Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

bunneh schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 14:49:
Zo te lezen op mydellmini.com is dell gestopt met de mini 9 , ben benieuwd wat er voor in de plaats komt
mischien wel de adamo 9

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Nee, de Adamo is een heel duur designproduct. Als er een Adamo 9 komt dan wordt dat zeker geen goedkope netbook zoals de Mini 9 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Topicstarter
Zoals beloofd mijn bevindingen met de Latitude 2100 serie (hoewel ik 'n pre-produktie model had).

Allereerst foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2100mjk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/33maamd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2mw8eqc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/29vkzn5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/dux6c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/14x2hbd.jpg

Dan wat bevindigen:
Mijn model was uitgerust met 'n touchscreen. Vond 't niet echt praktisch en miste vooral een stylus (ben ik gewend van m'n pda). De resolutie van 1024x576 vond ik minder. Ik mis dan verticaal toch 't nodige. Doe mij maar 768 of zelfs 1024 verticaal.
De wireless kaart (Dell 1510) werkte bij mij niet goed samen met m'n linksys wrt160n. Kan natuurlijk de combi zijn, maar wel iets om in 't achterhoofd te houden vind ik.
De snelheid (zelfs met Vista Business) viel me alleszins mee. Lekker vlot ondanks maar 1Gb geheugen.
Geluidskwaliteit was iig stukken beter dan de Mini 12 die ik eerder had.
Al met al 'n leuk toestel met een mooi design. Het rubber op de behuizing maakt 't wel apart.

[ Voor 16% gewijzigd door magic_nl op 09-06-2009 00:08 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 15:31
Vandaag mijn Dell Inspiron Mini 10 binnen gekregen en ik zie ook hierin weer de degelijke kwaliteit en design van Dell producten terug. Heerlijk apparaatje en snelheid bevalt prima.

Heb de Z530 variant met de Intel 500 GMA, een 1366 x 768 scherm, SATA 160gb harddisk en de 6-cell accupack.

De keuze voor de hogere resolutie ben ik wel blij mee, dit kijkt nog net prettig en er kan tenminste voldoende op je scherm weergegeven worden. Ik heb de HDMI-poort aangesloten op mijn 27" scherm en krijg er netjes een resolutie van 1900 x 1200 uitgeperst.

De 6-cell accupack is (hoogstwaarschijnlijk) handig in gebruik zonder stopcontact, maar het design wordt er niet beter op; hij steekt aan de onderkant uit, waardoor de netbook schuin staat. Dit komt natuurlijk wel de koeling weer ten goede, die voornamelijk aan de onderkant zit. Onder belasting wordt hij rechtsonder toch wel behoorlijk warm.

Het toetsenbord is prima te doen. Ik 'schrok' wel even van de functie-toetsen i.c.m. de multi-media toetsen. Standaard staat de netbook namelijk ingesteld dat je de FN-toets moet gebruiken voor de functie-toetsen en de multi-media toetsen direct bereikbaar zijn (volume, brightness, etc.). Gelukkig kun je dit omzetten in de bios.

In de bios kan overigens ook gelijk een harddisk-wachtwoord ingesteld worden. Dit lijkt me eigenlijk wel een 'verplichting' als je het apparaatje overal mee naar toe neemt en data erop hebt staan (hij is zo in een binnenzak mee te nemen, bijna dan ... )

Het geluid uit de speakers is zuiver en OK, maar veel bass hoef je niet te verwachten met zo'n kleine omvang.

Binnenkort even een externe cdrom-speler lenen en dan ga ik eens kijken of Windows 7 een beetje draait op een 1GB netbook ;)

Toevoeging: Er zit geen harddisk en accu-laad led op de netbook, dat zou op zich wel handig zijn. Het opladen kun je nu alleen volgen via een stukje software helaas...

[ Voor 4% gewijzigd door rookie no. 1 op 24-06-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 15:43
rookie no. 1 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:40:

Binnenkort even een externe cdrom-speler lenen en dan ga ik eens kijken of Windows 7 een beetje draait op een 1GB netbook ;)
Dat doet een tweaker met een USB-stick! (zoek maar in het Windows 7 topic!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Hmmm...tnx voor de tip. Had hem wel voorbij zien komen, maar niet meer aan gedacht.

Windows 7 (build 7100) staat er inmiddels op, ging best snel. Na een Windows update (incl. drivers) en wat losse stuurprogramma installaties loopt hij goed. Score is op volgorde:
2,2
4,3
2,9
2,5
5,3
Niet echt snel, zeker niet als je het vergelijkt met mijn desktop (Dell XPS 430 met OZC Vertex SSD), maar het is te doen. Draai met Aero ingeschakeld overigens.

Begin wel de 'pause'-toets en de wireless on/of schakelaar te missen, al is het uit gemak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:03
Zal de Dell Mini 10 na de zomer goedkoper zijn dan nu? (minimaal 349 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Is een mogelijkheid, maar ik denk het niet. Men zou evt. nog van de oude voorraad af willen stappen gezien Pinetrail-M er aan komt, het nieuwe mobiele platform van Intel. Ook begint de productie van de nieuwe Atom-dualcore in september, de Atom D510. Deze komt naar verluid in december op de markt en men wil natuurlijk van de oude voorraad af zodat de fabrikanten niet met oude 945GSE's en N270's blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Kan iemand confirmen dat de 'mini laptop' die Vodafone als prepaid internet laptop verkoopt nog steeds de Dell Mini 9 is? Ze zetten er zelf namelijk geen nummer bij, waardoor het onmogelijk is voor mij om daar zekerheid over te hebben, en vanwege een bedoelde OSX install (ivm meer Macs in huis) is een 10 voor mij totaal waardeloos.

Daarnaast vroeg ik me af of mensen ervaring hadden met de ingebouwde 3G modem van Vodafone met een Voda SIM op OSX gebruiken. Draait dat een beetje okee? Is het mogelijk om andere SIMs erin te stoppen (zijn er uberhaupt andere providers die los data only SIMs leveren)? Zijn daar nog speciale instellingen voor nodig?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de 10v een ingebouwde sim-module heeft voor 3G net zoals de 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Acolyte57 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 07:13:
Kan iemand confirmen dat de 'mini laptop' die Vodafone als prepaid internet laptop verkoopt nog steeds de Dell Mini 9 is?
Ik zou het aan Vodafone vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb via mijn werk de Mini10 net besteld, dacht ik heel leuk Hackintosh mee te draaien, gaat dat dus niet, jammer de pammer, en gezien ik XP nou niet echt een fijn OS vind, zijn er nog andere leuke opties?

