ok,ik ben toch niet echt gehaast,ik denk dat ik nog wat zal wachten voor mijn koop tot er wat meer info is rond 'sandy bridge' performance en de prijs.Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:32:
Beste Dr.TS
Dat is vrij moeilijk want hij komt pas week 25 binnen
Zodra ik ze hier heb zal ik wel foto's online zetten. Maar het is qua techniek meer een update dan een compleet nieuwe notebook met eigen componenten.
Mvg.
Ik ben van plan om de volgende laptop te gaan bestellen, heeft iemand ervaring met deze?:
Ik ga voornamelijk games op deze laptop spelen (Eve online, Borderlands, Supreme commander)
9270 serie:
Intel Core i5 520M (2,40GHz/2,93GHz, 3MB, geïntegreerde HD graphics)
4GB DDR3 1333MHz geheugen (2x 2GB)
500GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache)
DVD-CD +/- brander
Geen Flash Drive
Geen extra notebook muis
geen apart toetsenbord
Geen notebooktas
Geen besturingssysteem
Geen Office 2007 applicatiesoftware
Geen BullGuard Internet Security 8.5
2 jaar carry-in garantie
Geen uitgebreide pixelcontrole
QWERTY (US, internationaal)
ATi Mobility Radeon HD5165 (1GB)
Ik heb nog een paar vragen ook over deze laptop:
1. Wat is precies de geintegreerde HD graphics en is dat te vergelijken met een video kaart?
2. Wordt de geintegreerde HD graphics gebruikt?
3. Met welke "not mobile" video kaart kan de ATi Mobility Radeon HD5165 (1GB) worden vergeleken?
4. Als iemand nog screenshots heeft ben ik ook wel benieuwd
.
5. Is de processor snel genoeg voor deze laptop of kan je beter een snellere / tragere nemen?
Ik ga voornamelijk games op deze laptop spelen (Eve online, Borderlands, Supreme commander)
9270 serie:
Intel Core i5 520M (2,40GHz/2,93GHz, 3MB, geïntegreerde HD graphics)
4GB DDR3 1333MHz geheugen (2x 2GB)
500GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache)
DVD-CD +/- brander
Geen Flash Drive
Geen extra notebook muis
geen apart toetsenbord
Geen notebooktas
Geen besturingssysteem
Geen Office 2007 applicatiesoftware
Geen BullGuard Internet Security 8.5
2 jaar carry-in garantie
Geen uitgebreide pixelcontrole
QWERTY (US, internationaal)
ATi Mobility Radeon HD5165 (1GB)
Ik heb nog een paar vragen ook over deze laptop:
1. Wat is precies de geintegreerde HD graphics en is dat te vergelijken met een video kaart?
2. Wordt de geintegreerde HD graphics gebruikt?
3. Met welke "not mobile" video kaart kan de ATi Mobility Radeon HD5165 (1GB) worden vergeleken?
4. Als iemand nog screenshots heeft ben ik ook wel benieuwd
5. Is de processor snel genoeg voor deze laptop of kan je beter een snellere / tragere nemen?
Verwijderd
Beste Devedse,
1: Dat is de 3D / Videokaart. Enkel anders genoemd.
(ATI Mobility Radeon HD 5165. 1Gb GDDR3)
2: Zie boven.
3: De ATI 5165 haalt zon goede 6200 (2006) 3Dmarks. Deze kunt u dus ong. vergelijken met de oude instap nVidia 9800 kaarten. Qua prestaties doet hij het in iedergeval voor de games die u wilt spelen goed!.
4: Screenshots? U bedoeld echte foto's? Die heb ik van dit model wel toen (zelfde behuizing maar 9070d) ik er een aantal hier had staan wachten voor levering. Hier klikken voor foto's
5: Hangt geheel van uw gebruik af. Voor enkel de games die u hierboven noemt zeker voldoende.
Mvg.
1: Dat is de 3D / Videokaart. Enkel anders genoemd.
2: Zie boven.
3: De ATI 5165 haalt zon goede 6200 (2006) 3Dmarks. Deze kunt u dus ong. vergelijken met de oude instap nVidia 9800 kaarten. Qua prestaties doet hij het in iedergeval voor de games die u wilt spelen goed!.
4: Screenshots? U bedoeld echte foto's? Die heb ik van dit model wel toen (zelfde behuizing maar 9070d) ik er een aantal hier had staan wachten voor levering. Hier klikken voor foto's
5: Hangt geheel van uw gebruik af. Voor enkel de games die u hierboven noemt zeker voldoende.
Mvg.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 13:29 ]
Notebook Totaal:
Betekent dat bij die core i5 processor "Geintegreerde HD graphics" dat die ati 5165 ingebakken zit in de processor?
Betekent dat bij die core i5 processor "Geintegreerde HD graphics" dat die ati 5165 ingebakken zit in de processor?
Verwijderd
nee, in de mobiele i3 en i5 zit een intel HD graphics ingebouwd, de 4500M dacht ik, de prestaties hiervan zijn ongeveer te vergelijken met trage stront. Deze is echter wel zuinig, Dus uitstekend geschrikt voor zakelijke notebooks die geen eisen stellen aan de grafische prestaties.Devedse schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:24:
daarom zit er nog een betere grafische kaart bij: de bovengenoemde HD5165, dit zit op een aparte chip: zoals elke fatsoenlijke grafische kaart. In dit geval word de intel HD graphics uitgeschakeld.
Ah, dat is duidelijk dat
.
Dan nog een vraagje :):
Wat is precies die "Hybrid Sli" knop die je zit op dit plaatje?
http://www.notebooktotaal.nl/9070d/IMG_1169.JPG
Edit:
Kan je ook wisselen tussen de HD 5165 en de geintegreerde graphics?
En weet iemand toevallig hoe lang ongeveer de batterij meegaat?
Edit:
[ Voor 38% gewijzigd door Devedse op 15-06-2010 20:39 ]
Verwijderd
volgens mij klopt die foto niet helemaal...
SLI is een Nvidia iets, in deze laptop zit ATI
[url]hier[/url] zie ik een iets andere layout, ook beweert een plaatje dat er o.a. 2 nvidia grafische kaarten inzitten
hier word beweerd dat de laptop een nVIDIA MCP79MH chipset bevat, nvidia had toch helemaal geen licentie voor arrandale chipsets?
kortom: onduidelijke specs op de site van XXODD, hopelijk kan iemand hier duidelijkheid in scheppen.
SLI is een Nvidia iets, in deze laptop zit ATI
[url]hier[/url] zie ik een iets andere layout, ook beweert een plaatje dat er o.a. 2 nvidia grafische kaarten inzitten
hier word beweerd dat de laptop een nVIDIA MCP79MH chipset bevat, nvidia had toch helemaal geen licentie voor arrandale chipsets?
kortom: onduidelijke specs op de site van XXODD, hopelijk kan iemand hier duidelijkheid in scheppen.
Verwijderd
Beste,Devedse schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:24:
Notebook Totaal:
Nee, zoals darkstone vermeld zitten enkel de “HD (Intel) Graphics” ingebouwd in een Core (i3/i5/i7) cpu.
De prestaties vallen nog best mee, zeker in vergelijking met vorige generaties 3D kaarten van Intel, het blijven echter wel low-end modellen. (i.a.w. goed voor office / video gebruik maar moderne games zullen het niet moeten worden)
Zoals vermeld in mijn vorige reactie (met de link naar de fotos) zijn de foto’s van een XNi9070d (voorganger van de XNi9270d) die ik zo toevallig voor een klant had klaarstaan. Op de XXODD XNi9270 met ATI graphics zit uiteraard geen knop voor Hybrid-SLI want dat is een techniek van nVidia.Devedse schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:38:
Ah, dat is duidelijk dat.
Edit:
De accu gaat (verassend!) tussen de 1.5 en 2.5 uur mee, geheel afhankelijk van het gebruik. Waar 1.5 uur toch zeker in het echt haalbaar is.
Mvg.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 21:49 ]
Het betreft inderdaad de Intel HD Graphics, echter niet de 4500M. Wat betreft 3D-prestaties hoef je er niks van te verwachten maar HD-content accelereren gaat met een fluitje van een cent. Zo kan deze igp 8-kanaal uncompressed audio afspelen en ondersteunt het ook Dolby TrueHDVerwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:36:
[...]
nee, in de mobiele i3 en i5 zit een intel HD graphics ingebouwd, de 4500M dacht ik, de prestaties hiervan zijn ongeveer te vergelijken met trage stront. Deze is echter wel zuinig, Dus uitstekend geschrikt voor zakelijke notebooks die geen eisen stellen aan de grafische prestaties.
daarom zit er nog een betere grafische kaart bij: de bovengenoemde HD5165, dit zit op een aparte chip: zoals elke fatsoenlijke grafische kaart. In dit geval word de intel HD graphics uitgeschakeld.
Bedankt voor alle hulp
, ik heb hem besteld dus ben benieuwd wanneer hij binnenkomt
.
Weet iemand hoe de kwaliteit is van de koelpasta die XXODD in zijn producten stopt? Mijn laptop wordt toch een beetje oncomfortabel warm af en toe, processor tegen de 75 (Tmax = 100) aan, videochip tegen de 60. Zolang hij niet uitvalt is het geen probleem, maar ik wil er ook een beetje comfortabel op werken.
Dus is het het waard om koelpasta die erin zit door bijvoorbeeld Artic Silver te vervangen? Ik heb al gezien dat er zoveel koper in zit dat een koperdief er een natte droom van zou krijgen, dus je hebt het niet binnen een kwartier gedemonteerd.
Oja, specs:
XXODD 860TNU
Intel Core 2 Quad (Extreme?) 2.00 GHz (Q9900)
NVIDIA GeForce GTX260
4GB DDR3 @ 533 (geheugenbus)
Intel Cantiga PM45 (geen idee wat voor specifiek merk, in ieder geval Intel Centrino Penryn compatible)
Dus is het het waard om koelpasta die erin zit door bijvoorbeeld Artic Silver te vervangen? Ik heb al gezien dat er zoveel koper in zit dat een koperdief er een natte droom van zou krijgen, dus je hebt het niet binnen een kwartier gedemonteerd.
Oja, specs:
XXODD 860TNU
Intel Core 2 Quad (Extreme?) 2.00 GHz (Q9900)
NVIDIA GeForce GTX260
4GB DDR3 @ 533 (geheugenbus)
Intel Cantiga PM45 (geen idee wat voor specifiek merk, in ieder geval Intel Centrino Penryn compatible)
[ Voor 19% gewijzigd door Sebazzz op 15-06-2010 22:15 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Vind dat zelf vrij lage waarden... m'n vorige laptop ging tot de 90 respectievelijk 110 graden..
Of is dit in idle stand, waarin je alleen een beetje aan 't surfen en aan het Tweakeren bent?
Of is dit in idle stand, waarin je alleen een beetje aan 't surfen en aan het Tweakeren bent?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Idle zit rond de 60 voor de CPU, 55 voor de GPU. Ik zal morgen een preciezere test uitvoeren.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Bij een XXODD XNi860tu (C2D P9600, 9800M GS) besloot ik de koelpasta te vervangen door Arctic Silver MX-2. Onder load tikte de GPU zo'n 75 graden aan, na het schoonmaken van de GPU en er nieuwe koelpasta op te smeren, zakte de loadtemperatuur ~ 10 graden. Van de temperaturen van de CPU kan ik mij niet heel veel herinneren, enkel dat deze meezakenSebazzz schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:06:
Weet iemand hoe de kwaliteit is van de koelpasta die XXODD in zijn producten stopt? Mijn laptop wordt toch een beetje oncomfortabel warm af en toe, processor tegen de 75 aan, videochip tegen de 60. Zolang hij niet uitvalt is het geen probleem, maar ik wil er ook een beetje comfortabel op werken. Dus is het het waard om koelpasta die erin zit door bijvoorbeeld Artic Silver te vervangen? Ik heb al gezien dat er zoveel koper in zit dat een koperdief er een natte droom van zou krijgen, dus je hebt het niet binnen een kwartier gedemonteerd.
Verwijderd
Ik heb bij Notebook Totaal een XNi5100 (4GB RAM en 3i) met een intel SSD. Ik zal al ik hem binnen heb (hopelijk donderdag) wel een review schrijven.
Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Ik heb mijn laptop binnen (Maandag besteld donderdag binnen).
(XNI 9270 is het type)
Tot nu toe bevalt de laptop me goed. Accu lijkt vrij lang mee te gaan (idle langer dan 2 uur). De laptop voldoet ook goed in games op maximale resolutie.
Kortom, so far so good
.
(XNI 9270 is het type)
Tot nu toe bevalt de laptop me goed. Accu lijkt vrij lang mee te gaan (idle langer dan 2 uur). De laptop voldoet ook goed in games op maximale resolutie.
Kortom, so far so good
Verwijderd
Voor de geïnteresseerde: hier de foto's van de nieuwe XNi5100 serie
Eerste ervaringen:
• Zeer degelijk design (opvolger XNi760xxx serie)
• Zoals gebruikelijk fijn toetsenbord met allu backplate.
• Zeer helder en scherp scherm. Inkijk hoek is beter dan een gemiddeld TN scherm
• Accuwerktijd met 80Gb SSD kwam boven de 2.5 uur
• Koeling zoals gewend van de 760 serie vrij stil.
Eerste ervaringen:
• Zeer degelijk design (opvolger XNi760xxx serie)
• Zoals gebruikelijk fijn toetsenbord met allu backplate.
• Zeer helder en scherp scherm. Inkijk hoek is beter dan een gemiddeld TN scherm
• Accuwerktijd met 80Gb SSD kwam boven de 2.5 uur
• Koeling zoals gewend van de 760 serie vrij stil.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 15:12 ]
Verwijderd
--------------------------------------------------------------------------------
Nieuwste biosversie voor mn clevo/xxodd xni 570tu .......
Hallo, ik ben ongeveer een jaartje of 2 in het bezit van een clevo 570tu, bij xxodd ook bekend onder xni570tu.
Ik moet zeggen dat drivers van clevo maar sporadisch worden geupdate. Dit geldt natuurlijk ook voor xxodd want indien je daar bij drivers een link aanklikt ga je direct naar clevo.
Updates voor een bios vind je echter nergens terug. Een ander aspect is dat er geen update programma is om dit onder windows te doen en ik geen held ( lees NOOB) ben onder DOS....
mijn huidige biosversie is 1.00.06 en de kbc/ec is 1.00.03. er zit een t9600 processor in en ik heb een 9800 videokaart van nvidia( 1gig ) erin.
weet iemand wat de meest recente biosversies zijn van deze laptop( en waar vind ik ze) , en heeft iemand ze al geupdate?
En dan de alleraatste maar waarschijnlijk de belangrijkste vraag....wil iemand me stap voor stap uitleggen hoe ik moet flashen.............just remind...im a noob take me by the hand and walk slowely......very slowely
Nieuwste biosversie voor mn clevo/xxodd xni 570tu .......
Hallo, ik ben ongeveer een jaartje of 2 in het bezit van een clevo 570tu, bij xxodd ook bekend onder xni570tu.
Ik moet zeggen dat drivers van clevo maar sporadisch worden geupdate. Dit geldt natuurlijk ook voor xxodd want indien je daar bij drivers een link aanklikt ga je direct naar clevo.
Updates voor een bios vind je echter nergens terug. Een ander aspect is dat er geen update programma is om dit onder windows te doen en ik geen held ( lees NOOB) ben onder DOS....
mijn huidige biosversie is 1.00.06 en de kbc/ec is 1.00.03. er zit een t9600 processor in en ik heb een 9800 videokaart van nvidia( 1gig ) erin.
weet iemand wat de meest recente biosversies zijn van deze laptop( en waar vind ik ze) , en heeft iemand ze al geupdate?
En dan de alleraatste maar waarschijnlijk de belangrijkste vraag....wil iemand me stap voor stap uitleggen hoe ik moet flashen.............just remind...im a noob take me by the hand and walk slowely......very slowely
Waarom wil je uberhaupt je BIOS upgraden? Heb je last van problemen?
Falen gaat tegenwoordig niet meer zo snel als je het goed doet, maar een update kan nog altijd zorgen dat je hele laptop niet meer werkt! Daarom is het bekende gezegde "Don't fix it if it ain't broken" hier van toepassing. Zelfs de meeste tweakers updaten enkel wanneer ze een probleem hebben of een functie missen aan de huidige bios (zoals CPU ondersteuning ofzo)
Falen gaat tegenwoordig niet meer zo snel als je het goed doet, maar een update kan nog altijd zorgen dat je hele laptop niet meer werkt! Daarom is het bekende gezegde "Don't fix it if it ain't broken" hier van toepassing. Zelfs de meeste tweakers updaten enkel wanneer ze een probleem hebben of een functie missen aan de huidige bios (zoals CPU ondersteuning ofzo)
Verwijderd
wil in augustus een ssd erin stoppen en wil hem gewoon geheel upto date hebben.
is het een slecht idee dan om hem te upgraden? de robson module (4gig) blijft wat probleempjes geven.....readydrive lukt wel, readyboost niet.....
dus ik dacht lets give it a try.
is het een slecht idee dan om hem te upgraden? de robson module (4gig) blijft wat probleempjes geven.....readydrive lukt wel, readyboost niet.....
dus ik dacht lets give it a try.
