Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-08 21:45
Gebruiken jullie oude PalmOS toepassingen? Ik heb Classic gekocht en hoop dat Classic PalmOS Bluetooth in een volgende versie gaat ondersteunen zodat mijn TomTom weer werkt. Ook zou ik graag een SIP client hebben. MotionApps vraagt hier om suggesties voor PalmOS toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 06:14

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ik moet zeggen dat ik die pixi wel aantrekkelijk begin te vinden, alleen jammer dat er geen wifi in zit..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09-2023
Pixi ziet er leuk uit, maar heeft wel teveel minpunten waardoor hij niet interessant wordt;
- geen wifi
- vreemde beeldresolutie (320x400 ipv 320x480) waardoor niet alle apps werken en het beeld minder scherp is
- kleiner scherm
- 2MP camera
- langzamere CPU

[ Voor 5% gewijzigd door TweakMarkster op 09-11-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TweakMarkster schreef op maandag 09 november 2009 @ 18:02:
Pixi ziet er leuk uit, maar heeft wel teveel minpunten waardoor hij niet interessant wordt;
- geen wifi
- vreemde beeldresolutie (240x320 ipv 320x240) waardoor niet alle apps werken en het beeld minder scherp is
- kleiner scherm
- 2MP camera
kleiner scherm maakt me niet zoveel uit, heb nu een Treo Pro en die heeft schat it ongeveer zelfde grote scherm.
omdat scherm kleiner is kom je ook weg met een wat lagere resolutie.. wel jammer as het compatibiliteits problemen oplevert met apps :(

geen Wifi is idd erg jammer

2MP cam maakt me ook niet uit, gebruik phonecam toch alleen als backup cam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:56

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik moet zeggen dat ik wifi eigenlijk niet eens zo heel belangrijk vind. Heb het altijd uitstaan, met de huidige mobiele snelheden heeft het nouwelijks meerwaarde.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Boss schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:11:
Ik moet zeggen dat ik wifi eigenlijk niet eens zo heel belangrijk vind. Heb het altijd uitstaan, met de huidige mobiele snelheden heeft het nouwelijks meerwaarde.
ik gebruik het thuis nog wel eens om mijn datalimiet niet te bereiken.. maar als je unlimited data hebt is het idd niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met deze site?

http://www.wereld-telefoons.nl/

Ik weet niet of ik het kan vertrouwen namelijk. Ik vond ze via advertenties op Marktplaats.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Aub geen persoonlijke gegevens op het forum, hoe makkelijk ze ook te vinden zijn.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 09-11-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow dat is snel, bedankt! Ik zal ze eens bellen wanneer ik genoeg geld bij elkaar gespaard heb :), het liefst ga ik erheen om er een op te halen. Ik woon toch vlakbij Leiden.

Ik wil liever een Pixi eigenlijk vanwege de vormgeving en aangezien de processor in de Pixi zowel CDMA als GSM ondersteunt, hoop ik dat hij snel (onofficieel) deze kant op komt. Release date is 15 november dus ik wacht nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Wil iemand voor de Pixi een eigen topic openen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 22:54

Upke dupke

Oompa Loompa

TweakMarkster schreef op maandag 09 november 2009 @ 18:02:
- vreemde beeldresolutie (320x400 ipv 320x480) waardoor niet alle apps werken en het beeld minder scherp is
Door WebOS is dit geen tekortkoming meer. Apps hoeven niet voor een bepaalde resolutie gemaakt te worden. Ze schalen zelf.

Edit: Regio Haaglanden is een beetje te ver weg voor me.

[ Voor 7% gewijzigd door Upke dupke op 09-11-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Laatst online: 15:03
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 20:45:Ik weet niet of ik het kan vertrouwen namelijk. Ik vond ze via advertenties op Marktplaats.
Voor een toestel dat gebruik maakt van een Rebel SIM is het wel erg veel geld. (QWERTY)

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 20:45:
Heeft iemand al ervaring met deze site?

http://www.wereld-telefoons.nl/

Ik weet niet of ik het kan vertrouwen namelijk. Ik vond ze via advertenties op Marktplaats.
nogmaals (maar zonder gegevens):
Het lijkt een eenmans zaak te zijn als je naar de contactgegevens van die zaak kijkt...

of die betrouwbaar is? geen idee, maar ik zou aan de voorzichtige kant zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb contact met ze opgenomen en je kan blijkbaar je toestel ook gewoon afhalen en contant betalen.

Wat voor nadelen zijn er eigenlijk als je gebruik maakt van een Rebel SIM? Als alle functies het maar doen en bij toekomstige firmware updates blijven doen, vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Ik heb vandaag ook de qwerty UK Pre hier in de US ontvangen. Had een goed aanbod van iemand op Precentral. Moest er wel de Amerikaanse 1.2 op zetten, om het inloggen met data te omzeilen. Verder natuurlijk nog geen data aangezet, dus ik weet niet of Vodafone NL automatisch werkt. Hij probeert nu de hele tijd op AT&T te komen, maar zoals we van de iPhone wel kennen, lijkt dat hier binnen niet echt te lukken.

Ik heb niet het gevoel dat ze iets aangepast hebben tov de US versie. De slider zit ook bij mij iets los en er komt helaas langs de kanten van de telefoon wat licht door het scherm. Het lijkt alsof de verf daar wat minder is, wat ik met m'n eerste Pre onderaan het touchscreen had.. Valt gelukkig verder niet echt op.

Er heeft trouwens iemand een video van de Pixi (release US: 15 nov) opgenomen. Daar zit al webOS 1.3.1 op, dus die zal binnenkort dus echt komen! (helaas niet veel bijzonders gevonden tot nu toe)

http://www.youtube.com/watch?v=-9WTOsQamXA

edit: zit nu wel op AT&T, de rebel sim zal er wel niet goed ingezeten hebben..

[ Voor 4% gewijzigd door Cheeky op 10-11-2009 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Cheeky schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 08:05:
Ik heb vandaag ook de qwerty UK Pre hier in de US ontvangen. Had een goed aanbod van iemand op Precentral. Moest er wel de Amerikaanse 1.2 op zetten, om het inloggen met data te omzeilen. Verder natuurlijk nog geen data aangezet, dus ik weet niet of Vodafone NL automatisch werkt. Hij probeert nu de hele tijd op AT&T te komen, maar zoals we van de iPhone wel kennen, lijkt dat hier binnen niet echt te lukken.

Ik heb niet het gevoel dat ze iets aangepast hebben tov de US versie. De slider zit ook bij mij iets los en er komt helaas langs de kanten van de telefoon wat licht door het scherm. Het lijkt alsof de verf daar wat minder is, wat ik met m'n eerste Pre onderaan het touchscreen had.. Valt gelukkig verder niet echt op.

Er heeft trouwens iemand een video van de Pixi (release US: 15 nov) opgenomen. Daar zit al webOS 1.3.1 op, dus die zal binnenkort dus echt komen! (helaas niet veel bijzonders gevonden tot nu toe)

http://www.youtube.com/watch?v=-9WTOsQamXA

edit: zit nu wel op AT&T, de rebel sim zal er wel niet goed ingezeten hebben..
die UK O2 pre is die gelocked aan O2 of simvrij? als hij gelocked was, was het moeilijk om hem te unlocken ?(ik neem aan dat beschrijven hoe dat moet hier niet mag, dus graag alleen zeggen of het moeilijk of makkelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
ToolkiT schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:04:
[...]

die UK O2 pre is die gelocked aan O2 of simvrij? als hij gelocked was, was het moeilijk om hem te unlocken ?(ik neem aan dat beschrijven hoe dat moet hier niet mag, dus graag alleen zeggen of het moeilijk of makkelijk is)
Klopt, makkelijk... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:00:
[...]
Ik denk dat Palm wel wat dingen heeft verbeterd aan de Pre in de 5 maanden dat het duurde voordat hij in Europa kwam. Niet om te zeggen dat de Pre perfect is qua hardware maar het 'oreo' gedoe heb ik nog niets van gemerkt

[...]
Gelukkig werkt de duitse Pre prima hier ;)
Niet helemaal correct. Ik heb vandaag met een nagenoeg nieuwe Duitse Pre mogen spelen en de hardware voelde bedroevend aan. Veel speling op de sliders, gammele knopjes en afdekklepje. Ik schrok echt van de zeer matige kwaliteit, absoluut de prijs onwaardig. Volgens de winkel was het een toestel uit de laatste levering.

Op mijn Telfort sim kon men het toestel niet aan de praat krijgen. Het is inmiddels een feit dat de Pre niet op ALLE Nederlands providers vlekkeloos werkt.

• Cheeky
Waren er hier nou mensen met een Engelse Pre? Wat voor lader gebruiken jullie?

