[Mediaplayer] WD TV - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste
Acties:
  • 234.221 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Vraagje mbt mpeg bestanden.

Ik heb nu 2 keer meegemaakt, dat als ik een film start en de film begint ik een stukje kijk en dan op back druk.
Als Ik vervolgens de film weer verder wil kijken, de file selecteer.... de wd hd tv vraagt dan of je verder wilt kijken ( ok ) of vanaf het begin met ( cancel ).
Als ik dan cancel indruk zegt hij ineens unsupported format, druk ik op ok gaat hij gewoon verder.
Zet ik de wd hd tv uit, en weer aan, open ik de file ( zelfde vraag of je verder wil kijken of vanaf het begin ) kies ik dan voor vanaf het begin gaat het wel goed....

Iemand toevallig ook zoiets als eens gezien / meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb ook wel eens dat een file de ene keer niet wil spelen, of wel wil spelen maar zonder geluid, en dat even herstarten het probleem oplost. Daar kan ik niet zo erg mee zitten, al hoort het natuurlijk niet.

Het vervelendste waar ik nu tegenaanloop is dat ik niet kan spoelen en skippen in 1080p-bestanden (zowel mkv als xvid). Soms geeft hij de melding dat seeken niet supported is, soms doet hij het gewoonweg niet. Nou interesseert die 1080p me voorlopig nog niet zoveel (kijk toch via composiet), maar het is wel lastig. Hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Laatst online: 05-09 11:21
Het Leoh-Paard schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:31:
Ik heb ook wel eens dat een file de ene keer niet wil spelen, of wel wil spelen maar zonder geluid, en dat even herstarten het probleem oplost. Daar kan ik niet zo erg mee zitten, al hoort het natuurlijk niet.
Ik zit er ook niet mee, was vooral benieuwd of de een bekend probleem is, mbt geluid heb ik ook af en toe.

Dat seeken heb ik nog geen problemen mee gehad.
Krijg je die fout als je FF indrukt en dan 10 minuten vooruit wil, of krijg je het meteen al bij FF?

Kun je wel spoelen en skippen als je de film omzet naar een m2ts / ts container?

[ Voor 6% gewijzigd door GrandPuba op 05-02-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franckey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 18:37
Eximius schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:06:
[...]
...
Het lijkt er dus op dat de HDMI poort erg diep in de WDTV ligt, zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?
Een paar posts terug kan je mijn ervaringen lezen. Ik had ook problemen met de HDMI aansluiting. HDMI kabel en WD TV verwisselen hielp niet. Dus ik had alles teruggebracht omdat ik er vanuit ging dat het een probleem met de firmware was in combinatie met mijn TV.

Als ik de post van jou en andere nu lees, dan zou het dus ook heel goed aan de HDMI connector kunnen liggen. Helaas heb ik de WD TV dus niet meer, maar misschien was mijn probleem wel opgelost door de HDMI stekker dieper in de WD TV te steken. Ik heb daar niet specifiek op gelet.

Maar inmiddels heb ik al besloten om op zoek te gaan naar een andere media player die een interne harddisk en een netwerkaansluiting heeft. Ik heb gevonden: de Netgear Digital Entertainer HD, Plextor Networked Media Player & Recorder 1TB en de Popcorn Hour A-110. Ik ben nu op zoek naar de verschillen tussen deze apparaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien is dit topic meer iets voor je: Networked Media Tank - deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

|:( 8)7 :'( aaaaaaaaaaaaaaah waar blijft het firmware update nieuws?!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Nou het nieuws er over heb ik wel voor je: de nieuwe firmware is er nog niet........... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 14:47
Misschien domme vragen, maar ik stel ze toch:

Als ik bij films een plaatje wil zien (icoon) hoe moet ik deze dan op de harde schijf zetten?

En ik heb het probleem dat als ik VOB's in een VIDEO_TS map selecteer en ik naar het volgende hoofdstuk van de films wil hij weer vooraan begint. Wat doe ik fout?

TP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt misschien beter een .iso maken van je dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

kaajee schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:19:
Nou het nieuws er over heb ik wel voor je: de nieuwe firmware is er nog niet........... :P
:*) :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
@vleespet

ik maak er liever geen iso van als het niet nodig is.

Ik heb er liefst zo min mogelijk werk mee natuurlijk.

Maar als het echt niet anders kan....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

tjerkpolle schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:05:
@vleespet

ik maak er liever geen iso van als het niet nodig is.

Ik heb er liefst zo min mogelijk werk mee natuurlijk.

Maar als het echt niet anders kan....?
Binnen 2 mins heb je van een VideoTS map een Iso gemaakt..

ik gebruik prog. PowerIso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
ind0mi schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:09:
[...]

Binnen 2 mins heb je van een VideoTS map een Iso gemaakt..

