[Mediaplayer] WD TV - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste
Acties:
  • 234.227 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
ik download ook altijd de 720p.HDTV.x264 bestanden en die doen het allemaal perfect!

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo lang je de WD tv gebruikt voor HD content heb je eigenlijk helemaal geen problemen, tenzij je hem kado geeft aan je ouders die bij alles ondertiteling nodig hebben :O of vrienden hebt die in deze tijd geen Engels kunnen :S.
Ik vind het een prima apparaat, het probleem met subs kun je makkelijk oplossen door er externe subs bij te gooien.
Tja en DVD's afspelen, ik neem aan dat de gemiddelde gebruiiker van een WD tv wel een lcd of plasma heeft, waarom ga je dan DVD releases kijken als 80% van de films / concerten die er tegenwoordig uitkomen ook op Bluray verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update firmware op AVS forum door ScottWD

I know you guys are anxious for the new update... so am I. We still have the developers and test teams working hard to deliver this month. I promise to be back to let you know what's going on. Stay tuned!

-ScottWD

Sure no prob! Here is a little feature leak for you AVS guys. Aside from standard bug fixes I included improved thumbnail support. I know that was on several peoples wishlist!

-ScottWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe denk ik iets gruwelijk verkeerd.

Ik heb vanmorgen de WD TV binnengekregen, en die gebruik ik samen met een passport essential.

Nu heb ik 4 films op de harddisk staan, 3 in MKV formaat, en 1 in Avi... allemaal 1080p en hij speelt er geen 1 van.

De firmware heb ik direct geupgrade naar de nieuwste versie, dus daar mag het niet aan liggen ...
Enig idee wat het zou kunnen zijn iemand ?

De releases heb ik gewoon van FTD gevist, Into The Blue, Iron Man, What Just Happend dus zou goed moeten zijn toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
[b]wdawn schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 10:12
Tja en DVD's afspelen, ik neem aan dat de gemiddelde gebruiiker van een WD tv wel een lcd of plasma heeft, waarom ga je dan DVD releases kijken als 80% van de films / concerten die er tegenwoordig uitkomen ook op Bluray verschijnen.
Nou omdat niet alles nog op Bluray is te krijgen.... we hebben het niet alleen over nieuwe films maar ook oudere films op dvd.
Als je de enigzins de richtlijnen volgt waardoor dvd's goed werken is er niets aan de hand!

Verder goed om te horen van ScottWD dat er aan de nieuwe firmware gewerkt wordt, deze maand gereleased ben benieuwd hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:20:
Ik doe denk ik iets gruwelijk verkeerd.

Ik heb vanmorgen de WD TV binnengekregen, en die gebruik ik samen met een passport essential.

Nu heb ik 4 films op de harddisk staan, 3 in MKV formaat, en 1 in Avi... allemaal 1080p en hij speelt er geen 1 van.

De firmware heb ik direct geupgrade naar de nieuwste versie, dus daar mag het niet aan liggen ...
Enig idee wat het zou kunnen zijn iemand ?

De releases heb ik gewoon van FTD gevist, Into The Blue, Iron Man, What Just Happend dus zou goed moeten zijn toch ?
Post eens wat mediainfo, mkv's zullen wel vc-1 codec hebben... ofzo..... met de info die je post kunnen we je niet zomaar helpen...

[ Voor 4% gewijzigd door GrandPuba op 13-03-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrandPuba schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:25:
[...]

Post eens wat mediainfo, mkv's zullen wel vc-1 codec hebben... ofzo..... met de info die je post kunnen we je niet zomaar helpen...
Wat voor info kan ik je precies geven waar je wel iets mee kan ?

FTD Nummers ? Bestandsnamen ?

Ik heb geen idee hoe ik kan zien welke codecs ze hebben ofzo.
Ik speel ze op mijn MacBook Pro af met VLC, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Lees even de eerste pagina door a.u.b.

Media info voor de mac ( wellicht is er nog betere software, maar even een snelle google ) denk dat je daar wel een eind mee komt om info te geven over de video codec van je mkv container en avi bestand.
http://mediainfo.massanti.com/

Over FTD zullen we het verder niet hebben binnen deze discussie....

[ Voor 11% gewijzigd door GrandPuba op 13-03-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx en sorry voor de niet gewenste programmanaam ;)

Ik heb hier 2 resultaten van Mediainfo :

*** MediaInfo Mac // Plain text file report
2009-03-13 11:53:37 +0100
Information for File: What.Just.Happened.mkv

General / Container Stream # 1
Total Video Streams for this File -> 1
Total Audio Streams for this File -> 1
Video Codecs Used -> AVC
Audio Codecs Used -> DTS
File Format -> Matroska
Play Time -> 1h 43mn
Total File Size -> 7.42 GiB
Total Stream BitRate -> 10.2 Mbps
Encoded with -> mkvmerge v2.5.3 ('Boogie') built on Mar 7 2009 15:00:41
Encoding Library -> libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1
Video Stream # 1
Codec (Human Name) -> AVC
Codec (FourCC) -> V_MPEG4/ISO/AVC
Codec Profile -> High@L4.1
Frame Width -> 1 920 pixels
Frame Height -> 1 080 pixels
Frame Rate -> 23.976 fps
Total Frames -> 149593
Display Aspect Ratio -> 16/9
Scan Type -> Progressive
Colorimetry -> 4:2:0
Codec Settings (Summary) -> CABAC / 3 Ref Frames
QF (like Gordian Knot) -> 0.175
Codec Settings (CABAC) -> Yes
Video Stream Length -> 1h 43mn 53s 41ms
Video Stream BitRate -> 8 263 Kbps
Video Stream BitRate (Nominal) -> 8 698 Kbps
Bit Depth -> 24 bits
Video Encoder -> x264 - core 66 r1114M a933a3e
Video Encoder (Settings) -> cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x113 / me=umh / subme=9 / psy_rd=1.0:0.0 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=3 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=0 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=3 / wpredb=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40(pre) / rc=2pass / bitrate=8698 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / vbv_maxrate=24000 / vbv_bufsize=24000 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.0
Audio Stream # 1
Codec -> DTS
Codec (FourCC) -> A_DTS
Audio Stream Length -> 1h 43mn 59s 275ms
Audio Stream BitRate -> 1 536 Kbps
Audio Stream BitRate Mode -> CBR
Number of Audio Channels -> 6
Audio Channel's Positions -> Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling Rate -> 48.0 KHz
Bit Depth -> 24 bits

