Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:40
Gonadan schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:44:
Dat klopt ja, daar was mijn post niet zo duidelijk in.
Ik had in plaats van VDPAU ook iets van XvBA kunnen roepen, echter gaat mijn voorkeur op dit moment uit naar NVIDIA vanwege die 9300/9400 bordjes.
Trouwens, DXVA heeft niets te maken met het merk kaart toch? Dat is gewoon de laag die dan weer PureVideo of UVD aanstuurt ofzo?
Ik zit niet enorm in de windows termen, dus het kan zijn dat ik een windowsterm verwarde met een ATI specifieke term.
Linux is op zich wel het OS waar ik voor wil gaan, ik heb daar redelijk wat ervaring mee en heb nog een oude PC staan waarop ik eerst ga testen of ik alles aan de praat krijgt.
Linux, XBMC op NVIDIA was mijn idee.
BR drive heb ik niet, HD tv ook niet. Ik wil alleen niet dat als ik die over een jaar alsnog koop dat mijn HTPC het ineens toch niet kan vanwege subs of andere addertjes.
In het begin zal mijn softwarekeuze dus geen problemen moeten leveren, tegen die tijd zal BR waarschijnlijk nog wel beter ondersteund worden ook.
Als je ervaring hebt en gezien je eisen: zeker doen. Er zijn goede berichten aangaande BD(of BR) maar dat kan nog even duren.

VDPAU ben ik ook benieuwd naar, ik heb nu een bravia staan op mijn 9400-bordje van gigabyte en die birdscene e.d. gaat toch niet helemaal vloeiend. Maar wil eerst mijn server aanpakken v.w.b. doorvoersnelheid zodat ook HD van satelliet mogelijk gaat zijn. nwagenaar heeft dat al aan de gang met VDPAU.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Heb eindelijk de knoop doorgehakt om mijn HTPC te vernieuwen. Ik heb inmiddels een bestelling klaar staan op basis van de een 9300 in combinatie met een E7400 in de Antec NSK 2480.

Weet iemand of dit een beetje fatsoenlijk te koelen is met een Ninja mini (passief) of zal ik toch voor de Shuriken gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
jswinkels schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:08:
Heb eindelijk de knoop doorgehakt om mijn HTPC te vernieuwen. Ik heb inmiddels een bestelling klaar staan op basis van de een 9300 in combinatie met een E7400 in de Antec NSK 2480.

Weet iemand of dit een beetje fatsoenlijk te koelen is met een Ninja mini of zal ik toch voor de Shuriken gaan?
Ik heb zelfs de koeler van de Ninja Mini gehaald (en op de Geforce 9400 gericht). De Core2Duo E7400 is best passief te koelen (in een wat grotere ATX kast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Gonadan schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:03:
Dat geloof ik graag, maar ik heb de laatste tig pagina's allemaal meegelezen en daar wordt dan steeds gezegd dat je alles kunt spelen.
Maar dat is dan dus niet waar. :)
Jawel hoor. Ook met subs. Staat ook in de laatste tig pagina's. Magic word: MPC-HC ;)

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
pimsaint schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:27:
Jawel hoor. Ook met subs. Staat ook in de laatste tig pagina's. Magic word: MPC-HC ;)
Ja met één softwarepakket, als je die niet wilt ben je meteen de beer. ;)
Loekie schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:12:
Ik zit niet enorm in de windows termen, dus het kan zijn dat ik een windowsterm verwarde met een ATI specifieke term.
UVD is weer onderdeel van AVIVO, ATI's tegenhanger van NVIDIA's PureVideo.
Een techniek die in de chips ingebakken zit om met videomeuk aan de gang te gaan.

DXVA is dan de DirectX API van Windows die met die technieken om kan gaan.
VDPAU is de Linux variant die met PureVideo om kan gaan, XvBA en VAAPI zijn dan weer Linux varianten die met AVIVO om kunnen gaan.

Althans, dat is wat ik begrijp als ik rondgoogle.
Als je ervaring hebt en gezien je eisen: zeker doen. Er zijn goede berichten aangaande BD(of BR) maar dat kan nog even duren.

VDPAU ben ik ook benieuwd naar, ik heb nu een bravia staan op mijn 9400-bordje van gigabyte en die birdscene e.d. gaat toch niet helemaal vloeiend. Maar wil eerst mijn server aanpakken v.w.b. doorvoersnelheid zodat ook HD van satelliet mogelijk gaat zijn. nwagenaar heeft dat al aan de gang met VDPAU.
Ik ben ook zeer benieuwd, het klinkt allemaal reuze interessant.
Echter heb ik tussendoor het 'aansluiten op tv'-probleem gekregen dus mijn uitzoekwerk staat even op de lange baan. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsvmark schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:16:
[...]

Nou de eye candy is zeker gelukt, ziet er mooi uit!!
De toegevoegde waarde van zon klein touch screentje lijkt me gering maar verder mooi spulletje!!
LCD scherm is vooral handig als je CD's wilt afspelen. Dan hoef je dus geen scherm aan te zetten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:35
pimsaint schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:27:
[...]
Dit heb ik ook gelezen, maar het lijkt verder wel een ontzettend outdated programma. Het zal dit wel niet zijn, maar toch heb ik liever een andere applicatie. Denk aan PowerDvD, of Windows Media Player/Center. Zien er veel mooier uit, ookal zie je het niet terwijl je de werkelijke blu-ray kijkt. Ben ontzettend aan het twijfelen, en ik moet voor 8 mei of een speler of een htpc hebben die blu-ray&subtitles aankan, niet alleen icm MPC-HC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zijn er ook mensen die persoonlijk zowel software als hardware matig het afspelen van media content hebben geprobeerd? Ik ben bezig met het inelkaar zetten van een HTPC op basis van het over bekende Gigabyte bordje met 780G chipset, maar heb vanwege energie bespraing gekozen voor de AMD Athlon 5050e. Hierdoor kan ik geen gebruikmaken van post processing of DXVA als ik het goed heb begrepen. Nu zit ik dus te twijfelen om als nog een AMD Athlon X2 7750 te gaan bestellen. Ik lees namelijk wel goede reacties over het hardwarematig afhandelen van alles. Met name de optie meer filters te kunnen gebruiken wat de beeld kwaliteit ten goede komt.

De mediacontent zal voornamelijk bestaan uit MP3's, DVD en Bleu Ray images, welke centraal op een server opgeslagen zullen worden. De maximale resolutie zal "HD Ready" zijn (meer kan mijn Panasonic Plasma niet aan).

Mijn eigenlijk vraag is nu, zal het veel beter beeld geven op het moment dat je alles hardware matig gaat laten afhandelen of verschilt dat niet zoveel met het software alternatief b.v. Core AVC voor HD materiaal.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 14-04-2009 17:56 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
@_Dune_

Ik wil precies hetzelfde, een mobo met 780G chipset en de 5050e processor. DXVA zou hier volgens mij prima mee moeten werken hoor, speciale features als de-interlacing oid niet (Ik wil wel even zeggen dat de-interlacing volgens mij helemaal niet van toepassing is bij echte blu-ray`s omdat deze in Progressive op de schijf staan), tenzij er een Phenom ipv een 5050e inkomt. Maar een Phenom gebruikt wel 2.5x zoveel energie en is 3x zo duur, volgens mij merk je daar vrij weinig mee in een HTPC , tenzij je echt gaat multitasken. Mijn doel zal alleen zijn om blu-rays af te spelen.

Ik las ergens wel dat DXVA soms niet werkt met gedownloade bestanden, en twijfel of de 5050e dit aankan in zijn eentje op 1080p. Waarschijnlijk wel in 720p, maar ik kan niets garanderen. Zou ik even verder naar zoeken.

Het beeld zou soepeler moeten zijn, niet per se beter met hardware acceleratie. Ik ga natuurlijk niet The Matrix, Lord of the Rings of elke andere film met 10 fps kijken, dat is gewoon niet leuk. Een dik blu-ray bestand zal met 10fps weergeven worden, terwijl wanneer de DXVA/ hardware acceleratie ingesteld word zou dit gewoon 100% stabiel 24fps moeten zijn, en dat is soepel icm Motion Blur op de film.

[ Voor 6% gewijzigd door BastiaanCM op 14-04-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:40
Je kan met een 780G chipset gewoon DXVA gebruiken.

Je kan met DXVA gewoon subtitles gebruiken.

Sommige verkeerd geëncodeerde films werken niet met DXVA, dan download je er eentje die wel werkt. 95% van wat ik tegenkom werkt!

;)

[ Voor 13% gewijzigd door Ramon op 14-04-2009 21:21 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

...

ik vergis me

[ Voor 97% gewijzigd door psy op 14-04-2009 19:28 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb hier Vista Home Premium met Vista MediaCenter en Sam's Videobrowser.

Ik heb een film (AUDIO_TS en VIDEO_TS), en die wil ik dan openen, ik zie een paar stukjes van de film, en dan krijg ik een groot blauw scherm van VMC met "Videofout: enkele bestanden die benodigd zijn om ......... ontbreken"

Ik heb er K-Lite codec pack opstaan, en de film werkt op een andere PC (Ook Vista Home Premium en K-Lite codec pack) prima. Het enige verschil is dat ik hem op die andere PC met WMP afspeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Gonadan schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:54:
UVD is weer onderdeel van AVIVO, ATI's tegenhanger van NVIDIA's PureVideo.
Een techniek die in de chips ingebakken zit om met videomeuk aan de gang te gaan.

DXVA is dan de DirectX API van Windows die met die technieken om kan gaan.
VDPAU is de Linux variant die met PureVideo om kan gaan, XvBA en VAAPI zijn dan weer Linux varianten die met AVIVO om kunnen gaan.

Althans, dat is wat ik begrijp als ik rondgoogle.
Thnx voor de update :)
Ik ben ook zeer benieuwd, het klinkt allemaal reuze interessant.
Echter heb ik tussendoor het 'aansluiten op tv'-probleem gekregen dus mijn uitzoekwerk staat even op de lange baan. :P
Ik ben net even aan het prutsen geweest en heb nu de nieuwste beta's draaien en kan via mplayer het zogenaamde killasample(bestand met een stukje uit de volgenscene van planet earth) afspelen. M'n C2D 7300 op een Nvidia 9400 bordje staat dan op < 10% op beide cores. Even een configje geprutst om mplayer altijd eerst de VDPAU codecs te laten proberen. Ik ben verrast hoe makkelijk het eigenlijk was.
Nu nog eens BD...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09-2023
Ramon schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:10:
Je kan met een 780G chipset gewoon DXVA gebruiken.

Je kan met DXVA gewoon subtitles gebruiken.

Sommige verkeerd geëncodeerde films werken niet met DXVA, dan download je er eentje die wel werkt. 95% van wat ik tegenkom werkt!

