD Award gewonnen
Optiarc BC-5100S BlackOEM
Pioneer BDC-S02
Plextor PX-B300SA - SILVER Award gewonnen
Probeer is hier: http://www.hardware.info/...JnKZcg/viewproductprices/Neok_ schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:53:
[...]
Die herrie is vrij nadelig idd.
//edit:
De door jou genoemde Lite-On is ook niet in de pricewatch terug te vinden..
Zo het moet er toch maar eens van komen. Denk binnenkort ook maar eens een HTPC samen te stellen.
Dit is wat ik in gedachten had:
Behuizing :LC10B-E
Moederbord :asus M3a78-EM
Geheugen :geil 2GB ddr 800
BR speler :lg ggw h20lrb
Processor :amd athlon X2 7750
Afstandsbediening :mce media remote
voeding :be quiet straight power 450w
kbd :trust kb 2950 vista remote kbd
Harddisk : WD 10eacs 1 tb
Ga XMBC draaien en TV kijken/opnemen hoeft van mij niet. Dit moet volgens mij voldoende zijn om middels Core AVC software matig 1080p materiaal te bekijken.
Kon alleen niet zo 1,2,3 een site vinden die nog een media center remote verkoopt.
Dit is wat ik in gedachten had:
Behuizing :LC10B-E
Moederbord :asus M3a78-EM
Geheugen :geil 2GB ddr 800
BR speler :lg ggw h20lrb
Processor :amd athlon X2 7750
Afstandsbediening :mce media remote
voeding :be quiet straight power 450w
kbd :trust kb 2950 vista remote kbd
Harddisk : WD 10eacs 1 tb
Ga XMBC draaien en TV kijken/opnemen hoeft van mij niet. Dit moet volgens mij voldoende zijn om middels Core AVC software matig 1080p materiaal te bekijken.
Kon alleen niet zo 1,2,3 een site vinden die nog een media center remote verkoopt.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
en je vraag is? Voor die remote: zoek maar eens in dit topic, is al regelmatig voorbij gekomen, en anders in dit topic: [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 2]
Had dus niet goed gekeken. Zie al een website voor de juiste remote.
Verder was het gewoon een mededeling. En misschien dat iemand nog een tip had voor het vervangen van een component dat beter is.
Verder was het gewoon een mededeling. En misschien dat iemand nog een tip had voor het vervangen van een component dat beter is.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Die OrigenAE X10... kwijllllllGonadan schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:58:
[...]
Je wilt toch geen low-profile? Dan zit je al snel aan een kast van die hoogte hoor.
De Origenae S14V of S10V is ook prachtig maar wel wat duur.
Chieftec HE-01SL of HE02-SL, of de HT-01SL, allen nog geen 14 cm hoog.
Persoonlijk ga ik tot nu toe nog voor de Origenae X10.
Zelf heb ik gewoon elke kast uit de PW bekeken.
Alleen zie ik dat alleen Zercom hem aanbiedt....
Zie ook mijn post hierboven. Heb er zelf ook een shuriken in zitten, maar heb daarvan juist de airflow omgedraaid (van het bord af, blaast nu naar buiten) zodat de CPU mooi koel blijft (rond de 30 graden). Die northbridge wordt erg heet ja (bij mij nu rond de 55-60 graden in een low profile kast), zelfs met een 80 mm fan erboven en arctic silver erop. Als je de hoogte toch hebt is wellicht een Thermaltake HR-05 een optie, met daarop een extra fannetje...of anders accepteren dat ie lekker warm wordt.lujo schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:39:
[...]
Over die koeler. Ik neem aan dat die qua hoogte wel in die Antec past. Maar misschien wil je een koeler nemen die richting moederbord draait zodat 9300 (beetje airflow pakt) ook gekoeld wordt. Die schijnt erg heet te worden, reken op 70 graden (misschien minder aangezien Antec goed koelt). Denk aan Scythe Shuriken of nog een grotere, want ruimte (hoogte) heb je genoeg.
Verwijderd
Mijn oude HTPC wordt vervangen voor een nieuwe, opzich was de hardware nog goed maar aangezien ik toch een nieuwe kast + schijven wou hebben heb ik hem gelijk maar een grotere upgrade gegeven.
Voorheen:
MSI K9N-Neo-F V2
AMD X2 4200+ (AM2) (stock koeler)
Nvidia XFX 7600GT
Corsair 2x2GB DDR2-6400
Samsung Spinpoint T166 500GB 2x (Raid0)
NEC DVD brander.
CoolerMaster 380Watt
Dit alles in een Nox Media HTPC Case:
Binnenkort:
Asus M3N78-EM
AMD X2 7750 (BE)
Scythe Ninja Mini
Seagate Barracuda 1.5 TB 2x
Dit alles in een OrigenAE S16v case.
Nu ga ik een aantal onderdelen uit mijn vorige HTPC overzetten.
Het geheugen
De Samsung schijven (worden op termijn vervangen voor nog eens 2x 1,5 TB)
De brander (wordt op termijn vervangen voor br-rom of br-brander)
Voeding (word enkel vervangen indien echt nodig)
Nu is mijn belangrijkste vraaag, of deze voeding goed genoeg is en of het aan of af te raden is om Raid0 te gaan gebruiken. Ik ga zoizo geen Mirror draaien, aangezien ik op dit moment ongeveer 3.5 - 4 TB aan data heb wat er in de HTPC moet komen. Vind ik het lastig om te backuppen, om nu gelijk 4 extra TB te kopen om te backuppen vind ik een beetje zonde, bovendien past het niet in de case en moeten het externe harddisken worden.