• Dick99999
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:15:
...............Niet helemaal correct. Ik heb vandaag met een nagenoeg nieuwe Duitse Pre mogen spelen en de hardware voelde bedroevend aan. Veel speling op de sliders, gammele knopjes en afdekklepje. Ik schrok echt van de zeer matige kwaliteit, absoluut de prijs onwaardig. Volgens de winkel was het een toestel uit de laatste levering.

Op mijn Telfort sim kon men het toestel niet aan de praat krijgen. Het is inmiddels een feit dat de Pre niet op ALLE Nederlands providers vlekkeloos werkt.
Mijn Pre heeft nauwelijks speling. Het toetsenbord is klein, niet te vergelijken met een Treo 650/680, maar voor mij wel redelijk tot goed bruikbaar. Het USB afdekklepje is problematisch, maar andere toestellen hebben geen klepje, dus is verwijderen geen optie?
Dat van de providers is waar. Data op Tmobile en Telfort werkt niet zonder aanpassing van de firmware en/of van de provider database. De verwachting is dat volgende versie van webOS (1.3) dat wel aan kan omdat Engelsen en Duitsers het met een origineel toestel bij een bezoek aan NL ook niet kunnen roamen voor data.

Verwijderd

Dick99999 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:28:
[...]

Mijn Pre heeft nauwelijks speling. Het toetsenbord is klein, niet te vergelijken met een Treo 650/680, maar voor mij wel redelijk tot goed bruikbaar. Het USB afdekklepje is problematisch, maar andere toestellen hebben geen klepje, dus is verwijderen geen optie?
Dat van de providers is waar. Data op Tmobile en Telfort werkt niet zonder aanpassing van de firmware en/of van de provider database. De verwachting is dat volgende versie van webOS (1.3) dat wel aan kan omdat Engelsen en Duitsers het met een origineel toestel bij een bezoek aan NL ook niet kunnen roamen voor data.
Kan je niet handmatig de accesspoint instellingen invoeren? Dat zou de enige informatie nodig moeten zijn om een data verbinding aan de gang te krijgen. De enige reden die ik me kan bedenken waarom het niet werkt is als Palm doelbewust onbekende sim-kaarten probeert tegen te werken (wat wel zou kunnen aangezien Palm de Pre alleen via een exclusieve telefonie-aanbieder wil verkopen ). Als dat zo is, dan zou ik lekker de Palm Pre in de winkel laten, maar ach dat ben ik. Kan me nog steeds nauwelijks voorstellen, het moet gewoon handmatig in te stellen zijn, zo klantonvriendelijk kan Palm niet wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:02
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:15:
[...]

Niet helemaal correct. Ik heb vandaag met een nagenoeg nieuwe Duitse Pre mogen spelen en de hardware voelde bedroevend aan. Veel speling op de sliders, gammele knopjes en afdekklepje. Ik schrok echt van de zeer matige kwaliteit, absoluut de prijs onwaardig. Volgens de winkel was het een toestel uit de laatste levering.

Ik weet niet wat je hiermee probeert, maar mijn post is mijn mening, dat jij het daar niet mee eens bent is prima maar ga me niet afschilderen als een leugenaar door te zeggen dat iets niet waar is.

Overigens, zoals gezegd heb ik op mijn telfort sim de Pre prima werkend, inclusief 3G internet.
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:57:
[...]

Kan je niet handmatig de accesspoint instellingen invoeren? Dat zou de enige informatie nodig moeten zijn om een data verbinding aan de gang te krijgen. De enige reden die ik me kan bedenken waarom het niet werkt is als Palm doelbewust onbekende sim-kaarten probeert tegen te werken (wat wel zou kunnen aangezien Palm de Pre alleen via een exclusieve telefonie-aanbieder wil verkopen ). Als dat zo is, dan zou ik lekker de Palm Pre in de winkel laten, maar ach dat ben ik. Kan me nog steeds nauwelijks voorstellen, het moet gewoon handmatig in te stellen zijn, zo klantonvriendelijk kan Palm niet wezen.
Er is momenteel geen interface in WebOS om dingen aan te passen. Maar er is wel mogelijkheid om de database waarin de gegevens staan voor de internetverbindingen aan te passen. In WebOS 1.3 komt er wel een interface hiervoor, vziw.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
WebOS 1.3.1 is vannacht uit gekomen.

Optie voor manual settings is erbij gekomen:
Afbeeldingslocatie: http://blog.ramondejesus.nl/wp-content/uploads/2009/11/phoneprefs_2009-14-11_123352.png
En als je die op ON zet, kan je hier settings aanpassen:
Afbeeldingslocatie: http://blog.ramondejesus.nl/wp-content/uploads/2009/11/phoneprefs_2009-14-11_123421.png
(screenshots van mijn Palm Pre ;) )

Changelist: http://www.precentral.net...le-download#comment-40931

[ Voor 17% gewijzigd door Ramon op 14-11-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 22:55:
[...]

Ik weet niet wat je hiermee probeert, maar mijn post is mijn mening, dat jij het daar niet mee eens bent is prima maar ga me niet afschilderen als een leugenaar door te zeggen dat iets niet waar is.
Wil je even in mijn post aanwijzen waar staat dat jij een leugenaar bent?????? ik snap dus helemaal niets van jouw opmerking. Jij schrijft "dat Palm wel wat dingen heeft verbeterd aan de Pre in de 5 maanden dat het duurde voordat hij in Europa kwam" waarop ik aangeef dat dit "niet helemaal correct is"

Waarom schrijf ik dat...omdat ik die dag een hagelnieuwe (laatste levering) Duitse Pre enkele uren in handen heb gehad die ALLE mechanische gebreken vertoonde waar in de diverse fora zo'n aandacht aan geschonken wordt. Ik zie helemaal niets "beledigends" in mijn opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 16:26:
[...]

Wil je even in mijn post aanwijzen waar staat dat jij een leugenaar bent?????? ik snap dus helemaal niets van jouw opmerking. Jij schrijft "dat Palm wel wat dingen heeft verbeterd aan de Pre in de 5 maanden dat het duurde voordat hij in Europa kwam" waarop ik aangeef dat dit "niet helemaal correct is"

Waarom schrijf ik dat...omdat ik die dag een hagelnieuwe (laatste levering) Duitse Pre enkele uren in handen heb gehad die ALLE mechanische gebreken vertoonde waar in de diverse fora zo'n aandacht aan geschonken wordt. Ik zie helemaal niets "beledigends" in mijn opmerking.
Dan zal het wel aan mij liggen, je post kwam op mij nogal aanvallend over. Bovendien zeg ik "Ik denk dat.. " en dat kan dus niet correct of niet correct zijn. Je kan het alleen wel of niet met mij eens zijn. Bovendien weet ik 100% zeker dat Palm dingen heeft verbeterd, bijvoorbeeld het uitvallen van de pre bij het dichtschuiven hebben ze verbeterd door het onmogelijk te maken voor de batterij om te schuiven.

Mocht je nog steeds denken dat mijn mening 'incorrect' is, dan raad ik je aan om dit eens te lezen:
http://www.precentral.net/palm-tweaking-pre-better-quality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Iemand die de Pre al onder Vodafone heeft draaien? Ik ben net weer in Nederland en 3G wordt niet automatisch herkend. Ik heb 1.3.1 er vrijdagavond op gezet (dus manual settings aanwezig), een handmatig invoeren van het APN, user en pass werkt ook niet. "Invalid Internet APN settings." staat er dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Cheeky schreef op maandag 16 november 2009 @ 10:04:
Iemand die de Pre al onder Vodafone heeft draaien? Ik ben net weer in Nederland en 3G wordt niet automatisch herkend. Ik heb 1.3.1 er vrijdagavond op gezet (dus manual settings aanwezig), een handmatig invoeren van het APN, user en pass werkt ook niet. "Invalid Internet APN settings." staat er dan..
Onderaan die pagina (ff scrollen) zit een knopje "Set up anyway", mocht die niet lukken wil ik vanavond wel een korte guide maken hoe je de Providersettings db aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Ramon schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:10:
[...]

Onderaan die pagina (ff scrollen) zit een knopje "Set up anyway", mocht die niet lukken wil ik vanavond wel een korte guide maken hoe je de Providersettings db aanpast.
Het rare is dat vodafone NL wel gewoon in de db staat met de goeie settings. Of deze zou er in 1.3.1 uitgehaald moeten zijn.

"Set up anyway" werkt trouwens niet. Dan wordt aangegeven "Unable to write settings." Misschien nog niet werkend omdat het niet nodig is in de US?

edit: ik heb inmiddels de CarrierNetworkSettings.db3 aangepast van office.vodafone.nl naar live.vodafone.com, maar dat lijkt ook niet te helpen..