;)
Geen reden om te schreeuwen. En misschien is het verstandig om datgene wat je roept ook te onderbouwen. Tot nu toe is dat mogelijk met Media Player Classic – Homecinema.
Gebruik je zelf wat anders waarmee DXVA ook met ondertitels werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
Het gaat mij niet om gedownloade bestanden, maar om echte blu-ray`s.

Ik weet niet of MPC-HC hiermee uberhaupt werkt, maar het liefst zie ik toch Blu-Ray met DXVA met Subtitles in PowerDvD / Windows Media Center/ Windows Media Player (Vista)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet zo goed hoe ik een 5.1 of 7.1 setje op mijn HTPC kan gaan aansluiten. Ik heb een Gigabyte moederbordje met achterop (jack?)-aansluitingen voor
- side
- rear
- center/sub
Dat zijn welgeteld 3 gaatjes voor 5 (of 7?) speakers.
Waarschijnlijk is hier een simpele uitleg voor, dus help me out. Weet ik tenminste welk setje ik veilig kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
7 gaat sowieso niet lukken.

Je hebt 3 gaatjes, met elk 2 kanalen, wat neerkomt op 6 kanalen > 5.1

Heb je ook geen S/PDIF (optisch of coaxiaal) op je moederbord zitten? Dan kan je de set namelijk digitaal aansluiten, maar of 7.1 dan gaat lukken weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 16:28
Zolang je 3,5mm plugjes gebruikt is het toch niet mogelijk om DD of DTS hier door heen te laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Mensen kom op zeg, moet alles herhaald worden om de zoveel pagina's?

Geen idee welk Gigabyte moederbord het hier over gaat, dat wordt niet vermeldt.
Alle 7.1 moederborden worden met meer dan 3 mini jacks geleverd. Dan heb je dus wel degelijk mogelijkheid tot 7.1 (daar heb je er 'maar' 4 voor nodig), meestal zitten er 6 mini jacks op.
Dit alles staat heel duidelijk in de manuals.
En natuurlijk kun je door de analoge mini jacks ook DD e/o DTS (7.1) doorgeven. Sterker nog; bij de Gigabyte 780G moederborden is dit de enige manier om HD audio er uit te krijgen...........

edit: "Ik heb een Gigabyte moederbordje"...........die hebben honderden in hun assortiment. Het feit echter dat je 'side' noemt zegt eigenlijk al dat het een 7.1 'versie' is, zoek dat maar eens op in je manual..........

[ Voor 17% gewijzigd door kaajee op 14-04-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:40
lujo schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:49:
[...]

Geen reden om te schreeuwen. En misschien is het verstandig om datgene wat je roept ook te onderbouwen. Tot nu toe is dat mogelijk met Media Player Classic – Homecinema.
Gebruik je zelf wat anders waarmee DXVA ook met ondertitels werkt?
Wat wil je onderbouwd hebben dan? Ik gebruik inderdaad gewoon MPC-HC, en met ondertitels ja. Tja als je MPC-HC niet fijn vindt dan heb je een probleem, maar je kan MPC-HC best goed gebruiken vanuit MediaPortal mocht je dat willen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

BastiaanCM schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:42:
@_Dune_

Ik wil precies hetzelfde, een mobo met 780G chipset en de 5050e processor. DXVA zou hier volgens mij prima mee moeten werken hoor, speciale features als de-interlacing oid niet (Ik wil wel even zeggen dat de-interlacing volgens mij helemaal niet van toepassing is bij echte blu-ray`s omdat deze in Progressive op de schijf staan), tenzij er een Phenom ipv een 5050e inkomt. Maar een Phenom gebruikt wel 2.5x zoveel energie en is 3x zo duur, volgens mij merk je daar vrij weinig mee in een HTPC , tenzij je echt gaat multitasken. Mijn doel zal alleen zijn om blu-rays af te spelen.

Ik las ergens wel dat DXVA soms niet werkt met gedownloade bestanden, en twijfel of de 5050e dit aankan in zijn eentje op 1080p. Waarschijnlijk wel in 720p, maar ik kan niets garanderen. Zou ik even verder naar zoeken.

Het beeld zou soepeler moeten zijn, niet per se beter met hardware acceleratie. Ik ga natuurlijk niet The Matrix, Lord of the Rings of elke andere film met 10 fps kijken, dat is gewoon niet leuk. Een dik blu-ray bestand zal met 10fps weergeven worden, terwijl wanneer de DXVA/ hardware acceleratie ingesteld word zou dit gewoon 100% stabiel 24fps moeten zijn, en dat is soepel icm Motion Blur op de film.
Je hoeft ook geen Phenom te gebruiken, de Athlon 64 X2 7750BE heet dan wel Athlon, maar het is een hernoemde Phenom en is maar weinig duurder dan de 5050e. Helaas was de 7750BE nog niet terug te vinden in de prijslijst van veel webwinkels toen ik de hardware had besteld.

Wat betreft het opgenomen vermogen de 7750BE kan meer eisen, met de nadruk op KAN, het hoeft natuurlijk niet. Het ligt puur aan hoeveel de CPU te doen krijgt.

Ik denk dat ik eens ga experimenteren, ik heb namelijk voor een ander systeem nog een Phenom 9850BE liggen. Ik denk dat ik deze ook eens in mijn HTPC gat testen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
_Dune_ schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:54:
Mijn eigenlijk vraag is nu, zal het veel beter beeld geven op het moment dat je alles hardware matig gaat laten afhandelen of verschilt dat niet zoveel met het software alternatief b.v. Core AVC voor HD materiaal.
Ik heb zelf Phenom 9350e en maak gebruik van CoreAVC decoder.
Zelf zie ik geen verschil tussen het afspelen (mkv bestand) hardwarematig (videokaart) of softwarematig. Zowel voor hardwarematig als software gebruik ik CoreAVC. Het wordt wel afgespeeld op een oudere LCD 720p TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Zouden jullie een Gforce 8100 onboard van dit moederbord er in zetten? of zouden jullie toch voor een losse videokaart gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 16:34
lujo schreef op woensdag 15 april 2009 @ 01:00:
[...]

Ik heb zelf Phenom 9350e en maak gebruik van CoreAVC decoder.
Zelf zie ik geen verschil tussen het afspelen (mkv bestand) hardwarematig (videokaart) of softwarematig. Zowel voor hardwarematig als software gebruik ik CoreAVC. Het wordt wel afgespeeld op een oudere LCD 720p TV.
Ik zie zelf ook niet echt verschil tussen full hd .mkv's die hardwarematig worden gedecode of software matig. Hangt denk ik ook een beetje van je codecs af maar goed. Het is volgens mij ook meer handig voor wat langzamere HTPC's dat je het toch soepel kunt afspelen over de hardware. Mij interesseert het vrij weinig of mijn CPU nou vol open wordt getrokken tijdens het afspelen van een film of een cpu load van een paar %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
DJ-Visto schreef op woensdag 15 april 2009 @ 07:35:
Zouden jullie een Gforce 8100 onboard van dit moederbord er in zetten? of zouden jullie toch voor een losse videokaart gaan?
Ik zou niet voor verouderde techniek gaan, dus nee. Heeft ook geen native HDMI bijv.
En nee ik zou ook niet voor een losse vga kaart gaan gewoon 1 v/d 2 modernere, meer voor de hand liggende, onboard chipsets uit dit topic nemen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
kaajee schreef op woensdag 15 april 2009 @ 09:02:
En nee ik zou ook niet voor een losse vga kaart gaan gewoon 1 v/d 2 modernere, meer voor de hand liggende, onboard chipsets uit dit topic nemen......
Er is ook een artikel op Xbitlabs wat beweert dat kwaliteit van losse videokaart beter is dan van een geintegreerde. Het gaat wel om een HQV en een HQV HD test wat door menselijk oog geinterpreteerd moet worden.

Hardware.info heeft ook zelfde test met geintegreerde videokaartjes gedaan en zij kwamen tot een ander score (veel beter dan xbitlabs).

Ik ben benieuwd of er mensen zijn met 9300/9400/780G/8200/8300 en ook een losse videokaart (vanwege spelletjes) en of zij verschil zien als ze films/tv/dvd's afspelen met losse videokaart of met een geintegreerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Half inhakend op lujo hierboven.

Ik wilde inderdaad een 9400 bord, echter hebben die geen S-Video meer.
Omdat toch aan te sluiten moet ik VGA -> RGB over scart solderen (tricky) of een converter kopen (duur voor klotekwaliteit).

In dat licht moet ik misschien gaan nadenken over een losse kaart.
Echter hebben die dan óf S-Video óf HDMI, maar ik wil allebei! Mijn huidige TV moet er op en ook later een nieuwe.

Dan kan ik kiezen voor een 9400 plank die HDMI heeft en een low-budgetkaartje met S-Video zolang ik mijn CRT gebruik.
Hoe zit het dan met HD materiaal afspelen? De resolutie die je weergeeft heeft invloed op het verbruik van de resources toch?
Dan zou HD materiaal geen probleem moeten zijn zolang ik de 720x480 van mijn huidige tv doe, of zit ik er nu naast? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Gonadan schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:52:
Half inhakend op lujo hierboven.

Ik wilde inderdaad een 9400 bord, echter hebben die geen S-Video meer.
Omdat toch aan te sluiten moet ik VGA -> RGB over scart solderen (tricky) of een converter kopen (duur voor klotekwaliteit).

In dat licht moet ik misschien gaan nadenken over een losse kaart.
Echter hebben die dan óf S-Video óf HDMI, maar ik wil allebei! Mijn huidige TV moet er op en ook later een nieuwe.

Dan kan ik kiezen voor een 9400 plank die HDMI heeft en een low-budgetkaartje met S-Video zolang ik mijn CRT gebruik.
Hoe zit het dan met HD materiaal afspelen? De resolutie die je weergeeft heeft invloed op het verbruik van de resources toch?
Dan zou HD materiaal geen probleem moeten zijn zolang ik de 720x480 van mijn huidige tv doe, of zit ik er nu naast? :?
Da's de oplossing die ik gekozen heb, eerst een 8400 GS voor de oude CRT en sinds ik een LCD heb de geïntegreerde HDMI gebruikt.
Een 8400 GS zou ook purevideo/VDPAU doen, maar of het dan nog via de S-Video uitgestuurd wordt...
Ik vermoed van wel, in weze is de verwerking en daarna de schaling zelf in te stellen.

@ Lujo: Xbit is de enige die dit constateert, daarnaast kan ik niet nagaan dat de geïntegreerde borden met de 9400 getest worden, wel een losse kaart.
De 9400 als losse kaart valt in budget-segment, waarbij dat bij de moederborden niet het geval is, dat kan ook nog uitmaken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
Loekie schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:03:
@ Lujo: Xbit is de enige die dit constateert, daarnaast kan ik niet nagaan dat de geïntegreerde borden met de 9400 getest worden, wel een losse kaart.
De 9400 als losse kaart valt in budget-segment, waarbij dat bij de moederborden niet het geval is, dat kan ook nog uitmaken.
Xbit zegt ook het volgende: "The disappointing results only come from the integrated graphics cores Intel GMA 4500 and Nvidia GeForce 8300, and from the discrete Radeon HD 3400."