*** MediaInfo Mac // Plain text file report
2009-03-13 11:54:05 +0100
Information for File: down-itbl-1080p.mkv

General / Container Stream # 1
Total Video Streams for this File -> 1
Total Audio Streams for this File -> 1
Video Codecs Used -> AVC
Audio Codecs Used -> AC3
File Format -> Matroska
Play Time -> 1h 50mn
Total File Size -> 7.35 GiB
Total Stream BitRate -> 9 552 Kbps
Encoded with -> mkvmerge v2.4.2 ('Oh My God') built on Jan 18 2009 17:30:28
Encoding Library -> libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1
Video Stream # 1
Codec (Human Name) -> AVC
Codec (FourCC) -> V_MPEG4/ISO/AVC
Codec Profile -> High@L4.1
Frame Width -> 1 920 pixels
Frame Height -> 1 080 pixels
Frame Rate -> 23.976 fps
Total Frames -> 158548
Display Aspect Ratio -> 16/9
Scan Type -> Progressive
Colorimetry -> 4:2:0
Codec Settings (Summary) -> CABAC / 3 Ref Frames
QF (like Gordian Knot) -> 0.179
Codec Settings (CABAC) -> Yes
Video Stream Length -> 1h 50mn 6s 166ms
Video Stream BitRate -> 8 525 Kbps
Video Stream BitRate (Nominal) -> 8 909 Kbps
Bit Depth -> 24 bits
Video Encoder -> x264 - core 66 r1113 cc4f807
Video Encoder (Settings) -> cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=8 / psy_rd=1.0:0.0 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=12,8 / chroma_qp_offset=-2 / threads=6 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=3 / wpredb=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40(pre) / rc=2pass / bitrate=8909 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / vbv_maxrate=30000 / vbv_bufsize=30000 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=1:1.00
Video Stream Language -> English
Audio Stream # 1
Codec -> AC-3
Codec (FourCC) -> A_AC3
Audio Stream Length -> 1h 50mn 12s 800ms
Audio Stream BitRate -> 640 Kbps
Audio Stream BitRate Mode -> CBR
Number of Audio Channels -> 6
Audio Channel's Positions -> Front: L C R, Rear: L R, LFE
Sampling Rate -> 48.0 KHz

Kan je daar iets mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat nagelezen te hebben kan ik uit de lijst hierboven opmaken dat het AVC Codec is die gebruikt is... en die zou het gewoon moeten doen toch ?

Wat me overigens wel opvalt is dat als ik op mn WD TV in de folders kijk, dat hij bij elk bestand aangeeft dat ze 0kb zijn. Zou het daar aan liggen misschien ? Iets mis met mn hdd ?
Al kan ik me dat niet voorstellen, want op mn mac en pc kan ik ze gewoon afspelen vanaf de hdd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bij alle bestanden die het bij mij prima doen (feitelijk allemaal) geeft hij wel de juiste bestandsgrootte weer, dus wellicht is er iets aan de hand bij jou. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen hier die net als ik wel eens problemen hebben met de optical output?
Ik heb hem puur gekocht om het beeld via HDMI naar mijn 50" 1080p Kuro te doen en het geluid via digitaal optisch naar mijn Classe SSP-30 surround processor. Analoog uit en geluid via HDMI gebruik ik dus niet!
Maar nu merk ik dat de optische uitgang niet zo geweldig is: je hoeft de kabel maar iets te bewegen en ik heb uitval van geluid, aan de kabel kan het niet liggen volgens mij: ik heb er nu een MIT AVT-1 aanhangen van €80,- maar met een andere had ik hetzelfde probleem. Als ik dan geluid heb en ik er niet meer aan kom speelt alles goed, switch ik dan naar een andere dvd/film dan heb ik meteen GEEN geluid. Dan moet ik of switchen naar een van de andere geluidstracks (DD of DTS, waarbij DTS het meeste problemen geeft). Als ik vervolgens de input even verander en daarna weer terugzet op de WD-TV input heb ik meteen goed geluid en is alles verder prima.
Zou ik hardwarematig een probleem kunnen hebben met mijn WD-TV of is het een bug, lijkt wel of het niet meteen goed synct of clockt met de processor.
Ervaringen, adviezen en/of meningen/ervaringen?
Graag!

Gr. Paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:29:
Zijn er mensen hier die net als ik wel eens problemen hebben met de optical output?
Ik heb hem puur gekocht om het beeld via HDMI naar mijn 50" 1080p Kuro te doen en het geluid via digitaal optisch naar mijn Classe SSP-30 surround processor. Analoog uit en geluid via HDMI gebruik ik dus niet!
Maar nu merk ik dat de optische uitgang niet zo geweldig is: je hoeft de kabel maar iets te bewegen en ik heb uitval van geluid, aan de kabel kan het niet liggen volgens mij: ik heb er nu een MIT AVT-1 aanhangen van €80,- maar met een andere had ik hetzelfde probleem. Als ik dan geluid heb en ik er niet meer aan kom speelt alles goed, switch ik dan naar een andere dvd/film dan heb ik meteen GEEN geluid. Dan moet ik of switchen naar een van de andere geluidstracks (DD of DTS, waarbij DTS het meeste problemen geeft). Als ik vervolgens de input even verander en daarna weer terugzet op de WD-TV input heb ik meteen goed geluid en is alles verder prima.
Zou ik hardwarematig een probleem kunnen hebben met mijn WD-TV of is het een bug, lijkt wel of het niet meteen goed synct of clockt met de processor.
Lijkt HW matig te zijn. De eerste WD die ik had, had een enorm traag menu/software en deed dus dingen slecht. De tweede die ik nu heb draait als een zonnetje. Heb ook aleen hdmi op mn kuro en optisch via de receiver. Dus wezenlijk dezelfde opstelling. Je WD is fucked zou ik persoonlijk zeggen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:55:
Thnx en sorry voor de niet gewenste programmanaam ;)

Ik heb hier 2 resultaten van Mediainfo :

Kan je daar iets mee ?
Sorry ik zou het zo even niet weten wat er mis is... wellicht dat iemand anders er nog iets zinnigs over kan zeggen.