[ Voor 11% gewijzigd door Cheeky op 16-11-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 00:12:
Ik heb contact met ze opgenomen en je kan blijkbaar je toestel ook gewoon afhalen en contant betalen.

Wat voor nadelen zijn er eigenlijk als je gebruik maakt van een Rebel SIM? Als alle functies het maar doen en bij toekomstige firmware updates blijven doen, vind ik het prima.
Ik heb mijn palm pre gekocht bij wereld-telefoons.nl. Relaxte kerel, ben gewoon langsgegaan en heb er even mee kunnen spelen. Contact betaald, hij heeft ook ideal, maar ik wilde toch eerst even kijken.

Met KPN werkt de rebel uitstekend, weet niet hoe het zit met de updates, maar ik ben dan ook mijn glazen bol verloren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Cheeky schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:35:
[...]

Het rare is dat vodafone NL wel gewoon in de db staat met de goeie settings. Of deze zou er in 1.3.1 uitgehaald moeten zijn.

"Set up anyway" werkt trouwens niet. Dan wordt aangegeven "Unable to write settings." Misschien nog niet werkend omdat het niet nodig is in de US?

edit: ik heb inmiddels de CarrierNetworkSettings.db3 aangepast van office.vodafone.nl naar live.vodafone.com, maar dat lijkt ook niet te helpen..
Heb je supportedService en serviceDefault allebei op 1 gezet? volgens iemand op precentral betekent 1 = 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Ramon schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:23:
[...]

Heb je supportedService en serviceDefault allebei op 1 gezet? volgens iemand op precentral betekent 1 = 3G.
Vodafone Office stond op 1. Vodafone Push Mail op 0. Vodafone MMS op 4. En Vodafone GPRS op 2. Vodafone GPRS heb ik net nog voor beide op 1 gezet, maar dat lijkt ook niet te helpen. Raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Eindelijk Vodafone NL met data aan de gang gekregen! De rebel sim liet m'n Pre roamen ('R') en moest dus gereset worden ofzo. Helaas werkt de CarrierNetworkSettings.db3 hack voor Vodafone niet in 1.3.1, dus ik zit nog ff met 1.2.0..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Er zijn meer mensen op Pre central die dit soort niet opgeloste problemen hebben. Ik denk het nu te begrijpen omdat je Rebel noemde. Ik vermoed dat deze de Pre laat denken dat er een provider is die Palm niet kent (=niet in hun carrier DB voorkomt). Maar hoe dat zeker te weten.....?
Overigens kan je de 1.3.1 database op de zelfde manier aanpassen als onder 1.2 De DB's zijn niet compatible dus je moet de 1.3.1 DB eerst overhalen naar een PC en die veranderen. Maar als mijn vorige conclusie waar zou zijn, helpt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Bij mij staat er ook Roaming rechtsboven. Lijkt geen beperking te zijn voor 3G (wel met data roaming aan dan). Ik kom zelden in het buitenland dus geen probleem voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Dick99999 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:49:
Er zijn meer mensen op Pre central die dit soort niet opgeloste problemen hebben. Ik denk het nu te begrijpen omdat je Rebel noemde. Ik vermoed dat deze de Pre laat denken dat er een provider is die Palm niet kent (=niet in hun carrier DB voorkomt). Maar hoe dat zeker te weten.....?
Overigens kan je de 1.3.1 database op de zelfde manier aanpassen als onder 1.2 De DB's zijn niet compatible dus je moet de 1.3.1 DB eerst overhalen naar een PC en die veranderen. Maar als mijn vorige conclusie waar zou zijn, helpt dat niet.
Hij roamt nu dus niet meer, maar de db op pc zetten > veranderen > terugzetten, werkt dus voor mij alleen in 1.2. Er zal dus iets veranderd zijn in 1.3.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Inderdaad lijkt er dan iets veranderd te zijn in 1.3.1 . Verander de je onder 1.2 vodafone gegevens of die van de Rebel nagebootste provider? Als het Voda was, zou het je onder 1.3.1. nog kunnen proberen de 'Rebel provider' te veranderen. Ik ben niet goed op de hoogte, maar Rebel 'unlocked' toch een sim locked mobiel? Zou Palm een bescherming tegen de rebel hebben ingevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
1.3.1 is voor Europa nu officieel te downloaden!

edit: krijg hier vodafone ook niet mee aan de praat :(

[ Voor 37% gewijzigd door Cheeky op 23-11-2009 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Cheeky schreef op maandag 23 november 2009 @ 02:27:
1.3.1 is voor Europa nu officieel te downloaden!

edit: krijg hier vodafone ook niet mee aan de praat :(
Wat gaat er precies mis dan?

Als je de vodafone gegevens invoert bij manual settings werkt dat niet? En het db3 bestand van webOS doctor halen, aanpassen en uploaden naar je Pre werkt ook niet?

[ Voor 12% gewijzigd door Ramon op 23-11-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Ramon schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:10:
[...]

Wat gaat er precies mis dan?

Als je de vodafone gegevens invoert bij manual settings werkt dat niet? En het db3 bestand van webOS doctor halen, aanpassen en uploaden naar je Pre werkt ook niet?
Helaas niet. CarrierNetworkSettings.db3 aanpassen werkt met UK 1.1.3 en US 1.2. Maar met de US 1.3.1 en UK 1.3.1 werkt het niet. Heb het al meerdere malen geprobeerd.

Ik heb zelfs een nieuwe ROM gemaakt met aangepaste CarrierNetworkSettings.db3. Dat werkte wel voor UK 1.1.3, maar niet voor UK 1.3.1.

Handmatig invoeren geeft alleen maar de invalid APN setting boodschap, terwijl er echt niks mis mee is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Wat ik heb gedaan is alsvolgt: US 1.2.1 geinstalleerd, db3 bestand aangepast (kwam neer op long name aanpassen en supportedService en serviceDefault allebei op 1 zetten bij Telfort). Dit werkte en ik had 3G internet. De volgende dag kwam US 1.3.1 uit, die heb ik toen via een over the air update gedaan. Nu heb ik nog steeds 3G ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Ramon schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:21:
Wat ik heb gedaan is alsvolgt: US 1.2.1 geinstalleerd, db3 bestand aangepast (kwam neer op long name aanpassen en supportedService en serviceDefault allebei op 1 zetten bij Telfort). Dit werkte en ik had 3G internet. De volgende dag kwam US 1.3.1 uit, die heb ik toen via een over the air update gedaan. Nu heb ik nog steeds 3G ;)
Raar, bij mij wordt volgens mij de CarrierNetworkSettings.db3 overschreven. Kun je eens kijken of de veranderingen er nogsteeds inzitten? Zo niet worden de gegevens dus ergens anders weggehaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Na het handmatig invoeren van de APN settings draait T-Mobile hier als een zonnetje. Bedankt Palm!

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
diotav schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:27:
Na het handmatig invoeren van de APN settings draait T-Mobile hier als een zonnetje. Bedankt Palm!
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Laatst online: 06-08 21:04
diotav schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:27:
Is dat bij een engelse of een duitse Pre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Duitse GSM Pre met 1.3.1 :)

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de berichtjes hier lees ga ik denk ik toch voor de Duitse QWERTZ Pre, aangezien de Rebel simkaart problemen geeft met updates.

Ik las ook dat de App Catalog problemen met zich mee brengt na 1.3.1, zijn er mensen die last hebben van apps die verdwenen zijn uit de Catalog?

http://www.precentral.net...-numbers-euro-app-catalog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in Duitsland een Pre koopt is het goed om ook hier even rond te kijken.

http://www.nexave.de/forum/

De kritieken op de Pre zijn niet mals en de hardware kwaliteit lijkt nog steeds zeer matig - in ieder geval zeer wisselend - te zijn. Zelf heb ik, in tegenstelling tot enkele andere personen in deze thread, zeer slechte ervaringen met de Pre hardware. Ik heb een halve dag een toestel in bezit gehad en was blij dat ik het weer terug kon brengen.

