Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:56
Zie op de Dell website van Duitsland en de UK nieuwe Mini 10 modellen; Windows 7 starter, 2GB geheugen en 1.83Ghz CPU's. Wat ik alleen jammer vind is dat ze overgestapt zijn op een ander design en is de HDMI port komen te vervallen en een "normale" VGA geworden. :(

Ga denk ik morgen maar is naar de Vodafone winkel; daar schijnen ze de "oude" Mini 10 met een 720P HD scherm, 802.11n en een WWAN kaart. Dan maar genoegen nemen met 1GB RAM als die specificaties kloppen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
Ballebek schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:38:
Zie op de Dell website van Duitsland en de UK nieuwe Mini 10 modellen; Windows 7 starter, 2GB geheugen en 1.83Ghz CPU's. Wat ik alleen jammer vind is dat ze overgestapt zijn op een ander design en is de HDMI port komen te vervallen en een "normale" VGA geworden. :(

Ga denk ik morgen maar is naar de Vodafone winkel; daar schijnen ze de "oude" Mini 10 met een 720P HD scherm, 802.11n en een WWAN kaart. Dan maar genoegen nemen met 1GB RAM als die specificaties kloppen.
Ondertussen ook de nieuwe mini's in de dell.nl shop !!.

Ik wil er een voor mn vriendin aanschaffen. in "pretty pink" ;) , nodig om te wachten op de HD-accelerator ? , of kan de standaard N450 chip ook overweg met VLC + 720p content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister mijn mini10v binnen gekregen.
Ik moet zeggen ik ben zeer tevreden over dat ding .
Vrijdag even met een vriend osx snow leopard installeren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap het niet helemaal;

Je hebt een Mini 10, Mini 10v en nog een NIEUWE Mini 10 met een ander ontwerp? Heeft die nieuwe Mini 10 ook nog een andere naam, een modelnummer bijvoorbeeld? Ik wil er namelijk wat meer informatie over opzoeken op het internet, maar als ik Mini 10 invul dan krijg ik enkel informatie over de oude versie.

p.s. wat bedoelen ze met "Naadloze weergave"? Ziet er overigens wel gelikt uit met die witte onderkant :-)

Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/images/global/products/inspnnb/inspnnb_highlights/inspiron-1012-design1.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 15:31
De 1010 (mini 10) is degene met de Atom Z-serie, de 1011 (mini 10v) met de oude Atom N-serie en de 1012 is de nieuwste telg met het nieuwe Atom platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Waar staat die 1012? Ik kan hem niet vinden.
edit: Het is de 'New Mini 10'. Lekker duidelijk...
Overigens gewoon met 1GB RAM en geen 2 zoals hierboven vermeld.

[ Voor 62% gewijzigd door torp op 02-02-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

torp schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:42:
Waar staat die 1012? Ik kan hem niet vinden.
edit: Het is de 'New Mini 10'. Lekker duidelijk...
Overigens gewoon met 1GB RAM en geen 2 zoals hierboven vermeld.
Ja.. omdat je anders geen windows 7 starter erop mag zetten..
Maar als je naar us site ga zie je voor 400 euro en 6cell accu en hd scherm en tv kaart
en je kan die 1gb vervangen voor 2gb..
zit niet vast gesoldeerd..

Ik w8 nog effe tot ie goed in nederlands komt.
want nu kan je alleen maar nog de standaard edite kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:33:
[...]

Ja.. omdat je anders geen windows 7 starter erop mag zetten..
Maar als je naar us site ga zie je voor 400 euro en 6cell accu en hd scherm en tv kaart
en je kan die 1gb vervangen voor 2gb..
zit niet vast gesoldeerd..

Ik w8 nog effe tot ie goed in nederlands komt.
want nu kan je alleen maar nog de standaard edite kopen
Ik bedoelde 409 dollar.

Maar je kan hier ook gewoon standaard editie kopen. en hd chip erop zetten.. en een 2gb module kopen en klaar is kees.. ik koop er ook nog eens 80gb ssd bij en hij is razendsnel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Volgens mij is de 10v niet meer leverbaar met 5530 mobiele WWAN kaart (UMTS modem).

Je kan hem nog wel bestellen, maar als je hem toevoegt dan zegt hij dat hij niet compatible is met het base model (Base 1011-WLAN). Dat klopt, want vorige week verving hij dan het base model nog door het model "Base 1011-WWAN), dus met sim kaart houder. Kennelijk worden die niet meer gemaakt.

