Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Gonadan schreef op woensdag 29 april 2009 @ 08:44:
[...]
Bevalt hij een beetje?
Wat voor case gebruik je?
Bevalt prima, ik gebruik het systeem alleen als media center (geen games, maar is die kaart ook niet voor gemaakt);
kast is een OrigenAE S16T, OS is Win7 RC;
Verder heb ik een Asus P5Q mobo in combinatie met een E8400 en een Seasonic S12-380W. Ik wil er nog een keer een stroom meter aan hangen om te kijken wat 'ie doet in load (video decode), idle en standby, aangezien die info niet eenvoudig voorhanden is (heb nu echt geen flauw idee).

[ Voor 30% gewijzigd door .Johnny op 29-04-2009 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

westergas schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:16:
[...]

Nee ik had precies hetzelfde probleem als jij. Gewoon met windows geen last maar ik heb toch de instelling gedaan zoals op het plaatje. In windows zie je geen enkel verschil, totdat je mediaplayer (oid) aanzet. Zwart is weer mooi zwart!
Ik heb in Nvidia het ingesteld op Full Range (0-255) en als codec heb ik Cyberlink ingesteld ipv de ingebouwde. Vooral dat laatste heeft volgens mij heel erg geholpen! Echt vele malen scherper beeld, ongelovelijk zeg. Veel meer contrast lijkt het wel; hiervoor was het veel fletser.
gewoon K-Lite Full geinstalleerd en alles werkt als een dolle trein. Beetje prutsen met de codec instellingen in MP en het gaat wel werken.
Ik heb bij afspelen HD (volgens mij 720p, kan ook 1080p zijn) wel een cpu-load van rond de 80... In het begin van afspelen (eerste 10 seconden) schokt hij ook. Ik heb de nieuwste videokaart drivers en de allernieuwste codec-pack van K-Lite. Zal het installeren van CoreAVC heel veel verschil maken? Of is er een beter (gratis?) alternatief?
Ik heb dus M3N78-EM incl. NVidia 8300 & AMD Athlon64 5200+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Iemand een idee wat 2 DVB-S extra verbruiken?
Ik heb ook gehoord dat die constant verbruiken?

En heeft er iemand goede ervaringen met DVB-S (eventueel DVB-S2) en DVB-C kaarten onder mythtv (linux, eventueel freebsd)? Er moet telkens een CAM-slot bijzijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
Gonadan schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:57:
Aangezien de onboard kaarten vaak niet de aansluitingen hebben die ik nodig heb en ik mij flink zorgen maak (misschien onterecht) over postprocessingmogelijkheden kies ik er voor om een aparte videokaart te nemen.

Een Athlon X2 7750 lijkt mij dan een goede keuze vanwege de HT die geschikt is voor postprocessing.
Ook moet hij krachtig genoeg zijn om dwarsliggende media softwarematig te kunnen decoderen.

Het liefst wil ik XBMC gebruiken op Linux.

De volgende videokaarten lijken mij dan redelijk geschikt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D 9400GT 512MB Passive€ 42,80€ 42,80
1Club3D HD 4350 512MB GDDR2€ 33,76€ 33,76
1Club3D HD 4650 512MB GDDR2 Passive Heatpipe€ 56,89€ 56,89
ImporterenTotaal€ 133,45

Merk doet er even niet toe, gaat nu puur op de chips.
De 4650 schijnt dan wel verreweg het beste te zijn voor de postprocessing en zal ook GPU decodering kunnen doen als het lukt.
Een 4550 wordt vaak ook aangeraden maar die was niet te vinden als passieve oplossing, iets wat ik wel graag wil.

Aangezien de kaart dan los is zijn er geen eisen meer aan de onboard chip en zie ik de volgende mogelijkheden aan de hand van socket AM2+
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-MA69GM-S2H€ 59,90€ 59,90
1Gigabyte GA-MA74GM-S2H€ 49,50€ 49,50
1Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H€ 87,73€ 87,73
ImporterenTotaal€ 197,13

De 780G is uiteraard de beste chipset maar wellicht overkill. De 740 is stukken goedkoper en zal misschien net zo goed kunnen voldoen als je een losse kaart hebt.

Nu heb ik dus wat twijfels:
• gaat de GPU decodering en postprocessing inderdaad goed werken met de mogelijke combinaties?
• gaat het afspelen van 24fps en dergelijke heikele punten niet in het geding komen als je van de 780G af stapt?
• is de gekozen kaart wel een goede of zijn er onderhand alweer beter alternatieven?

Ik lees mij rot aan reviews maar ben nu even toe aan wat menselijke input. ;)
Hybrid Crossfire heb ik aan gedacht maar dat gaat met Linux sowieso wat lastig worden ben ik bang.
Wat wordt er eigenlijk bedoeld met postprocessing? Ik ben een complete noob in verband met postprocessing, encoding, decoding. Met wat moet er allemaal rekening gehouden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Het liefst wil ik XBMC gebruiken op Linux.

De volgende videokaarten lijken mij dan redelijk geschikt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D 9400GT 512MB Passive€ 42,80€ 42,80
1Club3D HD 4350 512MB GDDR2€ 33,76€ 33,76
1Club3D HD 4650 512MB GDDR2 Passive Heatpipe€ 56,89€ 56,89
ImporterenTotaal€ 133,45
Als je XBMC voor linux wilt gaan draaien raad ik ten zeerste aan om met een NVidia kaart te gaan. Dit omdat je dan gebruik kunt maken van VDPAU. Hiermee heb je voor alles wat geaccelereerd kan worden, automatische acceleratie via je videokaart. Een ATI kaart heeft dat op dit moment niet en gaat dit ook niet krijgen onder XBMC (linux) binnen afzienbare tijd.

Dus wil je XBMC op linux, koop NVidia.

Zelf heb ik ook een mobo met 780G maar specefiek hiervoor heb ik een 9400GT 1GB Silent (passief gekoeld) gekocht om dit te kunnen doen!

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
Heb net alle componentjes gekocht om zo een VGA naar SCART converter te maken. Morgen of overmorgen ga ik soldeerbout nog eens ter hand nemen :)

Gonadan ik zal je op de hoogte houden, en zeggen hoe dat het gelukt is ;)

Ik blijf erbij dat dit nog altijd de beste mogelijkheid is, en niet dus een moederbord EN een aparte videokaart :D

(ik zal maar eerst zien hoe dat het uitdraait, voordat ik de mobo-graka combo afbreek :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14
Gonadan schreef op woensdag 29 april 2009 @ 08:44:
[...]

Bevalt hij een beetje?
Wat voor case gebruik je?

@eymey:
Heb je de X10 onderhand al binnen? Ben benieuwd over je ervaringen.
En dan met name over airflow. :)
:-) Ik heb 17 april de X10 binnen gekregen, alleen nog niet bijster veel tijd gehad om uitgebreid verslag te doen van mijn bevindingen (veel in de tuin bezig geweest en zo :D ).

Inmiddels heb ik alles wel zo'n beetje ingebouwd. Wat onmiddelijk opvalt is dat de kwaliteit van het plaatmateriaal niet te vergelijken is met mijn vorige case (een Silverstone LC10). Alles voelt een stuk dunner/goedkoper aan en sommige randjes neigen naar scherp.

Verder is het (natuurlijk) op sommige plaatsen nogal priegelen. Wat vooral tegenvalt is dat het aansluiten van het display zo relatief complex is: Je moet zelf nog een USB kabel verbinden met het display en dat op een plek zodat je de hele 'ruimte' waar ook de 220-doorlus kabel doorheen loopt en waar je de voeding aan moet bevestigen moet verwijderen. Verder moet je dan ook nog aan 2 pinnen die achter een omgebogen elco verstopt zitten de power switch verbinden en de powerswitch-aansluiting naar het moederbord.

Ook de cage waar je de drives in bevestigt is naderhand weer erg moeilijk terug te schroeven (2 schroeven aan de rechterkant zijn nagenoeg onbereikbaar omdat ze helemaal bij de bodem zitten en je je hand bijna niet kan gebruiken de schroef vast te houden.

Kortom: sommige dingen zijn ontzettend slecht doordacht maar uiteindelijk is alles toch gelukt. Een mooie 3,5 inch usb cardreader in de 3,5 inch uitsparing, een p-ata dvdrom drive die ik nog had liggen en een harddisk.

Over de airflow kan ik nog niet heel veel zeggen, ik heb het systeem pas 1 minuut aan gehad om te testen of alles het deed. Wat wel al meteen opviel is dat de kast absoluut NIET stil is. De twee 6 cm fans achterin de kast vallen nog mee omdat die door het M2a-VM hdmi bord dat nu nog in het systeem zit gedimd worden. Maar de 8 cm fam die lucht van naast het moederbord de 'schacht' in voert waar ook de uitgaande airflow van de voeding doorheen gaat richting de achterkant van de kast) maakt een iritant geluid... resonantie, zoemtoon.

Die 8 CM fan ga ik dus op zo kort mogelijke termijn vervangen door een fatsoenlijke stille fan. Hiervoor moet alleen weer die hele schacht (en dus ook de PSU) eruit.

Kortom: Een verrekte lastige kast om alles in te bouwen, maar als hij klaar is en met wat tweaks is het een mooi ding om in je audiomeubel te zien staan. Mijn to-do lijstje is dan alleen nog:

* die 8 cm fan vervangen (met spoed)
* De voeding mogelijk vervangen door een modulair ding (houdt de kast en daarmee de airflow wat 'cleaner'.
* Een solid-state harddiskje kopen voor het systeem ( :D ). Alle data staat toch op een NAS.

Als ik het systeem softwarematig heb ingericht zal ik nog wat meer bevindingen posten. Zie in de mean time ook de review van een andere tweaker in de pricewatch:

pricewatch: Origen AE AE X10

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ZodiacQ schreef op donderdag 30 april 2009 @ 19:45:
Heb net alle componentjes gekocht om zo een VGA naar SCART converter te maken. Morgen of overmorgen ga ik soldeerbout nog eens ter hand nemen :)

Ik blijf erbij dat dit nog altijd de beste mogelijkheid is, en niet dus een moederbord EN een aparte videokaart :D

(ik zal maar eerst zien hoe dat het uitdraait, voordat ik de mobo-graka combo afbreek :P )
Ik houd me ook aanbevolen voor de bevindingen :D

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik heb al enige tijd een soort van htpc. Ik heb sindskort een energiemeter en mijn systeem verbruikt in rust 80W oplopend naar 120W. Toch nog best veel. (energieverbruik is niet super belangrijk, maar als het iets zuiniger kan dan zou het mooi zijn)
Nu wil ik toch al deze pc gaan aanpakken, dus eens kijken wat jullie er van zeggen.

