Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://regmedia.co.uk/2008/05/29/dell_mini_inspiron_02.jpg

Welkom in [Ervaringen] Dell Inspiron Mini 9, 10 en 12 Deel 1

Topic Regels:

Import heffingen, internationale BTW's, dollarkoersen en dergelijke zijn gewoon off-topic, dus begin er alleen over als het ook daadwerkelijk slaat op de Dell Mini's.

Hoewel je graag je ervaringen wilt delen met betrekking tot het bestellen en importeren van je Mini uit het buitenland, is het niet echt iets wat thuis hoort in een Ervaringen topic.

[Spec's Mini 9 / 10 / 10v / 12 Modellen:

Inspiron Mini9 Mini10 Mini10v Mini12
Display 8.9" @ 1024*600 px 10,1-inch led-beeldscherm (1.024x576) WSVGA of 10,1-inch high-definition WLED-beeldscherm (1.366x768) 10,1-inch beeldscherm (1.024x576) WSVGA 12.1" @ 1280*800 px
CPU en Chipset Intel Atom Processor® N270 en Mobile 945PM / GS Express chipset Intel Atom Processor® Z520 of Z530 en Intel® Graphics Media Accelerator 500 Intel Atom Processor® N270 en Intel® 945GSE UMA Graphics Media Accelerator Intel Atom Processor® Z520 of Z530 en US15W chipset
O.S. Windows XP of Ubuntu Linux Windows XP Windows® XP of Ubuntu Linux Vista Home basic
Ethernet 100mbit 100mbit 100mbit 100mbit
WLan 54mbit 54mbit of 300mbit 54mbit of 300mbit 54mbit
Geheugen 1024mb 1024mb 1024mb 1024mb
Harddisk Max. 32Gb SSD Max. 250Gb SATA 5400rpm Max. 160Gb SATA 5400rpm Max. 160Gb SATA 4200rpm
Webcam Ja (optioneel 0,3 of 1,3 Megapixel) Ja (1,3 Megapixel) Ja (1,3 Megapixel) Ja (1,3 Megapixel)
Audio HD Stereo, Mic HD Stereo, Mic HD Stereo, Mic HD Stereo, Mic
Accu 4 Cells 3 of 6 Cells 3 of 6 Cells 3 of 6 Cells
Gewicht 1,035kg 1,2kg 1,2kg 1,236kg
bron 1bron 2

[Spec's Latitude 2100 serie:

Latitude 2100
Display 10,1-inch WSVGA led-beeldscherm (1.280 x 576) (optioneel met aanraakfunctionaliteit)
CPU en Chipset Intel Atom Processor® N270 en Mobile 945GS Express chipset
O.S. Windows XP, Vista home basic of Ubuntu Linux
Ethernet 1000mbit
WLan 54mbit of 300Mbit
Geheugen 1024mb (uitbreidbaar naar 2Gb)
Harddisk Max. 16Gb SSD of 250Gb HD
Webcam Optioneel (VGA)
Audio HD Stereo, Mic
Accu 3 of 6 Cells
Gewicht Vanaf 1,32kg
[sub]bron

Afbeeldingen:

Mini9
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1220526127.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1220526153.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1220526351.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1220526370.jpg

Mini 10
Afbeeldingslocatie: http://images.wikio.com/images/s/571/photo-dell-inspiron-mini-10.jpeg

Mini 10v
Afbeeldingslocatie: http://apcmag.com/images/dell-mini10.jpg

Mini12
Afbeeldingslocatie: http://cache.gawker.com/assets/images/gizmodo/2008/10/miniinspiron12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cache.gawker.com/assets/images/gizmodo/2008/10/mini12main.jpg

Latitude 2100
Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/images/global/products/latit/latit_highlights/laptop-latitude-2100-overview-block1-business.jpg

Verkrijgbaarheid:

Mini 9
Vodafone heeft 'n actie zowel met abonnement voor € 99,95 (excl. abonnementskosten á € 34,95/mnd) als prepaid (met € 30,- tegoed)
Dell Nederland schuift de beschikbaarheidsdatum nog steeds op. Eerst was het de eerste week van januari (5-1-2009), dat veranderde al snel in 14-1-2009.
29-1-2009: De Mini9 is bestelbaar op dell.nl

Mini10v / 10
Beide zijn bestelbaar op dell.nl

Mini12
De Mini 12 is bestelbaar op dell.nl

De Geruchten Molen:

Mogelijk komt er een Mini10 en wellicht ook 'n Latitude10. Van de Latitude 10 is inmiddels bekend dat de naam Latitude 2110 wordt. Momenteel is de codenaam Latitude 2000. Grote verschil met de andere netbooks is dat er vergelijkbaar met de ATG-serie laptops een 'rugged' design met o.a. rubberen stootstrips is toegepast en dat de doelgroep vooral de educatieve markt is. Zie gerucht
Bevestigd: 100%

Er komt een Vostro netbook (Vostro A90). In pricipe gewoon 'n volledig zwarte Mini9. Zie gerucht
Bevestigd: 100%

Er komt een 11" Latitude netbook
Bevestigd: 10%

Informatie Bronnen en Handige Links:

Algemene bronnen en nieuws:
Lancering Mini9
Lancering Mini12
Aankondiging Mini10

Gebruikersbronnen:
Dell mini users community

Reviews
Fudzilla Mini 10 review

Andere links:
Vodafone aanbieding

Changelog:
V1.03: Informatie bijgewerkt met Latitude 2100
V1.02: Informatie bijgewerkt met Mini10, 10v en geruchten.
V1.01: Informatie gecorrigeerd, links en afbeeldingen toegevoegd
V1.0: Eerste aanzet tot nieuw topic

Gemaakt door Magic_nl met dank aan Xanderdrake (EEE PC Topic),

[ Voor 52% gewijzigd door magic_nl op 28-05-2009 12:25 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Topicstarter
Reservering voor eventuele uitbreiding topicstart...

