Faillissement XS2 Europe (XXODD)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:34

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicstarter
Dit topic is bedoeld ter bespreking van het faillissement van XS2 Europe, leverancier van XXODD-notebooks. Sinds maandag is XS2 Europe failliet, dinsdag is het faillissement uitgesproken door de rechtbank. Voor meer informatie, zie dit nieuwsbericht.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting XS Europe en webshops.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan zullen mijn collega's dit topic van een slot voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Meer info over de gevolgen van een faillissement staan in Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten (deeplink).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Hier nogmaals de link naar het terugvorderen van eigendommen a faillissement voorbeeld brief http://www.consuwijzer.nl...endommen_na_faillissement

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-06 23:06

Sebazzz

3dp

Bij mijn XXODD 860tnu heb ik drie jaar pick-up and return garantie gekocht. Zo ver ik weet werd pick-up & return garantie altijd door XXODD zelf geregeld. Veranderd er qua garantie iets voor mij?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

@Sebazzz,

Een qoute vanuit IctWaarborg.nl:

'Bij klachten naar de verkoper
Mankeert er iets aan hetgeen u hebt gekocht, dan moet een consument met de klachten bij zijn leverancier zijn, want dat is degene waarmee hij de koopovereenkomst heeft gesloten. Als er nog fabrieksgarantie is zullen veel winkeliers bij problemen doorverwijzen naar de fabrikant. Op zich hoeft dat geen bezwaar te zijn, want gewoonlijk handelt die dergelijke zaken goed af. Maar als de consument daarmee niet tevreden is, kan hij altijd de winkelier aanspreken. Want voorop blijft staan dat deze, als iets niet goed werkt, als verkoper van de spullen verantwoordelijk is voor een oplossing van problemen. Dat hij de kapotte spullen naar anderen stuurt voor reparatie, is voor zijn klanten niet van belang. Die hebben alleen met hem te maken.'

De pick-up-and-return zal misschien carry-in worden, maar dan nog zal uw verkoper dus uw aanspreekpunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 12:07
laptopplus schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:26:
@Sebazzz,

Een qoute vanuit IctWaarborg.nl:

'Bij klachten naar de verkoper
Mankeert er iets aan hetgeen u hebt gekocht, dan moet een consument met de klachten bij zijn leverancier zijn, want dat is degene waarmee hij de koopovereenkomst heeft gesloten. Als er nog fabrieksgarantie is zullen veel winkeliers bij problemen doorverwijzen naar de fabrikant. Op zich hoeft dat geen bezwaar te zijn, want gewoonlijk handelt die dergelijke zaken goed af. Maar als de consument daarmee niet tevreden is, kan hij altijd de winkelier aanspreken. Want voorop blijft staan dat deze, als iets niet goed werkt, als verkoper van de spullen verantwoordelijk is voor een oplossing van problemen. Dat hij de kapotte spullen naar anderen stuurt voor reparatie, is voor zijn klanten niet van belang. Die hebben alleen met hem te maken.'

De pick-up-and-return zal misschien carry-in worden, maar dan nog zal uw verkoper dus uw aanspreekpunt zijn.
Dat klopt inderdaad, maar er zijn genoeg mensen die het rechstreeks bij XXOD gekocht hebben, en dan kan je dus niet terug naar de Verkoper.
Moet je dan in dit geval bij clevo zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus

laptopplus

@Mektheb volgens mij moest je altijd een dealer selecteren bij bestellen op www.xxodd.nl mits je hem bij de www.wombee.nl had besteld, dan weten we niet wat uw kansen nog zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Als oud-dealer zijnde heb ik contact gehad met een verkoper.
Deze zegt dat een doorstart er niet in zit, maar helemaal zeker weet hij het niet.
Verdere garanties dekken wij zelf en hoeft de klant zich geen zorgen om te maken.
Lastig voor ons word het wel, maar dat is een ander verhaal.

Succes iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-06 23:06

Sebazzz

3dp

Hopen dat ik geen garantie nodig heb dan, geen zin in gedoe. Ik heb overigens wel een dealer geselecteerd toen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
Sebazzz schreef op donderdag 04 november 2010 @ 20:02:
Hopen dat ik geen garantie nodig heb dan, geen zin in gedoe. Ik heb overigens wel een dealer geselecteerd toen.
Je hebt als consument recht op garantie via je dealer. Die is verplicht die garantie dan ook af te handelen. Of XXODD nou bestaat of niet. Links om of rechts om.....

edit: Je hebt dus wel een probleem als die dealer er ook niet meer is.

