Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Anoniem: 69767
Klopt. Toch jammer. Ik had gehoopt dat een andere smartphone-maker Palm gekocht zou hebben, ipv een computerbakker als HP.ToolkiT schreef op woensdag 28 april 2010 @ 23:05:
[...]
http://www.precentral.net/hp-buys-palm melde het ook al, alle tech sites zullen het er wel over gaan hebben..
Aan de andere kant kan het zo op basis van webOS wel een goede apple concurent worden.. HP iPad variant op WebOS etc etc..Anoniem: 69767 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 23:07:
[...]
Klopt. Toch jammer. Ik had gehoopt dat een andere smartphone-maker Palm gekocht zou hebben, ipv een computerbakker als HP.
Ja klopt, ik denk dat dit best wel in lijn ligt met de verbreding van HP's portfolio. Immers, mobiele telefoons en tablets nemen een steeds grotere plek in, naast traditionele desktops/laptops. HP ziet ook wel dat op langer termijn meer producten dan dat moeten gaan leveren (hence bv de slate), omdat anders de concurrentie geld snoept van de markt (zoals Apple met de iPad van de netbook markt). Dus ik begrijp het wel, maar 1,2 miljard. Dat is best wel een groot bedrag - want Palm maakt nu verlies. Maar goed, ik ga pitten. Ben benieuwd naar de commentaren van analysten morgenToolkiT schreef op woensdag 28 april 2010 @ 23:12:
[...]
Aan de andere kant kan het zo op basis van webOS wel een goede apple concurent worden.. HP iPad variant op WebOS etc etc..
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 28-04-2010 23:16 ]
Anoniem: 3671
HP lijkt me juist een hele goede kandidaat. Het bedrijf heeft zelf ook veel kennis over software ontwikkeling en staat toch echt een stukje hoger kwa bekendheid en vertrouwen dan bijvoorbeeld Lenovo of HTC al is het maar omdat het Amerikaans is.Anoniem: 69767 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 23:07:
[...]
Klopt. Toch jammer. Ik had gehoopt dat een andere smartphone-maker Palm gekocht zou hebben, ipv een computerbakker als HP.
De kans is nu tenminste groot dat WebOS wordt doorontwikkeld en vermoedelijk ook een heel stuk beter verkrijgbaar wordt. Ik heb namelijk nog nooit een WebOS telefoon in mijn klauwen gehad, en ben erg benieuwd.
Hoe meer ontwikkeling van alternatieve OS-en des te beter naar mijn mening. En met Symbian, iPhoneOS, Meego, Windows Phone 7, Android, WebOS en BlackBerrie OS heb je 6 hele sterke partijen. Ben benieuwd of Bada OS, Access Linux Platform en LiMo platform daar nog tussen komen.
Het resultaat ziet er zo uit:

Het proces is hier beschreven
Aangezien de huidige CX400 II 68 euro bij Bol kost, is dit volgens mij de goedkoopste manier om een paar kwaliteits inears aan je Pre te hangen met behoudt van microfoon en opneem/play/pause knop.
Ik kijk nu al uit naar een HP Slate gebaseerd op een Tegra met WebOSToolkiT schreef op woensdag 28 april 2010 @ 23:05:
[...]
http://www.precentral.net/hp-buys-palm melde het ook al, alle tech sites zullen het er wel over gaan hebben..
Wilde eigenlijk ook al een Pre, maar goed het behaagde Palm om die niet in NL aan te bieden... (Nu dus een Sony Ericsson Vivaz)
Vodafone DE
Palm Pre Plus
Palm Pixi Plus
O2 DE
Palm Pixi Plus
En de Palm Pre Plus kan ik niet vinden bij O2?
Heeft iemand al een (duitse) webshop gevonden waar de Pixi Plus wordt verkocht?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Heb afgelopen donderdag de Pixi Plus gekocht....
I know, maar om nou helemaal naar duitsland te treinen als ie over een weekje ergens door een webshop verkocht wordt vind ik ook een beetje zondeNicoF schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:44:
Pixi Plus en Pre Plus zijn al gewoon te koop in de O2 shop.
http://shop.vodafone.de/S...sp?sequence=123&submenu=1
Maarja misschien wacht ik wel tot een HP WebOS iets
Anoniem: 61121
Je bent gewoon naar een winkel in duitsland gegaan ? ik heb even online gekeken, maar daar zit er meteen zo'n 24 maanden afbetaal regeling aan.NicoF schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:44:
Pixi Plus en Pre Plus zijn al gewoon te koop in de O2 shop.
Ik ga over 14 dagen een weekend naar .de dus wilde ik hem daar gaan halen.
Heb je nog iets bijzonders moeten doen om hem aan de praat te krijgen met een nederlandse sim ?
Maar er staat op de site van o2 ook altijd vermeld wat de totale prijs is.
Ik ben naar een dealerwinkel geweest in Aken. Gevraagd of ze het toestel hadden. Moest even mijn NL id laten zien, en kon hem zo meenemen.