Enige wat ik zou proberen is kijken wat er gebeurd als je er een ts of m2ts van maakt, maar ken geen tools voor de mac hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 21:23
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:29:
Graag!

Gr. Paul.
Check ff voor de zekerheid of de stekker er volledig in zit, zou knudde zijn als het daar aan zou liggen en anders lekker omruilen voor een goedwerkend exemplaar uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjekneck schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:55:
[...]

Check ff voor de zekerheid of de stekker er volledig in zit, zou knudde zijn als het daar aan zou liggen en anders lekker omruilen voor een goedwerkend exemplaar uiteraard.
Stekkers zijn gechecked, soms ook ineens geen geluid tijdens spelen van een film, dan valt het geluid ineens helemaal weg! Dan helpt switchen van input ook niet meer, wat aan de kabels gerommeld en ineens weer geluid, lijkt dus iets van een aansluiting te zijn, maar waar? Het is met beide kabels die ik heb, het is op beide optische inputs die ik heb, alleen de satelliet-tuner die ik op de andere input heb heeft het helemaal niet, dus zou mijn conclusie zijn dat er toch iets met de WD-TV aan de hand is, toch?

Gr. Paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:02:
Na wat nagelezen te hebben kan ik uit de lijst hierboven opmaken dat het AVC Codec is die gebruikt is... en die zou het gewoon moeten doen toch ?

Wat me overigens wel opvalt is dat als ik op mn WD TV in de folders kijk, dat hij bij elk bestand aangeeft dat ze 0kb zijn. Zou het daar aan liggen misschien ? Iets mis met mn hdd ?
Al kan ik me dat niet voorstellen, want op mn mac en pc kan ik ze gewoon afspelen vanaf de hdd.
dus als jij diezelfde hd aan je pc hangt dan zijn de films geen 0 kb meer? hoe heb je de hd geformatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:00
Quote:
Originally Posted by dchavez View Post
For those keeping score, ScottWD just posted in the bug/features thread to say that the new firmware is in heavy testing and will be released "soon". Apparently improved thumbnail support is in. No other details yet. w00t!
AND that they are still trying to get it done for this month.
ANTICIPATIE! Ik kan niet wachten! Waarschijnlijk is het wachten het leukst ;)

EDIT:
I know you guys are anxious for the new update... so am I. We still have the developers and test teams working hard to deliver this month. I promise to be back to let you know what's going on. Stay tuned!

-ScottWD
...
Sure no prob! Here is a little feature leak for you AVS guys. Aside from standard bug fixes I included improved thumbnail support. I know that was on several peoples wishlist!

-ScottWD

[ Voor 33% gewijzigd door jmk op 13-03-2009 19:43 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:02:
..........
Maar "de AVC Codec" bestaat helemaal niet! AVC is alleen maar een afkorting Advanced Video Coding.
Dus welk formaat hebben de video's? Met welke encoder zijn ze gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:56:
[...]

dus als jij diezelfde hd aan je pc hangt dan zijn de films geen 0 kb meer? hoe heb je de hd geformatteerd?
Nee inderdaad, op de pc (en ook op mijn mac) kan ik ze gewoon afspelen.
Ik ben net even in de weer geweest om mijn hdd opnieuw te formateren.

Ik heb het idee dat mijn mac niet zo geweldig met NTSF omgaat, en Fat32 is niet goed voor blurays.
Dus nu heb ik 2 partities op mn passport gemaakt, 1 NTSF voor mijn backup spulletjes, en 1 HFS+ voor de blurays die ik via mijn mac op de hdd zet.

Ik zit nog steeds op mijn werk, dus ik ga vannacht of morgen even proberen of dat effect gehad heeft.

Ik heb toenstrax nog heel even snel een aflevering van Heroes (kleiner dan 4gb) geprobeerd via een andere normale Fat32 USB Stick, en die speelde hij inderdaad wel af. Dus ik heb zo'n vermoeden dat het idd aan mijn hdd ligt.

Ik hou jullie op de hoogte !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 19:25:
[...]

Maar "de AVC Codec" bestaat helemaal niet! AVC is alleen maar een afkorting Advanced Video Coding.
Dus welk formaat hebben de video's? Met welke encoder zijn ze gemaakt?
Als je even een stukje omhoog leest zie je daar een compleet log staan van Mediainfo.
Misschien dat je daar wijs uit kan ? Ik niet iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 22:52:
[...]

Als je even een stukje omhoog leest zie je daar een compleet log staan van Mediainfo.
Misschien dat je daar wijs uit kan ? Ik niet iig :P
Ik lees daar: "Video Encoder -> x264 - core 66 r1113 cc4f807"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 00:46:
[...]

Ik lees daar: "Video Encoder -> x264 - core 66 r1113 cc4f807"
Het ligt inderdaad niet aan de encoder want nu doen ze het wel :D

Ik heb mijn schijven opnieuw gepartitioneerd, naar HFS+ en nu doet hij het perfect :D

Het probleem zat hem dus in NTFS in combinatie met Mac OSX.
Ik gebruik Paragon om NTFS te lezen en schrijven in Mac, maar blijkbaar werkt dat dus niet zo goed als je zou denken.

Bedankt iig allemaal voor het meedenken :)

Mijn ervaring tot nu toe met het apparaat na ongeveer een half uurtje spelen :P :
- Niet kunnen zappen in Chapters is inderdaad best lastig, zeker bij concerten enzo.
- Als je DTS geluid hebt maar geen DTS Decoder ben je dus screwed :+ dan kan je het lekker om gaan zetten.