ik gebruik prog. PowerIso
Ik gebruik het gratis ImgBurn. Loopt als een tierelier, nog nooit problemen mee gehad. Je kan met deze ook een .iso maken van losse bestandjes, kwestie van 3 klikjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 11:14
Het zou ook handy zijn als ie net zoals windows een sample screen als icon weergeeft ipv al diezelfde standaard icons. Heb avi en mkv staan. Geen zin om naar iso te zetten of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-04 17:39
Ik heb de WD nu ook een weekje. Bevalt super wat betreft het gemak van dit kastje enzo. Ik doe ‘m niet meer weg.
Maar ik had toch wel een hoop meer verwacht wat betreft de algemene kwaliteit van HD zendingen.
Ik heb meerdere 720P en 1080P films bekeken en het niveau komt niet echt uit boven een normaal upscaled DVDtje, of de dagelijkse niet-HD televisie zendingen via mijn sattelietschotel.
Mijn 720P films zijn zo rond de 4Gb en de 1080P films zo rond 10-12Gb in .mkv formaat. Is dit eigenlijk te weinig als je bedenkt dat een Blu-Ray maximaal 50Gb kan bevatten?
Of zou het liggen aan mijn 3 jaar oude Toshiba (HD ready) en moet ik op zoek naar een moderne fullHD?
Of verwacht ik gewoon veel teveel van het begrip HD?
Zijn jullie allemaal wel bijzonder onder de indruk van het beeld op jullie (fullHD) LCD’s/plasma’s in combinatie met HD materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ehm, ja.. Eigenlijk ben ik daar inderdaad behoorlijk van onder de indruk. :) Het is echt VEEL scherper dan de SD kwaliteit films/series die ik hiervoor altijd keek. Ik heb een Panasonic 42PX80 (Plasma, that is) en kijk alles in 720p. Heb overigens geen WD TV, maar dat maakt natuurlijk voor deze vraag niet uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
  • Laatst online: 30-04 17:39
Heb je een Blu-Ray speler of een andere Mediaspeler, bv PopcornHour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roloxo schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:31:
Ik heb de WD nu ook een weekje. Bevalt super wat betreft het gemak van dit kastje enzo. Ik doe ‘m niet meer weg.
Maar ik had toch wel een hoop meer verwacht wat betreft de algemene kwaliteit van HD zendingen.
Ik heb meerdere 720P en 1080P films bekeken en het niveau komt niet echt uit boven een normaal upscaled DVDtje, of de dagelijkse niet-HD televisie zendingen via mijn sattelietschotel.
Mijn 720P films zijn zo rond de 4Gb en de 1080P films zo rond 10-12Gb in .mkv formaat. Is dit eigenlijk te weinig als je bedenkt dat een Blu-Ray maximaal 50Gb kan bevatten?
Of zou het liggen aan mijn 3 jaar oude Toshiba (HD ready) en moet ik op zoek naar een moderne fullHD?
Of verwacht ik gewoon veel teveel van het begrip HD?
Zijn jullie allemaal wel bijzonder onder de indruk van het beeld op jullie (fullHD) LCD’s/plasma’s in combinatie met HD materiaal?
Ik heb een philips 42pfl9632 en moet zeggen dat ik toch ook onder de indruk was van HD Film.
Heb imax coral reef adventure m2ts 1080p, DTS (optisch aangesloten op mn versterker) op mijn harde schijf staan, samen met een hoop imax demos (mt2s, dts) maar die zijn echt super.
Ook the dark knight trueHD van 32GB is echt superstrak. Ik heb er ook een wmvhd van (voor de xbox) maar deze is bijna 3d zo strak. Het enige wat dan zwaar klote is, is dat de ondertiteling daarvan niet werkt.
Ik ben wmvhd gewend, wat ook superstrak is, maar dit is echt wel beter. Jammer dat het geluid van wmvhd films nog niet ondersteunt wordt want die heb ik best veel...Hoop dat dat allemaal gefixed wordt binnenkort.

edit: Hier staan nog wat mooie 1080p quicktime demos (heb je wel quicktime 7.6 pro voor nodig om op te slaan)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al geprobeerd om bijv programma's van rtlgemist, sbsgemist, uitzendinggemist etc met WM recorder op te nemen en af te spelen op de WD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nier
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-12-2023
programma van uitzendinggemist op geslagen met flashget, en daarna omgezet met xtodvd 3
werkt vooralsnog goed... sbs en rtl nog niet geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-win
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 23:25
Ben ik de enige waar bij diverse DVDs die ik als .ISO bestand probeer af te spelen, het geluid gepaard gaat met een enorme berg herrie wat "er over heen wordt afgespeeld"? Niet om aan te horen (en nog hard ook!)!

Ook bij sommige van wat losse .WAV bestanden doet ie dat!

Bij andere films is het geluid wel "normaal". Ook als ik de ISO's met ArcSoft Mediaconverter omzet is het geluid normaal. Helaas zijn bijna al mijn DVDs in ISO formaat, dus alles omzetten zou zowieso een berg tijd gaan kosten! Laat staan dat ik dan de orginele mogelijkheden van de DVD kwijt ben.

De technische helpdesk van WDC weet alleen te melden dat .ISO bestanden niet op de lijst van ondersteunde formaten staan en dat ze daarom ook niet ondersteund worden enz.

Zou iemand anders eens willen testen wat dat .WAV bestand (~1 MB) op zijn of haar WD TV doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

ik heb een .wav bestand van 455mb (een album) en dat werkte goed. dat was wel met firmware 1.00 en sindsdien niet meer getest. wel ging het na een poosje (+-10minuten) haperen om de zoveel seconden, maar even pauzeren en doorgaan gaf wonderen

overigens heb ik de meeste iso's gewoon geopend met daemontools, en de inhoud ervan gekopieerd naar de hardeschijf. dat werkte met versie 1.00 toen beter. geen idee hoe het nu is, al lang niet meer met dvd's gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
al de problemen die jullie hebben heb ik werkelijk geen last van.
speel avi's af met nl ingebakken. met srt lijkt hij wel achter te gaan lopen.

verder .iso en VIDEO_TS werkt prima. jammer voor de niet ondersteuning van menu's
ook mp3 werkt mooi. ik min nog wel in een iso het af kunnen spelen van verschillende series.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Roloxo schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:45:
Heb je een Blu-Ray speler of een andere Mediaspeler, bv PopcornHour?
Ik speel alles via mijn MacBook op de TV af via Plex (XBox Media Center voor de Mac).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flodder11
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-08 12:57
Even inhakend op wat berichtjes hierboven.

Ik heb mijn WD TV aan een Panasonic full hd plasma th-42py70f gekoppeld.
Omdat bij MIJN toestel het beeld een beetje schokt in de auto stand gebruik ik bij 720 materiaal de 720P60hz en bij 1080 materiaal de 1080P60hz stand.
Bij die standen heb ik vloeiende beelden en vooral fantastisch mooie HD beelden.
Het verschil met SD is enorm vooral bij 1080.
Het is wel zo dat het verschil maakt welk materiaal dat je gebruikt.De grotere bestanden geven vaak,maar niet altijd, het beste beeld.
Ik gebruik bijna alleen mkv's en zet daar altijd losse srt's bij voor de ondertiteling.
Bij wat oudere films zoals DAS BOOT weet je niet wat je ziet;wat een verschil.
Ik heb er een 250 GB passport aanhangen,maar langzaam blijkt die wat te klein te zijn dus ik raad iedereen aan minstens 500 GB te nemen.
conclusie:super toestel :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:07
Waarom kies je voor 60hz en niet voor 50hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flodder11
Dat is een goede vraag.

