Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-06 21:06
En ik heb die van mij binnen :D, een QWERTY IMEI unlocked Pre (geimporteerd uit Spanje), stond zelfs al WebOs 1.3.5.2 op! Ben hem nu een beetje aan het inrichten.

[ Voor 8% gewijzigd door Lex_brugman op 28-01-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09-2023
Ik ben op die van mijn nog aan het wachten. BelSimpel zou hem afgelopen week binnen krijgen, maar nog niets gehoord. Ze zouden nog iets aan hun communicatie met de klant kunnen verbeteren.
Maandag maar eens bellen.

Dat terzijde, ben ik er helemaal klaar voor om hem te ontvangen en in te richten. Nu heb ik alleen de vraag of het mogelijk is om de apps die ik op youtube en sites voorbij zie komen die ik ook gaag zou willen, ook hier te downloaden zijn vanuit de catalog? En is het mogelijk om PreWare ( http://www.youtube.com/watch?v=fCgbNK9JJzA )erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:35
Lex_brugman schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:21:
En ik heb die van mij binnen :D, een QWERTY IMEI unlocked Pre (geimporteerd uit Spanje), stond zelfs al WebOs 1.3.5.2 op! Ben hem nu een beetje aan het inrichten.
Prijs ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
TweakMarkster schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:39:
Dat terzijde, ben ik er helemaal klaar voor om hem te ontvangen en in te richten. Nu heb ik alleen de vraag of het mogelijk is om de apps die ik op youtube en sites voorbij zie komen die ik ook gaag zou willen, ook hier te downloaden zijn vanuit de catalog? En is het mogelijk om PreWare ( http://www.youtube.com/watch?v=fCgbNK9JJzA )erop te zetten?
Je kan in europa maar een een klein deel van de applicaties installeren (ongeveer 250-300 stuks uit mijn hoofd), betaalde applicaties komen in maart. Het installeren van Preware is heel simpel, je moet developer mode aanzetten en terwijl je hem via usb aan je pc hebt hangen novaterm (app van Palm) opstarten, daarna heb je gewoon een console (busybox shell) voor je neus waar je dan een scriptje moet draaien om Preware te installeren. (details staan op WebOS Internals)
Zie Lex_brugman in "[ABO] Het Palm Pre levertijden- en abonn..." staat ook een link naar zijn eBay shop, op het moment heeft ie even niets liggen volgens mij, je kan even een berichtje naar hem sturen via PreCentral ofzo om te vragen of hij binnenkort weer wat krijgt.

• TweakMarkster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09-2023
Lex_brugman schreef op zondag 14 februari 2010 @ 14:54:
[...]

Je kan in europa maar een een klein deel van de applicaties installeren (ongeveer 250-300 stuks uit mijn hoofd), betaalde applicaties komen in maart. Het installeren van Preware is heel simpel, je moet developer mode aanzetten en terwijl je hem via usb aan je pc hebt hangen novaterm (app van Palm) opstarten, daarna heb je gewoon een console (busybox shell) voor je neus waar je dan een scriptje moet draaien om Preware te installeren. (details staan op WebOS Internals)
Goed om te horen. Hopelijk is het grootste gedeelte van de apps beschikbaar die ik op mijn "wensen" lijstje heb staan. Ga ik gelijk checken wanneer m'n Pre binnen is.
Hoe bevalt het scherm trouwens? Screenprotector is vrijwel verplicht of valt het mee?

• Lex_brugman
TweakMarkster schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 22:20:
[...]

Hoe bevalt het scherm trouwens? Screenprotector is vrijwel verplicht of valt het mee?
Scherm bevalt uitstekend, heb hem tot gisteren met de standaard screenprotector/plasticje (lipje afgeknipt, blijft dan wel enigzins zitten) gebruikt, en er zit nu een ghost armor op, hoe snel hij zou krassen zonder zou ik niet weten en probeer ik ook liever niet uit ;). Ik gebruik ook de Touchstone dus heb een matte achterkant met een soort van rubber achtige coating, als je de standaard achterkant gebruikt is dat ook wel weer iets dat snel kan gaan krassen denk ik, maar als je een ghost armor neemt kan je daar ook een protector voor krijgen.

Hij wordt trouwens wel met een mooi zakje geleverd, als hij in mijn zak zit doe ik hem daar dan ook braaf in :P, misschien is hij op die manier zonder screenprotector ook wel mooi te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338456

Anoniem: 338456 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 18:44:
Hm. Ik ben nog steeds aan het worstelen. Heb een Palm Pre (UK O2) met Rebel Sim en Vodaphone zakelijk. Heb hem naar 1.3.1 gebracht en first-use bypass. Ik krijg echter geen 3G-connectie (wel als ik de SIM in een andere telefoon gebruik). Met een T-mobile SIM erin krijg ik wel 3G.. |:( (dan moet ik trouwens roaming aanzetten, bij de Vodaphone SIM heeft de stand geen invloed).
Inmiddels zijn we een maand verder. Ik heb mijn Engelse Pre met Rebel Sim uit pure armoede aan mijn vrouw overgedaan, die er met T-mobile wel een 3G-logootje op kreeg. Opeens, na een aantal dagen, lukte het haar te registreren.

Ik heb inmiddels zo'n Spaanse Pre gekocht via eBay. Daarmee hetzelfde probleem: registreren was niet mogelijk, wat ik ook probeerde. Helaas heeft niemand gereageerd die wilde helpen het probleem uit te zoeken, maar de Vodafone-man in hartje Eindhoven was erg behulpzaam (hulde!) en ik kwam er toen achter dat ik wel een zakelijke klant ben, maar *niet* een zakelijk abonnement had. Nadat dat was omgezet kreeg ik wel 3G.

Nu ben ik een paar dagen met de telefoon aan het spelen, maar vergeleken met PalmOS is het helaas wel een behoorlijke downgrade. Het is erg traag. De batterij is supersnel leeg. (Okee, beide problemen heb je met alle smartphones, maar dit is niettemin een behoorlijke stap terug van mijn oude Palm.) Verder is er geen backup-programma (ja, je kunt wat dingen naar de cloud sturen (wat ik niet wil) maar daarmee heb je de settings in je programma nog niet gebackupped). Ik heb nu al 2x gehad in een paar dagen dat de telefoon zegt dat hij niet in kan loggen in mijn profile. Dan wordt zomaar even alles uit je telefoon gewist en kun je weer opnieuw beginnen!! Welke idioot verzint dat?! Het is zeker ook zo, dat als Palm failliet gaat en de Palm website verdwijnt, alle Palm Pre's opeens zichzelf gaan wissen? Dat is toch onacceptabel!

Ik heb Classic erop staan om DateBk te kunnen blijven gebruiken. Dat trekt het apparaat nauwelijks. Wil je er dan nog iets naast draaien, dan wordt het echt onbruikbaar traag. Er lijken ook memory leaks oid in te zitten, want ik heb ook al eens gehad dat ik geen cards meer mocht opstarten, terwijl ik er nog maar 1 had staan.

Afijn, het werkt nu, mijn doel om mijn Palm OS apparaat + mijn telefoon te vervangen door 1 apparaat dat de functies van beide overneemt is bereikt. Maar dat ik nu echt heel blij ben.. Is dat met andere smartphones ook zo slecht geregeld? (traag, crashes, memory leaks, slechte backup, ...) Zo niet, dan is een andere smartphone in combinatie met mijn ouwe trouwe Sony Clie TH-55 wellicht nog het beste. Dan toch maar 2 apparaten in mijn broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 10:47
Dat is wel een heel sceptische review, is de telefoon zo slecht, of is het gewoon wat lastig om het apparaat te gebruiken als PalmOs vervanger. Wat is slechte batterijduur? Ik ben 1,5 dag met smartphones gewend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

arjandijk162 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:47:
Dat is wel een heel sceptische review, is de telefoon zo slecht, of is het gewoon wat lastig om het apparaat te gebruiken als PalmOs vervanger. Wat is slechte batterijduur? Ik ben 1,5 dag met smartphones gewend
En is het grootste probleem niet dat hij hem niet geregistreerd krijgt onder een andere provider dan de gesupporte provider?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ToolkiT schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:41:
[...]