Voor de rest, top ! :)

Iemand toevallig nog suggesties voor Mac programma's om het geluid van DTS om te zetten naar iets wat hij wel slikt ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 10:38:
Update firmware op AVS forum door ScottWD

-ScottWD

-ScottWD
Ik zit eigenlijk toch wel met smart te wachten op de update.
Hopelijk wordt wma-audio nu wel support. Da's m.i. het enige wat nog ontbreekt om alles af te kunnen spelen.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:30
Dat is voor mij ook een beetje het enige (ben niet zo moeilijk :))

Ik moet alleen even een leuk home cinema setje kopen om DTS geluid te kunnen horen.

En ik heb wat WMVHD files die op mijn xbox360 brak lopen (niet kunnen pauzeren of voor of achteruit skippen, iemand hier nog een tip voor?) en wel goed lopen op de WDTV maar goed dan nog ff geen geluid.

Ik kan natuurlijk het een en ander omzetten maar het heeft geen haast en wacht wel ff wat de nieuwe firmware doet.
Ik heb nog genoeg materiaal om te zien voorlopig en dan geniet ik nog steeds van mijn tv en mijn mediaplayer
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Support voor DVD menu's zou voor mij dé toevoeging zijn om het apparaat volledig te gaan gebruiken... Nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickjuh1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 16:01
Kun je de ondertiteling nog aan/uit zetten met een blu ray film? Formaat mkv bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:20

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

RTFM!! ;)

Terwijl de film speelt options menu op de afstandsbediening, en dan de 2e optie met enter de mogelijke subs selecteren...

[ Voor 21% gewijzigd door SAiN ONeZ op 14-03-2009 14:14 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
  • Laatst online: 15-01 16:42
Moet de begin post ook niet weer wat aangepast worden, bv deze tekst is al achterhaald: - Geen netwerkmogelijkheden (hoogstwaarschijnlijk ook niet via omwegen zoals NAS en USB-LAN)
Aangezien een custom rom, dit wel support.

Waar ik zelf op zit te wachten is:

Fix voor stuttering DTS
Multi channel aac support
Multi channel flac support
DVD menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zojuist de logitech z5500 digital aangeschaft. ik wil de WD graag via een toslink kabel aansluiten. mijn dvd-speler wil ik via een coaxiaale aansluiting aansluiten.
kan iemand me een tip geven waar ik goede en betaalbare kabels kan kopen? ik heb een beetje rondgekeken en de prijzen lopen uiteen tussen de 10 en 60 euri. volgens de verkoper (van de Expert) zit het verschil met name in de dikte vd kabel waardoor breuk voorkomen kan worden. is het het waard om er dan zoveel voor uit te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 09:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Lees vooral dit even:

zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #3

Kortom: een kabel van een 10tje is net zo goed als die van 90 euro (imo). Ik heb van Vivanco bij de MediaMarkt 2 tosling van 10 euro per stuk gekocht en het geluid is prima. :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:20

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

geen spam, enkel heel goedkoop en alles te vinden, vaak doen ze het in een enveloppe waardoor je amper verzendkosten hebt...
ik heb me toslink kabels ook daar vandaan en werken als een speer...

www.electronica-online.nl

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spokey schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 14:46:

Waar ik zelf op zit te wachten is:

Fix voor stuttering DTS
Hoi Spokey,

Wat bedoel je precies met "stuttering DTS"?
Lijkt erop dat ik dit waarschijnlijk bedoelde met een haperende optical output en dat was met name met DTS tracks!
Heb hem vandaag dan ook weer ingeleverd bij de Mycom.
Nu eens kijken naar een Popcornhour of HD Dune Prime.

Gr. Paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:44:
[...]

Hoi Spokey,

Wat bedoel je precies met "stuttering DTS"?
Lijkt erop dat ik dit waarschijnlijk bedoelde met een haperende optical output en dat was met name met DTS tracks!
Heb hem vandaag dan ook weer ingeleverd bij de Mycom.
Nu eens kijken naar een Popcornhour of HD Dune Prime.

Gr. Paul.
Ik bedoel inderdaad het haperen van DTS, dit kan heel simpel opgelost worden door de mkv te openen met PopCorn MKV AudioConverter en clean DTS te selecteren en dan een nieuwe mkv muxen, alleen zou het mooi zijn dat ik deze extra stap niet hoefde te doen.

Maar dit is een bekend probleem, dus dat wist ik toen ik hem kocht.
Enige wat ik niet wist is dat multichannel aac en flac niet wordt ondersteunt, maar erg jammer is, aangezien ik een aantal albums heb in HQ flac.
Hopelijk komt die ondersteuning nog, maar de films zijn toch het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Spokey,

Dan is dit toch iets anders: bij mij haperden de DTS tracks ook in iso en video_ts'en van dvd's en soms deed de DD track dat ook! Was bij mij dus echt een kapotte optical output neem ik aan, ben dus blij dat ik hem nog net binnen de 8 dagen retour kon brengen.
Twijfel nu erg of ik weer voor een nieuwe ga in de hoop dat ik dan wel een goede optical output heb (ik heb trouwens veel liever een coaxial output, maar goed), beeldkwaliteit vond ik nl zeer goed. Alleen miste ik wel heel erg het niet kunnen skippen naar een volgende track/hoofdstuk in een film/dvd. Dat krijg ik met een Popcornhour en/of HD Dune Prime wel! :-)

Gr. Paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke programma's gebruiken jullie om de DTS Sporen om te zetten naar 5.1 ?