De 10v is niet te krijgen via dat programma, en eigenlijk wil ik doe ook niet wegens het ontbreken van de HDMI...

Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor films voor de kids, en beetje mailen, word/excel en surfen..

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

joeltje schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:48:
Ik heb via mijn werk de Mini10 net besteld, dacht ik heel leuk Hackintosh mee te draaien, gaat dat dus niet, jammer de pammer, en gezien ik XP nou niet echt een fijn OS vind, zijn er nog andere leuke opties?
Windows 7 RC (gratis down te loaden) lijkt me de beste optie. Verder zijn er allerlei linux varianten waarvan ik niet weet of ze erop werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Philflow schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:18:
Ik zou het aan Vodafone vragen...
Heb ik gedaan. Geen reactie op mails, bij de helpdesk weten ze het niet en verwijzen ze me door naar de afdeling Data, maar daar kan niemand me weer naar doorverbinden. Heel fijn.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 19:37
rookie no. 1 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:40:
Vandaag mijn Dell Inspiron Mini 10 binnen gekregen en ik zie ook hierin weer de degelijke kwaliteit en design van Dell producten terug. Heerlijk apparaatje en snelheid bevalt prima.

Heb de Z530 variant met de Intel 500 GMA, een 1366 x 768 scherm, SATA 160gb harddisk en de 6-cell accupack.

De keuze voor de hogere resolutie ben ik wel blij mee, dit kijkt nog net prettig en er kan tenminste voldoende op je scherm weergegeven worden. Ik heb de HDMI-poort aangesloten op mijn 27" scherm en krijg er netjes een resolutie van 1900 x 1200 uitgeperst.

De 6-cell accupack is (hoogstwaarschijnlijk) handig in gebruik zonder stopcontact, maar het design wordt er niet beter op; hij steekt aan de onderkant uit, waardoor de netbook schuin staat. Dit komt natuurlijk wel de koeling weer ten goede, die voornamelijk aan de onderkant zit. Onder belasting wordt hij rechtsonder toch wel behoorlijk warm.

Het toetsenbord is prima te doen. Ik 'schrok' wel even van de functie-toetsen i.c.m. de multi-media toetsen. Standaard staat de netbook namelijk ingesteld dat je de FN-toets moet gebruiken voor de functie-toetsen en de multi-media toetsen direct bereikbaar zijn (volume, brightness, etc.). Gelukkig kun je dit omzetten in de bios.

In de bios kan overigens ook gelijk een harddisk-wachtwoord ingesteld worden. Dit lijkt me eigenlijk wel een 'verplichting' als je het apparaatje overal mee naar toe neemt en data erop hebt staan (hij is zo in een binnenzak mee te nemen, bijna dan ... )

Het geluid uit de speakers is zuiver en OK, maar veel bass hoef je niet te verwachten met zo'n kleine omvang.

Toevoeging: Er zit geen harddisk en accu-laad led op de netbook, dat zou op zich wel handig zijn. Het opladen kun je nu alleen volgen via een stukje software helaas...
Wou vandaag ongeveer dezelfde config bestellen, maar ik kan enkel de Z520 kiezen .. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Acolyte57 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 15:51:
[...]

Heb ik gedaan. Geen reactie op mails, bij de helpdesk weten ze het niet en verwijzen ze me door naar de afdeling Data, maar daar kan niemand me weer naar doorverbinden. Heel fijn.
Edit: godverdomme wat een gezeik om 1 zo'n kutplaatje te posten!!!! :( :( :( Denk je iemand eff te kunnen helpen met wat tekst en een plaatje :( :( :(

Is ook de laatste keer dat ik geprobeerd heb om een plaatje te posten, bekijk het maar met die ingewikkelde kankerzooi. :( :( :(

Edit2: excuses voor m'n frans. Acolyte57 als je op de website kijkt van Vodafone waar hij opstaat dan zie je rechtsonderin onder het kopje ''extra's'' staan: ''Prepaid Simpack Dell Mini 9'', das je bevestiging ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Lau26 op 04-08-2009 23:02 ]

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Weet iemand trouwens of je bij de Dell Mini 9 van Vodafone XP-Home of Pro krijgt?

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
caoim schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:04:
[...]

Wou vandaag ongeveer dezelfde config bestellen, maar ik kan enkel de Z520 kiezen .. :(
bel even met zo'n verkoper, ze hebben wel degelijk de z530 (1.6ghz) als optie, staat alleen niet op de site.
Hoe ik dat weet? heb zelf net gebeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
joeltje schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:48:
Kijk HIER eens voor OSX op de mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Lau26 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:36:
Weet iemand trouwens of je bij de Dell Mini 9 van Vodafone XP-Home of Pro krijgt?
Op een netbook mag geen Pro geinstalleerd worden.
Is dus standaard altijd Home.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• joeltje
  • Niet online
Skillz schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:16:
[...]

Kijk HIER eens voor OSX op de mini
Thanks Skillz, had ik gedaan, maar daar bleek duidelijk dat OSX niet gaat werken op de 10, wel de 10v...

Ik heb niets te melden.

• Acolyte57

Acolyte57

Lau26 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:06:
Acolyte57 als je op de website kijkt van Vodafone waar hij opstaat dan zie je rechtsonderin onder het kopje ''extra's'' staan: ''Prepaid Simpack Dell Mini 9'', das je bevestiging ;)
Thanks Lau, had het idd ook gezien, maar ik durfde er niet ook meteen van uit te gaan dat ze niet gewoon vergeten zijn dat nummer te veranderen ;)

• bitpixl
  • Niet online
joeltje schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:27:
[...]
Thanks Skillz, had ik gedaan, maar daar bleek duidelijk dat OSX niet gaat werken op de 10, wel de 10v...
Ah ja, das jammer, ik zag alleen dat het osx gelateerd was en weet sinds gisteravond dat de Mini 10 fixed 1GB heeft, dus niet uit te breiden....grmbl :(
Zit nu te twijfelen of ik de 10v ga nemen, hoe is de geluidsweergave van de mini 10? 'Blikkerig'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is de mini 9 nog nieuw te koop?