Pre/Pixi (Plus) werkt direct met T-Mobile. Moest even handmatig de settings invoeren. KPN werkt ook direct. Vodafone zover ik weet nog steeds niet optimaal. Vodafone Zakelijk weer wel.
Ik woon zelf in Maastricht, dus Aken is voor mij naast de deur...
http://investor.palm.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=465829Fransfb schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 22:46:
Komt ie nou ook een keer bij Vodafone in NL?aangezien die in duitsland te koop is bij Vodafone.
http://shop.vodafone.de/S...sp?sequence=123&submenu=1
Maarja misschien wacht ik wel tot een HP WebOS iets
Nu ook op Vodafone Spanje. Dan kan Nederland toch niet achter blijven?
is niet te hopenCheeky schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:57:
[...]
http://investor.palm.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=465829
Nu ook op Vodafone Spanje. Dan kan Nederland toch niet achter blijven?
Maarja ze hebben misschien nog geen Nederlandse WebOS, voor mij maakt Engels niet zoveel uit maar voor sommige mensen wel.
Anoniem: 349875
Hebben ze eindelijk de voicemail-fout opgelost?NicoF schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:11:
Ik ben naar een dealerwinkel geweest in Aken. Gevraagd of ze het toestel hadden. Moest even mijn NL id laten zien, en kon hem zo meenemen.
Pre/Pixi (Plus) werkt direct met T-Mobile. Moest even handmatig de settings invoeren. KPN werkt ook direct. Vodafone zover ik weet nog steeds niet optimaal. Vodafone Zakelijk weer wel.
Die dealerwinkel is gewoon een 02-winkel he?
Voicemail fout? Heb nergens last van. :-)
en wat is het adres?
voicemailfout: dat 1 als sneltoets voor voicemail niet werkt. Er staat geen vm-nummer voor tmob NL in de carrier database.
Ik heb er de gewone prijs voor betaald, zoals vermeld op de o2 site.
Heb hem inmiddels op Marktplaats gezet. Dus mocht je interesse hebben :-)
Adres, al sla je me dood. Als je de auto bij MediaMarkt Aachen zet dan loop je er eigenlijk direct tegenaan. Heb daar afgelopen november ook de Palm Pre gekocht.
Ik kan hem niet vinden. Waar staat ie?NicoF schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 20:19:
Je hebt helemaal gelijk. Ik bel mezelf dan.
Ik heb er de gewone prijs voor betaald, zoals vermeld op de o2 site.
Heb hem inmiddels op Marktplaats gezet. Dus mocht je interesse hebben :-)
Adres, al sla je me dood. Als je de auto bij MediaMarkt Aachen zet dan loop je er eigenlijk direct tegenaan. Heb daar afgelopen november ook de Palm Pre gekocht.
Maar volgens je ad heb je hem 1 dag gebruikt dus er moet wel iets ernstigs mis mee zijn?NicoF schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:57:
Wil weer wat anders. Beetje offtopic maar ik neem weer een BlackBerry.
@hierboven http://link.marktplaats.nl/342937435
[ Voor 18% gewijzigd door Ramon op 06-05-2010 10:08 ]
Heb er een dagje mee gespeeld, mijn eerste mening: mooi....! Hij doet uit de doos (1.4.1) bijna alles wat ik wil. Uit de App Catalog een solitaire spel geinstalleerd, en die werkt dus ook perfect. Bluetooth tethering werkt wel, maar volgens mij heeft Fedora er een beetje moeite mee. Het toetsenbord lijkt sterk op die van een Treo 650 (mijn vorige), maar voelt wel anders. Ik was in eerste instantie bang dat ik mij dood ging ergeren aan het randje om t tobo heen, maar dat went echt verrassend snel. Snelheid is mij goed. UMTS verbinding is wel een beetje instabiel, ik vrees alleen dat dat aan T-mobile ligt en hier dus niet snel een oplossing voorhanden is. Het feit dat ik onderweg weer fatsoenlijk kan surfen (30KB/s is echt een stuk beter dan 5KB/s) maakt wel een hoop goed. Multitasken is heerlijk, en de batterijduur is genoeg om de dag ruim door te komen als ik het zo merk.
Dat zijn nogal wat uiteenlopende onderwerpen, maar overall ben ik gewoon dik tevreden over m'n nieuwe speeltje
Schaadt het niet, dan baat het niet
Ik heb de Pixi Plus direct op launchdag gekocht (28 april). WebOS 1.4.1 is aanmerkelijk sneller dan de oude versies. De Pixi Plus moet je gewoon in het echt zien. Het apparaat is zo klein en compact. Dat verwacht je gewoon niet. Ook het laadklepje is erg goed afgewerkt. Je ziet dat er over nagedacht is.
Zoals ik al eerder zei, heb hiervoor ook een Pre gehad, maar vind de Pixi toch echt fijner. Het toetsenbord lijkt heel klein maar geloof me, deze typt geweldig. Doet me denken aan de Treo 750.
