Nujij.nl --> Tweakers Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Topicstarter
Hoi,

Soms is het jammer als een nieuwssubmit de frontpage niet haalt terwijl het toch best interessant kan zijn voor andere Tweakers. Ik vroeg me dus af: waarom users niet ook zelf de gelegenheid geven (op een subsite van Tweakers) om nieuwsitems te plaatsen en te reageren: net als Nu.nl doet op Nujij.nl. De subcategorieën (core, mobile enz) bestaan al om op te filteren en waardering van artikelen pak je het systeem van de sterren bij productreviews. Tweakers mogen immers nu ook al productreviews plaatsen, dus waarom ook geen nieuwsitems (op een aparte subsite) ?

Het zou vreemd zijn te denken dat alleen "redacteuren" hiertoe in staat zijn, ik denk dat er best wel wat users rondlopen die ook prima korte nieuwsitems zouden kunnen fabriceren (vgl. ook Digg.com)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 14-01-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:22

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
En vergeet de rest van de fora niet voor nieuwtjes over specifieke spellen, hardware en dergelijke. Al wordt het daar dan meestal in de thematopics geplaatst.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dirk schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:37:
En vergeet de rest van de fora niet voor nieuwtjes over specifieke spellen, hardware en dergelijke. Al wordt het daar dan meestal in de thematopics geplaatst.
De FP nieuwsitems en de reacties worden toch niet ook in het forum of in de thematopics geplaatst :? Je begrijpt toch wel dat er een verschil bestaat tussen een digg/nujij-achtige site in deT.net FP-stijl en de achtergrond van forums. Bovendien kun je daarmee naast de Tweakers-leden ook een breder publiek mee bereiken (ComputerIdee-achtige gebruikers) zonder dat het de core van T.net stoort.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 14-01-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 69767 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:10:
Ik vroeg me dus af: waarom users niet ook zelf de gelegenheid geven (op een subsite van Tweakers) om nieuwsitems te plaatsen en te reageren
Tweakblogs *O* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

En wat hebben [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 96 en [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 35 voor doel dan? Volgens mij gebeurd daar precies wat jij vraagt, nieuws bespreken. En dan zijn zomaar twee heel opvallende topics, er zijn er zat meer.
Dat is inderdaad de andere, nog vrijere, optie. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Dirk op 14-01-2009 22:52 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zoals je gezien hebt in de statistieken is Tweakblogs nog steeds aan het groeien. Een "klein" succesje dus. Dus inderdaad: Tweakblogs zou je zonder al te veel moeite ook kunnen omtimmeren naar een echte digg/nujij-achtige subsite van Tweakers.net, waar ook genoeg potentieel inzit.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 14-01-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dirk schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:51:
En wat hebben [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 96 en [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 35 voor doel dan? Volgens mij gebeurd daar precies wat jij vraagt, nieuws bespreken. En dan zijn zomaar twee heel opvallende topics, er zijn er zat meer.
Ik stel voor dat de redactie voortaan al het ICT-nieuws verspreid gaat posten in alle verschillende 1000 topics. Dan zul je snel genoeg de nadelen vinden en waarom het juist geconcentreerd zou moeten worden op een aparte site (zoals we daarom ook een FP hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:18
En het nieuws op de FP is ook van goede kwaliteit, net als de kwaliteit van de discussies op het forum. Wat je veel ziet op sites als Nujij is een drieregelige post met een slechte discussie eronder. Het geeft een gigantische puinzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jorrit schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:57:
En het nieuws op de FP is ook van goede kwaliteit, net als de kwaliteit van de discussies op het forum. Wat je veel ziet op sites als Nujij is een drieregelige post met een slechte discussie eronder. Het geeft een gigantische puinzooi.
Toch is het populair en de discussies op de FP laten regelmatig ook te wensen over. Ga maar eens tellen hoeveel procent van het aantal posts in een item: +1 scoren (=meerwaarde !). Dus dat vind ik geen goed argument. Het moet ook niet precies hetzelfde zijn het heeft een hele andere insteek.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 14-01-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dan zal ik het 'kwaliteitsargument' maar weer op tafel gooien. T.net blijft nog altijd een site die kwaliteit wil leveren. Dat zou dus óf heel veel extra modwerk betekenen, óf gewoon domweg niet kunnen, omdat je van te voren weet dat er gigantisch veel troep gepost gaat worden als het inderdaad echt populair wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:59:
[...]

