avisub
Verwijderd
heb ik gedownload maar ik zie geen optie om een srt file toe te voegen.
heb je mss een activatiecode voor me?
Jahoor, ****-****-****-****Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:28:
[...]
heb ik gedownload maar ik zie geen optie om een srt file toe te voegen.
heb je mss een activatiecode voor me?
Omdat dit niet helemaal mag op got, moet je ff een antiastrixgenerator erover gooien
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Het kleine progje dat ik heb heet ook Avisub en is helemaal freeware, heb het ff geupload voor je: http://www.megaupload.com/?d=5JFSRHVV
Wel ff de opties resetten want ik had het lettertype verkleind en nu is het erg klein, je hebt mij config nu en was het ff vergeten terug te zetten
.
Wel ff de opties resetten want ik had het lettertype verkleind en nu is het erg klein, je hebt mij config nu en was het ff vergeten terug te zetten
Op de voorpagina van dit topic staan een aantal tooltjes, waaronder: Popcorn MKV AudioConverter
Volgens inmiddels twee virusscanners (McAfee en F-Secure) is dat een Trojaans paard
... Generic.nogwat
Jammer, want het tooltje werkte wel erg goed!
Volgens inmiddels twee virusscanners (McAfee en F-Secure) is dat een Trojaans paard
Verwijderd
Vandaag binnengekregen na veel moeite, wat een topproduct voor dat geld!
avchd's speelt ie af, mijn hd films, dvd films worden geupscaled, ik ben er iig tevreden mee
avchd's speelt ie af, mijn hd films, dvd films worden geupscaled, ik ben er iig tevreden mee
Net, naar aanleiding van alle positieve ervaringen, ook maar de sprong gewaagd en besteld bij Mobile Harddisk Solutions. Daar is ie bij hun zelf op (beperkte) voorraad. Ik verwacht de levering aanstaande Maandag.
Ik begin me alvast te verheugen op een nieuwe multi-media belevenis.
Ik begin me alvast te verheugen op een nieuwe multi-media belevenis.
Dan gebruik je hem toch niet?masser120 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 00:40:
Op de voorpagina van dit topic staan een aantal tooltjes, waaronder: Popcorn MKV AudioConverter
Volgens inmiddels twee virusscanners (McAfee en F-Secure) is dat een Trojaans paard... Generic.nogwat
(avira en AVG zien niets verdachts bovendien, ik zou eerder je virusscanners vervangen als je het een handig proggie vindt)
Je kunt ook even het virusprogramma uitzetten, uitpakken en dan 'm excluden: dat heb ik gedaan.
Vind het een top apparaat, vrijdag binnen gekregen en enigzins kunnen testen.
Had wat media op me pc staan, die ik ben gaan proberen.
4 dvd's, 3 ok, 1 niet ivm dts audio track ( wel beeld geen geluid is bekend ), en 1 doet het goed met geluid alleen subs zijn alleen te selecteren uit het menu, door geen menu's dus niet in te stellen uit de losse vob's, das jammer want ze zitten er wel in.
2 mkv's, hiervan 1 omgezet ivm DTS track naar ac3 ( met popcorn hour audio converter ), eerste keer via option switchen van audio track gaf geen geluid, film stoppen en opnieuw starten en het was ok ( in het vervolg laat ik de dts geheel vervallen voor ac3, dan gaat het zeker goed ) omzetten is kinderspel en kwartier werk.
Andere mkv doet het helemaal niet, deze heeft dts Engels en ac3 audio tracks die in NL zijn, vc-1 video doet het niet, subs zijn NL, zal wel vc-1 zijn ivm streamen naar xbox 360 denk ik.
Planet Earth - pole to pole, wmv vc-1 video, wma3 audio... goed beeld bij de famous bird scene iets hapering, geen geluid, maar dat was bekend van wm3, maar is goed om te zetten naar wm2 geluid, en dan werkt het wel, subs doen het ook.
4 avi's xvid met mp3 audio doen het prima!
Wie kan mij uitleggen waarom vc-1 video codec het in een mkv niet doet en wmv wel?
Iemand een suggestie om dts van een dvd om te zetten naar ac3 met behoudt van subs
Media info van de MKV video gegevens daar ik denk dat het hier in zal zitten:
Video
Format : VC-1
Format profile : AP@L3
Codec ID : WVC1
Codec ID/Hint : Microsoft
Duration : 2h 32mn
Bit rate : 16.7 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16/9
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : bit0
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.337
Had wat media op me pc staan, die ik ben gaan proberen.
4 dvd's, 3 ok, 1 niet ivm dts audio track ( wel beeld geen geluid is bekend ), en 1 doet het goed met geluid alleen subs zijn alleen te selecteren uit het menu, door geen menu's dus niet in te stellen uit de losse vob's, das jammer want ze zitten er wel in.
2 mkv's, hiervan 1 omgezet ivm DTS track naar ac3 ( met popcorn hour audio converter ), eerste keer via option switchen van audio track gaf geen geluid, film stoppen en opnieuw starten en het was ok ( in het vervolg laat ik de dts geheel vervallen voor ac3, dan gaat het zeker goed ) omzetten is kinderspel en kwartier werk.
Andere mkv doet het helemaal niet, deze heeft dts Engels en ac3 audio tracks die in NL zijn, vc-1 video doet het niet, subs zijn NL, zal wel vc-1 zijn ivm streamen naar xbox 360 denk ik.
Planet Earth - pole to pole, wmv vc-1 video, wma3 audio... goed beeld bij de famous bird scene iets hapering, geen geluid, maar dat was bekend van wm3, maar is goed om te zetten naar wm2 geluid, en dan werkt het wel, subs doen het ook.
4 avi's xvid met mp3 audio doen het prima!
Wie kan mij uitleggen waarom vc-1 video codec het in een mkv niet doet en wmv wel?
Iemand een suggestie om dts van een dvd om te zetten naar ac3 met behoudt van subs
Media info van de MKV video gegevens daar ik denk dat het hier in zal zitten:
Video
Format : VC-1
Format profile : AP@L3
Codec ID : WVC1
Codec ID/Hint : Microsoft
Duration : 2h 32mn
Bit rate : 16.7 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16/9
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : bit0
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.337
Deze mag denk ik ook wel bij handige links!
http://www.box.net/shared/08i97cg03t
Word document met informatie "quick and easy conversions to get your files playable on the WDTV media player"
Als ik het goed begrijp verklaart dit ook mijn probleem met de niet werkende mkv video vc-1.
vc-1 wordt alleen ondersteund in m2ts of wmv containers.
Ik hoop dat ze vc-1 ondersteuning gaan bieden voor mkv's... want kom toch wel aardig wat files met dit formaat tegen ( waarschijnlijk voor xbox streaming?? ).
Kortom ik zal er dus een wmv met ac3 of m2ts met ac3 van moeten maken, maar hoe precies weet ik nog niet!
http://www.box.net/shared/08i97cg03t
Word document met informatie "quick and easy conversions to get your files playable on the WDTV media player"
Als ik het goed begrijp verklaart dit ook mijn probleem met de niet werkende mkv video vc-1.
vc-1 wordt alleen ondersteund in m2ts of wmv containers.
Ik hoop dat ze vc-1 ondersteuning gaan bieden voor mkv's... want kom toch wel aardig wat files met dit formaat tegen ( waarschijnlijk voor xbox streaming?? ).
Kortom ik zal er dus een wmv met ac3 of m2ts met ac3 van moeten maken, maar hoe precies weet ik nog niet!
Hoe heb jij dat gedaan? Ik heb tot nu toe allerlei rare errors daarbijGrandPuba schreef op zondag 25 januari 2009 @ 11:57:
Heb uiteraard hetzelfde probleem namelijk...
Als ik het programma Super gebruik en ik zet hem op MKV of WMV met als Video 'Stream copy' en dan de audio zet op AC3, WMA2 of wat dan ook, dan krijg ik altijd een error dat het niet wordt ondersteund
[ Voor 17% gewijzigd door masser120 op 25-01-2009 13:50 ]
@loneranger56
Ik heb nu al een paar keer een probleem met het omzetten van het geluid gehad.
Je uitleg met het programma XviD4PSP gaat goed.
