[Mediaplayer] WD TV - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste
Acties:
  • 234.220 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Ik heb alleen de procedure uitgeprobeerd en dat werkt prima, weet niet wat de file nog doet op de wd hd tv.... daar kwam ik dan weer niet aan toe.
Via media info lijkt het bestand prima om af te spelen namelijk!

Hoe zie de video bij jou in media info eruit? heb je nog vc-1 encoding voor de video wellicht?

Heb je met super! h264 aangegeven?

[ Voor 19% gewijzigd door GrandPuba op 29-01-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Wd tv wiki....

http://wdtv.wetpaint.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HitDyl schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:14:
Heb net ff de WD TV firmware geextract het blijkt dus dat ze van plan waren LAN erin te stoppen maar het er later weer hebben uit gehaald
In de SKIN XML bestanden staan dingen als wizard_wireless_network_connectting.xml
En in de Config staan ook dingen over LAN verbinding (IP nummer gebruik enzo)
Ik ga kijken of ik de Firmware kan repacken en wat leuke aanpassingen kan doen de hele theme is aan te passen je kan als je echt goed bent een Linux OS erop runnen wel eentje die met de zelfde chipset werkt :P
Ik ga niet eens proberen een andere OS erop te krijgen want dan weet ik zeker dat ik me apparaatje van 1 dag oud verneuk omdat je gewoon niet meer mogelijk is om normale os terug te krijgen
Een eigen topic voor dit zou leuk zijn, maar dat zal wel niet goed zijn
hmmm, misschien is WD wel bezig met een 2e versie (hoger model) van de WD TV aan het ontwikkelen die wel over een LAN beschikt en dezelfde firmware gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrandPuba schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:09:
Ik heb alleen de procedure uitgeprobeerd en dat werkt prima, weet niet wat de file nog doet op de wd hd tv.... daar kwam ik dan weer niet aan toe.
Via media info lijkt het bestand prima om af te spelen namelijk!

Hoe zie de video bij jou in media info eruit? heb je nog vc-1 encoding voor de video wellicht?

Heb je met super! h264 aangegeven?
Ja, ik heb nog steeds de VC-1 codering, dat werkt dus schijnbaar niet met MKV. Omzetten duurt uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Klopt mkv met vc1 werk iig niet, kun je er nu met tsmuxer een goede ts of m2ts van maken?

Ik zal als ik vanavond thuis ben zal ik even goed checken wat ik over heb gehouden, ik dacht gezien te hebben dat ik een mkv over had met mpeg2 en ac3, dus iets afspeelbaars voor de wd hd tv.

Gisteren ook nog even met een andere file aan de gang geweest een mkv, met vc-1 video, audio file met dts en ac3.
Direct omzetten naar m2ts met tsmuxer lukt niet, ivm afwijkende fps o.i.d. en vastlopen op 0,9 procent in meerdere programma's.

uit de mkv de ac3 gestript met xvid4psp dat ging prima, daarna in tsmuxer de mkv geopend, de ac3, dts en subtitle uitgezet van de mkv.
De losse ac3 toegevoegd die ik eerder had gemaakt met xvid4psp.
Deze kon ik wel muxen tot een ts en m2ts, echter, het beeld is halve snelheid ( duurt van de film is nu 5.30 uur ipv 2,45 uur ) geluid is wel goed!
Ik heb de fps aangepast naar zoals het in de originele mkv staat met media info, ook dit helpt niet.... bestand is overigen rond de 22GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Ja, hoe is 't :(
Wel VC-1 in WMV en niet in MKV? Het is gewone precies dezelfde stream!
Dus in het ene geval werkt het beeld niet en in het andere geval het geluid niet... Lekker is dat...

@GrandPuba, heb je niet ergens stiekem een triggertje van 12,5 per ongeluk aanstaan oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
masser120 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:31:
Ja, hoe is 't :(
Wel VC-1 in WMV en niet in MKV? Het is gewone precies dezelfde stream!
Dus in het ene geval werkt het beeld niet en in het andere geval het geluid niet... Lekker is dat...

@GrandPuba, heb je niet ergens stiekem een triggertje van 12,5 per ongeluk aanstaan oid?
Klopt idd, vc-1 wordt alleen in m2ts / ts en wmv ondersteund... als die het al ondersteunen zou je toch wellicht kunnen verwachten dat het ook in mkv ondersteund zal gaan worden in future updates.
Ik meen dat Shizzzon op avs forum hier ook een request van heeft gemaakt.

Waar zou ik dat triggertje kunnen vinden?

De mkv is iig goed, die ik probeer te muxen, die komt van het origineel.

[ Voor 4% gewijzigd door GrandPuba op 29-01-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:39

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb ff in de rondte gezocht, maar wellicht is dit iets mbt coverart:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=951350

Kan niet testen of dit werkt tho. Dus als iemand zich geroepen voelt... ? :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topsecret
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:40

Topsecret

Got IT?

Franckey schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:14:
[...]

Heb je het trouwens al een keer met een andere (duurdere) HDMI kabel geprobeerd? Ik heb ergens gelezen dat dat bij iemand geholpen heeft. Ik had zelf geen zin meer om dat te proberen, ik had het even helemaal gehad met de WD TV...

Overigens zal iemand anders de firmware niet zomaar aanpassen, het is waarschijnlijk geen open source wat erin draait...
Nee, ik heb geen duurdere hdmi kabel geprobeerd. Maar de kabel die ik heb werk prima op mijn laptop di HDMI aansluiting heeft. De laptop herkent meteen mijn acer tv.

