hallo iedereen,
na een week worstelen met drivers en vage google zoektermen met weinig informatie van mensen met hetzelfde probleem denk ik eens een wit voetje te halen bij de community

en hopelijk iemand met hetzelfde probleem te helpen.
Voor me een
xxodd Xni9070d (omgedoopt tot 'odd' ) , het grootscherm desktop vervang model met de T6400 processor en met ingebouwde 9100M en hybrid SLI 9600M GS. Vrij oud inderdaad en in combinatie met windows 7 vrijwel een nachtmerrie. Mijn doel was een 32 bits versie van windows 7 draaiende te krijgen met de functionele hybrid sli en windows media centre knoppen aan de praat te krijgen. Mijn ervaringen met 64 bits zijn wel goed maar qua spelletjes heb ik er geen drol aan sterker nog het is CTD-heaven met de meeste systemen imho.
De enige werkzame driver om de power save/performance boost werkende te krijgen is de gemodificeerde inf van laptopvideo2go in samenwerking met de
186.91 (>> win7 32bits <<
http://laptopvideo2go.com/drivers/win7x32/186.91/disclaimer ). Je zal soms enige hinder ervaren met het eerste keer laden van bv een spel fullscreen (standaard SLI probleem) en dan moet je windowed het prog/spel starten om de volledige grafische gebundelde krachten te krijgen.
Installeer deze drivers in veilige modus nadat je de DDU (
http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html) of een andere driver clean up tool je aanwezige rotzooi hebt verwijderen en als windows7 erg hardnekkig is, kan enig geklooi in de device manager met uninstallen noodzakelijk zijn. Gooi de gemodificeerde .inf van laptopvideo2go in je installer en accepteer dat deze niet ondertekend is tijdens de install. Na je herstart heb je als het goed is het mooie een of twee streep nvidia hybrid ding icoontje en kan je ook je linkertoets onder de powerknop gebruiken om te wisselen van power save en performance boost.
drivers die ik geprobeerd heb voordat ik bij deze werkende kwam
186.10 met modded inf. << trage start, crash bij selectie process hybrid sli
186.82 idem << vastloper, sneller vast dan 186.10, past de windows klok alleen aan bij uitpluggen recharger

verder nada
258.96 standaard << herkent geen nvidia componenten
258.96 met modded inf. << ziet geen hybrid sli
259.47 met modded inf. << ziet geen hybrid sli
270.61 standaard << snapt er geen drol van tijdens vinden installatie pakketten
275.33 modded inf << geen hybride opties alleen 9100m
280.19 standaard << geen hybride opties alleen 9100m
285.86 modded inf << volgens mij stopt ondersteuning oude hybrid meuk en begint optimus
297.07 modded inf << en die ziet wel beide kaarten met ze ondersteunen elkaar niet in reken process
307.83 standaard << idem
310.33 standaard << idem
335.23 standaard << begin driver
337.88 standaard << geforce experience aanrader (no thanks)
naast de displaydriver heb ik nforce 15.49 drivers geinstalleerd, het kan zijn dat in je device manager opeens een ongeinstalleerde ' coprocessor' staat, gebruik het nvidia nforce 15.49 mapje en daar plukt het de goede driver uit. Ik had wel wat rariteiten in het begin dat de geluidpoorten geen ingeplugde headsets/box herkende maar na realtek HD audio drivers werkt het prima.
qua testen heb ik eigenlijk alleen world of tanks erop los gelaten, ook al is het een zover ik weet een single core ondersteuning spel met wat moeite met enige SLI profielen is de framerate ingame van pakweg 5-10fps op laagste settings naar 30-40 en ietsje mooier. Natuurlijk geen supreme eyecandy van wat tegenwoordig mogelijk is maar speelbaar verdomme!
ik heb nog wel wat andere perikelen zoals een bios die zich om de zoveel tijd reset qua klok (je tijd instellen is na 20x een beetje.. fffffffffffffffffffff

ckkkk en een wireless adapter die erna zichzelf uitzet bij opstarten en vrij moeilijk is aan te krijgen met je functie toetsen (tip; deactiveer je normale LAN verbinding, disable en re-enable je wireless adapter en hij zet zichzelf aan.)
het zijn mooie dingen maar jammer dat de clevo/xxodd ondersteuning faalt, hopelijk blijven mensen in dit soort topics ondersteuning bieden anders vrees ik het ergste voor de toekomst van de gebruikers van dit spul!
groetjes en hopelijk heeft iemand hier wat aan
hier een plaatje nog voor de worthlesswithoutpicsppl:

<< die core speed varieert steeds 1999 is het maar screenie toevallig net op die glitch