Wat raden jullie in dit geval aan, Alleen de meest waardevolle dingen backuppen. Hoe hebben jullie het gedaan en dan vooral als je in de richting van dezelfde hoeveelheid data zit?
Voorheen:
MSI K9N-Neo-F V2
AMD X2 4200+ (AM2) (stock koeler)
Nvidia XFX 7600GT
Corsair 2x2GB DDR2-6400
Samsung Spinpoint T166 500GB 2x (Raid0)
NEC DVD brander.
CoolerMaster 380Watt
Dit alles in een Nox Media HTPC Case:
Binnenkort:
Asus M3N78-EM
AMD X2 7750 (BE)
Scythe Ninja Mini
Nu ga ik een aantal onderdelen uit mijn vorige HTPC overzetten.
Het geheugen
De Samsung schijven (worden op termijn vervangen voor nog eens 2x 1,5 TB)
De brander (wordt op termijn vervangen voor br-rom of br-brander)
Voeding (word enkel vervangen indien echt nodig)
Nu is mijn belangrijkste vraaag, of deze voeding goed genoeg is en of het aan of af te raden is om Raid0 te gaan gebruiken. Ik ga zoizo geen Mirror draaien, aangezien ik op dit moment ongeveer 3.5 - 4 TB aan data heb wat er in de HTPC moet komen. Vind ik het lastig om te backuppen, om nu gelijk 4 extra TB te kopen om te backuppen vind ik een beetje zonde, bovendien past het niet in de case en moeten het externe harddisken worden.
Wat raden jullie in dit geval aan, Alleen de meest waardevolle dingen backuppen. Hoe hebben jullie het gedaan en dan vooral als je in de richting van dezelfde hoeveelheid data zit?
en wat doe je met je oude spullen? is nog prima lijkt me. ik zoek nog wat idee?
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Ik zou sowieso geen raid 0 gaan draaien. Dan is de kans 2x zo groot dat de boel in de soep draait en dat is niet cool als je een paar terabyte aan gegevens kwijt raakt.
Ik wil op mijn Htpc windows opnieuw installeren, ik twijfel tussen beta Windows7 of vista 64bit
Ik heb een Gigabyte 780G maar daar zie ik nog geen windows 7 chipset drivers voor. Of zijn die wel
ergens te vinden? Ik zie ze niet bij gigabyte en Amd iedergeval.
Als die er echt nog niet zijn dan ga ik voor 64bit vista. Ik neem aan dat ik daarmee gewoon
hardwarematig 1080p e.d. kan afspelen via mijn 4850 kaart..?
Ik heb een Gigabyte 780G maar daar zie ik nog geen windows 7 chipset drivers voor. Of zijn die wel
Als die er echt nog niet zijn dan ga ik voor 64bit vista. Ik neem aan dat ik daarmee gewoon
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Ik heb ook de bekende Gigabyte 780G en ik draai al tijden probleemloos Windows 7. Echt een aanrader zou ik haast zeggen. Windows 7 kan tegenwoordig alle drivers (op evt. FloppyDTV's na - vanwege speciale MCE integratie) via windows update vinden, dus installeren is een makkie... Met de chipset heb ik in ieder geval geen enkel probleem gehad.ionicdog schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 14:58:
Ik wil op mijn Htpc windows opnieuw installeren, ik twijfel tussen beta Windows7 of vista 64bit
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
@ Shapeshifter
waar kan je chipset drivers vinden dan ? gaat dat automatische dan ?
Oja volgens het W7 topic zou daemon tools en alcohol niet werken op W7.
Die heb ik wel nodig voor filmpies...
[ Voor 43% gewijzigd door ionicdog op 10-04-2009 15:45 ]
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
sowieso heb ik langzamerhand een afkeer ontwikkeld tegen het bewaren van al m'n archieven op de HTPC zelf. Sterker nog: wanneer alles eenmaal soepel draait (net een Origen AE X10 kast besteldTjoekie schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 12:41:
Ik zou sowieso geen raid 0 gaan draaien. Dan is de kans 2x zo groot dat de boel in de soep draait en dat is niet cool als je een paar terabyte aan gegevens kwijt raakt.
Voor de storage dient een Synology DS107+
Ik heb nu ook windows 7 (64 bits) probleemloos draaien.ionicdog schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 14:58:
780G mobo en een floppydtv.
Drivers is geen probleem. Meeste wordt automatisch herkend. De rest volstaat volgens mij meestal de vista driver. Ook catalyst 9.3 (en sinds vandaag 9.4) is voor windows 7 geschikt.
Ik vind de standaard ondersteuning van de meeste film formaten en hd kanalen van de floppydtv de grootste redenen om windows 7 te nemen.
Even een kleine waarschuwing, ik heb een Asus M3N78-EM met daarop een Scythe Ninja Mini in een OrigenAE S14v kast. en dat past eigenlijk net niet in combinatie met in mijn geval een blu-ray speler.Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:19:
[...]