Ik vermoed dat het een firmware bug is ;) , maar goed, het is geen ramp. Het gaat mij om het kunnen afspelen van mijn media :P

Tweakers.net & GoT RULEZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaBuz schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:22:
Ik heb het apparaat eindelijk binnen maar ik ben bang dat mijn huidige externe HD niet voldoet... Het is een Lacie Ethernet Disk Mini maar heeft de bestandsindeling XFS die niet door de WD TV wordt ondersteund. Is hier iemand die dezelfde externe HD heeft en die het wél aan de praat heeft gekregen?

Zou mooi balen zijn als de Lacie niet gaat werken aangezien de combinatie van LAN en USB 2.0 nou juist zo perfect leek...
Heb gister ook zon lacie geval gekocht, direct geformatteerd naar nfts, en hij deed het meteen.

Kun je trouwens gewoon je usb schijf aan de media player laten hangen? Hij gaat namelijk niet uit als ik de media player uitzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 13:39

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Suer, dat kan alleen een beetje nutteloos stroom verbruik ;) Je kan beter ff de schijf ejecten alvorens de WD player uit te zetten en vervolgens de schijf ff eruit trekken. Dan spint hij vanzelf down. Het is ff mijl op 7 op deze manier, maargoed

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:59:
[...]

Heb gister ook zon lacie geval gekocht, direct geformatteerd naar nfts, en hij deed het meteen.

Kun je trouwens gewoon je usb schijf aan de media player laten hangen? Hij gaat namelijk niet uit als ik de media player uitzet
Kijk dat is tof... het wordt bijna een nmt op deze manier :D.

Kun je de nas gewoon formateren naar ntfs vanuit een menu in het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
Praten we hier over de Gigabit LaCie mini of de 'oude' 100mbit variant?

Dus deze (1Gb) of deze (100mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
GrandPuba schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:44:
[...]

Klopt idd, vc-1 wordt alleen in m2ts / ts en wmv ondersteund... als die het al ondersteunen zou je toch wellicht kunnen verwachten dat het ook in mkv ondersteund zal gaan worden in future updates.
Ik meen dat Shizzzon op avs forum hier ook een request van heeft gemaakt.

Waar zou ik dat triggertje kunnen vinden?

De mkv is iig goed, die ik probeer te muxen, die komt van het origineel.
Vaag... Bij mij werkt het met TSmuxer wel gewoon... 8)7
Dus ik kan ze wel goed bekijken op m'n WDTV *O*
Wat ik anders doen weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Welke trigger bedoel je nou dan?

Kun je eens je media info posten? van die file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
GrandPuba schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:55:
Welke trigger bedoel je nou dan?

Kun je eens je media info posten? van die file?
Ik zou het zelf niet eens weten :s. Ik had het programma nog niet gezien, dus ik dacht dat er misschien een schuivertje of iets dergelijks was dat ergens verborgen zat wat op 12,5 stond. Maar toen ik het programma zelf zag leek het me van niet...
Bij mij staat de framerate daar 24000/1001. Verder zijn alle instellingen standaard.

Media info:

Algemeen
ID                               : 1
Volledige naam                   : H:\test\TS\S01E07.m2ts
Formaat                          : BDAV
Formaat/                         : BluRay Video
Bestandsgrootte                  : 5,03 GiB
Duration/String                  : 51mn 0s
Totale bitrate                   : 14,1 Mbps
OverallBitRate_Maximum/String    : 35,5 Mbps

Video
ID                               : 4113 (0x1011)
MenuID/String                    : 1 (0x1)
Formaat                          : VC-1
Format_Profile                   : AP@L3
Bitrate                          : 12,9 Mbps
Breedte                          : 1 920 pixels
Hoogte                           : 1 080 pixels
Beeldverhouding                  : 16/9
Colorimetry                      : 4:2:0

Audio
ID                               : 4352 (0x1100)
MenuID/String                    : 1 (0x1)
Formaat                          : AC-3
Formaat/                         : Audio Coding 3
Duration/String                  : 51mn 0s
Bitrate                          : 640 Kbps
Kanaal(en)                       : 6 kanalen
Kanaalposities                   : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Samplerate                       : 48,0 KHz

[ Voor 53% gewijzigd door masser120 op 29-01-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Ja, precies een m2ts file en die doet het idd gewoon goed!

Ik zal mijn file vanavond ook ff checken.
Heb precies jou stappen gevolgd met omzetten en mkvtool gebruikt.

Ik heb met die andere file ook even zitten pielen in tsmuxer om dit 24000/1001 aan te passen, naar de framerate zoals deze in de originele mkv staat ( geloof 23.796 ), dan heb ik nog steeds hetzelfde :(

[ Voor 36% gewijzigd door GrandPuba op 29-01-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Ja, ik heb nog steeds de VC-1 codering, dat werkt dus schijnbaar niet met MKV. Omzetten duurt uren.
Ik heb precies gedaan zoals masser120 zei, en dat ging goed, ik heb stream copy gedaan, die h264 moet je ff negeren van mij :D dat sloeg nergens op.

Ik kan het ook niet helemaal checken omdat ik op me werk zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
kaajee schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:45:
Praten we hier over de Gigabit LaCie mini of de 'oude' 100mbit variant?

Dus deze (1Gb) of deze (100mbit)
Ik heb het in ieder geval over de 1Gbit versie...
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:59:
[...]

Ik heb nog helemaal niets aan mn player laten hangen omdat de WD mn Lacie niet ziet. :) Hoe heb jij die Lacie dan geformatteerd naar NTFS want ik krijg dat dus niet voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17
ThaBuz schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:18:
[...]

[...]

Ik heb nog helemaal niets aan mn player laten hangen omdat de WD mn Lacie niet ziet. :) Hoe heb jij die Lacie dan geformatteerd naar NTFS want ik krijg dat dus niet voor elkaar...
Geen ervaring met jouw schijf, maar probeer eens te booten vanaf je PC met Partition Magic met je lacie schijf in de USB.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn computer met rechtermuisklik selecteren en dan formateren in NTFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Masser120,

Mijn media info laat exact hetzelfde zien, en hij doet het ook goed op de wd hd tv.
Alleen de subtitles lopen wel voor op het geluid... das jammer!

