Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:58:
damned.. Sinds tijden weer eens BF2 uit de DVD hoes gehaald (jaja origineel). Of mijn DVD-speler is freaked of het schijfje want autorun alsmede setup knallen er op een gegeven moment lekker uit. Ik heb eigenlijk geen zin mijn legale key in een illigale download te stoppen als alternatief.
Ik heb lang gelee BF2 gekocht en onlangs de complete collection.
Als je wil mag je de standaard BF2 van me hebben. (aan 1 heb ik eg genoeg)
Laat me even weten hoe ik met je in contact kom want ik heb geen zin mijn mailadres hier te posten.

Ik hoef er niks voor te hebben. (mischien 2 euro verzendkosten ofzo, of je kunt 'em komen ophalen in de buurt van Roosendaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

zo, das aardig (en snel)! ik ga nog even wat proberen (bevoorbeeld hele inhoud kopieren van dvd naar hd voor setup) en anders heb ik wel interesse. thx

edit: ik verdenk mijn dvd-speler en niet zozeer de BF2 DVD, want kopieren wil ook al niet (CRC errors)

[ Voor 25% gewijzigd door Jazzper op 18-09-2009 23:12 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Zo typisch, de ene ronde 20 kills 3 deaths, heerlijk iedereen afknallen. Ronde erna raak je serieus geen KOE en is het weer 3 kills, 10 deaths. Te kansloos dit!

Daarom boeien me die stats echt niet meer, als je erop gaat letten ga je echt klote spelen en te voorzichtig. Puur voor de kills en niet voor je team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Jazzper schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:08:
zo, das aardig (en snel)! ik ga nog even wat proberen (bevoorbeeld hele inhoud kopieren van dvd naar hd voor setup) en anders heb ik wel interesse. thx

edit: ik verdenk mijn dvd-speler en niet zozeer de BF2 DVD, want kopieren wil ook al niet (CRC errors)
Gewoon ff de BF2.iso downloaden en je legale key gebruiken :) Doe ik ook

Verwijderd

Zojuist zelf ook weer eens een potje gespeeld.
Wel iets raars meegemaakt op de Antik server. Ik ben engineer en bij start nieuwe map pak ik een tank.
10 meter rijden..... BOEM met boodschap "[NTS]T-Bone pakt een ongeoorloofd voertuig".
Wel raar want er werden gewoon tanks en andere pantservoertuigen gebruikt door beide partijen.
Dit gebeurde me meerdere malen op verschillende maps en verschillende voertuigen. Nogmaals het was geen I/O server. Iemand die weet wat ik fout doe??? (klinkt als een noob met een vraag, maar ik heb er toch 230 uur op zitten, maar dit had ik nog nooit meegemaakt.)
Ook ervaarde ik dat sommige mij konden killen met een single shot? Dat kon toch niet? (tenminste 2 maanden geleden i.i.g. niet.)
Meer mensen met vreemde ervaringen op deze server?

O ja, nog iets raars:
Als ik in BFHQ kijk en ik zie daar mijn soldatennaam dan is die anders dan mijn inlognaam.
Mijn nick is: [NTS]T-Bone maar er staat [NTS]T-Bonebomber.
Als ik de optie compare kies en ik vergelijk mezelf met een maat van me, dan heeft die i.i.g. geen langere naam gekregen.
What's gebeurt?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2009 01:01 . Reden: aanvulling vanaf; O ja, nog iets raars.... ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
M2M schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:48:
[...]

escape --> disconnect --> server browser --> andere server kiezen :)
[...]

Tja, dat is wel het jammere aan de "elite" kit (spec ops). Geen armor en eigenlijk delf je gewoon het onderspit, tenzij je echt een noob team als tegenstander hebt. K/D van likmevestje. En helaas zijn er in vanilla BF2 niet al te veel mappen waarbij je op gebouwen kunt klimmen om zo in stijl een tank af te maken. Meestal rijden die dingen constant rond waardoor je misschien 1 C4 pakketje op de bovenkant kunt plakken, maar in bijna alle gevallen die ik tegen me heb gehad als ik in een tank zit, is het C4 mannetje toch echt op zijn respawn aan het wachten.
Je moet je als spec ops dan ook verstoppen, vandaar het woordje "ops". In een fatsoenlijke beurt (aka, je wordt niet door een vliegtuig/artillery geraakt want dat heb je met elke klasse) kan ik best een paar kills boeken, vooral door gebruik te maken van de omgeving, wachten totdat mensen met de rug naar je toe staan en bovenal gewoon op het hoofd richten.

Zeker op afstand is de G36C een zeer goed wapen heb ik het idee, ik vind spec ops de beste klasse om te spelen.

Verwijderd

Jazzper schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:08:

Misschien even de firmware van je DVD-speler updaten.
Lijkt me sterk, maar wie weet...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2009 01:04 . Reden: Typo ]

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:24

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 00:53:
Zojuist zelf ook weer eens een potje gespeeld.
Wel iets raars meegemaakt op de Antik server. Ik ben engineer en bij start nieuwe map pak ik een tank.
10 meter rijden..... BOEM met boodschap "[NTS]T-Bone pakt een ongeoorloofd voertuig".
Wel raar want er werden gewoon tanks en andere pantservoertuigen gebruikt door beide partijen.
Dit gebeurde me meerdere malen op verschillende maps en verschillende voertuigen.
Zover ik Antik ken, is het een 'modded' server. Zo is bijvoorbeeld bij de flymaps ingesteld dat na 10 seconden de jet is opgestegen er een nieuwe spawned. En dit onbeperkt!!

Ook hebben zij ingesteld dat wanneer jij een jet neerhaalt boven een airstrip (uncap of niet), dat jijzelf ontploft met uiteraard een death aan je broek.

Waarschijnlijk heb jij een tank gepakt die eigenlijk van de andere partij is en hebben zij daartegen een scriptje draaien.

Verwijderd

Ik snap wat je zeggen wilt, maar in het laatste geval was het veld net geladen.
Ik loop 30 meter van m'n spawnplek naar dichstbijzijnde tank. 10 meter rijden BOEM..
Dus ik was Amerikaan en pak een amerikaanse tank, gelijk bij aanvang nieuw veld.

Als de Antik server inderdaad mods gebruikt dan blijf ik daar gewoon weg.
Ik heb dacht ik.... geen overdoses vliegtuigen en heli's gezien.
Maar na 2 uurtjes spelen op deze server denk ik dat er wel dingen anders staan ingesteld dan normaal.

Morgen kijken we verder.

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

StealthyPeanut schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:08:
Zo typisch, de ene ronde 20 kills 3 deaths, heerlijk iedereen afknallen. Ronde erna raak je serieus geen KOE en is het weer 3 kills, 10 deaths. Te kansloos dit!

Daarom boeien me die stats echt niet meer, als je erop gaat letten ga je echt klote spelen en te voorzichtig. Puur voor de kills en niet voor je team.
De perfecte verwoording van mijn evaringen in dit spel, 4 rondjes in de top 3 en daarna kom je niet eens meer boven de 50 punten uit..... |:( 8)7 :X
Echt mijn nagels zijn fel rood van het blood wat er onder vandaan spuit..

