[Mediaplayer] WD TV - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste
Acties:
  • 234.223 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mealer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 08:16
Heb het kastje nu staan vanaf de kerst aan gesloten op een Samsung 40 inch Full HD met een 16Gb usb sticky. Mijn mening is dat als je weet wat je ermee kan en wat niet kan er niks aan de hand is. Gewoon niet downen wat je niet kan afspelen. Als je geen appels lust moet je ze ook niet kopen.

Mocht er een update komen waarmee de WDTV meerdere audioformaten of videoformaten ondersteunen zou dat natuurlijk heel mooi zijn.

Voor niet te veel geld staat er een mooie spulletje om de tv erbij.

Goed beeld en goed geluid, 100% tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Ik vind het niet ondersteunen van DVD menu´s toch zeer storend. Ik heb veel series geript vanaf dvd die gewoon niet normaal te bekijken zijn. Voor een mediaplayer naar mijn mening een enorme tekortkoming. Ik hoop dan ook dat hier een oplossing voor komt anders ga ik toch eens kijken naar een andere oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Dat is maar net hoe jij er mee omgaat.

Want je kunt ook per aflvering rippen / splitten, en het geheel in vob of iso op de hd zetten, zo heb je alsnog lossen aflveringen.
Het is iets meer werk, dat kan ik niet ontkennen, maar het werkt wel goed.

Voor dvd's heb ik persoonlijk niet de menu's nodig ( ISO works for me ), het gaat mij om de hoofdfilm of delen / aflveringen, no problemo.

En zoals eerder aangehaald, als je weet wat wel kan en wat niet dan is het een prima apparaat, je houdt er rekening mee, en als je dat doet kun je eigenlijk wel alles afspelen zonder problemen ( afhankelijk van hoe jij het gebruikt ).

Ik hoop dat er wel een nieuwe firmware komt, zodat het geheel toch meer af is, qua ondersteuning van formaten, dvd's menu's worden veel gevraagd, en ondanks dat ik er zelf goed mee kan leven zoals het nu is, zal ik niet ontkennen dat met menu's toch veel zaken aangenamer worden, en het maakt het gewoon af.
Ben benieuwd wanneer de nieuwe firmware komt en of die er komt? Ik denk zomaar dat ze om de twee maanden een firmware plannen ( hoop ik ;) ), beetje in de lijn van popcornhour releases.

We moeten maar afwachten wat er in de pijpleiding zit bij WD....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:12
GrandPuba schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:07:
Dat is maar net hoe jij er mee omgaat.

Want je kunt ook per aflvering rippen / splitten, en het geheel in vob of iso op de hd zetten, zo heb je alsnog lossen aflveringen.
Het is iets meer werk, dat kan ik niet ontkennen, maar het werkt wel goed.
Hoe kan ik het splitten van een multi episode dvd het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
DVD Shrink en / of dvd fab

http://dvdshrink.info/reauthor_basic.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Vooralsnog ben ik nog niet helemaal overtuigd. Alle Divx codecs werken uitstekend.

Maar mijn probleem, als een een WD Mybook 1TB NTFS aan de WD TV hangt duurt het eindeloos voordat hij de schijf herkent. Dit is pas nadat ik de 1.01 update heb gedaan, daarvoor deed hij het wel gewoon.
Hij herkent hem wel maar pas na lang zoeken. Als ik tijdens het zoeken de stekker eruit trek, dan geeft hij dat wel aan. Heb de schijf wel geformateerd van fat32 naar NTFS

De HD content van planet earth die ik vanaf die schijf afspeel wordt op sommige delen van het scherm als blokjes weergegeven, geen gezicht.
Codec: avc1

Op een Lacie schijf Fat32 speelt hij die content wel af.
Codec: h264

Ook jammer: geen DTS over hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een film :

Snowboard.09.That's.It.That's.All.720p.WMVHD.JJ157.WMV

Speelde af maar geen geluid

Omgezet naar mkv. met WMV converter.

En nu speelt hij hem niet af.

Wat doe ik fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
En welke formaat (compressie, encoder) heeft ie nu dan? Want alleen 'omzetten naar MKV' is bijna hetzelfde als alleen de extensie veranderen. Inhoudelijk veranderd er dan weinig aan het videoformaat.

[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 17-02-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij werkt dat programma voor geen meter.
Normaal als je je muis op de file houd, niet klikken alleen erboven houd

ziet je al vrij veel informatie bij film bestanden
bij de mkv file zie je alleen
type
grootte

Met welk programma moet ik dan de WMVHD omzetten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:01:

type
grootte

Nou lees dit topic eens zou ik zeggen. (je zou ook als zoekterm WMVHD kunnen gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 09:02
Dit is niet waar...
Zolang je een versterker er tussen hangt heb je gewoon DTS.
Ik heb mijn WDTV met niet meer dan een HDMI kabel aangesloten.

Het is bekend dat je een versterker nodig hebt met DTS ondersteuning om DTS werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:01:

type
grootte

Download en installeer media info, en vertel ons een welk codec aanwezig is voor video en welke voor audio?
Aangezien je vanaf een wmv file komt zal dit waarschijnlijk vc-1 zijn.

Een paar pagina's terug wordt hier nog uitgebreid over gesproken hoe je dit moet omzetten.
MKV met vc-1 video codec is een no-go op de wd hd-tv! je moet uiteindelijk op een ts / m2ts file uitkomen die de wd hd tv wel ondersteund voor vc-1.

Dus wmv audio stream rippen naar ac3 ( losse file )
vc-1 stream omzetten naar mkv ( alleen de video )

met tsmuxer of ( mkv tools not sure ) de losse files erin zetten dan naar een m2ts file en het zou moeten werken.

Vragen zijn altijd welkom.

Even geedit, door alle formaten even de weg kwijt....

[ Voor 7% gewijzigd door GrandPuba op 18-02-2009 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nier
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-12-2023
Waarom accepteert de wd hd soms wel vc-1 codec en soms niet?

want na het omzetten met super naar mkv (zonder audio) blijft het volgens mediainfo een vc-1 video?

ik heb namelijk problemen met het beeld en geluid na omzetten. geluid gaat voorlopen tov beeld.
probeer het nu anders op te lossen maar gaat nog niet helemaal soepel.

ps origineel is wmvhd

[ Voor 3% gewijzigd door nier op 18-02-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
nier schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:09:
Waarom accepteert de wd hd soms wel vc-1 codec en soms niet?
want na het omzetten met super naar mkv (zonder audio) blijft het volgens mediainfo een vc-1 video?

ik heb namelijk problemen met het beeld en geluid na omzetten. geluid gaat voorlopen tov beeld.
probeer het nu anders op te lossen maar gaat nog niet helemaal soepel.
WD ondersteund vc-1 wel maar alleen in bepaalde files zoals WMV ( Geluid wma pro nog niet ) en TS / M2TS, logisch zou zijn om het ook voor MKV te gaan ondersteunen.

Wat je zegt klopt, om er een ts / m2ts van de maken heb je een mkv nodig, want ts muxer ondersteund geen wmv als directe input.
Het geluid zet je om met xvid4psp naar ac3.
Je houdt door gebruik te maken van super ( als je de audiostream uitzet, en de videostream direct copy ) een losse video over in een mkv container met daarin de vc-1 codec uit je wmvhd bestand.

