Life is what you others make it.
Voertuigen expres in het pad van straaljagers van je eigen team zetten om zo te voorkomen dat ze opstijgen.falling_down schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:38:
Iemand al ervaring met de beta?
Wat bedoelen ze trouwens met "runway grieving"?
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ik heb wat proberen te spelen, en het begin was goed. Geen CD meer nodig, en 1680x1050 ondersteuning in het menu. Maar na een minuut spelen krijg ik steeds weer een kick, op elke server in elke map. Punkbuster update deed niets. Ik krijg geen foutmelding, gaat direct naar servermenu toe. Draai Vista x64.
[ Voor 71% gewijzigd door ToeingTheLine op 22-04-2009 12:16 ]
jammer dat ze het nog steeds toelaten dat je in een voertuig een vlag mag veroveren. ze hadden dit imo nooit moeten toe laten, alleen als support act, maar ik speel bf2 al bijna 4 jaar onderhand http://bf2s.com/player/43359310/ met veel plezier nog steeds en ben erg blij met de nieuwe update..
Anoniem: 109640

En over veel fog gesproken op nieuwe map, en Tempa hebben ze nu ook weer

Zijn ze vergeten wat battefield, battlefield maakt. ABEDEREEN van 1942
- 0.3 > 0.7 hadden ze dus echt niet moeten veranderen.
- Nu voelen de movements nog sloppier aan dan het al was. 1.4 was niet eens zo erg, maar kom op zeg ergens achter springen om dekking te zoeken zit er ook dus niet meer in..
Ik ga er geen comments aan vies maken want voor mij gevoel hebben ze maar 20% gefixt van de problemen die zij zelf hebben veroorzaakt met hun eigen patches. En ik weet het is nog steeds beta.
Maar ik zie geen super vooruitgang als je 9 maanden aan het wachten ben of zelfs langer ?
Hij heeft wel mooi samengevat, over de prone tweak.
To be honest, I think you should consider exactly what that prone delay tweak is supposed to achieve and how it does it. Personally I'm sure that the game will still be playable after the new tweak but I suspect it's going to have an unintended effect on game balance; with improved hitreg, the change strongly favors medics with the ability to self heal with their medic packs while all other classes will find it harder to escape and survive firefights. In infantry only, medics are by far the strongest class already and shifting the balance further in favour of medics surely can't be the intention of the prone delay change!
For that reason only, I would strongly recommend setting the prone delay back to 0.3 and see how game balance works just with the improvement in hitreg and thus higher accuracy.
[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 109640 op 22-04-2009 19:24 ]
Zowiezo rant ik ook gewoon over bunnyhoppers dolphindivers, grenadespammers etc. mjah het blijft een gaaf spel waar teamwork echt goed mogelijk is en ook veel invloed heeft op het spel.
Ik kan niet wachten op de patch, heb er veel hoop op gezet.
Heb niet alle pagina's doorgespit, maar nog ffe een vraagje:
Beste manier of veel punten te krijgen? Medic all the way en rezzen die lui? (das mijn manier dan maar alleen medic zijn verveelt ook soms.)
Speel onder de naam SKS#[SUD] (bf2stats kan hem niet vinden -_-) en ben zowiezo te zien op de super@infrantry.
keep on playing!
Keep on playin!
ik speel echter draadloos ivm een laptop. Kan het zijn dat ik daardoor kleine lag stootjes bemerk als ik me snel omdraai etc? Ik heb echter prima fps dus daar ligt het niet aan. En mijn ping ligt tussen de 20 en de 50 met een 20mbit verbinding
Ik ben bijna nooit medic, en lukt mij met diverse classes makkelijk om veel punten te halen. Alleen als er echt hoge rangers of van die superpiloten rondvliegen lukt het me niet eerste te worden...SUD schreef op woensdag 22 april 2009 @ 23:44:
Beste manier of veel punten te krijgen? Medic all the way en rezzen die lui? (das mijn manier dan maar alleen medic zijn verveelt ook soms.)
Mijn tactiek, voor zover die er is... vlaggen pakken en verdedigen. Dus op bijvoorbeeld wake niet direct naar een plane/chopper rennen, maar bootje pakken en gelijk noordelijk dorp cappen.
Als sniper is in je eentje een vlag cappen goed te doen, mits je geen tank tegenover je krijgt.
Vergeet niet dat de support wapens een enorme bullet spread hebben. Korte salvo's en enkel liggend schieten helpt al een hoop!RoyK schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:56:
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen over de patch. Ik speel voornamelijk support en heb best last van de slechte registratie van de hitboxen.. ik heb begrepen dat dit echt verbeterd is. Iemand al wat persoonlijke ervaringen?
Ja, dat kan zeker, tenminste in mijn ervaring is draadloos lan niet geschikt voor (FPS) gamen. Met minilannetjes thuis hebben we vaak verschil goed kunnen merken. Ook slechtere hitregistratie kan hierdoor veroorzaakt worden. Ik geloof dat BF2 pas bepaalt of je geraakt hebt, als de kogel daadwerkelijk bij de hitbox is. Niet zoals het bij COD schijnt te zijn, op moment van schieten.ik speel echter draadloos ivm een laptop. Kan het zijn dat ik daardoor kleine lag stootjes bemerk als ik me snel omdraai etc? Ik heb echter prima fps dus daar ligt het niet aan. En mijn ping ligt tussen de 20 en de 50 met een 20mbit verbinding
[ Voor 43% gewijzigd door lredev op 23-04-2009 14:55 ]
Uiteraard.. alles liggend, en met korte tikken is het erg goed te doen met de PKM. Ondertussen de boel supporten. Maar met een verbeterde bullet registratie moet he wel een beetje prettiger worden. Zeker op close range is het vaak een beetje "tuurlijk" gehalte. Als ik met dit monster iemand op 10 meter afstand doorzeef... maar wonder boven wonder gewoon door rent of nog erger, single shot mij omlegtlredev schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:51:
Vergeet niet dat de support wapens een enorme bullet spread hebben. Korte salvo's en enkel liggend schieten helpt al een hoop!
ach, gebruikelijke bf2 frustraties denk ik
NOG SLOMER ?? Hoe flikken ze dat dan ? Nu blijf ik NOG verder weg bij InfantryAnoniem: 109640 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 18:57:
He spel is nu nog langzamer geworden, gameplay wise 0.3 > 0.7, hoe langzaam kan het worden.
AIX MOD heeft geen fog = Super relax !!En over veel fog gesproken op nieuwe map,
Dat is alleen maar goed : Vliegen is super saai daar en (wederom) teveel fog...en Tempa hebben ze nu ook weerdoor er heli's in te zetten.
* nero355 wacht tot de final trouwens =>
BF2 is zoo gevoelig dat ik dit soort dingen niet aandurf
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Anoniem: 295095
I/O is medic all the way wel t lameste, maar wel t effectiefste.SUD schreef op woensdag 22 april 2009 @ 23:44:
Woeiiibf2 fanaat, kocht het spel toen het uit was maar heb het nooit fanatiek gespeeld onlangs. Geweldig spel voor lan parties en online ook!
Zowiezo rant ik ook gewoon over bunnyhoppers dolphindivers, grenadespammers etc. mjah het blijft een gaaf spel waar teamwork echt goed mogelijk is en ook veel invloed heeft op het spel.
Ik kan niet wachten op de patch, heb er veel hoop op gezet.
Heb niet alle pagina's doorgespit, maar nog ffe een vraagje:
Speel onder de naam SKS#[SUD] (bf2stats kan hem niet vinden -_-) en ben zowiezo te zien op de super@infrantry.
keep on playing!
Keep on playin!
