Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 375.183 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Vraagje voor de Monitor Audio eigenaren:

Voor een 5.0 opstelling met (BR5, BR-C of RS6, RS-C), wat zou de keuze zijn voor surround speakers.

De BR-1 of FX (of uit RS-serie)

***** En het veschil tussen BR en RS serie is een kwestie van budget denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Falcon2107 op 18-03-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09

Sick Nick

Drop the top!

Zo, ook even mijn bescheiden home cinema:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/5zfpmb.jpg

Gezien vanaf de stoel op de sweetspot, links 2 kastjes met dvd's.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/mmxzxe.jpg

Vanaf de ingang naar de keuken richting de huiskamer

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/28gtlzn.jpg

We blijven tweakers dus zonder kapjes ;)

Zoals je ziet behoorlijk ingedeeld richting het home cinema gedeelte, misschien niet zo praktisch maar who cares. Woon niet meer samen dus kan het prima indelen zoals ik wil en dat is om optimaal te genieten van films/muziek. Moet alleen binnenkort wel wat verzinnen voor de bank want die staat nu voor de deur naar het balkon (net zo breed als het huis en 1.5m diep dus goed bruikbaar).

Dan nu de goodies, daar gaat het tenslotte om :P

Bovenop het meubel:
Philips 47PFL9703 47" fullhd 100hz ambilight spectra 3 (zie je overdag niet zoveel van, 'savonds gelukkig wel).

In het meubel in het linker vak (van boven naar onder):
HTPC voor de HD films, via HDMI naar de televisie.
DVD Speler: Philips DVP 5980, doet prima upscaling als ik een dvdtje kijk. Ook via hdmi naar tv.
Amp: Yamaha RXV 440 RDS via de spdif op de tv aangesloten om zo lipsync te krijgen.

Het midden van de meubel heeft 2 lades, daarin liggen nog wat dvd's, het toetsenbord van de pc met ingebouwde muis, wat aansluitkabels, schoonmaakspul, etc. Rechter vak staat de Playstation 2 (oldskool!), de modem, router, telefoon en nog wat klein spul.

Dan het audio gedeelte, niet de meest dure spullen maar het klinkt voor mij meer dan genoeg. Heb al een paar keer bij wat audio zaken geluisterd, als ik het al zou vervangen zodat het echt merkbaar beter klinkt dan kom ik toch in de wat prijzigere speakers uit. De kef IQ9 bijvoorbeeld zou ik wel de moeite waard vinden om te vervangen maar dat is bij elkaar gewoon teveel. Ik vind het beeld iets belangrijker dan het geluid, zoals het nu is bevalt het dan ook enorm.

Front speakers: Life 3 weg zuilen, eltax met een ander plakkertje. Gaan behoorlijk laag en klinken mooi zuiver.
Center: Geen idee welk merk maar qua klank sluit ie goed aan bij de zuilen.
Sub: Mivoc 10" actieve downfiring sub met passieve radiator voorop
Rear: Eltax boekenplank aan de muur gehangen (op de foto rechts bovenin, boven die sprieten)

+1 voor degene die de film raad overigens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-06 17:15

Skef

Ik scheer.me

Sick Nick schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:16:
Jay & Silent Bob strike back?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-06 10:03
Clerks?

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Karakters goed, film fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
wie ik of skef? of allebei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-06 12:57

Grozno

acts without consequence!

[...]

Dogma?

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Tot nu toe allemaal fout maar halo zat er het dichtste bij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
clerks 2 staan ze bij die hamburg zaak volgens mij

[ Voor 72% gewijzigd door aegis op 18-03-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:05
ditani360 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:12:
[...]

Eindelijk iemand anders die ook de infinity primus HCS heeft _/-\o_
Ik zit er alleen sterk aan te denken om er twee zuilen uit de primus serie bij te zetten om zo 7.1 te creëren. Ik vind de primus HCS ook een beetje tegenvallen als je hem op audio only zet, dan merk je toch wel het verschil tussen de doosjes en de grote zuilen :).

Je inrichting ziet er trouwens wat kaal uit, komt misschien wel doordat de bank mist :P, maar ook doordat je bv geen kleed in de kamer hebt liggen...kan ook aan de foto liggen natuurlijk
Dat was mijn insteek ook, eerst 5.1 setje hebben en er komen uiteindelijk nog wel 2 zuilen bij ook.
Kaal ziet het er zeker uit op de foto, inmiddels al wel wat veranderd ;)

Zal als er wat meer ingericht is eens een fototje maken van het geheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:02

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Falcon2107 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:12:

Voor een 5.0 opstelling met (BR5, BR-C of RS6, RS-C), wat zou de keuze zijn voor surround speakers.

De BR-1 of FSX (of uit RS-serie)

Zodra ik mijn BR6's binnen heb (aanstaande vrijdag!) ga ik mijn BR2's als surrounds gebruiken.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Meelobee schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:16:
[...]

Zodra ik mijn BR6's binnen heb (aanstaande vrijdag!) ga ik mijn BR2's als surrounds gebruiken.
Heb je ook de FX als surroundspeakers in overweging genomen? Welke receiver ga je hiervoor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

halo schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:58:
clerks 2 staan ze bij die hamburg zaak volgens mij
+1, de scene waarbij ze hun glorieuze comeback maken als dealers :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Falcon2107 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:45:
[...]

Heb je ook de FX als surroundspeakers in overweging genomen? Welke receiver ga je hiervoor gebruiken?
Nee die heb ik niet overwogen omdat ik de BR2's al een tijd heb in een stereo opstelling. Nu wil ik m'n set uitbreiden naar 5.1, te beginnen met een set nieuwe fronts :) Alles wordt aangesloten op een Harman Kardon AVR355 receiver. (plaatjes staan een aantal posts hierboven!)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06 10:09

Aldmar

Niks...

ditani360 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:12:
[...]

Eindelijk iemand anders die ook de infinity primus HCS heeft _/-\o_
Ik zit er alleen sterk aan te denken om er twee zuilen uit de primus serie bij te zetten om zo 7.1 te creëren. Ik vind de primus HCS ook een beetje tegenvallen als je hem op audio only zet, dan merk je toch wel het verschil tussen de doosjes en de grote zuilen :).
....
Hier nóg iemand die een primus HCS setje heeft :+ Bevalt tot nu toe inderdaad goed, maar een paar zuilen zullen ongetwijfeld beter klinken... Maar blijf nu nog wel bij de HCS, zuilen komen nog wel een keer. ;)

Panorama van mijn opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y101/Aleko1/Panorama_woonkamer_close-border.jpg

En nog eentje met scherm naar beneden:
Afbeeldingslocatie: http://i583.photobucket.com/albums/ss276/gvygvy/Panorama_woonkamer_close_scherm-bor.jpg

Wat is er te zien:
- Infinity Primus HCS
- Denon 1909
- Sony 40W4000
- Epson TW600
- Kingpin 80" scherm
- Pioneer DVR440H
- Playstation 3
- Xbox 360
- Ziggo digitale tv

Alles waar mogelijk aangesloten via HDMI anders component, de 1909 is de switch en upscaalt alles naar HDMI-1080p. Het probleem was alleen dat de Denon slechts 1 output heeft en ik zowel een tv als een beamer via HDMI wil aansluiten... Sinds deze week daarom een HDMI switch via ebay gekocht die van de enkele output van de Denon een dubbele output maakt, zodat de beamer en tv tegelijk via HDMI aangesloten kunnen worden. Perfecte switch; HDMIpowered, HDCP, HDMI 1.3, autosense _/-\o_ (alleen twee fel rode lichtjes, maar daar is nog wel wat op te bedenken :P )

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y101/Aleko1/P1000946.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97551

SyS_ErroR schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:19:
Ik heb zelf heel kort geluisterd naar de iq50 en de iq70, echter waren ze voor mijn doel allebei te groot. Ik vond persoonlijk de iq70 wel wat voller klinken dan de iq50.

