Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-07 18:00
PilatuS schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:46:
[...]

Ja, dat is mogelijk, alleen niet heel waarschijnlijk.

Kijk eens in de BIOS wat de temps daar zijn. Dat is dan wel idle maar waarschijnlijk zijn de temps daar ook niet laag. Wat ik in ieder geval niet zou doen is verder gaan met stressen. Temps van boven de 80 graden zijn nou niet bepaald goed voor de CPU.

Je kan natuurlijk ook even met een ander programma de temps controleren, zoals HW monitor.

Wat zijn je idle temps eigenlijk ?

Verder is het bij deze koeler belangrijk dat ie goed gemonteerd wordt. Het is alleen geen makkelijke montage. Heb deze koeler een tijdje terug voor iemand gemonteerd. Wat ik goed vond werken is de ringen aan de bovenkant van het moederbord vastklemmen met een tang en dan aan de onderkant met een schroevendraaier de boel aandraaien. Dat aandraaien moet je wel kruislinks doen en niet 1 kant helemaal vast draaien voordat je naar een ander punt gaat.
De bios praat al helemaal bull shit. 67 C idle, maar volgens Asrock Extrem Tuner (nieuwste versie) is het nu 36 C. Dat zegt core temp ook. En speedfan zegt 19 C :S, onder 100% load stond er toen bij asrock extreme tuner ook iets van 90 C of hoger. En bij speedFAN stond er iets van 70 C of zo maar dat programma vertrouw ik niet.

Hyundai Ioniq Electric 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je koeler zit er niet goed op. Kan bijna niets anders zijn. Tijd om te hermonteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
PilatuS schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:01:
Je koeler zit er niet goed op. Kan bijna niets anders zijn. Tijd om te hermonteren dus.
Gelukkig ben ik er net achter gekomen dat ik nog 6 pagina's voor me praktische opdracht economie binnen 2 dagen af moet hebben }:O
Het voordeel is dat ik nu toch geen tijd hem om hem te stressen(/gamen) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-07 14:00

koudepinda

Don't Panic

kijk eens of je de base plate van je koeler kan aanraken als je pc draait. als die heel warm is dan is er een probleem met de koeler... is hij koel dan zijn alle progjes van je gewoon aan het bullshitte. of zit je koeler er niet goed op.
(had ik met mijn E8500, die met de rare temp reads. was idle altijd 39 graden, in de zomer wanneer mn kamer rond de 30 graden zat of in de winter wanneer de temp rond de 17 graden lag. Dat was met oc en zonder oc lagen de temp reads vaak onder de kamer temp...(19 graden). En dan draai ik al jaren boven de 4.2Ghz terwijl temp progjes zeggen dat mn cpu rond de 80 graden word onder load.... bullshit dus)

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
koudepinda schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:40:
kijk eens of je de base plate van je koeler kan aanraken als je pc draait. als die heel warm is dan is er een probleem met de koeler... is hij koel dan zijn alle progjes van je gewoon aan het bullshitte. of zit je koeler er niet goed op.
(had ik met mijn E8500, die met de rare temp reads. was idle altijd 39 graden, in de zomer wanneer mn kamer rond de 30 graden zat of in de winter wanneer de temp rond de 17 graden lag. Dat was met oc en zonder oc lagen de temp reads vaak onder de kamer temp...(19 graden). En dan draai ik al jaren boven de 4.2Ghz terwijl temp progjes zeggen dat mn cpu rond de 80 graden word onder load.... bullshit dus)
Kan je de base plate gewoon aanraken terwijl de PC aanstaat, of is afsluiten -> snel de kast openmaken -> vinger op base plate, beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Trokken schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 23:07:
[...]

Kan je de base plate gewoon aanraken terwijl de PC aanstaat, of is afsluiten -> snel de kast openmaken -> vinger op base plate, beter?
kan gewoon als je pc nog aanstaat. je moet alleen geen contactjes aanraken van omliggende elektronisch gut.

en stel dat je koeler werkt naar behoren dan zal die niet een temperatuur meer hebben waarvan je een merkbaar verschil kan voelen. (hij is tenslotte gemaakt om zo snel mogelijk veel hitte af te voeren )

je kan zelf ongeveer een indicatie krijgen van of ie werkt of niet als je de temp voelt van het blok zelf en wat een programmetje weergeeft

(maar ik houd het erbij dat het softwarematig is, technisch kan er met een koelblok dermate weinig mis mee zijn dat het onaannemelijk is dat die stuk is. enige wat ik me kan bedenken is dat er geen vloeistof in de heatpipes zit, als hij stuk mocht wezen, en als dat zo is dan zou de baseplate een goed merkbare temperatuur moeten hebben ).

always bring a towel

• Trokken
Ik kan helaas niet bij de base plate, maar ik had een schroefje niet goed aangedraait omdat ik er niet goed bij kwam :+ ik dacht wat boeit dat kleine schroefje :P, veel dus ;)

• koudepinda

koudepinda

Don't Panic

Trokken schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:29:
Ik kan helaas niet bij de base plate, maar ik had een schroefje niet goed aangedraait omdat ik er niet goed bij kwam :+ ik dacht wat boeit dat kleine schroefje :P, veel dus ;)
over het algemeen boeien schroefjes op koeler bevestigings systemen alles zijn zoveel veel koel tweaks voor mobos te vinden die een koeler hebben met die halve gare pushpins, steken ze er een schroef doorheen en aanhalen die bende, scheelt zo al 10 tot wel 20 graden.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-11-2024

thieske-bc

NCC 1701

Ik heb dikwijls de nare gewoonte om een mugen2 niet helemaal aan te draaien, scheelt inderdaad een graad of 10 IDLE!!! Ga je vervolgens lopen pompen dan lopen je temps toch akelig snel op.

Pushpins zijn sowieso een drama.

Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
Ik heb me CPU koeler opnieuw geïnstalleerd en hij loopt 48 C onder 100% load (15 minuten met prime95) de maximale temp was 50 C !! Dat is wat beter dan die 90 C wat hij eerst had. Idle loopt hij 30 C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Trokken schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:17:
Ik heb me CPU koeler opnieuw geïnstalleerd en hij loopt 48 C onder 100% load (15 minuten met prime95) de maximale temp was 50 C !! Dat is wat beter dan die 90 C wat hij eerst had. Idle loopt hij 30 C
Mooi dat het opgelost is. Enig idee wat er nou precies niet goed zat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-07 14:32
Dat staat 4 posts boven je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
PilatuS schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:25:
[...]