Binnenkort:
Asus M3N78-EM
AMD X2 7750 (BE)
Scythe Ninja Mini
[...]
Ik heb de koelvinnen van de Scythe ninja mini aan een kant moeten ombuigen om het geheel in de kast te krijgen.
[ Voor 53% gewijzigd door Slamdance op 10-04-2009 16:35 ]
Zoals rsvmark al zegt, de meeste wordt automatisch herkend (geven dus geen errors in je device manager) en voor de rest volstaan in de meeste gevallen de vista driver (af en toe zie je speciale Windows 7 drivers, zoals voor de FloppyDTV).ionicdog schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:40:
@ Shapeshifter
Het is waar dat Daemon Tools en Alcohol niet werken (van de eerste ben ik zeker, de tweede niet), maar Virtual Clone Drive werkt sowieso.
Succes in ieder geval...
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
bedankt Shapeshifter en rsvmark
W7 it will be
W7 it will be
Ik overweeg mijn huidige PC te upgraden en heb dus wellicht binnenkort wat onderdelen over. Omdat onze videobanden (jaja, wij hebben nog een VCR hier
) slechter worden en bijna nergens meer verkrijgbaar zijn leek het me wel een leuk idee om van de oude onderdelen een HTPC in elkaar te knutselen. Ik ben echter niet zeker of deze onderdelen nog wel geschikt zijn voor die taak. Het gaat om:
Asus A8N-SLI
AMD Athlon 64 3200+
1 Gb geheugen PC3200
Geforce 6800GT 512mb (XFX, PCI-Express)
Is dit nog bruikbaar om samen met een tv kaart en een behuizing + voeding wat leuks mee te doen? 1080p is niet direct noodzakelijk, het gaat me vooral om TV opnames, foto's en muziek collectie in de woonkamer en uitzending gemist op de TV kijken.
Kan iemand daar iets over zeggen?
Asus A8N-SLI
AMD Athlon 64 3200+
1 Gb geheugen PC3200
Geforce 6800GT 512mb (XFX, PCI-Express)
Is dit nog bruikbaar om samen met een tv kaart en een behuizing + voeding wat leuks mee te doen? 1080p is niet direct noodzakelijk, het gaat me vooral om TV opnames, foto's en muziek collectie in de woonkamer en uitzending gemist op de TV kijken.
Kan iemand daar iets over zeggen?
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Die dingen die jij noemt lukken volgens mij prima.
Zet er gewoon Vista op, zodat je Vista Media Center hebt.
Zet er gewoon Vista op, zodat je Vista Media Center hebt.
Hi folks,
Ik heb een vraagje, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Sinds gisteren heb ik een Full HD LCD scherm en ik probeer nu op mijn mediacenter .MKV bestanden 1080P af te spelen.
Ik was er al bang voor, het gaat niet bepaald vloeiend... MKPlayer zou de "lichtste" player moeten zijn, maar zelfs die schokt best wel en geluid wil niet synchroon lopen. Daarnaast nog enkele andere spelers en codecs geprobeerd.
Voor ik mijzelf ga verliezen in players en codecs, wil ik aan jullie voorleggen of het reeel is om van dit systeem te verlangen dat hij vloeiend 1080P MKV *KAN* spelen:
3.2 ghz pentium
1 gb intern
Ati x300 128 mb video
Vista 32b
Ik hoor graag jullie mening....
En eventuele een voorstel met welke ingreep het beter zou moeten lukken....
(anders wordt het een mediatank)
Sinds gisteren heb ik een Full HD LCD scherm en ik probeer nu op mijn mediacenter .MKV bestanden 1080P af te spelen.
Ik was er al bang voor, het gaat niet bepaald vloeiend... MKPlayer zou de "lichtste" player moeten zijn, maar zelfs die schokt best wel en geluid wil niet synchroon lopen. Daarnaast nog enkele andere spelers en codecs geprobeerd.
Voor ik mijzelf ga verliezen in players en codecs, wil ik aan jullie voorleggen of het reeel is om van dit systeem te verlangen dat hij vloeiend 1080P MKV *KAN* spelen:
3.2 ghz pentium
1 gb intern
Ati x300 128 mb video
Vista 32b
Ik kan hier met een P4 3Ghz S775, 2GB DDR2, en een 8600GT ook geen 1080p vloeiend afspelen op 1920*1080.
Maar dat is gewoon met K-Lite codec pack en Windows Media Player, op Vista 32bit Ultimate.
Maar dat is gewoon met K-Lite codec pack en Windows Media Player, op Vista 32bit Ultimate.
[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 12-04-2009 13:16 ]
als je DXVA gebruikt kan dat met die videokaart prima.ThinkPadd schreef op zondag 12 april 2009 @ 13:16:
Ik kan hier met een P4 3Ghz S775, 2GB DDR2, en een 8600GT ook geen 1080p vloeiend afspelen op 1920*1080.
Probeer eens CoreAVC, mocht het daar niet mee lukken dan zou je bijvoorbeeld een nieuwe videokaart kunnen kopen die DXVA ondersteund, een snellere processor, of inderdaad een dedicated NMT.Olgeros schreef op zondag 12 april 2009 @ 11:53:
Hi folks,
3.2 ghz pentium
1 gb intern
Ati x300 128 mb video
Vista 32b
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Die DXVA suggestie is leuk, maar gaat niet werken wanneer je ook subs wilt zien toch?