En is het grootste probleem niet dat hij hem niet geregistreerd krijgt onder een andere provider dan de gesupporte provider?
De problemen die ik had met de provider zijn opgelost. Hoewel ik daar niet met scepsis over heb geuit, is het wel raar dat de telefoon niet werkt met een andere provider, en helemaal dat hij niet werkt met vodafone prive in plaats van vodafone zakelijk, vanuit een technisch oogpunt dan. Overigens is in Nederland helemaal niets supported, omdat de Palm Pre hier niet geleverd wordt. Dus eigenlijk mag ik daar niet over klagen.

Ik klaag wel over:
- traagheid
- memory leaks oid die reboots noodzakelijk maken
- zeer korte batterijduur
- geen volledige backup mogelijk
- als palm of de palm profile website verdwijnt is je telefoon waardeloos geworden

En wat betreft dat het een sceptische review is: wellicht dat ik inderdaad de Palm Pre teveel vergelijk met een "normale" (oudewetse) telefoon en de Clie. Maar ja, ik ga er vanuit dat die dingen beter worden, niet slechter. Als elke smartphone een batterijduur heeft van 1.5 dag dan steekt de Pre er wellicht niet heel slecht uit, maar of andere smartphones hetzelfde of anders zijn doet er me niet toe: ik had gehoopt dat de Palm Pre (want die heb ik toevallig) een beetje fatsoenlijk met zijn batterij zou doen. Ik ben van mijn telefoons en van mijn Clie gewend dat ik een week met een batterij kan doen. Vandaag heb ik om 9am de oplaadstekker uit de telefoon gehaald en om 16:00 begon hij te piepen dat de batterij nog maar 10% spanning had (wifi uit, bluetooth uit, 3g aan). Ik snap niet dat mensen dat accepteren, ook niet van andere smartphones. Nou ja, het zal wel zijn omdat mensen denken "tsja, zo gaat dat toch?". Net zoals mensen die denken dat je af en toe je PC moet rebooten of opnieuw moet installeren want "zo gaat dat toch". Sorry hoor, maar 1.5 dag batterijtijd, ook al "gaat dat nou eenmaal zo" vind ik echt beroerd.

Natuurlijk is het mijn keuze om een Palm Pre te kopen, dus in die zin moet ik niet zeuren. Ik gaf ook al aan dat ik misschien de verkeerde keuze gemaakt. Mijn vraag of dat bij andere smartphones ook zo slecht is allemaal is in ieder geval beantwoord: blijkbaar wel. Dan kan ik dus beter overstappen naar wat ik hiervoor had: een gewone telefoon en de Clie, dan heb ik wel een lange batterijtijd, wel goede backups, wel apparaten die niet crashen, wel een apparaat dat het blijft doen als de fabrikant er niet meer is.

Oh ja, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Heb je alle OS updates erop staan, wat ik ervan begrijp waren de eerste OS versie idd wat gammel maar de laatste versies zijn OK.
Geen locale backup is een design keuze, het is immers een phone die info uit de cloud haalt en het daar opslaat. Als jij dat niet wil, is dat jouw schuld en niet die van de telefoon natuurlijk ;)

Battery life is (net als veel andere smartphones) idd vrij slecht, maar dat is de norm van tegenwoordig.. de tijd dat je met je Palm3 met een AAA batterij een paar maanden deed is voorbij vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ToolkiT schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:52:
[...]

Heb je alle OS updates erop staan, wat ik ervan begrijp waren de eerste OS versie idd wat gammel maar de laatste versies zijn OK.
Geen locale backup is een design keuze, het is immers een phone die info uit de cloud haalt en het daar opslaat. Als jij dat niet wil, is dat jouw schuld en niet die van de telefoon natuurlijk ;)

Battery life is (net als veel andere smartphones) idd vrij slecht, maar dat is de norm van tegenwoordig.. de tijd dat je met je Palm3 met een AAA batterij een paar maanden deed is voorbij vrees ik..
Ik draai 1.3.5.2. Inderdaad is het niet hebben van een lokale backup een designkeuze en is het mijn botte schuld 8)7 en niet die van Palm. Ik kwam daar pas achter toen ik 'm had. Maar de backup in de cloud is ook geen volledige backup, zo worden de instellingen van al je applicaties niet gebackupped. Dat is veel erger want op die manier heb je dus geen echte backup. Hopelijk komt daar nog een 3rd party app voor. In de tussentijd kun je nog je systeem rooten en met rsync aan de slag of zo.

Dat de tijd van weken batterijtijd voorbij is, is wat ik nou zo vreemd vind. Als ik alleen de telefoonverbinding aan heb staan en geen wifi/bluetooth/gps/... en het scherm ook maar een paar keer op een dag aan heb in de laagste helderheidsstand, dan zou zo'n smartphone toch ook makkelijk langer mee moeten kunnen gaan? Of zit er een processor in die continu op vol vermogen loopt als 'ie idle is? Hoe of hoe, dit lijkt me niet echt van deze tijd. Maar goed, die discussie gaat over smartphones in het algemeen, niet over de Palm Pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 338456 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 18:08:
[...]

Ik draai 1.3.5.2. Inderdaad is het niet hebben van een lokale backup een designkeuze en is het mijn botte schuld 8)7 en niet die van Palm. Ik kwam daar pas achter toen ik 'm had.
Sorry hoor, maar dan heb je je huiswerk gewoon slecht gedaan, dan moet je niet achteraf gaan lopen klagen.

De Pre is verre van perfect, maar dit punt is heel duidelijk als je een beetje research had gedaan voor je hem had gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ToolkiT schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 18:20:
[...]

Sorry hoor, maar dan heb je je huiswerk gewoon slecht gedaan, dan moet je niet achteraf gaan lopen klagen.

De Pre is verre van perfect, maar dit punt is heel duidelijk als je een beetje research had gedaan voor je hem had gekocht..
Ik klaagde toch ook niet over het feit dat ik het vooraf niet wist? Ik klaag over het feit dat zo'n device niet lokaal kan backuppen. Nog steeds geldt dus dat als Palm failliet zou gaan, backups via die service niet meer draaien. Daar klaag ik wel over en dat staat los van research.

Maar als dit topic alleen is voor mensen die een Palm Pre kopen en alles eraan über vinden, dan kruip ik wel terug in m'n hol hoor, dan mogen jullie verder jubelen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 338456 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 18:58:
[...]

Ik klaagde toch ook niet over het feit dat ik het vooraf niet wist? Ik klaag over het feit dat zo'n device niet lokaal kan backuppen. Nog steeds geldt dus dat als Palm failliet zou gaan, backups via die service niet meer draaien. Daar klaag ik wel over en dat staat los van research.

Maar als dit topic alleen is voor mensen die een Palm Pre kopen en alles eraan über vinden, dan kruip ik wel terug in m'n hol hoor, dan mogen jullie verder jubelen. :z
Beetje lange tenen? commentaar is van harte welkom maar wel een beetje gefundeerd commentaar.
Verder viel je toon nogal op als overdreven negatief, daar viel men over...