Ik zie namelijk geen of nauwelijks verschil tussen 50hz en 60hz.
In ieder geval waren de bewegende beelden bij 60hz uitstekend dus heb ik daar voor gekozen.
Maar misschien is er een technische iemand die zegt dat het geen verschil maakt of dat 50Hz zelfs beter is.
Ik ben slechts op eigen waarneming afgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:39
Ik lees weinig over de foto-viewer van dit ding. Met veel media-players loopt dit niet echt soepel, effe een paar foto's doorzappen tijdens een slideshow is er niet bij. Werkt dat bij deze wel goed? Snel foto's terug en vooruit bladeren?

Jammer dat er geen functionaliteit in zit om data van de ene USB poort naar de andere te kopieren. Zou ideaal zijn op vakantie om foto's van flashkaartje naar een externe disk te kopieren en op je hotelkamer effe een filmpje te kijken uit je eigen collectie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nier
  • Laatst online: 03-12-2023
Foto-show werkt niet super, bij het bladeren door een folder heeft het apparaat toch wat tijd nodig. voor de snelheid vond ik het behoorlijk storend.
Ook reageert het bedienen van foward and back niet snel genoeg waardoor je snel vaker drukt en zo de fotos voorbij springen', zonder tussen pauze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Heb een paar maandjes een wd player. Vorige week m'n Samsung hd ready tv ingeruild voor een samsung full hd tv. Op mn HD ready totaal geen problemen met de WD, echter nu op de full hd, heb ik hem precies hetzelfde aangesloten (via HDMI). Ik kan wel navigeren door de menu's maar zodra ik op een filmbestand druk om af te spelen blijft het beeld zwart. Heb al een firmware update gedaan van de tv, ook de WD is up to date qua firmware. Heb geen idee meer wat het kan zijn.

Kan iemand me hiermee helpen? BVD!!

gr,
Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:57
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:33:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Heb een paar maandjes een wd player. Vorige week m'n Samsung hd ready tv ingeruild voor een samsung full hd tv. Op mn HD ready totaal geen problemen met de WD, echter nu op de full hd, heb ik hem precies hetzelfde aangesloten (via HDMI). Ik kan wel navigeren door de menu's maar zodra ik op een filmbestand druk om af te spelen blijft het beeld zwart. Heb al een firmware update gedaan van de tv, ook de WD is up to date qua firmware. Heb geen idee meer wat het kan zijn.

gr,
Silver
Ik heb 1 keer een fikse vastloper gehad die ik alleen hersteld kreeg met een reset van de software. Hierna ging alles weer probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

bij mij gebeurde het bij 2 dvd films. ik ga er vanuit dat het aan de films lag (het viel me daarbij op dat de .vob's niet even groot waren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:33:
Hallo allemaal,

gr,
Silver
Probeer anders eens iets af te spelen van alleen 1 USB-stick in de WD TV
Misschien verslikt je WD TV zich in je USB schijf.
Probeer ook eens alleen een composiet aansluiting(om te proberen)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flodder11 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:28:
Dat is een goede vraag.

Ik zie namelijk geen of nauwelijks verschil tussen 50hz en 60hz.
In ieder geval waren de bewegende beelden bij 60hz uitstekend dus heb ik daar voor gekozen.
Maar misschien is er een technische iemand die zegt dat het geen verschil maakt of dat 50Hz zelfs beter is.
Ik ben slechts op eigen waarneming afgegaan.
Ik heb daarmee zitten testen. Ik heb HD Natural motion op mn tv zitten. Als ik dat aanzet met 60hz geeft dat een heel ander beeld dan met 50hz. Bij die imax demos (m2ts) geeft dat een soort 3d effect. Met 50hz is dat effect weg. De meeste full hd tv's hebben zo'n stand. Motion flow, Natural motion. Moet je maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tussen elk filmfragment een pauze van enkele seconden zitten waarbij het beeld zwart blijft. Heb de laatste firmware er opstaan.

Wat moet ik doen om dit te voorkomen?

gr

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:45
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:26:
Ik heb tussen elk filmfragment een pauze van enkele seconden zitten waarbij het beeld zwart blijft. Heb de laatste firmware er opstaan.

Wat moet ik doen om dit te voorkomen?

gr

Roy
Tegelijkertijd met je ogen knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het over 2-3 seconden, niet over een fractie van een seconde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 09:02
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:45:
En fatsoenlijke rip downloaden?

Of bedoel je echt tussen verschillende bestanden (afleveringen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:45:
Snap je dan de hint niet? Wat moet men nou met deze uiterst summiere info? Je zegt helemaal niets, over bijv. welk formaat je probeert af te spelen enzo........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* We helpen hier op GoT niet bij warez

[ Voor 84% gewijzigd door RoD op 09-02-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zijn allemaal VOB's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Zoals door meerdere mensen al vermeld hier in dit topic kun je proberen er ISO's van te maken met bijvoorbeeld PowerISO.

Kijk is of dit het probleem kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flodder11
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:10:
[...]

Ik heb daarmee zitten testen. Ik heb HD Natural motion op mn tv zitten. Als ik dat aanzet met 60hz geeft dat een heel ander beeld dan met 50hz. Bij die imax demos (m2ts) geeft dat een soort 3d effect. Met 50hz is dat effect weg. De meeste full hd tv's hebben zo'n stand. Motion flow, Natural motion. Moet je maar eens proberen.
Mijn toestel ,een panasonic th-42py70f, is een 1e generatie full-hd plasma waar deze standen niet opzitten.
Het beeld is bij 720P60HZ en 1080P60HZ perfekt en heeft als bijkomend voordeel dat de bewegingen soepel zijn en niet stoten,terwijl in alle andere standen de bewegingen niet soepel zijn maar stoterig.
Ik heb het vandaag nog eens uitvoerig zitten testen.
Conclusie is dan eigenlijk dat het instellen van WD niet bij alle toestellen hetzelfde zal zijn.