De laptop met de gebroken hoek heb ik een paar weken geleden terug gekregen. Omdat ik weinig tijd had heeft hij een hele tijd op de plank gelegen. Zelf had ik toch al een nieuwe HP Pavillon DV7-3190ed gekocht (echt een top apparaat trouwens, ook veel degelijker gebouwd).
Na een tijdje heb ik de laptop aan mijn zusje gegeven. Ik dacht dat ze het eindelijk goed gemaakt zouden hebben (al is het hoekje nog steeds kapot. ze hebben het gerepareerd door het stukje plastic eraf te trekken, nu zit er dus een gapend gat). Hij heeft het weer een week vol gehouden, daarna weer BSOD's en raar beeld.
Ik weet echt niet wat er voor mensen werken bij XXODD, ik verwacht er niet veel van iig.
De andere laptop heb ik ook niet meer gebruikt, eens kijken hoelang die het volhoudt.
Na een tijdje heb ik de laptop aan mijn zusje gegeven. Ik dacht dat ze het eindelijk goed gemaakt zouden hebben (al is het hoekje nog steeds kapot. ze hebben het gerepareerd door het stukje plastic eraf te trekken, nu zit er dus een gapend gat). Hij heeft het weer een week vol gehouden, daarna weer BSOD's en raar beeld.
Ik weet echt niet wat er voor mensen werken bij XXODD, ik verwacht er niet veel van iig.
De andere laptop heb ik ook niet meer gebruikt, eens kijken hoelang die het volhoudt.
Is dit niet via je dealer te regelen? Wij zijn zelf XXODD dealer en zouden absoluut een passende oplossing voor dit probleem zoeken. Ik denk dat notebook totaal dit ook kan beamen.mathijs92 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:42:
De laptop met de gebroken hoek heb ik een paar weken geleden terug gekregen. Omdat ik weinig tijd had heeft hij een hele tijd op de plank gelegen. Zelf had ik toch al een nieuwe HP Pavillon DV7-3190ed gekocht (echt een top apparaat trouwens, ook veel degelijker gebouwd).
Verwijderd
Correct.
Er is nog geen enkele klant geweest waar we er niet mee zijn uitgekomen.
Mijn tip aan een ieder is dan ook eventuele garantiezaken (ze komen helaas bij ieder merk wel eens voor) via de dealer te bespreken.
De dealer in kwestie (of in iedergeval wij) kunnen dan een vooronderzoek plegen en vaak in overleg met de klant het direct oplossen, of, wat wij doen, vanuit eigen voorraad nieuwe (reserve) onderdelen uitsturen.
Dit zorgt ervoor dat u, als eindgebruiker, niet met XXODD zelf hoeft te communicere en hierdoor dus direct feedback kunt krijgen.
Er is nog geen enkele klant geweest waar we er niet mee zijn uitgekomen.
Mijn tip aan een ieder is dan ook eventuele garantiezaken (ze komen helaas bij ieder merk wel eens voor) via de dealer te bespreken.
De dealer in kwestie (of in iedergeval wij) kunnen dan een vooronderzoek plegen en vaak in overleg met de klant het direct oplossen, of, wat wij doen, vanuit eigen voorraad nieuwe (reserve) onderdelen uitsturen.
Dit zorgt ervoor dat u, als eindgebruiker, niet met XXODD zelf hoeft te communicere en hierdoor dus direct feedback kunt krijgen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2010 17:34 ]
Weet iemand hoe je de speaker setup het beste kunt instellen in windows 7 voor de w870cu?
Als ik de verschillende settings probeer voor de speakers kan ik niet duidelijk horen welke speakers wel of niet gebruikt worden. Hij staat nu op stereo ingesteld maar er zitten 4 speakers in...
Als ik de verschillende settings probeer voor de speakers kan ik niet duidelijk horen welke speakers wel of niet gebruikt worden. Hij staat nu op stereo ingesteld maar er zitten 4 speakers in...
Ik heb geen ervaring met het model, maar hoor je geen verschil tussen stereo en quadrafonisch?cubuz schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:05:
Weet iemand hoe je de speaker setup het beste kunt instellen in windows 7 voor de w870cu?
Met quadrafonic dan wordt de RR (rear right) via de linker speaker afgespeeld. Het lijkt alsof er 4 speakers zijn maar die als stereo gebruikt worden.MetZyZteM schreef op zondag 11 juli 2010 @ 14:17:
[...]
Ik heb geen ervaring met het model, maar hoor je geen verschil tussen stereo en quadrafonisch?
Verwijderd
Heren,
Graag jullie hulp:
Ik ben een voormalig macbok Air gebruiker, echter door een ongelukje (door een derde) is deze gesneuveld. Nu heb ik dit via de verzekering vergoed gekregen en zit ik een beetje in tweestrijd.
Ik gebruik mijn laptop met name zakelijk, voor onderandere Autocad, Office, Adobe (pro,dreamworks etc) en databases (SQL etc...). Nu heb ik ervaren dat het meeste wel werkt op een Macbook (d.m.v. virtual machine bijv.) maar toch niet alles.... Met name autocad is toch wat zwaarder cad software.
Daarnaast ben ik in mijn vrije tijd wel van het gamen (WoW,C&C,CoD,BF) (alhoewel ik dit dankzij Mac niet meer zoveel gedaan heb) en (kwaliteit) films bekijken.
Nu ben ik aan het zoeken geslagen en ben op XXODD terecht gekomen. Nu wil ik natuurlijk een leuk laptopje en heb daar ook een leuk bedragje voor (dankzij verzekering een kleine 2000,-).
Ik ben op de volgende laptop gestuit maar gezien ik op Mac gewerkt heb ben ik een beetje uit wat de specs zijn ten opzichte van de techniek.
Dit is waar ik naar zat te kijken:
http://xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=490&e=2
XNi5100 series
Processor
Intel Core i7 620M (2,66GHz, 3,33GHz Turbo, 4MB, 1033MHz DDR3)
Chipset
Intel HM55
Video
nVidia GeForce GT330M 1GB GDDR3 en;
Intel HD graphics, 1,7GB shared VGA
nVidia Optimus Technology
Schakelt automatisch tussen de verschillende videomodules
Werkgeheugen
8GB DDR3 (2x 4GB)
Aansturing op 1066MHz
Harde schijven
500GB 7200RPM Serial-ATA (16Mb cache)
Optische Schijf
Blu-ray speler (leest en brandt ook CD/DVD)
Communicatie
Gigabit LAN ethernet
300Mbps draadloze netwerk module (802.11 b/g/n)
Bluetooth ClassII versie 2.1 met EDR(Enhanced Data Rate).
In-Out poorten
3x USB2.0 connector
1x USB3.0 connector
eSATA poort
HDMI aansluiting (digitaal 5.1 surround sound en digital video incl. HDCP)
VGA (dual-view) aansluiting
SP/DIF digitale uitgang (5.1 channel)
Koptelefoon/lijn uitgang
Microphone ingang
Ethernet RJ45
Cardreader
7-in-1 Cardreader voor:
Memory Stick(Pro, Duo), SD, Mini SD, MMC, RS-MMC
Stroom
AC-DC adapter 110-240V 90Watt
Li-Ion batterij 6 cells 4000mAH (Hoeveel uur kan je hier mee doen???)
Invoerapparaten
Isolated keyboard met apart numeriek gedeelte
Multi-touchpad (multifinger functie)
Instant Keys
Internet, E-mail, ECO Mode
Extra’s (inclusief)
1,3 Megapixel webcam ingebouwd in behuizing
Driver CD
Windows 7 (ultimate x64)
Is dit een laptop waar je een jaartje of 3-5 mee vooruit kan?
Betere suggesties voor het genoemde bedrag zijn welkom....Laptop is echter wel noodzaak....
Alvast bedankt,
Timmieszz
Graag jullie hulp:
Ik ben een voormalig macbok Air gebruiker, echter door een ongelukje (door een derde) is deze gesneuveld. Nu heb ik dit via de verzekering vergoed gekregen en zit ik een beetje in tweestrijd.
Ik gebruik mijn laptop met name zakelijk, voor onderandere Autocad, Office, Adobe (pro,dreamworks etc) en databases (SQL etc...). Nu heb ik ervaren dat het meeste wel werkt op een Macbook (d.m.v. virtual machine bijv.) maar toch niet alles.... Met name autocad is toch wat zwaarder cad software.
Daarnaast ben ik in mijn vrije tijd wel van het gamen (WoW,C&C,CoD,BF) (alhoewel ik dit dankzij Mac niet meer zoveel gedaan heb) en (kwaliteit) films bekijken.
Nu ben ik aan het zoeken geslagen en ben op XXODD terecht gekomen. Nu wil ik natuurlijk een leuk laptopje en heb daar ook een leuk bedragje voor (dankzij verzekering een kleine 2000,-).
Ik ben op de volgende laptop gestuit maar gezien ik op Mac gewerkt heb ben ik een beetje uit wat de specs zijn ten opzichte van de techniek.
Dit is waar ik naar zat te kijken:
http://xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=490&e=2
XNi5100 series
Processor
Intel Core i7 620M (2,66GHz, 3,33GHz Turbo, 4MB, 1033MHz DDR3)
Chipset
Intel HM55
Video
nVidia GeForce GT330M 1GB GDDR3 en;
Intel HD graphics, 1,7GB shared VGA
nVidia Optimus Technology
Schakelt automatisch tussen de verschillende videomodules
Werkgeheugen
8GB DDR3 (2x 4GB)
Aansturing op 1066MHz
Harde schijven
500GB 7200RPM Serial-ATA (16Mb cache)
Optische Schijf
Blu-ray speler (leest en brandt ook CD/DVD)
Communicatie
Gigabit LAN ethernet
300Mbps draadloze netwerk module (802.11 b/g/n)
Bluetooth ClassII versie 2.1 met EDR(Enhanced Data Rate).
In-Out poorten
3x USB2.0 connector
1x USB3.0 connector
eSATA poort
HDMI aansluiting (digitaal 5.1 surround sound en digital video incl. HDCP)
VGA (dual-view) aansluiting
SP/DIF digitale uitgang (5.1 channel)
Koptelefoon/lijn uitgang
Microphone ingang
Ethernet RJ45
Cardreader
7-in-1 Cardreader voor:
Memory Stick(Pro, Duo), SD, Mini SD, MMC, RS-MMC
Stroom
AC-DC adapter 110-240V 90Watt
Li-Ion batterij 6 cells 4000mAH (Hoeveel uur kan je hier mee doen???)
Invoerapparaten
Isolated keyboard met apart numeriek gedeelte
Multi-touchpad (multifinger functie)
Instant Keys
Internet, E-mail, ECO Mode
Extra’s (inclusief)
1,3 Megapixel webcam ingebouwd in behuizing
Driver CD
Windows 7 (ultimate x64)
Is dit een laptop waar je een jaartje of 3-5 mee vooruit kan?
Betere suggesties voor het genoemde bedrag zijn welkom....Laptop is echter wel noodzaak....
Alvast bedankt,
Timmieszz
Verwijderd
Het wel of niet geschikt zijn van deze notebook voor u valt of staat bij de precieze werkzaamheden, als u constant in zware 3D views gaat zitten werken met autocad zijn er (betere) systemen met Quadro en FireGL kaarten.
Als u dat echter niet doet is het mogelijk nogsteeds niet de beste notebook.
Kijkt u bijvoorbeeld eens naar de XXODD XNi860cu
Deze heeft als voordelen:
• Mogelijkheid tot Quad Core processor (groot voordeel bij cpu intensief gebruik). Zeker de Intel Core i7 740QM van maar 154 euro meer over de basisprijs is een goede optie.
• "Betere" 3D kaart
• 1920x1080 resolutie.
Uiteraard heb ik ook (indien u dat wenst) voor u foto's van de XNi5100 zoals hij bij ons staat.
hier klikken
Als u dat echter niet doet is het mogelijk nogsteeds niet de beste notebook.
Kijkt u bijvoorbeeld eens naar de XXODD XNi860cu
Deze heeft als voordelen:
• Mogelijkheid tot Quad Core processor (groot voordeel bij cpu intensief gebruik). Zeker de Intel Core i7 740QM van maar 154 euro meer over de basisprijs is een goede optie.
• "Betere" 3D kaart
• 1920x1080 resolutie.
Uiteraard heb ik ook (indien u dat wenst) voor u foto's van de XNi5100 zoals hij bij ons staat.
hier klikken
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 20:12 ]
Verwijderd
Beste Notebooktotaal,
Welke andere laptop(s) raad u dan aan?
Ik draai relatief zware 3d cad tekeningen, vaak ook in combinatie met zwaardere databases denk hierbij aan SQL.
ik heb een budget van € 2000,- en wil toch minimaal een i7, en de komende jaren vooruit kunnen
tevens moet ik toch wel naar de 500GB hdd toe, gezien de grootheid van de bestanden e.d.
Prive gezien wil ik er ook wel een beetje leuk op gamen.
Mvg,
Timmieszz
Ik draai relatief zware 3d cad tekeningen, vaak ook in combinatie met zwaardere databases denk hierbij aan SQL.
ik heb een budget van € 2000,- en wil toch minimaal een i7, en de komende jaren vooruit kunnen
tevens moet ik toch wel naar de 500GB hdd toe, gezien de grootheid van de bestanden e.d.
Prive gezien wil ik er ook wel een beetje leuk op gamen.
Mvg,
Timmieszz
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen XXODD en Alienware...
Hoe zit het met de laptops van XXODD?
Zou ik deze nemen of Alienware?
Hoe zit het met de laptops van XXODD?
Zou ik deze nemen of Alienware?
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
Dat is als een vraag stellen "Ik twijfel tussen AH en Calvé, welke moet ik nemen?".
Niemand kan je helpen met die vraag zonder details zoals: Wat wil je ermee doen, wat is je budget, enzovoort.
Niemand kan je helpen met die vraag zonder details zoals: Wat wil je ermee doen, wat is je budget, enzovoort.
Wel, het is een studenten notebook waar ik zekere ook nog wil mee gamen.Sebazzz schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 14:02:
Dat is als een vraag stellen "Ik twijfel tussen AH en Calvé, welke moet ik nemen?".
Dus moet dagelijks meekunnen naar school, toch wel op hoge resolutie gamen (met ATI videokaart

en moet makkelijk mee te werken zijn (keyboard moet makkelijke indeling hebben).
Ik vind ook dat de kwaliteit redelijk hoog moet zijn
@Snobbieh wij zouden eerder een XXODD adviseren dan een Alienware, bij Alienware betaal je een extra voor de naam. en bij XXODD heb je nog de betaalbare prijs voor samen te stellen systemen. XXODD kan je ook onder een andere naam in Nederland krijgen, betaal je bijna weer hetzelfde als bij Alienware. ;-)
Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL
Verwijderd
Het hangt natuurlijk van het door u gekozen model af.Snobbieh schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 14:12:
[...]
Wel, het is een studenten notebook waar ik zekere ook nog wil mee gamen.
Dus moet dagelijks meekunnen naar school, toch wel op hoge resolutie gamen (met ATI videokaart)
en moet makkelijk mee te werken zijn (keyboard moet makkelijke indeling hebben).
Ik vind ook dat de kwaliteit redelijk hoog moet zijn
Over het algemeen ben ik echter zeer te spreken over de toetsenborden van XXODD, met Alienware heb ik wat mindere ervaringen, maar dat is persoonlijk, u zult mij niet horen zeggen dat Alienware slecht is.
XXODD's en BTO's doen het echter wel goed bij studenten en dat is dan ook een groot deel van onze doelgroep. Mits vervoerd in een goede tas of sleeve (er voor zorgen dat er geen druk op het scherm kan komen!) gaan ze lang mee. Had u dus al over een model nagedacht? Van alle XXODD's die we verkopen heb ik foto's in het echt, dat geeft vaak een beter beeld dan de "marketing" foto's op de xxodd site zelf. (en helpt u mogelijk bij het beter kunnen maken van uw keuze)
Zie uw PM-box met uitlegVerwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:06:
Beste Notebooktotaal,
Mvg,
Timmieszz
Mijn excuses voor de late reactie.
Mvg.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 23:41 ]
Nu is het een 'AH ontbijtspullen versus Calvé ontbijtspullen' vergelijking geworden, niet specifiek genoeg.Snobbieh schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 14:12:
[...]
Wel, het is een studenten notebook waar ik zekere ook nog wil mee gamen.