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk! een topic over de Dell mini's!

En nu nog ervaringen, want ik zie nergens een nederlands review van een particulier.
Is deze al verkrijgbaar bij de Vodafone Citypoints? of alleen online verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
Mooi dat er standaard Linux op zit, dat scheelt een hoop gedonder (zoals een vreemd werkende touchpad bij de Samsung NC10).

Misschien handig om in de topicstart te vermelden waar/of ze al in NL verkrijgbaar zijn?

Ook prijsinformatie zou mooi in de TS passen.

[ Voor 36% gewijzigd door _starbuck_ op 15-01-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostfury
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:30
Totnutoe biedt Vodafone een Dell Mini 9 voor 380,80 euro in combinatie met een prepaidkaartje van 30 euro aan (aktie is geldig tot eind januari).

http://www.vodafone.nl/sh...aptop+prepaid/sku11730050

Ik twijfel behoorlijk. Ik heb namelijk een samsung nc10, maar een Dell Mini 9 is naar mijn smaak net iets compacter en esthetisch mooier.

Community van Dell mini users: http://mydellmini.com/forum/

[ Voor 43% gewijzigd door Ghostfury op 15-01-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 20:02
De Dell Mini 12 heeft geen SATA maar PATA HD aangezien de US15W chipset geen SATA ondersteunt (naar mijn mening een groot nadeel, kun je niet over een tijdje een bloedsnelle SATA SSD erin zetten).

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Topicstarter
Magnolia schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 21:05:
De Dell Mini 12 heeft geen SATA maar PATA HD aangezien de US15W chipset geen SATA ondersteunt (naar mijn mening een groot nadeel, kun je niet over een tijdje een bloedsnelle SATA SSD erin zetten).
Ik heb het in de topicstart veranderd, maar wel met 'n vraagteken. Ik vind op internet meerder Atom-bordjes met deze chipset én 2x sata. Wellicht geen Intel controller en gekoppeld via PCI-E, maar onmogelijk is het dus niet.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Jammer dat hij alleen nog maar bij Vodafone te koop is, ikzelf wil namelijk helemaal geen UMTS etc. maar gewoon een testlaptopje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_starbuck_ schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 18:42:
Mooi dat er standaard Linux op zit, dat scheelt een hoop gedonder (zoals een vreemd werkende touchpad bij de Samsung NC10).

Misschien handig om in de topicstart te vermelden waar/of ze al in NL verkrijgbaar zijn?

Ook prijsinformatie zou mooi in de TS passen.
Bij vodafone zit er standaard XP op

Levering binnen 3 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Dell Nederland een paar dagen geleden gemaild over de leveringsdatum.

"De Dell Inspiron Mini T9 wordt verwacht in de Benelux verkocht te worden rond de periode van eind maart /begin april dit jaar."

Dus dat word nog effe wachten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:49:

"De Dell Inspiron Mini T9 wordt verwacht in de Benelux verkocht te worden rond de periode van eind maart /begin april dit jaar."

Ik vind het echt ronduit belachelijk dat wij weer zo lang moeten wachten. Terwijl andere merken hier al hun 2e of 3e netbook op de markt brengen blijft Dell de Benelux discrimineren en de boel uitstellen :|

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
Lau26 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:24:
[...]

Ik vind het echt ronduit belachelijk dat wij weer zo lang moeten wachten. Terwijl andere merken hier al hun 2e of 3e netbook op de markt brengen blijft Dell de Benelux discrimineren en de boel uitstellen :|
ebay is your friend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al iemand ervaring met de ' vodafone versie' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:49:

Via mijn contacten binnen Dell hoor ik toch echt andere verhalen. Tuurlijk 't schuift nog steeds op (van 5 naar 14 januari), en nu is er even geen datum bekend. Maar ze zijn er zeker bij de afdeling die ik spreek druk mee bezig om 't te realiseren.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:10:
al iemand ervaring met de ' vodafone versie' ?
Ja,

Levering al na 1 dag, donderdag besteld en vrijdag al een briefje van TNT post dat ik niet thuis was daardoor helaas eerst op dinsdag op het postkantoor kunnen ophalen.

Eerste indrukken zijn beslist positief.

Na het downloaden van de communicatiemanager van Dell zelf kon ik ook de T-mobile sim (waarop ik nog eu. 200) had staan gebruiken.

De SSD van 8gb is wat aan de kleine kant dus ben nu (al) aan het kijken of ik deze door een 32GB ga vervangen.

Batterijduur valt niet tegen maar kan beter (4cell)

Beeld is scherp.

Kortom eerste indruk 8 uit 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:55

DDX

hij staat inmiddels op dell.nl ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostfury
Ik heb hem. Kon verleiding niet weerstaan, dus een Engelse Dell mini 9 gekocht voor 250 euro op ebay.

Eerste indrukken.

Mooi ding. Ik heb de zwarte 8gb versie. De letterkeys zijn stukken groter dan die van de eeepc 900-901 serie.
In het begin wilde in Ubuntu de batterij niet opladen (schijnt een issue te zijn), gelijk windows op geïnstalleerd en de problemen waren opeens weg.
Beeld en geluid vind ik persoonlijk beter dan die van de NC10 die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
DDX schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:44:
hij staat inmiddels op dell.nl ;)
wel wat brak nog op de site. De Ubuntu-versie geeft een foutmelding.