Probeer eens mkv tools voor het omzetten ipv tsmuxer, oogt exact hetzelfde, maar in sommige gevallen is de output beter, zoals bijvoorbeeld planet earth... zie paar pagina's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nier
oke bedankt ga ik dat eens proberen. ik heb al wat geprobeerd met mkvmerge, alleen heb dan dat de wd hd zegt unsupported format..(is dat ook degene die jij bedoelt in je 1na laatste zin?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
Ik heb:

mkv 23,9 fps 1080p
mkv 23,9 fps 720p

m2ts 1080p 23,9 fps

hoe moet de uitgang nu staan? gewoon op auto? of per file aanpassen?

Ofwel is de uitgang nu voor aansturen van de TV ingang of is die voor het uitsturen van signaal van de WD?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
nier schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:05:
oke bedankt ga ik dat eens proberen. ik heb al wat geprobeerd met mkvmerge, alleen heb dan dat de wd hd zegt unsupported format..(is dat ook degene die jij bedoelt in je 1na laatste zin?)
Ja, die melding zal idd komen doordat de vc-1 codec binnen de mkv container niet ondersteund wordt.
mkvmerge is naar mijn mening om dingen te mergen naar een mkv of meerdere mkv's, daar heb je niets aan als de vc-1 codec binnen de mkv niet ondersteund wordt.

Als er nog vragen of problemen zijn hoor ik het graag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Martinus schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:06:
Ik heb:

mkv 23,9 fps 1080p
mkv 23,9 fps 720p

m2ts 1080p 23,9 fps

hoe moet de uitgang nu staan? gewoon op auto? of per file aanpassen?

Ofwel is de uitgang nu voor aansturen van de TV ingang of is die voor het uitsturen van signaal van de WD?
Wat voor tv / lcd heb je? als je een lcd full hd hebt kun je hem op 1080P @ 50 zetten ( 60 = ntsc ) en een paar files afspelen en kijken hoe het gaat.
Ik kreeg door wel vast in te stellen binnen de menu's en films veel betere kleuren ( helderder ) ( dit was op 1080i @ 50 )

Als je problemen krijgt met een file, kun je alsnog weer switchen naar AUTO.

Het gaat dus echt om de output van de wd hd tv naar je tv / lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nier
Klopt want audio had ik al omgezet naar ac3. Ligt puur aan de video. De ts muxer doet meestal goed zn werk, zo heb ik al een aantal gedaan maar bij deze wmvhd helaas nog niet.(maak er maar 2 van! zojuist een andere omgezet naar ts ook deze heeft zelfde probleem maar nu al na zn 15 minuten)

werkwijze:
Met Super copystream, wmv naar mkv container(video blijft vc-1)
Met XviD4PSP audio van wma-3 naar ac-3.
Met TSmuxeR, ts file muxen met hierboven genoemde video/audio files.

Probleem wat optreed is dat het geluid gaat voorlopen steeds vanaf het zelfde punt in de film, rond de 45min.

Enig idee waarom? ik weet dat het origineel goed gelijk loopt ook tov de ondertiteling.
Misschien door een sampling fout en dat het geheel vanaf daar uit maat loopt?

bedankt alvast

[ Voor 8% gewijzigd door nier op 18-02-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
GrandPuba schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:31:
[...]

Wat voor tv / lcd heb je? als je een lcd full hd hebt kun je hem op 1080P @ 50 zetten ( 60 = ntsc ) en een paar files afspelen en kijken hoe het gaat.
Ik kreeg door wel vast in te stellen binnen de menu's en films veel betere kleuren ( helderder ) ( dit was op 1080i @ 50 )

Als je problemen krijgt met een file, kun je alsnog weer switchen naar AUTO.

Het gaat dus echt om de output van de wd hd tv naar je tv / lcd.
Als ik je goed belees, gaat het dus om wat de TV aankan? en dus niet hoe de bron is en doorgestuurd word?

Ik zal je tip straks eens proberen, heb allelei materiaal op de hdd dus ff kloten ;)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Martinus,

Zo ben ik wel te werk gegaan, maar sommigen kiezen ervoor om het auto te zetten, en het apparaat zelf te laten kiezen, bij velen kwam dit de playback ten goede ( haperingen en stotteringen in beeld ) en volgens mij vooral met dts geluid als ik me niet vergis.

Dat ik hier mee ging klooien kwam ik erachter dat de kleuren veel beter waren op 1080i @ 50 / 60, veel prettiger, en zo heb ik het laten staan, ondervind geen problemen met full hd films.

Ik heb hier namelijk ook naar gevraagd, maar toen ook maar enkele reactie op gehad, dus zelf gaan klooien....

Zoals jij zegt over source file heb ik dat nooit gebruikt, echt puur voor de output naar de tv zelf.

[ Voor 22% gewijzigd door GrandPuba op 18-02-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Probeer eens mkv tools.

Ik ben zelf ook eens aan het klooien geweest, soms loop je met wmvhd toch tegen bepaalde problemen aan.
Heb dit met een harry potter mkv gehad, en kreeg het niet goed! beeld te langzaam, geluid van de film wel optijd ( wel goed aantal fps etc. niet goed gekregen, bij planet earth wmv waren er ook soortgelijke problemen, geluid voor de ondertiteling.

Check eens de reframes van de vc-1 mkv, misschien dat hij hierdoor achter gaat lopen wellicht.
Hier kun je op andere forum ( zie pagina 1 ) nog wel e.a. aan info over vinden om de reframes terug te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nier
Nou precies wat je zegt, harry potter ben ik nu mee bezig beide 720p. (goblet of fire en order of the phoenix, eerste drie delen werken prima)

[ Voor 12% gewijzigd door nier op 18-02-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
nier schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:14:
Nou precies wat je zegt, harry potter ben ik nu mee bezig beide 720p. (goblet of fire en order of the phoenix, eerste drie delen werken prima)
Ik had het met het eerste deel 1080P Mkv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nier
GrandPuba schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 15:51:
[...]

Ik had het met het eerste deel 1080P Mkv
Op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Nee, helaas.... met geen mogelijk goed te krijgen, dus weg gegooid... ben er een paar dagen mee bezig geweest als zijnde project om iets werkend te krijgen.... achteraf had ik de frame drop wel eens kunnen checken en kunnen verminderen eventueel.... maar geen zin in, andere versie was wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nier
En een heel ander formaat ervan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
nier schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 17:24:
En een heel ander formaat ervan maken?
Dat kan natuurlijk, maar kost veel te veel tijd om te encoden, ik ben sneller met een andere versie binnenhalen als het omzetten ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dat zou ik dan maar doen en in het vervolg ook meteen. Zoals al eerder gezegd alhier; je weet in principe wat je in huis haalt met de WD-TV en welke formaten hij feilloos afspeelt. Richt daar je download strategie dan gewoon naar, heb je al dit gedoe ook niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrandPuba schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 09:07:
[...]