Wat voor opleiding, bij bijvoorbeeld informatica of andere ICT opleidingen wil je graag een hoge resolutie hebben. Zeker in combinatie met Visual Studio of Zend of NetBeans waar je zeker dan mee in aanraking komt.
@Notebook Total
Ik zat te denken aan de nieuwste XNi860cu
@Sebazzz
Het is voor een ICT studie, waarin Webdesign, scripting, Adobe programma's e.d. belangrijk zijn.
Ik zat te denken aan de nieuwste XNi860cu
@Sebazzz
Het is voor een ICT studie, waarin Webdesign, scripting, Adobe programma's e.d. belangrijk zijn.
Doelend op?laptopplus schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 23:32:
XXODD kan je ook onder een andere naam in Nederland krijgen,
betaal je bijna weer hetzelfde als bij Alienware. ;-)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dan wil je dus voor een scherm met hoge resolutie gaan.Snobbieh schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:08:
@Sebazzz
Verwijderd
Precies. Houdt u wel rekening er mee dat dit systeem onder volle belasting het niet 2 uur zal uithouden op de accu. Bij normale belasting dus wel geschikt voor "classroom" gebruik maar als u ook 3D tekeningen aan het maken bent op de accu zal het snel gaan. (-+ 1 uur)
De bouwkwaliteit is in iedergeval niets mis mee zoals u wellicht ook op de eerder door ons getoonde foto's heeft gezien.
De vraag is alleen, is een quadcore nodig bij dit gebruik? De 740QM is een zeer mooie processor (XNI5100 kan bijvoorbeeld enkel de dualcore 620M aan) maar de meerprijs is wel fors tegenover de extra prestaties die u bij uw gebruik mogelijk niet nodig heeft. (Adobe kan zwaar zijn maar hangt geheel van uw gebruik af)
De bouwkwaliteit is in iedergeval niets mis mee zoals u wellicht ook op de eerder door ons getoonde foto's heeft gezien.
De vraag is alleen, is een quadcore nodig bij dit gebruik? De 740QM is een zeer mooie processor (XNI5100 kan bijvoorbeeld enkel de dualcore 620M aan) maar de meerprijs is wel fors tegenover de extra prestaties die u bij uw gebruik mogelijk niet nodig heeft. (Adobe kan zwaar zijn maar hangt geheel van uw gebruik af)
Maar heb je zelf ervaringen met XXODD?Sebazzz schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:15:
[...]
Dan wil je dus voor een scherm met hoge resolutie gaan.
En wil ook wel eens wat horen van andere mensen wat zij denken van XXODD
Er staan al 1000 replies in dit topic over ervaringen van mensen icm XXODDSnobbieh schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:13:
En wil ook wel eens wat horen van andere mensen wat zij denken van XXODD
Ik heb zelf een XXODD, dus ja
Ik ben zelf al maanden op zoek naar een nieuwe notebook. Constant loop ik te schipperen tussen Dell, Sony en XXODD. Iemand moet me even over de schreef gaan trekken volgens mij. Ik ben op zoek naar een laptop met de volgende eisen:
Full HD 1080p scherm, liefst 17 inch maar mag eventueel kleiner zijn, liefst mat voor in de zon;
Liefst een I7 Quadcore, maar zou eventueel ook een hoge I5 mogen zijn;
De GPU moet goed zijn en minimaal dx11 goed kunnen ondersteunen;
Minimaal 4 Gig;
Harde schijf van minimaal 7200RPM;
Windows 7 Home 64 bit minimaal.
Hoe ben ik het goedkoopste uit met een laptop van XXODD? Ik kan door de ietwat vreemde zelfbouw lijsten op XXODD.nl en notebooktotaal.nl door de bomen het bos niet meer zien...
Full HD 1080p scherm, liefst 17 inch maar mag eventueel kleiner zijn, liefst mat voor in de zon;
Liefst een I7 Quadcore, maar zou eventueel ook een hoge I5 mogen zijn;
De GPU moet goed zijn en minimaal dx11 goed kunnen ondersteunen;
Minimaal 4 Gig;
Harde schijf van minimaal 7200RPM;
Windows 7 Home 64 bit minimaal.
Hoe ben ik het goedkoopste uit met een laptop van XXODD? Ik kan door de ietwat vreemde zelfbouw lijsten op XXODD.nl en notebooktotaal.nl door de bomen het bos niet meer zien...
[ Voor 3% gewijzigd door propheseus op 20-07-2010 19:31 ]
Verwijderd
Beste Propheseus,
Dat is juist de kracht van XXODD, u kunt zelf kiezen welke configuratie u wenst. (uiteraard begrijp ik dat dit niet altijd even makkelijk is)
De "lijsten" waar u over spreekt zult u echter op iedere XXODD dealer (inclusief inderdaad onze) website vinden. Immers, hoe wilt u anders de notebook samenstellen?
Uiteraard, maar dat zal buiten dit forum om moeten, kan ik u assisteren bij de configuratie.
Op de XXODD.nl site zelf kan dit niet i.v.m. dat de XXODD zelf niet uitlevert aan eindgebruikers, u bent dus altijd gebonden aan een dealer. Maar dat kunt u dus, zoals hierboven aangeboden, ook in uw voordeel gebruiken en u zich zo laten adviseren.
Dan rest u enkel nog de keuze te maken tussen Sony, Dell, en XXODD.
Zou u anders wat meer over uw (verwachte) gebruik kunnen vertellen?
Mvg.
Dat is juist de kracht van XXODD, u kunt zelf kiezen welke configuratie u wenst. (uiteraard begrijp ik dat dit niet altijd even makkelijk is)
De "lijsten" waar u over spreekt zult u echter op iedere XXODD dealer (inclusief inderdaad onze) website vinden. Immers, hoe wilt u anders de notebook samenstellen?
Uiteraard, maar dat zal buiten dit forum om moeten, kan ik u assisteren bij de configuratie.
Op de XXODD.nl site zelf kan dit niet i.v.m. dat de XXODD zelf niet uitlevert aan eindgebruikers, u bent dus altijd gebonden aan een dealer. Maar dat kunt u dus, zoals hierboven aangeboden, ook in uw voordeel gebruiken en u zich zo laten adviseren.
Dan rest u enkel nog de keuze te maken tussen Sony, Dell, en XXODD.
Zou u anders wat meer over uw (verwachte) gebruik kunnen vertellen?
Mvg.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 19:35 ]
Ik verwacht eigenlijk erg veel van mijn volgende laptop. Ik heb twee jaar geleden een acer aangeschaft en in deze twee jaar heeft hij me niet teleurgesteld. Dit komt mede omdat hij toentertijd met een goede GPU was uitgerust, namelijk de 8600M GT. Hij begint nu echter tekort te schieten.
Ik gebruik de laptop voornamelijk voor games, surfen en avondstudie. De games zetten dus duidelijk de lat voor de systeemeisen. Ik test voor verscheidene sites games/ bèta's in ruil voor een stukje geschreven tekst wat in een pre-/ review wordt opgenomen. Hoewel de games vaak variëren betreft het hier ook vaak om het MMOG-genre dus beperkte systeemeisen. Echter gezien ook de DX11 techniek nu het MMOG genre wat meer besluipt wil ik toch graag een laptop met kracht die ik eventueel iets langer kan gebruiken voor gamen dan de huidige Acer. Looptijd zo'n 3-4 jaar ipv 2.
Ik was zelf op het volgende model gekomen met de volgende specs en prijskaart:
XXODD XNi870cu
- CPU Intel Core i7 740QM (1,73Ghz / 2,93Ghz Turbo)
- Blu-Ray speler / DVD-+ RW
- Garantie 2 jaar Carry-in garantie
- Geheugen 4Gb DDR 3 werkgeheugen
- Grafischekaart ATI Mobility Radeon HD5870
- Harddisk 320Gb 7200rpm
- Harddisk nr 2 geen
- Pixelgarantie geen
- Windows Windows 7 Home Premium
€1.864,00
Vragen die nog openstaan voor mij zijn:
Is het scherm mat of glanzend?;
Is het intern geheugen 1333Mhz?;
Is er een goedkopere oplossing voor mijn eisen;
Mis ik iets belangrijks in deze spec?.
Ik gebruik de laptop voornamelijk voor games, surfen en avondstudie. De games zetten dus duidelijk de lat voor de systeemeisen. Ik test voor verscheidene sites games/ bèta's in ruil voor een stukje geschreven tekst wat in een pre-/ review wordt opgenomen. Hoewel de games vaak variëren betreft het hier ook vaak om het MMOG-genre dus beperkte systeemeisen. Echter gezien ook de DX11 techniek nu het MMOG genre wat meer besluipt wil ik toch graag een laptop met kracht die ik eventueel iets langer kan gebruiken voor gamen dan de huidige Acer. Looptijd zo'n 3-4 jaar ipv 2.
Ik was zelf op het volgende model gekomen met de volgende specs en prijskaart:
XXODD XNi870cu
- Blu-Ray speler / DVD-+ RW
- Garantie 2 jaar Carry-in garantie
- Harddisk 320Gb 7200rpm
- Harddisk nr 2 geen
- Pixelgarantie geen
- Windows Windows 7 Home Premium
€1.864,00
Vragen die nog openstaan voor mij zijn:
Is het scherm mat of glanzend?;
Is het intern geheugen 1333Mhz?;
Is er een goedkopere oplossing voor mijn eisen;
Mis ik iets belangrijks in deze spec?.
Verwijderd
Beste Propheseus,
Eigenlijk bent u dan al behoorlijk ver in uw keuze. Ik zie namelijk beredeneringen waar geen speld tussen te krijgen is.
Is het voor uw “normale” gebruik nodig een dergelijk zwaar systeem aan te schaffen? Nee.
Is het voor uw “buiten normale” gebruik nodig een dergelijk zwaar systeem aan te schaffen? Ja.
Hoewel het mijn vermoeden is dat de door u gespeelde games nu niet het uiterste van de 3D kaart zullen vragen is het, zo vermoed ik, zeker voor het testen van games nuttig de meest moderne techniek (en dus inderdaad direct-x 11) in uw notebook te hebben.
Ook de wens het systeem voor meer dan 2 jaar te willen gebruiken geeft eigenlijk al aan dat u niet voor een mindere configuratie zou moeten gaan. De processor kunt u, indien nodig, altijd nog upgraden naar een 820QM of 940XM wanneer de prijzen over -+ 1 jaar zijn gedaald. Twee van de doorgaans belangrijkste componenten in een notebook, de grafischekaart en beeldscherm, kunnen niet naderhand worden geüpgrade naar “betere” versies.
Het is juist daarom belangrijk met een goede, degelijke en betrouwbare basis te beginnen.
(waar u met deze configuratie dus meteen met het beste scherm & 3D-kaart begint)
De door u zo voorgestelde configuratie is dit zeker.
Wat uw openstaande vragen betreft:
1: Glanzend. Er zijn speciale folies te verkrijgen om een scherm mat te maken. Deze folies hebben echter niet mijn voorkeur, ze maken het scherm wat donkerder en zijn zeer lastig (goed) aan te brengen. Een spikkeltje stof en u kunt opnieuw beginnen. Ziet u ook de link met de foto’s waar u op kunt zien dat het glanzen wel meevalt. Enkel tijdens het werken in (fel) direct zonlicht en onder TL lampen valt het glanzend naar mijn mening op.
2:
Bij de Core i5/i7 520M, 540M, 620M is het geheugen 1066MHz DDR3
Bij de Core i7 720QM, 820QM, 920XM is het geheugen 1333MHz DDR3
3: Goedkoper? We kunnen bijvoorbeeld een ander model pakken maar dan is hij niet meer zo mooi in balans. Dus dan kan het al snel goedkoop = duurkoop op de lange termijn worden. (niet voldoen aan wensen dus eerder upgraden)
U mist niets belangrijks, u zou eventueel nog voor de 500Gb 7200rpm versie kunnen gaan daar deze nog net iets sneller is (scheelt ook niet zoveel in kosten) en uiteraard 64Bits Windows maar dat zetten we bij deze configuraties (tenzij u anders aangeeft) er standaard op.
De foto’s van de XNI870cu in het echt kunt u hier vinden. Ziet u vooral IMG_2982.JPG, het glanzen valt hier behoorlijk mee ondanks de hoek
Eigenlijk bent u dan al behoorlijk ver in uw keuze. Ik zie namelijk beredeneringen waar geen speld tussen te krijgen is.
Is het voor uw “normale” gebruik nodig een dergelijk zwaar systeem aan te schaffen? Nee.
Is het voor uw “buiten normale” gebruik nodig een dergelijk zwaar systeem aan te schaffen? Ja.
Hoewel het mijn vermoeden is dat de door u gespeelde games nu niet het uiterste van de 3D kaart zullen vragen is het, zo vermoed ik, zeker voor het testen van games nuttig de meest moderne techniek (en dus inderdaad direct-x 11) in uw notebook te hebben.
Ook de wens het systeem voor meer dan 2 jaar te willen gebruiken geeft eigenlijk al aan dat u niet voor een mindere configuratie zou moeten gaan. De processor kunt u, indien nodig, altijd nog upgraden naar een 820QM of 940XM wanneer de prijzen over -+ 1 jaar zijn gedaald. Twee van de doorgaans belangrijkste componenten in een notebook, de grafischekaart en beeldscherm, kunnen niet naderhand worden geüpgrade naar “betere” versies.
Het is juist daarom belangrijk met een goede, degelijke en betrouwbare basis te beginnen.
(waar u met deze configuratie dus meteen met het beste scherm & 3D-kaart begint)
De door u zo voorgestelde configuratie is dit zeker.
Wat uw openstaande vragen betreft:
1: Glanzend. Er zijn speciale folies te verkrijgen om een scherm mat te maken. Deze folies hebben echter niet mijn voorkeur, ze maken het scherm wat donkerder en zijn zeer lastig (goed) aan te brengen. Een spikkeltje stof en u kunt opnieuw beginnen. Ziet u ook de link met de foto’s waar u op kunt zien dat het glanzen wel meevalt. Enkel tijdens het werken in (fel) direct zonlicht en onder TL lampen valt het glanzend naar mijn mening op.
2:
Bij de Core i5/i7 520M, 540M, 620M is het geheugen 1066MHz DDR3
Bij de Core i7 720QM, 820QM, 920XM is het geheugen 1333MHz DDR3
3: Goedkoper? We kunnen bijvoorbeeld een ander model pakken maar dan is hij niet meer zo mooi in balans. Dus dan kan het al snel goedkoop = duurkoop op de lange termijn worden. (niet voldoen aan wensen dus eerder upgraden)
U mist niets belangrijks, u zou eventueel nog voor de 500Gb 7200rpm versie kunnen gaan daar deze nog net iets sneller is (scheelt ook niet zoveel in kosten) en uiteraard 64Bits Windows maar dat zetten we bij deze configuraties (tenzij u anders aangeeft) er standaard op.
De foto’s van de XNI870cu in het echt kunt u hier vinden. Ziet u vooral IMG_2982.JPG, het glanzen valt hier behoorlijk mee ondanks de hoek
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 20:53 ]
Dank je wel voor de uitgebreide hulp. Dit kon wel eens doorslag gevend zijn voor mijn keuze van laptop. Ik blijf dan bij deze configuratie. De 500 HDD 7200RPM is boven dat hij meer opslag capaciteit heeft dus ook een stukje sneller? Zou dit ook sneller zijn dan twee 320Gb 7200RPm in Raid 0? Of zijn hier geen testen voor uitgevoerd? Bvd.
[ Voor 18% gewijzigd door propheseus op 20-07-2010 21:44 ]
Verwijderd
Dit heb ik wel getest.
Raid 0 is in lees en schrijfsnelheid sneller, in toegangstijd (we praten hier over -+ 5ms) is de enkele 500Gb 7200rpm wat sneller. Voor absolute performance is echter raid 0 beter daar programma's sneller zullen opstarten en u sneller bestanden kunt opslaan.
Raid 0 is in lees en schrijfsnelheid sneller, in toegangstijd (we praten hier over -+ 5ms) is de enkele 500Gb 7200rpm wat sneller. Voor absolute performance is echter raid 0 beter daar programma's sneller zullen opstarten en u sneller bestanden kunt opslaan.
Verwijderd
Dat durf ik zeer sterk in twijfel te trekken. Het grootste probleem van een OS is het inlezen van veel kleine bestanden, daar helpt een hoge doorvoer snelheid eigenlijk helemaal niet mee. Ook programma's laden vaak niet alleen grote dingen, maar vooral veel kleine bestanden. Het ziet er leuk uit in een benchmark programma, maar in real life applicaties merk je er weinig van. Ook het copieeren in de array zelf gaat vaak niet veel sneller, de koppen moeten nogsteeds bewegen tussen 2 stukken op de hardeschijf. Ook als je zoekt op internet naar tests van het starten van applicaties zie je dat het effect maar klein of niet aanwezig is. Je kan dan beter 2 losse hardeschijven hebben. Wat dat betreft is het ideaalst een SSD en een hardeschijf nemen. De SSD voor snel opstarten en de hardeschijf voor bulk. Daarbij ga je ook nog voorbij aan een groot nadeel van striping: als er een hardeschijf dood gaat, is al je data weg.