De hardware:
Moederbord: A8N-sli - niet zo'n zuinig bord dus
Geheugen: 2x1024MB DDR - kan ermee doorgaan
Videokaart: Nvidia7300-serie (ik weet even niet welke precies) - Geen HDMI dus ga ik vervangen
Processor: AMD Athlon X2 3800 - voldoet prima
Kast: Antec Solution 4480
Voeding: 380W Antec (volgens mij een earthwatts)
dvd: standaard ata-dvdbrander
harde schijven: 3, waarvan 1 een oude ata-schijf

Ik denk dat mijn moederbord eigenlijk niet zo geschikt is, maar ja -> alternatieven zijn nauwelijks meer te krijgen. Het was mijn oude game-pc 8)
Ik vermoed dat de oude IDE-hardeschijf best wat energie slurpt. Dus die vervangen met een moderne zuinige sata-schijf moet wel wat helpen.
Voor de videokaart denk ik aan een HD4350 tm HD4550 -> ik moet nog kijken of de HD4350 HDMI + audio ondersteunt.

Heeft er iemand nog tips wat ik kan aanpassen?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ZodiacQ schreef op donderdag 30 april 2009 @ 19:45:

Ik ben benieuwd, vooralsnog lijkt mij de losse kaart optie beter.
Ook omdat de postprocessing dan vele malen beter kan.

Over je vraag wat dat dan is:
Technieken om het beeld te verbeteren na het decoderen.
Denk dan bijvoorbeeld aan verscherpen, deinterlacen, upscalen al dat soort meuk.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik niet weet hoeveel invloed dat op het beeld zal hebben, ook kan mijn huidige TV er toch geen reet mee.
Maar ik zie het in steeds meer testen terug komen en als ik toch de keuze heb, waarom niet. ;)
eymey schreef op donderdag 30 april 2009 @ 20:30:
:-) Ik heb 17 april de X10 binnen gekregen, alleen nog niet bijster veel tijd gehad om uitgebreid verslag te doen van mijn bevindingen (veel in de tuin bezig geweest en zo :D ).

Inmiddels heb ik alles wel zo'n beetje ingebouwd. Wat onmiddelijk opvalt is dat de kwaliteit van het plaatmateriaal niet te vergelijken is met mijn vorige case (een Silverstone LC10). Alles voelt een stuk dunner/goedkoper aan en sommige randjes neigen naar scherp.
Dat is jammer en verbaast mij, ik dacht dat dit juist een degelijke kast was.
Die Silverstone meuk kwam juist goedkoop over op mij. :?
Kortom: Een verrekte lastige kast om alles in te bouwen, maar als hij klaar is en met wat tweaks is het een mooi ding om in je audiomeubel te zien staan. Mijn to-do lijstje is dan alleen nog:

* die 8 cm fan vervangen (met spoed)
* De voeding mogelijk vervangen door een modulair ding (houdt de kast en daarmee de airflow wat 'cleaner'.
* Een solid-state harddiskje kopen voor het systeem ( :D ). Alle data staat toch op een NAS.
Veel ergernis en je moet al meteen gaan tweaken, klinkt niet ideaal.
Echter is dat allemaal eenmalig als het goed is en gaat het voornamelijk om het uiterlijk.

Een SSD komt er bij mij sowieso in, en als het lukt hebben alleen de voeding en case fans.
Dan moeten die dus wel erg stil zijn.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:59:
[...]

Ik heb in Nvidia het ingesteld op Full Range (0-255) en als codec heb ik Cyberlink ingesteld ipv de ingebouwde. Vooral dat laatste heeft volgens mij heel erg geholpen! Echt vele malen scherper beeld, ongelovelijk zeg. Veel meer contrast lijkt het wel; hiervoor was het veel fletser.
gewoon K-Lite Full geinstalleerd en alles werkt als een dolle trein. Beetje prutsen met de codec instellingen in MP en het gaat wel werken.
Ik heb bij afspelen HD (volgens mij 720p, kan ook 1080p zijn) wel een cpu-load van rond de 80... In het begin van afspelen (eerste 10 seconden) schokt hij ook. Ik heb de nieuwste videokaart drivers en de allernieuwste codec-pack van K-Lite. Zal het installeren van CoreAVC heel veel verschil maken? Of is er een beter (gratis?) alternatief?
Ik heb dus M3N78-EM incl. NVidia 8300 & AMD Athlon64 5200+.
Probeer Media Player Classic Home Cinema, dan zul je zien dat je cpu load drastisch oplaag gaat.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Quacka schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:21:
Ik heb al enige tijd een soort van htpc. Ik heb sindskort een energiemeter en mijn systeem verbruikt in rust 80W oplopend naar 120W. Toch nog best veel. (energieverbruik is niet super belangrijk, maar als het iets zuiniger kan dan zou het mooi zijn)
Nu wil ik toch al deze pc gaan aanpakken, dus eens kijken wat jullie er van zeggen.

De hardware:
Moederbord: A8N-sli - niet zo'n zuinig bord dus
Geheugen: 2x1024MB DDR - kan ermee doorgaan
Videokaart: Nvidia7300-serie (ik weet even niet welke precies) - Geen HDMI dus ga ik vervangen
Processor: AMD Athlon X2 3800 - voldoet prima
Kast: Antec Solution 4480
Voeding: 380W Antec (volgens mij een earthwatts)
dvd: standaard ata-dvdbrander
harde schijven: 3, waarvan 1 een oude ata-schijf

Ik denk dat mijn moederbord eigenlijk niet zo geschikt is, maar ja -> alternatieven zijn nauwelijks meer te krijgen. Het was mijn oude game-pc 8)
Ik vermoed dat de oude IDE-hardeschijf best wat energie slurpt. Dus die vervangen met een moderne zuinige sata-schijf moet wel wat helpen.
Voor de videokaart denk ik aan een HD4350 tm HD4550 -> ik moet nog kijken of de HD4350 HDMI + audio ondersteunt.

Heej, jij wilde toch juist dat een HTPC krachtig was om zoveel mogeljik te doen in plaats van zuinig? ;)
Wil je per se een losse videokaart? Je zou anders nog kunnen kiezen voor een kaart met IGP.
Dat is nog zuiniger. Verder misschien kijken naar de schijven, spinnen ze allemaal? Is dat nodig?
Volgens mij is moederbord en videokaart hetgeen wat het meest verbruikt.
Ik zou niet weten waarom IDE meer moet verbruiken dan S-ATA. De schijf is hetzelfde.
Hij zal hooguit minder zuinig zijn omdat hij eventueel ouder is en de techniek vooruit gaat.
Dat zal evengoed niet meer dan een paar Watt schelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Gonadan schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:36:
[...]

Heej, jij wilde toch juist dat een HTPC krachtig was om zoveel mogeljik te doen in plaats van zuinig? ;)
Krachtig, maar niet energieverspillend. Middenweg, Gonadan.
Zo krachtig is mijn systeem niet hoor. Een 5050e is al beter
Wil je per se een losse videokaart? Je zou anders nog kunnen kiezen voor een kaart met IGP.
Dat is nog zuiniger. Verder misschien kijken naar de schijven, spinnen ze allemaal? Is dat nodig?
Volgens mij is moederbord en videokaart hetgeen wat het meest verbruikt.
Ik zou niet weten waarom IDE meer moet verbruiken dan S-ATA. De schijf is hetzelfde.
Hij zal hooguit minder zuinig zijn omdat hij eventueel ouder is en de techniek vooruit gaat.
Dat zal evengoed niet meer dan een paar Watt schelen.
Tja dat moederbord is gewoon te uitgebreid, maar ja vervangen betekent moederbord, geheugen en processor.
En losse videokaart zal wel moeten, als ik geen grove wijziging doorvoer.
Het was dus meer: als je nu dit of dit veranderd, dan wordt het direct een stuk zuiniger. Immers kan je als individu altijd wel ergens overheen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
Gonadan schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:27:
[...]

Ik ben benieuwd, vooralsnog lijkt mij de losse kaart optie beter.
Ook omdat de postprocessing dan vele malen beter kan.

Over je vraag wat dat dan is:
Technieken om het beeld te verbeteren na het decoderen.
Denk dan bijvoorbeeld aan verscherpen, deinterlacen, upscalen al dat soort meuk.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik niet weet hoeveel invloed dat op het beeld zal hebben, ook kan mijn huidige TV er toch geen reet mee.
Maar ik zie het in steeds meer testen terug komen en als ik toch de keuze heb, waarom niet. ;)

[...]

[...]

Echter is dat allemaal eenmalig als het goed is en gaat het voornamelijk om het uiterlijk.

Een SSD komt er bij mij sowieso in, en als het lukt hebben alleen de voeding en case fans.
Ik ben nog volop aan het bijlezen ivm Mythtv. En weet nog niet juist hoe het in elkaar zit. Wat gebeurt er als er gestreamed wordt? Gebeurt er al een deel van het werk op de backend? Of is dit gewoon opslag en dergelijke...

Kan je mij soms wijzen naar artikels waar er gesproken wordt over dit post-processing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Quacka schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:53:
Krachtig, maar niet energieverspillend. Middenweg, Gonadan.
Zo krachtig is mijn systeem niet hoor. Een 5050e is al beter
Je weet wat een knipoog inhoudt hè? ;)
Tja dat moederbord is gewoon te uitgebreid, maar ja vervangen betekent moederbord, geheugen en processor.
En losse videokaart zal wel moeten, als ik geen grove wijziging doorvoer.
Het was dus meer: als je nu dit of dit veranderd, dan wordt het direct een stuk zuiniger. Immers kan je als individu altijd wel ergens overheen kijken.
Je hebt toch een X2? Dat is al socket AM2, waarom moet je dan alles vervangen?
Of wil je upgraden én zuiniger?
Als je puur de videokaart wilt vervangen: volgens mij kan die ook audio over HDMI aan, maar hang me er niet aan op. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
neen, socket 939. Helaas...
Het is wel een x2 ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Gonadan schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:27:
[...]

Hij is ook zeker niet heel erg slap ofzo. Als hij eenmaal klaar is en in elkaar zit is het gewoon best een degelijk kastje. Maar de afwerking had veel mooier gekund (bv. een complete kap incl. zijkanten ipv. alleen een bovenkantje... dan was inbouwen van div. onderdelen ook veel makkelijker geweest). Verder is het bv. ook jammer dat de 'gaten' waar de fans voor zitten van die enorm grote dingen zijn... niet een honingraatstructuur of een fanguard. Je kan echt in een onoplettendheid je vingers in een fan steken :P. Het front is verder overigens ook wel stevig.