Het gaat voornamelijk om de audio om te zetten naar AC3.
Alleen heb ik nu nvaker het probleem dat audio en beeld niet meer gelijk lopen. Het beeld is er eerder dan het geluid.
Moet ik wellicht iets anders instellen binnen FF rebuilder of ts muxer?
Zijn hier mensen die hier ook last van hebben? Misschien willen jullie anders hier even de settings posten?
Alleen heb ik nu nvaker het probleem dat audio en beeld niet meer gelijk lopen. Het beeld is er eerder dan het geluid.
Zijn hier mensen die hier ook last van hebben? Misschien willen jullie anders hier even de settings posten?
Ik heb helemaal nog niets gedaan, lanet earth zoals ik hem heb heb ik gedownload.Hoe heb jij dat gedaan? Ik heb tot nu toe allerlei rare errors daarbij![]()
Heb uiteraard hetzelfde probleem namelijk...
Als ik het programma Super gebruik en ik zet hem op MKV of WMV met als Video 'Stream copy' en dan de audio zet op AC3, WMA2 of wat dan ook, dan krijg ik altijd een error dat het niet wordt ondersteund
Ik heb nog niets omgezet of geprobeerd voor wmv files, alleen gezien dat hij het doet met subs, geen geluid door wma3.
Zal vanavond als ik weer terug ben eens kijken of ik het naar ac3 kan omzetten die audio track.
Snap super nog niet helemaal.... wat doet stream copy precies? laat dit de video onveranderd zodat je bv alleen audio kan omzetten?
En hoe kun je zonder beeld formaten te veranderen een file omzetten van mkv naar b.v. m2ts? of moet je dan toch video sclae size, aspect, frame/sec en bitrate aanpassen? doen jullie dit op basis van de gegevens uit media info?
[ Voor 21% gewijzigd door GrandPuba op 25-01-2009 14:08 ]
Hoe zit het ondertussen met de ondertitels? Is het nog steeds zo dat ze achterlopen?
Stream copy laat de video inderdaad onveranderd (lijkt me).GrandPuba schreef op zondag 25 januari 2009 @ 13:56:
[...]
Ik heb helemaal nog niets gedaan, lanet earth zoals ik hem heb heb ik gedownload.
Ik heb nog niets omgezet of geprobeerd voor wmv files, alleen gezien dat hij het doet met subs, geen geluid door wma3.
Zal vanavond als ik weer terug ben eens kijken of ik het naar ac3 kan omzetten die audio track.
Snap super nog niet helemaal.... wat doet stream copy precies? laat dit de video onveranderd zodat je bv alleen audio kan omzetten?
En hoe kun je zonder beeld formaten te veranderen een file omzetten van mkv naar b.v. m2ts? of moet je dan toch video sclae size, aspect, frame/sec en bitrate aanpassen? doen jullie dit op basis van de gegevens uit media info?
Als het je lukt die WMV om te zetten zonder de hele video ook opnieuw om te zetten (wat uren kost), graag!
En naar m2ts, als de source toevallig H.264 is, dan zou dat ook met stream copy moeten kunnen. Anders codec selecteren en alleen de bitrate aanpassen, want anders dan pas je ook zonder dat je het wilt de resolutie enz. aan, dat zou hij dan automatisch moeten doen
Lopen dus niet achter, geluid en beeld lopen niet goed.MensionXL schreef op zondag 25 januari 2009 @ 14:07:
Hoe zit het ondertussen met de ondertitels? Is het nog steeds zo dat ze achterlopen?
Aangezien de subs ingbakken zijn, leek het zo dat deze niet goed liepen, maar dat ligt dus aan de comb. geluid/beeld!
in het begin van de film loopt het geluid nog goed.
Na zo'n 8 minuten niet meer en hoe verder je in de film bent des te verder het geluid achterloopt.
Het geluidsspoor loopt dus langzamer dan het beeld lijkt me. Hoe is dit mogelijk? Moet ik iets anders instellen. Heb verder vanaf het begin niets verandert in de settings.
Na zo'n 8 minuten niet meer en hoe verder je in de film bent des te verder het geluid achterloopt.
Het geluidsspoor loopt dus langzamer dan het beeld lijkt me. Hoe is dit mogelijk? Moet ik iets anders instellen. Heb verder vanaf het begin niets verandert in de settings.
Heeft volgens mij iets te maken met de Hz instellingen op je WD TV. Switch maar eens tussen 1080 (of 720)p 24/50/60 Hz
Ik heb dat ook geprobeerd. Maar alleen als ik dan heel snel het settings menu verlaat blijft hij in HDMI modus staan. Na het uit en aan zetten schakelt de WD TV weer over naar composiet. Geen werkbare oplossing dus. Ik heb een Sony Bravia HD Ready TV die max. 1080i aankan.raydekok schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:56:
ik ha ddit eerst ok dat hij het via HDMI niet deed. nu had ik het volgende gedaan.
eerst via composiet (HDMI had ik er ook al in zitten) aangesloten. in het menu van de WDTV de hdmi ingesteld op de juiste resolutie (belangrijk omdat auto misschien wel eens te hoog zou kunnen zijn voor jou tv) daarna op de WDTV overschakelen naar hdmi en dan op je tv ook naar de juiste hdmi poort. dit werkte voor mij mijn tv zocht en vond. ik trok de composiet eruit en sindsdien werkt de boel.
ik kan me niet voorstellen dat het aan de WDTV ligt. wat voor TV heb je? misschien dat daar iets in zit. wat kan die max aan?
Ik heb nu alles teruggebracht naar de winkel en ga op zoek naar een andere Media Player die wel geschikt is voor mijn TV. Ik vermoed dat ik last had van een bug in de firmware van de WD TV maar ik heb geen zin om te wachten op een volgende firmware update..
Ik kan dat helaas niet goed testen omdat ik geen andere HDMI apparaten heb. Maar aangezien ik het met de beschreven workarround wel werkend krijg heb ik het vermoeden dat ik last had van een bug in de firmware van de WD TV. Ik heb nu alles teruggebracht naar de winkel en ga op zoek naar een andere Media Player die wel geschikt is voor mijn TV.amahusu schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:33:
[...]
edit: sorry ik moet even beter lezen, je had dus composiet pas aangesloten nadat HDMI het niet deed. Dan nog zou ik het de oplossing zoeken bij het HDMI kabeltje en niet gaan kloten composiet. Weet je zeker dat je hdmi kabel of de ingang op je tv niet brak is? Want aan de wd tv zelf ligt het klaarblijkelijk niet, je tv zou het gewoon aan moeten kunnen (gezien de ervaringen van iemand met dezelfde tv), dus het of je tv is brak of de hdmi kabel.
Verwijderd
Is het niet mogelijk om een externe HDD mét netwerkmogelijkheden aan te sluiten op de WD TV? Zo kun je via je netwerk rommel op die externe HDD knallen en afspelen met de WD TV.
Lees even dit topic door of z'n minst de topicstart..........
Verwijderd
Jo forumheld...kaajee schreef op zondag 25 januari 2009 @ 16:21:
Lees even dit topic door of z'n minst de topicstart..........
In hetzelfde tijdsbestek dat jij al die puntjes typte kon je ook een zinnig antwoord op mijn vraag geven.
In startpost staat niks over mijn vraag..........................................................................
Na mijn weten is dat onmogelijk.Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 16:48:
[...]
Jo forumheld...
In hetzelfde tijdsbestek dat jij al die puntjes typte kon je ook een zinnig antwoord op mijn vraag geven.
In startpost staat niks over mijn vraag..........................................................................
Weet iemand, buiten avisub een programma dat srt files in een divx avi bestand kan zetten ? Avisub die in dit topic al werd genoemd werkt hier niet. Er komen geen subs in de file te staan.
Met avisub brand je ze er ook niet in, je zet ze in dezelfde divx container en dan kan je ze selecteren in het menu van de WD TV.clonedonkey schreef op zondag 25 januari 2009 @ 17:18:
Weet iemand, buiten avisub een programma dat srt files in een divx avi bestand kan zetten ? Avisub die in dit topic al werd genoemd werkt hier niet. Er komen geen subs in de file te staan.