Ik heb het gisteren met een vaag programma op mn mac geprobeerd... maar dat zou 6 uur gaan duren.
Dat duurt me toch echt te lang :P

Goede suggesties voor programma's zijn zeer welkom (Zowel apple als windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Liefst zou ik de DTS track intakt laten, maar als je geen versterker hebt die DTS ondersteunt dan zou je hem kunnen omzetten met PopCorn MKV AudioConverter, of eac3to.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 09:58

Rub3s

+3 , omdat het kan

je kan em ook bewaren naast de ac3 ;)

dus demuxen met tsmuxer, omzetten met ac3to, daarna de ac3 en dts weer erin muxen met tsmuxer

dat is wat ik altijd doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die PopCorn is erg populair zo te zien :)

Helaas is er die niet voor de mac, en ik zit de komende tijd nog even zonder Windows Machine, dus ik moet toch even op zoek naar een geschikt alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:40:
Die PopCorn is erg populair zo te zien :)

Helaas is er die niet voor de mac, en ik zit de komende tijd nog even zonder Windows Machine, dus ik moet toch even op zoek naar een geschikt alternatief.
Hoezo is de popcorn er niet voor de mac???
Zo';n ding heeft in beginsel niets te maken met welke OS dan ook. Het is gewoon in beginsel een stand alone device dat media kan weergeven op een aangesloten scherm. Sommige kun je je in een netwerk hangen zodat ie ook content dat elders staat af kan spelen of dat je met een computer media die op de Pocorn staat af kan spelen. Dat werk ook prima met elke computer die een geschikte media player heeft, dus ook met een Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Laatst online: 13:16

The_Worst

Unox

Ik denk dat VisionRoy doelt op de Popcorn Audio Converter. ;)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch aardig wat problemen met de WD TV en hoop dat ze deze gaan oplossen
in een firmware :

- Inschakelen WDTV dan is NL 1, 2 en 3 niet meer werkend bij Digitenne.
zet ik de WDTV uit werkt het wel.
- Geen menu navigatie in DVD ISO's
- Geen juiste VIDEO_TS folder weergave. VOB's los aansturen werkt niet goed.
- Externe harddisk gaat niet uit bij uitzetten device.
- Duurt 5-10 minuten bij het aanzetten van de WD-TV voordat hij alles geindexeerd heeft.
(optie index uitzetten niet mogelijk?).
- Geen sub timeshifting mogelijk
- Files niet kunnen verwijderen
- folder password protecten (actiefilms blokkeren voor kinderen e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 09:17
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:57:
in een firmware :

- Duurt 5-10 minuten bij het aanzetten van de WD-TV voordat hij alles geindexeerd heeft.
Media Library op Off zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Worst schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:10:
Ik denk dat VisionRoy doelt op de Popcorn Audio Converter. ;)
Exact :)

Ik kan kijken of het via parallels wil draaien op de vista virtuele machine, maar ik gok dat dat wel eens lang kon duren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

in een firmware :

Tja, het is inmiddels al zo'n 3 maanden geleden dat er een nieuwe firmware update was :( had ik niet verwacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
in een firmware :

Je hebt de optie bibliotheek toch voor dat indexeren? Kan je dat niet uit zetten?
Eigenlijk zou hij alleen de index moeten opbouwen als er iets veranderd is op de schijf. 10 minuten is te lang. Ik dacht dat ik ook mensen heb gezien die het filesystem veranderden en toen wel snellere opstarttijden kregen.
De index word opgeslagen in de .wd_tv folder in de root van de schijf. Misschien als je die wist geeft hij de 2e keer opstarten een beter performance.

Ik ben nu nog een beetje aan het kloten met 2 USB sticks van 8 en 16 GB, dus dat indexeren is een fluitje van een cent. Dus echt testen kan ik het niet. 1 TB schijf zit nog in de pijplijn :)

En ik hoop dat al jouw sub issues worden gefixed met de nieuwe firmware. Ik gebruik even geen subs, tot die tijd. Het kost nu een beetje te veel energie om lui met subs een serie of film te kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door jmk op 16-03-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Media Library op Off geprobeerd maar maakt niets uit.
heb een WD Passport 320 GB waarvan 200 GB vol. Zijn wel veel files van 350mb maar dat moet ook niet uitmaken.

die wdtv root folder heb ik ook wel eens verwijderd maakt niets uit.
filesystem = NTFS.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:20:
heb een WD Passport 320 GB waarvan 200 GB vol. Zijn wel veel files van 350mb maar dat moet ook niet uitmaken.

filesystem = NTFS.
Eventueel clustergrootte aanpassen naar 8kB d.m.v. formatteren:
Verwijderd in "[Mediaplayer] WD TV - deel 2"

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een update van het alternatieve firmware front.

Ik heb gebruik makend van optware (on-line package manager) transmission geinstalleerd op de WD TV. Zie ook NSLU2. Via een webpagina kan ik nu nieuwe torrents toevoegen, status controleren etc.

Betekent dus laten downloaden en bekijken. Luier kan bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Apoca

Array Technology Industry

Moet zeggen op AVS zijn ze erg lekker bezig op het alternatieve front. Ik wacht nog even de nieuwe update af van WD zelf welke deze maand zou komen, dan ga ik ook eens een USB RJ45 adapter er aan hangen.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Die niet-officiele firmwares die voegen functionaliteit toe, maar doen niets aan de bugs die te maken hebben met video, audio, en subs. Je hebt WD dus nog wel nodig.

Op het moment de WD met een nieuwe firmware komt, kunnen ze natuurlijk op basis van die firmware weer hun eigen dingen toevoegen. Zo krijg je wel een steeds beter product.

Misschien steekt WD nog wel wat op van de kunsten van die alternatieve firmwarebouwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:20:

filesystem = NTFS.
ikzelf heb er een WD Passport 500 Gb aan hangen die voor 300Gb vol is en daar is de WD TV max 5 seconden mee bezig om te herkennen, ook de laatste keer toen ik er weer 35 Gb bij zette.

Ik heb m snel geformateerd met klustergrote 8.192. Tot nog toe werkt dat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nier
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-12-2023
Ik heb nog niets gelezen over het terug keren naar een 'oude' firmware...

Geeft het bijvoorbeeld problemen als je van een custom firmware terug wil naar een orginele WD firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
nier schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:48:
Ik heb nog niets gelezen over het terug keren naar een 'oude' firmware...

Geeft het bijvoorbeeld problemen als je van een custom firmware terug wil naar een orginele WD firmware?
je kan gewoon terug als het goed is zonder problemen

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Als ik mijn hdd's (1 TB en 750 GB) veranderd heb en er weer aanhang, duurt het meestal een minuutje om ze te herkennen (maar dat is hetzelfde wanneer ze niet veranderd zijn), maar voor het indexeren klaar is kan ik via de folder-view gewoon al naar mijn bestanden gaan. De directories die nog niet geindexeerd zijn geeft hij dan weer met alle files erin (dus ook de losse .srt's tussen de avi's ), tot ze wel geindexeerd zijn. Artist-view en dergelijke werkt dan nog niet.