Precies :-). Als het eenmaal in elkaar zit is het een mooi apparaat. Ik heb vanavond in m'n verzameling nog 3 80mm casefans gevonden. Eens kijken of die nog voldoen voordat ik iets nieuws ga halen (de lokale mycom in Almere heeft ook niet zo veel keus).

Trouwens, aanvankelijk ga ik toch ook maar proberen het systeem te laten draaien met de onboard Radeon x1200 igp van m'n m2a-vm. Een losse graka gaat bij mij alsnog niet werken omdat ik spdif nodig heb en die zit bij de m2a-vm hdmi op een los kaartje dat in het PCI-E X16 slot moet (alleen al vanwege de flatcable naar de spdif connector op het moederbord :( ).

Wat ook nog even een mysterie blijft, is dat het systeem standaard niet aan gaat wanneer ik dit met de afstandsbediening wil proberen. Terwijl het VFD wel vrolijk z'n tekst blijft laten zien terwijl het systeem uit staat |:( .Ik hoop dat dit laatste wel oplosbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 11:37
Wat is nou eigenlijk precies de reden dat er zoveel mensen voor de Gigabyte oplossing met 780g chipset gaan, wat is er 'mis' met bijvoorbeeld de MSI oplossing in de vorm van MSI-KA780G(-M) ? Die is een tientje goedkoper, terwijl hij volgens mij dezelfde specs heeft. HDMI, Digitale Geluidsuitgang, alles zit er gewoon op. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:49
Big4SMK schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 22:56:
Wat is nou eigenlijk precies de reden dat er zoveel mensen voor de Gigabyte oplossing met 780g chipset gaan, wat is er 'mis' met bijvoorbeeld de MSI oplossing in de vorm van MSI-KA780G(-M) ? Die is een tientje goedkoper, terwijl hij volgens mij dezelfde specs heeft. HDMI, Digitale Geluidsuitgang, alles zit er gewoon op. Zie ik iets over het hoofd?
Ik ben destijds (06-10-2008) voor de Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H met een AMD Phenom X4 9550 en Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 8GB (4x 2GB) voor de Postprocessing en het feit dat ik de zekerheid had alle 1080p formaten vloeiend af te spelen. Ik gebruik mijn machine overigens ook nog voor Server gerelateerde doeleinden. Daarbij blijft ook het stroomverbruik aanzienlijk laag vergeleken met andere opstellingen met een 'zwaardere' processor. De Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H staat ook bekend als een stabiel bord en goede ondersteuning (BIOS updates).

[ Voor 25% gewijzigd door Jumpman op 02-05-2009 09:17 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
heb zelf ook voor dit bord gekozen omdat de winkel waar ik werk makkelijker msi-spul kan bestellen, is inderdaad een prima bord. Alleen standaard geen firewire, maar een header op het moederbord is aanwezig. Ik heb hem icm een 7750x2 en daar ben ik tot nu toe zeker tevreden mee!

[ Voor 45% gewijzigd door Ron!n op 01-05-2009 23:50 ]

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:28:
[...]

Probeer Media Player Classic Home Cinema, dan zul je zien dat je cpu load drastisch oplaag gaat.
Gisteren filmpje gekeken met MPC (niet de Home Cinema versie) en constant een load van 15-20% op 1080p inderdaad...
Ik heb er wel last van dat films in het begin (paar minuten) schokken. Even op pauze en weer verder en hij draait soepel. Daarna helemaal nergens meer last van en CPU dus rond de 20%, dat kan het ook niet zijn.
Lijkt op een cachingiets, maar geen idee hoe of wat. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:58
Sja, dat is een beetje een vicieuze cirkel denk ik. 't Is een goed bordje, was als één van de eerste 780g bordjes leverbaar, wordt vaak genoemd in bbg's en htpc topics en uiteindelijk kijkt niemand meer naar alternatieven lijkt het. Ik draai nu sinds een jaar met de MSI K9A2GM-FIH. Deze was toen een stuk goedkoper (€ 52,- maar kan ook een foutje van Salland zijn geweest) en heeft vergelijkbare specs, alleen 4 x s-ata ipv 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
Nielson schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 10:54:
[...]
Sja, dat is een beetje een vicieuze cirkel denk ik. 't Is een goed bordje, was als één van de eerste 780g bordjes leverbaar, wordt vaak genoemd in bbg's en htpc topics en uiteindelijk kijkt niemand meer naar alternatieven lijkt het. Ik draai nu sinds een jaar met de MSI K9A2GM-FIH. Deze was toen een stuk goedkoper (€ 52,- maar kan ook een foutje van Salland zijn geweest) en heeft vergelijkbare specs, alleen 4 x s-ata ipv 6.
en geen spdif onboard, daarom heb ik voor die ander gekozen, heb zelf een z5500 en had altijd al een optisch kabeltje ernaar toe. Heb alleen nog steeds met geen enkel programma surround geluid kunnen produceren, alleen stereo :'(

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 10:27:
[...]

Gisteren filmpje gekeken met MPC (niet de Home Cinema versie) en constant een load van 15-20% op 1080p inderdaad...
Ik heb er wel last van dat films in het begin (paar minuten) schokken. Even op pauze en weer verder en hij draait soepel. Daarna helemaal nergens meer last van en CPU dus rond de 20%, dat kan het ook niet zijn.
Lijkt op een cachingiets, maar geen idee hoe of wat. Anyone?
Je moet juist de Home Cinema versie gebruiken, die is vele malen beter. Als je Vista gebruikt wel je output op EVR Custom zetten om subtitles te weergeven met dxva.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Jumpman schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:38:
[...]

Ik ben destijds (06-10-2008) voor de Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H met een AMD Phenom X4 9550 en Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 8GB (4x 2GB) voor de Postprocessing en het feit dat ik de zekerheid had alle 1080p formaten vloeiend af te spelen. Ik gebruik mijn machine overigens ook nog voor Server gerelateerde doeleinden. Daarbij blijft ook het stroomverbruik aanzienlijk laag vergeleken met andere opstellingen met een 'zwaardere' processor. De Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H staat ook bekend als een stabiel bord en goede ondersteuning (BIOS updates).
Ik heb dezelfde mobo en cpu, toendertijd ook puur voor de postprocessing. Maar later toch een HD4830 erin gestopt vanwege vaker een spelletje spelen. Nu dient het meer als game/movie/server bak. Met Cool & Quit blijft het stroomverbruik idd heel laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:40
ZodiacQ schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 14:27:
Ik ben nog volop aan het bijlezen ivm Mythtv. En weet nog niet juist hoe het in elkaar zit. Wat gebeurt er als er gestreamed wordt? Gebeurt er al een deel van het werk op de backend? Of is dit gewoon opslag en dergelijke...
In weze kun je het backend dan zien als opslag i.c.m. metadata(naam, gidsgegevens, gedetecteerde reclames enz.) waarbij dan het bestand vanaf het backend afgespeeld wordt.
Het frontend(dat op zelfde PC kan staan) doet al het zware werk qua post-processing e.d.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Quacka schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:21:

Ik heb inmiddels uitgezocht of de HD4350 ook audio over hdmi ondersteunt. Dat doet ie.

Het enige waar ik nog over twijfel:
Heeft het nog voordelen om de 512MB-versie te nemen, ipv de 256MB (meestal is het toch maar puur marketing), of is het toch verstandiger om een iets krachtiger HD4550 te nemen?

Het enige wat ie moet kunnen is het beeld goed weergeven op mijn 40 inch Sony Bravia (full hd).
Qua full hd zal ik voorlopig alleen gedownloade hd-films gaan bekijken (blurayspeler zit er niet in en ga ik voorlopig ook niet kopen).
Ik ga er niet mee gamen of iets dergelijks, dus ik denk dat deze kaart gewoon voldoet:

pricewatch: Sapphire HD 4350 256MB DDR2 PCI-E HDMI
Deze zal minimaal net zo goed presteren als de videochip op de 780G-moederborden of zelfs beter.

Dan deze test:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3420&p=2
AMD states that while both the 4550 and 4350 support full hardware Blu-ray decode acceleration, the 4350 may not be able to fully accelerate a high bitrate 2nd stream for picture in picture scenarios. We didn't have the opportunity to test this on our 4350 but we'll be following up with more HD decode tests in a future HTPC article. Both GPUs should decode a single stream 1080p Blu-ray movie without any issues, offloading 100% of the decode pipeline to the GPU; we confirmed that the 4550 works as expected and we're assuming the 4350 is the same given that the hardware is identical.
Ik zie persoonlijk niet echt het nut van 2 HD-streams. Je kan er toch maar naar 1 kijken. :D

Dus eigenlijk ben ik er wel uit, of iemand moet nog een belangrijke toevoeging hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Quacka schreef op zondag 03 mei 2009 @ 22:42:
[...]

Ik heb inmiddels uitgezocht of de HD4350 ook audio over hdmi ondersteunt. Dat doet ie.

Het enige waar ik nog over twijfel:
Heeft het nog voordelen om de 512MB-versie te nemen, ipv de 256MB (meestal is het toch maar puur marketing), of is het toch verstandiger om een iets krachtiger HD4550 te nemen?

Het enige wat ie moet kunnen is het beeld goed weergeven op mijn 40 inch Sony Bravia (full hd).
Qua full hd zal ik voorlopig alleen gedownloade hd-films gaan bekijken (blurayspeler zit er niet in en ga ik voorlopig ook niet kopen).
Ik ga er niet mee gamen of iets dergelijks, dus ik denk dat deze kaart gewoon voldoet:

pricewatch: Sapphire HD 4350 256MB DDR2 PCI-E HDMI
Deze zal minimaal net zo goed presteren als de videochip op de 780G-moederborden of zelfs beter.

Dan deze test:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3420&p=2

[...]

Ik zie persoonlijk niet echt het nut van 2 HD-streams. Je kan er toch maar naar 1 kijken. :D

Dus eigenlijk ben ik er wel uit, of iemand moet nog een belangrijke toevoeging hebben...
Mijn advies: neem de hd4550 ipv de HD4350 vanwege het postprocessing door de HD4550 bij HD/SD content. De HD4350 komt rekenkracht te kort om bijv dvdupscale --> HD te doen en denoise/sharpen etc bij hd en sd content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Rainesh schreef op zondag 03 mei 2009 @ 23:03:
[...]
Mijn advies: neem de hd4550 ipv de HD4350 vanwege het postprocessing door de HD4550 bij HD/SD content. De HD4350 komt rekenkracht te kort om bijv dvdupscale --> HD te doen en denoise/sharpen etc bij hd en sd content.
Oke bedankt. Het prijsverschil is klein. Ik denk dat ik het morgen maar ga bestellen. (de harde schijf is 2x zo duur -> dus waar hebben we het over :*) )

edit
:( Dat logitech mediaboard is niet/nauwelijks meer leverbaar. Alternatieven zijn er echt nauwelijks.
Ja, een Trust bord, of een bord van 140 euro.
Weet iemand of er binnenkort nog iets leuks komt?