Voor mij heeft de Pre als enigste voordeel dat deze een groter scherm heeft. Maar daarbij krijg je weer als nadeel dat je het toestel moet open schuiven om het toetsenbord te onthullen. En geloof me, als je veel mailt/sms't is dat niet altijd even fijn, bovendien typ ik op de Pre erg krampachtig door de rand om het toetsenbord.
[ Voor 24% gewijzigd door NicoF op 06-05-2010 10:35 ]
Gewoon bij iemand gekocht? omdat dat hier aardig in de buurt isSeven of Nine schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:20:
Zo, gister een geactiveerde Palm Pre meegenomen uit Zaltbommel, import van O2. T-mobile simkaart erin, internetgegevens invullen en gaan met die banaan.
Heb er een dagje mee gespeeld, mijn eerste mening: mooi....! Hij doet uit de doos (1.4.1) bijna alles wat ik wil. Uit de App Catalog een solitaire spel geinstalleerd, en die werkt dus ook perfect. Bluetooth tethering werkt wel, maar volgens mij heeft Fedora er een beetje moeite mee. Het toetsenbord lijkt sterk op die van een Treo 650 (mijn vorige), maar voelt wel anders. Ik was in eerste instantie bang dat ik mij dood ging ergeren aan het randje om t tobo heen, maar dat went echt verrassend snel. Snelheid is mij goed. UMTS verbinding is wel een beetje instabiel, ik vrees alleen dat dat aan T-mobile ligt en hier dus niet snel een oplossing voorhanden is. Het feit dat ik onderweg weer fatsoenlijk kan surfen (30KB/s is echt een stuk beter dan 5KB/s) maakt wel een hoop goed. Multitasken is heerlijk, en de batterijduur is genoeg om de dag ruim door te komen als ik het zo merk.
Dat zijn nogal wat uiteenlopende onderwerpen, maar overall ben ik gewoon dik tevreden over m'n nieuwe speeltje.
Wat voor prijs vraag je voor je pixie?NicoF schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:29:
@Ramon, nee er is zeker niets ernstigs mis mee. Ik koop heel vaak een andere telefoon. Elke drie a vier weken koop ik een ander. Nu wil ik weer een BB.
Ihuiven om het toetsenbord te onthullen. En geloof me, als je veel mailt/sms't is dat niet altijd even fijn, bovendien typ ik op de Pre erg krampachtig door de rand om het toetsenbord.
PDATechCenterFransfb schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:48:
[...]
Gewoon bij iemand gekocht? omdat dat hier aardig in de buurt is
[ Voor 4% gewijzigd door RSpliet op 07-05-2010 08:58 ]
Ja ik ken het bij hunSeven of Nine schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:57:
[...]
PDATechCenterHad nu een "brand new" liggen, soms hebben ze hele lichte gebruikssporen, wat je weer terug ziet in de prijs. Maar hij krijgt ze regelmatig binnen.

Bedankt voor de tip !
Ik heb gisteren mijn Palm Pre aangekregen en hij begon te flippen ! Hij begint uit zichzelf handelingen te doen
Heb ze via Duitse ebay gekocht en heb op paypal al een claim ingediend ...
[ Voor 6% gewijzigd door wtfman86 op 09-05-2010 11:16 ]
( had idd even gewacht met claim maar het is de eerste keer dat ik een kapot toestel heb die ik via inet gekocht heb en dus even gepanikeerd

[ Voor 29% gewijzigd door wtfman86 op 08-05-2010 11:04 ]
Neem contact op met hem en regel het.
Je hebt hem niet aan de lader op dat moment? Want een brakke lader kan dit soort problemen met een capacitive touchscreen veroorzaken, maar het probleem zou dan wel meteen weg moeten zijn als je hem lostrekt van de lader.wtfman86 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:59:
Heeft iemand deze probleem al gehad : http://www.youtube.com/watch?v=VL6XuPFfQZo
Ik heb gisteren mijn Palm Pre aangekregen en hij begon te flippen ! Hij begint uit zichzelf handelingen te doenPas alsk ik battery pull doe dan stopt het ... maar na 5minuten begint het weer ...
Heb ze via Duitse ebay gekocht en heb op paypal al een claim ingediend ...
In het vervolg , minder snel panikeren , wijze les voor me

[ Voor 111% gewijzigd door wtfman86 op 09-05-2010 10:22 ]
Ik heb zelf gekozen voor iets meer hapering door de cpu scaling governor op ondemand te zetten. Zo bespaar ik iets op de batterij door de CPU terug te klokken als hij uit z'n neus vreet. Maakt haar helaas ook net ietsjes minder stabiel, maar dat neem ik dus voor lief.