Op normale servers is Anti Tank + Dao12 of P90 (naar gelang de map) naar mijn mening de sterkste klasse, als je een beetje de omgeving in de gaten blijft houden. Met name in squadverband.
Speel ook draadloos, merk helemaal niks, heb 10Mbit verbinding. Ik vermoed dat het aan je werkgeheugen ligt. Wellicht geometrie, lighting of shadow -instellingen naar beneden brengen, t helpt.RoyK schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:56:
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen over de patch. Ik speel voornamelijk support en heb best last van de slechte registratie van de hitboxen.. ik heb begrepen dat dit echt verbeterd is. Iemand al wat persoonlijke ervaringen?
ik speel echter draadloos ivm een laptop. Kan het zijn dat ik daardoor kleine lag stootjes bemerk als ik me snel omdraai etc? Ik heb echter prima fps dus daar ligt het niet aan. En mijn ping ligt tussen de 20 en de 50 met een 20mbit verbinding
Tampa had toch al heli's? Of wordt er hier aanvalsheli's bedoelt?nero355 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:22:
[...]
NOG SLOMER ?? Hoe flikken ze dat dan ? Nu blijf ik NOG verder weg bij Infantry
[...]
AIX MOD heeft geen fog = Super relax !!Altijd beetje jammer geweest in BF2...
[...]
Dat is alleen maar goed : Vliegen is super saai daar en (wederom) teveel fog...
* nero355 wacht tot de final trouwens =>
BF2 is zoo gevoelig dat ik dit soort dingen niet aandurf
Ik speelde eerst op de standaard instellingen, super laag. Toen had ik ze ook al. Ik heb de instellingen opgeschroefd en dat ging zelfs nog een stuk beter. Ik heb geen fps drops enzo.. maar echt kleine lag stootjes..bijvoorbeeld als ik me heel snel om draai..lijkt het of het dubbel gebeurd...Anoniem: 295095 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:25:
[...]
Speel ook draadloos, merk helemaal niks, heb 10Mbit verbinding. Ik vermoed dat het aan je werkgeheugen ligt. Wellicht geometrie, lighting of shadow -instellingen naar beneden brengen, t helpt.
IMO kunnen ze de snelheid van het pronen wel verlagen, niet je dat je in één keer BAM op de grond ligt, maar dat je wat rustiger naar beneden zakt, blijf je ten minste niet op de prone knop rammen
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Dekking zoeken is toch geen probleem? Als ik dekking zoek achter een heuveltje spring ik niet eerst waarna ik op prone druk, enkel dekking zoeken achter een zandzak, maar daar kun je ook crouchen waar je ook vaak volledig achter dekking zit.rickyy schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:39:
Van 0.3 -> 0.7 vind ik echt een groot minpunt, wordt het net zo'n laggy/frustrerende bende als in 2142 dat je maat op de prone knop blijft rammen, en hij schokt en schokt en uiteindelijk gaat liggen, maar je dan al dood ben...
IMO kunnen ze de snelheid van het pronen wel verlagen, niet je dat je in één keer BAM op de grond ligt, maar dat je wat rustiger naar beneden zakt, blijf je ten minste niet op de prone knop rammen
Ja, er waren al beta's omstreeks 1.10 oid. en die waren ook gewoon open.Bor de Wollef schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:37:
[...]
Interesting, waren dat ook open beta's?
Heej TallMan long time no see..TallManNL schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:35:
Ik wacht nog wel ff tot hij echt uit is en op de ranked servers draait.
greetZ Pizzadoos
speel minder karkand, is het zelfde gebeurd met masthuur en hun black hawks.The Zep Man schreef op donderdag 23 april 2009 @ 23:31:
Hebben ze niets aan de grenade spam gedaan? Het zou niet zo moeilijk zijn om grenade respawn te limiteren tot 1x per minuut van ammo supplies (dus: 1 granaat maximaal per minuut, ongeacht bij welke ammo supply je staat).
Ik vraag me echt af wanneer gaan de mensen zich is aanpassen na 4 jaar en niet andersom...
Er zitten nu aanvalshelicopters in de map Tampa Highway. Wat mij betreft hadden ze die weg kunnen laten zoals nu ook met de vliegtuigen.Anoniem: 295095 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:27:
[...]
Tampa had toch al heli's? Of wordt er hier aanvalsheli's bedoelt?
Gewoon met de transportheli's als team naar de vlaggen toe. Vervolgens knokken met tanks en ander schietend/rollend materieel.
Dat is mooi k*t.. krijg je van die gasten die op een afgelegen stuk gaan zweven en af een toe een TV missile schieten. Laming 1e klas.Cybr schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:32:
[...]
Er zitten nu aanvalshelicopters in de map Tampa Highway. Wat mij betreft hadden ze die weg kunnen laten zoals nu ook met de vliegtuigen.
Gewoon met de transportheli's als team naar de vlaggen toe. Vervolgens knokken met tanks en ander schietend/rollend materieel.
Zo lame is het niet, het bevordert de teamplay. Medics zijn immers heel erg belangrijk, als ik gewond ben is het fijn om weer een kans te krijgen. Ik denk dat het beter zou zijn als de engineer en support klasse ook +2 kregen voor hun bijdrages. Maar dan zouden de overige kits weer te weinig opleveren. Misschien alles +1 punt maken dan, maar bij dingen repareren bijvoorbeeld krijg je wel erg weinig punten vind ik.Anoniem: 295095 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:23:
[...]
I/O is medic all the way wel t lameste, maar wel t effectiefste.
Op normale servers is Anti Tank + Dao12 of P90 (naar gelang de map) naar mijn mening de sterkste klasse, als je een beetje de omgeving in de gaten blijft houden. Met name in squadverband.
Ik heb overigens die 1.5 beta nog niet geprobeerd, ik durf het even niet aan aangezien ik Windows pas opnieuw geinstalleerd heb. Maar zoals ik het nu overal lees lijkt het erop dat de officieele 1.5 voorlopig nog niet klaar is? Of heb ik dit misschien verkeerd opgevat. Het zal voor mij in elk geval flink wennen worden dat het dolphin diven niet meer goed werkt. Het is opzich niet slecht om eruit te halen, maarja je bent wel al 4 jaar gewend om het te gebruiken, en het levert echt kills op met dolphin diving.
[ Voor 10% gewijzigd door SuX DeLuXe op 24-04-2009 16:48 ]
Precies de reden waarom het eruit was gehaald.SuX DeLuXe schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 16:46:
[...]
Het zal voor mij in elk geval flink wennen worden dat het dolphin diven niet meer goed werkt. Het is opzich niet slecht om eruit te halen, maarja je bent wel al 4 jaar gewend om het te gebruiken, en het levert echt kills op met dolphin diving.
Volgens mij weet je niet eens wat dolvin dive inhoud...?The Zep Man schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 17:35:
[...]
Precies de reden waarom het eruit was gehaald.
Sommigen mensen halen 2 jaar oude filmpjes terug. dat was een dolvin dive en terecht dat ze het eruit hebben gesloopt.
Maar dit is gewoon jump/prone actie...

Ja en terecht, dat hoort gewoon niet te kunnen en is gewoon lame, als je gewoon sprint kun je ook niet meteen knallen. terwijl je gaat prone hoor je niet te kunnen knallen dus als je lekker gaat bunnyhoppen met pronen erbij wordt het tijd om je aan te passenAnoniem: 109640 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:07:
[...]
Volgens mij weet je niet eens wat dolvin dive inhoud...?
Sommigen mensen halen 2 jaar oude filmpjes terug. dat was een dolvin dive en terecht dat ze het eruit hebben gesloopt.
Maar dit is gewoon jump/prone actie...wat ze er uit hebben gehaald
Ik speel alleen infantry want ik vind de vliegtuigfanaten + tanknubz erger dan de grenade/claymores.