[ Voor 17% gewijzigd door Quacka op 03-05-2009 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik weet niet of er binnenkort nog iets leuks komt :). Wel kan ik me vertellen dat dat Trust bord (als je dat ding bedoelt waar ook een trackball op ingebouwd zit) voor zijn geld een aardig bordje is :).

Ik kan niet adviseren het bordje te nemen als je ook met enige regelmaat van plan bent de halve avond op je mediacenter te PC' en (ik vind 'm, zeker vanwege z'n layout en ook aanslag minder lekker typen), maar als je 'm wilt gebruiken om af en toe wat instelwerk en configwerk op te doen dan voldoet ie prima! De ontvangst is in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik type er wel geregeld op. Niet uren, maar wel wat meer als alleen instelwerk.
Het is ook mijn downloadbak, dus vaak als ik aan het zoeken ben staan er ook wel wat internetfora aan.
Nu zit ik al tijden te tobben met een oud bedraad toetsenbord, wat belachelijk in de weg ligt.
Ik zit al maanden te zoeken naar iets wat aan mijn eisen voldoet...
Misschien moet ik gewoon die trust proberen, of anders gewoon een set met losse muis nemen. Kan natuurlijk ook.
Dit was dat trust-ding:
pricewatch: Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Quacka schreef op maandag 04 mei 2009 @ 00:18:
Ik type er wel geregeld op. Niet uren, maar wel wat meer als alleen instelwerk.
Het is ook mijn downloadbak, dus vaak als ik aan het zoeken ben staan er ook wel wat internetfora aan.
Nu zit ik al tijden te tobben met een oud bedraad toetsenbord, wat belachelijk in de weg ligt.
Ik zit al maanden te zoeken naar iets wat aan mijn eisen voldoet...
Misschien moet ik gewoon die trust proberen, of anders gewoon een set met losse muis nemen. Kan natuurlijk ook.
Dit was dat trust-ding:
pricewatch: Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard
Bijna elke mediamarkt heeft dat Logitech mediaboard ding voor de ps3, wat je dus ook voor je htpc kan gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 18:36
Quacka schreef op zondag 03 mei 2009 @ 23:37:
[...]

Oke bedankt. Het prijsverschil is klein. Ik denk dat ik het morgen maar ga bestellen. (de harde schijf is 2x zo duur -> dus waar hebben we het over :*) )

edit
:( Dat logitech mediaboard is niet/nauwelijks meer leverbaar. Alternatieven zijn er echt nauwelijks.
Heb je al eens naar een toetsenbord van keysonic gekeken? Ik heb zelf de ACK616-RF genomen en die voldoet prima! Verder heb je van BTC ook een 9039 toetsenbord die er wel aardig uitziet. Zoeken naar toetsenborden bij amazon.co.uk heeft mij in ieder geval tot wat redelijke opties geleid, waaronder de eerdergenoemde Keysonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Prince_of_Darkness schreef op maandag 04 mei 2009 @ 08:52:
[...]

Heb je al eens naar een toetsenbord van keysonic gekeken? Ik heb zelf de ACK616-RF genomen en die voldoet prima! Verder heb je van BTC ook een 9039 toetsenbord die er wel aardig uitziet. Zoeken naar toetsenborden bij amazon.co.uk heeft mij in ieder geval tot wat redelijke opties geleid, waaronder de eerdergenoemde Keysonic.
Ik zat nu zelf aan deze te denken
http://www.amazon.co.uk/K...ics&qid=1241422038&sr=8-1
Alleen dat is een qwertz-toetsenbord. Was dat bij jou ook?
Ik kan trouwens die ack616-rf niet vinden.

Ze hebben degene die ik vond ook in nederland:
http://www.pcmegastore.nl...o.php?products_id=7380984

Bij amazon vond ik ook deze:
http://www.amazon.co.uk/g...NBDU/ref=pd_luc_sbs_01_01
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41gPKruoLNL._SS500_.jpg
Ziet er ook heel mooi uit. Ik weet alleen niet of ik een trackball fijn vind. Het ljkt me wel natuurlijker werken als je op de bank zit. Handen aan de zijkant.
Bij die keysonic moet je naar het midden om het te bedienen. Dat heeft wel wat nadelen. (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 15:57

westergas

rikkie_pc

Rainesh schreef op zondag 03 mei 2009 @ 11:33:
[...]

Je moet juist de Home Cinema versie gebruiken, die is vele malen beter. Als je Vista gebruikt wel je output op EVR Custom zetten om subtitles te weergeven met dxva.
Bij mij doen sommige subs het niet meer met EVR Custom icm de Haali splitter. Dan moet ik dus directvobsub gebruiken. Op zich geen probleem maar dan doet DXVA het weer niet.

Is die Haali splitter echt zoveel beter dan de interne splitter van MPC-HC? En waar zou ik dat aan merken? Ik kan zo 123 het verschil niet zien...

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op zondag 03 mei 2009 @ 11:33:
[...]

Die gebruikte ik blijkbaar toch |:(

Ik krijg het in Media Portal niet aan de praat. Ik kies CoreAVC als h.264-codec, stel daar brightness in op -50% (als test), check het in MPC: heel donker beeld, in MP gewoon geen enkele verandering.

Weet iemand hoe het kan dat als ik in nVidia-settings de kleuren wil instellen (dus niet overlaten aan video-programma, maar daar instel) ik bij het afspelen van DVD's soms groene flitsen krijg (alleen in Mediaportal trouwens)? Ik vind op Google alleen iets over constant groen beeld, wat je krijgt als je iets afspeelt als het beeldscherm niet aankan. Ik krijg dus random volledig groene frames...

Wat betreft dat Trust-keyboard: Maat van me heeft hem ook. Op 3-3.5 meter afstand hapert ie soms toch wel... Die Logitech hapert iig nooit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:01
Quacka schreef op zondag 03 mei 2009 @ 23:37:
[...]

edit
Idd de MediaMarkt heeft ze nog en anders Salland, heeft 1-5 dagen levertijd, kost € 41. Zie link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pegasus schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:56:
[...]

Idd de MediaMarkt heeft ze nog en anders Salland, heeft 1-5 dagen levertijd, kost € 41. Zie link
Als je Norrod verkoop vraagt, is de kans groot dat ze hem daar ook wel kunnen leveren :) Ik heb hem iig bij de Norrod vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:40

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Even over Windows 7 en MCE. Zover ik kan zien is Windows 7 RC nog niet in t Nederlands te krijgen. Omdat mijn huis tuin en keuken gezin ook veel gebruikt maakt van de MCE wil ik dus wel MCE in t Nederlands weergeven. Is dit mogelijk met Windows 7, misschien via een foefje? Of is momenteel alleen de engelse layout beschikbaar?

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
westergas schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:42:
[...]

Bij mij doen sommige subs het niet meer met EVR Custom icm de Haali splitter. Dan moet ik dus directvobsub gebruiken. Op zich geen probleem maar dan doet DXVA het weer niet.

Is die Haali splitter echt zoveel beter dan de interne splitter van MPC-HC? En waar zou ik dat aan merken? Ik kan zo 123 het verschil niet zien...
Ik heb daar echt nooit last van gehad dat sommige subs het niet doen met MPC-HC icm Haali splitter. Werkt gewoon perfect bij mij, heb je in Haali zelf ook load-sub aangezet? Als je het icoontje van Haali (moet je wel ff aanzetten in config van Haali) in je taakbalk, dan kan je ook subs kiezen. Heel soms moet ik vanaf daar mn sub kiezen als ie niet op juiste taal staat of MPC moeilijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

eymey schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 20:56:
Hij is ook zeker niet heel erg slap ofzo. Als hij eenmaal klaar is en in elkaar zit is het gewoon best een degelijk kastje. Maar de afwerking had veel mooier gekund (bv. een complete kap incl. zijkanten ipv. alleen een bovenkantje... dan was inbouwen van div. onderdelen ook veel makkelijker geweest). Verder is het bv. ook jammer dat de 'gaten' waar de fans voor zitten van die enorm grote dingen zijn... niet een honingraatstructuur of een fanguard. Je kan echt in een onoplettendheid je vingers in een fan steken :P. Het front is verder overigens ook wel stevig.
Wie steekt er nou ook z'n vingers in een fanhole. :P
Precies :-). Als het eenmaal in elkaar zit is het een mooi apparaat. Ik heb vanavond in m'n verzameling nog 3 80mm casefans gevonden. Eens kijken of die nog voldoen voordat ik iets nieuws ga halen (de lokale mycom in Almere heeft ook niet zo veel keus).
Gaat dat überhaupt passen?
Als ik foto's opzoek ziet het er nogal krap uit, anders gaan ze zeker vervangen worden inderdaad.
Trouwens, aanvankelijk ga ik toch ook maar proberen het systeem te laten draaien met de onboard Radeon x1200 igp van m'n m2a-vm. Een losse graka gaat bij mij alsnog niet werken omdat ik spdif nodig heb en die zit bij de m2a-vm hdmi op een los kaartje dat in het PCI-E X16 slot moet (alleen al vanwege de flatcable naar de spdif connector op het moederbord :( ).

Wat ook nog even een mysterie blijft, is dat het systeem standaard niet aan gaat wanneer ik dit met de afstandsbediening wil proberen. Terwijl het VFD wel vrolijk z'n tekst blijft laten zien terwijl het systeem uit staat |:( .Ik hoop dat dit laatste wel oplosbaar is.
Andere USB poort proberen wil wel eens helpen heb ik ergens gelezen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Kent iemand een webguide alternatief?
Zoals gemeld werkt deze niet meer van het tv pack (en in windows 7 ook niet) en ik mis het wel.

Ik heb netremote geprobeerd, maar dat vind ik helemaal niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Gonadan schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:25:
[...]

Wie steekt er nou ook z'n vingers in een fanhole. :P
Nou... als ik ergens een stekker in wel doen of uit wil halen doe ik dat meestal op de tast :X
[...]

Gaat dat überhaupt passen?
Als ik foto's opzoek ziet het er nogal krap uit, anders gaan ze zeker vervangen worden inderdaad.
De fan die aan de binnenkant-zijkant zit (en die lucht uit de kast de psu-doorlaatschacht door blaast richting buitenkant) is voor zover ik kan zien een 8 cm fan. Dat moet wel passen :D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Mijn 2e mediacenter is ook op basis van een asus m2a-vm alleen de normale versie zonder hdmi. Ik heb voor 5 euro een spidf bracket gekocht bij de lokale pc boer en gewoon aangesloten op mn moederbord. Ik heb toevallig vandaag ook een ati HD4770 erin geplaatst en moet wel zeggen dat het kabeltje van de spidf brack nog maar net om de videokaart heen kon, de header zit namelijk net boven de PCI-E slot.