Download en installeer media info, en vertel ons een welk codec aanwezig is voor video en welke voor audio?
Aangezien je vanaf een wmv file komt zal dit waarschijnlijk vc-1 zijn.

Een paar pagina's terug wordt hier nog uitgebreid over gesproken hoe je dit moet omzetten.
MKV met vc-1 video codec is een no-go op de wd hd-tv! je moet uiteindelijk op een ts / m2ts file uitkomen die de wd hd tv wel ondersteund voor vc-1.

Dus wmv audio stream rippen naar ac3 ( losse file )
vc-1 stream omzetten naar mkv ( alleen de video )

met tsmuxer of ( mkv tools not sure ) de losse files erin zetten dan naar een m2ts file en het zou moeten werken.

Vragen zijn altijd welkom.

Even geedit, door alle formaten even de weg kwijt....
Dat is dus teveel werk voor 1 film.

De video stroom was VC-1
audio WMA3
Was een Xbox360 film.

Ik heb hem nu al gevonden in blue ray formaat, nu doet hij het wel met geluid,.

ieder geval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nier
GrandPuba schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 17:26:
[...]

Dat kan natuurlijk, maar kost veel te veel tijd om te encoden, ik ben sneller met een andere versie binnenhalen als het omzetten ervan.
Dat is waar. Voor mij is het ook sneller om een andere binnen te halen, heb er alleen nog geen kunnen vinden met nl sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nier
kaajee schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 17:44:
Dat zou ik dan maar doen en in het vervolg ook meteen. Zoals al eerder gezegd alhier; je weet in principe wat je in huis haalt met de WD-TV en welke formaten hij feilloos afspeelt. Richt daar je download strategie dan gewoon naar, heb je al dit gedoe ook niet!!
Handig zn strategie

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:27
nier schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:39:
Klopt want audio had ik al omgezet naar ac3. Ligt puur aan de video. De ts muxer doet meestal goed zn werk, zo heb ik al een aantal gedaan maar bij deze wmvhd helaas nog niet.(maak er maar 2 van! zojuist een andere omgezet naar ts ook deze heeft zelfde probleem maar nu al na zn 15 minuten)

werkwijze:
Met Super copystream, wmv naar mkv container(video blijft vc-1)
Met XviD4PSP audio van wma-3 naar ac-3.
Met TSmuxeR, ts file muxen met hierboven genoemde video/audio files.

Probleem wat optreed is dat het geluid gaat voorlopen steeds vanaf het zelfde punt in de film, rond de 45min.

Enig idee waarom? ik weet dat het origineel goed gelijk loopt ook tov de ondertiteling.
Misschien door een sampling fout en dat het geheel vanaf daar uit maat loopt?

bedankt alvast
Dit probleem is ook al eerder aan bod gekomen, ik had er ook last van. Iemand gaf toen de suggestie om in TsMuxer de framerate handmatig in te stellen (dus niet de default uit de picklist) op de framerate van het bronbestand. Meestal is dat 23.976, dit kun je opvragen m.b.v. Mediainfo.
Ik heb op deze manier verschillende bestanden omgezet en heb nu geen last meer van deze vertragingen, behalve bij een film, maar daar was ook opeens het einde weg. (d'r zal wel iets fout gegaan zijn bij extracten o.i.d. :/ )

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:36
Hi everyone, It's been awhile!

I've been busy launching our new My Book World Edition - home network storage. But don't worry... the development and test teams has been working on coding and testing our new firmware. I will keep everyone posted and let you know when it's ready. No promises but I will try and post a download link to the AVSForum users before we go live globally. So you can be first

-ScottWD
Toch nog een kleine update van het WD development team. Er wordt dus thank god toch nog aan gewerkt. Ik hoop dat we voor maart nog verrast zullen worden.

Verwijderd

sjekneck schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:25:
[...]

Toch nog een kleine update van het WD development team. Er wordt dus thank god toch nog aan gewerkt. Ik hoop dat we voor maart nog verrast zullen worden.
En er wordt erbij verteld dat ze aan het testen zijn. Ik hoop voor maart dat die firmware er is.
Dit was ook nog een vraag en antwoord

Nas WD harddrive , can it work with WD TV
Just saw on Engadget that WD has released a mybook with NAs, maybe it can work with WD TV, then we finally have a networked media player

There is a good chance

--------------------------------------------------------------------------------
Last edited by ScottWD; Today at 12:02 AM.. Reason: .

Jammer, want die NAS 750 Gig was voor 99 euro te koop bij Ibood

• GrandPuba
[...]

Wij wachten met spanning af, goed om te horen dat ze bezig zijn, ik ben erg benieuwd! net als naar de My Book World Edition - home network storage! zou erg leuk zijn als die werkt icm de wd hd tv.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 22:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

er zijn toch ook duurdere WD HD TV players die die (network)functie wel hebben, en was het niet een beperking in de USB ports, dat het niet werkt!? Verwacht dat ze het niet willen, daarvoor koop je maar de duurdere variant...

(just my 2 cents)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• GrandPuba
sain onez schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:45:
er zijn toch ook duurdere WD HD TV players die die (network)functie wel hebben, en was het niet een beperking in de USB ports, dat het niet werkt!? Verwacht dat ze het niet willen, daarvoor koop je maar de duurdere variant...

(just my 2 cents)
Ken het apparaat wel?
Er is maar 1 versie wd hd tv op de markt....
popcornhour heeft wel verschillende media spelers wellicht dat je daar mee in de war bent.
2 usb poorten die tegelijkertijd kunnen werken en voldoende voeding leveren om twee passports te laten werken.
Geloof iig niet dat er een beperking is in de usb poorten.
Het lijkt mij juist wel slim om een andere drive die usb en lan tegelijker tijd kunnen op de markt te zetten, hier is inmiddels toch wel een aardig segment voor... qua mediaspelers... ( nou ja segment, er is wel vraag naar iig )

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

dont get me wrong, ik heb er zelf een, maar heb de laatste dagen beide topics met veel vermaak zitten lezen, en meende dat een lan functie niet weggelegd is voor dit type usb.. of het één of het ander.. maar niet beide...

daardoor werken de mass storage devices met lan functie toch niet.. ?! ( of alleen als mass storage device) :? :X

1st page van dit topic: kaajee in "[Mediaplayer] WD TV - deel 2"

[ Voor 12% gewijzigd door SAiN ONeZ op 19-02-2009 17:26 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Hij zal ongetwijfeld al ergens beantwoord zijn, maar ik vind hem niet en stel daarom toch maar m'n vraag :)

Speelt ie nou ook AVCHD bestanden af? Ben er 1 aan het binnenhalen, een avchd van ongeveer 8.5 gig groot. Zijn deze problemen een probleem? Audio is ac3 dus moet geen probleem opleveren.

BVD!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17
[...]

Wel heel erg leuk dat de Scott aan zn community werkt door eerst de firmware te posten op het AVS forum. Het is een klein gebaar maar maakt toch het verschil. Die man snapt hoe public relations werken! :)

KKannie wachten! :9~

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 20:16:
Hij zal ongetwijfeld al ergens beantwoord zijn, maar ik vind hem niet en stel daarom toch maar m'n vraag :)

Speelt ie nou ook AVCHD bestanden af? Ben er 1 aan het binnenhalen, een avchd van ongeveer 8.5 gig groot. Zijn deze problemen een probleem? Audio is ac3 dus moet geen probleem opleveren.