Mjah geen enkel spel is perfect
Inderdaad. En terecht. Niet dat Battlefield bekend staat om realisme, maar ga jij maar eens springen en daarna prone liggen in mid-air, om daarna volledig vlak op je lichaam te vallen (zonder de energie af te remmen door door te glijden!). Dat kan geen gezonde ervaring zijn, vooral niet al doe je het vaak achter elkaar. En dan alsnog richten en schieten in mid-air.Anoniem: 109640 schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:07:
[...]
Volgens mij weet je niet eens wat dolvin dive inhoud...?
Maar dit is gewoon jump/prone actie...wat ze er uit hebben gehaald

Goed dat het eruit is. Versie 1.50 heeft sowieso minstens 1 positief puntje.
In 1 woord; slecht.
Wake Island was al slecht en dan denk je van 'Kan dat nog erger'. Ja dus. De balans tussen de 2 teams( de veroverende en de aanvallende) is totaal uit zijn verband geslagen op de nieuwe map.
Ik vindt dat ze op zowel de nieuwe map als Wake Island de aanvallende team 1 extra spawn point moeten geven.
Anoniem: 209081
ik probeer altijd de transport heli te nemen, en ga dan helemaal rechts op de map en als ik naast het spawnpunt strand ben (of beach whatever), maak ik een hoek van 90° en land ik de heli daar, iedereen springt uit, vlag is gecaptured in een paar seconden. Als je dan een slecht team hebt ben je die vlag meestal wel weer rap kwijt. Ook is het wel moeilijk om daarna nog een andere map te veroveren omdat er bij strand geen voertuigen spawnen.
kortom: vette map maar kan soms klote zijn
blue pearl heb ik nog niet geprobeert.
- forcing teamkills gaat veel te makkelijk op een server met vehicles
- blokkerende / haperende tv-guided missiles
- verkeerde kit oppakken als je gerevived wordt
- hitbox als je snipert / support. Met name als je snipert, als je pixel-perfect op het hoofd van een stilliggend poppetje knalt weet je nooit van te voren of het nou een kill is of niet.
Hoop dat ze dat fixen. Betreffende slomere / sloppy movement enzo: heb ik niks van gemerkt.
Onvoorstelbaar!
de hitbox is nogal te beinvloeden volgens mij.writser schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 10:49:
Nou, ik heb net wat potjes gespeeld met 1.50 maar eigenlijk niet veel veranderingen gemerkt. Die neuwe map 1x gespeeld. Vond hem niet super maar dat komt misschien nog. Dingen die mij irriteren:
- hitbox als je snipert / support. Met name als je snipert, als je pixel-perfect op het hoofd van een stilliggend poppetje knalt weet je nooit van te voren of het nou een kill is of niet.
Hoop dat ze dat fixen. Betreffende slomere / sloppy movement enzo: heb ik niks van gemerkt.
zo zat gister iemand steeds dekking te zoeken op de MG in een tank, ik schiet met mn sniper terwijl hij op mijn scherm weggedoken was en heb ineens een kill er bij
persoonlijk vind ik de "fog of war" vervelender. heb je een gtx280, zie je nog amper 50 meter. zeer vervelend als sniper
Dat zijn precies wel de zaken die beter kunnen ja. Ik zou ook graag de wapens van de blackhawk wat minder zwak zien. Toen ze dat veranderde na patch 1.2 ging het meteen van normaal naar waardeloos. Die hele chaingun uit die heli kieperen of hopen dat de hulzen op iemand vallen richt nog meer schade aan nu. Ik snap niet waarom het niet tussen normaal en waardeloos in kan zitten.writser schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 10:49:
Nou, ik heb net wat potjes gespeeld met 1.50 maar eigenlijk niet veel veranderingen gemerkt. Die neuwe map 1x gespeeld. Vond hem niet super maar dat komt misschien nog. Dingen die mij irriteren:
Verder is een .50 sniper rifle, wat van dichtbij nog niet eens iemand kan doden met een nekschot, ook niet helemaal zo als ik het zou willen zien. Dit wapen alleen vanuit prone kunnen laten vuren met relatief slechte nauwkeurigheid had imo veel beter geweest. Ik snap ook niet waarom je de stemmen niet uit of zachter kan zetten in het menu. "Enemy infantry spotted!" "Enemy boat spotted" Door die spam hoor ik de rest van de geluiden, die een stuk zachter zijn, niet meer. Maar goed, dit zijn al zaken die mij jaren lang irriteren.
Plus punt van de nieuwe patch, geen cd meer nodig!! Erg goed!
Verder kan ik FRAPS niet aanzetten tijdens BF2, dan stopt het spel na een paar seconde spelen en zit ik terug in het server menu. Duurde een tijdje dat ik door had dat het aan FRAPS lag.
[ Voor 5% gewijzigd door ToeingTheLine op 25-04-2009 14:29 ]
En daarnaast heb je ook nog de lag op iedere server, dat TV missile schieten soms erg frustrerend maakt.
Dat werkt niet als er goede J10 lamers zijn, enige wat dan werkt is strato-jumpen, 450 hoogte. Maar zelfs dat werkt niet als er echt goede J10 lamers zijn.Anoniem: 209081 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 09:47:
wake is echt wel een vette map, niet voor niets dat ie in zo goed als alle bf games zit (nu ja, toch in 1942,1943,2 en 2142). Het is idd soms klote om als usmc een vlag te veroveren, maar daaom krijg je ook meer tickets als usmc (denk ik toch, is al weer even geleden dat ik nog bf gespeeld heb). je hebt gewoon een goed team nodig en een goede transport heli piloot. En dan iedereen droppen uit de heli op 1 vlag. Wel opletten op de j10's.
ik probeer altijd de transport heli te nemen, en ga dan helemaal rechts op de map en als ik naast het spawnpunt strand ben (of beach whatever), maak ik een hoek van 90° en land ik de heli daar, iedereen springt uit, vlag is gecaptured in een paar seconden. Als je dan een slecht team hebt ben je die vlag meestal wel weer rap kwijt. Ook is het wel moeilijk om daarna nog een andere map te veroveren omdat er bij strand geen voertuigen spawnen.
kortom: vette map maar kan soms klote zijn
blue pearl heb ik nog niet geprobeert.
moet je de enemy wel kunnen zien op grote afstand...Anoniem: 295095 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 14:53:
Bij mijn weten zijn enkel de hitboxes nauwkeuriger, aan de ballistics is niks verandert. Wanneer je sniped op lange afstanden moet je altijd rekening houden met bullet drop (behalve met L9..), vooral met de M95 is de bulletdrop groot. L9.. is dan ook een noobgun![]()
En daarnaast heb je ook nog de lag op iedere server, dat TV missile schieten soms erg frustrerend maakt.
is die fog of war op sommige maps gewoon zo erg of ligt het aan mijn instellingen? (alles op max)
edit: zie net dat ik juist de maps joinde waar dikke fog of war in zit
[ Voor 11% gewijzigd door flessuh op 25-04-2009 17:21 ]
Ja, het is echt zo erg. En vaak zie je met een scope méér dan de wapens zonder scope, wat ook niet eerlijk is.Banzaibunny schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 14:56:
[...]
moet je de enemy wel kunnen zien op grote afstand...verder werd ik gister gekilled met een anti-tank raket, en geen idee waar dat vandaan kwam, lig je daar maar, krijg je een raket op je dak
is die fog of war op sommige maps gewoon zo erg of ligt het aan mijn instellingen? (alles op max)
- Sharqi peninsula: deze map is gaaf maar zo imbalanced als er een goede MEC-heli vliegt. 9/10 potjes gaat ie dan hangen bij TV tower en de gunner wint een gouden medaille met 60-2. Doe 't zelf ook wel eens maar het is eigenlijk niet leuk voor USMC. Oplossing: TV tower uncappable maken of meer anti-air bij TV tower plaatsen?