Mooi dat het opgelost is. Enig idee wat er nou precies niet goed zat ?
Ik dacht dat je eerst de koeler erop moest zetten, en daarna pas de boutjes aandraaien. Maar je moet eerst de boutjes aandraaien met een tang. En ik heb nog een ringetje tussen de schroef en backplate gedaan. Dat ringetje zat trouwens niet bij de Mugen 2 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297927

Beste Tweakers,

Gisteren een vervelende :( confrontatie gehad met een Mugen 2 Rev.B en een Asus P8H67 socket 1155 Mobo.
De cooler is te monteren want het Mobo heeft dezelfde montage punten als een Socket 1156 mobo. Echter kan na montage geen geheugen meer geplaatst worden 8)7

Iemand een lumineus idee??? Of heb ik mijn bril niet op? 8)

Snel even gekeken naar afbeeldingen van andere socket 1155 ATX form factor Mobo's en die hebben de CPU socket ook vlak naast de Mem banken zitten.

Hulp gevraagd, bij voorbaat dank. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Geheugen in andere sloten plaatsen of gewoon andere cooler kopen of geheugen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-07 15:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Anoniem: 297927 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:35:
Beste Tweakers,

Gisteren een vervelende :( confrontatie gehad met een Mugen 2 Rev.B en een Asus P8H67 socket 1155 Mobo.
De cooler is te monteren want het Mobo heeft dezelfde montage punten als een Socket 1156 mobo. Echter kan na montage geen geheugen meer geplaatst worden 8)7

Snel even gekeken naar afbeeldingen van andere socket 1155 ATX form factor Mobo's en die hebben de CPU socket ook vlak naast de Mem banken zitten.

Is dat omdat de fan in de weg zit of echt de koeler zelf dus het metaal ? er zijn grofweg 3 opties, het geheugen anders plaatsen, een andere koeler kopen of een ander mobo wat misschien wel erg overdreven is..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:38

frG

Beste,

Specs:
Core i7 920 @ 3.5 Ghz.
NVIDIA Geforce 295+ GTX
6GB Ram

Ook ik zit met hetzelfde dilemma als Trokken. Gisteren een nieuwe kast geinstalleerd (coolermaster CM 690 2 Advanced) , echter was het probleem hiervoor er al.

Mijn cpu load temps zijn extreem hoog:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/1cGv

Zal de koeler niet goed bevestigd zitten? Als ik prime uitzet, dan droppen de core temps naar 55 graden.

[ Voor 14% gewijzigd door frG op 13-03-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
frG schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:11:
Beste,

Specs:
Core i7 920 @ 3.5 Ghz.
NVIDIA Geforce 295+ GTX
6GB Ram

Ook ik zit met hetzelfde dilemma als Trokken. Gisteren een nieuwe kast geinstalleerd (coolermaster CM 690 2 Advanced) , echter was het probleem hiervoor er al.

Mijn cpu load temps zijn extreem hoog:

[afbeelding]

Zal de koeler niet goed bevestigd zitten? Als ik prime uitzet, dan droppen de core temps naar 55 graden.
Je zal hem niet goed bevestigd hebben zoals ik eerst. Nadat ik hem opnieuw had bevestigd is de temperatuur met prime aan niet eens 55 graden. 8) Terwijl ik dan de fan op 20% heb staan. Bij mij was het eerst wel zo dat mijn processor ging terugclocken naar 2,5GHz toen hij zo warm werd. Maar nu draait hij gewoon op stock snelheid als dat nodig is.

Weet iemand trouwens waar je van die haakjes kan kopen om een extra fan aan je Mugen 2 te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 13:11

Deathchant

Don't intend. Do!

Trokken schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:47:
Weet iemand trouwens waar je van die haakjes kan kopen om een extra fan aan je Mugen 2 te hangen?
Jij bedoelt deze:
http://highflow.nl/cpu-co...12fc-type-a-2-stuks-.html

of deze:
http://highflow.nl/cpu-co...12fc-type-b-2-stuks-.html

Staat allebei bij:

Compatibility:
Below Scythe Original CPU Cooler
*As of February 2007
SCNJ-2000 (Ninja 2)
SCINF-1000 (Mugen CPU Cooler)
SCNJ-CU1000 (Scythe Copper Ninja Heatpipe)
SCASM-1000 (Andy Samurai Master CPU Cooler)
SCNJ-1100P (Ninja PLUS Rev.B CPU Cooler)
SCNJ-1000P (Ninja PLUS CPU Cooler)
SCNJ-1000 (Ninja CPU Cooler)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
Deathchant schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:09:
[...]

Jij bedoelt deze:
http://highflow.nl/cpu-co...12fc-type-a-2-stuks-.html

of deze:
http://highflow.nl/cpu-co...12fc-type-b-2-stuks-.html

Staat allebei bij:

Compatibility:
Below Scythe Original CPU Cooler
*As of February 2007
SCNJ-2000 (Ninja 2)
SCINF-1000 (Mugen CPU Cooler)
SCNJ-CU1000 (Scythe Copper Ninja Heatpipe)
SCASM-1000 (Andy Samurai Master CPU Cooler)
SCNJ-1100P (Ninja PLUS Rev.B CPU Cooler)
SCNJ-1000P (Ninja PLUS CPU Cooler)
SCNJ-1000 (Ninja CPU Cooler)
Die zocht ik ja. _/-\o_
Weet iemand ook waar ze in de pricewatch staan? (ik ga nu zelf wel zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Al deze dingen had je echt makkelijk zelf kunnen vinden hoor. Even goed zoeken ;)
pricewatch: Scythe Fanclips / 2 stuks, 120mm

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
€4 voor 2 ijzerdraadjes is eigenlijk wel duur, zeker met die verzendkosten. Ik ga maar een grote paperclip zoeken om die te gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hehe, cheapskate ;) je kunt het ook met tiewraps doen uiteraard. Mooi is anders.
Bel Highflow.nl even op en zeg dat je alleen die fanclips wilt bestellen. Zoiets kan natuurlijk makkelijk in een bubblefoam envelop, wat niet duur hoeft te zijn. Wie niet waagt, wie niet wint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
Deathchant schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:53:
hehe, cheapskate ;) je kunt het ook met tiewraps doen uiteraard. Mooi is anders.
Bel Highflow.nl even op en zeg dat je alleen die fanclips wilt bestellen. Zoiets kan natuurlijk makkelijk in een bubblefoam envelop, wat niet duur hoeft te zijn. Wie niet waagt, wie niet wint :)
Ik ga denk ik voor de tiewraps aangezien ik er een paar gratis kan krijgen. :P Maar 280mm moet voldoende zijn lijkt mij. De fan is 120mm hoog en hij moet er 2x omheen dus dat is 240mm maar dat draadje moet ook nog een stukje opzij om langs de koelribben te kunnen.