Terwijl hardware.info geen verschil in beeldkwaliteit ziet tussen 8200 en 9300 (9300 is alleen wat langzamer als 9400)
Volgens hardware.info dan:

nVidia GeForce 8200 voor AMD

HQV-score: 128*
HD-HQV-score: 100*

* Alleen in combinatie met HT 3.0-processor

nVidia GeForce 9300 voor Intel

HQV-score: 128
HD-HQV-score: 100

Wel grote verschillen als je het mij vraagt (tussen xbit en hardware.info).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
lujo schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:30:
[...]

Xbit zegt ook het volgende: "The disappointing results only come from the integrated graphics cores Intel GMA 4500 and Nvidia GeForce 8300, and from the discrete Radeon HD 3400."

Terwijl hardware.info geen verschil in beeldkwaliteit ziet tussen 8200 en 9300 (9300 is alleen wat langzamer als 9400)
Volgens hardware.info dan:

nVidia GeForce 8200 voor AMD

HQV-score: 128*
HD-HQV-score: 100*

* Alleen in combinatie met HT 3.0-processor

nVidia GeForce 9300 voor Intel

HQV-score: 128
HD-HQV-score: 100

Wel grote verschillen als je het mij vraagt (tussen xbit en hardware.info).
Maar HWI doet de geïntegreerde chips(welke meer high-end zijn) en Xbit ws de discrete(wordt me niet duidelijk uit test-setup. Juist vanwege het laatste en de opmerking dat het nogal een subjectieve test is(er wordt getest met een lijst die een testpersoon dient in te vullen) schuif ik het resultaat van Xbit terzijde v.w.b de geïntegreerde 9400 die ik heb op een gigabyte bordje.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
Loekie schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:41:
[...]

Maar HWI doet de geïntegreerde chips(welke meer high-end zijn) en Xbit ws de discrete(wordt me niet duidelijk uit test-setup. Juist vanwege het laatste en de opmerking dat het nogal een subjectieve test is(er wordt getest met een lijst die een testpersoon dient in te vullen) schuif ik het resultaat van Xbit terzijde v.w.b de geïntegreerde 9400 die ik heb op een gigabyte bordje.
Xbit geeft aan dat 8300 een geointegreerde oplossing betrof (dus op het moederbord zelf). 9400 weet ik niet. Maar die geintegreerde 8300 scoort veel slechter bij xbit dan bij hardware.info.

Beide tests zij gedaan door testpersonen, omdat HQV eenmaal zo'n soort test is.

Menselijke interpretatie speelt een grote rol, maar toch vind ik verschillen te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
lujo schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:47:
[...]

Xbit geeft aan dat 8300 een geointegreerde oplossing betrof (dus op het moederbord zelf). 9400 weet ik niet. Maar die geintegreerde 8300 scoort veel slechter bij xbit dan bij hardware.info.

Beide tests zij gedaan door testpersonen, omdat HQV eenmaal zo'n soort test is.

Menselijke interpretatie speelt een grote rol, maar toch vind ik verschillen te groot.
En daarom is een dergelijke test ook alleen betrouwbaar op 1 punt in de tijd. Voor zover ik het heb kunnen nagaan is de 9400 niet geïntegreerd, maar goed dat maakt niet zoveel uit.
Ik begrijp dat jij het opvallend vind dat er een dergelijk verschil tussen beide oplossingen zit, wellicht heeft het te maken met het HT3 aspect, of dus het subjectieve aan deze test.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Loekie schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:03:
Da's de oplossing die ik gekozen heb, eerst een 8400 GS voor de oude CRT en sinds ik een LCD heb de geïntegreerde HDMI gebruikt.
Een 8400 GS zou ook purevideo/VDPAU doen, maar of het dan nog via de S-Video uitgestuurd wordt...
Ik vermoed van wel, in weze is de verwerking en daarna de schaling zelf in te stellen.
Nog niet getest?
Ik vraag mij ook af of PureVideo (via DXVA of VDPAU) wel nodig is als je geen HD scherm hebt.
Dan kan je processor het toch prima zelf af?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14
Same here. Voorlopig ga ik werken met een oud Asus m2a-vm bordje en gebruik ik een addon Nvidia kaart die ik nog heb liggen (Een 8500 GS silent) en wanneer een LCD tv in beeld komt ga ik wel eens upgraden .

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ik heb vandaag een ATI 4670 Ultimate passief aangeschaft en heb hier een vraag over, moet ik de Nvidia 8200 IGP drivers nu verwijderen ? of kan ik die er gewoon bij oplaten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Gonadan schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:54:
[...]

Nog niet getest?
Ik vraag mij ook af of PureVideo (via DXVA of VDPAU) wel nodig is als je geen HD scherm hebt.
Dan kan je processor het toch prima zelf af?
Ehm nee, die zogenaamde killasample en andere 1080p draaiden hiermee niet of niet soepel, nu wel(afgezien van wat verstoring bij begin of stilstaand beeld bij vooruitspoelen, maar daar is het een beta-driver voor).
Ik kan het nu niet meer testen, we hebben de oude TV(die defect was) over het balkon gezet. :+

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
souljah1h schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:58:
Ik heb vandaag een ATI 4670 Ultimate passief aangeschaft en heb hier een vraag over, moet ik de Nvidia 8200 IGP drivers nu verwijderen ? of kan ik die er gewoon bij oplaten staan
Je kunt ze verwijderen, je kunt ze ook laten staan. Het maakt niet uit, ze worden ahgi toch niet gebruikt. Soms is het wel zo dat er bij het installeren van IGP drivers niet alleen grafische drivers geïnstalleerd worden maar ook nog andere drivers. Als je dan het hele pakket de-installeert raak je die andere wellicht ook kwijt.

PS ik zat even naar de power consumptie van die/zo'n 4670 Ultimate te kijken; dat liegt er niet om zeg!!!
Idle: 130Watt Load: 189Watt!! Dat tik lekker aan. Mijn systeem doet in z'n totaal, stressed nog niet eens 130Watt.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Loekie schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:03:
Ehm nee, die zogenaamde killasample en andere 1080p draaiden hiermee niet of niet soepel, nu wel(afgezien van wat verstoring bij begin of stilstaand beeld bij vooruitspoelen, maar daar is het een beta-driver voor).
Ik kan het nu niet meer testen, we hebben de oude TV(die defect was) over het balkon gezet. :+
Dan moet ik mijn hardware eens goed gaan heroverwegen.
In mijn ogen is het namelijk de bron die bepaald hoe zwaar de CPU het heeft, niet de outputresolutie.
Dus 1080p is zwaar, maakt niet uit waarop je het kijkt.
Als zo'n kaart dat dan niet kan via S-Video moet ik daar rekening mee houden met de processor.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik zet er inderdaad een gewoon een losse er bij ;-) Want uhh, ik moet inderdaad een s-video uitgang hebben ;')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 14:01
ollie_1982 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:08:
[...]

Sorry mijn fout. Ik heb de IXP-52-14 besteld. Ik had de IXP-52-11 nog onder de knop zitten tijdens het plakken. Jij zegt IXP-54-14, die is te hoog, nl 25mm ipv 15mm. Denk dat je de IXP-52-14 bedoelt.

Deze heb ik nu dus besteld: http://www.silenx.com/ixtremaprofans.asp?sku=ixp-52-14

rpm 1800
cfm 24
Hey Ollie, was benieuwd of je de fan al geinstalleerd had en hoe alles nu draait bij jou.
(Gebruik je trouwens Vista of XP? Met welke mediaplayer?)

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige maand ben ik me een beetje aan het orïenteren op een HTPC, vooral omdat mijn 2 jaar oude beestje moeite heeft met 1080p content. De PC zal gebruikt worden als gewone pc (tekstverwerken) en zal met een kabel verbonden worden met mn Plasma scherm icm MediaPortal of Vista Media Center. Op een later tijdstip zal hij als 'dedicated' htpc gaan dienen.

Nu zat ik te denken aan de volgende hardware:
Moederbord: Asus M3N78-EM, GF 8300 chipset
Processor: AMD Athlon X2 5050e
Geheugen: GeIL 2x1GB GX22GB6400DC
Koeler: Scythe Ninja Mini
Harddisk: Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB

En dat alles in een: Antec Fusion Remote Zwart

Voeding heb ik nog, OCZ 550Watt geloof ik, die wordt later vervangen door een stillere Be Quiet variant.

Nu twijfel ik vooral tussen de moederbord/cpu combinatie. Ben een beetje in de war omdat ik slecht op de hoogte ben.. en door de bomen het bos niet meer zie. Is dit een goede combinatie om 1080p content af te spelen (mkv files)? Of moet ik toch gaan voor een ander moederbord en/of een X2 7750 Black Edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Gonadan schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:43:
[...]

Dan moet ik mijn hardware eens goed gaan heroverwegen.
In mijn ogen is het namelijk de bron die bepaald hoe zwaar de CPU het heeft, niet de outputresolutie.
Dus 1080p is zwaar, maakt niet uit waarop je het kijkt.
Als zo'n kaart dat dan niet kan via S-Video moet ik daar rekening mee houden met de processor.
Begrijp me niet verkeerd, ik draaide zonder acceleratie van een C2D 7300 met een 8400GS via S-video naar een oude beeldbuis. Op die manier trok hij het niet qua belasting(op 1 core) een multithreaded speler zou het kunnen trekken(is CoreAVC multithreaded?). Maar ik vermoed dat het ding het best aan had gekund om via VDPAU het materiaal te decoderen en dan via S-video uit te sturen.
Op dit moment gaat het ook via 2 opties in mplayer: vo voor videooutput en vc voor codec. Die laatste kan natuurlijk best de vdpau-versie van de codec gebruiken zonder ook direct iets als HDMI te moeten gebruiken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Loekie en Gonadan,

Ik hoop over een paar dagen wat tijd te vinden om alvast wat te gaan bouwen aan m'n HTPC (de OrigenAE komt morgen of overmorgen als het goed is binnen).

Als ik wat meer weet over vdpau vs. s-video laat ik het zeker weten :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

eymey schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:01:
@Loekie en Gonadan,

Ik hoop over een paar dagen wat tijd te vinden om alvast wat te gaan bouwen aan m'n HTPC (de OrigenAE komt morgen of overmorgen als het goed is binnen).

Als ik wat meer weet over vdpau vs. s-video laat ik het zeker weten :)
Die GS van jou heeft S-Video en geen HDMI?
Alle kaarten lijken S-Video en YPbPr te hebben óf HDMI, nooit een combinatie van HDMI met een van de anderen.
Ik denk dat ik dan maar voor een 8xxx GS moet gaan ofzo op een 9400 bord, even ervan uit gegaan dat jij met positieve resultaten komt.
Kan ik de losse kaart gebruiken voor S-Video en later de onboard als ik een LCD heb.
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.

offtopic:
Als jij de laatste X10 had kom ik je halen. :( ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:36:
.............

