[Ervaringen] De systemen en notebooks van XXODD

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

sjezus wat een apparaat zeg. Die foto's liegen er niet om. Is toch eigenlijk geen laptop meer te noemen..

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correct.
Het is echt een mobiel workstation, vaak nog gekoppeld aan een tweede scherm.
Persoonlijk heb ik in iedergeval nog nooit gehoord van een klant dat hij of zij er eens gezellig op de schoot mee ging zitten MSN’en.

Als je echter een zwaar (qua specificaties ;)) systeem zoekt wat mobiel moet zijn is het wel een goede keuze, er is in die markt namelijk nog maar zeer weinig te krijgen. (Hoewel het mijn schatting is dat we over 2 jaar steeds meer systemen zoals dit zien bij wat grotere ondernemingen. Heeft alles te maken met flexwerken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 06:48

Sebazzz

3dp

Waarom zitten er eigenlijk vier ventilators in? Er zit toch maar één processor in?
Is er toevallig iets bekend over de accuduur :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meest rechtse koelers (2) zijn voor de MXM 3Dkaarten.
De 3e koeler is voor het chipset
De 4e (rechtse) koeler is voor de processor.

Accu: 45 minuten afhankelijk van het gebruik.

Moet ik nog opmerken dat de notebook wel een verrassend lage geluidsproductie heeft. (voor iets met deze performance that is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Aryachii, ik neem aan dat je aan HOWEST gaat studeren? Als de laptop echt bedoeld is voor 3D, zou ik eerder voor een FireGL or Quadro FX kaart gaan. En die vind je bij Xxodd niet.

Je zou via Signpost een HP Elitebook kunnen kopen, voor volgend jaar zullen die ook wel een i7 hebben. Maar Signpost zelf is een verschrikkelijk bedrijf om mee te werken. Positief is wel dat je een vervanglaptop krijgt als de jouwe het begeeft.
Onderschat het gewicht van die 900f niet. Als je vaak moet wisselen tussen campus PIH en HIEPSO, dan begint dat serieus door te wegen. Ook hebben niet alle aula's beschikking tot stroom. Met 45 minuten kom je er niet.

Mijn raad, als je echt een snel systeem wilt om rendertijden een beetje binnen de perken te houden, zet dan een desktop op je kot. Sowieso is een extern scherm geen overbodige luxe voor 3D werk, en dan kan je met een redelijk budget een snel systeem in elkaar zetten.
En koop daarbij een normale, draagbare laptop. Meer ga je tijdens de les echt niet nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 08:58
He DaMarcus, ik ben nog steeds benieuwd naar de review van de 860 :) Komt die nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Heb nu deze configuratie gemaakt:

XXODD XNi771cuh 17”

■Intel Core i5 520M (2,40GHz/2,93GHz, 3MB)
■4GB DDR3 geheugen (2x 2GB)
■320GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache)

Zonder verdere diensten/muizen/OS/blu-ray kom ik dan uit op 952 euro. Ik dacht dat het wel een goede prijs/kwaliteit-verhouding was, want iets beters voor een aantrekkelijkere prijs kwam ik niet tegen. Is er iemand die dit wel vindt? Of is de i5 540M misschien een betere optie voor 30 euro meer?

Mijn budget is overigens 1000 euro.

Even over die batterij.. 45 minuten? Is dat serieus de tijd dat het gemiddeld meegaat na een volle lading? Da's toch niet van deze tijd :S Als dat zo is zie ik denk ik sowieso direct af.

[ Voor 16% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 12-01-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Dudeness,

De review is er al, echter waren er problemen met zijn camera. (en vandaar nog niet online)
Als leverancier van de notebook heb ik de tekst only versie al, als u wilt kan ik u die mailen.

Beste Kn4kw0r5t

De upgrade voor 24,95 naar de 540m het wel waard. Klein prijsverschil voor een (veel) groter verschil in performance. Niet dat de notebook meteen 10x sneller is, maar voor dat kleine bedrag zou ik de stap in performance niet laten liggen.

Let u er wel op dat deze notebook enkel AHCI ondersteund? XP zal dus met S-ATA drivers moeten worden geïnstalleerd als u deze nog wilt installeren. Vista / W7 werken uiteraard vanuit de doos direct perfect.

Mvg.

En in reactie tot uw edit: Die 45 minuten sloeg op het XNi900f model welke een "tikkeltje" zwaarder en sneller is dan de XNi771cuh

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
Bedankt voor je snelle reactie,

Hoe kan het dat ik op de XXODD website uitkom op mijn genoemde prijs? En dat de upgrade naar de 540m bij mij 30 euro kost op de XXODD website? Overigens wil ik W7 gewoon gebruiken dus dat komt goed denk ik. Deze valt dus gewoon zelf makkelijk te installeren met een (legale) DVD? Kun jij overigens wat zeggen over de accu van de door mij genoemde laptop, of niet?

Nogmaals bedankt

edit: was overigens vergeten te vermelden dat de videokaart een ATI Mobility Radeon HD 4570 is.

[ Voor 55% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 12-01-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Windows 7 is inderdaad gewoon te installeren vanaf een legale DVD en u krijgt er ook nog een driver CD bij. (zodat u niet opzoek hoeft naar drivers)
Één tip: Hoewel Windows 7 voor sommige apparaten al de driver voorgeïnstalleerd zou ik zelf de nieuwste drivers (op moment van levering dus vanaf de CD) installeren.

Als u de CD in de drive doet krijgt u een menu wat u stapsgewijs kunt aflopen, het begint met het chipset en stopt bij de webcam. (dit is dan ook direct de juiste volgorde voor installeren)

De accu bij deze notebook is een 6Cell 4000mAh, vanwege de wat zwaardere processor en pittige 3Dkaart moet u er niet 3 uur uit verwachten, maar 1.5 uur bij normaal gebruik tot (volgens fabrikant) bij licht gebruik 2/2.5 uur is haalbaar. Het belangrijkste is dan niet de 3Dkaart te gebruiken, verder speelt de schermhelderheid enorm mee.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Er zit me iets bij dat de 771 geen HDMI aansluiting heeft. Deze laptop werd mij eerst aangeboden om mijn defecte laptop te vervangen. Maar ik kijk regelmatig films via mijn TV en dat zou een probleem worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Op de XNi771cuh zit HDMI.
771 zelf zegt niet zoveel omdat er dus variaties van zijn, tijdens uw reacties hier op het forum over omruilen was de XNi771cuh nog niet leverbaar.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Duidelijk.. je weet ook alles heh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Ik ga binnenkort voor mijn verjaardag de XXODD XNi760cuh notebook aanschaffen met de volgende configuratie:

* Intel Core i7 720QM (1,60GHz/2,80GHz, 6MB)
* 4GB DDR3 geheugen (2x 2GB)
* 500GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache)
* DVD-CD +/- brander
* Windows 7 Professional (32 bit)
* AZERTY (Belgische/Franse indeling) (tja ik ben een Belg he ;) )

Nu had ik graag wat meer willen weten over de geluidskwalitiet van deze notebook.
In de foto galerij van het apparaat zie je dat de luidsprekers in het scherm verwerkt zijn. Op zich niets verkeerd mee. Maar ik vind persoonlijk dat dit er nogal inferieur qua kwaliteit uitziet.

Zou wilde ik graag weten of de geluidskwaliteit eveneens laag zou zijn (dus dat de speakers zelf brak zijn).
Bij de specificaties staat niets onder de categorie 'Audio' waardoor ik me toch wel zorgen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen zaterdag mijn toekomstige laptop besteld.

Mijn budget hiervoor was tussen de 1200/1300 Euro. Ik heb dan ook voor een Xxodd laptop gekozen met redelijk goede specs.

Voor mij is het de XXODD XNi760cuh 15,6” geworden met de volgende specs.

-Intel Core i7 720QM (1,60GHz/2,80GHz, 6MB)
-ATi Mobility Radeon 4570, 512MB GDDR2
-4GB DDR3 geheugen (2x 2GB)
-500GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache)
-Windows 7 Home Premium (64 bit)

Ik wil de laptop gaan gebruiken voor een beetje foto/video bewerking, af en toe een spelletje te kunnen spelen zoals CSS en trackmania en uiteraard internetten.

Ik kan de laptop eind deze week begin volgende week ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Esparoba2,

Geluidskwaliteit is normaal (voor een notebook).
Verwacht dus geen wonderen, het kan wel hard, maar geen mooi laag of zuiver midden.
(Zonder het product wat we verkopen af te kraken, het is op hoge volumes simpelweg schel, niet zo erg als sommige notebooks, maar zeker geen prijswinnaar)

Als u dat zoekt in een XXODD is de XNi9070d en XNi870cu een betere keuze.
Maar dat zijn dan weer 17" notebooks.