Ach ja, goed moment om afscheid te nemen van al dat gamen. :o :O

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

@J.C. SUP3RSTAR
Ik was ook gauw klaar met de Antik servers hoor. Juist omdat er zoveel aan die servers is gerommeld. Als ik het me goed herinner hebben ze zelfs het puntensysteem aangepast; bijvoorbeeld 1 kill = 1 punt i.p.v. 2 punten. 8)7

Het enige wat ik me kan bedenken dat je misschien als commander in de tank hebt gezeten?! Of dat je bijvoorbeeld als USMC @Karkand spawnt bij Factory (de vlag is dus al van jou) en daar in de T90 stapt.

Anywayz.....straks even een andere server joinen en kijken of je die problemen nog steeds ondervindt. ;)

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:46

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

hey Oempf, tijdje terug zat je ineens weer in ons squad ergens op een server, nadat we na 2 jaar weer met wat SswL-ers voor t eerst aan knallen waren geslagen, en je wees er nog even op hoe goed ik wel niet zoog, maar dat is ondertussen al weer wat beter geworden, vind het alleen jammer dat ik niets meer van [HuT] vind, draaien ze geen server meer, en/of hangen jullie nergens meer rond? (Tallman, bovengenoemde, Roodkapje enz..)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ghehe...ik heb jullie nog steeds in mijn buddylist staan, vandaar. ;)

Maar de laatste maanden is BF2 helemaal herleefd bij ons. Echter hebben wij de ranked server offline gegooid en joinen gewoon andere servers.
Kom eens buurten bij ons op teamspeak, kunnen we weer als vanouds (GoT-DJ Mantri tijdperk?!) fraggen.

ts2: 85.223.50.79:8767

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 01:38:
Ik snap wat je zeggen wilt, maar in het laatste geval was het veld net geladen.
Ik loop 30 meter van m'n spawnplek naar dichstbijzijnde tank. 10 meter rijden BOEM..
Dus ik was Amerikaan en pak een amerikaanse tank, gelijk bij aanvang nieuw veld.

Als de Antik server inderdaad mods gebruikt dan blijf ik daar gewoon weg.
Ik heb dacht ik.... geen overdoses vliegtuigen en heli's gezien.
Maar na 2 uurtjes spelen op deze server denk ik dat er wel dingen anders staan ingesteld dan normaal.

Morgen kijken we verder.
Ik wist niets van die tanks.

Wat ik wel nog weet van Antik is dat als er iemand op een spawnplaats van een jet staat te wachten, dan kan niemand in zijn buurt komen om zo de jet proberen af te pakken, er is dan een soort van onzichtbare muur rond die persoon. Zodra deze in een jet stapt kunnen wel weer mensen voor een jet gaan. Voor zover ik mij herrinner zijn er ook geen oneindig aantal jets (dus niet elke 10sec spawnt een jet). Als je rank echter te hoog is, dan wordt je automatisch opgeblazen als je in een jet zit (wss ook zo bij heli). Mijn rank was zelfs al te hoog toen ik 1 goud streepje had (geen id welke rank dat is). Ik denk dat dit is om de pro's uit de jets te houden (ik ben geen pro).

dat is wat ik me herrinnerde van Antik 2, ik was snel klaar met die server.

Nog zo'n gemodde server is IBC Moddet server. De bootjes zijn daar supersnel en de armor van jeepjes is een stuk minder. Er spawnen ook alleen maar f35-b's aangezien j10's overpowerd zijn (zij draaien nog patch 1.41). Het china airfield in wake is versterkt met 2 USS-essex AA's. Een sinper kan 5 claymores oid zetten. Het enige voordeel is dat je 600 tegen 600 tickets speelt. Was ook snel klaar met deze server.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Oemfoefoe schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:31:
Ghehe...ik heb jullie nog steeds in mijn buddylist staan, vandaar. ;)

Maar de laatste maanden is BF2 helemaal herleefd bij ons. Echter hebben wij de ranked server offline gegooid en joinen gewoon andere servers.
Kom eens buurten bij ons op teamspeak, kunnen we weer als vanouds (GoT-DJ Mantri tijdperk?!) fraggen.

ts2: 85.223.50.79:8767
Persoonlijk zijn we allemaal op ventrilo overgestapt daar die veel betere klank heeft ingame dan TS, maar heb de client ngo altijd draaien, en indd DJ Mantri, hoe vet was het niet om met al die gasten van t topic die van FOK te ownen ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:39:
[...]

Ik wist niets van die tanks.

Wat ik wel nog weet van Antik is dat als er iemand op een spawnplaats van een jet staat te wachten, dan kan niemand in zijn buurt komen om zo de jet proberen af te pakken, er is dan een soort van onzichtbare muur rond die persoon. Zodra deze in een jet stapt kunnen wel weer mensen voor een jet gaan. Voor zover ik mij herrinner zijn er ook geen oneindig aantal jets (dus niet elke 10sec spawnt een jet). Als je rank echter te hoog is, dan wordt je automatisch opgeblazen als je in een jet zit (wss ook zo bij heli). Mijn rank was zelfs al te hoog toen ik 1 goud streepje had (geen id welke rank dat is). Ik denk dat dit is om de pro's uit de jets te houden (ik ben geen pro).

dat is wat ik me herrinnerde van Antik 2, ik was snel klaar met die server.

Nog zo'n gemodde server is IBC Moddet server. De bootjes zijn daar supersnel en de armor van jeepjes is een stuk minder. Er spawnen ook alleen maar f35-b's aangezien j10's overpowerd zijn (zij draaien nog patch 1.41). Het china airfield in wake is versterkt met 2 USS-essex AA's. Een sinper kan 5 claymores oid zetten. Het enige voordeel is dat je 600 tegen 600 tickets speelt. Was ook snel klaar met deze server.
Hey, ik las je posts over Antik hiervoor, herkende de servernaam, maar nu herinner ik het me weer, zij hadden zelfs ten tijde van bf1942 ook een gemodde server draaien, waar de jeeps met turbo speed gingen, en overal bazookas lagen enz..

Meen zelfs dat ze ook een tijdje terug die mod draaiden voor BF2, van Duitsland tegen dat Oostblokland, dat vette level in dat bos, persoonlijk vond ik dat de vetste map in bf2/mods...

Meen de PoE2 mod, leuke ironsights in de weapons ook..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik weet niet het verschil maakt ten opzichte van Ventrillo, maar wij draaien de hoogste Codec op TS2 en eigenlijk klinkt dit best natuurgetrouw. Niet anders dan wanneer je met iemand via de telefoon praat.
Wel kan het voorkomen dat er een seconde lag in TS zit:"Kijk uit achter je, ACHTER JE!!! O.....laat maar" 7(8)7
Maar dat kan bij Ventrillo ook voorkomen vermoed ik.

