Hoi tweakers,
mijn systeem is intussen verouderd dus wil ik nieuw systeem.
Op de toekomst gericht, moet dus wel ff meekunnen....ik game wel vaak, maar ik voel me niet slecht als ik niet kan gamen, ben dus geen doorgewinterde gamer die pc van 3000 euro moet hebben...OC'en heb ik nog maar 1 keer gedaan en toen heb ik mijn videokaart geburnd vreesek

mr als ik me meer informeer wil ik het nog wel eens opnieuw proberne later...daarvoor moet de pc dus dienen...heb al hoop configs gemaakt en 2 overgehouden en deze onderdelen zitten er bij beiden sowiso in:
ANTEC Sonata III 500W Black
--> ik denk dat dit wel voldoende is voor minstens 1 graka en 1 van de cpu's hieronder, maar voor 2 graka's in xfire of sli later???
SAMSUNG SH-S223F/bebe Zwart S-ATA 22X DVD-RW
WESTERN DIGITAL 500GB-aals 32MB SATA300 7200RPM WD5001AALS (2x voor striping)
SCYTHE Mugen II (infinity) CPU Cooler
--> ik denk dat dit een zeer goede koeler is qua kwaliteit, mss is de orochi nog iets beter?andere voorstellen?
Nu ben ik sterk aan het twijfelen, ofwel kies ik nieuwe technologie en ga ik voor een i7 systeem:
GIGABYTE GA-EX58-UD4P DDR3 Socket I7 Intel® X58
INTEL Core I7 920 45NM 2.66 FSB1333 8MB LGA 1366 Boxed
CORSAIR TR3X6G1333C9 6144MB KIT (3X2048MB) 1333MHZ DDR3 XMS Triple Channel
kostprijs totaal op pricewatch: 1175 euro (bij winkel om de hoek 1273)
Ofwel kies ik voor Phenom 2 systeem:
GIGABYTE GA-MA790GP-DS4H AMD 790GX Socket AM2
CORSAIR Twinx DDR2 4096MB PC8500 Dominator XMS2 EPP (2X2048MB)
AMD X4 940 Phenom II 64BIT Quad-core Processor AM2+ Boxed Withcooler
totaalprijs op pricewatch: 900 euro denk ik, winkel om de hoek 1087 euro...
Ik ben al heel lang aan het twijfelen, de helft zegt: ga voor nieuwe technologie en ga voor i7, de andere helft, bespaar wat geld en ga voor de Phenom en dan kan je later extra graka erbij steken en die Phenom's kan je beter OC'en dan die i7's...
maar dat geheugen, DDR3 in triple channel is toch hele hoop sneller, ook al gebruiken de meeste applicaties niet de hele hoeveelheid en ook vista ondersteunt niet alles...maar toch????
als graka, ben ik ook aant twijfelen (heb 26 inch scherm met resolutie 1920*1200), ik was resoluut overtuigd van deze:
MSI R4870-T2D1G 1024MB GDDR5 PCI Express
Maar die bestaat ook al tijdje, en ik ben nu aant twijfelen tussen deze of de 285gtx van nvidia....de 295 gtx is mss ietsje te duur

....
Graag jullie mening over welke van de 2 systemen, ben het twijfelen beu en wil hem eindelijk aanschaffen
Alvast bedankt....
Had mijn post eerst in apart topic, mr blijkbaar moet het hier...ik heb al zo hard liggen twijfelen, iederene zegt verschillende dingen, ik wil uitsluitsel