Band of brothers opnieuw geript naar dvd iso, en idd dat kan ik wel subtitles selecteren top!

Even over de instellingen, ik had hem tot nu toe altijd op auto staan... ik heb een hd ready philips tv.
Ik heb de hd tv nu op 1080i 60 gezet, en heb nu veel mooier helder beeld met films en in de menu's is het ook duidelijk te zien.
Is dit ok voor een hd ready? of toch kiezen voor automatisch, en wat doet automatisch past die bij een film de beste haalbare kwaliteit toe?, het meest optimale beeld? ik heb nog geen problemen gezien met films of haperingen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:10:
In mijn computer met rechtermuisklik selecteren en dan formateren in NTFS.
Bij mij ziet de pc de schijf alleen niet als standaardschijf maar als netwerkschijf (ook wanneer via USB aangesloten) waardoor ik die handeling niet uit kan voeren. Magoe het is wel erg off-topic... Ik weet nu in ieder geval dat het moet kunnen en ik ga nu verder proberen want ik kan nu niet van het apparaatje genieten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel vreemd dat de WDHDTV wel DTS afspeelt maar geen DD5.1.
Bij mij geeft ie aan unsupported audioformat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franckey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 18:37
Masimo schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:42:
[...]

Ik heb mijn WD-TV net vandaag binnen. Ik hem hem net voor de eerste keer aangesloten op een Sony Bravia 32W4000. Meteen via hdmi.
Werkte zonder problemen. Kabeltje is een 2 voor 10 euro type. Mijn firmware is nog de originele 1.00.01.
Jouw Sony Bravia 32W4000 ondersteunt waarschijnlijk wel FullHD 1080p? Mijn 26U3000 heeft alleen HD Ready tot 1080i, ik vermoed dat daar het probleem mee te maken heeft. Ik denk dat WD te weinig getest heeft met lagere resoluties over HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
GrandPuba schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:12:
Masser120,

Mijn media info laat exact hetzelfde zien, en hij doet het ook goed op de wd hd tv.
Alleen de subtitles lopen wel voor op het geluid... das jammer!
Vreemd, bij mij wel en bij jou niet :?
Band of brothers opnieuw geript naar dvd iso, en idd dat kan ik wel subtitles selecteren top!

Even over de instellingen, ik had hem tot nu toe altijd op auto staan... ik heb een hd ready philips tv.
Ik heb de hd tv nu op 1080i 60 gezet, en heb nu veel mooier helder beeld met films en in de menu's is het ook duidelijk te zien.
Is dit ok voor een hd ready? of toch kiezen voor automatisch, en wat doet automatisch past die bij een film de beste haalbare kwaliteit toe?, het meest optimale beeld? ik heb nog geen problemen gezien met films of haperingen iig.
HD Ready met 1366x768 paneel? Zo laten staan dan... Alleen, zou je niet 1080i50 nemen? Dat is PAL namelijk en dit is NTSF...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franckey
ThaBuz schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:22:
Ik heb het apparaat eindelijk binnen maar ik ben bang dat mijn huidige externe HD niet voldoet... Het is een Lacie Ethernet Disk Mini maar heeft de bestandsindeling XFS die niet door de WD TV wordt ondersteund. Is hier iemand die dezelfde externe HD heeft en die het wél aan de praat heeft gekregen?

Zou mooi balen zijn als de Lacie niet gaat werken aangezien de combinatie van LAN en USB 2.0 nou juist zo perfect leek...
Kan je LAN en USB dan wel tegelijk gebruiken? Ik heb ook eens zo'n NAS gezien, maar zodra je de USB kabel erin stopte dan werd LAN uitgeschakeld. Als dat zo is heb je er weer weinig aan voor de WD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
ThaBuz schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:18:
[...]

[...]

De WD kan de Lacie ook helemaal niet zien als aangesloten USB drive net zoals ie een USB stickie ziet.
De Lacie heeft een USB poort die dient voor TCP over USB (netwerk functionaliteit). De andere poort is een USB host poort, net als de WD heeft. Die laatste accepteert alleen inkomende data. zoals van een andere USB drive of camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:07
Grandpuba

Ik heb ook al iets gepost over de optimale instelling mbt de resolutie. Helaas niemand die iets wist te melden!
Ik heb nu nog gewoon de instelling op 'auto' staan.
Ik heb een full hd scherm (sony 40z4500), kan ik dan beter de instelling op 1080p/50 of 1080p/24 zetten.(weet niet exact het verschil1)
Anders gezien wanneer ie op 'auto' staat zal de wdtv logischerwijs toch de optimaalste instelling kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:30
Ik was daar net ook even mee aan het rommelen. Ik was band of brothers aan het kijken in 1080p van een ts bestand. En daar kreeg ik dus die eerder genoemde happering om de zoveel seconden. De instelling veranderen naar 1080p/60 hielp niet. Daarna een mkv 1080p afgespeeld en geen last van happeringen dus ik hou het lekker op auto en mkv bestanden.
Ook een WMVHD van Batman omgezet en aan het einde inderdaad problemen met lipsync maar bij een andere film had ik er weer geen last van. :|
Hoop dat er bij een volgende update wat dingen gefine tuned worden. Het blijft een leuk speledingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Precies het zelfde bij mij. Had de WD HD op 1080p/60 ingesteld. Bij alle films gestotter. Lekker op auto gelaten en alles is weer goed! Alles wat ik dan afspeel hetzij dvd, 720p of 1080p de hdmi input blijft op 1080p volgens mijn tv (w4500)

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 09:02
Weet iemand hoe je de video covers aan de praat krijgt?
Ik krijg dit zo snel niet voorelkaar...
Filmnaam.jpg werkt iig niet, terwijl de ondertiteling wel werkt op die manier. (filmnaam.srt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Franckey schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 22:17:
[...]