Het grootste "nadeel" vind ik dan ook stiekem de batterij. Hij gaat een dag mee, maar dan moet hij ook direct op de lader. M'n oude Treo kon bij intensief gebruik anderhalve dag mee, bij niet-intensief gebruik 3 dagen, en zonder dataverkeer (in het buitenland) wel 5. Ik twijfel sterk om zo'n 1350mAh batterij te kopen... liever had ik nog in deze formfactor tegen de 1500mAh aangezeten, maar die zijn er echt niet.
Voor de rest overigens dik tevreden! Hij doet precies wat ik wil, en dat kinderlijk eenvoudig.
ps: is dezelfde die op MP voor 21e wordt aangeboden
[ Voor 16% gewijzigd door arjandijk162 op 16-05-2010 22:29 ]
Deze is simlock vrij, en ik heb dus ook geen enkel probleem ondervonden om mijn KPN Flexibel SIM kaart te gebruiken.
Ook het aanmaken van het account was geen probleem, ik vraag me wel af of ik in staat zou zijn om Apps uit de store te kopen, omdat ik nu natuurlijk als NL geregistreerd sta. ( dit is overigens wat mijn betreft niet zo'n issue ).
Na wat stoeien en blog posts lezen kan ik dmv Lotus Notes Traveler en EAS mijn email, agenda en contacten synchroniseren.
minpuntjes:
- nog geen SIP/VOIP client
- geen synchronisatie van Taken
- Baterij gaat wel erg hard
- Uitgekiende user interface, als je hem snapt is het erg sterk
- Integratie van verschilende mailboxen en contact lists is echt goed gedaan. ( Synergy )
- Via preware leuke patches en opensource spullen te krijgen.
Werkt bij mij met EAS, moet je op de server alleen wel minimaal Exchange 2003 met SP2 hebben.Anoniem: 61121 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:04:• geen synchronisatie van Taken
En waar komen je taken dan terecht ??Lex_brugman schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 00:09:
[...]
Werkt bij mij met EAS, moet je op de server alleen wel minimaal Exchange 2003 met SP2 hebben.
voor zover ik heb kunnen zien is de standaard Tasks applicatie helemaal niet instaat om te synchroniseren.
Daarnaast gebruik ik Lotus Notes, icm Lotus Notes Traveler, het vreemde is dat deze combinatie het pushen van taken wel ondersteunt, aangezien ze op mijn Symbian telefoon netjes te zien zijn.
Bart
In de tasks app onder Exchange (is waarschjnlijk alleen zichtbaar als je dat gebruikt).
Okay nou volg ik je niet helemaal ?Lex_brugman schreef op maandag 14 juni 2010 @ 00:13:
[...]
In de tasks app onder Exchange (is waarschjnlijk alleen zichtbaar als je dat gebruikt).
heb je het over een Task app aan de exchange kant, of verschijnt die op de Pre als je exchange gebruikt ?
kan je misschien iets van een screenshot sturen ?
Bart
Had even geen zin om een screenshot te maken, maar even zoeken op internet leverde ook al wat op:Anoniem: 61121 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:23:
[...]
Okay nou volg ik je niet helemaal ?
heb je het over een Task app aan de exchange kant, of verschijnt die op de Pre als je exchange gebruikt ?
kan je misschien iets van een screenshot sturen ?
Bart

Gewoon in de tasks app onder exchange dus
Ik krijg binnenkort een nieuwe pre uit duitsland (o2, simlockvrij). Wat ik hier lees is dat als ik alle mogelijkheden wil hebben ik hem op het duitse netwerk moet activeren. Maar moet ik hiervoor:
1: Een simkaart van het oorspronkelijke netwerk hebben en in dld zitten
2: Een simkaart van het oorspronkelijke netwerk hebben maar mag ik in nl zitten
3: Met 'een' simkaart op het duitse netwerk zitten (in mijn geval vodafone BL particulier abo)
4: Updaten naar 1.4.0 of 1.4.1 en het maakt niet meer uit (dus voda NL abo particulier erin en activeren)
5: Anders
Het zal me benieuwen of het net zo'n goed toestel is als de touch diamond waar ik al bijna 2 jaar geen afstand van kan doen.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Vraagje voor de kenners:
Ik krijg binnenkort een nieuwe pre uit duitsland (o2, simlockvrij). Wat ik hier lees is dat als ik alle mogelijkheden wil hebben ik hem op het duitse netwerk moet activeren. Maar moet ik hiervoor:
3: Met 'een' simkaart op het duitse netwerk zitten (in mijn geval vodafone BL particulier abo)
4: Updaten naar 1.4.0 of 1.4.1 en het maakt niet meer uit (dus voda NL abo particulier erin en activeren)
Het zal me benieuwen of het net zo'n goed toestel is als de touch diamond waar ik al bijna 2 jaar geen afstand van kan doen
http://forums.precentral....n-how-appstore-works.html
(voor rest vd functionaliteit boeit het niet.)