- Spawntijden helikopter op bepaalde mappen. Op bijv. Wake Island moeten beide teams zo lang wachten op de heli dat de helft van elk team constant staat te turtlen / lamen op de spawnpoints. Waarom spawnt ie niet net zo snel als op andere mappen?
- J10 is veeeel sterker dan andere vliegtuigen (ik vlieg zelf amper, maar dat hoor ik altijd
- Als je alt+tabt voordat de ronde is gestart: je spawnt, loopt 1 seconde en dan komt het "join game" scherm weer opnieuw tevoorschijn. Moet je weer op join drukken en ben je altijd te laat om in een tank te stappen
- TOW missiles / SRAW missiles vliegen soms dwars door tanks / heli's of auto's heen.
- Je kan nu iemand uit je helikopter forcen door te 'redlinen', zo dicht aan de rand van de map vliegen dat je gunner dood gaat maar jij niet. Ook een beetje kinderachtig.
- En inderdaad zijn de wapens van de blackhawk helemaal waardeloos nu.
Hmmz, best wel wat verbeterpuntjes nog. Maar over het algemeen vind ik het een mooi spel. Ze moeten gewoon even zorgen dat TV-guideds, SRAW's, TOW's en sniperrifles geen rare 'features' hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door writser op 25-04-2009 19:24 ]
Onvoorstelbaar!
Volgensmij komt dat door oververhit geheugen op je videokaart. Zou ns proberen je kaart beter te koelen.zwittrooper schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:28:
Als ik BF2 speel krijg ik steeds als ik in het spel iets doe zwarte vlekken op de grond. Zie ook de screenshot er van. Weet iemand wat ik er aan kan doen? Heb graphics op high, Nvidea 8800 GT. Heb drivers al geupdate, maar niet geholpen.![]()
[afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door Help!!!! op 26-04-2009 19:44 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Waarom moet er altijd balans zijn? Deze mappen laten je minstens nog beetje forceren om samen te werken.rkomduur schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 23:28:
Ik heb net ff de nieuwe 1.5 pach geinstalleerd en de nieuwe map gespeeld.
In 1 woord; slecht.
Wake Island was al slecht en dan denk je van 'Kan dat nog erger'. Ja dus. De balans tussen de 2 teams( de veroverende en de aanvallende) is totaal uit zijn verband geslagen op de nieuwe map.
Ik vindt dat ze op zowel de nieuwe map als Wake Island de aanvallende team 1 extra spawn point moeten geven.
The Zep Man schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 22:53:
[...]
Inderdaad. En terecht. Niet dat Battlefield bekend staat om realisme, maar ga jij maar eens springen en daarna prone liggen in mid-air, om daarna volledig vlak op je lichaam te vallen (zonder de energie af te remmen door door te glijden!). Dat kan geen gezonde ervaring zijn, vooral niet al doe je het vaak achter elkaar. En dan alsnog richten en schieten in mid-air.Dit is een oorlogsspel waarin acrobatische toeren niet in thuis horen.
Goed dat het eruit is. Versie 1.50 heeft sowieso minstens 1 positief puntje.
"Vroeger populairder"? Wat heeft dat met de discussie te maken?Anoniem: 109640 schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:52:
[...]
Ik kan er zoveel woorden aan vies aan maken.. maar iedereen ze eigen mening
.. Maar het spel was vroeger populairder.
Dat de patches de verkeerde kant op zijn gegaan eigenlijk?The Zep Man schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:07:
[...]
"Vroeger populairder"? Wat heeft dat met de discussie te maken?
Had het vroeger ook , heb echt geen idee hoe het is weg gegaan. Heb wel inmiddels andere besturingssysteem. Ik zou het echt niet weten : ( Probeer is alles van BF2 te verwijderen en opnieuw te installeren.zwittrooper schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:28:
Als ik BF2 speel krijg ik steeds als ik in het spel iets doe zwarte vlekken op de grond. Zie ook de screenshot er van. Weet iemand wat ik er aan kan doen? Heb graphics op high, Nvidea 8800 GT. Heb drivers al geupdate, maar niet geholpen.![]()
[afbeelding]
Dat is een leuke aanname. Een meer waarschijnlijke aanname is dat het spel gewoon na een aantal jaar zijn populariteit verliest.Anoniem: 109640 schreef op zondag 26 april 2009 @ 21:09:
[...]
Dat de patches de verkeerde kant op zijn gegaan eigenlijk?
Persoonlijk ben ik nog blij dat ze na 4 jaar (!) nog patches uitbrengen voor dit spel. Patches waarin veel bugs opgelost worden. Bij elke patch voor elk spel zijn er altijd wel fans die zitten te zeuren dat hun favoriete (vaak 'cheap') methode van spelen niet meer zal werken. Liever een paar zeurende 'fans' dan een spel waarvoor geen patch uitkomt.
BF2 is nog steeds redelijk populair te noemen omdat het een totaalpakket aanbiedt met voor nu redelijke graphics in dezelfde Battlefield ervaring die men zo gewend is. Andere shooters die pogen de free-roaming kant op te gaan zijn in essentie niet zo free-roaming, gebalanceerd en vloeiend als BF2. Voeg daar de gigantische replay-waarde aan toe (mod-community is ook groot) en je hebt een spel dat eigenlijk nooit verveelt op de lange termijn. Men blijft terugkomen, waar andere spellen dit vermogen niet hebben. Ik speel bv geen CoD 4 of 5 meer, of CS, maar BF2 blijft me boeien. De vrijheid is zó, dat je een gedeelte van je creativiteit in kwijt kunt waar je dat met CoD of CS veel beperkter is doordat je niet vrij genoeg bent om te doen wat je wilt. Dat blijft boeien, dat sandbox idee. Al is het in mindere mate.The Zep Man schreef op zondag 26 april 2009 @ 23:21:
[...]
Dat is een leuke aanname. Een meer waarschijnlijke aanname is dat het spel gewoon na een aantal jaar zijn populariteit verliest.
Persoonlijk ben ik nog blij dat ze na 4 jaar (!) nog patches uitbrengen voor dit spel. Patches waarin veel bugs opgelost worden. Bij elke patch voor elk spel zijn er altijd wel fans die zitten te zeuren dat hun favoriete (vaak 'cheap') methode van spelen niet meer zal werken. Liever een paar zeurende 'fans' dan een spel waarvoor geen patch uitkomt.
Dat BF2 toch minder in trek geworden is komt denk ik niet zozeer door nieuwe spellen, het spel verkoopt zichzelf wel, maar door de bugs, sommige unbalances die zeer frustrerend kunnen zijn, en de slechte community vergeleken met andere communities van games. Allemaal factoren die bepalend zijn.
Onvoorstelbaar!
Als je de patch wilt verwijderen dan zul je het spel dienen te her-installeren en weer naar 1.41 moeten patchen.writser schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:12:
Weet iemand of je bf2 met de beta patch ook weer kan downgraden? Alles leuk en aardig maar er zijn amper 1.50 servers
Maar als je een backup hebt gemaakt van de game folder van BF2 dan zou je deze folder terug kunnen zetten en zonder een herinstallatie weer op 1.41 kunnen gamen.
Onvoorstelbaar!
Naar mijn mening is Battlefield een geslaagde spel dat zijn populariteit niet zal verliezen, natuurlijk zullen er mensen weggaan, maar er komen altijd nieuweingen of oude spelers terug.