Over de HD4770....geweldige kaart! Lekker stil, games draaien goed en films (HD en SD) zien er gelijk stukken beter uit! Ook wordt er eindelijk de juiste color space (levels) uitgestuurd! Mn laatste upgrade wordt een X2 7750 ofzo...heb nu een x2 4000+ erin die beetje traag begint te worden als ik ga gamen met mn maten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

del *.*

[ Voor 98% gewijzigd door DopdeDouwer op 05-05-2009 14:07 . Reden: misschien toch niet het goede topic; geen respons. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een ouderwetse scartaansluiting op mijn tv en had dus de asus m2a-vm hdmi op het oog. Deze blijkt helaas sinds kort niet meer verkrijgbaar :-( .
Nu wil ik graag de configuratie van best buy htpc mei 2009 aanschaffen (reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2009). Die heeft uiteraard een mobo zonder s-video uitgang.
Mijn idee is om voor de s-video aansluiting een aparte simpele videokaart aan te sluiten. Is dat een goed idee of zit deze kaart dan de grafische chip van het mobo in de weg?
Daarnaast wil ik graag een wlan aansluiting. Het liefst ook via een intern kaartje (en dus geen usb variant). heeft iemand daar ervaring mee?
Videokaart en wlan kaart moeten overigens beiden low-profile zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Rainesh schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:35:
Mijn 2e mediacenter is ook op basis van een asus m2a-vm alleen de normale versie zonder hdmi. Ik heb voor 5 euro een spidf bracket gekocht bij de lokale pc boer en gewoon aangesloten op mn moederbord. Ik heb toevallig vandaag ook een ati HD4770 erin geplaatst en moet wel zeggen dat het kabeltje van de spidf brack nog maar net om de videokaart heen kon, de header zit namelijk net boven de PCI-E slot.

Over de HD4770....geweldige kaart! Lekker stil, games draaien goed en films (HD en SD) zien er gelijk stukken beter uit! Ook wordt er eindelijk de juiste color space (levels) uitgestuurd! Mn laatste upgrade wordt een X2 7750 ofzo...heb nu een x2 4000+ erin die beetje traag begint te worden als ik ga gamen met mn maten :D
Je eerste mediacenter is o.a. met een GA-MA78GPM-DS2H met een AMD Phenom X4 9550? Dat las ik een paar posts terug.... Zou je misschien jouw complete config kunnen posten? Volgens mij heb jij namelijk een systeem zoals ik het ook voor ogen had en ik wil er eigenlijk ook wel een gaming-mogelijkheid op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Geen lawaai van die fan, hoe definieer jij 'stil'? Ik vraag me af of het een geschikte HTPC videokaart is... En doet ie ook 24p playback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

eymey schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:17:
Nou... als ik ergens een stekker in wel doen of uit wil halen doe ik dat meestal op de tast :X
Sluit alles toch gewoon in één keer goed aan man. :+ ;)
De fan die aan de binnenkant-zijkant zit (en die lucht uit de kast de psu-doorlaatschacht door blaast richting buitenkant) is voor zover ik kan zien een 8 cm fan. Dat moet wel passen :D :)
Ik maak mij juist het meest zorgen over die 60mm fans. :D
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:02:
Die heeft uiteraard een mobo zonder s-video uitgang.
Mijn idee is om voor de s-video aansluiting een aparte simpele videokaart aan te sluiten. Is dat een goed idee of zit deze kaart dan de grafische chip van het mobo in de weg?
Kan, ga ik wel doen. De grafische chip van het moederbord zal dan echter niet meer gebruikt worden.
Of je moet iets als Hybrid Crossfire gaan doen ofzo.

Ook kan je zo'n VGA naar SCART kabel solderen, maar dan kan nogal wat gedoen zijn om perfect aan de praat te krijgen. Daar is een heel topic over, te vinden in de OP.

Zelf kies ik er voor om een moederbord zonder IGP te nemen en gewoon de losse videokaart de graphics te laten doen.
Frank Martin schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 08:19:
Geen lawaai van die fan, hoe definieer jij 'stil'? Ik vraag me af of het een geschikte HTPC videokaart is... En doet ie ook 24p playback?
Ik zou dan toch voor een passieve kiezen eigenlijk. Videokaarten zijn eigenlijk nooit stil, of meteen bunkerheet. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Frank Martin schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 08:19:
[...]
Ivm met mijn Sapphire HD4830 die in mn "main" mediacenter zit, is deze heel stil. Fan draait gemiddeld rond de 36% maar je kan em zelf instellen op 20% dan hoor je em amper. 24p playback doet ie vloeiend geen haperingen of wat dan ook. Als je echt een perfecte HTPC kaart wilt, dan moet je even wachten totdat een passieve versie uitkomt ;)

@ ione

Setup 1:

Gigabyte GA78GM-D2H (de eerste 780g bord van Gigabyte, exacte type weet ik niet meer)
Phenom X4 9550
4x 1GB Geil 800mhz DDR2 4-4-4-12
4x Samsung F1 1TB (waarvan 2 los in een harddisk behuizing)
1x 500GB WD extern harde schijf
Samsung Sata dvd brandertje
Antec Fusion 430 Black (geweldige kast, ziet er gewoon strak uit..lcd is wel wat minder)
Sapphire HD4830 512MB (maakt een pokke herrie vind ik, wel hele goede prestaties)

Alles aangesloten op een 40" Samsung LCD ( 40N71B) @ 720p (deze doet geen 24p) via hdmi en optisch aangesloten op een Pioneer thx versterker (VSX-1015) met complete JBL Northridge zuilspeaker set. (foto's komen binnenkort :) )

Setup 2:

AMD Athlon X2 4000+ (wordt vervangen door een X2 7750)
Asus m2a-vm (geen hdmi)
4x 1gb Kingston 667 mhz DDR2
1x 80gb WD schijf
1x 80gb Maxtor schijf
1x 160gb Maxtor schijf......................wil alle hardeschijven vervangen door een enkele 500gb samsung schijf
MSI dvd brandertje
Samsung 24"TFT scherm voor normaal surfen/werken
XFX HD4770 512MB GDDR5
Asus spidf bracket
Coolermaster kast, weet niet meer welke precies. Wel een normale midi tower

Dit allen aangesloten op een 42" Philips ambilight (42PF7603 :? ) @720p (bij films schakelt ie over naar 1080p@24hz) via hdmi en optisch aangesloten op een Harman Kardon receiver ( avr155) met harman kardon speakers.

Mn eerste setup is is meer game/server/mediacenter en de tweede setup is meer om te surfen/films kijken..die staat ook in de chill kamer.

Software:

Windows Vista x64
Mediaportal 1.01
Powerdvd 9 (voor de codecs voor het afspelen van dvd's)
Mediaplayer Classic Home Cinema (persoonlijk vind ik dit een van de beste mediaplayer die er is! _/-\o_ )
Haali Media Splitter
AC3 Filter
CoreAVC (voor bepaalde films of anime's die niet goed afspelen in MPC)
Ffdshow voor alle xvid/divx content voor postprocessing etc

Ik gebruik MPC-HC als externe player in mediaportal, vind ik zelf makkelijker ...totdat DXVA icm subtitles vlekkeloos gaat werken in mediaportal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Windows Vista x64
Mediaportal 1.01
Powerdvd 9 (voor de codecs voor het afspelen van dvd's)
Mediaplayer Classic Home Cinema (persoonlijk vind ik dit een van de beste mediaplayer die er is! )
Haali Media Splitter
AC3 Filter
CoreAVC (voor bepaalde films of anime's die niet goed afspelen in MPC)
Ffdshow voor alle xvid/divx content voor postprocessing etc

Ik gebruik MPC-HC als externe player in mediaportal, vind ik zelf makkelijker ...totdat DXVA icm subtitles vlekkeloos gaat werken in mediaportal
Werkt dat goed? Ik heb 64bit een poos geprobeerd maar had alleen maar problemen met afspelen omdat alles op het gebied van films kijken (codecs e.d.) nog 32 bit is. 32 bit werkt in mijn beleving voor een HTPC nog een stuk beter dan 64 bit (waar ik van baal, ik wil over op 64 bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Altijd_Lastig schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:03:
[...]

Werkt dat goed? Ik heb 64bit een poos geprobeerd maar had alleen maar problemen met afspelen omdat alles op het gebied van films kijken (codecs e.d.) nog 32 bit is. 32 bit werkt in mijn beleving voor een HTPC nog een stuk beter dan 64 bit (waar ik van baal, ik wil over op 64 bit)
Ik heb een 64bit OS, maar gebruik gewoon de 32bits codecs e.d. werkt gewoon top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:40

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

DukeN schreef op maandag 04 mei 2009 @ 12:43:
Even over Windows 7 en MCE. Zover ik kan zien is Windows 7 RC nog niet in t Nederlands te krijgen. Omdat mijn huis tuin en keuken gezin ook veel gebruikt maakt van de MCE wil ik dus wel MCE in t Nederlands weergeven. Is dit mogelijk met Windows 7, misschien via een foefje? Of is momenteel alleen de engelse layout beschikbaar?
Anyone?!

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Altijd_Lastig schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:03:
Ik draai bijna hetzelfde als Rainesh, heb alleen geen Ffdshow, ik download nooit xvid/divx, bijna alles heb ik h.264, en natuurlijk gewoon dvd's. Ik gebruik de interne player van MP en draai de zwaarste HD films prima met CoreAVC. heb nog geen een film gehad die het niet doet (subtitles doe ik met DirectVobSub als filter in MP, en werkt ook prima)

Dus hier draait Vista 64bit ook als een zonnetje!