Klikt u overigens voor meer foto's van de XXODD Xni760 series hier
(Deze foto's zijn bij ons genomen en geven een "iets" beter beeld dan de standaard marketingfoto's)

Mvg.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat er binnenkort een variant van de 860cu uitkomt met Arrendale cpu icm met een HD5xxx grafisch kaartje.
In 2D: IGP van arrendale actief en HD5xxx uitgeschakeld -> lekker koel en zuinig op accu
In 3D: HD5xxx power

En uiteraard de degelijkheid van koeling en bouwkwaliteit & features van de huidige 860cu behouden.

_/-\o_ Dat wordt dan een waardige vervanger van m'n sxps 16.

Hoe zit het ondertussen met de technische issue om de 860cu review online te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:18:
Beste Esparoba2,

Geluidskwaliteit is normaal (voor een notebook).
Verwacht dus geen wonderen, het kan wel hard, maar geen mooi laag of zuiver midden.
(Zonder het product wat we verkopen af te kraken, het is op hoge volumes simpelweg schel, niet zo erg als sommige notebooks, maar zeker geen prijswinnaar)

Als u dat zoekt in een XXODD is de XNi9070d en XNi870cu een betere keuze.
Maar dat zijn dan weer 17" notebooks.

Klikt u overigens voor meer foto's van de XXODD Xni760 series hier
(Deze foto's zijn bij ons genomen en geven een "iets" beter beeld dan de standaard marketingfoto's)

Mvg.
Met de geluidskwaliteit die u beschrijft kan ik leven, en een goede hoofdtelefoon zal zeker wel helpen :) .
Ik kan uiteraard ook overwegen een van de door u voorgestelde notebooks aan te schaffen. Maar ben ik helemaal weg van de Mac Book Pro look van de 760cuh...
Daarbij komt een 17" scherm en een nVidia videokaart helaas niet mijn smaak zijn.

Maar ik wil u zeker bedanken voor de uitstekende uitleg die u gaf. Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsOo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:26
xxodd... ZUCHT.. al diverse keren ge-emailed. Geen reactie terug.
Computer is eens weggeweest voor een reparatie. Duurde ontzettend LANG!
2.5 maand.

Kreeg hem terug met een scheur in de behuizing. Ik mocht hem retour sturen, zij zouden de behuizing vervangen. Echter na 4 weken niks gehoord, na veel bellen werd er opgenomen. Ja sorry meneer, we hebben de behuizing niet op vooraad. Deze staat in backorder. Nog even geduld.

2 weken verder, weer even gebeld. Nog steeds niet binnen. Heb hem nu ongerepareerd terug gekregen en wacht nu al 4 maanden op een nieuwe behuizing.

Hebben meerdere mensen hier last van een SHIT service.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-08 20:01
Ik ben van plan om een redelijk extreme laptop te kopen. Het is eigenlijk de enige computer waarop ik zowel thuis als op de zaak zal werken. Ik heb veel processor capaciteit nodig omdat ik vaak honderden 21 mp RAW fotobestanden moet bewerken en uitrekenen naar JPG. Ondertussen doe ik dan weer wat anders en dat vraagt nogal wat van de processor, van de HD en van het interne geheugen. Daarbij wil ik dat het apparaat niet groter is van 15,6 inch, anders is het bakbeest niet meer te verplaatsen.

Mijn keuze is gevallen op de:XXODD XNi860cu 15,6”. 1920x1080 Full HD

Daarin laat ik dan de volgende onderdelen schroeven.
* Intel Core i7 820QM (1,73GHz, 3,06GHz Turbo, 8MB)
* 8GB DDR3 1333MHz geheugen (2x 4GB)
* 250GB SATA Solid State Drive G1
* Blu-ray ROM / DVD-CD +/- brander

Ik wil er verder ook korte Full HD videofilms mee kunnen monteren. Vandaar het Full HD scherm en de Blu-Ray speler (Blu-Ray opnemen zou eigenlijk mooier zijn, maar dat biedt XXODD niet). Aan de grafische kaart stel ik geen bijzondere eisen, er zit een GeForce GTX 260 in . Dat zal wel voldoen denk ik.

Omwille van de opstartsnelheid van programma's kies ik voor een SSD. Bovendien moet Adobe Lightroom op de HD previews van de foto's plaatsen en snel ophalen, dus ik verwacht ook hiervan veel snelheidswinst. Is zo'n SSD trouwens betrouwbaar genoeg en gaat deze wel lang genoeg mee? Ik hoor/lees daar heel verschillende berichten over.

En lijkt bovenstaande configuratie een verstandige keuze of zijn er betere alternatieven op de markt? Het beestje zou in deze vorm (met een tasje en W7 Pro en verlengde garantie) een slordige 3300 euro kosten.
Is dat good value for money?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsNot
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 21:14
In hoeverre zijn de SSD schijven betrouwbaar van XXODD?

Zelf zit ik te denken aan een XXODD laptop met i7 met HDD+SSD wordt alleen de laptop zo groot.. daarom de keus om misschien alleen voor 1 SSD te gaan en externe HDD, maar de betrouwbaarheid van de SSD heb ik mijn vraagtekens bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
Ik zit nu wel heel erg te twijfelen:
XXODD XNi760cuh 15,6”

HD+ LED-scherm (GlareType)
Intel Core i5 520M (2,40GHz/2,93GHz, 3MB)
4GB DDR3 geheugen (2x 2GB)
320GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache)
DVD-CD +/- brander
Geen 3.5G HSDPA module
geen Flash Drive
Geen extra notebook muis
Geen notebook tas of sleeve
Geen besturingssysteem
Geen Office 2007 applicatiesoftware
Geen BullGuard Internet Security 8.5
2 jaar carry-in garantie
Geen uitgebreide pixelcontrole
QWERTY (US, internationaal)

EUR 932
met i5 540m: EUR 967
of:
XXODD XNi771cuh 17”

Intel Core i5 540M (2,53GHz/3,06GHz, 3MB)
4GB DDR3 geheugen (2x 2GB)
320GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache)
DVD-CD +/- brander
geen Flash Drive
Geen extra notebook muis
Geen notebook tas of sleeve
Geen besturingssysteem
Geen Office 2007 applicatiesoftware
Geen BullGuard Internet Security 8.5
2 jaar carry-in garantie
Geen uitgebreide pixelcontrole
QWERTY (US, internationaal)

EUR 972
met i5 540m:
1.007,00
De tweede was een aantal weken toch zeker een paar tientjes goedkoper (zowel met de 520m als 540m). Dan zit het verschil in de grootte van het scherm en design.. Bij de eerste is overigens aangegeven: glaretype. Dus glansscherm? Hoe zit dat bij de tweede? Daar kun je namelijk niet kiezen.

Weet iemand misschien een foto te vinden waar beide modellen op staan om te vergelijken? De 760cuh is qua design een beetje macbook-achtig, en dat mag ik wel. Heb de foto's hier wat naar boven gezien, maar daar krijg ik een beetje een plasticgevoel bij het ding.

[ Voor 3% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 02-02-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

LarsOo schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:13:
xxodd... ZUCHT.. al diverse keren ge-emailed. Geen reactie terug.
Computer is eens weggeweest voor een reparatie. Duurde ontzettend LANG!
2.5 maand.

Kreeg hem terug met een scheur in de behuizing. Ik mocht hem retour sturen, zij zouden de behuizing vervangen. Echter na 4 weken niks gehoord, na veel bellen werd er opgenomen. Ja sorry meneer, we hebben de behuizing niet op vooraad. Deze staat in backorder. Nog even geduld.

2 weken verder, weer even gebeld. Nog steeds niet binnen. Heb hem nu ongerepareerd terug gekregen en wacht nu al 4 maanden op een nieuwe behuizing.

Hebben meerdere mensen hier last van een SHIT service.??
Misschien tijd om de winkel persoonlijk te bezoeken? Als ze je niet heel snel gaan helpen dat je gewoon voor de winkel gaat zitten en iedere klant die naar binnen wil aanspreek of ze wel bij XXODD een aankoop willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubuz
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:09
Er staan nieuwe laptops op de site van xxodd met nVIDIA GeForce GTX 285m 1GB kaartjes... (jammer genoeg geen nieuwe ati's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Kn4kw0r5t.