Ik heb het spel sinds dat het uitkwam in bezit en ja, vaak lag het in me kast (vooral op het begin, mijn packard bell pc trok het gewoon niet

Natuurlijk heb je de gewone minpunten zoals balance tussen de kits, maps, nadespammers,
clay(wh)(m)ores, dolphin divers en bunnyhoppers en de vliegtuig/fanatiekelingen.
Maar goed hoe langer je volhoudt krijg je op een gegeven moment er wel lol in, voorals als je met je vrienden speelt of een onwijs gave killingstreak maakt (5 knife kills achter elkaar
Oh, en het is een geweldige game voor lanparties
Het spel leent zich uitstekend voor tactieken die je ter plekke verzint. Helemaal lol als je sniper bent, mensen express naar een killing zone lokken waar je claymores stopt bij mogelijke ontsnappingsroutes. Moet je dan wel doen bij een vlag die jouw team in bezit heeft waar nog niet om gestreden wordt. En wachten maar. Maar dat is toch waar het bij snipen om draait? Campen en wachtenSUD schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:38:
Even terug op andere posts.
Naar mijn mening is Battlefield een geslaagde spel dat zijn populariteit niet zal verliezen, natuurlijk zullen er mensen weggaan, maar er komen altijd nieuweingen of oude spelers terug.
Ik heb het spel sinds dat het uitkwam in bezit en ja, vaak lag het in me kast (vooral op het begin, mijn packard bell pc trok het gewoon niettjah er zit een Radeon 9250 in bedenk zelf maar hoe ''goed'' hij is.) Alleen later stofte ik hem af en ging ik het spelen op mijn nieuwe pc en toen kon ik echt genieten van de gameplay.
Natuurlijk heb je de gewone minpunten zoals balance tussen de kits, maps, nadespammers,
clay(wh)(m)ores, dolphin divers en bunnyhoppers en de vliegtuig/fanatiekelingen.
Maar goed hoe langer je volhoudt krijg je op een gegeven moment er wel lol in, voorals als je met je vrienden speelt of een onwijs gave killingstreak maakt (5 knife kills achter elkaar) of gewoon een nieuwe rank. Dus de patch zal zekers alleen maar meer mensen trekken, ook zullen er altijd sommige minpunten bestaan.
Oh, en het is een geweldige game voor lanparties
Of als AT'er net in zo'n inkeping in de heuvel achter het vliegveld bij wake2007 campen, en voor 1 seconden omhoog komen als je een vers gespawnd vliegtuig hoort starten. Krijg je heelveel pissed off vliegtuigfanatiekelingen van (bijna allemaal met heel hoge ranks). Op jacht naar je gaan ze niet, omdat ze niet hebben gezien waar de raket vandaan kwam, en als kindjes zo blij meteen op een vers gespawnd toestel afrennen zonder hun omgeving te verkennen
Zo zet je verleiding om in harde kills.
Misschien is het baseraping, maar je doet het om erger rapen door de overpowered J10's te voorkomen.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 295095 op 27-04-2009 17:59 ]
Nadespammers vind ik niet zo'n probleem. Ik doe het zelf ook, met name op Karkand bij Hotel. Je moet als MEC gewoon niet zo stom zijn om als kip zonder kop 5x achter elkaar vooraan het front te spawnen. Dan vraag je om een instakill door een BTR-90 / artillery / grenades / T-90.SUD schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:38:
Een tegenstander met 2 hele goede J-10 piloten is inderdaad wel vervelend.
Vind je? Ik juist niet, het spel is op zijn best als je met 32 of 64 man op een server zit. Op een lan zit je altijd met 8 man op een server te klooien.Oh, en het is een geweldige game voor lanparties
Maar het blijft weleen tof spel idd
Onvoorstelbaar!
Tjah er valt veel te kloten jah. wij spelen normaal ook met zijn achten of zessen op lan parties en spelen wij gewoon tegen +- 50 npc's tegen ons achten (klinkt makkelijk, maar tis moeilijkwritser schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:28:
[...]
Nadespammers vind ik niet zo'n probleem. Ik doe het zelf ook, met name op Karkand bij Hotel. Je moet als MEC gewoon niet zo stom zijn om als kip zonder kop 5x achter elkaar vooraan het front te spawnen. Dan vraag je om een instakill door een BTR-90 / artillery / grenades / T-90.Spawn gewoon ietsje terug.
Een tegenstander met 2 hele goede J-10 piloten is inderdaad wel vervelend.
[...]
Vind je? Ik juist niet, het spel is op zijn best als je met 32 of 64 man op een server zit. Op een lan zit je altijd met 8 man op een server te klooien.
Maar het blijft weleen tof spel idd.
Wij hebben zo'n spel ''jeepwars'' genoemd. Enige manier om met je geweren te knallen is door in een jeep (of erop) te zitten, raak je de grond aan zit je vast met je knife.. gevolg = jeeps die elkaar achtervolgen terwijl je anti-tanks, engineers en spec ops hebt die elkaars leven zuur proberen te maken.
Natuurlijk verveelt het wel als je dat een uurtje of twee doet, no problem doe maar een sniper war of knife only of dogfights boven wake island. Dat houdt ons wel even bezig.
En over die nades, een speler die support is en weet waar mensen staat op een zeker plek telkens hetzelfde te doen, nades spammen op de plekken waar procentueel een grote kans is dat er iemand zal zijn.
Echt pro man.

Nou ja, wat ik zeg: als je tegenstander dom genoeg is om keer op keer IN je granatenregen te spawnen dan werkt het wel prima. Is dat pro van de nadespammer? Nee. Maar het is al helemaal niet pro van die andere klojo.SUD schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:13:En over die nades, een speler die support is en weet waar mensen staat op een zeker plek telkens hetzelfde te doen, nades spammen op de plekken waar procentueel een grote kans is dat er iemand zal zijn.
Echt pro man.
Onvoorstelbaar!
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Zucht! En dit bedoel ik positief. Maar na bijna ander half jaar iedere week iemand horen roepen dat de patch er aankomt of er is kan ik alleen maar vertrouwen op een bron vermelding, officiële berichtgeving of een download link van de officiële patch.Help!!!! schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:26:
Las dat de 1.5 nu officieel uit is. Mss ook maar weer ns battlefield installeren. 1.5 werkt toch goed samen met Windows 7
En die is er helaas nog niet.
Dit is het laatste nieuws:
Bjorn Sundell says a few words about Operation Blue Pearl feedback: http://tinyurl.com/dbmxlw
5:36 AM Apr 23rd from web
Tja, ik speel regelmatig support.. en als ik 1 grote rode vlek aan stipjes in mijn radar zie dicht bij elkaar..ga ik mezelf supporten en nades er naartoe gooien. Simpelweg omdat ik met het eigen support in mijn voordeel ben. Waarom zou ik het niet doen? Omdat anderen het niet leuk vinden?[b][message=31863492,noline]
En over die nades, een speler die support is en weet waar mensen staat op een zeker plek telkens hetzelfde te doen, nades spammen op de plekken waar procentueel een grote kans is dat er iemand zal zijn.
Echt pro man.
Hier lijkt me dan ook niet zoveel mis mee, het lijkt me een realistische mogelijkheid, je plus van de supportclass is immers extra munitie en lijkt me niets verkeerds aan om daar gebruik van te maken. Het supporten van teamleden is nagenoeg alleen bij de AT'ers relevant... Doorgaans is de rest toch dood voor ze out of ammo zijn.RoyK schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:43:
[...]
Tja, ik speel regelmatig support.. en als ik 1 grote rode vlek aan stipjes in mijn radar zie dicht bij elkaar..ga ik mezelf supporten en nades er naartoe gooien. Simpelweg omdat ik met het eigen support in mijn voordeel ben. Waarom zou ik het niet doen? Omdat anderen het niet leuk vinden?