Was zelf op zoek naar boekenplank-speakers, ben dus uiteindelijk met 2x een iq30 de winkel uitgelopen ipv 2x een iq10!
Voor wat voor type opstelling gebruik je de IQ30 en wat zijn je ervaringen? Foto's please! :D

@ aldmar

Handig die hdmi switch!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 97551 op 18-03-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben druk bezig met het klussen omdat ik opmezelf ga. Jullie kunnen binnenkort pics verwachten van mijn woonkamer met beamer wat voor 16:9 breedbeeld gaat zorgen van 2 meter breed. Heerlijk. Ook komt er nog een 7.1 onkyo 606 aan. Dit icm jamo s606 fronts en de andere speakers worden wat goedkopere speakers. Woofer is een DIY woofer met die raveland woofer erin. Hier ben ik nog niet helemaal tevreden over. Ik wil een mooiere kast voor de woofer. Iemand tijd over? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Leuk die HDMI duplicator/splitter.. had exact dezelfde, stuk na een paar maanden :(

Zeg je terugsturen.. maar verzendkosten zijn onderhand duurder dan het ding zelf is.

[ Voor 43% gewijzigd door daan08 op 18-03-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06 10:09

Aldmar

Niks...

bulldoze schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:07:
Leuk die HDMI duplicator/splitter.. had exact dezelfde, stuk na een paar maanden :(

Zeg je terugsturen.. maar verzendkosten zijn onderhand duurder dan het ding zelf is.
Dat 'ding' was inderdaad niet zo duur. Zeker in vergelijking met degene die hier in Nederland te koop zijn. Áls je ze al kon vinden met 2 outputs, dan kosten ze meer dan het dubbele 8)7 daar wil ik de gok wel voor nemen via ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Ik kon alleen een Kramer en nog een ander pro-video merk vinden voor 200 euro. Achteraf maar een tweede videokaart gekocht (lekker alsnog dualscreen & tv tegelijk). Hoop dat die van jou blijft werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-11-2020

Bovenop het meubel:
Philips 47PFL9703 47" fullhd 100hz ambilight spectra 3 (zie je overdag niet zoveel van, 'savonds gelukkig wel).
Mooie tv, zie weinig Philips hier, en al helemaal weinig ambilights, heb zelf 37 inch ambilight :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:23
timelezzzz schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:03:
[...]
Mooie tv, zie weinig Philips hier, en al helemaal weinig ambilights, heb zelf 37 inch ambilight :*)
Komt denk ik toch omdat veel mensen denken dat het onzin is en dat het afleid (en misschien de prijs), maar het wordt er eigenlijk alleen maar beter van en het kijkt een stuk rustiger tv echt een aanrader voor mensen die er over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:16

Vrijdag

De Zwarte

Ik dacht dat er toch redelijk wat ambilights voorbijkwamen. Of waren dat nu vooral zelfbouw met Ikea -Dioder leds erachter?

Wat ambilight/aurea betreft, ik vind het persoonlijk veel te onrustig kijken en het heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Een vriend van me heeft ook zo'n tv mét dynamisch contrast ook nog eens voluit aan en ik was na een film doodop van al dat geknipper :X
Doe mij maar een beamer met groot schermoppervlak. Kijkt veel rustiger.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd. 2 meter breed beeld en 1 meter hoog. Perfecto.

Jullie hadden het net over die 2 zuilen en dan een 5.1 set erbij te kopen om er 7.1 van te maken.
Nu mijn vraag. Welke 5.1 set is goed en voor onder de 200 euro te krijgen?
Ik heb nu 2 jamo s606 zuilen als fronts in kersenkleur. Zou leuk zijn als ik een daar voor t oog een goed passend setje bij koop. Woofer heb ik al dus heb zometeen een woofer over.

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 97551 op 19-03-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Falcon2107 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:12:

Voor een 5.0 opstelling met (BR5, BR-C of RS6, RS-C), wat zou de keuze zijn voor surround

De BR-1 of FX (of uit RS-serie)

De BR1 heeft de poort van achteren, dus je kan die niet zo dicht bij de muur plaatsen. De BR2 heeft de poort van voor dus is flexibeler qua opstelling

En een 5.0 setup? Are you nuts? :) De BR5 levert haast geen diep laag. Zelfs de BR6 is :Z :Z :Z Ik heb nu de BR5 als rear en de BR6 als fronts en heb toch een subwoofer aangesloten en de crosover op 80Hz gezet*. Vind ik stukken beter klinken :)

Ik ga wel 2 setjes BR2 halen (als mijn contract verlengd wordt dan toch :P ) en dan ga ik experimenteren met de BR5 / BR 6 als fronts. Ik vind het tegenvallen met mijn onkyo 606, er zit totaal geen punch in zonder de subwoofer :)

* de BR6 en BR5 zijn geen full range speakers, het is gedaan op 33/37Hz bij die speakers. Voor full range heb je 20Hz nodig, daarom ook de subwoofer.

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 19-03-2009 13:00 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212665

Chevy454 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:56:
[...]

De BR1 heeft de poort van achteren, dus je kan die niet zo dicht bij de muur plaatsen. De BR2 heeft de poort van voor dus is flexibeler qua opstelling

En een 5.0 setup? Are you nuts? :) De BR5 levert haast geen diep laag. Zelfs de BR6 is :Z :Z :Z Ik heb nu de BR5 als rear en de BR6 als fronts en heb toch een subwoofer aangesloten en de crosover op 80Hz gezet*. Vind ik stukken beter klinken :)

Ik ga wel 2 setjes BR2 halen (als mijn contract verlengd wordt dan toch :P ) en dan ga ik experimenteren met de BR5 / BR 6 als fronts. Ik vind het tegenvallen met mijn onkyo 606, er zit totaal geen punch in zonder de subwoofer :)

* de BR6 en BR5 zijn geen full range speakers, het is gedaan op 33/37Hz bij die speakers. Voor full range heb je 20Hz nodig, daarom ook de subwoofer.
20hz kom je in bijna geen enkele speaker tegen, althans niet qua echte resultaten. Op spescheets zul je misschien wel eens iets tegen komen dat een speaker tot in de 20hz speelt, maar om dit echt te bewerkstelligen heb je een heel groot kast/woofervolume nodig.