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 26-02-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ToolkiT schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:28:
[...]

Beetje lange tenen? commentaar is van harte welkom maar wel een beetje gefundeerd commentaar.
Lange tenen? Ik wil de discussie best aan hoor. Ik had de indruk dat ik op jullie lange tenen stond, omdat ik negatieve dingen over de Palm aangaf. :) Maar jij hebt dus ook geen lange tenen? Dan kruip ik wel weer uit m'n hol.

Wat betreft gefundeerd commentaar: ik neem aan dat je bedoelt dat ik ongefundeerd commentaar had? Waar doel je dan precies op? Volgens mij heb ik alleen feitelijke zaken weergegeven dus dat volg ik even niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 338456 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:39:
[...]

Lange tenen? Ik wil de discussie best aan hoor. Ik had de indruk dat ik op jullie lange tenen stond, omdat ik negatieve dingen over de Palm aangaf. :) Maar jij hebt dus ook geen lange tenen? Dan kruip ik wel weer uit m'n hol.

Wat betreft gefundeerd commentaar: ik neem aan dat je bedoelt dat ik ongefundeerd commentaar had? Waar doel je dan precies op? Volgens mij heb ik alleen feitelijke zaken weergegeven dus dat volg ik even niet zo.
Waar ik me persoonlijk het meest aan stoor is de toon en het gebrek aan research waardoor je achteraf achter dingen kwam en dat op Palm afschuift terwijl dat een bewuste design keuze was (waar je het wel of niet mee eens kan zijn)
Een heel aantal punten heb je ook helemaal gelijk in hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ToolkiT schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:43:
[...]

Waar ik me persoonlijk het meest aan stoor is de toon en het gebrek aan research waardoor je achteraf achter dingen kwam en dat op Palm afschuift terwijl dat een bewuste design keuze was (waar je het wel of niet mee eens kan zijn)
Een heel aantal punten heb je ook helemaal gelijk in hoor..
Hehe nou okee ik geef je gelijk (had ik al gedaan) dat een aantal zaken eerder duidelijk voor me hadden kunnen zijn als ik meer research had gedaan. Dat is inderdaad mijn fout geweest. Dat neemt natuurlijk niet weg dat een aantal zaken 'niet handig' zijn. Ik geloof dat we het eigenlijk wel eens zijn. 8)

Wel een kleine sidenote: ik kon een Pre natuurlijk niet vooraf uittesten, omdat die hier niet te koop is. Een ander punt is dat als je gewoon verwacht dat je een device volledig kunt backuppen, het niet in je opkomt om te controleren of dat wel zo is. Maar dat is natuurlijk allemaal achteraf. Ik heb in ieder geval ontdekt dat er een aantal punten voor mij belangrijk zijn die ik bij de keuze voor een pda/smartphone moet meenemen.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 338456 op 26-02-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Dan mag jij je tenen wel eens intrekken ToolkiT want dit is iets waar heel veel Palm Pre/Pixi users over klagen naast de mensen die zo'n ding zouden willen aanschaffen maar dat vanwege die backup niet doen. Mark/space is daar gelukkig op ingesprongen en heeft er iets voor bedacht maar dat is niet echt perfect. Men lijkt totaal te vergeten dat cloud computing voor het bedrijfsleven (een grote doelgroep van dit soort smartphones) echt geen optie is omwille allerlei uiteenlopende redenen waaronder privacy en security. Of men nu vooraf of achteraf klaagt is dan ook niet van belang, het is gewoon een terechte klacht. Ik snap dan ook niet dat mensen zoiets van tafel durven te vegen. Zeker niet na het Microsoft/Sidekick debacle waarbij crashende servers voor volledig dataverlies bij gebruikers wisten te zorgen. Microsoft moest toen diep door het stof maar heeft verrekte veel mazzel gehad dat men de boel grotendeels heeft kunnen restoren. Maar ja, als je enkele dagen je device niet kunt gebruiken.... Hebben we het maar niet over het feit dat de Palm profile mogelijkheid niet alles backupt en dat het ook niet zo'n betrouwbare dienst blijkt te zijn bij het restoren (niet alles wordt teruggezet).

Overigens had gieg inderdaad wel wat meer research mogen doen. Het is namelijk algemeen bekend dat hedendaagse smartphones zo'n 1 tot 3 dagen op hun accu mee gaan. Ze zijn dan ook niet meer te vergelijken met oude devices zoals een standaard mobieltje en een Sony Clie. Ze zijn in snelheid en features enorm gestegen maar de batterijtechnologie heeft die snelheid niet bij kunnen poten. Daarnaast speelt formfactor ook een grotere rol dan dat het toentertijd deed. Alles moet nu klein, plat, etc. zijn waardoor men concessies moet doen wat betreft de grootte van de accu en het zelf kunnen verwisselen van de batterij. Ook features als push mail, push notifications, multitasking, etc. zorgen er voor dat de devices nu veel meer kunnen en helaas ook veel meer stroom slurpen.

Die traagheid en memory leaks schijnen met de nieuwe webOS 1.4 versie verleden tijd te moeten zijn. Dat Palm profile heb je overigens helemaal niet nodig voor een werkende phone, Palm zelf ook niet. Je hebt het alleen nodig voor het installeren van al die andere apps en de verdere support van het apparaat. Dat is echter ook iets wat speelt bij de iPhone/iPod Touch e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ppl schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:16:
Dan mag jij je tenen wel eens intrekken ToolkiT
Sorry als dat zo overkwam, ik ging er misschien een beetje te hard tegenin, maar ik kreeg een beetje de indruk dat het hier ging om iemand die niet zijn huiswerk had gedaan een een heel negatief verhaal loopt te plaatsen terwijl hij de helft van te voren had kunnen weten.

Cloud computing heeft idd zijn voor en nadelen. Helemaal mee eens maar daar moet je over nadenken voor je zo'n ding koopt, ditto over batterijduur, dat was al vanaf dag 0 bekend als een zwakke plek (maar wat ik meen met OS updates een stuk beter geworden?)

De Pre is denk ik een product dat vrij (te?) vroeg op de markt is gebracht en daardoor met allerlei kinderziektes.
De PrePlus lijkt een beetje het apparaat te zijn wat de Pre had moeten wezen..
Om die reden (en omdat het geklooi met beperkte providers) heb ik ook nog geen Pre.
Anoniem: 338456 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:49:
[...]
Wel een kleine sidenote: ik kon een Pre natuurlijk niet vooraf uittesten, omdat die hier niet te koop is. Een ander punt is dat als je gewoon verwacht dat je een device volledig kunt backuppen, het niet in je opkomt om te controleren of dat wel zo is. Maar dat is natuurlijk allemaal achteraf. Ik heb in ieder geval ontdekt dat er een aantal punten voor mij belangrijk zijn die ik bij de keuze voor een pda/smartphone moet meenemen.
Tip voor de volgende keer: lees eens wat sites als PreCentral.net en met name de forums, dan komt elke zwakke plek wel naar voren..

[ Voor 26% gewijzigd door ToolkiT op 26-02-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ik kom van windows mobile en vergelijk met de HD2 en Nexus1/Droid. Ik maak me vooral zorgen om beschikbaarheid van apps. Is dat volgens jullie voldoende? en is er veel freeware of moet er meestal de portemonee getrokken worden. Werkt de navigatie in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Al mensen met 1.4 hier? Die van mij zegt nog dat ie al up-to-date is.
arjandijk162 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 10:47:
Ik kom van windows mobile en vergelijk met de HD2 en Nexus1/Droid. Ik maak me vooral zorgen om beschikbaarheid van apps. Is dat volgens jullie voldoende? en is er veel freeware of moet er meestal de portemonee getrokken worden. Werkt de navigatie in Nederland?
hier kan je zien welke apps er beschikbaar zijn, navigatie software voor europa is er (nog) niet.