Jazeker dat wij daar foto’s van hebben:

hier klikken voor de foto’s van de XNI771cuh (Oké technisch gezien is de behuizing van de voorganger, maar dat is enkel het verschil van de locatie van de knopjes, de degelijkheid, layout, en de rest van de behuizing is het zelfde)

En

hier klikken voor de foto’s van de XNi760 series

Overigens zijn de prijzen op de XXODD site weer iets omhoog gegaan, ook wij zullen vanavond de nieuwe prijzen doorvoeren, hoewel sommige modellen ook net iets goedkoper zijn geworden.

DE 760 series is overigens niks mis mee, voelt zeer solide in de hand en is ook echt geen budget notebook. Zelfde de goedkoopste (XNa760wk) zou voor 100 tot 200 euro meer kunnen worden verkocht, ze zitten qua degelijkheid gewoon een klasse hoger dan wat men er voor moet betalen!

GlareType = Glanzend
Non-GlareType = mat.
ThisIsNot schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:43:
In hoeverre zijn de SSD schijven betrouwbaar van XXODD?

Zelf zit ik te denken aan een XXODD laptop met i7 met HDD+SSD wordt alleen de laptop zo groot.. daarom de keus om misschien alleen voor 1 SSD te gaan en externe HDD, maar de betrouwbaarheid van de SSD heb ik mijn vraagtekens bij..
Hoe betrouwbaar is een Volvo? 9 van de 10 zal zeggen zeer betrouwbaar, en toch is er altijd wel één persoon die een negatieve ervaring heeft. Wat ik wil zeggen: Er zijn altijd uitzonderingen, maar de TEAM GROUP SSD’s die XXODD gebruikt zijn in mijn ervaring (en ook als u de reviews leest op het net) van goede kwaliteit, zeker als u kijkt naar de prijs.

Er zijn trouwens ook XXODD’s waar u beide hdd’s tegelijk in kunt hebben, u was hier al mee bekend?

Mvg.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisIsNot
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-07 21:14
@Notebooktotaal: Ik ben bekend dat er een hdd en een ssd in kan.. maar zijn er dan ook nog behuizingen die niet zo enorm groot worden? Of zijn dat 2 dingen die niet echt samengaan.. heb je ook foto's van de XNI870CU en de 9070dx (buiten de officiele pressfoto's om dan) ??

De BTO ziet er trouwens wel netjes (vrij slank) uit met ook 2 hdd mogelijkheden (17 Inch Full-HD 17CL33-i7)
ik weet niet of ik de link mag posten hier maar doe het stiekem toch dit is em:
http://www.laptopplus.nl/...248/#Specificaties+Opties
enige nadeel van deze is het glare scherm

[ Voor 37% gewijzigd door ThisIsNot op 03-02-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Zijn er hier mensen met een 760cuh die een reviewtje gemaakt hebben of willen maken? Of een link naar een review? De looks van dat ding bevallen me wel erg goed, ik kwam de link tegen gepost door notebooktotaal. Hij is nu ook leverbaar met de i5 cpu, alleen de prijs vind ik persoonlijk wel vrij hoog...vandaar dat ik graag wat reviews oid zou zien :9

Klopt het dat het een heel duur merk is? Om er 4gb ram in de krijgen mag je 62,50 euro bijbetalen :/ voor iets wat toch gewoon standaard hoort te zijn in een laptop in deze categorie, van deze prijs? Is de kwaliteit zo superieur dan? Ik ben gewoon een beetje benieuwd naar het merk dus, ik blijf deze thread even volgen.

[ Voor 6% gewijzigd door bear87 op 03-02-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:33:
Ik hoop dat er binnenkort een variant van de 860cu uitkomt met Arrendale cpu icm met een HD5xxx grafisch kaartje.
In 2D: IGP van arrendale actief en HD5xxx uitgeschakeld -> lekker koel en zuinig op accu
In 3D: HD5xxx power

En uiteraard de degelijkheid van koeling en bouwkwaliteit & features van de huidige 860cu behouden.

_/-\o_ Dat wordt dan een waardige vervanger van m'n sxps 16.

Hoe zit het ondertussen met de technische issue om de 860cu review online te krijgen?
XXODD lijkt nogal een gare 'biased' voorkeur te hebben voor nVidia.
Zo hebben ze nu bij de 860CU de GTX285M voortaan.

Ik heb echter mijn ideale notebook gevonden. :)
Een bedrijf genaamd Deviltech (Duits), gebruikt dezelfde barebones voor betere prijzen en bij de 860CU bieden ze de optie voor een HD5870. :)
Volgende maand ff bestellen.... ;)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste ThisIsnot,

Ik heb zeker foto’s van deze notebook maar die zijn nogal groot.
Als u mij zou willen mailen stuur ik ze u op, dat is denk wat handiger.

Overigens ben ik bekend met de BTO, wij verkopen ze ook op onze hoofdsite en bouwjeeigenlaptop.nl. Dit is echter niet meer of minder dan een XXODD in een ander jasje. Het zijn letterlijk de zelfde systemen.

(i.a.w. de XNi870cu heeft ook een glanzend scherm bijv.)

Wel valt er nog wat te zeggen over BTO als leverancier. Ik vermoed echter dit beter in het BTO topic (geloof dat die hier ook ergens is) kan worden geplaatst.
bear87 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:58:
Zijn er hier mensen met een 760cuh die een reviewtje gemaakt hebben of willen maken? Of een link naar een review? De looks van dat ding bevallen me wel erg goed, ik kwam de link tegen gepost door notebooktotaal. Hij is nu ook leverbaar met de i5 cpu, alleen de prijs vind ik persoonlijk wel vrij hoog...vandaar dat ik graag wat reviews oid zou zien :9

Klopt het dat het een heel duur merk is? Om er 4gb ram in de krijgen mag je 62,50 euro bijbetalen :/ voor iets wat toch gewoon standaard hoort te zijn in een laptop in deze categorie, van deze prijs? Is de kwaliteit zo superieur dan? Ik ben gewoon een beetje benieuwd naar het merk dus, ik blijf deze thread even volgen.
Tja hoog, het is natuurlijk subjectief, persoonlijk vind ik het een goede prijs / prestatie package, maar voor bijvoorbeeld hardcore gamers zijn er betere configuraties, zoek je echter een goede allrounder die een hoge resolutie heeft, genoeg cpu power, en een 3Dkaart die kan meekomen is de 760CUH wel een goede keuze.

Over de 4Gb, dat is hoe XXODD heeft besloten het aan te pakken, wij vragen er inderdaad “maar” 62,50 voor (0.0% marge) waar XXODD er 66 euro voor wil. i.a.w. dat is inderdaad “automatisch” winst. Maar dan nog, het geeft gebruikers wel veel flexibiliteit, u kunt dus makkelijk geheugen van uw oude notebook overzetten, dat is dan mogelijk weer een voordeel van dit systeem, eigenlijk precies het zelfde als met Windows, standaard komt een XXODD zonder, heel handig voor studenten en mensen die nog een Windows licentie hebben.

Over de kwaliteit, het is geloof hier ook terug te vinden, maar zelf ben ik zeer positief over de XNx760 series. Zelfs de XNA760WK is DEGELIJK. Een zeer stabiel toetsenbord, geen krakende of slappe plastic behuizing, en een goed scherm. Voor dit bedrag zijn er zeker mindere te vinden!

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Bedankt, ik zal nog even een en ander bekijken erover! Metname de looks maar zeker ook de resolutie spreken me wel aan. Full hd op 15,6 inch gaat me wat tever namelijk, en de keuze is vaak óf 1366*768, óf meteen 1920 * 1080. Vandaar dat de 760 cuh inderdaad de aandacht trok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
Waarom is het eigenlijk niet mogelijk om de XNi760c met een resolutie van 1600x900 te krijgen? Als ik dat zou willen moet ik voor de XNi760cuh gaan. Maar ik heb de 4570 (die in de XNi760cuh zit) niet nodig, ik wil alleen meer werkruimte op het scherm...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobby Rifler
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 00:14
Aan de binnenkant van mijn m860tu zit allemaal plastic voor de luchtgaten. Hoort dit of is het verstandig om dit te verwijderen. Ik vind namelijk dat mijn laptop nog al snel warm wordt en daardoor de fans hard beginnen te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik neem aan dat u het rooster hiermee bedoelt?
Deze kunt u het beste laten zitten, dit voorkomt namelijk dat er grote stukken stof, of belangrijker nog, stukjes vuil in de fan kunnen komen.