Udpate: Hmm. De Ubuntu versie is nu helemaal weg. :(

[ Voor 11% gewijzigd door _starbuck_ op 31-01-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
Ghostfury schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:33:
Ik heb hem. Kon verleiding niet weerstaan, dus een Engelse Dell mini 9 gekocht voor 250 euro op ebay.

Eerste indrukken.

Mooi ding. Ik heb de zwarte 8gb versie. De letterkeys zijn stukken groter dan die van de eeepc 900-901 serie.
In het begin wilde in Ubuntu de batterij niet opladen (schijnt een issue te zijn), gelijk windows op geïnstalleerd en de problemen waren opeens weg.
Beeld en geluid vind ik persoonlijk beter dan die van de NC10 die ik heb.
Gaat het een beetje met dat UK-toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is nu eindelijk in Nederland te verkrijgen, helaas nog niet de witte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostfury
_starbuck_ schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 11:55:
[...]

Gaat het een beetje met dat UK-toetsenbord?
Voor mij persoonlijk goed te doen, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommigen ff wennen is. Bijvoorbeeld Del-toets, @-tje en ''-toets zitten op andere plekken. De keyboard over het algemeen heeft gewenning nodig. De F1-F12 zitten achter een FN-knopje. Mocht ik het achteraf het helemaal niks vinden dan bestel ik wel een losse US-INT keyboard via Dell of elders.
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 14:51:
Hij is nu eindelijk in Nederland te verkrijgen, helaas nog niet de witte versie.
Ik zie anders toch wel meerdere kleur-opties op de NL Dell-site bij het aanpassen van je bestelling. Zwart, wit, roze, rood, sticker 2 blauw, the muse in purple, the muse in orange, sticker 1 groen, sticker 1 zwart. Variërend van 0 € tot 49 €.. Ik vind de dell mini 9 voor 399 exclusief verzendkosten best wel pittig duur.

[ Voor 5% gewijzigd door Ghostfury op 31-01-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou geweldig nieuws!. blijkbaar was de data die ik via de mail gekregen heb van Dell toch niet juist.

Zag gisteren dat hij bij de bell company te bekijken is, dus ga toch maar eens kijken hoe groot hij is vergeleken met de aspire one.
Had nog wel een vraagje. Zit er ook een hoes bij ? (zoals bij de aspire one).
Ik zal hem veel in mn tas hebben met andere spullen erbij in, en het zou dus fijn zijn als er een soort van bescherm hoes omheen zit.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
Weet iemand of de goedkopere Ubuntu-versie ook in NL uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:29:
Nou geweldig nieuws!. blijkbaar was de data die ik via de mail gekregen heb van Dell toch niet juist.

Zag gisteren dat hij bij de bell company te bekijken is, dus ga toch maar eens kijken hoe groot hij is vergeleken met de aspire one.
Had nog wel een vraagje. Zit er ook een hoes bij ? (zoals bij de aspire one).
Ik zal hem veel in mn tas hebben met andere spullen erbij in, en het zou dus fijn zijn als er een soort van bescherm hoes omheen zit.

alvast bedankt.
Bij de vodafone versie zat geen hoes.

Een gekocht voor € 19.95 waar ook de oplader in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghostfury schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 23:04:
[...]

Voor mij persoonlijk goed te doen, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommigen ff wennen is. Bijvoorbeeld Del-toets, @-tje en ''-toets zitten op andere plekken. De keyboard over het algemeen heeft gewenning nodig. De F1-F12 zitten achter een FN-knopje. Mocht ik het achteraf het helemaal niks vinden dan bestel ik wel een losse US-INT keyboard via Dell of elders.

[...]

Ik zie anders toch wel meerdere kleur-opties op de NL Dell-site bij het aanpassen van je bestelling. Zwart, wit, roze, rood, sticker 2 blauw, the muse in purple, the muse in orange, sticker 1 groen, sticker 1 zwart. Variërend van 0 € tot 49 €.. Ik vind de dell mini 9 voor 399 exclusief verzendkosten best wel pittig duur.
Waar zit de F11 toets?
Op mijn versie kom ik niet verder dan F10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostfury
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:49:
[...]

Waar zit de F11 toets?
Op mijn versie kom ik niet verder dan F10
Onder Bios A04:

Fn+Z voor F11
Fn+X voor F12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker dan.. 2 februari een Inspiron mini 9 besteld, is vandaag door Dell geannuleerd. Zonder opgaaf van reden. Meer mensen dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep..

Heb exact het zelfde, al werd er wel direct een nieuwe order door Dell gemaakt.
Maar goed wel een totale week verloren.

Heb gebeld met de sericedesk en daar zeiden ze dat er een onderdeel niet leverbaar was en dat hij nu opnieuw in bestelling staat. Maar goed de leverdatum is een dikke week verschoven naar de 24e!!!

Ben wel een beetje teleurgesteld moet ik zeggen. Hoe lang moet het duren om een simpele Netbook te leveren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de USA hebben ze de basis Mini 9 al verlaagd in prijs: $249 ex BTW/Verzend

http://www.dell.com/conte...als?c=us&cs=19&l=en&s=dhs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23
Waarom is de mini in de UK en in USA wel beschikbaar met 6 cells battery en in Nederland niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 20:05:
Yep..

Heb exact het zelfde, al werd er wel direct een nieuwe order door Dell gemaakt.
Maar goed wel een totale week verloren.