Verwijderd
Ja en nee 
Raid maakt de toegangstijd (welke inderdaad voor kleine bestanden en je besturingssysteem belangrijker is dan de constante doorvoersnelheid) niet lager, sterker nog, volgens sommigen een tikkeltje hoger.
Maar activiteiten zoals het laden van grote games, het bewerken van videobestanden en dergelijke hebben zeker baat bij een raid configuratie. Heb het toch zelf getest, bij een verder identieke configuratie.
Nadeel is, zoals je correct vermeld, dat bij een eventueel defect van een van de twee schijven de data kwijt is omdat 50/50 over de schijven was verdeeld. Dan kun je nog kiezen voor Raid 1 (maar dan is enkel de leessnelheid wat hoger) maar dan kun je net zo goed, mogelijk zelfs beter, voor 2 losse schrijven staan en het belangrijkste naar beide schijven backuppen.
Een SSD als OS disk + een dikke 640Gb 5400rpm als data disk is ook in mijn optiek de ideale situatie. Dit brengt echter wel een forse meerprijs met zich mee als je een goede (SLC?) SSD zoekt.
Dus om terug te komen tot de kern, de vraag was, is dit sneller? Zoals ik antwoord, in lees en schrijfsnelheid wel, in toegangstijd niet. Wat beter is? Hangt van het gebruik af. Wel bedankt voor je inzichten, het blijft ons scherp houden nietwaar?
Mogelijk was ik iets te "definitief" in mijn verwoording.
Er zijn trouwens een hoop leuke artikels over het is raid nou wel of niet beter onderwerp te vinden.
Bij een snelle Google search kwam ik dit oude artikel van Femme tegen, leuk leesvoer!
reviews: RAID 0: Hype or blessing?
Raid maakt de toegangstijd (welke inderdaad voor kleine bestanden en je besturingssysteem belangrijker is dan de constante doorvoersnelheid) niet lager, sterker nog, volgens sommigen een tikkeltje hoger.
Maar activiteiten zoals het laden van grote games, het bewerken van videobestanden en dergelijke hebben zeker baat bij een raid configuratie. Heb het toch zelf getest, bij een verder identieke configuratie.
Nadeel is, zoals je correct vermeld, dat bij een eventueel defect van een van de twee schijven de data kwijt is omdat 50/50 over de schijven was verdeeld. Dan kun je nog kiezen voor Raid 1 (maar dan is enkel de leessnelheid wat hoger) maar dan kun je net zo goed, mogelijk zelfs beter, voor 2 losse schrijven staan en het belangrijkste naar beide schijven backuppen.
Een SSD als OS disk + een dikke 640Gb 5400rpm als data disk is ook in mijn optiek de ideale situatie. Dit brengt echter wel een forse meerprijs met zich mee als je een goede (SLC?) SSD zoekt.
Dus om terug te komen tot de kern, de vraag was, is dit sneller? Zoals ik antwoord, in lees en schrijfsnelheid wel, in toegangstijd niet. Wat beter is? Hangt van het gebruik af. Wel bedankt voor je inzichten, het blijft ons scherp houden nietwaar?
Er zijn trouwens een hoop leuke artikels over het is raid nou wel of niet beter onderwerp te vinden.
Bij een snelle Google search kwam ik dit oude artikel van Femme tegen, leuk leesvoer!
reviews: RAID 0: Hype or blessing?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 23:38 ]
En om het nog makkelijker te maken: Ik zou een SSD schijf natuurlijk geweldig vinden. Maar het probleem is toch wel het geld. Ik zou een SSD kunnen betalen maar ik vind ze op dit moment gewoon te duur. Ik werk nu zelf op een laptop met 2 Gig 800Mhz aan intern geheugen, een 8600MGT videokaart en een 250Gig 5400RPM harde schijf met daarbij een scherm wat max tot 1200xnogwat resolutie heeft. Ik heb genoeg aan bovenstaande update, geloof mij
Onder welke naam is XXODD nog meer te krijgen dan?laptopplus schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 23:32:
@Snobbieh wij zouden eerder een XXODD adviseren dan een Alienware, bij Alienware betaal je een extra voor de naam. en bij XXODD heb je nog de betaalbare prijs voor samen te stellen systemen. XXODD kan je ook onder een andere naam in Nederland krijgen, betaal je bijna weer hetzelfde als bij Alienware. ;-)
Heb je trouwens nog foto's van de xni5120?
[ Voor 4% gewijzigd door el-jorge op 21-07-2010 09:39 ]
Spielerei...
Verwijderd
Het internet is het niet echt met je eens:Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:24:
Ja en nee
Niets
http://www.overclockers.c...aid-game-load-up-results/
http://www.anandtech.com/show/2212/8
http://uk.faqs.ign.com/articles/606/606669p1.html
Wel
http://www.techwarelabs.c...-and-gaming/index_4.shtml (met een highpoint)
En vooral dat laatste(highpoint) maakt een groot verschil. Er is nog al een verschil tussen fake raid(driver level raid) en hardware-raid. Je moet bedenken die Highpoint heeft gewoon een eigen CPU en geheugen. Dat is een enorme boost qua power. Ik denk niet dat de laptop zon ding bevat.
Ja het hangt van verbruik af. De hele tijd grote dingen in het geheugen laden, dan heb je er wat aan, maar als je de meest typische gebruik scenarios in acht neemt, dan valt de winst gewoon enorm tegen. Toen ik mijn eigen raid teste(Intel ICH9R) toen waren er maar een paar games waar ik verschil kon merken en iets meer waar ik boven de fout marge uit kwam.
pricewatch: Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GBEen SSD als OS disk + een dikke 640Gb 5400rpm als data disk is ook in mijn optiek de ideale situatie. Dit brengt echter wel een forse meerprijs met zich mee als je een goede (SLC?) SSD zoekt.
Goeie SSD, prijs valt mee.
Wat dacht je van een hybride disk dan? pricewatch: Seagate Momentus XT ST95005620AS (Hybrid), 500GB SATA-300, 32MB, 7200rpmpropheseus schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 00:39:
En om het nog makkelijker te maken: Ik zou een SSD schijf natuurlijk geweldig vinden. Maar het probleem is toch wel het geld. Ik zou een SSD kunnen betalen maar ik vind ze op dit moment gewoon te duur. Ik werk nu zelf op een laptop met 2 Gig 800Mhz aan intern geheugen, een 8600MGT videokaart en een 250Gig 5400RPM harde schijf met daarbij een scherm wat max tot 1200xnogwat resolutie heeft. Ik heb genoeg aan bovenstaande update, geloof mij
http://www.storagereview.com/seagate_momentus_xt_review
http://www.anandtech.com/...finally-a-good-hybrid-hdd
Er zitten ook voordelen aan 2 losse disks. Namelijk je scheid de I/O van je OS van je programma's. Dat betekend dat er simultaan gelezen en geschreven kan worden(naar de verschillende disks he
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2010 09:53 ]
Kijk daarom houd ik van Tweakers. Je maakt hele goede punten Reinman. Maar toch zou mijn configuratie daar een stuk duurder van worden. Ik denk dat ik eruit ben en dat ik voor de 500Gig 7200Rpm ga. Deze is dus wel sneller maar toch nog een beetje prijsbewust. €1900 euro is genoeg voor mij om uit te geven. Mijn vrouw heeft net een nieuwe Toyota Yaris besteld dus ik moet ook op de spaarcentjes letten.
Het voordeel van één schijf is dat ik volgens mij nog een lade overhoud om een SSD in te bouwen in een later tijdstip. Toch?
Het voordeel van één schijf is dat ik volgens mij nog een lade overhoud om een SSD in te bouwen in een later tijdstip. Toch?
Verwijderd
Beste Propheseus,
Dat klopt, de SSD tray (lade) zit er gratis bij en u mag onder garantie gewoon de harddisk vervangen of upgraden.
@Reinman.
Laat ik vooropstellen dat het niet mijn bedoeling is iets te winnen, ik vind het een interessante discussie en ben het voor delen met je eens maar zou nog wel graag een laatste reactie geven.
Dat het internet iets zegt maakt het nog niet direct de waarheid, zeker niet als ik anders test met twee identieke systemen. (dat een losse, goede, SSD dan meer snelheidsbeleving geeft is wel een feit)
Over je eerste link, ik zie anders precies wat ik zeg. Snellere laadtijden, dat het niet 50% scheelt is logisch, maar we praten ook niet over 1% verschil. Ik zie -+ 10% verschil.
Maar toen kwam deze opmerking bij de review:
Ook op de tweede review wordt commentaar gegeven
Wat onboard raid betreft, natuurlijk is een Highpoint of LSI Logic MegaRaid sneller maar, en dat is het laatste wat ik er over zeg, raid in notebooks kan werken. Het kan, maar hangt af van de situatie.
Ik denk dat we het dus toch eens zijn maar de basis van een andere invalshoek bekijken.
De hybrid disk is een goede, die gaan we binnenkort ook leveren.
De X25-M leveren wij al op verzoek aan klanten, qua prijs / prestatie een zeer goede schijf maar 80Gb is wel weinig als het je enige schijf is. Daarom biedt XXODD officieel enkel de TeamGroup G1 120 en 250Gb SSD's aan (welke wel een stuk meer kosten)
Foto's van dit model kunt u hier vinden maar ook hier
(Het linker model dus, de rechter is een XNi9270d)
Dat klopt, de SSD tray (lade) zit er gratis bij en u mag onder garantie gewoon de harddisk vervangen of upgraden.
@Reinman.
Laat ik vooropstellen dat het niet mijn bedoeling is iets te winnen, ik vind het een interessante discussie en ben het voor delen met je eens maar zou nog wel graag een laatste reactie geven.
Dat het internet iets zegt maakt het nog niet direct de waarheid, zeker niet als ik anders test met twee identieke systemen. (dat een losse, goede, SSD dan meer snelheidsbeleving geeft is wel een feit)
Over je eerste link, ik zie anders precies wat ik zeg. Snellere laadtijden, dat het niet 50% scheelt is logisch, maar we praten ook niet over 1% verschil. Ik zie -+ 10% verschil.
Maar toen kwam deze opmerking bij de review:
Tja, dan wil ik zon review waar we over verschillen van een halve seconde praten al eigenlijk niet meer serieus nemen.Note: I used a hand-held stop-watch to do these timings; therefore there is a slight margin of error.
Ook op de tweede review wordt commentaar gegeven
Je kunt dus iedere review lezen als je wilt, mijn uiteindelijke gevoel is dat je zelf moet testen (zoals je hebt gedaan) en daar vanuit moet gaan. In jouw situatie scheelde het weinig tot niets, in de mijne wel. Hoe dat kan? Ander gebruik, andere games, andere drivers, er zijn enorm veel variabelenThis article was a long time ago, but the second to last comment before mine was talking about fair. If a program is not hard drive intensive and is just slow all around like the Sim 2, you are not being fair by mentioning that Raid 0 doesn't help it. Honestly nothing will help with that games load time except a faster computer overall. Even so that game loads horrible for the type of game it is. I can tell you right now, there are very few situations I have encountered where Raid 0 didn't way outperform a single drive for gaming or just feel on a desktop type system. All the arguing I read, actually made me rethink trusting information from certain sources at all.
Wat onboard raid betreft, natuurlijk is een Highpoint of LSI Logic MegaRaid sneller maar, en dat is het laatste wat ik er over zeg, raid in notebooks kan werken. Het kan, maar hangt af van de situatie.
Ik denk dat we het dus toch eens zijn maar de basis van een andere invalshoek bekijken.
De hybrid disk is een goede, die gaan we binnenkort ook leveren.
De X25-M leveren wij al op verzoek aan klanten, qua prijs / prestatie een zeer goede schijf maar 80Gb is wel weinig als het je enige schijf is. Daarom biedt XXODD officieel enkel de TeamGroup G1 120 en 250Gb SSD's aan (welke wel een stuk meer kosten)
De XNi5120 zit in de zelfde behuizing als de XNi760 series.
Foto's van dit model kunt u hier vinden maar ook hier
(Het linker model dus, de rechter is een XNi9270d)
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2010 14:41 ]
Verwijderd
Wat? Is tweakers.net geen sport?Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:12:
@Reinman.
Zeker niet, maar het is redelijk consistent qua resultaten (over nog meer reviews en benchmarks heen).Dat het internet iets zegt maakt het nog niet direct de waarheid, zeker niet als ik anders test met twee identieke systemen. (dat een losse, goede, SSD dan meer snelheidsbeleving geeft is wel een feit)
Naja, ik vind een halve seconde verschil nu niet iets waar ik in zou willen investeren. Dus al zit er een meet fout in, de verschillen zijn zo klein dat het niet uit maakt.Maar toen kwam deze opmerking bij de review:
Tja, dan wil ik zon review waar we over verschillen van een halve seconde praten al eigenlijk niet meer serieus nemen.
En dat waren de betere reviews (Zeker anandtech is geen kleintje ondanks dat ie wat oud is). Dat is eigenlijk het probleem, ouderdom. Waar het op neer komt dat eigenlijk raid 0 niet snel meer gedaan word. Het is SSD's wat de klok slaat. Ik doe echt mijn best nu om een uit 2010 te vindenOok op de tweede review wordt commentaar gegeven
Je kunt dus iedere review lezen als je wilt, mijn uiteindelijke gevoel is dat je zelf moet testen (zoals je hebt gedaan) en daar vanuit moet gaan. In jouw situatie scheelde het weinig tot niets, in de mijne wel. Hoe dat kan? Ander gebruik, andere games, andere drivers, er zijn enorm veel variabelen

http://www.nextlevelhardware.com/storage/barracudaraid/ 2008
Zeker, maar ik denk dat als je echt de typische gebruiks situaties neemt en het gros van de games, het verschil niet groot is.Wat onboard raid betreft, natuurlijk is een Highpoint of LSI Logic MegaRaid sneller maar, en dat is het laatste wat ik er over zeg, raid in notebooks kan werken. Het kan, maar hangt af van de situatie.
Zeker, maar ik vind eigenlijk het grote nadeel(de kans op verlies en nog een bijkomend nadeel dat als je laptop het zelf begeeft je de schijven niet zo maar in een andere kan stoppen(al is dat met intel naar intel niet zon probleem)) groter dan de winst. Zeker als je 2 losse disks ook snelheid winsten kan realiseren. Ondersteunen de laptops ook Intel Matrix Raid?Ik denk dat we het dus toch eens zijn maar de basis van een andere invalshoek bekijken.
De reviews hadden mij aangenaam verrast.De hybrid disk is een goede, die gaan we binnenkort ook leveren.
Maar als je 2 disks er in kwijt kan dan is 80GB voor je OS + programma's wel voldoende. Voor een single disk is het idd wat weinig. Als alles mee zit, is begin 2011 een mooi moment voor SSD's. Dan komen de eerste 25nm drives.De X25-M leveren wij al op verzoek aan klanten, qua prijs / prestatie een zeer goede schijf maar 80Gb is wel weinig als het je enige schijf is. Daarom biedt XXODD officieel enkel de TeamGroup G1 120 en 250Gb SSD's aan (welke wel een stuk meer kosten)
Ik ben mij ook aan het orienteren op een laptop. Ik dacht dat ik er zo ongeveer al uit was door op sony style een aangepast F12(X) te nemem met de volgende config:
Core i7-720QM
4GB
500Gb 7200rpm
Blu-Ray lees dvd brand combo
Geforce GT 330M
Vaio Premium display
Voordelen: Vaio premium display is naar wat ik heb gehoord een van de beste schermen van dit moment (++)
Ik vind de Vaio een zeer fijne toetsaanslag hebben
Nadelen: Ik lees regelmatig iets over een piep
Het premium display komt in de configuratie met ditto prijs. (in de andere vaio's zit een gewoon vaio scherm)
Grootte, ik ben mijn 17inch aan het verkopen omdat ik die vooral te zwaar vind (4kg), ik vind het lastig in te schatte hoe dat tov deze 16inch is (3.2KG). De E-serie van Sony spreekt mij niet echt aan (maar houd ik als optie in het acherhoofd)
Totdat ik in dit topic kwam en maar eens een kijkje bij XXODD ging nemen, ik kwam tot de volgende opties:
beiden zijn 15 inch, zoals hierboven al gezegd, het mag iets kleiner als wat ik had, tov van de sony is het formaat zowat te verwaarlozen, in gewicht zijn de xxodd wel lichter.