Mvrgr
Flodder11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
vraag:

Ik heb de nieuwe firmware op mijn schijf (1TB Lacie) gezet maar ik zie nergens de update staan zoals dat op de WD site staat aangegeven. Ook niet als ik het op een USB Stick zet.... wat doe ik fout?

En ik heb hier div. wmv maar die worden niet herkend. Iemand een idee waarom niet?

TP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjerkpolle schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:43:
vraag:

Ik heb de nieuwe firmware op mijn schijf (1TB Lacie) gezet maar ik zie nergens de update staan zoals dat op de WD site staat aangegeven. Ook niet als ik het op een USB Stick zet.... wat doe ik fout?

En ik heb hier div. wmv maar die worden niet herkend. Iemand een idee waarom niet?

TP
Volgens mij zit er in de nieuwe firmware een update om vanaf schijven groter dan 500gb je updates te doen.
dus eerst een kleinere schijf gebruiken voor deze update.

er zitten op video gebied ook verbeteringen in zou dus eerst updaten en dan je wmv nog eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loc
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:09

loc

Dag allemaal,

Ik heb sinds kort een WD TV en ben er zeer te spreken over. Alleen heb ik een groot aantal films met DTS geluid, welke dus niet door mijn TV worden afgespeeld. Nu stond ik op het punt een aanzienlijke investering te doen in een Onkyo 706 av-receiver met KEF 2005.3 speakers, maar nu lees ik dat je wellicht niet eens DTS kan aansturen met de WD TV?

Alleen vind ik alle berichten rond DTS maar verwarrend. Het is duidelijk dat de WD TV zelf geen DTS decoder heeft, maar het DTS signaal wel unedited doorgeeft. Maar dan zegt de ene persoon dat het aansluiten van een externe DTS decoder niet werkt, de andere zegt dat het wel werkt. Wat is nu waarheid? Dus mijn vraag: als ik een .mkv met DTS geluid zou afspelen op bovengenoemde Onkyo hardware, kan ik dan wel of niet genieten van 5.1 geluid? Dus met alle surround effecten zoals op de originele BluRay?

Hartelijk dank voor jullie berichten, ik wil namelijk niet van een koude kermis (~1000 EUR) thuis komen zoals je kunt begrijpen.

Met vriendelijke groet,
loc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loc schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:14:
Dag allemaal,

Ik heb sinds kort een WD TV en ben er zeer te spreken over. Alleen heb ik een groot aantal films met DTS geluid, welke dus niet door mijn TV worden afgespeeld. Nu stond ik op het punt een aanzienlijke investering te doen in een Onkyo 706 av-receiver met KEF 2005.3 speakers, maar nu lees ik dat je wellicht niet eens DTS kan aansturen met de WD TV?

Alleen vind ik alle berichten rond DTS maar verwarrend. Het is duidelijk dat de WD TV zelf geen DTS decoder heeft, maar het DTS signaal wel unedited doorgeeft. Maar dan zegt de ene persoon dat het aansluiten van een externe DTS decoder niet werkt, de andere zegt dat het wel werkt. Wat is nu waarheid? Dus mijn vraag: als ik een .mkv met DTS geluid zou afspelen op bovengenoemde Onkyo hardware, kan ik dan wel of niet genieten van 5.1 geluid? Dus met alle surround effecten zoals op de originele BluRay?

Hartelijk dank voor jullie berichten, ik wil namelijk niet van een koude kermis (~1000 EUR) thuis komen zoals je kunt begrijpen.

Met vriendelijke groet,
loc
Als je de WD TV met een optische (digitaal) aansluit op een surround receiver heb je prachtig surround geluid, DTS of 5.1. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loc

loc

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:48:
[...]

Als je de WD TV met een optische (digitaal) aansluit op een surround receiver heb je prachtig surround geluid, DTS of 5.1. :*)
Hoi Pepeijntje, bedankt voor je reactie. Optisch werkt dus, maar werkt DTS 5.1 surround ook via HDMI?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loc schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 07:39:
[...]

Hoi Pepeijntje, bedankt voor je reactie. Optisch werkt dus, maar werkt DTS 5.1 surround ook via HDMI?
Bedankt!
Ja hoor. Ik heb ook een onkyo receiver en de WD TV via HDMI naar de reciever en vervolgens doorgelust naar de TV. DTS via de receiver en beeld via de TV. Werkt als een tiet! Heb wel wat stotterende films gehad qua beeld en geluid, maar dat ligt aan de rip, niet aan de WD TV. Of tja, ook wel weer, want op de PC doet ie het wel, dus met andere woorden, de WD ondersteund gewoon niet alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij stotterend beeld de output resolution op AUTO zetten.
Als je bijv voor 1080p 24f kiest en dan een 720p film afspeelt stotterd hij ontzettend.
Was ook helemaal klaar met dit kastje maar heb hem nu op auto en hij gaat nu wel vloeiend.
Denk dat het upscalen net te veel werk voor hem is om erbij te nemen?

Iedereen heeft het hier over vob's en ifo en dus subs erbij,
Ik heb 380 films op de hd staan en de wd tv ziet geen 1 ifo en ik heb dus ook nergens subs.
Bij mijn mkv's vaak wel en anders heb ik een goede srt gedownload.
Heb ook 32 Volledige blu-rays op een hd en daarvan pakt hij dus ook niet één Sub.

Hoop dat er een update komt dat je op 1 of andere manier de pop up menu's kan laten zien (evenals dvd menu's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:45
loc schreef op maandag 09 februari 2009 @ 22:14:
Nu stond ik op het punt een aanzienlijke investering te doen in een Onkyo 706 av-receiver met KEF 2005.3 speakers, maar nu lees ik dat je wellicht niet eens DTS kan aansturen met de WD TV?
Zelf de WDTV aangesloten op een Onkyo 606 met HDMI en Optical, DTS wordt prima gedecodeerd en het DTS-icoontje gaat dan aan. De receiver switcht ook gewoon naar DTS-mode (je kan verschillende modes instellen per input-type, bv neo6 bij dts input en een andere mode bij ac31 input).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loc

loc

Helox-in-a-box schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:34:
[...]