[ Voor 8% gewijzigd door MetZyZteM op 04-11-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenb
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-10-2023
@MetZyZteM klopt helemaal. En er zijn er al een aantal die niet meer actief zijn (en voormalig ook XXODD verkochten).

Wel hoorde ik dat BTO - N4ALL wil proberen te kijken of ze voor xxodd gebruikers garantie kunnen claimen, maar daar geven ze de klanten niet veel kans op, danwel, reparatie kan altijd, eventueel tegen betaling...

Maar goed, genoeg laptop reparatie bedrijven die je helpen kunnen als de dealer er niet meer is en de importeur ook niet.

PS. de meeste xxodd's kwamen uit taiwan, via CLEVO, ook Mitac werd geleverd. Ik adviseer je overigens niet via die fabrikanten garantie te verhalen, ben bang (geen ervaring) dat je de laptop niet meer terugziet. ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-06 20:43

RoyK

Hobby tekenaar

De website van XXODD is middels in zijn geheel down gehaald. Spijtig. Zeker voor de mensen die nu met reparaties zuilen en dergelijken. Er komt best wat gedoe bij kijken

Dit staat er nu op de site:
Welkom bij XS2 Europe B.V.

Nieuwsbericht.

Bij vonnis van de rechtbank Amsterdam is op 2 november 2010 XS2 Europe B.V. failliet verklaard. De curator is Mr. J.P. Davids van Davids Advocaten te Amsterdam. De curator inventariseert op dit moment de stand van zaken.

Klanten die apparatuur ter reparatie hebben aangeboden worden te zijner tijd op de hoogte gesteld via deze website wanneer de apparatuur kan worden opgehaald. Indien de apparatuur is doorgezonden ter reparatie aan een derde partij zal in overleg met de klant worden bekeken in hoeverre deze apparatuur kan worden teruggezonden aan XS2 Europe B.V. of direct aan de klant zelf.

Andere partijen die eigendomsrechten claimen kunnen zich melden bij de curator per post, fax of e-mail. De contactgegevens zijn:

Davids Advocaten B.V.
t.a.v. Dhr. A.T.A. Bonarius
Postbus 2046
1000 CA Amsterdam

Fax: 020-7147859

E-mail: xs2@davidslaw.nl

Crediteuren kunnen uitsluitend schriftelijk hun vorderingen indienen op bovenstaand adres.

[ Voor 75% gewijzigd door RoyK op 05-11-2010 16:24 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 17:57
Ik heb er ook eentje in reparatie liggen, en ik ben van aan de kust in Belgie.
Ik hoop dat ik hem daar zelf niet moet gaan afhalen, is me wat te ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:17
hgeert schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 18:54:
Ik heb er ook eentje in reparatie liggen, en ik ben van aan de kust in Belgie.
Ik hoop dat ik hem daar zelf niet moet gaan afhalen, is me wat te ver...
Als je het zo kan regelen dat hij gewoon af te halen is (waar? in Amsterdam?) dan is er vast wel een Tweaker die hem voor je op wilt halen en hem naar je op wilt sturen. Wil ik best voor een medeTweaker doen, maar wil ik wel zeker weten dat ik hem meekrijg en waar ik moet zijn uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
Tja, eerst afwachten denk ik , we zullen zelf op de hoogte gesteld worden volgens de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
Bedenk wel dat dat nog enige tijd kan duren, voor diegene die hun laptop daar nog hebben liggen.