5120-serie
Qua design vind ik deze het mooist met de witte toetsen. Jammer van de uitstekende media toetsen, ondanks dat het wel in de lijn van de rest van het toetsenbord ligt ziet het er uitermate goedkoop uit.
Core i5 520M
4GB
500Gb 720 RPM
Radeon 5470
Windows Pro
Voordelen: Behalve de prijs, wil ik graag deze bij jullie neerleggen
Nadelen: De 5470 is minder dan de GT330M
Core i5 520m tov core i7 720QM
Als ik naar het prijsverschil kijk, denk ik dat de meerprijs voor de Sony het wel waard is in ieder geval.
Een andere mogelijkheid zou dan de 5100-series zijn. Zelfde config, video is dan wel de Geforce GT 330M
Nadelen: qua design wel wat minder uitsprekend dan de sony of de 5120, en ik vind deze persoonlijk dan ook een stuk minder.
Ook hier weer het prijsverschil tov de sony, hij is goedkoper, maar ik heb het idee dat je er bij de sony toch ook echt wat meer voor krijgt. (core i7, permium vaio display)
Kan iemand mij vertellen hoe goed de schermen zijn??
En hoe is de toetsaanslag van de toetsenborden, zoals ik al zei, ik vind de sony erg fijn.
Wat ga ik ermee doen:
Beetje internetten
Af en toe gamen: Football Manager, poker, Diablo III (als die uit is), Medieval 2: Total War, Starcraft enz
Hoeft niet heel mobiel te zijn, maar moet wel gewoon op schoot kunnen liggen.
Core i7-720QM
4GB
500Gb 7200rpm
Geforce GT 330M
Vaio Premium display
Voordelen: Vaio premium display is naar wat ik heb gehoord een van de beste schermen van dit moment (++)
Ik vind de Vaio een zeer fijne toetsaanslag hebben
Nadelen: Ik lees regelmatig iets over een piep
Het premium display komt in de configuratie met ditto prijs. (in de andere vaio's zit een gewoon vaio scherm)
Grootte, ik ben mijn 17inch aan het verkopen omdat ik die vooral te zwaar vind (4kg), ik vind het lastig in te schatte hoe dat tov deze 16inch is (3.2KG). De E-serie van Sony spreekt mij niet echt aan (maar houd ik als optie in het acherhoofd)
Totdat ik in dit topic kwam en maar eens een kijkje bij XXODD ging nemen, ik kwam tot de volgende opties:
beiden zijn 15 inch, zoals hierboven al gezegd, het mag iets kleiner als wat ik had, tov van de sony is het formaat zowat te verwaarlozen, in gewicht zijn de xxodd wel lichter.
5120-serie
Qua design vind ik deze het mooist met de witte toetsen. Jammer van de uitstekende media toetsen, ondanks dat het wel in de lijn van de rest van het toetsenbord ligt ziet het er uitermate goedkoop uit.
Core i5 520M
4GB
500Gb 720 RPM
Radeon 5470
Windows Pro
Voordelen: Behalve de prijs, wil ik graag deze bij jullie neerleggen
Nadelen: De 5470 is minder dan de GT330M
Core i5 520m tov core i7 720QM
Als ik naar het prijsverschil kijk, denk ik dat de meerprijs voor de Sony het wel waard is in ieder geval.
Een andere mogelijkheid zou dan de 5100-series zijn. Zelfde config, video is dan wel de Geforce GT 330M
Nadelen: qua design wel wat minder uitsprekend dan de sony of de 5120, en ik vind deze persoonlijk dan ook een stuk minder.
Ook hier weer het prijsverschil tov de sony, hij is goedkoper, maar ik heb het idee dat je er bij de sony toch ook echt wat meer voor krijgt. (core i7, permium vaio display)
Kan iemand mij vertellen hoe goed de schermen zijn??
En hoe is de toetsaanslag van de toetsenborden, zoals ik al zei, ik vind de sony erg fijn.
Wat ga ik ermee doen:
Beetje internetten
Af en toe gamen: Football Manager, poker, Diablo III (als die uit is), Medieval 2: Total War, Starcraft enz
Hoeft niet heel mobiel te zijn, maar moet wel gewoon op schoot kunnen liggen.
Spielerei...
Verwijderd
Beste el-jorge,
Om kort in te gaan op uw vragen.
1: Hangt af van de configuratie, maar als ik naar uw gebruik kijk zie ik geen noodzaak voor een 720QM (wat trouwens bij XXODD een 740QM is) te gaan. Enkel voor zware games heeft het een meerwaarde.
2: Dat is inderdaad een mogelijkheid, de 5100 series heeft ook een iets andere behuizing.
(ziet u deze foto’s van de XNI5100) dan de XNi5120 waarvan ik in een eerdere reactie op u al de foto’s van heb getoond. Persoonlijk vind ik de XNi5100 nog net iets netter afwerkt en zeker wel (maar dat is persoonlijk, en niet enkel omdat we ze verkopen) chique afgewerkt.
3: Let ook op het verschil in service tussen Sony en XXODD.
4: Voor de kwaliteit van het scherm zou ik u willen verwijzen naar de foto’s zoals door mij getoond. Het zijn en blijven wel TN panelen, maar, van goede kwaliteit. Sony heeft naar mijn mening niet meer de (X-Black) super goede schermen die ze vroeger hadden. Ze zijn nog wel vrij kleurrijk maar het is niet zo alsof er nu opeens Flexview S-IPS pannels in zitten. Zou het verschil dan ook niet te groot durven te noemen.
5: Ben geen fan van de toetsenborden van Sony, XXODD, zeker met de nieuwe modellen, maakt gebruikt van zeer fijne Chinoy / NMB style toetsenborden. Ze komen qua aanslaggevoel zelfs een beetje in de buurt van de mythische Lenovo ThinkPads (welke de beste toetsenborden blijven).
Aan de andere kant is dit geen echt argument want dit is zeer persoonlijk.
Een echt advies kan ik dus niet geven, de Sony is in uw ogen meer design, de XXODD wat meer waard voor z’n geld. Als het budget niet uitmaakt zou ik de uiteindelijke keuze laten bepalen door waar u het beste gevoel bij heeft. Beide zijn goede notebooks. (F12 / XNi5100)
Edit:
Is het sowieso wel nodig om voor een krachtige notebook te gaan?
Kunt u niet beter voor een normale pc gaan om mee te gamen, en een kleine en/of lichte notebook te kiezen voor het schoolgebruik? (mits dit zich beperkt tot word & internet)
1: Hangt af van de configuratie, maar als ik naar uw gebruik kijk zie ik geen noodzaak voor een 720QM (wat trouwens bij XXODD een 740QM is) te gaan. Enkel voor zware games heeft het een meerwaarde.
2: Dat is inderdaad een mogelijkheid, de 5100 series heeft ook een iets andere behuizing.
(ziet u deze foto’s van de XNI5100) dan de XNi5120 waarvan ik in een eerdere reactie op u al de foto’s van heb getoond. Persoonlijk vind ik de XNi5100 nog net iets netter afwerkt en zeker wel (maar dat is persoonlijk, en niet enkel omdat we ze verkopen) chique afgewerkt.
4: Voor de kwaliteit van het scherm zou ik u willen verwijzen naar de foto’s zoals door mij getoond. Het zijn en blijven wel TN panelen, maar, van goede kwaliteit. Sony heeft naar mijn mening niet meer de (X-Black) super goede schermen die ze vroeger hadden. Ze zijn nog wel vrij kleurrijk maar het is niet zo alsof er nu opeens Flexview S-IPS pannels in zitten. Zou het verschil dan ook niet te groot durven te noemen.
5: Ben geen fan van de toetsenborden van Sony, XXODD, zeker met de nieuwe modellen, maakt gebruikt van zeer fijne Chinoy / NMB style toetsenborden. Ze komen qua aanslaggevoel zelfs een beetje in de buurt van de mythische Lenovo ThinkPads (welke de beste toetsenborden blijven).
Een echt advies kan ik dus niet geven, de Sony is in uw ogen meer design, de XXODD wat meer waard voor z’n geld. Als het budget niet uitmaakt zou ik de uiteindelijke keuze laten bepalen door waar u het beste gevoel bij heeft. Beide zijn goede notebooks. (F12 / XNi5100)
Edit:
Kunt u niet beter voor een normale pc gaan om mee te gamen, en een kleine en/of lichte notebook te kiezen voor het schoolgebruik? (mits dit zich beperkt tot word & internet)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2010 20:58 ]
Hartstikke bedankt voor de uitgebreide reactie.
Een normale pc staat er al (zie sig), die heb ik echter met mijn vriendin geruild voor haar laptop (die te koop staat). Zij heeft meer aan een desktop. En het is voor mij een goed excuus om een leuk hebbeding uit te zoeken. Vandaar de combi design en redelijke prestaties.
Hoe heb ik dan geselecteerd? Graag een laptop met een volwaardig numpad, vind ik erg fijn. Een HDMI, e-sate en s/pdif uitgang moeten er perse opzitten. Een blu-ray combo voor filmpjes in bed. En dus een goed scherm. En het mag er wel een beetje stijvol uitzien.
Met name de laatste 2 punten en het design kom ik op de sony uit. De prijs-kwaliteitverhouding neigt meer naar XXODD.
Edit, als ik de XXODD neem met W7 is die bijna net zo duur als de Sony. Dus qua prijs maakt het niet veel uit.
Dat vond ik zelf idd ook al niet, echter krijg je bij Sony pas het premium display bij de quadcore configVerwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:36:
Beste el-jorge,
Ik zou die toch eens in het echt moeten zien, alhoewel de foto's een goede impressie geven. Ik moet echt iets aangeraakt, in levende lijve gezien hebben.Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:36:
Kan je dat toelichten?Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:36:
Ook hier geldt; Ik zou die toch eens in het echt moeten zien, alhoewel de foto's een goede impressie geven. Ik moet echt iets aangeraakt, in levende lijve gezien hebben.Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:36:
Ik heb bij de MM de toetsenborden van Sony geprobeerd, vandaar ook mijn opmerking. En ook hier geld eigenlijk wel weer; Ik zou die toch eens in het echt moeten zien, alhoewel de foto's een goede impressie geven. Ik moet echt iets aangeraakt, in levende lijve gezien hebben.Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:36:
Die vraag heb ik mij ook gesteld, het antwoord is nee. Ik wil graag een laptop die een combi is van een leuke alround laptop met een mooi design, waar ik ook af en toe een beetje leuk op kan gamen. Voor studie heb ik hem niet nodig, ik heb al een laptop van het werk. Ik heb ook aan een macbook gedacht, maar wil graag een laptop met W7.Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:36:
Edit:
Een normale pc staat er al (zie sig), die heb ik echter met mijn vriendin geruild voor haar laptop (die te koop staat). Zij heeft meer aan een desktop. En het is voor mij een goed excuus om een leuk hebbeding uit te zoeken. Vandaar de combi design en redelijke prestaties.
Hoe heb ik dan geselecteerd? Graag een laptop met een volwaardig numpad, vind ik erg fijn. Een HDMI, e-sate en s/pdif uitgang moeten er perse opzitten. Een blu-ray combo voor filmpjes in bed. En dus een goed scherm. En het mag er wel een beetje stijvol uitzien.
Met name de laatste 2 punten en het design kom ik op de sony uit. De prijs-kwaliteitverhouding neigt meer naar XXODD.
Edit, als ik de XXODD neem met W7 is die bijna net zo duur als de Sony. Dus qua prijs maakt het niet veel uit.
Spielerei...
Let wel: ervaring uit 2007. Wellicht nu anders.
Had een pc besteld bij Xodd, voor een leuk prijsje (320€). Afspraak gemaakt om deze bij een lokale dealer op te halen. Ik ontvang netjes een mailtje met datum en locatie.
Ik rijd dat dit bedrijf toe, en wat blijkt: gesloten vanwege vakantie. Ik bel Xodd hierover op, en zij geven aan van niets te weten. Waar de pc nu is, was echter ook onbekend. "Waarschijnlijk bij TNT".
Affin: 2 dagen later pc boven water, en elders laten bezorgen.
Thuis uitgepakt, en aangesloten. Opgestart.. En wat blijkt: de HDD en power LED werken niet. Nu ben ik zelf handig genoeg om dit te bekijken, dus ik maak de pc open. Wat blijkt alhier: de stekkertjes zijn niet aangesloten
.
Vastgemaakt en Xodd gecontacteerd over beide zaken. Daarop een mail terug gehad dat de verantwoordelijke persoon een reprimande heeft gehad, en het aanbod om de pc volledig na de laten kijken op kosten van Xodd. Omdat ik verder geen gekke dingen kon ontdekken, en dat zelf ook wel na kan lopen dit vriendelijk geweigerd. Los daarvan spak de hele manier van mij al niet aan, gezien de meerdere tegenvallers.
Installatie van Windows verliep prima: cd'tje was er bijgeleverd. Er draait nu Windows 2000, XP, Vista en 7 op. Alleen Windows 2000 is wat problematisch met de drivers, hoewel dat anno 2007 ook geen ramp hoeft te zijn.
Het moederbord heeft een upgrade kunnen krijgen van 1 naar 2 GB. Meer ondersteunt het niet. Goed: de pc was goedkoop, en hij komt uit 2007 maar toch.
Had een pc besteld bij Xodd, voor een leuk prijsje (320€). Afspraak gemaakt om deze bij een lokale dealer op te halen. Ik ontvang netjes een mailtje met datum en locatie.
Ik rijd dat dit bedrijf toe, en wat blijkt: gesloten vanwege vakantie. Ik bel Xodd hierover op, en zij geven aan van niets te weten. Waar de pc nu is, was echter ook onbekend. "Waarschijnlijk bij TNT".
Thuis uitgepakt, en aangesloten. Opgestart.. En wat blijkt: de HDD en power LED werken niet. Nu ben ik zelf handig genoeg om dit te bekijken, dus ik maak de pc open. Wat blijkt alhier: de stekkertjes zijn niet aangesloten
Vastgemaakt en Xodd gecontacteerd over beide zaken. Daarop een mail terug gehad dat de verantwoordelijke persoon een reprimande heeft gehad, en het aanbod om de pc volledig na de laten kijken op kosten van Xodd. Omdat ik verder geen gekke dingen kon ontdekken, en dat zelf ook wel na kan lopen dit vriendelijk geweigerd. Los daarvan spak de hele manier van mij al niet aan, gezien de meerdere tegenvallers.
Installatie van Windows verliep prima: cd'tje was er bijgeleverd. Er draait nu Windows 2000, XP, Vista en 7 op. Alleen Windows 2000 is wat problematisch met de drivers, hoewel dat anno 2007 ook geen ramp hoeft te zijn.
Het moederbord heeft een upgrade kunnen krijgen van 1 naar 2 GB. Meer ondersteunt het niet. Goed: de pc was goedkoop, en hij komt uit 2007 maar toch.
[ Voor 5% gewijzigd door Eagle Creek op 29-07-2010 14:32 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van welke handelaar je de XXODD afneemt. Daarbij haal je een situatie naar voren van 2007 en dat is op zijn lichtst gezegd niet actueel. Welke handelaar had je als afnemer? Wat ik kan vinden over XXODD en notebooktotaal is alleen maar lof.Eagle Creek schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:30:
Let wel: ervaring uit 2007. Wellicht nu anders.
Thuis uitgepakt, en aangesloten. Opgestart.. En wat blijkt: de HDD en power LED werken niet. Nu ben ik zelf handig genoeg om dit te bekijken, dus ik maak de pc open. Wat blijkt alhier: de stekkertjes zijn niet aangesloten.
@Notebook Totaal
Gaan jullie ook de nieuwere 8100 serie leveren? Ik vind zelf de specs in sommige opties (videokaarten) overkill. Is hier misschien nog iets anders in mogelijk? Ik zou voor een minderprijs er helemaal mee weg lopen als er maar 1xATI 5870 in zou zitten.
Verwijderd
Beste Propheseus,
Goed nieuws.
Er komt inderdaad een nieuwe 8100 serie.
Standaard 2x ATI 5870 maar we kunnen altijd maatwerk toepassen.
Er komt ook een nieuwe XNi900f, de Intel Core i7 Extreme 980 (hexcore!) gaat mogelijk nu ook een (officieel ondersteunde) optie worden.
Als het goed is kan ik meer info geven over -+ 1 week.
Mvg.
Goed nieuws.
Er komt inderdaad een nieuwe 8100 serie.
Standaard 2x ATI 5870 maar we kunnen altijd maatwerk toepassen.
Er komt ook een nieuwe XNi900f, de Intel Core i7 Extreme 980 (hexcore!) gaat mogelijk nu ook een (officieel ondersteunde) optie worden.
Als het goed is kan ik meer info geven over -+ 1 week.