Jouw Sony Bravia 32W4000 ondersteunt waarschijnlijk wel FullHD 1080p? Mijn 26U3000 heeft alleen HD Ready tot 1080i, ik vermoed dat daar het probleem mee te maken heeft. Ik denk dat WD te weinig getest heeft met lagere resoluties over HDMI.
Yep, dat klopt. De 32W4000 ondersteunt inderdaad 1080p. Als ik de WD aansluit (output op auto) geeft de TV 1080p aan. En als je jouw WDTV instelt op een 1080i format?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
HD Ready met 1366x768 paneel? Zo laten staan dan... Alleen, zou je niet 1080i50 nemen? Dat is PAL namelijk en dit is NTSF...?
Het is trouwens NTSC :D
Ik heb hem terug gezet naar 1080i50... en alles werkte nog steeds prima, tv geeft dat ook netjes aan.
Voor mensen die hem op auto hebben staan, is het jullie opgevallen dat het menu qua kleuren veel beter wordt door hem niet op auto te zetten, tevens heb ik beter / helderder beeld met een film?

Wellicht komt dit omdat ik een hd ready tv heb, en de hd tv dan wellicht dan kiest voor 720P of minder, ik kan alleen niet goed zien welke output ik heb op auto via de tv, wel als ik hem op 1080i50/60 zet.

Heb gisteren de boekjes erbij gepakt van de tv, maar ik kan geen info vinden over het paneel dat erin zit, alleen tot welke resolutie ik kan gaan, ik zal vanavond nog wel even googlen op het type nummer.
EDIT: Gevonden en is idd 1366 x 768 pixels ( Philips 32PFL5322 )

[ Voor 5% gewijzigd door GrandPuba op 30-01-2009 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Masimo schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 22:29:
[...]

De WD kan de Lacie ook helemaal niet zien als aangesloten USB drive net zoals ie een USB stickie ziet.
De Lacie heeft een USB poort die dient voor TCP over USB (netwerk functionaliteit). De andere poort is een USB host poort, net als de WD heeft. Die laatste accepteert alleen inkomende data. zoals van een andere USB drive of camera.
Kortom, dit kán dus helemaal niet gaan werken (in ieder geval niet met de LaCie die ik heb)... Dan maar op zoek naar een 'gewone' externe HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
Heb me net een ongeluk gelezen kan het toch niet vinden, of toch overheen gelezen.

Kan dit apparaat nu hele geripte blu rays afspelen, zowel in file variant als .iso ?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

in file variant weet ik het zeker, van iso niet (maar verwacht het wel omdat die andere iso's ook kan lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Rub3s schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:29:
in file variant weet ik het zeker, van iso niet (maar verwacht het wel omdat die andere iso's ook kan lezen)
Geld dat ook voor de nieuwe BR ?? , bv The Matrix kan ik niet met PwrDVD 7 afspelen terwijl de oudere spiderman wel lukt. Alleen als ik een iso er van maak doet die het weer in PwrDVD in 8.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Laatst online: 14:57
Franckey schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 22:17:
[...]

Nee daar zit het ook niet. Mijn WD vanaf eerste boot ook met hdmi op een 37LG3000 hd-ready scherm zonder problemen op auto stand. Heb je ook andere hdmi producten die je kunt testen en weet je zeker dat de winkel niet dezlfde player retour heeft gegeven bij het inruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Martinus schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:10:
[...]

Geld dat ook voor de nieuwe BR ?? , bv The Matrix kan ik niet met PwrDVD 7 afspelen terwijl de oudere spiderman wel lukt. Alleen als ik een iso er van maak doet die het weer in PwrDVD in 8.
Over welk file formaat hebben we het hier precies? en welke encoding?
Heb geen Blu-Ray, dus heb iig geen idee hoe het formaat op de disc staat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Mensen die met FTD -> nieuwsgroepen downloade? wat is/zijn goed werkende HD films/files op de WD TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Probeer een willekeurige film, check de info ( staat meestal genoeg info in de post zelf, over de gebruikte codecs etc.).
Veel doen het prima naar mijn idee, wellicht dat je een enkele de dts stream moet omzetten naar ac3 ( mits je een receiver hebt voor dts niet ).

Kwestie van proberen, meeste doen het, anders even omzetten naar iets van de wd hd tv wel slikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franckey
Masimo schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:44:
[...]

Yep, dat klopt. De 32W4000 ondersteunt inderdaad 1080p. Als ik de WD aansluit (output op auto) geeft de TV 1080p aan. En als je jouw WDTV instelt op een 1080i format?
Ik kreeg het aan de praat door te kiezen voor 1080i en dan na het overschakelen snel het settings menu te verlaten (anders sprong die als nog terug naar composiet). Deze vreemde workaround geeft wel aan dat er iets mis is met de firmware want in het menu bleef composiet staan terwijl hij op dat moment wel HDMI gebruikte. Maar na het uit en aan zetten van de WD TV ging die weer naar composiet dus de workaround was voor mij niet werkbaar. De WD TV is inmiddels weer terug naar de winkel en ik ben op zoek naar een andere media player die wel werkt met mijn HD Ready TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franckey
sjekneck schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:53:
[...]