Een NMT kan een optie zijn, maar het ligt wel een beetje aan het gebruik. Ik had een Popcorn Hour, dat draaide leuk. Maar erg vaak accepteerde hij een 1080p bestand niet omdat ie niet "volgens specs" was geript vanaf BluRay. Veelvuldig zat ik dus naar blokjes te kijken of helemaal geen beeld. Mijn HTPC heeft daar geen last van. Misschien niet altijd 100% vloeiend, maar zeker binnen acceptabele grenzen.
Wanneer je ook muziek vanaf de NMT wilt afspelen, houd dan rekening met aanmerkelijk slechtere geluidsweergave van stereomuziek (WMA Lossless of FLAC) vanaf een NMT. Hieraan wordt in de ontwikkeling van de firmware weinig aandacht aan geschonken. De nadruk ligt op video.
Een NMT kan een optie zijn, maar het ligt wel een beetje aan het gebruik. Ik had een Popcorn Hour, dat draaide leuk. Maar erg vaak accepteerde hij een 1080p bestand niet omdat ie niet "volgens specs" was geript vanaf BluRay. Veelvuldig zat ik dus naar blokjes te kijken of helemaal geen beeld. Mijn HTPC heeft daar geen last van. Misschien niet altijd 100% vloeiend, maar zeker binnen acceptabele grenzen.
Wanneer je ook muziek vanaf de NMT wilt afspelen, houd dan rekening met aanmerkelijk slechtere geluidsweergave van stereomuziek (WMA Lossless of FLAC) vanaf een NMT. Hieraan wordt in de ontwikkeling van de firmware weinig aandacht aan geschonken. De nadruk ligt op video.
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Ben zelf nu ook in het bezit van een nieuwe htpc. De onboard geforce 9400 kan 1080p vloeiend afspelen met CoreAVC, en dan de cuda optie aan. Dit loopt tot nu toe probleemloos, en de cpu-load is gemiddeld zo'n 5 procent 
Dit hele spul zit in een Antec NSK1480 kast. Leuk kastje, maar wat is hij luidruchtig
Dat ding resoneert met de kast, omdat er geen doppen onder zitten... Ik heb al 1 outtake fan uitgezet (de pc wordt echt niet warm).
De Arctic Freezer 7LP maakt ook een hels kabaal.
Is hier iemand met dezelfde kast die hem wel stil krijgt, en zo ja, hoe??
Dit hele spul zit in een Antec NSK1480 kast. Leuk kastje, maar wat is hij luidruchtig
Dat ding resoneert met de kast, omdat er geen doppen onder zitten... Ik heb al 1 outtake fan uitgezet (de pc wordt echt niet warm).
De Arctic Freezer 7LP maakt ook een hels kabaal.
Is hier iemand met dezelfde kast die hem wel stil krijgt, en zo ja, hoe??
DXVA zal inderdaad niet werken met de ondertitels (misschien dat er nu wel iets voor verzonnen is, heb DXVA een tijdje niet meer gevolgd).roma0803 schreef op zondag 12 april 2009 @ 17:46:
Die DXVA suggestie is leuk, maar gaat niet werken wanneer je ook subs wilt zien toch?
Zelf gebruik ik CoreAVC. Die maakt gebruik van CUDA (Nvidia's techniek waardoor decoderen ook via videokaart gaat) met de ondertitels. Als je dus Nvidia kaartje koopt kan je dus ook gebruik maken van een soort "DXVA".
Zeker niet per definitie. Media Player Classic HC kan namelijk (met een heleboel mitsen en maren) subs weergeven bij DXVA.lujo schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:34:
[...]
DXVA zal inderdaad niet werken met de ondertitels (misschien dat er nu wel iets voor verzonnen is, heb DXVA een tijdje niet meer gevolgd).
Zelf gebruik ik CoreAVC. Die maakt gebruik van CUDA (Nvidia's techniek waardoor decoderen ook via videokaart gaat) met de ondertitels. Als je dus Nvidia kaartje koopt kan je dus ook gebruik maken van een soort "DXVA".
Klopt, die was ik even vergeten. Je kon zelfs codec die Media Player Home Cinema gebruikt "registeren" (regsvr32) zodat je die ook in Vista Media Center kon gebruiken.DizzyWeb schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:46:
[...]
Zeker niet per definitie. Media Player Classic HC kan namelijk (met een heleboel mitsen en maren) subs weergeven bij DXVA.
Maar kan je Vista Media Center dus gebruiken icm DXVA van Media Player Home Cinema zodat ie ook subs weergeeft?
Lees ik nou goed, dat eigenlijk iedereen die in dit topic en voorgaande met een 780G altijd zonder ondertiteling films kijkt ?lujo schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:34:
[...]
DXVA zal inderdaad niet werken met de ondertitels (misschien dat er nu wel iets voor verzonnen is, heb DXVA een tijdje niet meer gevolgd).
Ik sta op het punt mijn HTPC te bestellen, maar hier schrok ik toch wel eventjes van.
ik heb een 780g chipset en kijk alleen maar hd-films met dxva en subtitles!BastiaanCM schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:05:
[...]
Lees ik nou goed, dat eigenlijk iedereen die in dit topic en voorgaande met een 780G altijd zonder ondertiteling films kijkt ?