Mvg.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 19:38 ]
Nog een snel vraagje dan: Die behuizing van de 8100 spreekt mij echt aan. Het is strak en officieel zoals de rest van de XXODD series maar met een echte highend gaming afwerking. Zijn er nog meer XXODD modellen met extra belichting aan de buitenkant/ in de koeling en zijn er nog meer XXODD's met een backlight in het toetsenbord?
Ik wordt zelf een beetje gek van mijzelf op dit moment want ik kies steeds een duurdere optie uit terwijl ik toch liever dichter tegen de €1500 euro aan zou zitten.
Is er nog een andere optie voor mij binnen deze configuraties?:
Full HD (1920x1080) beeldscherm 15,4 of (liever) 17 inch (in uiterste geval mag het één resolutie schaal minder zijn)
Intel i7 740QM
DX11 videokaart
4 Gig intern geheugen
7200RPM harde schijf (320 / 500 Gig)
Ik wordt zelf een beetje gek van mijzelf op dit moment want ik kies steeds een duurdere optie uit terwijl ik toch liever dichter tegen de €1500 euro aan zou zitten.
Is er nog een andere optie voor mij binnen deze configuraties?:
Full HD (1920x1080) beeldscherm 15,4 of (liever) 17 inch (in uiterste geval mag het één resolutie schaal minder zijn)
Intel i7 740QM
DX11 videokaart
4 Gig intern geheugen
7200RPM harde schijf (320 / 500 Gig)
[ Voor 4% gewijzigd door propheseus op 30-07-2010 23:02 ]
Woow 
Geschoten tijdens het spelen van Ghost Recon Advanced Warfighter:

XXODD 860TNU
Intel Core 2 Quad Extreme Q9000 (2,0GHz)
NVIDIA GT260M
Windows 7 Professional 64-bit
Ghost Recon Advanced Warfighter, 1920x1080, alles op z'n hoogst
Vreemd genoeg lijkt volgens Everest de CPU soms boven zijn specificaties (naar 2,2 GHz) te klokken.

XXODD 860TNU
Intel Core 2 Quad Extreme Q9000 (2,0GHz)
NVIDIA GT260M
Windows 7 Professional 64-bit
Ghost Recon Advanced Warfighter, 1920x1080, alles op z'n hoogst
Vreemd genoeg lijkt volgens Everest de CPU soms boven zijn specificaties (naar 2,2 GHz) te klokken.
Verwijderd
Beste Propheseus,
Nee, de XNI8100 is de enige met een dergelijk design. Het enige model wat qua look en feel nog een beetje in de buurt komt is de XNI9270d, deze heeft ook backlit-touchkeys.
Maar de XNi8100 heeft geen lampjes achter het toetsenbord, dat heeft u denk ik verkeerd gezien.(wel achter het touchpad)
Ook voor 1500 euro zijn er genoeg goede gaming opties te vinden, de configuratie die u aanhaalde met 320Gb 7200rpm harddisk kom op 1525,05 euro. (XNI860cu)
Het zal uiteraard niet in de buurt komen van de XNI8100 full-option qua performance maar de XNI860cu met wat upgrades is ook al behoorlijk snel. En als u dan zegt van, ja maar ik wil een groter scherm kunt u altijd nog een extern scherm via DVI of HDMI aansluiten, zo heeft u een draagbare notebook om mee te nemen en een snel gamingsysteem wanneer u thuis bent.
U had al foto’s gezien van de XNI8100 in het echt?
Mvg.
Nee, de XNI8100 is de enige met een dergelijk design. Het enige model wat qua look en feel nog een beetje in de buurt komt is de XNI9270d, deze heeft ook backlit-touchkeys.
Maar de XNi8100 heeft geen lampjes achter het toetsenbord, dat heeft u denk ik verkeerd gezien.(wel achter het touchpad)
Ook voor 1500 euro zijn er genoeg goede gaming opties te vinden, de configuratie die u aanhaalde met 320Gb 7200rpm harddisk kom op 1525,05 euro. (XNI860cu)
Het zal uiteraard niet in de buurt komen van de XNI8100 full-option qua performance maar de XNI860cu met wat upgrades is ook al behoorlijk snel. En als u dan zegt van, ja maar ik wil een groter scherm kunt u altijd nog een extern scherm via DVI of HDMI aansluiten, zo heeft u een draagbare notebook om mee te nemen en een snel gamingsysteem wanneer u thuis bent.
U had al foto’s gezien van de XNI8100 in het echt?
Mvg.
Wat zijn de levertijden van Xxodd? (gemiddeld)
Verwijderd
Beste,
Dit hangt geheel van het model af.
Als een model op voorraad is en de bestelde componenten ook zit er nu (dit kan begin sept. met de back2school acties veranderen) ong. 3/4 werkdagen levertijd op.
Mvg.
Als een model op voorraad is en de bestelde componenten ook zit er nu (dit kan begin sept. met de back2school acties veranderen) ong. 3/4 werkdagen levertijd op.
Mvg.
En tot hoelang lopen de levertijden dan ong op?Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:22:
Beste,
Mvg.
Verwijderd
ga jij es ff heel snel RMclock downloaden om het voltage wat naar beneden te schroevenSebazzz schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:12:
Woow
[afbeelding]
dat scheelt zo 10°
Verwijderd
Beste,Snobbieh schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:45:
[...]
En tot hoelang lopen de levertijden dan ong op?
Het blijft in de toekomst kijken maar 10 tot 14 werkdagen kan onder piekdrukte worden bereikt.
Mvg.
OkidokieVerwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:53:
[...]
Beste,
Het blijft in de toekomst kijken maar 10 tot 14 werkdagen kan onder piekdrukte worden bereikt.
Mvg.
Zou namelijk in de studentendeals (met de kortingen maw) waarschijnlijk een XXODD bestellen
Maar dat blijft ook kijken in de toekomst, kan ook nog een Lenovo worden...
Verwijderd
Mijn school heeft me aangeraden een grafisch goede laptop aan te schaffen. Om de kosten een beetje te dekken doe ik mijn desktop weg. Ik wil dus een laptop waar ik ook prima de nieuwste games op kan spelen.
Ik had al even meer rondvraag gedaan hier op het forum en nu kwam ik toch uit op een xxodd.
Nu keek ik even bij notebook totaal op de site en kwam ik deze 2 tegen:
XXODD XNi860cu (15.4" WUXGA LED, nVidia GTX 285m of ATI HD5870)
- Antivirus ----------
- DVD of Blu-Ray DVD-+RW DL Drive
- Garantie 2 Jaar pickup & return garantie
- Grafischekaart nVIDIA GeForce GTX 285m (ik wil de 5870 maar kon nu niet kiezen)
- Harddisk 500Gb 7200rpm
- Pixelgarantie geen
- Windows Geen besturingsysteem
€1.576,30
XXODD XNi870cu (17" WUXGA, Core-i5 / i7, ATI HD5870 / GTX 285m)
- Antivirus --------------
- Harddisk 500Gb 7200rpm
- Harddisk nr 2 geen
- Pixelgarantie geen
€1.676,79
Oftewel vrijwel de zelfde configuraties maar zijn er op het beeldschermgrootte na nog verschillen in deze 2 laptops? Zijn de beeldschermen qua kwaliteit verder het zelfde?
Wat is het slimste om te doen, die 100euro verschil maakt me niet heel veel uit, maar ik heb liever wel de mogelijkheid om de laptop over een paar jaar nog wat te kunnen upgraden zodat hij weer helemaal uptodate is.
Hebben jullie verder nog aanmerkingen?
bedankt!
Ik had al even meer rondvraag gedaan hier op het forum en nu kwam ik toch uit op een xxodd.
Nu keek ik even bij notebook totaal op de site en kwam ik deze 2 tegen:
XXODD XNi860cu (15.4" WUXGA LED, nVidia GTX 285m of ATI HD5870)
- Antivirus ----------
- Grafischekaart nVIDIA GeForce GTX 285m (ik wil de 5870 maar kon nu niet kiezen)
- Harddisk 500Gb 7200rpm
- Pixelgarantie geen
€1.576,30
XXODD XNi870cu (17" WUXGA, Core-i5 / i7, ATI HD5870 / GTX 285m)
- Antivirus --------------
- Harddisk 500Gb 7200rpm
- Harddisk nr 2 geen
- Pixelgarantie geen
€1.676,79
Oftewel vrijwel de zelfde configuraties maar zijn er op het beeldschermgrootte na nog verschillen in deze 2 laptops? Zijn de beeldschermen qua kwaliteit verder het zelfde?
Wat is het slimste om te doen, die 100euro verschil maakt me niet heel veel uit, maar ik heb liever wel de mogelijkheid om de laptop over een paar jaar nog wat te kunnen upgraden zodat hij weer helemaal uptodate is.
Hebben jullie verder nog aanmerkingen?
bedankt!
Verschillen tussen beide modellen zijn:
[list]• Gewicht
• Fingerprint reader op de 860
• Numeriek gedeelte op de 870
• 5870 mogelijk op de 870
• Tweede harde schijf mogelijk op de 870 (RAID, SSD bootdisk)
[list]• Gewicht
5870 is ook mogelijk op de 860 hoor...Alfredo schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 18:11:
Verschillen tussen beide modellen zijn:
[list]• Gewicht
Verwijderd
@ Notebook Totaal :
Wat is ong. de batterijduur van de XNi5100 ?
Heeft u nog foto's daarvan ?
Verwijderd
Beste Alexandre,
Als u het gewicht van de 17” iedere dag kunt dragen is dat in mijn optiek de beste keuze.
Dit systeem is het beste platform om later nog te upgraden. Zeker ook de mogelijkheid tot raid of een normale schijf + SSD is er een die vaak wordt gebruikt.
Het is correct dat u momenteel op de XNI860cu geen ATI kunt kiezen, de ATI kaarten voor dit model zijn uitverkocht en ondanks dat zowel WIJ als XXODD ze heel graag weer online zouden willen zetten (scheelt verkopen) lijkt het ons niet eerlijk tegen de klant toe. De kaarten komen namelijk pas op z’n vroegst eind augustus binnen, en levering aan klanten zoals het nu staat zal pas in de 1e of 2e week van September kunnen plaatsvinden.
Zoals Alfredo ook stelt is het numerieke gedeelte en de mogelijkheid voor twee hdd’s een groot voordeel van de XNI870cu met uw gebruik, tevens vind ik het scherm in dit model net wat beter geschikt voor de WUXGA resolutie dan een 15.6”. Uiteraard, het kan ook op een 15.6” maar als u lange dagen er op gaat maken als student is een 17” in mijn optiek fijner.
Dit wil zeggen dat de 3D kaart automatisch schakelt tussen de onboard Intel en de veel snellere (maar ook meer energie verbruikende) nVidia.
Als u echter het systeem niet te zwaar belast, wat internet en probeert enkel de onboard kaart te gebruiken moet 2 uur zeker haalbaar zijn. Gaat u games draaien of andere 3D applicaties zakt dit al snel terug naar 1 tot 1.5 uur. Dit zijn wel voorzichtige schattingen, als u echt uw best doet kunt u er uiteraard ook meer uit krijgen, het is immers een LED scherm met de meest moderne chipset en cpu. De potentie om zuiniger te zijn is er dus zeker.
De foto’s hier van de XNI5100 hier.
Mvg.
Als u het gewicht van de 17” iedere dag kunt dragen is dat in mijn optiek de beste keuze.
Dit systeem is het beste platform om later nog te upgraden. Zeker ook de mogelijkheid tot raid of een normale schijf + SSD is er een die vaak wordt gebruikt.
Het is correct dat u momenteel op de XNI860cu geen ATI kunt kiezen, de ATI kaarten voor dit model zijn uitverkocht en ondanks dat zowel WIJ als XXODD ze heel graag weer online zouden willen zetten (scheelt verkopen) lijkt het ons niet eerlijk tegen de klant toe. De kaarten komen namelijk pas op z’n vroegst eind augustus binnen, en levering aan klanten zoals het nu staat zal pas in de 1e of 2e week van September kunnen plaatsvinden.
Zoals Alfredo ook stelt is het numerieke gedeelte en de mogelijkheid voor twee hdd’s een groot voordeel van de XNI870cu met uw gebruik, tevens vind ik het scherm in dit model net wat beter geschikt voor de WUXGA resolutie dan een 15.6”. Uiteraard, het kan ook op een 15.6” maar als u lange dagen er op gaat maken als student is een 17” in mijn optiek fijner.
Nu dus helaas niet. Niemand heeft ze meer op voorraad. Vandaar dat zowel WIJ als XXODD ze hebben verwijderd van de websites, anders zouden klanten bestellen maar dan -+ 3 weken op de levering moeten wachten. Ik vind dat je dat niet kunt maken naar klanten toe als high-end merk en leverancier.
Dat is best tricky. In dit notebook zit de nieuwe nVidia Optimus technologie.Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 08:33:
@ Notebook Totaal :
Dit wil zeggen dat de 3D kaart automatisch schakelt tussen de onboard Intel en de veel snellere (maar ook meer energie verbruikende) nVidia.
Als u echter het systeem niet te zwaar belast, wat internet en probeert enkel de onboard kaart te gebruiken moet 2 uur zeker haalbaar zijn. Gaat u games draaien of andere 3D applicaties zakt dit al snel terug naar 1 tot 1.5 uur. Dit zijn wel voorzichtige schattingen, als u echt uw best doet kunt u er uiteraard ook meer uit krijgen, het is immers een LED scherm met de meest moderne chipset en cpu. De potentie om zuiniger te zijn is er dus zeker.
De foto’s hier van de XNI5100 hier.
Mvg.
Verwijderd
Dank u wel!
Hoe kan het dat voor de 15" geen 5870 meer te krijgen zijn maar voor de 17'' nog wel? Ik ben een leek wat laptops betreft, maar zijn dit niet de zelfde videokaarten die hier gebruikt worden?
Dus in mijn geval is het het verstandigste om voor de 17" te gaan?
Hoe kan het dat voor de 15" geen 5870 meer te krijgen zijn maar voor de 17'' nog wel? Ik ben een leek wat laptops betreft, maar zijn dit niet de zelfde videokaarten die hier gebruikt worden?
Dus in mijn geval is het het verstandigste om voor de 17" te gaan?
Verwijderd
Beste Alexandre,
Zelfde kaarten (MXM slot), maar een iets andere koeling tussen beide modellen.
Kaarten kunnen dus helaas niet direct 1 op 1 kunnen worden overgezet aldus XXODD.
In uw geval lijkt mij de 17" sowieso de beste keuze, alleen let u wel even op het iets hogere gewicht, ik weet niet hoevaak u hem gaat vervoeren? Als u hem iedere dag mee neemt is een goede rugzak of sleeve wel aangeraden.
Mvg.
Zelfde kaarten (MXM slot), maar een iets andere koeling tussen beide modellen.
Kaarten kunnen dus helaas niet direct 1 op 1 kunnen worden overgezet aldus XXODD.
In uw geval lijkt mij de 17" sowieso de beste keuze, alleen let u wel even op het iets hogere gewicht, ik weet niet hoevaak u hem gaat vervoeren? Als u hem iedere dag mee neemt is een goede rugzak of sleeve wel aangeraden.
Mvg.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2010 13:19 ]
Verwijderd
Beste Notebook Totaal,
Vanwege grote problemen met mijn Asus G73jh zoals GSOD's, dode moederborden, oververhitting en veel te lange RMA procedures ben ik op zoek naar een goede vervanger voor deze laptop.
Zo kwam ik uit op de Xni-8100. Nu heb ik nog enkele vragen over deze laptop:
1. Kan de Xni-8100 overweg met reference Ati drivers of moet XXODD hun eigen driver pakket gebruikt worden?
2. Is de Xni-8100 uitgerust met een subwoofer?
3. Ik weet dat de verlichting van de tribal-tattoo kan veranderd worden, is dit ook zo voor de verlichting in de ventilatieroosters?
4. Organiseert XXODD binnenkort een soort back to school actie en indien ja, word er dan ook korting gegeven p de Xni-8100?
Als U eventueel ook nog enkele foto's hebt van de Xni-8100 mag u ze gerust ook even posten.
Dank bij voorbaat!
Vanwege grote problemen met mijn Asus G73jh zoals GSOD's, dode moederborden, oververhitting en veel te lange RMA procedures ben ik op zoek naar een goede vervanger voor deze laptop.
Zo kwam ik uit op de Xni-8100. Nu heb ik nog enkele vragen over deze laptop:
1. Kan de Xni-8100 overweg met reference Ati drivers of moet XXODD hun eigen driver pakket gebruikt worden?
2. Is de Xni-8100 uitgerust met een subwoofer?
3. Ik weet dat de verlichting van de tribal-tattoo kan veranderd worden, is dit ook zo voor de verlichting in de ventilatieroosters?
4. Organiseert XXODD binnenkort een soort back to school actie en indien ja, word er dan ook korting gegeven p de Xni-8100?
Als U eventueel ook nog enkele foto's hebt van de Xni-8100 mag u ze gerust ook even posten.