Overigens ben ik erg benieuwd naar de BR5 en BR6, ik heb de BR2's gehoord maar die konden me niet heel erg overtuigen. De gehele overige range van MA, wat er boven zat qua gold en silver reeks vond ik daarentegen wel heel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

Exirion

Gadgetfetisjist

TroonStaal schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:43:
Wat ambilight/aurea betreft, ik vind het persoonlijk veel te onrustig kijken en het heeft voor mij geen toegevoegde waarde.
Het is heel persoonlijk. Ik vond Ambilight ook nooit zo boeiend en was niet echt op zoek naar een Ambilight TV. Toen ik eenmaal een model wilde hebben (vanwege andere factoren) dat wel Ambilight had, wilde ik ook maar meteen gaan voor Ambilight aan 3 kanten met LEDs (9703 serie). Geen spijt van :) De Ambilight staat schitterend tegen de witte muur en als ik het uitzet mis ik het. Het voegt in mijn beleving echt iets toe aan het TV-kijken, ook als je geen film zit te kijken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250661

Exirion schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:11:
[...]
Het voegt in mijn beleving echt iets toe aan het TV-kijken, ook als je geen film zit te kijken.
Inderdaad, je zegt het goed. Voor de 1 is dat "iets" een extra toevoeging, de ander verstaat dit onder een thuisdisco.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 212665 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:06:
Overigens ben ik erg benieuwd naar de BR5 en BR6, ik heb de BR2's gehoord maar die konden me niet heel erg overtuigen.
Ik wil ze gebruiken als surround en surround backs. De vrijgekomen BR5 of BR6 gaan dan richting de slaapkamer.
De gehele overige range van MA, wat er boven zat qua gold en silver reeks vond ik daarentegen wel heel erg mooi.
Misschien ga ik wel voor de silver reeks ipv de BR2's :) Alleen zit ik in dubio: wil nog een andere motorfiets _o-

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Chevy454 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:31:
[...]

Ik wil ze gebruiken als surround en surround backs. De vrijgekomen BR5 of BR6 gaan dan richting de slaapkamer.

[...]

Misschien ga ik wel voor de silver reeks ipv de BR2's :) Alleen zit ik in dubio: wil nog een andere motorfiets _o-
Vervelend luxeprobleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzz
  • Laatst online: 05-11-2020
TroonStaal schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:43:
Ik dacht dat er toch redelijk wat ambilights voorbijkwamen. Of waren dat nu vooral zelfbouw met Ikea -Dioder leds erachter?

Wat ambilight/aurea betreft, ik vind het persoonlijk veel te onrustig kijken en het heeft voor mij geen toegevoegde waarde. Een vriend van me heeft ook zo'n tv mét dynamisch contrast ook nog eens voluit aan en ik was na een film doodop van al dat geknipper :X
Doe mij maar een beamer met groot schermoppervlak. Kijkt veel rustiger.
Nou ik zie zelf echt nauwelijks ambilights voorbijkomen, 9 vd 10 is een Samsung lijkt wel :O
Ik heb zelf de 37pfl9632 en ben hier zeer tevreden over, niet alleen vanwege de ambilight maar vond de beeldkwaliteit in vergelijking met andere merken ook echt beter (natuurlijk heel persoonlijk). Maar volg dit topic al langere tijd en blijkbaar zijn niet veel mensen het met me eens, of ze hebben het geld er niet voor over idd ;)

nog even over dat 'geknipper' dit kan je ook instellen op vloeiend en rustig, wat juist relaxt is voor je ogen en het beeld op de tv minder 'hard' maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Exirion schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:11:
[...]

Het is heel persoonlijk. Ik vond Ambilight ook nooit zo boeiend en was niet echt op zoek naar een Ambilight TV. Toen ik eenmaal een model wilde hebben (vanwege andere factoren) dat wel Ambilight had, wilde ik ook maar meteen gaan voor Ambilight aan 3 kanten met LEDs (9703 serie). Geen spijt van :) De Ambilight staat schitterend tegen de witte muur en als ik het uitzet mis ik het. Het voegt in mijn beleving echt iets toe aan het TV-kijken, ook als je geen film zit te kijken.
Dat had ik dus ook, de ambilight alleen aan de zijkant vond ik het net niet. Spectra 3 met de leds bovenop is echt een heel stuk beter. De aurea vind ik dan weer niks met die witte (meekleurende) rand, daar werd ik wel zenuwachtig van :P Plus die is er niet in 47" dus dat viel eigenlijk ook al af.

Youtube filmpje van de ambilight:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Lbs_lj12wJw]

Al met al zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:15
Mooi hoor, ik vind het echt mooi met films. Ik heb pas n mooie Philips zonder Ambilight gekocht, maar dit is is echt wel mooi.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Volgens mij is het best een toevoeging, alleen Pioneer heeft het gewoon niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-06 10:38
Mijn set-up...

Afbeeldingslocatie: http://i306.photobucket.com/albums/nn257/faridR/Kamertje/2009_0210kamerrr0001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i306.photobucket.com/albums/nn257/faridR/Kamertje/2009_0210kamerrr0002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i306.photobucket.com/albums/nn257/faridR/Kamertje/2009_0210kamerrr0003.jpg

Wat er nog moet veranderen is:
De speakers van de home-cinema-set moeten nog even een goed plekje krijgen!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou ook nieuwe banken aanschaffen :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:52
JvS schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:29:
en als je dan tog bezig ben ook gelijk behang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Lordsauron schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:31:
[...]

Beetje kinderachtig gedrag, laat iemand gewoon in zijn waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156051

[...]

Als we flauw gaan doen, doe ik ook even mee.

Het is:

En als je dan toch bezig bent, ook gelijk het behang.

Kinderachtig hoor! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-06 10:38
[...]

Lol, dan moeten jullie bij me vader zijn hoor. En we waren al bezig met dit huis opknappen. Mijn kamer is gedaan, keuken is ook als nieuw. Alleen de badkamer andere 2 kamers en woonkamer nog.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Light
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Mr_Light

Zo-i-Zo de gekste.

faridjee schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:51:
[...]

Lol, dan moeten jullie bij me vader zijn hoor. En we waren al bezig met dit huis opknappen. Mijn kamer is gedaan, keuken is ook als nieuw. Alleen de badkamer andere 2 kamers en woonkamer nog.

;)
Oh gelukkig, ik vond die bank prima eigenlijk het is meer de combi.
Vergeet de kabelgootjes niet goedkoopste manier on je inrichting te verbeteren *O*

Is die deurpost zo'n groenig of is dat mijn beeldscherm?
Zat achter die uitsparing vroeger een open haard?

IceManX schreef: sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Vind het wel een beetje warme uitstraling hebben hoor beetje Carabieen / Egyptische kleuren of zit ik nou verkeerd ? :)

Gezellig en knus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-06 09:52
JvS schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:29:
lol. Ik heb dat behang een 6 jaar geleden in mijn oude nieuwe huis er af staan stomen en pulken. Wat een k*tzooi zeg.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
faridjee schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:29:
Mijn set-up...

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat er nog moet veranderen is:
De speakers van de home-cinema-set moeten nog even een goed plekje krijgen!