Of je kan ook gewoon de timings van je subs -0.5 aanpassen met subtitle workshop.
Of je kan ze erinbranden maar dat duurt lang en is zonde van de video.
Misschien is het wel zo netjes om even te vermelden dat je gezocht hebt maar het niet kunt vinden.... Maar om een antwoord te geven, ja dat kan. Tenminste als de NAS die je gaat gebruiken het gelijktijdig van een netwerkverbinding en USB verbinding toestaat, immers de USB sluit je aan op je WD TV en het netwerk aansluiting op je netwerk. Nu is het zo dat de meest van dit soort drives of USB of Netwerk zijn, er zullen er best wel zijn die het tegelijk kunnen, maar die zul je toch echt zelf even moeten zoeken......Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:45:
Is het niet mogelijk om een externe HDD mét netwerkmogelijkheden aan te sluiten op de WD TV? Zo kun je via je netwerk rommel op die externe HDD knallen en afspelen met de WD TV.
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Verwijderd
Kan je toch beter de popcornhour 110 kopen?Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:45:
Als ik de film in windows mediaplayer bekijk heb ik er ook last van.Pap3rclip schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:04:
Heeft volgens mij iets te maken met de Hz instellingen op je WD TV. Switch maar eens tussen 1080 (of 720)p 24/50/60 Hz
Raar, iets gaat gewoon niet goed met muxen, hoewel ik 100% de handleiding van loneranger exact volg.
Ik heb wat vreemds. Vorige week via Vista allerlei video bestanden op mijn nieuwe WD passport 250GB (NTFS) schrijf gezet. Allemaal prima, de WDTV indexeerde alles en speelde het goed af.
Nu had ik via mijn Macbook een paar DVD's gedownload, en dankzij Paragon NTFS kon ik via MacOSX de DVD's op mijn externe HD kopieren.
Daarna de externe HD weer aan de WDTV gekoppeld en nu zegt ie "unrecognized storage device"
Heel vreemd. Ik heb toen via Vista alle .DS bestanden weggegooid, die MacOSX achterlaat (
) op de schijf en ook heb ik de directory .wd_tv verwijderd, maar het helpt helaas niet.
Heeft iemand een soorgelijk probleem gehad?
Nu had ik via mijn Macbook een paar DVD's gedownload, en dankzij Paragon NTFS kon ik via MacOSX de DVD's op mijn externe HD kopieren.
Daarna de externe HD weer aan de WDTV gekoppeld en nu zegt ie "unrecognized storage device"

lijkt erop dat osx (of dat tooltje) je bestandsindeling heeft gewijzigd. probeer anders ff je schijf opnieuw te formaterenDJH schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:59:
Ik heb wat vreemds. Vorige week via Vista allerlei video bestanden op mijn nieuwe WD passport 250GB (NTFS) schrijf gezet. Allemaal prima, de WDTV indexeerde alles en speelde het goed af.
Daarna de externe HD weer aan de WDTV gekoppeld en nu zegt ie "unrecognized storage device"Heel vreemd. Ik heb toen via Vista alle .DS bestanden weggegooid, die MacOSX achterlaat (
) op de schijf en ook heb ik de directory .wd_tv verwijderd, maar het helpt helaas niet.
code:
1
| format k: /fs:ntfs /a:8192 |
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Het lijkt me leuk de WDTV te kopen en dan op regelmatge basis mee te nemen naar vrienden om daar series en films te kijken.
Voordelen:
-CD's en DVD's uitsparen
-Gebruik maken van de HD-TV's van mijn vrienden
-Show off
Nu vroeg ik me alleen af of zo'n dingen een beetje makkelijk is mee te nemen in een 17" laptoptas, en vooral of het verantwoord is. Ik wil er wel zuinig op zijn. Hoe groot is het voedingsblok eigenlijk?
Voordelen:
-CD's en DVD's uitsparen
-Show off
Nu vroeg ik me alleen af of zo'n dingen een beetje makkelijk is mee te nemen in een 17" laptoptas, en vooral of het verantwoord is. Ik wil er wel zuinig op zijn. Hoe groot is het voedingsblok eigenlijk?
Yippie kayak, other buckets!
Natuurlijk krijg je het makkelijk mee in een laptopttas!
Voedingsblokje is ook niet groot en erg licht, alleen moet je ook een HDMI kabel meenemen en evt. optische kabel. En als je vrienden geen DTS receiver hebben moet je op voorhand omzetten naar AC3
.
Voedingsblokje is ook niet groot en erg licht, alleen moet je ook een HDMI kabel meenemen en evt. optische kabel. En als je vrienden geen DTS receiver hebben moet je op voorhand omzetten naar AC3
is het niet goedkoper je laptop gewoon aan te sluiten op een HD-TV met hdmi kabel (mits natuurlijk je laptop een HDMI aansluiting heeftjmk schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:41:
Het lijkt me leuk de WDTV te kopen en dan op regelmatge basis mee te nemen naar vrienden om daar series en films te kijken.
Voordelen:
-CD's en DVD's uitsparen
-Show off![]()
[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 25-01-2009 22:17 ]
Verwijderd
Bij mij hetzelfde probleem. Is misschien de framerate aangepast bij het inbakken van de ondertitels ?henkna schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:43:
[...]
Als ik de film in windows mediaplayer bekijk heb ik er ook last van.
Raar, iets gaat gewoon niet goed met muxen, hoewel ik 100% de handleiding van loneranger exact volg.
Bij andere bestanden is door mij dezelfde werkwijze toegepast en dat geeft geen enkel probleem. Geluid is altijd synchroon. Maar niet bij deze versie (ondertitels versus stem). Moet nog wel controleren of de andere geluiden wel synchroon lopen met het beeld. Zo kunnen we erachter komen of het geluid niet goed loopt of de ondertiteling. Ik heb ondertussen wel een andere versie gevonden, helaas een lagere bitrate, maar daar loopt geluid en ondertiteling wel goed.
Verwijderd
Weet iemand wanneer de nieuwe update beschikbaar gaat zijn? De vertraging op de ondertitels via een externe file vind ik vrij vervelend.
Verwijderd
Mijn verhaal maar even.
Heb hem afgeloen vrijdag gehaald. Hij liep vast op een iso na 30 minuten. Hierna niet meer aan kunnen krijgen. Niks hielp, restten etc ook niet. Morgen maar even omruilen.
Ik ben nog niet helemaal overtuigd. Verder heb ik niets kunnen vinden over gewone DVD's..( maw video_ts ). Als ik deze op de disk zet, krijg ik ze wel te zien , maar als video_ts. Kan ( moet ) ik deze omzetten naar .MKV ??? En met welk progje ???
Beter nog...hoe krijg ik ene " gewoon " DVD menu ???
Heb hem afgeloen vrijdag gehaald. Hij liep vast op een iso na 30 minuten. Hierna niet meer aan kunnen krijgen. Niks hielp, restten etc ook niet. Morgen maar even omruilen.
Ik ben nog niet helemaal overtuigd. Verder heb ik niets kunnen vinden over gewone DVD's..( maw video_ts ). Als ik deze op de disk zet, krijg ik ze wel te zien , maar als video_ts. Kan ( moet ) ik deze omzetten naar .MKV ??? En met welk progje ???
Ik heb een simpele vraag, waar ik niets over kan vinden: als ik een externe harde schijf aangesloten heb, kan ik dan vervolgens films vanaf een usb stick naar die harde schijf toe kopieren middels het apparaat? Dit omdat de harde schijf dan beneden bij de TV kan komen te staan en ik 'm niet steeds hoef te verslepen naar mn PC om er nieuwe films op te zetten
Geef mij maar een Warsteiner.
Je kan met de WD TV geen bestanden naar een andere drive kopiëren. Dit zal je dus toch via je pc moeten doen !Knakker schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:44:
Ik heb een simpele vraag, waar ik niets over kan vinden: als ik een externe harde schijf aangesloten heb, kan ik dan vervolgens films vanaf een usb stick naar die harde schijf toe kopieren middels het apparaat? Dit omdat de harde schijf dan beneden bij de TV kan komen te staan en ik 'm niet steeds hoef te verslepen naar mn PC om er nieuwe films op te zetten
Het gewone DVD menu werkt niet, dat is al vele malen gemeld in het topic. Misschien dat dit nog komt met een firmware update. Je ts_video map hoef je normaal gesproken niet om te zetten naar MKV, je kunt de video bestanden rechtstreeks afspelen. Bij mij herkent hij ook de subtitle bestanden. Als je de IFO file in de ts_video map kiest, dan zal hij automatisch alle video bestanden achter elkaar afspelen (dan hoef je ze niet steeds te selecteren)Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:36:
Mijn verhaal maar even.
Ja, dit probleem heb ik ook! Zou het misschien met de manier van muxen te maken kunnen hebben? Ik heb TSMuxer gebruikt, heeft iemand het misschien ook met MKVmerge geprobeerd? Treedt daar hetzelfde probleem op?Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:00:
[...]
Bij mij hetzelfde probleem. Is misschien de framerate aangepast bij het inbakken van de ondertitels ?
Bij andere bestanden is door mij dezelfde werkwijze toegepast en dat geeft geen enkel probleem. Geluid is altijd synchroon. Maar niet bij deze versie (ondertitels versus stem). Moet nog wel controleren of de andere geluiden wel synchroon lopen met het beeld. Zo kunnen we erachter komen of het geluid niet goed loopt of de ondertiteling. Ik heb ondertussen wel een andere versie gevonden, helaas een lagere bitrate, maar daar loopt geluid en ondertiteling wel goed.
[ Voor 29% gewijzigd door Windom Earle op 26-01-2009 08:34 ]
Verwijderd
bedankt! ik heb er een paar omgezt. ga vanavond eens kijken of het werkt op mijn WDTV.Pap3rclip schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 22:11:
Het kleine progje dat ik heb heet ook Avisub en is helemaal freeware, heb het ff geupload voor je: http://www.megaupload.com/?d=5JFSRHVV
Wel ff de opties resetten want ik had het lettertype verkleind en nu is het erg klein, je hebt mij config nu en was het ff vergeten terug te zetten.
leuk achtergrondplaatje trouwens
Jo, in de TS staat:"met name door het ontbreken van netwerkmogelijkheden" & "- Geen netwerkmogelijkheden (hoogstwaarschijnlijk ook niet via omwegen zoals NAS en USB-LAN)"Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 16:48:
[...]
Jo forumheld...
En anders is er ook nog een zoekfunctie.
[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 26-01-2009 09:09 ]
DIt probleem heb ik ook sinds vorig jaar december, toen ik de WD-TV kocht.Franckey schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 12:25:
[...]
Nou, ik heb zojuist zowel de WD TV als de HDMI kabel omgeruild, maar ik heb nog steeds precies hetzelfde probleem! Ik baal hier dus heel erg van. Ik hoop dat WD snel met een oplossing komt anders wil ik alles terugbrengen, maar dan heb ik dus geen Media Player...![]()
Ik hoop stiekem nog dat een van jullie dit probleem ook had maar het goed heeft kunnen oplossen....
Heb wel leren leven, maar het kan voor mensen irritant zijn. Ik verwacht dat WD snel met een firmware upgrade komt, zodat dit probleem opgelost wordt.
Waar blijft de scene met een mod utility voor de wdtv
Tweakers.net & GoT RULEZ
Bedoel je dat je HDMI dan maar helemaal niet gebruikt of dat je elke keer als je hem aanzet met de omslachtige workaround van composiet naar HDMI schakelt? Mocht er een firmware update komen waarin dit gefixed is dan koop ik hem misschien opnieuw... tenzij ik tegen die tijd al een andere Media Player heb.Topsecret schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:16:
[...]
DIt probleem heb ik ook sinds vorig jaar december, toen ik de WD-TV kocht.
Heb wel leren leven, maar het kan voor mensen irritant zijn. Ik verwacht dat WD snel met een firmware upgrade komt, zodat dit probleem opgelost wordt.
...
Ik volg dit topic al een tijdje en ben van plan ook een WD aan te schaffen. Ik ga hem vooral gebruiken voor dvd iso bestanden. Nu heb ik gelezen dat een DVD menu (nog) niet wordt ondersteund, maar dat ie gewoon begint af te spelen. Opzich is dit voor mijn geen probleem, ik heb alleen nog een paar vragen: Werkt het gros van de iso bestanden gewoon bij jullie, komt het voor dat een iso niet gelezen kan worden? Hoe loopt de ondertiteling, ik las dat bij avi bestanden problemen zijn met het achterlopen van de subs, hoe is dit met dvd? Kun je bij complexe dvd's zoals series, nog een beetje fatsoenlijk een losse aflevering terug vinden?
iso's werken gewoon bij mij, ook de ondertitels. maar staan er verschillende series op dan pakt ie bij mij alleen de eerste en ziet de anderen niet. wel vervelend want ik kom niet verder met de mentalist.
verder doet ie het gewoon goed en is hij makkelijk.
verder doet ie het gewoon goed en is hij makkelijk.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Hoe los jij dit op? Kun je bijvoorbeeld de vob's aan elkaar plakken, ben je hier veel tijd mee kwijt? Ik hoop toch dat dit in de toekomst ondersteund gaat worden, doel van dit apparaat voor mij is juist dat ik niet meer zoveel tijd kwijt ben met branden en uitpakken... Verder is het natuurlijk een perfect ding, vooral de prijs
Van die IFO file wist ik nog niet! dat ga ik vanavond even proberen, wellicht dat door deze te starten je in sommige gevallen wel de subtitles kunt selecteren die je niet kunt selecteren als je de losse vob start.Het gewone DVD menu werkt niet, dat is al vele malen gemeld in het topic. Misschien dat dit nog komt met een firmware update. Je ts_video map hoef je normaal gesproken niet om te zetten naar MKV, je kunt de video bestanden rechtstreeks afspelen. Bij mij herkent hij ook de subtitle bestanden. Als je de IFO file in de ts_video map kiest, dan zal hij automatisch alle video bestanden achter elkaar afspelen (dan hoef je ze niet steeds te selecteren)
Bij sommige films moet je namelijk de subtitle selecteren in het menu, doe je dat niet dan kun je ze door de lossen vobs te starten niet meer openen.
Omzetten hoeft idd niet maar: DVD met DTS
Als je geen receiver hebt voor dts, en er is op de dvd alleen een dts audiostream zul je toch aan de slag moeten.
Door de audiostream van dts naar ac3 om te zetten met Xvid4psp
daarna de vob's te laden in txmuxer
dan de ac3 audio stream ook te openen in tsmuxer en het geheel inclusief subtitle te muxen naar m2ts.
Dit geeft je een m2ts met dts, ac3 en subtitle... je kunt als je wil natuurlijk ook de dts track weglaten nog, waardoor het bestand kleiner wordt.
hebben meerdere mensen het volgende.
als ze hun wdtv op auto zetten in de hdmi instellingen dat van sommige films het gelui dan niet weekt?
vreemd. bij auto gaat de wdtv ook naar instellingen die ik niet kan terug vinden namelijk naar de max. resolutie van de vga instellingen.
als ze hun wdtv op auto zetten in de hdmi instellingen dat van sommige films het gelui dan niet weekt?
vreemd. bij auto gaat de wdtv ook naar instellingen die ik niet kan terug vinden namelijk naar de max. resolutie van de vga instellingen.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Klopt ja, ik heb nog nooit problemen gehad met subs die ik niet kon selecteren. Als er echter geen IFO aanwezig is dan kan het natuurlijk lastig wordenGrandPuba schreef op maandag 26 januari 2009 @ 11:20:
[...]
Van die IFO file wist ik nog niet! dat ga ik vanavond even proberen, wellicht dat door deze te starten je in sommige gevallen wel de subtitles kunt selecteren die je niet kunt selecteren als je de losse vob start.
Bij sommige films moet je namelijk de subtitle selecteren in het menu, doe je dat niet dan kun je ze door de lossen vobs te starten niet meer openen.
Verwijderd
Net weer terug en heb een nieuwe bekomen.....reageert in ieder geval een stuk beter op de AB.
Heb enkele films omgezet in .iso ( met poweriso ) maar deze worden niet herkend..
Nu lees ik hier veel over containers etc...maar wat raden jullie nou aan om gewone video_ts op een goeie manier op je disk te zetten, zodat je een menu krijgt etc. avi, divx ????
Heb enkele films omgezet in .iso ( met poweriso ) maar deze worden niet herkend..
Nu lees ik hier veel over containers etc...maar wat raden jullie nou aan om gewone video_ts op een goeie manier op je disk te zetten, zodat je een menu krijgt etc. avi, divx ????
ik heb alle dvd's in aparte mapjes gezet en dat werkt goed, maar menu's werken gewoon -niet-! dat moet je dus ook niet verwachten op dit moment
Dit klopt, ik kwam er bij een aantal films ook achter dat het hele spul uot of sync gaat lopen.henkna schreef op zondag 25 januari 2009 @ 13:36:
@loneranger56
Dit ligt aan de framerate. (fps)
Dit kun je oplossen door als volgt te handelen:
FRAMERATE AANPASSEN IN TS MUXER
1. Zoek met behulp van MediaInfo op welke framerate de originele WMV heeft, bijvoorbeeld 23.976
2. Start TSMuxer GUI en open de net gemaakte MKV
3. Klik onder 'Tracks' op het videobestand (codec is meestal VC-1). TSMuxer meldt 'framerate not found'
4. Vink bij 'General Track Options' de optie 'Change FPS' aan en vul de framerate in prcecies zoals je die via
MediaInfo hebt gevonden (bijvoorbeeld 23.976)
Mediainfo kun je hier downloaden:
http://mediainfo.sourceforge.net/nl
Dit heeft bij mij in alle gevallen waarbij geluid en beeld out of sync liepen perfect gewerkt
Zoals al gezegd, menu's werken ( nog ) niet, op de wd hdtv.Nu lees ik hier veel over containers etc...maar wat raden jullie nou aan om gewone video_ts op een goeie manier op je disk te zetten, zodat je een menu krijgt etc. avi, divx ????
Ik zet dvd's gewoon met video_ts op de harddisk en dat werkt ok, zal binnenkort eens kijken of ik wel netjes een dvd iso kan afspelen.
Als je al dingen wil gaan omzetten zou ik kiezen om van de vobs met tsremux te kiezen om er een m2ts van te maken, dan houd je iig de best mogelijke kwalteit over en je subtitles.
Ik heb het probleem met dvd's van Band of Brothers, ik heb deze geript van de originele ( die ik in bezit heb ).Klopt ja, ik heb nog nooit problemen gehad met subs die ik niet kon selecteren. Als er echter geen IFO aanwezig is dan kan het natuurlijk lastig worden
Als ik op de computer met power dvd de dvd start, en via het menu de subtitles selecteer doet de dvd het prima.
In de wd hd tv bij het selecteren van een vob om af te spelen, heb ik gek genoeg geen subtitles die ik kan selecteren, ik ben benieuwd of als ik de IFO afspeel de subtitles dan wel beschikbaar zijn, wellicht dat de subtitles echt geselecteerd worden via het menu en je anders default geen subtitles hebt.
Mooie optie zou zijn dat hij altijd dmv instellen land, de NL subtitles kan selecteren.... zoals je in de meeste dvd spelers hebt... zonder lukt het ook prima hoor... maar zou opzich wel handig zijn.
Verwijderd
ik heb met avisub srt files toegevoegd aan verschillende avi's. wat me opviel is dat vlc ze daarna niet meer wil afspelen, maar divxplayer wel. In de DIVXplayer kan ik de ondertitel aan en uitzetten. de WDTV soeelt ze ook af alleen krijg ik dan de melding dat er geen ondertiteling aanwezig is.. wat doe ik fout?Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:03:
[...]
bedankt! ik heb er een paar omgezt. ga vanavond eens kijken of het werkt op mijn WDTV.
leuk achtergrondplaatje trouwenskan ik dat nog aanpassen?
Heb net ff de WD TV firmware geextract het blijkt dus dat ze van plan waren LAN erin te stoppen maar het er later weer hebben uit gehaald
In de SKIN XML bestanden staan dingen als wizard_wireless_network_connectting.xml
En in de Config staan ook dingen over LAN verbinding (IP nummer gebruik enzo)
Ik ga kijken of ik de Firmware kan repacken en wat leuke aanpassingen kan doen de hele theme is aan te passen je kan als je echt goed bent een Linux OS erop runnen wel eentje die met de zelfde chipset werkt
Ik ga niet eens proberen een andere OS erop te krijgen want dan weet ik zeker dat ik me apparaatje van 1 dag oud verneuk omdat je gewoon niet meer mogelijk is om normale os terug te krijgen
Een eigen topic voor dit zou leuk zijn, maar dat zal wel niet goed zijn
In de SKIN XML bestanden staan dingen als wizard_wireless_network_connectting.xml
En in de Config staan ook dingen over LAN verbinding (IP nummer gebruik enzo)
Ik ga kijken of ik de Firmware kan repacken en wat leuke aanpassingen kan doen de hele theme is aan te passen je kan als je echt goed bent een Linux OS erop runnen wel eentje die met de zelfde chipset werkt
Ik ga niet eens proberen een andere OS erop te krijgen want dan weet ik zeker dat ik me apparaatje van 1 dag oud verneuk omdat je gewoon niet meer mogelijk is om normale os terug te krijgen
Een eigen topic voor dit zou leuk zijn, maar dat zal wel niet goed zijn
[ Voor 19% gewijzigd door HitDyl op 26-01-2009 22:41 ]
volgens mij ben je niet de eerste die dit probeert, maar ik begreep van het avs forum dat het niet zomaar gaat, of dat er code mist.
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1100062
[ Voor 18% gewijzigd door Pinin op 26-01-2009 23:42 ]
www.casarodriguillo.com
Elke keer als ik het aanzet moet ik de omslachtige manier volgen om via composiet naar HDMI te schakelen.Franckey schreef op maandag 26 januari 2009 @ 10:36:
[...]
Bedoel je dat je HDMI dan maar helemaal niet gebruikt of dat je elke keer als je hem aanzet met de omslachtige workaround van composiet naar HDMI schakelt? Mocht er een firmware update komen waarin dit gefixed is dan koop ik hem misschien opnieuw... tenzij ik tegen die tijd al een andere Media Player heb.
Ik wacht rustig af op een officiele firmware. Zo niet, dan is er zeker een iemand (met programmeer ervaring) die de firmware zal aanpassen.
Voor de rest is het een prima apparaat.
Tweakers.net & GoT RULEZ
Ik kan me niet voorstellen dat het hele composiet/hdmi aansluit gebeuren gefixed gaat worden met een fw update. Lijkt me namelijk geen bug. Er zijn zoveel mensen waarbij het geen enkel probleem is (de meeste) dus ik vermoed toch echt dat het aan de config van de users waarbij het niet lukt ligt. Of die doen iets fout óf het ligt aan hun scherm.
@ longrangerDit klopt, ik kwam er bij een aantal films ook achter dat het hele spul uot of sync gaat lopen.
Dit ligt aan de framerate. (fps)
Dit kun je oplossen door als volgt te handelen:
FRAMERATE AANPASSEN IN TS MUXER
1. Zoek met behulp van MediaInfo op welke framerate de originele WMV heeft, bijvoorbeeld 23.976
2. Start TSMuxer GUI en open de net gemaakte MKV
3. Klik onder 'Tracks' op het videobestand (codec is meestal VC-1). TSMuxer meldt 'framerate not found'
4. Vink bij 'General Track Options' de optie 'Change FPS' aan en vul de framerate in prcecies zoals je die via
MediaInfo hebt gevonden (bijvoorbeeld 23.976)
Kun je niet beter de audio stream strippen met xvid4psp naar ac3.
Dan de wmv openen in tsmuxer, de ac3 toevoegen en muxen naar een m2ts, wel de stappen voor je framerate erbij doen, om het synchroom te laten lopen.
In jou beschrijving houd je namelijk ook een ts of m2ts over...
Denk zelfs dat je dit helemaal met xvid4psp in 1 keer kunt doen, deze ondersteund ook m2ts output.
Waarom maken jullie er eerst een mkv van, mkv met vc-1 encoding doet het zo wie zo al niet ( ik heb geen file die het doet iig ) met de wd hd tv
Mischien kan tsmuxer de wmv niet aan en maak ik daar een denkfout, kan het alleen hier nu even niet testen.
Geen idee of dit al langsgekomen is maar here goes.
Als je thumbnails insteld voor video overview, zie je allemaal standaar icons. Het zou mooier zijn als je hiervoor een icon kon hebben. Iemand enig idee hoe je dit kan doen en/of dit (als het niet aanwezig is) er wellicht aan gaat komen?
Xbox 360 doet een automagische thumb bijv door een screen te nemen van de eerste 2 seconden van de film oid. Met een beetje aanpassen van een film zou dit mogelijk moeten zijn voor elke film en dus uit te leze zijn voor de WD media player?
Overigens heerlijk apperaat, werkt prima en tot nu toe alle HDD's herkent die ik erin prop (zelfs iets van Trekstor
of een USB stick van Kingston)
Als je thumbnails insteld voor video overview, zie je allemaal standaar icons. Het zou mooier zijn als je hiervoor een icon kon hebben. Iemand enig idee hoe je dit kan doen en/of dit (als het niet aanwezig is) er wellicht aan gaat komen?
Xbox 360 doet een automagische thumb bijv door een screen te nemen van de eerste 2 seconden van de film oid. Met een beetje aanpassen van een film zou dit mogelijk moeten zijn voor elke film en dus uit te leze zijn voor de WD media player?
Overigens heerlijk apperaat, werkt prima en tot nu toe alle HDD's herkent die ik erin prop (zelfs iets van Trekstor
Op het avs forum is dit punt al opgevallen bij iemand die bij WD werkt en die heeft hier een top priority van gemaakt dit asap op te lossen. Ik verwacht dan bij de volgende firmware een oplossing.Notna schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:40:
Geen idee of dit al langsgekomen is maar here goes.
Overigens heerlijk apperaat, werkt prima en tot nu toe alle HDD's herkent die ik erin prop (zelfs iets van Trekstorof een USB stick van Kingston)
@grandpubaGrandPuba schreef op maandag 26 januari 2009 @ 17:41:
[...]
Ik heb het probleem met dvd's van Band of Brothers, ik heb deze geript van de originele ( die ik in bezit heb ).
Als ik op de computer met power dvd de dvd start, en via het menu de subtitles selecteer doet de dvd het prima.
In de wd hd tv bij het selecteren van een vob om af te spelen, heb ik gek genoeg geen subtitles die ik kan selecteren, ik ben benieuwd of als ik de IFO afspeel de subtitles dan wel beschikbaar zijn, wellicht dat de subtitles echt geselecteerd worden via het menu en je anders default geen subtitles hebt.
Mooie optie zou zijn dat hij altijd dmv instellen land, de NL subtitles kan selecteren.... zoals je in de meeste dvd spelers hebt... zonder lukt het ook prima hoor... maar zou opzich wel handig zijn.
Ik heb Band of Brothers ook in een ISO staan, en dit werkt perfect.Ik maak de "read" ISO met DVD decrypter.
De WD TV speelt ze alleen goed af als je alle subs en talen meeneemt (dus niets weg laten).
En natuurlijk de laatste firmware gebruiken.....
I have no special talent. I am only passionately curious.
Dat ga ik dan even proberen vanavond, ben benieuwd.ricardo246 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:30:
[...]
@grandpuba
Ik heb Band of Brothers ook in een ISO staan, en dit werkt perfect.Ik maak de "read" ISO met DVD decrypter.
De WD TV speelt ze alleen goed af als je alle subs en talen meeneemt (dus niets weg laten).
En natuurlijk de laatste firmware gebruiken.....
Heb jij dan toevallig ook geprobeerd als je de vob's los in een folder zet, en dan de vob's afspeelt je geen subtitles hebt?
Laatste firmware iig!
Nee dat is van de vrij gegeven sourcecodePinin schreef op maandag 26 januari 2009 @ 23:39:
volgens mij ben je niet de eerste die dit probeert, maar ik begreep van het avs forum dat het niet zomaar gaat, of dat er code mist.
Maar ik heb het over de firmware update als je die extract kom je alle bestanden die de WD TV gebruikt tegen
Dit is dus config bestanden libraries plaatjes voor de skin en ook de firmware zelf maar die is geencrypt
Het is gewoon mogelijk om kleine aanpassingen te maken en vast ook wel om een leuk homebrew programmatje draaient te krijgen je kan er in door gaan om een vervangen OS van te maken maar dat is veel werk
Heb je het trouwens al een keer met een andere (duurdere) HDMI kabel geprobeerd? Ik heb ergens gelezen dat dat bij iemand geholpen heeft. Ik had zelf geen zin meer om dat te proberen, ik had het even helemaal gehad met de WD TV...Topsecret schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 00:17:
[...]
Elke keer als ik het aanzet moet ik de omslachtige manier volgen om via composiet naar HDMI te schakelen.
Ik wacht rustig af op een officiele firmware. Zo niet, dan is er zeker een iemand (met programmeer ervaring) die de firmware zal aanpassen.
Voor de rest is het een prima apparaat.
Overigens zal iemand anders de firmware niet zomaar aanpassen, het is waarschijnlijk geen open source wat erin draait...
[ Voor 8% gewijzigd door Franckey op 27-01-2009 13:17 ]
Het feit dat ik het met een vage workaround wel aan de praat krijg (zie mijn eerste post hierover) zegt mij al genoeg dat het aan de firmware ligt. Op het moment dat ik het met de workaround aan de praat heb wordt de HDMI uitgang gebruikt en staat er in de settings dat die op composiet staat. Dus het lijkt mij dan wel duidelijk dat er iets mis is met de WD TV.kaajee schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 09:03:
Ik kan me niet voorstellen dat het hele composiet/hdmi aansluit gebeuren gefixed gaat worden met een fw update. Lijkt me namelijk geen bug. Er zijn zoveel mensen waarbij het geen enkel probleem is (de meeste) dus ik vermoed toch echt dat het aan de config van de users waarbij het niet lukt ligt. Of die doen iets fout óf het ligt aan hun scherm.
Daarnaast gaat het inderdaad bij veel mensen wel goed, maar het gaat ook bij teveel mensen fout om de oorzaak buiten de WD TV te zoeken.
Ik lees er echt slechts enkele posts over, dat zegt niet veel. Los daarvan kan het in mij ogen ook nog steeds aan de andere apparatuur liggen. Probeer het eens bij iemand anders die ook een hdmi aansluiting op de tv heeft met het liefst een andere hdmi kabel erbij.Franckey schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:22:
[...]
Het feit dat ik het met een vage workaround wel aan de praat krijg (zie mijn eerste post hierover) zegt mij al genoeg dat het aan de firmware ligt. Op het moment dat ik het met de workaround aan de praat heb wordt de HDMI uitgang gebruikt en staat er in de settings dat die op composiet staat. Dus het lijkt mij dan wel duidelijk dat er iets mis is met de WD TV.
Daarnaast gaat het inderdaad bij veel mensen wel goed, maar het gaat ook bij teveel mensen fout om de oorzaak buiten de WD TV te zoeken.
Werkt dat niet reset je WD eens compleet, je weet het nooit. Het zou nog eerder een rotte hdmi aansluiting zijn als een firmware bug naar mijn idee.
Ik kan er verder weinig over zeggen, want bij mij werkt het gewoon vanaf minuut 1 (heb nooit de composiet stekker aangesloten).
Doet me denken welke hdmi profiles ondersteunt jou tv, wellicht dat daar de issue zit.
[ Voor 3% gewijzigd door sjekneck op 27-01-2009 15:24 ]
@ grandpuba
Als je de vob's los afspeelt = no subtitles
De 2 series per dvd worden in een iso wel als 1 lange aflevering gezien.
Thank god for ffwd.
NL -subs is nummer 15 geloof ik
Als je de vob's los afspeelt = no subtitles
De 2 series per dvd worden in een iso wel als 1 lange aflevering gezien.
Thank god for ffwd.
NL -subs is nummer 15 geloof ik
I have no special talent. I am only passionately curious.
Verwijderd
Helemaal goed, inderdaad kan TS Muxer de WMV niet aan, maar wel de MKV.GrandPuba schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:34:
[...]
@ longranger
Kun je niet beter de audio stream strippen met xvid4psp naar ac3.
Dan de wmv openen in tsmuxer, de ac3 toevoegen en muxen naar een m2ts, wel de stappen voor je framerate erbij doen, om het synchroom te laten lopen.
In jou beschrijving houd je namelijk ook een ts of m2ts over...
Denk zelfs dat je dit helemaal met xvid4psp in 1 keer kunt doen, deze ondersteund ook m2ts output.
Waarom maken jullie er eerst een mkv van, mkv met vc-1 encoding doet het zo wie zo al niet ( ik heb geen file die het doet iig ) met de wd hd tv
Mischien kan tsmuxer de wmv niet aan en maak ik daar een denkfout, kan het alleen hier nu even niet testen.
@ GrandPuba
Tis zoals ViezeMan dus zegt....TSMuxer "pakt" de WMV niet... vandaar dat ik het eerst omzet naar MKV, de AC3 audio toevoeg, de framerate aanpas en dan mux naar TS-file.
m2ts heb ik (nog) niet geprobeerd.... zijn er belangrijke verschillen tussen TS en M2TS ?
(TS voldoet voor mij namelijk prima)
Tis zoals ViezeMan dus zegt....TSMuxer "pakt" de WMV niet... vandaar dat ik het eerst omzet naar MKV, de AC3 audio toevoeg, de framerate aanpas en dan mux naar TS-file.
m2ts heb ik (nog) niet geprobeerd.... zijn er belangrijke verschillen tussen TS en M2TS ?
[ Voor 6% gewijzigd door loneranger56 op 27-01-2009 22:59 ]
Aha, dat wist ik niet, dan is het idd logisch dat je kiest om er een mkv van te maken.loneranger56 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:58:
@ GrandPuba
Kun je niet met xvid4psp direct naar een ts / m2ts, mkv?
De exacte verschillen tussen ts en m2ts weet ik niet.. wel weet ik dat m2ts ( net gelezen op wikipedia ) onder andere ondersteund wordt in een ps3, de video camera van sony ook deze files maakt met avchd raw en niet compatible is met de m2ts van panasonic video camera.
Wikipedia: .m2ts
Wikipedia: MPEG transport stream
Kwam wel deze zin tegen op een forum....
Is a TS file and a M2TS file the same? With one difference. M2TS has 4 bytes ahead of the sync byte, so the packet size is 192 instead of 188.
Het lijkt er iig op dat de formaten redelijk hetzelfde kunnen.
Ik probeer een WMV HD om te zetten naar MKV met AC3, zonder de video om te zetten (dus zonder encoden en alleen de audio te veranderen) met XviD4PSP, maar ik krijg de volgende error:
Hoe kan ik dit oplossen? Volgens mij ondersteunt MKV gewoon een VC-1 codec??
Seems stream 1 codec frame rate differs from container frame rate: 1000.00 (1000/1) -> 23.98 (24000/1001) Input #0, asf, from 'H:\HD Films\Planet Earth\Planet.Earth.S01E01.SPyRoX.WMV': Duration: 00:51:07.18, start: 3.000000, bitrate: 13312 kb/s Stream #0.0: Audio: 0x0162, 48000 Hz, 5:1, 440 kb/s Stream #0.1: Video: vc1, yuv420p, 1920x1080, 13000 kb/s, 23.98 tb(r) Unable to find a suitable output format for 'F:\Temp\0001.vc1'
Hoe kan ik dit oplossen? Volgens mij ondersteunt MKV gewoon een VC-1 codec??
misschien met SUPER oplossen? daarnaast geeft de wd tv toch problemen met films die precies 1920x1080 zijn? (ik heb allemaal films waarvan de hoogte kleiner is)
SUPER geeft ook constant een error...Rub3s schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:07:
misschien met SUPER oplossen? daarnaast geeft de wd tv toch problemen met films die precies 1920x1080 zijn? (ik heb allemaal films waarvan de hoogte kleiner is)
Alleen super geeft een error met alles wat ik doe
Is het dan onmogelijk zonder encoden? WMV met VC-1 omzetten naar MKV met AC3 geluid
Verwijderd
Die Planeth Earth van Spyrox krijg je niet synchroon. Ook niet met het instellen van de framerate. Na tig pogingen ben ik daar al meegestopt.
Bij die WMV moet je eerst met Super de video eruithalen als een MKV, dan uit de WMV de audio met XVID4PSP en die twee outputfiles met TSMUXER weer samenvoegen als TS (of M2TS).
Dan heb je de film met geluid. Alleen komt eerst de ingebakken ondertitel en als die verdwenen is pas de stem die het verteld. Zeer storend.
Bij die WMV moet je eerst met Super de video eruithalen als een MKV, dan uit de WMV de audio met XVID4PSP en die twee outputfiles met TSMUXER weer samenvoegen als TS (of M2TS).
Dan heb je de film met geluid. Alleen komt eerst de ingebakken ondertitel en als die verdwenen is pas de stem die het verteld. Zeer storend.
Je zou het eens kunnen proberen met xvid4psp, wellicht kun het direct omzetten naar m2ts met ac3?
Anders met xvid4psp de audio rippen naar ac3, daarna los de wmv naar mkv omzetten met super.
Wellicht kan deze tool ook iets voor je betekenen? http://www.weqsoft.com/mkv-converter.htm
Toevallig heb ik dezelfde wmv ook thuis staan, als ik er aan toe kom vanavond wil ik ook wel eens kijken, hier was ik nog niet aan toegekomen.
Viezeman was eerder, en heeft het bij het rechte eind.....
Anders met xvid4psp de audio rippen naar ac3, daarna los de wmv naar mkv omzetten met super.
Wellicht kan deze tool ook iets voor je betekenen? http://www.weqsoft.com/mkv-converter.htm
Toevallig heb ik dezelfde wmv ook thuis staan, als ik er aan toe kom vanavond wil ik ook wel eens kijken, hier was ik nog niet aan toegekomen.
Viezeman was eerder, en heeft het bij het rechte eind.....
[ Voor 7% gewijzigd door GrandPuba op 28-01-2009 13:08 ]
Pfff is dat de enige manier voor WMV HD files?Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:57:
Die Planeth Earth van Spyrox krijg je niet synchroon. Ook niet met het instellen van de framerate. Na tig pogingen ben ik daar al meegestopt.

Dat gaan ze hopelijk fixen in de aankomende firmware, het ligt vooral aan de wma3 audio die problemen geeft nu, wma2 gaat namelijk wel prima heb ik begrepen.
Die bestanden kun jij dan toch zonder omzetten nog afspelen op je xbox360 dan?
Die bestanden kun jij dan toch zonder omzetten nog afspelen op je xbox360 dan?
Ik heb ook nog steeds beide, de xbox360 en WDTV, in gebruik om HD materiaal af te spelen.
Na de volgende update zal waarschijnlijk alles via de WDTV gaan.
Na de volgende update zal waarschijnlijk alles via de WDTV gaan.
Ik kan dat nog altijd proberen... Misschien lukt het bij mij welVerwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:57:
Tijd die ik beter kan besteden aan het wachten op de volgende firmware update
[ Voor 5% gewijzigd door masser120 op 28-01-2009 16:26 ]
Ja!! Het is gelukt! Alleen heb ik niet TSMuxer gebruikt, maar MKVmergeVerwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:57:
Dus om het samen te vatten:
WMV omzetten naar MKV:
- Open SUPER, selecteer de WMV en sla deze op als MKV met stream copy bij video en zonder audio (disabled)
- Open XviD4PSP, selecteer de WMV en sla deze op als Audio met als instellingen AC3 (ik neem dan 640kbit)
- Open MKVmerge (onderdeel van MKVToolnix) en sleep de het AC3 en MKV bestand in bij de Input files.
- Klik op Start Muxing
- Verwijder de tijdelijke bestanden en geniet
[ Voor 8% gewijzigd door masser120 op 28-01-2009 18:23 ]
Ok dan masser120, dat is top!
Wellicht kun je hier even een link posten van mkvmerge?
Is onderdeel van MKVToolnix (was toch niet zo moeilijk te vinden? Gewoon mkvmerge invoeren in google bijv., de hits rollen je om de oren............)GrandPuba schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 17:14:
Ok dan masser120, dat is top!
Hier nog een NL how to
Kaajee,
Klopt heb je helemaal gelijk in, en heb ik ook gedaan
en wellicht had ik het zelf al moeten posten....
Mijn idee in de reactie was juist bedoelt dat hij zijn eigen post zou aanvullen met een link naar de tool, hier help je namelijk meerdere mensen mee toch... aangezien meerdere mensen hier problemen mee hebben.
Top dat jij het hebt aangevuld met twee goede links!
Klopt heb je helemaal gelijk in, en heb ik ook gedaan
Mijn idee in de reactie was juist bedoelt dat hij zijn eigen post zou aanvullen met een link naar de tool, hier help je namelijk meerdere mensen mee toch... aangezien meerdere mensen hier problemen mee hebben.
Top dat jij het hebt aangevuld met twee goede links!
Ik heb de resolutie nu op 'auto' gezet.
klopt het dat je een Full HD film beter op 1080p/24 kan kijken? Het beeld lijkt dan een stuk vloeiender te gaan.
Echter wanneer ik in deze stand een gewone dvd rip wil kijken lijkt het beeld iets te 'bibberen'.
Wie kan hierover iets zinnigs zeggen?
klopt het dat je een Full HD film beter op 1080p/24 kan kijken? Het beeld lijkt dan een stuk vloeiender te gaan.
Echter wanneer ik in deze stand een gewone dvd rip wil kijken lijkt het beeld iets te 'bibberen'.
Wie kan hierover iets zinnigs zeggen?
Ik heb mijn WD-TV net vandaag binnen. Ik hem hem net voor de eerste keer aangesloten op een Sony Bravia 32W4000. Meteen via hdmi.Franckey schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:22:
[...]
Het feit dat ik het met een vage workaround wel aan de praat krijg (zie mijn eerste post hierover) zegt mij al genoeg dat het aan de firmware ligt. Op het moment dat ik het met de workaround aan de praat heb wordt de HDMI uitgang gebruikt en staat er in de settings dat die op composiet staat. Dus het lijkt mij dan wel duidelijk dat er iets mis is met de WD TV.
Werkte zonder problemen. Kabeltje is een 2 voor 10 euro type. Mijn firmware is nog de originele 1.00.01.
Sinds een week nu in huis, en opzich wel tervreden over. Voorheen keek ik de meeste films op de 360 in WMVHD formaat, maar nu dus alles in .mkv op deze WD TV.
Jammer dat de WMVHD audio nog niet ondersteund wordt, hopelijk gaat dit veranderen via een firmware update, maar daar is volgens mij geen zinnig woord over te zeggen en is gewoon blijven hopen.
Het is mij wel opgevallen dat sommige 1080p films niet helemaal lekker lopen. (Dark knight 1080p krijg ik niet zonder stoten op het beeld).
Voor mij is het enige minpuntje van dit ding:
- skippen van scene moet met fasf forward en niet via hoofstukken
- geen ondersteuning voor wmvhd (audio)
Als dit opgelost is zal de 360 nog maar weinig aan gaan hier....
Jammer dat de WMVHD audio nog niet ondersteund wordt, hopelijk gaat dit veranderen via een firmware update, maar daar is volgens mij geen zinnig woord over te zeggen en is gewoon blijven hopen.
Het is mij wel opgevallen dat sommige 1080p films niet helemaal lekker lopen. (Dark knight 1080p krijg ik niet zonder stoten op het beeld).
Voor mij is het enige minpuntje van dit ding:
- skippen van scene moet met fasf forward en niet via hoofstukken
- geen ondersteuning voor wmvhd (audio)
Als dit opgelost is zal de 360 nog maar weinig aan gaan hier....
Beste mensen,
Kan iemand mij vertellen hoe ik een cover kan toevoegen aan een mkv container zodat de WD TV het weergeeft?
Ik heb de volgende programma's al uitgeprobeerd maar ik kom er niet uit of het lukt niet:
-adobe bridge
-mkvmerger
-abcAVI Tag Editor
Iedere hulp is welkom
Kan iemand mij vertellen hoe ik een cover kan toevoegen aan een mkv container zodat de WD TV het weergeeft?
Ik heb de volgende programma's al uitgeprobeerd maar ik kom er niet uit of het lukt niet:
-adobe bridge
-mkvmerger
-abcAVI Tag Editor
Iedere hulp is welkom
Niet.
MKV ondersteunt dit (nog) niet.
MKV ondersteunt dit (nog) niet.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Dat dacht ik dus ook tot ik een mkv file tegenkwam die wel cover art weergaf

Via properties >> media hashes >> media attachement >> staan er keurig 3 covers aangegeven. De WDTV geeft deze ook gewoon weer. Nu snap ik het ff niet meer

Ik kan de metadata niet aanpassen zodat ik der een cover kan zetten. Strange weer dan.
Moet gewoon een update komen met jpeg support in de zelfde folder. Probleem opgelost
Moet gewoon een update komen met jpeg support in de zelfde folder. Probleem opgelost
[ Voor 35% gewijzigd door Apoca op 28-01-2009 21:49 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Het schijnt op een Mac wel te kunnen >> dus ik neem mijn hd morgen ff mee naar mijn werk.Apoca schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:34:
Ik kan de metadata niet aanpassen zodat ik der een cover kan zetten. Strange weer dan.
Ik laat nog weten of het lukt
[ Voor 8% gewijzigd door bruutone op 28-01-2009 21:57 ]
Ik heb het apparaat eindelijk binnen maar ik ben bang dat mijn huidige externe HD niet voldoet... Het is een Lacie Ethernet Disk Mini maar heeft de bestandsindeling XFS die niet door de WD TV wordt ondersteund. Is hier iemand die dezelfde externe HD heeft en die het wél aan de praat heeft gekregen?
Zou mooi balen zijn als de Lacie niet gaat werken aangezien de combinatie van LAN en USB 2.0 nou juist zo perfect leek...
Zou mooi balen zijn als de Lacie niet gaat werken aangezien de combinatie van LAN en USB 2.0 nou juist zo perfect leek...
Ik heb dit ook geprobeerd, en dit werk idd erg goed! nice jobJa!! Het is gelukt! Alleen heb ik niet TSMuxer gebruikt, maar MKVmerge
Dus om het samen te vatten:
WMV omzetten naar MKV:
- Open SUPER, selecteer de WMV en sla deze op als MKV met stream copy bij video en zonder audio (disabled)
- Open XviD4PSP, selecteer de WMV en sla deze op als Audio met als instellingen AC3 (ik neem dan 640kbit)
- Open MKVmerge (onderdeel van MKVToolnix) en sleep de het AC3 en MKV bestand in bij de Input files.
- Klik op Start Muxing
- Verwijder de tijdelijke bestanden en geniet
Is dat niet gewoon een kwestie van formatteren naar ntfs?ThaBuz schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:22:
Ik heb het apparaat eindelijk binnen maar ik ben bang dat mijn huidige externe HD niet voldoet... Het is een Lacie Ethernet Disk Mini maar heeft de bestandsindeling XFS die niet door de WD TV wordt ondersteund. Is hier iemand die dezelfde externe HD heeft en die het wél aan de praat heeft gekregen?
Verwijderd
Nou, die MKV die door MKVMergeGui geproduceerd wordt wil bij niet afspelen. Volgens de WDTV wordt het formaat niet ondersteund. Wat doen jullie dan anders dan ik doe. Super maakt de MKV en Xvid4psp het AC3 bestand (640K en 6 kanaals). Muxen met TSMuxer geeft niet synchroon geluid met de ondertiteling en muxen met MKVMergeGui geeft een niet ondersteund formaat volgens de WDTV.GrandPuba schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:46:
[...]
Ik heb dit ook geprobeerd, en dit werk idd erg goed! nice job
Dit topic is gesloten.