Deruxian schreef op zondag 20 september 2009 @ 11:39:
Ik heb ook net FH2 gedownload. Alleen een paar dingen snap ik totaal nog niet.
Hoe zit het nou precies met commanders?
En hoe werkt een mortar?
En wat is precies het nut ervan om een officer te zijn?
Ook vind ik het lastig om vijanden te spotten, dat hele spraaksysteem vind ik wel erg lelijk zeg
Ook is het lastig om vriend en vijand uit elkaar te houden, maar dat heeft ook wel weer wat authentieks en zal gewenning zijn denk ik.
Voor de rest vind ik het wel een toffe mod. De tijd zal leren of deze mod zal blijven voortbestaan want heel erg veel spelers zijn er niet vind ik. Maar ondanks dat ik niet wist hoe alles precies werkt heb ik er wel veel plezier uit gehaald (in die korte tijd)
Er moet nog wel een soort fanbase ontstaan maar er is iig 1 ranked server (fh2stats.com dacht ik)
Het spel is wel traag maar dat hoort erbij. In het egie was 1 schot meestal dodelijk ja en de Ironsights leer je vanzelf gebruiken. Sommige wapens schieten makkelijker dan de BF2 wapens.
Je hoeft geen officier te zijn dat is gewoon een kit naam. Mortieren gebruik je samen met een scout die ergens een doel gespot heeft. Als er ergens een doel voor je is dan moet je de Azimuth stelling op 0,0 krijgen en als het goed is komen de granaten wel op doel.
Meestal kan je een vijand goed spotten als je,jouw crosshair er exact op hebt een dan spot. Ik mik op een tank, druk Q en dan de linkermuis en ik hoor " enemy armor spotted."
Het mooie aan deze mod vind ik het realisme in combi met het arcade gehalte. Je haalt niks uit tegen een Panther met een M5 tankje daar moet je echt een M10 voor meenemen. De voertuigen zijn veelvuldig beschikbaar en je kan rijkelijke luchtaanvallen uitvoeren (3 a 5 Typhoons op een rij die een stelling omploegen) een hoop tanks hebben ook meer zitplek zodat je als soldaat achterop een tank kan klimmen, kan je ook goed de tank mee verdedigen. Bij Point du Hoc moet je echt met de enterhaken omhoog en kunnen de duitsers je van het klif afschieten. De flak88 is een fantastich wapen voor fixed defence (bristol blenheim mee neergeschoten).
Je moet dus wel veeel meer teamwerken, lonewolf is echt niet leuk in dit spel.
Edit: oja commanders moeten in een commander tentje gaan zitten. Daarin staat meetal een tafel met een kaart en radio. Er zijn er meerdere per map en met een arty aanval zijn die plekken te slopen.
klopt maar raakschieten gebeurt ook niet zomaar. Veder vind ik het persoonlijk erg prettig dat niet elk wapen opweegt tegen een ander. Je moet echt samenwerken en wapens mixen.
Wat ook mooi is dat tanks duidelijk armor en zwakke plekken hebben. Een 6-ponder kan je loslaten op de voorkant van een M3 en de granaat ketst af. Mik je echter op de tracks dan sloop je dezelfde tank vrijwel meteen. Met een 2-ponder het zelfde resultaat maar dan heb je meer schoten nodig. Duitse AA op een tank of voertuig loslaten en je ziet de tracers afketsen en alle kanten opgaan.
[
Voor 16% gewijzigd door
ROFLASTC op 20-09-2009 12:29
]