Ik sta op het punt mijn HTPC te bestellen, maar hier schrok ik toch wel eventjes van.
Oplossing: Media Player Classic Home Cinema
werkt echt perfect bij mij met een cpu load van rond de 5% inc post-processing door uvd chip. Superplaatje en heerlijk zonder schokken!
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ten eerste is dat niet zo raar hoor, het Engels niveau is vrij hoog voor de gemiddelde Nederlander (absoluut gezien valt dat reuze mee (zelfs op universiteiten - zucht), maar de meeste mensen verstaan het in ieder geval prima.BastiaanCM schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:05:
[...]
Lees ik nou goed, dat eigenlijk iedereen die in dit topic en voorgaande met een 780G altijd zonder ondertiteling films kijkt ?
Verder is het niet helemaal waar dat je geen ondertitels kunt kijken met de 780G, die kan alleen niet als je DXVA gebruikt (EDIT: tenzij je Media Player Classic Home Cinema gebruikt blijkbaar). Er zijn ook andere manieren om geluid op je boxen te krijgen die wel ondertitels ondersteunen (zo ongeveer alle andere methoden). Ik heb het zelf nooit uitgezocht omdat ik zonder ondertitels veel fijner vind, anders ga je al lezen en weet je al wat er gezegd wordt voordat iemand zijn mond open doet, dat verpest voor mij de hele film. Anyway, ik dacht dat dit met VobSub geen probleem zou moeten zijn...
[ Voor 3% gewijzigd door Shapeshifter op 13-04-2009 11:34 ]
Ik vond het wel raarShapeshifter schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:33:
[...]
Ten eerste is dat niet zo raar hoor, het Engels niveau is vrij hoog voor de gemiddelde Nederlander (absoluut gezien valt dat reuze mee (zelfs op universiteiten - zucht), maar de meeste mensen verstaan het in ieder geval prima.
Verder is het niet helemaal waar dat je geen ondertitels kunt kijken met de 780G, die kan alleen niet als je DXVA gebruikt (EDIT: tenzij je Media Player Classic Home Cinema gebruikt blijkbaar). Er zijn ook andere manieren om geluid op je boxen te krijgen die wel ondertitels ondersteunen (zo ongeveer alle andere methoden). Ik heb het zelf nooit uitgezocht omdat ik zonder ondertitels veel fijner vind, anders ga je al lezen en weet je al wat er gezegd wordt voordat iemand zijn mond open doet, dat verpest voor mij de hele film. Anyway, ik dacht dat dit met VobSub geen probleem zou moeten zijn...
Toch vraag ik mij af waarom iemand een 780G zou hebben zonder DXVA te gebruiken, De enige manier om de 780G goed te gebruiken voor blu-ray playback is toch door Dxva te gebruiken(?).
Ik vind het toch een klein beetje vreemd dat dit niet genoemd word in de startpost.
Hmm, dat elventaal wordt vaak gehardcode in de film als Engelse subs, tenminste, dat idee heb ik.BastiaanCM schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:45:
[...]
Ik vond het wel raarMijn Engels is zeer goed, als ik kijk naar mijn leeftijdsgenoten ( 16 bijna 17 ),maar Elventaal (Lord of the Rings) gaat me toch net iets te ver. Sowieso vind ik het fijn om ondertiteling te lezen, ookal weet ik precies wat er gezegt word.
Toch vraag ik mij af waarom iemand een 780G zou hebben zonder DXVA te gebruiken, De enige manier om de 780G goed te gebruiken voor blu-ray playback is toch door Dxva te gebruiken(?).
Ik vind het toch een klein beetje vreemd dat dit niet genoemd word in de startpost.
Ik gebruik een 780G zonder DXVA en Blu-ray's doen het prima bij mij. Ik heb het dan over ge-encodeerde MKV's, niet over fysieke schijfjes, want er zit verder geen Blu-ray speler in mijn HTPC (die vond ik te duur).
Heb overigens echt supervage problemen met mijn LiveTV sinds vanochtend. Krijg constant dit scherm te zien. Vervolgens error't MediaCenter en herstart ie, is ontzettend irritant en ik heb nog geen fiks gevonden (heb ook echt geen idee wat de fout nou is). De EPG doet het ook niet, die blijft steeds laden...
Zoals al gemeld kan dit wel met MPC-HC, en sinds kort ook in MediaPortal (door de MPC-HC codec te gebruiken). In het forum van MediaPortal kun je de binaries voor MP 1.0.1 downloaded, en als het goed is komt dit er standaard in in vesie 1.0.2.roma0803 schreef op zondag 12 april 2009 @ 17:46:
Ik ben van plan wel echte Blu-Ray schijfjes te kopen, icm DXVA in PowerDVD 9 (Of andere software ) met ondertiteling. Echter ben ik er totaal niet meer zeker van dat de ondertiteling aanwezig kan zijn.
Kan iemand misschien iets meer verduidelijking geven ?? :-)
Ik ben nu uitvoerig aan het testen en proberen DXVA in ieder geval aan te zetten met mijn 8800 GT. Op dit moment loopt de bird scene voor geen meter, en powerdvd lijkt geen los bestand af te willen spelen. (Probeer het nu met WMP/MPC-HC.)
