Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 39 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 82.094 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gusev schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:44:
Maar dan speel je alleen tegen mensen uit Azie neem ik aan?! Kan je dat ergens uit opmaken...Want ik heb nu eigenlijk ook wel lang genoeg gewacht :(
toen ik online keek waren er een paar games online met goede ping, maar het overgrote deel veel te hoog. logisch aangezien alleen de diehards hem hier pas hebben natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:29
@hierboven: Ik geef ze nog een weekje :P Anders wacht ik wel tot SFIV
reuzekind schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:54:
[...]

Nee, daar is ook al vanuit dit topic meerdere keren contact met Sony over geweest. Bij de US store kan je het heel gemakkelijk zien, en staan demo's e.d. ook allemaal netjes gecatalogiseerd. De EU store is in vergelijking met de US store echt een ramp. Helaas! :(
Ehh, "In de spotlight" anybody? Of bedoel je dat niet... :+

[ Voor 7% gewijzigd door Gusev op 19-01-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

in de postlight is nog steeds niet duidelijk, is alle soorten content door elkaar.

in de US stor is het veel beter opgedeeld Games, Demo's, DLC, wallpapers en themes allemaal in een eigen categorie en dan nog met een sub categorie wat er nieuw is.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

Ik wil de Variety Pack voor COD4 kopen maar je kunt alleen met Creditcard betalen.. Is het niet mogelijk om hem elders aan te schaffen?

Vorig jaar had ik gelezen dat er ook andere mogelijkheden zouden komen voor betalingen maar tot heden is het bijzonder stil..

Iemand een idee?

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-07 21:28
Ik lees dat er toch wel veel mensen FPS spelen op de ps3.

Ben ik nou zo'n kneus die de pc gewend is?
Gistern heb ik de demo van resistance fall of men gedownload.

Mijn god, ik ben gewoon een minuut bezig met richten, en dan nog shiet ik mis.
Ben ik gewoon gewend aan muis, of meer oefenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-07 12:31
spaceboy schreef op maandag 19 januari 2009 @ 10:08:
Over Playstation Store gesproken, is er een makkelijke manier om te zien wat er in de hele store nieuw is? Ik ben altijd wel geinteresseerd in trailers, maar heb geen zin om steeds elke categorie door te ploegen.
Niet in de Europese store in ieder geval... Dat vinden wij allemaal een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
cable-one schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:02:

hehe, wat wil je nou horen? >:) Het is inderdaad even wennen, maar gelukkig zijn FPS games op consoles vaak wel wat 'trager' dan PC games in mijn ervaring, dus je krijgt wat meer tijd om te mikken e.d. Gewoon beetje doorspelen, je moet het even in de vingers krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

cable-one schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:02:

Precies hetzelfde had ik ook, maar als je het eenmaal gewend bent wil je echt niet meer anders, het is veel fijner op de PS3 :p .

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

jah ik speel ook geen FPS op de PS3, wel eens demo's geprobeerd van resistance, battlefield etc maar kvin het ook voor geen meter spelen, ondanks dat de snelheid flink lager ligt het blijft een gevoel alsof ik met een gigantische handicap speel... en dan kan men wel zeggen dat iedereen met diezelfde handicap speelt, maar dat maakt het imho niet minder erg :P

Het zal ook wel wennen, maar nooit zo lekker spelen als op de pc met een muis en tobo

3'rth person games alla Drake's Fortune met een goed cover systeem waarbij er echte shootouts ontstaan vindt ik dan wel leuk om te spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 19-01-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:14
Als je voor ps store een us account aanmaakt wat moet je in hemelsnaam in vullen bij adres gegevens?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Remco Tr schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:17:
Als je voor ps store een us account aanmaakt wat moet je in hemelsnaam in vullen bij adres gegevens?? 8)7
een US adres uiteraard, wees creatief zo moeilijk is dat niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 21:14
Chaoss schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:18:
[...]

een US adres uiteraard, wees creatief zo moeilijk is dat niet :P
moet het een echt adres zijn of moeten er gewoon genoeg tekens zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-03-2024

MKY

Gusev schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:44:
Maar dan speel je alleen tegen mensen uit Azie neem ik aan?! Kan je dat ergens uit opmaken...Want ik heb nu eigenlijk ook wel lang genoeg gewacht :(
Ik heb niet het idee dat ik tegen Aziaten speel. Hoewel ik niet kan zien waar iedereen vandaan komt, zijn veel namen mijns inziens wel westers. Maar 100% zeker weet ik het niet omdat je immers niet per continent kan kiezen ofzo.
Maakt eigenlijk voor het spel toch niet veel uit. Je kan eventueel ook mensen uitnodigen voor een battle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad Cable-one. Ik speel sinds kort FarCry2 op m'n PS3. Prachtig spel vind ik maar ik had in het begin ook de grootste moeite met de controller om te mikken en te schieten. Ik verkies ook nog altijd een pc met muis en keyboard om een FPS te spelen. Mijn pc'tje is echter niet meer van de jongste en ik heb ook geen zin om weer een nieuwe te kopen enkel om een spel deftig te draaien. Op PS3 is het zo eenvoudig: spel kopen, cd'tje erin en spelen maar. Geen configuratie of tweaks of speciale instellingen nodig. Na een weekje FarCry 2 spelen begin ik aan de controller te wennen.
Als het echt niet wil lukken kun je nog altijd de aanschaf overwegen van een Splitfish Fragfx controller waarbij je dan net zoals op een pc met een muis kunt spelen. (http://gear.ign.com/articles/799/799262p1.html).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 10:52
Q_7 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:10:
[...]

Precies hetzelfde had ik ook, maar als je het eenmaal gewend bent wil je echt niet meer anders, het is veel fijner op de PS3 :p .
Nou "nooit meer anders" gaat mij wat ver :)
Maar het is 5~10 minuten wennen. Dan na een paar stevige potjes weet je niet beter.
Bovendien kan je autoaim aanzetten (of die staat default al aan), die helpt je een beetje.

[ Voor 6% gewijzigd door Gman op 19-01-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279033

Remco Tr schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:21:
[...]

Neem gewoon een bestaand adres wat je in 1 minuutje van Google haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKY
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-03-2024

MKY

Remco Tr schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:21:
[...]

In principe moet je wel iets zinvols intypen, dus bladibla tekst werkt geloof ik niet. TIP: KleinSoftware (maar dan in het engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-06 18:37
swopdark schreef op maandag 19 januari 2009 @ 09:56:
[...]

Ligt dan toch echt aan je verbinding denk ik want bij mij gaat het hartstikke vlot. In den beginne kan ik me nog wel herineren dat de plaatjes bij de items zeer traag of niet laden maar dit is al zeker een jaar helemaal in orde.

Ook over de downloaden ben ik niet ontevreden. Ik heb maar iets van een 300 kb/s als verbinding maar hij download over die snelheid.
het ligt toch echt niet aan zijn verbinding ;) soms is het gewoon heel druk waardoor je een stuk langzamer download. op rustige momenten haal ik makkelijk mijn 1mb/s maar als het druk is doet hij soms wel 3 seconden over een mb, wat dus ongeveer neerkomt op 333kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11-2023
Waar kun je dan ping tijden en download snelheden zien op de ps3? Ik zie mensen posten dat fifa lage ping heeft enz.... Ik kan dat nergens zien. Ook de downloadsnelheid uit de PS store zie ik nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Skire schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:47:
[...]

het ligt toch echt niet aan zijn verbinding ;) soms is het gewoon heel druk waardoor je een stuk langzamer download. op rustige momenten haal ik makkelijk mijn 1mb/s maar als het druk is doet hij soms wel 3 seconden over een mb, wat dus ongeveer neerkomt op 333kb/s.
En dit wil ik nu dus bevestigen :D !!
Mijn PS3 netwerkinstellingen allemaal terug gezet op automatisch en net (vanochtend) de 1,7GB demo van Skate 2 in een half uurtje binnen gehaald (+/- 1mb/s)!

Gisteravond was het een groot drama...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het zo.

Je hebt de tactische 'trage' shooter, en dat kan prima op een console. MGS4, Tom Clancy dingen (Splinter cell, Graw, RS...), Hitman, Uncharted, battlefield, CoD... Of spray and pray shooters als strangehold

Dat is echt gewoon kwestie van oefenen. Meer zelfs, ik zou MGS niet op een ander platform dan de ps3 willen spelen, omdat het op de pc te gemakkelijk zou worden (en ook nooit zo goed zou presenteren). Want dan zit ik met de volgende bedenking: ja, schieten op de pc is gemakkelijker, maar is dat dan 'realistisch'? Ik denk dat schieten in het echt toch iets moeilijker is dan een crosshair over een 2D vlak naar de juiste plaats slepen en klikken. Schieten met de controller maakt het iets moeilijker, waardoor je ook beter moet nadenken over hoe je een ruimte binnenkomt, waar je wil gaan staan, enz...