(Ja ik ben een beetje laat met reageren. Ik heb het topic nu wel gebookmarked)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Weet iemand of deze kit set van Kingston onder de Mugen 2 past?
Aangezien ik er hoesjes overheen zie, vraag ik het me toch af...
pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX

Alvast bedankt!
O.a, omdat ik iemand hierboven las (Die zei dat hij op loaded nog geen 55 graden warm werd), vraag ik me af of 40 graden op Ide/ 65 graden op loaded wel een normale temp is voor de Mugen 2...?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-07 18:26
Dat gaat passen, HyperX geheugen is 30mm hoog. Als je de fan normaal plaatst (in het midden dus) heb je nog een dikke halve centimeter speling met je geheugen. Misschien zijn 2 kitjes van 2x4 GB per kit goedkoper, deze bijvoorbeeld: pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G

Die temperaturen zijn wel een beetje hoog, ik denk dat je eventjes moet kijken naar de montage, of heb je de CPU een zware overklok gegeven?

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Nee een overclock van 5% is toch niks?
Intel Turbo Boost genaamd.

Ik heb 16GB perse nodig voor video editing.. Vandaar. :)
Bedankt voor je reactie! En de koeler zit perfect gemonteerd, samen met de koelpasta. Dus in principe niks aan de hand, alleen mocht een tikje koeler... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
Nee, dan zou hij wel iets koeler moeten zijn, vooral de idle temperatuur is vrij hoog.. Meestal ligt die tussen de 30 en 35 graden met de Mugen 2 (afhankelijk van de CPU, overklok en airflow).
Load is ook aan de hoge kant, alleen bij grotere overkloks ligt die zo hoog, niet bij 5%... Misschien draait de fan bijna niet? Kijk maar even in de bios wat je hebt ingesteld ;)

Als je 2 van die kitjes neemt uit mijn vorige post, ben je goedkoper uit, dat kost 2x 70 = €140, die quad kit kost €150 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Wacht even, ik heb het wel over de kern. De CPU zelf is 21 graden op Ide, en 45 - 50 graden op loaded. De kern is zo'n 10 - 15 graden warmer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
Ja, je moet kijken naar de temperatuur van de CPU zelf, niet naar die van de cores ;) Maar 21 graden idle, dat is echt weinig! Meestal zijn CPU's in idle zo'n 10 graden warmer dan de omgevingstemperatuur, hoe koud is het dan in jouw kamer? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Mijn kamer is rond de 23 graden warm, gewoon normaal. :)
Maximaal wordt het op Ide 35 graden warm, maar dat is dan ook met de zon volop in huis.
Maar de kern, dat is toch juist hét belangrijkste???
Want als je gaat overclocken (3,5 Ghz ofzo), en de kern wordt 90 graden, is dat toch schadelijk?

[ Voor 19% gewijzigd door iApp op 19-06-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 17:31
ik denk je op dat moment als zwart beeld hebt (pc zet zichzelf uit om zo grote schade te beperken), en bij overclocken kijk je naar de cpu en naar de cores..maar eigenlijk meer naar de cpu temp zelf.

ik denk dat je je cpu het liefst max 70-75c hebt tijdens het stressen.. warmer kan hij (meestal) wel hebben maar echt goed is het niet....

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-07 10:59
Heb nu deze Mugen 2 ook op mijn Asus IV Formula, maar weet niet hoe strak ik hem mag vast draaien en de volgens de handleiding, zweven de schroeven door de gaten van het mobo? wat ik ook niet echt fijn vind, is er nog iets om iets tussen te zetten?dat ik zeker weet dat het niet verschuift?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Remmes_NT schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:30:
ik denk je op dat moment als zwart beeld hebt (pc zet zichzelf uit om zo grote schade te beperken), en bij overclocken kijk je naar de cpu en naar de cores..maar eigenlijk meer naar de cpu temp zelf.

ik denk dat je je cpu het liefst max 70-75c hebt tijdens het stressen.. warmer kan hij (meestal) wel hebben maar echt goed is het niet....
En de kern dan? Ik heb mijn CPU nu 2 min stressed, en is nu rond de 40 graden warm, de kern is overigens 55 graden warm...

Hoever kan ik dan gaan overclocken? Ik kan de Mhz best veranderen in de BIOS, maar dat is alles wat ik 'snap' met overclocken, dus met Voltages weet ik het niet... Dan staan ze nu op Auto in de BIOS, maar als ik mijn videokaart wil gaan overclocken moet ik het zelf ook instellen. Dus daar ben ik nogal bang voor met Overclocken, aangezien een CPU van 250 euro nieuw toch al duur uitvalt...

Edit: Nog ff wat foto's van mijn overclock/temps.. Mijn CPU is nu zo'n 7 min stressed...
Afbeeldingslocatie: http://lulzimg.com/i23/271a2f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lulzimg.com/i23/77d018.jpg

Edit 2: Nu net even Prime 95 gedraait, en moet zeggen, de CPU werd 55 graden warm, en de kern werd 70 graden warm. Met een overclock van 5%. :P

Tot hoever mag ik gaan? Want een kern van 90 graden warm op 3.5Ghz lijkt mij toch te warm... :S?

