Ivm met mijn Sapphire HD4830 die in mn "main" mediacenter zit, is deze heel stil. Fan draait gemiddeld rond de 36% maar je kan em zelf instellen op 20% dan hoor je em amper. 24p playback doet ie vloeiend geen haperingen of wat dan ook. Als je echt een perfecte HTPC kaart wilt, dan moet je even wachten totdat een passieve versie uitkomt
@ ione
Setup 1:
Gigabyte GA78GM-D2H (de eerste 780g bord van Gigabyte, exacte type weet ik niet meer)
Phenom X4 9550
4x 1GB Geil 800mhz DDR2 4-4-4-12
4x Samsung F1 1TB (waarvan 2 los in een harddisk behuizing)
1x 500GB WD extern harde schijf
Samsung Sata dvd brandertje
Antec Fusion 430 Black (geweldige kast, ziet er gewoon strak uit..lcd is wel wat minder)
Sapphire HD4830 512MB (maakt een pokke herrie vind ik, wel hele goede prestaties)
Alles aangesloten op een 40" Samsung LCD ( 40N71B) @ 720p (deze doet geen 24p) via hdmi en optisch aangesloten op een Pioneer thx versterker (VSX-1015) met complete JBL Northridge zuilspeaker set. (foto's komen binnenkort

)
Setup 2:
AMD Athlon X2 4000+ (wordt vervangen door een X2 7750)
Asus m2a-vm (geen hdmi)
4x 1gb Kingston 667 mhz DDR2
1x 80gb WD schijf
1x 80gb Maxtor schijf
1x 160gb Maxtor schijf......................wil alle hardeschijven vervangen door een enkele 500gb samsung schijf
MSI dvd brandertje
Samsung 24"TFT scherm voor normaal surfen/werken
XFX HD4770 512MB GDDR5
Asus spidf bracket
Coolermaster kast, weet niet meer welke precies. Wel een normale midi tower
Dit allen aangesloten op een 42" Philips ambilight (42PF7603

) @720p (bij films schakelt ie over naar 1080p@24hz) via hdmi en optisch aangesloten op een Harman Kardon receiver ( avr155) met harman kardon speakers.
Mn eerste setup is is meer game/server/mediacenter en de tweede setup is meer om te surfen/films kijken..die staat ook in de chill kamer.
Software:
Windows Vista x64
Mediaportal 1.01
Powerdvd 9 (voor de codecs voor het afspelen van dvd's)
Mediaplayer Classic Home Cinema (persoonlijk vind ik dit een van de beste mediaplayer die er is!

)
Haali Media Splitter
AC3 Filter
CoreAVC (voor bepaalde films of anime's die niet goed afspelen in MPC)
Ffdshow voor alle xvid/divx content voor postprocessing etc
Ik gebruik MPC-HC als externe player in mediaportal, vind ik zelf makkelijker ...totdat DXVA icm subtitles vlekkeloos gaat werken in mediaportal.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.