Nu zat ik te denken aan de volgende hardware:
Moederbord: Asus M3N78-EM, GF 8300 chipset...............
En weer iemand die voor verouderde technologie gaat kiezen..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Gonadan schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:21:
[...]

Die GS van jou heeft S-Video en geen HDMI?
Alle kaarten lijken S-Video en YPbPr te hebben óf HDMI, nooit een combinatie van HDMI met een van de anderen.
Ik denk dat ik dan maar voor een 8xxx GS moet gaan ofzo op een 9400 bord, even ervan uit gegaan dat jij met positieve resultaten komt.
Kan ik de losse kaart gebruiken voor S-Video en later de onboard als ik een LCD heb.
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.

offtopic:
Als jij de laatste X10 had kom ik je halen. :( ;)
Hehe, volgens mij had die kaart nog geen hdmi nee, alleen vga en dvi (maar bij die laatste twijfel ik wel of ie geen hdcp ondersteunt (wilde bijna dhcp zeggen :Z ). In ieder geval, zodra er een lcd tv komt moet ik dus alsnog op zoek naar iets met hdmi maar goed, dat zal niet eerder dan najaar worden (als het zelfs niet volgend jaar wordt).

Hmmm... ik had de X10 in ieder geval bij Zercom besteld :D. De leverancier zou er nog 10+ op voorraad hebben :P.

Wat dat betreft vind ik het eigenlijk best storend dat fabrikanten van behuizingen tegenwoordig ook zo mee doen in de hype steeds zo nodig iets nieuws te moeten ontwerpen, terwijl een paar ontwerpen gewoon zo compleet, doordacht en perfect laten zijn.
Waarom bouwt een fabrikant op een gegeven moment een kast met een bijna ideale hoogte, goede breedte, VFD EN als klap op de vuurpijl ook nog ruimte voor een 3,5 inch kaartlezer en verklaren ze na een tijd een behuizing EOL zonder met iets gelijkwaardigs te komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
kaajee schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:02:
[...]

Verouderde technologie?..... (8>

Wat is hier zo verouderd aan? Voor het AM2/AM3 platform is dit voor zover ik weet de meest krachtige NVIDIA igp die je kan verkrijgen. Hij komt hier zelfs op VDPAU gebied nog aardig mee (behalve met echt zwaar materiaal).

Deze keuze is best belangrijk als je een linux-based htpc wil gaan bouwen en je AMD cpu nog niet op wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
Na een week van testen, lezen downloaden, installeren en verwijderen ben ik eindelijk tot de conclusie gekomen dat de Bird Scene niet te accelereren is met DXVA. Tenminste, niet in mijn situatie. Hierdoor veel tijd toch wel verspilt. Maar ik weet het, en nu jij ook.

Dit komt waarschijnlijk door een te hoge profiel van het bestand, maar dit kan ik niet bewijzen want ik weet absoluut niet hoe ik achter het profiel level achter kom, en google bied in dit geval ook geen uitkomst, tot nog toe. Blijkbaar is profiel 4.1 het hoogste voor ATI kaarten, profiel 5.1 voor NVIDIA (Natuurlijk wel met laatste drivers) maar dit bestand is nog hoger, waardoor DXVA niet werkt.

Dus als je wil testen of je Blu-Ray HTPC goed werkt, icm met Hardware Acceleratie (ofwel DXVA) gebruik dan niet dit bestand.

Kan iemand dit misschien enigzins verduidelijken / bevestigen / ontkrachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:02:
[...]

Iemand raadde mij juist dat mobo aan ipv de verouderde M2N68-VM... En nu is deze ook alweer verouderd? Dat heb ik amper 2 weken geleden gepost 8)7

Deze post: DARKviper123 in "Home Theater PC (HTPC) Deel 3"

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 22:32:
[...]

Iemand raadde mij juist dat mobo aan ipv de verouderde M2N68-VM... En nu is deze ook alweer verouderd? Dat heb ik amper 2 weken geleden gepost 8)7

Deze post: DARKviper123 in "Home Theater PC (HTPC) Deel 3"
Kajee heeft wel gelijk...
Eerst, de M2N68-VM is pas echt ouwe meuk! Die heeft nota bene niet eens een specifieke HTPC chipset (Geforce 7050). Maar ook de Asus M3N78-EM heeft een Geforce 8300 die volgens mij niet beter is als de erg goede 780G..

Koop je nu een hpc en wil je het nieuwste en het beste, koop dan een combinatie Intel met 9300 chipset.

Het kan natuurlijk zijn dat je alleen AMD wil, maar koop dan geen 8300, maar een 780G, of 790GX. Of je moet persé LPCM willen.... ja dan heb je geen keus.

[ Voor 24% gewijzigd door psy op 15-04-2009 23:31 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 14-09 10:07
kaajee schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:25:
[...]

Je kunt ze verwijderen, je kunt ze ook laten staan. Het maakt niet uit, ze worden ahgi toch niet gebruikt. Soms is het wel zo dat er bij het installeren van IGP drivers niet alleen grafische drivers geïnstalleerd worden maar ook nog andere drivers. Als je dan het hele pakket de-installeert raak je die andere wellicht ook kwijt.

PS ik zat even naar de power consumptie van die/zo'n 4670 Ultimate te kijken; dat liegt er niet om zeg!!!
Idle: 130Watt Load: 189Watt!! Dat tik lekker aan. Mijn systeem doet in z'n totaal, stressed nog niet eens 130Watt.........
Gast als je goed had gelezen dan gaat het om de hele systeem, niet alleen de videokaart. Want de 4670 heeft geen power-aansluiting nodig dus boven de 80watt kan die sowieso niet verbruiken.

Dus als je de stressed waarde van de 4670 afhaalt van de 189watt, dan kom je ook op ongv 120 a 130 watt uit stressed. ;)

For this test we hooked up our power supply to a UPM power meter that will log the power consumption of the whole system twice every second.

[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 15-04-2009 23:19 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
o nou gelukkig maar..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
psy schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:14:
[...]

Het kan natuurlijk zijn dat je alleen AMD wil, maar koop dan geen 8300, maar een 780G, of 790GX. Of je moet persé LPCM willen.... ja dan heb je geen keus.
Of je moet perse Linux willen... ook dan heb je alleen maar keus voor Nvidia... op een fatsoenlijke manier. Want AMD/ati is er helaas nog absoluut niet met Linux support voor video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
psy schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:14:
[...]

Kajee heeft wel gelijk...
Eerst, de M2N68-VM is pas echt ouwe meuk! Die heeft nota bene niet eens een specifieke HTPC chipset (Geforce 7050). Maar ook de Asus M3N78-EM heeft een Geforce 8300 die volgens mij niet beter is als de erg goede 780G..

Koop je nu een hpc en wil je het nieuwste en het beste, koop dan een combinatie Intel met 9300 chipset.

Ja dit gaat een beetje verzanden in een ATI vs Nvidia strijd. Ik heb gekozen voor de 8300, iemand anders kiest voor de 780G. Het gaat mij te ver om de een meer verouderd te noemen dan de ander. En het is duidelijk dat niet iedereen het budget heeft voor een intel oplossing.
De 8300 heeft voordelen tov de 780G en de 780G heeft voordelen tov de 8300. Dit ligt vooral in prijs, uitrusting, ondersteuning, audio. Maar uit ervaring kan ik zeggen dat een 8300 met X2 5600+ alles prima speelt en ja ook de vogelscene van de originele earth bluray, dus geen lagere bitrate transcode mkv .
Binnenkort nog even de nieuwe coreavc met CUDA ondersteuning installeren en dan is t helemaal cpu-ontlastend. Wat mij betreft is het om het even de 780G of een 8300. Kies gewoon wat je budget toelaat en bij welk merk je je beter voelt. Asus vs Gigabyte en ATI vs Intel ;)

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenemo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-06-2024
DARKviper123 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 01:27:
[...]

Ja dit gaat een beetje verzanden in een ATI vs Nvidia strijd. Ik heb gekozen voor de 8300, iemand anders kiest voor de 780G. Het gaat mij te ver om de een meer verouderd te noemen dan de ander. En het is duidelijk dat niet iedereen het budget heeft voor een intel oplossing.
De 8300 heeft voordelen tov de 780G en de 780G heeft voordelen tov de 8300. Dit ligt vooral in prijs, uitrusting, ondersteuning, audio. Maar uit ervaring kan ik zeggen dat een 8300 met X2 5600+ alles prima speelt en ja ook de vogelscene van de originele earth bluray, dus geen lagere bitrate transcode mkv .
Binnenkort nog even de nieuwe coreavc met CUDA ondersteuning installeren en dan is t helemaal cpu-ontlastend. Wat mij betreft is het om het even de 780G of een 8300. Kies gewoon wat je budget toelaat en bij welk merk je je beter voelt. Asus vs Gigabyte en ATI vs Intel ;)
Mee eens! :)

@VRTN

Ik heb dezelfde configuratie draaien, en ben daar zeer tevreden over. Alles loopt soepel en de processor wordt minimaal belast.

Kingston 2GB 1066MHz,SDRAM-D
Be Quiet ! L6-300W ATX V2.2 PSU Pure P met Sharkoon Silent Eagle Fan 1000
LG DVDRW GGC-H20L - op andere PC voor backup van DVD en bluray.
AMD Athlon X2 Dual-Core Processor 5050e
Samsung SpinPoint EcoGreen F1 DT 1TB
Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe

Zalman CNPS7500-CU

Vista x64 Ultimate - VMC
Openmedialibrary - OML voor bluray "integratie" in VMC. Wie weet iets beters?
Total media Theatre 2

Wat betreft het verouderde hardware verhaal. ... |:( . Veel betere onderdelen zijn er niet echt momenteel. Alles ligt zo dicht op elkaar wat dat betreft. En wat betreft AT VS Nvidia of AMD vs Intel, tis maar net wat je voorkeur is, als het maar stabiel draait en je er tevreden mee bent. Ik raad in ieder geval mijn configuratie en jou idee dus wel aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

eymey schreef op woensdag 15 april 2009 @ 21:19:
Hehe, volgens mij had die kaart nog geen hdmi nee, alleen vga en dvi (maar bij die laatste twijfel ik wel of ie geen hdcp ondersteunt (wilde bijna dhcp zeggen :Z ). In ieder geval, zodra er een lcd tv komt moet ik dus alsnog op zoek naar iets met hdmi maar goed, dat zal niet eerder dan najaar worden (als het zelfs niet volgend jaar wordt).
Ook geen verloopje van DVI?
eymey schreef op donderdag 16 april 2009 @ 00:22:
Of je moet perse Linux willen... ook dan heb je alleen maar keus voor Nvidia... op een fatsoenlijke manier. Want AMD/ati is er helaas nog absoluut niet met Linux support voor video.
Dat is een wel heel erg achterhaalde (en trollerige :P ) opmerking.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat je beter ATI neemt omdat je dan nog keuze hebt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Gonadan schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:21:
[...]

