Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 13:19
.Johnny schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:41:
[...]

Door de volgorde; bij de instellingen van de gids kun je de "sources" zien; de 1e neemt ie voor kijken en opnemen, is de 1e source bezet omdat die een kanaal aan het opnemen is, dan neemt ie de 2e. etc als je meer tuners hebt.

je moet wel opletten trouwens, ik zat eens achter de htpc en wou tv kijken, krijg ik analoog beeld. Dus ik denk, shit, de floppydtv weigert dienst... computer resetten. Totdat m'n vriendin opeens boos was omdat greys anatomy niet opgenomen bleek te zijn :D
Heb gelijk een oude wintv pvr 150 erin gestopt om het te proberen en het werkt idd erg goed :)
Alleen wordt wel heel erg het kwaliteitsverschil zichtbaar tussen analoog en digitaal....
Ach, tot ik een tweede floppydtv koop is dit toch wel erg makkelijk !!!

Ps
Kijk idd uit als de vriendin eenmaal met je media center overweg kan en er series opgenomen gaan worden...... |:(

[ Voor 7% gewijzigd door rsvmark op 20-04-2009 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Loekie schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 15:11:
VDPAU is Purevideo onder linux.
Ik durf zoals gezegd niet te zeggen op 1080p onder linux via AMD werkt, ik zeg echter niet dat het niet werkt. Ik weet het niet, dus doe ik daar geen uitspraak over ;)
Niet helemaal. VDPAU is de Linux API om de NVIDIA techniek PureVideo te kunnen gebruiken.
PureVideo is de techniek die de ondersteuning door de GPU toestaat.
Op Windows wordt PureVideo aangestuurd via DXVA.
Rainesh schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 13:06:
[...]

what the hell is VDPAU??

en hoezo zou de AMD oplossing 1080p niet soepel draaien? Ik heb een 780+Phenom en dat werkt met zowel 720p als 1080p gewoon top. Superbeeld, wordt ook gelijk advanced vector adaptive deinterlacing overheen gegooit (als t nodig is). Kleuren kloppen, levels kloppen en gelijk stuur ik gewoon netjes via hdmi naar mn versterker toe. En mocht ik noodzakelijk 7.1 willen hebben (waarvan nog steeds 90% van de films 5.1 hebben) dan kan ik gewoon een 4670 ofzo erin prikken, verbruikt idle ook ontzettend weinig en kan nog een aardig gamepje op spelen.

Mijn software: Mediaportal met ac3filter voor geluid, ffdshow voor divx/xvid en Media Player Classic Home Cinema voor alle hd-files. Thats it.

Oja mijn cpu-gebuik tijdens hd-films afspelen? tussen 4 en 9% inc anti-virus background scan.
Jij gebruikt dus inderdaad iets als VDPAU/DXVA.
Zonder dat zou jouw processor het echt wel zwaarder hebben. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 15:57

westergas

rikkie_pc

Rainesh schreef op zondag 19 april 2009 @ 23:21:
[...]

in MPC HC klik je rechtermuisknop en dan naar navigate en dan audio en dan kies je je stream. Zo doe ik het.
Ja maar als ik AC3 gebruik ipv de interne switcher is die optie uitgeschakeld in het menu.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
westergas schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:03:
[...]

Ja maar als ik AC3 gebruik ipv de interne switcher is die optie uitgeschakeld in het menu.
In MPC HC moet je bij filters wel ac3/dts uitvinken en bij external filters ac3 filter erbij zeteen en als preferred. Verder laat je interne switcher gewoon aan.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 16:34
Loekie schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:56:
[...]

Niet sowieso, maar is wel eenvoudiger hoewel dat ondertussen ook meevalt.
Of je AMD-alternatief het gaat trekken zonder VDPAU durf ik niet te zeggen, ik weet wel dat met VDPAU aan het een en ander wel een behoorlijk stuk fijner werkt. Als je van plan bent om veel 1080p te gaan draaien, raad ik je aan wel voor de Nvidia te gaan. Een intel 7400 zou je dan niet eens nodig hebben, omdat hij hier met 1080p rond 10% zit met verschillende achtergrond services. Een pentium dual core 5200 zou dan ook al voldoen en komt ook in veel configuraties naar voren.
BTW: je bedoelt toch wel de GA-E7AUM-DS2H, die kan ik je zonder meer aanraden ;)
Kan de e5200 ook zonder DXVA 1080p decoden zonder stotteren? Zit namelijk nog te twijfelen tussen een E7400 of een E5200 voor mijn HTPC in de woonkamer. Ik gebruik MediaPortal en af en toe nog subs in .mkv en daar springt hij nu nog op software decoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

keepitfrosty schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:21:
[...]

Kan de e5200 ook zonder DXVA 1080p decoden zonder stotteren? Zit namelijk nog te twijfelen tussen een E7400 of een E5200 voor mijn HTPC in de woonkamer. Ik gebruik MediaPortal en af en toe nog subs in .mkv en daar springt hij nu nog op software decoding.
Een E5200 zou het* _net_ moeten trekken, maar dan hou je weinig over als je nog andere processen hebt draaien. Ik zal eens een testje draaien op een E5200 met Vista 32bit.

*de scene met die vogels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Waar ligt nu precies de grens met die processoren?
De een roept laag de ander hoog.

De vraag is dan: "Wat heb je nodig om de vogelscene zonder GPU ondersteuning geheel vloeiend af te spelen?".

De E5200 kan het lees ik hierboven, eerder heb ik echter al gelezen dat je de iets snellere E7200 nodig hebt en om zeker te zijn kan je beter de E7400 nemen.

In de HTPC-BBG wordt geroepen dat de Athlon X2 5050e het ook makkelijk moet kunnen. Deze zou ongeveer als een 5000+ moeten presteren. Dat is dan meer dan het absolute minimum wat vaak geroepen wordt, de 4850, maar wel stukken trager dan de E7200 bijvoorbeeld.

Het is leuk als je de videoacceleratie kunt gebruiken maar helaas is dit niet altijd het geval. Als je een HTPC bouwt wil je wel op safe spelen lijkt mij.
Wat is dan het minimum om alles softwarematig te kunnen kijken?
En bestaat er een reële kans dat er in de nabije toekomst nog veel zwaardere scenes komen dan die vogelscene?
Recoden is natuurlijk altijd mogelijk maar zal vaak niet de voorkeur hebben. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

rsvmark schreef op maandag 20 april 2009 @ 08:24:
[...]

Heb gelijk een oude wintv pvr 150 erin gestopt om het te proberen en het werkt idd erg goed :)
Alleen wordt wel heel erg het kwaliteitsverschil zichtbaar tussen analoog en digitaal....
Ach, tot ik een tweede floppydtv koop is dit toch wel erg makkelijk !!!

Ps
Kijk idd uit als de vriendin eenmaal met je media center overweg kan en er series opgenomen gaan worden...... |:(
Een PVR-150 is dan ook ranzig slecht qua beeld…dat mensen daar nog ‘tevreden’ mee zijn is mij altijd een raadsel geweest (zoals bijvoorbeeld hardware.info die dit echt als een goede kaart zien, onbegrijpelijk!) mijn oude All-in-Wonder deed dat echt veel beter.
Gonadan schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:08:

In de HTPC-BBG wordt geroepen dat de Athlon X2 5050e het ook makkelijk moet kunnen. Deze zou ongeveer als een 5000+ moeten presteren. Dat is dan meer dan het absolute minimum wat vaak geroepen wordt, de 4850, maar wel stukken trager dan de E7200 bijvoorbeeld.
Er wordt zo overdreven. Als je geen bluray afspeelt maar alleen MKV’s met CoreAVC, dan heb je aan een X2-3800 al voldoende. Dus elke dual core van nu voldoet dan al.

[ Voor 41% gewijzigd door psy op 21-04-2009 09:30 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

psy schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:28:
Er wordt zo overdreven. Als je geen bluray afspeelt maar alleen MKV’s met CoreAVC, dan heb je aan een X2-3800 al voldoende. Dus elke dual core van nu voldoet dan al.
En mijn vraag was wat dus het minimum is om alles af te spelen, ongeacht OS of software, wel met juiste codecs en dus niet alleen MKV met CoreAVC. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Laatst online: 13-09 13:19
psy schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:28:
[...]