Wat betreft compatibiliteit met Windows Seven, ik las in een blogje ergens in de comments dat hij bij de nieuwst beschikbare (RC, 7100 64b) wel probleemloos werkt. De BF 1.5 patch zal er verder weinig aan bijdragen aangezien e.e.a. een Punkbuster issue is. Ik ga vanaaf of morgen w7 7100 ff proberen, zal het laten weten!
"Mekker, blaat"
De beta is publiek, de final patch is nog niet uit.Help!!!! schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:26:
Las dat de 1.5 nu officieel uit is. Mss ook maar weer ns battlefield installeren. 1.5 werkt toch goed samen met Windows 7
Oh ik had een mailtje van jullie gekregen waar "het" in stond. Dat mailtje heb ik dan ws niet goed gelezen....DaMorpheus schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 11:58:
[...]
De beta is publiek, de final patch is nog niet uit.
Mea Culpa
PC Specs
wat een verschil trouwens met anti-tank tussen BF2 en BF2142, in BF2 lijkt hij veel krachtiger (gelukkig)
De nieuwe map is wel aardig, maar niet zo mijn ding.
Voor het eerst ben ik fatsoendelijk (heb zo'n 160 uur op de teller staan wat vooral als Support en Medic is doorgebracht) Anti Tank aan het oefenen en het is best leuk!
*insert signature here
Anoniem: 60905
Ga ik ook doenTjark Verhoeven schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:58:
Wanneer 1.5 uitkomt ga ik 't weer eens op m'n machine zetten.... *zucht* gaat me veel tijd kosten...
Gebruikt (en installatie volgorde):
Verse install Windows 7 RC 7100 64bit
Catalyst 9.4
Battlefield 2 Deluxe Edition (incl. SF)
Patch 1.41
Hierna geprobeerd te starten in de ijdele hoop dat Windows 7 RC geen probleem meer zou hebben (in adminstrator mode), om vervolgens gekickt te worden omdat PunkBuster niet kon updaten. Dat had ik de laatste keer in XP ook, dus vol goede moed PBSetup gedownload, geïnstalleerd en vervolgens BF2 toegevoegd en ge-update. In de vorige beta die ik gebruikt, kreeg ik PB met geen mogelijkheid ge-update, maar nu werkte het flawless.
Vervolgens bij de BF2 snelkoppeling middels rechtsklik >> "Properties", onder tabblad "Compatibility": "Run as administrator" aangevinkt, en daarna via opnieuw rechtsklik >>"Open filelocation" naar BF2.exe gebladerd en ook daarbij " run as administrator" aangevinkt onder hetzelfde tabblad als bij de snelkoppeling.
Geen vista of xp comp. modus o.i.d. maar alleen het bovenstaande gedaan. Een en ander was dus met enkel de hierboven beschreven zaken geïnstalleerd en nuttin els
Gebruikt systeem was een P35-DS3 + E8400 + HD4850, hoop dat iemand hier wat aan heeft!
Ik heb zelf gisteravond ook 2/3 uur BF2 gespeeld op Windows 7. Het ging gewoon goed, ik werd niet gekickt door Punkbuster. Ik had wel als aanpassingen "Run as administrator" aangevinkt en daarnaast pb handmatig en softwarematig ge-updgrade. En schijnbaar heeft dat gewerktlredev schreef op donderdag 30 april 2009 @ 00:24:
Voor de geïnteresseerden: Ik heb zojuist dik uur Battlefield 2 gespeeld, weinig bijzonder zal je denken, nou voor mij was het een hele openbaring. Ik speelde namelijk op Windows 7 en dat was me nog niet eerder gelukt... Althans voor langer dan 2 minuten :-P
Gebruikt (en installatie volgorde):
Verse install Windows 7 RC 7100 64bit
Catalyst 9.4
Battlefield 2 Deluxe Edition (incl. SF)
Patch 1.41
Hierna geprobeerd te starten in de ijdele hoop dat Windows 7 RC geen probleem meer zou hebben (in adminstrator mode), om vervolgens gekickt te worden omdat PunkBuster niet kon updaten. Dat had ik de laatste keer in XP ook, dus vol goede moed PBSetup gedownload, geïnstalleerd en vervolgens BF2 toegevoegd en ge-update. In de vorige beta die ik gebruikt, kreeg ik PB met geen mogelijkheid ge-update, maar nu werkte het flawless.
Vervolgens bij de BF2 snelkoppeling middels rechtsklik >> "Properties", onder tabblad "Compatibility": "Run as administrator" aangevinkt, en daarna via opnieuw rechtsklik >>"Open filelocation" naar BF2.exe gebladerd en ook daarbij " run as administrator" aangevinkt onder hetzelfde tabblad als bij de snelkoppeling.
Geen vista of xp comp. modus o.i.d. maar alleen het bovenstaande gedaan. Een en ander was dus met enkel de hierboven beschreven zaken geïnstalleerd en nuttin els
Gebruikt systeem was een P35-DS3 + E8400 + HD4850, hoop dat iemand hier wat aan heeft!
de install moet toch niet als admin gestart worden of toch?
Non taken
Als je het in de map C:\program files installeerd is het zeker nodig om de installatie als admin te starten.bornin7ty2 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 11:21:
Ik ben nu ook aan t installeren op Win7 RC1 maar de install blijft hangen op eoa client.zip
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Non taken
Ik heb ' Populated' uitgezet.
Voor mensen die BF2 via EA online hebben gekocht moeten dan ook hun EAdownload manager uitschakelen als ze in het spel zitten (alt-tab) of CTRL-del.
nu hopen dat het net zo goed draait als voorheen, en dan zie ik jullie wel online (nog tips voor servers?)
ongeacht compatibility settings, run as admin etc. zwaar klote.........
Hoe bedoel je dit precies en waar heb je deze info vandaan?Anoniem: 295095 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 14:18:
Nou hebben jullie Windows 7, maar bij Vista geeft BF2 ook veel problemen. Namelijk CTD's. Na wat surfen ben ik op de oplossing gekomen: verplaats je BF2 map naar naam van administrator > documenten, zodat het min of meer op de desktop komt te staan.
Voor mensen die BF2 via EA online hebben gekocht moeten dan ook hun EAdownload manager uitschakelen als ze in het spel zitten (alt-tab) of CTRL-del.
Ik heb BF geinstalleerd in mijn documenten maar dan werkt de patch niet.
Edit: na 10x installeren is het uiteindelijk toch gelukt, onder XP SP2 compatibility werkt het eindelijk.
Wat heb ik gedaan: BF2 geinstalleerd, opgestart onder XP SP2 comp. toen 1.41 geinstalleerd en vervolgens weer game opgestart en klaar. nu alleen nog punkbuster fixen
[ Voor 78% gewijzigd door Bornin op 02-05-2009 15:21 ]
Non taken
http://www.realitymod.com...ash-desktop-issues-3.htmlbornin7ty2 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 13:32:
Grrr, ik krijg het niet geinstalleerd op win7. Krijg alleen het opstartscherm te zien en dan CTD![]()
ongeacht compatibility settings, run as admin etc. zwaar klote.........
[...]
Hoe bedoel je dit precies en waar heb je deze info vandaan?
Ik heb BF geinstalleerd in mijn documenten maar dan werkt de patch niet.
Edit: na 10x installeren is het uiteindelijk toch gelukt, onder XP SP2 compatibility werkt het eindelijk.