Ook geen verloopje van DVI?
Dat heb ik nog nooit geprobeerd ;). Dat kaartje had ik eerder altijd in m'n gewone PC zitten die een ATI igp had (zie hieronder ;) )

[...]

Dat is een wel heel erg achterhaalde (en trollerige :P ) opmerking.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat je beter ATI neemt omdat je dan nog keuze hebt. ;)
[/quote]

Trollerig heb ik het zeker niet bedoeld en ze zijn ook best wel op de goede weg, maar het kan nog steeds niet tippen aan de support van nvidia: Compiz draaien EN zonder flikkeringen video afspelen is tot op de dag van vandaag met de proprietary ATI drivers nog steeds een utopie (met de OS drivers ook voor zover ik weet). En ook zonder compiz (want dat heb je op een htpc toch niet hard nodig) spelen de ATI drivers nog steeds niet lekker video (echt alles komt op je cpu aan), laat staan hardware accelerated.

Dus tsja, zou willen dat m'n opmerking achterhaald was vwb ati onder Linux, maar helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

eymey schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:26:
Dat heb ik nog nooit geprobeerd ;). Dat kaartje had ik eerder altijd in m'n gewone PC zitten die een ATI igp had (zie hieronder ;) )
Sommige kaarten ondersteunen HDMI over DVI, dat zou dan weer gunstig zijn, dan hoef ik geen onboard met HDMI te nemen.
Als je toch HD neemt wil ik wel graag een digitaal signaal. :D
Trollerig heb ik het zeker niet bedoeld en ze zijn ook best wel op de goede weg, maar het kan nog steeds niet tippen aan de support van nvidia: Compiz draaien EN zonder flikkeringen video afspelen is tot op de dag van vandaag met de proprietary ATI drivers nog steeds een utopie (met de OS drivers ook voor zover ik weet). En ook zonder compiz (want dat heb je op een htpc toch niet hard nodig) spelen de ATI drivers nog steeds niet lekker video (echt alles komt op je cpu aan), laat staan hardware accelerated.

Dus tsja, zou willen dat m'n opmerking achterhaald was vwb ati onder Linux, maar helaas....
Dan ben ik bang dat je nog wat meer ervaring of geluk nodig hebt.
Compiz draait namelijk prima in combinatie met video e.d. op ATI.
Bij nieuwere Ubuntu releases was dat zelfs praktisch out of the box.

offtopic:
Ik ga voor mijn HTPC wel voor NVIDIA trouwens. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Elke kaart met een DVI-I (of D) uitgang ondersteund HDMI over DVI middels een verloopje. DVI en HDMI zijn namelijk (qua beeld) exact hetzelfde. De vraag is (en dat bedoel je wellicht) of er ook audio getransporteerd wordt. Dat gaat alleen met de bij de ATi kaarten middels een meegeleverde DVI-HDMI verloopjes/dongles.

(nog een reden om een ATi te nemen........ :P )

[ Voor 12% gewijzigd door kaajee op 16-04-2009 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:36
Voor dat ik deze bestelling er door heen ga zetten , vroeg ik me nog 2 dingen af.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom X4 9350e€ 165,84€ 165,84
1Antec Fusion Remote Zwart€ 130,45€ 130,45
1be quiet! Straight Power BQT E6-400W€ 50,45€ 50,45
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 73,01€ 73,01
1Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/4G€ 39,37€ 39,37
1Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB€ 76,54€ 76,54
1Scythe Ninja Mini€ 20,-€ 20,-
ImporterenTotaal€ 555,66

EDIT: En dan ook nog de LITE-ON IHES106 6x Blu-ray Drive, maar die staat nog niet in de Pricewatch. (wel even toegevoegd an de Pricewatch voor goedkeuring)

Ben op deze samenstelling gekomen na het doorlezen van het gehele topic (weer een stuk wijzer geworden, bedankt)

Nu zat ik alleen nog met het volgende:
- is 4gb overkill? En zoja is het erg om het er gewoon in te hebben qua hitte/energie?
(waarom deze vraag, wellicht later (2jaar) gaan gebruiken voor andere doeleinden, dus nu alvast erin hebben).
- zit nog steeds te twijfelen met een videokaart... maar ik heb het toch goed dat het met deze samenstelling niet nodig is? HTPC wordt gebruitk voor HD afspelen, de hele mikmak, etc.
(just to make sure..)

Als jullie me even kunnen geruststellen of verbeteren, zou ik daar zeer dankbaar voor zijn.
Dan kan ik over anderhalve week dit lekker in elkaar gaan knutselen.
Alvast bedankt!

EDIT: Even gelinkt naar de pricewatch

[ Voor 54% gewijzigd door PaulBloem op 16-04-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

kaajee schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:47:
Elke kaart met een DVI-I (of D) uitgang ondersteund HDMI over DVI middels een verloopje. DVI en HDMI zijn namelijk (qua beeld) exact hetzelfde. De vraag is (en dat bedoel je wellicht) of er ook audio getransporteerd wordt. Dat gaat alleen met de bij de ATi kaarten middels een meegeleverde DVI-HDMI verloopjes/dongles.

Ik dacht dat de kaart dat wel moest ondersteunen, maar jouw antwoord bevalt me beter. :9

Omdat ik nu S-Video en later HDMI als aansluiting wil dacht ik dan aan een 8xxx kaart met S-Video en een 9x00 bord met HDMI.
Echter als die HDMI dan ook vanuit de DVI van de videokaart kan komen is een 9x00 bord niet nodig.
Kan ik beter een goedkoper bord kiezen en gewoon een losse videokaart nemen.
Toch? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 14:13
PaulBloem schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:53:
Nu zat ik alleen nog met het volgende:
- is 4gb overkill? En zoja is het erg om het er gewoon in te hebben qua hitte/energie?
(waarom deze vraag, wellicht later (2jaar) gaan gebruiken voor andere doeleinden, dus nu alvast erin hebben).
Als je je nu afvraagt of je het over 2 jaar nodig hebt, kun je het beter dan kopen. Ik zou niet willen zeggen dat het overkill is, maar met 2 gig draait het ook nog wel. Ik denk niet dat je het qua hitte/energie heel erg gaat merken, maar alle beetjes helpen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixsos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 17:37

Nixsos

Mac user

Onlangs heb ik een HTPC samengesteld met de Antec Veris Fusion case.
Ik heb er een Logitech Harmony One bij gekocht om de bijgeleverde remote te vervangen (iMON PAD).
De Harmony One stuurt zijn signalen naar de iMON receiver, vervolgens emuleert de iMON software toetsaanslagen die naar MediaPortal gestuurd worden.

Maar daar zit nu juist het probleem...

De Harmony stuurt signalen die soms blijven hangen, waardoor commando's meerdere keren worden uitgevoerd, of in een 'loop' blijven hangen. Het is een bekend probleem waar nog geen oplossing voor bestaat.

Nu is het mijn plan om een Harmony RF Wireless AV Receiver te kopen (zie http://tweakers.net/price...wireless-av-receiver.html). Kun je deze aansluiten op de HTPC en zit er software bij om toetsaanslagen te emuleren? Ik kan er namelijk weinig info over vinden op de logitech site.

Aangezien dat ding vrij prijzig is, heb ik ook lopen stoeien met het idee om een Windows MCE Remote te kopen, met bijbehorende receiver en de remote dan weg te gooien. Welke remotes zijn geschikt? Ik heb namelijk geen remotes kunnen vinden in webshops.

Ik gebruik MediaPortal op Vista 32bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Laatst online: 27-01 20:51
Ahoi,

Ik ben aan het nadenken over een alles in 1 server (MythTV backend, NAS, Fileserver, etc...)
Is dit aan te raden? Heeft er iemand hier ervaring met een MythTV backend met meerdere DVB-kaarten (in mijn geval DVB-S wsl) en die tegelijkertijd een RAID-10 over 4 disks afhandelt?

Ik dacht aan 6 disks: 1 SSD voor OS, 4 HD's voor NAS en 1 disk voor MythTV (ik heb gelezen dat MythTV voortdurend opneemt tijdens het bekijken van een kanaal, zodat deze dan meteen kan opnemen als er bvb de pauze functie gebruikt wordt)

Ik zit vooral verveeld met het verbruik, of moet ik hier mij geen zorgen over maken?
Stel dat ik bvb 3 DVB-kaarten gebruik, bvb 1 voor opnames, en 2 voor front-ends, over wat voor verbruik spreken we dan? En welke voeding is dan aangewezen?

Ik wou ook een dekstop case, waar dit alles in past (die tweakable is, ik wil LCDproc gebruiken om info uit te lezen op een display die eventueel er nadien ingezet wordt).

[ Voor 6% gewijzigd door ZodiacQ op 16-04-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DARKviper123 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 01:27:
[...]

Exact. Ik heb research gedaan naar de 8300 vs de 780G en qua beeld-kwaliteit kwam de 8300 beter uit de bus dan de 780G. Dan snap ik niet dat hij hier weer direct afgeschilderd wordt als verouderd.
Tevens heb ik inderdaad niet genoeg budget voor een Intel-oplossing.

Dus, dan de M3N78-EM helemaal niet zo'n slechte keuze. Ik snap dan ook niet dat mensen direct zeggen dat hij verouderd is, niet iedereen heeft een budget om een monster van een HTPC te kopen. Ik wil voor 500 euro gewoon een systeem om mijn filmpjes te kijken en dat is me ook gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:38
Heeft iemand hier de BBG van Hardware.info gelezen over de HTPC? Zij maken hele andere keuzes qua systeem en raden AMD 4850+780 af ivm post-processing. Hoe belangrijk is dat post-processing, wie doet dat eigenlijk?

ik lees dat een 4670 3 Watt idle doet, is dat geen goed alternatief voor een integrated vga?

[ Voor 18% gewijzigd door technopeuter op 16-04-2009 16:19 . Reden: linkjes toegevoegd ]

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik vind het zo simpel...
Een 8300 is inmiddels alweer een jaar oud. Net als de 780G welke ook 'verouderd' is. Dat maakt hem niet minder goed (heb hem zelf ook). Dat je geen geld hebt om meer uit te geven, soit. Prima.