Kan iemand misschien iets meer verduidelijking geven ?? :-)
Ik ben nu uitvoerig aan het testen en proberen DXVA in ieder geval aan te zetten met mijn 8800 GT. Op dit moment loopt de bird scene voor geen meter, en powerdvd lijkt geen los bestand af te willen spelen. (Probeer het nu met WMP/MPC-HC.)
[ Voor 3% gewijzigd door BastiaanCM op 13-04-2009 16:06 ]
Hiep hoi, heb het probleem achterhaald, ik was het uiteraard zelf. Had vanochtend in het register lopen klooien en uit HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Start Menu de HideTV DWORD verwijderd (was er even niet bij met mijn hoofd) opnieuw aanmaken deed het hem...Shapeshifter schreef op maandag 13 april 2009 @ 14:34:
[...]
Hmm, dat elventaal wordt vaak gehardcode in de film als Engelse subs, tenminste, dat idee heb ik.
Ik gebruik een 780G zonder DXVA en Blu-ray's doen het prima bij mij. Ik heb het dan over ge-encodeerde MKV's, niet over fysieke schijfjes, want er zit verder geen Blu-ray speler in mijn HTPC (die vond ik te duur).
Heb overigens echt supervage problemen met mijn LiveTV sinds vanochtend. Krijg constant dit scherm te zien. Vervolgens error't MediaCenter en herstart ie, is ontzettend irritant en ik heb nog geen fiks gevonden (heb ook echt geen idee wat de fout nou is). De EPG doet het ook niet, die blijft steeds laden...
Overigens kun je best veel nuttige dingen doen in het register (zoals het toevoegen van Custom Ribbons).
Dat zijn geen BR's dan, die mkv'tjes in het illegale circuit zijn allemaal low-bitrate recodes die ook veel minder van de cpu/gpu vergen.Shapeshifter schreef op maandag 13 april 2009 @ 14:34:
Verwijderd
Van het weekend heb ik mijn HTCP computer gebouwd en moet zeggen dat de geintegreerde 9400 Nvidia chipset uitstekend werkt in combinatie met full hd 24p.
Mijn eisen waren dat het vloeiend 1080p MKV materiaal en HD sound (FLAC, True-HD of DTS-MA) moest kunnen afspelen en minimaal 9TB opslagruimte was vereist. Tevens moest het Eye Candy zijn
Hieronder is mijn resultaat (o.a. tot stand gekomen via dit forum en Hardware info)
SilverStone’s Crown CW03B-MT (Black) http://www.silverstonetek...ntents.php?pno=cw03&area=
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1087407
Corsair hx620w http://www.corsair.com/products/hx/default.aspx
Intel Core™ 2 Duo E8500 http://ark.intel.com/cpu.aspx?groupId=33911
Scythe Shuriken http://www.scythe-eu.com/.../cpu-cooler/shuriken.html
LG Blu-Ray/HD DVD GGC-H20LRB http://www.instantpcshop....index.php?productID=50569
Silverstone FP34 Black http://www.silverstonetek...s/p_contents.php?pno=fp34
Silverstone FP52 Black http://www.silverstonetek...nts.php?pno=fp52&area=usa
Seagate 6x 1.5TB ST31500341AS http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?l%20...%20Page=Model
Corsair 4x1GB TWIN2X2048-6400C4 http://www.corsair.com/products/xms2/default.aspx
Windows 64bit Ultimate http://www.microsoft.com/...pare-editions/64-bit.aspx
Pictures:

Eind resultaat:

Using with MediaPortal:
I am using the StreamedMP skin with moving pictures. Very cool fanart
Moving Pictures

TV Series

Mijn eisen waren dat het vloeiend 1080p MKV materiaal en HD sound (FLAC, True-HD of DTS-MA) moest kunnen afspelen en minimaal 9TB opslagruimte was vereist. Tevens moest het Eye Candy zijn
Hieronder is mijn resultaat (o.a. tot stand gekomen via dit forum en Hardware info)
SilverStone’s Crown CW03B-MT (Black) http://www.silverstonetek...ntents.php?pno=cw03&area=
LG Blu-Ray/HD DVD GGC-H20LRB http://www.instantpcshop....index.php?productID=50569
Seagate 6x 1.5TB ST31500341AS http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?l%20...%20Page=Model
Corsair 4x1GB TWIN2X2048-6400C4 http://www.corsair.com/products/xms2/default.aspx
Pictures:
Eind resultaat:
Using with MediaPortal:
Moving Pictures

TV Series

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 02:11 ]
Net als allen hier ben ik ook bezig met een htpc. Alles gaat netje in een eigen gemaakte kast moet met enkele een afstandsbediening te bedienen zijn.
Mijn specs zijn:
Kingston 2GB 1066MHz,SDRAM-D
Be Quiet ! L6-300W ATX V2.2 PSU Pure P
LG DVDRW GGC-H20L - op andere PC voor backup van DVD en bluray.
AMD Athlon X2 Dual-Core Processor 5050e
Samsung SpinPoint EcoGreen F1 DT 1TB
Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe
Sharkoon Silent Eagle Fan 1000
Zalman CNPS7500-CU
Vista x64 Ultimate - VMC
Openmedialibrary - OML voor bluray "integratie" in VMC. Wie weet iets beters?