[ Voor 17% gewijzigd door iApp op 22-06-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
Zoals je het nu hebt is het prima, 55 graden is een prima temperatuur. Houd voor de CPU ongeveer 60-65 graden aan, veel warmer niet. De absolute max aldus Intel is 67,9 graden. Hier kan je voor korte tijd wel overheen maar als je lange tijd stresst dan moet hij daar niet overheen gaan.
De waarden van de cores hoef je in principe niet naar te kijken, zolang de CPU maar rond 60-65 blijft gaat het met de cores ook wel goed ;)
Interessant leesvoer voor als je wilt overklokken is dit topic: [OC] Core I7 9xx (S1366) - Deel 3
Succes :D

[ Voor 27% gewijzigd door MartijnLoarne op 25-06-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
HardCoreGamer schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:39:
[...]

En de kern dan? Ik heb mijn CPU nu 2 min stressed, en is nu rond de 40 graden warm, de kern is overigens 55 graden warm...

Hoever kan ik dan gaan overclocken? Ik kan de Mhz best veranderen in de BIOS, maar dat is alles wat ik 'snap' met overclocken, dus met Voltages weet ik het niet... Dan staan ze nu op Auto in de BIOS, maar als ik mijn videokaart wil gaan overclocken moet ik het zelf ook instellen. Dus daar ben ik nogal bang voor met Overclocken, aangezien een CPU van 250 euro nieuw toch al duur uitvalt...

Edit: Nog ff wat foto's van mijn overclock/temps.. Mijn CPU is nu zo'n 7 min stressed...
[afbeelding]
[afbeelding]

Edit 2: Nu net even Prime 95 gedraait, en moet zeggen, de CPU werd 55 graden warm, en de kern werd 70 graden warm. Met een overclock van 5%. :P

Tot hoever mag ik gaan? Want een kern van 90 graden warm op 3.5Ghz lijkt mij toch te warm... :S?
Van welk programma is die screenshot? Ik zie dat programma overal opduiken maar ik weet de naam niet. En het lijkt me wel een handig programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necros
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01 20:13
Anoniem: 297927 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:35:
Beste Tweakers,

Ik heb gisteren hetzelfde probleem ondervonden. Mijn moederbord de ASUS P7P55D - EVO heeft een 1156 socket en als ik de Mugen 2 rev B goed wil plaatsen op de socket dan zit die met de langste zijde horizontaal in de kast.
Met als gevolg dat mijn 2 geheugen sticks er niet meer in passen.

ASUS P7P55D - EVO
Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSbA0RDQI3Uka3h_4hoXWF4NpiI8GYI0B1cTEiZa7rDEddbVJYT7A&t=1

Hij hoort dus in principe zo in de kast (niet mijn pc)
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.144/994300001-994350000/994318601-994318700/994318611_6_RwWf.jpeg

Omdat ik geen nieuw geheugen aan ga schaffen heb ik de Mugen 2 een kwartslag gedraaid. Ik heb het idee dat ik daardoor niet de juiste temps haal. Met coretemp zijn de cores meestal rond de 36,30,34,34 idle.

Ik heb trouwens een i7-860.

[ Voor 4% gewijzigd door Necros op 21-07-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
heb je nou een loze crossfire bridge aan je videokaart hangen? XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-07 19:52
Necros schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:13:
[...]

Ik heb gisteren hetzelfde probleem ondervonden. Mijn moederbord de ASUS P7P55D - EVO heeft een 1156 socket en als ik de Mugen 2 rev B goed wil plaatsen op de socket dan zit die met de langste zijde horizontaal in de kast.
Met als gevolg dat mijn 2 geheugen sticks er niet meer in passen.

ASUS P7P55D - EVO
[afbeelding]

Hij hoort dus in principe zo in de kast (niet mijn pc)
[afbeelding]

Omdat ik geen nieuw geheugen aan ga schaffen heb ik de Mugen 2 een kwartslag gedraaid. Ik heb het idee dat ik daardoor niet de juiste temps haal. Met coretemp zijn de cores meestal rond de 36,30,34,34 idle.

Ik heb trouwens een i7-860.
die mugen op de foto is niet goed gemonteerd dat zullen ze wel gedaan hebben om de insteekkaarten nog kwijt te kunnen.
ik heb ook een i7 860 met mugen 2 en die zit ook een kwart slag gedraaid met de langste zijde verticaal zodat je nog bij je geheugen kan en de fan klem boven het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik denk dat je met deze opstelling beter een stock koeler op je CPU kan zetten, of een nieuwe kast kopen.
Overigens zit er een loze SLI of Crossfire kabel aan je videokaart, wil je SLI of CF dan kun je dat kabeltje er weer insteken, voor nu overbodig en kan hij de kast in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:38
Yup, de fan hoort paralel aan de heatpipes te zitten, zoals ook te zien op het plaatje in de pricewatch pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B
Ik had het zelf echter ook juist 90 graden gedraaid verwacht, je zou namelijk denken dat de lucht dan beter tussen de vinnen door kan stromen aangezien de heatpipes dan minder in de weg zitten, maar blijkbaar werkt het anders.
Wat dat crossfire kabeltje betreft, hij zegt er bij dat het niet zijn systeem is die foto.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necros
Ik heb de fan nu aan de bovenkant geplaatst. Zodat ik het geheugen beter kan plaatsen (dual channel opstelling).

Nu heb ik betere temperaturen met coretemps: 34, 32, 31, 28 (met een beetje surfen)

In de BIOS blijft de cpu temperatuur echter op 42 graden :S

Edit: Dit is mijn kast:
De fan zit nu dus niet parallel aan de heatpipes

Afbeeldingslocatie: http://fotopocket.nl/fpimages/2011/07/22/ec1b007e0d2d354484a20cad0989b9b4/IMG00323-20110722-1759.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Necros op 22-07-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356260

Trokken schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:49:
[...]
Van welk programma is die screenshot? Ik zie dat programma overal opduiken maar ik weet de naam niet. En het lijkt me wel een handig programma.
Ziet eruit als Everest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Laatst online: 02:56
Zelf heb ik hem zo aangesloten (ook niet mijn PC):

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sjaool/scythe_mugen_2.jpg

Ik heb de standaard koelpasta wat erbij zat gebruikt (niet hele zakje is teveel) en mijn i7 2600k 4200Mhz lopen.
Mijn temps komen niet boven de 71 uit (na 2 uur prime95)

Dus denk haast dat hij niet goed contact maakt

edit: oeps niet helemaal afgelezen, het is dus al opgelost :)

[ Voor 63% gewijzigd door MrOizo2005 op 22-07-2011 18:20 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necros
Wat zijn naar jullie mening normale temps voor i7 860 i.c.m. een Mugen 2 op een zolderkamertje?