BTW...ik mis je droge chatberichten @BF2 wel hoor.

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

DrumandBass schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 01:40:
[...]

De perfecte verwoording van mijn evaringen in dit spel, 4 rondjes in de top 3 en daarna kom je niet eens meer boven de 50 punten uit..... |:( 8)7 :X
Echt mijn nagels zijn fel rood van het blood wat er onder vandaan spuit..

Ach ja, goed moment om afscheid te nemen van al dat gamen. :o :O
Ik ook.. heb ik 2 of meer rondjes zo achter elkaar, en dan zeg ik tegenmezelf Ok genoeg, op je hoogtepunt moet je stoppen. maarja eigenwijs doorgaan hea :+

Had dat onlangs met sniper dat ik bijna alles raakte. Maar ik merkte niet echt dat ik zo goed ging ofzo, totdat ik tegen het einde van de ronde eindelijk eens op het scorebord keek :D Was ook in een heerlijk squad, iedereen bleef bij elkaar en bewoog als een groep, en de samenstelling was 2 medics een ammoboer en nog wat snipers incluus moi. Allemaal zeer ervaren spelers ook :> . Tegenstander was gewoon kansloos als ons squad zijn zinnen zette op 1 van hun vlaggen.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Verwijderd

heeft er eigenlijk iemand al de forgotten hope 2 mod gespeeld?
Is imho toch de beste mod die je kan spelen als je online wilt gaan. Meer als genoeg servers er voor, zo'n 6-tal servers, allemaal met een ping <100. (iig hier in BE, maar ik neem aan dat dat in NL over heel het land niet veel verschil zal geven).
Het is een realistische WO2 mod. Enige nadeel is dat het mss iets te realistisch is. Het speelt veel trager, je moet langzaam voorruit gaan en steeds op je hoede zijn. Wapens als een M1-garand en een K98 zijn natuurlijk one hit one kill. Alle voertuigen zitten erin, evenals Artillery e.d.. Echt veel te uitgebreid om zo maar even in 50u helemaal te kennen.
Heb het even gespeeld met een vriend, was wel leuk voor even, maar ben niet zo voor dat soort speelstijl.

• StealthyPeanut
Toevallig, ik zit hem net te downloaden :)

Ik ga hem vanmiddag even uitproberen denk ik, veel goeds over gehoord :)

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Heb die 1e release van die mod grijs gespeeld tijdens BF1942, was ook een van de eersten die de bf2 mod probeerde, maar weet niet wat t was, daar waren we zo op uitgekeken, mede doordat de PoE2 mod op t zelfde moment hot was, en veel meer door ons gespeeld werd.

Maar ook tijdens de bf1942 mod werd die ook steeds beter naarmate er updates kwamen, ze zullen ongetwijfeld ook verbeterd zijn, hij is wrs ook al 1,5 jr uit...

mss wel eens een idee om nog eens te testen, maar ik kan me goed vermaken op de nieuwe maps van de boosterpacks, vooral die woestijnmaps en die nachtmap..

• StealthyPeanut
Er zitten veel leuke nieuwe mappen bij idd. Ook Road Rage en Smoke Screen vind ik erg gaaf!

Ik ga denk ik PoE2 ook downloaden, waar speelt deze mod zich af? Op de site zelf kan ik maar weinig vinden. Filmpjes zien er wel gaaf uit though :)

[ Voor 45% gewijzigd door StealthyPeanut op 19-09-2009 13:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 13:39:
Is imho toch de beste mod die je kan spelen als je online wilt gaan. Meer als genoeg servers er voor, zo'n 6-tal servers, allemaal met een ping <100. (iig hier in BE, maar ik neem aan dat dat in NL over heel het land niet veel verschil zal geven).
Het is een realistische WO2 mod. Enige nadeel is dat het mss iets te realistisch is. Het speelt veel trager, je moet langzaam voorruit gaan en steeds op je hoede zijn. Wapens als een M1-garand en een K98 zijn natuurlijk one hit one kill. Alle voertuigen zitten erin, evenals Artillery e.d.. Echt veel te uitgebreid om zo maar even in 50u helemaal te kennen.
Heb het even gespeeld met een vriend, was wel leuk voor even, maar ben niet zo voor dat soort speelstijl.
FH2 vind ik niet lekker spelen. Ja, het is heel realistisch, maar er zitten veel niet-realistische elementen in die het niet leuk maken in de realistische context.

De wapens bv hebben totaal geen sway. Het is dan net een instagib-fest, zonder gibs, met 2e WW-wapens.
Dan speel ik liever Red Orchestra + Darkest Hour mod. Véél beter gebalanceerd.

http://www.youtube.com/watch?v=8eD9dcz8U2w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik heb ook net FH2 gedownload. Alleen een paar dingen snap ik totaal nog niet.
Hoe zit het nou precies met commanders?
En hoe werkt een mortar?
En wat is precies het nut ervan om een officer te zijn?
Ook vind ik het lastig om vijanden te spotten, dat hele spraaksysteem vind ik wel erg lelijk zeg
Ook is het lastig om vriend en vijand uit elkaar te houden, maar dat heeft ook wel weer wat authentieks en zal gewenning zijn denk ik.

Voor de rest vind ik het wel een toffe mod. De tijd zal leren of deze mod zal blijven voortbestaan want heel erg veel spelers zijn er niet vind ik. Maar ondanks dat ik niet wist hoe alles precies werkt heb ik er wel veel plezier uit gehaald (in die korte tijd)

[ Voor 55% gewijzigd door Deruxian op 20-09-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Deruxian schreef op zondag 20 september 2009 @ 11:39:
Ik heb ook net FH2 gedownload. Alleen een paar dingen snap ik totaal nog niet.
Hoe zit het nou precies met commanders?
En hoe werkt een mortar?
En wat is precies het nut ervan om een officer te zijn?
Ook vind ik het lastig om vijanden te spotten, dat hele spraaksysteem vind ik wel erg lelijk zeg
Ook is het lastig om vriend en vijand uit elkaar te houden, maar dat heeft ook wel weer wat authentieks en zal gewenning zijn denk ik.

Voor de rest vind ik het wel een toffe mod. De tijd zal leren of deze mod zal blijven voortbestaan want heel erg veel spelers zijn er niet vind ik. Maar ondanks dat ik niet wist hoe alles precies werkt heb ik er wel veel plezier uit gehaald (in die korte tijd)
Er moet nog wel een soort fanbase ontstaan maar er is iig 1 ranked server (fh2stats.com dacht ik)

Het spel is wel traag maar dat hoort erbij. In het egie was 1 schot meestal dodelijk ja en de Ironsights leer je vanzelf gebruiken. Sommige wapens schieten makkelijker dan de BF2 wapens.

Je hoeft geen officier te zijn dat is gewoon een kit naam. Mortieren gebruik je samen met een scout die ergens een doel gespot heeft. Als er ergens een doel voor je is dan moet je de Azimuth stelling op 0,0 krijgen en als het goed is komen de granaten wel op doel.