BVD!
bij mij wel, werkt als een zonnetje.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
sain onez schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:25:
dont get me wrong, ik heb er zelf een, maar heb de laatste dagen beide topics met veel vermaak zitten lezen, en meende dat een lan functie niet weggelegd is voor dit type usb.. of het één of het ander.. maar niet beide...

daardoor werken de mass storage devices met lan functie toch niet.. ?! ( of alleen als mass storage device) :? :X

1st page van dit topic: kaajee in "[Mediaplayer] WD TV - deel 2"
Jij hebt het over duurdere western digital hd tv spelers, en die zijn er niet behalve deze ( unnetworked media tank ), wil je dat wel dan moet je kiezen voor een andere apparaat ( networked media tank zoals bijvoorbeeld de popcornhour of conceptronic etc. )
Er is geen wd hd tv met LAN aansluiting, en die zal er denk ik ook nooit komen ivm hun usb disks.

Wel zouden ze een apparaat zoals de my book world edition nas, zo kunnen maken dat deze ook media beschikbaar kan maken via usb, vooralsnog kan hij alleen extra media via USB aanbieden via de NAS.

Maar misschien begrijp ik je hele vraag / insteek wel verkeerd.

Een NAS die ook usb aansluiting heeft, zou eventueel gebruikt kunnen worden om te voeden met media via lan en beschikbaar te maken via usb op de wd hd tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Heb me eigenlijk niet verdiept of er daadwerkelijk andere HD players van WD zijn die het wel kunnen, maar die apparaten die het wel kunnen zijn voor een andere doelgroep en prijssegment..

Dit haal ik weer uit de startpost:
- Geen netwerkmogelijkheden (hoogstwaarschijnlijk ook niet via omwegen zoals NAS en USB-LAN)

ook lees ik dit op de 1e pagina: handig om te vermelden dat dit (vrijwel zeker) niet gaat werken; de NASsen kunnen niet tegelijk NASsen en USBen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Met een custom firmware heeft de WD TV netwerksupport.

http://www.avsforum.com/a...ead.php?t=1100062&page=11

Gebruik op eigen risico natuurlijk.Mensen hebben het open-source gedeelte van de firmware aangepast om dit voor elkaar te krijgen. Je hebt dan een USB-to-RJ45 convertor nodig. Liefst 1 met een kabeltje.
Video afspelen werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door jmk op 21-02-2009 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
jmk schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 08:15:

Gebruik op eigen risico natuurlijk.Mensen hebben het open-source gedeelte van de firmware aangepast om dit voor elkaar te krijgen. Je hebt dan een USB-to-RJ45 convertor nodig. Liefst 1 met een kabeltje.
Video afspelen werkt.
Dat is veelbelovend. Ik vermoed dat die jongens in de toekomst alles wel werkend zullen krijgen. Aangezien de WD TV op een Linux firmware draait, zullen er zich veel hobbyisten over gaan buigen, om nog meer uit deze player te halen.
Ik heb zelf een Asus en een Linksys router die beide op custom firmware draaien. Daardoor hebben ze een schat aan extra features gekregen.

Nog even over welke formats nu wel en niet worden afgespeeld. Wellicht is het handig een overzichtje in de OP te maken, wat nu wel of niet draait. Dit alleen i.v.m. de eerder besproken "downloadstrategie".
In de nieuwsgroepen of FTD posts zie je vaak aanduidingen voor HD formats zoals "720p (XBox360)" of "1080p (PS3)" (willekeurige voorbeelden). Het zou fijn zijn meteen te weten wat wel en niet draait.
Ik zeg er al meteen bij dat ik daar niet de persoon voor ben, aangezien ik pas een week of twee een (gelukkige) bezitter ben en geen enkel verstand van video heb. Mijn doel is, als velen, HD content downloaden en gaan met die banaan. Geen ingewikkelde en tijdrovende conversies of bewerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:36
Masimo schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 09:43:
[...]

Dat is veelbelovend. Ik vermoed dat die jongens in de toekomst alles wel werkend zullen krijgen. Aangezien de WD TV op een Linux firmware draait, zullen er zich veel hobbyisten over gaan buigen, om nog meer uit deze player te halen.
Ik heb zelf een Asus en een Linksys router die beide op custom firmware draaien. Daardoor hebben ze een schat aan extra features gekregen.

Nog even over welke formats nu wel en niet worden afgespeeld. Wellicht is het handig een overzichtje in de OP te maken, wat nu wel of niet draait. Dit alleen i.v.m. de eerder besproken "downloadstrategie".
In de nieuwsgroepen of FTD posts zie je vaak aanduidingen voor HD formats zoals "720p (XBox360)" of "1080p (PS3)" (willekeurige voorbeelden). Het zou fijn zijn meteen te weten wat wel en niet draait.
Ik zeg er al meteen bij dat ik daar niet de persoon voor ben, aangezien ik pas een week of twee een (gelukkige) bezitter ben en geen enkel verstand van video heb. Mijn doel is, als velen, HD content downloaden en gaan met die banaan. Geen ingewikkelde en tijdrovende conversies of bewerkingen.
Misschien is dat wel een idee, maar deze rips zijn meestal bedoeld voor PC of PS3 en werken niet zomaar op elke mediaplayer. maar:

Xbox 360 = Bijna Altijd WVC-1 video en WMA PRO 9 of 10 Audio. WMV container.
PS3 = Bijna Altijd X264/AVC en DD5.1 of DTS Audio, in MPEG container

Scenereleases moeten altijd: X264/AVC zijn met DD5.1 of DTS, en in MKV container

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ja, met dit soort info komen we er wel. THX.
Je snapt natuurlijk wel wat ik bedoel. De meesten willen geen expert in video re-encoding, subtitle ripping, container-kunde :+ , etc worden om te genieten van de WD TV.

[ Voor 53% gewijzigd door Masimo op 21-02-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb net mijn WDTV binnen. Eerste indruk goed. Direct update er op gezet, ging vlekkeloos.

Ik loop nu wel tegen het volgende aan: als ik onder 'music' de icoon 'album' selecteer, gebeurt er drie seconden niets waarna hij opnieuw opstart. Heel erg waardeloos, want alleen via album kan ik (ga ik vanuit) al mijn muziekbestanden gesorteert op album terugvinden.

Hebben anderen dit probleem ook en is er een oplossing voor handen?

Edit: ik kom er nu net achter dat dit probleem niet bij mijn usb stick voorkomt (8gb met 1 cd aan nummers met album benoeming). Het gebeurt wanneer ik mijn externe hd (freecom 400gb) aangesloten heb. Het maakt niet uit in welke usb-poort.

[ Voor 21% gewijzigd door intruder1400 op 21-02-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Ik dacht laat ik naar aanleiding van wat hier gezegd is een mini-guide schrijven over welke releases je wel kunt downloaden voor de WD TV en welke niet. Hopelijk hebben jullie er wat aan :)

De WD TV™ Download-Strategie Guide

Door: Davidshadow13

Omdat er veel mensen zich afvragen welke formaten je nu wel, en welke formaten je nu niet vlekkeloos afkunt spelen op de WDTV zonder re-coden en omzetten. Dacht ik laat ik deze guide schijven dan weet iedereen meteen welke releases hij of zei moet downloaden.