De BIOS zegt 42 graden, zowel met ventilator uit als aan :S

Coretemps geeft 34, 32, 31, 28 graden.

Waar kan ik nu het beste vanuit gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
stress hem met prime 95 op alle cores en met hypertrading en ie zou rond de 50 graden moeten worden op stock speeds met coretemp.

[ Voor 5% gewijzigd door Goofy1978 op 23-07-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necros
Goofy1978 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:33:
stress hem met prime 95 op alle cores en met hypertrading en ie zou rond de 50 graden moeten worden op stock speeds met coretemp.
Ik heb vandaag het moederbord losgehaald en de Mugen 2 opnieuw gemonteerd. Hij is nu behoorlijk stil met een custom pwm fan die op circa 1000 rpm draait. (Noiseblocker PLPS)

Als ik prime95 een paar minuten draai heb ik met coretemps bij de eerste core zo'n 53 á 57 graden, de overige 3 cores blijven op rond de 50 graden hangen.
Met gewoon een beetje surfen zijn de temperaturen met coretemps net boven de 30 graden.

Wellicht ligt het aan de airflow in mij kast dat ik geen lagere temperaturen haal. Zoals op de foto te zien in mijn vorige post zit er een pull fan bovenop mijn Mugen. Daarboven hang een 230 mm exhaust fan die op 800 rpm draait.
4 cm links van de Mugen 2 hangt ook een 120 mm exhaust fan die op 900 rpm draait. Misschien haal ik betere temperaturen als ik van die120 mm fan een intake maak. Zodat die recht op de Mugen 2 blaast.
Probleem is dan echter dat de hete lucht de kast in wordt geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blehz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-07 21:19
Kan iemand een goede (stille en goed koelen) fan aanraden om op de mugen te installeren in push/pull?

[ Voor 0% gewijzigd door blehz op 25-07-2011 13:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:34
De Mugen 2 in actie op mijn i7 2600K:

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/pc_005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/pc_006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/pc_001.jpg

De fan boven op de Mugen 2 was de stock Scythe koeler en moet ik nog even ergens anders plaatsen want daarboven op de Mugen 2 scheelt het niks qua temps.

Intel i7 2600K @ 4.2GHz + Mugen 2 + Arctic Silver 5
Idle: 30 ~ 35c
Stressed: 65 ~ 70c (8 uur Prime95)

[ Voor 7% gewijzigd door Sir_Hendro op 25-07-2011 14:06 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Mooie hardware opstelling, alhoewel ik als ik jou was nu eens ging sparen voor een andere kast :P
Maar dat is mijn mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
De Antec P182 zijn wel mooie strakke kasten. Lekker kaal zonder toetsers en bellen aan de buitenkant en van binnen lekker ruim. Echter heb ik wel een beetje interesse in een nieuwe kast zoals een Corsair Obsidian series. Eerst nog even wat belangrijkere dingen halen zoals een GTX580 en degelijke bureau stoel. Ik zit nu op een goedkoop kut ding van Blokker wat 2 jaar terug 40,- heeft gekost. Daarvoor had ik een relaxte manager stoel van 80,- die bij Karwei vandaan kwam. Helaas ging die na 3 jaar stuk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-07 10:59
Zelf onlangs een 2de hands P182 behuizing gekocht ben nog steeds smoor op dat ding, en in vergelijking met mijn vorige behuizing was er ineens ook kabel management mogelijk.

P182 vind ik best tijdloos. Zal binnenkort ook wat Pics plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomacious
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-12-2023
Hallo hallo,

Ik heb gister voor het eerst een pc in elkaar gezet en alles werkt ! Echter hij geeft een error dat mijn cpu fan te sloom gaat. Namelijk tussen de 300 - 600rpm. Is dit een probleem of geeft hij alleen een error omdat die een standaard fan verwacht ? de temp. zit tussen de 30-39 graden. Dat is goed toch ? ( Zoals jullie mischien merken ben ik helemaal nieuw in de hardware wereld )

ik heb dus een asus p8p67 pro
met intel i7 2600k
en dus mugen 2

thanks alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
mischien zit er bij je moederbord een programma waar je de fans mee kan regelen.
kan je een fan profiel maken zodat je fans langzamer draaien als de pc niks te doen heeft.
al zal de bios dat nu al wel doen want 300-600rpm is gewoon goed verder.
staat de cpu fan in de bios wel op pwm? dat ondersteund de mugen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomacious
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-12-2023
Thanks voor de snelle reply,

Ik heb net wat in de bios gezocht:

CPU Q-Fan Control - enabled
CPU fan speed low limit - heb ik veranderd van 600 naar iets lager zodat die niet meer de error geeft.
CPU fan profile - standard, heb ik zo gelaten ( had de keuze tussen silent, turbo, manual )

kon niet vinden of die op pwm was ingesteld.

maar in principe maakt het niks uit als mijn cpu maar rond de 30-40 graden is ? ( want dat is de ideale temp. ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
30 graden idle is gewoon goed je kan eens kijken hoe warm hij word met prime 95 met 8 threads.
als de koeler goed gemonteerd zit zal ie rond de 50 graden moeten blijven op de cores gemeten met coretemp.
mijn i7 860 wel icm mugen 2 weet niet of een 2600k veel warmer word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Het rare is is dat mijn CPU vandaag voor het eerst 60 graden warm werd, zo'n 4 graden hoger dan mijn maximum van 2 weken terug. Iemand een idee? De Mugen is 1 maand terug aangebracht, en afgelopen tijd is er niks veranderd aan mijn pc. De pc is stofvrij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels peersman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09-2023
Beste Mede tweakers,

Ik heb zaterdag al mijn nieuwe pc onderdelen binnen gekregen en ben toen aan de slag gegaan.
Ik heb de Coolermaster CM 690 ll Advanced gekocht samen met een Asus P8Z68-V Pro en de Scythe Mugen 2 Rev. B koeler. Ik loop tegen het probleem aan de de koeler niet te monteren in deze kast.
Dit omdat de uitsparing van de kast niet groot genoeg is! Ik kan nu de backplate niet bevestigen zonder het mobo er weer uit te schroeven.