Meestal kan je een vijand goed spotten als je,jouw crosshair er exact op hebt een dan spot. Ik mik op een tank, druk Q en dan de linkermuis en ik hoor " enemy armor spotted."

Het mooie aan deze mod vind ik het realisme in combi met het arcade gehalte. Je haalt niks uit tegen een Panther met een M5 tankje daar moet je echt een M10 voor meenemen. De voertuigen zijn veelvuldig beschikbaar en je kan rijkelijke luchtaanvallen uitvoeren (3 a 5 Typhoons op een rij die een stelling omploegen) een hoop tanks hebben ook meer zitplek zodat je als soldaat achterop een tank kan klimmen, kan je ook goed de tank mee verdedigen. Bij Point du Hoc moet je echt met de enterhaken omhoog en kunnen de duitsers je van het klif afschieten. De flak88 is een fantastich wapen voor fixed defence (bristol blenheim mee neergeschoten).

Je moet dus wel veeel meer teamwerken, lonewolf is echt niet leuk in dit spel.

Edit: oja commanders moeten in een commander tentje gaan zitten. Daarin staat meetal een tafel met een kaart en radio. Er zijn er meerdere per map en met een arty aanval zijn die plekken te slopen.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:56:

De wapens bv hebben totaal geen sway.
klopt maar raakschieten gebeurt ook niet zomaar. Veder vind ik het persoonlijk erg prettig dat niet elk wapen opweegt tegen een ander. Je moet echt samenwerken en wapens mixen.

Wat ook mooi is dat tanks duidelijk armor en zwakke plekken hebben. Een 6-ponder kan je loslaten op de voorkant van een M3 en de granaat ketst af. Mik je echter op de tracks dan sloop je dezelfde tank vrijwel meteen. Met een 2-ponder het zelfde resultaat maar dan heb je meer schoten nodig. Duitse AA op een tank of voertuig loslaten en je ziet de tracers afketsen en alle kanten opgaan.

[ Voor 16% gewijzigd door ROFLASTC op 20-09-2009 12:29 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
sain onez schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:14:
[...]
Meen zelfs dat ze ook een tijdje terug die mod draaiden voor BF2, van Duitsland tegen dat Oostblokland, dat vette level in dat bos, persoonlijk vond ik dat de vetste map in bf2/mods...

Meen de PoE2 mod, leuke ironsights in de weapons ook..
Het Oostblokland was Oekraïne. Het vette level in het bos was: Fallen.
Deze map vond ik zelf toch een van de mooiste mappen van PoE2. Mijn favoriete wapens waren de ASVal en Vepr.

Ook mooi van PoE2 was dat de tracers mooi waren geïmplementeerd (oa goed zichtbaar in map SpiesLikeUs) en de AA retegoed stond ingesteld. De planes en choppers vielen gewoon met bosjes uit de lucht. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Indy91 op 20-09-2009 13:48 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel ook al wel een tijdje BF2 en ben eigenlijk opzoek naar een GoT server of iets dergelijks. Is er een plek waar ik tegen bijv. jullie kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

we zijn vaak dagelijks in de avonduurtjes te vinden op ABC (ohne commander), Panda Nation, Candys Conquest of een van de GOTLAND of SUPER@..... maps

-x-[SswL]-x- squad kan altijd gejoint worden

ohja, maar we roken wel :P

SmokinSuckasWithLogix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ik kom vaak op de SUPER@ Great Wall server. Maar op een of andere reden kom ik altijd in het verliezende team terecht. Megafrusterend als je nu al 20 potjes op rij verloren hebt. Hele tijd sta ik op eenzame hoogte in mijn team en vechten tegen andere teams met veel meer ervaring of hogere ranks is dan echt ommogelijk om te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Ik zou op zich wel een nederlands clannetje willen joinen, zijn er clans around die meerdere actieve spelers hebben? Het is niet zozeer voor competitief maar vooral fun. Niet dak er niets van bak (imo dan :P), maar heb voorlopig nog geen behoefte om in 2 spellen tegelijk competitief bezig te zijn ^^

Post maar je website/forum (misschien ook xfire, maar ik kan op moment geen xfire aanhebben als ik BF2 opstart want dan crash ik naar desktop :S) enzo en dan kijk ik wel :]

Oja, en in mijn nickname heb ik standaard mijn (heel) oude clantag [XG] staan omdat ik toen geen idee had dat dat permanent zou zijn :/ En begin liever niet overnieuw.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:05
Vanavond eens op m'n gemak eens kennismaken met dit spel, dacht ik. Twee uurtjes zweten later is het onding geïnstalleerd en gepatched en kan ik ook inloggen met een account. Op aanmaken bleef hij hangen, bleek dat ik hem wel gewoon kon selecteren aan het begin. Kwam ik wat laat achter. Grrrrrrom. (Ea grrrrr) :X

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Iets te optimistisch, CD code is invalid.

:X :X :X

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:16:
Iets te optimistisch, CD code is invalid.

:X :X :X
je moet hem ook legaal kopen ;)

Als hij legaal is, terug naar de winkel ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

EvaluationCopy schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:05:
Vanavond eens op m'n gemak eens kennismaken met dit spel, dacht ik. Twee uurtjes zweten later is het onding geïnstalleerd en gepatched en kan ik ook inloggen met een account. Op aanmaken bleef hij hangen, bleek dat ik hem wel gewoon kon selecteren aan het begin. Kwam ik wat laat achter. Grrrrrrom. (Ea grrrrr) :X
Had ik ook al last van :(

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:22:
[...]

je moet hem ook legaal kopen ;)

Als hij legaal is, terug naar de winkel ermee.
Bol.com

Heel gekloot weer om een nieuwe te krijgen dus. Als ik op de fora lees dan hebben heel veel mensen dit probleem gehad. De kans is zo'n beetje nihil dat iemand toevallig die code heeft overgenomen. Nu maar verwijderen en dan met de hand alles uit het register trappen, hopen dat dat werkt. Ben al 3 uur bezig, word er moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

zo, 2 dagen verder... had dus het probleem van legale DVD + key maar corrupte DVD.
Uiteindelijk BF2 reloaded illigaal gedownload (20 minuten!) en geinstallleerd met legale key, wat hij uiteraard prima vrat.

Maar toen nog 1.41 en 1.5 downloaden. Alle mirrors bagger traag. Waar het spel in 20 minuten binnen kwam hebben beide patches er uren over gedaan. Gamershell en nog ergens anders. Nou ja heb nu alles binnen. Echter... moet ik nu alsnog die crack installeren (ik neem aan dat die voor de no-cd is) of is het genoeg dat ik met legale key geregged heb?
en dan dus 1.41 en 1.5 en 1.5 hotfix, toch?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangezien je nu (patch 1.5) bf2 online kan spelen zonder cd, lijkt mij die no-cd crack overbodig tenzij je sp wilt spelen (maar wie wilt dat nu?). Als je toch een no-cd crack wilt gebruiken ben je niets met een fixed-exe, dat is zo detected, je moet met een mini-image gaan werken.