Total media Theatre 2
Wat doe ik ermee. Voor nu alleen nog afspelen van muziek, DVD, Bluray, foto. Zolang er nog geen goede oplossing is voor UPC integratie w8 dat nog even.
Tot nu toe draait alles perfect, ook de vogelscene. Bluray vanaf externe HD via USB gaat ook prima zonder schokken.
Alleen wat ik eigenlijk nog niet voorbij heb zien komen zijn instellingen van vista zelf.
W7 draait heel goed alleen ondersteunt deze mijn analoog uitgang van de Xonar HDAV1.3 deluxe nog niet via TMT3 (TMT2 draait niet op W7
). Daarom blijf ik nog even bij Vista. Maar ik wil vista zo kaal mogelijk draaien en volledig dedicated hebben rondom VMC. Ik heb al wat met de services zitten rommelen. Maar dan trekt vista nog steeds tegen de 800Mb intern
Ik zat meer te denken rond de 300MB zoals XP doet. Ik heb de typische vista visuals allemaal uitgezet. En via schoonepc nog wat van die dingen afgezet. Andere vista onderdelen zoveel mogelijk verwijderd...
Dus iemand?
Mijn specs zijn:
Kingston 2GB 1066MHz,SDRAM-D
Be Quiet ! L6-300W ATX V2.2 PSU Pure P
LG DVDRW GGC-H20L - op andere PC voor backup van DVD en bluray.
AMD Athlon X2 Dual-Core Processor 5050e
Samsung SpinPoint EcoGreen F1 DT 1TB
Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe
Sharkoon Silent Eagle Fan 1000
Zalman CNPS7500-CU
Vista x64 Ultimate - VMC
Openmedialibrary - OML voor bluray "integratie" in VMC. Wie weet iets beters?
Total media Theatre 2
Wat doe ik ermee. Voor nu alleen nog afspelen van muziek, DVD, Bluray, foto. Zolang er nog geen goede oplossing is voor UPC integratie w8 dat nog even.
Tot nu toe draait alles perfect, ook de vogelscene. Bluray vanaf externe HD via USB gaat ook prima zonder schokken.
W7 draait heel goed alleen ondersteunt deze mijn analoog uitgang van de Xonar HDAV1.3 deluxe nog niet via TMT3 (TMT2 draait niet op W7

Dus iemand?
Het beste kun je zelf een installatie image maken met bijvoorbeeld vLite. Daarmee kun je Vista echt strippen.jeroenemo schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 08:11:
Maar ik wil vista zo kaal mogelijk draaien en volledig dedicated hebben rondom VMC. Ik heb al wat met de services zitten rommelen. Maar dan trekt vista nog steeds tegen de 800Mb internIk zat meer te denken rond de 300MB zoals XP doet. Ik heb de typische vista visuals allemaal uitgezet. En via schoonepc nog wat van die dingen afgezet. Andere vista onderdelen zoveel mogelijk verwijderd...
Windows XP mét MediaPortal opgestart heeft zelfs niet meer dan 200Mbyte nodig.
Maar hij wil graag weten wát hij dan moet/kan strippen. Dát Vista (en XP) gestript kan worden is bekend natuurlijk.....
Toch apart eigenlijk.
Vaak wordt er gezegd (in dit soort topics) dat een 780G bijvoorbeeld zat is om alles af te spelen.
Zeker door het gebruik van DXVA hoef je dan geen buffelprocessor te nemen.
Echter komt er nu om de hoek sneaken dat DXVA helemaal niet werkt met subs.
Vaak wordt er gezegd (in dit soort topics) dat een 780G bijvoorbeeld zat is om alles af te spelen.
Zeker door het gebruik van DXVA hoef je dan geen buffelprocessor te nemen.
Echter komt er nu om de hoek sneaken dat DXVA helemaal niet werkt met subs.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nou niet nu hoor! Is al lang bekend, staat ook in dit topic al eerder vermeld.........
Dat geloof ik graag, maar ik heb de laatste tig pagina's allemaal meegelezen en daar wordt dan steeds gezegd dat je alles kunt spelen.kaajee schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:56:
Nou niet nu hoor! Is al lang bekend, staat ook in dit topic al eerder vermeld.........
Maar dat is dan dus niet waar.
Ik wil verder niemand aanvallen maar als je nog niet alles helemaal uitgezocht hebt (zoals ik dus) dan kan je nog wel eens van een koude kermis thuis komen als je denkt dat je alles kunt spelen.
Zitten er nog meer van die addertjes onder het gras? Anders ga ik het hele topic maar doorlezen.
Bijvoorbeeld VDPAU zit ik zelf aan te denken, echter geeft dat misschien wel dezelfde problemen.
Als je het überhaupt al kunt spelen uiteraard, het blijft tricky met BR.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tja, je vergelijkt nu wel 2 verschillende zaken met elkaar, een 'ATI' kaart onder windows en NVIDIA onder linux.Gonadan schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:03:
[...]
Dat geloof ik graag, maar ik heb de laatste tig pagina's allemaal meegelezen en daar wordt dan steeds gezegd dat je alles kunt spelen.
Maar dat is dan dus niet waar.
Ik wil verder niemand aanvallen maar als je nog niet alles helemaal uitgezocht hebt (zoals ik dus) dan kan je nog wel eens van een koude kermis thuis komen als je denkt dat je alles kunt spelen.