• Lau26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Skillz schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:48:
[...]

Ah ja, das jammer, ik zag alleen dat het osx gelateerd was en weet sinds gisteravond dat de Mini 10 fixed 1GB heeft, dus niet uit te breiden....grmbl :(
Zit nu te twijfelen of ik de 10v ga nemen, hoe is de geluidsweergave van de mini 10? 'Blikkerig'?
Als ik had kunnen kiezen, was ik toch voor de 10v gegaan. Hoewel de specs anders zijn, kan daar wel OSX op, en dat was eigenlijk het doel voor mij.. maar goed.

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 07:34:
Waar is de mini 9 nog nieuw te koop?
Ik heb er net 1 besteld op de Engelse Ebay (2GB, 16GB SSD, Bluetooth, webcam, WWAN), hoop hem morgen in huis te hebben. USB-stick met OSX wordt voorbereid as we speak. :)

[ Voor 10% gewijzigd door MartijnGizmo op 25-08-2009 20:35 . Reden: link ingevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Hmm beetje vaag dat er in de advertentie staat dat ie maar een 8Gb SSD heeft (alleen bovenaan staat 16Gb).
Ik zou als ik jou was daar nog wel duidelijkheid over willen hebben voordat je hem besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zie helemaal onderaan, er zit gewoon een 16GB in. Hij's vandaag binnengekomen, en het klopt gewoon. :) OSX aan het installeren as we speak...

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

En een kleine update, alles werkt inmiddels feilloos onder OSX, inclusief het WWAN-modem met een prepaid-kaartje van Vodafone. *O*

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/549692014.png

En ja, ik weet dat het officieel niet mag, maar voor E 9,50 in de maand voldoet het prima voor die paar keer dat ik onderweg ben. :)

• Lau26
Heeft ie een Qwerty toetsenbord? Zou je mischien een foto kunnen maken van het toetsenbord en die posten? Want ik weet dat bijv Apple Macbooks maar 1 of 2 knoppen verschillen van de NL-versies (Qwerty), maar ik weet niet hoe het bij de Mini 9 zit :?

Ik ben namelijk ook wel geinteresseerd in een Mini 9 van deze verkoper op Ebay :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Lau26 op 27-08-2009 18:34 ]

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ja, is gewoon QWERTY, alleen dan met een £-teken boven de 3. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mydellmini.com/images/t_uk-keyboard.jpg

Ik heb op MyDellMini.com een UK-layout voor OSX gevonden, die prima werkt. De ALT- en Windows-toets heb ik fysiek omgewisseld, ze zijn er zo af te trekken. Two-finger-scrolling op het touchpad werkt inmiddels ook. *O*

Foto's staan nog op m'n camera, deze heb ik al wel:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2650/3858630633_4664df36f0.jpg

Windows-logo is er inmiddels al af... :D

• Philflow

Philflow

Hier ook veel Dell Minis te koop (refurbished):
http://www.ndc.co.uk/browse_sub-Inspiron_Mini_9-113.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• singelsma
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2023
Daar zou ik uit de buurt blijven, die toko koopt spullen op die door Dell zijn teruggenomen als defect.
Servicetags zijn vaak verwijderd en laptops hebben geen fabrieksgarantie, enkel RTB waarbij het product terug naar de UK gestuurd moeten worden in geval van problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Inderdaad 1 jaar carry in garantie en 10300x 99% positieve ebay feedback. Een pakketje versturen naar UK kost weinig dus dat maakt weinig uit. Verder staat hier een goede uitleg van wat refurbished wél betekent: http://www.ndc.co.uk/faq.php

Edit: ik heb de 1% negatieve feedback even gelezen, ik zou ook liever ergens anders kopen. De staat van de procucten is geen probleem, maar het feit dat ze blijkbaar regelmatig niet reageren wel.

[ Voor 43% gewijzigd door Philflow op 28-08-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zo, laatste ergernis is ook verholpen, slaapstand werkt nu ook prima onder OSX. :) Bleek simpeler dan ik dacht, dsdt.aml verwijderen, rebooten en opnieuw aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Philflow schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:16:
Inderdaad 1 jaar carry in garantie en 10300x 99% positieve ebay feedback. Een pakketje versturen naar UK kost weinig dus dat maakt weinig uit. Verder staat hier een goede uitleg van wat refurbished wél betekent: http://www.ndc.co.uk/faq.php

Edit: ik heb de 1% negatieve feedback even gelezen, ik zou ook liever ergens anders kopen. De staat van de procucten is geen probleem, maar het feit dat ze blijkbaar regelmatig niet reageren wel.
Daarnaast zijn ze niet eens zo goedkoop 180 pound voor een dell mini 9 + 100 pound voor de 3g modem kom je al op 280 pound dat is 320 euro, bij vodafone.nl kost een nieuwe 380 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
B0MBACI schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:54:
[...]

Daarnaast zijn ze niet eens zo goedkoop 180 pound voor een dell mini 9 + 100 pound voor de 3g modem kom je al op 280 pound dat is 320 euro, bij vodafone.nl kost een nieuwe 380 euro.
Ja en bij die Ebay-shop kost ie zelfs meer dan 100 pleuro minder (€273) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Leuk om te zien dat er toch veel mensen zijn die een Dell mini hebben ge-Mac't :)
Zijn alle Mini's geschikt om OSX op te installeren? Want zelf zit ik een beetje te kijken naar een eigen projectje, maar dan wil ik het ook gelijk goed doen.
(Linkje naar eBay verkoper: is dit iets?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
De Mini10 iig niet die heb ik nml zonder op letten gekoopt. Let op de grafische kaart, want dat is de dood-doener bij de Mini10. De mini10v zou hackintosh moeten kunnen draaien, wellicht is een mini9 een betere keuze dan?