Maar het lijkt mij niet dat je ook maar iets moet gaan zitten cracken.

Die 1.5 hotfix is trouwens niet voor iedereen van belang, niet iedereen heeft de alt-tab hotfix.

De patches kan je trouwens via torrent ook binnenhalen denk ik, denk dat je daar wel een redelijke snelheid mee zou gehaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ok, dan ga ik nu 1.41 en 1.5 installen zonder crack. Zou dan moeten werken. Laat desnoods de image wel mounted in Daemon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Patches >> gamershell.com

Crack is overbodig.

Hotfix is op Win 7 wel een aanrader, veel mensen die daar last van hebben.

Is het trouwens zo dat dit alleen bij ATI kaarten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

peakaboo schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:06:
Patches >> gamershell.com

Crack is overbodig.

Hotfix is op Win 7 wel een aanrader, veel mensen die daar last van hebben.

Is het trouwens zo dat dit alleen bij ATI kaarten is?
Ik heb nVidia en ik kon ooit op win7 geen bf2 spelen zonder elke 5 min te worden gekickt. Nu heb ik t gefixed op een of andere manier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
J_V_D_L schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:11:
[...]

Ik heb nVidia en ik kon ooit op win7 geen bf2 spelen zonder elke 5 min te worden gekickt. Nu heb ik t gefixed op een of andere manier :P
Wel PBsetup.exe gedraaid en keer en dus je PB up to date?

Probleem is namelijk dat punkbuster win 7 (nog) niet ondersteund om het geen officieel OS is...

Gister clanmate zelfde probleem, PBsetup.exe gedraaid en probleem was opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTH
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06-2023

NTH

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 13:39:
Jazekers.
NTH schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:06:
Vandaag is de 2.2 release uitgekomen voor Forgotten Hope 2.
Forgotten Hope is een WWII mod voor Battlefield 2. Nadruk ligt op historische authenticiteit en realisme voor zover dat de gameplay niet negatief beinvloedt. One shot is meestal one kill.

De release brengt een hoop dingen met zich mee, waaronder de toevoeging van Normandië.
Maar goed een filmpje zegt meer dan duizend woorden, geniet! :)

[video]

[video]

[video]
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:56:
[...]

FH2 vind ik niet lekker spelen. Ja, het is heel realistisch, maar er zitten veel niet-realistische elementen in die het niet leuk maken in de realistische context.

De wapens bv hebben totaal geen sway. Het is dan net een instagib-fest, zonder gibs, met 2e WW-wapens.
Dan speel ik liever Red Orchestra + Darkest Hour mod. Véél beter gebalanceerd.
Dan heb je niet goed opgelet, er zit wel degelijk sway in --> Weapon Sway Explained

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:48

M2M

medicijnman

heeft iemand anders ook last van flikkerend beeld als er een flash bang naar je hoofd gesmeten wordt? IPV een wit beeld en een vervelend piep geluid, hoor ik nu een piepgeluid en staat mijn videokaart op de refresh rate alternerend witte, en normale frames richting mijn monitor te sturen. Vreselijk irritant (en epileptisch gezien niet zo heel verantwoord)...

Asus GTX260 op 190.62 (win xp)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 09:01

jefjef

learning by doing

Help...voorheen nooit nu wel connection refused wtf? Iemand meer last ervan bij het inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jefjef schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:38:
Help...voorheen nooit nu wel connection refused wtf? Iemand meer last ervan bij het inloggen?
JA!

Eergisteren heb ik dat probleem een paar x gehad (gisteren en vandaag niet gespeeld). Ik join een server, ik speel een map, er wordt van map gewisseld en opeens lig ik uit de server en aan het inlogscherm met de tekst "connection refused".

ik kan wel gewoon terug inloggen en een server joinen zonder problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:31
M2M schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:27:
heeft iemand anders ook last van flikkerend beeld als er een flash bang naar je hoofd gesmeten wordt? IPV een wit beeld en een vervelend piep geluid, hoor ik nu een piepgeluid en staat mijn videokaart op de refresh rate alternerend witte, en normale frames richting mijn monitor te sturen. Vreselijk irritant (en epileptisch gezien niet zo heel verantwoord)...

Asus GTX260 op 190.62 (win xp)
Heb ik ook last van, vreselijk irritant. Sinds 1.5 beta last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik meen dat dit juist geintroduceerd is met de 1.5 hotfix, om het alt tab probleem te verhelpen, valt te lezen in dat topic van die maker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
maxoss schreef op maandag 21 september 2009 @ 22:51:
[...]

Heb ik ook last van, vreselijk irritant. Sinds 1.5 beta last van.
Ik heb het ook, maar vind het eigenlijk wel grappig, want nu gooi je en flashbang naar je vijand en die krijgt een epilepsieaanval / wtf moment waardoor je hem overhoop kan schieten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Driftkikker schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:11:
[...]

Ik heb het ook, maar vind het eigenlijk wel grappig, want nu gooi je en flashbang naar je vijand en die krijgt een epilepsieaanval / wtf moment waardoor je hem overhoop kan schieten. >:)
ja, en dan krijg ik een flashbang terug en sta ik te shaken voor mijn scherm. Ogen dicht en rennen naar de dichtsbijzijnde hoek en hopen dat je ondertussen niet ge-shockpaddled of aan het mes geregen wordt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

sain onez schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 10:47:
(Tallman, bovengenoemde, Roodkapje enz..)
_O_ Cool dat mensen die ik niet vergeten ben mij ook niet vergeten zijn :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Je bent gewoon a freaking pain in the *ss! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Deze ochtend het spel nog eens geïnstalleerd, nu nog enkel de patches downloaden, maar kan niet meteen een snelle mirror vinden voor de 1.41 en de 1.5. :( iemand suggesties?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

IStealYourGun schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 13:48:
Deze ochtend het spel nog eens geïnstalleerd, nu nog enkel de patches downloaden, maar kan niet meteen een snelle mirror vinden voor de 1.41 en de 1.5. :( iemand suggesties?
gamershell of I3D (en neem dan ook de alt-tab hotfix van een pagina eerder)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

i3d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Oemfoefoe schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:16:Je bent gewoon a freaking pain in the *ss! :P
Die "cheater" complimenten moeten jij en ik toch op de een of andere manier "afdwingen" :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff... na maanden problemen te hebben ondervonden en bf2 simpelweg niet normaal online kon spelen.. heb ik de hoop een beetje opgegeven.

en nu wéér.