Ik schakel de WD altijd uit door de stroom eraf te halen (omdat een van mijn schijven, zoals bij velen hier, niet uit zichzelf op standby gaat en dus continu blijft draaien), en als ik iets wil kijken duurt het dan weer een minuutje en dan werkt het allemaal weer prima. Precies de tijd die nodig is om een glas en een fles drinken te pakken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik moet zeggen dat ik het toch wel jammer vind dat de firmwares niet sneller worden gereleast....

Ze hebben een aardige community opgebouwd door een betaalbare HD multimediaplayer om de markt te zetten, die heel veel formats ondersteund, maar laten m.i. hier wel wat steekjes vallen...

Een goeie support betekendt alleen maar meer inkomsten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Jobbie schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:26:
Een goeie support betekendt alleen maar meer inkomsten!
Niet alleen, want er zijn ook nog kosten en benodigde mankracht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

ja maar als een apparaat goed ondersteund word, is het niet alleen reclame voor dit apparaat, maar ook voor de volgende (die denk ik wel gaan komen van wd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Wat nog mooier zou zijn: ze gooien de hele code open source, en de community lost alle problemen in no time op.

Maarja, voor hetzelfde geval brengt WD morgen de nieuwe firmware uit en is alles opgelost.
Als ze de subtitle bugfree krijgen ben ik tevreden. De rest is dan bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Laatst online: 13:16

The_Worst

Unox

Enige waar ik op wacht is inderdaad de ondertitels en ondersteuning voor dvd-chapters. Menu hoeft van mij niet eens.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan ze ook iets doen met de ondertitels die voorzien zijn van italic ( <i> </i> ) e.d. dat iemand weet?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Ik heb de WD TV besteld.

Ik heb een router met USB aansluiting in de buurt staan. De afstand (door een muur heen) is net een meter van de tv en de WDTV. Enfin, niet belangrijk.

Ik wil een externe harddisk naast mijn router zetten en deze direct op de WDTV zetten. Echter, via de router wil ik deze harddisk ook kunnen benaderen. De belkin switch zou dit mogelijk moeten maken:(gevonden in een ander topic hier: http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=134172) , maar deze lijkt met 12Mbit/s wel onmogelijk om goed films te kijken (usb 1.1 ...

weet er iemand anders een oplossing= Ik zou graag mijn filmbestanden via netwerk meteen op de harddisk zetten, zodat de WD ze daar vanaf kan plukkne, zonder met dat ding te sjouwen.

Ik hoef dus niets te streamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Koop een WD MyBook world edition, sluit die router erop aan en gaan met die banaan?

Of 1 van deze andere netwerk schijven: http://tweakers.net/pricewatch/cat/566

[ Voor 32% gewijzigd door Notna op 20-03-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickey101
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-02-2021
Notna schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:45:
Koop een WD MyBook world edition, sluit die router erop aan en gaan met die banaan?

Of 1 van deze andere netwerk schijven: http://tweakers.net/pricewatch/cat/566
Ik heb de handleiding gelezen maar deze NAS heeft geen usb slave functie, die usb aansluiting is er voor uitbreiding met een externe hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Nu op ibood mooie aanbieding..popcorn A-110 mediaplayer ;)

iemand mn wd player kopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
ind0mi schreef op maandag 23 maart 2009 @ 00:46:

lol ik zit te twijfelen tussen de popcorn en deze. Als ik het hier zo lees is dit product nog niet echt uitontwikkeld en heeft veel storende bugs ten opzichte van de al langer bestaande popcorn-machine. Ik lees ook iedereen over re-encoden, ik wil gewoon lui kunnen kijken. Even newsleecher aan, half uurtje later op de bank liggen en gaan met die banaan. Is mijn conclusie juist dat ik dan beter de popcorn-machine kan kopen??? Of wordt er in dit topic veel geklaagd en sneeuwt dat de goede geluiden een beetje onder?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:51

_/-\o_ thnx, gelijk ff gekeken en besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
thefox154 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 08:27:
[...]

lol ik zit te twijfelen tussen de popcorn en deze. Als ik het hier zo lees is dit product nog niet echt uitontwikkeld en heeft veel storende bugs ten opzichte van de al langer bestaande popcorn-machine. Ik lees ook iedereen over re-encoden, ik wil gewoon lui kunnen kijken. Even newsleecher aan, half uurtje later op de bank liggen en gaan met die banaan. Is mijn conclusie juist dat ik dan beter de popcorn-machine kan kopen??? Of wordt er in dit topic veel geklaagd en sneeuwt dat de goede geluiden een beetje onder?? :+
Ik snap niet dat je dan überhaupt deze (WD) overweegt of is het alleen meer (weer) het feit dat ie wat goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
thefox154 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 08:27:
[...]

Dat wat ik download wordt prima afgespeeld (enkele uitzondering daargelaten), ik dl de 720p.x264 bestanden, maar ook de hdtv-xvid doen het prima. DL je trouwens van nieuwsgroepen dan moet je opletten dat je de bestanden geschikt voor de PS3 dl ipv die voor de 360 dl, dit ivm codecs.

De subtitles lopen inderdaad iets achter maar dat fixen ze met de komende FW update (ga ik van uit), prima apparaat voor de prijs. Voor meer geld kan het beter, maar dat is bijna universeel.

[ Voor 6% gewijzigd door Svennie op 23-03-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen hoeik een iso file kan maken van een VIDEO_TS map die af te spelen is op de WD TV met behoud van hoofdstukken. Overigens ik heb Nero en imgburn tot mijn beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:55
Na veel over deze media speler gelezen te hebben ben ik ook benieuwd geworden, en ben zaterdag dan maar tot de aanschaf overgegaan. En wat ben ik blij dat ik dit heb gedaan, hij speelt namelijk al mijn bestanden die ik er op afvuur moeiteloos af, wat me weer een hoop gedoe met DVDtjes branden bespaard.