Wat heb ik gedaan: BF2 geinstalleerd, opgestart onder XP SP2 comp. toen 1.41 geinstalleerd en vervolgens weer game opgestart en klaar. nu alleen nog punkbuster fixen
Speel het spel al sinds het uit is, heb ook bij een clan gezeten. Wat mij betreft nog steeds de beste online shooter, wat vooral door de uitstekende en duidelijke teamplay komt. Heb met geen enkele andere game meer online plezier beleefd dan deze. Dit zijn mijn stats: http://www.bf2stats.net/player/89338660/
Meteen een vraag. Ik doe mijn pc wel eens opnieuw installeren en als je dan BF2 erop zet, krijg je iedere keer die prutser die ingame verteld dat je met je medikit jezelf kan herstellen, een handgranaat weg moet smijten en als je wapen leeg is op de 'R' moet drukken
Is daar niets aan te doen?
Ben heel benieuwd naar de patch, valt me enorm mee dat ze daar nu alsnog mee komen. Maar ik blijf hopen op een BF3.....
Ik heb zelf overigens ook op enkele servers een kick gehad met de melding Windows API function ... error of iets dergelijks. Dit had ik op Vista niet, dus helemaal foutloos draait het ook hier niet op Windows 7 RCbornin7ty2 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 11:21:
Ik ben nu ook aan t installeren op Win7 RC1 maar de install blijft hangen op eoa client.zip
Ben ik ook erg benieuwd naar.partyondude schreef op maandag 04 mei 2009 @ 03:18:
Meteen een vraag. Ik doe mijn pc wel eens opnieuw installeren en als je dan BF2 erop zet, krijg je iedere keer die prutser die ingame verteld dat je met je medikit jezelf kan herstellen, een handgranaat weg moet smijten en als je wapen leeg is op de 'R' moet drukken![]()
Ik had in ergens in de laatste PU gelezen dat er wél een BF3 uitkomt, maar dat wij deze niet eerder kunnen verwachten dan in het najaar van 2010.Ben heel benieuwd naar de patch, valt me enorm mee dat ze daar nu alsnog mee komen. Maar ik blijf hopen op een BF3.....
Het ziet er na uit dat wij tot die tijd ons moeten amuseren met BF2 (+ mods) of met BF1943 (vanaf juni?) of BF:BC2 (eind 2009)
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Oef, verschrikkelijke K:D ratiopartyondude schreef op maandag 04 mei 2009 @ 03:18:
Geweldig, dit topic, hulde daarvoor![]()
Speel het spel al sinds het uit is, heb ook bij een clan gezeten. Wat mij betreft nog steeds de beste online shooter, wat vooral door de uitstekende en duidelijke teamplay komt. Heb met geen enkele andere game meer online plezier beleefd dan deze. Dit zijn mijn stats: http://www.bf2stats.net/player/89338660/
Meteen een vraag. Ik doe mijn pc wel eens opnieuw installeren en als je dan BF2 erop zet, krijg je iedere keer die prutser die ingame verteld dat je met je medikit jezelf kan herstellen, een handgranaat weg moet smijten en als je wapen leeg is op de 'R' moet drukken![]()
Ben heel benieuwd naar de patch, valt me enorm mee dat ze daar nu alsnog mee komen. Maar ik blijf hopen op een BF3.....
"Mekker, blaat"
K:D ratio, L33Tness, etcetc, het maakt alllemaal geen ene moer uit. Allemaal ijdelheid.
Ik ben met heel BF2 gestopt, klinkt misschien raar, maar ik was er zo goed in geworden dat de uitdaging weg was
Een tip voor jullie: de G3 is het krachtigste en meest accurate wapen in heel BF2. Voor close-medium range is het de koning. Voor lang range ook, als je de deviatie weet van de bullets. Het geheim erachter is dat de ironsight niet klopt, de kogels wijken een fractie af naar rechts als je op iets richt. Hou je hier rekening mee, en schiet je met single, dan is assault één van de beste klassen naast AT en Medic.
De nade-launcher is sowieso nutteloos geworden sinds ze de splash te ver hebben teruggebracht.
Een tip voor de AT'ers: oefen op de carrier met je raket. Vanwaar jij staat naar de radar-dinges (die voor scans en supplies zorgt) is het voor je raket pakweg 3 á 4 seconden. Op die afstand vinden 90% van de confrontaties met heli's af (die op infanterie uit is). Wen aan de ratio snelheid/afstand van de raket in BF2. Het lijkt onzin, maar het helpt onzettend voor je timing om heli's te raken. Beetje lead geven is ook geen probleem als je het pad van de heli goed inbeeld. DAO12 voor vlag verdedigen, P90 voor aanval. Pistool voor snipers en andere figuren op long range.
Een tip voor de Snipers: jullie klasse is waardeloos. Kunnen amper een vlag pakken of houden. Jullie zijn enkel goed om infanterie te vertragen, voor de rest heeft het geen meerwaarde. Laat de vijand naar jou komen, op jouw voorwaarden. Gebruik routes die niemand anders gebruikt.
Een tip voor Engineers: jullie shotgun is heel krachtig. Voor dichtbij. Laat je dan ook niet zien tot de vijand dichtbij is. Voor de rest een klasse die niet echt meerwaarde kent. Mines zijn leuk, maar makkelijk te ontwijken voor goede spelers.
Een tip voor medics: L8 is krachtig, maar niet erg accuraat, gebruik de M16, heel accuraat op single. AK47 is de koning op korte en medium afstand. Vergeet schieten op lange afstand. Revive iedereen, genoeg noobmedics die niemand reviven die verder dan 20 meter van ze af liggen.
Een tip voor support: SAW en RPK om veel vijanden op een hoop te vertragen en te beschadigen, PKM en die nieuwe unlock voor de lange afstand, 1 vs 1.
Een paar algemene tips: let op je omgeving, zet je geluid op high en luister , je kan 70% al van verre horen aankomen. Heb je bijna geen UAV meer nodig. Speel slim, ken vooral de gebreken van de klasse waarmee jij speelt. Hou hier rekening mee en je zult ieder gevecht overleven c.q. winnen.
[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 295095 op 04-05-2009 13:42 ]
Kan ik mee leven, als BF3 net zo'n mooie ervaring wordt als BF2Indy91 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:18:
[...]
Ben ik ook erg benieuwd naar.Ik ben namelijk ook van plan een herinstallatie van BF2 te doen.
[...]
Ik had in ergens in de laatste PU gelezen dat er wél een BF3 uitkomt, maar dat wij deze niet eerder kunnen verwachten dan in het najaar van 2010.
Het ziet er na uit dat wij tot die tijd ons moeten amuseren met BF2 (+ mods) of met BF1943 (vanaf juni?) of BF:BC2 (eind 2009)
Dat is niet zo ingewikkeld. Gewoon een kopie van je Battefield 2 directory uit je mijn documenten kopiëren en na je verse Windows/b2 installatie terug plaatsen. Deed de truuk bij mij. Alleen het profile gedeelte voldoet ook.Indy91 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:18:
[...]
quote:
partyondude schreef op maandag 04 mei 2009 @ 03:18:
Meteen een vraag. Ik doe mijn pc wel eens opnieuw installeren en als je dan BF2 erop zet, krijg je iedere keer die prutser die ingame verteld dat je met je medikit jezelf kan herstellen, een handgranaat weg moet smijten en als je wapen leeg is op de 'R' moet drukken
Ben ik ook erg benieuwd naar.Ik ben namelijk ook van plan een herinstallatie van BF2 te doen.