[ Voor 12% gewijzigd door joeltje op 29-10-2009 21:31 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
MartijnGizmo schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:10:
Ja, is gewoon QWERTY, alleen dan met een £-teken boven de 3. :)

[afbeelding]

Ik heb op MyDellMini.com een UK-layout voor OSX gevonden, die prima werkt. De ALT- en Windows-toets heb ik fysiek omgewisseld, ze zijn er zo af te trekken. Two-finger-scrolling op het touchpad werkt inmiddels ook. *O*

Foto's staan nog op m'n camera, deze heb ik al wel:
[afbeelding]

Windows-logo is er inmiddels al af... :D
Wat ik alleen raar vind is dat als je de keyboard-layout vergelijkt met die van deze site: http://cgi.ebay.com/DELL-...3ef8a93527#ht_2902wt_1167, dat jou layout 1 toets teveel heeft op de tab-rij, tel maar na, de jouwe heeft 14 toetsen en die op de ebaypagina 13 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb rechtsboven geen "Del", maar wel "-" en "=", dus inderdaad een knop extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Slecht nieuws voor de Mac'ers onder ons:

nieuws: 'Apple gaat installatie Snow Leopard op Atom-netbooks blokkeren'
(Er is hier op GoT geen officieel draadje voor, dus daarom hier aangezien er hier veel zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

HotFix schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:33:
Slecht nieuws voor de Mac'ers onder ons:

nieuws: 'Apple gaat installatie Snow Leopard op Atom-netbooks blokkeren'
(Er is hier op GoT geen officieel draadje voor, dus daarom hier aangezien er hier veel zijn)
Volgens mij kan dat hier ;)
[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Martijn weet jij van welk merk en type het WLAN-kaartje is dat in jou Dell zit? Dat zou ik graag willen weten namelijk om erachter te komen of die compatible is met Connectify: http://www.connectify.me/.

Bij voorbaat dank!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zou ik zo niet weten, gewoon de standaard-unit van Dell? Ik wil er voor meer bereik een Intel 5100 of 5300 in zetten... :)

Snow Leopard 10.6.2 draait inmiddels ook prima:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2776/4127945422_155dc32832.jpg

Verwijderd

Goed om te horen dat het installeren van Snow Leopard goed lukt. Ik zit zwaar te overwegen om een Dell v10 aan te schaffen en hem ook te hacken. Heb er echter nog geen ervaring mee, dus goed om te lezen dat het op zich te doen zou moeten zijn. Misschien een leuke klus voor de kerstvakantie. :)

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Dell heeft inmiddels zelf een Chromium OS image vrijgegeven voor de Mini 10v, zou het ook op de 9 moeten doen. Volgende week maar eens proberen... :)

http://www.mydellmini.com...me-os-build-mini-10v.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Chromium OS inmiddels getest, werkt in principe, zelfs mét Wifi (na 5 min wachten), maar er klopt iets niet met de DNS-instellingen bij de image van Dell.

Het Wifi-kaartje van m'n Mini 9 heb ik vervangen voor een 1505 van Dell, voor 802.11N en een wat beter bereik. Plug & play en werkt probleemloos onder OSX. :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2572/4151962635_29db0ccb89.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2791/4151964125_311b5c3f15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Laatst online: 17-09 17:17
Ik heb de Mini 10 besteld en als het een beetje mee zit ontvang ik hem vandaag. Ik heb de versie met Windows 7 Starter, is het handig om maar gelijk de Windows Anytime Upgrade te gebruiken naar Home Premium (N)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Als alles goed gaat brengt zwarte piet (lees: de UPS koerier) morgen een 10v voor me mee om te hackintoshen! Heeft er iemand een direct linkje naar een goede guide om ook de Snow Leopard updates erop te installeren? Anders blijf ik morgen gewoon rustig haken bij de 10.6 release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik kon na gebruik van de nieuwste NetBookInstaller (0.8.3.RC4) gewoon updaten met de Software Updater naar 10.6.2... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Gelukt! Thanks, de guide die ik gebruikte had nog geen info over de NBI erin zitten. Nu wist ik welke google term ik nodig had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Op de mini10 (dus niet de 10v) kan je ook OSX draaien:
http://www.mydellmini.com...eopard-11.html#post121480

werkt veel sneller dan XP!

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2713/4161746816_60856325d1_o.png

Sweet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Mijn tip: Dock aan de zijkant plaatsen, met maar 600 pixels hoogte kun je alle kleine beetjes gebruiken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

MartijnGizmo schreef op zondag 06 december 2009 @ 17:29:
Mijn tip: Dock aan de zijkant plaatsen, met maar 600 pixels hoogte kun je alle kleine beetjes gebruiken... :)
Thanks, heb ik even gedaan, maar dat voelde heeel raar aan als je een iMac hebt staan met de dock beneden... Ben je steeds op zoek naar je dock, zeg maar :) Heb 'm nu op autohide staan net als bij m'n iMac, dat werkt ook wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
zou je die wallpaper voor mij kunnen uploaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

RenaldoNiels schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:52:
zou je die wallpaper voor mij kunnen uploaden ?
Komt van een Flickr contact van me:
http://www.flickr.com/photos/djwarren/3962525713/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken een Dell 10v mini en heb hem direct toen hij binnenkwam gehackt naar Snow Leopard (versie 10.6). Hierbij mijn ervaringen:

Hoe heb ik geinstalleerd:
1. Ik heb de gids op Gizmodo gebruikt. Het taalgebruik is voor een niet-techno zoals ik prima te begrijpen en alles wordt heel helder stap voor stap uitgelegd met een paar handige foto's.
Ik heb NIET de update van de trackpad gebruikt waar Gizmodo naar verwijst, omdat dat een oude versie lijkt te zijn. Ik heb van het forum van MyDellMini een recente update gehaald voor de trackpad.
2. Het installeren van Snow Leopard was een fluitje van een cent en heel makkelijk om te doen. Ik ben geen techeut, maar meer een 'geavanceerd gebruiker' en heb weinig ervaring met hacken. Veel verder dan een gehackte iPhone ben ik nog niet gekomen, maar dit was uitstekend te doen.
3. BIOS naar een lagere versie zetten was spannend (blauwe schermen en hard gepiep), maar feitelijk ook simpel om te doen.
4. Het koste nog de meeste tijd om de installatieschijf van Snow Leopard over te zetten op een 8GB stickje. Dat duurde bijna 2 uur. De rest ging allemaal vlotter. In totaal heeft het me ongeveer 3 uur gekost, zonder dat ik iets had voorbereid of al had geinstalleerd of gedownload. Na die 3 uur werkte Snow Leopard! Supertof!