Zelf de WDTV aangesloten op een Onkyo 606 met HDMI en Optical, DTS wordt prima gedecodeerd en het DTS-icoontje gaat dan aan. De receiver switcht ook gewoon naar DTS-mode (je kan verschillende modes instellen per input-type, bv neo6 bij dts input en een andere mode bij ac31 input).
Geweldig! Dat wilde ik even horen! Hartelijk dank voor de reacties allemaal. Nu kan ik met een gerust hart dat spul aanschaffen. Weer een zorg minder :) Kan niet wachten hoe het klinkt, zit nu namelijk nog met de standaard speakers van mijn tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat Dolby TruHD en DTS Master Audio niet via hdmi en of optical wordt doorgezonden

http://picasaweb.google.n...ingen#5301193868928268498

mijn tv kijk setup

http://picasaweb.google.n...ingen#5301193885797592450

en dvd menu's niet ondersteund worden anders had ik deze collectie op externe schijven kunnen zetten.
4 wd 1tb essentials had genoeg geweest dat had een stuk minder ruimte ingenomen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:43:
Jammer dat Dolby TruHD en DTS Master Audio niet via hdmi en of optical wordt doorgezonden

mijn tv kijk setup

http://picasaweb.google.n...ingen#5301193885797592450

en dvd menu's niet ondersteund worden anders had ik deze collectie op externe schijven kunnen zetten.
4 wd 1tb essentials had genoeg geweest dat had een stuk minder ruimte ingenomen
Allemaal origineel?
Of ben je net zo gek als n vriend van me en heb je >1000 gekopieerde dvd's met op n goedkope inktjet geprinte hoesjes? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
sorry verkeerde reactie

[ Voor 86% gewijzigd door kaajee op 10-02-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eximius schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:47:
[...]

Allemaal origineel?
Of ben je net zo gek als n vriend van me en heb je >1000 gekopieerde dvd's met op n goedkope inktjet geprinte hoesjes? ;)
Eigenlijk zijn ze erg mooi geprint. Ieder kaftje is 3240x2175 pixels en op hoogste kwaliteit geprint
inderdaad wel inktjet misschien ooit een kleur laserprinter?
(zijn er 1300)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:43:

Dat vind ik idd ook jammer, mss via een firmware update.

zwaar off topic: elke vakantie andere vriendin?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou lekker dan, wil net een aflevering van ghost whisperer kijken, doet ie het niet meer.

Gisteravond nog een .mkv gekeken, geen probleem en als ik hem nu aanzet krijg ik alleen als de
stroom er voor de eerste keer op gaat het beginscherm met het logo en WD TV Media Player.
Hij boot niet door naar het menu. Geprobeerd zonder harddisk, met harddisk, met usb stick die het eerst
ook gewoon deed maar hij doet niets meer.

Als ik hem nu aan en uit zet heb ik alleen zwart beeld, hij stond op auto en dat heeft de 2 weken dat ik hem heb prima gewerkt.

Morgen weer proberen misschien dat hij het als bij toverslag weer ineens doet.

jammer hoor.

Het lijkt erop dat alles nu weer werkt, verschillende hdmi poorten geprobeerd, misschien dat de hdmi stekker net een klein beetje scheef/eruit was.....
Hopen dat het blijft werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook dat als ik hem nu aanzet dat hij op een gegeven moment de hd gaat scannen en als hij klaar is hij gewoon niet op de ab reageerd. niet uit aan niets.

Na 2 x reset knop heeft hij het weer even gedaan en nu weer zelfde euvel.

Lekker bezig WD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
Heb hem nu een dikke week en zeer tevreden.Super mooi beeld met HD films. Ik ben op de hoogte van de tekortkomingen en ben ook al tegen een paar opgelopen.

Net nog. X-Files DVD gekeken in ISO format. Er zit ondertiteling in 7 talen in de DVD. Op Nederlands (nr3)ingesteld en gaan kijken. Plotseling, na ongeveer een kwart van de film, valt de ondertiteling weg.
Film gestopt en weer gestart waar ik gebleven was. Ondertiteling weer opnieuw geselecteerd en krijg een andere taal met dezelfde keuze als voorheen.

Wat is nu het vreemde: Ik kies Nederlands (3), maar hij neemt nu de taal die erna komt (Engels, 4). Oplossing (en tip): De taal vóór Nederlands geselecteerd (een Arabische taal, 2) en de film kunnen afkijken met de Nederlandse ondertiteling (3). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
  • Laatst online: 09-09 10:04
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:19:
Ik heb ook dat als ik hem nu aanzet dat hij op een gegeven moment de hd gaat scannen en als hij klaar is hij gewoon niet op de ab reageerd. niet uit aan niets.

Na 2 x reset knop heeft hij het weer even gedaan en nu weer zelfde euvel.

Lekker bezig WD
Dat probleem hebben meerdere mensen, ik heb het ook gehad. Komt zeer waarschijnlijk door infrared noise (en niet door een toevallig blusstation van de brandweer in jouw buurt... :P ) Eigenlijk een productiefoutje van WD natuurlijk, want ik heb in heel mijn leven nog nooit problemen met AB's gehad.

Maar goed, ik had dus precies hetzelfde probleem. En als de AB het dan deed, begon de WD TV regelmatig te flippen en bleef maar door menu's scrollen. Vooral als het donker was in de kamer werkte de AB niet, bij daglicht gek genoeg meestal wel.

Via de oplossing op http://philips.samipupu.com/philips/wdtvhack/ (al eerder aangehaald in dit topic) heb ik mijn WD TV nu helemaal onder controle. Ik had eerlijk gezegd weinig vertrouwen in deze fix, maar onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet toch maar geprobeerd en het resultaat is verbluffend. De AB werkt nu perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
Martinus schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:43:
[...]

Dat vind ik idd ook jammer, mss via een firmware update.

zwaar off topic: elke vakantie andere vriendin?
Nope dat gaat niet gebeuren. Zie topicstart. De WD TV heeft een hdmi 1.2 port en voor truHD is 1.3 vereist. Ach ik heb toch geen versterker die truHD ondersteunt en was ook niet van plan om zeven speakers in de huiskamer te stallen. De vijf die ik nu heb staan, is echt wel het matje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik lees hier van verschillende mensen dat zij
hun WD via een toslink kabel aan hun versterker
hebben hangen.
ik wil dit ook graag doen ,maar heb geen flauw idee wat voor
kabel ik moet kopen,de kabel moet dus naar mijn
Philips FR 996 Receiver (optical in)
kan iemand mij een tip geven omtrent merk en type kabel?
B.V.D.

barneveld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:16:
Hallo,

hebben hangen.
B.V.D.

barneveld
Het maakt niet uit welk merk optische kabel je neemt, licht is licht. En als ze je een proberen aan te smeren met vergulde contacten, weet dan dat de informatie enkel over fiber gaat, en die contactjes totaal niks met het signaal te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
Hallo,

hebben hangen.
B.V.D.

barneveld
Dat is heel simpel. Je heb gewoon een optische audiokabel nodig. Die kun je in werkelijk iedere elektronicazaak kopen.

Zo ziet zo'n ding d'r uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.n-joymusic.nl/images/PB23350.jpg

Over merk en kwaliteit zijn tal van meningen, maar die van mij is dat het met digitale bekabeling absoluut niet noodzakelijk is om een dure kabel te kopen. Daar wordt je geluid echt niet beter van. Zelfs de meest goedkope prutskabel kan 1'en en 0'en verzenden. Een beetje een degelijk ogende kabel met goede connectoren is alles wat je nodig hebt. Koop dus gewoon een standaardkabeltje van 10 tot 20 euro en geniet van je films in 5.1 geluid. Ik neem tenminste aan dat je meer dan twee speakers aan je versterker hebt hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
LordTheRon schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:09:
[...]

Dat is heel simpel. Je heb gewoon een optische audiokabel nodig. Die kun je in werkelijk iedere elektronicazaak kopen.

................ Koop dus gewoon een standaardkabeltje van 10 tot 20 euro en geniet van je films in 5.1 geluid. Ik neem tenminste aan dat je meer dan twee speakers aan je versterker hebt hangen...
10-20 euro vind ik nog duur:
-1,50eu: http://www.elektronica-online.nl/?content=699
-4,00eu: http://www.elektronica-online.nl/?content=700
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/1403.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
Met de kredietcrisis in het achterhoofd kan het natuurlijk altijd goedkoper. ;) Maar een kabeltje van 1,50 zou ik zelf niet kopen. Zit geen ratio achter hoor, puur gevoel dat het dan wel écht troep moet zijn. Slaat nergens op, want voor hetzelfde geld is het natuurlijk een perfect kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor jullie reacties,
nu weet ik tenminste waar ik naar zoek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds twee weken de wd hd tv ook aangeschaft
Ben echt super tevreden over het apparaatje speelt goed af hier!!

Nou heb ik alleen een probleem ik heb house season 1 erop staan in iso bestanden,
Als ik hem afspeel speelt hij alleen maar de eerste aflevering af en stopt dan.ik kan dus niet de 2e aflevering selecteren.
Nou heb ik al heel wat van dit forum doorgelezen maar vind er niks over (misschien heb ik erover heen gelezen)
Heeft iemand van jullie hier misschien een oplossing voor of een handige tip.!!

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
ik begin het probleem met de afstandsbediening nu wel echt gruwelijk irritand te vinden... iemand een makkelijke/nette manier van oplossen ? geen zin in allemaal pruts werk en al helemaal niet in het open maken van de WD TV

als je 1x naar linkst drukt blijft hij maar gaan of 1x naar rechts etc... en reageert bizar slecht vaak......
hopen dat er snel een firmware update uitkomt voor alle problemen..... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordTheRon schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:56:
[...]

Nope dat gaat niet gebeuren. Zie topicstart. De WD TV heeft een hdmi 1.2 port en voor truHD is 1.3 vereist. Ach ik heb toch geen versterker die truHD ondersteunt en was ook niet van plan om zeven speakers in de huiskamer te stallen. De vijf die ik nu heb staan, is echt wel het matje.
vind ik ook maar gaat me vooral omdat dolby en dts met die formaten eindelijk een compressieloze codec hebben. En geen lage kwaliteit dolby digital want dat is het zijn gewoon 5eneenhalf slechte mp3's

en hdmi 1.2?! nee he denk je alles 1.3 te hebben.
Als ik een originele blu-ray afspeel op mijn samsung bd-p1500 en dan dolby true hd of dts master audio aanzet en de onkyo op Pure Audio zet (alle tussenfilters slaat hij over en alleen hdmi werkt nog) en de display enz alles gaat op zwart. Wat er dan voor geluid uitkomt uit mijn dm604's van b&w als de wd tv dat zou kunnen en menus en subs weergeeft was het je van het. Nu hoor ik dus dat het met firmware nooit opgelost wordt dus hij gaat snel terug naar de winkel.
Nu maar verdiepen in een duurder iets wat wel alles aankan.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Sorry, ik heb je verhaal nu 3x gelezen en snap er geen ene jota van. Ik vermoed dat ik niet de enige ben.
Lees het zelf nog eens en overweeg een herformulering om je punt duidelijk te maken. (hiervoor kun je de edit knop gebruiken)

• ind0mi

ind0mi

Hahahaha idd erg duidelijkkk :? 8)7

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:27
Hallo,

hebben hangen.
B.V.D.

barneveld
Wat alle anderen hierboven al riepen over optische kabels klopt, maar ik zou ook niet voor de allergoedkoopste gaan. Mijn ervaring met "erg" goedkope kabels is dat de pluggen vaak niet goed passen in de optische aansluitingen van bv. een av-receiver en dat het fiberglass aan de binnenkant van de kabel sneller breekt. Op die manier heb ik al enkele kabels en een av-receiver gesloopt |:(
Sindsdien betaal ik €5,- meer voor een kabel en past alles gewoon prima. Daarnaast is je kabel ook niet meteen stuk als je hem per ongeluk een beetje dubbelvouwt ....

• LordTheRon
Perkouw schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:01:
ik begin het probleem met de afstandsbediening nu wel echt gruwelijk irritand te vinden... iemand een makkelijke/nette manier van oplossen ? geen zin in allemaal pruts werk en al helemaal niet in het open maken van de WD TV

als je 1x naar linkst drukt blijft hij maar gaan of 1x naar rechts etc... en reageert bizar slecht vaak......
hopen dat er snel een firmware update uitkomt voor alle problemen..... ;(
Geen idee of dit met een firmware update te verhelpen is. Als je de WD TV niet wilt openmaken kun je die folie ook aan de buitenkant plakken. Werkt ook prima, alleen het ziet er niet zo chic uit.

• LordTheRon
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:03:
[...]

vind ik ook maar gaat me vooral omdat dolby en dts met die formaten eindelijk een compressieloze codec hebben. En geen lage kwaliteit dolby digital want dat is het zijn gewoon 5eneenhalf slechte mp3's...
Tot hier snap ik het, daarna haak ik ook compleet af. Maar goed om DD en DTS nu meteen lage kwaliteit te noemen en het met slechte mp3's te vergelijken omdat er toevallig net een betere standaard is, gaat me ook wel weer ver... Ieder zijn eigen ding, maar ik vind 'gewone' DD en DTS prima klinken.

• jmk
In het kader van een beetje nieuws is beter dan helemaal geen nieuws: avsforum
Update to my post regarded my two issues after contacting WD

1) .SRT formatting
On my computer the italic dialogue lines show up fine for my videos but when played on the WD it shows up with the text formatting to place the dialogue in italics

WD response: .SRT issue is known and will be addressed in future firmware release although date is not known.

2) Video size
I have a problem where the outer edges of my video's appear to be cut off. Its a noticable area of the video that has been cut off by the player. I thought it might be a zooming issue. When you select decrease zoom you get the smaller image size but when you select zoom in again in goes back to cutting off the video edges.

WD response: issue with the formatting of the video

Problem solution: Going into TV HDMI settings and changing from wide to wide PC. This resolves the cutting off of the video but results in black space along the edges of the screen.
Natuurlijk zijn sync-problemen met avi+srt erger dan Italic niet goed weergeven, maar WD is iig bezig met de subs in de nieuwe firmware

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
LordTheRon schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 08:51:
[...]

Geen idee of dit met een firmware update te verhelpen is. Als je de WD TV niet wilt openmaken kun je die folie ook aan de buitenkant plakken. Werkt ook prima, alleen het ziet er niet zo chic uit.
betwijfel nu ook of het wel te verhelpen is met een firmware update... wat ik nu toch meegemaakt heb, ik heb digitenne van KPN >> als ik de afstandsbediening van de WD TV gebruik gaat ineens de tijd op 00:00 of andere rare getallen... kortom dat ding tript nogal als ik de afstandsbediening gebruik 8)7

dit probleem gebeurt overigens niet elke keer dat ik de afstandsbediening gebruik van de WD TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Ik heb mn WD TV nu een paar weekjes en moet zeggen dat ij erg goed bevalt. Alleen jammer dat je geen dingen kan deleten vanaf je WD TV. Series kijk ik 1 keer, en gooi daarna weg. Dat doe ik ook met 75% van de films die ik kijk. Nu is het wat lastiger te zien waar je bent.

Desnoods stoppen ze die optie erin, standaard uitgeschakeld en met een waarschuwing bij het aanzetten.
Wat ook mooi zou zijn is dat een movie een "gezien" flag heeft, dan ben ik ook tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:18
jmk schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:20:
Ik heb mn WD TV nu een paar weekjes en moet zeggen dat ij erg goed bevalt. Alleen jammer dat je geen dingen kan deleten vanaf je WD TV. Series kijk ik 1 keer, en gooi daarna weg. Dat doe ik ook met 75% van de films die ik kijk. Nu is het wat lastiger te zien waar je bent.

Desnoods stoppen ze die optie erin, standaard uitgeschakeld en met een waarschuwing bij het aanzetten.
Wat ook mooi zou zijn is dat een movie een "gezien" flag heeft, dan ben ik ook tevreden.
Dat mis ik ook ja, was op de PS3 altijd wel makkelijk, nadeel is weer dat ik als ik achter de pc zit niet weet hoe ver ik ben, nu wel want ze staan nog op de HDD.

Wat ik ook irritant vind is dat ik altijd van foto's (gebruik ik nooit) naar films moet gaan, kan de laatste keus niet onthouden worden.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Ik heb gisteren even mijn WD TV getest icm HD materiaal.

De nieuwste CSI op 720P formaat en PE.S1_E1(vogelscene) op 1080P.
Speelde alles soepel af, geluid via toslink(stereo opstelling) zonder stotteren.

Ik heb thuis een CRT TV en heb mijn WD TV aangesloten via composiet.
Heeft de WD TV het zwaarder als ik via HDMI een Full-HDTV afspeel? Of is deze test representatief?
Ik ga vanmiddag dezelfde files afspelen op een full HD TV, dan laat ik het hier weten.

het (video) beeld is trouwens met composiet heel rustig, best scherp met SD materiaal.
De ODS geeft bij horizontale lijnen lelijke trillingen. Er zitten dan 2 of 3 plaatsen in het beeld waar het trilt. Subs heb ik nog niet bekeken, vanwege syncproblemen wacht ik daarmee, heb het voor mezelf toch niet nodig.

Bij Terry.Pratchett's.The.Colour.of.Magic.2008.720p.BluRay.DTS.x264-ESiR stottert het geluid. Om de 10-15 seconden valt er dan een deel van een woord weg. Komt door de DTS denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

volgens mij is die test wel betrouwbaar, alleen het is je gelukt om die vogelscene zonder stotteren te doen? met versie 1.01 was het bij mij 1 grote blokkendoos en stopte het filmpje een paar seconden te vroeg (bron was het korte filmpje wat ergens op internet stond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
pe.1x1.1080p.x264-culthd
zonder stotteren.

Blokkendoos kan ik wellicht niet controleren op mijn CRT TV.

[ Voor 42% gewijzigd door jmk op 16-02-2009 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vasters
  • Laatst online: 20-07 20:30
Heeft er toevallig iemand al een schijf aan hangen van 1 TB of meer? Ik had afgelopen week een Freecom 1TB externe netwerkschijf er aan hangen maar de WDTVHD zegt dat er geen usb device aangesloten is. De schijf heb ik geformatteerd als NTFS en alleen met de usb aansluiting aan de WDTVHD en dus niet de netwerkkabel in de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Vasters schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:42:
Heeft er toevallig iemand al een schijf aan hangen van 1 TB of meer? Ik had afgelopen week een Freecom 1TB externe netwerkschijf er aan hangen maar de WDTVHD zegt dat er geen usb device aangesloten is. De schijf heb ik geformatteerd als NTFS en alleen met de usb aansluiting aan de WDTVHD en dus niet de netwerkkabel in de schijf.
Ik heb MyBook 1tb NTFS eraan hangen.. werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

jmk schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:22:
pe.1x1.1080p.x264-culthd
zonder stotteren.

Blokkendoos kan ik wellicht niet controleren op mijn CRT TV.
ik heb het ook op een crt tv getest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Ik heb net PE E01 afgespeeld op een Philips Cineos (HD TV).

De eerste 3 seconden een heel klein beetje stotteren, daarna heel soepel. Dat had waarschijnlijk te maken met het opwarmen van het apparaat. Ook de vogelscene zelf is heel vloeiend. Net even de hele aflevering zitten kijken. Erg mooi beeld allemaal.

Ik had alleen een scene met een wolf die wild opjoeg, en daarbij zag ik een HALO om de wolf heen. Dat heeft waarschijnlijk te maken met het bronmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik heb er ook een 1TB schijf aan hangen, werkt prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

jmk schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:31:

De eerste 3 seconden een heel klein beetje stotteren, daarna heel soepel. Dat had waarschijnlijk te maken met het opwarmen van het apparaat. Ook de vogelscene zelf is heel vloeiend. Net even de hele aflevering zitten kijken. Erg mooi beeld allemaal.

Ik had alleen een scene met een wolf die wild opjoeg, en daarbij zag ik een HALO om de wolf heen. Dat heeft waarschijnlijk te maken met het bronmateriaal.
Wat is eigelijk de bestandsnaam van deze vogelscene? ik wil deze ook wel een checkuh op mijn tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
jmk schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:31:

denk dat dit met de rip of je tv te maken heeft.
ik heb zelf de originele Blu-ray en heb hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Een nieuwe week, een nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkna schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:57:
Een nieuwe week, een nieuwe firmware?
Dat hoop ik al zes weken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
ind0mi schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:58:
[...]

Wat is eigelijk de bestandsnaam van deze vogelscene? ik wil deze ook wel een checkuh op mijn tv!
pe.1x1.1080p.x264-culthd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Het valt me op dat er hier heel veel mensen lopen te mekkeren om de firmware updates.
Ben je zo ontevreden over de huidge firmware? (je hebt hem gekocht met wat toen de mogelijkheden waren)
Of komt er echt zo een grote update aan, dat je 24x per dag de firmware update page van WD aan t F5en bent?

Ik zelf ben tevereden met de firmware, oke er zijn wat minpuntjes zoals de losse onderteling die net te laat is steeds, en geen ondersteuning van de Italic tag <i> </i>.
Maar verder ach, het beestje doet zn werk voor de 95,-.

Wat zijn nou echt punten die jullie zouden willen zien in de nieuwe firmware?
Zelf kan ik niet gek veel meer verzinnen dan ondertiteling die gelijk loopt.
(DVD menus, boeit me niet zo, deze kijk ik toch niet meer ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Eximius schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:01:
Het valt me op dat er hier heel veel mensen lopen te mekkeren om de firmware updates.
Ben je zo ontevreden over de huidge firmware? (je hebt hem gekocht met wat toen de mogelijkheden waren)
Of komt er echt zo een grote update aan, dat je 24x per dag de firmware update page van WD aan t F5en bent?

Ik zelf ben tevereden met de firmware, oke er zijn wat minpuntjes zoals de losse onderteling die net te laat is steeds, en geen ondersteuning van de Italic tag <i> </i>.

Subs(sync) staan bij mij ook op nr 1. Dan komt een hele tijd niets. Toegegeven.

Verder is het handig als hij iets meer ondersteund, zodat je nog meer probleemloos kan kijken zonder omzetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
jmk schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:12:
[...]

Verder is het handig als hij iets meer ondersteund, zodat je nog meer probleemloos kan kijken zonder omzetwerk.
Kijk, dat bedoel ik nu, we zijn toch allemaal geholpen met een nieuwe firmware? Iedereen heeft zo wel zijn wensen ja.
Ik vind dat, als je als internationaal bedrijf een product uitbrengt, alles 100% moet werken. Dat doet het dus op diverse fronten niet! Zo'n groot bedrijf moet dus als de wiedeweerga aan de slag om een en ander te verbeteren middels een firmware!

Tenminste dat vindt IK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmk schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:12:
[...]

Subs(sync) staan bij mij ook op nr 1. Dan komt een hele tijd niets. Toegegeven.

Nou, ik wil wel graag ondersteunig van IFO files en dat ie niet steeds in de map Photo begint.
Verder ben ik wel aardig tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:42:
[...]

Nou, ik wil wel graag ondersteunig van IFO files en dat ie niet steeds in de map Photo begint.
Verder ben ik wel aardig tevreden.
Dat je steeds bij Photo's begint is inderdaad bijhoorlijk hinderlijk :)
Lekker verdergaan in het menu waar je was.
En het zou ook erg handing zijn als er iets komt van een vinkje ofzo dat je kan zien of je iets al wel of niet gezien hebt, en voor hoeveel % ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eximius schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:01:

Een firmware update doet mij wellicht overtuigen om de aanschaf te doen. Maw ik heb 'm nog niet. Worden er enkele extenties wel ondersteund, zoals wma pro, dan hebben ze binnen de kortste keren een nieuwe klant.
Om die reden bezoek ik af en toe dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
Vasters schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:42:
Werkt niet met een netwerkschijf. De USB (USB over IP) poort op zo'n schijf is een host en geen client. Dus wel inkomend verkeer (andere USB schijf/stick --> Freecom), maar geen uitgaand verkeer (Freecom --> bijv. WD TV).
Even dit topic doorlezen of effe "goochelen". Is al meerdere malen besproken.
Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.