Misschien wel een kleine tip voor mensen die zich storen aan de ondertitels die niet sync lopen; ik zet mijn videobestanden (ook .avi, .wmv etc) samen met mijn srt bestanden meestal in een MKV container (met mkvmerge GUI), hierdoor staan mijn mappen niet vol met kleine bestandjes, en speelt de WD TV ze synchroon af. Het enige nadeel van de ondertitels is dat ze niet (genoeg) geaccentueerd zijn, waardoor ze niet (goed) te lezen zijn als er in een scene veel wit zit.

De beeldkwaliteit van het apparaat vind ik geweldig, maar dat kan ook komen doordat ik eerst mijn films altijd op DVD kwaliteit bekeek, en nu op 720P. Ik wil in ieder geval niet meer terug O+

Mijn mening is dus net zoals ik al vaker in dit topic heb gelezen; Als je weet wat dit apparaat afspeelt, en je stelt daar je downloads op af, dan is dit een echte must have ;)

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57

Ja, vrij gauw uitverkocht :)

Iemand nog een antwoord op mijn vraag paar posts hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Geen eigen ervaring, in het vorige topic staan wel wat posts hieromtrent. Geen directe reviews, wellicht die 'users' even pm-en.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om in het menu van bijvoorbeeld movies.
Een plaatje toe te voegen aan een film, zodat je het film plaatje ziet :p
in plaats van het blauwe dvd plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:43:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om in het menu van bijvoorbeeld movies.
Een plaatje toe te voegen aan een film, zodat je het film plaatje ziet :p
in plaats van het blauwe dvd plaatje
Alleen bij mp4 films(bijna niet dus)
Volgens ScottWD zijn ze bezig dit wel in te bouwen in de nieuwe firmware. ScottWD is een user op het AVSforum en coder voor de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok zou mooi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:06
Zit er n u eigenlijk veel verschil in kwaliteit wanneer je bijv. een mkv met de wdtv kijkt of dat je via een bd speler een bluray film bekijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

ik denk niet dat er een verschil zit tussen bluray image en een bluray disc. misschien wel tussen een standaard mkv'tje en een disc (maar erg groot zal het niet zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt er natuurlijk aan hoever die gecomprimeerd is
als ik een echte blue ray bestand heb, zit ik zo op 20gb
maar de meeste mkv die ik heb zijn rond de 8 a 12 gb.
Daar zit toch beeldvermindering in,
En soms ook balken, in plaats van vol beeld
dus dan is het zoiezo al geen full hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:14

Laguna

Connaisseur

Sinds zondag ook een WD TV besteld, maar door iBOOD tevens een Popcorn Hour. Had eigenlijk al besloten om voor de WD TV te gaan, aangezien de netwerkmogelijkheid en interne HDD optie voor mij niet van belang zijn. Alleen zit toch nog heel erg te twijfelen welke ik nu weg doe. Menu bij iso's van dvd's vind ik toch ook wel een vereiste net als DTS kunnen omzetten naar stereo, aangezien ik geen versterker heb met DTS decoder en er weinig voor voel om constant bestanden te converten. Dit zou als het goed is met een firmware update verholpen kunnen worden, maar de vraag is gaat dat ook gebeuren...

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Als je ze toch allebei hebt zou ik de popcorn hour houden, is duurder maar heeft meer functionaliteit en mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:39:
Die balken horen dan in de film te zitten en is het sowieso wel full-hd. Waarom is er toch de gedachte gang dat HD staat voor beeldvullend? Je wilt toch liever het volledige plaatje zien als een cropped stuk van het midden, waarbij er detail verloren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:39:
:')

Er zit echt geen merkbaar kwaliteitsverlies in hoor. Blu Ray kan gewoon ongecomprimeerd op een schijfje gezet worden omdat de schijf het simpelweg aan kan. Lekker lui ;) Als je er dus een rip van maakt, kan je met een leuke codec dezelfde (merkbare!)kwaliteit behouden en toch op ongeveer 7 gig terecht komen.

Full hd = 1920x1080(p). Kijk in de release notes, de reso is onveranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dat is natuurlijk pertinent niet waar!

Stel je origineel is een file van 20Gb, whatever bitrate/profiel ook gebruikt is. Als je die daarna gaat rippen en daarna met 'een leuke codec' gaat re-encoderen om er vervolgens een file van 7Gb van te maken gaat dat natuurlijk ten allen tijde ten koste van de kwaliteit!! Of je er wat van gaat zien is een ander verhaal, en wellicht een persoonlijk issue, maar je gaat 'content weg laten', hoe dan ook! Waar laat je anders die 13Gb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
kaajee schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:13:

Stel je origineel is een file van 20Gb, whatever bitrate/profiel ook gebruikt is. Als je die daarna gaat rippen en daarna met 'een leuke codec' gaat re-encoderen om er vervolgens een file van 7Gb van te maken gaat dat natuurlijk ten allen tijde ten koste van de kwaliteit!! Of je er wat van gaat zien is een ander verhaal, en wellicht een persoonlijk issue, maar je gaat 'content weg laten', hoe dan ook! Waar laat je anders die 13Gb??
Vaak ook door extra's en extra geluidsporen e.d. Maar je hebt wel gelijk verlies is er, maar of je het verschil kan zien is te betwisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Tuurlijk laat je shit weg, maar who needs it anyway? Daarbij is de kans dat je echt kwaliteits verlies ziet niet echt groot (lees: nihil) Daar ging het mij om.

Wellicht is mijn eerdere post iets te kort door de bocht, maar je kan mij niet wijsmaken dat jij het verschil ziet tussen een BR disc (origineel) of een rip die ik ervan heb van 7 gig :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie

Als je ongecomprimeerde data comprimeert dan kan je een kleiner bestand krijgen maar met dezelfde kwaliteit, dus het kan wel terdege.

Als je gaat re-encoden heb je gelijk, maar er was sprake van comprimeren en dat kan zonder verlies van kwaliteit.

Dus het kan pertinent wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Eh....een originele Blu Ray disk/content bijv. is al (zwaar) gecomprimeerd hoor............
Behalve audio cd's is alle media die op media drager uitgebracht wordt gecomprimeerd materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Daar had ik niet bij stil gestaan, stond ook niet bij jou reactie, het ging over ongecomprimeerde data waarvan jij zei dat je die niet kon comprimeren zonder kwaliteitsverlies.