Hoe werkt het nu:
5. De trackpad van de Dell valt me erg tegen. Ik gebruik in de praktijk altijd een muis erbij, terwijl ik dat op m'n MacBook Pro nooit doe. De bediening van de trackpad blijft haperen (ook na het installeren van wat updates van de drives voor de trackpad). Voor onderweg is het eventueel wel te doen, maar een muis werkt echt beter. Dit valt me tegen, want ik wil helemaal niet met een muis werken.
EDIT: Na installatie van de nieuwste netbookInstaller (zie tips hieronder) werkt het wel uitstekend. De touchpad is prima te gebruiken en haast vergelijkbaar met de kwaliteit van m'n MacBookPro.
6. Ik heb internet-tethering met m'n iPhone werkend en dat gaat prima (zowel via USB als via bluetooth). Ik kan dus onderweg m'n iPhone in m'n zak doen en dan via de telefoon met m'n netbook online. Zo tof!

Tips voor het gebruik van een netbook naast een andere computer:
7. M'n mail is altijd gesychroniseerd met m'n MacBook Pro, omdat ik een IMAP-mailaccount gebruik. Alle nieuwe mail en de onderhanden mail van lopende klantprojecten staat op de server bij m'n provider. Met m'n MacBook Pro, m'n iPhone en nu m'n AppleDell kan ik dus altijd bij alle recente mail. Superhandig. \
8. Ik heb eenmalig alles van m'n MacBookPro via m'n Time Capsule overgezet op m'n netbook. Voordeel is dat je dan ook direct bijvoorbeeld al je favorieten in je browser goed hebt staan, maar ook dat alle programma's die je ooit op je andere Mac hebt geinstalleerd op je netbook staan. Dus zaken als Office voor de Mac, iWork, Evernote, of mindmap-programma's: alles staat op de netbook en alles lijkt te werken. Beter gezegd: ik ben nog geen programma's tegengekomen die niet op de netbook werken.
9. Ik synchroniseer al m'n belangrijke bestanden met Dropbox (ik gebruikte eerst iDisk maar dat werkte matig). Dropbox synct m'n netbook, MacBook Pro en iPhone, dus heb ik ook op de netbook al m'n belangrijke bestanden van m'n MacBook altijd bij de hand. Ik kan de netbook dus heel makkelijk gebruiken naast m'n echte grote laptop zonder dat ik bestanden niet bij me heb. Daardoor is het heel makkelijk om de netbook een dagje mee te nemen naar een beurs, seminar of een dagje treinen. De grote laptop blijft dan veilig thuis en ik heb niet zo'n zware tas. :-)

Kleine dingen die nog niet goed werken:
10. De slaap-functie werkt nog niet, m'n netbook is bevroren als ik hem weer opstart. Ik heb nog niet uitgezocht of en hoe ik dit kan oplossen, maar sluit hem nu steeds helemaal af.
EDIT: Na de installatie van de nieuwste netbookInstaller werkt dit nu ook.
11. Bluetooth werkt goed, maar het enige nadeeltje is dat het 'hard' aanstaat en dat ik het niet eenvoudig uit kan zetten. Dat is jammer als ik de batterij gebruik en energie wil besparen, verder is het geen groot issue.
EDIT: Na de installatie van de nieuwste netbookInstaller werkt dit nu ook.
12. Heel soms zijn er menu's (bijvoorbeeld onder 'schermvoorkeuren') iets te lang voor je scherm en kun je net niet bij de knoppen die nodig zijn om een instelling te veranderen. Je kunt hier twee scriptjes downloaden waarmee je de resolutie van je scherm dan snel op 80% zet, zodat alles wel zichtbaar is. Daarna draai je het scriptje voor 100% en is je scherm weer normaal. Je kunt de scriptjes eenvoudig downloaden en als knoppen in je dock zetten. Heel handig! :)

Samenvattend:
+ Installeren van Snow Leopard op de Dell v10 was bij mij een fluitje van een cent
+ Synchroniseren met Dropbox en IMAP-mail werkt supergoed. Je hebt ook op je netbook alle recente bestanden altijd bij de hand
- De trackpad werkt slecht. Hopelijk komt daar nog een update voor. EDIT: Trackpad werkt nu ook uitstekend na installatie van een update.
Al met al: ik heb nu een tweede zakelijke apple laptop (de Dell netbook) voor slechts E 330. Dit is een geweldige backup en een heerlijk handzaam apparaatje voor onderweg als ik m'n laptop niet mee wil nemen.

Tip: ik heb m'n Dell direct uit de doos gehacked, maar eigenlijk is dat niet handig. Je kunt beter een paar uitgebreide tests met de hardware doen (werkt bluetoot, werkt Wifi, etc) en dan pas gaan hacken. Als je dan problemen krijgt, dan weet je in elk geval dat het niet aan de hardware van je laptop heeft gelegen. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot slot nog een vraag: omdat het touchpad matig werkt, wil ik graag een muisje om onderweg of op de bank te gebruiken. Ik wil dan het liefst een muis die zonder draden verbonden kan worden en een muis die niet per se een ondergrond nodig heeft, maar die je ook in je handen kunt optillen en kunt bedienen. Natuurlijk moet de muis ook compatible zijn met de Dell met Snow Leopard. Ik denk over de Kensington trackball muis of de Magic Mouse van Apple, maar de reviews hierover zijn wisselend. Wie heeft er tips of goede ervaringen?

[ Voor 193% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen zelf een grappige oplossing gevonden voor de matige touchpad van de Dell. Het werkt helaas alleen via een Wifi-netwerk, maar dan heb je ook wat voor slechts € 0,79! Ik heb Touchpad Elite voor de iPhone geinstalleerd. Daarmee wordt je iPhone een trackpad voor je Dell.

Het werkt zowel onder windows als onder Leopard en ik vind het een stuk beter dan de trackpad op de Dell. Een muis is nu vrijwel niet meer nodig, alleen het het selecteren van blokken tekst lukt me nog niet goed (lukt met de touchpad van Dell overigens ook helemaal niet).

Wat wel goed werkt met Touchpad Elite is:
+ scrollen met twee vingers over een pagina
+ gewoon muizen en rondbewegen over een pagina
+ je kunt zelfs een toetsenbordje oproepen en teksten invoeren, bijvoorbeeld in een Google zoekbalk
+ er zijn speciale knoppen om media van je Apple te bedienen of een presentatie door te lopen (heb ik niet gebruikt)
Maar goed: alleen als vervanging van de trackpad op de Dell werkt het al uitstekend. Je kunt nu lekker met de iPhone in de hand op de bank een trackpad-functie gebruiken. Wel jammer dat het alleen via wifi werkt, maar toch is het een aardige oplossing.