Heb gebeld met de sericedesk en daar zeiden ze dat er een onderdeel niet leverbaar was en dat hij nu opnieuw in bestelling staat. Maar goed de leverdatum is een dikke week verschoven naar de 24e!!!

Ben wel een beetje teleurgesteld moet ik zeggen. Hoe lang moet het duren om een simpele Netbook te leveren??
Jullie zullen helaas niet de enigen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit artikel gaat over de mini 12.

De mini 9 is door ons besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:01:
[...]

Dit artikel gaat over de mini 12.

De mini 9 is door ons besteld.
Oeps, te snel gelezen inderdaad. Gelukkig is het nieuws wel evengoed relevant voor dit topic. ;)

Verwijderd

Dell geeft vanaf vandaag 50 euro korting op en een gratis beschermhoes bij de mini9. Beetje jammer voor iedereen die hem eerder heeft besteld en nog niet heeft ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niemand die een Mini 12 heeft? Wat zijn de ervaringen hiermee? Wat is beter: Dell Mini 12 of Samsung N20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Hè hè, eindelijk, wat heeft het lang geduurd voordat Dell de Mini gaat verkopen in NL...

Wel jammer dat ze nu alleen de versie met Windows XP verkopen. Ik ga 'm bestellen (de Mini 9) en er dan zelf Ubuntu 8.10 op zetten; het schijnt dat dat goed werkt, er is alleen een kleine, eenvoudige tweak nodig om te zorgen dat het geluid werkt.

Krijg je bij de XP-versie ook een CD met Windows XP, zodat je dat er later eventueel weer op kunt installeren? Zijn er mensen die ervaring hebben met het gebruik van Ubuntu 8.10 op de Mini 9?

*edit*: Yay, zojuist besteld! *O* De duurdere versie (€ 349) met 1 GB RAM en 16 GB SSD, in het zwart.

[ Voor 19% gewijzigd door jj71 op 13-02-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
nu maar hopen dat de Dell mini 10 ook snel beschikbaar wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Een interessante website: MyDellMini

RunCore verkoopt SSD drives die geschikt zijn voor de Dell Mini 9, tot een grootte van 64 GB. Deze drives zijn niet alleen groter dan wat Dell aanbiedt, maar volgens het verhaal is ook de write speed sneller waardoor de hele computer een stuk sneller zou worden. Ze zijn alleen niet zo goedkoop (vergeleken bij de prijs van de netbook zelf). Informatie hier zie ook het filmpje (13 min.) met een demo van hoe je je huidige SSD kunt klonen en de nieuwe in de Mini kunt stoppen.

Filmpje op YouTube

De write speed met de RunCore SSD zou wel 3x zo hoog zijn als met de standaard SSD van Dell.

*edit*: Iets anders wat wellicht interessant is om mee te spelen is Intel's Linux distributie Moblin. Deze Linux distro boot supersnel, in ongeveer 7 seconden! Filmpje van het booten op een Samsung NC10 hier bij Phoronix. Moblin is nog niet af (alpha versie op dit moment).

[ Voor 28% gewijzigd door jj71 op 15-02-2009 12:57 . Reden: Info over Moblin toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kennis van me wil een goedkope 12 inch netbook en twijfelt tussen de Dell en de Samsung NC20. Mijn gevoel zegt dat de Samsung beter is maar de Dell is platter en mooier. Heeft iemand anders ook getwijfeld tussen deze 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik twijfel ook tussen die twee. vind de NC10 ook nog steeds een optie.

Ik hoor ook graag welke keuze het beste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostfury
Ik heb de dell mini 9 en de samsung nc10. Ik vind ze allebei wel leuk. Ben er nog niet uit of ik eentje hou of gewoon beiden. Esthetisch vind ik de Dell mini 9/inspiron 910 mooier. De dell mini 9 is duidelijk meer portable, nadeel is wel de trage ssd van 8gb. Je merkt toch zo nu en dan wat lag onder dell ubuntu en windows xp, terwijl het bij de samsung nc10 bijna niet is. Ik gebruik de dell mini meer om met ubuntu te gaan stoeien, snelle collegenotes maken en retrogaming. Verder is ie geruisloos (geen fan). Nadeel daarbij is is dat de dell mini redelijk warm wordt.
De Samsung nc10 gebruik ik meer als een allrounder als ik ver van huis ben voor een aantal dagen. Met zijn HDD van 160gb kun je van alles opgooien. En natuurlijk zijn batterijduur is uitstekend: Ik haal wel met gemak 6 1/4 uur met brightness op 3. De dell mini 9 doet het ook niet slecht met 4 uur op een 4cell batterij.
Persoonlijk vind ik de Samsung nc10 de king van alle netbooks totnutoe.

[ Voor 3% gewijzigd door Ghostfury op 17-02-2009 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Ik heb zojuist de orderbevestiging van Dell gekregen. Daarop zie ik nu staan dat er een Intel GMA 500 grafische chip in zit, in plaats van een GMA 950, zoals op de website stond en wat ook in het eerste mailtje direkt na het bestellen stond. Ik heb al op andere plaatsen gelezen dat Dell de Mini 9 tegenwoordig met de GMA 500 levert.

De GMA 500 is geloof ik een nieuwere grafische chip van Intel. Hier is een vergelijkingstabel van de Intel GMA chips. Op sommige punten lijkt de 500 beter dan de 950, en op sommige punten slechter: minder pixel pipelines (2 i.p.v. 4), maar wel unified shader processors die de 950 niet heeft, nieuwere OpenGL ondersteuning, betere hardware video decoding mogelijkheden. Het is mij niet duidelijk of de 500 nu een duidelijk voordeel heeft boven de 950 of omgekeerd.