[ Voor 33% gewijzigd door KiefDelicious op 05-05-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Er is een MUI voor windows 7 in het nederlands beschikbaar; maar alleen voor een heel select clubje testers.
TheVMaster in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:10
Sinds dit weekend heb ik ook een HTPC. Ik had nog wat onderdelen liggen te weten een C2D E6600, 2 Gb DDR2 en een WD EACS 1 Tb harddisk. Ik heb er een Logitech DiNovo Mini en een DVD brander bijgekocht en dit ingebouwd in een Asus P4-P5N9300 barebone. Dat is een barebone van Asus met een 730i chipset met daarin de GeForce 9300m grafische chip. Verder heeft de barebone nog een pci-e slot, afstandbediening, gigabit en natuurlijk HDMI aan boord. Dit heb ik via een Onkyo 606 aangesloten op m'n Panasonic plasma.
Als h.264 gebruik ik CoreAVC met Cuda support (cpu load bij het afspelen van een 1080p mkv onder de 10%) zodat de GPU het meeste werk doet en de cpu fan geen lawaai maakt. Tot nu toe werkt het goed in combinatie met AC3 Filter voor de DTS en de bijgeleverde MKV splitter. Alles draait onder Windows 7 x86 Media Center. Muziek, film en foto's heb ik allemaal op een Qnap TS-219 NAS staan.
Hieronder een afbeelding van deze HTPC voor luie mensen ;) De mijne ligt overigens in het tv kastje en ik heb geen extra videokaart erin (kan wel want er zit een pci-e 16x slot in).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T72eKnLnLzGmUjhhWzTqpORg/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door biobak op 05-05-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 11:31
Hey Biobak,

Ik loop ook al een tijd te loeren naar deze barebone, is lekker klein zodat hij in me tv kast past, alleen kon ik nergens info vinden over welke cpu cooler erin past. Welke heb jij erin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
izzo schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:35:
Hey Biobak,

Ik loop ook al een tijd te loeren naar deze barebone, is lekker klein zodat hij in me tv kast past, alleen kon ik nergens info vinden over welke cpu cooler erin past. Welke heb jij erin zitten?
De standaard Intel koeler. Veel ruimte voor een andere is er helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

biobak schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:43:
Sinds dit weekend heb ik ook een HTPC. Ik had nog wat onderdelen liggen te weten een C2D E6600, 2 Gb DDR2 en een WD EACS 1 Tb harddisk. Ik heb er een Logitech DiNovo Mini en een DVD brander bijgekocht en dit ingebouwd in een Asus P4-P5N9300 barebone. Dat is een barebone van Asus met een 730i chipset met daarin de GeForce 9300m grafische chip. Verder heeft de barebone nog een pci-e slot, afstandbediening, gigabit en natuurlijk HDMI aan boord. Dit heb ik via een Onkyo 606 aangesloten op m'n Panasonic plasma.
Als h.264 gebruik ik CoreAVC met Cuda support (cpu load bij het afspelen van een 1080p mkv onder de 10%) zodat de GPU het meeste werk doet en de cpu fan geen lawaai maakt. Tot nu toe werkt het goed in combinatie met AC3 Filter voor de DTS en de bijgeleverde MKV splitter. Alles draait onder Windows 7 x86 Media Center. Muziek, film en foto's heb ik allemaal op een Qnap TS-219 NAS staan.
Hieronder een afbeelding van deze HTPC voor luie mensen ;) De mijne ligt overigens in het tv kastje en ik heb geen extra videokaart erin (kan wel want er zit een pci-e 16x slot in).

[afbeelding]
Leuk bakkie, maar ik zie geen USB/FW/cardreader aan de voorzijde? Of zit er een onzichtbaar klepje ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Na de tip om eens naar keysonic-toetsenborden te kijken heb ik deze gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/2/1/3/213612/img/1/N.jpg

Ik heb aan Azerty gevraagd of ze deze kunnen leveren.
Resultaat: deze is vanaf vandaag te koop voor 41,78. Dus dat gaat em worden.

http://www.azerty.nl/0-10...ck-540rf-toetsenbord.html

edit:
pricewatch: Keysonic ACK-540RF

[ Voor 13% gewijzigd door Quacka op 06-05-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Quacka schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:21:
Na de tip om eens naar keysonic-toetsenborden te kijken heb ik deze gevonden:
[afbeelding]

Ik heb aan Azerty gevraagd of ze deze kunnen leveren.
Resultaat: deze is vanaf vandaag te koop voor 41,78. Dus dat gaat em worden.

http://www.azerty.nl/0-10...ck-540rf-toetsenbord.html
Dat is een mooi bordje ! En voor een mooie prijs. Heb zelf de Logitech Cordless MediaBoard Pro (BT en Touchpad), maar dat Keysonic bord is een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Frank Martin schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:07:
[...]
Leuk bakkie, maar ik zie geen USB/FW/cardreader aan de voorzijde? Of zit er een onzichtbaar klepje ergens?
Daar waar de powerswitch zit, zit een klep met daarachter de cardreader, usb en firewire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pegasus schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:35:
[...]

Dat is een mooi bordje ! En voor een mooie prijs. Heb zelf de Logitech Cordless MediaBoard Pro (BT en Touchpad), maar dat Keysonic bord is een goed alternatief.
Heb jij wel eens dat hij langzaam reageert? Dus, als je de muis beweegt dat hij pas na een seconde gaat bewegen? Heb het idee dat ie dat doet als de CPU-load redelijk hoog ligt... Zit er 3m vanaf, dus dat kan het ook niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw speeltje gekocht, de Panasonic Lumix TZ7. Deze neemt 720p met gemiddeld 13-17mbps op.
Meteen een filmpje van mijn HTPC gemaakt en in HD op Youtube geplaatst.

http://www.youtube.com/watch?v=TGgugnfUrWQ&feature=channel_page

Afbeeldingslocatie: http://www.image-load.eu/out.php/i160544_SilverstoneHTCP2.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:00:
[...]

Heb jij wel eens dat hij langzaam reageert? Dus, als je de muis beweegt dat hij pas na een seconde gaat bewegen? Heb het idee dat ie dat doet als de CPU-load redelijk hoog ligt... Zit er 3m vanaf, dus dat kan het ook niet zijn.
Heb ik nooit last van. Ik moet zeggen dat het toetsenbord het bij mij altijd doet en goed en snel reageert. Misschien de driver van je BT dongle updaten? Welke BT dongle gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Hallo,

Ik heb een probleem en ik hoop dat er iemand is die me kan helpen. Ik heb een Asus moederbord met 780 chipset en HD 3200 chip. Ik heb Vista 32 bit draaien met VMC en het werkt naar behoren. Ik krijg alleen bijna nooit de ondertitels in DVDs in een keer goed, dus ik wilde eens overstappen op XP en Mediaportal.

Echter, na installatie van (officiele) XP werkt alles, totdat ik de drivers van de videokaart installeer: alles gaat op zwart, de monitor (of TV) krijgt geen signaal meer van de kaart. Heb de nieuwste drivers geprobeerd en ook diegene die bijgeleverd waren. Op het AMD forum heb ik gelezen dat er vrij veel problemen zijn met XP drivers voor de HD3200.

Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft en een oplossing heeft gevonden?
Alvast bedankt,
Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
jelleeelco schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:06:
Hallo,

Ik heb een probleem en ik hoop dat er iemand is die me kan helpen. Ik heb een Asus moederbord met 780 chipset en HD 3200 chip. Ik heb Vista 32 bit draaien met VMC en het werkt naar behoren. Ik krijg alleen bijna nooit de ondertitels in DVDs in een keer goed, dus ik wilde eens overstappen op XP en Mediaportal.

Echter, na installatie van (officiele) XP werkt alles, totdat ik de drivers van de videokaart installeer: alles gaat op zwart, de monitor (of TV) krijgt geen signaal meer van de kaart. Heb de nieuwste drivers geprobeerd en ook diegene die bijgeleverd waren. Op het AMD forum heb ik gelezen dat er vrij veel problemen zijn met XP drivers voor de HD3200.

Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft en een oplossing heeft gevonden?
Alvast bedankt,
Jelle
Je zou ook gewoon Mediaportal op Vista kunnen draaien, hoefde je dan niet alles opnieuw te installen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pegasus schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:02:
[...]

Heb ik nooit last van. Ik moet zeggen dat het toetsenbord het bij mij altijd doet en goed en snel reageert. Misschien de driver van je BT dongle updaten? Welke BT dongle gebruik je?
Euuh, eentje van Sitecom, deze.
Hier zat niet echt software bij. Ingeplugd en het werkte... Wel werd een keer de BT Radio geupdate, maar verder niet. 'k Zal wel even proberen hiervan een specifieke driver te installeren.
Sitecom moet wel goed zijn. Expres geen Sweex genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
biobak schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:35:
[...]

De standaard Intel koeler. Veel ruimte voor een andere is er helaas niet.
Er zit in die Pundits niet 'echt' een standaard Intel koeler. Hij wordt geleverd met een eigen koelblok, een plastic duct en een 'eigen' 70x70x15mm fan voor zover ik weet.

Ik heb ook zo'n vergelijkbare Pundit, ook vanwege het formaat. Vond echter wel dat ie inderdaad wat te veel herrie maakte. Ik heb beide fans die er in zitten vervangen door stillere en wat kleine aanpassingen gedaan. De CPU fan heb ik vervangen door een 92mm Nexus variant. Beetje gepiel om hem te kunnen monteren, ik heb de plastic duct weggelaten en alleen de fan gemonteerd. Met (maar) 2 schroeven diagonaal. Ook heb ik het roostertje in de kap meteen boven de fan 'gemodificeerd'. Met een boor de bestaande gaatje groter geboord zodat er (veel) meer lucht stroom kan plaatsvinden. Ook heb ik de fan richting omgedraaid. Normaal 'zuigt' de fan lucht van buiten en blaast dit dus op de CPU. Bij mijn nu, zuigt de fan de warme lucht ván de CPU en blaast het naar buiten. Scheelde een paar graden (5?).

Ook heb ik de fan van de voeding vervangen door een veel stillere en heb ook het metalen frame/rooster weg geknipt. Op deze manier kan er meer lucht afgevoerd worden en maakt ie nog minder herrie omdat de lucht veel vrijer afgevoerd kan worden (zorgt nl. ook voor extra lawaai door turbulentie).

Zie foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/pundit1b%20(Custom).jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/pundit2b%20(Custom).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/pundit3b%20(Custom).jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/pundit4b%20(Custom).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/pundit5b%20(Custom).jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/pundit6b%20(Custom).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
kaajee schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:21:
[...]
...

Ik heb ook zo'n vergelijkbare Pundit, ook vanwege het formaat. Vond echter wel dat ie inderdaad wat te veel herrie maakte. Ik heb beide fans die er in zitten vervangen door stillere en wat kleine aanpassingen gedaan. De CPU fan heb ik vervangen door een 92mm Nexus variant. Beetje gepiel om hem te kunnen monteren, ik heb de plastic duct weggelaten en alleen de fan gemonteerd. Met (maar) 2 schroeven diagonaal. Ook heb ik het roostertje in de kap meteen boven de fan 'gemodificeerd'. Met een boor de bestaande gaatje groter geboord zodat er (veel) meer lucht stroom kan plaatsvinden. Ook heb ik de fan richting omgedraaid. Normaal 'zuigt' de fan lucht van buiten en blaast dit dus op de CPU. Bij mijn nu, zuigt de fan de warme lucht ván de CPU en blaast het naar buiten. Scheelde een paar graden (5?).

