Sinds een dikke week heb ik een HD..... voorheen een Herald (P4350) gehad, maar die heeft het bezoek van de huisbrandolie-vrachtauto niet overleefd toen ie (waarschijnlijk uit mijn zak gevallen bij het instappen in de auto) op de oprit lag............
Om een van de gestelde vragen in dit topic maar meteen te beantwoorden, JA ik heb een verzekering op de HD (had ik ook op de Herald, daar ga ik ook nog een nieuwe van krijgen dus).
Toen we bij de B.C.winkel waren om die platgereden Herald in te leveren, meteen even wat nieuwe telefoons bekeken en besloten dat we beiden een HD als beste optie zagen. (omdat we elkaars auto gebruiken is een gelijk toestel makkelijk ivm houder voor de telefoon (voor tomtom en carkit gebruik))
Meteen maar geregeld, vanaf medio mei hebben we KPN 32,50 per maand voor 300 min/sms en voor 10 euro (1e jaar met 75% korting eroverheen dus maar voor 2,5 euro) onbeperkt internet toegang. Toestel was bij dit abbo met tweejarig contract gratis. Nu nog Vodafone 27,50 voor 200 min/sms en 10 euro voor 1 gig dataverkeer.
Na een weekje wat gespeeld en gebeld te hebben bevalt ie prima, wellicht zelfs beter dan de Herald (hij kan wat meer en vooral de ingebouwde GPS is een grote plus).
De eerste avond kwam er al twijfel.....TomTom 6 zou niet werken op de HD.... Domweg toch geprobeerd en zie daar, de versie die ik heb (en op de Herald gebruikte, = versie 6.000) werkt feilloos op de HD, 'zelfs het draaien van het scherm met Gyrator2...........das dus weer mooi meegenomen....
Een van de problemen die ik wel genoemd heb gezien (hier en/of elders) is dat blokkeren met ingedrukt houden van de hoorn-toets (rechts) niet werkt, kon er geen oplossing voor vinden dus toen maar pocketshield geinstalleerd, dat lijkt te werken zoals het hoort... opgelost dus.
Verder kan ik voor mijn andere probleem even nog geen oplossing vinden:
Ik woon in Duitsland en werk op lokatie in Nederland, ik rijd dus minimaal twee keer per dag van een Nederlands netwerk een Duits in of omgekeerd. Nu wil ik graag dat de HD geen dataverbindingen maakt met roaming netwerken (tenzij ik dat wil)
De oplossingen die ik vind (nodata, veranderen van providernaam en dergelijke) zijn voor mij geen optie omdat ik dat dan meermaals per dag moet doen.
Ik zoek dus een tool of prog dat zorgt dat ie alleen verbinding met het thuisnetwerk maakt voor data, voor de enkele keer dat ik in het buitenland data wil ontvangen kan ik dat programma dan wel uitzetten ofzo.
Kan iemand me hieraan helpen?
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 22-02-2009 17:56
]