Heb dus de nieuwe patch gedownload en wilde hem net instaleren... krijg ik de melding dat ik er al een nieuwere versie op heb geinstaleerd...

iemand wellicht nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerst patch 1.41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens mij vinden een hoop piloten mij niet leuk, gisteravond op een 64man server 1e van m'n team geworden met bijna alleen het neerhalen van vliegtuigen en helikopters met m'n rijdende anti air (map met de snelweg + flyover).
Alleen jammer dat zo'n ding met de 2e antitank raket al de geest geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quantor schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:28:
Volgens mij vinden een hoop piloten mij niet leuk, gisteravond op een 64man server 1e van m'n team geworden met bijna alleen het neerhalen van vliegtuigen en helikopters met m'n rijdende anti air (map met de snelweg + flyover).
Alleen jammer dat zo'n ding met de 2e antitank raket al de geest geeft.
held, hoe minder jets, heli's in de lucht hoe beter :)

speel zelf nog wel veel in heli en jet, en ik ben meteen weg als ik mobile of stationary AA zie (vervolgens zoek ik een andere aanvliegroute en probeer ik een bombing). Voor de rest doe ik wel mijn werk als piloot (in grote bomber tanks neerhalen, in gewone jet andere jets/heli's neerknallen), maar ik vlieg altijd snel terug hoog om out of range te blijven van AA. Persoonlijk vind ik die nieuwe AA's een uitdaging, ik ben niet pro met jet, maar het lukt me toch al aardig, en die nieuwe AA vormt een nieuwe uitdaging. Die pro's die zitten te zeuren dat AA te goed is geworden kunnen er gewoon niet tegen dat ze er nu niet meer in slagen om met een k/d van 78 bovenaan te eindigen omdat er even iemand in AA gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:38:
[...]

held, hoe minder jets, heli's in de lucht hoe beter :)

speel zelf nog wel veel in heli en jet, en ik ben meteen weg als ik mobile of stationary AA zie (vervolgens zoek ik een andere aanvliegroute en probeer ik een bombing). Voor de rest doe ik wel mijn werk als piloot (in grote bomber tanks neerhalen, in gewone jet andere jets/heli's neerknallen), maar ik vlieg altijd snel terug hoog om out of range te blijven van AA. Persoonlijk vind ik die nieuwe AA's een uitdaging, ik ben niet pro met jet, maar het lukt me toch al aardig, en die nieuwe AA vormt een nieuwe uitdaging. Die pro's die zitten te zeuren dat AA te goed is geworden kunnen er gewoon niet tegen dat ze er nu niet meer in slagen om met een k/d van 78 bovenaan te eindigen omdat er even iemand in AA gaat zitten.
wat ik eigenlijk altijd jammer vond aan battlefield was dat je vlieg skills eigenlijk nauwelijks invloed hebben op jouw eigen overleefbaarheid. Onmogelijke manouvres op een metertje boven de grond heeft helemaal geen zin, terwijl dat eigenlijk wel een goede manier moet zijn op een missile lock kwijt te raken.

Met je dikke bommenwerper op kubra dam door de tunnel onder de dam vliegen is best goed te doen, maar als je eenmaal een missile lock hebt, dan is het vrij nutteloos om zulke capriolen uit te halen.

(wat trouwens wel helpt is vlak onder / boven vriendelijke / vijandelijke heli's vliegen. Hun voertuigen krijgen dan ook een lock waarschuwing en met een beetje geluk gaat de raket die voor jouw bestemd was in de afweer van de heli zitten. )

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

(wat trouwens wel helpt is vlak onder / boven vriendelijke / vijandelijke heli's vliegen. Hun voertuigen krijgen dan ook een lock waarschuwing en met een beetje geluk gaat de raket die voor jouw bestemd was in de afweer van de heli zitten. )
Jah, net zoals ik gister speelde, ik wou een vriend in zijn beschadigde J10 helpen door achter de F35 te zitten met mijn J10.. 2 missles afgevuurd en de f35 gestrafed. 1 missle was genoeg om de f35 te mollen. En tja, die laatste missle gaat dus leuk door naar je buddy =\

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Net even een uurtje in Panda Nation gespeeld. Chinese wall is echt moeilijk, Operation Harvest is leuk samen met die gigantische woestijn map :D
Ik ben weer verzadigd tot komend weekend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

legaal 1.5 doet wel raar bij mij. Als ik ingame op ESC druk kom ik weer in het beginmenu ipv de map + keuze wapens. Dat hoort toch niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:03
Jazzper schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:43:
legaal 1.5 doet wel raar bij mij. Als ik ingame op ESC druk kom ik weer in het beginmenu ipv de map + keuze wapens. Dat hoort toch niet zo?
Daar heb je de 'enter' knop voor ;)

Ik ben sinds 1.5 ook weer aan BF2 begonnen en vind het toch weer erg awesome. Vooral Operation Harvest is inderdaad een erg leuke map. Road to Jalalabad blijft ook leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

doh!

ik weet ook al weer wat ik tegen de BF serie had...
bij menig spel zoals Quake Live, ET en zelfs de Source spellen is het klik en gaan. Bij BF kijk ik vooral naar loading bars..
en dat met C2D 4Gb DDR2. Mag toch geen tijden duren.. Ik heb het bij anderen ook gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Jazzper schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:45:
doh!

ik weet ook al weer wat ik tegen de BF serie had...
bij menig spel zoals Quake Live, ET en zelfs de Source spellen is het klik en gaan. Bij BF kijk ik vooral naar loading bars..
en dat met C2D 4Gb DDR2. Mag toch geen tijden duren.. Ik heb het bij anderen ook gezien.
Loadtime = hardeschijf. BF2 heeft nou eenmaal veel shit om te laden. Ik kan er mee leven. Allereerste keer map laden duurt misschien een halve minuut, nou tjonge, wat duurt dat lang :+ . De keren daarop (bij dezelfde map) is het 5 seconden.

(vergelijk voor de grap eens de mapgrootte en hoeveelheid environment materie van BF2 met de spellen die je noemde)

[ Voor 8% gewijzigd door Murk op 22-09-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

30 sec ik zou er voor tekenen
denk wel minuut of 2 totaal
splinternieuwe barracuda schijf kan het ook niet zijn
ben vast ongeduldig :p

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:58
Eerste keren moet hij wel shaders bijwerken enzo. Dat duurt lang, enkel na nieuwe install of nieuwe map die je nooit gespeeld hebt (of indien je settings verandert).
Daarna is het de 1e loading time die iets langer duurt als je het spel net hebt opgestart, maar met zo'n schijf mag dat toch geen 2 minuten duren (behalve als je geen ram hebt?)
Daarna is het ongeacht welke map redelijk kort 5-30 seconden. Gezien de grootte van die maps valt dat toch goed mee :)

Ik ga dit weekend nog wat rondjes spelen denk ik.

• M2M

M2M

medicijnman

als je BF2 lang vind laden, probeer dan maar eens een flink potje anno 1404 te spelen :) Veel plezier. Je kunt daar koffie halen en douchen en nog op tijd zijn om het balkje zijn laatste pixel te zien vullen.

Enfin, shaders bijwerken doet BF2 enkel en alleen de eerste keer, nadat je drivers update / nieuwe videokaart / settings wijzigd / shaders verwijderd. Niet bij het laden van nieuwe mappen die je nog nooit gespeeld hebt. (en met een beetje processor (shaders bijwerken) en harde schijf / SSD (gewoon laden) valt het allemaal reuze mee).