:)
Ziet er leuk uit hoor, niet echt mijn smaak maar is een keer wat anders dan het gros van de kamers die je hier voorbij ziet komen. ;)

Kun je de specificaties van je ht-set nog even geven? :)

Als ik het goed zie is het een Samsung LCD-TV, toevallig type LE 32 a456?

edit: welkom op GoT overigens. Zie dat dit je eerste twee berichten zijn. :P

[ Voor 6% gewijzigd door LuPo op 20-03-2009 16:48 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264896

LuPo schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:44:
[...]
Als ik het goed zie is het een Samsung LCD-TV, toevallig type LE 32 a456?
Ik heb er een beetje mijn twijfels bij en denk eerder een LE32A656 zijn er ook met zo'n rode rand en aanraakgevoelige knoppen aan de zijkant van het scherm. Ik kan natuurlijk ook mis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296052

Zijn hier mensen met de kef iq30? Zo ja, hoe bevalt deze speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXDimiXx
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-04 23:55
Hier mijn cinema setje: Harmon Kardon AVR645, Samsung 32" LCD scherm, Playstation 3 als DVD/Bluray/cd- speler, Magnat Motion 144 speakerzuilen, JPW CC40 centerspeaker en Eltax (ja goedkoop, ik weet het ;) ) surroundspeakertjes.

Afbeeldingslocatie: http://i597.photobucket.com/albums/tt58/SupraDieM/Foto0036.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i597.photobucket.com/albums/tt58/SupraDieM/Foto0037.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i597.photobucket.com/albums/tt58/SupraDieM/Foto0055.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i597.photobucket.com/albums/tt58/SupraDieM/Foto0059.jpg

Live life to the fullest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabian92ff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-06 11:03
Veel planten in je kamer :D Vind die H/K wel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 21:22

Len

Leeg

Ja, en nog groen ook! Dat lukt mij nou nooit :(

Of zijn ze nep?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:10
xXDimiXx schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 15:51:
Hier mijn cinema setje: Harmon Kardon AVR645, Samsung 32" LCD scherm, Playstation 3 als DVD/Bluray/cd- speler, Magnat Motion 144 speakerzuilen, JPW CC40 centerspeaker en Eltax (ja goedkoop, ik weet het ;) ) surroundspeakertjes.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Idd veel planten, maar niet storend! Je ziet vaak dat er ergens midden in de kamer een plant staat omdat mensen die voor een verjaardag ofzo hebben gekregen, maar omdat ze het dan weer zonde vinden om hem weg te gooien maar ergens neerzetten. Zonder na te denken of het niet afleid.
Bij jou hebben de planten een toegevoegde waarde aan de inrichting. Heb je misschien een overzichts/panorama foto van de hele zitkamer?

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXDimiXx
Len schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 17:28:
Ja, en nog groen ook! Dat lukt mij nou nooit :(

Of zijn ze nep?
LOL, nee ze zijn niet nep, het is een kwestie van 1x in de week eraan denken dat ze water nodig hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXDimiXx
Who Am I? schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 17:57:
[...]

Idd veel planten, maar niet storend! Je ziet vaak dat er ergens midden in de kamer een plant staat omdat mensen die voor een verjaardag ofzo hebben gekregen, maar omdat ze het dan weer zonde vinden om hem weg te gooien maar ergens neerzetten. Zonder na te denken of het niet afleid.
Bij jou hebben de planten een toegevoegde waarde aan de inrichting. Heb je misschien een overzichts/panorama foto van de hele zitkamer?
Ik ben zelf wel een plantenliefhebber, dus bij mij staan ze er niet uit 'beleefdheid' :D Zonder planten vind ik het vaak wat kil en saai, ze kleden wel mooi aan vind ik.
Ik heb wel geprobeerd een panoramafoto te maken, maar dat lukte niet omdat m'n camera dwars zat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXDimiXx
Zo, ook even mijn bescheiden home cinema:

[afbeelding]

Gezien vanaf de stoel op de sweetspot, links 2 kastjes met dvd's.

[afbeelding]

Vanaf de ingang naar de keuken richting de huiskamer

[afbeelding]

We blijven tweakers dus zonder kapjes ;)

Zoals je ziet behoorlijk ingedeeld richting het home cinema gedeelte, misschien niet zo praktisch maar who cares. Woon niet meer samen dus kan het prima indelen zoals ik wil en dat is om optimaal te genieten van films/muziek. Moet alleen binnenkort wel wat verzinnen voor de bank want die staat nu voor de deur naar het balkon (net zo breed als het huis en 1.5m diep dus goed bruikbaar).

Dan nu de goodies, daar gaat het tenslotte om :P

Bovenop het meubel:

In het meubel in het linker vak (van boven naar onder):
HTPC voor de HD films, via HDMI naar de televisie.
DVD Speler: Philips DVP 5980, doet prima upscaling als ik een dvdtje kijk. Ook via hdmi naar tv.
Amp: Yamaha RXV 440 RDS via de spdif op de tv aangesloten om zo lipsync te krijgen.

Het midden van de meubel heeft 2 lades, daarin liggen nog wat dvd's, het toetsenbord van de pc met ingebouwde muis, wat aansluitkabels, schoonmaakspul, etc. Rechter vak staat de Playstation 2 (oldskool!), de modem, router, telefoon en nog wat klein spul.

Dan het audio gedeelte, niet de meest dure spullen maar het klinkt voor mij meer dan genoeg. Heb al een paar keer bij wat audio zaken geluisterd, als ik het al zou vervangen zodat het echt merkbaar beter klinkt dan kom ik toch in de wat prijzigere speakers uit. De kef IQ9 bijvoorbeeld zou ik wel de moeite waard vinden om te vervangen maar dat is bij elkaar gewoon teveel. Ik vind het beeld iets belangrijker dan het geluid, zoals het nu is bevalt het dan ook enorm.

Front speakers: Life 3 weg zuilen, eltax met een ander plakkertje. Gaan behoorlijk laag en klinken mooi zuiver.
Center: Geen idee welk merk maar qua klank sluit ie goed aan bij de zuilen.
Sub: Mivoc 10" actieve downfiring sub met passieve radiator voorop
Rear: Eltax boekenplank aan de muur gehangen (op de foto rechts bovenin, boven die sprieten)

Leuk cinemasetje!
Kamer ziet er ook wel netjes uit, neem aan dat je die niet snel ff hebt opgeruimd voor de foto's? ;)
Die Eltaxjes die je aan de muur hebt hangen, zijn volgens mij dezelfde als ik heb, die foto's van mijn setje ietsje terug in de topic. En de audio/videomeubel is volgens mij van Ikea? hoef je je niet voor te schamen hoor ;)
Vind vooral de tv erg strak!

Ik herken de film wel die je daar op hebt staan,kan alleen niet meer op de naam komen, volgens mij spelen die gasten die je daar ziet maar een heel klein rolletje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Laatst online: 02:05
Groene kamer zeg! Mooie combie ::)

Een triple post hoeft nou ook weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

xXDimiXx schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 19:36:
[...]