Het zit er immers niet voorniks, kunt u beter (op uw eigen risico!) de fans eens schoonmaken. Aangezien het een TU is is hij vermoedelijk al een tijdje in gebruik en dan kan er soms stof in het koelsysteem komen waardoor de koeling eerder aanslaat.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:56
Weet iemand of het mogelijk is om in een 2,5 jaar oude 570ru de harde schijf te vervangen door een SSD?
Het probleem kan denk ik hooguit in de bios zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobby Rifler
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:30:
Beste,

Ik neem aan dat u het rooster hiermee bedoelt?
Deze kunt u het beste laten zitten, dit voorkomt namelijk dat er grote stukken stof, of belangrijker nog, stukjes vuil in de fan kunnen komen.

Het zit er immers niet voorniks, kunt u beter (op uw eigen risico!) de fans eens schoonmaken. Aangezien het een TU is is hij vermoedelijk al een tijdje in gebruik en dan kan er soms stof in het koelsysteem komen waardoor de koeling eerder aanslaat.

Mvg.
Tegen je advies in heb ik het toch verwijderd. Het is niet voor niks geweest, want de temperaturen zijn flink gezakt en me laptop is veel stiller geworden, zeker tijdens zware applicaties. Ik heb compressielucht in een spuitbus, daarmee zal ik de laptop eens in de zoveel tijd mee schoon spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobby Rifler
Von Henkel schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:22:
Weet iemand of het mogelijk is om in een 2,5 jaar oude 570ru de harde schijf te vervangen door een SSD?
Het probleem kan denk ik hooguit in de bios zitten..
Ik heb in mijn 1 jaar oude m860tu een ssd met succes ingebouwd. Je zou een bios upgrade kunnen overwegen?
Hier staan veel bios updates met uitleg: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=416916

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:56
Ik heb de laatste bios voor mijn grafische kaart nVIDIA GeForce8700m, en wel de 1.08
De hogere versies zijn voor andere grafische kaarten bedoeld.
Maar nu weet ik niet of het met deze versie kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Bobby Rifler schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:42:
[...]

Ik heb in mijn 1 jaar oude m860tu een ssd met succes ingebouwd. Je zou een bios upgrade kunnen overwegen?
Hier staan veel bios updates met uitleg: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=416916
Wat voor aansluiting heeft de SSD nodig?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:49

danplo

The Force is strong with me

EDIT:
Probleem/vraag inmiddels in behandeling met de dealer.

[ Voor 92% gewijzigd door danplo op 24-02-2010 17:02 ]

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keyboarder
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-04-2024
Hallo,

ik sta op het punt een XNi760cuh te configureren: Non-glare, Core i5 520M, 4GB, en de 128GB G1 SSD.

Is er iemand die een vergelijkbaar systeem heeft en mij een indicatie kan geven wat betreft de batterijduur van deze machine? Dat is namelijk de laatste openstaande vraag vooraleer ik beslis...

Vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Jazeker, de accu zal met uw configuratie bij normaal gebruk tussen de 1.5 en 2.3 uur halen.
Dit hangt uiteraard wel deels van uw gebruik af maar de combinatie tussen een LED-scherm, SSD, en Windows 7 zorgen ervoor dat u zeker een aardige tijd op de accu kunt werken ongeacht belasting.

Indien dit niet genoeg is bestaat ook nog de upgrade naar de 9Cell accu voor 129 euro.

Mag ik u overigens vragen voor wat voor gebruik u deze machine kiest? Mogelijk dat ik u daarover nog een advies kan geven qua configuratie.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keyboarder
Bedankt voor uw snelle antwoord!

Vooreerst, om te antwoorden op uw vraag, ik ga de notebook gebruiken voor mijn baan als zelfstandige copywriter/redacteur/vertaler/schrijver, alsook ook voor muziekproductie (softwarematig maar ook het live rerouten van externe instrumenten dmv een externe audiokaart). Verder zal ik er thuis natuurlijk ook al eens een filmpje op kijken en in m'n luie zetel wat surfen. Gamen niet, daar heb ik m'n desktop voor (ik bouw trouwens zelf systemen).

Ik ben dus op zoek naar een niet té kleine notebook met een batterij die lang genoeg meegaat voor comfortabel gebruik, maar tegelijkertijd toch ook krachtig genoeg is voor muziekproductie, met zo min mogelijk latency.

Ik zal effe m'n redenering overlopen, geef gerust uw mening:
- Non-glare: werken op de baan of onder fel licht, maw ik word gek van die draagbare spiegels, dus neen dank je. : )
- 4GB: 2GB is dan wel genoeg voor tekstverwerking, voor muziekproductie is het toch te krap. 8GB, tja, natuurlijk is het altijd toffer, maar ik heb serieuze reservaties wat betreft het nut; de prijs vind ik ook moeilijk te rechtvaardigen.
- 128GB G1 SSD: een grote interne schijf hoef ik niet, ik werk wel met eSata (schijf zit in een Antec MX1) + dit is de beste oplossing voor de latency & stroomverbruik. Echter, hierbij heb ik wel een probleem met deze G1. Team heeft nog steeds geen driver update met support voor TRIM uitgebracht, wat toch wel een essentiële feature is (temeer voor een schijf van +300 euro). Ik heb Team hierover gemaild, net als XXODD, maar beiden hullen zich in stilzwijgen, wat me toch niet echt vertrouwen inboezemt... Mocht u hierover meer weten, ik luister met plezier.
- Core i5 520M: wel, hierover twijfel ik ook nog. Hoewel ik de 520M de 'mooiste' processor uit de nieuwe mobiele line-up van Intel vind (qua prijs-prestatie), schat ik voor muziekproductie de Core i7 720QM toch wat hoger in, dus ik denk dan toch voor de quad te gaan. Ook al omdat die uiteindelijk slechts verwaarloosbaar meer verbruikt.
- 2 jaar pick-up & return: ik ben Belg dus pick-up & return is meer dan welkom. 3 jaar doe ik er meer dan waarschijnlijk toch niet mee, dus 2 jaar volstaat.

Dan nog wat betreft de batterij, de 9Cell accu lijkt me wel zeer interessant, maar is nu ook niet bepaald goedkoop. Kan u zeggen hoe lang ik daarop kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keyboarder
Nu ik eraan denk, wat betreft die 9Cell accu: deze is toch niet groter in formaat dan de standaard accu? Kwestie dat ik niet met zo'n laptop zit waar achteraan een stuk aangeplakt lijkt.. : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Excuseer voor de late reactie, files files en nog eens files vandaag.

In reactie tot uw vraag / antwoorden:

• Non-glare is inderdaad een goede keuze, en beter dan de “normale” oplossing om folie over het scherm te plakken.

• 8Gb kan later ook nog, bestellingen die via ons verlopen kunnen naderhand free of charge worden geüpgrade. Uiteraard blijft u dan wel na de upgrade met 2x 2Gb zitten, maar dit zal alsnog goedkoper zijn dan nu in één keer voor de 8Gb te gaan. Ik praat dan wel over 1 jaar later of iets in die richting, niet direct dus. Op zich zijn de geheugenprijzen nu al vrij laag. (300 euro voor 8Gb is ook pas nog 380 euro geweest)

• De G1 heb ik zelf een tijdje getest en het is een zeer snelle schrijf, het klopt echter dat qua support het meer “OEM” is dan een echt retail merk. Als er meer gebruikers over zouden klagen dan doen ze er mogelijk wat aan, maar ook ik zelf kan niks garanderen helaas.

• Ja, de Quadcore zal absoluut sneller zijn. Een tip: Wij hebben meerdere klanten in de muziek business en u zou niet de eerste zijn die er vervolgens achterkomt dat in sommige muziekbewerkings-pakketen de hypertreading moet uitschakelt worden. En dat, dat is een probleem want standaard worden deze notebooks met een BIOS geleverd waar dit niet in uit te schakelen is. Voor de klant die dit probleem had (is opgelost) hebben we ondertussen een bios met deze optie erin laten maken, maar voorkomen is beter dan genezen. Kijk dus of HT een probleem kan zijn met uw software.