Maar ook voor al gecomprimeerde data geld het, al is dat een stuk moeilijker nog verder te comprimeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
we houden er maar over op, maar dit topic gaat toch over de WD TV en daarmee samenhangende issues, en dus het weergeven van beeldmateriaal en mijn reactie was op een reactie over blu ray content. Duidelijker kan niet mi. En natuurlijk kun je gecomprimeerde data verder comprimeren, maar ook dat zal altijd ten koste van de kwaliteit gaan indien het beeld/audio materiaal betreft.......

[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 25-03-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
kaajee schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:44:
we houden er maar over op, maar dit topic gaat toch over de WD TV en daarmee samenhangende issues, en dus het weergeven van beeldmateriaal en mijn reactie was op een reactie over blu ray content. Duidelijker kan niet mi. En natuurlijk kun je gecomprimeerde data verder comprimeren, maar ook dat zal altijd ten koste van de kwaliteit gaan indien het beeld/audio materiaal betreft.......
Comprimeren (bv met Winzip) betekend toch echt geen kwaliteitsverlies.

We houden er inderdaad maar over op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drachir2
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 19:25
Voor de mensen die geen DTS decoder hebben - of geen optische ingang meer over hebben ;) -

Zou het fijn vinden dat ze het DTS kunnen downgraden naar DD of 2.0 desnoods anders doet het geluid het niet. (en uiteraard voor de mensen die te lui zijn om het DTS materiaal om te zetten)

Kom maar op met die firmware!!

-- Dit ook even zodat er niet meer over compressie geluld word --

[ Voor 9% gewijzigd door drachir2 op 25-03-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IEMAND?????
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:25:
Kan iemand me vertellen hoeik een iso file kan maken van een VIDEO_TS map die af te spelen is op de WD TV met behoud van hoofdstukken. Overigens ik heb Nero en imgburn tot mijn beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
drachir2 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:15:
Zou het fijn vinden dat ze het DTS kunnen downgraden naar DD of 2.0 desnoods anders doet het geluid het niet. (en uiteraard voor de mensen die te lui zijn om het DTS materiaal om te zetten)
Heb hetzelfde probleem. Is een licentieprobleem.

Gebruik nu GOTSent om alleen het geluid om te zetten; werkt meestal goed.

Voor degenen die hun HDD willen formatteren naar NTFS: gebruik de /Q parameter voor een snelformattering. Het formatteren duurt nu een paar seconden i.p.v. een paar uur. Verschil is dat er niet wordt gecontroleerd op foute sectoren. Niet gebruiken bij een nog niet geformatteerde HDD dus.

code:
1
format drive: /fs:ntfs /a:8192 /q

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag tv wd bezitters,

Deze week heb ik er ook een aangeschaft. Wat een mooi klein apparaatje en super handig dat ik al mijn xvid en dvd en nu dus mkv bestanden niet meer hoef te branden en dat ik ze nu op mijn full hd plasma kan bekijken.

Het beeld van de mkv's is errug goed vooral op 1080P!

Wat me alleen irriteerd is dat ik mijn gedownloade subs(SRT bestanden) van ondertitel.com niet kan selecteren in mijn mkv's en xvid (avi) als ik de film afspeel en hij herkent ze dus ook niet. Heb de srt bestanden altijd in dezelfde map staan en hebben dezelfde naam.
Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe, want als hij ze niet afspeelt wat wel zou moeten als ik zo lees dan ga ik toch twijfelen om hem in te ruilen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt!

Groeten
Alwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
ik wil een WD gaan kopen maar heb een klein vraagje..

Hij kan dus geen DTS decoden. Nu is dat bij mij geen probleem gezien ik een z5450 heb staan, maar ik vraag me het af over andere tv's of bij vrienden als ik hem meeneem.
Mijn vraag is dus, hebben gemiddelde rips DTS ? Heb namelijk veel avi's maar volgens mij hebben die geen DTS geluid, heb namelijk niet veel zin om alles om te gaan zetten voor als ik naar vrienden toe ga, dan moet ik alle films 2x bewaren.. (weet dat het een algemene vraag is maar gezien het voor mij gaat om de WD, dacht ik, ik laat hem hier even beantwoorden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit te twijvelen om dit ding te kopen.
wat zijn nou echt de beperkingen van dit apparaatje?
alleen dts?

ik kijk alleen 720p mkv tv eps of 1080p mkv films. plug and play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:44:
Dag tv wd bezitters,

Deze week heb ik er ook een aangeschaft. Wat een mooi klein apparaatje en super handig dat ik al mijn xvid en dvd en nu dus mkv bestanden niet meer hoef te branden en dat ik ze nu op mijn full hd plasma kan bekijken.

Het beeld van de mkv's is errug goed vooral op 1080P!

Wat me alleen irriteerd is dat ik mijn gedownloade subs(SRT bestanden) van ondertitel.com niet kan selecteren in mijn mkv's en xvid (avi) als ik de film afspeel en hij herkent ze dus ook niet. Heb de srt bestanden altijd in dezelfde map staan en hebben dezelfde naam.
Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe, want als hij ze niet afspeelt wat wel zou moeten als ik zo lees dan ga ik toch twijfelen om hem in te ruilen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt!

Groeten
Alwin
Al voor de grap eens gezocht op bijv. srt in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:53:
zit te twijvelen om dit ding te kopen.
wat zijn nou echt de beperkingen van dit apparaatje?
alleen dts?

ik kijk alleen 720p mkv tv eps of 1080p mkv films. plug and play?
jep alleen dts........verder helemaal geen nadelen.......... 8)7 :?

Kom op zeg, als je zo'n ding wilt kopen en je neemt de moeite om zo'n vraag hier te posten, neem dan ook even de moeite dit topic enigszins door te lezen. In ieder geval de topic start. Uit je opm. aangaande DTS heb je alleen de laatste paar posts gelezen.........
Zet vervolgens voor je zelf de plussen en minnen op een rijtje, kom dan nog eens terug met evt. gerichte vragen en neem dan een beslissing......
Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.