Een PVR-150 is dan ook ranzig slecht qua beeld…dat mensen daar nog ‘tevreden’ mee zijn is mij altijd een raadsel geweest (zoals bijvoorbeeld hardware.info die dit echt als een goede kaart zien, onbegrijpelijk!) mijn oude All-in-Wonder deed dat echt veel beter.
Wat is dan wel een goede analoge kaart tegenwoordig die in een htpv op een sony bravia 46w2000 een acceptabel beeld geeft?
Een tweede floppydtv vind ik eigenlijk te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:40
keepitfrosty schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:21:
[...]

Durf ik niet met zekerheid te zeggen(geen hands-on ervaring met zowel de 5200 als windows v.w.b HD). Maar als je hardware decoding aan de praat krijgt, draait zo goed als alles soepel.
Gister bijvoorbeeld een Hancock 1080p aan het kijken geweest tezamen met het bouwen van een DVD, hierbij komen de bestanden van 1 en zelfde server(nu nog via 100Mbit) en dat loopt lekker soepel danzij de hardware-decoding.

@rsvmark: Ik heb gewoon goede ervaringen met de verschillende PVR's van Hauppauge, last van korrelig beeld kan ik hier ook niet reproduceren. Korrelig beeld heeft met name te maken met bekabeling en het bronsignaal.
Je zou ook voor een hybride DVB-T stick kunnen gaan, die dingen kosten niets en je kunt er analoog en DVB-T(NL1,2,3 regionaal zonder kaart) mee opnemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Loekie op 21-04-2009 10:38 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Ik heb ook geen last van korrelig beeld :)
Wel last van matig beeld. Volgens mij heeft dat vooral te maken met het niet denderende (of niet werkende?) comb filter.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Gonadan schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:32:
[...]

En mijn vraag was wat dus het minimum is om alles af te spelen, ongeacht OS of software, wel met juiste codecs en dus niet alleen MKV met CoreAVC. :)
Inderdaad. Ik gebruik in ieder geval geen coreavc als codec in MediaPortal. Heb zelf het idee dat E5200 krap wordt voor software decoding. Dat veel 1080p content het prima zal doen, zal vast en zeker. Maar ik heb een aantal .mkv's en WMVHD bestanden die qua bitrate richting de 20-30 gaan en dan vraag ik me af of de E5200 deze dan zonder schokken afspeelt. De WMVHD gaat via hardware maar de .mkv heb ik subs bij ingesloten en daar gaat het op dit moment nog via software. Ik heb verder niet echt andere processen lopen behalve het afspelen gezien het een dedicated HTPC wordt die direct naar MediaPortal gaat na opstarten vista. Draai er verder niks naast.

edit: ik ga toch maar voor een E7400 om zeker te zijn. Alleen dan nog even wachten op belastinggeld ;)

[ Voor 5% gewijzigd door keepitfrosty op 21-04-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

rsvmark schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:51:
[...]

Wat is dan wel een goede analoge kaart tegenwoordig die in een htpv op een sony bravia 46w2000 een acceptabel beeld geeft?
Een tweede floppydtv vind ik eigenlijk te duur.
Analoog signaal + 46 inch = fail. Dat geeft nooit "acceptabel" beeld IMHO.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Arfman schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:16:
[...]

Hmm vindt het analoog signaal op mijn sony bravia 42inch nog behoorlijk meevallen als ik soms andere lcd tv's bekijk. In ieder geval is het stukken minder op mijn 37inch Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Arfman schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:16:
[...]

Voor de mensen die relatief matig analoog beeld hebben, probeer eerst de AOP aansluiting te vervangen. Dit is het metalenplaatje wat in de muur zit en waar je de tv-kabel instopt. Mocht het bij bepaalde mensen in de meterkast zitten, vervang dan sowieso die van de meterkast en die in de woonkamer. Dit kan een groot verschil uitmaken en gebruik liefst kabels van Hirschmann en ook aansluitmateriaal van hirschmann.

Zelf heb ik 4 lcd's thuis en allen heb ik gewoon met goede kabels aangesloten en ook de hoofdaansluitpunt (AOP) vervangen en heb haarscherp beeld op alle tv's. Gebruik niet eens digitale tv, alleen voor filmnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Het is natuurlijk ook subjectief. Zeker helpen de kabels en connectoren van Hirschmann, heb ik ook allemaal. "Haarscherp" beeld krijg je (vind ik) echter pas bij 1080P, waar een ander dat misschien al bij analoog signaal vind. Ook kan er kwaliteitsverschil zitten in het aanbod van het analoge signaal per regio.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 22:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Arfman schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:15:
Het is natuurlijk ook subjectief. Zeker helpen de kabels en connectoren van Hirschmann, heb ik ook allemaal. "Haarscherp" beeld krijg je (vind ik) echter pas bij 1080P, waar een ander dat misschien al bij analoog signaal vind. Ook kan er kwaliteitsverschil zitten in het aanbod van het analoge signaal per regio.
Of 1080P echt zin heeft ligt ook aan het grote van het scherm. Bij kleiner dan 42" heeft het eigenlijk helemaal geen nut om full HD te hebben. Dat is ook de reden waarom bekende gerenomeerde merken ook helemaal geen kleinere Full HD TV's hebben.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
_Dune_ schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:42:
[...]

Of 1080P echt zin heeft ligt ook aan het grote van het scherm. Bij kleiner dan 42" heeft het eigenlijk helemaal geen nut om full HD te hebben. Dat is ook de reden waarom bekende gerenomeerde merken ook helemaal geen kleinere Full HD TV's hebben.
dat komt hier wel vaker langs, en ik ben het hier echt niet mee eens. Ik heb zelf een 24" (groter hoeft van mij niet, tv kijken is niet mijn primaire bezigheid) iiyama monitor die 1920x1080 ondersteunt en ik zie toch echt gewoon verschil; lijkt me trouwens vooral dat het een business beslissing is van dergelijke gerenommeerde merken. er zit gewoon meer marge op grotere schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
  • Laatst online: 03-09-2023
.Johnny schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:56:
[...]

dat komt hier wel vaker langs, en ik ben het hier echt niet mee eens. Ik heb zelf een 24" (groter hoeft van mij niet, tv kijken is niet mijn primaire bezigheid) iiyama monitor die 1920x1080 ondersteunt en ik zie toch echt gewoon verschil; lijkt me trouwens vooral dat het een business beslissing is van dergelijke gerenommeerde merken. er zit gewoon meer marge op grotere schermen.
Kijkafstand is ook bepalend natuurlijk. Jij zal niet op 3 meter afstand van je scherm zitten. Eerder 1 metertje gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
[...]

.........Dat is ook de reden waarom bekende gerenomeerde merken ook helemaal geen kleinere Full HD TV's hebben.
huh?

-Eerste 5 Panasonic tv's < 42" allemaal FullHD
-Loewe Spheros (Reference) R 37 Full-HD+ 100
-Philips 9000 serie, 3 modellen (32"en 37") allen Full-HD
-Samsung LCD modellen (loop de lijst maar eens langs FullHD en 32" of 37" plenty
-etc
-etc
-etc

Ik weet niet welke andere gerenommeerde merken jij in gedachten had?

Buiten het feit of het al dan niet 'zin heeft' een FullHD scherm van kleiner dan 42"te nemen, vind ik een heel groot voordeel van deze schermen dat ze native gewoon 1op1 pixelmapping hebben (by design) en (eindelijk) een resolutie hebben (1920x1080) die ook gewoon door een PC als standaard uitgespuugd en weergegeven kan worden (ipv de 1366x768, non-resolutie, van HD ready schermen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
[...]

Full HD op mijn 37 inch samsung vind ik nog wel fijn voor mijn htpc en desktop van windows. Dat ik daadwerkelijk een enorm verschil zie in 720P content of 1080P content valt reuze mee. Soms oogt het wat scherper maar dan denk ik meer dat de bitrate een rol daarbij speelt (dan heb ik toevallig een 1080P bestand wat een hogere bitrate heeft dan de 720P versie die ik had) De sprong van DVD kwaliteit naar 720P vond ik dan wel goed merkbaar maar 720P naar 1080P valt wel mee. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer je scherm weer groter wordt, 1080P wel weer wat fijner beeld geeft.

[ Voor 5% gewijzigd door keepitfrosty op 21-04-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 16:24
.Johnny schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:56:
[...]