Ander nieuws, wat gerbenb zegt klopt, ik heb als nieuwe BTO dealer een brief gekregen dat hun reparaties overwegen, al dan niet tegen betaling. (Wat dan dus kosten voor de xxodd dealer zijn en niet voor de consument).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

hgeert schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:02:
Tja, eerst afwachten denk ik , we zullen zelf op de hoogte gesteld worden volgens de site.
Dat zou je denken. Maar XXODD heeft daar volgens nooit prioriteit aan gegeven. Toen ik mijn laptop aan moest bieden ter reparatie..heb ik me suf gebeld naar een nummer, en emailtjes gestuurd naar een adres die al een jaar lang geen reparatiewerk meer voor hun doet. Het bedrijf was daar mee gestopt en niet meer actief met het nummer en email adres. Je zou toch verwachten dat een bedrijf als XXODD zijn klanten hiervoor op de hoogte stelt. Ik mocht wel naar een nummer van 0,50 eurocent per minuut bellen. Idioten

Ga er dus maar niet vanuit en onderneem actie. Het is tenslotte uw laptop en bent u mogelijk één van de vele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenb
@hgeert inderdaad, lees laptopplus in "Faillissement XS2 Europe (XXODD)" even en onderneem per omgaande actie. Dat is je enige kans de machine terug te krijgen.

@RoyK was dat niet een dealer toevallig die je moest bellen omdat je hem via hun gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
gerbenb schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:43:
@hgeert inderdaad, lees laptopplus in "Faillissement XS2 Europe (XXODD)" even en onderneem per omgaande actie. Dat is je enige kans de machine terug te krijgen.

@RoyK was dat niet een dealer toevallig die je moest bellen omdat je hem via hun gekocht hebt?
Ik ben zelf dealer, het is een laptop van een klant die daar ligt voor herstelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 12:07
Ken het ligt er ook nog 1 / 2 van ons bij hen, wss zijn we die gewoon kwijt.
Klanten al tevreden gesteld met een nieuwe MSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hgeert schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 11:51:
[...]

Ik ben zelf dealer, het is een laptop van een klant die daar ligt voor herstelling...
Mijn ervaring is dat er absoluut niet verzonden wordt. Je zult dus waarschijnlijk zelf iets moeten ondernemen (of een vervangend product leveren aan je klant als ophalen te duur wordt). Ik heb geen idee of een koerier je laptop kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

In dat geval kan je beter zelf gaan. Een beetje koerier kost je al snel 100 euro of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenb
@hgeert inderdaad, al ben je dealer, de curator stuurt niets op en als je er geen aanspraak op maakt, verkopen ze hem gewoon bij de inboedel normaliter.

Enne, ze bestaan niet meer, dus ben je ook geen dealer meer. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoyK schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:28:
In dat geval kan je beter zelf gaan. Een beetje koerier kost je al snel 100 euro of meer.
Zelf een dag in de auto zitten is duurder. Voor consumenten is 100 euro misschien veel geld, maar voor bedrijven is het zinvoller om dergelijke zaken uit te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Uiteraard, als je er een dag aan kwijt ben is het iets anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieking
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-12-2023

Sieking

Freelance ITer

Ik woon zelf in Weesp en was ook klant bij XS2, als iemand daar een laptop heeft liggen die opgehaald moet worden, en dat zelf met de curator geregeld heeft wil ik 'm wel daar ophalen een in een doos opsturen....
dan moet diegene maar ff contact met me opnemen..

If you can't take the heat, get burried!

• hgeert
K heb een mail gekregen van de curator...

Geachte heer/mevrouw,

XS2 Europe B.V. (hierna: Failliet) is bij vonnis van de Rechtbank Amsterdam van 2 november 2010 failliet verklaard. Tot curator is benoemd de heer mr. J.P. Davids.

Uit onze administratie/administratie van failliet blijkt dat u apparatuur heeft aangeboden ter reparatie aan failliet.

Het gaat om de kopie factuur welke u als bijlage aantreft in deze e-mail.

U kunt deze uitsluitend ophalen op dinsdag 16 november en woensdag 17 november 2010 van 10.00 tot 16.00 uur bij XS2 Europe B.V. aan de Flevolaan 54b te Weesp. Ter reparatie aangeboden producten worden alleen meegegeven indien deze betaald zijn dan wel indien deze onder de garantie vallen. Indien u nog andere nota’s van XS2 Europe B.V. niet heeft voldaan dienen deze eveneens te worden betaald. Wij verzoeken u de aankoopnota en het bewijs van betaling/garantiebewijs mee te nemen. Alle betalingen dienen contant te worden voldaan. Het is niet mogelijk te pinnen. Wij verzoeken u de verschuldigde bedragen gepast te voldoen. Het kan mogelijk zijn dat uw product door het faillissement van XS2 Europe B.V. nog niet gerepareerd is, in dat geval ontvangt u een ongerepareerd product terug.
Het is helaas niet mogelijk om de ter reparatie aangeboden apparatuur naar u op te sturen.