Anoniem: 225064
Aangezien de eerste activering alles bepalend is voor paid apps (trust me), is je beste gok dit:yonathan schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:03:
Zelfde vraag als gisae
Vraagje voor de kenners:
Het zal me benieuwen of het net zo'n goed toestel is als de touch diamond waar ik al bijna 2 jaar geen afstand van kan doen
Activeer met een Duitse SIM (pre-paid of zo, O2 was geen slecht idee) in Duitsland, initieel met als taal Duits ingesteld. De taalinstelling maakt waarschijnlijk niet uit, maar die kun je heel makkelijk wijzigen.
Al het andere maakt geen donder uit. --> In Duitsland, op Duits netwerk!
Woont er iemand met een TS in de omgeving utrecht zodat ik kan vergelijken of het aan de TS, de lader of de back ligt?
Ik kom af en toe wel in Utrecht, maar ik ben niet in de gelegenheid om voor de vakantie iets met je te regelen, anders konden we een afspraak maken.arjandijk162 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:10:
Ik heb een palm pre UK qwerty met TS (touchstone) back. Daarnaast heb ik een TS en een losse back. Als ik met de TS probeer te laden krijg ik de hele tijd bing/bong charging. 1x per sec. Er gaat dus iets niet goed. Ik heb de truck met een creditcard ertussen geprobeerd, maar helpt niet. Ik gebruik een niet originele lader waarvan pin 2-3 doorverbonden zijn.
Woont er iemand met een TS in de omgeving utrecht zodat ik kan vergelijken of het aan de TS, de lader of de back ligt?
Mijn ervaring hierbij: Er wordt wel eens gewezen naar non-correcte lader voor de TS (zoals je zelf al doorhad). Doch heel vaak is het bij dit probleem een kwestie van de backplate vervangen. Dat was het bij mij ook. --> De winkel ruilde na demonstratie ook keurig de backplate voor een ander, die werkte.
Mogelijkheid: Als je in de gelegenheid bent om even over grens te wippen, kun je miscchien best in een winkel vragen of je met aan andere backplate mag testen, als je belooft bij succes hem ook te kopen.
2e hands Pre zal je nog wel lukken, maar gezien de korte tijd sinds de Duitse Pre Plus beschikbaar is, wordt een 2e hand Plus wel een uitdaging, lijkt me.Tomino schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:06:
Zo jammer dat dit toestel gewoon niet simpel in nederland te vinden is. Verliefd op de foon, webOs. Pixi plus of Pre plus toch wel hoog op het verlanglijstje. Als iemand hem 2de hands heeft, hit me
Overigens is mobile wifi wel het meest geniale programma ooit. Mijn internet ligt er thuis (alweer) uit, mobile wifi is dan echt een uitkomst.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Voor mijn gevoel is ze net ietsjes responsiever nu. En ik had last van het scherm dat random aan ging, ik vermoed de afstandssensor of de slide-openklapsensor die niet goed was afgestemd. Maar nu lijkt dat over te zijn, heb t nog niet gezien. En dat scheelt weer batterij
Heb vanmorgen wel Navit geinstalleerd, eindelijk navigatie, werkt wel prima, alleen nog niet zo gestroomlijnd als ik van TomTom gewend ben en de stem is nep, maar tijdens het rijden veel handiger dan Maps.
Waarom draai jij een sprint firmware als ik vragen mag? heeft toch geen voordelen tov de europese?arjandijk162 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:44:
Kan nog niet updaten, dus zit nog op 1.4.1.1 (o2 uk pre, met sprint doctor).
Heb vanmorgen wel Navit geinstalleerd, eindelijk navigatie, werkt wel prima, alleen nog niet zo gestroomlijnd als ik van TomTom gewend ben en de stem is nep, maar tijdens het rijden veel handiger dan Maps.
Af en toe maakte de touchstone weer opnieuw verbinding, en als je ringtones aan hebt staan hoor je dus een *Boing* geluid. Strontvervelend natuurlijk, maar gelukkig kan je via Preware een patch (Disable charging event sounds) installeren die alleen die *Boing* uit zet. Een stuk beter zo.Gisae schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:44:
Mijn touchstone zat ook steeds te wisselen tussen wel/niet chargen. Ik heb 3 lagen schilderstape over de touchstone gedaan. Het ziet er misschien niet uit maar het werkt perfect. De coil van de touchstone cover zit schijnbaar te dicht op de telefoon om te kunnen werken.
Wel omslachtig om Preware alleen voor dat te installeren, als palm die mogelijkheid had gegeven om het uit te schakelen was het een stuk handiger.
[ Voor 12% gewijzigd door Gisae op 07-08-2010 12:09 ]
Anoniem: 156528
ik heb een pre uit duitsland gekocht via ebay, maar het heeft geen bon maar is 3 maanden oud. Kan ik geen recht krijgen op de garantie zonder de bon? Ik heb wel een oom die in duitsland woont die hem dus voor garantie kan versturen voor mij.
alvast bedankt
Garantie gaat bij Palm op serienummer dus je hebt wel degelijk garantie. Je hebt TOTAAL geen aankoopbon nodig.
Open hier een support-ticket:
http://portal.palm.com/wp...n&fn=pre&cn=o2&mn=p100eww
Voor het bingboing effect heeft Richard van PDATech een oplossing bedacht.
http://forums.precentral....ue-possible-solution.html
Ik heb het op twee backcovers geprobeerd, en werkt prima.
Haal niet je TS uit elkaar, want dat is stom.
Maar kun je dan wel gewoon de Palm App Store / Catalog / World / etc gebruiken, want dat kon toch niet met een uit het buitenland aangekochte Pré?Lex_brugman schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:12:
PDAshop zegt ze nu ook op voorraad te hebben: http://www.pdashop.nl/product/71896/palm-pre-qwerty.html
Dat kan wel met een in het buitenland gekochte Pre, zolang de verkoper hem maar in het land van herkomst heeft geactiveerd (wat de meeste verkopers dan ook doen). Mijn eigen Pre komt uit Spanje (gekocht bij Goma, is te vinden op PreCentral), is daar geactiveerd en kan daardoor gewoon in de appstore komen en dingen aanschaffen. Angry Birds FTW!alex3305 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:08:
[...]
Maar kun je dan wel gewoon de Palm App Store / Catalog / World / etc gebruiken, want dat kon toch niet met een uit het buitenland aangekochte Pré?
Hoe dat bij die van PDAshop is weet ik niet, ik zou zeggen stuur ze een mailtje en laat hier weten wat ze te vertellen hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door Lex_brugman op 31-08-2010 15:32 . Reden: typos ]
Heb de mijne bij expansys gekocht voordat dat hele AppCat/Activatie-verhaal bekend was, en het kan ze werkelijk niks schelen als je erover mekkert dat je geen paid apps hebt. Zij wisten/weten nl niks over het toestel en webOS.
Activatie in officieel land en ik raad aan met een officiële sim. Je locatie wordt bepaald aan de hand van het netwerk waar je op zit (MCC/MCN) en theoretisch zou dat dus ook 'roaming' kunnen, maar ik zou het risico niet nemen. Goed mogelijk dat die anale Palm-lui een andere restrictie hebben ingebouwd als je roaming een toestel voor het eerst activeert.
Sinds 1.3.5.1 kan je na een mislukte activatie zef de apn aanpassen. Als die versie er nog niet opstond had je hem er ook eerst op kunnen doctoren. Maar om toegang tot de appstore te krijgen is het natuurlijk zoiezo beter om een duitse, spaanse, engelse of franse sim te gebruiken.Gisae schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:22:
Ik kon mijne nieteens gebruiken voordat ik in duitsland een prepaid kaartje had gehaald en hem daar had geactiveerd. De mogelijkheid alternatieve netwerkinstellingen in te stellen komt pas tevoorschijn als deze eenmalig op het originele netwerk geactiveerd is.
Er stond 1.4.x op. Na de activatie heb ik het toestel direct volledig gereset om te testen of daarna de mogelijkheid om de apn in de stellen wel kwam. Ik zat op dat moment nog in de auto in duitsland dus kon het beter dan direct proberen mocht ik hem nog een keer moeten activeren met de duitse sim.Lex_brugman schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:41:
[...]
Sinds 1.3.5.1 kan je na een mislukte activatie zef de apn aanpassen. Als die versie er nog niet opstond had je hem er ook eerst op kunnen doctoren. Maar om toegang tot de appstore te krijgen is het natuurlijk zoiezo beter om een duitse, spaanse, engelse of franse sim te gebruiken.
Voor de activatie met de duitse sim kon ik niks, niet met kpn, t-mobile of vodafone.
Na activatie met duitse sim kwam de mogelijkheid om een apn in te stellen na een mislukte poging.
http://www.engadget.com/2...iew-video-hits-the-wilds/
Ziet er erg vet uit
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 17-09-2010 00:01 ]
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Het ziet er niet veel anders uit dan OS1.4.5. Alleen het stacken en die online docs dingen zit er nog niet in. De close app knop is best nutteloos. 2x naar boven swipen werkt ook.Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:00:
WebOS 2.0 video
http://www.engadget.com/2...iew-video-hits-the-wilds/
Ziet er erg vet uit
Als je dat bij die tutorial in de notification bar bedoelt dan heb je het mis, dat is alleen daarvoor, want even later heeft hij de telefoon app open en daar zie je het het niet.Gisae schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:29:
[...]
Het ziet er niet veel anders uit dan OS1.4.5. Alleen het stacken en die online docs dingen zit er nog niet in. De close app knop is best nutteloos. 2x naar boven swipen werkt ook.
Ben erg benieuwd naar dit toestel !
Ik gebruik mijn telefoon overdreven veel als agenda, en na wat ik gelezen heb over Synergy verwacht ik daar veel van (meerdere agenda's samenvoegen e.d.).
Wat is de meest kick-ass app voor de pre ?
http://unixpsycho.com/palm-pre/
http://unixpsycho.com/palm-pre/#Overclock_800Mhz_kernel
geactiveerd tenzij je screenshots krijgt.
Heb de mijne bij expansys gekocht voordat dat
hele AppCat/Activatie-verhaal bekend was, en
het kan ze werkelijk niks schelen als je erover
mekkert dat je geen paid apps hebt. Zij wisten/
weten nl niks over het toestel en webOS.
Activatie in officieel land en ik raad aan met
een officiële sim. Je locatie wordt bepaald aan
de hand van het netwerk waar je op zit (MCC/
MCN) en theoretisch zou dat dus ook 'roaming'
kunnen, maar ik zou het risico niet nemen.
Goed mogelijk dat die anale Palm-lui een
andere restrictie hebben ingebouwd als je
roaming een toestel voor het eerst activeert."
Inderdaad, zo las ik laatst dat palm bij het aankopen van apps ook kijkt naar het adres dat aan je creditcard gekoppeld is. Hebben jullie allemaal een creditcard die aan een buitenlands adres gekoppeld is, of is dit verhaal achterhaald?
Klopt, maar nederland staat in het lijstje met landen voor je creditcardZomer schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:45:
Inderdaad, zo las ik laatst dat palm bij het aankopen van apps ook kijkt naar het adres dat aan je creditcard gekoppeld is. Hebben jullie allemaal een creditcard die aan een buitenlands adres gekoppeld is, of is dit verhaal achterhaald?
Palm Pre 2!
Ook in Frankrijk. Dat is dan toch ook zeer easy naar nederland te halen en hier te gebruiken?
tweakers heeft er ook net een bericht overTomino schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:36:
http://www.engadget.com/2...re-2-hitting-france-on-f/
Palm Pre 2!
Ook in Frankrijk. Dat is dan toch ook zeer easy naar nederland te halen en hier te gebruiken?
nieuws: Palm kondigt Pre 2 aan
Nu het WebOs officieel in handen is van HP, is het nog wel helemaal open source zoals palm dat claimde?
Quickoffice Connect Mobile Suite viewers will also be provided to existing webOS devices as part of HP's 'over-the-air' (OTA) webOS 2.0 updates. Quickoffice will be expanding features and functionality for webOS in the coming months. To stay informed on the latest webOS development news, please follow us on Twitter or sign up for our Facebook page.
Mwa, het is officieel aangekondigd in het persbericht waarin webOS 2.0 werd geintroduceerd. Dan mag je er toch wel vanuit gaan dat het gaat komenTomino schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:00:
En mocht dat niet officieel lukken zal er gegarandeerd een port komen vanaf de nieuwe batch telefoons naar de oudere door homebrew/devvers.
Nu het WebOs officieel in handen is van HP, is het nog wel helemaal open source zoals palm dat claimde?
Het mooie is dat bij scherm uit de telefoon weer naar 500mhz gaat, evenals bij te hoge temperatuur en als je laadt via een touchstone.
Dat is inderdaad wel een domper, ik gebruik het zelf ook nog af en toe voor wat apps die van mijn treo 680 komen. Zijn wel webOS versies van, maar toch... Het is te hopen dat Palm dit zelf nog in een of andere vorm opnieuw uit gaat brengen nu ze alle broncode hebben gekregen, maar die kans zal wel klein zijn.begintmeta schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:00:
De PalmOS app-gebruikers gaan kennelijk wel een probleem krijgen met WebOS 2.0.
Temp is geen probleem, stabiliteit ook niet. De accu lijkt wel sneller leeg te gaan. Ik heb hem nu weer terug gezet naar factory settings om te kijken hoe snel het normaal verloopt.Gisae schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:03:
Vandaag eens via deze link de palm op 800mhz laten draaien. Het ding vliegt ineens. De lag die af en toe optreed is compleet verdwenen. Nu kijken of de temp ook goed blijft.
Het mooie is dat bij scherm uit de telefoon weer naar 500mhz gaat, evenals bij te hoge temperatuur en als je laadt via een touchstone.
Overigens is deze tutorial geniaal voor volledige backups. Je palm profiel (al dan niet i.c.m. google, facebook, photobucket, youtube, etc. accounts) slaat nagenoeg alles op, alleen SMS-jes en call-logs niet. Door de database te backuppen en later terug te zetten staat alles er weer (op preware hacks na dan)
Overigens blijven preware hacks bestaan bij een hard-reset van een toestel. WebOS doctor (volledige recovery) haalt die wel weg.
[edit]
Ook al heb ik het maar heel even getest, ik kan nu al zeggen dat het een verschil van dag en nacht is. Gebruik je het toestel niet dan maakt het niks uit, maar op 800mhz vliegt de accu leeg, bij 500mhz is dat absoluut niet zo.
[ Voor 8% gewijzigd door Gisae op 27-10-2010 18:02 ]
Daar hebben we natuurlijk Save/Restore voor, werkt ook met veel meer apps.Gisae schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:54:
[...]
Overigens is deze tutorial geniaal voor volledige backups. Je palm profiel (al dan niet i.c.m. google, facebook, photobucket, youtube, etc. accounts) slaat nagenoeg alles op, alleen SMS-jes en call-logs niet. Door de database te backuppen en later terug te zetten staat alles er weer (op preware hacks na dan)
Daarvoor kan je Govnah installeren, met bijbehorende uberkernel, dan kan je instellen dat je pre alleen op 800 mhz draait als het scherm aanstaat.Gisae schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:54:
[...]
Ook al heb ik het maar heel even getest, ik kan nu al zeggen dat het een verschil van dag en nacht is. Gebruik je het toestel niet dan maakt het niks uit, maar op 800mhz vliegt de accu leeg, bij 500mhz is dat absoluut niet zo.
Hij gaf eerder al aan dat hij dat gebruikte, maar blijkbaar heeft hij hem veel aan staanSabbi schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:34:
[...]
Daarvoor kan je Govnah installeren, met bijbehorende uberkernel, dan kan je instellen dat je pre alleen op 800 mhz draait als het scherm aanstaat.
@Gisae: je kan ook nog 720 proberen, misschien een mooi compromis.
- Het touchscreen reageert niet altijd even goed. Vooral lastig bij het unlocken van het toestel met pin. Inmiddels mijn 4 cijferige pin al veranderd naar een pin met 3 dezelfde cijfers om het minder irritant te maken.
- Snelheid van webOS. Het is tráág. Ik merk ook dat dit naar mate van uptime trager wordt, dus een reboot scheduler geinstalleerd die elke nacht om 4 uur mijn telefoon reboot.
Soms worden mijn taps in het lockscreen niet direct geregistreerd en komen ze enkele secondes later te voorschijn, dan staan er dus zo 9 sterretjes ipv 3....
- Bootsnelheid, duurt bij mij 3m30s. Gewoonweg belachelijk. Mijn PC boot in 30 sec.
- Muziek afspelen. Hij doet er soms lang over (+1 min) om te beginnen met spelen en stopt soms ook @ random met spelen. Dan kan ik of rebooten (=duurt lang) of net zo lang pauze/play drukken totdat die weer zin heeft om muziek te spelen.
- Lockscreen, emergency knop direct onder de OK knop. Slechte keus imho.
- De notifications van webOS worden algemeen gezien als best-in-class, maar in combinatie met het kleine scherm en het niet-zo-goed werkende touchscreen vind ik het matig. De notifications nemen altijd ruimte in tenzij je weg swiped en dat swipen werkt juist lastig door het touchscreen. Ook de knipperende centerbutton bij notificaties vind ik persoonlijk alleen maar irritant (kan gelukkig uit).
- De browser, op zich een goede browser, jammer is alleen dat je pas kan navigeren over de pagina als de pagina is geladen. Ook heb ik gezien dat de iPhone browser toch meer sites goed kan weergeven dan webOS.
- Batterijtijd, 2 uur... met wat muziek, google maps en surfen. (wifi en bluetooth uit) Ook bizar. Zal wel komen omdat de batterij 'lui' wordt door de touchstone ofzo?
- Hardware, ik vond de hardware eigenlijk wel ok, totdat ik de 7 Trophy vast had. Dat ding voelt als een soort massief blok staal terwijl de Palm Pre als een speelgoedje aanvoelt. Sinds kort kan ik ook niet meer bellen, anders dan via de headset en ik krijg dit ook niet meer opgelost. Had dit al een keer eerder en toen wel kunnen oplossen.
- Geluid bij call dropped. Klinkt echt als een alarm en de hele treincoupe kan dan meegenieten van dat iemand heeft opgehangen. fijn.
Dit alles in combinatie met de toekomst van Palm die nu bij mij bekend is (Palm Pre 2 in exact dezelfde (gefaalde) form factor... stom!) heeft mij ertoe gebracht om een andere telefoon te kopen.
Ook vind ik dat uitbreiding van Palm naar andere landen wel erg lang op zich laat wachten.
Mag ik vragen naar wat voor device (ios/android) je bent gegaan? Altijd als ik met een iphone 4 bezig ben denk ik, geef mij maar webos, maar wel op apple kwaliteit hardware. IOS voelt wel echt als een dumbphone als je alle handigheidjes van webos gewend bent, maar qua hardware heeft palm de bal laten vallen.
Er gaat nu het gerucht dat foxconn 4 a 5 verschillende palm devices gaat produceren volgend jaar, als dat niet allemaal webos printers worden :-) zit er vast wel een slab-telefoon tussen.
Daarnaast durf ik wel te stellen dat de pre 2 alles wat fout was aan de pre (en zo'n beetje bijna alles wat je opnoemt ) oplost, snelle cpu, mooi glazen scherm, enz. alleen beetje laat.
Voor levertijdzaken en abonnementen kun je hier terecht.