Leuk cinemasetje!
Kamer ziet er ook wel netjes uit, neem aan dat je die niet snel ff hebt opgeruimd voor de foto's? ;)
Die Eltaxjes die je aan de muur hebt hangen, zijn volgens mij dezelfde als ik heb, die foto's van mijn setje ietsje terug in de topic. En de audio/videomeubel is volgens mij van Ikea? hoef je je niet voor te schamen hoor ;)
Vind vooral de tv erg strak!

Ik herken de film wel die je daar op hebt staan,kan alleen niet meer op de naam komen, volgens mij spelen die gasten die je daar ziet maar een heel klein rolletje toch?
Nee, zo ziet het er eigenlijk altijd uit :P Ben niet zo van de rommelige zooi in de woonkamer, daar is m'n computerkamer voor om wat on-afgeronde projecten te laten liggen. Maar ook daar ziet het er meestal gewoon netjes opgeruimd uit. Overzicht en strak, prima :P

Meubel is van de ikea ja, modelletje tobo. Er is ook een mooi achterplaat voor om je tv aan op te hangen maar de ambilight ziet er veel minder mooi uit op een donkerbruine achterplaat ben ik bang. Dus gewoon lekker zo laten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Gisteren heb ik m'n fronts binnen gekregen, een set mooi zwarte Monitor Audio BR6 staande speakers.
(Tip: Vanwege het grote prijsverschil (meer dan 50%) heb ik ze besteld bij een Engelse webshop.)
Helaas heb ik geen fatsoenlijk fototoestel, de nieuwe foto's zijn gemaakt met m'n PS3 camera...

Zo zag het eruit met de BR2's als fronts:

Afbeeldingslocatie: http://playstation3.zdclan.nl/tweakers/005.jpg

Nu staat deze er in de plaats:

Afbeeldingslocatie: http://playstation3.zdclan.nl/tweakers/007.jpg

Overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://playstation3.zdclan.nl/tweakers/009.jpg

Afbeeldingslocatie: http://playstation3.zdclan.nl/tweakers/008.jpg

De BR2's zijn verhuisd naar de achterkant en staan daar op de stands naast de kasten met m'n DVD verzameling.

Afbeeldingslocatie: http://playstation3.zdclan.nl/tweakers/006.jpg

En nog een panorama:

Afbeeldingslocatie: http://playstation3.zdclan.nl/tweakers/panorama001thumb.jpg

8)

[ Voor 9% gewijzigd door Meelobee op 22-03-2009 00:24 . Reden: Panorama foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabian92ff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-06 11:03
Leuk gamekamertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Meelobee schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 22:35:
Gisteren heb ik m'n fronts binnen gekregen, een set mooi zwarte Monitor Audio BR6 staande speakers.
(Tip: Vanwege het grote prijsverschil (meer dan 50%) heb ik ze besteld bij een Engelse webshop.)
Dat is een koopje! :)

Hmm....begin al te denken om die Silver reeks dan te nemen :)
Ik kijk eventjes de kat uit de boom: deze set van BR5/6 wat ik heb is goed icm de subwoofer maar de black ash gaat mogelijk vloeken met het nieuwe interieur.

Hoe vind jij het klinken op die HK versterker? Op mijn Onkyo 606 klinkt het netjes als ik de bass +2db zet met de subwoofer uit / Pure audio stand. Met de subwoofer aan klinkt het goed met alle settings op 0.

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 22-03-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Laatst online: 12-06 17:36
Bij mij hangen de BR5's aan een Marantz 7001, zonder equalizer e.d. en ik heb geen subwoofer nodig. Kan ook komen door de vorm van de kamer + betonnen muren. Vond de RS6 overigens weinig meerwaarde hebben tov van de bronze serie - vooral de afwerking is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:02
Helaas heb ik geen fatsoenlijk fototoestel, de nieuwe foto's zijn gemaakt met m'n PS3 camera...

[afbeelding]

[afbeelding]

Overzicht:

[afbeelding]

[afbeelding]

De BR2's zijn verhuisd naar de achterkant en staan daar op de stands naast de kasten met m'n DVD verzameling.

[afbeelding]

En nog een panorama:

[afbeelding]

8)
Leuk toch die koers van de pond :P
Heb zelf een set b&w 683, set b&w M1 + stands en 15m QED Silver Anniversary XT Biwire kabel besteld.
Ga het alleen donderdag zelf met de auto halen en maak er een weekendje londen van (goed voor de WAF :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dat scheelt inderdaad gigantisch bij die webshop. 2 x B&W 683 heb je voor meer dan 400 euro goedkoper dan hier in Nederland. Maar is goed in de gaten houden, bedankt voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:58
Bedankt voor de tip.Ik ben ook aan het twijfelen over de RS serie.Die is echt veel goedkoper.Door welk bedrijf werden de luidsprekers bezorgd?

Ken je ook nog andere britse webshops die naar Nederland versturen?

[ Voor 20% gewijzigd door Noreia op 22-03-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:02
Ik heb nu alles besteld bij http://www.superfi.co.uk/
Deze versturen dus niet naar nederland maar daar hebben we dus wel een weekendje londen voor over :P
Ik belde precies op tijd in een sale week dus ging er nog wat van de prijs af.

Hoe het af gaat lopen weet ik over een week :)

Ps
Met deze prijzen moet je uitkijken niet van alles erbij te verzinnen.......
Had bijna de sub en center ook besteld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Chevy454 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 01:02:
[...]
Hoe vind jij het klinken op die HK versterker? Op mijn Onkyo 606 klinkt het netjes als ik de bass +2db zet met de subwoofer uit / Pure audio stand. Met de subwoofer aan klinkt het goed met alle settings op 0.
Ik was toen ik alleen de BR2's had een beetje teleurgesteld in de HK, met alleen die kleine speakers miste ik toch de bass. Ik was er ook heilig van overtuigd dat er een sub bij zou komen. Nu ik de BR6 aangesloten heb denk ik daar heel anders over. Met de bass op de HK op +2db heb ik in deze ruimte geen sub meer nodig. :)
Noreia schreef op zondag 22 maart 2009 @ 11:06:
Bedankt voor de tip.Ik ben ook aan het twijfelen over de RS serie.Die is echt veel goedkoper.Door welk bedrijf werden de luidsprekers bezorgd?

Ken je ook nog andere britse webshops die naar Nederland versturen?
Bezorging is gedaan door: http://www.interlinkexpress.com. Ik had mijn bestelling na 6 (werk)dagen in huis. Alles is goed gegaan, goed verpakt, geen zichtbare schade aan de dozen.