De problemen met de App catalog lijken te maken te hebben met het in gebruik nemen van de Pre in een land waar het toestel niet officieel is uitgebracht. In dat geval moet je kunstgrepen toepassen om dit onderdeel aan de praat te krijgen. Zonder kunstgrepen heb je zelfs helemaal geen toegang tot de Catalog. Het zal naar waarschijnlijkheid wel een tijdelijk probleem zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 10:54:
Als je in Duitsland een Pre koopt is het goed om ook hier even rond te kijken.

http://www.nexave.de/forum/

De kritieken op de Pre zijn niet mals en de hardware kwaliteit lijkt nog steeds zeer matig - in ieder geval zeer wisselend - te zijn. Zelf heb ik, in tegenstelling tot enkele andere personen in deze thread, zeer slechte ervaringen met de Pre hardware. Ik heb een halve dag een toestel in bezit gehad en was blij dat ik het weer terug kon brengen.
Dat de hardwarekwaliteit niet superb is wisten we al, maar het is niet alsof het ding al uit elkaar valt als je er naar kijkt hoor. Ik kan niet meer zonder mijn Pre, WebOS is imho het beste mobiele OS tot nu toe.
De problemen met de App catalog lijken te maken te hebben met het in gebruik nemen van de Pre in een land waar het toestel niet officieel is uitgebracht. In dat geval moet je kunstgrepen toepassen om dit onderdeel aan de praat te krijgen. Zonder kunstgrepen heb je zelfs helemaal geen toegang tot de Catalog. Het zal naar waarschijnlijkheid wel een tijdelijk probleem zijn.
Op zich werkt de App Store op mijn US 1.3.1 prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheeky schreef op maandag 16 november 2009 @ 10:04:
O.k. Lekker Weird. Ik heb dus Vodafone (zakelijk, via mijn bedrijf).

29 november Duitse Palm Pre binnengekregen, met versie 1.1.2. Al volledig voorbereid op geklooi met activeren via WiFi en WEBOS Metadoctor, toch even testen of het zonder kan.

Vodafone Sim erin --> Vodafone NL, inclusief 3G. Activeren over 3G: alles gaat goed. :)

Ik weet dat vodafone zakelijk een ander apn vereist. Of dat nu het verschil is dat ervoor zorgt dat ik (op 1.1.2) geen problemen heb ...?

Update: onder het motto van "je hebt ballen of je hebt ze niet" maar eens een update gedraaid.
--> Palm Pre onder 1.3.1 werkend met 3G dataconnectie op Vodafone NL Zakelijk. Geen appstore onder 1.3.1, dat dan weer wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 07:22 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:42:
[...]
Update: onder het motto van "je hebt ballen of je hebt ze niet" maar eens een update gedraaid.
--> Palm Pre onder 1.3.1 werkend met 3G dataconnectie op Vodafone NL Zakelijk. Geen appstore onder 1.3.1, dat dan weer wel.
Dat is helemaal raar. 1.1.2 werkte bij mij trouwens ook. Alleen 1.3.1 niet. Het is wel zo dat de gegevens in de database voor Vodafone zakelijk zijn.

Ik heb trouwens al van meer particuliere Vodafone klanten gehoord dat het niet werkt in 1.3.1. Ook op een Duitse unlockte Pre. Het ligt dus niet aan de rebel sim ofzo..

(ik heb op het moment 89 apps in de catalog, vergeleken met 500 in de US)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheeky schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:29:
[...]

Dat is helemaal raar. 1.1.2 werkte bij mij trouwens ook. Alleen 1.3.1 niet. Het is wel zo dat de gegevens in de database voor Vodafone zakelijk zijn.

Ik heb trouwens al van meer particuliere Vodafone klanten gehoord dat het niet werkt in 1.3.1. Ook op een Duitse unlockte Pre. Het ligt dus niet aan de rebel sim ofzo..

(ik heb op het moment 89 apps in de catalog, vergeleken met 500 in de US)
- Lijkt er idd op dat de apn voor vodafone zakelijk keurig in de database zit en blijft zitten :) . Mogelijk zorgt dit ook voor het probleem voor prive gebruikers, die zelfs bij inkloppen van hun apn geen werkende config krijgen.

- Doordat ik keurig geregistreerd ben, is mijn pre ook keurig gelokaliseerd als non-u.s. --> app store trouble. het lijkt erop dat juist lui die hun registratie via Meta Doctor hebben moeten regelen, nu minder beperkt worden in de app store.

Maar dat app store probleem wordt wel opgelost (door Palm). Ik ben erg blij dat ik een Palm pre incl. dataconnectie heb nu. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54
Begrijp ik het volgende goed, of verkeerd:
een gelockte palm pre kun je unlocken dmv de rebel simcard. Daarna kun je updaten naar 1.3.1 en als je vervolgens data roaming aanzet, werkt je data connectie. Je moet alleen zorgen dat je niet in het buitenland komt omdat het dan erg in de kosten kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Opperhoof schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:43:
Begrijp ik het volgende goed, of verkeerd:
een gelockte palm pre kun je unlocken dmv de rebel simcard. Daarna kun je updaten naar 1.3.1 en als je vervolgens data roaming aanzet, werkt je data connectie. Je moet alleen zorgen dat je niet in het buitenland komt omdat het dan erg in de kosten kan lopen.
Ligt aan je provider. Vodafone Prive werkt zover ik weet nog bij niemand met data in 1.3.1. Verder heeft data roaming (enabled/disabled) bij mij geen effect op de data connectie. Dat kan eventueel misschien als de rebel niet goed is ingesteld en roamt als je gewoon op je eigen netwerk zit. Maar dat mag hier verder niet besproken worden geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:42:
[...]

Ik heb via Ebay een UK O2 palm met Rebel Sim aangeschaft. Had een prive Vodafone SIM only abo.
In the UK was voor mij een account aangemaakt. Geen netwerk connectie gehad maar wel via Wifi een apps store en geupdate naar 1.3.1.

Nu ben ik overgestapt naar Vodafone Business SIM only en alles werkt!
Geen dataroaming aan. Geen custom APN settings. Geen WebOSDoctor. Gewoon 3G + Apps Store...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik ben benieuwd wat van deze rechtzaak tegen palm ivm GPL terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
Ik zit erover te denken om ook een duitse Palm pre te kopen. Kan iemand mij vertellen bij welke providers de data connectie gewoon werkt met OS 1.3.1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Hier een review op een Duits forum , waar iemand vanuit de praktijk (met zijn eigen toestellen) een vergelijk maakt tussen de Palm Pre, N900, HD2,Milestone en de N97

"Kampf der Titanen:Palm Pre, N900, HD2, Milestone und N97 im Vergleichstest"

http://www.telefon-treff....ad.php?s=&threadid=428413

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Opperhoof schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:39:
Ik zit erover te denken om ook een duitse Palm pre te kopen. Kan iemand mij vertellen bij welke providers de data connectie gewoon werkt met OS 1.3.1 ?
Telfort, KPN en vodafone zakelijk 100% zeker.

VOor een volledige lijst zou ik ff rondkijken op precentral.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
Ik heb een tijdje zitten wikken en wegen, welke telefoon ik zou gaan kopen. Even gedacht dus over een qwertz palm pre uit duitsland. Maar dat is het ook niet.
Toen kwam ik een kerel tegen die imei unlocked, qwerty palm pres verkocht voor 525 euro.

Been there, done that :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Opperhoof schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:43:
Ik heb een tijdje zitten wikken en wegen, welke telefoon ik zou gaan kopen. Even gedacht dus over een qwertz palm pre uit duitsland. Maar dat is het ook niet.
Toen kwam ik een kerel tegen die imei unlocked, qwerty palm pres verkocht voor 525 euro.

Been there, done that :*)
En waar kwam je die kerel tegen? En heeft ie er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:56

Boss

+1 Overgewaardeerd

En nu volgens Palmclub binnenkort een nieuwe aankondiging. Wereldwijde verkrijgbaarheid van de Pre en Pixi?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takemenow
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04-2024
Iemand al ervaring met T-Mobile icm Palm Pre?

Wil graag deze telefoon aanschaffen maar weet niet zeker of het wel gaat werken met mijn provider T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Ik .. werkt prima met T-Mobile. :)

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al info wanneer palm pre in nederland beschikbaar? ik zag op verschillende websites dat hij op feb2010 te koop is. alleen weer ik niet of dit betrouwbaar is. de datums bedoel ik. weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:42:
Ik heb via Ebay een UK O2 palm met Rebel Sim aangeschaft. Had een prive Vodafone SIM only abo.
In the UK was voor mij een account aangemaakt. Geen netwerk connectie gehad maar wel via Wifi een apps store en geupdate naar 1.3.1.

Nu ben ik overgestapt naar Vodafone Business SIM only en alles werkt!
Geen dataroaming aan. Geen custom APN settings. Geen WebOSDoctor. Gewoon 3G + Apps Store...
Hm. Ik ben nog steeds aan het worstelen. Heb een Palm Pre (UK O2) met Rebel Sim en Vodaphone zakelijk. Heb hem naar 1.3.1 gebracht en first-use bypass. Ik krijg echter geen 3G-connectie (wel als ik de SIM in een andere telefoon gebruik). Met een T-mobile SIM erin krijg ik wel 3G.. |:( (dan moet ik trouwens roaming aanzetten, bij de Vodaphone SIM heeft de stand geen invloed).