Nee daar zit het ook niet. Mijn WD vanaf eerste boot ook met hdmi op een 37LG3000 hd-ready scherm zonder problemen op auto stand. Heb je ook andere hdmi producten die je kunt testen en weet je zeker dat de winkel niet dezlfde player retour heeft gegeven bij het inruilen?
Ik kan helaas niet testen met andere HDMI producten. In theorie kan het dus ook aan mijn TV liggen maar die kans is denk ik erg klein. Mijn TV heeft 2 HDMI aansluitingen en met beide heb ik het geprobeerd en beide geven hetzelfde resultaat. Bovendien kreeg ik het wel werkend met een workaround (zie een vorige post). Als het aan de TV had gelegen dan zou de workaround ook niet werken neem ik aan?
Ja, ik weet zeker dat ik niet dezelfde player terugkreeg in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Franckey schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 16:52:
[...]

Ik kan helaas niet testen met andere HDMI producten. In theorie kan het dus ook aan mijn TV liggen maar die kans is denk ik erg klein. Mijn TV heeft 2 HDMI aansluitingen en met beide heb ik het geprobeerd en beide geven hetzelfde resultaat. Bovendien kreeg ik het wel werkend met een workaround (zie een vorige post). Als het aan de TV had gelegen dan zou de workaround ook niet werken neem ik aan?
Ja, ik weet zeker dat ik niet dezelfde player terugkreeg in de winkel.
Was/is het geen optie om het om te draaien? Dus je WD TV mee/terug naar de winkel en hem daar op een HDMI scherm/tv te proberen? Had je ter plekke 'bewijs' kunnen leveren dat het aan de WD TV ligt/lag en niet aan jou scherm (ik denk nog steeds dat het andersom is, maar goed)

[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 30-01-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus ook de wd tv maar ik loop helemaal vast op het DTS geluid, ik heb via toslink kabel de mediaplayer aan m'n panasonic th460 gehangen, die zou dts moeten decoderen maar ik denk dat dat alleen vanaf dvd is, via toslink werkt niet.
Nu dacht ik zelf ff makkelijk de dts te converteren naar AC3 of wat anders met het programma Popcorn mkv audioconverter. Ben nu 2 dagen aan het klooien met dat programma maar ik snap er nog steeds niks van. Kan iemand mij uitleggen hoe dat precies moet(tutorial 30x gelezen maar kom er niet uit).
Of is er misschien nog een ander programma waar ik dit mee kan doen.
Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
GrandPuba schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:04:
[...]

Over welk file formaat hebben we het hier precies? en welke encoding?
Heb geen Blu-Ray, dus heb iig geen idee hoe het formaat op de disc staat.....
m2ts, is geen encoding slechts een 'rip'

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Maar zo'n m2ts transport stream bevat natuurlijk wel degelijk een ge-ecodeerde video stroom, daar wordt naar gevraagd volgens mij, ook al zou het gewoon 'een rip' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Ja, precies!
Wat voor codec zit er in de videostream van de m2ts? mkv en m2ts zijn containers die een videobestand bij zich hebben, op de videofile zit encoding.

Robert6, wat gaat er precies mis? of wat lukt er wel.

Wat voor bestand wil je omzetten, kun je eens kijken met het programma media info waar het bestand uit bestaat? en wellicht deze hier eens posten?

[ Voor 14% gewijzigd door GrandPuba op 30-01-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
Ik heb 'm aangesloten op mijn Sony 40Z4500. Wat is de beste instelling; 1080p a 50 hertz of 1080p a 60 hertz. Normaal zou ik zeggen; hoger is beter. Maar het berekenen van de tussenliggende beelden (tv = 200 hertz) gaat waarschijnlijk beter bij 50 hertz. Kan iemand uitleggen wat het beste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
kaajee schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:37:
Maar zo'n m2ts transport stream bevat natuurlijk wel degelijk een ge-ecodeerde video stroom, daar wordt naar gevraagd volgens mij, ook al zou het gewoon 'een rip' zijn.
Hmm silly me ;)

Spiderman
Video: MPEG4 Video (H264) 1920x1080 23.98fps [Video]
Audio: Dolby AC3 48000Hz 6ch [Audio]
Text [Subtitle]
The Matrix
Video: WVC1 1920x1080 23.98fps [Video]
Audio: Dolby AC3 48000Hz 6ch [Audio]
Text [Subtitle]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinus,

Ik zou zowel Spiderman als Matrix met TS Muxer omzetten naar een TS. Kan je ook de ondertiteling mee muxen. Een MKV met VC1 gaat niet werken op de WDTV.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
R Kuipers schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:20:
Ik heb 'm aangesloten op mijn Sony 40Z4500. Wat is de beste instelling; 1080p a 50 hertz of 1080p a 60 hertz. Normaal zou ik zeggen; hoger is beter. Maar het berekenen van de tussenliggende beelden (tv = 200 hertz) gaat waarschijnlijk beter bij 50 hertz. Kan iemand uitleggen wat het beste is?
Ik heb de zelfde lcd. Ik heb de resolutie gewoon op auto staan.
Normaal is 50hz voor PAL en 60hz voor NTsc.
Omdat wij in Europa PAL gebruiken lijkt mij 50hz. waarschijnlijker.
Vraag mij echter af als de bron ook bepalend is. Als je bijv. een NTSC film download kun je je wdtv dan beter op 60hz. zetten? ik weet het ook niet zeker.
Vraag me ook af wanneer ie een film/serie in 1080p/24 afspeelt.

Misschien weten anderen hier op het forum hierover iets te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:41:
Martinus,

Ik zou zowel Spiderman als Matrix met TS Muxer omzetten naar een TS. Kan je ook de ondertiteling mee muxen. Een MKV met VC1 gaat niet werken op de WDTV.
Hmmm zn popcorn ding wel? Op dat gebied ben ik een luie donder. Graag beetje zoeken, dan downloaden, op HDD kwakken en gaan met die banaan. Maar kan dus niet. Zal eens kijken hoeveel tijd mn pc doet om de boel om te zetten. Thxs

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan de WD TV ook de Embedded ondertitels van een TS of M2TS weergeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Wat versta je onder embeded, als ze op de videostream zitten ja.