• Als u echt precies op uw bestelling passende vragen heeft kunt u beter een e-mail sturen, dan kan ik persoonlijk daar verder op ingaan, dat zorgt voor minder “vervuiling” hier op het forum :)

• De 9Cell is groter dan normaal ja. Hij steekt paar cm uit aan de achterkant. De werktijd is ong. + 35% (dus -+ 45 minuten erbij afhankelijk van uw gebruik)

Mvg.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs92
  • Laatst online: 09-09 18:45
Ik heb op het moment 3 XXODD laptops thuis staan, maar er komt er nooit meer 1 binnen bij mij. Wat een ontzettend asociaal bedrijf.
Op 8 januari 2010 heb ik een laptop (XXODD Xni8227d) teruggestuurd voor garantie. De videokaart was kapot gegaan. Nooit van het bureau af geweest. De laptop was nog binnen de garantie, en ik ging er van uit dat hij binnen een paar weekjes wel gemaakt zou zijn.
In februari ging mijn andere Xni8827d kapot (precies dezelfde uitvoering). Ook hier weer de videokaart.
Beide laptops zijn nog steeds niet gemaakt (de 2de kan ik nog begrijpen). Het ergste vind ik wel dat XXODD mijn mailtjes consequent blijft negeren (als je iets wilt kopen reageren ze binnen 1 dag), als ik bel weet niemand iets, en hebben ze ook weinig zin om het uit te zoeken. Ik vind dit gewoon te belachelijk voor woorden, en ik raad dan ook iedereen af om ooit nog een XXODD te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Dat brengt mij meteen op de volgende vraag voor 'Notebook Totaal'...

Hoe loopt de garantie van de Xxodd notebooks bij jullie? Ook via Xxodd?

En weet je misschien wanneer de XNi860CU leverbaar zal zijn met HD5870?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bobby Rifler schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:40:
[...]
Tegen je advies in heb ik het toch verwijderd. Het is niet voor niks geweest, want de temperaturen zijn flink gezakt en me laptop is veel stiller geworden, zeker tijdens zware applicaties. Ik heb compressielucht in een spuitbus, daarmee zal ik de laptop eens in de zoveel tijd mee schoon spuiten.
Dat plastic zit (bij jou zat) daar om een bepaalde airflow te forceren in je laptop.
Het probleem is namelijk dat de HD's te weinig koeling kregen toen de laptop net uit was en wel heel erg heet werden. Dit is vanuit de fabriek opgelost door plastic over bepaalde air-vents te plakken.
Mooi? Nee, maar het helpt wel (wat). Een nadeel van het plastic is dat je GPU nu wel minder goed zijn hitte kwijt kan...

Dus uiteindelijk heb ik net als jij het plastic direct onder de GPU weggehaald en heb ik een nieuw ventilatie gat gemaakt (casemodding anyone?) direct onder de HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_maniaC schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:08:
Dat brengt mij meteen op de volgende vraag voor 'Notebook Totaal'...

Hoe loopt de garantie van de Xxodd notebooks bij jullie? Ook via Xxodd?

En weet je misschien wanneer de XNi860CU leverbaar zal zijn met HD5870?
Beste,

Nee, wij wikkelen dit waar mogelijk zelf af, en indien dit niet het geval is is er _altijd_ een oplossing te vinden. We doen immers vrij veel XXODD en dat helpt wel. (+ zoals vermoedelijk al op trustpilot gelezen de tevredenheidscijfers ;))

De levertijd is officieel week 12, maar ga uit met de productie + verzenden erbij dat begin week 13 de eerste klanten hun notebook mogen ontvangen met deze kaart.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-05 19:17
Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoelang je je laptop ongeveer kwijt bent als je hem opstuurt naar XXODD? Ik heb er namelijk een corrupt geheugenbankje inzitten. :'(

groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Kijk eens 4 posts boven je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update voor de mensen die een ATI HD5870 wensen.
De XNi870cu met deze kaarten zijn juist binnengekomen.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs92
Even een update over de 2 kapotte laptops (zie vorige post):

Afgelopen woensdag heb ik de eerste laptop (verstuurd op 8 januari) terug gekregen, hij zou weer helemaal in orde zijn. Ik was natuurlijk helemaal blij dat ik weer een laptop had.
Tot vanmiddag dan, de laptop had al last van random freezes (voor ongeveer 10 seconden deed hij helemaal niks). Daar had ik geen hele grote problemen mee. Vanmiddag begon de pret echter helemaal, de laptop bleef hangen voor een goede 5 minuten, toen heb ik hem maar even gereset. Tijdens het opstarten wachtte mij een leuke verrasing (again):
http://twitpic.com/184kty

De laptop heeft in 2 dagen weer exact dezelfde problemen als ruim 2 maanden terug !! Vandaag kon ik XXODD niet meer bereiken, maar maandag gaan ze een hele boze mathijs92 aan de telefoon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Man man, die aftersales van hen vallen me toch wel echt zwaar tegen hoor.
Ik lees niets anders dan negatieve verhalen hier.
Misschien tijd om eens met 10-20 man de consumentenbond te tippen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-05 19:17
mja, ik had niet echt veel zin om het hele topic door te lezen. Maar je bent dus je laptop grofweg 2 maanden kwijt. Mja, dan moet ik even tot na de volgende Lan party. :(

Het is wel klote, als je bsod s op een lan party krijgt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs92
Weer een update over mijn probleem:

De laptop die nog steeds kapot was na de reparatie, heb ik vanmiddag terug gebracht. Ook maar meteen even met XXODD gebeld, om te zeggen wat ik er van vind. De medewerker wist mij te vertellen dat er heel veel laptops met de 8600m gs videokaart terugkwamen, en dat die het na 1,5 jaar eigenlijk zeker begeven. Het probleem is nu dat Nvidia het probleem niet erkent, en dat er amper nog nieuwe moederborden van dit type gemaakt worden. Er ligt dus een hele stapel laptops die een nieuw moederbord nodig hebben, maar schijnbaar is daar dus een tekort aan.
Hij wist niet te vertellen hoe lang het ongeveer duurt voordat mijn laptops gerepareerd zijn, maar ik ga toch maar weer van 2 maanden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mathijs92 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:46:

De laptop die nog steeds kapot was na de reparatie, heb ik vanmiddag terug gebracht. Ook maar meteen even met XXODD gebeld, om te zeggen wat ik er van vind. De medewerker wist mij te vertellen dat er heel veel laptops met de 8600m gs videokaart terugkwamen, en dat die het na 1,5 jaar eigenlijk zeker begeven. Het probleem is nu dat Nvidia het probleem niet erkent, en dat er amper nog nieuwe moederborden van dit type gemaakt worden. Er ligt dus een hele stapel laptops die een nieuw moederbord nodig hebben, maar schijnbaar is daar dus een tekort aan.
Hij wist niet te vertellen hoe lang het ongeveer duurt voordat mijn laptops gerepareerd zijn, maar ik ga toch maar weer van 2 maanden uit.
Dat probleem hadden de 2007 Macbooks ook. De Nvidia 8600 is notoir slecht gebleken. Ik hoop dat je het snel gefixt krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een ssd schijf ( Intel® SSD/2.5" X25-M 160GB SATA MLC 9.5mm (bulk) ) geplaatst in mijn m860tu, en windows 7 loopt als een zonnetje.

Er hoefde geen bios update plaats te vinden, alle drivers waren van de xxodd site te downloaden, het ging gewoon _/-\o_ in een keer goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

voor m'n nieuwe laptop twijfel ik tussen een Dell Studio XPS en een XXODD XNi760cuh, beide met een Core i5 520m.

Momenteel hangt m'n beslissing zowat grotendeels af van de batterijduur. Die is volgens Dell bijna 5u met de 9 cell. Heeft er iemand een idee of de XXODD XNi760cuh met 9 cell batterij dit ook haalt? En heeft er soms iemand een foto van een XXODD XNi760cuh met 9 cell batterij, steekt deze er dan onderaan uit zoals bij Dell of steekt deze er achteraan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

5 Uur is wel zeer veel, fabrikanten vermelden doorgaans het maximaal haalbare onder de beste situatie.

Maar om antwoord te geven op uw XXODD gerelateerde vraag, 3 uur is haalbaar, met echt uw best doen mogelijk 4 uur, maar dat is het echt enorm uitrekken. Gezien de specificaties van de Dell het zelfde zijn vraag ik mij dan ook echt af of dit wel haalbaar is met de Dell.