-_-

• peakaboo
  • Niet online
Tip:

http://www.tweakguides.com/BF2_1.html

Staan veel nuttige tweaks in... Met name het NIET laten inladen van die intro movies (die echt veel MB's zijn) kan je game sneller laden overall...

Verder is het sterk afhankelijk van je disk speed... Sinds dat ik een SSD heb laad ik een map in een paar tellen... als ik uit de server gekicked wordt of disconnect en reconnect zit ik er werkelijk in 2 seconden terug in _O-

You gotta love the SSD powah :P

• M2M

M2M

medicijnman

peakaboo schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:41:
Tip:

http://www.tweakguides.com/BF2_1.html

Staan veel nuttige tweaks in... Met name het NIET laten inladen van die intro movies (die echt veel MB's zijn) kan je game sneller laden overall...

Verder is het sterk afhankelijk van je disk speed... Sinds dat ik een SSD heb laad ik een map in een paar tellen... als ik uit de server gekicked wordt of disconnect en reconnect zit ik er werkelijk in 2 seconden terug in _O-

jup, in BF2 heb je echt veel profijt van de lage access tijden van SSD's. Kwa data zelf valt het eigenlijk best mee wat BF2 inlaad. 700 - 800 MB voor een mapje stelt eigenlijk niets voor. Het staat alleen redelijk verspreid over je schijf waardoor je schijf constant bezig is met zoekwerk naar data. Misschien is in die zin de laadtijd van BF2 in dat opzicht wel geschikt als benchmark voor SSD's en harde schijven :)

-_-

• nero355

nero355

peakaboo schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:41:Verder is het sterk afhankelijk van je disk speed... Sinds dat ik een SSD heb laad ik een map in een paar tellen... als ik uit de server gekicked wordt of disconnect en reconnect zit ik er werkelijk in 2 seconden terug in _O-

1 SSD :? Met minder dan 4 tel je niet mee :P :+

• peakaboo
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:39:
[...]

1 SSD :? Met minder dan 4 tel je niet mee :P :+
:+

Met 4 SSD's zal het laden amper/niet sneller gaan... qua accestime ga je er niet op vooruit.. de read speed van 1 SSD is al hoog genoeg :Y

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Meh, heb je net het spel geïnstalleerd en alle patches er op gegooid, crashed het spel voortdurend als je op multiplayer of singleplayer klikt :-(:-(:-(

Vanavond nog maar eens herinstalleren. Alleen klotig dat de installatie en updates zo lang duren :-(

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• peakaboo
  • Niet online
IStealYourGun schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:56:
Meh, heb je net het spel geïnstalleerd en alle patches er op gegooid, crashed het spel voortdurend als je op multiplayer of singleplayer klikt :-(:-(:-(

Vanavond nog maar eens herinstalleren. Alleen klotig dat de installatie en updates zo lang duren :-(
Hoezo, zijn maar 2 patches (oke wel vrij groot van omvang)?

Heb je al gegoogled op je crash?

• M2M

M2M

medicijnman

ik vind dat eigenlijk reuze meevallen. Vooral sinds dat ze het oude patch systeem om zeep geholpen hebben. Die wilde eerst verifieren of de originele data nog wel aanwezig was --> etterelijke gigabytes lezen. Het nieuwe patch systeem knalt zijn data er gewoon neer :). Wat zal helpen is om het spel op een andere schijf te hebben staan (fysieke schijf, dus niet een andere partitie) dan je patch (en temp directory) dan gaat het patchen als een trein.

-_-

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Enigste wat ik gevonden heb is het spel herinstalleren. Meeste oplossingen ging wel over het crashen wanneer ze op een server waren.

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

misschien even de cache folders + instellingen map in mijn documenten weggooien?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik heb 4GB DDR2 (nou ja onder Win32 blijft daar 3,25 van over) dus dat is het niet.
Ik zal het straks eens klokken, misschien vergis ik me.

die tweakguides had ik gister ook gevonden maar nog niets mee gedaan. goede tip dus.

enne die panda server die genoemd werd: leuk! Twee nadelen: ik word gek van het MEC gekakel dus dat moet ik nog uitzetten als het me lukt en tevens: bijna niemand praat. Dacht eerst dat ik met 64 bots speelde :)

• peakaboo
  • Niet online
Jazzper schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:31:
ik heb 4GB DDR2 (nou ja onder Win32 blijft daar 3,25 van over) dus dat is het niet.
Ik zal het straks eens klokken, misschien vergis ik me.

die tweakguides had ik gister ook gevonden maar nog niets mee gedaan. goede tip dus.

enne die panda server die genoemd werd: leuk! Twee nadelen: ik word gek van het MEC gekakel dus dat moet ik nog uitzetten als het me lukt en tevens: bijna niemand praat. Dacht eerst dat ik met 64 bots speelde :)
Je kunt alleen praten als commander tegen je hele team of in squads... en dan kan alleen je eigen squad je horen dus het is niet zo dat je 32 man hoort kakelen tegelijkertijd :P Gelukkig maar :+

Btw cache leegmaken zoals al werd gemeld is ook een goede tip! En tweakguides.com doorlopen (en intro movies weghalen)

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Na herinstallatie draaide de game wel vlot. Was wel weer even wennen, de game is niet super van grafische kwaliteit (zoals hier al vermeld) maar wel groot en enorm leuk kwa gameplay.

Wel jammer dat ik nog geen jet onder mijn kont heb kunnen schuiven. Vroeger was ik daar enorm goed in en vaak meegemaakt dat ik heel de ronde gewoon in de lucht was zonder één crash. Hoewel ik nu wel weer FSX gewoon ben en daar zijnde vliegtuigen niet zo flexibel :-)

• Murk

Murk

Is this thing on?

IStealYourGun schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:45:
Was wel weer even wennen, de game is niet super van grafische kwaliteit (zoals hier al vermeld)
(dit is tegen alle mensen die dit roepen, not just you)

Bah, wat een verwende nesten lopen er hier toch rond zeg :+ Hoog gehalte aan mensen die liever mooie graphics willen dan een goede gameplay. Plus dat de game van 2005 is, dus het is sowieso al heel wat dat het nou nog gespeeld wordt.

• peakaboo
  • Niet online
Je moet BF2 ook niet spelen vanwege de graphics, dan ga maar crysis doen ofzo.

BF2 = fun game/team game/tactics

Gewoon lekker genieten van de gameplay :Y

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Hoezo tactics. Ik deed vroeger niks liever dan ondersteboven op de map te vliegen (en zo jets neer te halen).
Ook leuke trucjes zoals tussen gebouwen of door een hangar vliegen was pure fun. :+

• Chaos101
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 11:04
IStealYourGun schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:15:
Hoezo tactics. Ik deed vroeger niks liever dan ondersteboven op de map te vliegen (en zo jets neer te halen).
Ook leuke trucjes zoals tussen gebouwen of door een hangar vliegen was pure fun. :+
Daar heb ik ook heel wat mooie herinneringen aan :)

• peakaboo
  • Niet online
Roofjumping met C4 vind ik toch ook een goeie :P Vooral als je een kettingreactie maakt _O-

• Murk

Murk

Is this thing on?