Als ze als losse stream ts / m2ts / mkv zitten worden ze ook ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Martinus schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:57:
[...]

Hmmm zn popcorn ding wel? Op dat gebied ben ik een luie donder. Graag beetje zoeken, dan downloaden, op HDD kwakken en gaan met die banaan. Maar kan dus niet. Zal eens kijken hoeveel tijd mn pc doet om de boel om te zetten. Thxs
Op en pch weet ik niet of dat ondersteund wordt, het zou iig wel prettig zijn als mkv vc-1 ondersteund gaat worden in de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over dat tikken. Ik heb gisteren een true hd .mts van de dark knight afgespeeld van 34GB. Die loopt perfect. Ik heb wat demos van panasonic, sony enz. Die stotteren wel en lopen niet helemaal smooth. (Allemaal MTS bestanden) Alleen raar dat die op mijn pc niet stottereren.
Ik krijg trouwens geen ondertiteling of een menu bij die dark knight. Het is een blue ray rip. Gaat dat ook al niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
henkna schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:47:
[...]

Ik heb de zelfde lcd. Ik heb de resolutie gewoon op auto staan.
Normaal is 50hz voor PAL en 60hz voor NTsc.
Omdat wij in Europa PAL gebruiken lijkt mij 50hz. waarschijnlijker.
Vraag mij echter af als de bron ook bepalend is. Als je bijv. een NTSC film download kun je je wdtv dan beter op 60hz. zetten? ik weet het ook niet zeker.
Vraag me ook af wanneer ie een film/serie in 1080p/24 afspeelt.

Misschien weten anderen hier op het forum hierover iets te melden?
Alle films en series die je download zijn meestal 24fps. Dat is het origineel. Ook series uitgezonden op de Amerikaanse tv zijn 24fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
masser120 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 16:29:
[...]

Alle films en series die je download zijn meestal 24fps. Dat is het origineel. Ook series uitgezonden op de Amerikaanse tv zijn 24fps.
O.k., heb alleen dan tot nu toe niet gezien dat de wdtv VANZELF vanuit de auto stand omschakeld naar 1080p/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Heb sinds gister ook 1, mooi app-je maar traag als dikke stront.

Door menu scrollen is drama en moet knoppen meermalen indrukken voor effect.

Ook upgrade helpt niet, ik een bad exemplaar?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
henkna schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:15:
[...]

O.k., heb alleen dan tot nu toe niet gezien dat de wdtv VANZELF vanuit de auto stand omschakeld naar 1080p/24
Nee nee, begrijp me niet verkeerd. Als je hem op AUTO zet, dan zet hij hem in Nederland op 1080p/50 omdat het een FullHD PAL TV is. Stel je hebt een Amerikaanse HD Ready TV, dan zet hij hem automatisch op 1080i/60. Helaas zet hij hem niet op de verversingssnelheid van de bron...

Ik zeg dat het tijd is voor een firmware update... Er zou er toch nog één in januari komen? Het is inmiddels februari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Ik zeg dat het tijd is voor een firmware update... Er zou er toch nog één in januari komen? Het is inmiddels februari :)
Gelijk heb je, ben al sinds half januari ongeduldig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

misschien willen ze nu gewoon een flinke update uitbrengen, terwijl 1.01 voor de belangrijkste issues was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, wordt ook al ongeduldig met wachten
De 1e update heeft toch bijna 2 maanden geduurd aangezien de WD begin nov 2008 te koop was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

is het trouwens wel 100% zeker dat er uberhaupt een update komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
ind0mi schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:39:
Niks is zeker in het leven.. behalve dat er een eind aan zit.

Gewoon geduldig afwachten dus :)
Maar ik neem zelf aan dat er wel een update komt, er zijn nog een paar issues die ze makkelijk met een nieuwe firmware release kunnen oplossen.

Hierdoor versterken ze de positie van hun product... dus waarom zouden ze het niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
ind0mi schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:39:
Volgens een medewerker van WD die ook op het AVS forum zit wordt er gewerkt aan een update, maar wanneer staat niet vast. Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat een aantal zaken blijven zoals ze nu zijn (Thumbnail support, WMA Pro en synch issues sub) Er is genoeg achterban ondertussen en desnoods komen er wel homemade oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

sjekneck schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:49:
[...]

Volgens een medewerker van WD die ook op het AVS forum zit wordt er gewerkt aan een update, maar wanneer staat niet vast. Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat een aantal zaken blijven zoals ze nu zijn (Thumbnail support, WMA Pro en synch issues sub) Er is genoeg achterban ondertussen en desnoods komen er wel homemade oplossingen.
Nicee.. thx voor de info! ja daar dacht ik zelf ook al aan.. zullen toch wel mensen zijn die zelf een mooie (illegale) firmware in elkaar kunnen zetten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Kan het niet vinden (en heb al zoveel gelezen),
maar is het zo dat de files (MKV) met DTS geluid allemaal stotteren als je de audio niet digitaal hebt?
en de met DD ac3 niet?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

hoe bedoel je dat precies? DTS is namelijk digitaal, dus niet digitaal gebruiken gaat niet (lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Rub3s schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:14:
hoe bedoel je dat precies? DTS is namelijk digitaal, dus niet digitaal gebruiken gaat niet (lijkt me)
een MKV met dts geluid stottert, en geeft artifacts. Een MKV met AC3 speelt prima.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

welnee, stottert niet door dts. Dat kan aan de rip liggen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, ik lees bij sommige reviews niets over de sync met subs, bij andere wel. Ik wil er gewoon xvid op afspelen met .srt bestanden. Lopen die subs nu al sync of niet? want ik heb geen zin om alles te syncen. Of ligt dit aan het apparaatje wat je krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Martinus schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:38:
[...]

een MKV met dts geluid stottert, en geeft artifacts. Een MKV met AC3 speelt prima.
Waar haal je deze bs vandaan? Ik heb hier zat mkv's met dts die prima afspelen met een externe receiver. Klinkt daarbij ook nog eens een flink stuk beter als AC3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:50:
Even een vraagje, ik lees bij sommige reviews niets over de sync met subs, bij andere wel. Ik wil er gewoon xvid op afspelen met .srt bestanden. Lopen die subs nu al sync of niet? want ik heb geen zin om alles te syncen. Of ligt dit aan het apparaatje wat je krijgt?
De paar die ik heb, lopen allemaal een halve tel achter. (Met firmware 1.01.02)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:50

The_Worst

Unox

Wat overigens opgelost kan worden door deze te muxen in een mkv of een gelijkwaardig bestand.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
sjekneck schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:55:
[...]

Waar haal je deze bs vandaan? Ik heb hier zat mkv's met dts die prima afspelen met een externe receiver. Klinkt daarbij ook nog eens een flink stuk beter als AC3.
Dude, het is geen BS. kalm aan.

Het blijkt aan de codec in de MKV te liggen deze is HP@L5.1 en deze blijkt niet et worden ondersteunt door WD, mss wel door update van de Popcornhour. Ofwel te hoge resolutie en te veel reframes. Dus moet deze omzetten naar een andere codec. HP@L4.1 die word ondersteunt.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinus schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:21:
[...]

Dude, het is geen BS. kalm aan.

Het blijkt aan de codec in de MKV te liggen deze is HP@L5.1 en deze blijkt niet et worden ondersteunt door WD, mss wel door update van de Popcornhour. Ofwel te hoge resolutie en te veel reframes. Dus moet deze omzetten naar een andere codec. HP@L4.1 die word ondersteunt.
maar dat heeft geen fluit te maken met de audio track, dus wat je eerder beweerde klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 09:35:
[...]

maar dat heeft geen fluit te maken met de audio track, dus wat je eerder beweerde klopt niet.
klopt, alleen was het toevallig bij mij zo dat de mkv's met dts wel stotterden en AC3 niet, dat dat niet in zn algemeenheid geld weet ik ook wel. Bleek dus niet met geluid maar met de videocodec te maken te hebben. Dat toevallig daar een andere causaal verband aan ten grondslag lag, kon ik ook niet ruiken.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Martinus schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 09:51:
[...]

klopt, alleen was het toevallig bij mij zo dat de mkv's met dts wel stotterden en AC3 niet, dat dat niet in zn algemeenheid geld weet ik ook wel. Bleek dus niet met geluid maar met de videocodec te maken te hebben. Dat toevallig daar een andere causaal verband aan ten grondslag lag, kon ik ook niet ruiken.
Ik lees het volgende
Je geeft (onjuiste) feedback die erg specifiek is zonder het te onderbouwen. Dat ik daar op reargeer vind ik ten goede komen voor een heel aantal mensen die wellicht een speler aan het zoeken zijn.
Zand erover :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Ik heb afgelopen week firmware ge-update naar .02 sindsdien kan ik geen VideoTS fatsoenlijk afspelen... het beeld en geluid blijft om de paar sec. haperen :S zijn er meer mensen met die probleem? hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
ind0mi schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:37:
Ik heb afgelopen week firmware ge-update naar .02 sindsdien kan ik geen VideoTS fatsoenlijk afspelen... het beeld en geluid blijft om de paar sec. haperen :S zijn er meer mensen met die probleem? hoe kan ik dit oplossen?
Video_TS van een dvd?
Omzetten naar een ISO wil wel werken als het voor dvd is, sinds ik dit doe werkt het echt prima... welliswaar geen menu nog, maar iig beter als losse vob's selecteren.
Als je er last van hebt kun je eventueel downgraden naar de vorige release...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

GrandPuba schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:32:
[...]

Video_TS van een dvd?
Omzetten naar een ISO wil wel werken als het voor dvd is, sinds ik dit doe werkt het echt prima... welliswaar geen menu nog, maar iig beter als losse vob's selecteren.
Als je er last van hebt kun je eventueel downgraden naar de vorige release...
Jep van een dvd... hoe zet ik die om naar een iso.. zonder eerst te branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heloxide
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-01 13:53
ind0mi schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:38:
[...]

Jep van een dvd... hoe zet ik die om naar een iso.. zonder eerst te branden?
Brand de files gewoon met Nero, maar selecteer een virtuele recorder. Anders zijn er talloze progjes te vinden om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Ik doe het met de image writer van nero.
Ik kies voor een dvd video in nero, selecteer de vob en ifo's en drop deze video_ts map, dan maak ik er een ISO van.

Doet het tot nu toe prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Ok thanks...ik ga het vanavond eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Worst schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:53:
Wat overigens opgelost kan worden door deze te muxen in een mkv of een gelijkwaardig bestand.
I know.. maar ik wil dus juist gewoon een ding dat werkt, en op moment dat ik zin heb om iets te kijken dat kan kijken, en niet nog moet lopen muxen en shit :)
Maar even afwachten nog dan, voor de rest lijkt het me een prima ding!

Maar toch vraag ik me af of iedereen er problemen mee heeft met die subs, want sommige hoor ik er niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:50:
[...]
Maar toch vraag ik me af of iedereen er problemen mee heeft met die subs, want sommige hoor ik er niet over.
De subs lopen iets achter, maar om daar mijn gal hier over te spuien... nee.
Het loopt iets achter, maar dit is nauwlijks strorend te noemen.
Ik denk dat de meeste mensen dit vinden en dat je daarom niet iedereen er over hoort.

Maar even iets anders,
Sinds een week ben ik ook de trotse eigenaar van een WD TV.
Nu ben ik al de hele tijd aan het vechten met HDMI kabels.
De eerste gaf geen beeld door (bleek een knik in de kabel de oorzaak te zijn, kabel uitgerekt en probleem was opgelost) kabel vervangen voor een wat kortere (van 2m naar 1,5m).
Weer geen beeld, kabel is wel goed, deze zat eerst aan een HDMI DVD speler.
Na wat gekloot met de kabel, toch wel weer beeld.

Vandaag uiteindelijk al mijn HDMI kabels vervangen door platte HDMI kabels (dit oogt net wat beter en laat zich beter wegwerken).
3x raden, weer geen beeld...
Na een grondige inspectie wat er nu weer aan de hand kan zijn, kwam ik er achter dat ik de HDMI kabel erg hard in de WD TV moet duwen voordat ik beeld en geluid door krijg (anders alleen beeld)

Het lijkt er dus op dat de HDMI poort erg diep in de WDTV ligt, zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:50

The_Worst

Unox

Eximius schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:06:
[...]

De subs lopen iets achter, maar om daar mijn gal hier over te spuien... nee.
Het loopt iets achter, maar dit is nauwlijks strorend te noemen.
Ik denk dat de meeste mensen dit vinden en dat je daarom niet iedereen er over hoort.
Of ze gebruiken geen ondertiteling zoals ik. :)
Eximius schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:06:
[...]
Het lijkt er dus op dat de HDMI poort erg diep in de WDTV ligt, zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?
Nee, ik heb de meest goedkope kabel (rond) en deze kan ik eenvoudig inpluggen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDMI kabel gaf bij mij ook problemen. De ene kabel (nieuw gekocht bij Action) werkte niet op de WDTV. De andere HDMI kabel die ik al gebruikte bij de HD recorder werkte wel op de WDTV. De nieuw gekochte HDMI kabel werkte wel weer goed op de HD recorder (maar dus niet op de WDTV). De WDTV gaat dus niet goed om met alle HDMI kabels. Je bent dus niet de enige die "geworsteld" hebben met de HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17
Niet bedoelt als spam hoor... maar Ik heb een merkloze gold-plated kabel gekocht bij kabeltje.com voor 4 euro ex. verz kosten. Dit is een HDMI 1.2 kabel. Er staat verguld op de website, bij mij stond echt goldplated toen ik hem thuis kreeg.
Deze kabel deed het meteen icm een HD_Ready TV van JVC. Er stond bij het aansluiten 1080i op de TV.

Misschien heeft iemand hier wat aan als je een kabel zoekt voor niet te veel geld.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
ind0mi schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:22:
Ok thanks...ik ga het vanavond eens proberen!
Heb je dat nog geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

Jep! en het werkte perfect... ik had power iso gebruikt.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
jmk schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 08:59:
Niet bedoelt als spam hoor... maar Ik heb een merkloze gold-plated kabel gekocht bij kabeltje.com voor 4 euro ex. verz kosten. Dit is een HDMI 1.2 kabel. Er staat verguld op de website, bij mij stond echt goldplated toen ik hem thuis kreeg.
Deze kabel deed het meteen icm een HD_Ready TV van JVC. Er stond bij het aansluiten 1080i op de TV.

Misschien heeft iemand hier wat aan als je een kabel zoekt voor niet te veel geld.
Gold plated en andere edelmetalen boeien echt niet bij een hdmi kabel. Enkel afscherming bij lange lengtes boeien. Er was onlangs een onderzoek tussen hele goedkope en dure hdmi kabels en daar kwam uit dat alle gelijkwaardig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Puur kwalitatief zal het niet zo veel uitmaken. Enige wat kan schelen is corrosie, dat is bij 'edel maetalen' veel minder dan bij andere metalen. Maar dat is iets voor de lange termijn. Maar helemaal niet 'boeien' is dis niet helemaal waar..........

Maar het gaat in de 'HDMI kabel icm WD TV'-issue niet zozeer over de kwaliteit, meer over de 'constructie/bouw' van de plug. Het blijkt dat een iets kortere HDMI plug niet lekker in de WD TV past/zit. Dus tips over ('goedkope') werkende HDMI kabels lijken me wel nuttig.

[ Voor 34% gewijzigd door kaajee op 04-02-2009 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
kaajee schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:27:

Maar het gaat in de 'HDMI kabel icm WD TV'-issue niet zozeer over de kwaliteit, meer over de 'constructie/bouw' van de plug. Het blijkt dat een iets kortere HDMI plug niet lekker in de WD TV past/zit. Dus tips over ('goedkope') werkende HDMI kabels lijken me wel nuttig.
Juist, het probleem dat ik ondervond was inderdaad dat de hdmi plug net iets te kort was (of te diep in de WD TV lag).

Dit is opgelost door een platte HDMI kabel die ik voor 5,55 excl btw gekocht heb, 1meter en een 2meter variant voor de versterker naar de tv toe a 6,39 excl btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Deze kabel ( http://www.alternate.nl/h...E&l1=Kabels&l2=DVI%2FHDMI ) heb ik besteld bij de wd hd tv en doet het ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ik heb deze: KLIK en ook nog verguld.
Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was er zeer tevreden mee, tot een uurtje geleden.
Plots weigerde de afstandsbediening alle dienst.
Het toestel eens gereset (power off/on) en de batterijen in de afstandsbediening vervangen, niets helpt.
Zit weinig anders op dan er morgen terug mee naar de winkel (na 14 dagen gebruik) :(
Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.