Wat al vaker is aangehaald maar het verschil tussen HD-ready (720p) en Full-HD (1080p) kan je idd niet zien mits je verder dan ong. 2,5 meter van het beeld afzit. De reden dat jij het verschil wel ziet is dat jij achter een monitor zit met een afstand die waarschijnlijk binnen de 2,5 meter valt, en een gemiddelde tv kijker verder dan 2,5 meter van de tv zit. Ikzelf merk dat ik toch vaker dichter bij de tv zit dan hoort en vooral wanneer op de xbox360 zit. Dus ik denk dat je vooral moet kijken hoe ver je achter je scherm zit om uit te maken of voor jouw Full HD op een kleiner dan 42 inch TV nuttig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grmbl. Hoopte vandaag m'n HTPC klaar te krijgen door m'n 2 optische drivers te plaatsen.
Merk nu dat ik SATA powercables tekort kom :( Ik heb een Antec NeoPower 500. Hoe wordt de connector aan de voedingszijde genoemd? PCI-E power?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
wat dacht je van sata-power?
Je hebt simpele verloopstukjes van ata naar sata.

pricewatch: Seagate SATA Power Adapter, 4pin Molex to 15pin S-ATA

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah, da's niet echt wat ik zoek. Ik zoek een kabel die ik in m'n voeding kan steken met aan de andere zijde SATA power.

Jouw suggestie is een verloopstukje van molex naar SATA. Zou ook kunnen, maar dan moet ik eerst een kabel in m'n voeding steken die op molex eindigt, en dan de verloopkabel van molex naar SATA. Liever natuurlijk in 1 x goed.

Hier een afbeelding van mijn voeding en de connectors waar ik op doel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderdonk
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 21:52
Ik lees nu een tijdje mee in dit Home Theater PC Topic.
En ben van plan er binnenkort zelf een in elkaar te schroeven.
Alleen heb ik een vraag over de floppyDTV's, en dan de "satteliet" versie.

Thuis willen we hier graag kunnen kijken&opnemen tegelijk.
Dus dan zou er sowieso 2x een FloppyDTV S2 in moeten.
Maar dit het liefst aangestuurd door een en dezelfde canal digitaal kaart.
Kan dat ? Of moeten er persé 2x CAM (mediaguard) module in en dan ook 2x CANAL abbo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:06:
Mwah, da's niet echt wat ik zoek. Ik zoek een kabel die ik in m'n voeding kan steken met aan de andere zijde SATA power.

Jouw suggestie is een verloopstukje van molex naar SATA. Zou ook kunnen, maar dan moet ik eerst een kabel in m'n voeding steken die op molex eindigt, en dan de verloopkabel van molex naar SATA. Liever natuurlijk in 1 x goed.

Hier een afbeelding van mijn voeding en de connectors waar ik op doel
Lijkt me sterk dat dat universele connectors zijn, is vast propriety . Dus ik zou toch maar voor de molex-to-sata variant gaan. En anders 'misbruik' je een van de over gebleven snoertjes (die van de floppy bijvoorbeeld) en maakt/soldeert daar een SATA stekker/kabeltje aan........
Afbeeldingslocatie: http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/satano3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
robvanderdonk schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:32:
Ik lees nu een tijdje mee in dit Home Theater PC Topic.
En ben van plan er binnenkort zelf een in elkaar te schroeven.
Alleen heb ik een vraag over de floppyDTV's, en dan de "satteliet" versie.

Thuis willen we hier graag kunnen kijken&opnemen tegelijk.
Dus dan zou er sowieso 2x een FloppyDTV S2 in moeten.
Maar dit het liefst aangestuurd door een en dezelfde canal digitaal kaart.
Kan dat ? Of moeten er persé 2x CAM (mediaguard) module in en dan ook 2x CANAL abbo ?
Als zender op dezelfde transponder zitten zou je met 1FlopptDTV al tegelijk kunnen kijken en opnemen. Oa. Mediaportal kan dit.
Handiger/zekerder is idd 2 FloppyDTV's, maar dan heb je inderdaad ook 2x een CAM en 2x een smartcard nodig.
Delen hiervan kan evt. ook kijk eens naar Smartwi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kaajee schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:45:
[...]

Als zender op dezelfde transponder zitten zou je met 1FlopptDTV al tegelijk kunnen kijken en opnemen. Oa. Mediaportal kan dit.
Handiger/zekerder is idd 2 FloppyDTV's, maar dan heb je inderdaad ook 2x een CAM en 2x een smartcard nodig.
Smartwi werkt inderdaad prima, in ieder geval wel met DVB-C (Ziggo) en FloppyDTV. Je hebt natuurlijk nog steeds 2 CAM's nodig maar niet het dubbele Canal abonnement.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:13
Bestaat er geen software matige smartcard oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:38:
[...]

Lijkt me sterk dat dat universele connectors zijn, is vast propriety . Dus ik zou toch maar voor de molex-to-sata variant gaan. En anders 'misbruik' je een van de over gebleven snoertjes (die van de floppy bijvoorbeeld) en maakt/soldeert daar een SATA stekker/kabeltje aan........
[afbeelding]
Neuh, zal inderdaad niet universeel zijn. Maar ik wil 'm wel graag hebben. Maar bij Antec kan ik er niets over vinden. Die kabeltjes moeten toch ergens te koop zijn? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:14
ThinkPadd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 00:12:
Bestaat er geen software matige smartcard oplossing hiervoor?
Onder Linux (en als plugin voor sommige programma's onder Windows dacht ik ook) bestaan wel "Softcam" implementaties waarbij de stream eerst wordt gedecodeerd en vervolgens weer aangeboden als ongecrypte stream.

Voor het bekende DVB-recording programma "vdr" bestaat dit maar zelfs als een soort man in the middle softcam in de vorm van een DVB driver (SASC-NG, zodat decoderen programma-ondersteuning onafhankelijk wordt). Je hebt dan nog wel een cardserver en een seriele kaartlezer (of usb met serial emulatie) nodig om je smartcard uit te lezen (anders zou het illegaal worden, en deze progs zitten toch al gauw in het grijze gebied ;) ).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 07:41:
[...]

Neuh, zal inderdaad niet universeel zijn. Maar ik wil 'm wel graag hebben. Maar bij Antec kan ik er niets over vinden. Die kabeltjes moeten toch ergens te koop zijn? :X
Nou mail of bel ze even, dan weet je het snel genoeg. Zij zullen toch degene zijn die ze moeten gaan leveren lijkt me.

Maar als jij bijv. de floppy kabel gebruikt, daar knip je de floppy connector af en je soldeert daar netjes de kabeltjes van een SATA stroom connector/kabel aan, netjes afwerken met een krimpkousje dan zie/merk je het verschil niet hoor! Sterker nog: je hebt dan meteen de mogelijkheid precies de juiste kabel lengte te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

kaajee schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:04:
[...]

Nou mail of bel ze even, dan weet je het snel genoeg. Zij zullen toch degene zijn die ze moeten gaan leveren lijkt me.

Maar als jij bijv. de floppy kabel gebruikt, daar knip je de floppy connector af en je soldeert daar netjes de kabeltjes van een SATA stroom connector/kabel aan, netjes afwerken met een krimpkousje dan zie/merk je het verschil niet hoor! Sterker nog: je hebt dan meteen de mogelijkheid precies de juiste kabel lengte te maken.
Je bent Tweaker of je bent het niet he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderdonk
kaajee schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:45:
[...]

Inderdaad, dat van op dezelfde transponder wist ik vaag al. Maar wil gewoon alles door elkaar kunnen kijken/opnemen.
Heb je misschien (positieve ?) ervaring met het gebruik van zo'n programma ?
Met canaal digitaal is het natuurlijk het voordeligst één smartcard te hebben.
hardware-lover schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:54:
[...]

Smartwi werkt inderdaad prima, in ieder geval wel met DVB-C (Ziggo) en FloppyDTV. Je hebt natuurlijk nog steeds 2 CAM's nodig maar niet het dubbele Canal abonnement.
Waarom dan alsnog 2 CAM's ? Een CAM is toch zo'n module waar je de smartcard in steekt ?
Als je maar 1 smartcard gebruikt, kan je die toch ook maar in één sleuf doen ?
- Of doormidden knippen ? :P -
eymey schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:00:
[...]

Onder Linux (en als plugin voor sommige programma's onder Windows dacht ik ook) bestaan wel "Softcam" implementaties waarbij de stream eerst wordt gedecodeerd en vervolgens weer aangeboden als ongecrypte stream.

Voor het bekende DVB-recording programma "vdr" bestaat dit maar zelfs als een soort man in the middle softcam in de vorm van een DVB driver (SASC-NG, zodat decoderen programma-ondersteuning onafhankelijk wordt). Je hebt dan nog wel een cardserver en een seriele kaartlezer (of usb met serial emulatie) nodig om je smartcard uit te lezen (anders zou het illegaal worden, en deze progs zitten toch al gauw in het grijze gebied ;) ).
Ik ben niet van plan iets illegaals te doen.
Wil het liefst gewoon met één smarcard tegelijk kunnen kijken/opnemen.
Ken je anders een (goede) USB / serieele smartcard lezer, die goed werkt ?

In "losse" decoders (bijv. topfield) hoeft toch ook maar 1 smartcard,
en kun je vervolgens gewoon twee "echte" kanalen kijken/opnemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Maar als je de info op bijv. Smartwi leest, lees je toch dat de smartcard gedeeld wordt en niet de CAM. Aangezien je bij de meeste (alle?) apparatuur in NL ook een CAM nodig hebt, zul je dus ook extra CAM's moeten kopen. De smartcard alleen past niet in de FloppyDTV sleuf bijvoorbeeld. Op de plaatjes zie je ook duidelijk alleen een smartcard /creditcard staan die gedeeld wordt.

En idd is een extra smartcard bij CanalDigitaal best prijzig (79eu), een losse CAM ook nog eens 50eu oid.

o en in dit topfield wordt dat intern geregeld, een soort eigen Smartwi ahw

[ Voor 6% gewijzigd door kaajee op 22-04-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
obvanderdonk schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:18[/message]:

In "losse" decoders (bijv. topfield) hoeft toch ook maar 1 smartcard,
en kun je vervolgens gewoon twee "echte" kanalen kijken/opnemen ?
In die Topfield kan je toch ook alleen zenders die op hetzelfde transponders zitten tegelijk opnemen. Of je moet een Twin LNB werken en dan twee cabels naar de Topfiels (moet ie wel twee tuners hebben) hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door lujo op 23-04-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderdonk
Ah oke... dus de smartwi oplossing zou kunnen.
Maar is imo niet de meeste ideale oplossing.
Het zou toch moeten kunnen, dat je met 1 smarcard (zonders smartwi) op 2 tuners kan kijken.
Ik wacht af, en zoek nog steeds door. Softwarematig klinkt wel interessant.
lujo schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:10:
[...]

In die Topfield kan je toch ook alleen zenders die op hetzelfde transponders zitten tegelijk opnemen. Of je moet een Twin LNB werken en dan twee cabels naar de Topfiels (moet ie wel twee tuners hebben) hebben.
Idd.. familie van mij heeft een duo-LNB + 2 aparte kabels naar TF ... maar ook maar één smartcard.
Ik dacht dat dat in een HTCP dus ook "zomaar" moest kunnen.
Wat een PVR kan.. moet een PC ook (in hardware danwel in software) ook kunnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

was opzoek naar een HDMI kabel maar hoorde dat er weer verschillende soorten van zijn? Heb me er nooit zo in verdiept. Nou kwam ik deze http://www.bol.com/nl/p/g...04004004998893/index.html kabel tegen. Kan ik deze ook gebruiken om mijn PS3 aan te sluiten? Nou heeft iemand eronder wel gepost dat het mogelijk is. Maar ik vertrouw dat nooit zo

[ Voor 13% gewijzigd door souljah1h op 22-04-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
souljah1h schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:25:
was opzoek naar een HDMI kabel maar hoorde dat er weer verschillende soorten van zijn? Heb me er nooit zo in verdiept. Nou kwam ik deze http://www.bol.com/nl/p/g...04004004998893/index.html kabel tegen. Kan ik deze ook gebruiken om mijn PS3 aan te sluiten? Nou heeft iemand eronder wel gepost dat het mogelijk is. Maar ik vertrouw dat nooit zo
Ik negeer bovenstaande post.. wie doet er mee?

Omdat dit in een ander topic hoort, niet over htpc's gaat, kabelgeleuter hoort hier niet, en iedereen weet dat monstercables 't beste zijn, muhaha ;) en ja als een kabel werkt voor htpc's dan werktie in 't algemeen ook voor een ps3, immers hdmi = hdmi

[ Voor 21% gewijzigd door DARKviper123 op 22-04-2009 17:00 ]

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

DARKviper123 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:50:
[...]

Ik negeer bovenstaande post.. wie doet er mee?

Omdat dit in een ander topic hoort, niet over htpc's gaat, kabelgeleuter hoort hier niet, en iedereen weet dat monstercables 't beste zijn, muhaha ;)
Wie zegt dat het niet over een HTPC gaat? vraag alleen of het mogelijk is om deze ook te gebruiken is icm een ps3 :) dan bestel ik er meteen 2. Want er moet ook 1 komen voor me HTPC ;)
Om nou meteen zo te reageren.. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door souljah1h op 22-04-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
souljah1h schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:56:
[...]

Wie zegt dat het niet over een HTPC gaat? vraag alleen of het mogelijk is om deze ook te gebruiken is icm een ps3 :) dan bestel ik er meteen 2. Want er moet ook 1 komen voor me HTPC ;)
Om nou meteen zo te reageren.. :'(
Je kan em gewoon gebruiken voor je ps3 en htpc. Gebruik zelf ook soortgelijke kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Rainesh schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:22:
[...]

Je kan em gewoon gebruiken voor je ps3 en htpc. Gebruik zelf ook soortgelijke kabels.
Bedankt :) heb er meteen 2 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:04:
[...]

Sterker nog: je hebt dan meteen de mogelijkheid precies de juiste kabel lengte te maken.
doorslaggevend argument, thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik wil graag ook een HTPC voor naast m'n tv hebben. Ik heb zelf een systeempje in elkaar gezet, maar ik denk zelf dat het een beetje overkill is voor wat ik wil.

Ik heb veel 1080P .mkv bestanden en die wil ik op de TV afspelen. Een vereiste is dat ik een videokaart heb die tegelijkertijd het geluid via HDMI uitzend. Verder zal de pc gebruikt worden voor muziek, er wordt niet op gegamed oid. Er gaat wel opgedowload worden.

Dit is het systeem wat ik heb samengesteld bij coolprices:

Behuizing : Antec NSK1380
Moederbord : ASUS P5N73-AM
Processor : Intel Core Duo E5200
Geheugen : Kingston 4GB DDR2 (2x2GB) PC6400
Videokaart : Club3d 4650 Silent 512MB
Hardeschijf : Samsung F1 1TB
DVD-brander: Samsung SH-S223Q

Totaalprijs: 407 euro ex verzend

Kan dit goedkoper, met behoud van mijn eisen? Ook wilde ik vragen hoe de geluidskwaliteit is van zo'n videokaart t.o.v. de Panasonic blu-ray speler die ik nu heb. Heel erg bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SjorsVN schreef op woensdag 22 april 2009 @ 20:30:

Kan dit goedkoper, met behoud van mijn eisen? Ook wilde ik vragen hoe de geluidskwaliteit is van zo'n videokaart t.o.v. de Panasonic blu-ray speler die ik nu heb. Heel erg bedankt alvast!
Alternatief voor het moederbord en videokaart is miscchien een Asus P5N7A,ongeveer even duur maar wel zuiniger en zeer geschikt voor een HTPC.

pricewatch: Asus P5N7A-VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Dat moederbord is ruim twee keer zo duur dus dat is absoluut geen optie! Ik hoop eigenlijk tussen de 300-350 euro te komen met jullie advies, als dat mogelijk is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
SjorsVN schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:57:
Dat moederbord is ruim twee keer zo duur dus dat is absoluut geen optie! Ik hoop eigenlijk tussen de 300-350 euro te komen met jullie advies, als dat mogelijk is natuurlijk.
Ja, en je bespaart hetzelfde geld doordat je de videokaart achterwege kan laten, daarom schreef ie ook: net zo duur maar wel (veel) zuiniger voor vrijwel dezelfde prestaties én geïntegreerde HDMI.

En verder is je config redelijk standaard en de prijzen ook en zul je niet te veel kunnen bezuinigen, of je moet dingen weglaten. Zelf goedkopere winkels vinden kan ook, dan gaan wij niet voor je doen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:30
Dat mb (Asus P5N7A-VM) heb ik ook in mijn htpc.
Draait als een zonnetje! Aanradertje dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
waarom is die een zuiniger? vanwege de geintegreerde videokaart? die trekt toch ook gewoon stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
.Johnny schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:04:
waarom is die een zuiniger? vanwege de geintegreerde videokaart? die trekt toch ook gewoon stroom?
Omdat die losse meer stroom trekt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Of: lees eerst eens wat voordat je post.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
kaajee schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:32:
Of: lees eerst eens wat voordat je post.............
oh heilige kj, vergeef me dat ik uw topic vervuild heb met mijn gebrekkige kennis _/~\o_

Er zijn toch ook zat losse videokaarten verkrijgbaar die wel net zo zuinig zijn? Ik heb zelf namelijk expliciet gekozen voor een Hd4550 vanwege de zuinigheid en om toch nog de optie te hebben om een andere kaart te nemen op een later tijdstip.

[ Voor 19% gewijzigd door .Johnny op 23-04-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:40
.Johnny schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:55:
[...]

oh heilige kj, vergeef me dat ik uw topic vervuild heb met mijn gebrekkige kennis _/~\o_

Er zijn toch ook zat losse videokaarten verkrijgbaar die wel net zo zuinig zijn? Ik heb zelf namelijk expliciet gekozen voor een Hd4550 vanwege de zuinigheid en om toch nog de optie te hebben om een andere kaart te nemen op een later tijdstip.
No trolls please!
Ik ben het in deze wel met Kajee eens, dezelfde vragen worden vaker gesteld.
Nu reageert Kajee best fel, maar een beetje onderzoek kan over het algemeen geen kwaad.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
ok fair enough, daar schieten we niks mee op, maar "uncalled for" zou ik niet als qualificatie geven. Ik ben al redelijk lang geabbonneerd op het topic en hou het dagelijks meerdere keren bij, maar deze specifieke dingen heb ik dan toch gemist.

edit; ik heb trouwens in de tijd van de aanschaf van mijn HD4550 uitgebreid uitgezocht wat er bekend was over de zuinigheid van videokaarten, maar op wat subjectieve en achterhaalde informatie na is er gewoon ook niet veel bekend. Ook hier loopt het niet over van de feitelijke informatie wat dat betreft. Laten we het erop houden dat deze informatie niet zo gestructureerd voor handen is als men nu doet vermoeden.

[ Voor 46% gewijzigd door .Johnny op 23-04-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
SjorsVN schreef op woensdag 22 april 2009 @ 20:30:
Ik wil graag ook een HTPC voor naast m'n tv hebben. Ik heb zelf een systeempje in elkaar gezet, maar ik denk zelf dat het een beetje overkill is voor wat ik wil.

Ik heb veel 1080P .mkv bestanden en die wil ik op de TV afspelen. Een vereiste is dat ik een videokaart heb die tegelijkertijd het geluid via HDMI uitzend. Verder zal de pc gebruikt worden voor muziek, er wordt niet op gegamed oid. Er gaat wel opgedowload worden.

Dit is het systeem wat ik heb samengesteld bij coolprices:

Behuizing : Antec NSK1380
Processor : Intel Core Duo E5200
Geheugen : Kingston 4GB DDR2 (2x2GB) PC6400
Hardeschijf : Samsung F1 1TB
DVD-brander: Samsung SH-S223Q

Totaalprijs: 407 euro ex verzend

Geluidskwaliteit zit gewoon in orde hoor, want je stuurt het digitaal door. Dus is sound quality is meer afhankelijk van je receiver of tv (afhankelijk waar het naar toe wordt gestuurd).

Je kan idd die videokaart weglaten en gewoon de geadviseerde moederbord nemen. Scheelt je kosten en stroomverbruik, want als je toch niet op gaat gamen is het zonde om dan zo een extra videokaart erbij te nemen.

Voor derest gewoon goed systeempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
@ .Johnny

Bekijk dit even: http://www.xbitlabs.com/a...adeon-hd4650_4.html#sect0

Geen idee hoe betrouwbaar die test is maar het geeft je wel een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:57
Ik heb pas een htpc in elkaar gezet met een Asus P5N7A-VM mobo en een Scythe Ninja Mini cooler in een Antec Fusion kast.

Nu vind ik de cooler vrij veel geluid maken, maar ik heb daar niemand nog over gehoord. Heb ik nu wat verkeerd zitten? Ik krijg het niet voor elkaar om hem langzamer te laten draaien. Kan iemand hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

sparow schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:19:
Ik heb pas een htpc in elkaar gezet met een Asus P5N7A-VM mobo en een Scythe Ninja Mini cooler in een Antec Fusion kast.

Nu vind ik de cooler vrij veel geluid maken, maar ik heb daar niemand nog over gehoord. Heb ik nu wat verkeerd zitten? Ik krijg het niet voor elkaar om hem langzamer te laten draaien. Kan iemand hierbij helpen?
Kun je niet gewoon een weerstandje er tussen frobelen? Of een fancontroller installeren, maar dat is mischien wat veel van het goede. Geen idee trouwens of je het voltage bij jouw moederbord kan instellen in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
@sparow
Heb je geen fan-modes in je BIOS instellingen? Daar zou je als het goed is moeten kunnen kiezen tussen 3 modes, waarvan 1 silent mode;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
sparow schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:19:

Ik heb bij mij (Gigabyte E7AUM mobo) de koeler op een System Fan aansluiting gezet. Hierdoor draait íe standaard op 1100 rpm ipv 2500 rpm (bij de CPU Fan aansluiting).

Of je kan Speedfan installeren om de snelheid te beïnvloeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:57
Bedankt voor de reacties.

Ik heb de volgende dingen al gedaan:
- Inderdaad SpeedFan geinstalleerd, maar niets lijkt invloed te hebben op de fan.
- Silent mode ingesteld in BIOS, maar dat lijkt ook niet te helpen
- Op powerfan aansluiting aangesloten, maakt ook niet uit.

De cooler heeft drie draadjes. Moet hij er niet vier hebben om de snelheid aan te kunnen passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HTPC is ook binnen & in elkaar :) Heb dus de Fusion Remote kast, echt mooi ding! Verder Windows 7 geinstalleerd, dat ziet er ook wel gelikt uit.
Via VGA kan ik maximaal 1280 x 768 selecteren, dus om verschil te zien bij 1080p films, moet ik hem aansluiten via HDMI? Ik heb een HD-ready TV, dus zal het om 1080i gaan, maar dat is altijd beter dan 720p toch? Of blaat ik nou onzin; ik zie door de resoluties e.d. even het bos niet meer.
Verder boxed koeler bij mijn AMD, alles is superstil. Alleen DVD-drive maakt veel herrie, moet ik met tooling dus nog even langzamer laten draaien. Mocht iemand Win7 installeren, denk niet dat ie in het begin vastloopt (direct na loading); de eerste anderhalve minuut lijkt ie gewoon niets te doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
sparow schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:54:
Bedankt voor de reacties.

Ik heb de volgende dingen al gedaan:
- Inderdaad SpeedFan geinstalleerd, maar niets lijkt invloed te hebben op de fan.
- Silent mode ingesteld in BIOS, maar dat lijkt ook niet te helpen
- Op powerfan aansluiting aangesloten, maakt ook niet uit.

De cooler heeft drie draadjes. Moet hij er niet vier hebben om de snelheid aan te kunnen passen?
Fan met 4 draadjes oftewel PWM fan's kan je door je bios (of speedfan) laten regelen, mits je moederbord ook 4 pinnetjes heeft.
Met drie draadjes door middel van een weerstandje of een fancontroller.
Koop anders een PWM fan en zet die erop ipv die je standaard meegeleverd krijgt. Op die Mini kan je een van 92 mm monteren wat toch nog stiller zal zijn dan 80 mm. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpleeffY
  • Laatst online: 12-09 23:47
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:57:
Mijn HTPC is ook binnen & in elkaar :) Heb dus de Fusion Remote kast, echt mooi ding! Verder Windows 7 geinstalleerd, dat ziet er ook wel gelikt uit.
Via VGA kan ik maximaal 1280 x 768 selecteren, dus om verschil te zien bij 1080p films, moet ik hem aansluiten via HDMI? Ik heb een HD-ready TV, dus zal het om 1080i gaan, maar dat is altijd beter dan 720p toch? Of blaat ik nou onzin; ik zie door de resoluties e.d. even het bos niet meer.
Verder boxed koeler bij mijn AMD, alles is superstil. Alleen DVD-drive maakt veel herrie, moet ik met tooling dus nog even langzamer laten draaien. Mocht iemand Win7 installeren, denk niet dat ie in het begin vastloopt (direct na loading); de eerste anderhalve minuut lijkt ie gewoon niets te doen :).
Als je 1920x1080 uitstuurt naar je HD-ready TV, zal dit altijd gedownscaled worden naar de native resolutie van jouw TV (waarschijnlijk iets van 1366x768). Alleen al daarom heeft een hogere resolutie uitsturen geen zin :).