Heeft een van jullie dit eerder gehad met een socket 1155 mobo in deze kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik ben van plan deze CPU koeler te kopen (rev b)
Alleen zit zo in dubio of deze wel gaat passen op me mobo: Asrock P67 Extreme4

Heb al lopen zoeken op google en youtube, maar ken nergens iemand vinden met dit mobo en die koeler.

Vanwege die hoge koelblokken die erop zitten. Iemand een antwoord hierop? :?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels peersman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09-2023
Xtr3me4me schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:48:
Ik ben van plan deze CPU koeler te kopen (rev b)
Alleen zit zo in dubio of deze wel gaat passen op me mobo: Asrock P67 Extreme4

Heb al lopen zoeken op google en youtube, maar ken nergens iemand vinden met dit mobo en die koeler.

Vanwege die hoge koelblokken die erop zitten. Iemand een antwoord hierop? :?
Waarschijnlijk kan dit wel. Je zou denk ik alleen eerst het geheugen erin moet zetten voor je de koeler plaatst en je moet geen geheugen nemen zoals de http://tweakers.net/price...nce-cmz8gx3m2a1600c8.html Deze hebben van die uitstekkels erop zitten en dat gaat voor wat ik gehoord heb niet passen dus je moet een low profile nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
HardCoreGamer schreef op zondag 31 juli 2011 @ 21:44:
Het rare is is dat mijn CPU vandaag voor het eerst 60 graden warm werd, zo'n 4 graden hoger dan mijn maximum van 2 weken terug. Iemand een idee? De Mugen is 1 maand terug aangebracht, en afgelopen tijd is er niks veranderd aan mijn pc. De pc is stofvrij...
Heb je de 2600K overgeklokt of niet? Zo ja dan is het normaal, zo niet dan is het niet normaal.

Mijn 2600K wordt op 4.2GHz met full load op alle cores / threads 65c. Opzich prima want ik haal toch vrij zelde in praktijk 100% belasting op alle cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

niels peersman schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:21:
[...]

Waarschijnlijk kan dit wel. Je zou denk ik alleen eerst het geheugen erin moet zetten voor je de koeler plaatst en je moet geen geheugen nemen zoals de http://tweakers.net/price...nce-cmz8gx3m2a1600c8.html Deze hebben van die uitstekkels erop zitten en dat gaat voor wat ik gehoord heb niet passen dus je moet een low profile nemen.
Ja dat dacht ik al, neem daarvoor ook de pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile

Maar de CPU koeler zou wel in deze mobo van mij moeten passen als ik de hoogte kijk van de mugen2.
pricewatch: Aerocool CyborgX

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 19:10

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ik heb de i7 860, p183 en dus ook de Mugen 2. Voo rmijn OCZ platinum geheugen heb ik de fan wat omhoog getrokken aan de ijzertje waardoor het net past zoals het moet. Dus de push config. Voor standaard pc werk kan hij gerust passief draaien (40-45graden). Maar op 45% hoor ik hem toch totaal niet en blijft hij toch net iets frisser (35-40). Overclocken doe ik niet, tijdens gamen of fotoshop kom ik zelden over de 50°, met de fan nooit hoger dan 80%. Het belangrijkste van al is dat mijn push (mugen) en pull (van de case achteraan) goed samenwerken. De bovenste fan helpt voornamelijk om northbrigde en ram goed te koelen, heeft weinig nut voor CPU koeling.
Volgens mij blijft dit de beste bang for buck cpu koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

niels peersman schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:12:
Ik loop tegen het probleem aan de de koeler niet te monteren in deze kast.
Dit omdat de uitsparing van de kast niet groot genoeg is! Ik kan nu de backplate niet bevestigen zonder het mobo er weer uit te schroeven.

Heeft een van jullie dit eerder gehad met een socket 1155 mobo in deze kast?
Ja. Er zijn toch veel kasten waarbij de uitsparing op het moederbord-tray niet geheel gelijk is aan de positie van de cpusocket van het moederbord. Dit komt waarschijnlijk doordat vele kasten de mogelijk (moeten) bieden om een ATX, mATX, miniITX of extended ATX in te bouwen. De formfactor van het moederbord bepaalt op welke locatie de CPU komt te zitten, wat natuurlijk bij elk formaat verschillend kan zijn.

Ik zou zelf ook graag zien dat ze de uitsparing iets meer "standaardiseren" op normaal ATX-formaat. Nu lijkt het een "nice to have" als de uitsparing groot genoeg is, om je CPU koeler met standaard ATX mobo te kunnen vervangen, terwijl het een nice-to-have zou moeten zijn wanneer je afwijkt van de meest gangbare standaard, zoals mATX en eATX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Sir_Hendro schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:23:
[...]

Heb je de 2600K overgeklokt of niet? Zo ja dan is het normaal, zo niet dan is het niet normaal.

Mijn 2600K wordt op 4.2GHz met full load op alle cores / threads 65c. Opzich prima want ik haal toch vrij zelde in praktijk 100% belasting op alle cores.
Hey,
Ik heb een Intel i7 920, op de stock setting met Intel Turbo Boost aan...
Ik vind het ook vreemd, misschien komt het omdat ik heb ingesteld dat mijn Mugen ventilator pas bij 45 graden of hoger aan mag...?

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Heren past in deze kast http://www.advancetec.co....idi_Tower_Case_No_PS.html een mugen 2?

Dank alvast?

Als het niet kan dan zou dit het alternatief zijn

http://www.zalman.com/ENG/product/Product_Read.asp?idx=378

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
meten is weten, ff rolmaatje van je cpu in de socket naar je kastwand...mugen gaat niet passen iig, zallman zal erom spannen

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Jerdek schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:11:
meten is weten, ff rolmaatje van je cpu in de socket naar je kastwand...mugen gaat niet passen iig, zallman zal erom spannen
Dat dacht ik al..

wil mn 2500k richting de 5ghz krijgen.. Red ik denk niet met stock cooler

• Jerdek
afstand meten van de cpu tot wandkast, buitenmaat van je kast is 180 mm oid, valt nog iets af aan de binnenkant he en mugen is 158 mm
edit,
iig al cm spacers en nog wel cm van mobo+processor....