Maar goed, 't is maar dat je 't weet, op de Dell NL website staat 950 maar je krijgt in werkelijkheid een 500.

Dit klinkt wel vervelend, aangezien ik van plan was er Ubuntu op te zetten: :(
GMA 500

There is no sufficient driver support for the GMA 500. The driver wasn't developed in-house and will not work with kernels newer than 2.6.24. Newer distributions like Ubuntu 8.10 with a newer kernel will not work properly.
*edit*: Nog wat info gevonden over de GMA 500 (Intel Poulsbo chipset) en Linux... 't ziet er niet goed uit... :(

[ Voor 23% gewijzigd door jj71 op 17-02-2009 21:27 . Reden: info over GMA 500 en Linux ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De GMA500 biedt HD-decoding waar de GMA950 niet over beschikt. Het jammere is dan wel dat een netbook niet over een DVI- of HDMI-aansluiting mag beschikken.

Kun je HD-films op je netbook gaan kijken, toll :+

Wat betreft gameprestaties durf ik niks te zeggen, maar daar hoef je niet veel van te verwachten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang hebben jullie moeten wachten op jullie Mini 9 ?

Ik wacht inmiddels al 18 dagen op dat ding!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Mensen op andere websites twijfelen eraan of ik echt een Mini 9 met GMA 500 krijg. Het is wel een gerucht dat Dell de Mini 9 nu met de GMA 500 zou gaan maken, maar nog niemand heeft er één in het echt gezien met die grafische chip. Misschien is het wel een foutje van Dell en krijg ik gewoon een GMA 950.

We zullen het zien, wanneer ik 'm heb...

De GMA 500 wordt overigens wel in de Mini 12 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavius
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-02-2024
jj71 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:55:
Mensen op andere websites twijfelen eraan of ik echt een Mini 9 met GMA 500 krijg.
Nou lekker is dat, na deze thread gezien te hebben ben ik ook ns in mijn mini 9 order gaan kijken, en ja hoor. Ook ik krijg volgens de bon een GMA500, terwijl in de oorspronkelijke orderbevestiging droog GMA950 staat. Heeft iemand een idee hoe die twee zich irl verhouden? Als ik er op achteruit ga gaat dat ding per kerende post retour, dit is toch geen stijl? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clavius schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:59:
[...]

Nou lekker is dat, na deze thread gezien te hebben ben ik ook ns in mijn mini 9 order gaan kijken, en ja hoor. Ook ik krijg volgens de bon een GMA500, terwijl in de oorspronkelijke orderbevestiging droog GMA950 staat. Heeft iemand een idee hoe die twee zich irl verhouden? Als ik er op achteruit ga gaat dat ding per kerende post retour, dit is toch geen stijl? :(
De GMA500 is toch beter, HD decoding? 720p mkvtjes is toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavius
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-02-2024
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:30:
De GMA500 is toch beter, HD decoding? 720p mkvtjes is toch prima?
Tjsa, voor video wel ja, voor de rest is het maar de vraag als ik jj71 moet geloven. Blijf er bij dat het maar een rare gang van zaken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Denk dat de topic titel wel hernoemt mag worden naar "Dell Inspiron Mini 9, 10 en 12 - deel 1" ondanks dat de Mini 12 EOL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Ik denk toch echt dat de vermelding van de GMA 500 een foutje is van Dell, en dat de Mini 9 gewoon met de GMA 950 geleverd zal worden.

Hier een voorbeeld van iemand in Engeland die precies hetzelfde had, op de orderbevestiging stond GMA 500, maar zijn Mini 9 blijkt gewoon een GMA 950 te bevatten.

't Zou ook wel vreemd zijn als Dell het ontwerp van de Mini 9 ineens helemaal veranderd zou hebben met een andere chipset.

[ Voor 14% gewijzigd door jj71 op 24-02-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snempaa
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09-2024
Ook een interessante website over de nederlandse vodafone versie van de mini 9 http://dellmini.galway.nl/. Oa. hoe de interne GPS aangezwengeld kan worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Heeft de versie die je nu op Dell.nl kunt kopen ook GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Qorne schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:40:
Nee, anders zou 't er wel bij staan op de Dell website...

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 21:43
De Mini 10 staat inmiddels ook op de Dell site :)

• jj71
Ja, de tekst in de reclame is nogal vreemd:
Maak kennis met de dunne Inspiron mini 10 (1,2 inch). Vanaf 2,86 lbs. en € 379.
Hadden ze niet even twee minuten de moeite kunnen nemen om die rare Engelse maten om te rekenen? 8)7
1,2 inch = 3 cm en 2,86 lbs = 1,3 kg.

't Is een leuk ding die Mini 10, maar er zitten een paar nadelen aan zoals 1 GB vastgesoldeerd geheugen en geen SODIMM-slot (dus je kunt het niet uitbreiden) en een schermresolutie van slechts 1024 x 576 (nog lager dan de 1024 x 600 van de Mini 9) - hoewel Dell wel heeft aangekondigd dat er later ook een model met 1366 x 768 zou komen.

[ Voor 37% gewijzigd door jj71 op 26-02-2009 10:50 ]

• jj71
Een belangrijk bericht van Dell over de Mini 9. Sommige mensen merken dat de batterij niet goed oplaadt. Dell raadt mensen aan om te updaten naar BIOS-versie A04 en de batterij van je nieuwe Mini 9 minstens 12 uur te laten opladen voordat je 'm gebruikt op batterijen:

Initial Battery Charge for the Mini 9

• _starbuck_
Garfield schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:16:
De Mini 10 staat inmiddels ook op de Dell site :)
hmmm, toch geen HDMI/DVI??