[ Voor 206% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 14:23:
10. De slaap-functie werkt nog niet, m'n netbook is bevroren als ik hem weer opstart. Ik heb nog niet uitgezocht of en hoe ik dit kan oplossen, maar sluit hem nu steeds helemaal af.
Je hebt ws de rc4 van NetBookInstaller gebruikt. Die heeft een bug dat hij een bepaald bestand niet aanmaakt, waardoor de BIOS settings niet meer aangepast worden. Voor sleep moet je de USB legacy support uitzetten - maar zonder dat bestand kun je dat in de BIOS dus niet aanpassen. De nieuwste (rc5) doet het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Acolyte: Even gecheckt, ik heb inderdaad RC4 gebruikt. Om dat te herstellen moet ik alles opnieuw installeren? Daar heb ik weinig trek in, want ik heb nu alles af en ingericht (al mis ik de sleepfunctie wel). Of zijn er trucs dat ik dit kan repareren zonder een herinstallatie?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:54:
@Acolyte: Even gecheckt, ik heb inderdaad RC4 gebruikt. Om dat te herstellen moet ik alles opnieuw installeren? Daar heb ik weinig trek in, want ik heb nu alles af en ingericht (al mis ik de sleepfunctie wel). Of zijn er trucs dat ik dit kan repareren zonder een herinstallatie?
Nee hoor, gewoon simpel RC5 downloaden en die draaien:
http://code.google.com/p/netbook-installer/downloads/list

Worden alle nieuwe fixes in RC5 er ook meteen bij gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Alcolyte 57: Briljante tip! Nu werkt de touchpad revolutionair veel beter. Navigeren over het scherm, klikken, selecteren: alles lukt nu. Hier wordt Ellen heel blij van! _/-\o_

De slaapfunctie werkt nu ook. Ik had nog wel een tip van het DellMini-forum nodig (intypen van een aantal commando's, dan bij het herstarten de USB legacy support uitzetten en nog een keer herstarten), maar nu doet ook de slaapfunctie het.

Om m'n dag helemaal perfect te maken: ook bluetooth uitschakelen lukt nu wel.

Ik ga nog een poosje van alles met m'n DellAppleMini uitproberen. Misschien loop ik nog tegen andere dingen aan die het misschien niet doen, maar tot nu toe... werkt het perfect. Wat is de Dell 10v mini met Snow Leopard een geweldig ding! ;)

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:22:
@Alcolyte 57: Briljante tip! Nu werkt de touchpad revolutionair veel beter. Navigeren over het scherm, klikken, selecteren: alles lukt nu. Hier wordt Ellen heel blij van! _/-\o_
Had je ook al ontdekt dat er ook een vrij simpele multitouch werkt? 2-finger scroll enzo is erg relaxt. Oh en ik weet niet of de patch ook al in RC5 zat, maar er was bij de RC4 nog een issue bij sleep dat hij vastloopt als je ooit gesleeped hebt en dan een restart laat doen - normale shutdown en opnieuw op het powerknopje drukken in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Alcolyte: multitouch gebruik ik inderdaad veel (ben het gewend van m'n MacBook) en dat werkt nu inderdaad ook uitstekend op de Dell. Problemen met sleep heb ik niet meer. Ik heb al een aantal keer een sleep gedaan en ook een herstart, maar beide blijven prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Die sleep/restart is bij RC5 ook gefixt, enige dat nog niet werkt is de microfoon van de Mini 9 in Snow Leopard, maar daar wordt aan gewerkt. :)

Ik heb zelf ook even de laatste updates van Apple en NBI 0.8.3 RC5 geinstalleerd op m'n Mini 9, Wifi lijkt nu sneller te verbinden van het slapen en m'n accu lijkt zo'n 30 min langer mee te gaan. Goede ontwikkelingen dus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
de OSX-How-to voor de Mini10 is eindelijk af:

Klikken maar

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het geheugen van de Mini 10 is (iig in de eerste exemplaren) als ik het goed begrijp vastgesoldeerd en niet vervangbaar. Heeft iemand in een recent exemplaar nog eens onderzocht of een upgrade tot de mogelijkheden behoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook een mini 10(v) aanschaffen .
Kan ik als leek snow leopard er op zetten?
Ik heb namelijk geen verstand van al die shit maar ik vind snow leopard veel fijner als windows.
En is het naadloze scherm alleen bij de mini 10 HD scherm?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nilez-e: Ik ben ook een redelijke leek in die dingen, maar het is mij prima gelukt om Snow Leopard te installeren. Wat werkt: gebruik een goede handleiding (van Gizmodo of het forum van MyDellMini) en doe alles precies zoals in de handleidingen wordt verteld. Verder is het handig als je wat geduld hebt en er de tijd voor neemt. Al met al viel het mij allemaal erg mee (en typ ik dit nu vanaf m'n Dell Mini waarop ik Snow Leopard draai). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok , bedankt .
Ik denk dat ik er volgende week nog een ga bestellen.
En gelukkig heb een vriend die nogal wat kan.
Zijn er ook nog enige nadelen?
En je hebt waarschijnlijk de 10v , heeft deze ook een naadloos scherm, want van de site van dell word ik niks wijzer van ?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Heb zelf de Dell mini 10 (US15W chipset, GMA500 gfx) en ondanks dat ik een enorme touchpad gebruiker ben, vind ik deze multi-touch pad van die Dell gebruikt in deze serie ook 3x niets.

Gebruik er trouwens Windows 7 op en zag toevallig dat er een update beschikbaar is voor de GMA500 incl. HDMi audio van 01-04-2010 zie ook:
http://downloadcenter.int...8527&ProdId=3180&lang=eng

Had met de laatste update van de GMA500 drivers behoorlijk wat snelheidsverschil gemerkt (ergens uit 08-2009) en hopelijk doet deze dat ook.