Maargoed, de 9Cell accu's zijn op dit moment niet leverbaar via XXODD. We hebben hier wel een alternatief op maar die is enkel op aanvraag. De achterkant steekt naar achteren (zoals bij de Dell)

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 uur?
http://www.notebookcheck....670-Notebook.22064.0.html

de versie met p9600 haalt idle, geen wifi, brightness op zijn laagst, net niet de 4 uur.
de i5 is volgens mij even zuinig, de 5 uur ga je dus nooit halen

ik denk dat je blij mag zijn als de dell 3 uur haalt met surfen met muziek op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:35:
Maargoed, de 9Cell accu's zijn op dit moment niet leverbaar via XXODD. We hebben hier wel een alternatief op maar die is enkel op aanvraag. De achterkant steekt naar achteren (zoals bij de Dell)
Zo dus neem ik aan?
http://www.notebookreview.com/assets/39835.jpg
http://www.notebookreview.com/assets/39833.jpg

Bedankt voor de info, ziet ernaar uit dat ik kan rekenen op een 2u met de 6cell en 3u met de 9cell. Daar moet ik eens over slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

mathijs92 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:46:

Dat veranderd de zaak wel een beetje. Maar als ze dit soort info nu meteen aan je terug zouden koppelen (na een weekje of wat) dan had je er als klant ook een beter gevoel over gehad al die tijd.
(Je weet dan dat het overmacht is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 01:52:
[...]

Zo dus neem ik aan?
http://www.notebookreview.com/assets/39835.jpg
http://www.notebookreview.com/assets/39833.jpg

Bedankt voor de info, ziet ernaar uit dat ik kan rekenen op een 2u met de 6cell en 3u met de 9cell. Daar moet ik eens over slapen :)
Beste,

Mijn excuses, ik bedoelde naar achteren zoals op deze manier:

Afbeeldingslocatie: http://www.laptopkeyboards.org/images/9cell-PA3595U-1BRS.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.geek.com/wp-content/uploads/2008/07/thinkpad_x200_02.jpg

Maar 2 / 3 uur is inderdaad een stuk realistischer dan de 5 uur. Beetje het zelfde verhaal als met autos, ze kunnen zogenaamd wel 1 op 21 halen, maar o wee als je in de file komt (i.a.w. de auto echt gaat gebruiken i.p.v. op CC rijden)

Mvg.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, bedankt. Ik ben er nog steeds niet uit, maar ga uw oplossing zeker overwegen. Ik zou dan de 9cell erbij kopen en deze gebruiken als ik een tijdje op pad ben en de 6cell voor gewoon gebruik. Op uw website vind ik echter geen prijzen terug van de 9cell. Kan u mij anders een pm sturen met de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 06:20
Bluray branders doet XXODD nog niet aan zeker? :(

Mensen met laptops van XXODD hier, wat vinden jullie van de geluidskwaliteit uit de standaard ingebouwde speakers? Ik heb tot op heden alleen ervaring met Toshiba en Acer, waarbij Toshiba met H&K audio natuurlijk VERREweg de beste kwaliteit levert. De kwaliteit sound van de speakers uit een Acer (budget lappie overigens) is bedroevend, meer dan 5 euro hebben ze er niet aan besteed...

De reden waarom ik audio belangrijk vind is omdat ik regelmatig films in bed en op de bank kijk. Losse speakers zijn dan natuurlijk geen optie.

Daarnaast wil ik graag dat de laptop geschikt is voor het serieuze gamewerk. Op dat gebied is de Toshiba Qosmio X500-11Z beduidend minder dan bijv. een XNi 860cu, welke kwa prijs niet ver uit elkaar liggen. Prijs maakt me niet zo gek veel uit, zolang er maar kwaliteit wordt geleverd en de prestaties naar behoren zijn. Maar levert XXODD kwaliteit? De recente posts hier doen me twijfelen...

En what about de levertijd? De Toshiba heeft als bijkomend nadeel dat vrijwel geen enkele leverancier lijkt te weten wanneer ze weer X500-11Z's krijgen. Levertijden varieren tussen de 4-6 weken, en dat kan uiteraard niet gegarandeerd worden.

[ Voor 92% gewijzigd door eMiz0r op 20-03-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

De geluidskwaliteit varieert tussen de modellen.
Zo heeft de XNi9070dx een van de beste geluidsweergaves die er zijn, waar bijv. een XNI760wk gewoon “Standaard” is. Niet slecht, maar verwacht geen warm en diep geluid.

Het hangt er dus vanaf welk model u overweegt, per model kan ik uiteraard wel antwoord geven.
Voor een demonstratie van de kwaliteit van de XNi9070dx speakers kunt u hier klikken en dan de divx file openen
Ondanks dat door compressie er wat kwaliteitsverlies is denk ik dat u zelf ook tot de conclusie komt dat het nogsteeds zeer goed is.

Over de XNI860cu, helemaal niks mis mee, sowieso zijn alle huidige modellen steviger dan de meeste concurrenten in dit prijssegment, zeker de 760 series waar ik al vaker over heb gemeld dat zelfs als ze 100 euro meer zouden kosten ze nogsteeds goed zouden verkopen.

De levertijd hangt natuurlijk een beetje van de configuratie af, als u een 920i Core i7 wenst + 8Gb ram en 2 250Gb SSD’s dan kan het wat langer duren, maar doorgaans is de levering binnen 7 werkdagen gedaan, de laatste tijd zelfs binnen 4 dagen na verwerking bij ons.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
@Notebooktotaal,

Hartelijk dank voor de snelle reactie! Ik ben praktisch overtuigd, maar heb nog 1 vraag. Is het al mogelijk om een bluraybrander in (een) XXODD te krijgen of zou dit later alsnog mogelijk zijn middels een los onderdeel aanschaffen?

Ik twijfel nog tussen 2 modellen. Een SLI opstelling is gaaf, maar wat ik zo zie is dat je prestaties er niet veel op vooruit gaan tov 1 kaart. Daarentegen neemt het gewicht wel flink toe (tegen de 6 kilo).

Levertijd klinkt erg goed trouwens!

[ Voor 5% gewijzigd door eMiz0r op 20-03-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Hoewel dit normaal via XXODD / anderen niet kan (garantiekwestie) doen wij dit wel voor klanten met uiteraard behoud van de garantie.
Zodra de drive dan beschikbaar is wordt er een afspraak gemaakt om de normale drive te upgraden naar een BD burner. Maar, voor klantspecifieke zaken kunt u het beste mailen :)

Ook uw vraag over de 2 modellen kan ik denk ik beter persoonlijk beantwoorden, het hangt nml van configuratie en gebruik af, wie weet is SLI helemaal niet nodig of bijv. de meerprijs niet waard.

Hier trouwens klikken voor foto's van de XNI8100x in het echt

Mvg.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
Ik stuur zo even een mailtje naar jullie info@ adres, handelen we het daar even verder af. Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:03
Heeft iemand hier ervaring met het loslaten van de letters op de achterkant van de notebook? Ik mis nu één letter, en vind dat niet echt leuk staan :P.
Het is al moeilijk om het merk XXODD uit te moeten leggen aan mensen, maar X ODD uitleggen is wel heel lastig :D.

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:18
Bij mist 1 pootje van de 2e X, dus dat valt nog wel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:03
Bij mij is het dit:
Afbeeldingslocatie: http://rez1987.nl/GoT/21032010004.jpg

Weet iemand of ze bij XXODD een X'je op kunnen sturen? :P

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om in mijn m860tu de dvd speler te vervangen door een bay waar een 2de harde schijf in kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

@Notebooktotaal:

Kun je misschien bevestigen of de HD5870 mobility al leverbaar is voor de XNi860CU modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

13art

Moderator Mobile
Gisteren paar keer gehad dat, met het geluid op maximaal, de comp opeens op het welbekende, crash blauwe scherm vloog :S
Geen idee wat het geweest is, maar ik vermoed dat het met warmte afvoer te maken heeft (hij stond op een strijkplank... Leek ook steeds sneller te gaan dat hij weer crashte! :S

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiberiusJD
  • Laatst online: 24-03 22:59
Ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen

Ik heb wat zitten rondsurfen, en ik heb gezien dat XXODD enkele interessante aanbiedingen heeft

Maar ik weet niets over de kwaliteit, service,... van dit merk

Is het te vertrouwen, of zijn het allemaal baggerre laptops

(als jullie ervaringen goed zijn had ik gedacht aan deze XXODD XNi771cuh )

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

XXODD verkoopt niet direct aan klanten maar via dealers zoals ons.
Wat de service dus betreft bent u in eerste instantie aangewezen op uw dealer.

Wat de kwaliteit betreft, ziet u de laatste paar pagina's van dit topic, ieder merk heeft zo wel eens zijn problemen maar over het algemeen kan men zeggen dat de huidige series vrij probleemloos zijn.