Toch is het populair en de discussies op de FP laten regelmatig ook te wensen over.
Op de FP heb je altijd nog het goede artikel van de redactie, dat de discussie soms te wensen overlaat is een beetje inherent aan het systeem. Hoewel je op de FP regelmatig goede posts ziet, de kans dat je een goede reactie kan maken op een artikel van Nujij-kwaliteit is een stuk kleiner.
Daarnaast populair != goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dirk schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:01:
Dan zal ik het 'kwaliteitsargument' maar weer op tafel gooien. T.net blijft nog altijd een site die kwaliteit wil leveren. Dat zou dus óf heel veel extra modwerk betekenen, óf gewoon domweg niet kunnen, omdat je van te voren weet dat er gigantisch veel troep gepost gaat worden als het inderdaad echt populair wordt.
En wat denk je dat Nu.nl dacht? Of wil je dat geen kwaliteitsite noemen die kwaliteit wil leveren, daar denken veel bezoekers anders over. Toch hebben ze die subsite gestart. Dacht je nou echt dat Nu.nl daar niet over na had gedacht? Kennelijk kan het dus wel. Het was voor hun als professionele kwaliteits nieuwssite dus geen obstakel een dergelijke spinoff te lanceren: ook al zijn ze net als Tweakers een kwaliteitssite. Dus je kwaliteitsargument mag je de weer van tafel halen.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 14-01-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:03:
[...]

En wat denk je dat Nu.nl dacht? Of wil je dat geen kwaliteitsite noemen, daar denken veel bezoekers anders over. Toch hebben zijn ze die subsite gestart. Dacht je nou echt dat Nu.nl daar niet over na had gedacht? Kennelijk kan het dus wel. Het was voor hun als professionele kwaliteits nieuwssite dus geen obstakel. Dus je kwaliteitsargument mag je weer van tafel halen.
Wil je Nujij van hoge kwaliteit noemen dan ? Want dat ben ik totaal niet met je eens, bijna elke discussie is een grote flamewar of compleet gepolariseerd. Daarnaast bestaat de gemiddelde nieuwspost daar uit een linkje + een regel tekst die niet zelden een troll is. Dus wat mij betreft is het kwaliteitsargument hét argument.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorrit op 14-01-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jorrit schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:06:
[...]

Wil je Nujij van hoge kwaliteit noemen dan ? Want dat ben ik totaal niet met je eens, bijna elke discussie is een grote flamewar of compleet gepolariseerd. Daarnaast bestaat de gemiddelde nieuwspost daar uit een linkje + een regel tekst die niet zelden een troll is. Dus wat mij betreft is het kwaliteitsargument hét argument.
Je vergist je denk ik in het volgende: het is niet de bedoeld als vervanging van de FP, het is een spinoff net als Tweakblogs. Het heeft dus weinig zin de twee met elkaar te vergelijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 14-01-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Anoniem: 69767 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:03:
[...]

En wat denk je dat Nu.nl dacht? Of wil je dat geen kwaliteitsite noemen die kwaliteit wil leveren, daar denken veel bezoekers anders over. Toch hebben ze die subsite gestart. Dacht je nou echt dat Nu.nl daar niet over na had gedacht? Kennelijk kan het dus wel. Het was voor hun als professionele kwaliteits nieuwssite dus geen obstakel een dergelijke spinoff te lanceren: ook al zijn ze net als Tweakers een kwaliteitssite. Dus je kwaliteitsargument mag je de weer van tafel halen.
Het argument blijft op tafel, want de site als geheel mag dan van zekere kwaliteit zijn, maar deze spinoff absoluut niet. Dat zij er hun naam aan hebben willen verbinden is hun zorg, maar het is een deel van hun site waar ik nooit langer dan een minuut ben, daarna ben ik de extreem slechte kwaliteit wel weer zat en ben ik dus vertrokken. Ik zou dus ook absoluut niet willen aanmoedigen dat een dergelijk initiatief op t.net gelanceerd wordt. Al is het maar om het overloop effect, iets wat voor nujij geen probleem is, maar hier zijn verscheidene delen van de site waar je kunt reageren en alleen als je overal ongeveer dezelfde kwaliteit eist valt er orde te houden. En iets dergelijks kwalitatief goed houden zal een hoop werk kosten. Mij niet gezien dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14

Wiethoofd

Broadcast TOM

Waarom niet af en toe een kijkje nemen op www.filehippo.com, daar staan meestal de meuks/updates van software en drivers eerder op dan op tweakers, met meteen een downloadlink vanaf hun server en eventueel ook een link naar een oudere versie die je daar kunt downloaden. Verder geen reacties die je daar kunt toevoegen, dus gewoon de post met de informatie die je nodig hebt.

Mocht het een populair programma zijn of een populair device waar het een update voor is, dan is er hier op GoT waarschijnlijk wel een topic waar de desbetreffende user in kan kijken of de update al gemeld is en eventueel zelf de update melden, waarna deze update eventueel op de Frontpage in de meuktracker komt als deze daar ook gesubmit wordt.

Verder komt lang niet alles in de meuktracker te staan, ik heb onlangs een paar suggesties gedaan, maar die komen er niet in omdat de redactie niet altijd de tijd en de middelen hebben om deze posts te maken en eventueel de programma's te testen/installeren voor screenshots etc.

Ook staat er bij de newssubmits die je doet:
De Tweakers.net redactie zal bekijken of jouw suggestie voldoende nieuwswaarde heeft voor een plaatsje op de site. Houdt er rekening mee dat wij dagelijks zeer veel suggesties krijgen ingestuurd, die onmogelijk allemaal geplaatst kunnen worden.
Maar ook:
Disclaimer: er wordt niet gecorrespondeerd over ongeplaatste nieuwssubmits!

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:12:
[...]

Je vergist je denk ik in het volgende: het is niet de bedoeld als vervanging van de FP, het is een spinoff net als Tweakblogs. Het heeft dus weinig zin de twee met elkaar te vergelijken.
Wat ik bedoel te zeggen, wat is de toegevoegde waarde van een dergelijk systeem als het nog goede discussies nog goede postings opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 69767 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:12:
[...]

Dus je wilt eigenlijk een tweede tweakblogs hebben met daarin een mogelijkheid om een post van een waardering te voorzien? Ik denk dat je dan beter een feature request kan maken voor het mogelijk maken van beoordelingen op een tweakblog (hoewel ik persoonlijk zo'n beoordeling niet zie zitten als ik een weblog beheer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Erkens schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:16:
[...]

Dus je wilt eigenlijk een tweede tweakblogs hebben met daarin een mogelijkheid om een post van een waardering te voorzien? Ik denk dat je dan beter een feature request kan maken voor het mogelijk maken van beoordelingen op een tweakblog (hoewel ik persoonlijk zo'n beoordeling niet zie zitten als ik een weblog beheer).
Nee ik bedoel net als spinoff zoals Tweakblogs een spinoff is, niet als Tweakblogs zelf is. Neem eens een kijkje op:

http://www.digg.com/ , http://reporter.nl.msn.com/ , http://www.ekudos.nl/ , http://www.nujij.nl/

enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je hebt ook nog StumbleUpon ;)

Wat let je trouwens om een eigen site op te zetten waar je iedereen meukposts laat droppen, het geautomatiseerd laat doen dmv StumbleUpon en/of RSS feeds, eventueel vragen of je de meuktracker als bron mag gebruiken etc. :Y)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nu.jij wilde voornamelijk een mogelijkheid creeren om reacties te geven op nieuwsberichten, zonder daarbij nu.nl te vervuilen. Daarom hebben ze de subsite gelanceerd.

Op T.net is de situatie anders, daar heb je al de mogelijkheid om reacties te geven op nieuws. Daarnaast lijkt me het nieuwsaanbod nu al voldoende. Lijkt me persoonlijk niet nodig om daar nog een handvol user-generated nieuws aan toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dirk schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:01:
Zullen we dat soort uitspraken asjeblieft overlaten aan degenen die ook wat te zeggen hebben over de illustere kwaliteit van de content, aka de (eind) redactie? :) Want ik heb geen idee wat zijn van zo'n idee vinden en ik spreek hen vaker dan jij ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 69767 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:20:
[...]

Nee ik bedoel net als spinoff zoals Tweakblogs een spinoff is, niet als Tweakblogs zelf is. Neem eens een kijkje op:

http://www.digg.com/ , http://reporter.nl.msn.com/ , http://www.ekudos.nl/ , http://www.nujij.nl/

enzovoorts.
Als ik de content van die sites zie dan vind ik het kwalitatief niet echt veel toevoegen :X
Snelle onliners en andere "meuk" nog even afgezien de "waarheid" van de "artikelen". Dat zijn imo juist dingen die je op een blog kan wegschrijven. Verschil is alleen dat alle content op een blog van 1 user is ipv meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 22:54:
[...]
Ik stel voor dat de redactie voortaan al het ICT-nieuws verspreid gaat posten in alle verschillende 1000 topics. Dan zul je snel genoeg de nadelen vinden en waarom het juist geconcentreerd zou moeten worden op een aparte site (zoals we daarom ook een FP hebben).
En met dat concentreren willen een hele hoop gebruikers ook een filter hebben ( dat is juist de kracht van de FP ) zodat het een behapbare hoeveelheid nieuws blijft.

Imho komt jouw idee juist redelijk overeen met al het ICT-nieuws verspreid gaan posten in 1000 topics. Gooi een andere stylesheet over de volgende url heen en volgens mij heb je dan precies wat jij zoekt : Nieuws, Sport, TV & Muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Erkens schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:28:
[...]

Als ik de content van die sites zie dan vind ik het kwalitatief niet echt veel toevoegen :X
Bij de Tweakblogs vraag je je toch ook niet steeds af: wat heb ik er aan om te lezen dat pietje van z'n fiets is gevallen en daar een post over heeft gemaakt? Maw: je laat het toch aan de users zelf over om te beslissen wat zij belangrijk vinden om te vermelden? Dat is bij een Digg/Nujij niet anders dan bij de Tweakblogs, die vrijheid.

@Gomez: nee, neem gewoon de categorieen mobile,core enz over. Kijk eens op Digg daar heb je ook categorieen om het behapbaar te maken. En juist het feit dat er gestemd kan worden (dat zei dus al in mijn startpost), komen hoger gewaardeerde (soms: lees populaire) berichten meer onder de aandacht waardoor er ook al gescheiden wordt.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 14-01-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

moto-moi schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:27:
[...]

Zullen we dat soort uitspraken asjeblieft overlaten aan degenen die ook wat te zeggen hebben over de illustere kwaliteit van de content, aka de (eind) redactie? :) Want ik heb geen idee wat zijn van zo'n idee vinden en ik spreek hen vaker dan jij ;)
Ik weet inderdaad niet wat de redactie ervan vind, maar ik weet wel wat voor kwaliteit ik daar vind en ook wat voor kwaliteit t.net (ongeveer) nastreeft. Die twee combinerend kom ik tot de bovenstaande conclusie, dat het dus veel extra werk zou gaan kosten om die kwaliteit dan in stand te houden. Want hoewel ik het natuurlijk nooit zeker kan weten geloof ik niet dat de redactie zou willen toestaan dat het niveau tot een dergelijk dieptepunt wordt verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dan nog, dan nog. Het heeft weinig zin om iemand die met een idee komt meteen af te serveren, en het lijkt me dat de redactie heel aardig voor zichzelf kan spreken.

Tuurlijk, als je zoiets op zou zetten moet je vooraf een idee hebben hoe je de kwaliteit wilt bewaken, in welke vorm het moet, kun je lering trekken uit de ervaringen op andere plekken en dan nog kun je besluiten om het niet te doen. Maar het idee van crowdsourcing voor IT nieuws is an sich niet slecht.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:30:
[...]
@Gomez: nee, neem gewoon de categorieen mobile,core enz over. Kijk eens op Digg daar heb je ook categorieen om het behapbaar te maken. En juist het feit dat er gestemd kan worden (dat zei dus al in mijn startpost), komen hoger gewaardeerde (soms: lees populaire) berichten meer onder de aandacht waardoor er ook al gescheiden wordt.
Tsja, pleit dan voor een apart forum met subforums mobile,core enz met daaroverheen een aparte stylesheet.

Dat stem-idee vind ik sowieso al niet bij T.net passen en als ik kijk op de volgende link : http://digg.com/all/popular/365days dan zie ik daar al teveel rommel opstaan.

Of T.Net moet echt een los iets gaan zitten maken zonder mods die kijken of iets nieuws is of niet ( dus alleen de echt vulgaire dingen verwijderen zoals bijv beleid bij tweakblogs ) en/of geen moderaties op niveau waar dan uiteraard weer de meest rare rommel op gegooid kan worden. Maar dan zie ik weer niet de toegevoegde waarde van T.Net boven dat je zelf zoiets begint.

De toegevoegde waarde van T.Net zit voor mij juist in het niveau / de filtering.
Lustucru schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:43:
Tuurlijk, als je zoiets op zou zetten moet je vooraf een idee hebben hoe je de kwaliteit wilt bewaken,
Krijg je dan niet zoiets van : Wat voor de een kwaliteit is, is voor de ander rommel.
Waardoor je dus de 1e zin uit de TS alsnog niet beantwoord?

En kwaliteit bewaken lijkt me heel moeilijk als je op waarderingen van gebruikers gaat sorteren. 1 verkeerd nieuwsbericht van een Fokker / Geenstijl inclusief een oproep op hun eigen homepage betekent dat er binnen een paar minuten een mod aanwezig moet zijn. Dat kan je dan niet eventjes een uurtje laten staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Gomez12 op 14-01-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gomez12 schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:51:

De toegevoegde waarde van T.Net zit voor mij juist in het niveau / de filtering.
Ik begrijp dat: daarom is het ook geen vervanging van, maar een (1) aparte + (2) subsite óf zelfs een hele aparte site (die hoewel toch verbonden aan Tweakers is, onder een andere naam opereert). Je kan namelijk om de userbase van Tweakers niet heen, dus al dan niet vage zo'n koppeling zou eigenlijk wel vereist zijn. Maar het FP blijft gewoon zoals het is, dus er verandert daar niets.

Kijk ook eens naar de reacties: http://tvpedia.tweakblogs...304/waarom-windows-7.html

Lang niet allemaal even ideaal: maar toch wordt Tweakblogs wel en nog meer dan in 2007 gebruikt.

Ik zie zeker wel mogelijkheden voor een user-driven sociale nederlandse technologie nieuwssite als digg/nujij/enzovoorts, maar dan dus specifiek op IT en wat daarmee samenhangt. Vergis je niet uitgevers, waaronder de baas van Tweakers: VNU, hebben het niet makkelijk: hoe meer tech-publiek ze bereiken hoe beter in beginsel (veel komt namelijk binnen via verkoop van advertentieruimte). Dus ik denk dat VNU ook al echt wel bezig is hierover na te denken: gebruikers krijgen al steeds en steeds meer invloed (youtube (ook soms onzin er tussen), maar denk ook aan Little Big Planet waar je door user gemaakte levels kunt delen, Wikipedia enz), en dit is zeker wel iets waar je denk ik straks als uitgever niet meer om heen kunt.

Aangezien Tweakers al een grote groep gebruikers heeft en er juist nog geen specifiek gerichte Nederlandse tech-user-driven-site bestaat (enkel brede als nujij en ereporter van msn), lijkt me een dergelijke spinoff wel degelijk het serieus overwegen waard - vooral gezien de steeds meer nemende (eis van) invloed van gebruikers.

Want lang niet al het nieuws (en de mogelijkheid daarop te reageren) komt uiteindelijk op de FP/Forum terecht: terwijl dat regelmatig wel eens een gemis voor gebruikers kan zijn, en de redactie niet 24u per dag actief is.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 15-01-2009 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Anoniem: 69767 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 00:15:
[...]
Aangezien Tweakers al een grote groep gebruikers heeft en er juist nog geen specifiek gerichte Nederlandse tech-user-driven-site bestaat (enkel brede als nujij en ereporter van msn), lijkt me een dergelijke spinoff wel degelijk het serieus overwegen waard - vooral gezien de steeds meer nemende (eis van) invloed van gebruikers.

Want lang niet al het nieuws (en de mogelijkheid daarop te reageren) komt uiteindelijk op de FP/Forum terecht: terwijl dat regelmatig wel eens een gemis voor gebruikers kan zijn, en de redactie niet 24u per dag actief is.
En hoe wil je zorgen dat het alleen tech bevat? Dat het geen 2e nujij.nl wordt?

User-driven dus als iemand het laatste kadootje wat bij de libelle zit tech vind kan hij/zij daar ook een item over maken, trekt dat genoeg libelle lezeressen aan die stemmen dan is het nog het item van de dag ook, 2e libelle item wordt geopend en omdat de lezeressen er toch zitten wordt dat weer omhooggestemd etc.etc.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat het tech-gedeelte vrij weinig stemmen krijgt ( veel mensen werken / zitten al lang genoeg achter de pc ) in verhouding tot de andere casual onderwerpen.
Waardoor je er een blik mods tegenaan moet werpen die wederom jouw 1e punt uit de wereld kunnen helpen.

Ik gok zo maar even dat sites als nujij / digg etc niet voor niets zo algemeen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

In een grijs verleden hebben we al eens het fenomeen 'nieuwslinks' gehad: alle linkjes die het net niet tot nieuwsartikel schopten werden zonder verdere toelichting in een kadertje op de FP gezet. Als ik het me goed herinner, was dat - in elk geval in termen van clickthrough-rates - geen denderend succes.

Of het wel aanslaat als daar een stemsysteem aangeknoopt wordt, weet ik niet - al doen de boze reacties als er weer 'ns een (vermeend) onvolledig setje antwoorden bij een poll wordt genoemd, vermoeden dat we de nodige bezoekers hebben die interactie belangrijker vinden dan dat het ergens over gaat ;)

Ik denk echter dat het weinig toevoegt. "Crowdsourcing voor IT nieuws" doen we al - dat is de nieuwssubmit, en voor in-depth specialistisch nieuws kan je, zoals ook al gemeld, op het forum terecht. Het voordeel zou kunnen zijn dat de redactie meer inzicht in de populariteit van diverse onderwerpen krijgt, maar daar hebben we nu al de hitcounters van de nieuwsartikelen voor en het is niet zo dat we bepaalde onderwerpen helemaal doodzwijgen, dus van de populariteit van 'kleinere' onderwerpen krijgen we vroeg of laat toch wel een beeld, dus voor de redactionele koers maakt het weinig uit. Wat me dan weer wel een goed idee lijkt, is dat je per forum/hoofdgroep een tracker kan aanzetten, zodat je ook echt topics meekrijgt die jou boeien.

Daarmee is het de vraag of de gebruiker er wat aan heeft. De redactie moet sowieso filteren - anders krijg je gebruikers die de Idols-verkiezingen in de queue plempen en dat moeten we *echt* niet willen - en filteren is precies wat we nu al doen, dus ik verwacht niet dat het veel extra info oplevert.

Bovendien ben ik het met diverse mensen eens dat filteren juist een sterk punt van T.net is. Diverse sites publiceerde gisteren artikelen over 'extreem kritieke' lekken in Windows - d'r zat weer eens een gaatje in smb. Dat nieuws keuren wij af: wie na Sasser nog geen firewall om z'n netbios/smb-services heeft staan, vraagt expliciet om moeilijkheden en de rest klikt dezer dagen braaf op update/reboot, dus hebben we het over een reguliere patch en daar berichten we nooit over. Ik wil eigenlijk geen ruimte op de FP voor 'rampspoed treft Windows!!!11' als er in feite geen zak aan de hand is. Dat was met een Digg-systeem dus wel aan de orde geweest, tenzij de redactie submits die wél ontopic maar nïet nieuwswaardig genoeg zijn, tegenhoudt. En daarmee leg je de bijl aan de wortel van zo'n systeem.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:33
Gomez12 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 01:37:
[...]

En hoe wil je zorgen dat het alleen tech bevat? Dat het geen 2e nujij.nl wordt?

User-driven dus als iemand het laatste kadootje wat bij de libelle zit tech vind kan hij/zij daar ook een item over maken, trekt dat genoeg libelle lezeressen aan die stemmen dan is het nog het item van de dag ook, 2e libelle item wordt geopend en omdat de lezeressen er toch zitten wordt dat weer omhooggestemd etc.etc.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat het tech-gedeelte vrij weinig stemmen krijgt ( veel mensen werken / zitten al lang genoeg achter de pc ) in verhouding tot de andere casual onderwerpen.
Waardoor je er een blik mods tegenaan moet werpen die wederom jouw 1e punt uit de wereld kunnen helpen.

Ik gok zo maar even dat sites als nujij / digg etc niet voor niets zo algemeen zijn.
Ik ben het met je eens dat het lastig zal zijn om het puur tech te laten bevatten, maar met de systemen die er nu al zijn, is het best mogelijk dat er een bepaalde filtering is op wie 'nieuwsitems' mag posten. Denk bijvoorbeeld een een bepaalde hoeveelheid karma, tweakotine, gemiddelde reactiescore, modstatus, noem maar op.

Het lijkt me verder ook niet erg als er in dat nieuwe onderdeel van de site wat minder puur tech gerichte items geplaatst worden, daarvoor blijft immers het 'normale' nieuws ook gewoon bestaan. Af en toe iets grappigs tussendoor is toch niet erg? (Ik vind het nog altijd jammer dat modden met '+1 Grappig' niet meer mogelijk is)
Rataplan schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:52:
In een grijs verleden hebben we al eens het fenomeen 'nieuwslinks' gehad: alle linkjes die het net niet tot nieuwsartikel schopten werden zonder verdere toelichting in een kadertje op de FP gezet. Als ik het me goed herinner, was dat - in elk geval in termen van clickthrough-rates - geen denderend succes.
Ik vraag me eigenlijk wel af hoeveel nieuws we nu eigenlijk 'missen'. Op drukke dagen worden er tegenwoordig al zoveel nieuwsitems geplaatst dat ik me niet kan voorstellen dat er nog veel meer relevant (tech-)nieuws kan zijn. Misschien kan iemand van de redactie hier iets over zeggen? Hoeveel procent van de nieuwssubmits blijft er eigenlijk liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

SneakyViper schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:28:
Ik vraag me eigenlijk wel af hoeveel nieuws we nu eigenlijk 'missen'. Op drukke dagen worden er tegenwoordig al zoveel nieuwsitems geplaatst dat ik me niet kan voorstellen dat er nog veel meer relevant (tech-)nieuws kan zijn. Misschien kan iemand van de redactie hier iets over zeggen? Hoeveel procent van de nieuwssubmits blijft er eigenlijk liggen?
Daar zijn geen cijfers van en dat zou ook nutteloos zijn. Het is weliswaar een flink aantal dat wordt afgekeurd, maar daar zit ook de My First Website van Jantje uit Klazienaveen tussen, pogingen om ons voor politieke karretjes te spannen, non-ict-spul, en ook opmerkelijk veel nieuws dat we al gepubliceerd hebben :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:33
Rataplan schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:32:
[...]
Daar zijn geen cijfers van en dat zou ook nutteloos zijn. Het is weliswaar een flink aantal dat wordt afgekeurd, maar daar zit ook de My First Website van Jantje uit Klazienaveen tussen, pogingen om ons voor politieke karretjes te spannen, non-ict-spul, en ook opmerkelijk veel nieuws dat we al gepubliceerd hebben :)
Dan weet je dus eigenlijk ook wat er te verwachten valt als zomaar iedereen nieuws zou kunnen posten. Als er al zoiets komt, zal er dus sowieso weer meer moderatie moeten plaatsvinden, maar zeker ook een degelijk stemsysteem moeten komen waarmee alle onzin naar de achtergrond verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Er zijn een heleboel nieuwsitems die niet verschijnen op de FP.
Wat je dan kan doen is kijken bij het dagoverzicht.
Zie bijvoorbeeld het nieuws van Donderdag 15 januari 2009 is dat niet iets wat je bedoeld?

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 15-01-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

SneakyViper schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 12:38:
Dan weet je dus eigenlijk ook wat er te verwachten valt als zomaar iedereen nieuws zou kunnen posten. Als er al zoiets komt, zal er dus sowieso weer meer moderatie moeten plaatsvinden, maar zeker ook een degelijk stemsysteem moeten komen waarmee alle onzin naar de achtergrond verdwijnt.
Je bedoelt: er moet een groep mensen zijn die het nieuws onderzoekt, beoordeelt en een selectie online zet?

Komt me bekend voor 8)

Misschien is het leuk om eens te kijken naar een stemsysteem bij onze artikelen, om zo bij te houden hoe goed bepaalde artikelen gewaardeerd worden. Daar wordt afaik achter de schermen ook over nagedacht. Als je daarnaast wat meer mogelijkheden hebt om een tracker met forumposts in te richten, heb je volgens mij alle meerwaarde te pakken die een Digg-systeem eventueel zou kunnen bieden.

Pagina: 1