Overigens doet de first-use applicatie het bij mij helemaal niet, ook niet via WiFi. Ik zie wel SSL-verkeer maar krijg altijd een foutmelding. Kan het zijn dat er je maar 1x een first-use mag doen per apparaat? Is er dan nog wel een manier om de appstore e.d. te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
diotav schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:25:
Ik .. werkt prima met T-Mobile. :)
En hoe heb je 1.3.1 update erop gekregen? Deed je Palm het daarvoor ook al?

[ Voor 31% gewijzigd door joblamie op 04-01-2010 22:23 . Reden: eerste vraag bleek reeds beantwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 20:45
Heb per ongeluk een CDMA-versie gekocht ipv een WCDMA (denk ik :$). Ik zie het over 2 weken wel... Er stond niks over welke band dt ding werkte :P. Verkoper geeft geen antwoord -_-"

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Zojuist Palm Keynote gevolgd bij CES 2010:
  • Palm Developer Program is uit betafase gehaald, volledig open en van start nu
  • Portering C/C++ programma's door tooltjes makkelijk gemaakt, alle iPhone-apps moeten nu eenvoudig te porteren zijn
  • 3D Gaming!! >:) Need for Speed ziet er even vloeiend uit op de Pre als op de iPhone (http://www.engadget.com/2...pixi-plus-first-hands-on/)
  • Video Recording
  • Flash 10.1
  • Palm Pre Plus en Pixi Plus naar Verizon. Pre Plus heeft 16 GB nu en Pixi WiFi. Sprint-bezitters zullen wel pissed zijn
Mooie verbeteringen. Met name op het gebied van gaming is WebOS nu even ver als de iPhone. Android, WM en Symbian: eat that.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
IMHO, ze hebben nu wel wireless op verizon, omdat sprint het waarschijnlijk niet wilde... Hopelijk verkoopt het nu tig keer beter, zal sprint wel op kijken en volgende keer beter nadenken over dergelijke beslissingen..!
Ik had het over de pixi ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Tomino op 08-01-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Tomino schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:32:
IMHO, ze hebben nu wel wireless op verizon, omdat sprint het waarschijnlijk niet wilde... Hopelijk verkoopt het nu tig keer beter, zal sprint wel op kijken en volgende keer beter nadenken over dergelijke beslissingen..!
Ze hebben nu WLAN op de Pixi gezet, de Pre heeft altijd al WLAN gehad. Denk eigenlijk dat dit puur een beslissing was van Palm om meer onderscheid tussen de Pre en Pixi te maken. Kan me namelijk niet voorstellen dat telecomproviders het erg vinden als hun klanten via WLAN zitten te internetten/andere dingen doen?

[ Voor 34% gewijzigd door Ramon op 08-01-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ramon schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:39:
[...]
Ze hebben nu WLAN op de Pixi gezet, de Pre heeft altijd al WLAN gehad. Denk eigenlijk dat dit puur een beslissing was van Palm om meer onderscheid tussen de Pre en Pixi te maken. Kan me namelijk niet voorstellen dat telecomproviders het erg vinden als hun klanten via WLAN zitten te internetten/andere dingen doen?
daar verkijk je je op, daar is een poos veel ophef over geweest..

Maar ik ben wel blij dat de pixi+ Wifi heeft, de pixi trok me altijd meer aan dan de pre (geen slider die kapot kan gaan) maar vond de pixi te beperkt.. hopelijk komt hij in europa snel uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL JNS
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04 10:47
Engadget heeft al een hands-on gehad met beide toestellen op CES. De Pre Plus zou volgens hun een stevigere slider moeten hebben dan voorheen. Hopelijk komt dit toestel wel naar Nederland :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Ik weet het niet hoor, ze hebben alleen frankrijk genoemd als nieuw land :(.

[ Voor 10% gewijzigd door Lex_brugman op 08-01-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
takemenow schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:14:
Iemand al ervaring met T-Mobile icm Palm Pre?

Wil graag deze telefoon aanschaffen maar weet niet zeker of het wel gaat werken met mijn provider T-Mobile.
Ook hier geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe versie van de palm pre en de pixi zien er inderdaad wel nog iets beter uit. Blijkbaar gaat EA ook enkele games (als need for speed) brengen.... Ik zie dat de hero en de magic in promotie staan dus mss toch niet blijven wachten op een pre ;(

*knip* Zonder toestemming valt dit onder het kopje spam.

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 09-01-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:23

BaT

Hmm, wel jammer dat dit topic niet zo storm loopt... zelfs niet na een artikel op de frontpage. Ik zit zelf nou niet persee te wachten op een opvolger van m'n iPhone (eerste versie); maar als ik een nieuwe telefoon zou overwegen (wat ik opzich soms wel wil..) zou de Palm Pre (plus); toch een serieuze 'contender' zijn.

AppStore is leuk; maar ik begin alle Apps wel een beetje beu te worden... gamen op je telefoon; tja ik zit liever op internet een forum door te bladeren / het nieuws te checken of als ik me echt lang met m'n telefoon moet vermaken > een filmpje kijken ... en volgens mij kan je op de pre dat laatste ook nog eens 'makkelijker' (alsin: gewoon een divx van 700 mb er op pleuren via drag&drop; en die kan meteen zonder gezeur afgespeeld worden (zonder iTunes/conveteren naar 'Apple' formaat?)

Enige App die ik 'zou missen'; is een degelijke VNC client; ook al heeft die Palm Store van de Pre niet zo veel apps als die van Apple... een VNC client zullen ze vast al wel hebben, neem ik toch aan?

Wat ik voornamelijk fijn vind op mijn iPhone; zijn dingen die op de Pre volgens mij beter werken : agenda functie (gebruik ik naast internet browsen het meest op de iPhone; bellen/sms komt pas als 3de functie); die van de Pre gebruikt iets slims als 'free time shrinken'; iets wat ik toch wel kan waarderen; aangezien de 'day views' op de iPhone agenda gewoon NIET overzichtelijk zijn imho... zeker als er overal wat vrije uurtjes tussen zitten.

Browsen op de iPhone 3GS is waarschijnlijk ook een verademing tov degene die ik heb; maar vooral het live gebeuren van de Palm Pre vind ik leuk: pagina gecahed blijft ook gecached; itt tot mijn iPhone; die nog wel eens de pagina wil 'flushen' als je hem te lang op sleep hebt gehad.

Daar bovenop;je kan de Pre (plus) als het goed is ook gewoon als USB storage device gebruiken; iets wat ook een ZEER fijne functie zou zijn; baal er van; dat dit niet 'normaal' op mijn iPhone werkt en tot slot : het card systeem : leuke/makkelijk en vooral nuttige manier om multitasken op een smartphone uit te voeren....

Ik hoop echt dat de Pre Plus in februarie gewoon hier komt... want opzich begint het hier te knagen.... alhoewel ik ook net zo goed nog een jaartje op me iPhone door kan gaan.... Zijn er hier nog 'former' iPhone users ? Of mensen die juist van de Pre zijn overgestapt naar een iPhone ? Enlighten me :)

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
BaT schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:44:
Enige App die ik 'zou missen'; is een degelijke VNC client; ook al heeft die Palm Store van de Pre niet zo veel apps als die van Apple... een VNC client zullen ze vast al wel hebben, neem ik toch aan?
Yep die is er.
Browsen op de iPhone 3GS is waarschijnlijk ook een verademing tov degene die ik heb; maar vooral het live gebeuren van de Palm Pre vind ik leuk: pagina gecahed blijft ook gecached; itt tot mijn iPhone; die nog wel eens de pagina wil 'flushen' als je hem te lang op sleep hebt gehad.
Browsen op de Pre is de op 1 na beste internet ervaring op een smartphone ter wereld. Je raadt het al: iPhone is en blijft daarin nummer 1. De Palm Pre neemt een hoop 'trucjes' over die de iPhone ook hanteert in het browsen: uiterste soepelheid en het o zo geliefde pinchen. Hoewel de Palm Pre de internet ervaring van de iPhone dicht nadert, is de iPhone 3GS daarin toch echt het best. De iPhone 3G ook nog.
Ik hoop echt dat de Pre Plus in februarie gewoon hier komt... want opzich begint het hier te knagen.... alhoewel ik ook net zo goed nog een jaartje op me iPhone door kan gaan.... Zijn er hier nog 'former' iPhone users ? Of mensen die juist van de Pre zijn overgestapt naar een iPhone ? Enlighten me :)
Yep hier dus, ben na 5 iPhones vorige week overgestapt naar Palm Pre. Feel free to ask anything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Daar maak ik dan maar meteen gebruik van... Ok; ten eerste ff beetje off-topic: 5 iPhones!?? Wat ging er allemaal mis :P

Dan nog eventjes over de video-playback : (weet niet of ik er in de startpost overheen ben gelezen) Speelt de Pre out-of-the-box 'normale/standaard' divx-jes af ? (Denk aan normale 700 mb avi container voor 2 uur durige film).