Indien u vragen of opmerkingen heeft verzoek ik u contact op te nemen per e-mail met de heer A. Bonarius, medewerker van de curator; arthur.bonarius@davidslaw.nl

E-mailberichten gericht aan de afzender van dit e-mailbericht kunnen niet worden beantwoord.

Met vriendelijke groet,

namens mr. J.P. Davids, curator XS2 Europe B.V.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
Actebis Computers B.V. neemt per direct de MSI verkoopactiviteiten, inclusief de service afhandeling, van de onlangs failliet verklaarde distributeur XS2 Europe B.V. over.

https://www.actebis.com/p...icht%20Actebis_121110.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

msi verkoopactiviteiten? ze bedoelen vast barebones.

welk gevolg heeft dit voor de XXODD laptops? toch nog garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenb
Voor degenen die nog iets in Weesp hebben liggen, check de site van xxodd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenb
Idd, xxodd verkocht geen msi's. Zelfs geen barebones van msi meer. Wellicht vroeger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
gerbenb schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 23:41:
Idd, xxodd verkocht geen msi's. Zelfs geen barebones van msi meer. Wellicht vroeger?
ze verkochten nog wel msi components en laptops volgens de laatste prijslijst

http://dl.dropbox.com/u/1...prijslijst_week43_MA.xlsx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:37:
msi verkoopactiviteiten? ze bedoelen vast barebones.

welk gevolg heeft dit voor de XXODD laptops? toch nog garantie?
Warranty

By order of the Court of Amsterdam on November 2nd 2010, XS2 Europe BV was declared bankrupt. XS2 Europe BV has sold notebooks in the Benelux using the XXODD brandname. Due to the fact that XS2 Europe BV was declared bankrupt, XS2 Europe BV cannot give warranty anymore on these notebooks that are sold under the brandname "XXODD".

However, XXODD resellers in the Benelux can still claim a limited warranty on a "barebone" notebook which is produced by OEM manufacturer Clevo based in Taiwan. Most of the "barebone" notebooks sold under the "XXODD" brandname are produced by Clevo.

Definition of a barebone notebook:
1: the housing 2: the battery 3: the mainboard 4: the LCD-screen 5: the AC-adapter

Definition of the limited warranty for the barebone notebook provided by OEM manufacturer Clevo:
1: The housing has 2 years warranty
2: The battery has 9 months warranty
3: The mainboard has 2 years warranty
4: The LCD-screen has 1 year warranty
5: The AC-adapter has 1 year warranty

Please be noted that there is no warranty from Clevo for the following components that are used in notebooks using the XXODD brandname:
1: The memory module
2: The CPU
3: The harddisk or solid state drive
4: The optical-drive (DVDwriter or Blu-Ray-writer and/or Blu-Ray-burner)

Above mentioned limited warranty is only valid for barebone notebooks manufactured by Clevo. On the bottom of the notebook, customers can find a sticker which is mentioning "Clevo". If there is not such a sticker, then the barebone is not produced by Clevo, which means that you
cannot claim any limited warranty from Clevo!

Most notebooks sold under the brandname XXODD are based on a barebone manufactured by Clevo.

Only resellers can claim warranty from Clevo and they have to show the original invoice from XS2 Europe BV in order to receive service from Clevo. Clevo does not accept warranty claims from end-users directly.

Warranty Claim Procedure:
1: Endusers must bring their defect notebook to the reseller where they have bought the notebook
2: Only the reseller can contact Clevo in Germany. Endusers cannot contact Clevo in Germany!!
3: The reseller must attach the original invoice from XS2 Europe BV which is mentioning the serialnr. of the defect notebook and has to fill in the RMA form (click here to download, or click here for a link to Clevo's website in Germany)
4: Requests from endusers directly will be rejected !

To request service from Clevo, resellers can contact the following service center:

Golden Star Computer GMBH (Clevo Service Center based in Germany)
Rochusstrasse 2
41352 Korsenbroich
Germany

service@clevo-computer.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
Bericht voor dealers, Actebis neemt de garanties van de MSI producten over.
Pagina: 1