Veel plezier ermee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:56
Zie op de Dell website van Duitsland en de UK nieuwe Mini 10 modellen; Windows 7 starter, 2GB geheugen en 1.83Ghz CPU's. Wat ik alleen jammer vind is dat ze overgestapt zijn op een ander design en is de HDMI port komen te vervallen en een "normale" VGA geworden. :(

Ga denk ik morgen maar is naar de Vodafone winkel; daar schijnen ze de "oude" Mini 10 met een 720P HD scherm, 802.11n en een WWAN kaart. Dan maar genoegen nemen met 1GB RAM als die specificaties kloppen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
Ballebek schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:38:
Zie op de Dell website van Duitsland en de UK nieuwe Mini 10 modellen; Windows 7 starter, 2GB geheugen en 1.83Ghz CPU's. Wat ik alleen jammer vind is dat ze overgestapt zijn op een ander design en is de HDMI port komen te vervallen en een "normale" VGA geworden. :(

Ga denk ik morgen maar is naar de Vodafone winkel; daar schijnen ze de "oude" Mini 10 met een 720P HD scherm, 802.11n en een WWAN kaart. Dan maar genoegen nemen met 1GB RAM als die specificaties kloppen.
Ondertussen ook de nieuwe mini's in de dell.nl shop !!.

Ik wil er een voor mn vriendin aanschaffen. in "pretty pink" ;) , nodig om te wachten op de HD-accelerator ? , of kan de standaard N450 chip ook overweg met VLC + 720p content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister mijn mini10v binnen gekregen.
Ik moet zeggen ik ben zeer tevreden over dat ding .
Vrijdag even met een vriend osx snow leopard installeren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap het niet helemaal;

Je hebt een Mini 10, Mini 10v en nog een NIEUWE Mini 10 met een ander ontwerp? Heeft die nieuwe Mini 10 ook nog een andere naam, een modelnummer bijvoorbeeld? Ik wil er namelijk wat meer informatie over opzoeken op het internet, maar als ik Mini 10 invul dan krijg ik enkel informatie over de oude versie.

p.s. wat bedoelen ze met "Naadloze weergave"? Ziet er overigens wel gelikt uit met die witte onderkant :-)

Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/images/global/products/inspnnb/inspnnb_highlights/inspiron-1012-design1.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
De 1010 (mini 10) is degene met de Atom Z-serie, de 1011 (mini 10v) met de oude Atom N-serie en de 1012 is de nieuwste telg met het nieuwe Atom platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Waar staat die 1012? Ik kan hem niet vinden.
edit: Het is de 'New Mini 10'. Lekker duidelijk...
Overigens gewoon met 1GB RAM en geen 2 zoals hierboven vermeld.

[ Voor 62% gewijzigd door torp op 02-02-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

torp schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:42:
Waar staat die 1012? Ik kan hem niet vinden.
edit: Het is de 'New Mini 10'. Lekker duidelijk...
Overigens gewoon met 1GB RAM en geen 2 zoals hierboven vermeld.
Ja.. omdat je anders geen windows 7 starter erop mag zetten..
Maar als je naar us site ga zie je voor 400 euro en 6cell accu en hd scherm en tv kaart
en je kan die 1gb vervangen voor 2gb..
zit niet vast gesoldeerd..

Ik w8 nog effe tot ie goed in nederlands komt.
want nu kan je alleen maar nog de standaard edite kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:33:
[...]

Ja.. omdat je anders geen windows 7 starter erop mag zetten..
Maar als je naar us site ga zie je voor 400 euro en 6cell accu en hd scherm en tv kaart
en je kan die 1gb vervangen voor 2gb..
zit niet vast gesoldeerd..

Ik w8 nog effe tot ie goed in nederlands komt.
want nu kan je alleen maar nog de standaard edite kopen
Ik bedoelde 409 dollar.

Maar je kan hier ook gewoon standaard editie kopen. en hd chip erop zetten.. en een 2gb module kopen en klaar is kees.. ik koop er ook nog eens 80gb ssd bij en hij is razendsnel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Volgens mij is de 10v niet meer leverbaar met 5530 mobiele WWAN kaart (UMTS modem).

Je kan hem nog wel bestellen, maar als je hem toevoegt dan zegt hij dat hij niet compatible is met het base model (Base 1011-WLAN). Dat klopt, want vorige week verving hij dan het base model nog door het model "Base 1011-WWAN), dus met sim kaart houder. Kennelijk worden die niet meer gemaakt.

Ik heb Dell al gesproken en die weten niet of dit tijdelijk is (productieproblemen?) of definitief, dat het model er uit gaat. Ze konden me alleen vertellen dat die combinatie nu niet leverbaar is. Ook kan je geen zwart deksel meer bestellen, ze hebben nu alleen nog de ice blue zonder meerprijs.

Jammer, want ik wou er net een bestellen en ik dacht erg na om de 3G te nemen (ondanks de belachelijk hoge meerprijs van 140 euro). Een collega heeft hem ook en hij draait OS X veel beter dan de Acer Aspire One die ik nu heb.

Maargoed wat ik dus wou zeggen, het klinkt een beetje alsof de 10v er uit aan het gaan is. Minder deksel kleuren leverbaar, geen WWAN meer, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasc66
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-08 14:32
Hmm.. op de dell site - support - technische documentatie kan je zien dat er plaats is voor:
- WWAN + sim card
- WLAN
- Broadcom HD video decoder

Weet alleen niet hoe het met de GPS zit.. maar die zit denk ik in de WWAN kaart...

In de US kan je overigens voor de nieuwe mini (als ik het me goed herinner) een beter scherm kopen.

Lijkt me een kwestie van wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Pasc66 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:27:
Hmm.. op de dell site - support - technische documentatie kan je zien dat er plaats is voor:
Weet alleen niet hoe het met de GPS zit.. maar die zit denk ik in de WWAN kaart...
In de US kan je overigens voor de nieuwe mini (als ik het me goed herinner) een beter scherm kopen.
Ja, maar de gewone behuizing biedt geen plaats voor de SIM kaart. Als je WWAN bestelt dan geven ze je een andere behuizing. En volgens mij hebben die behuizing met SIM kaart slot niet meer. Mijn collega heeft hem ook zonder WWAN en daar zit ook geen SIM slot in, en geen connector voor de miniPCI-E kaart op het moederboard gesoldeerd.

In de nieuwe mini heb ik geen interesse want daar draait Mac OS niet zo lekker op.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 28-03-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 14:21

DizzyWeb

Ondertiteld

Gisteren een Dell Mini 10 (Inspirion 1010) bij Vodafone mee genomen. Mooi dingetje, resolutie is wel even wennen.