[ Voor 79% gewijzigd door Lex_brugman op 27-02-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:28
Het is niet zo dat je de telefoon niet kan gebruiken als je geen verbinding hebt met de Palm servers hoor! Ik heb hem een hele tijd ( 3 weken ) gebruikt terwijl ik data usage UIT had staan en dat was geen enkel probleem!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

ppl schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:16:
...Ze zijn dan ook niet meer te vergelijken met oude devices zoals een standaard mobieltje en een Sony Clie...
Pardon? Ik heb zelf een Clie T625 gehad maar als er een apparaat zijn accu sneller leeg dronk dan ik een flesje bier dan was het wel dit apparaat. Voor die tijd een prachtig apparaat, maar batterijduur? Nee, die had het niet.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Anoniem: 338456 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:04:
[...]

Ik heb inmiddels zo'n Spaanse Pre gekocht via eBay. Daarmee hetzelfde probleem: registreren was niet mogelijk, wat ik ook probeerde. Helaas heeft niemand gereageerd die wilde helpen het probleem uit te zoeken, maar de Vodafone-man in hartje Eindhoven was erg behulpzaam (hulde!) en ik kwam er toen achter dat ik wel een zakelijke klant ben, maar *niet* een zakelijk abonnement had. Nadat dat was omgezet kreeg ik wel 3G.

[...]
Dat 3G uit-of-the-box niet werkte met Vodafone NL (niet zakelijk) was bekend en is vrij eenvoudig te fixen (ppp-options editen, zie precentral fora, heb momenteel geen link bij de hand, EDIT: zie hier, puntje 5, daarna manual settings gebruiken), maar als ik gebruikers mag geloven die nu al 1.4 hebben is het nu opgelost en zou de fix niet meer nodig zijn.

Ik zal wel laten weten of het bij mij werkt als ik 1.4 heb :).

[ Voor 11% gewijzigd door Lex_brugman op 27-02-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

ToolkiT schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:42:
[...]
Cloud computing heeft idd zijn voor en nadelen. Helemaal mee eens maar daar moet je over nadenken voor je zo'n ding koopt, ditto over batterijduur, dat was al vanaf dag 0 bekend als een zwakke plek (maar wat ik meen met OS updates een stuk beter geworden?)
Couldn't agree more. Vooraleer je een apparaat koopt wat toch aardig wat geld kost en wat diverse dingen kan doen is het toch zeer aan te bevelen om eerst wat onderzoek te doen. Dat voorkomt nare verrassingen achteraf zoals het ontbreken van bepaalde features. Ik heb het al te vaak meegemaakt dat mensen hierdoor verkeerde dingen hebben aangeschaft, achteraf blijkt iets dan helemaal niet te werken terwijl een ander apparaat dat wel doet.

Die accuduur is iets wat je lichtjes kunt verbeteren met nieuwe updates van software omdat je wel een beetje kunt sleutelen aan de energiebesparendheid op dat vlak. Dat is echter dan ook alles wat je kunt doen, de rest is hardwarematig en vaak ook sterk afhankelijk van de capaciteit van de accu zelf. Dat vervang je niet zomaar (bij een iPhone al helemaal niet). Dus vandaar ook die plus versies van de Pre en Pixi.
Tip voor de volgende keer: lees eens wat sites als PreCentral.net en met name de forums, dan komt elke zwakke plek wel naar voren..
Dat is inderdaad een geweldig handige site die overigens ook goed samenwerkt met de concurrentie zodat er vaak ook leuke vergelijkingen tussen de berichten staan met andere devices zoals de iPhone, de Droid, etc.
arjandijk162 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 10:47:
Op precentral.net houden ze goed bij wat er in de app catalog komt. Ze posten daar regelmatig nieuwsberichten wat er nu weer nieuw is. Over de groei van de diverse app stores hebben ze ook een artikel geschreven: Android fastest growing application store? Not so fast....
ma9ma schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:28:
[...]

Pardon? Ik heb zelf een Clie T625 gehad maar als er een apparaat zijn accu sneller leeg dronk dan ik een flesje bier dan was het wel dit apparaat. Voor die tijd een prachtig apparaat, maar batterijduur? Nee, die had het niet.
Ow, ik wist niet dat dat het enige model was in de Clie reeks van Sony. Ik vond het al zo raar dat er een Sony merkje op mijn Clie TJ35 stond en die TH55 hebben we het dan ook maar niet over net als al die voorgangers met o.a. het zwart-wit schermpje... M.a.w. dat er 1 rotte appel tussen zat zegt niets, er zijn een heleboel Clie devices die hun accuduur wel goed op orde hebben waarbij met name de TH55 geroemd werd omdat deze desondanks de multimedia mogelijkheden het nog een week vol wist te houden. Ze waren niet voor niets geliefder dan de Palm devices en de boel klopte niet voor niets in toen Sony een einde maakte aan de fameuze Clie lijn. Dat is ook mijn ervaring met mijn eigen Clie TJ35 en die van diverse anderen met een Clie. De klachten van mensen met een PalmOS device kwamen voornamelijk uit de Palm hoek. De enige klacht die ik had was het gebruik van de memorystick, een sd kaartje vond ik een beter idee.

Maar ja, bekijk de accuduur van destijds eens en vergelijk het eens met nu zou ik zeggen. Toen was een week op de accu doodnormaal, nu richt men zich op het vol kunnen maken van 1 (werk)dag. Sommige mensen hebben dan de mazzel dat ze er nog een dag of 3 mee kunnen doen. Sja, als je dingen als wifi, 3G, GPS en bluetooth hebt wil de accu duur ook nog wel eens een stuk minder worden. Dat was destijds nog niet zo in opmars als nu (zie kritiek op de Blackberry Storm en op de oude Pixi (dus niet de Plus!)).

Kortom, niet zo hard van leer trekken, het was ook maar een voorbeeld.

[ Voor 27% gewijzigd door ppl op 27-02-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Palm heeft gelijk met de release van 1.4 Need for Speed, The Sims en Monopoly gratis(!) in de europese appstore gezet! Totdat ik mijn 1.4 update heb lekker NFS spelen, draait echt fantastisch btw, super vloeiend en totaal geen lag of haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Nu online

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

ppl schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:38:
[...]
Kortom, niet zo hard van leer trekken, het was ook maar een voorbeeld.
Oh, ik trok niet hard van leer, maar was uiterst verbaasd over het feit dat iemand een Clie zuining noemde. De T625 was ook mijn enige Clie, mede dankzij de belabberde accuduur. Quote uit een review van een andere Clie die met de T625 wordt vergeleken:

"Zo voor de vuist weg gaat een 770-accu bijna 50% langer mee dan een 625-accu, die na ongeveer 5 uur weer aan de oplader moet."

Maar dat is eigenlijk allemaal offtopic. Met alle extra's van tegenwoordig (idd GPS, WIFI etc) gaat dat inderdaad tenkoste van de batterijduur. Ik ben wel blij dat mijn CLie dat nog niet had. Die was niet eens opgestart :)

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Lex_brugman schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:46:
[...]
Ik zal wel laten weten of het bij mij werkt als ik 1.4 heb :).
Net 1.4 erop gedoctered (had geen zin meer om te wachten :P): editen van de ppp-options is niet meer nodig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik ben as we speak bezig met 1.4 downloaden en installeren via de built-in update app. Doctoren dus niet (meer?) nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Ramon schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:30:
Ik ben as we speak bezig met 1.4 downloaden en installeren via de built-in update app. Doctoren dus niet (meer?) nodig ;)
meh, had geen zin om te wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ppl schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:38:
[...]
Dat is inderdaad een geweldig handige site die overigens ook goed samenwerkt met de concurrentie zodat er vaak ook leuke vergelijkingen tussen de berichten staan met andere devices zoals de iPhone, de Droid, etc.