Je zegt zelf dat internet 'ervaring' net zo soepel is als op een iPhone 3G(s), en dat de Pre ook aan pinching doet (gebruik ik op m'n iPhone trouwens nu al bijna nooit bij het browsen; the 'double tap' vind ik meestal al prima werken); toch vind je de iPhone 3G nog beter; waarom ? Volgens mij laadt de Pre (laat staan de plus) sneller websites; dan de 3G (3Gs zal wel weer sneller zijn dan een 'normale' Pre, dat terzijde).

Dat iPhone 'double tap' zoomen; werkt ook bij de Pre gewoon tijdens browsen neem ik aan ?

Flash 10.1 support komt binnenkort... bij de iPhone moet je nog maar afwachten of het ooit komt; terwijl de 3Gs er genoeg power voor heeft. Hierdoor wordt de internet ervaring op een Pre iig 'completer' dan het op de iPhone (3Gs) momenteel is.

Wat waren verder jou speerpunten; om van een iPhone (of 5 ;) ) over te stappen naar een Pre ? Voldoet het aan je verwachtingen... hekel puntje waar ik een beetje van 'huiver' nl; is de bouw kwaliteit; iets wat bij de iPhone wel heel erg degelijk is; met name de 'glazen' plaat kan ik daar waarderen; alle andere telefoons die ik door de jaren heen heb gehad; begonnen na een paar maand al krasjes te 'genereren' op de display; m'n 2 jaar oud iPhone heeft er nog geen 1...

Zou je nu nog voor een 'normale' Pre gaan / of toch wachten op de Pre Plus? (volgens mij heb jij nl je Pre net voor de aankondiging van de Pre Plus gehaald?)

Zo; dit schoot me zo 1-2-3 binnen; ben benieuwd naar je antwoorden :)

Edit: Lees net op de frontpage je reactie; je vind de accu duur 'dramatisch'; is het zoveel slechter dan bij de iPhone? Mijn iPhone moet ik (als ik hem regelmatig 'gebruik') om de 2 dagen opladen. Zou ik hem alleen gebruiken voor bellen (dus niet klooien met games/wifi/internet); dan gaat ie zo 4 a 5 dagen mee. Is het bij de Pre echt zoveel anders?

[ Voor 9% gewijzigd door BaT op 13-01-2010 20:02 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Hieronder heb ik puntgewijs antwoord gegeven op bovenstaande vragen.

Mijn 5 iPhones
Ik ben een persoon die van mobiele telefoons en nieuwe innovaties houd, derhalve wissel ik heel vaak van telefoon om weer wat nieuws te proberen. Mijn eerste iPhone was een 3G wit, maar later wilde ik toch liever een zwarte en heb ik die met iemand geruild. Daarna begon de iPhone 2G me te charmeren die ik later toch maar weer heb omgeruild voor een 3G vanwege de snelheid. Uiteindelijk heb ik bij de launch van de 3GS dit toestel direct gehaald. Daartussen zaten overigens nog wat andere high-end niet-iPhone modellen die echt compleet niks voorstelden vergeleken bij de iPhone.

Video playback
Mbt de video-playback. Ik denk eerlijk gezegd niet dat de Pre DivX-jes afspeelt. Maar ik moet dan ook bekennen dat ik die mogelijkheid nog niet bekeken heb, mede doordat films kijken nou net 1 van de weinige dingen is die ik niet met mijn telefoon doe.

Internet ervaring
De internet ervaring op de Palm Pre nadert zoals ik al zei van alle andere smartphones en PDA's die van de iPhone het meest, maar toch is die van de iPhone het best. Waarom? Op de iPhone is het nóg soepeler. Als je iemand die de iPhone niet kent een Palm Pre geeft, zal ie de internet ervaring geweldig vinden. Maar als je de iPhone gewend bent, dan realiseer je je dat Palm een heel eind gekomen is met hun browser en veel van de techniek hebben afgekeken bij Apple, maar dat de Palm Pre in de iPhone tochzijn meerdere moet erkennen. Met name vanwege kleine mini haperingetjes tijdens het scrollen waar de iPhone gewoon echt geen last van heeft. ook een jammerlijk nadeel van de Pre internet ervaring: Er ontbreekt een scrolbar, zodat je nooit weet waar op de pagina je precies zit. En je kunt ook niet in 1 keer scrollen naar beneden (kan iPhone ook niet) en niet naarboven (kan de iPhone wel).

Snelheid van pagina's laden
Omdat ik collega's heb met een iPhone 3GS ben ik in staat geweest het laden van pagina's te vergelijken met de Pre. Iedere telefoon op hetzelfde WiFi netwerk resulteerde in een ongeveer gelijke stand. Bij de ene website was de Pre een fractie eerder, bij de andere website was de 3GS sneller. Toch denk ik dat de snelheid van het laden niet het belangrijkste is, maar echt hoe de browser reageert op jouw instructies via je vingers. En dat is dus op de iPhone gewoon toch beter, maar de Palm doet het ook erg leuk.

Double Tap zoomen
Double Tap zoomen werkt op de Pre ook, maar wel stukken langzamer dan op de iPhone. Er lijkt een kleine vertraging in te zitten van enkele microseconden wat opzich wel jammer is. Het pinchen daarentegen werkt wel ongeveer even snel.

Flash
Flash kijk ik ook ontzettend naar uit.

Waarom nu de Pre ipv een iPhone
Ik heb de onwikkeling van de Palm Pre al een tijd lang gevolgd. Ten tijde van de release was ik in de USA en de billboards met toffe screenshots van de cards-view aldaar hebben mijn interesse gewekt in het toestel. De Palm Pre voelt wel een stuk minder solide aan dan de iPhone. De iPhone is hard, stevig en kan vrijwel niet uit elkaar vallen. Als je daarentegen de Palm Pre laat vallen op een hard oppervlak heb je denk ik aardig wat brokken te rapen. Het verschil tussen een glasplaat als touchscreen en een plastic scherm is duidelijk te merken, maar toch maakt het uiteindelijk niet zoveel uit voor de beleving. als je de iPhone gewend bent moet je wel even wennen aan het formaat van het scherm, die is aanzienlijk kleiner.

Opzich had ik de Plus wel willen hebben, niet vanwege een betere bouwkwaliteit (hoewel dat misschien een pluspunt is), maar meer vanwege het dubbele interne geheugen, namelijk 512MB ipv 256. Misschien dat dat net die ene hapering waar de Pre zo nu en dan last van heeft wegneemt.

Conclusie
Als je het zo leest is de iPhone op veel punten toch beter. Dat is ook wel zo, maar de iPhone mist multitasking en dát is waar de Palm Pre het zo goed doet. Wat is dat gaaf uitgewerkt zeg en wat werkt dat heerlijk. Tegelijk sms-en, mailen, webbrowsen, youtube kijken, bellen, twitteren. Je laat alles lekker openstaan en navigeert verschrikkelijk snel tussen de verschillende apps. Hierdoor houd ik het met de Pre wel uit totdat de iPhone 4G er is ;-)

Edit: De batterijduur is wel dramatisch ja. Ik heb sinds vandaag WiFi en Pushmail uitstaan en dat scheelt aanzienlijk. Hij zal nu nét de dag redden. Eerdere dagen haalde ie de dag nog niet eens. Maar ik ben er ook van overtuigd dat de batterij langer mee gaat naarmate ie vaker opgeladen is. Dit was exact ook het geval bij mijn iPhone 3GS. In het begin was ie dramatisch, na 3 weken prima.

[ Voor 4% gewijzigd door joblamie op 13-01-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Bedankt voor je nette (en snelle) uitleg _/-\o_

Ik denk dat ik dan toch maar even rond blijf lopen met m'n iPhone 2G... of de 'oude' Pre moet binnenkort lekker goedkoop in de aanbieding ergens komen omdat de Plus opkomst is. Want die is sowieso al 'sneller' dan m'n 2G; die overigens ook af en toe 'stottert' tijdens het browsen...

En idd... je weet nooit wat voor moois de iPhone G4 gaat brengen.... multi tasking moet er onderhand wel eens in komen; vooral als het ding dual core wordt...