Daarnaast zijn de games er meestal ook op aangepast en gaat het echt wel lekker na een tijdje. Het is allemaal iets trager, je kan meestal iets meer hits vangen, en er zit een vleugje auto-aim op. Is dat erg? Nee, dat maakt het speelbaar voor iedereen, alleen op een iets andere manier.

Dan heb je games die door veel mensen als shooters aanzien worden, maar dat toch echt niet zijn. Waar schieten enkel een 'middel' is om de game te spelen, en niet het ultieme doel van de gameplay. GTAIV, mafia 2, tomb raider, ... enz... Door het 3rd person aspect, de wagens besturen en de auto-aim (het is géén shooter) spelen die games natuurlijk 10 keer beter met een analoge controller.

Als laatste: de typische jaren '90 stijl hectische skill-shooter: ET/Unreal/Quake/Doom. Ja, die horen op de pc thuis. Daar wil je gewoon zo snel mogelijk kunnen draaien en bewegen. Daar draait het maar om één ding: de crosshair zo snel mogelijk over de vijand heen zetten en klikken. ;) ETQW en Unreal zou ik bvb nooit kopen voor de ps3. (unreal misschien wel, maar dan spelen met muis en toetsenbord op de ps3 wat gewoon ondersteund wordt)

Maar dat soort games wordt slechts door een beperkte niche gespeeld, en zijn echt niet meer zo populair als vroeger. En zelf speel ik ze ook niet meer zo graag omdat ik er steeds minder goed in wordt, en dan heeft de hele game gewoon geen zin meer aangezien alles om het online aspect draait. Leg er maar eens de verkoopscijfers naast van Unreal III op de pc. Maar goed, enkel die shooter met schaalbare, afgetrimde, strakke en stabiele engine komt bij mij nog op de pc. Al die crashgevoelige zware shit (far cry 2, ...) gaat naar de console.

En RTS, dat speel ik bijna nooit, maar als ik het speel, liever op de pc. Gelukkig heb je voor Unreal/ETQW, AoE II/III ed geen zware pc nodig, dus upgraden behoort ook tot het verleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Tankbuster schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:05:
Hoe ziet eigelijk een 16:10 Beeldscherm dan eruit zonder pixelmapping? (Omdat ik de Samsung 2443BW waarschijnlijk voor de PS3 wil halen,maar volgens de specificaties van Samsung heeft het geen 1:1 pixelmappig)
Prima. Ik hang van tijd tot tijd mijn PS3 aan mijn Dell 2407wpf (24inch LCD 1920x1200 zonder pixelmapping) en het plaatje ziet er prima uit. Je moet volgens mij al een heel scherp zicht hebben om je te storen aan die 120 extra pixels boven en/of onder (weet ik veel hoe het scherm dat oplost :P ).

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-07 09:01
Wordt meestal verticaal gerekt dan. Iets dat ik dan weer heel erg irritant vind en nogal vind opvallen. Dat verschilt dus blijkbaar per persoon ;-)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Om mezelf maar eens te quoten:
Heb zelf een syncmaster 940mw van samsung die ook op 16:10 beeld binnenneemt. Het toont je beeld fullscreen (zonder zwarte randen), waarbij links en rechts een stuk afgesneden wordt. Games voorzien hier bijna altijd een marge in, ik ben nog nooit een game tegengekomen waar ik een stukje GUI mistte hierdoor.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
DarthDavy schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:26:
[...]

Prima. Ik hang van tijd tot tijd mijn PS3 aan mijn Dell 2407wpf (24inch LCD 1920x1200 zonder pixelmapping) en het plaatje ziet er prima uit. Je moet volgens mij al een heel scherp zicht hebben om je te storen aan die 120 extra pixels boven en/of onder (weet ik veel hoe het scherm dat oplost :P ).
Niet helemaal mee eens maat, het verschil tussen fullscreen of 1op1 is wel degelijk te zien bij een scherm van 1920x1200. Mijn scherm creëert dan ook een zwarte balk van 60pixels boven en onder. Indien ik de fullscreen aanzet is dit naar mijn mening echt geen gezicht en stoor ik me er enorm aan.

Het is natuurlijk hoe ieders zelf wilt spelen, maar het blijft een feit dat ronde dingen ovaal worden, en in racesgames je terug bent in de jaren 60 auto's met grote voorruiten. :P

Ik was iniedergeval blij dat het op me monitor zat, anders was ik nu nog aan het kijken naar een 42'' plasma :P gelukkig ken ik dat heel even uitstellen tot me huidige tv kapot is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
35,- op play.com
Is dat niet een behoorlijke kiddie game? Ga ik dat leuk vinden?
Kiddie uiterlijk maar dikke fun voor twee spelers! Je moet jezelf denk ik even over het "principe" heen zetten. Dan wordt je ineens duidelijk wat voor fantastische game ze hebben gemaakt. Het speelt als een 2d platformer maar ik kijk gewoon de hele tijd men ogen uit naar de animaties, grappige figuren en de brilliante manier hoe ze dit spel tot leven wekken.

Verwacht geen hardcore game elementen.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:31
Dus bijvoorbeeld een Syncmaster 23xx (23") met 16:9 zou eigelijk zonder problemen met de PS3 kunnen worden gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
17,... pond op Amazon.co.uk (vanmorgen toch)
:)

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:08:

Als laatste: de typische jaren '90 stijl hectische skill-shooter: ET/Unreal/Quake/Doom. Ja, die horen op de pc thuis. Daar wil je gewoon zo snel mogelijk kunnen draaien en bewegen. Daar draait het maar om één ding: de crosshair zo snel mogelijk over de vijand heen zetten en klikken. ;) ETQW en Unreal zou ik bvb nooit kopen voor de ps3. (unreal misschien wel, maar dan spelen met muis en toetsenbord op de ps3 wat gewoon ondersteund wordt)
Ik vind dat Halo ook tot deze hectische skill-shooters behoort, het kan dus wel op de console.
UT was ook op de PS3 maar geen succes ondanks dat het mo+kb suppot had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Laatst online: 12-06 02:43
Aries.Mu schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:24:
[...]

17,... pond op Amazon.co.uk (vanmorgen toch)
:)
baas boven baas ;)

Skate 2 op de PS3 zou te maken hebben met lichte framerate problemen

Hoe kan het toch dat nu er games zijn als Uncharted, Resistance, GT5 en velen anderen die zonder morren bijzonder mooie plaatjes op het beeld toveren en er games zijn als Skate die nog steeds moeten onderdoen voor de 360 versie? Wanneer leren ontwikkelaars het nou?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21

S2S

swopdark schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:49:
[...]

baas boven baas ;)

Skate 2 op de PS3 zou te maken hebben met lichte framerate problemen

Hoe kan het toch dat nu er games zijn als Uncharted, Resistance, GT5 en velen anderen die zonder morren bijzonder mooie plaatjes op het beeld toveren en er games zijn als Skate die nog steeds moeten onderdoen voor de 360 versie? Wanneer leren ontwikkelaars het nou?
De 3 games die je noemt komen allemaal zo'n beetje van 1st parties.. appels met peren vergelijken.
Deze mensen krijgen dus wel echt meer hulp van Sony (en natuurlijk edge tools) dan bijvoorbeeld ene 3rd partie.

Het ligt heus niet alleen aan de ontwikkelaar (al zullen er echt wel luie tussen zitten).. PS3 is een stuk moeilijker om voor te ontwikkelen dan bijvoorbeeld de Xbox 360. Mede dankzij de mindere tools en de complexiteit van de PS3.

OOk in deze industrie draait het om geld, en niet alle ontwikkelaars hebben de tijd en het geld om jaren aan een game te werken (neem de 4 jaar van Killzone 2 en budget), al helemaal niet in deze tijden.

[ Voor 21% gewijzigd door S2S op 19-01-2009 18:56 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-07 11:41
Tankbuster schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:10:
Dus bijvoorbeeld een Syncmaster 23xx (23") met 16:9 zou eigelijk zonder problemen met de PS3 kunnen worden gebruikt?
Benq heeft een prachitg schermpje, €180 in de pricewatch. 16:9 full HD beeldverhouding, rest van de specs ook goed. Goede reviews. De model heet: E2200HD.
Benq link: http://www.benq.nl/products/LCD/?product=1031
Pricewatch: pricewatch: BenQ E2200HD

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 13:47
Ik heb nu 2 weken zo ps3. Aangesloten op LCD monitor waar ik 720p op draai. Ik blijf het een mooi ding vinden. Heb zeker geen spijt van.

Ik had twee keuze 360 of de ps3. Voor de ps3 gegaan omdat de 360 krassen veroorzaakt en te warm wordt zie maar Kassa of op deze site. Natuurlijk heeft de ps3 ook problemen maar die zijn minder dan 360. En bij de 360 wisten ze dit al voor de launch.

Ik heb al paar games gekocht maar gt5 springt er wel uit echt mooi met hun bloed mooie graphic. Jammer dat de volledige game nog niet is.

Games maken op de ps3 is wel wat moeilijker dan op de Xbox360. Maar ik denk in de toekomst niet meer zo is. Hoelang had de 360 nodig voor dat het echte goede games had.
Ik denk zelf dat de ps3 alleen populairder wordt mede doordat de 360 steeds meer problemen geeft die de gebruikers zowat zat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-07 22:03
S2S schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:53:
[...]

De 3 games die je noemt komen allemaal zo'n beetje van 1st parties.. appels met peren vergelijken.
Deze mensen krijgen dus wel echt meer hulp van Sony (en natuurlijk edge tools) dan bijvoorbeeld ene 3rd partie.

Het ligt heus niet alleen aan de ontwikkelaar (al zullen er echt wel luie tussen zitten).. PS3 is een stuk moeilijker om voor te ontwikkelen dan bijvoorbeeld de Xbox 360. Mede dankzij de mindere tools en de complexiteit van de PS3.
Hou er wel rekening mee dat de verschillen tussen dezelfde game op een 360 en een PS3 zwaar uitvergroot worden door de gamepers. Als je de blogs zou moeten geloven was The Orange Box op de PS3 een ware ramp met continu framerate dips en haperingen. Dat verhaal werd nog 'ns danig opgeklopt door bepaalde sites die met dit soort nieuwsberichten flamewars willen opstoken om meer bezoekers te trekken (= hogere advertentieinkomsten). Toen puntje bij paaltje kwam bleek er eigenlijk geen reden voor de heisa te zijn geweest, want de gemelde framerate dips kwamen enkel voor tijdens een paar specifieke scenes op het water als de autosave wakker werd. Dat betekende dat je tijdens 99.9% van het spel er geen last van had. Als je het niet geweten had, zouden die paar dips je niet eens opgevallen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

ymmv schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:24:
[...]
Als je het niet geweten had, zouden die paar dips je niet eens opgevallen zijn.
Power of suggestion. Als je naar de huidige vergelijkingen kijkt van multiplatformers zit daar zo'n minimaal verschil in. Geen reden om de ene of de andere versie te kiezen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:18

Aight!

'A toy robot...'

En een beetje de grotere ontwikkelaar, zoals Naughty Dog, Konami, Campcom, zeggen dat de PS 3 helemaal niet zo moeilijk was.

Xbox 360 is misschien makkelijker, is ook al langer op de markt. Speelt natuurlijk ook mee, daarnaast kan iemand nog herinneren van de PS 2, dat het ook zo een 'complex' systeem was?
Ze roepen altijd wel wat als het niet meteen lukt en nog eens ik weet niet hoeveel miljoenen moet kosten.
Stond vandaag in de Spits of De Pers een heel artikel over de ontwikkeling van games en kosten, wel leuk voor de normale mens te lezen waarom ze nou zo prijzig zijn.

Maja meesten mensen wisten dit al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:29:
[...]

Ik vind dat Halo ook tot deze hectische skill-shooters behoort, het kan dus wel op de console.
Halo is een schildpad vergeleken met Quake3 Arena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-RazieL- schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:07:
[...]

Halo is een schildpad vergeleken met Quake3 Arena
Ik wou het niet zeggen, maar zo dacht ik er ook over.... Halo is in vergelijking met dat soort pc shooters vrij gezapig.

Vooral het tempo van schieten draagt daar ook toe bij denk ik.

Instagib op unreal99 of Quake3 is daar echt niet mee te vergelijken. En ik ben het er mee eens dat dit soort games met een game-pad vrij knullig zouden spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
ymmv schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:24:
[...]

Dat betekende dat je tijdens 99.9% van het spel er geen last van had. Als je het niet geweten had, zouden die paar dips je niet eens opgevallen zijn.
Is dat echt zo? En ik dacht ik moet dat spel dus maar niet kopen voor de PS3 want hij heeft verschrikkelijke framedrops. Ik ben echt een HL2 fan en baalde er enorm van en durfde hem ook niet te kopen. En daar hielpen die anti-PS3 uitspraken van die akelige Gabe Newell van Valve ook niet echt mee om een positief beeld te krijgen van de PS3 port...

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:29:
[...]

UT3 op de ps3 is weer 10x zo traag als behoren, ookal is ie op de pc ook niet echt aangeslagen.
Epic krijgt het gewoon niet voor elkaar om UT99 te herhalen.
En even zonder dollen maar Halo hoort er echt niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
S2S schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:53:
[...]
Op de 360 is het makkelijker een performance te halen die dicht tegen het maximale aan ligt wat de CPU aan kan zonder echt heel diep te gaan qua truuks. Op de PS3 is dat anders want je moet anders programmeren. Dit kost tijd, maar op den duur gaat het wel goed komen. Het punt is alleen hoelang dat nog duurt. Als ik kijk naar KZ2's techniek, dan zie je dat de SPU's wel hun nut bewijzen, het kost alleen veel tijd om daar te komen. De vraag is nu of Sony de KZ2 engine gaat hergebruiken bij andere games in andere studios. Ik zou daar als Sony direct mee beginnen, want je krijgt dan lagere kosten en je weet dat de engine goede dingen kan.
OOk in deze industrie draait het om geld, en niet alle ontwikkelaars hebben de tijd en het geld om jaren aan een game te werken (neem de 4 jaar van Killzone 2 en budget), al helemaal niet in deze tijden.
Techiek is te koop, dat was al zo en dat wordt alleen maar beter: meer en meer studio's hebben volwassen middleware op de plank liggen waarmee je als studio gewoon een game mee kunt maken zonder 3 jaar in een engine te investeren. Wat je alleen ziet is dat studio's veel te vaak op safe spelen en een game afleveren die beneden de maat is, te kort en gewoon niet genoeg entertainment biedt voor het geld wat er voor gevraagd wordt.

Ikzelf denk dat de grootste oorzaak van het mislukken van studios, games en matige engines/performance gewoon ligt bij de inmense ego's van game designers enerzijds (hun game idee is het beste wat er is, hun bordkartonnen slappe verhaal het beste verhaal ooit) en de lead developers anderzijds (hun ideeen omtrent performance en techiek is niet terug te vinden in wat er te koop is op de markt, en dus moeten ze het zelf doen).

Ik zie dat ook in de markt waar ikzelf in zit, de data-access software. Als je kijkt hoeveel R&D en tijd er in is gaan zitten om een solide snelle engine te maken, dan is het gewoon lachwekkend om te horen dat veel ontwikkelaars het zelf willen doen en uiteraard erachter komen dat hun tijd slecht besteed is: het kost hun ook jaren werk en dus veel geld en het project duurt dan ook zo lang of gaat slecht.

Zo is het ook met games: een engine in-house bouwen als 3rd party studio is echt zinloos. Je ziet de geldverkwisting goed bij het vergelijken van Resistance 2 en KZ2. De KZ2 engine vreet de resistance 2 engine op, terwijl beide studio's voor 1 platform werken en dus 2 keer geld hebben geinvesteerd in een engine. Dat kan veel slimmer: 1 bouwt de engine, de ander licenseert de engine, past hem eventueel aan hier en daar, maar that's it. Je shared know-how terug aan de engine bouwer die de engine verbetert daarmee en iedereen profiteert mee.

Dus dat het techniek zou zijn wanneer iets niet goed meer loopt... lijkt me niet de grootste oorzaak. De grootste oorzaak is gewoon de grote stroom slechte, korte crap games die voor AAA worden verkocht. Ik ben er goed zat van kan ik je vertellen. Nadat ik na minder dan 10 uur klaar was met Resistance 2 zonder het gevoel te hebben een intense game experience te hebben gehad (ter vergelijking: 12 uur dead space voelden aan als 40 uur gaming, 10 uur resistance 2 voelden aan als 5 uur rondwandelen in Fallout 3's wasteland), en nadat ik de multi-player gespeeld had erachter kwam dat Warhawk op alle fronten 10 keer beter is qua game dan Resistance 2s multiplayer, had ik echt zoiets van... ik heb wel het volle pond betaald voor deze game en dat sucks. En dit is zeker niet de 1e keer deze generatie, in tegendeel. Ik heb gister een 360 erbij gekocht. Puur omdat er een grote stroom games voor is die voor een appel en een ei te koop is. Tuurlijk zijn veel van die games ook niet voorzien van diepe stories, maar als je daar een 10-15 euro max voor betaalt, dan is alles weer in verhouding.

Veel van die verhaaltjes (verhalen wil ik ze niet noemen) in games ook... tenenkrommende 13-in-een-dozijn pseudo thriller poep die in boekvorm op 4 pagina's passen en niet zouden verkopen... De game designers moeten zich achter de oren krabben waarom veel games mislukken. Niet door techniek die hapert (de bethesda engine is echt crap qua performance, maar de lol die ik heb beleefd in oblivion en fallout3 is echt mega), maar door de gemiddelde game kwaliteit in zn geheel, het verhaal (or lack thereof), de game mechanics etc. ... daardoor lopen games gewoon niet, daardoor zijn veel games gewoon niet aantrekkelijk en koopt men ze niet.

[ Voor 3% gewijzigd door EfBe op 20-01-2009 10:57 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:13
Ik ben op zoek naar een component kabel die alleen beeld doorstuurt. Ik heb een plasmamonitor zonder audio, dus de audio zou apart naar mijn homecinema moeten.

Volgens mij zoek ik dus dit, maar ik vind Monster veelte duur. Weet iemand waar ik een goedkopere variant (alternatief) kan kopen?

Afbeeldingslocatie: http://www.consoleshop.nl/images/product/image.php?id=46464&dimensionid=17&shopid=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
amokjeeh schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:37:
Volgens mij zoek ik dus dit, maar ik vind Monster veelte duur. Weet iemand waar ik een goedkopere variant (alternatief) kan kopen?
Heeft Dealextreme niets toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Laatst online: 23:15
Wat het lastig maakt in de game industrie, is de verzadiging. Je kunt de mening van een game review niet vertrouwen, het weerspiegelt immers niet jouw mening. Ik deel je gevoel over de meeste spellen op de huidige markt: 13 in een dozijn, flinterdun verhaal, weinig plezier voor je geld.

Voor de game-makers is het dan ook weer lastig om hun spel te verkopen aan het publiek. Elke leeftijdsgroep gaat weer anders met spellen om en accepteert weer andere dingen wel of niet. Wat mij een beetje verbaast is dat het gros van de spellen is gericht op jongeren of kinderen, terwijl het meeste geld zit bij 25+. Maar ja, die groep is weer heel divers en stelt erg hoge eisen aan de spellen. Bovendien is het voor game-makers lastig om aan te geven waarom hun spel nu het beste is. Vaak zijn de visuals toch hetgeen waarop de meeste mensen beslissen een spel aan te schaffen.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik ben op zoek naar een component kabel die alleen beeld doorstuurt. Ik heb een plasmamonitor zonder audio, dus de audio zou apart naar mijn homecinema moeten.

[afbeelding]
Waarom eentje die alleen beeld doorstuurt? Dan gebruik je toch gewoon die audio-stekkers niet? Als je de optische uitgang gebruikt dan gaat er ook geen signaal over die audio-stekkers.
En als je de 2.0 audio wilt gebruiken zul je toch een componentkabel met audiostekkers moeten hebben. Dan kan je de audio (via een verlengkabel) op je homecinema aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:51
Shiver23 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:57:
[...]

Waarom eentje die alleen beeld doorstuurt? Dan gebruik je toch gewoon die audio-stekkers niet? Als je de optische uitgang gebruikt dan gaat er ook geen signaal over die audio-stekkers.
En als je de 2.0 audio wilt gebruiken zul je toch een componentkabel met audiostekkers moeten hebben. Dan kan je de audio (via een verlengkabel) op je homecinema aansluiten.
Idd gebruik gewoon een goedkope component kabel waarvan je alleen de beeld stekkertjes aansluit, en dan koop je er een losse toslink kabel bij. even instellen op de PS3 en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
EfBe schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:53:
[...]

Ik zie dat ook in de markt waar ikzelf in zit, de data-access software. Als je kijkt hoeveel R&D en tijd er in is gaan zitten om een solide snelle engine te maken, dan is het gewoon lachwekkend om te horen dat veel ontwikkelaars het zelf willen doen en uiteraard erachter komen dat hun tijd slecht besteed is: het kost hun ook jaren werk en dus veel geld en het project duurt dan ook zo lang of gaat slecht.

Zo is het ook met games: een engine in-house bouwen als 3rd party studio is echt zinloos. Je ziet de geldverkwisting goed bij het vergelijken van Resistance 2 en KZ2. De KZ2 engine vreet de resistance 2 engine op, terwijl beide studio's voor 1 platform werken en dus 2 keer geld hebben geinvesteerd in een engine. Dat kan veel slimmer: 1 bouwt de engine, de ander licenseert de engine, past hem eventueel aan hier en daar, maar that's it. Je shared know-how terug aan de engine bouwer die de engine verbetert daarmee en iedereen profiteert mee.
Hoe "goed" zoiets werkt zag je bij Epic met zijn Unreal Engine 3. Epic verkocht hun nieuwe engine als de oplossing voor de nieuwe consolegeneratie. Developmentstudio's zouden veel geld kunnen besparen door UE3 te licenseren ipv zelf een nieuwe engine te bouwen. Epic wist zo tientallen UE3-licenties voor goudgeld te verkopen. Het enige probleem was dat UE3 lang niet uitontwikkeld was. Op het moment dat de eerste devkits voor de 360 was UE3 nog alfacode, en toen de 360 op de markt verscheen was het nog betacode. Pas een jaar later toen Epic Gears of War uitbracht, was het een werkbaar produkt. Developers die de UE3 geloofden hadden tot de GoW-release de grootst mogelijke moeite om een beetje performance uit de UE3 te persen. Support van Epic was er nauwelijks want die waren drukker bezig om Gears of War af te krijgen.

Op dat moment was UE3 eigenlijk alleen voor de 360 geoptimaliseerd. De PS3-UE3- engine was nog steeds een puinhoop. Die wist Epic pas te optimaliseren door zelf een PS3-game te schrijven (Unreal Tournament).

Wat ook niet zo leuk was, was dat UE3 (in tegenstelling tot Epics marketing) slecht bruikbaar was voor andere genres dan FPS. Er zijn een paar RPGs gemaakt op basis van UE3. Games als Mass Effect, Lost Oddyssey en The Last Remnant zien er prima uit, maar de performance is slecht: lange laadtijden en regelmatige texture popups. Daarnaast hebben veel UE3-games een soortgelijke look door de
beperkingen van UE3.

Achteraf is gebleken dat developers die hun eigen engine ontwikkelden er slimmer aan hebben gedaan. PS3-exclusieve devs als Insomniac en Guerila Games hebben eigen engines die veel beter op de PS3 presteren dan als ze in de UE3-hype waren getrapt. Capcom, Criterion en Infinty Ward hebben eigen multi-platform engines geschreven waarmee ze ook onafhankelijk van Epic waren en een veel betere
performance uit zowel de 360 als PS3 kregen. Hun games presteren op beide platforms identiek terwijl UE3-games in het algemeen nog steeds minder presteren op de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
@ymmv: dat UE3 niet de solide mature engine was die men dacht dat het was en dat daardoor mensen het schip in gegaan zijn: mee eens. Punt is wel: als studio zelf een engine ontwikkelen is echt een enorme gok en zeer kostbaar. Capcom heeft een multiplatform engine gemaakt die ze overal voor gebruiken, dan verdien je het terug. Ik weet niet of Guerilla de kosten zelf gaat terugverdienen van die engine met alleen KZ2, en dat is het hem juist: de engines die goed zijn, moeten worden hergebruikt ipv dat men zelf op een eigen eiland gaat zitten klooien (:+) en ik zie aan de hoeveelheid producten die sony weet te releasen (ver beneden de maat) met hun groot scala aan studios dat er kennelijk niet met 1 of 2 engines wordt gewerkt waar games mee gemaakt worden.

Vergelijk het met capcom. Capcom heeft 1 engine, en iedereen maakt daar gebruik van. Dit heeft wel het voordeel dat ze zich kunnen focussen op de game. Ben je DAN 3 jaar bezig, dan spendeer je 3 jaar aan de game en niet aan engine tech of beter: het wachten op de engine, want in het begin is de engine veelal niet bruikbaar als je die zelf gaat bouwen.

UE3 is idd een engine waar men kennelijk niet veel mee kan buiten Epic. Het komt ook voor een deel door Epic zelf denk ik. Ik heb hun code nooit gezien, maar wel code van andere commerciele 3D engines en daar word je niet altijd even vrolijk van (je bent veel tijd kwijt om het uberhaupt te doorgronden etc.). Als je dan als studio geld betaalt voor een engine, waarbij je zelf een half jaar moet investeren om uberhaupt te begrijpen hoe de engine werkt, dan win je natuurlijk niet veel. Maar mijn punt was dat wanneer er solide middleware systemen op de markt zijn, je geld verknoeit door het zelf te proberen. Daarom denk ik zelf dat Sony de KZ2 engine gaat hergebruiken in andere studios, anders verdienen ze de engine nooit terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:59

NoTimeRemains

I know

ik heb het ook al in het CoD5 topic gepost;
ben op zoek naar mensen die CoD5 zombie en/of MP spelen, om af en toe eens samen te spelen.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

scorpie

Supra Addict

Heeft iemand nog meer audio out of sync problemen met het afspelen van Blu-ray's? Ik heb nu een aantal dagen de boxset van Band of Brothers, maar er zijn meerdere scenes waarbij het geluid achterloopt tov. het beeld. Nu weet ik niet of dit nu aan de Blu-rays ligt of aan m'n Playstation, maar ik heb het bij geen enkele andere Blu-ray.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:35
ik heb geluid out of sync bij het afspelen van Pirates of the caribean AVCHD.... maar dat is iedere keer maar een paar minuten en dan loopt het weer okee!

zojuist pure besteld via ebay voor 18 euro :D wohohoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ja hier ook maar een paar scenes, maar het ziet er toch behoorlijk knullig uit.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Laatst online: 01-05 15:34
scorpie schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:24:
Heeft iemand nog meer audio out of sync problemen met het afspelen van Blu-ray's? Ik heb nu een aantal dagen de boxset van Band of Brothers, maar er zijn meerdere scenes waarbij het geluid achterloopt tov. het beeld. Nu weet ik niet of dit nu aan de Blu-rays ligt of aan m'n Playstation, maar ik heb het bij geen enkele andere Blu-ray.
Ik heb er geen last van met mijn Blu-rays.
Ik heb er verder ook absoluut geen verstand van, maar zou het misschien aan een 24fps setting kunnen liggen of misschien je tv? (bijv. bij sony's met motionflow aan heb ik ook vaak t idee dat er niets klopt van t beeld, maar dat is weer wat anders dan geluid dat out of sync is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279033

scorpie schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:24:
Hoeveel Blu-rays heb je?
Ik heb er iets van 8 en die lopen feilloos.

Het kan wellicht ook liggen aan jouw geluidsapparatuur of de verbinding ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 14:40

reuzekind

Ik geloof in GoT

Anoniem: 279033 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:21:
[...]

Het kan wellicht ook liggen aan jouw geluidsapparatuur of de verbinding ertussen.
Lijkt mij dat je er dan continue last van zult hebben, ipv alleen bij bepaalde scenes.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Als je echt specifieke scenes last hebt van Sync-problemen dan zit het gewoon in de disc. Daar doe je helaas niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:52

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

FYI ... Firmware 2.60 (bron)

Cheers

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

nice, divx 3.11 support :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik heb iets van 20 Blu-rays ofzo, geen enkele met out-of-sync problemen, ik zal eens opletten of het bij dezelfde scenes is steeds. Verder heb ik m'n PS3 dmv optical out aangesloten op een Harman Kardon receiver. Niks aan veranderd, het viel me vandaag gewoon enorm op met Band of Brothers. Out-of-sync problemen zijn niet moeilijk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 06:58

nlboy

Alles kitz?

Kan iemand misschien mij uitleggen hoe ik linux weer van de ps3 kan afhalen (i.v.m. schrijfruimte)? Ik weet dat je een backup moet maken, maar backupt de ps3 dan ook niet meteen linux mee? Ik kan neem ik aan gewoon een externe HD aansluiten (of moet die fat32/ntfs zijn)? Alvast bedankt!

@onder: Ja thanks, zo ver was ik ook gekomen. Veel forum resultaten, maar helaas geen duidelijk antwoord.

[ Voor 32% gewijzigd door nlboy op 20-01-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Try www.elektronica-online.nl :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:18

Aight!

'A toy robot...'

http://ps3life.nl/nieuws/...uwe-topmaand-voor-gamers/

Februari, mooie maand.
De 11e, meer info over God Of War 3:D

en 2.60 update is beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Zijn er al mensen die 'verborgen' features hebben ontdekt? Ik vind deze update wel leuk en aardig, maar had andere zaken verwacht (o.a. op het playstation forum worden zeer creatieve suggesties gedaan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 03:13

Armada

-Wat wil je weten?-

@ymmv en EfBe:

Ik vraag me af of ze uberhaupt die engines zullen hergebruiken, hadden we anders niet veel meer van de resistance en drake's fortune engines gezien, dan we tot nu tot hebben gezien. Ik vermoed dat hetzelfde aan de hand is met de KZ2-engine, goed voor shooters, maar slecht voor andere zaken. En dus gelimiteerd in zijn toepassingsgebied.
Trouwens, misschien ben ik nu in de kerk aan het vloeken, mar wat is er nu zo geweldig aan de KZ2-engine? Eerlijke vraag hoor, geen hidden agenda. De Resistance 2 engine doet erg, tja, clean aan, op het plastic-achtige af (zonder de UE3 plastic glimafwerking), die is niet geweldig, maar ik zie de KZ2-engine niet echt OMG dingen doen, of heb ik ergens de nieuwste filmpjes gemist?

Voor andere multi-platform ontwikkelaars blijft natuurlijk hetzelfde probleem bestaan: die engines zijn custom made voor de PS3 en ik zou verwachten dat Sony een beperking in het leven heeft geroepen om die niet om te mogen bouwen voor de 360. Die moeten hun heil dus ergens anders zoeken.
En ik moet ook toegeven dat de UE3-engine mooi is, vooral in zijn laatste versie, maar dat Mass Effect nog leuk was om te spelen, mag een Godswonder heten. In de laatste actiescenes, met diverse scenes door elkaar zat ik vaak naar de eerste texture-laag te kijken en waren we alweer bij de volgende scene. Doodzonde, en voor mij altijd nog een reden geweest om het ding nog een te downloaden en op de PC te spelen, om gewoon te zien hoe het echt bedoeld was.

[ Voor 3% gewijzigd door Armada op 21-01-2009 11:54 ]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armada schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:53:
@ymmv en EfBe:

Trouwens, misschien ben ik nu in de kerk aan het vloeken, mar wat is er nu zo geweldig aan de KZ2-engine?
zie onderstaande link als je meer info wilt over de engine van KZ2.. En zoals ze hier vertellen word de engine zeker wel gebruikt in de toekomst mischien voor KZ3 ?

http://www.gamekings.tv/i...ne-2-full-version-subbed/

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PS3 exclusives voor 2009
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Op de Blog van de website Game Invasion is een lijst te vinden waarin alle PS3 exclusives staan voor 2009, inclusief PSN games. Naast de titels staan er ook details en een kleine omschrijving van de games. PS3-Sense wilt je daar natuurlijk ook van mee laten genieten en heeft alles even op een rijtje gezet.

Uncharted waters onlineDeveloper: Koei
Genre: MMO
Online: Online play
Release: Q4 2009

Deze game is al uit voor de PC maar zal in 2009 uitkomen voor de PS3, met betere graphics en nieuw content.

Wardevil
Developer: Digi-guys
Genre: Action
Online: None
Release: 2009

Er is niet veel bekend over deze game behalve dat de engine 'RTE1080' heet. De game zal gepaard gaan met verbluffende graphics op 1080p.

Demon& Souls
Developer: From software
Genre: RPG
Online: Co-op
Release: Q3 2009

Een 'action RPG' die eruit ziet als Oblivion. Ook de speelwijze zal hetzelfde zijn. In de game zal je moeten vechten tegen verschillende soorten demonen.

Supercar ChallengeDeveloper: Eutechnyx
Genre: Racing

Free RealmsDeveloper: Sony Online Entertaiment
Genre: MMORPG

Een 'gratis' MMORPG voor PC en PlayStation 3, ze zullen proberen om geld te verdienen door verschillende items aan te bieden, denk daarbij aan DLC als HOME en/of PAIN. In de game zullen er ook veel verschillende mini-games te spelen zijn.

Nobi Nobi Boy
Developer: Namco Bandai
Online: Unknown

Van de makers van Katamari, de leuke en originele game die uitkwam op de PS2. Nobi betekent flexibel en dat zal een groot speel-element worden in deze game. Je zult je flexibiliteit moeten gebruiken als lokmiddel om dieren op te sluiten in hokken. Daarnaast is er nog niet heel veel bekend over deze game.

Yakuza 3
Developer: Sega
Genre: Action-Adventure
Release: Japan: 26 Februari

De vorige Yakuza games zijn vooral in Japan zeer populair. Van dit deel, nummer 3 alweer zijn de verwachtingen erg hoog, dat is wel te zien aan de graphics en de verschillende dingen die je kunt doen en waar je mee te maken krijgt in de game.

Quantum Theory
Developer: Tecmo
Genre: Third person shooter
Release:Q3 2009

Geïnspireerd door Gears of War, ze hebben namelijk dezelfde brutaliteit en cover systeem, maar dat is ook waar het stopt, de gameplay features en het verhaal zullen totaal anders zijn. Je speelt in een hele grote toren, terwijl je jezelf een weg omhoog moet banen door verschillende puzzels en vijanden te verslaan.

Eyepet
Developer: London Studio
Genre: Family game
Online: Sharing
Release: Q4 2009

Het is alweer een tijdje geleden dat er een Playstation Eye game uitkwam. In dit spel zal je je eigen virtuele huisdier op kunnen voeden. Je diertje zal reageren op je bewegingen en je kunt zelf je speelgoed aan je huisdier geven zodat hij, of zij natuurlijk, ermee kan spelen.

MAG: Massive Action Game
Developer: Zipper interactive
Online: Online with 256 players!
Release: Q2 2009

De nieuwe sensatie van Zipper, o.a. bekend van de online hit Socom. Je zult airstrikes op kunnen roepen, tanks besturen, uit vliegtuigen springen en tactische vaardigheden met je squad kunnen beheersen. Het is nog niet helemaal duidelijk of het een FPS (First Person Shooter) wordt of een TPS (Third Person Shooter). Maar één ding is zeker, het zal ongelooflijk vet worden.

InFamous
Developer: Sucker Punch
Genre: Sandbox-Action

InFamous is een third person sandbox game van de makers van Sly Racoon. In de game speel je met Cole, je zult electrische krachten hebben en je zult moeten kiezen om de bad guy te spelen of de wereld te redden als superheld.

The Agency
Developer: Sony Online Entertaiment
Online: Massive Multiplayer Online Roleplaying Game
Release: Q1 2009

Een MMORPG met een spionnen tintje, welke je zult kunnen spelen in FPS or TPS. Deze game doelt zich vooral op de hardcore gamers en geeft gamers een groot ongekend gaming gevoel.

Heavy Rain
Developer: Quantic dream
Genre: Adventure
Online : None
Release: Q3 2009

Deze game liet zich als eerste zien op een Tech Demo in 2006. Van deze game zijn er grote verwachtingen. Het vorige project van de makers was Indigo Prophecy, een goede adventure game.

Gran Turismo 5
Developer: Polyphony Digital
Genre: Racing
Online: 16 players online
Release: 27 november 2009(?)

Op deze game wordt al jaren gewacht en brengt ongekende verwachtingen met zich mee. Voor het eerst in de GT series zal deze game gepaard gaan met 'schade'. De game is al 4 jaar in ontwikkeling en er werken zo'n 150 mensen aan mee. Er zullen meer dan 900 auto's en 50 tracks beschikbaar zijn.

God of War 3
Developer: Santa Monica

Welke gamer kent God of War nou niet? De serie is zeer populair en ook van deze game zijn er zeer hoge verwachtingen, vooral omdat het de eerste 'Next-Gen' God of War is. Je zult uiteraard weer spelen als Kratos, gepaard gaan met 1080p HD resolutie en heeft de game SIXAXIS controller invloeden.

Killzone 2
Developer: Guerilla Games
Genre: FPS
Release: 27 February

Met dagelijks meerdere nieuws berichten omtrent deze game, één van de meest 'ge-hypede' game van 2009. De verwachtingen zijn ook nu weer ongekend hoog, met een goede single player modus en verbluffende multi-player optie moet deze game dé PS3 shooter van 2009 worden. De ontwikkelaars zijn van Nederlandse bodem.

Uncharted 2: Among Thieves
Developer: Naughty Dog

Dit is de opvolger van Uncharted: Drake's Fortune, die erg goed ontvangen werd door het Playstation publiek, en de platinum status bereikte. Ook van deze game wordt er erg veel verwacht. De game is te vergelijken met Tomb Raider, maar sommigen zeggen dat hij zelfs de status van Lara Croft zal overtreffen.

White Knight Chronicles
Developer: Level 5
Genre: RPG
Online: Co-op

DC Universe Online
Developer: Sony online entertainment
Release: 2009 (2010)?

Online game met DC characters, denk daarbij aan: Superman, Batman, Catwoman etc.

Cross Edge
Developer:NIS
Genre: Jrpg
Release: March 2009

Deze RPG zal characters bevatten van allerlei soorten games en uitgevers, bijvoorbeeld: Namco Bandai, Gust, Idea Factory, Nippon Ichi, Capcom.

MLB 09 : The Show
Developer: SCEA
Genre: Sport
Release: 2009.

Baseball/Honkbal game exclusief voor de PS3. Deze game zal ook een online multiplayer modus bevatten.

Playstation Network Store (PSN Store) games:

Catan
Developer: Game republic
Genre: Puzzle

Fat Princess
Developer: Titan studios
Genre: Real Time Strategy

Burn Zombie Burn
Developer: Doublesix games

Flower
Developer: Thatgamecompany

The Punisher: No Mercy
Developer: Zen studios
Genre: Online FPS

Rag Doll Kung Fu: Fists of Plastic
Developer: Tarsier studios

Spelunker HD
Developer: Irem
Genre: Classic

Wheel of Fortune
Developer: SOE
Genre: Puzzle

Zombies
Developer: Big rooster

Trine
Developer: Frozenbyte
Genre: Top-down Shooter

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-07 12:01
2.60 staat inderdaad al online. Vindt die nieuwe foto functie wel leuk ik hoop alleen dat zoiets ook komt voor video. Heb nl. een Sony dsc-t500 camera gekocht die tevens filmt in HD, ik heb nu een heleboel korte films die ik graag in een soort playlist wil kieperen. Zou je hierover het softwareontwikkelteam van Sony rechtstreeks een vraag kunnen stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:22:
[...]
zie onderstaande link als je meer info wilt over de engine van KZ2.. En zoals ze hier vertellen word de engine zeker wel gebruikt in de toekomst mischien voor KZ3 ?

http://www.gamekings.tv/i...ne-2-full-version-subbed/
Vanaf een minuut of zestien werd het inderdaad wat interessanter. Leuk om te zien dat elke pixel een snelheid heeft, de always on ragdoll physics. En de windphysics.
Maar als ik dus goed begrijp hoef je dus grafisch qua uiterlijk niet veel meer te verwachten dan huidige engines, maar voornamelijk in beweging van objecten/tegenstanders e.d. Ze hadden het er ook over dat de belichting erg geavanceerd is, maar dat zie ik niet direct terug, wellicht ook door de setting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasbarroni
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-07 14:08
Ik heb sinds eergisteren een probleem met mijn PS3: Als ik games speel, loopt hij om de haverklap vast en als ik het spel dan weer wil opstarten staat er error 80010514 nog wat. In ieder geval ik heb net mijn bon gevonden en die stamt van 17 okt. 2007 :'( Weet iemand of Sony hier erg moeilijk over doet want ik zou het wel erg k*t als ik er ook nog voor zou moeten gaan dokken. Ik lees namelijk op buitenlandse fora dat het $150 kost om te fizen door Sony en dat zou toch niet mogen voor een apparaat dat ik iets langer dan een jaar heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:22:
[...]MAG: Massive Action Game
Developer: Zipper interactive
Online: Online with 256 players!

De nieuwe sensatie van Zipper, o.a. bekend van de online hit Socom. Je zult airstrikes op kunnen roepen, tanks besturen, uit vliegtuigen springen en tactische vaardigheden met je squad kunnen beheersen. Het is nog niet helemaal duidelijk of het een FPS (First Person Shooter) wordt of een TPS (Third Person Shooter). Maar één ding is zeker, het zal ongelooflijk vet worden.
Ik vreet een controller op als deze game in 2009 op de markt komt :+
Gasbarroni schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:09:
Weet iemand of Sony hier erg moeilijk over
Waarom bel je Sony niet, i.p.v. hier te vragen 8)7 Lijkt me sneller, en dan heb je een zeker antwoord.

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 21-01-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb sinds eergisteren een probleem met mijn PS3: Als ik games speel, loopt hij om de haverklap vast en als ik het spel dan weer wil opstarten staat er error 80010514 nog wat. In ieder geval ik heb net mijn bon gevonden en die stamt van 17 okt. 2007 :'( Weet iemand of Sony hier erg moeilijk over doet want ik zou het wel erg k*t als ik er ook nog voor zou moeten gaan dokken. Ik lees namelijk op buitenlandse fora dat het $150 kost om te fizen door Sony en dat zou toch niet mogen voor een apparaat dat ik iets langer dan een jaar heb.
Er is toch net de uitzending van radar erover? Ik hoorde dat sony nu wel gratis buiten de garantie periode van 1 jaar repareert bij kapoote blu-ray lasers maar ik weet niet of ze dat bij jou probleem ook doen (ik neem aan van wel).

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Armada schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:02:
[...]

Vanaf een minuut of zestien werd het inderdaad wat interessanter. Leuk om te zien dat elke pixel een snelheid heeft, de always on ragdoll physics. En de windphysics.
Maar als ik dus goed begrijp hoef je dus grafisch qua uiterlijk niet veel meer te verwachten dan huidige engines, maar voornamelijk in beweging van objecten/tegenstanders e.d. Ze hadden het er ook over dat de belichting erg geavanceerd is, maar dat zie ik niet direct terug, wellicht ook door de setting...
Normaal zitten er een tiental lightsources in een heel level, en in die docu heeft hij op een gegeven moment 230 lightsources in beeld, die allen effect hebben op de omgeving. Je ziet het niet uit je beeldscherm springen omdat het zo realistisch is, dat is toch ook de bedoeling? Als je iets duidelijk zou moeten zien zouden we wel spellen in alleen maar basiskleuren zien.

Het zijn ook juist die technische dingen die het spel mooi maken. Motion blur die goed is uitgewerkt, de physics, alles wat ik tot nu toe gezien heb.

Maar waarschijnlijk overtuig ik je hiermee niet echt want uit je verhaal maak ik op dat het jou vooral om de grafische aspecten gaat zoals gedetailleerde textures en dergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 21:39

robbydw

live your life

Gisteren bericht gekregen van Sony dat er een gereviseerde PS3 onderweg is. Ga er dus vanuit dat ik vanavond weer kan gamen. Heb hem toch wel enorm gemist de afgelopen 2 weken. :)

Vindt dat her overigens toch nog snel is afgehandeld. Vrijdag 9 januari is de PS3 binnen gekomen bij Sony en ik zou rekening moeten houden met 15 werkdagen voordat ik weer een werkende console terug zou hebben. We zijn nu "pas" 8 werkdagen verder en als het goed is, is hij dan vanavond weer in mijn bezit.
Even het Sony RMA center bellen en je weet het. Ga er maar vanuit dat het de lens is. Google maar eens op de error code. Zie bijvoorbeeld deze site http://blogs.pcworld.com/gameon/archives/006781.html

Sony zal eerst komen met standaard troubleshooting als HD formatteren naar fact. def. Hoop dat dat de oplossing is voor jou probleem, maar ga maar uit van lens problemen.

Indien dit zo is dan zal het, na alle media aandacht, vast wel onder garantie worden gefixt ;)

[ Voor 54% gewijzigd door robbydw op 21-01-2009 13:33 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
@ymmv en EfBe:
Ik vraag me af of ze uberhaupt die engines zullen hergebruiken, hadden we anders niet veel meer van de resistance en drake's fortune engines gezien, dan we tot nu tot hebben gezien. Ik vermoed dat hetzelfde aan de hand is met de KZ2-engine, goed voor shooters, maar slecht voor andere zaken. En dus gelimiteerd in zijn toepassingsgebied.
Dan is het wel een dure engine, want 4 jaar lang programmeren aan een engine is geen goedkoop iets.
Trouwens, misschien ben ik nu in de kerk aan het vloeken, mar wat is er nu zo geweldig aan de KZ2-engine? Eerlijke vraag hoor, geen hidden agenda. De Resistance 2 engine doet erg, tja, clean aan, op het plastic-achtige af (zonder de UE3 plastic glimafwerking), die is niet geweldig, maar ik zie de KZ2-engine niet echt OMG dingen doen, of heb ik ergens de nieuwste filmpjes gemist?
Unlimited lights om maar even wat te noemen, dus een light source toevoegen geeft geen noemenswaardige slowdown (uiteraard is er een limit, maar die ligt niet bij 16/32 lights). Dit is bij shader-based renderers wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:04
Ik zou graag willen weten of ik het MGS pack van LBP ook los kan krijgen ipv alleen via PS STORE.
Ik heb namelijk geen CC tot mijn beschikking en zou toch graag dat MGS expasion pack kunnen spelen.
iemand een idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

wirecard.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

scorpie schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:25:
[...]

Normaal zitten er een tiental lightsources in een heel level, en in die docu heeft hij op een gegeven moment 230 lightsources in beeld, die allen effect hebben op de omgeving. Je ziet het niet uit je beeldscherm springen omdat het zo realistisch is, dat is toch ook de bedoeling? Als je iets duidelijk zou moeten zien zouden we wel spellen in alleen maar basiskleuren zien.

Het zijn ook juist die technische dingen die het spel mooi maken. Motion blur die goed is uitgewerkt, de physics, alles wat ik tot nu toe gezien heb.

Maar waarschijnlijk overtuig ik je hiermee niet echt want uit je verhaal maak ik op dat het jou vooral om de grafische aspecten gaat zoals gedetailleerde textures en dergelijken?
Tja, ik lees overal hoe briljant de engine zou moeten zijn, terwijl als ik het zo lees, je dat alleen maar zou moeten kunnen merken als je het daadwerkelijk speelt, niet direct van screenshots en in enige mate wel van gameplayvideo's. Maar weet je, het is leuk dat er veel lichten in een level kunnen zijn, maar dat zie je niet direct (gehackt of niet in andere spellen, het verschil is misschien alleen zichtbaar in een vergelijkbare scene, en dat gebeurt niet). Die ragdoll physics die altijd on zijn, dat zie je wel, maar dat zijn dus juist de dingen die je pas echt gaat waarderen als je met het spel bezig bent, omdat je ziet hoe ze reageren op jouw acties.
Killzone 2 beta online vond ik er netjes uitzien, maar ik moet eerlijk zeggen dat het me niet als goddamn brilliant overkwam, wat ik van een aantal (fanboys?) over diverse fora opgepikt had. Dus daar zat gewoon een stukje ' disconnect' .
Ik ben ondertussen wel wat meer geïnteresseerd in de titel, maar ik weet niet of ik hem tegen een day-1 premium zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

PWM schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:15:
[...]

Deze quote ik even :P

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
van de week geprobeerd voor de US store, dat werkte niet. PSN accepteert geen prepaid creditcards meer las ik op verschillende sites. Kan zo snel geen linkje vinden. Hoorde wel dat entropay het nog wel doet, maar zeker weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armada schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:51:
[...]

Tja, ik lees overal hoe briljant de engine zou moeten zijn, terwijl als ik het zo lees, je dat alleen maar zou moeten kunnen merken als je het daadwerkelijk speelt, niet direct van screenshots en in enige mate wel van gameplayvideo's. Maar weet je, het is leuk dat er veel lichten in een level kunnen zijn, maar dat zie je niet direct (gehackt of niet in andere spellen, het verschil is misschien alleen zichtbaar in een vergelijkbare scene, en dat gebeurt niet). Die ragdoll physics die altijd on zijn, dat zie je wel, maar dat zijn dus juist de dingen die je pas echt gaat waarderen als je met het spel bezig bent, omdat je ziet hoe ze reageren op jouw acties.
Killzone 2 beta online vond ik er netjes uitzien, maar ik moet eerlijk zeggen dat het me niet als goddamn brilliant overkwam, wat ik van een aantal (fanboys?) over diverse fora opgepikt had. Dus daar zat gewoon een stukje ' disconnect' .
Ik ben ondertussen wel wat meer geïnteresseerd in de titel, maar ik weet niet of ik hem tegen een day-1 premium zou kopen.
Welke spel vind je wel goddam uitzien dan ? De beta versie van Killzone 2 was op gametrailers.com de beste goodlooking of te wel Best Graphics gekozen terwijl de spel niet officeel uit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itons schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:08:
[...]

van de week geprobeerd voor de US store, dat werkte niet. PSN accepteert geen prepaid creditcards meer las ik op verschillende sites. Kan zo snel geen linkje vinden. Hoorde wel dat entropay het nog wel doet, maar zeker weet ik het niet.
Ebay ps3 cards ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

@ymmv en EfBe:

Trouwens, misschien ben ik nu in de kerk aan het vloeken, mar wat is er nu zo geweldig aan de KZ2-engine?
Ze gebruiken de SPU's voor erg veel verschillende dingen. Dat is in het filmpje van Gamekings goed te zien. Zo hebben ze bijvoorbeeld collisiondetection en physics toegekend op zo goed als alles. Vonkjes die op de grond vallen stuiteren ook echt en reageren op elkaar.
Maar wat denk ik het meest uitzonderlijke is, is dat ze de SPU's ook gebruiken voor grafische bewerkingen. Ze hebben een hele berg aan filters over het beeld heen die het spel een hele speciale en filmische look geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Shiver23 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:24:
[...]

Ze gebruiken de SPU's voor erg veel verschillende dingen. Dat is in het filmpje van Gamekings goed te zien. Zo hebben ze bijvoorbeeld collisiondetection en physics toegekend op zo goed als alles. Vonkjes die op de grond vallen stuiteren ook echt en reageren op elkaar.
Maar wat denk ik het meest uitzonderlijke is, is dat ze de SPU's ook gebruiken voor grafische bewerkingen. Ze hebben een hele berg aan filters over het beeld heen die het spel een hele speciale en filmische look geven.
Daar bovenop komen de voordelen van Deffered Rendering waardoor ze een paar honderd lichtbronnen in scenes kunnen gebruiken ipv een paar zoals dat in traditionele renderingmethodes het geval. Het nadeel van Deferred Rendering zijn transparanties maar dat heeft Guerilla opgelost door dat ernaast te ondersteunen.

Aardige quote van Wikipedia:
The technique is increasingly being used in videogames because of the control it enables in terms of using an infinite amount of dynamic lights and reducing the complexity of required shader instructions. Sony Computer Entertainment's Advanced Technology Group, in particularly, has researched the area and is helping developers to build technology and game engines based on this approach. Examples of Sony-backed games using deferred rendering include Guerilla Games's Killzone 2, Media Molecule's Little Big Planet, and Sucker Punch Productions' inFamous.
Het is vooral aan de Cell-SPU's te danken dat vooral PS3-games deze methode gebruiken. En dan krijg je dit soort animaties ...

http://i44.tinypic.com/dfzzhe.gif

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 21-01-2009 15:18 . Reden: gifjes zijn altijd leuk alleen jammer dat ze zo groot zijn wat MB's betreft, dus even een linkje van gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had net een heel verhaalt getypt, en per ongeluk het venstertje gesloten. Doe geen moeite ymmv, volgens mij valt het in dovemansoren, of wil hij komen beweren dat GoW2 hier met kop en schouders bovenuit steekt, wat betreft techniek... :')

Alles is inderdaad zo'n beetje al gezegd, als hij dat niet kan inzien zou ik Efbe's elegante woorden willen gebruiken (hey, het is niet mijn stijl ;) )

"Iedereen die niet snap hoe vooruitstrevend killzone is, snapt niets van gaming"
Armada schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:51:
[...]

Tja, ik lees overal hoe briljant de engine zou moeten zijn, terwijl als ik het zo lees, je dat alleen maar zou moeten kunnen merken als je het daadwerkelijk speelt, niet direct van screenshots en in enige mate wel van gameplayvideo's.
Is dat niet altijd zo? Dat je de techniek van een game pas kan zien en beoordelen met bewegende beelden? Als men stilstaande beelden gebruikt is het steeds weer van: "omg, Noooes, Ph0to0shop...."

De collision detection, bewegingsonscherpte, tientallen lichtbronnen in dezelfde scene, focusonscherpte...
Maar weet je, het is leuk dat er veel lichten in een level kunnen zijn, maar dat zie je niet direct (gehackt of niet in andere spellen, het verschil is misschien alleen zichtbaar in een vergelijkbare scene, en dat gebeurt niet). Die ragdoll physics die altijd on zijn, dat zie je wel, maar dat zijn dus juist de dingen die je pas echt gaat waarderen als je met het spel bezig bent, omdat je ziet hoe ze reageren op jouw acties.
Ah, wat wil je dan? Dan ze om en om die lichten aan en af zetten zodat je het verschil kan zien? Bepaalde dingen vallen idd niet op omdat je ze realistisch gezien net zo verwacht. Daarom merk je bepaalde dingen niet. Denk aan far cry 1, dat bepaalde technische hoogstandjes had die je op het moment zelf bijna niet opmerkt omdat je het altijd al zo geweest had moeten zijn. Denk aan crysis, waar je met het personage de bladeren opzij duwt als je door het struikgewas wandelt. Op het moment zelf niets bijzonders want: "ah, ja, duh, dat hoort zo..." Tot je Uncharted speelt en merkt dat het daar niét zo is, en dan merk je het wél. En dan besef je pas wat voor techniek in de game zit.

Als je hier echt zelfs niet een klein beetje 'the next step' wil zien, dan heb je idd een 'disconnect', maar dan een 'disconnect' omdat je toch wel een stevige xbox bril op hebt.

GoW2 ziet er trouwens ook plastieky uit en bijlange niet zo grauw en gritty als killzone 2, om van een afwisselend kleurpalet nog maar niets te zeggen.

Kijk naar de Gif gepost door ymmv, dit is gewoon ongezien. Ik kan alvast niet wachten.

Alle effecten zijn trouwens 'echt', en niet een gecamoufleerd truukje (bvb in die scene op dat snel bewegende karretje, elk partikel krijgt een snelheid waardoor in overlay de gepaste effecten kunnen toegepast worden) De 'analoge film' sfeer die ze wil creëren door de 'grain filters'....

Multiplayer met meerdere tientallen spelers? Ipv 8 tot 16 in zowat élke xbox game.

Afbeeldingslocatie: http://media.teamxbox.com/games/ss/1167/1162870056.jpg

8)7
PWM schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:15:
Dat kan je spijtig genoeg beter gaan beweren over GT5 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 22:01
[...]

Entropay werkt ook niet meer, tenzij je al een account had van voordat ze het blokkeerden (assholes...).

Denken jullie dat er ooit nog eens een crack gaat komen of zo, dat ik mijn PS3 hdd gewoon in een andere PS3 kan stoppen en kan spelen? Ik vind het weer zo'n geneuzel dat ze alles dichttimmeren. Bah Sony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-07 11:32
[...]

Entropay werkt ook niet meer, tenzij je al een account had van voordat ze het blokkeerden (assholes...).
Wirecard werkt niet meer maar.....Entropay werkt zeker nog wel - Maandag aangemaakt en meteen even SSF2 gedownload :)

Enige jammere is is dat ook mijn PS3 het nu heeft begegeven door een kapotte blu ray drive....

[ Voor 10% gewijzigd door Frostie op 21-01-2009 16:04 ]

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:41

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Shadow_Zero schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:42:
[...]

Denken jullie dat er ooit nog eens een crack gaat komen of zo, dat ik mijn PS3 hdd gewoon in een andere PS3 kan stoppen en kan spelen? Ik vind het weer zo'n geneuzel dat ze alles dichttimmeren. Bah Sony!
Nope vergeet maar dat ze dat ooit gaan veranderen, ivm de trophies is dat niet mogelijk...

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Shadow_Zero schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:42:
[...]

Want?
Je kan toch gewoon backuppen, nieuwe account maken op andere PS3, data terug zetten?
De meeste gekochte content kan je sowieso op 5 PS3's gebruiken.

Maar misschien mis ik iets... :S

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

Kan je de hardeschijf van de Playstation 3 vervangen met een 320 GB 7200RPM schijf??

Bijv. deze 2,5 inch

http://www.seagate.com/ww...5ee0a0aRCRD&reqPage=Model

Alles zou dan een stuk vlotter moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Uhm ja, waarom niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

Maar staat er geen standaard software van PS3 zelf dan niet op de originele hardeschijf?
En als ik deze wijzig vervalt de garantie dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Q_7 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:40:
Maar staat er geen standaard software van PS3 zelf dan niet op de originele hardeschijf?
Oftewel werkelijk nul komma nul moeite gedaan ook maar iéts zelf op te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Q_7 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:40:
Er zit een boekje bij je PS3 waarin hier zelfs uitleg over staat, dus de garantie blijft. Maar jou opmerking 'dan gaat alles een stuk sneller' raakt kant nog wal.

/edit

Brad Pitt was me voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Sandyman538 op 21-01-2009 16:48 ]

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

hij verwacht dan een 7200rpm sneller is dan 5400, wat in theorie ook zo zou zijn natuurlijk.

Maar denk datje er in de praktijk niets van zult merken, ding genereert alleen maar extra warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

Sorry lees nooit(lees NOOIT) boekjes etc etc. wat erbij zit.. google is mijn beste vriend :P .

Het gaat mij meer om de extra schijfruimte snelheid is mooi meegenomen, aangezien mijn 80GB al bijna vol zit.

[ Voor 37% gewijzigd door Q_7 op 21-01-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Waarom gebruik je het dan niet? :o
Iedereen die niet snap hoe vooruitstrevend killzone is, snapt niets van gaming
:')
Het is een shooter mensen. Een ordinaire shooter waarvan er jaarlijks massas rond je hoofd geslagen worden.

[ Voor 37% gewijzigd door boe2 op 21-01-2009 16:56 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Extra warmte: scheelt misschien 3 graden.
Extra snelheid: scheelt alleen bij installaties significant, tussen de 3 en 10% verschil merkbaar.

Over die extra warmte nog dit: Sommige mensen zetten hun PS3 ook verticaal neer, dat scheelt ook al zo'n 3 graden, dus of het echt heel interessant is om dit als "nadeel" te bestempelen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Chaoss schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:50:
hij verwacht dan een 7200rpm sneller is dan 5400, wat in theorie ook zo zou zijn natuurlijk.

Maar denk datje er in de praktijk niets van zult merken, ding genereert alleen maar extra warmte.
Ik heb een 120 GB 7200 RPM disk erin en merk weldegelijk verschil tussen deze disk of de standaard 5400RPm disk. Ook als ik bij vrienden ben met een PS3 merk ik dat eea gewoon trager is. Niet veel, maar ik heb ergens een soort benchmark gezien waar het 5 tot 15% kan schelen bij het installeren en spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281387

Is Fairytale Fights geen PS3 exclusive dan?
ghehe hoop dat ie nog dit jaar uit komt :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-07 22:46
weet iemand wanneer de demo van FEAR 2 in de store komt?

heb nl en us account.

[ Voor 18% gewijzigd door paulmp op 21-01-2009 18:10 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Games-import is offtopic hier. In dit topic is het beter op z'n plaats...