De XNi771cuh is in alle respect een leuke mid-range notebook, uiteraard heb ik ervaring met dit model.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-08 22:49
TiberiusJD schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:39:
Ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen

Ik heb wat zitten rondsurfen, en ik heb gezien dat XXODD enkele interessante aanbiedingen heeft

Maar ik weet niets over de kwaliteit, service,... van dit merk

Is het te vertrouwen, of zijn het allemaal baggerre laptops

(als jullie ervaringen goed zijn had ik gedacht aan deze XXODD XNi771cuh )

Greetz
Ik heb nu ruim een jaar een xxodd 570tu en hij werkt nog uitstekend.. Mijn notebook laat menig notebooks achter zich qua kwaliteit, maar ook qua snelheid. Ik raad je aan om een xxodd te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om in mijn m860tu de dvd speler te vervangen door een bay waar een 2de harde schijf in kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
@Notebook totaal:

Kan je misschien aangeven of er een groot verschil is in temperatuur als je de HD5870 en de GTX 285M met elkaar vergelijkt? Is het systeem met de Ati echt een stuk stiller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmoes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 23:09

Sjaakmoes

XBL:Freakpost PSN:Sjaakmoes

Hallo,

Ik heb iets mindere ervaringen met XXODD.
in oktober vorig jaar (2009) is 1 van de scharnieren kapot gegaan, opzich niet zo'n big deal.
Ik heb toen de laptop teruggestuurd naar XXODD voor reparatie.
Na een aantal weken was ik toch wel benieuwd wat de status was, ik heb toen gebeld en tot mijn verbazing was de laptop nog niet klaar omdat ze de plastic frontpanel (het randje om het scherm) ook moesten vervangen en ze deze niet los bestellen, maar icm andere onderdelen om kosten te besparen.

Ik heb toen met XXODD afgesproken dat ze de laptop tijdelijk zouden lijmen en naar mij terug te sturen, en dan vervolgens een nieuwe afspraak te maken zodra het frontpanel binnen was om hem weer op te halen.

Ik heb na 2 maanden toch maar weer eens gebeld, de frontpanel was nog niet binnen. Dat was opzich nog niet zo'n probleem omdat de lijm het nog goed hield en ik de laptop toch nog minimaal nodig tot aan de stageperiode van mijn school (februari).

Ik heb toen onmiddelijk gebeld, en inderdaad. de frontpanel was binnen. Afspraak gemaakt om de laptop op te laten halen op woensdag, dan zouden ze er vrijdag aan beginnen en dan had ik hem maandag of dinsdag terug. Ik was wel tevreden met die afspraak.

Nou, laptop opgehaald. maandag, niks. dinsdag, niks. woensdag, niks. toen maar weer eens gebekld. Ja, ze beginnen er die dag nog aan en dan heb ik hem de week erop.

Nou, maandag inderdaad de 1e afleverpoging van DHL. Helaas niet thuis, dinsdag ook niet. Dus opgehaald bij het DHL depot woensdag.

Ik kom thuis, pak de laptop uit. frontpanel is inderdaad vervangen, heel netjes. Ik zet de laptop aan, hij start op. schermhelderheid veranderd een aantal keer. Wel het windows opstartgeluidje. Alleen jammer dat er verder geen beeld is....

Vandaag dus maar weer even bellen 8)7

Update: Heb gebeld, ze komen hem morgen ophalen en hij word dan volgende week ergens terug gebracht (ik hoop dat ze dat dan nu ook echt doen).

[ Voor 4% gewijzigd door Sjaakmoes op 31-03-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Skillz,

De fan's op de beide kaarten zijn gelijk.
Qua geluidsproductie op vol vermogen zal het dus niets schelen.

Wel is de nVidia met z'n 55nm productie iets warmer dan de ATI met z'n 40nm productie.
Het is en blijft echter een gaming notebook, stil zullen ze nooit worden.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs92
Afgelopen zaterdag heb ik mijn laptop op laten halen bij de dealer, hij was (eindelijk) gerepareerd. Net heb ik hem voor het eerst bekeken, en ik kan niet zeggen dat ik blij ben met wat ik zie:
http://twitpic.com/1detdd
http://twitpic.com/1deu37
Bij een van de hoeken hebben ze de schroeven zo hard aangedraaid, dat de behuizing gewoon kapot gegaan is. Ook zitten er heel veel krassen op de behuizing, zowel op de deksel, als op de binnenkant rondom het toetsenbord. Ik ben in de 2 jaar dat ik deze laptop heb altijd zeer voorzichtig geweest met mijn laptop, en ik weet zeker dat er geen krasje op zat toen ik hem opstuurde.
Ik ben benieuwd hoe ze dit op willen lossen, ik ga mijn laptop niet WEER 3 maanden inleveren door hun onkunde.
De notebook is nu wel buiten de garantie, maar omdat de schade door XS2Europe is veroorzaakt zouden zij het toch ook op moeten lossen, of denk ik nu heel raar?

Ondertussen heb ik het helemaal gehad met dit merk, als je ook maar een beetje goede service wilt moet je heel ver van XXODD weg blijven.

[ Voor 16% gewijzigd door mathijs92 op 05-04-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 15:24
Dan hoop ik dat ik mijn 570ru niet weg hoef te brengen want ik heb ook een 'probleempje'. Hopelijk hebben jullie een idee.

Sinds een paar dagen krijg ik dof geluid uit de speakers van mn xxoddje. Sterker nog het geluid komt achteruit de laptop en niet uit de speakers aan de zijkant (srs wow). Als ik mn headset een gedeelte inplug dan is het geluid ineens super uit de speakers! Heb al oude/nieuwe drivers geprobeerd. Iemand een idee?

Thanks alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Dit kan meerdere oorzaken hebben, een als ik dit zo lees vermoedelijke oorzaak is dat de "ground" in de audio-jack die detecteert of er een koptelefoon is aangesloten mogelijk storing heeft.

Probleem is dat dit hem meestal fysiek in de connector zit (bijv. te hard een keer aan de kabel getrokken terwijl hij in de notebook zat waardoor er een hefboomwerking heeft plaatsgevonden) en zodoende het hele board moet worden vervangen.

Alternatief zou u nog in bijv. Knoppix kunnen testen of het geluid daar wel goed is, immers, het is en blijft Windows. Wij hebben hier al gekkere dingen gezien ;)

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs92
Ik heb nu 13 dagen kunnen werken met mijn laptop (die met de kapotte hoek). Vanochtend was het echter weer raak.
Het probleem tijdens de POST
en in Windows
Weer een kapotte videokaart, nu is de laptop alleen buiten garantie. Ik ben benieuwd wat XXODD hiervan zegt.
Ik ga op zoek naar een nieuwe laptop, en een ding is zeker, dat is geen XXODD. Wat een ongelofelijke slechte service. Ik stuur 2 laptops op, de reparatie duurt 2 maanden, en vervolgens gaan ze beiden weer binnen 2 weken kapot, aan hetzelfde probleem. Om het helemaal af te maken wordt je laptop flink bekrast, en wordt de behuizing zelfs gebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds jaar en dag ben ik vanuit het bedrijf waaruit ik werkte dealer van XXODD. Nu ben ik zelf een bedrijf gestart en ben ik ook reseller van XXODD geworden. Er gaat wel eens wat mis met de hardware van XXODD (bij welke leverancier niet). In een eerder stadium was het dan regelmatig zo dat reparaties te lang duurden.
Gisteren heb ik een post geplaatst over mijn ongenoegen hierover. Vandaag ben ik netjes benaderd over mijn post en na het telefoon gesprek is mij helemaal helder waarom dat in die tijd zo is geweest. Erg attend van XS2 Europe om mij daarover te bellen natuurlijk :) Nu anno 2010 is de strategie aangepast en worden reparaties op een andere manier verwerkt. Ik heb er nog geen ervaring mee maar er is mij verzekerd dat alle "problemen" qua verwerkingstijd zijn opgelost. Het feit dat XS2Europe contact met mij opneemt over deze kwestie zegt natuurlijk al veel over het bedrijf.

[ Voor 154% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

ik was van plan een XXODD aan te schaffen voor live optredens (Ableton 8 + APC40 + AUDIO8), kortom, het moet een heavyduty laptop zijn die stabiel draait en tegen warmte kan, maar als ik alle ervaringen hier zo lees ben ik blij dat ik nog niet op bestellen heb geklikt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een XXODD en ik ben er zeer te spreken over, dus laat je niet kisten door 2 of 3 reageerders met negatieve ervaringen. DE meeste mensen met een positieve ervaring reageren minder dan mensen die iets te klagen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Klopt ik heb ook geen negatieve ervaringen. Ik heb zelf een XXODD 860TNU.