Maar, mijn oude 14" Crumpler sleeve is een tikkie groot... nu zoek ik dus een nieuwe sleeve. Maar, ik heb de 6 cell accu, dus da's wat tricky om zomaar online te bestellen, met het risico dat het niet past. Heeft er iemand een 6 cell accu en een sleeve? Zo ja, welke passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

DizzyWeb schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:55:
Heeft er iemand een 6 cell accu en een sleeve? Zo ja, welke passen?
Ik heb bij de Media Markt een 10" Caselogic sleeve gekocht en die is perfect - neopreen dus hij rekt wat mee met de batterij. Maar zou je aanraden om gewoon even bij de MM langs te gaan en zelf te passen, dan weet je zeker dat je er tevreden mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb in al mijn enthousiasme een Latitude 2110 besteld met een aantal toeters en bellen, maar was zo onhandig om het 1024 scherm over het hoofd te zien... Kwam er achter toen de bestelling al gedaan was dus helaas niet meer te cancellen :(

Daarom staat ie nu hier: V&A aangeboden: Dell Latitude 2110 - Ongebruikt nog in doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik ben op zoek naar een Mini 10V om OSX op te installeren. Helaas is ie niet meer door Dell leverbaar en is er nagenoeg geen tweedehands aanbod.. Hebben jullie misschien nog tips waar ik zo'n ding kan scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04 10:29
Hallo,

Ik zie dat het hier niet zo actief is, maar ik heb toch een paar vraagjes ;) .

Ik ben van plan om een Dell Mini 10 aan te schaffen, maar ik heb hier en daar wat gelezen over Windows 7 Starter O-) .

Klopt het dat je geen Media Player o.i.d erop kan zetten en de bureaubladachtergrond niet kunt veranderen ?

Hoe zit het met Office Professional, kan dit wel gewoon geïnstalleerd worden ?

Hoe bevalt het typen op een netbook jullie ? Ik heb er in de winkel een stukje op getypt en het leek me wel redelijk :).

Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor msn, internet, office e.d., ik neem aan dat dit samen wel goed kan draaien (zonder vastlopers en haperen :P)

Alvast bedankt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04 10:29
Die forum's zakken hier naar beneden als een lawine zeg :P, Niemand die antwoord kan geven op mijn vragen :D ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Hoi ik heb dit topic even globaal doorgelezen en zit nog even met 1 vraag,

Ik maak gebruik van de Dell mini inspiron 1011 (10v)
Ik wil deze mini herinstalleren, alleen is er natuurlijk geen cd rom aanwezig.

Hoe kan ik dit het best aanpakken? ik heb een usb stick van 16 gb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 17:28
Op het web zijn er genoeg fora's te vinden waaronder My Dell Mini met redelijk veel informatie over het herinstalleren en dergelijke. Wat je eventueel zou kunnen doen, is je USB stick bootable maken en je image erop plaatsen. Zie diverse tutorials via google. Hiermee zou je je besturingssysteem opnieuw kunnen installeren op je Dell.

Om weer wat weer leven in dit topic te plaatsen. Ik heb al een paar maanden mijn Mini niet meer gebruikt (10V). Bij het aanzetten gaf de machine opeens aan dat de batterij niet meer herkend werd en het ledje ook constant op wit/oranje knippert. Ik heb nog even rond gezocht op het internet en wat blijkt, het komt vaker voor. (9 & 10(v)). De remedie zou eventueel het reflashen zijn van de laptop. Probleem is dat er maar 2 bios firmwares zijn uitgebracht, A4 en A6. A4 staat op de laptop en A6 kan er niet op worden gezet omdat de lading van de laptop lager is dan 10%.

Mijn vraag is of het echt aan de batterij ligt? (1,5 jaar oud en bijna geen cycles gedraaid) Of is het meer een bug in het bios waardoor ik eventueel risico loop om een nieuwe nutteloze batterij te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Er is een optie om een bios flash te forceren maar weet zo uit mn hoofd even niet meer wat de exacte procedure daarvoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Forum,

Ik heb een simpele vraag en kom er ook via de Dell Support niet uit.

Ik heb een Mini 9 en deze wil ik terug zetten naar de oorspronkelijke situatie, dus via Dell Restore.

Welke toetsen moet ik daarvoor gebruiken, als ik de FN en F9 toets indruk gelijktijdig gebeurt er niets, wie weet hoe ik in de Restore terecht kom, zodat ik mijn netbook weer kan gaan gebruiken, hij doet nu niets meer, en geeft aan operating system not found.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb vanmiddag de inspiron mini 10 opengemaakt om de geheugen te upgraden. Bij het uitelkaar halen van de laptop is een klemmetje eraf gevallen en ook nog eens zoekgeraakt. Het is de klem waar de kabel van de touchpad met de mb verbind. Iemand enig idee waar ik dit snel kan halen en ook weer erop kan zetten? Is dit een universeel klemmetje of moet ik bij dell gaan informeren?

Voor de duidelijkheid, zie onderstaand filmpje bij 2min10.
YouTube: How to upgrade and dismantle Dell Mini 1012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

330d schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:11:
Ik heb vanmiddag de inspiron mini 10 opengemaakt om de geheugen te upgraden. Bij het uitelkaar halen van de laptop is een klemmetje eraf gevallen en ook nog eens zoekgeraakt. Het is de klem waar de kabel van de touchpad met de mb verbind. Iemand enig idee waar ik dit snel kan halen en ook weer erop kan zetten? Is dit een universeel klemmetje of moet ik bij dell gaan informeren?

Voor de duidelijkheid, zie onderstaand filmpje bij 2min10.
YouTube: How to upgrade and dismantle Dell Mini 1012
Een late reactie maar heb je dat klemmetje gevonden?
Dat raak je toch niet zomaar kwijt als het los raakt lijkt mij.

Het is een priegel werkje maar het is te doen als je het lockje/klemmetje hebt.

Zo niet, moet ik je bij de vertellen dat het systemboard vervangen moet worden.
Plakband oid gaat echt niet werken omdat dat stripje niet goed contact maakt.

Oh en bijkomend nadeel is dat het user abuse is, en dat je voor de reparatie zal moeten gaan betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door MarElo op 08-06-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik heb hier een splinternieuwe Dell accu liggen, nooit gebruikt. Heeft iemand interesse? Het gaat om type W953G, Rating 14.8V, 32 Wh. Stuur me een DM en mag je het hebben voor een geringe prijs.
Pagina: 1 2 3 Laatste