Voor het verschil tussen i en p heb je misschien wat aan dit plaatje Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/db/Interlacingani2.gif
De opbouw van beeldlijnen is verschillend bij progressive en interlaced. Bij progressive worden alle beeldlijnen ineens vernieuwd en bij interlaced wordt de helft van de lijnen om en om vernieuwd.

Ik zou in jouw geval dus kiezen voor 720p :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpleeffY schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 14:32:
[...]

Als je 1920x1080 uitstuurt naar je HD-ready TV, zal dit altijd gedownscaled worden naar de native resolutie van jouw TV (waarschijnlijk iets van 1366x720). Alleen al daarom heeft een hogere resolutie uitsturen geen zin :).

Voor het verschil tussen i en p heb je misschien wat aan dit plaatje [afbeelding]
De opbouw van beeldlijnen is verschillend bij progressive en interlaced. Bij progressive worden alle beeldlijnen ineens vernieuwd en bij interlaced wordt de helft van de lijnen om en om vernieuwd.

Ik zou in jouw geval dus kiezen voor 720p :P.
Bedankt :) Mijn xbox 360 heb ik aangesloten via HDMI en ik kan kiezen tussen 720p en 1080i. Als ik jouw uitleg volg, zou ik op 720p een beter beeld moeten hebben dan op 1080i, omdat p beter is dan i. Waarvoor is dan de modus 1080i op mijn televisie?? Wat biedt het voor voordelen als het toch gedownscaled wordt?

'k Heb de Sony 32u2000; Display Resolution: 1366 x 768 pixels

Zal ik op 1366 x 768 (wat volgens mij nu de resolutie in Windows is) verschil zien tussen 1080p films en 720p films?
Ik stel misschien domme vragen, maar het is mij allemaal wat onduidelijk door 1) verschillende aansluitmogelijkheden (VGA, DVI, HDMI), 2) verschillende kwaliteit films en 3) de downscaling op mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Boogyman
  • Laatst online: 31-08 11:29
Vorig jaar had ik mij een nieuwe receiver gekocht, namelijk de Onkyo TX-SR606. Na wat sukkelen was het mij uiteindelijk gelukt om 5.1 PCM(TrueHD) uit mijn ASUS radeon HD4350 via HDMI te krijgen, dit door middel van Windows Vista(i.p.v. Win XP) te installeren en gewoon de 8.12 catalyst en de ATI HDMI driver van realtek te installeren. Ik speel de blu-ray's af met een LG PC-drive.

Nu, gisteren besloot ik de PC terug als HTPC te gebruiken nadat Hij eventjes voor dagelijks gebruik gediend heeft maar ik kon er maar geen 5.1 PCM uitkrijgen!
Aan de instellingen van de Onkyo was ik niet geweest maar het maximum dat ik er uit krijg is Dolby TrueHD 2.0. Dit zelfs na een format vandaag!
Ik heb de Catalyst 8.11, 9.3 en 9.4 al geïnstalleerd in combinatie met de alle Realtek HDMI ATI Audio drivers maar het probleem blijft...
Het rare is dat ik bij het geluidsapparaat, dat netjes als ATI HDMI audio wordt aangegeven, zowel voor 5.1 als 7.1 als kiezen maar van zodra ik in PowerDVD(zowel 8 als 9 ultra) kom dan krijg ik er alleen TrueHD 2.0 uit. 5.1 DD en DTS is wel mogelijk.

Iets raar als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
.Johnny schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:31:
edit; ik heb trouwens in de tijd van de aanschaf van mijn HD4550 uitgebreid uitgezocht wat er bekend was over de zuinigheid van videokaarten, maar op wat subjectieve en achterhaalde informatie na is er gewoon ook niet veel bekend. Ook hier loopt het niet over van de feitelijke informatie wat dat betreft. Laten we het erop houden dat deze informatie niet zo gestructureerd voor handen is als men nu doet vermoeden.
Misschien heb je hier ook nog iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
The_Boogyman schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 16:42:
Vorig jaar had ik mij een nieuwe receiver gekocht, namelijk de Onkyo TX-SR606. Na wat sukkelen was het mij uiteindelijk gelukt om 5.1 PCM(TrueHD) uit mijn ASUS radeon HD4350 via HDMI te krijgen, dit door middel van Windows Vista(i.p.v. Win XP) te installeren en gewoon de 8.12 catalyst en de ATI HDMI driver van realtek te installeren. Ik speel de blu-ray's af met een LG PC-drive.

Nu, gisteren besloot ik de PC terug als HTPC te gebruiken nadat Hij eventjes voor dagelijks gebruik gediend heeft maar ik kon er maar geen 5.1 PCM uitkrijgen!
Aan de instellingen van de Onkyo was ik niet geweest maar het maximum dat ik er uit krijg is Dolby TrueHD 2.0. Dit zelfs na een format vandaag!
Ik heb de Catalyst 8.11, 9.3 en 9.4 al geïnstalleerd in combinatie met de alle Realtek HDMI ATI Audio drivers maar het probleem blijft...
Het rare is dat ik bij het geluidsapparaat, dat netjes als ATI HDMI audio wordt aangegeven, zowel voor 5.1 als 7.1 als kiezen maar van zodra ik in PowerDVD(zowel 8 als 9 ultra) kom dan krijg ik er alleen TrueHD 2.0 uit. 5.1 DD en DTS is wel mogelijk.

Iets raar als je het mij vraagt...
In soundmanager van windows Vista kan je aangeven welke geluidsformaten je versterker aankan en je moet je sound ook op 7.1 zetten in Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Boogyman
Rainesh schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 21:01:
[...]

In soundmanager van windows Vista kan je aangeven welke geluidsformaten je versterker aankan en je moet je sound ook op 7.1 zetten in Vista.
Het geluid gaat via PCM naar m'n Onkyo en in vista zelf kan ik zowel 5.1 als 7.1 kiezen, ook de geluidstest doorstaan mijn speakers met glans want elke speaker geeft de testtoon weer...

Eenmaal ik in powerdvd kom krijg ik er echter alleen maar Dolby TrueHD 2.0 uit als ik kies voor PCM output in powerdvd. Mijn 2 fronts + actieve sub geven het geluid dan weer.... :|

Als ik echter kies voor 5.1 DTS/DD-output in powerdvd dan krijg ik wel volwaardig 5.1 maarja, de kwaliteit is beduidend lager dan TrueHD.

Nu, het heeft al gewerkt in het verleden dus ik snap niet waarom het nu niet wil werken?! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Gigabyte GA-MA78GM-S2H + 5050e gekocht voor 110€ (nieuw verzending inbegrepen) ter vervanging van men oude m2a-vm hdmi. Voor die prijs kon ik het echt niet laten liggen en kan ik men losse HD3470 verkopen.
Nu is men vraag in mijn huidige zit een 5600+. Welke zouden jullie op het giga mobo prikken, de 5050e of de 5600+?

Thx _/-\o_ _/-\o_

Angelo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:13
The_Boogyman schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 21:38:
[...]

Nu, het heeft al gewerkt in het verleden dus ik snap niet waarom het nu niet wil werken?! |:(
Kun je niet wat instellen met AC3 Filter? Zodat hij het onbewerkt doorstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Boogyman
ThinkPadd schreef op zondag 26 april 2009 @ 13:42:
[...]

Kun je niet wat instellen met AC3 Filter? Zodat hij het onbewerkt doorstuurt?
Probleem opgelost,Alle versies van PowerDVD er af gedaan en 7.3 ultra geïnstalleerd, in deze versie kan je tenminste zeggen hoeveel kanalen je wil aansturen. In mijn geval ingesteld op 6-kanaals en nu geeft PowerDVD netjes 5.1 TrueHD weer met de juist bitrate.

Ik heb gisteren een hele tijd research gedaan op internationale fora en daar bleek dat PowerDVD vrij buggy is wat betreft HD-formaten in combinatie met HDMI. Je moet echt alle versies proberen en de OEM-versies vermijden.

Nu, ik ben aan het uitkijken voor een ASUS Xonar HDAV of Auzen X-Fi Home theater HD en dan zal ik volwaardig HD-geluid krijgen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door The_Boogyman op 26-04-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

The_Boogyman schreef op zondag 26 april 2009 @ 15:24:
Nu, ik ben aan het uitkijken voor een ASUS Xonar HDAV of Auzen X-Fi Home theater HD en dan zal ik volwaardig HD-geluid krijgen. :)
Xonar HDAV werkt qua HD audio alleen goed samen met de laatste versie van Total Media Theater van ArcSoft, en die van Auzen werkt alleen samen met PowerDVD 9 of hoger. Wellicht wel iets om bij je aankoop mee te nemen.