Echter... inmiddels zijn er gewoon betere alternatieven. Klaar. Die kosten helaas ook meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
technopeuter schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:52:
Heeft iemand hier de BBG van Hardware.info gelezen over de HTPC? Zij maken hele andere keuzes qua systeem en raden AMD 4850+780 af ivm post-processing. Hoe belangrijk is dat post-processing, wie doet dat eigenlijk?
Ik heb de door jouw genoemde config en doe helemaal niks met post-processing. TV, series en films hebben allemaal een goede bron en ik heb het idee dat ik met post-processing dan een beetje in de marge ga lopen pielen en niet echt zichtbare verbeteringen krijg op mijn HD-ready scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
ZodiacQ schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:23:
Ahoi,

Ik ben aan het nadenken over een alles in 1 server (MythTV backend, NAS, Fileserver, etc...)
Is dit aan te raden? Heeft er iemand hier ervaring met een MythTV backend met meerdere DVB-kaarten (in mijn geval DVB-S wsl) en die tegelijkertijd een RAID-10 over 4 disks afhandelt?
m.u.v. raid/DVB: Ja, dat kan en is mogelijk.Ik draai een master backend op onze huisserver met de eerste 2 tuners + digitenne(x2) voor NL1,2,3/ regionaal. Dat draait fatsoenlijk naast elkaar.
Ik dacht aan 6 disks: 1 SSD voor OS, 4 HD's voor NAS en 1 disk voor MythTV (ik heb gelezen dat MythTV voortdurend opneemt tijdens het bekijken van een kanaal, zodat deze dan meteen kan opnemen als er bvb de pauze functie gebruikt wordt)
Je heoft niet direct een aparte disk voor mythtv te gebruiken, dat kan rustig vanaf raid. Zoveel bandbreedte vraagt dat zeker bij DVB-S niet. Je kunt trouwens wel meerdere kanalen van 1 multiplex halen met DVB.
Dit doe ik via digtenne, 1 USB-stick, 2 (virutele) tuners(kunnen ook 3 of 4 zijn) Dit omdat ongecodeerd van digtenne op 1 multiplex(frequentie) zit.
Ik zit vooral verveeld met het verbruik, of moet ik hier mij geen zorgen over maken?
Stel dat ik bvb 3 DVB-kaarten gebruik, bvb 1 voor opnames, en 2 voor front-ends, over wat voor verbruik spreken we dan? En welke voeding is dan aangewezen?
DVB-S zal wat meer verbruiken dan analoog wegens de spanning die de kaart op de LNB zet, maar hoeveel exact durf ik niet te zeggen.
Ik wou ook een dekstop case, waar dit alles in past (die tweakable is, ik wil LCDproc gebruiken om info uit te lezen op een display die eventueel er nadien ingezet wordt).
LCDproc is ook al ingebouwd in mythtv, die kan je dan precies vertellen wat hij aan het opnemen is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
Loekie schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:20:
[...]

m.u.v. raid/DVB: Ja, dat kan en is mogelijk.Ik draai een master backend op onze huisserver met de eerste 2 tuners + digitenne(x2) voor NL1,2,3/ regionaal. Dat draait fatsoenlijk naast elkaar.

[...]

Je heoft niet direct een aparte disk voor mythtv te gebruiken, dat kan rustig vanaf raid. Zoveel bandbreedte vraagt dat zeker bij DVB-S niet. Je kunt trouwens wel meerdere kanalen van 1 multiplex halen met DVB.
Dit doe ik via digtenne, 1 USB-stick, 2 (virutele) tuners(kunnen ook 3 of 4 zijn) Dit omdat ongecodeerd van digtenne op 1 multiplex(frequentie) zit.

[...]

DVB-S zal wat meer verbruiken dan analoog wegens de spanning die de kaart op de LNB zet, maar hoeveel exact durf ik niet te zeggen.

[...]

LCDproc is ook al ingebouwd in mythtv, die kan je dan precies vertellen wat hij aan het opnemen is.
Ja, maar dan moet ik een desktop case hebben waarvan de HW ondersteund wordt. Ik was naar de Origin AE X10 of S14V aan het zien, eens kijken of die VFD's ondersteund worden...

Weet je soms wat het verbruik is van uw huisserver?

Ik zou de extra HD nemen, omdat de RAID dan constant vanalles moet schrijven/wegvegen voor niets. En een kleine HD kost nu niet zoveel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
Gonadan schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:58:
[...]

Ik dacht dat de kaart dat wel moest ondersteunen, maar jouw antwoord bevalt me beter. :9

Omdat ik nu S-Video en later HDMI als aansluiting wil dacht ik dan aan een 8xxx kaart met S-Video en een 9x00 bord met HDMI.
Echter als die HDMI dan ook vanuit de DVI van de videokaart kan komen is een 9x00 bord niet nodig.
Kan ik beter een goedkoper bord kiezen en gewoon een losse videokaart nemen.
Toch? ;)
Ik zit zowat met hetzelfde probleem, nu een CRT scherm, maar in de toekomst wil ik ook overschakelen naar LCD/Plasma.

Ik denk dat ik jullie wat in het oog ga houden (wil persoonlijk ook een linux-toepassing) ;)

Zelf heb ik nogal wat vrees qua HW ondersteuning, ik werk vaak met verouderde distro's die toch altijd problemen geven. Ik hoop dat die UDEV veel da die problemen oplost.
Heb onlangs toch aangename ervaringen gehad met Ubuntu op de laptop (met ATI ;) )

Ik wil wel degelijke performance eruit halen (bird-scene is een must! :P ), anders kan ik evengoed een kant-en-klare optie kiezen a la Popcorn Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
ZodiacQ schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:26:
[...]

Ja, maar dan moet ik een desktop case hebben waarvan de HW ondersteund wordt. Ik was naar de Origin AE X10 of S14V aan het zien, eens kijken of die VFD's ondersteund worden...

Ik zou de extra HD nemen, omdat de RAID dan constant vanalles moet schrijven/wegvegen voor niets. En een kleine HD kost nu niet zoveel :D
Wat v.w.b. lcdproc belangrijk is om te weten, is of de betreffende kast een module heeft die wordt ondersteund door lirc. Vaak kun je dit a.d.h. van het USB-id(15c2:0036 in mijn geval) controleren. Ik durf niet te zeggen welke VFD's danwel LCD's Origin AE gebruikt, grote kans dat het er een van Soundgraph is.
Het verbruik ligt op ca 35-40 Watt, dit is met 2 HD's, 1 digitenne-stick, 1 PVR500, webcam op een Intel D201GLY2.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Daar op voortbordurend:

De VF110 van OrigenAE meldt het volgende:
• In addition to the IRTrans socket interface the server also has a LIRC / WinLIRC compatible interface.
en
Linux support:
• LIRC. The IRTrans System is compatible with LIRC and WinLIRC. That means all clients with LIRC or WinLIRC interfaces can be used with the IRTrans system. LIRC or WinLIRC do not need to be installed. As the LIRC / WinLIRC interface is part of the IRTrans server no additional software is needed.
• VDR can be controlled using the LIRC interface of IRTrans.
• MisterHouse is supported through the xAP interface of the IRTrans server.
• lcdproc. A driver for the LINUX LCD software lcdproc is shipped with the system

[ Voor 60% gewijzigd door Gonadan op 16-04-2009 17:01 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
ZodiacQ schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:26:
[...]

........
Knap als jij 6 disks in een S14V of X10 weet te krijgen............
Wel fotootjes tegen die tijd ajb, want dat wil ik zien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
kaajee schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:01:
[...]

Knap als jij 6 disks in een S14V of X10 weet te krijgen............
Wel fotootjes tegen die tijd ajb, want dat wil ik zien!!
Ja, dat is een vergissing, was effe mijn front-end case met mijn back-end case aan het verwarren.
Front-end hoeft voor mij zo groot niet te zijn, alleen zie ik niets anders dan voordelen met zo een grote VFD :D

Back-end, ben ik totaal nog niet uit welke case. :D Maar desktop zou mij beter uitkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door ZodiacQ op 16-04-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
kaajee schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:47:

Ik wil niet vervelend zijn, maar (paar posts eerder) 8300 een verouderde technologie noemen klopt natuurlijk niet. Volgens mijn was 780G eerder dan Nvidia 8300.
780G en 8200/8300 zijn aan elkaar gewaagd, waarbij 8200/8300 paar voordelen ten opzichte van 780G heeft
8200 beter:

- HD weergave (blijkt uit HD-HQV test hardware.info)
- 8-kanaals uncompressed audio via hdmi
- compromisloze deinterlacing HD

Is niet veel maar toch is 8200/8300 beter/completer dan 780G

Maar graag hoor ik waarom je nu voor 780G zou moeten kiezen ipv 8200/8300 (AMD oplossing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bevalt het geluid van deze set? Heb je de boxen rechtstreeks op de kaart aangesloten?
HenkyDoodle schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:05:
Ik heb sinds een paar dagen mijn systeem up & running, maar nu vallen de prestaties me eigenlijk wel een beetje tegen. En daar bedoel ik in het byzonder de HD prestaties. Ik draai windows 7 met de volgende config:

MSI Media Live Diva 5.1(AMD 780M- M-ATX-S.AM2/AM3)
AMD Phenom X4 9650 (AM2+ - Hypertrans) 2,4 BOX
Western Digital 1 TB 10EACS (SATA300 - 16 MB)
Silverstone SST-GD02B Zwart (M-ATX - Desktop)
PC2-6400 - 1 GBx2 - DDR2 - OCZ Gold XTC 2K C5
450 Watt PSU - Corsair VX

Ik maak dus gebruik van mijn on board videokaart en het zou dus erg fijn zijn de GPU te gebruiken. Nu weet ik alleen niet wanneer ik dat kan activeren. Iemand enige suggesties hoe ik het meeste rendement uit mijn systeempie kan pakken? :) Verder ben ik erg blij met de set, behalve dan dat ik GEEN fatsoenlijk stille koeler kan plaatsen. De Ninja past helaas niet. De dvd-tray zit echt hinderlijk in de weg. Misschien dat hier meer mensen zijn met dezelfde kast als ik. Welke koeler gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

lujo schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:39:
[...]

Ik wil niet vervelend zijn, maar (paar posts eerder) 8300 een verouderde technologie noemen klopt natuurlijk niet. Volgens mijn was 780G eerder dan Nvidia 8300.
780G en 8200/8300 zijn aan elkaar gewaagd, waarbij 8200/8300 paar voordelen ten opzichte van 780G heeft
8200 beter:

- HD weergave (blijkt uit HD-HQV test hardware.info)
- 8-kanaals uncompressed audio via hdmi
- compromisloze deinterlacing HD

Is niet veel maar toch is 8200/8300 beter/completer dan 780G

Maar graag hoor ik waarom je nu voor 780G zou moeten kiezen ipv 8200/8300 (AMD oplossing)?
Ik ben hier eerlijk gezegd mee eens. Een groot nadeel welke ik nu geniet vanwege mijn 780G oplossing (hoewel deze PRIMA werkt) is dat het purevideo gedeelte van NVidia wat beter is dan UVD van ATI.

