Ik zit niet enorm in de windows termen, dus het kan zijn dat ik een windowsterm verwarde met een ATI specifieke term.Gonadan schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:44:
Dat klopt ja, daar was mijn post niet zo duidelijk in.
Ik had in plaats van VDPAU ook iets van XvBA kunnen roepen, echter gaat mijn voorkeur op dit moment uit naar NVIDIA vanwege die 9300/9400 bordjes.
Trouwens, DXVA heeft niets te maken met het merk kaart toch? Dat is gewoon de laag die dan weer PureVideo of UVD aanstuurt ofzo?
Als je ervaring hebt en gezien je eisen: zeker doen. Er zijn goede berichten aangaande BD(of BR) maar dat kan nog even duren.Linux is op zich wel het OS waar ik voor wil gaan, ik heb daar redelijk wat ervaring mee en heb nog een oude PC staan waarop ik eerst ga testen of ik alles aan de praat krijgt.
Linux, XBMC op NVIDIA was mijn idee.
BR drive heb ik niet, HD tv ook niet. Ik wil alleen niet dat als ik die over een jaar alsnog koop dat mijn HTPC het ineens toch niet kan vanwege subs of andere addertjes.
In het begin zal mijn softwarekeuze dus geen problemen moeten leveren, tegen die tijd zal BR waarschijnlijk nog wel beter ondersteund worden ook.
VDPAU ben ik ook benieuwd naar, ik heb nu een bravia staan op mijn 9400-bordje van gigabyte en die birdscene e.d. gaat toch niet helemaal vloeiend. Maar wil eerst mijn server aanpakken v.w.b. doorvoersnelheid zodat ook HD van satelliet mogelijk gaat zijn. nwagenaar heeft dat al aan de gang met VDPAU.