Uiteraard kan daar in de toekomst verandering in komen, maar dat zie ik vanwege marketing/sales technische redenen zelf niet zo heel erg snel gebeuren.

[ Voor 31% gewijzigd door mindcrash op 26-04-2009 15:47 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Setup:

MPC-HC x32
AC3
Win7 beta

Het probleem: Ik wil EVR Custom gebruiken aangezien het beeld dan het mooist loopt, vloeiend 24P zonder framedrops én ik kan gebruik maken van de interne subtitle renderer. Alleen is het beeld echt heel flets, dit komt door de bedroevende zwartwaardes die ik krijg met EVR Custom. Met VMR7/9 is het beeld erg mooi met "perfecte" zwartwaardes maar het loopt allemaal niet zo soepel als met EVR.

Nu gebruik ik geen FFDshow maar de interne videodecoder van MPC-HC dus weet iemand hoe ik daarin de zwartwaardes net zo mooi kan krijgen als met VMR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

westergas schreef op zondag 26 april 2009 @ 16:39:

Nu gebruik ik geen FFDshow maar de interne videodecoder van MPC-HC dus weet iemand hoe ik daarin de zwartwaardes net zo mooi kan krijgen als met VMR?
En na even verder kijken dan mijn neus lang is hier de oplossing

Sorry...zinloos gepost -O-

[ Voor 3% gewijzigd door westergas op 26-04-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Na een herinstallatie om te zien of mijn netwerkprobleem opgelost werd, heb ik ook maar meteen gekeken naar frontends zoals Media Portal. Deze heb ik dan ook getest omdat ik graag iets anders deed dan Windows vensters verkennen naar films.

Echter heb ik daar redelijk wat problemen mee... De bediening is niet alles (onlogisch), een andere skin geeft versie problemen en plugins om films te herkennen en te voorzien van een afbeelding geeft dan weer hele andere problemen. De robuustheid van MPC-HC is toch ver te zoeken. Zijn er andere goede alternatieven voor Windows die ondersteuning hebben voor dual core en andere codecs ? Belangrijk omdat ik met beperkte processorkracht zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Phuncz schreef op zondag 26 april 2009 @ 21:35:
Na een herinstallatie om te zien of mijn netwerkprobleem opgelost werd, heb ik ook maar meteen gekeken naar frontends zoals Media Portal. Deze heb ik dan ook getest omdat ik graag iets anders deed dan Windows vensters verkennen naar films.

Echter heb ik daar redelijk wat problemen mee... De bediening is niet alles (onlogisch), een andere skin geeft versie problemen en plugins om films te herkennen en te voorzien van een afbeelding geeft dan weer hele andere problemen. De robuustheid van MPC-HC is toch ver te zoeken. Zijn er andere goede alternatieven voor Windows die ondersteuning hebben voor dual core en andere codecs ? Belangrijk omdat ik met beperkte processorkracht zit :)
Denk dat je dan toch wat instellingen niet goed hebt staan. Ik draai namelijk al tijden MP en heb totaal geen skin of bedieningsproblemen. Ik zou gewoon MP 1.0.1 installeren met StreamedMP skin en als codec pack SAF, dan heb je ook gelijk moving pictures en tv series plugin erbij. Navigeren is dan een eitje en totaal geen versie problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keepitfrosty schreef op maandag 27 april 2009 @ 08:11:
[...]

Denk dat je dan toch wat instellingen niet goed hebt staan. Ik draai namelijk al tijden MP en heb totaal geen skin of bedieningsproblemen. Ik zou gewoon MP 1.0.1 installeren met StreamedMP skin en als codec pack SAF, dan heb je ook gelijk moving pictures en tv series plugin erbij. Navigeren is dan een eitje en totaal geen versie problemen.
Ik heb hetzelfde probleem; ik heb MP 1.0.1 en ik heb Aeon Wide en nog een andere geprobeerd, maar beide zeggen dat de skin outdated is...
Is meer iets voor in dit topic: Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
ik ben rustig aan een htpc te configureren en het eerste component waar ik naar moet kijken is een tv/sateliet kaart die een decoder heeft. nu viel mijn oog op eentje van terratec is er iemand hier die er ervaring mee heeft? werkt dat ding met willekeurig welke provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken aan het bouwen van een HTPC. Sowieso ook met een goede geluidskaart erin. Toen hoorde ik ineens van de Asus Xonar HDAV1.3. Hier zit een videoprocessor in. Betekent dit nou dat deze kaart ook echt helpt met het renderen van HD-video, of is het gewoon een systeem dat het bestaande signaal wat opfrist? In dat geval hoef ik geen Geforce 9400gt erin te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 15:01:
Ik zit te denken aan het bouwen van een HTPC. Sowieso ook met een goede geluidskaart erin. Toen hoorde ik ineens van de Asus Xonar HDAV1.3. Hier zit een videoprocessor in. Betekent dit nou dat deze kaart ook echt helpt met het renderen van HD-video, of is het gewoon een systeem dat het bestaande signaal wat opfrist? In dat geval hoef ik geen Geforce 9400gt erin te stoppen.
Hij frist het bestaande signaal op als ik t goed heb. Ik had zoiets gelezen op een site, maar kan het even niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Was opzoek naar een Adesso SlimTouch Wireless 2.4 GHz RF Mini Touchpad Keyboard (LINK). Maar deze zijn toch wel duur in Nederland ongeveer 120 euro. Nu kwam ik de Keysonic Compact Wireless Keyboard with Integrated Touch Pad tegen op amazon.co.uk (LINK) en volgens mij is deze hetzelfde, maar voor 50 euro incl. verzendkosten. :)

Lijkt mij een goed keyboard voor surfen op de bank, en om je HTPC te besturen.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41FzrHSMC2L._SL500_AA280_.jpg

En voor een paar euro meer heb je een bluetooth versie (LINK).

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51AMgtsUfyL._SL500_AA280_.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door tHe_BiNk op 27-04-2009 16:19 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke bordjes idd! Wellicht iets voor in de OP.
Ik heb gekozen voor de Logitech Mediaboard Pro (PS3). Bevalt super, alleen jammer dat er geen Windows-toets op zit en dat de media-toetsen het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het viel me op dat het beeld van DVD's veel brightness heeft, zwart is bij lange na niet zwart. Dat heb ik in zowel Media Player als WMC als MediaPortal... Iemand enig idee hoe ik dit kan instellen?
Ik heb de standaard codecs bij Windows 7 afaik, ik heb alleen ffdshow geinstalleerd. Ik moet denk ik ergens instellen bij de MPEG2-codec dat het afgespeeld wordt op een TV. Of kan ik beter een andere DVD-codec installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 09:47:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem; ik heb MP 1.0.1 en ik heb Aeon Wide en nog een andere geprobeerd, maar beide zeggen dat de skin outdated is...
Is meer iets voor in dit topic: Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)
Klopt is meer iets voor dat topic. Is heel simpel op te lossen door een kleine aanpassing in een .xml bestandje van de skin. Weet even zo niet meer welke maar is zo terug te vinden op het forum van mediaportal website zelf en dan het forum gedeelte van de desbetreffende skin zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keepitfrosty schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:11:
[...]

Klopt is meer iets voor dat topic. Is heel simpel op te lossen door een kleine aanpassing in een .xml bestandje van de skin. Weet even zo niet meer welke maar is zo terug te vinden op het forum van mediaportal website zelf en dan het forum gedeelte van de desbetreffende skin zelf.
Heb het opgelost door op het forum te zoeken, daar staan meer up-to-date skins :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
tHe_BiNk schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:10:
Was opzoek naar een Adesso SlimTouch Wireless 2.4 GHz RF Mini Touchpad Keyboard (LINK). Maar deze zijn toch wel duur in Nederland ongeveer 120 euro. Nu kwam ik de Keysonic Compact Wireless Keyboard with Integrated Touch Pad tegen op amazon.co.uk (LINK) en volgens mij is deze hetzelfde, maar voor 50 euro incl. verzendkosten. :)

Lijkt mij een goed keyboard voor surfen op de bank, en om je HTPC te besturen.

[afbeelding]

En voor een paar euro meer heb je een bluetooth versie (LINK).