Ik ken zo geen andere webshops met hetzelfde assortiment als wirefree, maar http://standanddeliver.eu is misschien ook wel een leuke shop om ff te melden. Zij hebben goedkope AV Meubels & Speakers stands. Ik heb daar m'n Atacama Nexus stands gekocht voor 89 euro incl. verzendkosten. Deze stands zijn in Nederland verkrijgbaar vanaf ongeveer 120 euro. Lekker hoor zo'n lage koers :D
rsvmark schreef op zondag 22 maart 2009 @ 11:19:
Met deze prijzen moet je uitkijken niet van alles erbij te verzinnen.......
Had bijna de sub en center ook besteld 8)
M'n nieuwe center is onderweg... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Laatst online: 15-06 18:19
Interessant die webshop, wat waren de verzendkosten, die kan ik niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Meelobee schreef op zondag 22 maart 2009 @ 11:46:
Ik was toen ik alleen de BR2's had een beetje teleurgesteld in de HK, met alleen die kleine speakers miste ik toch de bass. Ik was er ook heilig van overtuigd dat er een sub bij zou komen. Nu ik de BR6 aangesloten heb denk ik daar heel anders over. Met de bass op de HK op +2db heb ik in deze ruimte geen sub meer nodig. :)
Dan hebben we toch dezelfde bevindingen.
Vreesde er even voor dat ik mijn speakers geheel vakkundig om zeep had geholpen :+
Het zal dus de gewenning van de subwoofer zijn geweest die mijn beeld van de speakers vertekende.

De CD Rockferry van Duffy geeft een mooi beeld van de BR6 qua kunnen vind ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 22-03-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Firedre schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:11:
Interessant die webshop, wat waren de verzendkosten, die kan ik niet vinden?
22.20 GBP = 23.6851 EUR voor een pakket van 41Kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 23:12
Gebruiken ze in Engeland dan gewoon 230V met "onze" stekker..? Ik dacht dat de stekkers in Engeland nl altijd anders waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Laatst online: 05-06 09:52
Andere stekker idd. Drie platte pinnen ipv ronde pinnen. Koop als je hier toch bent ergens op een markt voor 2 pond zo'n converter. Of als je een Mac koopt een travel kit.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
Meelobee schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:17:
[...]

22.20 GBP = 23.6851 EUR voor een pakket van 41Kg.
Dat valt mee, net de BR5 besteld.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:01
En bij de meeste zware recievers/subwoofers zit een dezelfde power aansluiting als op je computer. Dus dan kan je gewoon een snoer met een 'Nederlandse stekker' aan je reciever hangen.

De denon 1909 kost in de UK maar 400, hier 600....verleiding is groot.. ;)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Firedre schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:26:
Dat valt mee, net de BR5 besteld.
Bedankt voor de tip!
Waarom de BR5? Ik zou zelf voor de BR6 gaan. Ik had de BR5 als fronts en heb toen de BR6 gekocht als fronts. Het idee was eerst om de BR2 als rears te gaan gebruiken maar ik vond de BR5 iets te ingehouden en daarom dat ik de BR6 heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
Chevy454 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 15:18:
[...]

Waarom de BR5? Ik zou zelf voor de BR6 gaan. Ik had de BR5 als fronts en heb toen de BR6 gekocht als fronts. Het idee was eerst om de BR2 als rears te gaan gebruiken maar ik vond de BR5 iets te ingehouden en daarom dat ik de BR6 heb gekocht.
Ruimte ;)

Heb de BR5 gehoord en klinken op een goede versterker (Marantz PM7001) meer dan behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ja de BR5 is in dat opzicht een slanke zuil. Ik vind het zelfs een beetje iel in vergelijk met de BR6 :)
Heb de BR5 gehoord en klinken op een goede versterker (Marantz PM7001) meer dan behoorlijk.
Ja ik vond de BR5 met de onkyo 505 ook erg mooi klinken maar nu heb ik dus al een vertekend beeld wegens de subwoofer, de BR6 etc etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215205

mijn subwoofer begint sinds vandaag te kraken bij een hoog volume dus die is overbelast geweest ofzo of dat die het gewoon begeeft .
maar goed nu was ik dus van plan maar een nieuwe aan te schaffen omdat deze ookal een jaartje of 5 mee gaat .
nu zoek ik natuurlijk een goede subwoofer in de prijs klasse +-300 euro ( iets meer maakt opzich niet uit )
maar nu heb ik ook dit gevonden http://www.pixmania.nl/nl...-cinema-set-ht-tx500.html

is zoiets nu nog goed te doen ? , ja ok het hangt allemaal van smaak af en je eisen
maar ik heb nu ook een setje van 250 euro ofzo dus is het het dan waard om 300 euro voor een subwoofer uit te geven of komt dat gewoon totaal niet ten goede met mijn goedkope surround set .

ik heb dus niet het geld om zuilen te kopen A 300 euro per stuk al zou ik dat best willen
het wordt voornamelijk voor games en films gebruikt .

dus bij deze zou ik graag wat meningen willen horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Laatst online: 29-05 00:28
@knoflooksaus: het lijkt mij niet zo'n goed idee om een sub van 300 euro te hangen aan een setje van 250 euro. Ik weet de specificaties van je set niet, maar intuitief vraag ik me af wat er dan gebeurt met de balans van je geluid.
Anyway, als je een sub van die categorie wil denk ik dat het investeren in speakers in een vergelijkbare categorie de moeite waard is; dat hoeven geen zuilen te zijn, goede boekenplank speakers zullen waarschijnlijk beter presteren dan het setje dat je nu hebt. Het probleem is dat je dan waarschijnlijk ook moet investeren in een receiver (of versterker) die het optimale uit je spul kan halen.
Wil je eigenlijk per se surround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 215205 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:33:
nu zoek ik natuurlijk een goede subwoofer in de prijs klasse +-300 euro ( iets meer maakt opzich niet uit )
maar nu heb ik ook dit gevonden http://www.pixmania.nl/nl...-cinema-set-ht-tx500.html

dus bij deze zou ik graag wat meningen willen horen :)
Feitelijk gaat het hier niet om koopadvies in dit topic.

offtopic:
Als je even naar boven scrollt dan zie je een mooie aanbieding van zuilspeakers. Deze doen je 5.1 set verbleken.

Als je enkel de subwoofer gaat vervangen dan ga je een groter gat maken tussen je laag en hoge tonen. De subwoofer van een 5.1 set geeft ook voor een deel middentonen weer. Of de nieuwe sub moet hoog gaan wat je eigenlijk niet wilt.

Nee, neem maar 2 zuilen ipv een subwoofer. Ik heb dat eerst ook gedaan en de subwoofer die ik had stond er voor Jan lul bij. Echt waar, breid die set uit met zuilen.

[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 23-03-2009 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215205

4nGeLuS schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:55:
@knoflooksaus: het lijkt mij niet zo'n goed idee om een sub van 300 euro te hangen aan een setje van 250 euro. Ik weet de specificaties van je set niet, maar intuitief vraag ik me af wat er dan gebeurt met de balans van je geluid.
Anyway, als je een sub van die categorie wil denk ik dat het investeren in speakers in een vergelijkbare categorie de moeite waard is; dat hoeven geen zuilen te zijn, goede boekenplank speakers zullen waarschijnlijk beter presteren dan het setje dat je nu hebt. Het probleem is dat je dan waarschijnlijk ook moet investeren in een receiver (of versterker) die het optimale uit je spul kan halen.
Wil je eigenlijk per se surround?
bij deze mijn verontschuldinging voor het off topic van eerder en deze keer weer .
ik zou het hier bij laten komen er nog meer vragen bij mij opdagen zal ik er een apart topic voor openen .

offtopic:
de reciever heb ik al , maar bij de kant en klare home cinema sets zit die er meestal al bij of stelt dat gewoon helemaal niks voor .
mijn voorkeur gaat wel degelijk uit naar zuil speakers vanwage het design .
mijn keuze is nu op deze gevallen : http://www.kieskeurig.nl/...em/sony/htd-780sf/224577/
maar ik heb een oude sony reciever "STR dg510"
zou het nog nut hebben die er aan te hangen of is de kwaliteit van de interne regelaar van deze set al
van dusdanige kwaliteit dat het met die oude reciever niks uit zou maken .
een nieuwe reciever zit er op het moment niet in na aanschaf van deze set , maar als laatste vraag
heeft het nog nut om er uberhaupt een reciever aan te hangen aan zo'n set ?