Ook heb ik de fan van de voeding vervangen door een veel stillere en heb ook het metalen frame/rooster weg geknipt. Op deze manier kan er meer lucht afgevoerd worden en maakt ie nog minder herrie omdat de lucht veel vrijer afgevoerd kan worden (zorgt nl. ook voor extra lawaai door turbulentie).

...
Kajee, volgens mij ben jij ook al een tijdje bezig met HTPC's en ook boxenbouw ;) Kom je tegen op verschillende fora.

On topic: ik heb zelf een Omaura TF8 kast waarbij ik de CPU fan gewoon koude lucht naar binnen laat blazen, maar de 2 case fans naast de CPU heb ik omgekeerd (en op 5V gezet voor het geluid) zodat die de warme lucht van de CPU wegzuigen en naar buiten blazen. De voeding (Antec Neo HE 430W, met 1x 80mm fan) blaast ook naar buiten. Die fan van de voeding is maar 80mm, maar echt super stil. Bevalt erg goed die Antec voeding, is trouwens ook modulair en 80+.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-CRX8FDVO.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-FYZJD83E.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-3G7EKN6S.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-F3CL6KHQ.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Pegasus op 06-05-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Heeft er iemand al naar de XBMC Live 9.04 RC gekeken?

http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=50116

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:07
Is de 7750 trouwens niet te vervangen met de 7850?
Deze loopt op 2,8 GHz misschien niet veel sneller, maar is wel in het bezit van meer cache.
En is tevens niet veel duurder dan de 7750....

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 15:51
Damn jij hebt er nog 1, ze zijn toch failliet gegaan? Nice case!
Pegasus schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:19:
[...]
On topic: ik heb zelf een Omaura TF8 kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
mezstah schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:24:
Damn jij hebt er nog 1, ze zijn toch failliet gegaan? Nice case!

[...]
Dank je. Ik heb er ook een OLED inzitten >:) De kast is van goede kwaliteit, alles past erin wat ik nodig heb (wel met L.P. kaarten) en de airflow is prima. En hij staat goed bij mijn Harman Kardon AVR en DVD.

Wel jammer dat ze niet meer bestaan, echter worden de kasten nog wel in China geleverd door een ander bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:48
the vogelscene sample link in startpost werkt niet meer. iemand een mirror?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Pegasus schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:17:
[...]
Dank je. Ik heb er ook een OLED inzitten >:) prev=/search%3Fq%3Dosding%26hl%3Dnl%26sa%3DG"]bedrijf[/url].
OLED? Kan je daar eens wat van laten zien? Ik ben wel benieuwd!
Heb zelf de actec fusion kast maar vind hem eigenlijk te lomp. Bovendien steekt het display gewoon af tegen de H&K AVR die ernaast staat...

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
pimsaint schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:38:
[...]

OLED? Kan je daar eens wat van laten zien? Ik ben wel benieuwd!
Heb zelf de actec fusion kast maar vind hem eigenlijk te lomp. Bovendien steekt het display gewoon af tegen de H&K AVR die ernaast staat...
Afbeeldingslocatie: http://www.vandenmuyzenberg.nl/OMAURAOLED.jpg

Ik zal er een foto van maken en posten. Ik vond de Antec Fusion ook niet echt elegant, alhoewel dat wel een goede kast is voor een redelijke prijs. De OLED van de Omaura past prima bij de HK apparatuur. Probleem is dat de driver niet meer ontwikkeld wordt, maar een redelijk werkende versie is wel beschikbaar voor Vista, waarmee je ook track info e.d. kan tonen. Ik weet dat dezelfde OLED ook voor HFX kasten zijn/worden gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Pegasus op 07-05-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb destijds hier gelezen dat CUDA te gebruiken is op de Gforce 8300, alleen is de optie grijs. Als ik in de lijst met requirements kijk, zie ik de 8300 niet terug.
Wel las ik in dit topic iemand die het aan de praat heeft gekregen. Hoe als ik vragen mag? Ik heb de nieuwste drivers (begin april) via Windows laten updaten, maar nog steeds niet. Anyone?

/edit: nm. Nieuwste drivers van nvidia.com gehaald en nu kon ik het wel aanvinken :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Omaura / Aumro kasten zien er echt super uit!
Hier is nog informatie over die kasten te vinden
Misschien gewoon een andere naam.
Lijkt me aardig hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 15:51
Graag gedaan :) ik ken wel iemand in China die is er gaan wonen misschien dat die er aan kan komen.
Pegasus schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:17:
[...]

Dank je. Ik heb er ook een OLED inzitten >:) De kast is van goede kwaliteit, alles past erin wat ik nodig heb (wel met L.P. kaarten) en de airflow is prima. En hij staat goed bij mijn Harman Kardon AVR en DVD.

Wel jammer dat ze niet meer bestaan, echter worden de kasten nog wel in China geleverd door een ander bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:08:
Die Omaura / Aumro kasten zien er echt super uit!
Hier is nog informatie over die kasten te vinden
Misschien gewoon een andere naam.
Lijkt me aardig hetzelfde :)
De kasten van Aumro zijn hetzelfde als die van Omaura. Sterker de naamgeving is gelijk en zelf het design van de website toont grote overeenkomsten. De Support knop werkt echter niet en de OLED driver link is ook dood. Het lijkt erop dat Aumro de doorstart is van Omaura, maar zeker weten doe ik het niet.

Trouwens, de firma Maingear levert nog steeds op basis van de TF8 een off-the-shelf HTPC. Link. Met een hele mooie OLED toepassing :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Hmm ik zit te denken om zo een Omaura TF11 kast aan te schaffen ipv mijn Antec Fusion Black. Mede door het feit dat er 6 hd's in kunnen en in de Antec Fusion maar 2! Ik heb heb nu al 2tb extern en 2tb intern en ben van plan om nog 2x1,5tb aan te schaffen (ben echt een film en series fanaat :*) en mn vriendin ook!)

Vraag me alleen af wat de prijs hiervan is icn oled display en IR control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik gebruik de Mac versie (vooral voor uitzending gemist) en het heeft zeker potentie. Zit nog zwaar in het "tweakers" stadium, niet echt aan te raden voor een out-of-the-box werkende, simpele HTPC front end. Veel onlogisch weggestopte instellingen, handmatig scriptjes neerzetten, etc. En geen TV support natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
Ik kwam nog het volgende tegen op th. Om de prestaties van je Gigabyte Mobo: GA-MA78GM-S2H
verder te boosten kun je het volgende doen:

Pressing CTRL+F1 in the BIOS of the Gigabyte GA-MA78GM-S2H motherboard opens a hidden menu that allows you to change the GPU's clock speed. We were able to boost the sample's GPU frequency from 500 MHz to 950 MHz. All benchmarks ran much faster, and completed without errors or crashes.

Dat is een behoorlijke prestatieswinst en zeker met de Antec Fusion levert het weinig problemen op. Zal proberen ASAP een paar benchmarks te draaien, tenzij iemand het minder druk heeft met verhuizen en dat voor mij zou willen doen ;)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

muppet99 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:57:
Ik kwam nog het volgende tegen op th. Om de prestaties van je Gigabyte Mobo: GA-MA78GM-S2H
verder te boosten kun je het volgende doen:

Pressing CTRL+F1 in the BIOS of the Gigabyte GA-MA78GM-S2H motherboard opens a hidden menu that allows you to change the GPU's clock speed. We were able to boost the sample's GPU frequency from 500 MHz to 950 MHz. All benchmarks ran much faster, and completed without errors or crashes.

Dat is een behoorlijke prestatieswinst en zeker met de Antec Fusion levert het weinig problemen op. Zal proberen ASAP een paar benchmarks te draaien, tenzij iemand het minder druk heeft met verhuizen en dat voor mij zou willen doen ;)
Voor spelletjes wel leuk, maar voor normaal HTPC gebruik volgens mij niet nodig. Volgens mij wordt de GPU alleen maar warmer en dat levert dus meer geluid op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:44
Zit bij mij gewoon standaard in het bios, maar inderdaad voegt weinig toe...de meeste games draaien toch voor geen meter de onboard videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Rainesh schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:02:
[...]

Je zou ook gewoon Mediaportal op Vista kunnen draaien, hoefde je dan niet alles opnieuw te installen. ;)
Tja, dat snap ik ook...maar er zijn nog meer redenen om XP te installeren (als ik dan toch aan de gang moet). Onder andere de mogelijkheid om wmv files met 5.1 af te spelen via AC3decoder, wat in Vista niet werkt. Daarnaast kreeg ik MP niet stabiel werkend onder Vista (heb het al een keer geprobeerd).

Nog iemand een idee mbt tot het probleem? Ik begrijp er niets van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:07
Ik zit de afgelopen tijd volop mee te lezen met dit topic wat erg interessant is.

Ik wil ook graag een HTPC opzetten en heb daarbij gekeken naar een AMD systeem en Intel systeem.
Het punt is een beetje, ik heb nog een systeem staan van HP de DC5700 welke een Pentium D 930 er in heeft zitten (3.0Ghz, 2MB cache) en 2GB ram.
Nu is dit een redelijk sterke processor en zou het voldoende ram moeten zijn.
De kast is een desktop (volgens mij gewoon low profile) en hierin wil ik dan een ATI 4550(PCI-e) low profile er inzetten.

Mijn vraag is, zou ik met dit systeem voldoende power hebben om HD (1080P) af te kunnen spelen?
Mijn tv is helaas nog HD Ready, maar met de tijd wil ik een mooie FullHD aanschaffen.

Ik zag in een review van de AMB 7850 en Intel E5300 dat deze processor slechter presteert dan deze twee processoren, vandaar mijn twijfel.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Meauses schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:59:
Ik zit de afgelopen tijd volop mee te lezen met dit topic wat erg interessant is.

Ik wil ook graag een HTPC opzetten en heb daarbij gekeken naar een AMD systeem en Intel systeem.
Het punt is een beetje, ik heb nog een systeem staan van HP de DC5700 welke een Pentium D 930 er in heeft zitten (3.0Ghz, 2MB cache) en 2GB ram.
Nu is dit een redelijk sterke processor en zou het voldoende ram moeten zijn.
De kast is een desktop (volgens mij gewoon low profile) en hierin wil ik dan een ATI 4550(PCI-e) low profile er inzetten.

Mijn vraag is, zou ik met dit systeem voldoende power hebben om HD (1080P) af te kunnen spelen?
Mijn tv is helaas nog HD Ready, maar met de tijd wil ik een mooie FullHD aanschaffen.