[...]

Op precentral.net houden ze goed bij wat er in de app catalog komt. Ze posten daar regelmatig nieuwsberichten wat er nu weer nieuw is. Over de groei van de diverse app stores hebben ze ook een artikel geschreven: Android fastest growing application store? Not so fast....
FYI Precentral.net is deel van http://www.smartphoneexperts.com/communities een groep sites die ooit begonnen is met Visorcentral.com (voor de handspring Visor)
disclosure: Ik ben daar Mod-in-ruste (heb nog wel mod rechten maar kom nog zelden op de fora)
ik ben dus wat bevooroordeeld, maar ik vind het een van de betere communities op smartphone gebied (net zoals tweakers een van de betere is op algemeen IT gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Lex_brugman schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:20:
[...]

Net 1.4 erop gedoctered (had geen zin meer om te wachten :P): editen van de ppp-options is niet meer nodig :*)
Ik ben inmiddels ook in het bezit van een Pre, maar krijg 3G nog niet werkend. Zou vodafone out of the box moeten werken met Web os 1.4? Ik heb een UK telefoon met rebel simkaart

PS: heb een Pre van iemand overgenomen en werk nu op zijn profile, ik weet niet in hoeverre dat instellingen vervuild. Ik durf iig geen eigen profile aan te maken totdat ik zeker weet dat ik met 3g kan verbinden, want anders heb ik niks meer. Ik heb dus vodafone (niet zakelijk). Heb inmiddels volgens deze (case 3) settings de database aangepast, met een sql editor en alles met vodafone nl aangepast naar live.vodafone.com.

Ook dat werkt niet, als ik de manual settings wil overriden dan krijg ik een "can not write settings" melding. Wie kan me helpen?

Edit: heb de rebel kaart er even uitgehaald, en vodafone kaart erin gedaan en nu lijkt er een simlock op te zitten. Hij ziet wel de nummers op de sim en geeft weer "check sim-som only"

[ Voor 52% gewijzigd door arjandijk162 op 28-02-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Het probleem zit in de Rebelsimkaart en WebOS 1.4. Op precentral staat deze oplossing. Dit ben ik nu zelf aan het proberen.
quote: Richard Rosenberger;2264420
Confirmed working workaround for the Rebel incompatibility with O2 Locked Pre's and WebOS 1.4.0:
Get this file: webosdoctorp100ewwSprint-V104 Act-Disbled.jar - 195.67MB
Here is my log:
10:00 Doctored a O2Locked GSM to Sprint 1.0.4 with activation disabled.
(With This OS you can enable WiFi to login to your Profile. If WiFi is enabled, and you are logged into your router, reboot, because the Back gesture will not work)
10:30 Got SOS only, but after toggeling 'Auto network, and re-selecting my carrier, it can back to 'vodafone NL'
10:33 Started Downloading OTA update to 1.4.0 (150 Mb) using WiFi (now skipping 1.3.5.1)
10:58 Installing WebOS 1.4.0 (Sprint)
11:15 Booting..... This takes forever....
11:19 Booted.... Finally Works like a baby, no problems anymore.
11:21 I can confirm this is a working workaround for at least KPN and VodaFone NL, hope others are reporting soon in this thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Bij 1.4 was bij mij het enige dat ik moest doen manual kiezen en de apn + username en password invullen, verder niets, maar ik gebruik geen rebelsim (is IMEI unlocked), en dat zou wel uit kunnen maken ;).

EDIT: Vodafone NL (niet zakelijk) btw

[ Voor 15% gewijzigd door Lex_brugman op 28-02-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik heb hier ook een duitse Pre die al unlocked was idd. Geen enkel probleem met Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Bovenstaande methode werkt voor mij. Na het Doctoren van de 1.0.5 en het instellen van de wifi kwam ik niet meer terug in het beginmenu, dus toen maar gereset door batterij te verwijderen. Nu werkt alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:46
Vandaag mijn Palm Pre uit Duitsland ontvangen, eerste indruk, de hardware zit een stuk beter in elkaar dan ik gedacht had (veel reviews waren erg negatief over de kwaliteit van de hardware).

De software werkt heel intuïtief en vooral het multitasken is erg goed uitgewerkt.

Eerst had ik problemen met activeren. De telefoon kon geen verbinding maken.
Na het updaten van de telefoon is het gelukt de telefoon te activeren.

Voor de mensen die problemen hebben met activeren, met behulp de onderstaande methode is het mogelijk om te updaten naar 1.4 . Met 1.4 is het mogelijk handmatig de apn gegevens in te vullen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Hier moet je de Palm Web os update downloaden: https://ws.palm.com/SupportDownload/app?service=external/Home&sp=47&cc=de&lc=de

1. Turn the phone off completely.
2. Put wall charger into the power socket.
3. PUT USB-cable into Pre and while pressing the Volume Up key insert the other end of the USB into the wall charger.
4. When a USB-logo appears on the screen remove the USB-cable from the wall charger and instead plug it into your computer.
5. Run WebOS Doctor to install new version of WebOS.
6. When update is done, activate roaming and you should be able to send in the activation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 08:47
Is WebOS 1.4 eigenlijk voorzien van de Nederlands taal, en zo niet is het mogelijk om een Nederlands woordenboek toe te voegen voor het sms-en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Geen nederlands, maar dat moet niet uitmaken want er is geen sms woordenboek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
Ik bedoel eigenlijk Nederlandse T9 ondersteuning of een mogelijkheid een T9 bestand te versturen naar de PalmPre zonder dat ik ieder woord handmatig moet leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:41
DutchieSmokah schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:58:
Ik bedoel eigenlijk Nederlandse T9 ondersteuning of een mogelijkheid een T9 bestand te versturen naar de PalmPre zonder dat ik ieder woord handmatig moet leren.
Weet je eigenlijk wel wat t9 is? :+
Dit zorgt er namelijk voor dat je met numerieke toetsen (waar dus op toets 2 de a, b en c staat) kunt typen en woorden kunt vormen.
Iets wat op een qwerty toetsenbord dus helemaal niet mogelijk is.

Een quote:
T9 (ook wel Predictive text genoemd) staat voor Text op 9 toetsen en is een techniek voor mobiele telefoons en SMS die bedoeld is om makkelijk en snel woorden in te toetsen. Het werd ontwikkeld door Tegic Communications.
Meer info

En een afbeelding van een numeriek toetsenbord:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/dd/Mobile_phone_keyboard.svg/180px-Mobile_phone_keyboard.svg.png

[ Voor 32% gewijzigd door Tonkey op 24-03-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352446

hoi

Ik wil een palm pre van ebay kopen uit amerika en sinds het geen garantie heeft omdat het uit amerika komt vroeg ik me af of er veel voorkomende problemen mee waren?Is het een toestel die niet snel kapot gaat, met uitzondering van vallen etc uiteraard.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Anoniem: 352446 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:15:
hoi

Ik wil een palm pre van ebay kopen uit amerika en sinds het geen garantie heeft omdat het uit amerika komt vroeg ik me af of er veel voorkomende problemen mee waren?Is het een toestel die niet snel kapot gaat, met uitzondering van vallen etc uiteraard.

alvast bedankt
Ik heb die van mij nu 2 maanden in gebruik en er is tot nu toe niets kapot gegaan :). Let je bij het importeren uit Amerika wel op dat het een GSM en geen CDMA model is, en hou je er ook rekening mee dat je bij het invoeren vanuit een land buiten de EU nog BTW moet betalen ;).