[quote]Chevy454 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 23:35:
[...]

Feitelijk gaat het hier niet om koopadvies in dit topic.

[ot]Als je even naar boven scrollt dan zie je een mooie aanbieding van zuilspeakers. Deze doen je 5.1 set verbleken.

Als je enkel de subwoofer gaat vervangen dan ga je een groter gat maken tussen je laag en hoge tonen. De subwoofer van een 5.1 set geeft ook voor een deel middentonen weer. Of de nieuwe sub moet hoog gaan wat je eigenlijk niet wilt.

Nee, neem maar 2 zuilen ipv een subwoofer. Ik heb dat eerst ook gedaan en de subwoofer die ik had stond er voor Jan lul bij. Echt waar, breid die set uit met zuilen. [/ot]
[/quote]

over welke aanbieding heb je het ?

en ja ik wil wel surround hebben aangezien het voor films en games is dus daar gaat het me voornamelijk om
om gewoon een HD film op te kunnen zetten met 5.1 en er goed van te kunnen genieten .
en mijn budget dus rond de 500-550 euro zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
@Meelobee

Vraagje, de speakers worden verstuurd via http://www.interlinkexpress.com/
Wordt er van te voren contact opgenomen wanneer ze leveren, of hebben ze een partner in nederland
zoals de TNT zodat als je niet thuis bent ze gewoon op het postkantoor af kunt halen?

Alvast bedankt voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:15
Ze zijn volgens mij partner met DPD, zie: http://www.interlinkexpre..._international/europe.htm

En die hebben vast wel een afhaalloket ergens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Firedre schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:31:
@Meelobee

Vraagje, de speakers worden verstuurd via http://www.interlinkexpress.com/
Wordt er van te voren contact opgenomen wanneer ze leveren, of hebben ze een partner in nederland
zoals de TNT zodat als je niet thuis bent ze gewoon op het postkantoor af kunt halen?

Alvast bedankt voor je antwoord :)
Je krijgt een trackingnummer waarmee je op de site van interlinkexpress kan zien waar je pakket is.
Ik denk dat ze wel een partner in Nederland hebben, maar ik heb niet gezien welk bedrijf. Ik heb m'n speakers op m'n werk laten bezorgen (om te voorkomen dat ik niet thuis zou zijn bij levering!) en kon daar niet zien wie ze bracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/e13ujo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/o0ytd0.jpg

Cd speler: Marantz cd5003
Versterker: Marantz pm7003 2x70watt
Luidsprekers: Bowers&Wilkins 685
Macbook pro 2,5 Ghz als eventuele bron
Bedrading en interlinks van ' van den hul'

De speakers klinken wel goed voor het formaat. Genoeg laag en een helder hoog.
In combinatie met de de pm7003 versterker geven ze een mooi ruimtelijk beeld van het geluid.
Met de wat lichtere versterker pm5003 (2x50watt) klinken ze een stuk minder, ze lusten dus wel wat power.

[ Voor 68% gewijzigd door Reticulum op 23-03-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Laatst online: 06-05 22:08
Specs? Alleen een paar foto's zonder verdere info zegt helaas ook niet zo veel...

Wat voor type B&W speakers zijn dat? Ziet er netjes uit.
Ik zoek namelijk zoiets voor op mn bureau dus ben wel benieuwd.
Hoe klinken ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-06 09:37
Hierbij mijn setup

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/4t1vz5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/1e26w1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/33petlj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/jfep2q.jpg

Wat je ziet:

Onkyo DVD Speler DV-SP501
Onkyo Receiver TX-SR506
Samsung Decoder H360R
XBOX 360

luidsprekers zijn van het Duitse merk ASW.
Voor mij een ideaal beginners setje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06 04:11

the mod man

iets van beeldmaker

ElayZ schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:01:
[...]

Specs? Alleen een paar foto's zonder verdere info zegt helaas ook niet zo veel...

Wat voor type B&W speakers zijn dat? Ziet er netjes uit. B&W 685
Ik zoek namelijk zoiets voor op mn bureau dus ben wel benieuwd.
Hoe klinken ze? Bij mij erg goed. Is natuurlijk wel erg subjecief

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
Ik neem aan dat je dan wel een redelijk bureau heb :p. Bij mij staan ze tijdelijk zo dicht bij elkaar opgesteld omdat ik nog een paar goede speaker steunen zoek. De boxen klinken zo dicht op elkaar en dicht tegen de muur een stuk minder. Ook gaat je bureau resoneren wat het geluid niet ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Bedankt voor de antwoorden, ik heb een aardig groot bureau maar ik denk dat ik ze op zuilen zet aan weerszijde van het bureau ivm resoneren inderdaad.

Ik zoek namelijk een beetje goede speakers omdat ik vaak met muziek bezig ben bij de computer, mixen met midi controller, Traktor, Mixmeister enz. Ik heb nu een paar oude B&W's staan die wel eens aan vervanging toe zijn zo langzamerhand dus vandaar de interesse. Hoe ze klinken is natuurlijk subjectief maar hoe zijn ze met lage tonen? Die 685 zijn namelijk qua prijs ook gunstig.

[ Voor 6% gewijzigd door ElayZ op 23-03-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06 04:11

the mod man

iets van beeldmaker

Ik vind de 685 best wel laag gaan. M'n oude logitech x530 sub gaat een stuk minder laag. Plaatsing is wel van belang ja.. (op pagina 2 van vorige (deel 33) topic staan foto's van mijn opstelling en hier in deel 34 zwerven ze ook ergens.) Ik zit in een hoek en als ik 'achter' de speakers luister klinkt het veel lager. Last van resoneren heb ik niet. Zorg wel dat de speakers op goede hoogte staan (het scheelt echt)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
Ik vind de b&w ook genoeg laag hebben, maar dat ligt ook aan je muzieksmaak. Ik heb er wel eens voor de gein een hardstyle cd-tje er in gedaan en dan klinkt het een stuk minder. Als je dat soort muziek luistert kun je misschien beter JBL of iets dergelijks kopen (wat meer nadruk op het laag). Ik draai meestal jazz en dan zet ik de bass op mijn vertsterker ook nog wat extra.
Plaatsing is echt heel belangrijk inderdaad, hier valt veeeel winst mee te behalen. Bij mij klinken de lage tonen ook harder achter de speakers, die weerkaatsen tegen de muur denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
iRinze schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:03:
Hierbij mijn setup

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat je ziet:

Onkyo Receiver TX-SR506
Samsung Decoder H360R
XBOX 360

Heb hier ook een zelfde soort set!
Onkyo tx-ds575x receiver
ASW cantius 404 speakers + Elac 301 sub

klinkt ruimtelijk strak en gedetaileerd. :*)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Hierbij mijn setup

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat je ziet:

Onkyo Receiver TX-SR506
Samsung Decoder H360R
XBOX 360

Hoe krijg je het voor elkaar om nergens stof te hebben? Dat lukt mij helaas niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-06 14:39
Roamor schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:38:
[...]