Met DXVA heeft NVidia betere ondersteuning en is voor mij de winnaar in het afspelen van verschillende files.... VDPAU in linux in combinatie met de nieuwere XBMC builds kan alleen met NVidia. Werkelijk waar geweldig wat ik er van hoor, eindelijk afspelen, zoals het op de xbox ook was, gewoon altijd en zonder problemen. De ultieme mediaspeler. Snel, visualisations, goed overweg met grote directories, etc. etc.

Wellicht dat dit de keuze van verschillende mensen nog kan beinvloeden. Zelf werkt mijn 780G + Phenom 4850 combinatie perfect, ook DXVA, maar begin het idee te krijgen dat NVidia net wat meer value bied met hetzelfde.

Hardware.info raad waarschijnlijk geen onboard kaart aan omdat deze prima 1080p zonder framedrops kunnen decoderen, zijn ze niet sterk genoeg om ook filters via bijvoorbeeld MediaPlayer HomeCinema ook nog eens toe te passen, wat de kwaliteit wel sterk kan verbeteren. Echte videokaarten (niet eens zo duur nodig) hebben veel meer shader capaciteit en kunnen dit wel gelijktijdig verwerken.

Keuzes, keuzes. Ligt er helemaal aan wat je er mee gaat doen en wat je er van eist.

[ Voor 15% gewijzigd door Quindor op 16-04-2009 20:27 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 15:57

westergas

rikkie_pc

Ik heb echt een vreemd probleem...

Mijn HTPC is via HDMI verbonden aan mijn Pioneer PDP-LX5090 en draait al een tijdje zonder problemen. Nu, sinds een paar dagen, crasht mijn pc als ik de TV uit zet (stand by).

Iemand enig idee?

Edit: Specs

GA-E7AUM-DS2H
E8400
4Gb Ram
1TB WD Green
Win7 Beta build 7077
Win7 beta VGA drivers

[ Voor 18% gewijzigd door westergas op 16-04-2009 22:33 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje bezig met een HTPC samen te stellen. De meeste systemen die hier voorgesteld worden zijn gebaseerd op de 780G chipset. Nu zou ik graag een een HTPC bouwen gebasseerd op de nieuwere Geforce 9400 mgpu. Dit is wat ik tot nu toe in gedachten had:

* SilverStone HTPC ML02 ATX 120W, LCD, Remote (zwart)
* Gigabyte GA-E7AUM-DS2H GeForce 9400, SATA2 RAID
* Intel Core 2 Quad Q8200 2.33GHz FSB1333 Box
* SilverStone Processor Koeler NT07 PRO AMD & Intel
* Corsair 2x2GB DDR2 SDRAM PC8500 CL5.0 XMS2
* LG DVD-/+/RAM GSA-T40N 8x/8x/5x Slimline (zwart)
* Western Digital 2TB SATA300 32MB, WD20EADS

Nu, de SilverStone ML02 komt met een externe voeding van 120W, ik heb al een hoop research gedaan en normaal zou dit voldoende moeten zijn voor dit systeem. Maar toch had ik graag bevestiging gehad hieromtrent.
Omdat de ML02 een low profile htpc case is, zijn de keuzes voor de CPU cooler ook vrij beperkt. Silverstone zelf raad hun eigen cooler, de NT07, aan. Nu weet ik niet of deze krachtig genoeg is voor de Q8200 koel te houden en of deze past op het moederbord (hardware dat in de weg zit?). Iemand ervaringen met deze koeler?
Omdat de case enkel slimline drives accepteert heb ik nog niet gekozen voor bluray maar voor een gewone dvdbrander. Nu heb ik hier totaal geen ervaring mee en heb ik gewoon maar een van de goedkoopste genomen, nl de LG GSA-T40N. Als er iemand mij een ander type aanraad, let me know!

Verder zijn alle andere opmerkingen over dit systeem meer dan welkom!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
@ Nik1984

Waarom wil je een @8200 in een zo'n klein kastje stoppen?
Is E7400 niet een betere optie aangezien die softwarematig ook 1080p films aan kan.

Ik heb zelf zo mijn twijfels of een 120W voeding voldoende is. Met opstarten krijg je natuurlijk met piek spanning te maken. Denk dat je al gauw ook al is het voor eventjes op 130W of meer zit...

Q8200 - Thermal Design Power 95W

Hoe denken anderen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
technopeuter schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:52:

ik lees dat een 4670 3 Watt idle doet, is dat geen goed alternatief voor een integrated vga?
En hier staan weer hele andere getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
lujo schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:00:

Een Q8200S heeft TPD 65W, maar is 100€ duurder dan de Q8200.
Waarom een quadcore ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lujo schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:00:
@ Nik1984

Waarom wil je een @8200 in een zo'n klein kastje stoppen?
Is E7400 niet een betere optie aangezien die softwarematig ook 1080p films aan kan.

Ik heb zelf zo mijn twijfels of een 120W voeding voldoende is. Met opstarten krijg je natuurlijk met piek spanning te maken. Denk dat je al gauw ook al is het voor eventjes op 130W of meer zit...

Hey lujo,
Bedankt voor de opmerking! Ik was er echt van overtuigd dat de Q8200 een TDP had van 65W! Heb het effe nagechecked en het is idd 95W, wat idd veel te zwaar is voor een 120W voeding! Het moet een CPU zijn van 65W of minder. De Quad core CPU's met een TDP van 65W zijn een beetje duur dus dan zal het een Dual core worden.

Mogelijk opties zijn de E7400 of de E8400. 3mb vs 6mb cache en 1066mhz vs 1333mhz, welke is aangeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abusimbal schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:32:
[...]

Een Q8200S heeft TPD 65W, maar is 100€ duurder dan de Q8200.
Waarom een quadcore ?
Zoals idd hierboven al vermeld, is het prijsverschil te groot en ga ik wsl voor een dual core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik de volgende bestelling geplaatst bij Informatique... :
MSI P7NGM-Digital, S775, nF730i, 4xDDR2, mATX
(...)
Alphacrypt Full CAM module, Kabel
Digital Everywhere FloppyDTV, DVB-C,HDTV,Kabel
Hauppauge WinTV HVR-2200 Dual Tuner, PCIe, oem
...krijg ik een offerte met de volgende reactie terug:
(...)
Het configureren van de Alphacrypt kaart is absoluut niet eenvoudig en zal vaak voor problemen zorgen. Zeker de combinatie van een digitale tv kaart en een analoge tv kaart geeft erg veel problemen en hebben wij nog niet werkend gekregen. Dit kan ik u dus absoluut niet aanraden. Wij bieden dan ook geen support op de Alphacrypt kaart evenals uw provider ook niet zal doen. (...)
Wat is er zo moeilijk aan het configuren van de Alphacrypt kaart, en geeft dit inderdaad zoveel problemen? Ik dacht dat, icm met de FloppyDTV, de ondersteuning voor Vista/W7 MC goed geregeld was en het een kwestie was van de smartcard in alphacrypt in de FloppyDTV douwen en klaar is Koen?

Over de combinatie van digitale en analoge tuner heb ik een enkele keer wel eens wat gelezen, komen dergelijke problemen idd vaak naar voren? Ligt dit alleen aan de Hauppauge HVR-2200 (zowel analoog coax als DVB-T ondersteuning) of aan de combinatie van HVR-2200 met een FloppyDTV?

//edit:
Het zou liggen aan de combinatie van de twee tvkaarten, de FloppyDTV en de HVR-2200. Kunnen jullie iets zeggen over een tweede, analoge kabel tvkaart om te gebruiken naast een FloppyDTV icm Windows MC?

[ Voor 18% gewijzigd door Neok_ op 17-04-2009 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Mja, ik snap ook niet wat ze bedoelen met 'Alphacrypt configureren', er hoeft namelijk niets aan geconfigureerd te worden, als in software configureren (en dit zegt wat over de expertise van dat bedrijf)...

Ik heb gewoon de Alphacrypt in mijn FloppyDTV gedouwd, de goede driver geinstalleerd (zodat hij ge-emuleerd wordt als DVB-T kaart) en in Windows 7 Media Center en de zenders gescand, eitje.

Ik heb er ook een Hauppage analaoge kaart inzitten (ik dacht een WinTV-PVR-150 MC die ik nog had liggen). Aangezien ik net begon met media center wist ik niet helemaal hoe je handig 2 tuners kunt instellen en allebei zenders laten scannen ging niet helemaal goed (dat is wel een tijdje geleden). Ik zou wel eens kunnen kijken of het intussen beter gaat. Ik heb in ieder geval niet zulke beste ervaringen met twee tuners, maar then again, ik heb niet zoveel ervaring :p

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Shapeshifter schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:21:
Ik heb er ook een Hauppage analaoge kaart inzitten (ik dacht een WinTV-PVR-150 MC die ik nog had liggen). Aangezien ik net begon met media center wist ik niet helemaal hoe je handig 2 tuners kunt instellen en allebei zenders laten scannen ging niet helemaal goed (dat is wel een tijdje geleden). Ik zou wel eens kunnen kijken of het intussen beter gaat. Ik heb in ieder geval niet zulke beste ervaringen met twee tuners, maar then again, ik heb niet zoveel ervaring :p
Ik ben hier erg benieuwd naar: twee FloppyDTV's (met Alphacrypt's) vind ik te duur, maar ik wil wel een enkele keer zowel kanaal A kunnen kijken als kanaal B opnemen. Daarom leek de combinatie met een tweede, goedkopere, analoge tuner een goede keus. Als dit niet gaat werken valt er toch een belangrijke systeemeis weg...

Hebben andere mensen hier nog ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Neok_ schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:38:
[...]

Ik ben hier erg benieuwd naar: twee FloppyDTV's (met Alphacrypt's) vind ik te duur, maar ik wil wel een enkele keer zowel kanaal A kunnen kijken als kanaal B opnemen. Daarom leek de combinatie met een tweede, goedkopere, analoge tuner een goede keus. Als dit niet gaat werken valt er toch een belangrijke systeemeis weg...

Hebben andere mensen hier nog ervaring mee?
Ik heb een pvr 150 (analoog) en een floppydtv gecombineerd in een MCE systeem; geen probleem, als je Vista gaat gebruiken moet je even tvpack hebben om je digitaal en analoog te combineren (dus dat hij automatisch overschakelt op je 2e kaart als een de ander op dat moment aan het opnemen is). Dat werkt prima; zorg wel even dat bij het scannen sommige kanalen die je digitaal binnenhengelt samengevoegd worden met de analoge variant. Dat is misschien even zoeken, maar prima te doen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 13:19
.Johnny schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:09:
[...]

Ik heb een pvr 150 (analoog) en een floppydtv gecombineerd in een MCE systeem; geen probleem, als je Vista gaat gebruiken moet je even tvpack hebben om je digitaal en analoog te combineren (dus dat hij automatisch overschakelt op je 2e kaart als een de ander op dat moment aan het opnemen is). Dat werkt prima; zorg wel even dat bij het scannen sommige kanalen die je digitaal binnenhengelt samengevoegd worden met de analoge variant. Dat is misschien even zoeken, maar prima te doen allemaal.
Hoe kun je aangeven welke tner iets op gaat nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
Als ik voor een linux oplossing ga, ben ik dan sowieso aangewezen op een NVIDIA chipset?
Gigabyte GA-E7AVM-DS2H + Intel E7400??
Is de intel processor sterk genoeg, of zijn er zuinigere alternatieven?