[ Voor 20% gewijzigd door Jerdek op 11-08-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik heb juist mijn systeem gemonteerd en even proef gestart

En met de case volledig open, enkel CPUfan en gewoon in bios draait mijn i7 2600 aan 45, stilaan 46 en nu al voorzichtig naar 47 graden. MB temp is 30 graden.

Mobo is een asus p8Z68-V pro, case een coolermaster CM690-advanced en cooler een scythe mugen 2 Rev B met arctic silver 5.
Ik heb de heatsink en cpu afgekuist met ontsmettingsalcohol (had niets anders) en keukenpapier en daarna een dun streepje arctic silver opgelegd (niet opengesmeerd).
Zijn deze temps normaal bij een eerste boot (dat alles zich nog een beetje moet zetten) of heb ik iets verkeerd gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Dus op ide is je CPU (en niet de kern) 45 graden warm?
Dat is wel veel, aangezien mijn i7 920 rond de 30 - 35 max warm wordt zonder ventilator van mijn Mugen 2 aan.
Na 3 uur Prime 95 gedraaid te hebben werd mijn CPU max 64 graden warm, waarna hij weer snel naar 62 graden werd afgekoeld en zo weer naar de 64 ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:38

Fordox

00101010

Remco Tr schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:52:
[...]

Dat dacht ik al..

wil mn 2500k richting de 5ghz krijgen.. Red ik denk niet met stock cooler
ehmmm ik neem aan dat je met een mugen geen enkele processor stabiel krijgt op 5ghz. ik moest een beetje lachen :P

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
Voor de rest draait er wel geen enkele fan, enkel die op de heatsink aan 730 rpm, nog geen vga kaart geinstalleerd ook, gewoon op onboard vga aangesloten.
Ik heb bij de installatie wel de eerste keer de koeler weer losgetrokken en dan de arctic silver weer afgekuist van de heatsink en cpu met ontsmettingsalcohol en dan opnieuw gemonteerd.
Moet ik het met iets anders afkuisen misschien? Heb enkel die alcohol en white-spirit in huis.
Als ik de koeler opnieuw zou demonteren, waarmee kuis ik het dan best af?

[ Voor 7% gewijzigd door StRuJeKeR op 14-08-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Mijn Mugen 2 maakt wat lawaai, welke fan zou ik er het beste in kunnen doen? Hij moet genoeg airflow nemen, extra maar dan ook extra stil. En led verlichting in de ventilator is wel een must door mijn nieuwe case... :P

Iemand een idee? Een budget heb ik niet, aangezien die dingen toch niks kosten. :)

Na wat zoeken kwam ik op deze uit:
pricewatch: Coolink SWiF2-120P, 120mm

Weet niet hoe het dan met de lucht / geluid prestaties gaat zitten. Ook is de Typhoon misschien wel beter? Iemand ervaring? :)

[ Voor 32% gewijzigd door iApp op 14-08-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
Ik heb alles opnieuw gedemonteerd, schoon gemaakt met keukenrol en ontsmettingsalcohol, arctic silver erop en opnieuw gemonteerd en zelfde resultaat, 46 graden in bios. Van bij het eerste beeld al 42 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
@strujeker,
wat dacht je van je kast sluiten en je casefans eens aanzetten, dan krijg je pas een goede airflow in je kast en zal je Mugen ook beter werken
Zonder verdere airflow zal de mugen ook niet optimaal werken.

edit:
wordt de Mugen wel warmer?
Met welk programma lees je je temperatuur uit? met de bios dus
Staat je fan push of pull?
Heb je de folie eraf gehaald?

En schoonmaken kan gewoon met alcohol.
Nieuwe montage is geen streepje, maar een klein bolletje( van rijstkorrel tot halver erwt) in het midden van je processor en dan de schroeven kruislings aandraaien.

[ Voor 59% gewijzigd door Jerdek op 14-08-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
de mugen wordt niet echt warm
fan staat push en de folie is er af gehaald

Ik heb de arctic silver in een streepje in het midden van de cpu gedaan omdat het volgens de uitleg van arctic silver zo moet bij een core i7.
En omdat de ene zegt uitsmeren, de andere een erwt in het midden, nog iemand anders zegt nog iets anders ... heb ik dus maar de instructies van arctic silver opgevolgd.
Dus volgens jouw heb ik er teveel koelpasta opgedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
rijstkorreltje tot half erwtje in het midden is genoeg, het vloeit dan mooi uit en je krijgt geen luchtinsluitingen.
Verder moet je gewoon je casefans aanzetten en je kast dicht voor betere airflow.
koele lucht voor onderin binnen en hete lucht achter bovenin weg.

koelpasta is puur om enige oneffenheden op te heffen, niet om te metselen.

http://www.youtube.com/watch?v=ffK7L0Qj13Q

de pea-methode is zoals je in bovenstaand filmpje kunt zien de beste verspreiding.

[ Voor 28% gewijzigd door Jerdek op 15-08-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
Ik heb de koeler nogmaals opnieuw gemonteerd en dus enkel in het midden wat koelpasta en gaf zelfde resultaat van temps.
Daarna de rest gemonteerd, casefans aangesloten en kast gesloten, temp liep al op naar 49 graden in bios.
Nu weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07 09:47

The DenMan

PSN ID: Thedenman

StRuJeKeR schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:53:
Ik heb juist mijn systeem gemonteerd en even proef gestart

En met de case volledig open, enkel CPUfan en gewoon in bios draait mijn i7 2600 aan 45, stilaan 46 en nu al voorzichtig naar 47 graden. MB temp is 30 graden.

Mobo is een asus p8Z68-V pro, case een coolermaster CM690-advanced en cooler een scythe mugen 2 Rev B met arctic silver 5.
Ik heb de heatsink en cpu afgekuist met ontsmettingsalcohol (had niets anders) en keukenpapier en daarna een dun streepje arctic silver opgelegd (niet opengesmeerd).
Zijn deze temps normaal bij een eerste boot (dat alles zich nog een beetje moet zetten) of heb ik iets verkeerd gedaan?
Ik heb afgelopen zaterdag mijn 2500k met SM2 rev B geplaatst in dezelfde kast en haal nu idle 31 a 32 en stock load 52 a 53. Denk zelf dat het dus best aan de hoge kant is. Maar belangrijkste zijn de temps onder full load.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
@strujeker,
erg vreemd, heb je hem wel goed aangedraaid?
Ik draai met phenom II 955BE stock, ook met die koeler idle op 31-33 graden.
Ik heb wel goede airflow in de kast.
en artic silver moet wel ff settelen, je temp zou nog wat omlaag moeten gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Je gebruikt een Mugen 2? Ik heb hetzelfde probleem gehad herinner ik. Dat kwam omdat de Mugen 2 niet stevig vast zat aan mijn moederbord waardoor er een kleine ruimte was tussen mijn CPU en Mugen...