Hoe krijg je het voor elkaar om nergens stof te hebben? Dat lukt mij helaas niet.....
Gewoon vlak voor de foto maken even een stofdoekje erover heen halen toch ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
SanderPS3 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:41:
[...]

Gewoon vlak voor de foto maken even een stofdoekje erover heen halen toch ? :)
Minstens 1x per dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:04
haagseblowin schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:36:
Ik vind de b&w ook genoeg laag hebben, maar dat ligt ook aan je muzieksmaak. Ik heb er wel eens voor de gein een hardstyle cd-tje er in gedaan en dan klinkt het een stuk minder. Als je dat soort muziek luistert kun je misschien beter JBL of iets dergelijks kopen (wat meer nadruk op het laag). Ik draai meestal jazz en dan zet ik de bass op mijn vertsterker ook nog wat extra.
Plaatsing is echt heel belangrijk inderdaad, hier valt veeeel winst mee te behalen. Bij mij klinken de lage tonen ook harder achter de speakers, die weerkaatsen tegen de muur denk ik.
Als ik bij een cd van Katie Melua of Erykah Badu de bass extra openschroef dan tril ik letterlijk weg uit mijn kamer met de 685's. En inderdaad als je de speakers dichter tegen de muur zet krijg je meer bass (dacht ik ). Plaatsing is dus inderdaad belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-06 07:48

[afbeelding]

[afbeelding]

Overzicht:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En nog een panorama:

[afbeelding]

8)
Ik heb interesse in dat tv-meubel maar je kan er zeker niks in kwijt, zoals b.v. je versterker past er al niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Laatst online: 29-05 00:28
ElayZ schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:21:
Bedankt voor de antwoorden, ik heb een aardig groot bureau maar ik denk dat ik ze op zuilen zet aan weerszijde van het bureau ivm resoneren inderdaad.

Ik zoek namelijk een beetje goede speakers omdat ik vaak met muziek bezig ben bij de computer, mixen met midi controller, Traktor, Mixmeister enz. Ik heb nu een paar oude B&W's staan die wel eens aan vervanging toe zijn zo langzamerhand dus vandaar de interesse. Hoe ze klinken is natuurlijk subjectief maar hoe zijn ze met lage tonen? Die 685 zijn namelijk qua prijs ook gunstig.
Ik heb dezelfde B&W's en ook in combinatie met de Marantz PM7003 en ik vind ze erg laag gaan voor het formaat. Heeft natuurlijk ook met de aansturing te maken, maar het potentieel hebben deze speakers zeker. Anderzijds kun je er natuurlijk altijd nog een sub bij kopen (bijvoorbeeld van B&W uit dezelfde serie. Aan de andere kant, als je ze toch op zuiltjes wilt neerzetten, dan zou ik toch ook overwegen om door te sparen voor de B&W 684; die gaan zeker weten erg laag en mooie geluidssignatuur (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294506

Hierbij mijn setup

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat je ziet:

Onkyo Receiver TX-SR506
Samsung Decoder H360R
XBOX 360

Beetje tevreden over de Onkyo TX-SR506 ?

Wil er namelijk misschien ook een kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
haagseblowin schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:36:
Ik luister eigenlijk van alles van minimal/house/electro tot rock tot jazz, ik heb een brede muzieksmaak, dat is ook het lastige met het kiezen van speakers. Het moet wel mooi laag kunnen maar JBL beukt/dreunt me dan weer teveel. En wat jij en disinfector ook al aangeeft, plaatsing is natuurlijk ook belangrijk. Gedachte nu is om ze dus aan beide kanten van het bureau te zetten op zuilen, zo'n 20cm van de muur af gok ik.
4nGeLuS schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:54:
[...]

Ik heb dezelfde B&W's en ook in combinatie met de Marantz PM7003 en ik vind ze erg laag gaan voor het formaat. Heeft natuurlijk ook met de aansturing te maken, maar het potentieel hebben deze speakers zeker. Anderzijds kun je er natuurlijk altijd nog een sub bij kopen (bijvoorbeeld van B&W uit dezelfde serie. Aan de andere kant, als je ze toch op zuiltjes wilt neerzetten, dan zou ik toch ook overwegen om door te sparen voor de B&W 684; die gaan zeker weten erg laag en mooie geluidssignatuur (vind ik).
Bedankt voor je reactie. Dat is wellicht ook nog wel een optie, maar dat zijn dan wel weer echt van die grote speakers, kleine speakers op een zuiltje staat denk ik mooier naast een bureau.

p.s excuus dat t nu even over speakers gaat voor bij de computer/muziek setup en niet zozeer over home cinema. Ik heb enkele topics geleden mijn woonkamer home cinema setup ook al eens gepost. Inmiddels al wel weer wat aan veranderd, dus ik zal binnenkort als de slaaplamer ook klaar is wel weer wat pics neerzetten.

[ Voor 13% gewijzigd door ElayZ op 24-03-2009 04:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Roamor schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:38:
[...]

Je kunt wel duidelijk zien dat op de eerste foto wat stof dicht tegen de receiver ligt hoor. Duidelijk dus dat daar een stofdoek overheen is gehaald. :)

Maar ontopic: mooie set iRinze. Ik heb ongeveer dezelfde receiver en dvd-speler (HT-R518 en DV-SP406). Maar mijn boxenset is toch wel van wat mindere kwaliteit ('melkpakjes'). Echter voor mij is het nu toereikend. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
Anoniem: 294506 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:57:
[...]

Beetje tevreden over de Onkyo TX-SR506 ?

Wil er namelijk misschien ook een kopen.
Ja ik ben er zeer tevreden over! Leuke receiver voor een mooie prijs. Ik heb nu alles nog standaard ingesteld enzo zeg maar, nog niet echt veel mee geprutst, maar toch klinkt het naar mijn mening al erg fijn.
LuPo schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:27:
[...]

Je kunt wel duidelijk zien dat op de eerste foto wat stof dicht tegen de receiver ligt hoor. Duidelijk dus dat daar een stofdoek overheen is gehaald. :)

Maar ontopic: mooie set iRinze. Ik heb ongeveer dezelfde receiver en dvd-speler (HT-R518 en DV-SP406). Maar mijn boxenset is toch wel van wat mindere kwaliteit ('melkpakjes'). Echter voor mij is het nu toereikend. ;)
Ik heb eigenlijks geen idee hoe de kwaliteit van deze boxen is t.o.v. andere luidsprekers.
Maar voor beginnerssetje klinkt het best aardig dacht ik :)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.