Zitten er nog meer van die addertjes onder het gras? Anders ga ik het hele topic maar doorlezen.
Bijvoorbeeld VDPAU zit ik zelf aan te denken, echter geeft dat misschien wel dezelfde problemen.
Beide mooie tools, maar verschillende OS-en.
Probeer dus allereerst een keuze te maken voor OS en hoeveel tijd je er in wil steken. Onder windows ben je bij wijze van met een paar klikken klaar, onder linux kan het een en ander ingewikkelder zijn(als je geen ervaring met linux hebt).
Ga je voor de optie van PVR of puur en alleen afspelen? Wat wil je afspelen? dat zijn vragen die je helpen bij het selecteren van een pakket.
Helaas moet ik toegeven dat als je het allerlaatste BD-materiaal wilt afspelen, vanaf BD-player dus, dat windows een veiligere keuze is.
Houdt er wel rekening mee, dat VDPAU alleen werkt op NVidia kaarten en (voor zover ik weet) alleen is geimplementeerd bij non-Windows besturingssystemen (Linux, FreeBSD, etc). Al hoewel dat Intel heeft aangegeven VDPAU te ondersteunen en dit in toekomstige drivers te activeren. Ook is de ondersteuning van BR in principe non-existent op Linux, dus als je BR gebruikt dan zou ik op dit moment nog blijven op Windows.Gonadan schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:03:
[...]
Zo wie zo doet VDPAU het wel enorm goed in mijn situatie
Nou de eye candy is zeker gelukt, ziet er mooi uit!!Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 04:20:
Van het weekend heb ik mijn HTCP computer gebouwd en moet zeggen dat de geintegreerde 9400 Nvidia chipset uitstekend werkt in combinatie met full hd 24p.
Mijn eisen waren dat het vloeiend 1080p MKV materiaal en HD sound (FLAC, True-HD of DTS-MA) moest kunnen afspelen en minimaal 9TB opslagruimte was vereist. Tevens moest het Eye Candy zijn![]()
Pictures:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Eind resultaat:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Using with MediaPortal:
Moving Pictures
[afbeelding][afbeelding]
TV Series
[afbeelding][afbeelding]
De toegevoegde waarde van zon klein touch screentje lijkt me gering maar verder mooi spulletje!!
Dat klopt ja, daar was mijn post niet zo duidelijk in.Loekie schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:10:
Tja, je vergelijkt nu wel 2 verschillende zaken met elkaar, een 'ATI' kaart onder windows en NVIDIA onder linux.
Beide mooie tools, maar verschillende OS-en.
Probeer dus allereerst een keuze te maken voor OS en hoeveel tijd je er in wil steken. Onder windows ben je bij wijze van met een paar klikken klaar, onder linux kan het een en ander ingewikkelder zijn(als je geen ervaring met linux hebt).
Ga je voor de optie van PVR of puur en alleen afspelen? Wat wil je afspelen? dat zijn vragen die je helpen bij het selecteren van een pakket.
Helaas moet ik toegeven dat als je het allerlaatste BD-materiaal wilt afspelen, vanaf BD-player dus, dat windows een veiligere keuze is.
Ik had in plaats van VDPAU ook iets van XvBA kunnen roepen, echter gaat mijn voorkeur op dit moment uit naar NVIDIA vanwege die 9300/9400 bordjes.
Trouwens, DXVA heeft niets te maken met het merk kaart toch? Dat is gewoon de laag die dan weer PureVideo of UVD aanstuurt ofzo?
Linux is op zich wel het OS waar ik voor wil gaan, ik heb daar redelijk wat ervaring mee en heb nog een oude PC staan waarop ik eerst ga testen of ik alles aan de praat krijgt.
Linux, XBMC op NVIDIA was mijn idee.
BR drive heb ik niet, HD tv ook niet. Ik wil alleen niet dat als ik die over een jaar alsnog koop dat mijn HTPC het ineens toch niet kan vanwege subs of andere addertjes.
In het begin zal mijn softwarekeuze dus geen problemen moeten leveren, tegen die tijd zal BR waarschijnlijk nog wel beter ondersteund worden ook.
Nog geen BR, dus eerst Linux, hopen dat later BR beter ondersteund is.nwagenaar schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:15:
Houdt er wel rekening mee, dat VDPAU alleen werkt op NVidia kaarten en (voor zover ik weet) alleen is geimplementeerd bij non-Windows besturingssystemen (Linux, FreeBSD, etc). Al hoewel dat Intel heeft aangegeven VDPAU te ondersteunen en dit in toekomstige drivers te activeren. Ook is de ondersteuning van BR in principe non-existent op Linux, dus als je BR gebruikt dan zou ik op dit moment nog blijven op Windows.
Maar MKV kan toch ook vaak lagere bitrate zijn dan originele BR?Zo wie zo doet VDPAU het wel enorm goed in mijn situatieEen 1080P MKV afspelen met 6% CPU usage is toch wel enorm mooi (deze had ook ingebouwde subtitles). En met de SmoothVideo repository heb ik tot op heden geen problemen gehad met diverse bronnen met verschillende FPS, bepaalde filters, etc.
En ingebakken subs werken anders dan subs geselecteerd via het menu neem ik aan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.