Welke formaten speelt de WD TV af?

Volgens officiële gegevens van WD speelt de WDTV de volgende video codecs af: MPEG-4/AVC; Xivd; MPEG-1; MPEG-2; WMV9; WVC1; H.264. De volgende audio codecs zijn ondersteunt: MP3; WMA; OGG; WAV/PCM/LPCM; FLAC; AC-3; AAC. De WD TV heeft een Dolby Digital decoder aan boord, maar geen DTS decoder. Dus een bestand met een DTS track zal niet goed kunnen worden afgespeeld tenzij de WDTV verbonden is met een reciever die wel een DTS decoder heeft. Verder kan de WD TV de volgende containers afspelen.AVI; .MKV; . MOV; .MPG; .TV; .MTS; .WMV. Veder word Dolby Digital 5.1 downgemuxed naar 2.0. Als de WD TV niet is aangesloten op een Dolby Digital 5.1 recviever.

Welke releases kan ik downloaden?
De releases die je kunt downloaden hangt af van de gebruikte codecs en containers. Ik zal hieronder een paar voorbeelden geven van de meeste soorten releases die je kunt afspelen op een WDTV.

Scenereleases HD = Alle scenereleases in HD moeten altijd in X264 zijn. Dus MPEG-4/AVC. Veder hebben de meesten een DTS track en sommige een Dolby Digital track. Hier moet je dus goed op letten. Verder zal elke releases die niet ‘nuked’ is gewoon afspelen. Op www.zerosec.ws en op www.scenereleases.info kun je kijken welke films door de scene gereleased zijn. Alle series die door de scene gereleased worden in 720p kun je altijd afspelen.

Scenereleases DVDRip = Deze releases kunnen altijd worden afgespeeld. Gebruiken de Xvid codec en .avi container. Bevat meestal een Dolby Digital (AC-3) track en soms MP3.

FTD PS3 HD = Deze releases zijn in MPEG-4/AVC video codec in .MTS of .MPG formaat. Meestal met Dobly Digital 5.1 track en soms met DTS track.

FTD MP4 = Deze releases kun je meestal ook afspelen hebben de MPEG-4 codec en zijn in .MOV formaat meestal met AAC audio.

FTD Divx = Al deze releases kun je gewoon afspelen, meestal Xvid codec en MP3 audio.

Deze releases kun je zonder problemen downloaden. Sommige andere zullen problemen vertonen zoals: FTD WMV en FTD MPG releases. Ook FTD Xbox 360 HD releases een de meeste AVCHD releases kunnen niet worden afgespeeld. Even als ‘nuked’ scenereleases. Ik hoop dat je nu beter kunt bepalen welke releases je download zodat je in het vervolg alles gewoon kunt afspelen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Laatst online: 07-08 16:07
Heel goed!
Alleen zou ik bij FTD PS3 HD niet scrhrijven dat alleen DD5.1 gaat, ik weet wat je bedoelt maar je hebt de mensen er al op gewezen dat ze een DTS decoder moeten hebben voor DTS dus ik zou deze regel weglaten.
"Alleen degene met Dobly Digital track kunnen worden afgespeeld."
En nog een klein typfoutje, eerste woord, zin 2 van Scenereleases HD.

Voor de rest een prima uitleg, misschien linkje/copypaste in de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Davidshadow13 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 13:06:
...
Scenereleases HD = Alle scenereleases in HD moeten altijd in X264 zijn. Dus MPEG-4/AVC. Veder hebben de meeste een DTS track en sommige een Dolby Digital track. Hier moet je dus goed op letten. Verder zal elke releases die niet ‘nuked’ is gewoon afspelen. Op www.zerosec.ws en op www.scenereleases.info kun je kijken welke films door de scene gereleased zijn. Alle series die door de scene gereleased worden in 720p kun je altijd afspelen.
Dat is pas info! :)

Goed initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Many thanks _/-\o_ . Duidelijkheid voor leken in de formats wir-war
Wellicht goed om deze guide aan de TS toe te voegen.

[ Voor 84% gewijzigd door Masimo op 21-02-2009 20:21 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Pap3rclip schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 17:13:
Heel goed!
Alleen zou ik bij FTD PS3 HD niet scrhrijven dat alleen DD5.1 gaat, ik weet wat je bedoelt maar je hebt de mensen er al op gewezen dat ze een DTS decoder moeten hebben voor DTS dus ik zou deze regel weglaten.
"Alleen degene met Dobly Digital track kunnen worden afgespeeld."
En nog een klein typfoutje, eerste woord, zin 2 van Scenereleases HD.

Voor de rest een prima uitleg, misschien linkje/copypaste in de TS?
Is inmiddels gefixed ;)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik sinds kort ook deze media-speler en hij bevalt prima. Nu heb ik nog 1 vraag. Het lukt bij mij niet om een iso af te spelen. Het beeld blijft op zwart. Heb ik geen geduld of moet ik de iso's wel eerst uitpakken. Of wacht ik gewoon niet lang genoeg.

Tia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

Volgens mij kan de WD geen ISO files afspelen. Dat lukt zelfs VLC niet altijd :)
*correctie* ISO speelt ie prima :>

Ik heb het apparaatje nu ook een weekje in bezit. Prachtige gadget, en speelt kwa video ongeveer alles behalve OGG. Echter, ik heb teveel dingen (anime series) die unsupported audio geven. Gekeken met Gspot welke codecs het zijn. Veelal Windows Media Audio 9 / 10 pro die roet in het eten gooit. Gspot kan van sommige MKV's niet eens bepalen welke codecs gebruikt worden. Gelukkig hangt ie aan een DD5.1 / DTS receiver via SPDIF, dus ik zal beter moeten opletten tijdens downloaden. Ik hoop dat met toekomstige firmware de supported audio nog beter word! Ik heb ook bij een aantal films dat het geluid af en toe wegvalt. Dan kijk ik naar de versterker en zie ik dat het DTS signaal knippert. Slechte output?

[ Voor 12% gewijzigd door SveNRG op 22-02-2009 22:44 ]

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 12:50:
Zelf heb ik sinds kort ook deze media-speler en hij bevalt prima. Nu heb ik nog 1 vraag. Het lukt bij mij niet om een iso af te spelen. Het beeld blijft op zwart. Heb ik geen geduld of moet ik de iso's wel eerst uitpakken. Of wacht ik gewoon niet lang genoeg.

Tia
iso's werken hier prima, maak je ze zelf? of download je deze?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Niet online
Kan ik ook sneller vooruitspoelen dan 16x? Erg lastig zo als ik naar het midden van een film wil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:58

Rub3s

+3 , omdat het kan

op 16x zetten en dan de skip/next button gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Martinus schreef op zondag 22 februari 2009 @ 21:23:
[...]

Hier ook al, vooral die nl subbed dvds lenen zich er prima voor en worden zo ook verspreid... :?

nevermind, wel de edits lezen :X

Wat moet ik bij het begrip inputlag verstaan, wil me WD HD player via toslink aan me versterker gaan hangen en met hdmi me full hd tv gebruiken, zijn hier settings voor, of hoef ik dat niet te verwachten?!

[ Voor 30% gewijzigd door SAiN ONeZ op 23-02-2009 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in een paar dagen tijd de WD TV al 2 keer moeten resetten!! de eerste keer omdat 1 van de 2 USB-poorten niet meer herkend werd; de tweede keer omdat hij geen enkel bestand meer kon weergeven. na een reset werkt alles weer maar ben je wel alle instellingen kwijt (ook het geheugen van tot waar je in een film gekomen was)
Heeft iemand dezelfde problemen?
mss heeft het er mee te maken, maar ik trek de USB-kabel los als de WD uitstaat. kan dat kwaad? ik vind het ejecten zo omslachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 09:02
De Eject functie is er niet voor niks dunkt me.

De WDTV schrijft ook ingo weg naar de HDD, ik zou dus gewoon de Eject functionalieit gebruiken en kijk dan is of je probleem nog terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinus schreef op zondag 22 februari 2009 @ 21:23:
[...]

Ik download ze en kijk dan eerst welke bestanden er in zitten met power-iso. Daarna zet ik de iso's op de wd. Dan blijft het beeld zwart. Maar ik zal het nog eens proberen en dan misschien wat langer geduld uitoefenen. Hoe lang duurt het bij jou voor de iso begint af te spelen?
sain onez schreef op maandag 23 februari 2009 @ 01:07:
[...]

Hier ook al, vooral die nl subbed dvds lenen zich er prima voor en worden zo ook verspreid... :?

...

Wat moet ik bij het begrip inputlag verstaan, wil me WD HD player via toslink aan me versterker gaan hangen en met hdmi me full hd tv gebruiken, zijn hier settings voor, of hoef ik dat niet te verwachten?!
Inputlag, merk ik weinig van. Heb het ook zo aangesloten zoals jij wilt. Hdmi naar Tv en de optische toslink naar de home cinema.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Rub3s schreef op zondag 22 februari 2009 @ 23:49:
op 16x zetten en dan de skip/next button gebruiken
Of FF en dan de skip button, je skipt dan 10 minuten vooruit.
Je hoeft niet per definitie op 16 x FF te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 11:45:
[...]

Ik download ze en kijk dan eerst welke bestanden er in zitten met power-iso. Daarna zet ik de iso's op de wd. Dan blijft het beeld zwart. Maar ik zal het nog eens proberen en dan misschien wat langer geduld uitoefenen. Hoe lang duurt het bij jou voor de iso begint af te spelen?
Pak die iso's eens uit, en daarna opnieuw inpakken met nero en de imagewriter.
Welke firmware draai je?

Hier werkt het namelijk prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hader
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-08 17:44
Eximius schreef op maandag 23 februari 2009 @ 11:01:
De Eject functie is er niet voor niks dunkt me.

De WDTV schrijft ook ingo weg naar de HDD, ik zou dus gewoon de Eject functionalieit gebruiken en kijk dan is of je probleem nog terugkomt.
Je kan de HDD gewoon verwijderen als de WDTV uit staat zonder eerst gebruik te hebben gemaakt van de eject functionaliteit.. De eject functie is er alleen daar als je een USB HDD wilt wisselen terwijl de WDTV aan staat. Als je de WDTV gewoon uit zet stuurt hij een "Commit" commando naar de HDD voordat de WDTV uit gaat. Dit commit commando zorgt ervoor dat alle data in buffer naar HDD wordt geschreven. Dit is identiek aan de functionaliteit op de PC; als je een programma naar USB HDD hebt geschreven, en je rukt de USB kabel eruit is er een kans dat dat programma niet op de HDD terecht is gekomen maar in de cache die ineens spanningsloos is geworden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door hader op 23-02-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook de WD HD media player in huis gehaald en ben er wel blij mee tot nu toe :) Ik heb alleen eerst wel met de harde hand wat dingen moeten ondervinden ;) (wilde het allemaal te graag zelf uitproberen natuurlijk). Ik heb echter nog wel een probleem waar ik nog niets over heb gevonden:

- Regelmatig zegt de mediaplayer dat de mappen op mijn externe harddisk (in dit geval een WD My book 1TB) leeg zijn. Het maakt dan niet uit of ik naar photo, video of music ga (ik heb de media library functie uit staan, hoewel er nog steeds op de hd een mapje .wd_tv verschijnt met een database file erin :| ) als ik dan mijn USB2 drive selecteer wordt het heel even zwart (fade) en dan krijg ik te zien "This folder is empty". Dit is echt heel raar en daarnaast nogal frustrerend, meestal lukt het wel als ik hem opnieuw aansluit maar dan duurt het weer even voordat hij alles heeft gevonden. Waarom is dat eigenlijk sowieso zo? Waarom kan ik niet gewoon meteen na het insluiten binnen mijn folderstructuur op de externe hd navigeren naar de bestanden die ik wil afspelen. Dat scheelt mij een hoop tijd, ik weet toch wel waar ik wezen moet. Ik snap daarnaast niet waarom hij zegt dat de folders leeg zijn, net nog een film gekeken dat verliep vlekkeloos (op de achterliggende subs na) maar toen ik daarna op de home button drukte om vervolgens nog even een stukje van een serie te kijken, zei het apparaat opeens weer "This folder is empty". Reden voor mij om het apparaat uit te zetten...

Ook vroeg ik me af als ik de .srt bestanden dus in de container plaats (als ik het zo goed zeg), loopt hij dan altijd helemaal sync? Ik had net met de achterliggende subs namelijk het idee dat hij over de tijd heen steeds meer begon achter te lopen en soms juist weer voorlag :? Ook zag ik bij de subs telkens de code "&nbsp" in beeld staan, ligt dat aan het .srt bestand of aan de 'onmogelijkheid' van het apparaat om deze code niet te weergeven?

Alvast bedankt als iemand me hierbij zou kunnen helpen, verder echt een top apparaat wat precies doet wat ik wil _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrandPuba schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:59:
[...]

Pak die iso's eens uit, en daarna opnieuw inpakken met nero en de imagewriter.
Welke firmware draai je?

Hier werkt het namelijk prima!
Uiteraard heb ik de laatste firmware er op staan..:-) Maar op zich is het niet echt een probleem. Ik vroeg het me alleen af of het aan mij ligt..:-) Zal het bij volgende iso's weer gaan proberen en kijken of het dan wel werkt..

Thanks voor de aandacht..;p
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 23:57:
...

- Regelmatig zegt de mediaplayer dat de mappen op mijn externe harddisk (in dit geval een WD My book 1TB) leeg zijn. ...
Meen ergens gelezen te hebben dat hij wat moeite heeft met 1T. Misschien dat je er eens twee partities van 500GB van moet maken? het kan zijn dat ik onzin vertel..beschouw dit dan als zijnde niet geschreven..:-)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:49
Helaas dat er geen netwerk mogelijkheid opzit.. Dat word anders de hele tijd op en neer lopen met de externe hdd :P Verder is deze prijs tenminste wel goed... een nmt kost toch al een 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

jmk schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 08:15:

Video afspelen werkt.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6640

zo'n kabeltje dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Nee da's een setje om usb te verlengen......dat staat er toch ook gewoon bij?
"This USB 1.0 Extension adapter allows you to connect your USB device to your computer at a distance of up to 150ft with the help of a Cat5/Cat5e/Cat6 patch cable (RJ45 Cat5 Cable sold separately). "

deze, deze, deze of deze.

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_10414_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oester83
  • Laatst online: 16-08 18:39
Is er dan een mogelijkheid om externe srt bestanden af te spelen ?
Ik vind het verdomd onhandig dat al mijn srt moeten gerenamed worden en in de zelfde map moeten staan ...

bij de soort gelijke iomega drive is dit niet het geval ( je kan een srt selecteren...)

If they took al the porn of the net , there would be one site left : www.bringbacktheporno.com

• Windom Earle
Oester83 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 18:27:
Is er dan een mogelijkheid om externe srt bestanden af te spelen ?
Ik vind het verdomd onhandig dat al mijn srt moeten gerenamed worden en in de zelfde map moeten staan ...

bij de soort gelijke iomega drive is dit niet het geval ( je kan een srt selecteren...)
Ja, je kan natuurlijk overal wel over gaan klagen. Feit is: srt's werken en het enige dat je er voor moet doen is het in dezelfde map zetten, en misschien renamen ..... is dat nou zo veel werk??
Waarschijnlijk kost het je meer tijd als je via het menu van de WD TV een bestand moet gaan selecteren in een andere map, het lijkt me sterk dat je daar echt blij van gaat worden ... :/

• empyreum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 12:19
Meen ergens gelezen te hebben dat hij wat moeite heeft met 1T. Misschien dat je er eens twee partities van 500GB van moet maken? het kan zijn dat ik onzin vertel..beschouw dit dan als zijnde niet geschreven..:-)
Hier is een nieuwe firmware-update 1.01.02: http://support.wdc.com/pr....asp?groupid=1001&lang=en

Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd maar volgens de releasenotes (hierrrr: http://www.westerndigital...s/WDTVreleasenotes101.pdf)
lost deze update het probleem op van schijven groter dan 500 GB

• Pap3rclip
  • Laatst online: 07-08 16:07
Die is er allang hoor ;)

Verwijderd

Ja die laatste firmware heb ik ook al meteen geinstalleerd maar het helpt blijkbaar niet met mijn problemen.. Kan iemand me nog helpen (zie vorige post) :D ?

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
ik heb geen problemen met mijn 1tb schijf dus geen idee waar het aan ligt. wat voor soort schijf is het? en fat32 of ntfs?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• GrandPuba
empyreum schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 08:18:
[...]

Hier is een nieuwe firmware-update 1.01.02: http://support.wdc.com/pr....asp?groupid=1001&lang=en

Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd maar volgens de releasenotes (hierrrr: http://www.westerndigital...s/WDTVreleasenotes101.pdf)
lost deze update het probleem op van schijven groter dan 500 GB
Deze update lost het probleem op om van 500GB en grotere disks firmware updates te doen, lost dus geen problemen op met harddisks groter als 500GB ( voor zover die problemen er waren / zijn )

Resolved the issue surrounding updating the firmware from a large (500GB or larger) drive, previously the WDTV™ would not recognize the updated firmware on a large drive

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 14:11
Ik heb ook een WD mediaplayer aangeschaft, maar ik wil nu graag het geluid via mijn home cinema set laten lopen.
Vraag 1: is dat mogelijk?
Vraag 2: Als het mogelijk is, kan iemand dat mij dan uitleggen hoe ik dat moet doen. Je moet ervan uit gaan dat ik een noob ben op dat gebied.
Mijn setup:
Tv: Samsung LE40NB
Home cinema set: Samsung HT A100CT
WD hd mediaplayer.
Alvast bedankt.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• kaajee
nee, dat is helaas niet mogelijk............

(kom op zeg verdiep je even in spullen die je koopt, lees eens een manual, als je toch besluit je heil op GoT te willen zoeken, neem dan in ieder geval de moeite dit topic eerst even door te lezen, voordat je maar lukraak vragen neerplempt. De volgende vraag is waarschijnlijk of we je billen willen komen afvegen?)

[ Voor 15% gewijzigd door kaajee op 26-02-2009 16:27 ]

Verwijderd

Na alle drama's van vob afspelen en geen subs of latency's nu toch ook maar een Popcorn Hou A-110 besteld.
Als deze beter bevalt als de WD Tv gaat deze fijn marktplaats op.

Ook dat steeds de AB helemaal niet meer reageerd en het pas doet als ik mijn hand voor de WD tv houd is natuurlijk te gek voor woorden.
Had wel een beter out of the box produkt verwacht van WD, blijf niet wachten op een betere firmware.
elke keer de usb kabel er uit moeten trekken omdat anders mijn MyBook Essential 1Tb blijft draaien is ook erg omslachtig. Opstarttijd is ook best lang als er geen media is toegevoegd en dan de usb kabel weer wordt geplaatst.
Een snelle opstart tijd is juist het mooie van een stand alone oplossing itt een HTPC.
Mijn game pc start sneller op (incl tijd dat je dan een mkv afspeelt) dan de WDTV met hd.

• timbry
kaajee schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:18:
nee, dat is helaas niet mogelijk............

(kom op zeg verdiep je even in spullen die je koopt, lees eens een manual, als je toch besluit je heil op GoT te willen zoeken, neem dan in ieder geval de moeite dit topic eerst even door te lezen, voordat je maar lukraak vragen neerplempt. De volgende vraag is waarschijnlijk of we je billen willen komen afvegen?)
Ik heb toch gezegd dat ik een noob ben en die laatste zin slaat echt nergens op. Op zulke opmerkingen zit ik niet te wachten.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

timbry schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:57:
Ik heb toch gezegd dat ik een noob ben[..]
En ik ben heel lui, maar ondank dat ik "niet zit te wachten" op een opzoekvraag ga ik toch de moeite doen om je vraag te beantwoorden. ;)

De WD TV heeft een S/PDIF uitgang, kijk (ja jij, niet ik) even of je receiver een S/PDIF-ingang heeft (kan ook in de handleiding/op het internet), S/PDIF-kabeltje ertussen en presto... 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Jungian op 26-02-2009 17:17 ]

0.0

• kaajee
timbry schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:57:
[...]

Ik heb toch gezegd dat ik een noob ben en die laatste zin slaat echt nergens op. Op zulke opmerkingen zit ik niet te wachten.
Typen kun je blijkbaar wel, dus ik neem aan dat je ook gewoon kunt lezen? (zowel hier als een manual) Moet zelfs een noob kunnen toch? En als je er dan nog niet uitkomt, kun je altijd hier weer terecht, wel even melden waarom je er dan niet uitkomt en wat je zoal zelf geprobeerd hebt. Alleen een noob als argument slaat natuurlijk nergens op......koop dan niet zo'n ding........

[ Voor 23% gewijzigd door kaajee op 26-02-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:45:
[...]

Typen kun je blijkbaar wel, dus ik neem aan dat je ook gewoon kunt lezen? (zowel hier als een manual) Moet zelfs een noob kunnen toch? En als je er dan nog niet uitkomt, kun je altijd hier weer terecht, wel even melden waarom je er dan niet uitkomt en wat je zoal zelf geprobeerd hebt. Alleen een noob als argument slaat natuurlijk nergens op......koop dan niet zo'n ding........
En wie bent u als ik vragen mag? In principe kan je twee dingen doen met zo n vraag van een noob, de vraag beantwoorden of negeren. Afzeiken is de makkelijkste methode en lichtelijk pathetisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
En wie bent u als ik vragen mag? In principe kan je twee dingen doen met zo n vraag van een noob, de vraag beantwoorden of negeren. Afzeiken is de makkelijkste methode en lichtelijk pathetisch.
[/quote]

Sorry hoor, maar Kaajee heeft hier wel gewoon gelijk. We hebben het hier over het aansluiten van een kabeltje ..... 8)7
Dat staat gewoon in elke handleiding en daar mag je best over 'zeiken' als er ondertussen al bijna 2 hele topics vol zijn geschreven over dit apparaat. Een beetje lui ben ik ook, maar er zijn grenzen natuurlijk. GoT is geen helpdesk voor zogenaamde "noobs" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 07:13:
[...]

Bovendien; als je óf wel de vraag beantwoord óf negeert komt vrager er nooit achter dat z'n vraag te belachelijk voor woorden is, dan wordt ie er nooit op gewezen en afzeiken is heel wat anders hoor, dit is gewoon wijzen op luiigheid, ranzigheid, gemaktzucht, etc.). En nu maar weer on topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:11:
[...]

Bovendien; als je óf wel de vraag beantwoord óf negeert komt vrager er nooit achter dat z'n vraag te belachelijk voor woorden is, dan wordt ie er nooit op gewezen en afzeiken is heel wat anders hoor, dit is gewoon wijzen op luiigheid, ranzigheid, gemaktzucht, etc.). En nu maar weer on topic
Iemand ergens op wijzen, kan ook op een fatsoenlijke manier. En idd..nu weer ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Ik kom net terug van skiën en heb al twee weken nog niet op dit topic gekeken.

Nog steeds geen nieuwe firmware? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Dacht ik even de mogelijkheden van dit apparaat en mijn fullHD TV te kunnen testen met Planet Earth 1080p. Blijkt de media een reference frame count van 16 te hebben. Dit blijkt dus teveel te zijn voor de WD TV. Volgens bepaalde fora kan je alleen bestanden afspelen met een reference frame waarde van 5 (4 met oude firmware).

Ik krijg op deze bestanden een scherp beeld maar zodra er beweging te zien is zijn er blokken te zien waar de beweging zich afspeelt.

Weet iemand of er een manier is om van deze bestanden de reference frame waarde omlaag te zetten? Ik kan weinig vinden over de tools die dit kunnen. In Super zie ik bijvoorbeeld geen optie bij de video om deze waarde aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Goldme schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:55:
Weet iemand of er een manier is om van deze bestanden de reference frame waarde omlaag te zetten? Ik kan weinig vinden over de tools die dit kunnen. In Super zie ik bijvoorbeeld geen optie bij de video om deze waarde aan te passen.
Als je hercoderen bedoelt kun je Handbrake proberen. Is in te stellen in ‘Video advanced’.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Icelus schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:17:
[...]
Als je hercoderen bedoelt kun je Handbrake proberen. Is in te stellen in ‘Video advanced’.
Dankjewel voor deze mooie app! Hij zou in de lijst met handige tools moeten staan in de OP.

Ben momenteel aan het re-encoden naar een file met 5 reframes. Ik hoop niet dat het re-encoden de kwaliteit veel zal aantasten. Momenteel heb ik de bitrate op 11mbit gezet (origineel was ook 11mbit gemiddeld) en 5 reframes. Ik zal dit testen op de WD TV zodra het re-encoden klaar is.

[ Voor 5% gewijzigd door Goldme op 27-02-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
@Jungian; bedankt voor je hulp, het werkt nu.
@Kaajee; Jij beweerde dat het niet kon. Je ziet dat je er ook weleens naast zit. Ik wil je nogmaals op je onbeleefde taalgebruik wijzen, met als dieptepunt het woord ranzigheid(je zult wel niet weten wat dat woord betekent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
timbry schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:18:

@Kaajee; Jij beweerde dat het niet kon. Je ziet dat je er ook weleens naast zit.
Je had dus blijkbaar zelfs niet door dat ik je in de maling zat te nemen omdat de vraag, nogmaals, te belachelijk voor woorden was......tekenend.........Het had je gesierd als je gewoon even toegegeven had dat je gewoon te lui bent om een manual door te nemen......

[ Voor 13% gewijzigd door kaajee op 27-02-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickey101
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-02-2021
quote:
The_Worst schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:36:
Nogmaals, als het lang duurt voordat WDTV begint met het scannen van de schijf en je hebt de schijf omgezet met convert, dan kan het helpen om de schijf opnieuw te formatteren.
code:

1

format k: /fs:ntfs /a:8192

Ben nu ook mijn wd passport 500GB aan het formateren op deze manier
nu al 3,5 uur bezig en op 55%, dat kan toch niet kloppen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dverschut
  • Laatst online: 13-01-2022
ik heb de hd tv net een paar dagen en heb een probleemje met een paar films.
ik heb batman een 1op1 bluray en die speelt goed af maar heb ook death race ook een 1 op 1 copie en die speelt ook goed af tot een minuut ofzo en dan stopt ie ermee en krijg ik geen signaal meer en doet mijn afstandsbediening niks meer enige oplossing is stekker er uit of ressettten.
dit heb ik met drie films nu.
ik begrijp dat hij misschien niet alle films ondersteunt maar waarom dan eerste stukje wel afspelen en daarna gewoon vastlopen?
hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 22:33

The_Worst

Unox

mickey101 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 18:19:
quote:
Nogmaals, als het lang duurt voordat WDTV begint met het scannen van de schijf en je hebt de schijf omgezet met convert, dan kan het helpen om de schijf opnieuw te formatteren.
code:

1

Ik weet niet hoe lang dat het duurt, heb het namelijk 's nachts laten lopen. Het zou me echter niets verbazen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dverschut
  • Laatst online: 13-01-2022
dus met andere woorden mensen last van een film die stopt naar paar minuten en dat dan de wdtv vast loopt en een reset of stekker er uit halen alleen helpt.
advies graag omruilen of wachten op firmware updates???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:30
Volgens mij komt dat vastlopen eerder door de brakke film dan door de WDTV. Ik heb zelfs films gehad die mijn PC deden chrashen.
Meer testen misschien.
Download gewoon de dingen die hij goed afspeelt en eerder in het topic zijn genoemd dan heb je meestal geen problemen.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
mickey101 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 18:19:
quote:

Kun je /Q niet toevoegen voor snelformattering?
Zou me overigens niets verbazen; combinatie van de snelheid van USB en de schijf zou je minimaal op zo'n 4½ uur uitkomen.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.