EDIT:
mydellmini.com meldt wel HDMI. Misschien is het gewoon een foutje op de NLse dell-site. :?

[ Voor 20% gewijzigd door _starbuck_ op 26-02-2009 17:43 ]

• snempaa
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09-2024
Qorne schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:40:
Alleen de variant met ingebouwde 3.5g kaart (dell wireless 5530 = Ericsson F3507g) heeft GPS ingebouwd. Volgens mij kan je die niet selecteren bij het samenstellen van een mini9, dus moet je de vodafone variant hebben.

• Lau26
  • Laatst online: 28-04 11:58
Ja valt me ook tegen ja dat die er niet op zit. Maar ja maakt het alleen maar des te makkelijker om bij m'n keuze voor de HP 2140 te blijven :)

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

• _starbuck_
Lau26 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:19:
[...]

Ja valt me ook tegen ja dat die er niet op zit. Maar ja maakt het alleen maar des te makkelijker om bij m'n keuze voor de HP 2140 te blijven :)
mydellmini.com meldt wel HDMI. Misschien is het gewoon een foutje op de NLse dell-site. :?

op de plaatjes op de NLse site vindt ik wel HDMI terug :) :D

Nou ja, ik wacht sowieso wel op de versie met Ubuntu en HD-scherm.

[ Voor 15% gewijzigd door _starbuck_ op 26-02-2009 17:45 ]

• jj71
_starbuck_ schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:43:
Nou ja, ik wacht sowieso wel op de versie met Ubuntu ...
Als die ooit in Nederland te koop komt, want voor zover ik weet heeft Dell in Nederland nog nooit een computer met Ubuntu erop verkocht... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskeyjack
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 23:14
mooie dingetjes. uniek met HDMI. Wordt echt interessant als die GMA500 echt full-HD kan decoden.

Ook vreemd dat ze er geen (standaard) N270 instoppen maar een Z520 / Z530. Z530 draait ook op 1.6 GHz. Welke is sneller? Volgens mij is de Z530 wel iets zuiniger, als ik wikipedia mag geloven. De Z530 staat helaas niet op cpubenchmark.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:08
Whiskeyjack schreef op zondag 01 maart 2009 @ 00:24:
mooie dingetjes. uniek met HDMI. Wordt echt interessant als die GMA500 echt full-HD kan decoden.

Ook vreemd dat ze er geen (standaard) N270 instoppen maar een Z520 / Z530. Z530 draait ook op 1.6 GHz. Welke is sneller? Volgens mij is de Z530 wel iets zuiniger, als ik wikipedia mag geloven. De Z530 staat helaas niet op cpubenchmark.com.
Dat heeft te maken met de gebruikte chipset. Door de Z530 icm de US15W chipset te gebruiken, is het mogelijk een volledig passief gekoelde laptop te maken. Dit is met de N270 icm 945GSE niet mogelijk. Toch een vrij essentieel verschil O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:31
heuker schreef op zondag 01 maart 2009 @ 01:24:
[...]

Dat heeft te maken met de gebruikte chipset. Door de Z530 icm de US15W chipset te gebruiken, is het mogelijk een volledig passief gekoelde laptop te maken. Dit is met de N270 icm 945GSE niet mogelijk. Toch een vrij essentieel verschil O+
De mini9 heeft de N270 en is passief gekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn bestelling bij dell van de Inspiron Mini 9 (N03M0904) staat nu al 5 dagen in productie, hoelang gaat het dan nog duren ongeveer? wat zijn jullie ervaringen met de levering?

orderdatum : 9-3-2009
Uw verwachte levering vindt plaats op of vóór: 30-3-2009

Uw bestelling is in productie sinds 12-3-2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Ik heb gisteren eindelijk mijn Mini 9 ontvangen van Dell. Het heeft erg lang geduurd: vijf weken op één dag na (ik heb 'm besteld op 13 februari, ontvangen op 19 maart). Dell heeft de verwachte leverdatum tussendoor nog eens uitgesteld (daar kreeg ik een mailtje over).

@sboelen: Ik weet niet hoe het nu is, maar 5 dagen is niks! Je moet wat meer geduld hebben.

Ik heb direkt het geheugen uitgebreid naar 2 GB (met een Kingston 2 GB, 533 MHz SO-DIMM voor ongeveer € 20), en de originele 16 GB SSD van Dell heb ik vervangen door een 32 GB RunCore SSD (ongeveer € 110). Het vervangen van die onderdelen is heel simpel: klepje aan de onderkant open, oude spullen eruit, nieuwe erin, klepje dicht, klaar.

Ik heb er nu Ubuntu 8.10 op geïnstalleerd en het werkt perfect. Er was een kleine fix nodig om het geluid werkend te maken, maar dat was alles.

Eerste indrukken:
  • Hij ziet er erg mooi uit! Ik vind dat de meeste netbooks niet zo'n mooi design hebben, maar die van Dell zien er strak uit.
  • Het scherm is mooi helder en scherp, maar 1024 x 600 is wel klein, zeker als je een groter scherm gewend bent. Voor surfen e.d. is het nog net genoeg als je je browser op full screen mode zet.
  • Ik had al gelezen dat er veel kritiek op het toetsenbord is, en het is inderdaad erg krap. Je kunt er niet gemakkelijk snel op typen zonder meerdere toetsen tegelijkertijd per ongeluk in te drukken.
  • Hij is stevig gebouwd, maar voelt ook relatief zwaar aan.
*O*

[ Voor 34% gewijzigd door jj71 op 20-03-2009 14:03 . Reden: Eerste indrukken toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:55
Ben voor mijn vriendin aan het het kijken voor een netbook. Nu ben ik aan het twijfelen tussen de DELL mini 10 of de Acer Aspire One D150.