Het liefste had ik nu WebOS op m'n iPhone gegooid; maar laat dat nou jammergenoeg niet mogelijk zijn :+

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi inhoudelijk vergelijking. Misschien als extra input, wat ervaringen van een gebruiker (geen fanboy) na 2.5 maand gebruik van een Palm pre erbij.
Internet ervaring
De internet ervaring op de Palm Pre nadert zoals ik al zei van alle andere smartphones en PDA's die van de iPhone het meest, maar toch is die van de iPhone het best. Waarom? Op de iPhone is het nóg soepeler. Als je iemand die de iPhone niet kent een Palm Pre geeft, zal ie de internet ervaring geweldig vinden. Maar als je de iPhone gewend bent, dan realiseer je je dat Palm een heel eind gekomen is met hun browser en veel van de techniek hebben afgekeken bij Apple, maar dat de Palm Pre in de iPhone tochzijn meerdere moet erkennen. Met name vanwege kleine mini haperingetjes tijdens het scrollen waar de iPhone gewoon echt geen last van heeft. ook een jammerlijk nadeel van de Pre internet ervaring: Er ontbreekt een scrolbar, zodat je nooit weet waar op de pagina je precies zit. En je kunt ook niet in 1 keer scrollen naar beneden (kan iPhone ook niet) en niet naarboven (kan de iPhone wel).
Mijn meest gebruikte vergelijkingsmateriaal in deze t.o.v. de palm is alleen een eerste generatie Ipod Touch (wel up-to-date in O.S.). Als ik browsen op die touch vergelijk met browsen op de pre, dan browse ik veel prettiger met de pre.

Vergelijk ik met de Iphone 3GS van collegae, dan gaf ik je tot afgelopen dinsdag volkomen gelijk. Na de update van 1.3.5.2 is mijn browsen op de palm echter zo strak, dat ik geen enkele hapering meer gezien heb.
Double Tap zoomen
Double Tap zoomen werkt op de Pre ook, maar wel stukken langzamer dan op de iPhone. Er lijkt een kleine vertraging in te zitten van enkele microseconden wat opzich wel jammer is. Het pinchen daarentegen werkt wel ongeveer even snel.
Zie boven. na 1.3.5.2 lijkt ook dit verschil zowat weg.
Flash
Flash kijk ik ook ontzettend naar uit.
Dat maakt de browse ervaring wel compleet, ja. Komt er nu ook snel aan, gelukkig.
Waarom nu de Pre ipv een iPhone
Ik heb de onwikkeling van de Palm Pre al een tijd lang gevolgd. Ten tijde van de release was ik in de USA en de billboards met toffe screenshots van de cards-view aldaar hebben mijn interesse gewekt in het toestel. De Palm Pre voelt wel een stuk minder solide aan dan de iPhone. De iPhone is hard, stevig en kan vrijwel niet uit elkaar vallen. Als je daarentegen de Palm Pre laat vallen op een hard oppervlak heb je denk ik aardig wat brokken te rapen. Het verschil tussen een glasplaat als touchscreen en een plastic scherm is duidelijk te merken, maar toch maakt het uiteindelijk niet zoveel uit voor de beleving. als je de iPhone gewend bent moet je wel even wennen aan het formaat van het scherm, die is aanzienlijk kleiner.
Qua hardware voelt de Iphone gewoon een stuk robuuster aan. Overigens heb ik mijn pre al 2 x gedropped, zonder enige schade. Van het schermformaat heb ik nooit veel last gehad, terwijl ik thuis ook vaker met de Ipod Touch browse. Persoonlijk werk ik veel makkelijker met het Pre-keyboard dan met het on-screen toetsenbord van een touch/iphone, maar ik tik zelf erg makkelijk met mijn nagels: dat helpt.

Het gevoeligst is en blijft het slider-mechanisme: ik heb daar geen problemen mee (afkloppen :) ), maar je merkt dat dat bij veel gebruikers uiteindelijk wat moeilijkheden oplevert.
Conclusie
Als je het zo leest is de iPhone op veel punten toch beter. Dat is ook wel zo, maar de iPhone mist multitasking en dát is waar de Palm Pre het zo goed doet. Wat is dat gaaf uitgewerkt zeg en wat werkt dat heerlijk. Tegelijk sms-en, mailen, webbrowsen, youtube kijken, bellen, twitteren. Je laat alles lekker openstaan en navigeert verschrikkelijk snel tussen de verschillende apps. Hierdoor houd ik het met de Pre wel uit totdat de iPhone 4G er is ;-)
Dat is inderdaad een prettig verschil.
Hierbij redenen die ik had om de voorkeur te geven aan de Pre (eigenlijk aan WebOs) t.o.v. Iphone (maar ook Android & WinMob):

- Met stip op 1: Ik heb meerdere contact-lists, agenda's, task-lists en mailaccounts die ik gebruik en ook wens te gebruiken: Prive, werkgever en klanten. Die worden overwegend via Activesync aangeboden. De alternatieven voor WebOs laten allen precies 1 activesync koppeling toe, terwijl ik juist graag op mijn smartphone het hele overzicht heb. --> WebOs laat genoeg verschillende activesync connecties toe, en Synergy maakt er een heel mooi geheel van. Agenda van mijn vrouw via Caldav er nog even bij: no problem!

- Palm heeft een heel prettige houding naar externe ontwikkelaars, en dat merk je in de vrijheid die je met de telefoon hebt. Palm laat veel toe (zie ook hieronder). Waar Apple erg restrictief is in wat je mag doen (en dus zie je jailbreaken bij Iphones, en "rooten" bij Android) heeft Palm meer een houding van: doe lekker je ding. Loopt het mis --> WebOsDoctor. Dat merk je ook aan het feit dat je een Pre gewoon in Developer mode mag zetten als je dat wil.

- voortbouwend op vorige punt. Preware en Homebrew: "joh, als jullie applicaties via andere bronnen willen bieden buiten de appstore: lekker doen." "willen jullie ook patches aanbrengen die gedragingen van de palm-apps veranderen: ga je gang." --> het is MIJN telefoon.

- Ook een gevolg van vrijheid: zelf even tweaken wat ik wil. thuis SSH ik even naar dat ding, en klooi ik aan wat ik wil.
Edit: De batterijduur is wel dramatisch ja. Ik heb sinds vandaag WiFi en Pushmail uitstaan en dat scheelt aanzienlijk. Hij zal nu nét de dag redden. Eerdere dagen haalde ie de dag nog niet eens. Maar ik ben er ook van overtuigd dat de batterij langer mee gaat naarmate ie vaker opgeladen is. Dit was exact ook het geval bij mijn iPhone 3GS. In het begin was ie dramatisch, na 3 weken prima.
Mijn persoonlijk ervaring is dat je vermoeden klopt: batteryduur neemt na een paar goed opladen helpt. Het blijft natuurlijk afhankelijk van je gebruik: als je hele stukken van de dag zit te browsen, veel zit te klooien in Agenda en Mail (vooral ook veel Push-accounts etc.) merk je het wel. Maar ik heb nog nooit gehad dat ik 's avonds met een volledig lege telefoon thuis kwam.

Enneuh.. opladen met een touchstone is gewoon lekker :9 Plonk: opladen kreng!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 07:30 . Reden: zinsbouw correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het liefste had ik nu WebOS op m'n iPhone gegooid; maar laat dat nou jammergenoeg niet mogelijk zijn :+
Ga ik gedeeltelijk in mee. De formfactor van de Iphone is niet mijn ideaal, maar de kracht van de huidige Pre (naast het feit dat hij wel heel lekker in de hand ligt en meet 1 hand te bedienen is) is toch wel WebOs.

Als ze een beresterke versie van de pre zouden maken, of een aantal versies (slider, virtual keyboard, brick, whatever) met WebOs: dat zou mooi zijn.

Maar.. als ik nu opnieuw zou moeten kiezen, koop ik weer die pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Tja; ik hou nou eenmaal van de degelijkeheid van m'n iPhone; dat alu en glas doen het hem gewoon helemaal; van mij mag een dergelijke telefoon ook best wel wat wegen (geen kilo's uiteraard); ik heb graag 'wat' in m'n handen om het maar zo te zeggen (zeker als je er een paar honderd euro aan uit hebt gegeven...)

Ook de formfactor van de iPhone vind ik heerlijk zitten in m'n broekzak; de Pre zou daar niet zo heel veel van verschillen... iets dikker misschien? Maar het bellen met een Pre lijkt me dan wel weer iets fijner dan met een iPhone; het heeft gewoon een meer 'telefoon' design/gevoel (als ie is uitgeklapt).

Joebel; kan jij mij vertellen of de Pre out-of-the-box divxjes van kan af spelen? Gewone 'PC' divx-jes > avi container rond de 350~700 mb (serie/film). Lijkt me ideaal als ik eens met de trein naar A'dam moet; en ik ff op het laatste moment nog een filmpje op m'n telefoon kan knallen ZONDER iTunes en ranzig conveteren naar Apple formaat....

En hij werkt ook gewoon als Mass Storage device > usb inproppen > en drive-je komt er netjes bij in explorer ?