Dank bij voorbaat!
Verwijderd
Beste Esparoba2,
1: Op de vorige generatie was dit geen probleem. Ik zal dit even testen maandag / dinsdag als ik tijd heb.
2: De audio specificaties zijn als volgt:
High Definition Audio
5.1 digitaal (SP/DIF coaxiaal en HDMI)
4 stereo speakers ingebouwd
subwoofer ingebouwd
microfoon ingebouwd
Maar eerlijk is eerlijk, verwacht er geen wonderen van, een echte subwoofer zou een te groot magnetisch veld opwekken dus het is meer een aanvulling op lage tonen. (is voor iedere notebook zo)
3: Ook ja.
4: Nee dit is niet gepland vanuit de (XXODD marketingafdeling op dit moment. Sowieso is dit niet een notebook voor de gemiddelde student qua prijs dus vermoed ook geen acties met dit model. En wat de prijzen betreft we hebben altijd al korting over de normale prijzen. (dus eigenlijk alle dagen van het jaar studentkorting
)
Foto's kunt u hier vinden.
Als er nog vragen zijn beantwoord ik u deze uiteraard graag.
Mvg.
1: Op de vorige generatie was dit geen probleem. Ik zal dit even testen maandag / dinsdag als ik tijd heb.
2: De audio specificaties zijn als volgt:
High Definition Audio
5.1 digitaal (SP/DIF coaxiaal en HDMI)
4 stereo speakers ingebouwd
subwoofer ingebouwd
microfoon ingebouwd
Maar eerlijk is eerlijk, verwacht er geen wonderen van, een echte subwoofer zou een te groot magnetisch veld opwekken dus het is meer een aanvulling op lage tonen. (is voor iedere notebook zo)
3: Ook ja.
4: Nee dit is niet gepland vanuit de (XXODD marketingafdeling op dit moment. Sowieso is dit niet een notebook voor de gemiddelde student qua prijs dus vermoed ook geen acties met dit model. En wat de prijzen betreft we hebben altijd al korting over de normale prijzen. (dus eigenlijk alle dagen van het jaar studentkorting
Foto's kunt u hier vinden.
Als er nog vragen zijn beantwoord ik u deze uiteraard graag.
Mvg.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 14:17 ]
Zit naar deze variaties te kijken, maar twijfel nog een beetje wat voor mij noodzakelijk en wat echt overkill is:
rijs:
(inclusief BTW)
€ 1.084,00
XXODD XNi7110 17,3�
* Intel Core i5 540M (2,53GHz/3,06GHz, 3MB, ge�ntegreerde HD graphics)
* 4GB DDR3 geheugen (2x 2GB)
Gforce Gt 330m
* 640GB SATA harde schijf 5400RPM
* DVD brander
* Geen extra notebook muis
* geen apart toetsenbord
* Professional notebook tas (15,6"/17")
* Geen besturingssysteem
* Geen Office 2007 applicatiesoftware
* 2 jaar carry-in garantie
* Geen uitgebreide pixelcontrole
* QWERTY (US, internationaal)
rijs:
(inclusief BTW)
€ 1.716,00
XXODD XNi870cu 17,3�
* Intel Core i5 540M ** (2,53GHz, 3,06GHz Turbo, 3MB)
* nVIDIA GeForce GTX285m, 1GB GDDR3
* 4GB DDR3 1333MHz geheugen (2x 2GB)
* 500GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache)
* Geen RAID, 2 aparte volumes
* DVD brander
* geen apart toetsenbord
* Luxe notebooktas 19"
* Geen besturingssysteem
Wat doe ik er mee? Desktopvervanging, excel/word/internet, foto- en videobewerking, wat games van de volgende types: WoW, Lotro, Magic Online (maar dat vraagt geen belangrijke eigenschappen van een laptop) en pro cycling manager. Soms nog een strategiespel van Sid Meyer (civ, railroads etc) en wellicht starcraft 2.
An sich zou je verwachten dat het prima op de eerste configuratie draait, buiten starcraft, maar ik zie ook hogere kaarten die slechter zouden draaien op WoW, dus ik snap de performance van deze tabel niet altijd
http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html
rijs:
(inclusief BTW)
€ 1.084,00
XXODD XNi7110 17,3�
* Intel Core i5 540M (2,53GHz/3,06GHz, 3MB, ge�ntegreerde HD graphics)
* 4GB DDR3 geheugen (2x 2GB)
Gforce Gt 330m
* 640GB SATA harde schijf 5400RPM
* DVD brander
* geen apart toetsenbord
* Professional notebook tas (15,6"/17")
* Geen besturingssysteem
rijs:
(inclusief BTW)
€ 1.716,00
XXODD XNi870cu 17,3�
* Intel Core i5 540M ** (2,53GHz, 3,06GHz Turbo, 3MB)
* nVIDIA GeForce GTX285m, 1GB GDDR3
* 4GB DDR3 1333MHz geheugen (2x 2GB)
* Geen RAID, 2 aparte volumes
* DVD brander
* geen apart toetsenbord
* Luxe notebooktas 19"
* Geen besturingssysteem
Wat doe ik er mee? Desktopvervanging, excel/word/internet, foto- en videobewerking, wat games van de volgende types: WoW, Lotro, Magic Online (maar dat vraagt geen belangrijke eigenschappen van een laptop) en pro cycling manager. Soms nog een strategiespel van Sid Meyer (civ, railroads etc) en wellicht starcraft 2.
An sich zou je verwachten dat het prima op de eerste configuratie draait, buiten starcraft, maar ik zie ook hogere kaarten die slechter zouden draaien op WoW, dus ik snap de performance van deze tabel niet altijd
Verwijderd
Beste,
Ik moet nu meteen weer weg naar een klant maar even als korte reactie.
Ik zou voor de bovenste gaan, tevens is de XNI870cu uitverkocht (is letterlijk nog één notebook van in heel Nederland)
De opvolger wordt de XNI880cu met ATI kaarten, levertijd is nog onbekend.
Mvg.
Ik zou voor de bovenste gaan, tevens is de XNI870cu uitverkocht (is letterlijk nog één notebook van in heel Nederland)
Mvg.
Verwijderd
Beste experts,
Goed om te zien dat er een actief en actueel topic is over Xxodd. Ook ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe laptop en twijfel tussen een Sony Vaio en een Xxodd XNi7110 in de volgende samenstellingen:
XXODD XNi7110 17,3
- Intel Core i5 520M (2,40GHz/2,93GHz, 3MB, geïntegreerde HD graphics)
- 4GB DDR3 geheugen (2x 2GB)
- nVidia GeForce GT330M 1GB GDDR3
- 500GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache)
- 17,3" HD+ LED-scherm ClearView HD+ resolutie 1600x900
- Windows 7 Home Premium (64 bit)
Sony Vaio F-serie VPCF12V5010B.NL3
- Intel® Core™ i5 processor 520M - 2.40 GHz
- 4GB 1066MHz DDR3-SDRAM
- NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
- 320 GB Serial ATA (7200 u/min)
- Display: 41,6 cm LCD, 1600x900
- Legitieme Windows® 7 Home Premium (64bit)
Prijsverschil is 125 euro in het nadeel van de Xxodd...
Gebruik:
- Office (Word en Excel)
- Adobe CS3 (Photoshop en Indesign)
- Internet
- Wellicht wat eenvoudig video-werk met bijv. Windows Movie Maker, maar mag weinig naam hebben
Buiten de wat kleinere harde schijf van de Sony (wat voor mij geen probleem vormt) lijken bij laptops me qua specificaties nagenoeg identiek. Daar ik echter een redelijke computerleek ben, enkele specifieke vragen:
- Mis ik belangrijke verschillen in specificaties tussen beide laptops?
- Hoe is deze specificatie voor mijn wensen? Ik verwacht dat ik hiermee ruime overcapaciteit heb, maar dat heb ik liever dan een i3 pakken voor 100 euro minder en dan over 2 jaar constateren dat het allemaal toch wel krap aan is.
- Hoe is de beeldkwaliteit van de Xxodd in verhouding tot de Sony (die erg goed bekend staat). Ik ben juist een liefhebber van een glanzend scherm met heldere kleuren, dus mocht dat meespelen dan is dat mijn voorkeur.
- Design; tsja persoonlijke smaak natuurlijk, maar de Vaio staat bekend om zijn strakke design. De Xxodd heb ik nog niet in het echt gezien. Uiterlijk lijkt me vrij zakelijk, hoewel het gedeelte rondom de mousepad zo'n geborstelde structuur lijkt te hebben, wat me wel mooi lijkt. Mensen die de 7110 al in het echt hebben gezien?
- Ik vermoed dat de Xxodd vrij clean geïnstalleerd zal zijn, en de Sony een berg extra spullen erop zal hebben, toch? Heeft (denk ik) beiden zijn voors en tegens. De extra's trekken natuurlijk geheugen, maar anderzijds lees ik ook dat je op een pc met weinig extra's wellicht veel drivers en plug-ins moet downloaden/installeren? Ik heb hier weinig verstand van, dus ik citeer even wat ik links en rechts lees.
Ik stel jullie deskundige reactie op prijs. Mochten er andere belangrijke verschillen tussen beiden zijn, dan hoor ik dat uiteraard ook graag.
Goed om te zien dat er een actief en actueel topic is over Xxodd. Ook ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe laptop en twijfel tussen een Sony Vaio en een Xxodd XNi7110 in de volgende samenstellingen:
XXODD XNi7110 17,3
- Intel Core i5 520M (2,40GHz/2,93GHz, 3MB, geïntegreerde HD graphics)
- 4GB DDR3 geheugen (2x 2GB)
- nVidia GeForce GT330M 1GB GDDR3
- 500GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache)
- 17,3" HD+ LED-scherm ClearView HD+ resolutie 1600x900
- Windows 7 Home Premium (64 bit)
Sony Vaio F-serie VPCF12V5010B.NL3
- Intel® Core™ i5 processor 520M - 2.40 GHz
- 4GB 1066MHz DDR3-SDRAM
- NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
- 320 GB Serial ATA (7200 u/min)
- Display: 41,6 cm LCD, 1600x900
- Legitieme Windows® 7 Home Premium (64bit)
Prijsverschil is 125 euro in het nadeel van de Xxodd...
Gebruik:
- Office (Word en Excel)
- Adobe CS3 (Photoshop en Indesign)
- Internet
- Wellicht wat eenvoudig video-werk met bijv. Windows Movie Maker, maar mag weinig naam hebben
Buiten de wat kleinere harde schijf van de Sony (wat voor mij geen probleem vormt) lijken bij laptops me qua specificaties nagenoeg identiek. Daar ik echter een redelijke computerleek ben, enkele specifieke vragen:
- Hoe is deze specificatie voor mijn wensen? Ik verwacht dat ik hiermee ruime overcapaciteit heb, maar dat heb ik liever dan een i3 pakken voor 100 euro minder en dan over 2 jaar constateren dat het allemaal toch wel krap aan is.
- Hoe is de beeldkwaliteit van de Xxodd in verhouding tot de Sony (die erg goed bekend staat). Ik ben juist een liefhebber van een glanzend scherm met heldere kleuren, dus mocht dat meespelen dan is dat mijn voorkeur.
- Design; tsja persoonlijke smaak natuurlijk, maar de Vaio staat bekend om zijn strakke design. De Xxodd heb ik nog niet in het echt gezien. Uiterlijk lijkt me vrij zakelijk, hoewel het gedeelte rondom de mousepad zo'n geborstelde structuur lijkt te hebben, wat me wel mooi lijkt. Mensen die de 7110 al in het echt hebben gezien?
- Ik vermoed dat de Xxodd vrij clean geïnstalleerd zal zijn, en de Sony een berg extra spullen erop zal hebben, toch? Heeft (denk ik) beiden zijn voors en tegens. De extra's trekken natuurlijk geheugen, maar anderzijds lees ik ook dat je op een pc met weinig extra's wellicht veel drivers en plug-ins moet downloaden/installeren? Ik heb hier weinig verstand van, dus ik citeer even wat ik links en rechts lees.
Ik stel jullie deskundige reactie op prijs. Mochten er andere belangrijke verschillen tussen beiden zijn, dan hoor ik dat uiteraard ook graag.
De I3 is een goede processor voor de gebruiken die je opnoemt. Echter pas wel op met met video-editing en photoshop. Zeker als je minimaal twee jaar mee wilt gaan. Misschien dan toch voor die I5 520 gaan.Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:31:
Het scherm van de F12 is beroemd. Alleen heb je de verkeerde F12 dan. Het gaat hierbij om het premium scherm wat alleen geleverd wordt bij de F12 met I7 QM. Dan kom je uit op een minimum prijs van ongeveer €1400-1500 euro. Echter wordt bij dit scherm weer vaak dode pixels geconstateerd en is het mat ipv glanzend.
Sony installeert erg veel onzin mee. Een clean install na ontvangst is een must. Meestal heeft dit veel haken en ogen om hand.
De F12 is een goede laptop en XXODD staat ook goed bekend. Specificaties zien er tot op detail nagenoeg hetzelfde uit. Zelfde snelheid geheugen, zelfde GPU en zelfde snelheid (RPM) harde schijf. De keus zal hem voor jou inderdaad gaan liggen in het design. Neem echter ook nog even de after-sales en de garantie regeling mee. Ook hier zijn redelijk wat klachten over bij Sony...
Verwijderd
Beste Remco J,
Een groot deel is al gezegd door propheseus maar in reactie tot uw vragen.
Voor uw gebruik is het scherm van de XXODD net iets beter, tevens is de (snellere) 500Gb hdd in het voordeel, tel dit op naast de grotere flexibiliteit maakt dit voor mij de XXODD de winnaar.
De afgelopen paar weken heb ik veel klanten die mij een vergelijking tussen de nieuwste Sony modellen en XXODD notebooks vragen. Het is waar dat het WUXGA scherm van de Sony bovengemiddeld is, dit wil niet zeggen dat XXODD slechte schermen levert, zeker het scherm in de XNI9270d is prachtig, maar qua kleurreproductie wint het high-end (welke weer een stuk duurder is dan de XXODD) Sony het. Wel met helaas de al genoemde nadelen zoals de pixels.
Om de punten af te lopen:
1: Keyboard layout, scherm, degelijkheid (beide wel goed!) en een OEM Windows licentie versus een Sony licentie.
2: Voor uw gebruik voldoet het maar de Core i3 zou ik niet kiezen. De Core i3 is een goede en snelle CPU maar tijdens volledige belasting is het verschil, zeker gezien uw werkzaamheden, merkbaar!
3: De XXODd Heeft een Helder LED scherm, persoonlijk (maar laat ook vooral de gebruikers spreken) vind ik de XXODD iets beter, los van de WUXGA Sony.
4: Heb hem al in het echt gezien. Komt zeer chique over. Helaas heb ik nog geen foto’s van deze notebook in het echt online gezet (ziet u ook eerdere berichten waar ik dit wel doe, hoop over niet al te lange tijd ze online te kunnen zetten)
5: U hoeft helemaal geen drivers te downloaden? De XXODD komt compleet voorgeinstalleerd geleverd. Nero staat er al op, Windows is geïnstalleerd en alle drivers geïnstalleerd en Office starter staat er al vast op. Het is juist de Sony die lastiger is om helemaal schoon te maken.
Mvg.
Een groot deel is al gezegd door propheseus maar in reactie tot uw vragen.
Voor uw gebruik is het scherm van de XXODD net iets beter, tevens is de (snellere) 500Gb hdd in het voordeel, tel dit op naast de grotere flexibiliteit maakt dit voor mij de XXODD de winnaar.
De afgelopen paar weken heb ik veel klanten die mij een vergelijking tussen de nieuwste Sony modellen en XXODD notebooks vragen. Het is waar dat het WUXGA scherm van de Sony bovengemiddeld is, dit wil niet zeggen dat XXODD slechte schermen levert, zeker het scherm in de XNI9270d is prachtig, maar qua kleurreproductie wint het high-end (welke weer een stuk duurder is dan de XXODD) Sony het. Wel met helaas de al genoemde nadelen zoals de pixels.
Om de punten af te lopen:
1: Keyboard layout, scherm, degelijkheid (beide wel goed!) en een OEM Windows licentie versus een Sony licentie.
2: Voor uw gebruik voldoet het maar de Core i3 zou ik niet kiezen. De Core i3 is een goede en snelle CPU maar tijdens volledige belasting is het verschil, zeker gezien uw werkzaamheden, merkbaar!
3: De XXODd Heeft een Helder LED scherm, persoonlijk (maar laat ook vooral de gebruikers spreken) vind ik de XXODD iets beter, los van de WUXGA Sony.