Ik heb dat opgelost door de bouten waar de Mugen aan vast zit, om te draaien. En zo krijg ik dus ook temps van rond de 58 graden full loaded of hoger als ik hem een paar uur loaded zet natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
Je moet hem idd kruislings en stevig aandraaien!
volgens mij heb ik de mijne tot eind van de draad vastgedraaid.

[ Voor 40% gewijzigd door Jerdek op 15-08-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
De bouten zijn volledig aangedraait tot het einde van de schroefdraad tegen de moertjes kwam.
Heb hem nu paar uur uit laten staan en terug aangezet en draait na 5min al weer aan 47 graden.
Alle kabels zijn weggewerkt dus die houden de airflow al niet tegen.
Ik heb hem nu 3 keer gemonteerd en 3 keer draait hij aan dezelfde temps.
Het probleem is dat ik hem telkens volledig moet uit elkaar halen om die koeler los te krijgen.
Misschien iets anders gaan halen om de cpu en heatsink af te kuisen? Of is de sensor brak? (ijdele hoop :p)
Dacht dit ding eventjes op een dag in orde te zetten, maar slaagt dus wat tegen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
als je je hand op de koeler legt is die dan koel, handwarm of heter?
Je probleem is echt vreemd, heb zelf al een paar pc's gebouwd met mugen 2 rev b en ging gewoon in 1x goed...allemaal idle rond 30-33 graden.

edit: alcohol is gewoon goed hoor, of wasbenzine(white spirit)

[ Voor 13% gewijzigd door Jerdek op 15-08-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
koeler is handwarm.
bios geeft nu 50 graden aan en 29 voor mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
kijk eens met HW monitor
of ander progje dat je bij je MB gekregen hebt.

[ Voor 50% gewijzigd door Jerdek op 15-08-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
Updateje: Heb bios geupdate naar laatste versie (was 0501 van 30/05/2011) nu 0606 van 03/08/2011 en cpu temp in bios is ineens 20 graden lager draait nu 29 zelfde als mobo.
Straks of morgen dan maar eens windows installeren om verder te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
kijk, probleem gevonden dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
Ik hoop het, zal wel zien wat hij in windows doet en onder load.
Heb nu alle casefans op minimum gezet en draait nu 32 33 in bios.
Progje dat bij mobo zit is beste om in windows uit te lezen zeker?
Iig al bedankt voor de hulp iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
dat zijn normale waarden strujeker.
ik ging er eigenlijk vanuit dat je mobo de meest recente bios had.
ja progjes bij het mobo zijn van de fabrikant he, wel ff kijken of er al nieuwere versie online staat!

[ Voor 81% gewijzigd door Jerdek op 15-08-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
Ik ook, tot ik dacht: hmm zal de laatste drivers al maar eens downloaden en op usb-stick zetten en toen zag ik nieuw bios, maar niks in de updates over temp-sensors of nieuwe cpu-types. Baat het niet dan schaad het niet dacht ik en hup :) Vond het ook raar dat de achterkant van de socket ook niet heet was.
Er is wel wat veranderd tegenover de laatste pc die ik gemonteerd heb (de athlon 64 waar ik nu op werk wordt in september 7, dat is al een forse kleuter :P ).
Ik hoop dat de rest nu zonder problemen verloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
gewoon cdtje van bakken, zonde om er een usb aan te offeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsubarov
  • Laatst online: 01-07 09:54
Ik heb wat problemen met mijn temps denk ik. Het systeem steekt nu een dag in elkaar. Ik heb een i5 2500k in een Fractal design Define R3 steken. Deze word gekoeld door een Scythe Mugen 2 Rev b. Idle temps zijn rond de 40 graden, stressed rond de 70 graden. Dit is toch veel te hoog, niet? Waarschijnlijk nog eens opnieuw installeren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
De recentste bios voor je moederboard geinstalleerd? scheelde bij Strujeker ook 20 graden.
Welke koelpasta heb je gebruikt, de bijgeleverde is minder goed dan bv artic silver5 en drupje in het midden van je processor is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsubarov
Jerdek schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:47:
De recentste bios voor je moederboard geinstalleerd? scheelde bij Strujeker ook 20 graden.
Welke koelpasta heb je gebruikt, de bijgeleverde is minder goed dan bv artic silver5 en drupje in het midden van je processor is genoeg.
Yup, ik heb de recentste bios. Ik heb inderdaad de meegeleverde koelpasta gebruikt. Geprobeerd een klein erwtje in het midden te doen. Als ik zie dat andere mensen overclocken en dan nog maar 50 °C op full load hebbe..dan baart me dit toch wat zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
je backplate wel kruislings en tot het einde van de draad aangschroefd...
had je al gedaan dus!

edit:
de bijgeleverde pasta is wel erg dik, kan zijn dat die langer nodig heeft om uit te vloeien...

[ Voor 48% gewijzigd door Jerdek op 28-08-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsubarov
Jerdek schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:06:
je backplate wel kruislings en tot het einde van de draad aangeschroefd?
Helaas niet kruislings nee :-(
Ik kan ze wel eens verder aandraaien om te zien of dat iets doet.
De installatie was vrij moeilijk, veel moeite mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
welnee, je moet alleen je mobo los hebben, koeler op z'n kop op tafel, mobo met druppie pasta op de cpu erop, backplate erop en aandraaien

edit, bij niet kruislings, heb je kans dat die koeler er niet helemaal recht op zit, ff nadraaien kun je idd proberen

[ Voor 30% gewijzigd door Jerdek op 28-08-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Ik blijf speling houden de met de mugen 2 rev b, kruislings aangedraaid maar maakt geen verschil.. ik heb er 2 washers tussen gedaan en dat werkte ook.

[ Voor 21% gewijzigd door iNFiNiTY- op 24-02-2012 17:24 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste