RaDKiLL schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:11:
Even een Shaman vraagje (wordt weinig ge- en bediscussieerd deze class of ligt dat aan mij?!

).
Ik wil voor het solo-en een one-button DPS macro creëren en ben uitgekomen (na wat speurwerk overigens) op het volgende.
#showtooltip DPS
/cast Stormstrike
/cast Earth Shock
/cast Lava Lash
/cast [nopet] Feral Spirit
/petattack
Vraag me alleen af (en dat kan ik op mijn werk uiteraard niet testen (wás het maar zo!

)) of dit gaat werken.
Wellicht dat jullie hier je licht op kunnen laten schijnen?
In mijn opinie gaan de spells elkaar hard tegenwerken. heb nu zelf geen shaman maar de cooldowns zijn te kort om goed voorbij de earth shock te komen. ( 6 seconden cooldown ? ) je kan beter dan met castsequences werken, maar het probleem daar is als je je sequence onderbreekt moet je manueel de volgende spell "opstarten" om met de castsequence verder te gaan.
Maar om je even verder te helpen dit is de basis van de castsequence :
/castsequence [options] reset=#/target/combat spell1, spell2, spell3
dus voor jou zal dat worden :
/castsequence reset=combat/target Stormstrike, Earth shock, Lava lash
de reset waarde kan je aanpassen aan je speelstijl , als je van target swicthed of in combat gaat of gewoon een nummer doorgeeft zodat na een aantal keer gebashed te hebben op die button dat die een auto reset doet.
Voor je pet zit je nog wel een beetje met een probleem maar is handig op te lossen

:
/cast [nopet] Feral Spirit ( een slash teveel )
weet echter niet of de global cooldowns gaan samenwerken om zo 1 macro te maken van alles.
Probeer in ieder geval deze macro eens en moest het niet goed werken stuur me dan maar een mailtje dan maak ik een betere van thuis uit

Het kleine scriptje werkt zuiver om de rode tekst van can't do that yet enz enz van je scherm te halen. Een beetje aan te raden als je met one-button bashing bezig bent
#showtooltip DPS
/script UIErrorsFrame:UnregisterEvent("UI_ERROR_MESSAGE");
/castsequence reset=combat Stormstrike, Earth shock, Lava lash
/cast [nopet] Feral Spirit
/petattack