Ik zie vaak 40 a 50% op een public altijd spec ops gaan, ze denken dat het een goede all round klasse is omdat je én een relatief goed wapen krijgt én C4 om tanks mee uit te schakelen. In de praktijk zijn spec ops de klasse die het meeste gedood worden, mede door hun lichte armor. Spec Ops zijn de mensen die de AT klasse altijd onderschatten.
ik zie spec ops, naast de sniper, als de meest nutteloze klasse. Ze kunnen geen armor uitschakelen (in theorie wel), of hun team supporten.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 295095 op 04-05-2009 15:40 ]
Het is trouwens een G36c (standaard unlock) en Scar-L(ight) (SF unlock)Anoniem: 295095 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:39:
Ow ja: nog een tip voor spec ops: Ga alleen spec ops als er assets uitgeschakeld moeten worden. Ja, Spec Ops heeft een goed wapen (G6, M4 of AK74u),
@3lmo:
Lijkt me inderdaad een strak plan.
Wellicht iets voor Topic Starter om in de FirstPost een overzicht van BF2 Nicknames of Pids op te nemen van de nog actieve BF2 GoT-ters .
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Boeie.Indy91 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:30:
[...]
Het is trouwens een G36c (standaard unlock) en Scar-L(ight) (SF unlock)![]()
@3lmo:
Lijkt inderdaad een strak plan.
Je vergeet de c4-jeepik zie spec ops, naast de sniper, als de meest nutteloze klasse. Ze kunnen geen armor uitschakelen (in theorie wel), of hun team supporten.
[ Voor 7% gewijzigd door writser op 04-05-2009 23:30 ]
Onvoorstelbaar!
Het liefst met de C4 op de wielen geplakt, want dat ziet er zo irritant uit
"Mekker, blaat"
Meh, ik heb misschien wel een waardeloze KD met de Spec ops, maar ik kan meestal de meeste kills halen en beste team verband spelen met de Specs. Dat de sniper waardeloos is behalve icm met een goede squad is, ben ik ook met je eens. Maar c4 doet wonderen
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Beetje flauw vind ik dat; met spec ops gaat het richten bv vaak erg goed en is het goed kills maken, verder zijn autootjes goed te boobytrappen. Verder vind ik er erg veel voor te zeggen dat je langer kan rennen.Anoniem: 295095 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:39:
ik zie spec ops, naast de sniper, als de meest nutteloze klasse. Ze kunnen geen armor uitschakelen (in theorie wel), of hun team supporten.
Nog belangrijker: je moet ook lol hebben! Boobytrappen met C4 is bezorgt mij altijd veel lol iig!
Heb trouwens wel je tip/comment mbt G3 gevolgd en inderdaad best leuk wapen, alleen goed opletten dat je switched in firemodes. (long / short range)
medicclass vind ik zelf vaak bijster vervelend. Soms wil je juis tniet gerevived worden omdat je onder vuur ligt, terug wil komen bij je teamcap als AT o.i.d. dan zijn die healpointspammers behoorlijk vervelend.. Een optie "dont revive" zou ik welkom heten
(K/D is ook niet alles, maar goed, dat is wellicht een beetje cognitieve dissonantie aangezien ik eentje van 0.72 heb:P)
[ Voor 6% gewijzigd door lredev op 05-05-2009 12:14 ]
Bedankt voor je BF2 directory uitleg.
Gelukkig ben je niet zo bescheiden.Anoniem: 295095 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:20:
Ik ben met heel BF2 gestopt, klinkt misschien raar, maar ik was er zo goed in geworden dat de uitdaging weg was. Veels te veel uren in gestoken, veel plezier gehad, maar verloren uren.
Dan onderschat je duidelijk de special ops klasse. Als je de omgeving een beetje in de gaten houdt, lukt het doorgaans goed om een vlag cappende tank/APC op te blazen (zelfs als engineer lukt het me vaak genoeg om een AntiTank-mijn voor én achter het voortuig te leggen). Daarnaast speelt de Scar-L met red-dot scope erg fijn op single shot.Ow ja: nog een tip voor spec ops: Ga alleen spec ops als er assets uitgeschakeld moeten worden. Ja, Spec Ops heeft een goed wapen (G6, M4 of AK74u), maar is minder van belang als je het vergelijkt met andere wapens van andere klassen. De C4 is niet effectief tegen heli's, APC's, of tanks, met de simpele redenen dat goede spelers vijanden niet dichtbij laten komen.
Ik zie vaak 40 a 50% op een public altijd spec ops gaan, ze denken dat het een goede all round klasse is omdat je én een relatief goed wapen krijgt én C4 om tanks mee uit te schakelen. In de praktijk zijn spec ops de klasse die het meeste gedood worden, mede door hun lichte armor. Spec Ops zijn de mensen die de AT klasse altijd onderschatten.
Over dat K/D ratio gebeuren:
IMO kan K/D ratio vooral in BF2, enorm afhankelijk zijn van de gebruikte voertuigen, de gebruikte klasse, tactiek en/of speelstijl.
Zo heeft iemand die constant een plane of chopper gebruikt logischerwijs gemiddeld genomen een veel betere K/D ratio. Ikzelf probeer zoveel mogelijk vlaggen te cappen (het liefst zo ver mogelijk) om zo een tactisch overwicht te krijgen. Ik kom dan ook, meer dan gemiddeld, een enemy plane, chopper of tank/APC tegen. Hetgeen weer leidt tot een slechtere K/D ratio. Boeie dan!
Edit:
Mijn (niet bijster hoge) stats: http://bf2s.com/player/44021036/
[ Voor 3% gewijzigd door Indy91 op 05-05-2009 15:48 ]
http://bf2s.com/player/44437855/
Natuurlijk helemaal waar! Maar ben het wel met indy eens, No riskers die alleen voor het ownen lekker rondvliegen maken het soms wat minder leuk in een server... Het spelletje gaat ook om vlaggen cappen / verdedigen, dat vergeten sommigen nog weleens.. Zo zat er laatst ene ricket in een j10 die het gewoon presteerd 3 of 4 rondes ongeschoten te blijven (in een j10 dan, in een f35 was 'ie al een stuk minder waard), ondertussen maakte hij het in zijn eentje nagenoeg onmogelijk om op Wake te komen.Tomino schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:25:
Klopt, maar het is toch wel een indicator of je enigsinds snapt waar het spelletje over gaat.. Onder de 1 betekend gewoon dat je meer dood bent dan leeft( overall) En het is en blijft een shooter!
http://bf2s.com/player/44437855/
Nu is het leuk als je gewoon hard goed kan vliegen, en ik vermoed dat als ik dat kon ik daar ook plezier in zou hebben, maar het spel wordt er voor de rest niet leuker op, PLA of USA, omdat er gewoon geen vlaggen gecapt worden. Maar goed, in bijv. Heroes zien we al die matched skilllevel selectie en ik denk dat het voor de opvolger van BF2 niet anders gaat zijn. Afgezien van hoe men in een j10 soms echt het spel kan beheersen vind ik het ook wel weer leuk om te zien dat je met een vele malen lagere rang, niet onder hoeft te doen voor de 150k plussers..
K/D doet er toe, maar wat mij betreft wordt het spel leuker als men zich richt op de missie. Pak die vlag! Daar bij ga je nu eenmaal gemiddeld vaker dood dan rondzoemen in een Heli of vliegtuig.
Een goede sniper kan zo heel wat kills maken met alleen maar bunnyhopping en claymores spammen (goed wel noob das waar, ikzelf doe het dus niet
Of gewoon lekker mensen neerpoffen die denken dat ze de sniper kunnen doden voordat ze een headshot krijgen, altijd grappig
Mashtuur City (ben niet goed met onthouden van wapens) en de zware lompe sniper op het dak en de piloot uit een transporthelikopter afknallen waardoor dat ding neerstort is gewoon hilarisch
Ik let heel veel op mijn k/d ratios etc.
Ik wil zowiezo meer kills maken dan deaths krijgen, als ik een map speel.
Laat het nu niet WEER uit de hand lopen... ;-)
Houd het dus vriendelijk, nuttig en ontopic.