IStealYourGun schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:15:
Tis maar net hoe je het bekijkt.. ik vind dat ook een tactiek hoor. Als de vijand jou dan ondersteboven aan ziet komen denkt ie eerst ook van ... wtf? Dies niet goed bij zijn hoofd?? En dan ziet ie een raket zijn kant op komen :Y)

De lolwat?tactiek dus :+

• M2M

M2M

medicijnman

peakaboo schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:39:
Roofjumping met C4 vind ik toch ook een goeie :P Vooral als je een kettingreactie maakt _O-
er zijn youtube filmpjes te vinden waarbij ze een tank vanaf de helipad van sharqi naar de overkant van het kanaal knallen. Volgens mij was daar ook wel redelijk wat C4 voor nodig, maar lomp was het wel :)

tactisch natuurlijk wel een slimme zet ;) zo heb je je tank (die daar nooit spawned) natuurlijk wel erg snel aan de overkant. Het zou een grappiger verhaal worden als je 'm zo bovenop het TV station kunt duwen.

-_-

• Murk

Murk

Is this thing on?

M2M schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:26:
[...]

er zijn youtube filmpjes te vinden waarbij ze een tank vanaf de helipad van sharqi naar de overkant van het kanaal knallen. Volgens mij was daar ook wel redelijk wat C4 voor nodig, maar lomp was het wel :)

tactisch natuurlijk wel een slimme zet ;) zo heb je je tank (die daar nooit spawned) natuurlijk wel erg snel aan de overkant. Het zou een grappiger verhaal worden als je 'm zo bovenop het TV station kunt duwen.
Zou je op deze map kunnen aangeven hoe je dat bedoelt? Geen idee hoe je op helipad van TV station een tank gaat krijgen, en bij het andere helipad van MEC is de dichtstbijzijnde tank best ver weg.

• M2M

M2M

medicijnman

Murk schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:21:
[...]

Zou je op deze map kunnen aangeven hoe je dat bedoelt? Geen idee hoe je op helipad van TV station een tank gaat krijgen, en bij het andere helipad van MEC is de dichtstbijzijnde tank best ver weg.
tank naar het heli pad van de MEC rijden en richting de hotel vlag schieten met behulp van C4. Ik zal het filmpje nog even voor je opzoeken :)

edit: filmpje niet gevonden. Wel een filmpje gevonden waarbij ze een truck over het water schieten (battlefield 2 "mine")

[ Voor 10% gewijzigd door M2M op 24-09-2009 23:02 ]

-_-

Verwijderd

Sinds ik 1.5 heb draait hier @ home de server ook weer lekker.
Al heb ik wel een probleempje ingame, als ik met alt tab naar het bureaublad ga heb ik soms wel en soms niet de muiscursor werkend.

Dit is behoorlijk irritant want de remote server manager draait op mijn eigen pc.
Die krijg ik nl niet draaiend op de server zelf.
Dus moet ik vaak uitloggen om iets aan de server te wijzigen. :(

Is hier een oplossing voor?

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024

Non taken

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

andere noob-vraag: waarom word ik direct naar een willekeurige server online gegooid als ik het BF2 online icoontje aanklik (shortcut op de desktop). Oh en ik zie het al als ik bij eigenschappen kijk: "C:\Program Files\EA Games\Battlefield 2\BF2.exe" +playNow 1 +menu 1 +fullscreen 1

ok, dat dus niet meer gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Jazzper schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:55:
andere noob-vraag: waarom word ik direct naar een willekeurige server online gegooid als ik het BF2 online icoontje aanklik (shortcut op de desktop). Oh en ik zie het al als ik bij eigenschappen kijk: "C:\Program Files\EA Games\Battlefield 2\BF2.exe" +playNow 1 +menu 1 +fullscreen 1

ok, dat dus niet meer gebruiken ;)
je gebruikt playnow in je settings, als je deze verwijdert kom je lekker in het menu terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja, dat zeg ik ;)

wat is eigenlijk jullie favo map?

[ Voor 52% gewijzigd door Jazzper op 25-09-2009 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

voor teamplay: zatar wedlands. Zonder teamplay ben je op deze map echt nergens, maar als beide partijen ongeveer even sterk zijn en samenwerken is dit een leuke map.
infantry: sharqi (strike is te veel chaos, tenzij de amerikanen een vlaggetje kunnen pakken, sharqi heeft de verdedigende partij veel meer te doen. Ooit een keer op inf only enkel de tv toren gehad en met het hele team het trappenhuis verdedigd, en toch gewonnen :)) of shongua 32. Een van de weinige leuke inf mappen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Favo map (infantry) is voor mij mashtuur.. Ik weet niet, het heldere/lichte karakter van de map spreekt me gewoon erg aan. Alhoewel ik toch meestal wel kark speel omdat mashtuur niet veel voorkomt :(. Karkand staat op gedeelde 2e plaats met sharqi :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Persoonlijk hou ik wel van dicht bevolkte gebieden omdat de gevechten dan intens zijn.
Maar mijn favoriet voertuig is toch een jet en die kan je daar jammer genoeg nooit vinden.

Edit: die map met de dam heb ik altijd enorm leuk gevonden om te vliegen.

[ Voor 17% gewijzigd door IStealYourGun op 25-09-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

IStealYourGun schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:55:
Persoonlijk hou ik wel van dicht bevolkte gebieden omdat de gevechten dan intens zijn.
Maar mijn favoriet voertuig is toch een jet en die kan je daar jammer genoeg nooit vinden.

Edit: die map met de dam heb ik altijd enorm leuk gevonden om te vliegen.
kubra dam is inderdaad wel een leuke vliegmap. Een van de weinig maps waar stationaire AA nuttig kan zijn, en je je lock ook nog wel eens kunt kwijtraken door flinke vliegcapriolen uit te halen. Het enige nadeel is dat je met een zwak MEC team nogal kansloos bent aangezien je dan eigenlijk voornamelijk de laatste vlag aan het verdedigen bent om je eigen vliegtuigen in de lucht te houden. Zodra je die kwijt bent is het vrij lastig om die vlag nog terug te krijgen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:00
Hmm ik lees dat iedereen nu Bf 2 wel werkend heeft met Windows 7 maar bij mij doet hij het nog steeds niet :(.
Als ik een server join sluit ie gewoon gelijk af naar de desktop, zonder enige foutmelding of wat dan ook.
Ik draai het als administrator en singleplayer werkt wel gewoon... iemand enige idee?
Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste

Let op:
Laat het nu niet WEER uit de hand lopen... ;-)

Houd het dus vriendelijk, nuttig en ontopic.