Ik zag in een review van de AMB 7850 en Intel E5300 dat deze processor slechter presteert dan deze twee processoren, vandaar mijn twijfel.
Als je een Ati kaartje (of nvidia) erin stopt en gebruik gaat maken van dxva dan zou je cpu het makkelijk moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 15:57

westergas

rikkie_pc

jelleeelco schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:50:
[...]

Tja, dat snap ik ook...maar er zijn nog meer redenen om XP te installeren (als ik dan toch aan de gang moet). Onder andere de mogelijkheid om wmv files met 5.1 af te spelen via AC3decoder, wat in Vista niet werkt. Daarnaast kreeg ik MP niet stabiel werkend onder Vista (heb het al een keer geprobeerd).

Nog iemand een idee mbt tot het probleem? Ik begrijp er niets van!
Mmmm dit ligt aan jouw setup of je heb je instellingen niet goed staan. AC3 en MP draait prima op Vista.
en dus ook op win7....kunnen we vista lekker in de kast zetten bij win98 Millennium Edition

Winxp kan (en hoeft) eeeecht niet meer gast! ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

was helaas blijven steken in deel 2 maar nu gelukkig dit deel weer terug gevonden :) krijgt van de week mijn origen kast en dan kan ik aan de slag. bedankt voor de duidelijke info in de TS, nu nog de juiste keuzes maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

westergas schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 00:28:
[...]

Mmmm dit ligt aan jouw setup of je heb je instellingen niet goed staan. AC3 en MP draait prima op Vista.
en dus ook op win7....kunnen we vista lekker in de kast zetten bij win98 Millennium Edition

Winxp kan (en hoeft) eeeecht niet meer gast! ;)
Hier draait MP op Windows 7 (7077) prima!
1x een BSOD gehad tijdens afspelen DVD. Shit happens, verder nooit problemen. ffdshow als audio decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Hoi allemaal ik heb een HTPC gebouwd en deze werkt als een trein alleen heb ik een probleem
als ik 1080p24 selecteer in ati control panel loop me geluid niet meer syncroom bij 25 30 50 60 hz wel
ik gebruik deze programma´s
MPC home cinema
AC3 decoder
Haali media spitter
FFdshow ( deze staat op ignore in MPC)
Heb ook deze site gebruikt http://nunnally.ahmygodde...g-h264-videos-using-dxva/
mijn HTPC specs zijn :

Ahanix MCE303S - zilver
AMD Athlon 64 X2 4850E AM2
Scythe Shuriken Low Profile Heatpipe CPU Cooler
DVD NEC AD-7200S
1x Samsung 750GB Serial ATA II HDD
Gigabyte GA-MA78GM-S2H ver1.0
GeiL 4 GB DDR2-800 Kit
Netgear WG311 Wireless adapter
Zalman 400B-APS Voeding

Ik gebruik Vista ultimate en stuur het geluid optisch door naar mijn yamaha versterker
mijn tv is een samsung LE40B650
Ik heb reclock al geprobeerd dit werkte niet ook heb ik beta versies van MPC geprobeerd dit werkte ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 06:25
Kan iemand mij op weg helpen met de juiste digitale audio/video-aansluitingen.
Mijn aansluiting is/wordt:

hd-tuner (audio+video)
                                  |
htpc (audio+video) -- receiver --- hdtv (video)
                                  |
                         boxen (audio)

Ik kan hdmi gebruiken voor beeld+geluid
maar ik kan ook spdif (optisch) alleen voor geluid gebruiken.

Wat is slim voor hd-tuner en htpc:
geluid én beeld eerst via receiver of... beeld rechtstreeks naar TV ?
Verder moet dus geluid synchroon met het beeld blijven lopen.
HD-tuner en htpc hebben beide een hdmi-out + spdif-out

htpc: Gigabyte GA-E7AUM-DS2H via hdmi en/of spdif?
HD-tuner: Humax IR-HD5000C via hdmi en/of spdif?
receiver: Denon AVR 1909 (5.1 / 7.1 / DTS-HD / enz.)
TV: TH-42PZ85 hdtv met 1080p24
htpc + TV kunnen 24hz weergeven

[ Voor 9% gewijzigd door CAD-tekenaar op 10-05-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Meer achtergrondinfo (voor zover ik weet):
spdif ondersteund geen HD-audioformaten.

[ Voor 168% gewijzigd door CAD-tekenaar op 10-05-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
CAD-tekenaar schreef op zondag 10 mei 2009 @ 16:07:
Kan iemand mij op weg helpen met de juiste digitale audio/video-aansluitingen.
Mijn aansluiting is/wordt:

hd-tuner (audio+video)
                                  |
htpc (audio+video) -- receiver --- hdtv (video)
                                  |
                         boxen (audio)

Ik kan hdmi gebruiken voor beeld+geluid
maar ik kan ook spdif (optisch) alleen voor geluid gebruiken.

Wat is slim voor hd-tuner en htpc:
geluid én beeld eerst via receiver of... beeld rechtstreeks naar TV ?
Verder moet dus geluid synchroon met het beeld blijven lopen.
HD-tuner en htpc hebben beide een hdmi-out + spdif-out

htpc: Gigabyte GA-E7AUM-DS2H via hdmi en/of spdif?
HD-tuner: Humax IR-HD5000C via hdmi en/of spdif?
receiver: Denon AVR 1909 (5.1 / 7.1 / DTS-HD / enz.)
TV: TH-42PZ85 hdtv met 1080p24
htpc + TV kunnen 24hz weergeven
Ik zou alles via HDMI laten lopen en SPDIF lekker laten voor wat het is ;)

Heb zelf een vergelijkbare opstelling (Denon AVR-2808) en daarnaast heb ik de HD-decoder in de HTPC gebouwd (FloppyDTV + CAM) waardoor mijn setup nu is:

HTPC -- HDMI --> Receiver -- HDMI --> TV

Jij plugged je HD-Decoder nu gewoon op je receiver in en geeft alles via 1 HDMI door naar je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
Hoe breng je optimaal geluid naar een HTPC?
Mijn plannen zijn een HTPC aangesloten op een HDTV met receiver.
Een moederbord en/of geluidskaart heeft meestal Jack aansluitingen. Moet je hier echt met Jack en Scart aansluitingen werken?
Iets zegt mij dat dit beter kan, maar ik weet niet wat.
En heeft een geluidskaart hier nog nut?

[ Voor 107% gewijzigd door fespen op 10-05-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
-Leon- schreef op zondag 10 mei 2009 @ 16:47:
[...]

Ik zou alles via HDMI laten lopen en SPDIF lekker laten voor wat het is ;)

Heb zelf een vergelijkbare opstelling (Denon AVR-2808) en daarnaast heb ik de HD-decoder in de HTPC gebouwd (FloppyDTV + CAM) waardoor mijn setup nu is:

HTPC -- HDMI --> Receiver -- HDMI --> TV

Jij plugged je HD-Decoder nu gewoon op je receiver in en geeft alles via 1 HDMI door naar je TV.
Dit lijkt mij ook de eenvoudigste oplossing. Maar werkt alles wel? Bijvoorbeeld DTS-HD ?
En hoe zit het met lipsync? Ik mag aannemen dat lipsync goed loopt als alles (htpc-kabel-receiver) minimaal hdmi 1.3 heeft?
In de handleiding (pagina 21) van de GA-E7AUM-DS2H staat onderandere: "Please note the HDMI audio output only supports AC3, DTS and 2-channel-LPCM formats. (AC3 and DTS require the use of an external decoder for decoding.)"
Het is voor mij even verwarrend of:
1) de htpc al het juiste audioformaat afgeeft en de receiver doorgeeft (pass-through)
2) de htpc een audioformaat afgeeft en de receiver decodeert naar het juiste audioformaat

De nieuwste receivers (ook de jouwe) hebben True HD en DTS-HD, maar kunnen we daarvan gebruik maken als we een film (bestand of blu-ray) afspelen op de htpc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
CAD-tekenaar schreef op zondag 10 mei 2009 @ 18:57:
[...]

Dit lijkt mij ook de eenvoudigste oplossing. Maar werkt alles wel? Bijvoorbeeld DTS-HD ?
En hoe zit het met lipsync? Ik mag aannemen dat lipsync goed loopt als alles (htpc-kabel-receiver) minimaal hdmi 1.3 heeft?
In de handleiding (pagina 21) staat onderandere: "Please note the HDMI audio output only supports AC3, DTS and 2-channel-LPCM formats. (AC3 and DTS require the use of an external decoder for decoding.)"
Het is voor mij even verwarrend of:
1) de htpc al het juiste audioformaat afgeeft en de receiver doorgeeft (pass-through)
2) de htpc een audioformaat afgeeft en de receiver decodeert naar het juiste audioformaat

De nieuwste receivers (ook de jouwe) hebben True HD en DTS-HD, maar kunnen we daarvan gebruik maken als we een film (bestand of blu-ray) afspelen op de htpc?
1. Je bepaald zelf welk audiosignaal je HTPC doorgeeft. In jouw geval ben je afhankelijk van de chip op je moederbord als ik het zo goed bekijk. Ik heb zelf een HD4670 in mijn HTPC zitten welke 7.1 audio onboard heeft en dat geef ik daar aan mijn receiver die er weer van alles mee kan doen.
2. je kan je HTPC gewoon PCM laten outputten en dan bewerkt de receiver het zelf.

True HD en DTS-HD heb je alleen op BluRay films en dit werkt inderdaad gewoon als het in je source zit (hier tenminste wel met BluRay)
fespen schreef op zondag 10 mei 2009 @ 17:35:
Hoe breng je optimaal geluid naar een HTPC?
Mijn plannen zijn een HTPC aangesloten op een HDTV met receiver.
Een moederbord en/of geluidskaart heeft meestal Jack aansluitingen. Moet je hier echt met Jack en Scart aansluitingen werken?
Iets zegt mij dat dit beter kan, maar ik weet niet wat.
En heeft een geluidskaart hier nog nut?
Als je een HTPC gebruikt dan breng je er geen geluid heen, maar haal je het eruit lijkt mij.
De beste manier om andere apparatuur aan te sluiten is via HDMI.

[ Voor 16% gewijzigd door -Leon- op 10-05-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfooter
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 16:36
Ik ben van het weekend aan de slag gegaan met windows7 RC. Een klein dingetje wat ik maar niet kan vinden is wanneer ik liveTV kijk in mediacenter. Ik niet 5 seconden kan skippen ( >| ) of terug springen ( |< ) met timeshift. Dit werkte in Vista trouwens wel goed.

Wat wel lukt is vooruitspoelen ( >> ) en uiteraard terugspoelen ( << ).

Iemand een idee om dit te fixen of is dit een feuture van windows7.

Wind, Waves and Snow

Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.