Ik heb Dell al gesproken en die weten niet of dit tijdelijk is (productieproblemen?) of definitief, dat het model er uit gaat. Ze konden me alleen vertellen dat die combinatie nu niet leverbaar is. Ook kan je geen zwart deksel meer bestellen, ze hebben nu alleen nog de ice blue zonder meerprijs.

Jammer, want ik wou er net een bestellen en ik dacht erg na om de 3G te nemen (ondanks de belachelijk hoge meerprijs van 140 euro). Een collega heeft hem ook en hij draait OS X veel beter dan de Acer Aspire One die ik nu heb.

Maargoed wat ik dus wou zeggen, het klinkt een beetje alsof de 10v er uit aan het gaan is. Minder deksel kleuren leverbaar, geen WWAN meer, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasc66
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-08 14:32
Hmm.. op de dell site - support - technische documentatie kan je zien dat er plaats is voor:
- WWAN + sim card
- WLAN
- Broadcom HD video decoder

Weet alleen niet hoe het met de GPS zit.. maar die zit denk ik in de WWAN kaart...

In de US kan je overigens voor de nieuwe mini (als ik het me goed herinner) een beter scherm kopen.

Lijkt me een kwestie van wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Pasc66 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:27:
Hmm.. op de dell site - support - technische documentatie kan je zien dat er plaats is voor:
Weet alleen niet hoe het met de GPS zit.. maar die zit denk ik in de WWAN kaart...
In de US kan je overigens voor de nieuwe mini (als ik het me goed herinner) een beter scherm kopen.
Ja, maar de gewone behuizing biedt geen plaats voor de SIM kaart. Als je WWAN bestelt dan geven ze je een andere behuizing. En volgens mij hebben die behuizing met SIM kaart slot niet meer. Mijn collega heeft hem ook zonder WWAN en daar zit ook geen SIM slot in, en geen connector voor de miniPCI-E kaart op het moederboard gesoldeerd.

In de nieuwe mini heb ik geen interesse want daar draait Mac OS niet zo lekker op.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 28-03-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 22:25

DizzyWeb

Ondertiteld

Gisteren een Dell Mini 10 (Inspirion 1010) bij Vodafone mee genomen. Mooi dingetje, resolutie is wel even wennen.

Maar, mijn oude 14" Crumpler sleeve is een tikkie groot... nu zoek ik dus een nieuwe sleeve. Maar, ik heb de 6 cell accu, dus da's wat tricky om zomaar online te bestellen, met het risico dat het niet past. Heeft er iemand een 6 cell accu en een sleeve? Zo ja, welke passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

DizzyWeb schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:55:
Heeft er iemand een 6 cell accu en een sleeve? Zo ja, welke passen?
Ik heb bij de Media Markt een 10" Caselogic sleeve gekocht en die is perfect - neopreen dus hij rekt wat mee met de batterij. Maar zou je aanraden om gewoon even bij de MM langs te gaan en zelf te passen, dan weet je zeker dat je er tevreden mee bent.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb in al mijn enthousiasme een Latitude 2110 besteld met een aantal toeters en bellen, maar was zo onhandig om het 1024 scherm over het hoofd te zien... Kwam er achter toen de bestelling al gedaan was dus helaas niet meer te cancellen :(

Daarom staat ie nu hier: V&A aangeboden: Dell Latitude 2110 - Ongebruikt nog in doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik ben op zoek naar een Mini 10V om OSX op te installeren. Helaas is ie niet meer door Dell leverbaar en is er nagenoeg geen tweedehands aanbod.. Hebben jullie misschien nog tips waar ik zo'n ding kan scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04 10:29
Hallo,

Ik zie dat het hier niet zo actief is, maar ik heb toch een paar vraagjes ;) .

Ik ben van plan om een Dell Mini 10 aan te schaffen, maar ik heb hier en daar wat gelezen over Windows 7 Starter O-) .

Klopt het dat je geen Media Player o.i.d erop kan zetten en de bureaubladachtergrond niet kunt veranderen ?

Hoe zit het met Office Professional, kan dit wel gewoon geïnstalleerd worden ?

Hoe bevalt het typen op een netbook jullie ? Ik heb er in de winkel een stukje op getypt en het leek me wel redelijk :).

Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor msn, internet, office e.d., ik neem aan dat dit samen wel goed kan draaien (zonder vastlopers en haperen :P)

Alvast bedankt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04 10:29
Die forum's zakken hier naar beneden als een lawine zeg :P, Niemand die antwoord kan geven op mijn vragen :D ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Hoi ik heb dit topic even globaal doorgelezen en zit nog even met 1 vraag,

Ik maak gebruik van de Dell mini inspiron 1011 (10v)
Ik wil deze mini herinstalleren, alleen is er natuurlijk geen cd rom aanwezig.

Hoe kan ik dit het best aanpakken? ik heb een usb stick van 16 gb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 17:28
Op het web zijn er genoeg fora's te vinden waaronder My Dell Mini met redelijk veel informatie over het herinstalleren en dergelijke. Wat je eventueel zou kunnen doen, is je USB stick bootable maken en je image erop plaatsen. Zie diverse tutorials via google. Hiermee zou je je besturingssysteem opnieuw kunnen installeren op je Dell.

Om weer wat weer leven in dit topic te plaatsen. Ik heb al een paar maanden mijn Mini niet meer gebruikt (10V). Bij het aanzetten gaf de machine opeens aan dat de batterij niet meer herkend werd en het ledje ook constant op wit/oranje knippert. Ik heb nog even rond gezocht op het internet en wat blijkt, het komt vaker voor. (9 & 10(v)). De remedie zou eventueel het reflashen zijn van de laptop. Probleem is dat er maar 2 bios firmwares zijn uitgebracht, A4 en A6. A4 staat op de laptop en A6 kan er niet op worden gezet omdat de lading van de laptop lager is dan 10%.

Mijn vraag is of het echt aan de batterij ligt? (1,5 jaar oud en bijna geen cycles gedraaid) Of is het meer een bug in het bios waardoor ik eventueel risico loop om een nieuwe nutteloze batterij te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Er is een optie om een bios flash te forceren maar weet zo uit mn hoofd even niet meer wat de exacte procedure daarvoor is.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Forum,

Ik heb een simpele vraag en kom er ook via de Dell Support niet uit.

Ik heb een Mini 9 en deze wil ik terug zetten naar de oorspronkelijke situatie, dus via Dell Restore.

Welke toetsen moet ik daarvoor gebruiken, als ik de FN en F9 toets indruk gelijktijdig gebeurt er niets, wie weet hoe ik in de Restore terecht kom, zodat ik mijn netbook weer kan gaan gebruiken, hij doet nu niets meer, en geeft aan operating system not found.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb vanmiddag de inspiron mini 10 opengemaakt om de geheugen te upgraden. Bij het uitelkaar halen van de laptop is een klemmetje eraf gevallen en ook nog eens zoekgeraakt. Het is de klem waar de kabel van de touchpad met de mb verbind. Iemand enig idee waar ik dit snel kan halen en ook weer erop kan zetten? Is dit een universeel klemmetje of moet ik bij dell gaan informeren?

Voor de duidelijkheid, zie onderstaand filmpje bij 2min10.
YouTube: How to upgrade and dismantle Dell Mini 1012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

330d schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:11:
Ik heb vanmiddag de inspiron mini 10 opengemaakt om de geheugen te upgraden. Bij het uitelkaar halen van de laptop is een klemmetje eraf gevallen en ook nog eens zoekgeraakt. Het is de klem waar de kabel van de touchpad met de mb verbind. Iemand enig idee waar ik dit snel kan halen en ook weer erop kan zetten? Is dit een universeel klemmetje of moet ik bij dell gaan informeren?

Voor de duidelijkheid, zie onderstaand filmpje bij 2min10.
YouTube: How to upgrade and dismantle Dell Mini 1012
Een late reactie maar heb je dat klemmetje gevonden?
Dat raak je toch niet zomaar kwijt als het los raakt lijkt mij.

Het is een priegel werkje maar het is te doen als je het lockje/klemmetje hebt.

Zo niet, moet ik je bij de vertellen dat het systemboard vervangen moet worden.
Plakband oid gaat echt niet werken omdat dat stripje niet goed contact maakt.

Oh en bijkomend nadeel is dat het user abuse is, en dat je voor de reparatie zal moeten gaan betalen.

[ Voor 4% gewijzigd door MarElo op 08-06-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik heb hier een splinternieuwe Dell accu liggen, nooit gebruikt. Heeft iemand interesse? Het gaat om type W953G, Rating 14.8V, 32 Wh. Stuur me een DM en mag je het hebben voor een geringe prijs.
Pagina: 1 2 3 Laatste