[afbeelding]
Leuk bordje. Ziet er zeker do-able uit voor bediening van een htpc. Zelf gekozen voor een dinovo edge, maar voor de prijs is dit natuurlijk een erg mooi alternatief en veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:05:
Het viel me op dat het beeld van DVD's veel brightness heeft, zwart is bij lange na niet zwart. Dat heb ik in zowel Media Player als WMC als MediaPortal... Iemand enig idee hoe ik dit kan instellen?
Ik heb de standaard codecs bij Windows 7 afaik, ik heb alleen ffdshow geinstalleerd. Ik moet denk ik ergens instellen bij de MPEG2-codec dat het afgespeeld wordt op een TV. Of kan ik beter een andere DVD-codec installeren?
Heb je Nvidia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb idd nVidia (Geforce 8300). Ik heb die tool niet geinstalleerd, alleen de drivers, zal ik even naar gaan kijken! FFDShow als decoder gebruiken en hierin die range goed instellen wil ook wel werken denk ik? Tijdens normaal Windows-gebruik heb ik namelijk nergens last van, dan is alles wel helder & zwart; alleen tijdens DVD-gebruik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Aangezien de onboard kaarten vaak niet de aansluitingen hebben die ik nodig heb en ik mij flink zorgen maak (misschien onterecht) over postprocessingmogelijkheden kies ik er voor om een aparte videokaart te nemen.

Een Athlon X2 7750 lijkt mij dan een goede keuze vanwege de HT die geschikt is voor postprocessing.
Ook moet hij krachtig genoeg zijn om dwarsliggende media softwarematig te kunnen decoderen.

Het liefst wil ik XBMC gebruiken op Linux.

De volgende videokaarten lijken mij dan redelijk geschikt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D 9400GT 512MB Passive€ 42,80€ 42,80
1Club3D HD 4350 512MB GDDR2€ 33,76€ 33,76
1Club3D HD 4650 512MB GDDR2 Passive Heatpipe€ 56,89€ 56,89
ImporterenTotaal€ 133,45

Merk doet er even niet toe, gaat nu puur op de chips.
De 4650 schijnt dan wel verreweg het beste te zijn voor de postprocessing en zal ook GPU decodering kunnen doen als het lukt.
Een 4550 wordt vaak ook aangeraden maar die was niet te vinden als passieve oplossing, iets wat ik wel graag wil.

Aangezien de kaart dan los is zijn er geen eisen meer aan de onboard chip en zie ik de volgende mogelijkheden aan de hand van socket AM2+
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-MA69GM-S2H€ 59,90€ 59,90
1Gigabyte GA-MA74GM-S2H€ 49,50€ 49,50
1Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H€ 87,73€ 87,73
ImporterenTotaal€ 197,13

De 780G is uiteraard de beste chipset maar wellicht overkill. De 740 is stukken goedkoper en zal misschien net zo goed kunnen voldoen als je een losse kaart hebt.

Nu heb ik dus wat twijfels:
• gaat de GPU decodering en postprocessing inderdaad goed werken met de mogelijke combinaties?
• gaat het afspelen van 24fps en dergelijke heikele punten niet in het geding komen als je van de 780G af stapt?
• is de gekozen kaart wel een goede of zijn er onderhand alweer beter alternatieven?

Ik lees mij rot aan reviews maar ben nu even toe aan wat menselijke input. ;)
Hybrid Crossfire heb ik aan gedacht maar dat gaat met Linux sowieso wat lastig worden ben ik bang.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 12-09 17:01
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:22:
Leuke bordjes idd! Wellicht iets voor in de OP.
Ik heb gekozen voor de Logitech Mediaboard Pro (PS3). Bevalt super, alleen jammer dat er geen Windows-toets op zit en dat de media-toetsen het niet doen.
Ik heb zelf het Logitech Mediaboard Pro ook in gebruik i.c.m. XP-Media Portal. Het werkt prima. De mediatoetsen zijn wel bruikbaar afhankelijk van de applicatie (key mapping).

Uit mijn hoofd:
[menu] = F1
[ << ] = F7
[ >|| ] = ENTER
[ >> ] = F8
[BD-DVD menu] = F2

Druk in Windows XP desktop maar eens op [menu] dan verschijnt de Windows Help (= F1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Gonadan schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:57:
...................
Een 4550 wordt vaak ook aangeraden maar die was niet te vinden als passieve oplossing, iets wat ik wel graag wil.
http://www.google.nl/sear...NL276NL276&q=4550+passive
Gonadan schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:57:
Aangezien de kaart dan los is zijn er geen eisen meer aan de onboard chip en zie ik de volgende mogelijkheden aan de hand van socket AM2+

.............
Waarom dan niet kijken naar een moederbord zónder onboard GPU? Scheelt ook weer in energie verbruik (en is/kan goedkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sorry, ik was niet duidelijk genoeg.
Ik de pricewatch kwam dat niet naar voren, dan is het dus ook niet zomaar te bestellen bij aangesloten shops.
Dat wil ik wel graag. :)
Waarom dan niet kijken naar een moederbord zónder onboard GPU? Scheelt ook weer in energie verbruik (en is/kan goedkoper)
Dat is wel een optie inderdaad, dat wordt dan weer reviews zoeken.
In de productsurvey staan voornamelijk borden met IGP, de borden zonder hadden geen beoordelingen.
Vandaar dat ik daarop terecht kwam. :)

Edit:
Ook werden die vooral aangeraden op de AMD site bij de 7750.

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 28-04-2009 17:17 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Gonadan schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 17:14:
[...]

Sorry, ik was niet duidelijk genoeg.
Ik de pricewatch kwam dat niet naar voren, dan is het dus ook niet zomaar te bestellen bij aangesloten shops.
Dat wil ik wel graag. :)

[...]

Dat is wel een optie inderdaad, dat wordt dan weer reviews zoeken.
In de productsurvey staan voornamelijk borden met IGP, de borden zonder hadden geen beoordelingen.
Vandaar dat ik daarop terecht kwam. :)

Edit:
Ook werden die vooral aangeraden op de AMD site bij de 7750.
Ik heb ook een 4550 passive; staat inderdaad niet in de pricewatch als dusdanig, maar de meeste hardwareboeren hebben em gewoon. Ik heb 'em in elk geval van komplett vandaan;
Sapphire Radeon HD 4550 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, DVI-I/HDMI, Heatsink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 2 vraagjes over mijn HTPC.

Ik gebruik Media Portal (1.0.1.0) maar merk dat mijn Logitech diNovo sneltoetsen (FN + F5 t/m F8) niet worden herkend. Erg vreemd omdat in Winamp/WMP dit wel gewoon werkte. Herkent iemand dit probleem.

-- en mijn 2e vraag is achterhaald --

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:51:
[...]

Ik heb idd nVidia (Geforce 8300). Ik heb die tool niet geinstalleerd, alleen de drivers, zal ik even naar gaan kijken! FFDShow als decoder gebruiken en hierin die range goed instellen wil ook wel werken denk ik? Tijdens normaal Windows-gebruik heb ik namelijk nergens last van, dan is alles wel helder & zwart; alleen tijdens DVD-gebruik dus niet.
Nee ik had precies hetzelfde probleem als jij. Gewoon met windows geen last maar ik heb toch de instelling gedaan zoals op het plaatje. In windows zie je geen enkel verschil, totdat je mediaplayer (oid) aanzet. Zwart is weer mooi zwart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 15-09 22:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

eet iemand toevallig ook een Origen AE X15e in coombinatie met Windows Vista? Ik heb namelijk de grootste problemen het touchscreen te calibreren. Wat ik ook doe, op het moment dat mijn vinger het scherm raakt zit de muiscursor ongeveer 1cm te ver naar onderen en 1 cm te ver naar links. Het lukt mij maar niet om de goed te krijgen.

Ik heb overigens niet de drivers van de meegeleverde CD gebruikt, maar deze eerst van de website van Origen gedownload. (Vista 64-bit)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

.Johnny schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 20:09:
Ik heb ook een 4550 passive; staat inderdaad niet in de pricewatch als dusdanig, maar de meeste hardwareboeren hebben em gewoon. Ik heb 'em in elk geval van komplett vandaan;
Sapphire Radeon HD 4550 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, DVI-I/HDMI, Heatsink
Bevalt hij een beetje?
Wat voor case gebruik je?

@eymey:
Heb je de X10 onderhand al binnen? Ben benieuwd over je ervaringen.
En dan met name over airflow. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.