Of kan de Gigabyte GA-MA-78GM-S2H + AMD Ahtlon X2 5050e dit ook trekken zonder de VDPAU? En dan denk ik ook vooral aan de bird-scene (blijkbaar is dit de referentie :D )

Ik veronderstel dat de AMD oplossing ook zuiniger is? Of is dit verschil te verwaarlozen?
Er is wel een tamelijk prijsverschil moet ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
rsvmark schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 12:12:
[...]

Hoe kun je aangeven welke tner iets op gaat nemen?
Door de volgorde; bij de instellingen van de gids kun je de "sources" zien; de 1e neemt ie voor kijken en opnemen, is de 1e source bezet omdat die een kanaal aan het opnemen is, dan neemt ie de 2e. etc als je meer tuners hebt.

je moet wel opletten trouwens, ik zat eens achter de htpc en wou tv kijken, krijg ik analoog beeld. Dus ik denk, shit, de floppydtv weigert dienst... computer resetten. Totdat m'n vriendin opeens boos was omdat greys anatomy niet opgenomen bleek te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:50:
Ik ben al een tijdje bezig met een HTPC samen te stellen. De meeste systemen die hier voorgesteld worden zijn gebaseerd op de 780G chipset. Nu zou ik graag een een HTPC bouwen gebasseerd op de nieuwere Geforce 9400 mgpu. Dit is wat ik tot nu toe in gedachten had:

* SilverStone HTPC ML02 ATX 120W, LCD, Remote (zwart)
* Gigabyte GA-E7AUM-DS2H GeForce 9400, SATA2 RAID
* Intel Core 2 Quad Q8200 2.33GHz FSB1333 Box
* SilverStone Processor Koeler NT07 PRO AMD & Intel
* Corsair 2x2GB DDR2 SDRAM PC8500 CL5.0 XMS2
* LG DVD-/+/RAM GSA-T40N 8x/8x/5x Slimline (zwart)
* Western Digital 2TB SATA300 32MB, WD20EADS

Nu, de SilverStone ML02 komt met een externe voeding van 120W, ik heb al een hoop research gedaan en normaal zou dit voldoende moeten zijn voor dit systeem. Maar toch had ik graag bevestiging gehad hieromtrent.
Omdat de ML02 een low profile htpc case is, zijn de keuzes voor de CPU cooler ook vrij beperkt. Silverstone zelf raad hun eigen cooler, de NT07, aan. Nu weet ik niet of deze krachtig genoeg is voor de Q8200 koel te houden en of deze past op het moederbord (hardware dat in de weg zit?). Iemand ervaringen met deze koeler?
Omdat de case enkel slimline drives accepteert heb ik nog niet gekozen voor bluray maar voor een gewone dvdbrander. Nu heb ik hier totaal geen ervaring mee en heb ik gewoon maar een van de goedkoopste genomen, nl de LG GSA-T40N. Als er iemand mij een ander type aanraad, let me know!

Verder zijn alle andere opmerkingen over dit systeem meer dan welkom!

Alvast bedankt!
De CPU koeler was ook een verkeerd type, moet namelijk het volgende zijn:
SilverStone Processor Koeler SST-NT07-775 Intel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
ZodiacQ schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:36:
Als ik voor een linux oplossing ga, ben ik dan sowieso aangewezen op een NVIDIA chipset?
Gigabyte GA-E7AVM-DS2H + Intel E7400??
Is de intel processor sterk genoeg, of zijn er zuinigere alternatieven?

Of kan de Gigabyte GA-MA-78GM-S2H + AMD Ahtlon X2 5050e dit ook trekken zonder de VDPAU? En dan denk ik ook vooral aan de bird-scene (blijkbaar is dit de referentie :D )

Ik veronderstel dat de AMD oplossing ook zuiniger is? Of is dit verschil te verwaarlozen?
Er is wel een tamelijk prijsverschil moet ik zeggen...
Niet sowieso, maar is wel eenvoudiger hoewel dat ondertussen ook meevalt.
Of je AMD-alternatief het gaat trekken zonder VDPAU durf ik niet te zeggen, ik weet wel dat met VDPAU aan het een en ander wel een behoorlijk stuk fijner werkt. Als je van plan bent om veel 1080p te gaan draaien, raad ik je aan wel voor de Nvidia te gaan. Een intel 7400 zou je dan niet eens nodig hebben, omdat hij hier met 1080p rond 10% zit met verschillende achtergrond services. Een pentium dual core 5200 zou dan ook al voldoen en komt ook in veel configuraties naar voren.
BTW: je bedoelt toch wel de GA-E7AUM-DS2H, die kan ik je zonder meer aanraden ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Weet iemand hoe ik vista media center zo kan instellen dat hij tijdens tv kijken (floppydtv DVB-T) 5.1 of 7.1 geluid kan weergeven ipv stereo???
De instellingen in vmc is al ingesteld op een 7.1 opstelling (alle films kijken n vmc gaan wel goed (7.1) alleen tv kijken niet. (stereo)
Ik heb de tv pack geinstalleerd.
Op de windows 7 partitie doet hij het prima dus tv kijken op alle speakers alsmede de films.
Zou volgens mij ook moeten kunnen in vmc dan toch?
HTPC is aangesloten via een HDMI kabel op de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
jingaling schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:15:
Weet iemand hoe ik vista media center zo kan instellen dat hij tijdens tv kijken (floppydtv DVB-T) 5.1 of 7.1 geluid kan weergeven ipv stereo???
De instellingen in vmc is al ingesteld op een 7.1 opstelling (alle films kijken n vmc gaan wel goed (7.1) alleen tv kijken niet. (stereo)
Ik heb de tv pack geinstalleerd.
Op de windows 7 partitie doet hij het prima dus tv kijken op alle speakers alsmede de films.
Zou volgens mij ook moeten kunnen in vmc dan toch?
HTPC is aangesloten via een HDMI kabel op de receiver.
thx al opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Loekie schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:56:
[...]

Niet sowieso, maar is wel eenvoudiger hoewel dat ondertussen ook meevalt.
Of je AMD-alternatief het gaat trekken zonder VDPAU durf ik niet te zeggen, ik weet wel dat met VDPAU aan het een en ander wel een behoorlijk stuk fijner werkt. Als je van plan bent om veel 1080p te gaan draaien, raad ik je aan wel voor de Nvidia te gaan. Een intel 7400 zou je dan niet eens nodig hebben, omdat hij hier met 1080p rond 10% zit met verschillende achtergrond services. Een pentium dual core 5200 zou dan ook al voldoen en komt ook in veel configuraties naar voren.
BTW: je bedoelt toch wel de GA-E7AUM-DS2H, die kan ik je zonder meer aanraden ;)
what the hell is VDPAU??

en hoezo zou de AMD oplossing 1080p niet soepel draaien? Ik heb een 780+Phenom en dat werkt met zowel 720p als 1080p gewoon top. Superbeeld, wordt ook gelijk advanced vector adaptive deinterlacing overheen gegooit (als t nodig is). Kleuren kloppen, levels kloppen en gelijk stuur ik gewoon netjes via hdmi naar mn versterker toe. En mocht ik noodzakelijk 7.1 willen hebben (waarvan nog steeds 90% van de films 5.1 hebben) dan kan ik gewoon een 4670 ofzo erin prikken, verbruikt idle ook ontzettend weinig en kan nog een aardig gamepje op spelen.

Mijn software: Mediaportal met ac3filter voor geluid, ffdshow voor divx/xvid en Media Player Classic Home Cinema voor alle hd-files. Thats it.

Oja mijn cpu-gebuik tijdens hd-films afspelen? tussen 4 en 9% inc anti-virus background scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Rainesh schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 13:06:
[...]

what the hell is VDPAU??

en hoezo zou de AMD oplossing 1080p niet soepel draaien? Ik heb een 780+Phenom en dat werkt met zowel 720p als 1080p gewoon top. Superbeeld, wordt ook gelijk advanced vector adaptive deinterlacing overheen gegooit (als t nodig is). Kleuren kloppen, levels kloppen en gelijk stuur ik gewoon netjes via hdmi naar mn versterker toe. En mocht ik noodzakelijk 7.1 willen hebben (waarvan nog steeds 90% van de films 5.1 hebben) dan kan ik gewoon een 4670 ofzo erin prikken, verbruikt idle ook ontzettend weinig en kan nog een aardig gamepje op spelen.

Mijn software: Mediaportal met ac3filter voor geluid, ffdshow voor divx/xvid en Media Player Classic Home Cinema voor alle hd-files. Thats it.

Oja mijn cpu-gebuik tijdens hd-films afspelen? tussen 4 en 9% inc anti-virus background scan.
VDPAU is Purevideo onder linux.
Ik durf zoals gezegd niet te zeggen op 1080p onder linux via AMD werkt, ik zeg echter niet dat het niet werkt. Ik weet het niet, dus doe ik daar geen uitspraak over ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 15:57

westergas

rikkie_pc

Setup:

MPC-HC 32bit
AC3 filter
Directvobsub

Als ik de interne audio switcher van MPC-HC gebruik krijg ik geen 5.1 over SPDIF met WVC1 bestanden, daar gebruik ik dus AC3 filter voor. Het probleem is alleen...als ik AC3 filter gebruik kan ik weer geen audio stream selecteren in MPC-HC, wat met de interne switcher wel lukt 8)7

Weet iemand een truc om met AC3 een audio stream te selecteren? Of desnoods een andere manier om met de interne switcher toch 5.1 over SPDIF te krijgen met WVC1?

Steeds switchen tussen de filters is imo geen optie aangezien mijn vriendin ook wel eens een filmpie wil kijken zonder dat ik er ben...

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
westergas schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:25:
Setup:

MPC-HC 32bit
AC3 filter
Directvobsub

Als ik de interne audio switcher van MPC-HC gebruik krijg ik geen 5.1 over SPDIF met WVC1 bestanden, daar gebruik ik dus AC3 filter voor. Het probleem is alleen...als ik AC3 filter gebruik kan ik weer geen audio stream selecteren in MPC-HC, wat met de interne switcher wel lukt 8)7

Weet iemand een truc om met AC3 een audio stream te selecteren? Of desnoods een andere manier om met de interne switcher toch 5.1 over SPDIF te krijgen met WVC1?

Steeds switchen tussen de filters is imo geen optie aangezien mijn vriendin ook wel eens een filmpie wil kijken zonder dat ik er ben...
in MPC HC klik je rechtermuisknop en dan naar navigate en dan audio en dan kies je je stream. Zo doe ik het.

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.