Je zal er geen spijt van krijgen :).

[ Voor 3% gewijzigd door Lex_brugman op 26-03-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265686

ismael86 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:31:
Vandaag mijn Palm Pre uit Duitsland ontvangen, eerste indruk, de hardware zit een stuk beter in elkaar dan ik gedacht had (veel reviews waren erg negatief over de kwaliteit van de hardware).

De software werkt heel intuïtief en vooral het multitasken is erg goed uitgewerkt.

Eerst had ik problemen met activeren. De telefoon kon geen verbinding maken.
Na het updaten van de telefoon is het gelukt de telefoon te activeren.

Voor de mensen die problemen hebben met activeren, met behulp de onderstaande methode is het mogelijk om te updaten naar 1.4 . Met 1.4 is het mogelijk handmatig de apn gegevens in te vullen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Hier moet je de Palm Web os update downloaden: https://ws.palm.com/SupportDownload/app?service=external/Home&sp=47&cc=de&lc=de

1. Turn the phone off completely.
2. Put wall charger into the power socket.
3. PUT USB-cable into Pre and while pressing the Volume Up key insert the other end of the USB into the wall charger.
4. When a USB-logo appears on the screen remove the USB-cable from the wall charger and instead plug it into your computer.
5. Run WebOS Doctor to install new version of WebOS.
6. When update is done, activate roaming and you should be able to send in the activation.
Dankjewel man voor de tip ik ik kon namelijk niet naar 1.4 maar door middel van jouw handleiding is het me gelukt en kan ik eindelijk mijn apn handmatig in voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352446

Lex_brugman schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:32:
[...]

Ik heb die van mij nu 2 maanden in gebruik en er is tot nu toe niets kapot gegaan :). Let je bij het importeren uit Amerika wel op dat het een GSM en geen CDMA model is, en hou je er ook rekening mee dat je bij het invoeren vanuit een land buiten de EU nog BTW moet betalen ;).

Je zal er geen spijt van krijgen :).
Kan je het dan niet in NL gebruiken als het een cdma model is? Is er een omweg om dit te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 22:32
CDMA werkt niet in Nederland nee en er is geen omweg om dat te omzeilen oid, want je moet gewoon GSM hebben, als het een CDMA-model is, dan zit dat er gewoonweg niet in.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
De Palm Pre en Palm Pixi die door Sprint en Verizon gebruikt worden zijn inderdaad CDMA toestellen. Binnenkort komt AT&T met GSM versies van de Pre en Pixi: http://www.wireless.att.c.../webos.jsp?status=success

Als je die kan importeren en unlocken met zo'n Rebel Sim ding kan je die gebruiken.

Je kan ook een Pre uit Duitsland halen van O2. Deze heeft de Z en Y omgewisseld maar verder compleet unlocked. Dan heb je nog Iers, Engelse en Spaanse Pre's die allemaal gelocked zijn, maar ook unlockbaar met een Rebel Sim.

Ik heb zelf een duitse Pre hier besteld: http://www.expansys.com/d.aspx?i=189373

[ Voor 10% gewijzigd door Ramon op 28-03-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Voor de spaanse heb je geen rebel sim nodig, want deze zijn ook (IMEI) unlocked te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225064

Ik was al blij met mijn Palm Pre..

En toen zette ik de 800 mhz overclock kernel er op.

wauw! interface is nu bliksemsnel >:) . En telefoon is al dagenlang volkomen stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
En batterylife?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Valt wel mee. Paar % sneller neelg, maar battery life is zeker genoeg om 's avonds laat thuis te komen met een nog werkende palm, die je daar op je touchstone legt.

Ik had zelf meer impact op battery life verwacht, maar ben blij toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:35
Anoniem: 225064 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:09:
Ik was al blij met mijn Palm Pre..

En toen zette ik de 800 mhz overclock kernel er op.

wauw! interface is nu bliksemsnel >:) . En telefoon is al dagenlang volkomen stabiel.
:w Garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Waar zou jij je garantie gaan claimen dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mute schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:08:
CDMA werkt niet in Nederland nee en er is geen omweg om dat te omzeilen oid, want je moet gewoon GSM hebben, als het een CDMA-model is, dan zit dat er gewoonweg niet in.
Er is wel een omweg: zelf een CDMA netwerk opzetten.. kost wat moeite maar dan heb je ook wat ;)

[ Voor 0% gewijzigd door ToolkiT op 30-03-2010 17:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ramon schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:14:
[...]

Waar zou jij je garantie gaan claimen dan? :P
Waar ik hem gekocht heb.. in mijn geval in Aken. Had eerst een probleem met de backcover voor opladen met een Touchstone --> naar winkel gegaan, backcover omgeruild zonder problemen.

Wat die 800 mhz kernel betreft: vraag me af of ze dat kunnen detecteren als de boel stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349875

Even een waarschuwing voor iedereen die een Palm Pre wil kopen via grijze import.
Laat het toestel activeren en een eerste Palm Profile aanmaken in het land waar de Palm Pre vandaan komt op het netwerk waar deze op thuis hoort. Dan heb je de grootste kans dat je ook toegang hebt tot Paid Apps.

Als je al een Palm Pre binnen hebt, dan kun je het best even wachten met het maken van een Palm Profile tot je in de gelegenheid bent om dat op het oorspronkelijke netwerk te doen.

Wil je niet wachten, selecteer dan in eerste instantie de taal van het land waar de Pre vandaan komt, en gebruik een Rebelsim. Het is nog niet helemaal duidelijk hoe de mechaniek van de Palm App Catalog werkt, maar als je eenmaal je eerste Palm Profile op je Palm Pre hebt gemaakt, dan wordt je IMEI opgeslagen op de Palm servers, en dat is bindend voor je toegang tot Paid Apps.

Dus de eerste keer geen toegang tot Paid Apps, betekent NOOIT toegang. Totdat Palm het beleid hiervoor wijzigt.
Koop dus ook geen Palm Pre van Nederlandse verkopers, want die willen hem kwijt omdat ze geen toegang hebben voor de Paid Apps (logisch). Check dus altijd eerst of er Paid Apps op te zien zijn en welke landen je kunt kiezen bij de betaalmogelijkheden (afhankelijk van het model, staat Nederland er soms gewoon niet bij)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 349875 op 04-04-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

800 Mhz Kernel van caj2008 en unixpsycho wordt overschreven met een WebOS Doctor (niet met een OTA update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We hebben een mogelijke oplossing gevonden voor App Cat-probleem:
http://forums.precentral....paid-appcat-solution.html

grtn
tomi666
First on 1.4, First on 1.4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Wat bereik je daar dan precies mee? wijzig je het initiele activatie-land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees de thread zou ik zeggen (hey lexb!). De theorie moet getest worden, daarom zeg ik "mogelijk".

Vriendelijke waarschuwing voor iedereen die een 2e hands Pre wil kopen:
De huidige firmware-versie blokkeert de rebelsimcard-werking. Dus tenzij je weet hoe je een eerdere modemfirmware-versie erop moet zetten, gewoon niet kopen als je afhankelijk bent van een rebelsim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
hoi tomi666 :w
Werkt het bij hem(bruba) niet alleen omdat hij een rebelsim gebruikt en de pre daardoor denkt dat hij in de UK zit (en daardoor dus die appstore krijgt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Op mijn duitse Pre met 1.4.1.1 werkt de App Store Catalog wel (krijg tenminste een melding dat ik me CC gegevens mag gaan invullen enz) maar heb geen CC zelf dus kan verder niet testen.