Oh; en dat tetheren gebeuren; komt alleen bij de Pre Plus ? Dat zou wel jammer zijn; want dat lijkt me toch een hele aangename functie... alhoewel ik liever een oude Pre straks score voor de helft van de prijs van de Pre Plus.... bij wijze van.

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Als ik nu een Pixiuit amerika koop, werkt die dan op het nederlandse KPN netwerk?
Zoals ik het begrijp kon de chip van de telefoon altijd al alle standaarden aan, maar was gsm softwarematig disabled. Met de komst van een europese firmware zou gsm dan nu ook moeten werken, lijkt mij.

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
ernst schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:17:
Als ik nu een Pixiuit amerika koop, werkt die dan op het nederlandse KPN netwerk?
Zoals ik het begrijp kon de chip van de telefoon altijd al alle standaarden aan, maar was gsm softwarematig disabled. Met de komst van een europese firmware zou gsm dan nu ook moeten werken, lijkt mij.
Als dat al klopt, wat ik zeer sterk betwijfel. Dan heb je al een probleem dat de Palm Pixi geen simkaartslot heeft :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Hoedje schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:19:
[...]

Als dat al klopt, wat ik zeer sterk betwijfel. Dan heb je al een probleem dat de Palm Pixi geen simkaartslot heeft :P
Lastig, dat wist ik niet. Zie dat meer mensen op internet dat uitleggen. Even wachten op een AT&T versie dan.
Heb wel dit plaatje gevonden.

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaT schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:56:
Tja; ik hou nou eenmaal van de degelijkeheid van m'n iPhone; dat alu en glas doen het hem gewoon helemaal; van mij mag een dergelijke telefoon ook best wel wat wegen (geen kilo's uiteraard); ik heb graag 'wat' in m'n handen om het maar zo te zeggen (zeker als je er een paar honderd euro aan uit hebt gegeven...)

Ook de formfactor van de iPhone vind ik heerlijk zitten in m'n broekzak; de Pre zou daar niet zo heel veel van verschillen... iets dikker misschien? Maar het bellen met een Pre lijkt me dan wel weer iets fijner dan met een iPhone; het heeft gewoon een meer 'telefoon' design/gevoel (als ie is uitgeklapt).
snap hem. Ikzelf vind het formaat en de vorm van de pre erg prettig. Maar het zou ideaal zijn als die vervolgens van alu en glas was gebouwd in die vorm.
Joebel; kan jij mij vertellen of de Pre out-of-the-box divxjes van kan af spelen? Gewone 'PC' divx-jes > avi container rond de 350~700 mb (serie/film). Lijkt me ideaal als ik eens met de trein naar A'dam moet; en ik ff op het laatste moment nog een filmpje op m'n telefoon kan knallen ZONDER iTunes en ranzig conveteren naar Apple formaat....
ff googlen: "The Pre plays the following video formats: MPEG-4, H.263, H.264".
En hij werkt ook gewoon als Mass Storage device > usb inproppen > en drive-je komt er netjes bij in explorer ?
als je hem met usb verbindt, vraagt de pre wat je wil doen: - gebruiken als usb drive, media syncen of alleen opladen. Kies je usb drive --> drive in je explorer,
Oh; en dat tetheren gebeuren; komt alleen bij de Pre Plus ? Dat zou wel jammer zijn; want dat lijkt me toch een hele aangename functie... alhoewel ik liever een oude Pre straks score voor de helft van de prijs van de Pre Plus.... bij wijze van.
Op dit moment is een extraatje van 1.3.5.2 (europe) boven 1.3.5.1 (US & Canada): tethering via bluetoooth. en 1.3.5.2 draait op de huidige plam pre

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 07:10 . Reden: quote haakje vergeten: niet netjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Bedankt voor je toelichting Joebel. Ik blijf de Pre nog wel goed in de gaten houden...

Krijgt de Pre trouwens, net als de Pre Plus, ook tethering via wifi (tot 5 apparaten); of alleen dus via BT?

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaT schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 00:32:
Bedankt voor je toelichting Joebel. Ik blijf de Pre nog wel goed in de gaten houden...

Krijgt de Pre trouwens, net als de Pre Plus, ook tethering via wifi (tot 5 apparaten); of alleen dus via BT?
:? Geen flauw idee. Me nooit mee bezig gehouden. Maar het schijnt nu al te kunnen: via My Tether.

Wat ik wel eens gebruik is tethering on the road met mijn laptop: dat gaat via Bluetooth, en dat zit al in 1.3.5.2. Voor mij is dat de meest functionele vorm van tethering: Bluetooth --> Pre als wireless modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

BT is idd wel handig als je in je eentje bent; Maar je Pre als Wifi hotspot maken is leuker als je met meerdere bent. Leuk dat het kan met een extra progje; maar volgens mij kan de Pre Plus dit sowieso straks standaard uit de box; of het een onderdeel van de 'normale' update gaat zijn; weet ik niet.

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Pre+ kan dit out of the box.

Kan niet wachten tot ik van abbo kan switchen. Twijfel tussen de Palm Pre+/Pixi+ en de Nokia N900 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 16:00:
De Pre+ kan dit out of the box.

Kan niet wachten tot ik van abbo kan switchen. Twijfel tussen de Palm Pre+/Pixi+ en de Nokia N900 :)
Het is alleen de vraag of en wanneer er een GSM Pre+/Pixi+ gaat komen.

Eergisteren trouwens via eBay een IMEI geunlockde Pre besteld uit spanje :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er wellicht iemand in de regio Eindhoven met een UK Palm Pre met rebel sim die het doet? Wat ik ook probeer, ik kan geen profiel maken en 3G werkt ook niet (Vodafone Business). Ik zou graag even sims/rebel willen wisselen om te kijken waar het aan ligt.

Ik heb ook activatie geprobeerd met een Duitse prepaid kaart die ik speciaal gekocht heb. Dat lukt ook niet (krijg dan wel 3G, is trouwens Vodafone).

Met KPN krijg ik wel 3G maar nog steeds kan ik geen profiel maken. En een profiel heb ik nodig om MotionApps Classic te kunnen downloaden/kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-09 13:19
http://www.engadget.com/2...rade-with-50-simultaneou/

http://www.youtube.com/wa...c&feature=player_embedded

heel netjes ^_^ 50 apps tegelijkertijd draaien :P. op de nieuwe Pre Plus, de oude kon er maar 13 aan volgens het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Fransfb schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:35:
http://www.engadget.com/2...rade-with-50-simultaneou/

http://www.youtube.com/wa...c&feature=player_embedded

heel netjes ^_^ 50 apps tegelijkertijd draaien :P. op de nieuwe Pre Plus, de oude kon er maar 13 aan volgens het filmpje.
WOW wat een verschil zeg.. ik krijg het idee dat hij nog lange niet zijn max bereikt had maar dat Dieter 50 wel genoeg vond..
flinke verbetering in de code want alleen verdubbeling van RAM kan dat niet veroorzaken lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Volgens mij draait hij net zoals de 'gewone' Pre ook WebOS 1.3.5, komt alleen door het extra geheugen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
ToolkiT schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:31:
[...]

WOW wat een verschil zeg.. ik krijg het idee dat hij nog lange niet zijn max bereikt had maar dat Dieter 50 wel genoeg vond..
Hij zegt zelf dat ie gewoon niet meer wist wat ie op kon starten :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Lex_brugman schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:34:
Volgens mij draait hij net zoals de 'gewone' Pre ook WebOS 1.3.5, komt alleen door het extra geheugen dus.
Dat dacht ik ook te begrijpen, maar het is niet logisch, tenzij het OS heel veel ruimte in RAM in beslag neemt en dus 4x zoveel geheugen voor programma's vrij komt.

Pre: 256meg RAM, 8GB of user storage (Approx. 7.4 GB available)
Pre+: 512meg RAM, 16 gig storage

http://www.precentral.net/palm-pre-hardware-overview
http://www.precentral.net/palm-pre-plus-verizon-review

Of het nieuwe OS schrijft prog data naar storage...

Ik zal eens kijken of ik dieter te pakken kan krijgen om te vragen hoeveel storage beide Pre's vrij hadden..

ik zie net deze posts:
http://forums.precentral.net/2168275-post16.html
http://forums.precentral.net/2169220-post24.html
http://discussion.treocentral.com/2169409-post31.html

"Q: Any idea on how much mem the OS takes from the first 256Mb? my math skills are failing me at the moment

A: Well, I read somewhere on this forum that Rod said the OS takes so much memory that only 41MB (or something like that) is left. And that's fresh after a reboot."

[ Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 22-01-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Misschien ook interessant voor mensen in dit topic: Lex_brugman in "[ABO] Het Palm Pre levertijden- en abonn..."
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Let op:
Voor levertijdzaken en abonnementen kun je hier terecht.