4: Heb hem al in het echt gezien. Komt zeer chique over. Helaas heb ik nog geen foto’s van deze notebook in het echt online gezet (ziet u ook eerdere berichten waar ik dit wel doe, hoop over niet al te lange tijd ze online te kunnen zetten)
5: U hoeft helemaal geen drivers te downloaden? De XXODD komt compleet voorgeinstalleerd geleverd. Nero staat er al op, Windows is geïnstalleerd en alle drivers geïnstalleerd en Office starter staat er al vast op. Het is juist de Sony die lastiger is om helemaal schoon te maken.
Mvg.
Verwijderd
over de sony bloatware...
dus ja, een clean instal is een echte must met een sony als je het mij vraagt.
op de pc waar ik nu werk draait een 2 weken oude instal, met 39 processen en 836MB RAM gebruik incl. firefox.Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:17:
Ik denk dat ik nu de meeste bloatware heb verwijderd en mijn F12S het best heb geoptimaliseerd. Hij start op in 34 seconden, met aanmelden tot hij klaar is met laden duurt 58 seconden in totaal. Hij heeft standaard 80 processen en gebruikt gemiddeld 1,26GB RAM. Is dit een goed resultaat?
dus ja, een clean instal is een echte must met een sony als je het mij vraagt.
Ik heb nog wel even tijd om af te wachten. Hoe lang duurt het wrsch nog totdat de 5870 weer beschikbaar is, en hoe lang duurt het volgens verwachting tot de opvolger er daadwerkelijk is? Zit een beetje op de wip hoe snel ik eea wil laten zijn, zeker met diablo 3 aan de horizon, wat ik waarschijnlijk ook wel wil spelen. Kan iemand me trouwens uitleggen hoe het zit met deze tabel, waar nieuwe en snelle videokaarten met voldoende geheugen voor WoW ineens niet voldoende krachten lijken voor de hoogste settings (bijv de ati 5730, 5650 en 5165)Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:08:
Beste,
Mvg.
Verwijderd
Beste,
De XNI870 (met ATI) is EOL.
De ATI XNi880cu is, zoals vermeld, nog onbekende levertijd. Als ik een goede schatting mag doen -+ 2 weken voor ze binnen zijn en dan de eerste order die worden uitgeleverd een week later.
Wat de 3D kaarten betreft, voldoende geheugen zegt helemaal niets over de performance van een 3Dkaart, het is de GPU (grafische processor) die de echte snelheid bepaalt. De hoeveelheid geheugen is meer voor het aantal grafische opties wat u open kunt zetten en hogere resoluties.
Mvg.
De XNI870 (met ATI) is EOL.
De ATI XNi880cu is, zoals vermeld, nog onbekende levertijd. Als ik een goede schatting mag doen -+ 2 weken voor ze binnen zijn en dan de eerste order die worden uitgeleverd een week later.
Wat de 3D kaarten betreft, voldoende geheugen zegt helemaal niets over de performance van een 3Dkaart, het is de GPU (grafische processor) die de echte snelheid bepaalt. De hoeveelheid geheugen is meer voor het aantal grafische opties wat u open kunt zetten en hogere resoluties.
Mvg.
Welke XXODD laptops zijn voorzien van een volledig backlit keyboard (wat aan en uit kan)? Ik zie het nergens specifiek staan, dus mag ik concluderen dat dit geen beschikbare optie is?
Trust the force Luke, you always hit something
Klopt het dat de XXODD 860TNU UEFI heeft in plaats van een klassieke BIOS? Ik kan namelijk prima booten vanaf een GPT schijf.
Verwijderd
De XXODD XNi7110 lijkt zo'n beetje alles te hebben wat ik zoek.
Er is echter nog een "maar" en dat is het geluidsniveau van de fan.
Iemand enig idee wat hiervan te verwachten?
zijn deze notebooks overigens ook gewoon en op korte termijn leverbaar?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 12:59 ]
@empie2k5
Dit staat één topic pagina terugVerwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:52:
Beste Propheseus,
Verwijderd
Beste,Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:20:
De XXODD XNi7110 lijkt zo'n beetje alles te hebben wat ik zoek.
Het geluidsniveau is als normaal te bestempelen.
Geen extreem luide ventilator, goed te vergelijken met een gemiddelde niet-gaming 17".
Er zitten ook geen extra fans in zoals bij de XNi880cu bijvoorbeeld.
@ de andere vraag, propheseus heeft hem al beantwoord met een eerdere reactie van mij
Mvg.
Verwijderd
Ik kan in de eerdere reacties niets vinden over voorraad of levertijden (excuses als ik er toch langs blijk te kijken..)
Kun je aangeven hoe lang mijn eerste XXODD op zich zal laten wachten?
Zijn er inmiddels ook al foto's van de 7110?
mvg
Kun je aangeven hoe lang mijn eerste XXODD op zich zal laten wachten?
Zijn er inmiddels ook al foto's van de 7110?
mvg
@Notebooktotaal
Is er al iets meer duidelijkheid over de ATI 5870 in de 880cu en wat dat voor een gevolg heeft voor de prijs? Ik weet dat het nog maar een weekje geleden is dat het je gevraagd is maar XXODD site levert ook nog geen duidelijk antwoord.
Is er al iets meer duidelijkheid over de ATI 5870 in de 880cu en wat dat voor een gevolg heeft voor de prijs? Ik weet dat het nog maar een weekje geleden is dat het je gevraagd is maar XXODD site levert ook nog geen duidelijk antwoord.
Weet iemand hoe ik op mijn XXODD 860tnu vanaf CD moet booten?
Ik heb Windows 7 op een GPT partitie geïnstalleerd, en sinds ik dat gedaan hebt honoreert de EFI de bootvolgorde niet meer die in de EFI setup (zoals je ook de BIOS setup had) is ingesteld. Ook als ik de harddisk uit de bootvolgorde haal met de 'x' toets, start ie er alsnog van op. Of ik de harddisk nou bovenaan op 1 zet of onderaan op 5, hij blijft ervan booten terwijl hij de cd wel even laat spinnen. De enige manier waarop ik van cd kan booten is door met Shift+1 de harddisk in te disablen in de bootvolgorde lijst. Enige idee waarom ik niet van CD kan booten? Ik vermoed zelf dat de EFI extenties die Windows 7 64-bit installeert er iets mee te maken hebben.
Ik heb Windows 7 op een GPT partitie geïnstalleerd, en sinds ik dat gedaan hebt honoreert de EFI de bootvolgorde niet meer die in de EFI setup (zoals je ook de BIOS setup had) is ingesteld. Ook als ik de harddisk uit de bootvolgorde haal met de 'x' toets, start ie er alsnog van op. Of ik de harddisk nou bovenaan op 1 zet of onderaan op 5, hij blijft ervan booten terwijl hij de cd wel even laat spinnen. De enige manier waarop ik van cd kan booten is door met Shift+1 de harddisk in te disablen in de bootvolgorde lijst. Enige idee waarom ik niet van CD kan booten? Ik vermoed zelf dat de EFI extenties die Windows 7 64-bit installeert er iets mee te maken hebben.
Verwijderd
Beste Hubertus,
Mijn opmerking over de andere vraag was gericht aan gebruiker Empie2k5 (wie zijn vraag eerder al door mij was beantwoord in dit topic en Propheseus aangaf) .
De levertijd van de Xni7710 is net wat langer, vandaag de laatste 2 verkocht ;-) Maar ze komen eind deze week (vrijdag) weer binnen samen met de 5100 series.
Leverin na ontvangst afhankelijk van uw configuratie -+ 4 werkdagen. (let wel, het begint wat drukker te worden door bestellende studenten)
Foto’s kan ik even dus niet maken omdat ze net zijn uitverkocht maar zodra ik er hier een voor de klant uit de doos moet halen zal ik dit doen.
@ propheseus, net overleg gehad. Als hij al komt (blijft onzeker) zit de levertijd nu minimaal op oktober, helaas dus geen snel alternatief. Heb met BTO nog overlegd of ze de 17CL33 met ATI kunnen krijgen maar ook dat gaat lastig worden. Als u dus een XNI870cu alternatief zoekt wordt het op dit moment de BTO 17CL33 of de (veel snellere) XNI880cu met GTX 480m.
@ Sebazzz.
Windows 7 zou niet aan uw bios instellingen moeten / mogen / kunnen komen. Het lijkt mij dat uw CD speler mogelijk moeite heeft met het lezen, niets herkent en hierdoor automatisch doorschiet naar de harddisk. Als (door het uitsluiten van de harddisk) hij wat langer kan zoeken ziet hij wel de files. Duurt het dus lang voor hij van de CD wil booten? If so zou ik de lens eens schoonmaken.
Mvg.
Mijn opmerking over de andere vraag was gericht aan gebruiker Empie2k5 (wie zijn vraag eerder al door mij was beantwoord in dit topic en Propheseus aangaf) .
De levertijd van de Xni7710 is net wat langer, vandaag de laatste 2 verkocht ;-) Maar ze komen eind deze week (vrijdag) weer binnen samen met de 5100 series.
Leverin na ontvangst afhankelijk van uw configuratie -+ 4 werkdagen. (let wel, het begint wat drukker te worden door bestellende studenten)
Foto’s kan ik even dus niet maken omdat ze net zijn uitverkocht maar zodra ik er hier een voor de klant uit de doos moet halen zal ik dit doen.
@ propheseus, net overleg gehad. Als hij al komt (blijft onzeker) zit de levertijd nu minimaal op oktober, helaas dus geen snel alternatief. Heb met BTO nog overlegd of ze de 17CL33 met ATI kunnen krijgen maar ook dat gaat lastig worden. Als u dus een XNI870cu alternatief zoekt wordt het op dit moment de BTO 17CL33 of de (veel snellere) XNI880cu met GTX 480m.
@ Sebazzz.
Windows 7 zou niet aan uw bios instellingen moeten / mogen / kunnen komen. Het lijkt mij dat uw CD speler mogelijk moeite heeft met het lezen, niets herkent en hierdoor automatisch doorschiet naar de harddisk. Als (door het uitsluiten van de harddisk) hij wat langer kan zoeken ziet hij wel de files. Duurt het dus lang voor hij van de CD wil booten? If so zou ik de lens eens schoonmaken.
Mvg.
Nee, het is niets hardwarematigs want voordat ik mijn Windows installatie had geïnstalleerd ging het prima. Het enige verschil is dat deze Windows installatie op een GPT gepartitioneerde schijf staat en niet op een MBR gepartitioneerde schijf. De laptop heeft ook geen klassieke BIOS, het is een EFI. Wikipedia beschrijft het ook, EFI laadt van de primaire harde schijf van de eerste partitie die in FAT is geformatteerd en aangegeven in de GPT tabel als EFI partition de extensions. Dus dat Windows zich erin mengt is niet gek.
Wanneer kan XXODD de systemen leveren op basis van de Clevo X7200 barebone?
P•BOOK 15C30U FULL HDATI 5650 1GB DDR3 + CORE i7
Beeldscherm: 15.6 inch FULL-HD LED Glare TFT, (res. 1920x1080)
NON-GLARE FILM (15): NON Glare film optioneel
Videokaart: ATI HD Mobility Radeon™ 5650 1GB DDR3
Chipset: Intel® Cantiga PM55 1333MHz FSB + ICH10M
**Processor Core i7: Intel® Core™ i7 -720QM 1.60GHz 6Mb Cache (2.80GHz Turbo)
**RAM DDR3 1333 (1): 2GB Corsair eXtreme DDR3-1333MHz (slot 1)
**RAM DDR3 1333 (2): 2GB Corsair eXtreme DDR3-1333MHz (slot 2)
**Harddisk: 500GB 7200 rpm+Shock Protection (Max MB/s 80 lezen / 75 schrijven)
**Optische disk SATA: Blu-Ray drive + PowerDVD (BD-ROM+DVDRW)
DVD-Software: DVD Software optioneel
**WLAN Centrino2: Intel® Centrino® Advanced-N 6300, ABGN, Dual Band, 450MB
Accu: 6-cell Primary Lithium-Ion Batterij
Bluetooth: Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)
TV-Tuner: TV-Tuner optioneel
USB: 4 x USB 2.0
VGA-poort: 1 x D sub 15-Pin VGA poort
HDMI Poort: HDMI aansluiting voor extern LCD scherm / HD TV
Webcam: Ingebouwde 2 MegaPixel WebCam + Microfoon
Keyboard Layout: QWERTY Toetsenbord (VS-Internationaal voor NL)
LAN: 10/100/1000 GigaBit Ethernet (RJ45)
Bluetooth Draadloze Speakers: Bluetooth Speakers Optioneel
Cardreader: 3-in-1 card reader (MMC, SD and MS)
Audio: Microfoon Ingang, Speaker uitgang
Audio: Realtek geluidskaart met HD Audio ondersteuning
Audio: Ingebouwde Stereo speakers
Beveiliging: Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen
Microsoft Office (OEM): Microsoft Office Optional
**Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64 bit – NEDERLANDS
Gewicht: 2.73 Kg
**Garantie: 2 jaar Pick up and return (i.p.v. 2 jaar carry in garantie)
PIXEL Garantie HD+: Pixel warranty optional
Reiniging TFT: BTO TFT Reinigingsdoek, Microvezel.
AKTIE: GRATIS BTO Draagtas + USB mini muis + muismat + stereo oordopjes twv 39 euro
Draagtas: Draagtas optioneel
Dan zou ik op volgend configuratie komen met een 15C30U. Ik moet wel zeggen dat ik het uiterlijk van deze BTO juist niet zo kan waarderen. En die 5650 ben ik niet geheel dol heb. Staat hij wel op volledige clock? In zoveel laptops wordt hij namelijk underclocked (zoals Sony Vaio VPC-e). De wireless netwerkkaart kan toch ook 5Ghz aan hè?
Jammer dat XXODD net zo'n grote verandering gaat doorbrengen, ik had het gepland staan in september om hem aan te schaffen. Misschien dan nog een maandje doorschuiven en wachten wat in oktober komt.
Beeldscherm: 15.6 inch FULL-HD LED Glare TFT, (res. 1920x1080)
NON-GLARE FILM (15): NON Glare film optioneel
Videokaart: ATI HD Mobility Radeon™ 5650 1GB DDR3
Chipset: Intel® Cantiga PM55 1333MHz FSB + ICH10M
**Processor Core i7: Intel® Core™ i7 -720QM 1.60GHz 6Mb Cache (2.80GHz Turbo)
**RAM DDR3 1333 (1): 2GB Corsair eXtreme DDR3-1333MHz (slot 1)
**RAM DDR3 1333 (2): 2GB Corsair eXtreme DDR3-1333MHz (slot 2)
**Harddisk: 500GB 7200 rpm+Shock Protection (Max MB/s 80 lezen / 75 schrijven)
**Optische disk SATA: Blu-Ray drive + PowerDVD (BD-ROM+DVDRW)
DVD-Software: DVD Software optioneel
**WLAN Centrino2: Intel® Centrino® Advanced-N 6300, ABGN, Dual Band, 450MB
Accu: 6-cell Primary Lithium-Ion Batterij
Bluetooth: Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)
TV-Tuner: TV-Tuner optioneel
USB: 4 x USB 2.0
VGA-poort: 1 x D sub 15-Pin VGA poort
HDMI Poort: HDMI aansluiting voor extern LCD scherm / HD TV
Webcam: Ingebouwde 2 MegaPixel WebCam + Microfoon
Keyboard Layout: QWERTY Toetsenbord (VS-Internationaal voor NL)
LAN: 10/100/1000 GigaBit Ethernet (RJ45)
Bluetooth Draadloze Speakers: Bluetooth Speakers Optioneel
Cardreader: 3-in-1 card reader (MMC, SD and MS)
Audio: Microfoon Ingang, Speaker uitgang
Audio: Realtek geluidskaart met HD Audio ondersteuning
Audio: Ingebouwde Stereo speakers
Beveiliging: Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen
Microsoft Office (OEM): Microsoft Office Optional
**Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64 bit – NEDERLANDS
Gewicht: 2.73 Kg
**Garantie: 2 jaar Pick up and return (i.p.v. 2 jaar carry in garantie)
PIXEL Garantie HD+: Pixel warranty optional
Reiniging TFT: BTO TFT Reinigingsdoek, Microvezel.
AKTIE: GRATIS BTO Draagtas + USB mini muis + muismat + stereo oordopjes twv 39 euro
Draagtas: Draagtas optioneel
Dan zou ik op volgend configuratie komen met een 15C30U. Ik moet wel zeggen dat ik het uiterlijk van deze BTO juist niet zo kan waarderen. En die 5650 ben ik niet geheel dol heb. Staat hij wel op volledige clock? In zoveel laptops wordt hij namelijk underclocked (zoals Sony Vaio VPC-e). De wireless netwerkkaart kan toch ook 5Ghz aan hè?
Jammer dat XXODD net zo'n grote verandering gaat doorbrengen, ik had het gepland staan in september om hem aan te schaffen. Misschien dan nog een maandje doorschuiven en wachten wat in oktober komt.