Ik heb toen ik de Pre kocht hem gedoctored naar Sprint 1.2.1 en vanaf toen gewoon via Over-The-Air steeds geupdate.

[ Voor 27% gewijzigd door Ramon op 05-04-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi lexb; het gaat hem denken we om de volgende combi:
- nieuwe profile met taal van telefoon
- én een rebelsim

Aangezien het niet altijd even duidelijk is wat een rebelsim precies doorgeeft, is het een beetje iffy.
Ik krijg er zo een binnen en ga ermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ramon schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:26:
Op mijn duitse Pre met 1.4.1.1 werkt de App Store Catalog wel (krijg tenminste een melding dat ik me CC gegevens mag gaan invullen enz) maar heb geen CC zelf dus kan verder niet testen.

Ik heb toen ik de Pre kocht hem gedoctored naar Sprint 1.2.1 en vanaf toen gewoon via Over-The-Air steeds geupdate.
- Wie heeft het allereerste profiel op de telefoon gemaakt,
- waar,
- met welke sim,
- op welk netwerk
- met welke taalinstelling
- wel of geen rebelsim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Anoniem: 349875 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:01:
[...]

- waar,
- met welke sim,
- op welk netwerk
- wel of geen rebelsim
:D

- ik
- in utrecht, nl ;)
- met een kpn sim
- op het kpn netwerk
- met sprint 1.2.1 dus, ingesteld op engels
- geen rebelsim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Vaag systeem hebben ze bij Palm. Ik wil als nederlandse consument een Pre, maar hij is hier niet in de winkel Denk ik prima haal ik hem ergens anders, moet ik de meest wazige acties uithalen om een geactiveerd toestel te krijgen waarmee ik hun apps mag kopen? 8)7 Enig idee wanneer er WebOS toestellen in NL uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 130184 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:59:
Enig idee wanneer er WebOS toestellen in NL uitkomen?
Dat weet niemand maar ik vrees dat ie hier nooit uit zal komen. Gezien de problemen in de VS zal een Nederlandse release niet zo hoog op de prioriteitenlijst staan. Daarvoor is de Nederlandse markt gewoon te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 02:01
downtime schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:09:
[...]

Dat weet niemand maar ik vrees dat ie hier nooit uit zal komen. Gezien de problemen in de VS zal een Nederlandse release niet zo hoog op de prioriteitenlijst staan. Daarvoor is de Nederlandse markt gewoon te klein.
Door de hoge kortingen worden in Nederland wel veel mobiele telefoons verkocht. GfK verwacht dit jaar zo'n 1,3 miljoen smartphones. Dat is niet niks voor zo'n klein landje.

http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=713443

Daarnaast zijn de Pre Plus en Pixi Plus in de systemen van Vodafone gesignaleerd. Misschien hebben ze een soort deal gesloten als met o2. Dus launchen in verschillende landen bij dezelfde carrier, Vodafone.

http://www.precentral.net...pixi-plus-headed-vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Anoniem: 349875 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:01:
[...]

- waar,
- met welke sim,
- op welk netwerk
- wel of geen rebelsim
- verkoper, om de simlock te verwijderen
- spanje
- movistar
- movistar
- geen idee, denk spaans
- geen rebelsim

zelf een eigen profile gemaakt, gekozen voor UK als land met een Vodafone NL sim. Heb 681 apps in de appstore en kan bij het invoeren van creditcard gegevens voor nederland kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Lex_brugman op 10-04-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lex_brugman schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 15:49:
[...]

- verkoper, om de simlock te verwijderen
- spanje
- movistar
- movistar
- geen idee, denk spaans
- geen rebelsim

zelf een eigen profile gemaakt, gekozen voor UK als land met een Vodafone NL sim. Heb 681 apps in de appstore en kan bij het invoeren van creditcard gegevens voor nederland kiezen.
Oh heb je er een bij David (goma) gehaald. Ik heb er ook eentje besteld voor m'n vrouw.
Ik heb een support case bij Palm aangemaakt voor m'n QWERTZ en die is "escalated". Volgens de ene support-sukkel moet ik wel toegang tot Paid Apps hebben, en volgens de andere weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354597

Cheeky schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:35:
[...]

Daarnaast zijn de Pre Plus en Pixi Plus in de systemen van Vodafone gesignaleerd. Misschien hebben ze een soort deal gesloten als met o2. Dus launchen in verschillende landen bij dezelfde carrier, Vodafone.

http://www.precentral.net...pixi-plus-headed-vodafone
Ik gok zelf dat de bij Vodafone gesignaleerde apparaatjes eerder verband houden met het Franse SFR die bekend maakte dat ze een sneak peak krijgen op 27 april van de toestellen, en dus mogelijk kort daarna verkocht gaan worden.
Waarom ik die link legde is omdat het Franse SFR voor 44% in handen is van Vodafone. Vodafone zou daarlangs dus ook in andere Europese landen de Palm kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Anoniem: 349875 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 17:00:
[...]

Oh heb je er een bij David (goma) gehaald. Ik heb er ook eentje besteld voor m'n vrouw.
Ik heb een support case bij Palm aangemaakt voor m'n QWERTZ en die is "escalated". Volgens de ene support-sukkel moet ik wel toegang tot Paid Apps hebben, en volgens de andere weer niet.
Jep, goma inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 20:47
WebOS staat nog steeds hoog op mijn verlanglijstje, het is maar hopen dat de nieuwe eigenaar van Palm de interface niet verkloot. Ben namelijk bang, dat HTC Palm alleen maar koopt voor de patenten.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

joint_me schreef op maandag 12 april 2010 @ 10:01:
WebOS staat nog steeds hoog op mijn verlanglijstje, het is maar hopen dat de nieuwe eigenaar van Palm de interface niet verkloot. Ben namelijk bang, dat HTC Palm alleen maar koopt voor de patenten.
dat weet ik niet, als je ziet wat HTC met de interface van WinMobile doet dan zouden ze best wel eens een ander OS kunnen ambieren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 02:01
Palm Pre Plus en Pixi Plus net aangekondigd voor Vodafone in Duitsland (o2 ook). Hopelijk volgt Vodafone NL snel!

http://www.palm.com/de/de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
vodafone is in NL altijd de Palm dealer geweest, maar de Pre werd het eerst door KPN aangekondigd. Ben benieuwd of de appstore ook gaat werken op onofficiele Pres in NL als het hier naar toe komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
De app catalog werkt toch al op onofficiële Pre's? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

d8t het wel toch? zat er tenminste niet zo iets dat alle europese apparaten bij de appstore kunnen met de laatste WebOS update?

*ff duimen voor een snelle release hier nu :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AppCat werkt alleen als het toestel de 1e keer in het land van herkomst is geactiveerd met de taal van het land van herkomst.
Heb je dat de allereerste keer ergens anders gedaan, dan heb je vooralsnog dikke vette pech.

Groot nieuws: de Pre is gekraakt door Max. Koop dus lekker een Spaanse Pre voor 280 (incl verzenden) bij goma, een unlock hem zelf voor 25 pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik neem aan dat je wat anders bedoelt dan : http://mytether.net/ (kwam daar via zedomax). Ben er in ieder geval nog niet in-geslaagd om een andere hack te vinden voor de pre :(

nvm; heb het gevonden* (denk ik); maar die unlock/hack is nog niet voor de pre plus right? ik heb tenminste nog geen pre plus unlocked posts gelezen; tenzij iedereen pre plus = pre handhaaft.

*via treocentral dot com en dan het 'finaly unlocked my pre' topic toch?

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 354597 op 16-04-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
eerst moet er eens een GSM Plus uitkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met twee weekjes maar uit Duitsland halen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Anoniem: 349875 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:48:
AppCat werkt alleen als het toestel de 1e keer in het land van herkomst is geactiveerd met de taal van het land van herkomst.
Heb je dat de allereerste keer ergens anders gedaan, dan heb je vooralsnog dikke vette pech.

Groot nieuws: de Pre is gekraakt door Max. Koop dus lekker een Spaanse Pre voor 280 (incl verzenden) bij goma, een unlock hem zelf voor 25 pond.
Is het raar om te denken, dat nu er een unlockoplossing is, iemand momenteel geld verdient met het genereren van codes, over een paar weken iemand anders een gratis Keygen ter beschikking stelt? Ik vind een geunlockte pre wel fijn, maar kan voorlopig ook wel even door met mn RSC.

Hoe zijn dit soort dingen bij de Iphone gegaan? Ook alleen via een server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
arjandijk162 schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:39:
[...]
Hoe zijn dit soort dingen bij de Iphone gegaan? Ook alleen via een server?
Volgens mij kan je voor de iPhone geen unlock codes genereren en moet je hem daarvoor jailbreaken (en als je die ongedaan maakt is ie ook niet meer unlocked). Correct me if I'm wrong :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arjandijk162 schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:39:
[...]

Is het raar om te denken, dat nu er een unlockoplossing is, iemand momenteel geld verdient met het genereren van codes, over een paar weken iemand anders een gratis Keygen ter beschikking stelt?
Gratis keygen om de Pre te kraken? Don't hold your breath.
De Pre is superbeveiligd. Als het iemand al lukt om de Pre (weer) te kraken, dan gaat dat zeker geen gratis oplossing worden. De mensen die dit kunnen, zijn beroeps-hackers,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354597 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:00:
Ik neem aan dat je wat anders bedoelt dan : http://mytether.net/ (kwam daar via zedomax). Ben er in ieder geval nog niet in-geslaagd om een andere hack te vinden voor de pre :(

nvm; heb het gevonden* (denk ik); maar die unlock/hack is nog niet voor de pre plus right? ik heb tenminste nog geen pre plus unlocked posts gelezen; tenzij iedereen pre plus = pre handhaaft.

*via treocentral dot com en dan het 'finaly unlocked my pre' topic toch?
Nee, de Plus is nog niet gekraakt. Max heeft er nog geen één, dus heeft de sw ook nog niet kunnen uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We zijn al een tijdje bezig de onofficiële users in kaart te brengen op precentral.
Voor wie geïnteresseerd is, hier is de thread:
http://forums.precentral....ficial-gsm-pre-users.html

Wel eerst even registreren.
grtn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349875 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 09:29:
[...]

Nee, de Plus is nog niet gekraakt. Max heeft er nog geen één, dus heeft de sw ook nog niet kunnen uitbreiden.
blijkbaar ook niet nodig, die O2 versie kan je straks simlock vrij aanschaffen als je wil.

April startet Telefónica O2 Germany mit dem Verkauf von Palm Pre Plus und Palm Pixi Plus. O2 bietet beide Smartphones ohne SIM-Lock über das Handy-Finanzierungsmodell O2 My Handy an.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daar is nog wel mee te leven denk ik, AZERTY daarin tegen lijkt me een stuk lastiger :]
ik hoop alleen dat kpn en/of vodafone er misschien ook eind april of begin mei mee komen. T-mobile heeft in ieder geval op het forum al aangegeven dat die de pre/pixie niet in z'n assortiment opneemt. :/

zit er niet iemand hier op het forum die wat inside info daarover zou kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, regelrecht van t-mobile zakelijke sales dept:
Palm Pre gaan ze niet verkopen. Is niet hun "ding". Ze voeren alleen toestellen waarvan ze verwachten dat ze er veel van kunnen afzetten (afzetten being the operative word).

En ja de QWERTZ-versie van webos-apparaten zul je altijd uit Duitsland kunnen halen.
Maar een hoop mensen kunnen die twee toetsjes niet omdraaien en willen persé een QWERTY.
Vraag me af wat je dan sowieso met een smartphone moet... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
Enkele dagen geleden heb ik mijn Tringg simkaart ontvangen waarmee ik voor E34,95 per maand onbeperkt kan bellen, sms-en en internetten op het KPN netwerk. Helaas heb ik moeten concluderen dat out of the box alleen het bellen en sms-en werkt en ik dus het bekende database probleem ondervind waardoor ik niet kan internetten.. Op andere toestellen heb ik kunnen concluderen dat het internet met deze sim werkt.

Op dit moment zie ik het roaming teken in beeld van mijn Pre, wat juist moet zijn aangezien Tringg op het KPN netwerk zit.De internet instellingen mogen volgens Tringg leeg blijven, eventueel moet de APN ' internet.bt' genoemd worden, helaas kan ik deze instellingen niet wijzigen omdat Tringg waarschijnlijk niet in de database zit van WebOS, waardoor ik genoodzaakt ben de database hack uit te voeren :(

Ik heb middels een dongel kunnen ontdekken dat de MCC van mijn Tringg sim het zelfde is als van KPN (204) en dat dit ook geldt voor de MNC (08). Als ik het goed begrijp zou ik nu alleen nog het 13 cijferige netwerk ID nodig moeten hebben voor Tringg om internet werkend te krijgen, kan iemand mij uitleggen hoe ik deze kan bemachtigen?

[ Voor 0% gewijzigd door DutchieSmokah op 26-04-2010 00:01 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:09

Sabbi

je denkt aan mij.

Heu, je kan ook gewoon handmatig vanuit het telefoon-instellingen menu APN en dergelijke invullen, geen hack voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
Heb ik al probeert, helaas zegt vervolgens het besturingssysteem dat hij de nieuwe gegevens niet kan opslaan... Ik heb begrepen dat als ik deze melding in beeld zie dit betekend dat de provider niet in het db bestand vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DutchieSmokah schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:38:
Heb ik al probeert, helaas zegt vervolgens het besturingssysteem dat hij de nieuwe gegevens niet kan opslaan... Ik heb begrepen dat als ik deze melding in beeld zie dit betekend dat de provider niet in het db bestand vermeld staat.
Ik kan je wel helpen. Heb hetzelfde voor gebruikers op de Bahama's en het Canadese Fido-netwerk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
Thanks tomitomichino, maar het is al gelukt; maar alsnog bedankt voor je aanbod! Tringg is samen met een Palm pre echt een super combi, internet is razend snel ;) Vreemd is trouwens wel dat ik het Roaming symbool blijf zien terwijl ik dit niet op andere toestellen (iPhone, Samsung Soul) zie, echter heb ik van Android gebruikers met Tringg ook begrepen dat zij het roaming symbool bleven zien..

Mocht iemand b.t.w. interesse hebben in het .db3 bestand met de toegevoegde Tringg info hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Holy Shit! HP koopt Palm!

http://www.engadget.com/2010/04/28/hp-buys-palm/

[ Voor 10% gewijzigd door Ramon op 28-04-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Yes, ik was al een paar minuutjes eerder. Check m'n commentaar hier: Random Bits: HP koopt Palm (Breaking News).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 09:59

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Topicstarter
Ik hoop dat HP het doet om WebOS groot te maken. Dan hebben ze volgens mij iets prachtigs in handen wat vooral even wat breder en fanatieker de markt ingegooid moet worden.

|_____vakje______|

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Let op:
Voor levertijdzaken en abonnementen kun je hier terecht.