ToolkiT schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:42:
[...]
Cloud computing heeft idd zijn voor en nadelen. Helemaal mee eens maar daar moet je over nadenken voor je zo'n ding koopt, ditto over batterijduur, dat was al vanaf dag 0 bekend als een zwakke plek (maar wat ik meen met OS updates een stuk beter geworden?)
Couldn't agree more. Vooraleer je een apparaat koopt wat toch aardig wat geld kost en wat diverse dingen kan doen is het toch zeer aan te bevelen om eerst wat onderzoek te doen. Dat voorkomt nare verrassingen achteraf zoals het ontbreken van bepaalde features. Ik heb het al te vaak meegemaakt dat mensen hierdoor verkeerde dingen hebben aangeschaft, achteraf blijkt iets dan helemaal niet te werken terwijl een ander apparaat dat wel doet.
Die accuduur is iets wat je lichtjes kunt verbeteren met nieuwe updates van software omdat je wel een beetje kunt sleutelen aan de energiebesparendheid op dat vlak. Dat is echter dan ook alles wat je kunt doen, de rest is hardwarematig en vaak ook sterk afhankelijk van de capaciteit van de accu zelf. Dat vervang je niet zomaar (bij een iPhone al helemaal niet). Dus vandaar ook die plus versies van de Pre en Pixi.
Tip voor de volgende keer: lees eens wat sites als PreCentral.net en met name de forums, dan komt elke zwakke plek wel naar voren..
Dat is inderdaad een geweldig handige site die overigens ook goed samenwerkt met de concurrentie zodat er vaak ook leuke vergelijkingen tussen de berichten staan met andere devices zoals de iPhone, de Droid, etc.
arjandijk162 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 10:47:
Ik kom van windows mobile en vergelijk met de HD2 en Nexus1/Droid. Ik maak me vooral zorgen om beschikbaarheid van apps. Is dat volgens jullie voldoende? en is er veel freeware of moet er meestal de portemonee getrokken worden. Werkt de navigatie in Nederland?
Op precentral.net houden ze goed bij wat er in de app catalog komt. Ze posten daar regelmatig nieuwsberichten wat er nu weer nieuw is. Over de groei van de diverse app stores hebben ze ook een artikel geschreven:
Android fastest growing application store? Not so fast....
ma9ma schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:28:
[...]
Pardon? Ik heb zelf een Clie T625 gehad maar als er een apparaat zijn accu sneller leeg dronk dan ik een flesje bier dan was het wel dit apparaat. Voor die tijd een prachtig apparaat, maar batterijduur? Nee, die had het niet.
Ow, ik wist niet dat dat het enige model was in de Clie reeks van Sony. Ik vond het al zo raar dat er een Sony merkje op mijn Clie TJ35 stond en die TH55 hebben we het dan ook maar niet over net als al die voorgangers met o.a. het zwart-wit schermpje... M.a.w. dat er 1 rotte appel tussen zat zegt niets, er zijn een heleboel Clie devices die hun accuduur wel goed op orde hebben waarbij met name de TH55 geroemd werd omdat deze desondanks de multimedia mogelijkheden het nog een week vol wist te houden. Ze waren niet voor niets geliefder dan de Palm devices en de boel klopte niet voor niets in toen Sony een einde maakte aan de fameuze Clie lijn. Dat is ook mijn ervaring met mijn eigen Clie TJ35 en die van diverse anderen met een Clie. De klachten van mensen met een PalmOS device kwamen voornamelijk uit de Palm hoek. De enige klacht die ik had was het gebruik van de memorystick, een sd kaartje vond ik een beter idee.
Maar ja, bekijk de accuduur van destijds eens en vergelijk het eens met nu zou ik zeggen. Toen was een week op de accu doodnormaal, nu richt men zich op het vol kunnen maken van 1 (werk)dag. Sommige mensen hebben dan de mazzel dat ze er nog een dag of 3 mee kunnen doen. Sja, als je dingen als wifi, 3G, GPS en bluetooth hebt wil de accu duur ook nog wel eens een stuk minder worden. Dat was destijds nog niet zo in opmars als nu (zie kritiek op de Blackberry Storm en op de oude Pixi (dus niet de Plus!)).
Kortom, niet zo hard van leer trekken, het was ook maar een voorbeeld.
[
Voor 27% gewijzigd door
ppl op 27-02-2010 14:48
]