DELL: Z530 + US15W
ACER: N280 + 945GSE

Zou wel eens willen weten hoe deze twee combinaties zich ten opzichte van elkaar verhouden. De Z530 zou langzamer zijn dan de N280 maar wel weer een stukje zuiniger. De US15W kan dan weer 720p decoderen, ook heeft de DELL een HDMI uitgang.

Kan nergens een objectieve vergelijking vinden van deze twee processor-chipset combinaties. Of zijn er ergens al combinaties van de N280 met de GN40 te koop, hebben dan wel weer een verbruik 16 Watt?

Die hele wildgroei aan processoren en chipsets maken de keuze niet makkelijker :P, is die Z530 snel genoeg voor wat internetten, word en een divxje?

http://www.yugatech.com/b...l-atom-z530-vs-atom-n270/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 10:12

bitflusher

flushed die *** pc

jj71 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:57:
......, en de originele 16 GB SSD van Dell heb ik vervangen door een 32 GB RunCore SSD (ongeveer € 110).
................
wil je die 16 gig ssd ook kwijt? ik krijg een 8 gig binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Juicie schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 22:29:
Die hele wildgroei aan processoren en chipsets maken de keuze niet makkelijker :P, is die Z530 snel genoeg voor wat internetten, word en een divxje?
Tussen bijvoorbeeld de N270 en de Z530 lijkt heel weinig verschil te zitten, ze draaien allebei op 1,6 GHz, hebben allebei een FSB van 533 MHz en ook allebei 512 KB cache. Het verschil tussen deze twee is dat ze met verschillende chipsets samenwerken.

De N280 is een heel klein beetje sneller geklokt (1,66 i.p.v. 1,60 Ghz = minder dan 4% verschil) en heeft een snellere FSB (667 MHz i.p.v. 533 MHz). Het snelheidsverschil zal voor de meeste toepassingen onmerkbaar klein zijn.

En een Atom N270 of Z530 is meer dan snel genoeg voor internetten, Word en een DivX'je. De snelheid van mijn Mini 9 valt helemaal niet tegen, ik had minder verwacht.

@bitflusher: zie je e-mail!

[ Voor 8% gewijzigd door jj71 op 22-03-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn bestelling van de Inspiron Mini 9 is nu veranderd naar verzonden.

Orderdatum: 9-3-2009
Uw verwachte levering vindt plaats op of vóór: 22-4-2009

Werkelijke verzenddatum: 25-3-2009

Naam transporteur: UPS

Alleen mijn verwachte leverdatum was 30-03-09 is het normaal als hij verzonden is dat de verwachte leverdatum veranderd???

Is dit bij jullie ook gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jj71 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 13:57:
Ik heb gisteren eindelijk mijn Mini 9 ontvangen van Dell. Het heeft erg lang geduurd: vijf weken op één dag na (ik heb 'm besteld op 13 februari, ontvangen op 19 maart). Dell heeft de verwachte leverdatum tussendoor nog eens uitgesteld (daar kreeg ik een mailtje over).

@sboelen: Ik weet niet hoe het nu is, maar 5 dagen is niks! Je moet wat meer geduld hebben.

Ik heb direkt het geheugen uitgebreid naar 2 GB (met een Kingston 2 GB, 533 MHz SO-DIMM voor ongeveer € 20), en de originele 16 GB SSD van Dell heb ik vervangen door een 32 GB RunCore SSD (ongeveer € 110). Het vervangen van die onderdelen is heel simpel: klepje aan de onderkant open, oude spullen eruit, nieuwe erin, klepje dicht, klaar.

Ik heb er nu Ubuntu 8.10 op geïnstalleerd en het werkt perfect. Er was een kleine fix nodig om het geluid werkend te maken, maar dat was alles.

Eerste indrukken:
  • Hij ziet er erg mooi uit! Ik vind dat de meeste netbooks niet zo'n mooi design hebben, maar die van Dell zien er strak uit.
  • Het scherm is mooi helder en scherp, maar 1024 x 600 is wel klein, zeker als je een groter scherm gewend bent. Voor surfen e.d. is het nog net genoeg als je je browser op full screen mode zet.
  • Ik had al gelezen dat er veel kritiek op het toetsenbord is, en het is inderdaad erg krap. Je kunt er niet gemakkelijk snel op typen zonder meerdere toetsen tegelijkertijd per ongeluk in te drukken.
  • Hij is stevig gebouwd, maar voelt ook relatief zwaar aan.
*O*
okee ja dat is wel interresant! heb je die dingen ook besteld via het internet? zo ja waar kan dat! ik ben denk ik ook van plan om dat te gaan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Topicstarter
Zojuist de Mini12 ontvangen...
Besteld 10-3, levering 27-3.. Lang gewacht (voor Dell-begrippen), maar nu eindelijk mijn demo-exemplaar binnen. 20 dagen de tijd om 't ding uit te proberen en te zien of het aan de verwachtingen voldoet.

De eerste indruk is iig positief. Voorheen al 'ns gespeeld met de Asus EEE PC 900, maar het scherm van dat ding vond ik wel erg klein. Dat is nu met de Mini12 een stuk beter. Weegt niks zo'n ding en heeft 'n fraai design. Aansluitingen zitten ook behoorlijk praktisch verdeeld.
Nu nog 'ns in de praktijk gaan testen of 't allemaal lekker loopt wat ik er mee wil doen.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:47
Is de mini 12 wel makkelijk uit te breiden? De 10 heeft namelijk 1 GB vastgesoldeerd zitten op een uitbreidingskaart (evenals de CPU), en geen vrij dimm slot.

Ik neig op dit moment naar de mini 9, maar de 12 is mischien wel een optie vanwege de hogere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

vandaag 3x de mini9 binnen gekregen, een voor mijzelf.

heeft ook bij mij veel te lang geduurd (voor dell begrippen zeker)

hij is nu een paar uur oud dus ben al bezig met 2Gb ddr2 erin, 16 Gb ssd (bedankt jj71) erin, usb dvd drive eraan, ik kan los. ben heel benieuwd

oh ja ik heb wel gekeken naar de standaard xp install bekeken, draait voor geen meter!! hopla alles eraf: norton,alle dell shit, windows life crap, ms sql 2005 expres (WTF doet dat op een netbook) en nog wat kleins. nu draaien de andere 2 wel veel veel beter.

ik kan wel weer een avondje lekker aan de slag.

edit:
windows 7 geinstalleerd, loopt prima.
ging eigenlijk bijna te soepeltjes. dvd erin, ff wachten, klaar. alles werkt, inclusief wlan.

[ Voor 10% gewijzigd door bitflusher op 27-03-2009 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solaartje
  • Laatst online: 17:57
Besteld 10.3 Afgelopen woensdag veranderde de status van mijn bestelling (1 x mini 9) in verzonden. Stond ook een link naar de tracking van UPS. Echter krijg ik nu nog steeds de melding dat het trackingnummer niet bekend is bij UPS.
Meer mensen met hetzelfde probleem (gehad) ?

Heb wel vandaag per post de factuur gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

solaartje schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:02:
Besteld 10.3 Afgelopen woensdag veranderde de status van mijn bestelling (1 x mini 9) in verzonden. Stond ook een link naar de tracking van UPS. Echter krijg ik nu nog steeds de melding dat het trackingnummer niet bekend is bij UPS.

dat was bij mij bij een van de bestellingen (een bestelling met 2x mini9, een met 1x mini9) ook het geval.

de andere bestelling was nog veel vreemder, daar stond dat hij afgeleverd was..... in O'FALLON IN USA!! toen maakte ik me heel erg zorgen.

gelukkig zijn dat alleen maar administratieve fouten, ze zijn allemaal aangekomen. je kunt wel even bellen naar dell als je het echt niet vertrouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
solaartje schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:02:

Ik heb hetzelfde probleem gehad, ik heb gelijk met mijn dell figuur gebeld en heeft het proberen uit te zoek maar is hem niet gelukt.
Uiteindelijk bleek ie gewoon verzonden te zijn, denk dus dat de fout bij UPS ligt en niet bij dell zelf.

Weet iemand trouwens of je de dell 12 kunt upgraden naar 2GB geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

The_kind_man schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:23:
[...]

<knip>

Weet iemand trouwens of je de dell 12 kunt upgraden naar 2GB geheugen?
volgens mij heb je pech met een mini12, wat ik zo kan vinden is er een module met zowel de cpu als ram erop zie foto's hier: http://ravicblog.blogspot...ll-mini-12-dissected.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
bitflusher schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 18:28:
[...]

volgens mij heb je pech met een mini12, wat ik zo kan vinden is er een module met zowel de cpu als ram erop zie foto's hier: http://ravicblog.blogspot...ll-mini-12-dissected.html
Dat ziet er niet goed uit. Das behoorlijk balen, vind ik wel een groot nadeel. Dat zou een reden zijn voor velen om toch voor de NC20 te kiezen.

Zelf heb ik er weinig problemen aangezien wij de mini 12 alleen gekocht hebben om te surfen/mailen en tekstverwerken.

Trouwens office 2007 draait moeiteloos, met firefox word en excel in gebruik staat ie op 900 mb werkgeheugen in gebruik.
Zelfs met een externe dvd brander erop aangesloten blijft ie zonder haperingen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

er schijnt een gelekte nieuwe bios te zijn voor de 9.

linkje: http://mydellmini.com/for...dows-versions--t5748.html

geen changelog maar dit is wat ik uit comments filter:
- meer batterij fixes (maar mensen met 8 cell hebben er probs mee)
- iets met gpu (shared video memory toewijzing)

misschien morgen maar rustig mee aan de slag, misschien wacht ik ook wel op de officieele release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:00:
okee ja dat is wel interresant! heb je die dingen ook besteld via het internet? zo ja waar kan dat! ik ben denk ik ook van plan om dat te gaan doen!
De 2 GB SO-DIMM heb ik gewoon in een winkel in de buurt gekocht (dit is gewoon standaard laptopgeheugen wat je overal kunt kopen). De RunCore 32 GB SSD heb ik bij MyDigitalDiscount (in de VS) besteld.

Er zijn ook 16 en 64 GB versies SSD's van RunCore, maar ik vond de 64 GB versie te duur, en 32 GB is meer dan genoeg (zeker voor Ubuntu, een fresh install is minder dan 4 GB diskruimte).

[ Voor 13% gewijzigd door jj71 op 29-03-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:47
In de USA wordt de 10 nu ook met een hoog resolutie scherm (1366*768) aangeboden.

Dan wordt het wel interessant, nu nog een 2 GB model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica