[Mediaplayer] WD TV - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste
Acties:
  • 234.225 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Icelus schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:17:
[...]
Als je hercoderen bedoelt kun je Handbrake proberen. Is in te stellen in ‘Video advanced’.
Op dit moment is de app aan het re-encoden. Van de 3 files zijn er echter 2 niet gelukt. Beide files blijven steken tijdens de eerste stap van re-encoden op 95.96 (of iets daaromtrent, beiden wel precies hetzelfde percentage).

De ene file die gelukt is van een hele goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickey101
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-02-2021
Icelus schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:19:
[...]
Kun je /Q niet toevoegen voor snelformattering?
Zou me overigens niets verbazen; combinatie van de snelheid van USB en de schijf zou je minimaal op zo'n 4½ uur uitkomen.
Het is gelukt in zo'n 6 uur en het resultaat is inderdaad een veel snellere toegang tot de schijf, Verder vind ik nog wel heel groot nadeel dat de WD TV geen dvd menu's herkent, chapters zijn niet toegankelijk wat voornamelijk met muziek dvd's een groot nadeel is, daarintegen zit er wel een resume functie op.
Als je snel spoelt om bij gewenste track te komen loopt die vast en dan zijn alle files volgens dat ding "unsuported format" totdat je herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Ik heb regelmatig het probleem dat ie niet op remote reageert. Weet dat ik sowieso traag reageert bij opstarten maar toch veelal doet ie dat niet eens. De stekker erin en eruit lost het op. Draai firmware 1.01 die er al vanuit de doos op stond.

Voor de rest nog steeds prima tevreden met afspelen van divx,vidx,mp4 en mkv's.
Heb alleen qua onderteling mindere ervaring dat niet gelijk loopt maar dat kan ook aan de file liggen.
Nu 1 keer meegemaakt dat geluid niet met beeld gelijk liep maar vermoed dat dat ook aan file lag. Overigens op VLC Player op pc deed ie t wel goed.

[ Voor 44% gewijzigd door funrider op 02-03-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 09:17
funrider schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:11:
Heb alleen qua onderteling mindere ervaring dat niet gelijk loopt maar dat kan ook aan de file liggen.
Nu 1 keer meegemaakt dat geluid niet met beeld gelijk liep maar vermoed dat dat ook aan file lag. Overigens op VLC Player op pc deed ie t wel goed.
Bekend probleem, er is een 0.5 secs vertraging bij externe subs (ge-embedde subs in MKVs gaan daarentegen wel goed).

Het custom firmware topic op avsforum is redelijk interresant, het is een paar mensen al gelukt om SMB aan de praat te krijgen over een usb-naar-netwerk stickje.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1100062

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:25
Een nieuwe week, een nieuwe firmare? Zucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

henkna schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:15:
Een nieuwe week, een nieuwe firmare? Zucht....
Des te langer het duurt, des te meer features en bug fixes de release bevat, O-)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:42

Apoca

Array Technology Industry

The_Worst schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:49:
[...]

Des te langer het duurt, des te meer features en bug fixes de release bevat, O-)
Dat mag ik toch hopen eigenlijk... Ze nemen wel de tijd daar.

Gelukkig gaat de alternatieve firmware voor netwerktoepassingen per dag meer de goede kant op :Y)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

nu had ik van een bepaalde 720p blueray rip de *.srt gewoon in het mapje staan, ooit op een lan meegenomen, en deze liep perfect in-sync, terwijl me gedownde mkvs geen subs hebben of een ingebakken engelse..

zijn dit dezelfde srt files die je zoekt voor avis, of zijn dat toch weer aparte en zijn die niet zo makkelijk als bij avis te vinden ( diegene die 0,5 sec achterlopen bedoel ik O-) ) ?! :?

er zijn vaak meerdere versions maar als ze sowieso niet dezelfde zijn, hoef ik ook niet gaan testen en kan ik beter een filmpje checken 8)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 10:43

yassine

Nothing to it but to do it!

Beste tweakers,

Ik wil dit apparaat ook gaan aanschaffen. Alleen zit ik met de brandende vraag of dit apparaat de ingebakken ott van mkv's afspeelt. Ook heb ik hier en daar gelezen dat hij met spoelen wel wat moeite heeft (full hd mkv), ervaren jullie dat ook?

AVB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ott, zoals in ondertiteling!? zoals je boven je in mijn post kon lezen, is dat geen probleem, zelfs niet met een losse *.srt , zoals je daar ziet staan.....

Ook heb ik mkv's zonder of met 1 subtitles keuze die dan vaak engels is, maar prima werkt, zonder issues

dus aanschaffen en je ervaringen delen >:)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
The_Worst schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:49:
[...]

Beter releasen ze kleinere firmwares tussendoor, zodat stap voor stap problemen worden opgelost en er weer nieuwe problemen worden geconstateerd, in plaats van mensen 3 maanden met precies dezelfde zwaar vervelende problemen op te scheppen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, hoe klein kunnen ze wel zijn die dingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:23
masser120 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:24:
[...]

Beter releasen ze kleinere firmwares tussendoor, zodat stap voor stap problemen worden opgelost en er weer nieuwe problemen worden geconstateerd, in plaats van mensen 3 maanden met precies dezelfde zwaar vervelende problemen op te scheppen :/
Ik denk dat er een aantal grote wijzigingen komen. Ik verwacht een goede thumbnail support en wellicht ook een goede ondersteuing voor dvd menu's. Daarnaast mag ik aannemen dat de wma vc1 problemen opgelost zullen zijn aangezien dit moet kunnen werken met de techniek voorhanden.
Ondertiteling zal in synch lopen ;)
DTS --> downmixen kunnen we vergeten ivm licenties (maar daar heb ik zelf geen last van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-03-2009
Misschien een domme vraag, wanneer ik in een map 100 avi filmpjes heb en via de mediaplayer een afspeellijst er van maakt en deze hier in plaats speelt hij hem niet af..?

Ook heb ik deze 100 avi's in een iso gestopt via Nero, ook dit speelt hij niet af, vraag ik iets onmogelijks?

Wat ik wil bereiken is dat alle Avi's achter elkaar afgespeeld worden..daarom dacht ik dit via een afspeellijst te doen.

Het iso maken met bhv Nero, maar dit werkt niet

[ Voor 23% gewijzigd door JanB1982 op 03-03-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:27
JanB1982 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:09:
Misschien een domme vraag, wanneer ik in een map 100 avi filmpjes heb en via de mediaplayer een afspeellijst er van maakt en deze hier in plaats speelt hij hem niet af..?

Ook heb ik deze 100 avi's in een iso gestopt via Nero, ook dit speelt hij niet af, vraag ik iets onmogelijks?
Geen idee, wat is je vraag? Het klinkt meer als een constatering ;)

Wat is precies wat je wilt bereiken? Hoe heb je je iso gemaakt? Waarom wil je persé 100 avi's in 1 map kwijt? Ik vind zelf de avi's in een logische mappenstructuur onderbrengen vaak veel praktischer dan een afspeellijst gaan brouwen ...

[ Voor 20% gewijzigd door Windom Earle op 03-03-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duamephisto
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Heb zelf ook dit mooie apparaatje gekocht alleen blijf toch met een hoop films zitten met haperend geluid dan wel blokjes door me beeld.
Aangezien ik niet bepaald handig ben met de audio/video standaarden & het converteren daarvan is dit me dus wel wat tegen gevallen...
Heeft iemand hiervoor misschien nog begrijpbare tips? zit al een behoorlijk wat pagina's terug te klikken alleen word er allemaal niet zoveel wijzer van.

Is het misschien makkelijker om een mini pc'tje ( met xp ofzo ) met dvi op mijn tv aantesluiten en dan een codecje daar op te gooien???

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

had jij je dat niet beter kunnen afvragen voordat je het ding aanschafte? :?

krijg je diezelfde blokjes enzo niet op de pc, want buiten de known issues heb ik nog geen probleem ervaren,
download nu nl subbed isos, maar eigenlijk alleen nog maar 720p blueray rips waar de standaard srt files gewoon in de map bijkunnen en perfect draaien (mits 24fps)

vind de wd hd tv player ook veel mooier (lees vloeiender/rustiger) op mijn 42"full hd tv afspelen dan me high end gaming rig doet, mede mogelijk door de codec vervuiling, waar deze geen last van heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duamephisto
sain onez schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:39:
had jij je dat niet beter kunnen afvragen voordat je het ding aanschafte? :?

krijg je diezelfde blokjes enzo niet op de pc, want buiten de known issues heb ik nog geen probleem ervaren,
download nu nl subbed isos, maar eigenlijk alleen nog maar 720p blueray rips waar de standaard srt files gewoon in de map bijkunnen en perfect draaien (mits 24fps)

vind de wd hd tv player ook veel mooier (lees vloeiender/rustiger) op mijn 42"full hd tv afspelen dan me high end gaming rig doet, mede mogelijk door de codec vervuiling, waar deze geen last van heeft...
Nou eerlijk gezegd had ik gehoopt dat dit probleem bijna tot niet voor zou komen... Misschien een beetje eigenwijs.
Werk zelf in de computers echter is dit 1 van die producten waar ik als adviseur voldoende vanaf weet echter te weinig praktijk ervaring mee heb om techinische ondersteuning te verlenen.
Ergens heb ik wel de interesse, maar word ik altijd een beetje zielig van alsmaar dat geneuzel van al die codec's & niet ondersteunende standaarden.

Ik install Vlc player even om te testen of dit op me notebook ook zo is... ik heb over het schokkende geluid her en der wel vernomen dat dit vaker voorkomt.
Enig idee wat ik hier misschien aan zou kunnen doen?

Heb ook framerate problemen met planet earth ( verschillende resolutie's op 50 & 60 Hz getest )

het meerendeels van mijn gedownloade films zijn .x264 of mkv files waarbij word aangegeven dat het om 1080p beelden zou gaan, dit leek mij wel het prettigst op mijn 46" Sharp full HD 100hz

Edit: ik heb dus de beelden getest met vlc player...
-De bewegende blokjes ( lees pixels ) zijn bij dezelfde films ook op me laptop zichtbaar.
-Het geluid van de rip van black hawk down hapert niet op mijn laptop
-Het framerate probleem van planet earth heb ik ook niet op mijn laptop al piept hij wel over een audio codec.

Wat me nu opvalt is het volgende: als ik bij de films waar ik de pixel problemen wat langer wacht verdwijnt het probleem op den duur... echter bij mijn WD niet.

[ Voor 21% gewijzigd door duamephisto op 03-03-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

nog nooit een blokje of hapering gezien, ook niet bij 1080p films

hooguit dat de hele film niet af te spelen is.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

vraag me af of je download niet echt koosjer is, of je wd een probleem heeft, heb afgelopen weken bijna dagelijks een film of meerdere gekeken met veel plezier, varierend van divx dvdrip, dvd nl subbed isos, en meer als 10 voornamelijk 720p blueray rips als paar 1080p hddvd/blueray rips, sound en subs netjes insync, geluid optisch DTS via de versterker.

Allemaal scene releases zoals de downloadstrategie-tutorial vermeld heeft staan, en heb nog niet 1 probleem tegengekomen, behalve met I am Legend 1080p maar dat is vc1 ofzo, perfect beeld geen geluid, maar die heb ik per abuis overgekopierd en dat is dus ook verklaarbaar..

Las dit topic, kwam em in Vraag&Aanbod tegen, moest daar toch in de buurt zijn, nog wat gepingeld en er een hdmi kabel bovendien kosteloos bijgekregen, degene was over op popcornhour, en verbaas me dagelijks hoe prettig het ding niet werkt (ook geen issues met rc ofzo) _/-\o_

Las wel van meer problemen met planet earth 1080p, had dat niet iets van doen met die reference frames ofzo, ben naar die serie in HD nog naar op zoek..

Kan me al niet inhouden de dvd release telkens een stuk te kijken, maar ben benieuwd hoe die standaard loopt na de juiste download te hebben...(keep you posted)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duamephisto
sain onez schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:03:
vraag me af of je download niet echt koosjer is, of je wd een probleem heeft, heb afgelopen weken bijna dagelijks een film of meerdere gekeken met veel plezier, varierend van divx dvdrip, dvd nl subbed isos, en meer als 10 voornamelijk 720p blueray rips als paar 1080p hddvd/blueray rips, sound en subs netjes insync, geluid optisch DTS via de versterker.

Allemaal scene releases zoals de downloadstrategie-tutorial vermeld heeft staan, en heb nog niet 1 probleem tegengekomen, behalve met I am Legend 1080p maar dat is vc1 ofzo, perfect beeld geen geluid, maar die heb ik per abuis overgekopierd en dat is dus ook verklaarbaar..

Las dit topic, kwam em in Vraag&Aanbod tegen, moest daar toch in de buurt zijn, nog wat gepingeld en er een hdmi kabel bovendien kosteloos bijgekregen, degene was over op popcornhour, en verbaas me dagelijks hoe prettig het ding niet werkt (ook geen issues met rc ofzo) _/-\o_

Las wel van meer problemen met planet earth 1080p, had dat niet iets van doen met die reference frames ofzo, ben naar die serie in HD nog naar op zoek..

Kan me al niet inhouden de dvd release telkens een stuk te kijken, maar ben benieuwd hoe die standaard loopt na de juiste download te hebben...(keep you posted)
Tsja ik begrijp het ook niet het gaat om verschillende .x264 files bijvoorbeeld:
- Alien.DirCut.1979.DTheater.1080p.x264.DTS-iLL
- Tranformers.2007.1080p.BluRay.DTS.x264-ESiR

Mja ik heb bijvoorbeeld ook Rocky & Rambo en andere op 1080p .x264 die doen het wel vlekkeloos, hetzelfde geld voor divxjes en dvd's

Heb die Planet earth van nieuwsgroepen geplukt staat er op dit moment zelfs dubbel gepost..
Net even in Wmp gechecked en ziet er allemaal wel erg dik uit zeg! helaas blijft het voorlopig alleen op mijn 15.4" ipv van mijn 46" beeldscherm...

Vind het wel super vreemd dat mijn laptop de zelfde symtonen geeft maar dat het bij hem verdwijnt ( lijkt wel nadat hij gebufferd heeft )
Heb ook even ander Hdmi kabeltje getest just in case...
Neem aan dat het niet kan liggen aan de snelheid van de Toshiba 1 TB disk die ik heb 7200rpm 8MB cache..
Misschien me tv dan ofzo?
Kut dat ze zo slecht leverbaar zijn anders had ik er morgen ff 1 v/d zaak opgepikt om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 10 euris een Ethernet/USB adapter (oorspr. voor Wii) gekocht:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300294507615
Chipset:AX88772

De alternatieve firmware gebruikt van:
http://root.unknown.sk/wdtv/wiki/doku.php

Hiermee kunnen telnetten en FTP-en naar de WD TV. Samba op de WD TV is nu ook deels werkend (read only) Kan dus files oversturen van mijn PC naar WD TV. Mounten van een share van mijn NSLU2 op de WD TV is mijn volgend project. Kan dan streamen. Hoef dan nooit meer te sleuren met drives. Als het met kabel werkt ga ik over op een Wireless Ethernet bridge want uiteindelijk moet alles beneden uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Batman, you rock!!

Houd ons op de hoogte, want hoewel ik alles vrij dicht op elkaar heb staan, en dat sleuren wel meevalt, is het ideaal om je wd speler mee de slaapkamer op te nemen en daar lekker door t zelfde archief kunnen spitten en t wel een héél ideaal apparaatje word.. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 07:39
Zit er ook een serie plugin in? Of houd hij bij welke films (afleveringen) je al hebt gezien? En welke nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand nog meer last van het feit dat de WD TV continu signaalblijft sturen naar de optische uitgang, ook al staat de WD TV uit?

Kan je dat ergens uit zetten?

Ik heb daar last van omdat:
Mijn receiver maar 1 optische ingang heeft. Die deel ik nu dmv een splitter met mijn ps3 en WDtv. Omdat die WD TV continu signaal uitzend, krijg ik geen geluid meer bij de PS3 :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hmm, bij mijn Z5400 geeft de receiver aan dat zolang er geen film afgespeelt wordt of wat dan ook, er geen data overdracht is en dus effectief uitstaat. Wat ik wel merk is dat er hoe dan ook mooi rood licht uit de TOSLINK blijft komen (van de WD TV af gezien)

Wellicht dat dit helpt?

Overigens, die Z5400 aan de WD TV hangen is het beste wat ik in tijden gedaan heb :D :9. Wat een geluid man, echt heerlijk met DTS en 1080p :9 :~)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja precies, er blijft van dat mooie rode licht aan de achterkant uitkomen. Ook als hij uitstaat. Dat doet je PS3 alleen als hij aanstaat. Zodra ik dan de stekker uit de WD TV haal, doet het PS# geluid het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Laatst online: 18-09 10:18
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:42:
Ja precies, er blijft van dat mooie rode licht aan de achterkant uitkomen. Ook als hij uitstaat. Dat doet je PS3 alleen als hij aanstaat. Zodra ik dan de stekker uit de WD TV haal, doet het PS# geluid het meteen.
Het is mij ook opgevallen, heb gelukkig 2 optische ingangen dus heb er geen last van. In de nieuwe sw update schijnt hier een fix voor te komen (betere standby stand).

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:42:
Had je nu een 'splitter', of een optische switch? Zelf gebruik ik die laatste en dan boeit het niet zo of die bij de WD aan of uit staat.

Afbeeldingslocatie: http://www.accu-totaal.nl/product_images/alleka-1915-main-AdaptorAdaptorAdaptorAdaptorAdaptorAdaptorAdaptor-.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:13:
[...]

Had je nu een 'splitter', of een optische switch? Zelf gebruik ik die laatste en dan boeit het niet zo of die bij de WD aan of uit staat.

[afbeelding]
Ik zat nog te twijfelen, tussen die van jou en deze. Heb uiteindelijk de splitter gekocht.

Zie:

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17
Daros schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:23:
Zit er ook een serie plugin in? Of houd hij bij welke films (afleveringen) je al hebt gezien? En welke nog niet?
Helaas. Hopelijk komt dat nog. Waar ik ook tevreden mee zou zijn: delete/move-to-.trash-folder optie zou ik ook blij mee zijn.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een update op mijn WD netwerk streaming experiment:

Opzet:
WD TV Firmware ge-update naar 0.8.5.2
USB1: een harde schijf en een stick (via een unpowered hub)
USB2: een USB/Ethernet-converter

NSLU2 (NAS onder UNSLung Linux) met NFS

Na firmware update via stick en reboot zag mijn router activiteit op de Ethernet poort.

Via Telnet (username root, geen password) en ftp is WD TV nu te benaderen.
Via een browser is een phpinfo() pagina op te roepen (lighttp server)

Op stick komt een log te staan van de boot.

De WD TV draait samba met workgroup 'Workgroup' en is te onderhouden via het netwerk (ook als ie 'uit' staat >:)

Door

xmount 192.168.1.50:/public/finished_downloads /tmp/media/usb/nslu2 nfs

te plaatsen in het bestand net.mounts op de stick (waarbij 192.168.1.50 mijn NSLU2 adres is) kan ik streamen vanaf mijn NSLU2 naar de WD TV.

Op mijn NSLU2 in /opt/etc/exports:
/public/finished_downloads 192.168.1.0/255.255.255.0(rw,sync,no_root_squash)

De xmount met samba gaat op soortgelijke manier.

Zie Firmware hackers thread

De firmware wordt momenteel modulair uitgebreid met een verbeterde interface, DVD-drive ondersteuning, bittorrent clients e.d. Hercompilatie van de kernel, wireless USB dongles en aansturing van de Video-chip zijn nog een brug te ver.

E.e.a. op eigen risico.
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 06:41:
Voor 10 euris een Ethernet/USB adapter (oorspr. voor Wii) gekocht:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300294507615
Chipset:AX88772

De alternatieve firmware gebruikt van:

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2009 20:14 . Reden: mountpoint moet zichtbaar zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:53
Is er ook wifi->usb support, of komt dat nog?

//edit Oh, sorry las laatste regels niet :S

[ Voor 34% gewijzigd door RetroTycoon op 04-03-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:02:
[...]

Ik zat nog te twijfelen, tussen die van jou en deze. Heb uiteindelijk de splitter gekocht.

Zie:

[afbeelding]
Kan je misschien toch beter die switch aanschaffen. De woorden zeggen het eigenlijk al... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag,

Ik wil vandaag de WD TV gaan aanschaffen maar heb nog een 2tal vraagjes:

Ik ben in het bezit van de volgende harde schijf in een externe behuizing met usb 2.0 aansluiting:

FUJITSU 80GB 5400RPM 8MB ATA100 2.5 9.5MM

Is dat genoeg om 1080P content af te spelen? (qua snelheid/bandbreedte)

Verder wil ik er dan een hdmi kabel bij bestellen, en ik zie op verschillende websites erg goedkoop een belkin kabel van 2 meter staan. Ik vroeg mij af of het nog zin heeft om een vergulde en/of gold plated versie te pakken, zorgt dat voor betere kwaliteit? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat zo'n gold plated kabel beter 1nen en 0llen kan verzenden dan een niet gold plated, maar wellicht dat ik er langs zit.

Alvast bedankt,

Nils

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:31
ben nu een tijdje met mediaplayer aan het spelen. zag dat deze speler ook flac bestanden kan afspelen. ik had er een paar, dus afspelen maar dacht ik... helaas deden ze het niet. na een tijdje speuren kwam ik erachter dat dit zg. 5.1 flac bestanden waren wattie niet afspeelt. heb zo'n flac bestand geconverteerd naar een stereo formaat en dat wil die wel afspelen.

heeft iemand dezelfde ervaring met deze bestanden en vooral, wie weet wat deze speler wel afspeelt van dit formaat? want er zijn nogal wat variaties binnen dit formaat.

overigens heb ik bijzonder genoten van het flac bestand wat uiteindelijk wel afspeelbaar was. het ging dan ook om het mooie nummer us and them van pink floyd en die weten wel hoe ze muziek moeten maken...

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB1982
Misschien een domme vraag, wanneer ik in een map 100 avi filmpjes heb en via de mediaplayer een afspeellijst ervan gemaakt en deze hierin geplaats speelt hij hem niet af..?

Het zijn kindertekenfilmpjes van 8 minuten ze hebben wel verschillende framerates

Wat ik wil bereiken is dat alle Avi's achter elkaar afgespeeld worden..daarom dacht ik dit via een afspeellijst te doen.

Iemand een idee hoe dat ik ervoor kan zorgen dat alles achterelkaar afspeeld of moeten ik eerst alles converteren en daarna gaan joinen ?

Het iso maken met bhv Nero, maar dit werkt niet, ik lees ook over Magic Iso, maar kan je daar avi's mee om zetten naar iso en welke settings moet je dan toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Helpt het ook niet als je ipv op Enter drukt bij het eerste filmpje, dat je op Play drukt? Bij DVD's speelt hij dan alle vob's achter elkaar af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mecco
  • Laatst online: 28-06-2024
ik heb een belangerijke, wss stomme vraag

heb mijn media speler juist besteld, nu heb ik hier thuis een western digital mybook. Kan ik die aansluiten op die media speler? (vroeg me dit af omdat mybook stroomadapter gebruikt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:30
mecco schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 18:04:
ik heb een belangerijke, wss stomme vraag

heb mijn media speler juist besteld, nu heb ik hier thuis een western digital mybook. Kan ik die aansluiten op die media speler? (vroeg me dit af omdat mybook stroomadapter gebruikt...)
Geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mecco
amai, pak van mijn hard, merci :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij schokken de beelden als ik de Wd TV instel op 1080p 24 frames. Als ik daarintegen Auto kies.
Gaan alle films vloeiend, erg vreemd aangezien de wd tv gewoon 1080p kan afspelen en mijn recente tv ook gewoon 24fps ondersteund.

nu maar wachten op de firmware die mooi de video_ts start en een menu laat zien en subs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:24:
Bij mij schokken de beelden als ik de Wd TV instel op 1080p 24 frames. Als ik daarintegen Auto kies.
Gaan alle films vloeiend, erg vreemd aangezien de wd tv gewoon 1080p kan afspelen en mijn recente tv ook gewoon 24fps ondersteund.

nu maar wachten op de firmware die mooi de video_ts start en een menu laat zien en subs
vaag,
Ik heb juist een 1080i tv en als ik de wd op 1080p en 24hz zet doet ie het juist erg vloeiend (als de originele bitrate ook 24frames zijn)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:03:
Dag,

Ik wil vandaag de WD TV gaan aanschaffen maar heb nog een 2tal vraagjes:

Ik ben in het bezit van de volgende harde schijf in een externe behuizing met usb 2.0 aansluiting:

FUJITSU 80GB 5400RPM 8MB ATA100 2.5 9.5MM

Is dat genoeg om 1080P content af te spelen? (qua snelheid/bandbreedte)

Verder wil ik er dan een hdmi kabel bij bestellen, en ik zie op verschillende websites erg goedkoop een belkin kabel van 2 meter staan. Ik vroeg mij af of het nog zin heeft om een vergulde en/of gold plated versie te pakken, zorgt dat voor betere kwaliteit? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat zo'n gold plated kabel beter 1nen en 0llen kan verzenden dan een niet gold plated, maar wellicht dat ik er langs zit.

Alvast bedankt,

Nils
Over die HDD. USB2 is snel genoeg om HD af te spelen. Zelfs is de snelheid van (goedkopere) USB controllers wat laag in verhouding met duurdere modellen, is het toch snel genoeg voor HD.

Je kan wel pech hebben dat jij net die harde schijf hebt waar de WD TV zich in verslikt, maar dat komt bijna nooit voor.

We hebben het in dit deel gehad over HDMI kabels, dat het waarschijnlijk niet zoveel uitmaakt welke prijs een HDMI kabel heeft, maar dat de WD TV toch minder presteert bij bepaalde kabels, en dat het vervangen daarvan een probleem kan oplossen.
Ik heb een kabel bij kabeltje.com besteld voor 4 euro exclusief porto. Ik heb even problemen gehad met een "garbled image" Na het uit en aanzetten van mijn WD TV heb ik het probleem niet meer gehad. Perfect beeld (720P toen). Of dit aan de kabel lag geen idee, ik gebruik in mijn thuis opstelling composiet...

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB1982
Pap3rclip schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:22:
Helpt het ook niet als je ipv op Enter drukt bij het eerste filmpje, dat je op Play drukt? Bij DVD's speelt hij dan alle vob's achter elkaar af...
Paperclip bedankt jij had gelijk gewoon play drukken ipv enter, wat dom zeg..
ik ben er blij mee Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mecco
ik ben me aan het voorbereiden door alles op mijn mybook te zetten (is enigste nuttige dat ik kan doen sinds hij nog altijd moet toekomen), nu mijn vraag is, moet ik hierbij directories aanmaken zoals : al mijn videos en films in een map genaamd MOVIES, muziek in map MUSIC...

was nodig bij vorige media spelers, dus is het bij deze ook nodig?

[ Voor 13% gewijzigd door mecco op 06-03-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mecco schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 19:09:
ik ben me aan het voorbereiden door alles op mijn mybook te zetten (is enigste nuttige dat ik kan doen sinds hij nog altijd moet toekomen), nu mijn vraag is, moet ik hierbij directories aanmaken zoals : al mijn videos en films in een map genaamd MOVIES, muziek in map MUSIC...

was nodig bij vorige media spelers, dus is het bij deze ook nodig?
nee, wel makkelijk om mappen te maken.

Bij mij is het zoiets als

High Definition
Hign Def Bo Good Sub Or Sound (moet ik dan nog uitzoeken of syncen)
Divx
Flac-MP3
Foto's

heb nu 75 x264 1080p films op mijn 1tb mybook maar hij is zo goed als vol!
gelijk maar 1tb erbij bestellen.
Wel leuk gezicht heb nu 4 1tb mybooks op een rij (rest is backup van geripte blurays) (40gig stuk)
en game iso's enz.
misschien er maar 1 leeggooien want ja wie speelt syndicate nog :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Als je mappen maakt, let er op dat WD TV struikelt over aanhalingstekens. Bestanden die in mappen staan met aanhalingstekens worden steeds opnieuw toegevoegd.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grid8400
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Even dom vraagje, voor een DVD kan je een .iso maken en speelt hij perfect af, hoe zit dat met een bluray? Kan je hier ook een soort .iso van maken zodat de player in elk geval de subs kan afspelen? Blader je rechtstreeks op de mappen struktuur en speel je de stream af van de bluray, dan herkent hij namelijk de subs niet...

Is er al iets bekend van de firmware update? Komt er hdwmv ondersteuning dat het geluid het gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

als je een originele blueray hebt, zul je ook een speler hebben, wat dat ding natuurlijk makkelijker afspeelt,
maar als je even hier in dit topic de download strategie er op naslaat/opzoekt, zie je hoe de verschillende standaards verschijnen om te downloaden, waardoor je nooit mis kunt zitten, en je meteen geluid hebt en perfect beeld..

Als je je WD HD TV player niet via de toslink naar je versterker aansluit alleen maar via HDMI,dan kunnen bepaalde geluidsformaten (DTS) niet door alleen de TV worden afgespeeld, dan zou je weer tooltjes moeten gebruiken zodat dit wel meegegeven word (DTS to AC3 covert)

Maar dit is al meerdere malen hier besproken, en beide topics minimaal een keer doorlezen is verplichte kost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, ik maak van mijn dvd bestanden iso bestanden, maar deze worden niet allemaal afgespeelt. Wat kan ik hiermee doen. Ik zet de dvd's om naar ISO met Nero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:09:
Even een vraagje, ik maak van mijn dvd bestanden iso bestanden, maar deze worden niet allemaal afgespeelt. Wat kan ik hiermee doen. Ik zet de dvd's om naar ISO met Nero.
de stomme fout die ik maakte is dat ik "gewone" iso's maakte en niet videoformat iso's

Jij net zo stom als ik ;) ???

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 16:25
Notna schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:37:
Overigens, die Z5400 aan de WD TV hangen is het beste wat ik in tijden gedaan heb :D :9. Wat een geluid man, echt heerlijk met DTS en 1080p :9 :~)
Dit zette mij aan het denken... ik vind het redelijk irritant dat ik DTS films nu alsnog moet omzetten (geluid althans) om af te spelen via de WD TV. Een fatsoenlijke speakerset heb ik sowieso niet, zo'n logitech set is wel een mooie oplossing dan, want die werkt gewoon als DTS decoder?

Ik zit een beetje rond te kijken, maar volgens mij zit je dan dus vast aan een Z-5400/5500 oid, echt alternatieve setjes met ingebouwde DTS decoder zijn er niet, of wel? In mijn huidige situatie heb ik eigenlijk liever een 2.1 set :X 5 speakers wegkrijgen is zo'n gedoe, die DTS decoder gaat mij dan puur om het 'afspeelgemak'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bezit zelf ook de Z-5400 ik vind het een SUPER set. 2x Digital in. Ik gebruik er 1 voor de WD HD TV en de andere voor de PS3.Full HD Gaming and Movies met Dolby and DTS. Dts wordt automatisch herkend, dus als het je gaat om het afspeelgemak zeg ik koop deze set!! Je zal er geen spijt van krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Mja die Z serie is 1 van de weinige met een ingebouwde decoder. Echter, je kan tochook ge3woon 2.1/ 3.1 gebruiken ipv alle boxen?

Werkt net zo goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

voor minder dan de nieuwprijs van een z5500 setje heb ik hier op V&A zowel de WD HD TV Player als een mooie Harman Kardon AVR-132 op de kop weten te tikken, dat in combinatie met me Bose 401 set en wat jbl rears en sony center die ik al had staan, werkt ook aardig op me full hd philips met ambilights ;)

Vond vleermuisje zijn tutorial erg interessant om te streamen maar volgens mij moet ik dan gaan kloten met linux, wat me eigenlijk nog een brug te ver is, valt dit ook te vewezenlijken via windows met wat apps en gepongel met files!? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Notna schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:27:
Mja die Z serie is 1 van de weinige met een ingebouwde decoder. Echter, je kan tochook ge3woon 2.1/ 3.1 gebruiken ipv alle boxen?

Werkt net zo goed :)
Bedacht ik me ook al ja... maar eens op zoek naar zo'n setje dus :)

@Sain Onez: da's handig idd als je al speakers hebt staan... ik doe 't nu met de TV speakers :X Dus dan is ook zo'n Z setje wel een verbetering me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sain onez schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:36:
Vond vleermuisje zijn tutorial erg interessant om te streamen maar volgens mij moet ik dan gaan kloten met linux, wat me eigenlijk nog een brug te ver is, valt dit ook te vewezenlijken via windows met wat apps en gepongel met files!? ;(
Valt wel mee:

Je kan gewoon een windows share mounten op de WD TV:

NET.MOUNTS:
#

# Example net.mounts file to demonstrate auto-mounting
# of network shares

# Mount a windows file share (must be done by IP address)

xmount //192.168.1.64/D /tmp/media/usb/PCedgar cifs user=Edgar domain=Mshome
# if your "guest" account is disabled, you must supply username and password
# xmount //192.168.0.34/ShareName ShareName cifs user=username,pass=password

# Mount a NFS share

xmount 192.168.1.50:/public/finished_downloads /tmp/media/usb/nslu2 nfs

# Notice that we no longer need to modprobe, nor create the directory.
# That is handled for us by xmount.

# Also note that if you store a net.mounts file in /conf/ then it will ALSO
# execute on startup.

D is sharenaam op de PC (de folder met het handje, met de naam zoals die bij andere PCs terecht komt)
Edgar is user/beheerder op PC met toegang tot de share (in dit geval zonder password)
Mshome is domain onder PC
(zorg wel dat je router altijd alleen dat IP-adres toekent aan je PC)

Als je nu met de AB door je folders wandelt via het folder-icoontje, zie je naast USB1 en USB2 ook de directory PCedgar (en in mijn geval ook nog NSLU2)

Sommige installeren een NFS server onder windows, vanwege de snelheid die nodig is voor het streamen van HD-content. Full blown HD-content kan de dongle/WD TV niet aan (max is ca 23 Mbps), Wii compatible dongles werken waarschijnlijk allemaal en komen dicht bij die snelheid, zie:

Andersom -WD TV share op PC- verliep dacht ik out-of-the-box. Enige complicatie dat ik de Netwerk Locatie Toevoegen wizard moest uitvoeren, want op de WD TV is de share 'WORKGROUP'. De standaard workgroup van mijn PC is 'Mshome'.

Zelf heb ik geedit met telnet in Vi, maar je kan ook kan Wordpadden op de WD TV vanuit de windows share. Je moet de plek van de stick opzoeken /tmp/media/usb/USB1/XXXX/, editten en rebooten.

Of de stick na het flashen van de WD rechtstreeks vanuit een Windows-bak editten, rebooten en controleren met de AB.

De FAT32 stick met de nieuwe firmware en net.mounts:

01-01-2000 04:33 26.066 messages.txt
07-03-2009 09:32 19.856 messages.0
07-03-2009 09:11 657 net.mounts~
07-03-2009 09:27 675 net.mounts
07-03-2009 09:31 20.978 messages.1
07-03-2009 09:24 21.078 messages.2
07-03-2009 09:19 20.332 messages.3
07-03-2009 09:11 20.853 messages.4
01-01-2000 00:01 <DIR> .wd_tv
03-03-2009 03:39 2.978 Changelog
02-03-2009 14:20 32.768.000 lighttpd.app.bin
01-01-2000 00:00 370 net.config
03-03-2009 03:27 67.108.864 root.bin
24-02-2009 15:52 151.584 wdtv.bin
03-03-2009 03:35 56 wdtv.ver
03-03-2009 19:02 <DIR> www
14 bestand(en) 100.162.347 bytes
2 map(pen) 4.089.987.072 bytes beschikbaar

Het ding is zo stabiel als een huis. Ik ben zelf wat wezen kloten met RSS feeds vanuit de MMI. Is nog niet helemaal gelukt. Via de Linux commandline en WGET kan ik wel websites oproepen. Ik kan dus in principe shit van Internet halen. De hackers zijn onder meer bezig met BT-clients. I love it when a plan comes together.

Verder wacht ik op mijn Wireless Ethernet Bridge (euro 30) zodat ik alles permanent naar beneden kan verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:25
Zo, nog een dag en dan, een nieuwe week, een nieuwe firmware? Zucht.... (toch maar een popcorntje kopen dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:30
Zou leuk zijn nieuwe firmware :) Maar ik maak er dagelijks gebruik van en stelt niet teleur. Je weet wat je aan de WDTV hebt voor die prijs. Als ik een auto wil kopen en ik wil 320 km/u rijden en ik heb maar 15.000 te besteden heb ik ook een probleem.
Kijk gewoon wat je wil afspelen of hij het kan of niet en baseer daar je keuze van de mediaspeler op.
En zoals hierboven wordt beschreven, er is ook al alternatieve firmware te krijgen. Ik waag me er nog niet aan maar het is wel de toekomst denk ik.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het nu ook wel erg lang duren tot er een nieuwe firmware komt,vooral de vertraagde ondertitels bij DivX en geen tumbnails beginnen me nu toch echt wel te irriteren:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:56:
Ik bezit zelf ook de Z-5400 ik vind het een SUPER set. 2x Digital in. Ik gebruik er 1 voor de WD HD TV en de andere voor de PS3.Full HD Gaming and Movies met Dolby and DTS. Dts wordt automatisch herkend, dus als het je gaat om het afspeelgemak zeg ik koop deze set!! Je zal er geen spijt van krijgen
is het ook mogelijk om deze set rechtstreeks op een tv aan te sluiten? en kan ik evt de frontboxen vervangen door andere speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je tv een optische aansluiting heeft wel volgens mij. De Z-5400 heeft 2 optische ingangen.
Verder sluit je alle speakers aan via de subwoofer dmv rood zwart speakerkabeltje. ALs het goed is zou je er dus ook andere speakers aan kunnen hangen. Persoonlijk heb ik alleen ervaring met de configuratie zoals ik hem aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:32
Bon, de volgende vraag klinkt misschien stom, maar speelt de WDTV alles qua geluid over de optische uitgang?

Want nu ik een degelijke receiver heb krijg ik maar geen geluid uit mijn pc(optische uitgang), behoudend films en DVD's met DTS en consoorten. MP3 bijvoorbeeld speelt nog altijd gewoon via de minijack:s
maar dit even terzijde dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
jakob schreef op zondag 08 maart 2009 @ 19:23:
Bon, de volgende vraag klinkt misschien stom, maar speelt de WDTV alles qua geluid over de optische uitgang?
Lijkt mij wel, ik heb net een Z-5400 setje op de kop getikt en optisch aangesloten, als ik nu gewoon een MP3tje afspeel gaat dat ook gewoon over de optische uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:58

Nicap

Tsssk....

Ik heb niet alle topics doorgelezen, maar ik vraag het toch maar.

Stel dat ik een externe schijf aansluit met een netwerkaansluiting erop(en uiteraard een usb aansluiting). Kan ik daarmee in combinatie met de WDHD een NMT maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 10:43

yassine

Nothing to it but to do it!

Zaterdag toch maar de knoop door gehakt, en deze speler en een Lacie 1TB ext. HD aangeschaft.

Eerste indruk: Dam, wat is ie klein :P

Maar zijn prestaties doen de afmeting gelukkig geen eer aan. En dat is toch iets waar ik bang voor was, aangezien ik van een best wel high-end htpc afkwam.

De wdtv speelt al mijn mkv's prima af icl de Ingebouwde ott ;) Alleen speelde hij een 720p blueray rip van Zohan schokkerig af, wat niet tot in verhouding staat van de 12gb mkv van Pirrates of the Caribbian die hij probleem-loost afspeelt. En wat een beeld kwaliteit, probleemloos 1080P :)

Geluid gaat direct naar me versterker via toslink, prima geluid :)

Hellaas zijn er nog wel wat kanttekeningen, en dat is de brakke DVD afspeel mogelijkheid. Dwz. zonder menus, video.tsjes aan klikken. Aangekoppelde HD blijft aan/doorzoemen. Maar jah dat is in dit topic genoeg besproken.

Standaard zat er al de laatste firmware versie op 1.0.1.2.

Voor z'n prijs is dit een aardig apparaat, en ben je net als ik enkel van plan mkv's/avi's enz. af te spelen en geen groot budget hebt, dan kan ik allemaal maar zeggen. DOEN!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
Nicap schreef op zondag 08 maart 2009 @ 22:48:
Ik heb niet alle topics doorgelezen, maar ik vraag het toch maar.

Stel dat ik een externe schijf aansluit met een netwerkaansluiting erop(en uiteraard een usb aansluiting). Kan ik daarmee in combinatie met de WDHD een NMT maken?
Niet alle topics, berichten bedoel je, maar lees dan in ieder geval even de topic start..........

(overigens is er nu een 'gehackte' firmware waar het wel mee kan, heeft vanzelfsprekend wel een hoog hobby gehalte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mecco
Mijn western digital is toegekomen. Ik ben heel te vreden, de achterlopende subs storen mij niet echt, en het kan natuurlijk opgelost worden door ze 500ms te vertragen (wat ik misschien wel zou doen) maar nu heb ik een vraag:

Ik weet dat 1 van de problemen is: dat de hdd niet uitgaat als de media speler afstaat (ondervind het zelf), hoe los ik dit het best op; gewoon zo laten, of stekker uit stopcontact trekken??

Ook staat hij nog altijd warm, terwijl hij al een half uur afstaat, heeft dit te maken met de hdd?

[ Voor 10% gewijzigd door mecco op 09-03-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Die van mij (staat de hele dag niks te doen) voelt ook lauwwarm aan. Ik trek zelf meestal de usbstekker van de HDD eruit als ik klaar ben met kijken ivm ledjes/spinnende hdd. Ik hoop dat daar ooit nog eens een oplossing voor komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Mijn ervaring is dat de WDTV alleen warm wordt als er een schijf aangesloten is. Daarnaast stopt mijn schijf, een WD Passport, met spinnen als deze wordt ontkoppeld. Trek 'm er is uit zonder te ontkoppelen en je voelt dat deze stopt met spinnen, maar het LED-je blijft helaas branden. Ik vraag me af of ze hier iets aan kunnen doen want het zal mij niet verbazen als het een beperking is van de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 10:42
@ Vleermuisje

Kun je een speedtest doen met die wii netwerk adapter?
Wil er ook een kopen maar wil graag weten of hij snel genoeg is om hd media te streamen, lijkt nogal te wisselen per adapter.

Of is die 23 mb iets wat je zelf getest hebt?
Want op die wiki lees ik dat hij 33Mb haalt met eoa tendnet dongle.

[ Voor 22% gewijzigd door martijnve op 10-03-2009 02:54 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijnve schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 02:52:
@ Vleermuisje

Of is die 23 mb iets wat je zelf getest hebt?
Want op die wiki lees ik dat hij 33Mb haalt met eoa tendnet dongle.
23 Mbps heb ik getest vanaf een Windows share. Met NFS heb ik niet getest. Ik heb nu mijn TPLINK-WA501G. Throughput lijkt aanzienlijk slechter omdat mijn WLAN link niet boven 18 Mbps negotiate. Hoop dat ik hiermee SD aankan. HD content cp ik wel vanaf mijn Slug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Meer mensen hier die soms stekker er eerst uit en dan weer in moeten doen om response te krijgen van WDTV? Anders reageert ie niet op remote en gaat niks oplichten. Op dat moment wel usb stick in apparaat. Ik weet dat remote traag reageert maar niet reageren is irritant. Na die actie kan ik overigens wel gewoon apparaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Nieuws voor iedereen, er komt voorlopig geen nieuwe firmware update !!!!!!!

[ Voor 91% gewijzigd door nietes op 10-03-2009 11:47 ]

Echte HD kijk je op een plasma TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nietes schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:43:
Nieuws voor iedereen, er komt voorlopig geen nieuwe firmware update !!!!!!!
...bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 09:58

Rub3s

+3 , omdat het kan

er komt wél een nieuwe firmware update

http://www.avsforum.com/a...4&highlight=#post15858484

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ze ook druk zijn met andere producten.
Hier was ik al bang voor. Geen regelmatige updates. Daarom wacht ik maar tot ie
naar mijn tevredenheid af is. Want op een volgende firmware (als ie er komt) kan e weer lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:37:
Ik denk dat ze ook druk zijn met andere producten.
Hier was ik al bang voor. Geen regelmatige updates. Daarom wacht ik maar tot ie
naar mijn tevredenheid af is. Want op een volgende firmware (als ie er komt) kan e weer lang wachten.
Dat zal wel nooit gebeuren! Naar jou tevredenheid. Want tegen die tijd zijn er weer andere formaten en andere (illegale) zooi die dan weer niet compatible zijn.

Dat gezeur over die firmware!! Het is al vaker gezegd: neem het ding zoals ie is! Als dat niet goed genoeg is, moet je hem niet nemen.
Alle updates die wel komen moet je voor lief nemen en blij zijn dat ze überhaupt (nog) updates uitbrengen.

Je gaat toch ook niet over de firmware voor je magnetron zeuren? Omdat er tegenwoordig modernere zijn die het werk sneller, beter etc. doen?
Datzelfde geld voor bijv. een DVD speler, daar komen ook (vrijwel) nooit firmware upgrades voor. Dat ding speelt DVD's af. Als ie bijv. geen Divx dvd's kan afspelen heb je gewoon pech, moet je een andere DVD speler kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, sorry als het hier al gepasseerd is, krijg echter niet meteen iets gevonden. Ik heb veel anime, x264 in MKV container met daarbij ASS styled ondertitels. Speelt hij nu met de "nieuwe" firmware deze ondertitels goed af? Vroeger waren ASS ondertitels niet ondersteund, maar nu met de nieuwe firmware blijkbaar wel. Vindt alleen niets terug over gebruikservaringen hiervan. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:09:
[...]

Dat zal wel nooit gebeuren! Naar jou tevredenheid. Want tegen die tijd zijn er weer andere formaten en andere (illegale) zooi die dan weer niet compatible zijn.

Dat gezeur over die firmware!! Het is al vaker gezegd: neem het ding zoals ie is! Als dat niet goed genoeg is, moet je hem niet nemen.
Alle updates die wel komen moet je voor lief nemen en blij zijn dat ze überhaupt (nog) updates uitbrengen.

Je gaat toch ook niet over de firmware voor je magnetron zeuren? Omdat er tegenwoordig modernere zijn die het werk sneller, beter etc. doen?
Datzelfde geld voor bijv. een DVD speler, daar komen ook (vrijwel) nooit firmware upgrades voor. Dat ding speelt DVD's af. Als ie bijv. geen Divx dvd's kan afspelen heb je gewoon pech, moet je een andere DVD speler kopen.
Ik vind het knap van jou dat jij weet wat naar MIJN volle tevredenheid is.
Dat zal ik jou eens ff haarfijn vertellen

1. Het omhoog en verlagen van de subs
2. synchroon lopen van de subs
3. eventueel meer codecs zoals rmvb (maar dat is niet het belangrijkste) als ie 90% van mkv en avi afspeelt ben ik al tevreden.

En dat was het.
Das niet zoveel he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:16:
[...]

Ik vind het knap van jou dat jij weet wat naar MIJN volle tevredenheid is.
Dat zal ik jou eens ff haarfijn vertellen

1. Het omhoog en verlagen van de subs
2. synchroon lopen van de subs
3. eventueel meer codecs zoals rmvb (maar dat is niet het belangrijkste) als ie 90% van mkv en avi afspeelt ben ik al tevreden.

En dat was het.
Das niet zoveel he?
Hij speelt echt alles bij mij af, je moet gewoon goede rips of releases hebben (zoals al vele malen eerder gepost) dus het laatste punt gaat niet echt op. Daarbij speelt hij op dit moment de meest gangbare codecs wel af en anders kan je het wel zo re-encoden dat hij het wel afspeelt (zonder veel moeite)

Ik snap hoe dan ook niet echt het geneuzel over het niet afspelen van avi's of mkv's of wat dan ook. Ik heb een wide range van films, series en animatie films op mijn 1 Tb staan (totaal 100 films tot nu toe), varierend van 1080P tot standaard Xvid films) en alle 60 films speelt hij moeiteloos af. Geen gestotter niks. En als hij het al niet doet is het vanwege een lugubere scene release die zoveel loss heeft dat je er moe van wordt (en VLC player ook met vage artifacts enz)

Overigens worden punt 1 en 2 naar alle waarschijnlijkheid wel in de volgende (aankomende) FW opgelost :)

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 10-03-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

nu heb ik met een full hd tv te doen, dus ik kijk alleen nog maar 720p/1080p flicks aangesloten via HDMI, avis en dergelijke zelfs nl subbed dvds vind ik al niet meer interessant ivm mindere kwaliteit beeld.

Nu weet ik niet hoe het zit met een WD HD TV player op een crt tv aangesloten, kan je daarop ook gewoon 720/1080p films afspelen zodat deze heel scherp zijn, gedownscaled ofzo, of gaat dat gewoonweg niet...!?

wat ik zeggen wil, heb ik een avi met een bepaalde srt file die op de pc goed afspeelt, gaat hij vertragend reageren op tv, zodra ik eenzelfde srt file in de map van de 720p/1080p MKV mik, speelt deze zonder vertragingen af.. (mits 1cd 24fps, de info laat ook al zien of het een 1080/720p blueray srt is)

Kwalitieit van avis is toch beduidend minder op een full hd tv, en de isos van nl subbed dvd al iets beter dan die avis, maar weer stuk slechter dan de 720p films, maar wel net zo groot ( dvd-r 4,7gb) waardoor ik perfect die mkv met srt afspeel en me downloadlimiet net zo snel bereikt is... (oohnee die had ik geen)

Ben me nog in vleermuis zijn vertaling naar windows apps aan t verdiepen/bestuderen :+ voor een nog prettigere ervaring met het apparaat, maar buiten dat vind ik em geweldig en kan ik de problemen die iedereen aankaart niet echt begrijpen, of je werkt eromheen met veel plezier of je laat em linksliggen...

ben nog geen enkel probleem tegengekomen wat nog niet bekend was, waardoor je daar simpel rekening mee houd en alleen maar plezier mee beleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
sain onez schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 17:06:
nu heb ik met een full hd tv te doen, dus ik kijk alleen nog maar 720p/1080p flicks aangesloten via HDMI, avis en dergelijke zelfs nl subbed dvds vind ik al niet meer interessant ivm mindere kwaliteit beeld.

Nu weet ik niet hoe het zit met een WD HD TV player op een crt tv aangesloten, kan je daarop ook gewoon 720/1080p films afspelen zodat deze heel scherp zijn, gedownscaled ofzo, of gaat dat gewoonweg niet...!?
Ja, dat gaat prima. In zoverre, ik zie op mijn oude CRT dat een 720p/mkv-release van een gewone tv-serie iets scherper is dan een standaard avi van 350 MB. Dat je niet de volledige scherpte ziet heeft natuurlijk te maken met de limiet van de tv en van PAL. De WD TV kan iig prima downscalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit klinkt dus erg intressant. Dus zoals ik het begrijp lukt het eigenlijk om alles af te spelen via je netwerk alleen de Full blown HD-content gaat niet lukken?

Ik zelf gebruik een synology ds207+ en zoals ik het begrijp moet het hiermee ook prima lukken?
Is het ook mogelijk om meerdere netwerk schijfen te mounten?
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 07:31:
[...]

23 Mbps heb ik getest vanaf een Windows share. Met NFS heb ik niet getest. Ik heb nu mijn TPLINK-WA501G. Throughput lijkt aanzienlijk slechter omdat mijn WLAN link niet boven 18 Mbps negotiate. Hoop dat ik hiermee SD aankan. HD content cp ik wel vanaf mijn Slug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 18:08:
Dit klinkt dus erg intressant. Dus zoals ik het begrijp lukt het eigenlijk om alles af te spelen via je netwerk alleen de Full blown HD-content gaat niet lukken?

Ik zelf gebruik een synology ds207+ en zoals ik het begrijp moet het hiermee ook prima lukken?
Is het ook mogelijk om meerdere netwerk schijfen te mounten?

[...]
Een Divx in SD ging bij mij goed toen ik wired zat aangesloten.
Wireless heb ik nu wat performance-problemen waar ik de vinger achter probeer te krijgen. Een copy ging goed , maar duurde wel een eeuwigheid. Ik heb static i.p.v. dynamic IP op de WD TV moeten instellen. Het lijkt alsof het DHCP request stokt bij mijn TL-WA501G

De Synology ondersteund NFS dus dat moet te doen zijn. Meerdere mounts is neem ik aan geen probleem (ik ben tot 2 gegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:11:
Hallo, sorry als het hier al gepasseerd is, krijg echter niet meteen iets gevonden. Ik heb veel anime, x264 in MKV container met daarbij ASS styled ondertitels. Speelt hij nu met de "nieuwe" firmware deze ondertitels goed af? Vroeger waren ASS ondertitels niet ondersteund, maar nu met de nieuwe firmware blijkbaar wel. Vindt alleen niets terug over gebruikservaringen hiervan. Alvast bedankt!
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Ja, hij speelt ze gewoon af maar zonder de stijlen. Gewoon witte tekst onderaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus sinds zaterdag ook een WD-TV, had me van tevoren goed ingelezen dacht ik, dus ik wist zijn beperkingen dacht ik....
Maar er zijn toch meer beperkingen dan ik eerst dacht:

-niet kunnen skippen (next) in een film/dvd, ik wil mijn hele dvd collectie op mijn usb-HDD's zetten en dan voornamelijk liveconcert-dvd's, het dan niet kunnen skippen naar de volgende track/het volgende nummer vind ik een ramp! En de oplossing met FF indrukken en dan next om vervolgens steeds 10 minuten op te schuiven vind ik waardeloos, erg jammer dat dit niet kan op deze WD-TV hoor.
-sommige van mijn geripte dvd's spelen in een keer letterboxed i.p.v. anamorph, ik heb een 1080p Pioneer Kuro en om dan i.p.v. anamorph letterboxed te moeten spelen en dan te moeten inzoomen om die brede koppen weg te krijgen gaat zeer ten koste van de kwaliteit! Ook weer erg jammer en wist ik helaas niet van tevoren.
-dan het voor elke film opnieuw moeten instellen van de native resolutie van het bestand (576p/720p of 1080p) om niet het scalen door de WD-TV te laten doen maar door mijn externe scaler vind ik ook slecht.

Voor de rest vind ik de beeldkwaliteit best wel goed, had dat niet verwacht en zou hem op zich willen houden als die eerder aangehaalde nadelen er niet inzaten.
Ik vind het zo apart dat bijna niemand valt over het feit dat je niet kan skippen naar het volgende hoofdstuk in een film. Ook dat van het wegvallen van de anamorphe optie in de dvd hoor ik bijna niemand over, misschien ben ik te kritisch voor de prijs van de WD-TV en moet ik alles op de koop toenemen?
Iig gaat deze weer terug naar Mycom, daar kun je binnen 8 dagen je produkt weer terugbrengen als het je niet bevalt gelukkig. :-)

Gr. Paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O ja, en dan nog wat:
ik heb schijnbaar een hele verse gekocht bij de Mycom: hij was al voorzien van de allernieuwste firmware 1.01.02.
Maar wat ik zeer vreemd vind: ik kan nergens in de WD-TV vinden waar je de firmware kan upgraden!
Alles gevolgd in de gebruiksaanwijzing maar dat mapje met firmware staat er bij mij (deze nieuwe versie) gewoon NIET.
Hoe kan dat???

Gr. Paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:30:
Ik heb dus sinds zaterdag ook een WD-TV, had me van tevoren goed ingelezen dacht ik, dus ik wist zijn beperkingen dacht ik....

-niet kunnen skippen (next) in een film/dvd, ik wil mijn hele dvd collectie op mijn usb-HDD's zetten en dan voornamelijk liveconcert-dvd's, het dan niet kunnen skippen naar de volgende track/het volgende nummer vind ik een ramp! En de oplossing met FF indrukken en dan next om vervolgens steeds 10 minuten op te schuiven vind ik waardeloos, erg jammer dat dit niet kan op deze WD-TV hoor.
-sommige van mijn geripte dvd's spelen in een keer letterboxed i.p.v. anamorph, ik heb een 1080p Pioneer Kuro en om dan i.p.v. anamorph letterboxed te moeten spelen en dan te moeten inzoomen om die brede koppen weg te krijgen gaat zeer ten koste van de kwaliteit! Ook weer erg jammer en wist ik helaas niet van tevoren.
-dan het voor elke film opnieuw moeten instellen van de native resolutie van het bestand (576p/720p of 1080p) om niet het scalen door de WD-TV te laten doen maar door mijn externe scaler vind ik ook slecht.

Voor de rest vind ik de beeldkwaliteit best wel goed, had dat niet verwacht en zou hem op zich willen houden als die eerder aangehaalde nadelen er niet inzaten.
Ik vind het zo apart dat bijna niemand valt over het feit dat je niet kan skippen naar het volgende hoofdstuk in een film. Ook dat van het wegvallen van de anamorphe optie in de dvd hoor ik bijna niemand over, misschien ben ik te kritisch voor de prijs van de WD-TV en moet ik alles op de koop toenemen?
Iig gaat deze weer terug naar Mycom, daar kun je binnen 8 dagen je produkt weer terugbrengen als het je niet bevalt gelukkig. :-)

Gr. Paul.
De meeste mensen hier gebruiken deze player alleen maar voor hun gedownloade MKV of AVI etc. Ik heb om dezelfde reden als jij de WD de deur uit gedaan, het maakt zijn beloftes niet waar en de ondersteuning is heel simpel waardeloos te noemen... my 2 cents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:33:
O ja, en dan nog wat:
ik heb schijnbaar een hele verse gekocht bij de Mycom: hij was al voorzien van de allernieuwste firmware 1.01.02.
Maar wat ik zeer vreemd vind: ik kan nergens in de WD-TV vinden waar je de firmware kan upgraden!
Alles gevolgd in de gebruiksaanwijzing maar dat mapje met firmware staat er bij mij (deze nieuwe versie) gewoon NIET.
Hoe kan dat???

Gr. Paul.
firmware update je door de firmware te downloaden en op een stick of hdd te zetten. dan vind je WD speler het vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvalks schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:40:
[...]

De meeste mensen hier gebruiken deze player alleen maar voor hun gedownloade MKV of AVI etc. Ik heb om dezelfde reden als jij de WD de deur uit gedaan, het maakt zijn beloftes niet waar en de ondersteuning is heel simpel waardeloos te noemen... my 2 cents..
OK, duidelijk.
En wat heb jij vervolgens gekocht? En popcornhour of die nieuwste HD Dune Prime?

Gr. Paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:53:
[...]

firmware update je door de firmware te downloaden en op een stick of hdd te zetten. dan vind je WD speler het vanzelf.
Ja, dat snap ik en ik had de nieuwste firmware al op de HDD gezet, maar kon dus geen firmware mapje vinden.
Of zou het zo zijn dat als de firmware uptodate is en/of de nieuwe firmware gelijk is aan degene die al op de WD-TV staat er simpelweg geen mapje firmware is omdat updaten dus geen zin heeft?
Kan iemand die net als ik een uptodate firmware heeft checken of hij bij het mapje firmware in de WD-TV kan komen?

Gr. Paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:54:
[...]

OK, duidelijk.
En wat heb jij vervolgens gekocht? En popcornhour of die nieuwste HD Dune Prime?

Gr. Paul.
Ik heb de Conceptronic CFULLHDMAi gekocht... wel wat duurder maar deze doet wat ie doen moet ;-) En... ook compact qua design...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:30:

...nog meer tekst.....
ik zit dan ook echt te twijfelen hem de deur uit te doen... dacht mezelf ook goed te hebben ingelezen
maar nog zoveel van die kleine kinderziektes (ook dat met die hoofdstukken inderdaad)
en dat met die afstandsbediening ik word er niet goed van! |:(

vind dit erg jammer van WD had toch wel wat meer van ze verwachte eigenlijk :(

[ Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 11-03-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren eigenaar van de WD-TV, waarvoor ik hem ga gebruiken:
  • Gedownloade series (House, Coldcase, Bones, Ghost Whisperer etc) kunnen kijken op HD
  • Af en toe een HD film downloaden en kijken
Gisteren kreeg ik de WD-TV binnen, de laatste 2 weken geen series gekeken omdat ik ze op mijn TV wou kijken via HD ipv S-video. Afijn, alles aangesloten en opgestart. De eerste drie formaten werden niet ondersteund of geen audio. Gelukkig een bekend probleem dus dat wordt omzetten!

Hierna alle series via Xvid4PSP opgezet naar .mkv, dit werkte wel en ik had geluid en prima beeld. Voor 170 euro heb ik de WD-TV en een 500gb hdd. Na het vele gevloek van gisteren vanwege het onverwacht converteren vind ik het toch een prima apparaat. De beeld kwaliteit is goed en op mijn LG32D3000 is het beeld prima te verhappen. 1080p wordt netjes afgespeeld en het geluid loopt goed.

Nu moet ik wel zeggen dat ik geen DVD films kijk, dus ik niet kan zien wat de prestaties daarvoor zijn. Enige jammere aan de WD-TV is dat er moet worden geconverteerd, maar 90 Euro tegenover 299 euro popcornhour vind ik een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 08:33:
Sinds gisteren eigenaar van de WD-TV, waarvoor ik hem ga gebruiken:
  • Gedownloade series (House, Coldcase, Bones, Ghost Whisperer etc) kunnen kijken op HD
  • Af en toe een HD film downloaden en kijken
Gisteren kreeg ik de WD-TV binnen, de laatste 2 weken geen series gekeken omdat ik ze op mijn TV wou kijken via HD ipv S-video. Afijn, alles aangesloten en opgestart. De eerste drie formaten werden niet ondersteund of geen audio. Gelukkig een bekend probleem dus dat wordt omzetten!

Hierna alle series via Xvid4PSP opgezet naar .mkv, dit werkte wel en ik had geluid en prima beeld. Voor 170 euro heb ik de WD-TV en een 500gb hdd. Na het vele gevloek van gisteren vanwege het onverwacht converteren vind ik het toch een prima apparaat. De beeld kwaliteit is goed en op mijn LG32D3000 is het beeld prima te verhappen. 1080p wordt netjes afgespeeld en het geluid loopt goed.

Nu moet ik wel zeggen dat ik geen DVD films kijk, dus ik niet kan zien wat de prestaties daarvoor zijn. Enige jammere aan de WD-TV is dat er moet worden geconverteerd, maar 90 Euro tegenover 299 euro popcornhour vind ik een goede deal.
Er moet niet geconverteerd worden hoor ;) Dat is toch echt een kwestie van de goede release downloaden :). Wat ik niet snap is dat House (zoals ik je stuk lees dus) niet afspeelt bij jou :? Zelf volg ik die serie ook en speel ze prima af op de WD TV. Wellicht een gare download?

Zelf gebruik ik deze altijd:

House.S05E12.720p.HDTV.x264-CTU (ff random episode gekozen ;) )

die werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 08:46:
[...]

Er moet niet geconverteerd worden hoor ;) Dat is toch echt een kwestie van de goede release downloaden :). Wat ik niet snap is dat House (zoals ik je stuk lees dus) niet afspeelt bij jou :? Zelf volg ik die serie ook en speel ze prima af op de WD TV. Wellicht een gare download?

Zelf gebruik ik deze altijd:

House.S05E12.720p.HDTV.x264-CTU (ff random episode gekozen ;) )

die werkt prima :)
Idd, De CTU releases doen het over het algemeen ook goed. Ik zag dat ik een WMVHD had gedownload...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinus schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:56:
[...]

de stomme fout die ik maakte is dat ik "gewone" iso's maakte en niet videoformat iso's

Jij net zo stom als ik ;) ???
Hahahaha.....nee, ik maar echt videoformat iso's. Heb je enig idee wat het zou kunnen zijn dan?
Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.