Die accu's die XXODD levert gaan wel lang mee lijkt het. Een jaar geleden heb ik mijn laptop gekocht, met twee accu's. En ééntje heb ik maar tot nu toe gebruikt. Het slijtage niveau was 5%. De andere accu, die tot nu toe in de la heeft gelegen is 1% gesleten. Als dit zo doorgaat kan ik met mijn laptop en accu's nog wel een paar jaar door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Alcop,

Helemaal correct! Het is een bekende internetregel dat negatieve reacties eerder worden geplaatst dan positieve. (in een ongeveer 3 tot 1 verhouding)

In al de jaren dat wij XXODD verkopen zijn de problemen met XXODD minimaal geweest, uiteraard doet zich er wel eens wat voor, dat is onoverkomelijk. Maar, tot nu toe is de samenwerking met XXODD als zeer plezierig ervaren. XXODD is een onderneming / merk die met je (en de klant) wil meedenken.

@ Sebazzz.

Een kleine tip.
Probeer de tweede accu toch minimaal 1 keer per maand te gebruiken. En, indien u hem niet gebruikt tussen de 30 en 40 % geladen weg te leggen. Dit is het beste voor het behoud van uw accu.
(Algemene tip, een accu is en blijft een gebruiksproduct en kan vergaan)

Mvg.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 20:40:
Ik heb zelf een XXODD en ik ben er zeer te spreken over, dus laat je niet kisten door 2 of 3 reageerders met negatieve ervaringen. DE meeste mensen met een positieve ervaring reageren minder dan mensen die iets te klagen hebben.
Sebazzz schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:20:
Klopt ik heb ook geen negatieve ervaringen. Ik heb zelf een XXODD 860TNU.
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:33:
Helemaal correct! Het is een bekende internetregel dat negatieve reacties eerder worden geplaatst dan positieve. (in een ongeveer 3 tot 1 verhouding)
Niemand klaagt hier over de kwaliteit van de hardware die XXODD levert, maar wel over de ronduit slechte aftersales. En je bent ofwel blind ofwel niet eerlijk als je volhoudt dat er met de garantieafhandeling niets aan de hand is.

Mijn beeld van XXODD is het volgende. Ze leveren prima laptops, die overal het algemeen waar voor hun geld bieden. Ze zijn echter verschrikkelijk laks naar hun klanten toe. Zo was er toen ik mijn laptop bestelde een tekort aan WLAN kaartjes, waardoor er in mijn laptop geen zat. Dit waren ze echter "vergeten" te vermelden. Het heeft nog een paar weken geduurd vooraleer ik draadloos op het internet kon.
Ook bij herstellingen lijkt het niet alsof ze erg voorzichtig omgaan met het toestel. Er staan telkens meer krassen op als hij terugkomt, eenmaal heb ik een beschadigt scherm gehad (nadien terug vervangen door XXODD) en de laatste keer ontbrak er een rubberen anti-slip pootje. Op zich geen ramp, maar ik heb ze al verscheidene keren gemaild en nog steeds niets aangekregen (ondanks beloftes). Op mail wordt er trouwens zelden de eerste keer gereageerd.

Verder was ik altijd te spreken over de snelheid van hun garantieafhandeling, hier heb ik spijtig genoeg vaak gebruik van moeten maken. Maar ongeveer een jaar geleden is die compleet waardeloos geworden, waarvan de aanhoudende negatieve commentaar in dit topic getuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:33:
@ Sebazzz.

Een kleine tip.
Probeer de tweede accu toch minimaal 1 keer per maand te gebruiken. En, indien u hem niet gebruikt tussen de 30 en 40 % geladen weg te leggen. Dit is het beste voor het behoud van uw accu.
(Algemene tip, een accu is en blijft een gebruiksproduct en kan vergaan)
Uiteraard, maar de tweede accu heeft een jaar in een la gekregen, met een lading van een paar procent. Die zou toch allang gekristalleerd moeten zijn? Ik heb hem tot 42% laten leeglopen voordat ik hem heb opgeslagen. Hierbij ben ik van wikipedia uitgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XXODD XNI5100 15,6

Behuizing
Zwarte behuizing

Scherm
15,6" breedbeeld HD+ LED-scherm ClearView
HD+ resolutie 1600x900 (extra helder + extra brede kijkhoek) (?)

Chipset
Intel HM55

Video
nVidia GeForce GT330M 1GB GDDR3 en;
Intel HD graphics, 1,7GB shared VGA
nVidia Optimus Technology

Audio
Intel High Definition Audio
5.1 digitaal (SP/DIF coaxiaal en HDMI)
2 stereo speakers ingebouwd
ingebouwde microfoon

Communicatie
Gigabit LAN ethernet
300Mbps draadloze netwerk module (802.11 b/g/n)
Optionele interne 3,5G HSDPA/UMTS module
Bluetooth ClassII versie 2.1 met EDR(Enhanced Data Rate).

In-Out poorten
3x USB2.0 connector
1x USB3.0 connector
eSATA poort
HDMI aansluiting (digitaal 5.1 surround sound en digital video incl. HDCP)
VGA (dual-view) aansluiting
SP/DIF digitale uitgang (5.1 channel)
Koptelefoon/lijn uitgang
Microphone ingang
Ethernet RJ45
Express Card 54 (34) slot

Cardreader
7-in-1 Cardreader voor:
Memory Stick(Pro, Duo), SD, Mini SD, MMC, RS-MMC

Stroom
AC-DC adapter 110-240V 90Watt
Li-Ion batterij 6 cells 4000mAH

Invoerapparaten
Isolated keyboard met apart numeriek gedeelte
Multi-touchpad (multifinger functie)

Instant Keys
Internet, E-mail, ECO Mode

Extra’s (inclusief)
1,3 Megapixel webcam ingebouwd in behuizing

Driver CD
Windows 7

Afmetingen
374mm (B) x 250mm (D) x 25mm/37,2mm (H)

Gewicht
2,6 kg

XXODD XNi5100
De XXODD XNi5100 is XXODD’s nieuwste alleskunner. Of je hem nu wilt gebruiken voor dagelijkse computerbezigheden zoals chatten, mailen of tekstverwerken of om op te gamen. Er is altijd een configuratie die beantwoord aan jouw vraag. Van een Intel Core i3 tot een Intel Core i7 processor, 320GB harde schijf of 640GB harde schijf, 2GB intern geheugen of 8GB intern geheugen; jij bepaalt het!

een mooie machine,maar nergens info van te vinden?
mijn eerste gedachte is dat het de XNI5120 is,maar er zijn enkele verschillen (scharnieren, gpu,en usb 3.0)
het zou dus om deze clevo laptop gaan : http://www.clevo.com.tw/e...odinfo.asp?productid=278#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

@Notebook Totaal: Heb je toevallig een idee of ik de DVD drive in mijn XXODD 860TNU door een SSD kan vervangen, eventueel in combinatie met een caddy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Dr.TS

Wat wilt u weten?
Op zich is het een model refresh, o.a. nieuw toetsenbord maar technisch nog wel de zelfde kwaliteit.

@ Sebazzz

XXODD heeft geen caddy's voor deze notebooks. Het enige wat u nog zou kunnen doen is gaan voor een flashdrive SSD (in expresscard slot) of via de E-SATA poort gaan werken.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Jammer, het is ook niet mogelijk om een random caddy die online te vinden zijn te kopen? Het valt me namelijk op dat het cd slot in de XXODD niet een normaal formaat is, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

De sleuf waar de DVD drive ingaat is wel van een normaal formaat. Het ligt echter dieper dan bij een normaal notebook, vandaar dat XXODD en wij hiervoor geen caddy's voeren (los van dat 99% van de mensen voor een externe drive gaan).

Als u een no-name caddy koopt zal het vermoedelijk wel werken (kan geen garantie over door anderen geleverde apparatuur geven uiteraard) maar zal het optisch wat vreemd eruit zien omdat er dan geen bezel voor de caddy zit en men dus het diepteverschil kan zien.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:04:
Beste Dr.TS

Wat wilt u weten?
Op zich is het een model refresh, o.a. nieuw toetsenbord maar technisch nog wel de zelfde kwaliteit.
een refresh? het is het eerste dat ik er van lees :o
k had eigenlijk een review of zo willen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Dr.TS

Dat is vrij moeilijk want hij komt pas week 25 binnen :)
Zodra ik ze hier heb zal ik wel foto's online zetten. Maar het is qua techniek meer een update dan een compleet nieuwe notebook met eigen componenten.

Mvg.
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste